Karel Makoň: 80-01B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

očista se byl znám jestli to totiž se dokonale vše jak sem ochoten od sebe odstoupit tak si necháme to pro sobe anandy celý tam musím tím jak se znám celý k bohu jak se do pozná že to to aby toto závodilo k živení automatismu jedna a teď pro stopou že automatismu dvě semena se stát služebníkem ježíšovým esiže se nestane pomocníkem jeho vědomí v jeho pomocí neznamená po v jeho duchu jedná tak nejde tou cestou správně a nevím jestli třebas viz se toho chopí ind a nevezme na sebe všechny podle taky ne nějakého pokřtění to všechno formalismus a že by požadavky faktické ježíšovi je li on vůbec dokáže to aby se dostal k tomu kříži a to ostatní mu ve o tom že hezky ale jestliže on nepude pravím slova smyslem učedníkem v tom smyslu že se nepřestane starat že že že že se že se neopře o jeho sílu že bude aktivně tou silou působit mimo sebe od začátku mimo sebe do jaké míry mu k tomu bych moc že ano tak on bez pořád ten ten si za vinou se do sebe dělat něco pro sebe jenom se dostanu na nižší úrovni než byl tím učedníkem a to je málo když se musíme v každém případě se vidí rozhodnutí třeba když to ne najednou stát učedníkem ježíšovým jsem se učedníkem škodím kaple za devět let více si to za hrozné řídil dejte jsem nechtěl ani protože jsem do plni a řekl jsem si že to lepší rozumnější srozumitelnějš jasnější se zapomněl že to zastaralé že nový člověk do kterého ježíš kristus mluvil je člověk který musíš daleko kolik s životem než někdo ve starověku kdy musí od etika do kláštera nebo v moc tóv věku to bylo možné při malém množství lidí také že a dostal je ku to bylo zásad nezastává tak lidé odcházeli ne ale i se právě bere svědčí o tom že to o ote světa sám osobě nebyl nejlepší řešení když se teprve když se ducha zřekl toho odchodu světa tak proviňuješ kristus ukázal že ten člověk se musí zříkat tím způsobem jak to brali klášter že musí pro ten svět něco dělat mocí boží něco dělat od začátku to učednictví a myslím že tohleto u toho jak je dobré že on je nutí do učiteli pivní cestě si jenom toto stě asi krista za že když staří indové po ty nejnovější za zařizovali jenom tam kde to od ramakrišny začínaje ramakrišnou zařizuje se duchovní činnost pro celek ano ne pro nějakou u to řeknou společnosti si to to je největší přednost karavana že ten boj je to dělá pro kolektiv ne ale ten dojem tak prosím jsem si pozná jako ty nejenom to krátko povídání to je veliké vidící kristu tohleto protože jak říká správně jesudian je to první kristus je prvním avatarem který ukazoval kolektivní cestu a při tom množství lidí které tady dneska je světě staletá není naděje na záchranu kdy si vůbec se lidstva jenom na ustat na nebi než kolektivní lepší způsob života jaký dosud veden a tedy i na tom klad nedokáže oranismus jedna přivlastní přesycenosti člověka a za lidí si je podle svého tak jsem chtěl říci že tyto schopnosti tak zvané lidské mají také v sobě obsaženy jiné možnosti než na jaké jsme zvyklí mohu se vyvíjet tím směrem a to tím že mohu být potravou pro automatismus dvě tak jak se dneska vyvinu vyvinuli po okamžiku narození na tomto světě slouží nebo jsou služebníky toho automatismu jedna a je to řek bych využití li schopností na minimum na minimální procento kde to kdybychom tyto vlastnosti přizpůsobili jak tam to radí ježíš kristus jak by mohli se stát napřed nohu zevní ky přáteli toho ježíše a potom rovnocennými partnery něho rovnocení partnery to znamená že by mohli dělat to co dělal on na tomto světě a pro tento svět že když pro tento světci myslíme že můžeme jednat jenom tehdy když používáme všechny schopností tak jak si to svět představuje ovšem představy světa to jiné než představíme zóny to o tom bychom si měli promluvit ježíš kristus tam totiž říká že nabídky petrovi dosud si lovil ryby ale ty duše se šlo litery by to byl lovit duše a to znamená že tyto vlastnosti které člověk připraveny pro to aby na tom světě sloužil podle ruky hospodařit pro sebe dosti ho sloužit také hospodařit pro hospodáře a proto mohou a musí být nějakým způsobem přizpůsobeny pro toho podaření nelze je pouhý tak jak jsou jestli jste si mysleli že když teďka mluvím třebas tetě že tu citovou lásku tak to byl omyl jenom chci říci že láska jak se valí kristus mám vedoucí postavení protože v těch vlastnostech lidský je schopnostech být nějaký řád a v tom řádu něco být dopředu a něco za dnem že být předesláno aby u každého ten řád byl stejný to ukazoval na tichosti neměl za zlé že každý z uspořádá postem ne ale prozradil že ten kdo ho miluje že se to uspořádanou nejlépe čili bych dneska mluvím o cestě lásky tak mluvit o optimálním uspořádání lidských schopností tak to berte nikoli jako je by to být radí láska nýbrž o řádu hodnot ve který si je vedoucí hodnotou láska a jestliže se člověk naučí tento řád hodnot správně v sobě ono by se mohl říci vedle opakovat to znamená rozvíjet pomocí lásky tak ona si uspořádá svou mocí všechny ostatní schopnosti tuto schopnost uspořádávat nemá v takové míře žádná jiná lidská schopnost že si že nemluvím o nějaký ctnostech nýbrž a mluvím o schopnostech protože dejme tomu člověk schopnost něco dělat a to nemusí být ctnost nýbrž schopnost to je víc než no se musí včera říkali tam řádu hodnot který se jak si jak se stát člověka musí být schopnost nějaká dominující to dycky jestliže není jestliže tam na tom vrcholu je několiv těch hodnot tak je opravdu jisté že ten člověk nevyroste do takové výše jako kdyby tam navrhla jenom jedna hodnota vedou to je asi s do šířky a ne do výšky etak řekl to nedá se s tím zdola to že li by to obyčejně takové takový že mají spíše si do šířky se rozrůstat zase kukla moderní tuhletu tendenci hloubky žádné výšky žádné šiku obrovskou že a dostat z tohoto systém tomu který ne ka vládne ve světě člověka do nějaký výsle tam o sobě je velice obtížné a proto musíme lotova tu lásku třeba všemi možnostmi všemi jinými schopnostmi které by ti podporovali potom musíme umět třebas spravedlivost to sladit láskou vytk řek nebo dejme tomu víno ostantí vůbec takhle všechny schopnosti které člověk a tím prosíme jedno dne tu lásku a tou potom prorazíme je důležité kudy prorazíme kterou schopností protože to potom za následek že celá na svět cesta dostane určitý a že my sami zevní vyznáme snáze a že i svět výspy tu čest například již ježíši kristu nikdo nepochyboval že to přišla na svět láska přišel nepřišla láska ne ale kdybyste chtěl habeat jednou větou ten krok na svět přišla láska omdlení nabyl byla to tak jako stav je trošičku nedostane že bůh milo od teta tak světlo syna jen rozeného obětoval ne tak miloval svět to musí životem protože to je pohled věk který byl jak se mu zdálo milosti boží obrácen a sám nebyl schopen se obrátit a kdyby byl ten zásah boží nenastal tak by se byl neobrátil myslím že tohle to je omyl který se potom rady celém se staví že totiž mu si zasáhnout bůh zázračným způsobem aby člověk něco takové jako je první nebo druhé nebo další obrácení vůbec zažil to není pravda ten svatý pavel se dokonale připravil aniž je dělal jak si vám to tak podle svého názoru vysvětlím on pracovat křesťany tak viděl že jsou ochotni dát za to svoje vyznání život a ten žit šavel a ti doma čím dál tím více byl prospat koho to vlastně dává zabíjet jako hrdiny a sám se přestal být tím hlínou zabíjejícím postupně docházelo jde a k okamžiku kdy byl asi přesvědčen že by to neloví že by tohleto neměl dál dělat když se asi vědomí hnulo si říkal tak kdybych tohleto mohl opustit kdybych tohoto měl zanechat byl bych rád to okamžiku byl volný byl svobodný to okamžiku byl připraven splnil podmínky o kterých ustavičně mluvím a ježíš kristus stál tři dni a zapadá nám že jsou v že vaše rozkoše stavu i ježíš kristus by měli být využívání ale nemají v sobě uspořádání mezi sebou to je to protože používání jejich v tomto své je aktech za máti že se o použíti tam kde ji je zapotřebí medio větší víře a ni směrem čili to není nějaká baterie se za zen tak je to nepůsobí tam to možnosti toho vrcholného náboje který v tom je kdyby se to nějak se radil a kdežto ježíš kristus říká všechno se musí podít jednomu jedinému hledejte klálovství boží především ale dává k tomu dispozice jak se vrátit se k a podřídit tomuto vrcholnému snažení nebo této vůli hledejte obalů le této vůli po věc a to ostatní ano a měmě je jisto že i když člověk ve své vůli toto považuje za vrchol toho co si přeje tak se může také vrcholně klamat protože si jenom představě že si to přeje jsem své teprve po devíti letech této cesty dověděl že si to nepřeju tolik jako ne věci třebas být na tomto světě to bylo v zcelování jakmile jsem se to dověděl si říkal tak po tolika zkušenostech a ce nejsi schopen milovat boha by lehce než je to si nevzpomněl že to vyvedli tak učedníci páně tedy vliv na koni nezaměřil na mysl že taky petra ostatní kterou v utekli jsem se opravdu proutek do všech těch konců kde jsem se dříve nenalézal tam se nikdy neutíkal před sebou jsem si všiml kolik postní s uliček je lidské bytosti v duši lidské tam všude mu že člověk vzal ze strachu třeba kam nikdy před idelál protože nepotřeboval a teď najednou byl v takovém kontě temném své bytosti z jak se styděl že takový to vůbec existuje tohleto je něco čemu říká svatý jan kříže temná kilům a ten nás ducha že tím že člověk nes organizuje všech lidské schopnosti tak aby je podřídil a vědomě podřídil jednomu cíli a aby ten šírku možno byl cíl si láskyplný soustavě tak ten člověk se musí smířit s tím že ho by to co chvíli zaleze někam kde sice věk nepřeji mít a není schopen člověk sám proti tomu něco udělat a tím méně se spojit s bohem tomu daleko uniká si byl před tím tomu třebas velice blízko protože abych tak řekl jestliže ten lidský motor nestavil nějakou kapacitu tažnou která obrovskou moc jestliže ten tento motor je zapřažen do nějakých postranních agregát o ukázce ale se že by ta je toho člověk zoufalý co to zrovna tan toto sebou vleče proč obleču čím se to zabývám to ve silou své bytosti obece před tím nebyl přesvědčen tatáž síla by mohla vlezlo věk a k bohu a rovnou ho tím spojit je tam nějaká taková spojka že ten neužívám když zaměřím když si prostě ten svůj stroj lidský pojem kteroukoliv jinou oblasti víte učedníci páně se museli přesvědčit o začátku že spojit sebe své tak ve lidské schopnosti moc svý boží a to je tam tam to moc boží v spojit se právě že nespojená spojka že dovedená hned mnoho násobit lidské schopnosti je to způsobeno také tím že ten člověk si našel směr od sebe pryč protože jestliže ten člověk se napojuje svými schopnosti zase na sebe tak znemožňuje vůbec tu toho nižšího do toho vyššího po se vůbec ne propojuje kdežto když se neobrací jak se k sobě tak ty jeho všechny schopnosti v síle vzduchu a čekají na propojení někam jinam tohleto dělá člověku veliké neplechy to zažívali křesťanští světci by pro se v dále neví a protože neuměli to propojit někam jinam a jestli to dokážou to propojení věc přípravy tak proběhne něco čemu se říká obrácení spojení s bohem jdete aniž by se a člověk věděl jak to mohl dojít nebo aniž by si mohl správně vysvětlit se do toho ze života se stalo srdci pavlovi asi proč tomu došlo oni se ba vyznal býval ty příčin jenom to neměl psát že církev svatá se toho chopila a podle toho zavíral své učení jestliže jak my si předat říkali zanícení podle svaté a kabátem bezpečné než by nemluvil pravdu ale že to bylo odvozené řešení od základního noc ne a podle moudrého točení je málokdo se dovede proto prapůvodní zdi a ho znovu postupovat on totiž když jsem se ba nazval svatýho pavla a do světa do zázaky na druhou to se nějakým způsobem řeší jestliže by z tohoto nešení někdo dokázal se dostat upomínku ve do závorky na druhou je nejlepší pořádku ale kdo to dokáže celá ke tenká velice toto nedokázal za vědy evangelií kteří se chopit svatýho pavla a postaví na místo ježíše krista jak to říkám tak to je ano stal veliká chyba i s tím kristem nevěděli aby nemohli si ani vidět a protože ten ho život nechápali tak jak jsme si pokrok zacheem nebyl v tom krok prý ze se snažím abyste viděli kroky ježíši kristu ne který udělal ježíš kristus ale které děláte by a jestliže se to těchto krocích nepokračuje tak se dělalo opře člověk dlouho není polem místě stojí a věci se v něm připravují a potom skokem se kvalita míní eckhart je toho názoru že toto je nejlepší cesta prosím jak se ho při tom protože opravdu předek neumí jinak aspoň v době to on tyto či kázal nebyl nikdo bylo okolí schopen jinak než kopyt kupředu jít a dokazuje na svatého pana právě že to udělal op a každá na jídali že udělali skoky a které je nejlepší cesta zapomíná cesta říká není to nejlepší cestou protože tam mělo do tohoto povlovného způsobu toho vědět což tedy není hledá a za druhé tím to ponorem způsobem se třeba k vystavil do bezpečí že rozměru tak jako pozmění celý svůj život a to své nevyřeže to nebude se stavem kolísá do duši na jenom taková cesta může věk a to je bohu jiná než to vlastně tady říkáte vy všichni do ty který jsi dělal nějaký skoky odskočí aspoň to by se to mluví o to beztak u asi nejde říkáte de ale je tady se tady jiná nebezpečí při tom než při těch skocích je kolize největší do bytí v tom že člověk tomu skoku nerozumí vůbec že si ho vysvětluje spatně že nedovede využít toho požehnání toho skoku pro harmonický způsob života a to všecko byly nedostatky a svou doteky ne cesty čili nedokáže to co že kristus ukázal sladkými hm že jeho cesta není taky hm nýbrž je to velice těžkopádné mlácení sebe po cestě kdežto ježíš kristus byl proto abyste člověku z úzké cestě při úzké cestě člověk se nemlátíme sem a tam on de stínem takže tam se mu že ani dívat k tomu je třeba veliká disciplína aby člověk mohl jít tou cestou kterou tady navrhuju protože ve spleteny sobě umenšuje velikosti kroků a s vůbec kupředu nejde kdežto při těch skocích nemá to umenšovat jestliže se připravoval ani třeba věděla kok najednou tady je a on jeho svědkem může umenšit nic o může do špatně využít toho skoku to se stává takže dejme tomu svatý pavel do zasvěcencem ale špatně použil svého do to se mu chodem ještě ve bylo důležité je vám říci rozvine li se co a zasvěcencem ideál a tato udělám svatý pavel než se dostal do páru ježíše krista tak byl zasvěcencem rovněž tak šalomoun a bytostná mluvili byli zasvěcenci do světem každý i v malém obou třebas je dobře nesmí nemá zasvěcen do se nestal nebo to nedisponuje ke svatému životu a ti kdo to nezavazuje k tomu aby svatě žil do své jsem třeba platona který by světem sem neměl k tomu aby žil svatě nezlořeč by zasvěcen do určitý tajemství a ty pochopil ano a za tak dejme tomu nebo použil dejme tomu svatý pavel tak to bylo ale zemi přitom žít ježto světe ten něco jiného ten zasvěcení které dostane okamžitě a pluje do svého života tak aby se to shodovalo se svatostí boží takže pokud o ni nějakou představu správnou proto do mizí kristus přišel na svět abychom měli o tom jako riskovali napřed lidskou toto duchovní tu duchovní hmotu výtažek aspoň na před jako náhražku toho práva a poznání velikosti boží a jestliže tohleto člověk je jenom zasvěcen a ono ubíjeli schopnosti tak může být přitom velice nectností a k tomu zasvěcení to vůbec nevadí přátele kdežto u světce který se snaží oba nezasvěcení která si ten daleko menší esiže tam pověšen hrne aplikovat na bližního na své okolí na svět ve kterém žije u toho by to byla katastrofa kdyby nežil podle toho co tažené my jsme si často říkali že je musíme rozlišovati zážitkem a to je tedy zasvěcení a mezi životem mezi uskutečňování zážitku a byl jsem po uskutečňování zážitku a se zážitek není tolik o hodící jako uskutečnování toho li kristus chtěl protože to vono to by zážitek li se do to si se na to spolehnu tak musí uskutečňovat to co komára di uskutečňovat a tím se dostanu ovšem zasvěcení ne tak je to to vás třebas je také kupředu ale jenom druhem sledu ale přibližuje se k svatosti boží a to je to co od nás ježíš kristus chtěl neřek více a jestliže totiž zasvěcení používám jenom proto abych sebe uspokojil jako to dělali třebas zasvěcenci plato tak se proviňuji proti tomuto příkladu še krista že mucho to bůh člověku poskytuje na této cestě nemá toužit jemu samému nýbrž sloužit bližnímu a to je asi ten hlavní rozdíl mezi zasvěcencem a světcem že si je to toho boha poznává ve svém bližním kdežto to nechalo nepotřebo a taky to nedělá a neprohřešovat protože byl zasvěcence nebyl svět a že jazyk je zasvěcen do toho nebo že ty jednocení probíhá tak jak do toho vstoupil to znamená jestliže předtím se člověk připravoval třeba přírodovědě tak je zasvěcen přírodovědecký to znamená bude z něho lepší při rozvíjeli že někdo se seznamte se tím se poučoval o něčem jiném třeba o truhláři a přitom se snažil žít třebas životem pro boha v tom tu vás hledal cestu po ten den o nádoru když kristus byl takový tesař tak ten je zasvěcen osvícen a do osvícen v tom svém truhlář si napřed takže on trváš pídě osvíceně a jeli kdyby například někdo by lékařem liso svoji lékařkou si bu zasvětí bližnímu a s ohledu na sebe a a tedy byla by to cesta práškem toho aniž by to věděl cesta k bohu přímá te tato tak by zažil jednou zas osvícení které by se potom zračilo v ho lékaře pak ano a nikde jinde než lékařské pak nebo především lékařské pak nemůže vysílají de ale především ne tak a tak to by osvíceným lékařem jako je třebas paní kamenická se osvícen lékař a tak je to mu ve všem osvícení vždycky osobitý charakter a a jestliže a to osvícení použiju chybně pro sebe mohu i se tím jaksi nechci říct hrubým ale jak s tím oděju tebe tak se vracím i pomocí toho osvícení k sobě a ty konce jsou horší než byly začátky teta když e tím přeje byl osvícen začnu vycházet ze sebe soustavně zlosti pozvané sebe vycházel abych od sebe odcházel tím tak se se sedmi stane vět ano tu do světce nikoliv nezůstávám zasvěcencem říkám že je to jen dvě ten přechází zasvěceni do svatost ovšem chce li být vědcem takže slova smyslu musím dojít v tom svém také své cestě tak daleko že poznám že veškerá svatost bodech pochází od boha že nic z toho co mám dispozici není sebelásce ne si pořád může do konce myslet že je to jeho co ten nedostatek zasvěceno že to u osvícení které vede ke svatosti musí se člověk umenšovat jak si katy pavel ho vůbec nic nezbyde ale ne do v tom smyslu nějakým to etickým ale faktickým že třeba on jako by něco dělal jak se zdá lidem jako by dokonce dělal výtečný lidé ale on o podivu nic nedělá a je si toho dobře vědom dobře vědom že nedělá protože pociťuje jakým proudí ta síla přes tu spojku do vody samovolně a světel otevřená pořád napojena na tohleten zevní svět a prvního pavla sem vám ukázal na knize zasvěcení a osvícení a svatý pavel byl zasvěcen v anebo za ježíšem kristem ale to jsem se stalo se damaškem jako povalil ježíš kristus koně to bylo o cení že zásah boží do jeho života obdobu za ale to zažil svatý pavel dříve když o sobě praví byl jsem ve třetím nebi a zdali v těle nebo mimo těžko či čili opravdu bych tak řekl jestliže dejme tomu ve starověku měli ve zvyku zasvěcovat lidi kteří nebyli připraveni jinak na to svěcení než tím že na tom měli třebas peníze nebo měli tomu příležitost aby se devíti třeba za si to se dát zasvětit zasvěcen jak si to myslel že cicero měl tu před lidstvem a jiné které bych se to si ten se nepovažovali by ne a to měl tu příležitost by byl nepocházel tak vznešené rodiny ten plat který byl na to peníze k tak by se byl k tomu začetí bc ve dostal a zrovna myslím svatý pavel kdyby neměl býval příležitost se dostat do školy klamali za majeli jogy a znamená to byli osobní styky tak nebyl zasvěcen a co ten marie tím udělal tomo jako někdo jiný to za tona do třetího nebe no ukázal něco do čeho ten člověk nedorostl a ten člověk v toho nabyl vědomosti nebo pojem o tom za člověkem ještě všechno je zatím to co věk že je to není k zahození ale ta scho vyvodí po tom důsledky a jaké to závisí na tom zasvěcenci samotném svatý pavel to vyvodil nebo tety šavlovým ten den v tom vynutila pronásledovat křesťany že pochopil že ty kteří dopravili do stavu poznání boha nebo že chvíli ti mají pravdu ti krámem nedopravila nejsou spokojeni s tím co se u nás zeje jak se mi zasvěcovat ani jakou moudr jaká bude se a bude v je tak se o to kacíři je třeba lidi že co je vyhladit že nám to jsou červy to je tedy hledají v tom sem se nemá hledat a proto je dávat zabíjet to byl vrah takhle může se může ve zasvěcen zasvěceno ten sojky s tím vede si dělat co kdežto osvícení který vyslal svatý pavel před damaškem je jiného druhu je výsledkem dlouhodobé přípravy když člověk nevíře ta příprava povede ke jedno jsem koho do případy a proto jsem po tytéž a připadal jako se vaně trvala od těch tří let dejme to proti sedmnácti a dlouho doba a to soustavná aby někam k něčemu připravila připravila jsem třeba zásah boží správně říká na aby se to osvícení stalo ne jenomže zase je to vzednutí nebo přivedení životu automatismus dvě a to je zrakový koník jako automatismus jedna vás se ubere všechno chce pro sebe se se to živoucí dítě nedá tedy jiný tak umře tma sebe o každém maličké dítěti váží vepři tento nový organismus či jakmile se dáte kristovo se u křičí třebas když mu víc nedáte takhle to vypadá na úrovni osvícení takže jsem se stát si ten člověk který poslechne hlas boží co to je automatismus dvě jednání boží individualita ne co věku ho poslechne tak třeba vynechá celý tento svět jenom pro toho boha tu tento ne na velká chyba a bylo třeba zase připravit do takovou situaci na pěstit v tomto světě abych pochopil smysl tohoto světa vůbec na velice těch ke je tam brzkém co je těžké u boha těch kori se zase dostali vědo toho takže jsem od chvíle věděl o toho kudy tato nová toho zabít let že tento svět smysl že to je u žádné tajemství že to se to smysl rozvinutého života božího v času prostoru a že to ne že to není správné že se to rozvinutý život se vrací k sobě nýbrž je se vrací ke svému se vrátit se mu bořiti ano a platit se kriste do spoutal znamená odevzdaná napojit se na druhou funkci boží první funkce je stvořitelova a druhá vůle toho boha je spasitelova svatý ten to svatý jakub když tam bojoval s tím bohem noci bojoval stvořitelem aby ho přemohl každý z nás se přes přemoci sobě boha stvořitele abychom tam našli boha spasitele že to to jsou velice ožehavé věci proto se o troufal dlouho mluvit ale musím to jednou takhle říci protože opravdu ten spasitel byl nutný protože zhora ze stanoviska stvořitele není možné provést celové provedla ze stanoviska spasitele ten spasitel proniká našeho života a bere si bere si ho tam do toho domu otcova a to nemůže provést ve funkci svoji to je to znamená že jsem si to který rozvíjí tento život nýbrž e tou či toho který rozvinutý život bere nazpátek b po ten této kořistnictví to automatismus dvě prosím bych říct jestliže člověk v tomto světě dělá to co ostatní lidé napodobuje ostatní lidi kteří pracují ke ztrátě tohoto života oni nevědí když podnikají to nebo ono nemělo vnitřního než prací ke ztrátě tohoto života malinko něco střádají je pravda ale nepatrně ale zaručeně umřou jako každé zvíře zařazují se do úrovně zvířecího života nemilosrdně umřou bez milost kdežto když si řeknu ježíš kristus nám tady podal návod věčnému životu který nastat nebo jehož ji mám začít být vědom tak telete čen než umře fyzicky a když budu dělat to co on radí tak stačí to dělat ani to nemusím věřit tomu účinku nemusím věřit za to a ono to nastane proto atd říkám nevěřil jsem na boha a řídil jsem se radami jiných lidí jak máš život lidský vypadat že se řídili radami a ne sám sebou to by byl chtěl nýbrž to ode spí lidé abych takový byl to nesmí žít dokonale ale do připravilo k tomu čemu říkám první oči více by to ještě jiné momenty ne ale to byl jeden z momentů velice důležitých přípravný proto tak zvané první osvícení těch sedmnácti letech to to bylo nedovíte řád a tomuto řádu všechno podřídit všechno bez rozdílu a a tak jako bych třebas chtěl být osvícen ale my o tom že nešlo tím by ale viděl se toto osvícení to ne to tom možná velice důležité a to je veliké nebezpečí cesty kde člověk byl za osvícení protože on si nemůže otevřít je mu bude otevřeno