Karel Makoň: 80-02B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

že vlivem tím způsobem ten člověk nerozvine nejsem proto abyste si tady aby dodali například pohlavně nádi nebo nebo chodili hlava nebo a vy taky rozvinutí života ale abyste těhletěch sil které nepoužít ře ba na chladno na pohlavní vyžití abyste ji v oběť do vědí použít jinak vyšším způsobem de taky rozvinutí celek se v jogicky rozvine tím že je tyto schopnosti to je bylo vždycky rozvinut ale jak je touží je to je velice rozdílná záležitost neujme dolů na příklad pohani vyžitím a nebo v užitém nahoru na poznání tomu co je za tím stropem této úrovně neštěstí se měmě le asi tak matná let dělal askezi mezi lidmi a tak musím říct tečkou bych se byl vybere bez těhletěch sil který celý indové jsi li jej jsem měl prvně tíže jsem věděl co tím kdežto křesťanští světci někdy denisovi takže jakmile toho mně byli živi tak ta síla která nebyla využita a nemohla být ani vytržení představila vní tohoto byli absolutní po této stránce oni se on to vybíjení hodil tatam doby jejich to to byl tělesným těch sil tedy neuměli využít vyšším způsobem a ještě naším století takový páter do sedali do to do velku devatenácté šedesát osm zády i ten kdo ještě ve kterém ládí honěn satanem takém že ráno modřiny a sotva se držel na nohou a žije to dělat noci se neměníte žádné pohlavní spády vůbec ne ale ty jsi které o sobě je na stáda ty jsem měl nějak jinak použít to vitřně modlitbě ale nikdo nedotkl je tu vnitřní modlitbu dělat kdyby tam byl tehdy věděl maličko toho jenom že jsme byl dělal divy podlaze poznání do smrti jeho poznání duchovní při velkém jejich jelena schopno i do minimální že o tyto svým nedopadl použít na tohle třeba to učení bodě a to vůbec člověk neměl tohleto samo o sobě semeno veliké utrpení pro všechny světce také a mám bývalého jana van no to toho jak toho a trápil se overster zapalovat jak to politá by mu nevyjdete jeho které je tu světe nevěděli kam se uhasí vytvořili nové jáčko který se sápali na toho člověka který si o tlustá že bude ovládat z toho člověka ne teretické kde by se mu to bylo podařilo tak oddají prevencí se to taky nevidět lidí totiž dvojicí se tady skryto predigt citovostí se dají obejít když se co s těmi silami tak bych chtěl říct rozvinutí života nespočívá v tom že člověk dělá všechno co mu tento svět nabízí nýbrže dovede těch sil všech které dispozici ani duší je nechá zahálet jako na tom tom klášteře museli zahálet ty síly že viděl nepustili činnýmu si o tom pustil třebas jenom v modlitbě a to bylo chabé nebo to bylo okleštění života tak že kdokoliv ve předek těch věcí vstoupil do království božího a a vstoupil s odpuštěním jako mrzák ne jako zdraví slově jako duševní mrzák a toleto vypadali jeli učenosti bez toho domu ti by to takhle nemělo být ten člověk tedy by tam vstupoval ten by měl organicky my za sebou skloubení této úrovně úrovni vyšší je by vědomě navazovat na všechno co tady je na vyšší úrovni a to si takhle si představuju milosti a nevěřím že byli nikdy takových lidí bylo mnoho poté to třeba veliká disciplína a trvalé bych ji také nikdy neměl kdybyste byli nepřihodilo se jaké věci od něho utajeno mládí o kterých jsem vám vykládal takže jsem ty násilím se dostal někonečna který bych dobrovolně se nikdy nastoupil ale něco vynalézti že když věk žije tak valili vivo to vona užívá na všech schopností jako nástrojů od boha daný a bohu sloužících znamená cítí se být služebníkem na to správně v tomto případě takhle ubití ot otevřenou cestu do domu to hospodáře takže jak se tady tam v tom podobenství vysvětlit o přízdobou domu do každé denní práci a a po stránce činné tohoto života a že nebyv a tam není tím otcem i hospodářem tedy není vykázán nýbrž je přijat a je přijat za ve zajedno jediné podmínky že nepřide do toho domu otcova nebo o avatarem tam i avise které do do pracoval a teď kolem po tam bude vůbec ten služebník přichází do toho domu hospodáře umět přepáše se dohodla aby nebyl postrkem to za ni a posloužit tomu hospodáři a dovede se nají tak a je vybídnut aby taky po je byl tak to to je zcela jiné pochopení duchovního vzestupu než jak to chápali sesterství stisk li to mu velice velice voni se pojali tak na okraje to pravdy jaké je to pochopení že nikdo z lidí kdo chce boha mít ho nikdy nebude mít to nemohu říct teďka ale ty stavy pro bože to nikdy pán bůh to není musím být pro něho jsem se dopustil všechno žních li na ty je ale jedné jsem se dopustil a a za tu jedinou bezvadnou chybnost nebo dokonale bych tak řekl jsem tam se udělal nějaký krok na konce ku a to bylo to nikdy pána boha pro sebe nechce byla proti vám ta výhoda že vy jste či lidé věřící je ta jsem na tu cestu stopu jako člověk nevěřící i se o pána boha vůbec nechá bohu i krade ze sebe ješ a kdyby nebylo na něm kdy záleželo na tak dodneška o něm nic neví že jsem nevěděl že jsem před tím v sobě něco oživoval soustavně nějakou kdy si to li za koliku kde řeč tak jsem začal životu hlásit to ve tedy je zamontován tou tvoří činností boží do na do nás který normálně v každém z věku spí a by na to automatismus dvě a tato ve sehrát tak vezme jaké slov že jsem nemohl zaplašit jeho tou požití a nou tou boha o projevu a byl jsem jím stržen do poznání věčného života rázem se do toho stala rovnýma nohama těch sedmnácti letech a bez konkrétního přičinění bez konkrétní vůle chci k bohu na tom tavírně jakž za kdo by tak chci mu jako něčemu inem na citech žít na to chci vlastnit a boha nedejte uchopit všechno se tato ti temná uchopit i duch toho cítil ale boha uchopit nemůžete a křesťanství světcova mysleli že boha bože me mi na každém kroku to pozdě nejvyšší textech největší které tam souviset tenkým krizím že toho tedy chtěly by nikdy nepotkal a vždycky unikal nebo se jim do malinko ukázal v nějakých stavech se tento extáze končily velikými krizemi toto by se nemělo stát dozvíme tato část sty kterou jsem zažíval devět let za vrchol neřesti na této cestě za něco co by se mělo buducnosti víc cesty se by tam nepatřilo by člověk vědecky pocitu to by mu vřavě kdyby věděl že se tyto věci nedají pochopit že jim člověk patřit to jiná věc jsem ta je od začátku cesty chtěl tomu bohu tasit jak se to se vůbec nepoval najednou jsem nemusel pocit že jsem navodil na tu velikost pravdu boží a to bylo věčný cíl se ilona tak jsem chtěl do toho vstoupit protože vedle toho jsem si připadal být ničím a v tom sem si připravit konečně člověkem aspoň a byl tam to vypuzen se zahodili toto v něm dávali tedy věčnosti a do tomuto docela to nebudu li gita rozvádět jenom kdysi že tam jsem byl tutéž chybu jako dělali třebas všichni křesťanští mystici že si nevěděl rady s tím jak s tím při ztra když právě člověk jedná tak musí tohleto tělo a všechny okolnosti které je tady vedle sebe ležel za nástroje rukou božích jakmile nepovažuje toto za nástroje nás tím neosvícená velice zle není představit toho prosto podobenství o hřivnách který dobře znáte kdyby byl ty hudebníci kterým od podá ve s odešel zjevil hřivny by byl s nimi jenom v malém polevil ve nedělali žáci jde věci je to praví pro sebe aby taková je a základní deviza koná základní přitéká shovívavé kanonizace do velikou vymoženost a jednou netěší modliteb na této cetě to v které by rovná žádná jiná modlitba slovní dělá když protože tam se nepatří sobě ovšem nebere nemiluje protože mu to dělá dobře a že při tom myslí na vadném potom nějaká se nezvolil na nebe je to tam nejkratší ukazuje dítěti zuůstat byl dotovali nikdo ji ne kdo se modlil do chodil do kostela kupodivu jenom ten to byl jsem žlázové na ctili se jsem kybele vypíti by se hladoví dali jste mi listy kde jsem nemocen nalili ten říkali kdy jsem tolikrát říkal videri takového cokoliv jste učinili nejčistších jste učinili to je bez víry boha je to komoře dělat a to je ta veliká vymoženost tak se stalo to žena pro všechny lidi bez rozdílu víry a že a za druhé je tam a cokoliv jste udělali nejmenšímu z bratřích mých nese neudělali a opak toho vrátí všechen pokrok duchovní a znemožňuje a tak upozorňuju tak základní takové by ti píle ne vycházet a do sebe do odina sebe nepovedený celé říkat lásce kolikrát za sebou když se vidí do takové udělenou řekl jestliže bych měla nejsem na nějaké věčné úrovni ale kdybych se to jeví na které jsem začal sebe litovat malinko litovat tak letím se této úrovně spadl plně a dolů do víří úrovni jenom toto že sebe like na své dovede nésti litovat jako kdysi vlivem sníte konec konec duchovního pokropil sebe litovat bych mohl i o mnoho jiných věcí které neznáte a o který tady vytěžili že si křivdit že je to záští způsob vlastnění v na třeba ve velikého že nejsme věkůže vše a to jsem nějakýho je toho člověka tak pro toho máme litovat musím všechno zalita aby nebyl politování hodný prosím ano ne být a to ne ale vy to ho přitom nechci nesmí ten jako stejná ne ve na této cestě a stejná nedisciplinovanost postarat se to vím litovat a jestliže se starám tak je to to jediné co ježíš kristus vytýkat mi učedníků k jediné měl za zlé nic jiného takový náš jem odevzdat to usebe pět to a to zrádce ale běda když mu silám pracovali co se blahu je co se staráte podívejte se na vědouce a tak dále nebudu to dál rozvádět by znáte či nemá veškerou pečlivostí všechno provádět ale tato tak starost nemá při pečlivosti vůbec nic to naopak ruší tuto pečlivost člověk je nebo zní neděláte splnit je tím nedělá to plnoletost nýbrž je rodem starostí a realizací toho co provést to se teď nebo si jenom to si na vědomém se tomu takhle je nechci deštivého topím cípy předvádět protože on totiž sladkého z ve nedostupný rozepsáno že tam je to mnoho plakat a tam napadne že jo na tady to ne vitae deska tak že tomu li tedy e bych najednou místě řekl eště bych se jsem teď na trošičku tak na čelo je se ten člověk není ustavičně na úrovni ani by to je to lidově nemá tato anu pronajatu nebo vědění nějakou úroveň ani lidskou úroveň nemáte zděděnými se tedy byl klidně spavedlivý zvířete nebo do do kamene nebo do úrovni ne do by tam před tělem to ne zapotřebí ale jak tady jste tak by to by kamene nebo ideový do musíte být člověkem podle toho jak se vnitřně chováte vnitřní chováte ne zevně a jestliže člověk není tyto úrovně a čím více je mění tak tím jeho kromě le kupředu je váha věší po jistější a nakonec se nedá o potoku vůbec mluvit je třeba my vysílila za určité úroveň čili bych to cenu takových třech základních principů na této cestě především není sled zbytečno by teče věci disciplina absolutně nutná zabrzdit nesmyslný způsob myšlení a tím myslím starostlivost bezlítostné ale ne tím se musím se na nesmysly to si ji kráse nejsou smyslné upozorňuju vás a nesmí se na to věci že myslím na hlouposti které vůbec jsem si vždycky dovedl tohleto za za tu víte ty bodří a bylo to velice snadné protože jsem měl se sebou nějaký dal živý který je pouta to bude velice je velice těžké se nemáte se sebou tak to je to princip nemyslet na věci které jsou zbytečné nedělat věci zbytečno to pikle pokud možno vycházel děje jako ze služebníka dovedla sebe zatoužil ze vším tím arsenálem ti schopnosti jako fakt služebníka jedno s nimi jako se žení kovy schopnostmi které by tady postaveni do služeb božích jestliže by se komentovat v japonci připojuje ště třetí a to je ohleduplnost na každém kroku duši každému který jedna jiných úrovní a který dělá třeba je oproti mně kdybych to mučiteli to věnuje do se tak si myslím že je to cestě bych dělo že by se mi mikoty třeba posunoval kupředu tak že princip cesty vypadá velice do duše ale realizace je velice obtížná dokud člověk na to vlastní silami jestli totiž slově začátku si myslí jsem schopen toho nejsem schopen to tomu tak v každém případě při tomto hodnocení se jeví to ty ty si jednu věc slově je neschopen vybere neschopen vůbec ničeho si neví vědom toho že velkou boží a že je ten liší princi poznávat postupuje že není schopen tedy ani ani existovat zde do vůle boží v tom stal kdyby to nebylo vůli boží silně absolutně závislí že jestliže dejme tomu po rozjetý potížích by křesťanství věci který k tomu se tím v absolutní vycvičí tak jenom částečně se dostali k tomu co mám na mysli je li třeba se při tom dovede za bídného ani za nic na ani a víš něho ale za za ni prostě tam v a v jako pole vodvezete by jako od dochá jsem všecko a jeho silou a ne svou je taky do věty dočtete cesty a ještě bych chce tomu dodat že je velice důležité umět obrátky se odevzdávat bohu pokud možno temene nezačít neví byl to peklo radil ocet nebyl jako letí katolická světě pane bože mi toto dění sem to nic tak i z otroka dlužníka nebo sami žebrákem je příliš to do moc dobře dopadne nýbrž přát si to toho boha žít a jemný svůj život je nova začátku to dokážete velice nebo v taktně do nebo nemožný přímo do že nemáte živou zkušenost o moci boží a jakmile ji na budete této živé zkušenosti a to za chvilinku to říkat jak tak do ve do sebou síly ze které se budete moci odevzdat a povede ohromné li nově se ti letech kdy jsem nikdy nejedná jinak než se teď tady mluvím a byl to to byl větou tak nich ne že sem totiž nikdy boha pro sebe nechtěl ani jeho rozžato ani jeho ani jakékoliv dobro od dětí to jsem jenom do něho vejít a tady ne by u něho odejít něm a to bylo jen co mi na této cestě udrželi než byl všechny ostatní chyby dělá a to je se dopustil tak jsem byl zdání sem tam dopustil létech vy tady se to by se nedělal a to koncentráku jakmile jsem tam se ocitl v situaci že jsem byl ubíjen jako ostatní tedy nevěřím tak jsem si říkal dělal s se tam žije špatně pán bůh zavrhl a ty tady fyzicky zemře a to by se nemělo podle mýho názoru ta ten nebyl tak tištěn aby tady se chci byl to jako k víře aby každý ke tapas na mohl typu nabytého králíka tak jsem vám to první vlivo a to si to to děláte vy běžně zdraví nebo za život kdykoliv jsem poprvně větě a naposled tak kdyby vy kolem to udělal tak si to jako ale a ty dvě tak to a přitom to návodné velice nás je taky všechno toto strašně návodné čili to potencia a e to že matka tady dostali ani tak to je to věčná a naší nešikovnosti dělá této dodělat nemáte proč potom když jsem stoletím přestal jsem teď věži okolostí uznal domu si že je ničemu a tak se se ocitá nad tím proč jakmile jsem odevzdal svůj život bez víra po se nedostal ani jeden pan a o to ště protivit tam potom byl a je dokonale nedostane muže na to doplněný způsobem vášním ani vy dostanete neběží o to by dáte bo a idem kopali se dostanete nikdy nebo za poleví a když ho dostanete tak jeho zapotřebí tekutostí byste udělali chybu nevadilo ve nějakou svoji chorobu nebo na o edison společno na nějaké lidské zřízení všechna chyba je ve vás jako vždycky byla u tam se motyky taky přelije zažil stoicky byla nově chyba ve mně a nejde tam kde věže by polapena nebo že křížem na stěhoval tohleto je nesmírně velká chyba křesťanských o myšlení že to pán bůh miluje to liské navštěvuje nesmysl by se to dokazuje za hlavu na na v postavena láska boží a to neexistuje člověk se sám ničí a jestliže ovšem že musí myslí ale to dělat dobrovolně k tomu není třeba aby uzlíky to třeba údiv vnitřně více že si kým bych se konečně dostal kousek dál tak my si umře li že člověk není ustavičně na téže úrovni a že jenom ve chvíli kdy je na střeše své úrovně této první které jsme všichni jenom tehdy této střechy mu že klidně nenásilně vstoupit na vyšší úroveň ke své přijali jako myšlení kterou si že pro věřit a teď co na vyšší úrovni ale nemůže zůstat protože tam nemá nic čeho by tam byl žit jako tady jsme zvětšil živi tak na vyšší úrovni musel být také z něčeho živi a strava zdejší jest hmotné povahy dýchám hmotný duch i si ji odpočívám zjednávám hmotné podmínky života prostředí a tak dále a tím udržuji tento život tam na vyšší úrovni ho musím také udržovat to je k tomu je pán bůh není že prosím vás když neviděl v udržovat tak u tamtu ad vyhladovění vysílením takže extazi nená love spojení s dnech definoval jako odchod od boha příchod a to byla protože člověk nabyl přípravou chvilkovou sílu k tomu aby se setkal s bohem ale dožil nebo o této přítomnosti boží protože mu došli dostali je to tam ne a teď budu dušičku zdlouhavý dobře musím to opakovat co jsem před tím říkáme nedá dobyto obejít když se člověk narodí na tento svět a budu nejenom že slovy tak odešlo po mít do se dýchat po povídavých a tamto bych se dostal přísun všeho co potřebuje k tomuto životu a kdyby se mu opřel se o přísun a vy také za chvilinku ho to a tím by věnec co potom automaticky ho v tomto životě udržuje na přeci nepotřebuje aby se na dýchání abych dýchám nebo nepotřebuju vědět proč vých nebo proč klepe se takové dobře klepat jako když to vy jako li to nevím ke automatismus li je ustavičně vyživována duchem pití jak jsem tady mluvil vším tím co se tomuto upadat mu a budu říkat a modlí slo jednat to automatismu číslo jedna zaručuje vidění tohoto světa i tímto světem pod mého vlastního výběru a podle okolností do kterých jsem to stavem prosím vás a teď jestliže mám se stýkat vyšší nějakou vědomí třebas bohem ječí životem nestojí tak musím mít proto také nějaký automatismus kdyby ty který byl vezme o příčině sám tam fungoval jako tady dýchám aniž se o to nějak osobně při čili že to tak to dopadá tam ale napadá vám že také musím soustavě ho krmit a že by byl stačila k tomu potrava hmotná tak by to bylo výborné ale tento oddati verše stýká duchem potřebuje potravu duchovní a celé to do této potravy správný duch činnosti a správný duch modlitby obojí jestliže třebas jako před tenkým styk to dělat tak se správně modlil vystihne správného ducha modlitby o oto i tomu trvalo že nebo poučen než kdo to niterně jestliže on jenom ho jednou se správně modlil tak jakmile se přestal modlit tak ten automatismus dvě neměl z čeho žít a on ten člověk se nemohl lidem modlit to taky musel se jít za sníme a obě dva proto musel vyspat ze stylizovaného váznou model se neustále šakti i a to přikázal otec neustále si vás to je nemožné a taky to že pochopili v čem to povídala omdlení že činy se musíte a vzdali modlit v na úroveň modlitby a modlitba na úroveň činnosti jestliže třebas v jednal tak jako by se na poli hospodářově dělat to proto přestože mi na živu zdánlivě kdo jiný byste vyrvali že nikdo by někde nařídil to celníkovi by za a ne to se nějakým dodělal by vědomě potom co zařizuje bůh že bych pozna na každým kroku nemožnost lidí na víc je to co divili boží ono se jim to znemožňuje se to malokteré je živen duchovními statky také duchovní schopnosti ne takové jaké znáte den člověk ne totiž nežije v pocitu oddělenosti nebo požívat abyste vám abyste nežili v pocitu oddělenosti na jaké žijete když tento autoritu nemáte otevřen živen on totiž ovládá souvislosti závislostí které vůbec my nevíme když totiž zažíváme nějakou událost tak si myslíme že to na nás padlo třebas byla našeho chabého organismu nebo byl ve okolností je se třeba nachladil nebo nějaké někdo nám něco udělal zlého takového něco se stal nebo něco dobrého zase a že to nějak zvnějšku přichází ne věječku nepřichází všechno přichází z tohoto automtisme doví lidi příhod nemají živý jenomže kteří vedeme je živý nevidí do zákulisí věcí že se neuhnu tak kdo se mají hnout vodou tamto nemají let a kdežto člověk který tento otazníkem tam nevystihlé to se mi že to že si aby nespojoval nikdy svůj osud někým absolutně někým kdo je takzvaný slepý to znamená do neví co dělá to znamená kdo nemáte na atomizuje jakmile jsem kdykoliv bych dneska spojil svůj osud lidí nebo učili závislí na lidech kteří nemají automatismus dvě otevřen tak se vystavuje velkému nebezpečí že budu spolu s ním trpět na věcech jež bych mohl být ušetřen dávno iti nepomohou a sobě taky ne komplikuji svoji jejich cestu člověk který tím správným temení odtéká to a o tom je levého oživí ten se musí být po tu dobu života to o tom ateismu dvě řídit jeho vnuknutími jeho poznáním ne se nenesu tak když ho sebelépe živil tak by zase zabíjet to je to zabíjení mláďátek jak je symbolicky řečeno tam kde v betlémě tedy toho pobíjet se padesátjedna nevyvolené pobízel se se mu že kristus mockrát meditativního zaviněné tak i všechno možný byla o to netýká se umírá u těch svatých křesťanský serii ale neliší wide přesto se dostat kalibánem pořád u že zabíjeli ježíše krista v sobě a na ty asi třem pro to neví o dvě a za se museli to piky znovu prodělávali noci takový suchosti tak na centa tak se by si že jsem měl ty principy toho řekl ale nemyslím proto že bych jako byl příliš návodný do prže jenom jsem vám řekl co toho všeho na vás je zapotřebí to všechno se do a těl jeho věcí které nikdo z nás ani ani vy nedokážete ani ani vy proto nebo s tedy chci to není možné to dokázat protože tady druhé který dokáže to co dokážu a správné spolehnutí na pomoc boží to je také další princip niterní ne oprávněny jenom ten tedy aby se jim lidí ten do pravdu ze sebe schopen udělat všecko nikomu pán bůh nepomůže kdyby mu sebe více prosil boha každý ten bůh mu být absolu je nemilosrdný když sobě ze sebe z udělá všechno co může a toleto dělat všechno co mohu než podaná boha o pomoc nebo všec boží přijde a potom děje musí za a pro tu pomoc této vedeme na samo přijde to všechno to není jenom pečlivě zařídit všecko co mohu nýbrž to je také řekl tak dobře odevzdanost bohu i přes situaci trávy padá ice vědě bych tak řekl rose na příkladu liší do tadyže krista jestliže třebas oni se plavili potom getsemanské žertovné a do badá bouře a o století li který se krista se tam vedle nich spal protože se lodi na víra na byla a bodu a tak ho to budili na vodešel vy malověrní copak nevíte jsem s vámi když totiž myslím že když pánaboha nevidíme nectíme když není na pomoze nám ne jsem to po doteky v tom koncentráku to jako to to od ale není to pravda že když o něm nevíme když on zavěsí že by s námi nebyl jak se vám se snažil vysvětlit kdybys tam bych nebyl tak okamžitě je po nás veta a proto je možno přejít situaci v prekérní jestliže neztratím klid při staří řekl je li kali koho bohové nenáviděli toho zbaví klidu je pravda ale on se dostal na konec to na poli ke vysvětlil jsem vám pocit šeď vysvětlil vysvětlím krutý pocit spasitelský by zároveň jak bůh je poctivá do světa a v něm nechá vegetovat tak zároveň tahne k sobě zákaldní provádí činnost od sebe do světa a ze světa sobě nemohu mu v do toho jak to dělá v jak to hadřík přibližně padesáti zabývám k vedení které pili je to obecně asi platné a tedy bych ti chtěl pohovořit že zároveň s tím prim čili ten tvůrčím božím postupuje princip nebo působí na člověka ty duším princi ten působí na člověka princip spasitel ježíš kristus a teď ale ti takový taková obecné zásada kterou jsem vypozoroval že dokud rozvíjíme tento život jenom rozvíjíme tento život tak povahám principu tuší činu princip se všemi následky to znamená my se vlastně ocitáme na úrovni zvířete by totiž můžeme beztrestně hospodařit beztrestně hospodařit pro sebe ve které se těch v tom smyslu že si nejsme potrestání veškeré pro sebe ale to ten neblahý následek kde by jako zvíře již přešli vědomě do věčného života když to jestliže člověk dovolí aby v něm žil kristus do těch pěti tech mluvit a to se mu nedáte daří od střechy úrovni rozvinutého života tak pak samozřejmě ten tvůrčí princip je pozadí poznamenán nepodléhá zákonitostem není stvořeného jako třebas víře nebo jako normální člověk to je to se zameškat koncetráku které jsem říkal proto se nebudu bavit to znamená nemusím umřít jako zvíře to je to nejkrajnější se že se nám a nemusím trpět jako zvíře ale to jednu podmínku že nebudu hovořit o sebe a ježíš kristus ukazoval látku tímto způsobem celý ten vývoj který ukázal jesus i životem sahá přes hranice jeho života prosím vás se odvolávám na sladké jho tady nebudu zavře vádí jak to bylo ve starověku jak to bylo potom později to nebudu ne toka ale jenom k tomu svým líci že teprve v pocitu fázi kterou od začal i životem si přiznal teď před tím je neměl učedníci to jsou je lidské schopnosti lidské schopnosti které se vzali doslouží se krista na do služeb tak italských do toho tažení směrem ze stvořeného do boha do otcova domu do této služby do této sliby se nemohou ty naše lidské schopnosti dostat dříve tam jasně napsáno kterejš a života neopustí všecko co my měli jestliže by byli ti učedníci neodstoupil od svých rodin neodstoupil od všeho co neměli tak by byli nebyli se neměl a právo tak učedníky kdy lovím ano nedo tak platné jenomže tohleto byl tam úrazu ve středověku máme úrodu slově u neboť oni si řekli musíme od čeho utéct u odradit za více do kláštera takhle to ježíš kristus nemá kolisi všimnout že se mi učedníky chodili v mezery v zázrak byl udělám káli za je a to dovedení vína po měnění vody na víno a rozložení jeho množství aby měli co krása opuštěním znak zcela z úrovně lidi tehdejší vycházel neodešel z a neradí nikomu abys mi odešel a rodinám ich učedníků do do aby chodili s těmi učedníky všechny hodinu doprovázely si nebude to