Karel Makoň: 78-Kaly-CD11-tr04 (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

co to se mi stává že by přátelé předkládají konkrétní úkoly jak jste si to nebo ono v jejich světském životě ne duchovním a tu si lidsky splněna na ježíše krista který zásadně nebyl proti řešení světských záležitostí jakéhokoliv druhu neměl pro každého nejenom slovo slovo útěchy a bohužel i víc nemám způsob ale měl také pro něho pomocnou ruku připravenu takže o nikdy neodbytá plačící ženu platilo skládající lidi nemocné a tak dále nikdy ne to tam nemáme nejsme toho svědky v tom co je tam řekl vyjádřeno tj evangeliích a proč aby nám dal příklad že nemáme podceňovat ten posvětí život tento světský živo kupodivu je základem veškeré naší duchovnosti jak se bude utvářet tento světský život tak bude do pádná život duchovní to je jednota nemůe od dělejte co světského či čo duchovního my se musíme smířit s tím jestliže tady na tomto lidském poli na lidském štěstí se buduje štěstí věčné a nikde jinde nikdy za hranicemi tohoto světa nýbrž tady jakým způsobem řeším své denní záležitosti takovým způsobem budu schopen řešit záležitosti duchovní to znamená neosvědčí li se v malém nemohou se osvědčit ani ve velkém a by byl řekl ježíš kristus a co to znamená ocitovat se v malém když třebas nemám to osvícení a viděl co je dobré co mám udělat tak zvláštním způsobem jsem mohu poradit s kristem ne tak nevím tedy co sám dělat jenom to připadá mi co se vám dělat jinak ono křižuje ne tak že by říkal padlí kriste pomocně a nutným je li jak mám jednat toho abych považoval za to nejhorší co můžete udělat nýbrž bych měl za to že především bůh o všech našich těžkostech i před ním není skryto napovídat u nebo nutit ho do nějakého řešení které jsem je páčí by bylo nesprávné také nemá právo chtít aby pomáhal když nevyčerpá všechny možnosti které mám když pozici abych si pomohl sám čili hledím věci řešit sám jakmile věč nejde a m je to začíná zneklidňovat tak přestože vnitří padl u jiného člověka se nezneklidním nastala uměla stává tak to je pro rozhodný okamžik když se ocitl na střeše nená na kraj svých možností nesmím přejít do takového zneklidnění terénu cloumalo na pokraj to neplnění musím o toto zevně ustoupit do oblasti ale dokonalého ústupu z řešení to znamená musím přestat věd řešit třebas na několik vteřin ale protože vím aby si naléhavá a vím že musím věc vyřešit tak se tím nevzdává řešení si musím jenom zakázat ale u zakázat absolutně na to za karmického nesmím chvíli i na to myslet je by neměla by nikdy tak naléhavá abych nemohl dokázat aspoň chvíli na nemyslet a za chvíli zase na začnu jste za snese budu snažit o sečení jakmile bytost bude zneklidňovat opět odstoupit a tolikrát tomu opakovat a věc boje si jestliže věc neví řeší bocích pen točit klidu lépe řečeno jestliže nebudu schopen řešit v klidu a máme li k dispozici víru tak pak mám právo se obrátit na boha o pomoc ale do dříve nejsem proto pořád ta araba za šos a na každým rohu si sílu že býka jestliže poctivě vyčerpal lidské možnosti tak pak musím to mám prá to mít za to že bude pomoženo a jestliže jsem nevyčerpal lidské možnosti tak jsem se neocitl tam kde končí lidská možnost a kde mám právo žádat pomoc vyšší protože nebylo by správné potírat svoje lidství se mi do člověkem a jsem stvořen jako člověk musí se chovat jako člověk v každém případě se se jako člověk nechovám se choval jako zvíře nebo jako méněcenný člověk který není schopen řešení pro nějakou po nějaké pohodlí nebo nedůslednost nebo vytrvalost platnost a tak dále tak to prosím dává veliké velice malé vyhlídky na budoucí duchovní vize si že jsem v běžném životě vlažných když jsem tam ani zde ani horký tak nebudu ani horký existuje v tom duchovním životě ježto když se snaží řešit je i světské klidu tak jak jsem to tady řekl dorůstám do řešení věcí duchovních a to je prosím řečlo pro ty kteří nejsou třeba pokládají duchovní cestou ale mají právo na td tehdy kdysi ho přeji mít lom proto aby tou duchovní cestou mohli jít žádné mine případě na ten klid právo nemají jestliže napřed mají touhu jít cestou duchovní to znamená za tím cílem věčným jako před ním cílem svého života jenom v tom případě mají právo na klid by tomu tak nebylo nedělali to to s tímto záměrem tak by to mělo sice zář a že by mnoho věcí do řešili noho by řešil teprve řeč nemohli vyřešit tím že používali tohoto zlaté o více ale jeho by do ten neblahý následek že by se jim to je jako zvýšené utrpení nás potkává nesmíme se a na boha to co vás potká svoluje zásadním našetřil se můžeme míry na tom nezáleží že jsem ji ve smalým to naše na sebe si například myslím že všechno co se okolo ě děje že jsem vynesli do být tam das ale na tom vůbec nezáleží zabraňuju horšímu zu že kdybych to svalovali kolíně ho tak se ubírá přímou cestou při chátry na prvé a za druhé někomu křivdím o pán bůh to vydrží ne ale mohu síly taky do a to je horší věc a to bych nerad abyste to dělali považuju když na příklad by moje dítě onemocnělo něčím nebo mělo nějaké potíže tak bych nedaly utratit přestože byla vinní je to zavinil třebas u neopatrností bych uznával že svůj podíl na tom taky mělo to bych uznával ale hlavní podíl jsem měl který jsem byl za to dítě povědí nevím jak se to mohlo stát na tom nezáleží prosím vás tady platí pravidlo padali že se teče nevím kterak se to může stát na tom ale nezáleží ale nevěděl ten se může stát ale zrodila ze sebe krista a do jak se to může stát to nevadí jak to tam ty nevěděli jak sloužili tomu ježíši kristu když jako na navštívil ne mocnost na tom vůbec nezáleží vy musíte s si události hlediska vlastní viny do vás ale nemá přivádět do neklidu nýbrž k řešení vlastní viny zatím nepoznatelné mám tady na tom svou vinu co se okolí děje zaštěká takhle protože kdybych toho nebyl hoden tak by se to v rodině nedělo to a vy toho dobrého i toho zle co dělal v rodině musí být hoden že je to moje rodina to je rovná se to sem kdyby to nebyla moje rodina tak samosebou ten něco jiného kdyby jako jsem neměl svou matku neměl své děti městy je co jiného a zasvěcené a před dokázal malí do člověka který své bližní to bízké bližní tedy příbuzné který ještě není vědomě učedníky ježíšovým a v tom případě musí postupovat na než učedníci ježíšův se začátku že ano musí prostě to přičítat sobě chybu a jestliže sobě ji přičítá tak sobě tak ukládá pokání především a si myslím že je to je to velice učinná zbraň totiž pomůcka k tomu abych řešil abych znal pravé příčiny nikoliv jsem to tímto způsobem dělal tak to mělo za následek že jsem dozoru měl pravé příčině a mohl tedy ji odstranit a tím se odstraní li také někdy následky vám to říkám protože jsem se někdo doveděl tuhletu věc jeden zpovědník uložil svému klientely se tedy tady říct tomu kajícník za veliké hříchy malé pokání a ten hříšník asi vědom těch velký hříchů co za nějakou dobu vrátil k tomu se mu zpovědníkovi ale dovolená do byl zavřeny šekemu a tam se bičovali a ten zpovědník mu řekl nechtějí na abych ukládal větší pokání ty bys ho nesnesl se za tebe bičují to nechce abyste dělali jenom chci říct že za nás se bičuje ježíš kristus upozorňuju vás že chceme nebo nechceme jestliže naše pokání je třeba i malé on to ostatní ježíše to vedeme z dobré vůle bere na sebe okamžitě bere samočinně na sebe takže správně řekl se terezii moje utrpení na kříži ti předávám a tím může zvítězit my se můžeme opravdu opřít a jeho ustavičné utrpení které z lásky lidstvu s námi trpí že on je s námi v žaláři od je s námi nemocný odlišná mi při všech našich těžkostech od je o nás testem vědomí totiž toto snese vidomého ne ale on nás čili ono nám musí být při všem co jim máme či stává musí tyto věci snášet byto nemusíme na eho vedla vůbec přenášet oné to na a jeho bez přeneseno ale bychom neměli být prosti to je to vděčnosti a měli bychom na důkaz toho že to víme bezedný za růžky spočívalo pokání také učit v každém nehřešení nebo nedořešen nebo neřešitelné případě jeho života a mou vám říct jenom tolik že to případě se dovíte jak věc máte řeč ale pak se musíte podle toho zařídit tak se v chvíli začínáte stávat učedníky ježíšovými neboť on je poučoval když jste do poučení a to obsah toho učednictví že jste poučován jakmile jsme poučováni okolnostmi k tomu říkám vedení událostmi okolnostmi to je učednictví fáze učednictví o páně vedle ježíše