Karel Makoň: 78-Kaly-CD01-tr01 (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

Důležité upozornění, signatura tohoto pásku je písmeno velké I, zakládací pasek modrý, stopa A černá, označena také jako arabská jedna .Obsah na celém pásku je rychlostí čtyři centimetry za vteřinu natočen záznam kali arabská jedna .Začátek byl omylem smazán a proto je potřeba přetočit pásek o něco dále. Všechny čtyři stopy jsou plně natočeny rychlostí čtyři centimetry za vteřinu. Tké to mohl pros dokázat že opouštěním toho prostředku čloek zase upadá nazpátek dotoho na tu úroveň nižší. Čili prostředek tady není k tomu abychom ho ctily nýbrž-e a Ježíš to řekl tím spůsobem syn člověka nepřišel aby se mu sloužilo. Nybrž je tady proto, aby nám sloužil. Jak řekl saám o sobě. On se cítil být prostředkem a proto menším než je jeho otec. Jak se správně vyjádřil. To nebylo sebeponižování tvl pokora, to byla znalost věcí. A jestliže, říkam to stejně jako před tím ne? A jestliže, třeba dejme tomu židovský národ odešel ze země Chaldejské, tak tehdy vedení duchovní tohoto národa, nepovažovalo za únosné, aby vůbec prozradili židovskému národu že mají v úmyslu je dovézt k vědomému zažívání boha. Dosti bylo na tom, že vod nich nebo z nich dostali předsevzetí, že odejdou od zlatých telat a že budou místo těmto telatům a plným břichům sloužit hospodinu. Že budou m ho poslušní. Čili považujou za první krok, nutný který člověk musí udělat než se setká s Ježíšem. Jako narození v Betlémě, udělat toto, být poslušen. Neboť být poslušen hospodina, dělat to kvůli tomu že pospouchám boha. Ježíš přce říkal, kdo miluje boha, ten kdo ho poslouchá. My neumíme jinak poslouchat boha z začátku jak mužem nebo maron milovat boha jinak než poslušností, protože my si ho nedovedem představit jak ho máme ňák opičí láskou milovat to nemá nemá cenu. My ho musíme milovat jenom tím že sme ho poslušní, ano? A to je dostatečný projev lásky, který nás opravňuje legitimně k tomu aby se v nás narodil Ježíš. Není třeba nic víc dělat než tohleto. Jak je postě všemi to cojak dělá to jsme si řekli jinde a to em rozpojení a teďka to spojení to tam to jasně říká. Ale nešlo o nic jiného než nás přimnět k tomu, abyste pochopili že první změna smyslu života spočívá v tom, Že místo aby poslouchal sebe, a svých stále se měnících e důvodů proto aby člověk nastavoval tomuto dni další den aby žil bude nový smysl aby byl poslušen boha. Čili řečeno Ježíšovými podobenstvíni, aby se cítíl být, aby se snažil být na hospodářově poli. Kdyby jako si to jenom předstíral, to bych nerad ale on by se do toho měl, nikoli vmýšlet, nýbrž on by si měl uvědomovat, rozumět, že opravdu tomu tak je, tomu se eště porozumět. Jesliže totiž tento člověk, kdokoliv z nás toto nebude dělat, neni naděje že vejde vůbec kdy do domu hospodářova protože tam přeci právo vejít jen jeho služebník, jen ten kdo je ho poslušen. Jesiže by přitom, třeba jenom části ho jenom poslouchal zároveňs poslouchal sama sebe a hledal v tom své vlastní osobní cíle e svuj prospěch jenom pro sebe, něčeho, tak by mělo za následek že e by se dnalo o žilích že by večer neměl právo vstoupit do hospodářova domu. Že ten hospodář ho poslal na své pole a nikam jinam. Dal mu doruky své nástroje, nic jiného. My nemáme nic jiného k dysposici než jeho nástroje a jeho pole. Samozřejmě, všechny úkoly které nám zlánlivě kladou lidé musíme si prověřovat svým rozumem. také jeden jedna z motyk, jedna z lopat, jeden z nastrojů které máme na tom poli. My memůžeme tento nástroj odhodit a musíme uvědomovat si, že lidé nevědí co dělají .Čili dávají nám příkazy, dávájí je znáprosté nevědomosti. A jim musíme pomáhá k tomu, abychom jejich příkazy usměrnili. Nerozumné ale správné, co e vůbec nesedí v tom smyslu žeby to byla práce na na poly hospodářově ,a nezanedbávat nikdy nic co je jasně službou hospodáři. a po tomhletom A po tomhletom způsobu rozlišování té- míra rozlišovací, kterou je schopen člověk bez extáze ještě bez vyššího zasvěcení, bez jakéhokoli duchovního poznání, s tímhletím plným vědomím, že jsem se snažil, neříkám, že jsem to fakticky dělal, snažil jsem se poctivě dělat to co považuju za srovnatelné s vůlí hospodářovou, přes den, že mám právo v tomto případě se ocitnout v domě Jeho a že za jiných okolností to právo nemám. Protože opravdu, jsem s těmi schopnostmi, v tom kladném případě, zacházel jako s hřivnami od Něho, od toho Hospodáře. Ne jako se svými, nýbrž se svěřenými hřivnami. Schopnosti, které jsem tam projevoval, byly svěřené hřivny, ano? No a tak kousek půjdu dál. Jestliže si že k samo že je to tam byla samozřejmě vejdu do toho Hospodářova domu, to všecko víte, tak čeho toho se tam jako si dobře mít nýbrž i to se je to nás pro nás a teď tato musí zůstat jak při modlitbě tak by činnosti v zevním světě to musí být motivováno tím smyslem to musí být jednotné smysl teho že to dělám kvůli němu že jsem tady pro něho a ne pro sebe jestli vybídne abych se najedl tam v tom podobenství tak se na jim jestliže nevybídne nenají že ano a tak dále ale proto tam nejsem aby se tam najedl to bych byl ještě k tam správně praví jenom služebníkem neužitečným ote služebník musí být ustavičně ve službě. Víte později jak ježíš kristus říkal v evan i svatý a je to to znamená no nejste služebníky jste přáteli tento proměněna potom pomine později ale ze začátku dokud krajně nevyužil nebo na kraj této možno se nedostanu to jsem do krajnosti služebníkem nemohl být přítelem božím když například si troufal třeba eckhart a jeho přátele na tato společnost otec fronta přátelé boží tak to si museli být moc vědomi toho že hodně pokročil na této cestě a oni taky hodně pokročil nazýval že ta služebníky přáteli no a teď jakmile toho to dosáhnu že jsem soustavně napospas tak se nestane to co se stalo to museli být kori který měl hřivnu. A zakopal měl jsem s tou hřivnou pracoval jsem využíval vina nesmí zůstat ne využit jsem v této fázi činitelem který užívá živu a bůh je tam samo sebou činitelem v tom že soustavě tu hřivnu nechává v ruce v tom večten tehdy protože kdyby ne podával nebo nejednal nebo nezprostředkoval ustavičně svoji existenci a protože bych neexistoval bych to nemohl dělat ale bůh pořád musí zprostředkovat svoji existenci abych moh existovat a tak stejným způsobem zprostředkovává svoji lásku svoji dokonce tak velkorysé žádnou ho pomocí i nenávidět a s vrstva mně svoje poznání takže mohu poznávat co potřebuju na tom poli vědět poznávat a. Zprostředkujeme všechno co prostě potřebuju takže nemohu si stěžovat že by něco chybělo a v této fázi když tohleto dělám tak jsem odrostl k tomu smyslu života ve kterém žil starozákonní žito totiž mít ze země zase i ten je někdy pod atd. Ježíš je narození ježíše v čem li pak jenom či o to se mu dává nám a a je že proto nám ale že to k pro že pochopili by si ještě na k němu a že pro ten bytosti způsob myšlení takhle se přímo vyjádřil pro ten bytostný způsob myšlení voni si mysleli ten ježíš se u nich narodit ten bůh se uložit v těle. A že to stačí že je nějak se stane nějakým králem a že vezme všechny někam do věčný ch lovit nebo tak nějak ale v tom se mýlili ten dotyčný řekl že měli pochopit že toto zrození se udát v betlémě každého z nás to znamená srdci v těle lidské bytosti pokus tam nedá tak kdyby se tisíckrát jak říká šefr v poutníku chudým ského narodil ježíš v betlémě a tisíckrát umřel to není nic platné protože jsem se k tomu připojil jsem to sám na sobě neprovedl nebo ja jsem nesje-nezjednal v sobě podmínky aby se to stalo takže potom po této fázi vývoje člověk stoupne na novou úroveň vědomí. Ve které je motivována jeho život zcela jinak že on musí konat vůli otcovu před tím ho byl jenom poslušen to je něco jiného ale jeho vůli nepoznával jenom z těch zákonů které mu byly předepsáno a to nikdy nemohlo zahrnout všecko stačilo plnit toho tam to tam to tam to a bylo to dobrý že ano to sem nevěděl ne prohřešovat se ale teď musí ve všem plnit vůli otcovu a to je tedy vyšší fáze úrovně a v tohleto jde potom dál a to jsem všechno předvedl tak že tím jsem řekl že ježíš je projev boha projev boha živého a nejlépe není bůh projev. Boha živého že na jako vznešenější než jsme my ale menší než otec a proto že přejít na pravici jeho to znamená mám být jeho do jemu roven von osobě říkal že to stane tak on se musí vzdát tohoto ne proto že by to to nestál že to málo že to jenom prostředek čili když je prostředkem mu aby se člověk dostal k otci ne on nikdy nikomu neříkal že vede k sobě nýbrž že vede království božího k otci do domu otcova a tak dále že on je prostředkem ničím víc než prostředkem čili kristus je od věky bohem ježíš je dočasně daným prostředkem do kázáním to znamená je tam ukázáno jakými proměna mi ten prostředek který nám dává k dispozici musí projít aby se člověk pomocí téhož prostředku dostal na to nebe byl tam vzat k se říká a vono je to tak že opravdu ten prostřed který ze začátku by ona jako malý dítě nemluvně se nám později jeví jako někdo úplně jiný za chvilinku je tesařem a za chvilinku je učitelem a opět za ještě menší chvíli umírá na kříži je to škála která je úrovně úrovní která je naznačen jedinečně způsobem v bibli třebas dva tisíce let od útěku ze země ale jaké chaldejské nebo laská nebo asyrské no ale dejme tomu se to neví jak se to říkat ale asi chaldejské to tak říkám aspoň děkuji připojil a třicet let ne do jordánu tři roky do smrti napří tři dni do řešení de je tady věc tu dynamiku toho jasně věc je to názorně zná ukázáno jak ne že to trvá menší dobu ale že ten vzestup de genetickou posloupnost a ne ale matiku a že tedy se nesmíme lekat z toho že to začátku je tak pomalu protože. Jestliže se to dělá jak totiž kristus předepsal tím svým životem ještě před si narozením betlémě kde ještě nikdo neví proč to jak tak se to může stát to nevadí že to neví to nezáleží ono se to stane a potom to jde prudce nahoru tak prosim vás napodobovat může-jme jenom to co je napodobitelné to co je lidsky napodobitelné čili když na deme ke kristu když následujeme krista tam kde on je a ježíš kris ježíš řekl dneska nemůžete za mnou přijíti tam kam se mu jako kristus tam byl proti živými jo a je tam pořád jako kristus oni nemohli vidět tak vám kam dneska jdu tam je za mnou nes nemůžete přijít říkal von jo nevadil svatý jan. A to proto že lidsky mi nebyly dostupná prostředky které jim toho času ukazoval to to co jsem vám říkal ráno o tom člověku který poučoval říkal když tomu porozumíš ne tak to neznamená že by měl to poznání nenapadne za takových okolností to považovat sebe považoval za poznal jeho člověka nebo to dokonce kázat nebo to o tom psát musíš počkat věci budeš poznávat když kristus taky říkal dneska můžete pochopit jenom velice málo ne a vám se suchu svatého tak potom poznáte všechno ostatní čili čili napodobovat ježíše neni celkové následování krista. určitá fáze kde se to bez napodobování ježíše. Neobejde ano od chvíle odchodu ze země chaldejské napodobujeme ježíše ano po zmrtvýchvstání napodobujeme ježíše ale seslání ducha svatého je přechod úrovně osobního vedení do úrovně vedení neosobního to je obrovský skok tam nám ježíš nemůže pomáhat nějaké napodobování je nemůže pomáhat kdybychom se naopak neřekli tohoto napodobování jako se ho museli zříct násilím jeho žáci tak zůstaneme trčet někde vím že věčné křesťanský mystik u napodoboval jenom ježíše a do smrti umírali na kříži a měli stigmata třeba jo a se nezabili prosím se to. Toho svědky ne co jich bylo těch lidí jako protože oni nepřišli z osobního vedení které nevede na konec do vedení neosobního vedení duchem svatým ne že by jim to byl nikdo neřekl ale že jim to zakazovali jejich duchovní vůdci takzvaní duchovní a oni pro poslušnost dál nešli že jo tak není to jakou za zbývá no ale nemohou nám být vzorem vůbec nemusíme následovat nebo napodobovat ježíše ale následovat ho musíme jeho podmínka kam on jde on jde ke kristu nazpátek do které věčnosti tam kde od věčnosti byl je a domě jak a kam za ním nemůžeme dojít dokud sme jím osobně vedeni ano. ale dybychom tuto fázi osobního vedení přeskočili nebo chtěli přeskočit tak chápete duch svatý na nás z nebe nespadne to není možný to bylo možné tak by pověřil poučoval na to že by je byl vodil tři roky ne to je vidět že to bez toho se neobejde ano.