Karel Makoň: 78-Kaly-CD11-tr03 (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

a jestliže tedy existuje předpokládejme vedle toho relativního lidského poznávání lidského poznali lidského činění lidské natal něco absolutnější ho nebo nebo dokonce absolutního jestli potom a jestli potom se toto absolutní poznání přelije vlivem okolností které jsme vystihli a podmínky si padá vykládáme a budeme ještě vykládat zlatý okolností se přelije do poznání lidského zdali pak to lidské poznání potom je objektivní ne a nebo není no je to tak když se přeli je čistá voda do to řeknu jak z lékem dobrém lék do nádoby nečisté tak to za následek že se samo znečistí a že třeba kvasí čili skýtá čili měli pravdu křesťani když chtěl dokázat napřed očistu lidské bytosti aby se to tam do bytosti bylo co do možná nejčistší bytosti na aby ta by to vzdal co nejpřipravenější nějakým sebezáporem takovou nějakou věc a posilovali že to poznání bude mít objektivnější povahu bych tomuto lineárním způsobu myšlení oponoval ono totiž není pravda že by vůbec někdo mohl dosáhnout nějaké vyčíst by takové aby svou bytostí ne byl to to objektivní poznání které někdo existuje mimo lidský dosah zatím ano ono je k tomu třeba něco jiného než dostupné nějaké sebezlepšování a potom nic nemám šel ale vím že podle zkušenosti světců které jsem sledoval sem dělal záznam a to jsem si detaily rozebíral této zkušenosti víme že každý ten žijte si do na dopadl inak že každý to vykládat trošku jinak ne že by se to opojení ale byl to poznáno jeho osobnosti do byl vrozeně člověkem lásky do člověkem poznání ano šlo jen činný a tak dále ne tak asi ani o na to mých ani do kombinovat kombinací těchto tří prvků z toho takže vyšli z toho nekonečné případy poznání ale jedno když říct a to bohužel nebudu moci napsat do tohoto ale řeknu vám to vám řeknu to obecně si o tom myslím jako nestačí k tomu aby poznání které k nám přišlo bylo nám vlitou jak my říkáme křesťansky aby bylo objektivní aby nebylo skrze jako dostati k tomu dostupné sebezlepšování do úplné čistoty dokonalosti strpení při možná bez předsudků a tak dále to to to nestačí tak stačí na druhé straně aby byl člověk od sebe úplně vyprázdnil stačí to co řekl víš kristus tomu mohl bez měl kdy řekl nebudeš li nenávidět sám sebe neza přešli se nebudeš nenávidět a tak do svým víří a to si příbuzné ne nebudeš schopen se stát mým učedníkem to znamená nepochopí s tomu je učení tak aby myslel jako jsem vtělený bůh aby to bylo obyklou a objektivní charakter asi tak že prostoto řekl protože on řekl musí se tak dlouho a takovou zlepšoval to tu tu musíš dělat a tamto deště to neřekl nýbrž ty budeš nenávidět sebe ty se bude mít zapírat ty budeš nenávidět své příbuzné svou matku své to chtěl prosím vás a to způsobí že budeš mým učedníkem a za jiných oprostí učedníkem nebudeš to je slovo do pranice a ten nám tímhletím odpověděl kdy se člověk může doma kdo abych tak řekl absolutní pravdy nesnese ne lidskou bytostí jenom tehdy když není svůj jenom když není svůj pod tím se vlivem příbuzné tím jsem svůj proto se nenávist le tím že miluji sebe tak jsem svůj a tak dále protom musím nenávidět sebe sebe zapírat a tak dále čili toto je jediná záruka objektivnosti a teď se vám řeknu musím nenapsali nutí do věčnosti tišbé že by člověk žil opravdu tím přítomným okamžikem že by považoval budu jsou za bezpředmětnou a minulos z nenávratna znamená absolutně ztracenou také tento způsob myšlení samo sebou přibližuje člověka k bohu velice věcnosti protože vy a zavání co čemu se říká děj to znamená čas ale my se v chcemeli spojit s bohem mysl musíme zbavit časo prostoru a ono tohleto samo není podmínka která by vás zbavovala prostorové existence ono je třeba ještě něčeho jiného zbavit se prostorovosti a aby se člověk mohl zbavit prostorovosti k tomu je třeba obecně řečeno zaujatosti učí něčemu co není v prostoru například vůči bohu jestliže je to doplněno to se zpřítomnění nich ještě touto zaujatostí tak pak samosebou tyto dvě podmínky stačí pro vědomé spojení s bohem ale jinak ne čili zpřítomnění samo nestačí z toho důvodu že by to bylo podobno stavu kamene to znamená se těl sice od proměnlivosti lidské mysli ale ne cestě k bohu to znamená chyběla by tam jako v kameni pohnutka správná čili k tomu zpřítomnění je třeba ještě přidat správnou pohnutku