Karel Makoň: 78-04B-Kaly (přepis nahrávky)
Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně,
může však obsahovat chyby a nepřesnosti.
Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.
Na
tento
vznešený
okruh
Jeho
lásky
a
poznání.
Poodešli
trošičku,
dovolte
mi,
od
člověka
tak
zvíře,
které
poznává
jiným
způsobem
než
člověk,
my
si
myslíme,
že
je
to
méněcennější
způsob
chabější
způsob,
což
se
mýlíme
tedy,
on
je
to
jiný
způsob,
to
je
výraz
pro
to,
jiným
způsobem
než
člověk,
někdy
dokonalejším.
tak
zase
bychom
šli
k
celé
škále
druhů
poznávání
které
řídí
Bůh.
Tím,
že
za
tím
stojí.
že
stojí
za
nějakým
tvorem
který
je
transformátorem
nějaké
obecné
li
se
to
představme
si
to
jako
elektřinu,
která
probíjí
z
nějaké
elektrárny
a
je
rozváděna
různými
elektromotory
a
já
ti
k
nějakým
agregátům,
které
žene.
A
tak
to
je
pohled,
který
je
nám
taky
upřen,
protože
my
si
nikdo
nedovedeme
vžít
do
postavení
zvířete,
do
postavení
rostliny,
tím
méně
do
postavení
nerostu
nebo
buňky,
to
vůbec
nám
nejde
a
to
všechno
je
jednání
Boží,
na
základě..
na
podkladě....na
základě
toho,
nebo
z
gruntu
tu
a
v
tom,
z
gruntu
všeho
je
bůh
cestou
silou
nerozlišenou
která
do
všeho
proudí
silou
uvědomovací.
Mluvili
jsme
o
síle
lásky,
o
síle
uvědomovací.
Stejně
tak
bych
bohu
vytřela
řekl
bych
takovém
napětí
existenčním.
de
která
existence
potřebuje
aby
mohla
vůbec
být
aby
existovala
mimo
Boha,
potřebuje
být
držena
všech
na
nějak,
mimo
něj.
To
On
taky
dělá.
On
kdyby
se
od
svého
tvorstva,
tak
by
to
mělo
za
ná...za
následek,
že
by
to
splasklo
jako
bublina,
no
to
už
já
nebudu
vysledovat
proč,
to
by
byla
dlouhá
přednáška,
třebas
a
to
si
to
to
ten
proto
že
on
to
nese
bez
vidět
je
říkají
Indové.
On
to
drží
v
šachu
tím
výdechem.
Až
to
začne
vdechovat,
tak
to
do
Něho
zase
zajde.
Ralaja -
vesmírná
milost
se
tomu
říká,
ne?
tento
proces
probíhá
simultánně.
On
vydechuje
vdechuje,
jenom
Indové
si
pomáhali
i
rozložením
dva
úkony
k
tomu
aby
to
lidé
vůbec
pochopili.
Vesmírová
noc
existuje
zároveň
s
vesmírovým
dnem.
jenom
a
už
je
noc
a
pro
někoho
začíná
den.
Tak
je
to
v
tom
stvořeném,
neboť
všechno
je
postaveno
na
nějaké
idei,
nebo
na
nějakých
idejích.
Ty
ideje
samy
o
sobě
mají
nějakou
funkční
hodnotu,
to
znamená,
jaké
ta
idea,
ta
idej,
je
na
určité
úrovni,
prosim
vás,
já
jsem
tady
mluvil
o
brontosauru
roli
tak
ten
brontosaurus
zmizí
z
našeho
povrchu
my
říkáme,
změnily
se
přírodní
podmínky,
no,
to
je
pravda,
a
on
to
nemohl
to
neměl
dost
žrádla
třeba,
takže
šel
zahynout
je
proto
ale
nepřišli
jsme
na
kloub
tomu
proto
že
tam
byla
nějaká
idea,
která
dohrála
svou
roli.
To
jste...
to
z
toho
není
vidět.
Čili
my
taky
můžeme
těžko
usuzovat
o
jednání
Božím,
my
se
nemůžeme
v
něm
vyznat,
protože
nikdo
nemá
možnost
pohlédnout
na
říkala
Platónské
ideje,
jak
on
říkal,
on
o
tom
něco
věděl
ten
Platón,
ze
kterých
všechno
vzniklo.
jednání
Boží
je
pro
nás
vystřelen
proto
bychom
mu
neměli
mít
za
zlé,
že
nechává
někoho
na
holičkách
a
někoho
se
ujímá.
případ
nesdílnosti
nebo
netýkavosti
jedno
proti
božího
zásahu
nebo
protekčnosti
nebo
výjimečnosti
Jeho
činnosti,
to
vůbec
ne.
My
já
se
s
obměnám
při
tom,
na
jeden
výrok
Inea
Thakhana,
když
tady
mám
Pavla,
tak
jsem
si
na
to
zrovna
vzpomněl,
že
totiž
jednou
jeden
mistr
duchovní
se
procházel
se
svým
žákem
po
břehu
moře
a
ten
žák
měl
nařízeno
toho
mistra
neoslovit.
Protože
v
té
škole
ve
které
ten
mistr
byl,
a
ten
žák
taky,
dobu
mistr
na
žáka
nepromluvil,
než
uznal
za
vhodný,
za
vhodného,
aby
se
mohlo
mluvit.
A
to
byla
ještě
doba
kdy
on
k
němu
nemohl
mluvit,
si
řekl
já
ho
oslovit,
jinak
bych
byl
vyloučen
ze
školy.
A
ten
žák
najednou
vidí
blízko
břehu,
ale
v
patřičné
vzdálenosti,
ty
lidi
se
nemohli
zachránit,
topící
se
loď.
A
tak
se
dívá,
jestli
to
vidí
mistr.
A
mistr
se
taky
tak
dívá,
ten
mistr
se
taky
tak
dívá
na
tu
loď
a
vůbec
nezasahuje,
a
vůbec
nepomáhá
těm
topícím.
A
tak
z
toho
byl
velice
smutný
ten
žák.
A
když
potom
večer
směl
promluvit
k
mistru,
tak
se
ho
ptá
to
proč
jsi
nezasáhl,
a
on
ty
nevíš,
že
to
byla
pirátská
loď,
která
chtěla
přepadnout
poutníky
svaté
cestě
do
Mekky.
A
proto
jsem
ji
nechal
utopit.
A
tak
my
neznáme
jednu
věc
u
Boha,
kterou
nikdy
nepoznáme,
že
u
Něho,
budoucnost
je
přítomná,
minulost
je
přítomná,
všechno
je
v
ideálním
stavu
v
Něm
přítomné.
on
ví
co
my
nevíme
a
nikdy
to
vědět
nebudeme.
Tak
co
se
nám
zdá
nespravedlivé,
vzhledem
že
on
je
ustavičně
přítomný
s
minulostí
i
budoucností,
může
a
musí
jednat
jinak,
jinak
je
strašně
nespravedlivý.
Čili
usuzovat
o
nespravedlnosti
Boží
to
je
to
nejhroznější,
čeho
se
můžeme
dopustit.
Dále
bych
chtěl
říci,
když
konečně
vidíme,
že
na
naši
modlitbu
Bůh
odpověděl,
kladně,
že
ji
slyšel
neměli
bychom
ze...
usuzovat,
mohli
by
byla
správná
a
účinná.
protože
také
my
máme
obrovskou
magickou
moc,
vizme
bez
pomoci
Boží,
mnoho
lidí,
mnoho
věcí
vymodlit,
které
nejsou
v
plánu
Božím.
Tedy
mi
dokonce
zasahujeme
proti
tomu,
to
je
dovoleno
takovou
moc
obrovskou
máme
propůjčenu
propůjčenu
od
Boha,
máme
tak
zvanou
vlastní
vůli.
A
v
tomto
případě
zamotáváme
to,
čemu
říkáme
vlastní
osud.
Když
se
lidi
modlí
za
věcí
kterým
nerozumí,
jestli
jsou
dobré
nebo
špatné,
tak
by
si
měli
uvědomovat,
že
na
sebe
přivolávají
kolikrát
metlu,
jak
říkají
Boží,
metlu,
kterou
si
sami
ale
upletly,
tím
že
způsobili,
že
jejich
prosby
ale
né
mnichem
byli
vyslyšeny.
osobně
netroufal,
modlit
se
za
něco,
o
čem
sice
nejsem
jist
je
to
ve
vůli
A
čili
opravdu
ta
moje
prosebná
zřídka
kdy,
je
prosebnou
modlitbou,
si
netroufám
Pánu
Bohu
napovídat.
To
není
furianství
a
ani
to
není
pokora,
nýbrž
to
je
jenom
určitá
míra
poznání,
která,
ze
které
vyplívá
asi
tohleto.
Kdybych
se
obrátil
na
nějakého
to
tak
je
pravděpodobné,
neboť
on
je
spojen
s
bohem
ale
je
to
ale
individualita
je
pravděpodobné
že
to
vyslyšení
této
modlitby,
by
bylo
snazší,
než
když
se
obrátím
přímo
na
boha
to...
to
mnoho
lidí
pozorovalo.
Proč?
Protože
ten
svatý
je
zkonkretizovaná
činnost
boží
zkonkretizovaná
a
konkrétně
ji
zasahuje,
víte?
Já
vám
chtěl
zpřístupnit
pojetí
rané
činnosti
Boží,
která
nemá
podobu
Bůh,
o
kterém
a
zaměnili
ten
všechno
udržuje
sice,
ale
nějak
zvnitřku,
všechno
miluje
tak
nějak
zvnitřku.
Já
jsem
vysvětlil,
co
to
je
zvnitřku,
že
poskytuje
látku
k
tomu,
aby
člověk
mohl
milovat,
že
jo?
To
je
všechno
zvnitřku.
Taky
v
existenci
je...
jde
to
zvnitřku,
jsme
tady
přece
říkali,
to
nebudeme
dlouze
vykládat,
taky
zvnitřku.
Čili
to
není
zásah
nikde
a
my
na
Něho
najednou
chceme
osobní
zásah.
To
nevíme
kdo
to
vlastně
ten
Bůh.
A
pak
se
naší
věcí
ujímá
nějaký
svatý
obyčejně.
A
proto
svatá
Terezie
z
Lisieux
říkal
prosila
jsem
v
hodinách
těžkosti
Otce,
Boha
Syna,
Ducha
Svatého,
nikdo
mi
nepomohl,
všichni
mně
opustili,
to
byl
žalostný
stav,
píše
v
Dějinách
duše,
v
tom
spise.
Požádala
jsem
Pannu
Marii,
opravdu
jsem
byla
vyslyšena
a
utěšena.
A
ta
neopustila
až
do
poslední
chvíle
mého
života.
To
krátce
před
smrtí
tohleto
napsala.
My
ještě
jiný
mu
tak
bylo,
protože
nesmrtelná
duše
nemůže
člověka
opustit,
jinak
by
okamžitě
umřel
A
Panna
Maria
je
tou
nesmrtelnou
duší.
ale
je
taky
zindividualizovaným
Bohem
už
že
ano,
a
proto
má
k
člověku
blíže.
Ale
já
vás
nechci
odlákávat
bohu
nechci
vás
zbavovat
poměru
k
Bohu,
správnému
poměru
k
Bohu,
to
ne,
naopak
věřte
tak
to
cítím,
abyste
od
Boha
nechtěli
nejapně
to
vám
nemůže
poskytnout,
to
není
ve
funkci
podstaty
Boží.
Ve
funkci
povahy
Boží
je
podstatné
K
tomu
má
On
své
pomocníky,
aby
to
nepodstatné
dělali.
Ty
jsou
v
tom
okruhu
toho
nepodstatného
například
ti
svatí.
Ty
jsou
svědky
osady
boží,
nejsou
tou
podstatou
boží,
celou,
tou
veškerou
mocí.
že
když
se
ukazuje
že
na
přímluvu
svatého
se
stane
co
svědčí
o
obrovské
moci
boží,
tak
to
je
v
pořádku,
je
v
tom
obrovská
moc
boží,
ale
byla
vyprovokována
konkrétně
tím
svatým.
Já
bych
vaši
vydechovat
ale
v
patnácti
to
tedy
po
tolika
při
ke
dobře
ví
že
i
on
to
neměli
za
zlé
že
na
to
co
důkazy
že
tomu
takhle
je
při
ale
my
trčí
když
tento
stav
já
se
dojem
že
o
jednání
božím
nikdy
nemůžeme
udělat
ten
brzo
protože
je
to
jednání
vycházejí
podstaty
boží
a
to
z
něho
proniká
až
do
všeho
vědomí
už
je
proseto
nositelem
oženili
už
to
nemůžeme
nazvat
a
podstatným
brž
už
modifikovaným
podmíněn
není
nikdy
za
zlé
třeba
věci
že
višnou
po
své
to
má
právo
že
to
poznání
které
od
boha
přijal
procedil
svou
osobností
je
také
za
vleže
každý
když
to
je
velký
světec
měl
oblast
lásky
ve
které
vynikal
a
měl
už
způsob
kterou
kterým
projevoval
a
ještě
se
nemiloval
ten
to
jako
druzí
tady
byl
širší
don
bosko
svatýho
františka
řídké
padlé
že
každý
i
citovém
milovat
ale
všichni
brali
od
boha
vědomě
z
toho
by
miloval
rozpitvala
odvážili
někdo
má
toto
poznání
že
není
to
on
který
miluje
večery
je
že
on
je
schopen
něco
z
toho
malinko
reprodukovat
když
je
to
vědom
toho
že
on
nežije
nýbrž
jenom
do
tý
témě
odvozený
ho
života
božího
do
že
on
nepoznává
jenom
že
pozná
jeho
tůry
do
jaké
míry
se
přelévá
poznání
boží
do
něho
pořád
se
ke
že
schopen
oku
mé
to
uvědomovací
nerozlišenou
boží
tak
takovýto
člověk
zaručeně
nebude
domýšlí
kdy
vynikal
největší
moudrost
všichni
před
ním
klesaly
ono
na
kolena
hrůzou
na
v
jeho
velikostí
obrovský
a
neví
čím
vším
tak
on
se
bude
divit
že
dělají
že
všechna
ta
jeho
jejím
měla
patřit
který
je
tohoto
všem
uchem
víte
to
je
úžasná
pokora
boží
že
on
není
že
by
při
řízení
kdy
protože
on
je
za
prostředí
v
tom
tom
to
projevy
jenom
podstatou
věcí
a
ne
konkrétním
projevem
ani
se
jím
je
retný
projevy
dživa
je
jednání
boží
do
muže
dě
pahorkaté
by
se
dalo
pochopit
jakým
způsobem
je
bůh
jediný
činitel
my
si
o
sobě
myslíme
že
něco
děláme
že
tady
mluvím
svým
si
že
mluvím
ani
nenapadne
pomyslet
že
i
tehdy
jedničce
a
že
když
já
budu
špatně
křivě
že
on
přitom
drží
když
vám
v
dobře
on
liší
že
to
nebude
jeho
vina
že
já
jsem
to
pokroutil
nebo
řekl
do
přítomní
stavitelem
ale
statě
věčná
která
mi
dává
se
před
já
tady
že
jako
jediný
činitel
je
jediným
tím
taky
v
tomto
světě
že
tedy
a
novicové
tak
tak
to
je
jedinou
existencí
takže
já
mohu
mluvit
o
máje
v
tomto
světle
bobovi
o
máje
jako
opatřené
pravém
pozor
do
není
to
tak
jakém
to
přestáváte
té
indie
jenom
to
je
ta
veškerá
je
to
o
co
ta
veškeré
efemérní
je
něco
že
ta
dá
relativnost
stojíme
nějaké
ne
nějaké
absolutní
kteří
a
proto
že
de
lidi
také
říci
že
toto
není
klam
že
obecnosti
položená
bona
odložen
by
bylo
ženství
odvozeno
platná
odvozen
nebo
závislé
bližního
barvě
dostaneme
ale
to
na
pravici
nastanou
hodnot
se
přemění
a
druhu
i
řek
by
veliká
vise
to
mě
mám
tady
dotaz
mu
že
tato
bytost
naše
lidská
která
se
pohybuje
v
relativnu
v
ničem
jiném
než
v
projeveném
postihnout
nějaké
absolutno
a
že
v
absolutní
pravdu
a
to
která
v
tom
relativnu
není
obsažen
aniž
se
tam
ani
nebytí
není
tam
ani
se
nemůžeme
jít
do
tam
dopad
tatam
ne
je
to
možné
právě
to
vyzáří
či
nejvíce
nesmí
na
lidské
totiž
že
to
není
že
ten
vývoj
toho
do
aktívní
došel
v
člověku
tak
daleko
že
on
mi
růže
tento
vývoj
zvrat
že
on
může
opustit
celé
ratio
proto
vědomí
které
které
si
když
se
toho
podrží
tak
se
ocitne
mimo
veškerého
a
najde
benet
tam
se
to
pouští
že
to
obojí
rekapitulace
cesty
lásky
pro
pavla
se
na
pinta
jsme
tady
e
týden
povídali
o
tě
lásky
abychom
dokončili
to
co
není
napsáno
tak
já
zrekapituluju
velice
stručně
celou
tu
cestu
lásku
protože
si
to
nemáš
napsáno
a
řekli
si
tohleto
se
stala
oproti
cestě
činnosti
by
se
mohla
lišit
pro
člověka
činného
jenom
v
tom
že
by
konal
s
protože
většina
lidí
není
schopna
víc
než
toho
ovšem
pak
by
se
musel
smířit
s
tím
že
jeho
láska
by
byla
omezena
na
ona
ví
a
konání
u
žádného
člověka
nemůže
být
soustavné
protože
vedle
konání
je
také
myšlení
a
ježíš
kristus
kladl
největší
důraz
právě
na
s
působili
tak
a
teď
se
pokusím
o
to
abych
vytyčil
normy
myšlení
na
cestě
lásky
a
v
tomto
případě
bude
třeba
abych
řekl
napřed
cíl
cílem
cesty
lásky
je
dostat
se
touto
metodou
znamená
láskou
k
vědomému
spojení
s
bohem
bychom
že
se
znovu
si
definovali
cestu
činnosti
tak
je
to
pomocí
činnosti
dostat
se
ke
spojení
pohne
všem
pomocí
činnosti
ke
spojení
s
bohem
to
je
podmínka
která
nevyžaduje
vůbec
lásku
ta
by
vede
jenom
disciple
když
si
někdo
zamane
a
trvá
na
tom
že
bude
sloužit
bohu
vším
co
dělá
tak
může
to
dělat
proti
své
vůli
dokonce
která
ho
má
třebas
k
tomu
aby
to
nedělal
a
v
tomto
smyslu
se
bude
odosobňovat
nebo
sebezapírat
a
nemusí
k
tomu
by
láskyplný
poměr
k
bohu
tím
že
se
takhle
překonává
tak
sám
ze
sebe
vystupuje
tam
sebe
se
zbavuje
a
tím
v
sobě
vytváří
prostoru
o
boha
a
o
boha
vstupuje
to
je
samočinné
kdežto
na
cestě
lásky
se
ta
prostora
pro
vstup
boží
vytváří
jiným
způsobem
tam
totiž
člověk
se
nenutí
nýbrž
je
pouze
když
je
to
opravdu
správně
vybraná
cesta
proto
se
tato
cesta
výtečně
hodí
pro
citově
založené
lidi
kteří
chtějí
zaměstnat
svůj
cit
lépe
než
dosud
účelněji
dokonaleji
samozřejmě
citový
člověk
má
této
cestě
zpočátku
veliké
výhody
a
ty
počáteční
fáze
zvláště
u
žen
protože
ty
jsou
citovější
velice
rychle
probíhají
ale
kupodivu
jak
snadná
je
na
počátku
tak
těžká
je
na
konci
zvláště
pro
citově
založené
lidi
protože
i
to
je
člověku
šlo
také
o
to
říkám
jen
o
to
také
o
to
aby
uspokojil
sebe
zatím
přes
při
činnosti
tomu
člověku
do
to
dělá
správně
nemá
jít
o
uspokojení
sebe
a
jestli
to
uspokojení
nastává
tak
ho
má
obětovat
nemá
se
v
něm
utápět
a
to
je
poměr
snadné
poměrně
říkám
tadyhle
uspokojení
na
cestě
lásky
se
považuje
za
průběžný
zjev
obyčejně
a
považuje
se
za
milost
od
boha
které
se
člověk
těžko
zříká
takže
na
ni
lpí
a
jí
poměřuje
účinek
cesty
já
jsem
si
kolikrát
zjistil
u
těchto
lidí
že
říkali
ten
a
ten
stav
nemám
tu
milost
nepociťuju
nebo
jím
opuštěn
života
nějak
a
to
znamená
když
řekne
li
opuštěn
já
pociťuju
stagnaci
tak
mě
prozrazuje
že
před
tím
pociťoval
pociťoval
se
ta
vám
pociťoval
nějakou
milost
podobě
nějakého
stavu
lásky
a
tak
nace
to
považuju
tak
na
citový
sekery
zažívám
třebas
já
když
jsem
takový
taky
nikdy
nepociťoval
třeba
a
on
už
to
považuj
za
stagnaci
i
když
srovnávám
jeho
statého
a
ve
svým
tak
řeknu
no
tak
to
bych
já
byl
ve
stagnaci
pořád
že
to
cos
mě
říkal
že
si
pociťoval
se
a
se
mike
nepociťovat
ale
tím
ho
nezbavím
těchto
těžkostí
to
že
ho
se
jednou
naučil
to
pociťovat
a
těžko
se
od
toho
odpoutává
to
lidé
také
se
dostávají
potom
na
vyšší
fázi
se
takové
stupně
pociťování
že
dokonce
v
odborné
ten
ming
křesťanské
katolické
mystiky
to
je
to
mystické
teologie
se
mluví
o
duchovních
sil
je
člověk
nabývá
duchovní
smysly
a
že
to
vnímání
boha
má
smyslovou
povahu
a
to
citelná
ale
samozřejmě
když
to
tímto
způsobem
se
kupředu
tak
to
má
následek
že
ta
například
modlitba
která
se
při
tom
pěstuje
a
většího
si
dostali
nastávají
při
modlitbě
nikoliv
takhle
v
běžném
stavu
ledaže
je
člověk
do
já
něčím
čím
a
to
jim
nižšího
světa
a
je
to
že
ale
dejme
tomu
předpokládejme
plovinu
zevní
poměrů
a
výkladu
že
to
zažívá
při
modlitbě
nebo
že
to
má
že
takový
li
má
modlitba
se
o
něco
zažívá
tak
pak
obyčejně
dochází
k
tomu
že
on
přechází
k
něčemu
čemu
se
říká
modlitba
zvyšujících
se
citů
a
fiktivní
modlitba
a
na
tomto
stupni
modlitby
se
stává
tak
nedočkavý
že
celou
tu
fázi
kterou
na
cestě
činnosti
nebo
jiné
na
tě
poznání
známe
jako
modlitba
ticha
on
vynechává
pro
svou
nedočkavost
on
se
snaží
vystupňovat
svoje
pocity
ono
se
mu
to
daří
a
protože
ale
není
připraven
nemá
tu
fázi
tiché
modlitby
za
sebou
modlitby
i
stereo
znamená
to
zažití
to
ztotožnění
to
přelití
skutečnosti
vyšší
do
své
vlastní
to
přizpůsobení
vlastního
organizmu
li
o
ného
dokonce
tomu
návalu
když
jí
úrovně
tak
on
potom
přes
přechází
do
po
extazi
říkali
vystav
protože
jediné
mu
mohou
zachránit
ten
pocit
na
kterém
tolik
ví
a
mohou
ještě
zvýšit
takže
v
jeho
extaze
jsou
také
citovými
extaze
mystik
tohoto
druhu
věčno
vzít
ho
to
druhu
v
člověku
no
věku
zažívala
extáze
které
bychom
mohli
nazvat
citovými
tažení
vzejde
nejsou
citového
původu
ale
většina
z
nich
je
citového
úvodu
a
můžeme
tedy
říci
že
když
někdo
přeskočí
a
nedočkal
pro
chtivost
nějaký
stupeň
tak
pak
doví
sobě
veliké
utrpení
protože
ten
jeho
organismus
na
to
nestačím
velice
trpí
osobité
on
je
třebas
po
tom
extazím
nemocen
a
váš
nebo
po
třetí
extázi
umírá
se
běžně
sám
nepřejí
je
kdežto
kdyby
on
šel
třebas
cestou
poznání
tak
by
vůbec
extázi
mohl
vynechat
zvláště
citovou
a
postupně
by
přizpůsoboval
svůj
oranismus
tedy
by
odejde
liší
takhle
lásku
kombinovat
poznání
je
zajímavo
že
to
bůh
trpí
to
je
to
tím
že
platí
to
pravidlo
které
dobře
znal
ježíš
kristus
že
království
boží
násilí
a
nás
je
dobývá
a
bývá
také
láskou
i
poživačnou
je
dobýváno
a
my
způsobem
že
bych
dobývá
samozřejmě
a
proto
se
stává
že
člověk
který
takhle
prudce
miluje
tak
jak
chtivě
mysl
nemiluje
zůstává
pozadu
třeba
poznáním
do
té
míry
že
si
ponechává
všechny
bludy
které
se
zakořenily
třebas
křesťanské
tradici
pak
nebylo
dále
všechno
a
to
ho
potom
pronásleduje
s
se
potýká
a
tedy
ten
jeho
západ
záležitost
na
kterou
by
ocitá
tak
bychom
asi
dneska
teplo
svatého
poslali
do
blázince
v
člověku
stoletíl
protože
oponoval
za
blázna
božího
tolerovali
to
ale
museli
ho
se
padá
je
jsem
chtěl
říci
že
na
cestě
lásky
velice
záleží
na
tom
aby
ten
člověk
trpělivě
než
se
setká
s
bohem
trpělivě
se
snažil
setkávat
se
správně
bližní
aby
rozdělil
provedli
vě
lásku
či
je
nositelem
mezi
sebe
a
bližní
takže
jsem
věnoval
velkou
kapitolu
nebo
širokou
kapitolu
setkání
s
bližním
nejtěžší
při
setkání
s
bližním
je
setkání
s
bližním
který
se
tváří
nepřátele
se
mi
jeví
jako
nepřítel
a
ještě
těžší
je
setkání
se
sama
sebou
protože
já
sám
v
sobě
nepřítelem
na
ně
sem
si
nepřítelem
ale
ježíš
kristus
říká
že
jenom
ten
jeho
hoden
kdo
nenávidí
své
příbuzné
motivaci
bude
a
do
nenávidí
dokonce
sebe
čili
on
tady
stanoví
normu
jakým
působem
se
odpoutat
od
toho
závaží
které
mě
přidržuje
při
zemi
nebo
že
je
mystik
bohem
protože
to
řekne
že
je
hoden
vlastně
ten
kdo
se
kdo
nenávidí
příbuzné
to
nenávidí
sebe
to
obracím
protože
se
a
ty
mě
tomu
tak
vlastně
říká
že
ten
maří
překážky
toho
učednictví
znamená
ten
se
může
stýkat
vědomě
s
tím
projeveným
jak
tomu
říkáme
projeveným
bohem
nýbrž
byl
ježíš
byl
projevený
ovšem
on
jako
projevení
vůb
méně
než
má
začít
neříkám
projevený
levé
veni
a
řikám
once
že
se
já
vlastně
s
pomocí
boží
člověk
s
pomocí
boží
která
ho
vede
ze
projevem
tím
projevem
pomoci
boží
která
co
nazýváme
projeveným
bohem
a
já
to
považuju
zrovna
tak
za
projev
boží
jako
je
tento
strom
anebo
něco
ního
to
nepovažovat
do
samotnýho
boha
rozumíte
v
jsem
chápali
proč
já
se
proti
pojmu
projevený
já
si
to
zatím
před
do
kategorií
projevů
boží
ježíš
je
taky
statí
to
zase
kořenů
boží
protože
on
od
řekl
že
menší
než
o
to
každý
projev
je
méně
než
úvod
bych
je
ho
přišel
věci
setkání
já
začnu
třeba
setkáním
bližním
paní
s
bližním
my
totiž
nerovnoprávně
jednáme
s
bližním
a
jestliže
setkání
má
povahu
rovno
právě
bližního
z
očích
se
sebou
samým
tak
to
bych
jako
ve
skrze
považovat
za
správné
předání
li
samozřejmě
to
je
nesmírně
protože
mě
musí
potom
na
tom
bližním
záležet
jako
na
ně
na
sobě
samé
a
od
dobře
když
počátku
člověk
který
toto
platí
kuje
se
vyhýbal
byste
žně
mnoha
citu
židy
kdyby
je
omezil
napřed
na
ty
bližní
které
kterými
se
musí
setkat
a
teprve
potom
rozšířil
ten
styk
na
ostatní
pak
nevylučuje
jeho
postavení
ve
společnosti
protože
já
nepovažuju
za
setkání
s
bližním
když
s
někým
spolupracuju
třeba
to
vání
nebo
vešlo
ještě
nejsi
aby
abyste
mě
roznícená
li
řeka
víte
setkání
celobytostní
které
já
mám
na
a
toho
není
zapotřebí
když
já
spolupracuju
s
někým
a
jednou
řeknu
toto
udělej
nebo
toto
nedělej
ne
nebo
se
za
ně
do
role
o
spolupráci
to
tomu
zanedbávání
bližním
je
například
setkání
svá
nebo
setkání
hodiny
tiší
já
se
musím
na
vás
dívat
zrovna
tak
jako
na
sebe
já
vám
musím
přát
zrovna
takový
užitek
z
toho
co
je
dělám
jako
bych
si
ho
přál
pro
sebe
je
musí
záležet
abyste
se
ocitli
na
té
úrovni
poznání
jako
se
na
ní
já
a
to
je
celobytostní
k
oboru
v
jakém
se
stýkáme
říkáme
oboru
poznávacím
a
kdyby
šlo
o
jiný
obor
třeba
citový
nebo
dejme
tomu
činný
tak
tam
bych
zase
musel
například
při
činnosti
stejným
způsobem
pracovat
jako
vy
kterou
účast
na
práci
kterou
vy
konáte
o
bylo
třeba
celobytostní
stýkání
s
bližním
na
úrovni
práce
činnosti
třeba
nebo
by
to
byla
duše
duševní
činnost
zrovna
tak
a
tak
kouše
si
rozumíte
tím
svým
tím
celobytostním
setkáváním
vším
jiné
setkání
mizí
je
nerozhodující
to
o
bohu
to
není
vlastně
setkání
a
já
si
nesmím
dělat
žádné
svědomí
že
tím
jsem
se
jenom
pozdravil
a
a
tamtoho
sani
neboli
protože
to
ne
na
cestě
nic
nemění
to
nějak
nezhoršuje
ani
nezlepšuje
protože
není
možno
aby
se
nepřirozeně
chová
se
sem
okolí
očima
taky
ohled
je
to
jedna
změnami
ohled
na
ně
aby
se
to
neudivovalo
aby
to
nechalo
lidí
abych
já
neozval
jejich
společnosti
se
pokornou
si
tedy
o
to
abych
vypadal
jako
každý
z
nich
to
musí
být
můj
vrcholný
zájem
přitom
ne
nešlo
bytosti
setkání
že
ale
když
se
s
ním
setkávám
celobytostně
tak
pružný
nesní
záleží
na
tom
vyprala
jako
on
já
musím
se
tím
setkat
opravdu
tak
jak
bych
se
setkal
sebou
ulevovat
jim
při
činnosti
všech
úkolech
bych
ulevil
sobě
a
tak
dále
jako
bych
odpočíval
pro
sebe
postačilo
ně
tak
plně
všechno
rovnocenně
dělat
tak
to
sebou
že
každý
bližní
každý
člověk
se
kterým
přicházím
stupně
tím
bližním
sobě
a
ne
menšímu
začít
se
udělal
bohu
a
že
většina
styků
bližním
nevyžaduje
téhleté
oběti
a
bylo
by
to
nesmyslné
aby
pro
toho
něco
dělal
kdo
nic
nechce
abych
od
něho
něco
dělal
všechno
co
dělám
s
ohled
na
bližnímu
úměrné
míře
setkání
já
ne
každým
setkávám
celobytostně
a
bylo
by
zbytečné
abych
se
kál
celové
ta
čí
když
se
pozdravím
bližní
kladení
to
bytostné
tkání
pozdravení
a
kdyby
ho
představ
o
vím
a
na
té
řeči
to
si
řekne
že
je
normální
že
nemohu
von
ode
mě
čekání
ví
lež
pozdrav
a
někdo
dokonce
moje
rodina
nadávání
že
to
už
čeká
na
ventilem
oni
říkají
není
ti
dneska
nic
že
nedala
že
aby
neměli
do
že
jsem
nemocnej
tak
zločinu
že
nás
ruší
a
to
není
při
pro
bytostí
setkání
celobytostní
setkání
je
když
bližní
něco
ode
mně
potřebuje
a
nebo
když
já
potřebuju
něco
od
něho
já
nemám
právo
od
něho
žádá
je
šíří
padne
v
než
co
by
dalo
o
sebe
on
má
sice
možnosti
jiné
a
proto
to
od
něho
žádám
ale
znám
míru
musím
závěru
jestli
by
to
jestli
bych
já
na
jeho
místě
je
ochoten
a
při
jeho
založení
jestli
při
jeho
založení
mě
to
nerozčilovalo
nebylo
neznal
ne
a
při
tomto
ohledu
je
protekční
třeba
bytosti
rozumíš
takhle
takový
ohled
na
něho
jako
na
sebe
obousměrný
a
když
to
dodržuji
tak
samozřejmě
tomu
přidat
modlitbu
to
znamená
já
jsem
v
modlitbě
nedělá
ničím
v
tom
setkávat
se
s
bohem
současně
jak
se
při
čím
setkávat
s
bližním
jestli
dělám
pokroky
přestává
ní
s
bližním
také
moditbě
která
k
tomu
náleží
živému
dělám
obdobné
pokroky
je
důležité
nebo
vlastě
připaven
směru
a
nepřát
si
na
zážitky
zásadně
proti
váží
že
to
je
požívači
to
je
tam
se
mohu
loučit
takové
poživačnosti
že
řekl
těžko
to
možná
vším
že
budu
dosti
toužit
po
tomto
zeme
kdy
zažil
a
jestliže
to
minulo
tak
je
to
správné
že
to
mu
nemám
potom
motorovým
po
tom
bohu
touží
a
vinou
toužit
na
tom
stavět
dál
nebo
potom
toužit
tak
podívej
se
jestliže
potom
v
té
modlitbě
správně
zařízené
stoupá
také
do
větší
míry
setkání
s
bohem
ne
tak
pak
se
to
vzájemně
prodá
já
potom
v
míře
jak
se
setkávám
při
moci
je
s
bohem
se
také
bližním
setkávám
jako
s
bohem
rozumíš
to
má
jít
tím
praví
ze
strany
modlitby
ale
má
to
přecházet
do
styku
s
bližním
když
já
dělám
rozdíl
teď
se
modlím
to
je
setkání
s
bohem
a
teď
buď
do
styku
s
bližním
a
oni
se
tam
budeme
tak
to
je
chybné
a
vykládanou
váha
na
cestě
lásky
nastává
utrpení
protože
nějakým
způsobem
je
to
ve
mně
ježto
to
už
je
toho
jak
se
mně
spojitá
nádoba
a
na
jedné
straně
vniká
před
labutě
vaku
nevyhladili
se
hledí
vyrovnat
někdy
dokonce
takže
já
jsem
svědkem
výbušných
událostí
kolem
sebe
a
viním
z
toho
tvé
okolí
je
to
za
víno
vodní
tří
nerovnováhu
ničím
jiným
zrovna
tak
bych
já
například
ve
styku
s
bližním
se
snažil
s
ním
se
to
jako
s
bohem
a
modlitba
moje
by
zaostávala
že
bych
v
ní
se
s
bohem
nestýkal
už
bych
něco
mechanicky
dělal
říkával
jméno
boží
ve
hany
tak
musí
nastat
nerovnováha
která
působí
že
třebas
celá
moje
cesta
duchovní
kresbou
jiné
menší
těžkosti
neseme
nebo
tady
činná
že
že
člověk
je
tolikrát
o
ten
dyž
se
mu
všechny
choroby
nebo
jeho
příznaky
že
potom
má
nejradši
řeknu
že
je
to
celá
škála
těžkostí
a
tak
je
třeba
že
se
pleteně
lásky
špekulovat
jak
modlitbu
vyrovnat
neví
jak
opravdu
se
snažit
ji
vyrovnat
krok
té
modlitby
zrovna
tím
jak
se
teďka
a
tím
bližním
že
úroveň
mého
setkání
s
bližním
je
třebas
vyšší
než
úroveň
mé
modlitby
že
třebas
případ
ale
stáni
tak
to
je
nerovnovážné
on
se
totiž
dovede
se
k
dobru
jeho
ve
styku
s
bližním
o
otcově
ve
citu
bohem
ne