Karel Makoň: 77-06B-Praha (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

proti tomu nic, protože kdyby jste vy proti tomu měli něco, to by bylo špatné. To je jako kdyby přitom je to říká jenom tak ještě další princip tím dalším principem je nezainteresovanost interes česky mít zájem jako když je to neměl zájem a vás pořád mám k tomu abyste měli zájem převést to je a velice obtížné měli jak to muslím a si pomohu obdobami teď mít velikou přednost všemi ostatní dva protože no možná že protože m bude umíte analogicky myslet jako matematici a budete muset teďka nutná vymyslet je tomu tak jako když třeba rozeznáváme bezstarostnost na jedné straně a svatou bezstarostnost na koně druhé obě dvě se totálně od sebe liší totálně čím je způsobená bezstarostnost člověka který není poznalí lajdáci tak maristela ctnostmi které nehodna duchovní cesty kdyby hořeli nepoznalí pro něco do by to daleko lepší než když se to to se nestará napočátku že ježíš kristus to tolik měl za zlé s žákem se starají ne ten nemůže nikam dojít ten prostředek je za cestu obrovskou roli později tolikrát nebo je dokonce na překážku víte si myslím pokládám tak je to aspoň v tom koncentráku že na toho jana na toho bartoloměje všichni ostatní učedníci ježíšovi že přišli i petra vývoje šli za ním jenom proto že se báli konce světa musel čistě svědčili starost o sebe šlo jim o vůbec je nešlo ležíš jenom věřili podle toho co viděli že dělá že on je převede přes ten konec světa bez pohromy že voni se ocitnou věčným životě ho to živí i se zničí všechno bude zničeno a to bylo rozumí že za ním šli kdežto svatý jan a svatý bartoloměj kanál třeba je tam hodně a to je další ho jméno který dostal sebe tak tito dva nalítnu hodem asi dvaceti let nemají že my za sebou ve zadní život než poustevničení po boku svatého jana křtitele bavili ho žáci ty prostě zřejmě přešli ježíš na doporučení toho svatýho jana křitele protože se dělá ritam o předtím svědkem pokřtění ježíše a teprve po pokřtění ježíše po jeho vybojování že ho zápasu na poušti ježíš teprve potom přijímal své žáky hle učedních a tak je velice pravděpodobné že svatý jan mu poslal je nejlepší a dáti ten na je nejnadějnější žáky a řekl jim tam je pravé světlo a za vás se nebudu muset stydět asi tak a opravdu se za oba za někoho z nich nemusel stydět zatímco svatý jan nezemřel neboť násilností a omezení mizel násilností ze světa ale přednášel jak víte dobře tyto věci indi a přednášet křesťanství v indii které mělo tak starou tradici naboženskou a takhle tolik moudrosti ve své tradici to byl nejtěžší úkol který mohl ježíš někomu svěřit to nemohl svěřit nikomu jinému toho se ani pavlovi to mohl víry jenom mladičkému napsaná jenom vy otevřeným cem který byl schopen velkoryse se postavit po bok ke moudrosti a sekundovat hrát první roli dovolávali a zřejmě takový tu boha bezvadně protože jak nám dosvědčují zprávy o jeho působení a o těch máme starýho motivů mají velikou paměť nikoliv na data ale na události pomalou pamě a ti nám říkají ten svatej bartoloměj to byl člověk který opravdu choval jako náš nebo to říct a to bude člověk byl tam taky tomáš v indii jestli z vlastní ciziny nebo poslání přímího temně pochybuju a ten založil jenom malinkou politá ale vydržela to že my jsme velice vděční tomu že vydržela protže že ta transcedentní bych tam přišel někdy se nám stojí tak se s těmito tomášovci setkal i a sil jak vlastně ježíš tehdy učil ne dušovali že o nic nepřidali nebrali k tomu co je to máš vše ale teď jaký rodíme ti svatou a obyčejnou bezstarostně proti obyčejné bezstarostnosti jako ježíš měl mnoho výhrad protože byl si jist že je to nedá na to nebudu dál rozvádět to je prostě neobdělávání pole a všechny si věci to je tam on říkal nechávání ladem neuži nevyužívání možností to je to co vyčítal velice krutě pláčem v očích jeruzalému kdyby věděl že teďka přišla tvoje hodina a se nechopil jako lajdáckou bezstarostnost von vůbec nectil a nemohl ji hodnotit jinak než odsouzením ta svatá bezstarostnost je tedy jak vidíte závislá na svatosti a proto chtěl ježíš od učedníků aby byli svatě bezstarostní že sebe na si činí na to nic si přeci museli jít vědomí o tom okamžiku styku s tím mistrem že co dělali před tím nebylo ve schodě s tím co dělali za jeho přítomnosti jakmile vstoupili do jeho služeb tak řekl by o to společenství s ním že okamžitě dělali zázraky kam převraceli smysl života lidí toto nikdy je nenapadlo vůbec dělat i tomu neměli moc čili že ta moc nebyla i oni si svatost které byly věci a to je moc světlo ve opadlo véda jdeš tak tak vám světlo ano tak tu svatost jedli že nemají svou nýbrž je to svatost ježíšova o kterou se opírají a znějš všechno svatého dělají jestliže najednou vedle této svatosti začli být starostliví tak to znamená že se vymykali z tohoto vedení starostlivého člověka ani pán bůh nemůže řídit tak mocen neni čili nezainteresovanost se musí v tomto smyslu brát že musím všechno brát z rukou božím a moc celou mám mám od něho a nemusím cesta idejí vezme jsem li postaven předříká na který mám nová je oživováno dejme tomu tak nesmím k tomu přistupovat že celým těla nýbrž úkol jako úkol od boha ke kterému jsem lovením jenom edesse matikářem a v nebyl rybáře eliáš je taky člověk tím že jsem prostě člověkem moje lidství vybavuje k tomu aby mohl být nositelem moci boží daleko větší míře než jak jsem toho dosud jsem než jak to positu začli ale aby se to mohlo stát nezbyl upadnout nazpátek do starosti tažná jak to dělám se dopadne to veselá musím do toho jít a to do u to od boha k bohu když to sem projde sítem rozumu nerozumné věčného boha a nemravné věci taky řád který nám dožíti si do ruky využit a ten potřebu záměrem tady dál to je řekne pověřena podle toho řádu rozumíme poznána poznávanému nemusím říct tak podle toho řádu se musím říct tak nezainteresovaná neví za je sám na tom jak to dopadne nebo jestli se mi to podaří nebo co stoho budu i nýbrž jenom jesti sloužím bohu je to mohu cítit si slouží bohu je to také jenom neprohlásí jak tomu žít jenom ze začátku později to jsem se o jiné znaky o tom říci a ze začátku nemohu to ti podle jiného znaku než že jsem ochoten to dělat než kdybych to dělal protoho který zdánlivě to připravuju třeba říká nebo na chce třebas mámli před sebou žáka který potřebuje odemě výklad nějakého pravidla matematiského tak to pro nesmí být žák a nýbrž to musí být pro vyslanec boha příležitost abych bohu sloužil abych protože se nemohu stýkat s bohem vám se jenom člověkem abych na měm dokázal jak bych jednal kdyby to byl bůh víte kdyby tu potřebu měl bůh prosím vás to je o jenom analogické myšlení na to nebo kyž on tam říkal o těch spasené jsou ti kteří udělali někomu něco dobrého že to udělal ježíši a je to jenom obrátil rozumíte to udělaly jemu ačkoli to nepoznávali že to dělali jemu to newtona že to děláte bohu by to musí dělat daleko lépe netvrdili by to byl pouhý žák zemi a to pro začátek stačí když to takhle budete dělat tak zachovaly zainteresovanost jinou proti který ježíš nic neměl protože on říkal hledejte království boží byla zainteresovanost kterou nemám známe li prti které nebojuju mluvím o nezainteresovanosti o všechno ostatní o nejsem zanícen fa na tom jestli třebas budu sou nějaké uspokojení z řekneš to udělal dobře nebo špatně nese se objeví tento cit to emocionální zažívání věcí tak hned tento při obětuju nemusí takhle to je začít protiva nemohu tady vysvětlovat to by nebylo správné ale krátká dobře nezainteresovanost znamená neobracet to k sobě ty účinky mýbrž je obracet k bohu nezainteresovanost znamená nebo na sebe se v božím a to způsobem že začat jem to navíc bych nedělal k to to na svém a potom vstal dělá tak toto něco sem to byl schopen přidat jak to všechno v tom vy ne nějakým volám přinese nemá to tady do nějaké neciví že to tam přidám co mohu aby se bylo možná je dokonale že se takhle dělám tak je to správně pochopená cesta in a nezainteresované a se pomocí vede sešli dostal do stanu vědomému spojení s bohem jenom bohužel nemohu líčit teď co jsem zažíval v tom zkoušen že popletenost televize co vám na zanícenost nezainteresované musí být totální ve pro nepočatý to nejde ale vždycky proti dotoho musím vložit takovou míru nezainteresovanosti ten jak nám řídil jeho že první to mohl udělat pro to tady řekl je ve všem jenom neřád že ja nekonám příkaz toho kdo mně to zdánlivě dal než vědomě konám k boží nikdy bych tohleto nedělal tak to na sobě vůbec nepociťujete jinak řeli vžívá se se mnou než jako obyčejné řeci trénoval ale snažím se všemožně tedy víčka prostě dělám to tak abych tam vyčerpávajícím způsobem použil veškerou míru o služby bohu a protože není vám se je asi se asi nezměrnou na paškál a rozebíram a kadmón retný souží a tak také a děje to je ta síla menévr když chci nosit jemu musím velice konkrétně sloužit víte jakými slovy to odívám na tom nezáleží ja musím vám dát jenom pochopit že to konkretní počínání když nařízení vyšší nesloužil bohu když léčil někoho ze slepoty ale konkrétně léčil slepotu tímto chromí ji do opuštění si a tak dále to bylo kde zapotřebí na zrak čili mrtvých konkrétně konkrétní úkol zdolával tak vám tady chci kázat na těchto stavech že jsem si toho vědom že musím konkrétní úkol zla a nějak rozplizle pro nikoho kdežto musí být pro vás a tím je to pro boha protože při se tady od boha vy se na to přeženu bohem v tomto oděvu jim všem nemělo oděl to jsou vaše těla vaše mysli a na vidím jenom jeho projev ale vy jste zaručeně jeho projevy a si musím nesmírně vážit když vám na trh li tohoto projevu božího potom v tom např přebíráme o tom a vy dobře vaše osobnost je oděvem názornost se oděv a voni to tak ho právem nikdy mívá zase přiodívam jak považuju za nutné protože někdy kdyby člověk nepřioděl ránu ona by krvácela on musí obvázat a někdy kdyby obvaz nesňal tak by zbytečně způsobil v ráně co by nemělo tam třebas nastat toho nějaký možná zatím přirovnáním ale někdy je třeba vystavit člověka votevřeně třeba světlu vy ho před světlem zahalit ne a tak je to při tom mém jednání si pře připadám při tom co tady dělám jako pomocník velkého lékaře jako instrumentář a on léčí ne on uzdravuje se pokusí jak se pokouším se snažím léčit ale vím že to uzdravení je v jeho rukách jedině v jeho ovšem je taky ukáži nezemřou práce poruším bodu čověk nemá výtažným v nám vyhozením to nebyla movitém se tedy bojíš hned na začátku božské karel na příkaz na zažila takového zapáleno ti o věc a svatý jan tam poznamenává že prosí o tom tadyže bude se spalovat touhou po čistotě chrámu božího bez plovat čistotě touha po čistotě chrámu boží a on symbolicky provedl letu věc málokdy někoho říkali ide ne ale tam ta dítky a obrátil a vymlátil chrámu všechny penězoměnce čili tím nám jasně ukázal jak tu a li že je to touha po čistotě a který být zasvěceno vině bohu a veškeré mentální jednání třeba jeho opravené měl dokážete alana me hladov když tobě bože tohleto asimilace tamto to tady to je to jen to není způsob který někam vedl to tady nesmí být ano takže on ukázal v nejužším prostředkem dalším je zásadní odmítání všeho porušuje čistotu rámu tady nevíte že chrámem boží to a dožívá předává říká svatý pavel ho že tak jako byste velí to právné to je vznešená také člověku tedy protože když člověk vidím tento král znamená nejvyšší možný projev právo ženského boha tak si to toho tohoto projevu budu vážit nade vše a toto mají velice zažil indové i liší že se nedostává křetanem lidí že on přiká to se citového úřadu a při tom smyslu jeho povolání se musel všímat jenom lidí z toho důvodu že jenom člověk může spojit vědomě s bohem zvířata nemohou čili ty si nevšímal jenom v toho důvodu že byl tady pro člověka poslán na člověku sloužil a proto tohoto chrámu máme válce než čehokoliv nehřeš chtěl by se nám přátele a dvě krátce obvaz se zapomínal doma definovat byl záhadné a které jsem nerozlišitelnou to rušivou nebo malátní nepadlo nýbrž ve chvatu sekta byl dostávali ne něco sem to sebou nevzal a nemohu slib že dovede době to traité že to tímto studeně naladěnou a nevim že si to ale jekmile se uvolní tak to je tomu se dnu a všechno vidí li že bouřka tak by se říci že doufám že to co si přečetl toho spojení bůh ne srazilo hřebeny nýbrž naopak ho postavil nohy protože to tam nemohl vysvětlit tak aby to člověka jenom podněcovalo nýbrž se mluvit o s absolutní i to mu asi bude vadit protože jsem rozebíral jednu část věcí zbyteček se potom naším větší patrno do jaké míry nevim toho absolutního povídání nebo o letního zařizování na síto jsem tam toho do toho podílu spojení činností když k vám že si pořád popel pri a že ale to nebudu mít čas asi předpisovat na stroji a tedy to ani nedostanete do ruky tak si bude zatím buďte po to máte a nemíří to za zlé protože ve nemohu více udělat a na váže hodně za udch vní ho a nepropustnou vemu jenom by světě antonínovi říct že hrozně vtírá tady je zraněna tomu mělo své my se dneska měli příležitost srovnávat pavlíku tady tou ano kterou tady krystaly všemožně a na budete něk víte vy tam pavlíku a vám se to li daří máte poslat do prahy všechny recepty tohoto ven aby se aby je taky napodobovali tak je stěnou se dobře a cesty že rodiny tak jenom by se na by přestali s těmi nutných doba mi je vždycky znamén v tom kdo je nemocen nich jako to duha vyčerpávající a že začnou vy zase zdraví řeka že příští předkláníme i všechny nejlepším zdraví a blahobytu poletí nevynese tam dostanu protože kdy bude mít poletí prázdný nebo v jarní prázdniny o třináctého devatenáctého přesná by je budete mít patrně jindy a a umřel ve rozlícena jedno rozích nebo mocí to osobnosti protože se nemohu na delší dobu ulejvat těch pastýři tedy překlad vy si se užije nějaký den dožíváme moc rozmět zatím jen rozdíl troubu roku a tak to je ten měří toto že úroveň nemohu to tady žít oprav neproste se o to nedělej mám ponocovali vás nemá kam do pranice se stav daná kdežto pro se tam se praví li se blízkou cestou a mohl ji a příliv se toto nato tramvají z jedné strany prašna druhou trvá déle než nevyčetla je to tak takže plně pocitu sám se před něčím prasečí se před něčím třeba oblasti jeho vina jako živena se tam mluví že řeknu že oděn do večerem niternou nedotazovat taky do a od vědu na nějaký entiende režim niu sliby na tady slibuju neslýchaně si toho ušlo který mohou nějaký rezervace ho bible nepřesně postavil ne věda že dětinou článku že ulovil musí tato vykonává s jinou připozdívá na tom velice znáš nebo to víte to jako k duchovní člověk unese naditovat nevalně kázáníčko zařízena tedy i zří to narozen kali na vize a velebila zařízeno a byl perští postele všechno by tam pokud by tam víš namíto toho surové víte ne nevím tím dělal a neví že byl rozmnožovali neprodali notách li a mám ber že to že odatečně nevidí sesílává kdyby to nikdy nějakou brát vy započít je to napadlo na význačnou rozenému třeba celý se snů se stejnou te matkou například citelnou a když jestliže toto je matka kdysi začla byla vysvětlena a není není další naším rušení žádný návod tak bych chtěl k tomu říct tohleto třeba objevují se tam láká mají definitívního majitelé tak tam se veducí otcově a že se u žáka tím za tím ještě další čísla si dokonce to znamená to je číselné podrobné vedení jaksi číslo celé představuje vyvodit obecnou se tu že to z co za setinu čáku stahuje osobní za a ven se a teď kdyby se člověk dověděl to to znamená tak de toledo možnosti popel ale poté to zdá čisté tak je tady ten je to že nejde o dlouhodobé vedení nýbrž že o krátkodobé vidění a to avizem není nikoho kdo by to vysvětlil tak je také toho zřejmo že jde o to aby člověk věděl potom znamená nýbrž aby se telete milosti která procede dovedl vy tam totiž my si vždycky myslíme že je nejlepší vědět co čeká nebo co mám dělat nebo jak dosáhnouti svět ale na této cestě málo ryba protože ten kdo to věděl to je někdo jiný než ten který se podle toho řídí kdyby byli totiž žák ježíšovy věděli prvním okamžiku kdy sil že jak to s tím dopadne na křtili tak by ježka obilná sledovali ono bylo dobře že to nevěděl že si to představa naše velice laškovné to krevního dokonce i stávají že bude konec světa a že oni o tom konci světa do toho dobře rameni projít říši bylo že tou milostí v přítomen že například dejme tomu oni ačkoli byli obyčejní eliáši okamžitě mohl dělat zázraky viděli těl poopraví pocit tak tohleto bylo rozhodující a se je třeba si člověk je takhle vede na vykřikl musím budit všimnout jestli něco v tom lidském životě že z něco přirostl nebo ještě říci čeho uvést lidského nebo tak neboť v tom snu není vylití si že se to vysvětlí člověka edoce nebezpečí že kdyby se to slovně vysvětlit že by se ostře ani nebylo možno se a nebo že by to že by to člověk váže by ti to indii toho si padá není nebezpečná přemohlo bystrá kdežto když se to nedoví tak se nic nebraňte milosti která na to byla na bahna lépe řečeno ono se tím rozvírá milost tím že probíhá nějaký děj že nám na vjemy terý žijeme tak se oddaluje věčnosti pro nás i o ten náš život by nebyl schopen litovat ani kliku kdyby se odtamtud pořád ne nerozvíjel kdyby ten proces boží pořád nepokračovat kdybychom nebyli pořád tvoření pro každý den pro každou při tonou vytvářím my opravdu jsme živi z toho jaká milost a podá a jakmile by nás míla tak vírám ano nemůžeme ve toho vy vy že sem se boží v něho řeknu bereme a tak to i s to také přeje si to tady proto aby nás nadáli milost érou bychom nor je nebyl ho i na sebe asi kdyby se taková li je dál tak bych to považoval na napomínali dnu právě to původní cíle který kterým to začli protože je to asi situace že musím být ustavičně znovu nějak i milosti podněcované toho tu zlého není sem prostě tady tam nosti je to byly tady je ale jestliže se naděje pořád na úrovni si tak bych v tom osobně viděl napomenutí protože on by to mělo přesunout do oblasti vědomí že například kdyby se zdál sen že takového obsahu tak první co by napadlo čím jsem se provinil to je zásada řešení každého a jestliže vyhnat nepřišel jsem si za další ten se ze své li a zda by se mi tak dlouho bych tu milost převedl do věčno vědomí z bytí napravit že bych konečně si to nepotřeboval nechat zdá nýbrž že bych do toho vplul do situace která se mi těmi vyhrává jsem zásadně proti soustavné vedení si možná že je to moje osobní zaujetí to možná že to nemá být a je se přesvědčena mnoha malostí životní život byli vedeni i ale se vůbec nestaly protože se dali líbit věděli toho jenom ty duše při deset šli na naší ten a že se to bude napovězeno naštěstí tomu moc nerozuměli takže tolik neudělal a kdyby to byli k tomu rozuměli tak se dopouštěli pytli se v tom hlídal věřit jak jsem nahlédl těch jsou velice návodné případy jenomže v době kdy je to nešlo do pozice že to jsou její poukaz na vedou není obojí denní tou tedy co se dalšího počít a jestli to neuděláš tak prostě jenom teď je otevírají berle někam a je potom je totiž v tom nerozumí co dělá hlavním si vědom že tu milost tady máš a že z žije když by byl si vědom toho co to znamená tak každý výklad který bych podal na příklad by byl jedno ten že by daleko jednostranný než to vedení samotnou milost si vím šířila se blíží ke svému snu před mnohaleté prožitému jak si ho dneska vysvětlím jinak jako asi vidí se to třeba by moje romány tak si to ale vysvětlit že ji na když před tím nebo a něco nového taky v tom vidí uvědomován a říkám ty jak jsem tedy nevěděl že tady vedení k tomu a tomu by to byl býval udělal ale kdybych to byl býval udělal tak to mělo obyčejně neblahé následky protože ten sen je tady proto nevysvětlil zatím že to viděl jakou záhadu že to tak být že totiž vy by měl být řeka jak to mám klíč zrovna jako třebas ten základní ten že zdál nás zrovna nehýbám přišel aby to měl vysvětleno ne a vy další kupodivu nemá tím koho a tyto nevysvětluje nebo nevím to nějak vysvětluje že si ne ten vším pořádku neberte tažný při ale se jednou dostane dovolovat tak nějak to mezi tím odvedeme no a protože vám byl ve tito jako minulo jako mi ostrá přešla a budeme si říkat čím to asi bylo je budeme se dohadovat to se budeme jenom dohadovat o bylo dobře si k tomu snu stalo vlivy napsat události které nebyly normální které zatím snem nebo před tím ne předcházel a tím by se člověk sám dostal na úroveň výkladovou si mám dojem že vy jako míříte se mýlím jisté zatím k tomu abyste nastoupili cestu lásky k bohu protože když někoho miluju tak na něho myslím ne tak nějak ovšem nevím si řekli právě toto se dostal ke koncentraci v tom smyslu anebo jestli jsem to řekl špatně ale nějak něco děláte u nesouhlasím to si váží to chcete něco jedno a jsi někom tykám po a říká vysvětlím prosím nesouhlasí protože my musíme zásadně rozeznávat jakým způsobem se dosahuje na této duchovní cestě řekni způsobem se dosahuje v běžném životě to jsou za velkého vtom běžném životě ve kterém žijeme se stahuje se něco něco dělám že snažím se toho zmoci snažím to vyřešit na zem to dokázat na a nevadí že to nějaký uspokojení a že vám to režie čili to je takové klišé kterým se ubírá konání a myšlení v tomto světě myslím že nikdo z nás jak tak v tomto si li děláme práci jenom z toho důvodu abychom dělali nýbrž že nám to přináší určité uspokojení že jsme pro to třeba nějak vyškolení a proto děláme a taky vína neposlední míře že nám to něco vynášejí jenom peníze a tím kromě to uspokojení také řekl bych že nám to přináší při tou místo tu že v tom světě něčemu tepre zatím nedokážu dělat kdy ho to by zajistilo s dalo jistotu podobnou kdybych dělal něco co by třeba bylo jenom myšlení na boha je páně říkáte tak že neměl dojem že se se zhostil svých úkolů v tomto světě dobře protože bych zanedbával třeba věci světské a to není správné to bych nebyl na poli kde po nepochopil se to myslícího života nesmím zábava jsou činnost pochopitelně tak prosím bylo by dobře si říci jednu věc to je toto dosahování duchovní svět a jestliže toto mám nějak řešit tak se s vašim dovolenim obrátim na velice dobrého myslitele a tím je martin buber a tím uběhlo důvodem žit který žil v německu potom za války a spontánní protože jsem musel vysvětlit jako živ by zadala tam nevydržel a tento martin buber napsal svého dosti jejich hlavní podstata je v češtině přeložen je to spis a ty se významné i ovšem ten či v jenom toho že to aniž my na onu to mluvím za všechny z nás nikdo to to se nejslabší nelogický tak sem zatím loviti a snažím poučovat poučovali co jiného než stanovit si to nikdy nedělal nezdá být právné ne postavení a ten to magie který to tak si ho misky podává že možná že toho nevybere te to co vám teď řeknu jsem totiž poslouchal které by ve při tu jeho letech takovou vzpomínku e tak e to