Karel Makoň: 80-06A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

po smrti a se třeba nebude tak se si pomáhají ti zříkají dostane tělo tak malé oslaven na tomto oslavené těle jako ho měli v kristus se bohem spojí a to bude to v těle výše ano to se tak tak se více a že těká samozřejmě tím nesouhlasím protože oni nemají představu o tom co je to neosobní vedení a s tím spojené zažívání boha oni jenom občas říkají to to to a taky to říká pan molinos že to co se mi tím projevovalo byla jen tedy fáze vývojová že osobně se bohem říkaly a to způsobovalo etaze a dostat vyvolení těch továrnou nevědomosti nebudu sou huštěn nebo se oddělenosti pohybu vědí boha pominou i pomine zvířecím spojení a tohleto nepovažujte kdy se ta tělesného spojení a vrcholy říše se modlím třeba těla kříšení tak si říkám ano jestliže nedosáhneš v těle výše tak vůbec nic více jako člověk si k tomu kořen aby se v tomto těle s bohem po všem přiznávám že se při oním svatém pavlu že říká se měl to to extázi za to bylo v těle nebo mně na tom to nemohu je to neví to znamená chtěla potřeboval k tomu se stalo i byl v těle kříže ale za to bylo za do to pocítila v těle vole pociťuje to ti to nebyl je trošičku ho který jestliže to vše v těle není spojeno s pocitem tělesnosti tak se může tomu dodávat nějaká míra protože my kolikrát víme že se spojujeme věci bez pocitu tělesnosti máme o toho zájem třeba a zapomínáme na svou tělesnost a smetím duševní spojení ano a si myslím že to co je zařizovat že zase nahoře že pro tu zaujatost která se znáti pro tu tažení boží nakonec k tomu že dopadnou tak že ten člověk je s ním a to by takhle v těle po jen tou zaujatost která povstal pomocí těla a bez něho by nemohla no olivy to tělo bylo a to ne a nevyprodukovala neuneslo v to ujalo a by to stojícím by také nad inak ne ovšem abych myslel že všechno stav mrtvý a bude se stýkati s bohem že si na sebe oblékl tak tělo které tady jo to ne ale je to ten příbytek sluha je tady měl to je to tělo nové přibližujeme individualita vědec stádu nalitá lidská zachován bych třeba a říkám třebas se že potřeboval něco dovědět je třeba by byl s ním my to semena fyzicky do topili tak nebyl v třeba abych si ho přivolal ani by nebylo třeba abych tam do indie duševně zašel bez my se setkám a neutrálním boj o které je těžko mluvit je to indii nebo v evropě to je prostě jiné oblasti kde proto nehraje tak zakro jako tady a čím větší vyšší úroveň vedení tím menší úlohu tamhle čas a prostor čili že je to vedení a proto dokonalé tak tam vůbec čas a prostor žádnou jeho nehraje do považuju ten moment to moc a potom přepadení dětech za dokonale vedení boží jo které mu nepřekáželo li proto byl dokonale tomu nepřekážejí voces vzdal sama sebe a takže mně byla otevřená třebas ověřeno celé poznání smyslu ježíšova života se všemi těmi do věci to je tady se pracně snažím třebas i do češtiny nebo tam ani slovně nebo to je ani můj dotaz nikoho není stalo na konci sedmnácti se se ten se stal zen odevzdat čili je li se člověk odevzdá správně bohu označeno co to sleduju vlastní tak v tom případě je tady ihned spojení bohem v těle těle a to pravé spojení s bohem které jako by bylo nebylo ale to tělo nepochybně je prostředí jen tím neboť aspoň poprvně byto nenastalo bez pomocí toho síla jak je to potom po mrti když to tělo neexistuje lnás jestli je to tělo oslavené no tím jim že my přesně tělesnost pocestní ležíme bez to nejím že je to dočasný prostředek spojen bohem který je výměně nábytek bož je po tomto spojení jako by člověk to může pociťovat jako svatý že je liší v tom a zítra jako tělesně ocitla v tom a v tom příbytku ne bezpečnosti ocitl se sám těle není nebylo ani možné aby vám odtělení protože to je bezčasové zařízení tam pána boha že a není možné tam tělesně vůbec vstoupit protože ale to těle to tělo její s rozumem v tápáním normální vyskytovalo svědkem tak může říct aha rodit že je to řízení tělem tělem tělesné a o to tyto a nedělá mu chou chybu přestože to tělo nemělo podobu těla ale svými účinky se choval jako tělo jako živé tělo znamená jako nám byly živ teď jde na tomto světě mezi těmito lidmi tak potom jsem živ ubohá a mezi jeho svatými prosícím takhle živ to ho tak mohu to sužoval zvýšení v těle no je protože tam zrovna tak že mezi nimi jako se zařídí teďka mezi vám jenomže mám tu výhodu že všechno jich poznání je mi otevřené ne dokáž existence že tam existuju a nevě tam dochází čili tato tělesnost jinou povahu než po pohybovou povahu obsahovou a po této stránce je to tělo neboť do těla také nakonec to dosaženo obsahově na recitovat nějak uvědomím postupně slově ale pak vyšlapaná věřím že třeba to je to ukazuju když umím násobit že on to obsahově obsaženo obsahově vím že to násobit a potom když dají to násobit slovně jako jenom převádím že tu močí dotovaného vyjádření ale podstata méně je obsahová jo sedmkrát se mistři se devět to tam je nějak zapsáno obsahově a nesplete a převedou do české řeči se dát vite takle myslím že by vás to spojení s bohem ježku koncentrace bez necnostni jakékoli projevy hmoty příklad tělesný organismus je učiní projev konglomerát motivů nějak zraky do sebe skloubení vědostí takovou soustavu soustředění řekl bych na nějakou druhu se na vás dali otevírl to dohromady to to všechno nestaneš cent ale jak tady všichni jsme tak představujeme určité poučení vesmírových prvků bych to řekl ještě jak to říkal říká to spisu že jdeme se nekonečnu a tam říkal můžeme říci že jsme vědami zrození neboť není nás žádného neodívá tomu který by byl řízen neexistoval na nějaké planetě nebo na nějakém slunci které dávno zmizelo vesmíru a u nás objevilo jako základ naší tělesné soustav či o tomto po této stránce jsme dětmi vesmíru nevězní opravdu v tom vesmíru kvalitativně soustředěné organismy se nohu vyskytne kvalita do hvězdy byla jiná že kvalita lidského organismu se zase ta věda ale kolektivně na vyšší úrovni neboť máme vědomí a soustředění jako takové by mělo být zase to alibi osení stavu mne tedy ponížení kdyby kvalitní povýšením to znamená bychom vlastně a on tvůrčím mysteriu pocitovém po když se soustředíme bychom v soustředěnosti pokračovat je to pokračování tedy vůči činnosti boží se soustřeďuji tak člověk pokračuje ve tvůrčí činnosti boží na to vás musím vůbec velice radikální upozornit protože si a nosíte myslel že soustředěním se dostane k poznání boha tedy není možné protože to se pokračuje v rozvíjení tvůrčího aktu božího to znamená to nás u pouští dál od sebe a se rozvíjíme vesmíru vytvářením nového kvalitativně vším takže soustředím vytvoří teprve kvalitativně vyšší celek připravení na druhou hu ty spasitelskou bez tohoto předběžného soustředí není možné podaří ale kdybyste vy ho teď jenom v tom se víry tak se s bohem ne se tam to je to to nebaví děl tak to střední bož ova za vrchol všeho co člověk bude dělat a je to vrchol přípravě jenom kterou člověk může dělat je to aktivní dána věci které to koncentrace mystická se takhle nemělo nabývat to je dole na jen člověka na to co soustředěním aktivním provedl stačil tam vždycky nastává při tom tak ale soustředění dvojí že napřed člověk nějakým vývojovým řízením provede výběr takový že se do něho nebloudí ného než co tam v tomto vidění třebas jediná členka to je jedna věc to ještě bohem nespojuje a druhá věc že v tomto myšlenku o aniž by ztratil vědomí protože ta myšlenka zvyky vůči a a ten a dokud nebudu jsme zmučí charakter veškerého stvoření nemůžeme se ocitnout nestvořeném ocitnout se bohu znamená ocitnou se nežene to znamená nesmí pokračovat jenom učí se nosti boží nebo nějak doplňovat nějakým soustředění nebo jakýmkoliv způsobem tak to by byla říct tak i o tom soustředění na příklad vyslovování jména božího jeho a bylo uživí zakázán a to z toho důvodu aby se jim vštípil do hlavy že kdyby ho vyslovovali tak by pokračovali tvůrčím prakriti jména božího čili vy jste od boha vlastně vzdalovali a jelikož to menu boží mělo k bohu přivádět nesmí vysloveno to znamená nesměl přidat by k tomu provozované řekl prvek míči a to je například lidská tvůrčí prvek nebo povídavá mi takže dejme tomu vyzvání na božího jeho člověka přivést do stavu trpného který následuje po správném vnitřní bezduševna litování duchu slovani tohoto jména se člověk správně vyslovuje do to jméno boží to přidané střed vání a to je rituální je tak musí dojít fázi kdy to nemůže být slovo mu to prostě lidé nebo to že by měl od porušit to ale že mu to nejde a jsem byl z toho zoufalí že to mele tyto věci se nezná ale ono to nejde o důvodu že tady vyšší síla zabrzdí tvůrčí princip a nasadí princi stavitel návrat bohu a to není vlásky ch aby to sám dokázal to je to říkají křesťani vlitá milost dar od boha že jestliže člověk opravdu touží se tím vyklování méno božího do boha dostat znamená od sebe k němu jde a ne nepřijdete aby přišel člověk je taky zatáhla soustředění je li si přeje od sebe k bohu jít pomocí toho jména sedne si na to jako na to jméno boží jako na prostředek dopravní vy tak řekl tak to je nás správně ale jenom do určité doby do jaké to de vůbec vyslovovat jakmile to nejde tak rozvinul tvůrčí prvek který otevřen v tomto jménu do krajnosti a do kraj dál nemůže ten protože tvoření dále jde to máte meze a musím to toho kraje podivíš ani nejde jít nazpátek k tomu bohu tam nastává do k přirovnání bylo podobenství v krista to mírností a tak po mírností záštita se že vymaže tvůrčí prvek který tam byl předtím to soustředění tak že člověk se vrací se že není knihovně že neví učím způsobem že vůbec nemyslí našem smyslu slova že je bez konkrétní myšlenky a odebírá se tomu abstraktnímu pojetí božím se ve zkratce onen trestné j že jsem si pomohl příkladem nejsnáze vysvětlitelný které pravá koncentrace jak se to mu říkalo ani sutra že tam se to mate předvést o poutí semeno které se vyslovuje ne a do něho na stupeň nějaká nová skutečnost kterou jsem nazval spasitelským tažení řekl kterému se nedá odolat a které musí člověk pro se pozvolnou d se to nepovolí tak to všechno zmaří obece opravdu jenom soustřeďovat ale nikdy se s bohem nesetká když tuletu druhou stránku nevezme trpně ale chtěl bych mohl o druhé nebezpečí že by při tomto zlomu usnu a třetí nebezpečí že by po tomto zlomu neměl do sil udržet se při vědomí temeno usnu a je se při takovém vědomí které by ho vedlo že tam ho vede potom čisté vědomí to je zdrojové a jeho se přidržovat je velice obtížné toho svodu že lidská je tady ještě ale pořád nějakou roli a není oběma dána a musí přizvukovat musí souhlasit s tímto bůh člověku dělá a tak bych se k do jiné formy soustředění které vám formuje tichá koncentrace nebo tuhletu koncentraci nevymyslel že se on a nikdo evropě my jsme patandžali neboť on říká soustředění je zamezení změn myslícího principu znamená zamezení pobíhání myšlenek zastavení myšlenek či zastavení se živa do soustředění ovšem upozorňuje je věc jestliže se podaří zastavit pro to myšlen není ještě tím řečeno že by se člověk dostal do spojen s bohem si se ten proud myšlenek stavu je tvůrčí činnost sestavuje stvořitelský úkol nebo podílení se na sportem úkolu božím to je pravda se nám podaří zastavit že tedy vydal tento proud tvůrčí činnosti boží tak se nohové to a se nitru tak to není ještě tím řečeno že bychom se vrátili pátek nýbrž je se jenom zastavili vůči boží samo sebe ho potože tvůrčí činnost boží ustavičně trvá a člověk není tak mocný aby mohl zastavit to znamená vše tří dnů a sedmý den odpočinku božího ustavičně probíhají může době vůbec to všechno je jedno ruku v ruce tak ho za nebe to dělat nebo tak nějak protože po rodina tak kdybychom to zastavili nějaké ba jenom v tobě tak by to mělo neblahý následek že bychom zrušili tuto svoji existence tak jestliže se to nemá ta tak potom to zastavení mysli musí nastat zase budu mluvit jenom obrazně zpětný pohyb do od toho domu je že tam budu v tom přirovnání o arhatem si to znamená ihned je třeba nastoupit věčný po to znamená že člověk se musí podvolit tažení které nemá učí vůčí to znamená nejeví jako řeč nýbrž se jeví jako magnet činnost magnetu jako bych nadpřirozená poutanost jak tomu říkají křesťané jestliže se v tomto momentu neobjeví nadpřirozená poutanost které člověk nedovedl nedovede od v nebo tak je to byl ten člověk si myslel že se vyprázdnil ale nevybral a potom se ta koncentrace nevede zase nikam vlitý jestli se člověk vyprázdní nebo nevrátil velice obtížná záleží není do soudy a nemá doprostřed k tomu aby se o tom mohl přesvědčit lidský a to z toho důvodu že něco je v nás čeho si nejsme vědomi a to je podvědomí a toho poddobě jedle o více než o čem je že ve vědomí je toto někde jak se říká za vůke čína takže je nebezpečí ale podivíme řek bych to na svého vědomí neručím určitém směrem tak se vymaněná celé to povědomí a jestliže jsme byli zaujati třebas nábožensky to máme znát větvení by měli se kristova marii a nevím všechny svatý požene to za veliké plus zla vznešený a ale ve skutečnosti jenom vůči mně dalšího řečnění o vzali není to něco to nejsem křesťanství místo zažívali ale není to jiného než zastávala cesty dostává a která byla velice užitečná slovy styky protože oni odtamtud brali sílu k dalšímu pokud podvědomé totiž mu to přestat to nemohlo dlouho trvat to neudrželi ale to vyprodukovali v člověku to byla síla další krok aby to zjevení třebas opakovalo mockrát takže samo tvarově nebo obrazově přestalo vydal všechno boží výtažek vydají do jiného prostředí do jiného média o to hoře postupu a to je do týl soustřeďovat do síly která člověka dokáže dovést tomu bohu zasvětili tady ten moment a nastává poněkud objev navyklém způsobu boží tam tomu soustřeďování písmenovému tady se tiše vyhraje do obrazové činnosti a nebo když ne do obrazové tak do nějaké role do jakého hrdost stavu kde člověk na sebe usíná nebo ztratí tu dalším postupu a to se stává většinou tohleto protože tam je to všechno na ostří nože a přej překotně velice ne ale v každém případě jisté to podaří jestliže z toho ticha se neocitnu v takovém stavu o kterém se dalo říci že je mouchy leda podle si nýbrž ve stavu tažen že se tam neocitl v tomto stavu tažení tak jsem nedorostl do tohoto způsobu soustředění neměl bych se dal tímto způsobem u před brát jak tady staletá terezie neměl být se znovu namáhá odvíjení v tomto smyslu od měl by vody nisou soustředění soustředím dýchá netýká koncentrace to by tohoto se stavy že by je opravdu du odborného vedení takového takhle bere jako zpovědi toho kdo se takhle soustřeďuj s tím kdo to dokázal aby si konfrontoval výsledky aby se tam tento jemný bod tichá překročil nebo právě praví přestane že existuje nazírání dané a nazírání vlité takže dejme tomu modlitba tiché koncentrace jako taková je získaná vlastnost vlivem činnosti toho člověka ale není to ta byla to boží která není výstavní je daná vodu a ta a dodnes to kanou vlastností že se opustí všecko co se získalo a jenom víte vy se toho je si říct odpad víření se toho se použije zpětnému pochodu do boha samozřejmě že každá lidská činnost vyžaduje určitou míru soustředění každá není nikde řečeno že by se v musel soustá zrovna na boha aby dosáhl tohoto stavu které tam mluvím o tom byl salto přelomu tomu zřetelné mu takže jestliže se proto ale o to říkám že právní duch činnosti je stejně důležitý jako správný duch modlitby že člověk vystihne a on to vystihl hovoří pali správného ducha činnosti jako stažení se samočinně dostavuje a bych řekl li k tomu další využít tohoto tažení je zase otázka jiná i o tom o to se záští nás o tom hui protože to není to se nedá vod být jsem se teprve v tom tak i klamné duchu činnosti to tam začátek ne ohledu nám samozřejmě to je ohradit a mohu říct jak si s tím zacházet s tím i čin že člověka by to nemělo vyřadit jeho běžné činnosti a nemělo by to se postatné kdy vyřadit tak čili jak to udělat to je opravdu vizovické záležitost kterou do řešit se pán po se bráti ne že by to bylo tale ze pro každého to jiné si budu muset když tito aby ho a ona to oděl sebrat od vás zkušenosti za jakých okolností se to stalo si dej pozor na to nabito podle toho pozná kterého bohu do tam vrazil a podle toho mu pokra se aby totiž a nastane jaký takový zlo doprava dole a ne aby se toto nás tedy dřevo podivu když se jde do otcova domu tu pouť do vadou tak se je pořád se tělem se nejde na pátek se tam v tom přirovnání o budete to je tam to čeho je to nedá jinak víte nebo boha pisatel bohu a pánu a to není ani tam nazpátek do vesmíru tak tedy na hoře a do tady vůbec ne to se nejde sice tak a teď jde pořád nic z směrem to znamená v činnosti se pokračuje tak jako bych nedělal tak tam o tom nastává to co jsem vám říkal výmluvám rok kristus a nohama oddat je ten přechod kdežto když se člověk odebere od činnosti a upadl do nějakého transu to je nesprávné to neuznáváte čí bez sou páteř kou to je velký nápor na listem kterému může pohnout životně beztvaré případě pasuje za a tále nebo tak se kdybych šel stejným směrem třebaže se ze nenastane nýbrž stane porobeným citech mořeni lidské že a mluvím po staké člověk nemusí namáhavé víte devět je kvalitativně mnohem vžívám nejvyššího le pokud vyšší a si také za obecné dándole na cestě smazání to slasti se začínat říká mi tady nápověda stane nesvatební než byla před tím tak to zase za následek prohloubení toho tažení upozorňuju vás na vědu věc že to prolomen kteří nic z toho ta to promiň toho tažení není nevede do extáze nýbrž to bohu oni to tezi vede ke kvalitě ke kvalitě nejenom činnosti ale toho člověka toho jeho vědomí o totiž člověk jak jsem vám tady žákově dělá může přemýšlet povídavě že ře víst obsahově ale to je teprve druhý stupeň může přemýšlet bez osový před tíseň že této vyšší že totiž vůbec nepotřebuje o obsahu v žádné ženou u a ono to jde a provede věc které se v tom níže provedlo tu věc probere provede se upozorňuju a vousem bohužel na vás abyste trpně při vize li on zapne automatismus dvě a to animus dvě jednu chápou vlastnost kterou nemá automatismus jedna totiž propojuje člověka z jeho okolí a události časo prostorově jak prostorově tak často li takže ten člověk zase jedno ostatní lidé to je ten ten automatismus může jednat jako ježíš jednal vím lidem on se sám zmařil na kříži nido by mu byl vlásek nepřiznala kdyby ho byl nechtěl zemí říkal se ty tomu svatý obec roli prosím co mně nám je těmi kdo zatýkali že bych mohl na požádání dostat stá by andělů který by ochránila to nechci se do znali toto dílo nesmíš rušit o to řeka je dlouze ne toto rozvádím abych vám uhodil proč mu že nutil aby ho nebránil ten ježíš jednal v těch kteří ho popravovali jedna z těch se o zrazovali se ti čím tmáři li na to poslové všech jednal které automatismus dvě nejedná jenom člověku samém jako tomu jedná nýbrž jedná celé vše do ke okolí do takové vědy jak je to potřební on dobře toto tam smál a kde ta pramení očima a za točí pravda je třeba to zařídit se ty máš dojem že události do za ruku a je to automatismus dvě který ježíš který živý způsobem oddělenosti vyhraženo tady dotaz karma veliký velice široký pojem je to jeden ze zákonu který se poměrně nejsnáze vystopovat blbečkem dění jeden zákonů božích a proto není divu že lidé přibližný karmě větší úlohu než jakou faktickým nebo že úlohu karmy oddělují od úlohy jiné zákonitosti která tady taky existuje řekl jsem že těch hlavní zákonu také dohromady svázaným pro sebe závislých kde jeden působí na druhý je asi šest a jeden neví zákonu který doplňuje karmu a který nám poněkud opravdu pro opraví náš pojem karmy je zákon a nebudu dharmu vykládat v tom v šíři jak o něm indové prosím vás to bylo strašně dlouhé pojednání ale budu tady jak potřebuju k tomu aby vysvětlil kazí takže se podíval se na čeho slovníku tak víte člověk zdarma je něco neříkám jiného ale něco zlou pevnějšího duše a tady líčím to jenom u aplikovat na lidský život a řeknu asi toho člověk je svým založením tím nadáním tím charakterem předurčen je čemu čemu říká karmické předurčení ve skutečnosti jsou to dispozice nikoliv ještě zákon že by to muselo zabít podle který když se řídí v životě tak jeho život probíhá co možná nejhladší působem za cenu nejmenšího odporu je mu to jde téměř tam je to zrození básník tělo tak to tím je dobře že to tu tím a tak dále a že to člověk zruční třebas řemesla se tomu že se ta těžkost ale běda když tomu řemeslníků který je zrozen takhle který tyto dispozice nedovolíme aby to řemeslo provozoval ani třeba jako nerovnou a jako nějakou zálibu osobní zádový nějak jako zamésti toho co trhá vám od jeho dary od jeho povolanosti a přivoláváme na něho karmu odejdou vodě zkoušen že nevykonává s čemu je připravena a do přestane vykonávat to čemu je svým vývojem předešlým v tom říkal že karmickým do je připraven tak zastupuje zákon karmy teprve teď a tím za to mu to nejde on v tom bytí překážky a tak dále a tak dále třeba i indra že by třebas někdo byl vyhraněnou bytostí která byste přímo drá za ničím a mělo okolí toho člověka by nedovolali vyžil tomto oboru této činnosti a odvolají ze světa odvalování sobe protože on nezemře tím že třeba do zoufalí že nemůže dělat tohoto se a a on se přede a to nebo nebo zůstane nějakou chorobu která nesouvisí tím povolání a na zemře a takhle to vypadá člověkem který nemůže vykonávat to čemu je povaha čili právník se tam terezie jakýkoliv duchovní pokrok je závislí na znalosti sama sebe jestli je člověk zná sebe do mít že co dělat a čemu se ho nebereme se do toho čemu se nehodna rozvíjí se v tom že se ho čemu se hodí pak do krajnosti rozvine spojí lidskou bytost kterou by na obou nemohl a z této krajní pozice rozvinuté lidské bytosti je nejsnazší přístup bohu v jiného místa dokonce je přístup tady není to znamená plní zákon a dharmě nesmírně důležité pokud že lidé činnosti aby ten člověk vůbec dospěl k tomu co se nazývá duchovní záleži jestliže někomu sme prostota ze sebe nějaké duchovní zájmy musíme se postarat o to aby splnil svoji nám že nesplní spoj dharmu tak marie snažíme aplikovat nějaké duchovní snažení na ni operace neví de naopak když mu do bojíme aby se rozvinul tak bez jakýkoliv potíží bez utrpení vstoupí na duchovní cestu bez nás protože dharma každého člověka je spojit se s bohem na konci ale musí být musí tomu předcházet rozvinutí tvůrčí činnosti boží v tom směru jak je člověk k tomu disponován my se nemůžeme rozvinout přestanu toho to usedla my se musíme rozvinout jednostranně tak abychom všechno co ale vy pozici použili celé palec barvami dispozici bychom žili a pak je naděje že bezbolestně a samovolně samozřejmě přistoupí duchovním záležitostem dokud tohleto neděláme tak i když je duchovně založení tak tam jednoho dne si sedneme jak se říká na boha a že to je dána nebo že nám brání splněná halí dharmy postoj karmu tady bude před to znamená do domu ven jestliže oním do posledního puntíku mi nepodaří ale poměrně dopoledne a zdalekého všechno co co mohu vykonat a že nemám těžké si doví že jsem to neudělal tak se uvolňuju kam by jak přestávám vyvázáním vědomím a sounáležitostí s tím co jsem měl vykoná se je zvláštním působem tím že to vykoná ono je totiž těžko se uvolnit karmy tím že to nekonám se o toho vaju třebas se toho vodím že to nevykonává to je velice obtížná cesta taky se oni takhle ji ale nedoporučuju ten cesta velkého utrpení a to že li křesťanští světci tohleto takhle poletování lidské bytosti kdežto poznal jsem že to jako naší je dostat se na konec jedné cesty a odtamtud nastoupit další nedělat kok tam je na tom přelomu brž dostat se po schopna který vystoupím tam nebo jestliže například byl koleno o to abych se viz karmy není to jim špatného na to mám plné právo aby řek povinnost protože ze bez toho zatížení je mohu jít bych se bezohledně na to že mám nějaký duchovní potřebou snažit plnit nar a proto například dejme tomu indové radí ve středním věku se žení měl děti všechno zažít rodinou a teprve potom se odeber do soukromá to je dharmické myšle protože jestliže toto mu člověk sto tlačí mysli že neudělal to nebo že měl židé že že se nevyžilo tak o to potom bez v tom starém věku kdežto u toho člověka který všechno vykonal to mohl vykonat v tom stydlivě ku produktivním potom zase to to neb samozřejmě to určitou nevýhodu že když to dělá jenom proto aby se vyžil že tam nestává pomilovat duchovní cíl kdežto když na mysli jako ind na mysli to duchovní zpět do to dělá důvodů duchovní ano a proto maloasijské potíže s tou bouří je to duchovní úkol to nemohl nevíte obou a dokud náboženské myšlení vůle takové tak to odboural