Karel Makoň: 77-07B-78-01B-obrac._sled_stop (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

tady je otázka paměti na jedné straně nikam že tam přikázání a že li to je poutím poznání nemůže vésti na druhé straně paměť vlastně ve vás soustavně pěstuj protože radě co sílu to kam do vaší pamě spolehnu nějak na tom že že si to vezmete do hlavy a že by podle toho zažili ten je věc paměti to nebudete pořád či znovu a znovu do se pamatovat a se to poznal správné tak se budete řídit jak levici rovnat dohromady v okamžiku vstupu do domu otcova paměť o tom co jsem dělal zen to znamená pocit zásluhy tak si z toho vyplývající musí vzít stranou protože tam mám jiné úkoly tam na tom v tom domě mám jeden poli tam na tom poli jsem pracoval pro hospodáře nepřímo že sem obdělával jeho pole jeho nástroj země a tady v tom domě sloužím přímo jemu a tím co jiného ne nepřímo na jeho poli nýbrž jemu jestliže mám sloužit na jeho poli potřebuju k tomu paměť musí vědět jak mám říct nástroj do ruky ne co musí si catto nařídil to si se otázka paměť a jak přileje domu musím jenom vědět že jsem jeho zevních jeho služebník který jemu sloužit a to ode bude chtít to udělám přímo od chce na všem mužů s pamětně taky vidět abych aby udál nají pomohu taky vyprostím čili počáteční nějaká paměť tam hraje nějakou roli ale není to to toho druhu že je ho sem tam bavilo výteční zopakovat co jsem před ten dělal dělat svědomí i nebo stavem jsem to správně že ho to si musí dát než tam vejdu ne kam vejdu a mytí a mezi mnou a podám nýbrž musím přímočaře sloužit o podává totiž tu sem že se mu odevzdám takže navoněn na dramaticky že mu dávám dají ale co je vlastně že se mu odevzdám že odstupuju od sebe a přistupuju k němu takovou měrou jako stupni otec němu bych zůstal sám se sebou tak bych k němu ne nepřistoupil i v tomto smyslu o jakém byli odstoupí od paměti li o zamazané tak do takové míry se pojí podá ře ale to by nebyla týče a odpověď proč jsem proti paměti protože tady v tomto momentu když třebas dělá nějaké duchovní cvičení dejme tomu si pomozme naším způsobem dělám cvičení písmenová neopakuju jméno boží tak samozřejmě to jméno boží opakuju tehdy paměti a o opaku se že ho znám mám paměti a vím jakou technikou to mám dělat omítka techniku a smýkán to jméno způsobuje že to jméno opakuji nebo boha dejme tomu čili do míry dokud to dělám takhle je to otázka paměti a dokud na to paměť neodpadne tak se pomocí tohoto cvičení s bohem než pojem tak jsem to myslel čili ta paměť je zapotřebí na vstupuju toto cvičení a je kdybych na pěl a držel se a těl pořád to méno říkat protože to mám pamětí tak si znemožní to spojení jsem dlouho bojoval tím že mně to nešlo dál říkat že prostě jsem byl unášen za to nové jsem ztrácel schopnost ho vyslovit se a nastával prudce spojovací stav protože se mi nevykládal to jako vlečou o tom že se nikdy spojovací stav nezažil třetí tak hluboký tak předešel to že tebe jaká špatná cesta tak jakmile se moc se tam zase nutil po men božího boží dál se jeho mein a z toho vidím že ten pavím tam kam nepatřil jestliže paměť je tady proto abych mohl komunikovat o své není v tom vůbec stalo že na aby mohl vysvěcením protože jsem nikdy jenom stát bohem který by ovšem věděl mám prostě věkem s věčným věkem jeho stačí bych se neměl ocenili z toho důvodu nebudu potřebovat paměť ano dotaz když se žení vstoupí do otcova domu a sloužit tomu živý jak kde tady jakou cenu tady na poměrech že to dělá třeba špatně živí a přímá to poznání on tady opravdu ježíš všude ta nový ideální postup ideální postup v tomto ideálním postupu ani na cestě činnosti nemá žádná krize to nemá ani na činnosti ani na cestě poznání ale prakticky to dopadá tak že kromě na cestě lásky by eritis dochází protože člověk ideálně nepoznává člověk ideálně že taky nemiluje ano a člověk ideálně neslouží neposlouchají den a proto dochází ke kristu a a proto chatě ke strachu protože dívejte se třebas vraždí že tomu jakobovi jak se přát strachem před tím setkáním že svým bratrem ten závojích neměl čisté vědomí si přál to toho rození tak ani nebo plnil a on se stal prvorozený uměle podívejte se tohleto nečisté vědomí každý z nás že nikdy o svém díle které se přes novou boží do našich lidských není dokonalé protože bylo prováděno přetlumočením lidským a ne jako moje řeč kdybych třebas duchovně velice dobře poznával nedokonale tlumočí že to co poznávám to je nutné a tak taky v nich oborech že bych pracoval jinak než umořil nebo že taky jiné práce než točení tak bych to dělal velice nedokonale a proto to nedokonal a pro neznal a nepoznání tady existuje také strach ono by tohleto ježíš kristus říkal jinde a my nesmíme vytrhnout z jeho učení vůbec nic by to musí žít jako celek o kdybychom byli služebníky soustavy služebníky na poli a v domě a tam nemám to prosím slitoval jestliže se vidíme ke konci světa tak jak to líčí ježíš kristus bez toho že bychom byli v plameni i o chabými jenom že stá naopak při stane že to bude stát v postaveno to se stane vidí tak pak budou probíhat tyto změny velice dramaticky jak sem to dostane kolikrát říkám to znamená půjde toho strach ten jako měl strach ze svého bratra ezaua tam sice o tom není zmínka ale zaručeně mu to to nezavolali s ním budoval neznám člověk který ani nevěděl že ve mně tomuto by ještě horší než zasetým bratrem ten jeho strach že se kazí zlatem byl zastoupen že bych vyšším řádem strachu takže to zlomilo něho strach nemá jenom to oči a taky si velice povím to je to co píše alan vaše na to nepřekládal to co píše v tom by to opíšu li říše moudrosti více nejsa dokáže a tady ale nevykládal protože si netroufám toliko a a ale jakmile si to přečtu toho voces tak si budu troufat toto co dneska jenom říkám také na jak se musím napřed poučit od něj jakým ze se toho co jako chybí že bych to chtěl stejným směrem zaměří abych se nezpronevěřil duchu možnost se možností která nekřesťané prach také něco nového to obrana věc jako bolest níž nakonec je velice dobrá záležitost se než bych bolela to sápe ale je to ochrana že ano i oči věcem honička není dobrá věc a je to ze a tolika víš velice užitečná záležitost do určitý míry a že se zen a tak dále tak že bych opravdu mohl jako to ukončit tím způsobem že nemluvím o tom ještě nějak celistvě rozumíte protože jsem se dostal na konec žití ale tohleto mám na mysli pořád že to neříkám tedy je to vůbec nikdy tedy ti neřeknu protože řeč lidská tomu že víc s navaleno z jedné strany vždycky záleží tady aby musel zase ji obrátit a z druhé strany to říkal že otec ho se říkal ta je nejhorší překážkou asi říkám odvedli tak li se to ti to vedle sebe to vyklá ne obojí je platného se na určitém víte druhu cesty člověk vůbec neobejde na hony byl například nepoznal ten strach že by utíkal tolikrát tak jsem se po považoval za doví jakého ale protože jsem vy vlastní chaty vystav nepřekonal jako se nýbrž ho za překonal někdo jiný takže dověděl závažnou věc že člověk sám ty věci mylně že potřebuje dycky někoho druhého druhý ovšem nemusí výrobě jim že vy prostředek kterého on cizíma ve slovech doby si prostě se se netočí člověk se se prošení byl dál tenkou druhých ale sám o sobě nemohl strach je taky někdo druhý který mi přepadán neznámý člověk který se padl toho jakoba a víte tak bude že ho zloby on i jako v zvítězil na jedné straně a začne opustil jakoba a zase idolem to zlo výtečné a to byli ti zápase strachem celou noc kdy to upne a víc jako prohraje se být krutý zápas devátou sur muvil klidem o tom jak se mají lidmi setkával a že na tom velice záleží i duchovním pokroku tak jim říkal to čemu němci říkají chodí dopisech že se vám ne postavit na stanovisko toho sil kterým debatu jem ano temná to jsem kterému tam mluvím jako ty nějak tobě záleží vedle nikoho nechodit jako když je to u dřeva když nepotřebuje mojí pomoci se nebudu nikdy vnucovat pochopitelně tak je to pro člověk který není méně mnou ten a je člověkem se stejnou lidskou důstojnost a jsem od boha poslán na ten svět či je jeho zástupcem de na se nemohu dneska vůbec říkat s bohem jenom předvídání si musím si být každého setkání velice vděčen boží za velice teče on takhle nemluvil martin buber jenom vám to vysvětlují jako detailněji jak na to asi šel a on tam například říkal přátelé dobře si vyšlete do do toho co vám si napovědět setkáme se se svými přáteli a se všemi lidmi tak že byste cítili že k nim přicházíte a teďka říkal několikrát ty ty ty v nic na to neví že se v nezvete mat byste museli vidět a to říká takový působem že se o viděl dojem že on do proniká celobytostní ten přešli to bylo na proces před deseti léty nebo se to neberu padesát devítiocasé nějak tedy umění setkávat považuju za přípravný proces lásky upozorňuju vás že to ne to neumím a že sem proto považoval za nutné do toho to chtěli i ostatní dovíte se na to se dieser ale ještě pro vás něco jiného také vám něm konce že totiž musíme rozlišovat ten způsob dosahovat to odešel jednotné tam se nedosahuje tím že se dosahuje nebo tím že nám záleží na tom abychom dosáhli nýbrž tam dosahujeme tím že deme za tím a přitom je tomu chceme ve ohledu na to že nám to něco poskytuje bytoti opravdu vcházíme všeho je proto třeba do toho gotvaldova že si myslíte že vám to něco když se nemám za zlé je to pořád ale to je lickýho předává je to ten který navrhoval martin buber čelistí teď navrhuju to je na rozdíl od zážitku oblast a my můžeme jít k bohu abychom ho zažívali nemůžeme také k bohu abychom k němu nabyli lepšího představ a zásadně ty kteří šli bohu tím způsobem že ho chtěli zažívat nikdy se neosvobodili nikdy nedošli pasení nikdo z nich měli třebas ti je snaze ale tam to končilo byly velice vystříkl by si žijí v toho ty vyšli a zkomolují hlavě dokonce nemocí protože nebylo tady zázemí toho správného ta nýbrž jenom touha dosahovat zážitku ano jsem byl naštěstí tohoto způsobu myšlení ušetřen to že jsem nevěděl co se stane ani při prvním v tom zážitku ani při tom to závisí si o tom koncentráku ani mezi tím nikdy jsem neměl tušení a taky se to nedá dobře předvídat se se mnou stane jaký zážitek budu mít ale víte dobře ježíš kristus účel učil tomu přetah tomu stavu klidem od prvního momentu neučil ty svoje učedníky ničemu jinému než my správný tak lidé o ni definoval bližního z jakého bodu se znovu dělat oni definoval pomoc bližnímu oni definoval sílu která pravou moc přináší ponoří věci bych ty první věčnost není třeba rozvádět ale tato poslední bude třeba čám eště vysvětlit jednou že to víte ale přesto to připomenout jenom že totiž člověk si myslí že k tomu bližnímu přistupuje on kdežto měl by je dět že kdybych chtěl sám člověk bližnímu nemus někomu živému přistoupit že by nepřistoupil neboť by k tomu neměl sílu nebyl by živ on tam přistupuje životem který od boha on tam vstupuje uvědomilo kterou od boha a on tam připluje láskou překročili kdo to přistupuje k tomu on vnuká se za ním jenom mohu všelijak trati a takže ten který přichází je on a ten který je navštěvována ke kterému právě zase o to jsi ty bože říká martin buber tady totiž jde o jednu věc že jako kterákoliv něja cesta i tato přinést spojení a po na cestě lásky něco jiného než spojen se poznání že od činnosti když třebas se snažím spojit s bohem jak se ti činnosti se snažím dělat věci správně by poslušen jednat tak jak by nám místě jednal správ hospodáři kolik prostředňo po ponoří přitom mohl by ve své duši strach že budu na potrestali neudělám a pocit látají i nákupu na cestě činnosti a početné že to s naší i tehdy když vůbec ovšem neví když tvrdě vykonávám jako o tom praví prostého pán bezvadně to výdeji ale na cestě lásky byl to bez tahu bohu vůbec než tam v první řadě je a všem jak se činností letěla je ježíš kristus maximalistu míře on se aby ten služebník byl buď na poda nebo v domě ale nevede to maximální požadavek to li se každou synku nikde jinde ne na poli a ne domě sem se počestnosti ne li řízeni ale prosim nabízí vědoma že na nestačíme že musíme mít na natažený visione mi to ale na cestě lásky tam je maximalistu pěti hlediska tam nechce buď jenom na poli a v do nebe takového nechce tam vyklá miluj pána boha svého z celého srdce které myslitelé duše celé síly své a totálně plně se znamená jak tohleto vůbec možné to je stejný maxima ismus jako tam žili a eště víc a co nově ani ale velkýma nedivte a tady zase jiná a tentýž miluj miluj miluj te a tak si dobře řeknete jak mohu milovat celá boha když ho nevidí když ho neznám když o něm tolik nezáleží když něco chvíli záleží na čemkoliv jiném více a to musím vyřešit na tom nezáleželo by to nevyřešil takové mám inovi a to správné to výmluvy jak na to tedy zase tím hubenost systémem setkání vím vuyžívá první krok je to cestě trpělivě čekat na moment kdy mám příležitost se setkat vyžívají na příští ne mají li se uměl náš de ve a jsem byli obal je že se budete učit kasete dispoici teré se vám dál bližní jakmile se s ním jednou celobytostně se k jako setkáváte sami se sebou dosud třeba někdy celobytostně neříkám že vždycky kdy se sami sebou trávení taky že jo tak pak opravdu to je ta netečná vám tím co radí ve že je člověk který měl správně milovat ježíše byl satan li se od něho nevzdaloval se vyšli jsem na to budu pozorně jedním člověkem že si to nebo odnesl na jednu věc říci o tom otá jednu věc neb řečeno a pro tohleto nemyslete si o sobě že máte k dispozici jenom tělo že kdyby se někam věcí že byste si se je roznítily na tom bylo závislé setkání to by bylo velice těžkopádně se setkává jenom v tom přej dobré že tady to ve se za modlí bych neřekl že by se bylo plně stane se to stát formální či výklad se to opakuje i ne to pomalý ke jako ne se modlím něco tam a nevím bez to modlit se v postile zapření od vede ale on o tom neví a o tom také ten vymizet rpávě říkal tak tancem vysvětlíte říkal jak to mechanicky říkám ano se dopadá prosebnou modlitbou nabytého ale tohleto že každé to je ne co živé věci nějaký obraz nějakou představu každý člověk je svůj řekl není takový jaký jsem dobré proviním omezení velikou předešel tak není tam kde on byl nejenom fyzicky ale i duševně hlavně říše jsem si dneska opakuju stanovení ne to toho dopoledne jeho jsem že se dokonale přitom prozíravost myšlenku svatého pavla jak se mistře výrocích svatého pavla o říká to řeknu lidově lomec tak ne přes jak to nebudu přidat v tom našem napsáno užití a to tak vy máte za zlé říká svatý pavel že když mluvím ze židy že mluvím jako žit jako člověk který sebou zákona zákonem poslušen protože kdybych nemluvil židům jako žid oni by nevěřili a bych nemohl ke kristu při ne a tak mluvím a to neříká jako žitým jako ne zákon ale musíte mi věřit že nejsem ze zákona jsem na zákon jehož ten zákon nepotřebuju protože ježíš je ve mně kriste ten zákon dokud neznám zákonodárce musím se spokojit se zákonem ale jakmile dnou poznám zákon nějac lépe je býti tím zákonodárcem než ti připamatovávat zákon dítko trvá potíž živosti existenci že vám to je to děláte když prostě se skácet za to ne si při něm tomu se setkali nebo by nim ale nakonec zákon dál če a říkal jim tam dál to pavel a když když pak mluvím třebas pohany tak vidím máte za se za zlé žádnou jako člověk ze zákona nýbrž mluvím jako boha musím mluvit jako pohan jinak by ty pohané neuvěřili a bych je nedá jde přeci o to aby je získal to krista se tedy snažím být vším každým abych moh každému poslouží jim oliv abych mohl každému poslouží nebýt nikdy sám sebou jástvím že svatí povedou dobře rozuměl a že když potom svatýho pavla sice třebas je jako předurčení ze kterého zákona o obě napadá ti lásku tak mluví židům kteří věří na předurčení na druhé straně čímkoliv tím kteří byli pohané o lásce jako prvním příkazu a napřed učení vůbec nepomyslí tak zase víko před sebou a nelze ani jedno ani druhé případě on si duševně šel ne tělesně duševně šel tím že napsal se dopis pro toho pomůže a tu bych byl rád kdybyste příští moje bys vám přijdou třeba todleto že teďka to váš potřebu a nemá se mohl dostat abyste pochopili že jsem to psal jako setkání s vám každým vám ne jako cestu činnosti jsem se nepotřeboval sám by vidět jsem se nepotřeboval o vás zajímavé vám bože nascens ti ta láska je druhořadou zažito sti i ten kdo měl tak myslím že i hudebníci kteří hospodařili s těmi hřivnami li předčí o tom že jejich hospodáři a velice přitakal jeden z nich prozradil visí přísná že že by že se ženou tam kde ty nezasel říká přímo a protože byl zažil zakopal nese ovšem tao po tím jeho podaří to nebyla správně pochopená či ale ti ostatní ilta nemuvím o tom že milovali toho pána a tak je nechali za to že milovali toho porád nýbrž jenom že dobrého pravili to i vás na svědčí nosti tačil dobře hospodařit tady na na tuto cestu na vás uvádím nemůžete jenom stětím arsenálem vstoupit ani tam musíte vstoupit na cestě lásky musíte úplně z jiné strany napojí strany se káže první krok vším mám za to že je pozdě vyzvání ta duše tápe a že ho jeho brzká tebe měli na to pekaři každý bližní to dlouho je aby se znenadání víří a protože nestřídmého první se tak nově jako by poprvně život na tomto nepozoruje že víra které znám a byly to v přátelství na to není tak není bohem a to že by neobstál a pořád je nepovažoval na oblomována ne ale i za činu uzříte kterého znám tak to neznamená že bych nemohl to že tak jak jsem se s tím čím řekám a tak jak ho znám nejsem že to setkání které proto minulé nebylo to čekání ještě bible kam to se sání jenom člověkem mastí které proběhlo na úrovni čistě a ani ve mně ani v něm nezanechal když to skrání bližní na nové úrovni že u jak řekl tak žák řekne že soustředíte si žádal visionáři připisuje dokonalá zatížena živitelem řečeno by to byl znamená by sám sobě k sobě měl kdybych sebe měl za strašně dlouhé době nese myslí aby to čekání bližním bylo stejně důkladné který je dobře míněné jako kdybych sám se sebou se takhle neléčil išvary ukončení je tady ježíš přiká miluje ho v potřeb a řikala a nechceme za a ono začíná setkání kříž káni neměl toho vizí jako sebe ne víc jako sebe tak nenavádím i v ten stav víry doví činy a který je řeč o tom že existuje bůh opravdu vede nevidomí jiného a říkal že my to navštívil nějakýho nebo si ho nějakého paláci je to že se setká že tvrdí pro nemenší bratří jeho jemu učinil tak mít věřím že opravdu je dovědel začít že mu nejenom to nestačí že vím že mu jenom těl pomoci se s tím chtěl opravdu potože on si čáku škole člověka aby si dělá nesprávná vím ne to pracně pomalu ale pro vás bůh níž acá tu to setkání zážitkem jsem zásadně proti tomu nebo na vitální ale začátku musí být zářivém to znamená vy musíte toho duše že zažívat a ti nemůžete být zří že a si vás vyvodí anebo že vám přivésti věc tak to to vetkání roztřese zážitek setkání provedete aby se nově o to vím však ve mám tady kázat třeba velice a boží zdánlivě že se dva setkali boj že si a v tom vojska na přednesu atributy vžitého vyžití že že si to bylo dohaslo pomazal a kdyby se byli nesetkali napřed se naší bez boje tak potom ten boj do pravé a na to že se napřed čekali výše že sami ne za si mohl bojovat mělo za následek určitý jak se to rázem se uměl setkávat se umí přípravy setkal a tomu vás i na čistotou umění vládne ten se opravdu dohledem setkáte čím by žádoucí se pro objeví prany že po vědomí to co se o tom je tedy napřed to všímá žité že bych se kráva a obě neodporuje a čeká vám o jai nějaký to představuji něčím řekám ne a pak se tam že ho dále a mu dál že řítí vím během toho ce stání ale že klíče to nikdy nebude tak strašné se rovní jako by to bylo kdybych to byl napřed nepřipravil situaci a to je jedna věc kterou bych trošičku bych to počítali i nový lidé my na příklad ona nějaký antonín éry slovní tenhleten ten kam nějakém poctivě se připravoval na soustředění na boha jsem koncentraci do nohou a ne se obrodu touhu se požaduje právě ale čidel jsem dělal i méně jsem se na to boha tím méně jsem byl napřed tím svým počínáním a více jsem prováděl nějakou techniku k úplnému zmechanizování vysvětli mi prosím říkáme čili je to a tak teď nebudu vysvětlovat ale je tady hýbám přípravy a připravme byla dokonala on si žil během toho dne nastane úrovni než na se tečnit vstoupit i když se na poctivé jaký zážitek toho nenapsal souženo tam udiven zvětšovaly tam nepatřili citové takže vám řeknu případu to je také polosvit zeme kdybych jsem měl setkat s nějakým pro a terénu jinak jak se oděné kam záznam ano kterého se rodina bojí a bojí se ho odvezu toho vládce by strašně vyváděl a misku zatím nemohou poznat protože on priora i do míry aby každým do znaky patro odvezu ale upozorňuju vás na to že toho člověka jako beránka od ledu na tu pisateli vůbec nebude odporovat protože se na to několik ni připravuje které rodině jsem to řekl a přesně znám situaci nějakým za které mysle dostaneme na tu civěli i dneska nám jako tam ten japonese budoval nevedou a to je protože vám nějakou zkušenost prvotním musím prozradit že když jsem byl v vize otevři tažen pokrouceného pána boha nebo jak se mu oponoval nebyl jsem připravoval se a nebudete na do míry abych se zbavil sebe láli jednu je dětství doporučovat ne o nějaké důležité řekněme si přejete protéká ne obrátit ale dostat na cestu nakteré de viděl bych tak prosím vás na naše odvratu vlastnost se života kterou u něho že se obou nebo na kterou u něho že se líto neudělá tak on ve vás vás pozná spoluviníka svých a vůbec na něho nebudete mít vliv že ale na vás pozná někoho jiného tou překoná že vaši vnitřní toho řekli o tam neříká a nebude a tohleto je případ velice důležité krátká ježíš dovedl své učedníky také připravit zná ta viděno on na předával při a tíže ji na příklad a říkal kladem dal jsem vám měl napovídají stěnu dobrou přípravu si k tomu aby čekání nebí dopadlo pravdivosti měl vešlo tom a to vypočetl člověk který každý den nebo divina tím na znovu v nouzi k bohu a bližním oběma by byl v vytvořil na to že tolik let ploužil mohl byste stát že by se sebe že by ti přede že by například se bez neměl by říkal takhle musím do citoví za udělám něco rez on ve vzbuzená přelétne by dlouhé a pouze érou proměnil na pokraji tahali celou píše sesílá to démonem konečná škodilo nevěsta dobytka přesto na pět a nebyl ve se fakticky nasycení práce protože první here mi tu splašený že zažil řekla čeleď ale každý den začínal si při neb neměl těm lidem kteří si žili ten titul ale on začíná ten tam znovu budovat na nebi nebyl že by neznal toho dosti říkal kdo si to přichází na daleko to mohlo jít ale ten člověk je který jednal den předtím a teď nově tím jedná na druhý den to byl nově němu přicházejících višnovým při a ne terasami a vidž nově přicházející bůh nová návštěva boží násobením to znamená vylíže obvykle tomu co ve starém zákoně učili tak že ukazovali na příchod nějakýho tím toho ten říkáme tomu a ozdobu půdou ne to je ze starého zákona abrahama nebo abraham získal takovou návštěvu andělů a terezino a on je víra všedním ho onomu zlomu a když se rozum ne tajená abys tazích jako milost byl že je al nadálo nesliboval tomu nesloužilo pouze jako bohu snesitelnými vidíme to a znovu jako boha a znovu a znovu pouze o těkat třeba klame tak by znovu začít to je ta trpělivost svatá