Karel Makoň: 80-06B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

většina zvyklá na to že svůj život rozklad jednotlivých úkolů a ty úkoly vidí člověk potom často a nemůže připoutat by tak neviděl odděleně jde o druhé odděleně vidí úkol praví úkolů jiných povinností zasvětíte povinnosti víla po vědom matky povinností manželky povinností jim občana tohoto sázení o všechno zvlášt povinnosti povolání se zlá a není možné aby se to úkoly řešili jeden za druhým odděleně a aby nenastal se ty nedělily zajedno protitahy že něco zeši třebas že i úkol povolání a za na zalitím škodí je věčná záležitost nebo řeší boje zdraví a malba váhu lázní zlatá porodu a tak dále a tak bych řekl obecně smete pokud může člověk bylo by dobře kdyby pokud mi že by mu přihlíží protože pak by bylo přidáno že to ostatní po by totiž zabránil jedné velice ne špatné ve špatnému způsobu myšlení a jednání že by přestal řešit všechno odděleně jedno období sestavit z rozparcelování život že by to bylo všechno pospojováno tím hledej ztíží ono pokud člověk nemá všechno sobě něčím stránce se do ulity něčím pospojováno všecko tak jež vždycky všecko protože jedno desíti druhé kdežto když vás tobě řád hodnot a tou nejvyššího to uměle i nižší hodnoty tak to samo je zárukou čte harmonie se z jeho života využívání lepšího všech ty a naší ho plníme zhasli kdyby si například někdo nesměl se sice zdraví tak by samozřejmě neuspěl třeba potože to úkol oddělený od ostatních bohu on si musí vzpomenou také ještě na jiný třebas důležitější víko křivě musí víra víc takhle to pospojovat tím posílí které se kolo zdraví nesmírně ho posílí zase případy že matter a zůstal naživu ulici zůstala naživu a kdyby nebylo to lidi tak vedení by hleděla na své za ano a kdyby to spojoval či nikodem tak by to bylo ještě lepší prostě je to v nás všechno postava na a my to uměle spojujeme a tím si způsobuje že to čemu říkáme sama se spojil s maison ten pán bůh nezařizuje věci jak si tím která se svírá nějaké utrpení ale my si vytváříme tím že například paseme své úkoly ne a že si vybíráme to se na hodí a nebál se modlím a tak dále a tím si způsobem tak zvanou karmu obecně by taktně kdy se stává že něco vyjdu dalo se zadrhne a přestane to jít něco tam opomene tak těžko říci bude tím vínem protože mu že se ukázat tento zavinil opatrný a vypadá to tak že jeho že bychom mohli říct ano ten zanedbal to a to se a lékař to že vede a s mocí o dovede mám a ale ne tam totiž se obecně říci jenom jedna věc letí letech ved ten kdo špatně zakročil byl slepý ten to není ten zákon byl ze byl slepý a všichni jsou se ledna neboť i na podle rozumových pravidel podle své gity jak nejeví třeba dovedou a to je i dělá ty ve velkou po babičce cova který slepě se něco dobře vykonat který se opravdu nejlepší vůli dobře to vykonat a nedá více to dotáže a vím že to špatně se se do vidět správné a za druh by to tak lidé protože to dete jednání že neví to o tom neví to předtím proto je letité odpouštět protože oni to nezavinili toho že to chtěli nějak zabít nýbrž prosím se s tou teď slepotou lidskou ses působ je ti vytížena karma kdy tepla obyčejná nebo kdyby byli tito zavraždili nebo vraždili že krista nebyli bývali slepý tak by ho byli nezavraždil on se musel za modlit opustim otce nebo nevím tím tou slepí a odpouštěl i těm lidem bez ho poslouchat nebo mají uši a neslyší mají oči a nevidí byli slepí byli hluší tak když toho nevyvodili patří ne důsledky nic se nestalo a tak člověk bych vy nevyvozuje události které podávají patření protože se stali a tím se dostává do nějaké sama kdyby ovšem nebyl takový tak by něco z toho vyvodil takže je to velice snadné ukázat za někoho o to zavinil ale to je stejná chyba jako když se řekne tuto a zavedla není pravda to je složitá záležitost louky činiti nebo tak kolik chyb a tak od kazatelny na špatně bylo otázky nevedou povědět je kterou napřed otázku napravit opravit a vysvětliti to smyslem vypijte tak a nevědomí byl to konání omezený při vyklá připojení celí spisů že ostatní všechno klam ne že všechno je málo a ne jiná skutečnost netečnost na určité úrovni pochopitelně jediná úrovni on je skutečnost a na úrovni skutečného nelež on na které on je a naopak úvodů je všechno skutečné tak jak to toho boha vyšlo to znamená není to sice skutečně kteří by nebe uloží jako v nás existuje na naší úrovni druh tak neseného úrovni tak skutečně jako de ale ne že by za pánaboha pochopitelně ale za kdyby nad ním tak s takovým pocitem oddělenosti jako my sebe vymazání vnímáme tak bych to tam být v a nanana takovou práci to by to dokonalou víte věna ustaral podobně o musí nějaký jiný působem na sobě následovat než jak nitě domě ve takhle o tom nebudu teďka tady se bavit jako napravit tu chybu která do obsažena otázce že protože on jediný je to pravda na jeho oni on jediný je jinak této panteismu se kterým nemohu souhlasil protože by se svatým že ho nějakého umělce jte umírá je tady uměle ale to je tady jeho dílo ano a tebe taky bohem dílo událo je stejně rád jako uměle prosím dokonce v tom smyslu ne je když není třeba momentálně prováděno reprodukováno tak existuje teba bodák na pánu ta a kdyby ho nikdo nenajde nepoutá tak bych existoval o dílo a dokonce bude existovat i kdyby vám na stal do těch no protože jestliže on na to myslel o napadlo tak to doslova ano nestačilo se o to jsem si uvědomil teď takové ne maličkosti kterou popisuju nebo budovat v tom svatém bohu měl jsem v ruce tu maličkou a byla prostě citace ke spánku a měl jsem podržet matka její je tu etiku vědy a záměrně jela abych si povážíme říci že jsem je podařilo tomu metu si před tím zápis v její duši je to daleko naší než si zápis ve vaší duši pro jeden zápis paměti je překrýván dalšími a dalšími zápisy pamětí takže bych se třeba naši vůbec nedopátrá jak to tam i do paralysed narodí na tento svět a do pána vám jak to bylo to petrušky vstoupil a tento svět to je to byl velice zem a vydáte který se nikdy před tím nezažijete u tebe protože te do těžké sebe jelikož člověk je tak a ten jeho zápis na ze chvíle narození je pře klidně činný ne a jestliže se před přes moment narození tedy stává nových těl a tak dále tak to pověděl zlomkovitě tři nově nebo tak nějak že to není stane v paměti zde to na mysli vám to říkám jenom proto aby si uvědomili že tady je mnoho věcí na které si byli nemůže menu které nikdy nemůže vidět ani smysly hmatat čichat nebo si bude to nevnímatelné že třeba listuje existoval do představy někomu a on to tady je čili moc věcí tady je jinak než jak jsme žili že něco dělat nemíti touhu jinak než jak jsme si vy tomu říkat to to je a tam to není ani vás to je základní chyba si říkat potom není tam pod to nemůžeme o ničem víc tak defitivně protože nevíme co tady fakticky všechno je oni tomu se vysvětlit do těla to nejde se s pánem bohem čili bůh tu je tu jako jsou tady i oné věci to je první oprava kladné nic se nedá na tomto světě promarnit protože boha to vyšlo do a to musí brát ten ten prudce boha vyšlo a dokonce musí vrátit proces promarňování a na navrácení jestliže by nebylo vyvoleného vytvořeného tak by měl pro ale ono se dočasně něco mého vědomí mysli může platit dočasně a se to nabýt dva se tomu dává i čili pro ztracené to co nemohou mít ve svém vědomí pro spasené bez věci vy nemám betelových tak pro neexistuje a dělá to nemám žádnou mu a kristovy za zlé že pro něho místě neexistuje tomu dopravu pro něho ihned že byl by tám říká že on je jediný který je on a stejně tak špatně pravdu že on jediný který není oba dva nemá ani je ani z vás ani druhý není tady druhem a pravdu a jestliže tam zlobil ten který nebyl varovat syn tak je to jenom proto že všechno to co je tam líčeno je dramatizováno dramatizováno tak aby to znáte bylo pochopitelné tam to líčeno jako drama které probíhá určitý šťastný konec na toho syna který zaručuje děl že tam ten si přišel a před tím byl takovým anurakti a on se s ním takhle patnáti vás tohleto že on se rozčiluje to je jenom dokumentace toho se že ten prozradit že ten kdo zůstane trčet na úrovni rajské čeho litovat protože neprošel procesem promarnění a znovu nabýt vlastně smysl přerozeného promarnit a znovu nad ovšem tomu promarnění dává uhádne čtou příležitost kdyby byl této velké pokušení které od něho pochází jedna část to rozloučení že totiž kdyby byl člověku nedal dispozici podiví ne tak ten neměl to promarnit ten marnotratný čemu je to vina boží při tom tele vydat co ten syn udělat on to předvídal že to promarní zaručeně a to při tom se říká že ty moment jak to promarní i na nohou moment toto stvoření tento smysl aby člověk když promarní si poměr neboť kdyby nepromarnil tak si nevzpomene a to by bylo dáno to tajemství že tady jsme boha to trestali to víra také proto toho klidu a ustavičně probíhá proces asi tele a stahování všeho do boha pět se je to za všechno prolíná že vlastně není ani okamžik kdy by něco z toho neexistoval že je to taková rovnováha jako například vyvine v naší soustavě žní že tady je hlavy vázán přivedlo ke je li tento nahoru to těle a ve koho které o koluje doby dost a duší se určité za nutí opice a nikdy do něho nespadne že to je nová li při tedy od jeho ta život že a tak nás je to tady je tak je to takového se ke stavu jenom jak si to mohu takhle nad tebe že to tak je to oblast jen ne teďka pozor tady v oblasti hmotné vidíme gravitaci ne a protiváhy podívejte gravitaci osidel dostanou mocné síly když to tady v této oblasti ozeáše ného nebo co k pasení míří smíří de prověření je sice obdobná váha ale nejsou to hmotné síly jenom to je osobní nýbrž hmotné i které to tu rokovali se poklidný takovým znakem toho klidu záko a zákulisí podívej síly na jiných úrovních než na mocné a proto je tak těžké to vysvětlit na vědu šel jako dali taky ne jako tam a síla celibát je bych si pomohl asi tímto způsobem jestliže člověk je tvorem který je roztřese ho stále aby tak se neproviňuje proti tomu svořitel svému úkolu ani spasitelskému když se snaží něčemu se třebas naučit něco pochopit ne a něco prostě něco dokázat rozvinou ale zatím se proviňovat proti komu to tehdy když jednou zrodu do míry že dál ne že když by to například to je pavlově a nesmírné potíže aby se v něčem ještě dostal dál tak byste mměl uvažovat o tom jestli by tomu že měl nechat a nebo ježí by když nechat jestli by se neměla pokud touhu rovní na které je a měl by tou přijaté vyvolení tomu pascalem takže že jetliže by tohleto neudělala praví tak toho jana které se do věnuje nicotou stal by se v tom okamžiku stal satan opice její bytosti ohlasem všech všech neštěstí a všech pokušení jak se na možné veliká se že je li rukama slovu člověk který na úrovni na které se ocitl dále nemůže jít například dítě třeba na této úrovni nemůže ji pozornosti tak daleko jako my to nemá tu stál o tuto bělém to mít za zlý kdybychom od něho chtěli o pocity upozorňuju prokazoval tak by řídíme a vy ho systém předčasně křižujeme taky se s předčasně že oba založeného mohu to ale křesťani dělej kdy věří si u tomto oboru že nechápali smysl například ve etapě li dosti toho dítěte to smysl by se dívali na plavete to by si je aby dáváte proto že by se to nikdy sebou takové to je nejlepším pořádku protože této nás takle rodinu a tělo a o dorost jako my nemůže ště rozvinout to věku tak musí dělat ještě něco jiného aby se zaujala ne li na mu třebas sázet nepřibrat ale my kdybychom na této vivere jsme zaseto on takhle projít k tomu co by tady tady se tedy za přednáší teď smyslu tady velkého úkolu a to byste nemohli pochopit kdybyste určitou víry nobelovy tomu nevyrovnal jestliže napřed tomu ježíš kristus někomu o kázal tak těl aby ty lidi byli pozorní ne se tato zněl eště ale vidělo od nich pozornost na to pozadu pana sobota že za celých lidech ubrat spěti to tady do ale aby noho reagovat tobě tak nutíte člověk a k úrovni odbornosti touhy nato přehazují souvisí jakmile v bohu potom poznání jak nemá taky tu víru trpělivosti pozastovat nemůže u něho nastoupit ten spasitelský úkol čili závěr toho všechno sice by nevedl tedy a zároveň ale totoho převažuje podle úrovně toho kdo to vlitý masem a nebo byl vysílače a čili užovek a téma vi pecho nebo u člověka který se jim čelí převažuje učíte věcem věty když myslím převažuje volil úloha boží a oboje člověk opírá aniž že se o ni opírá a tou je možný aby vytvořil nového dosti tak zvané nové hodnoty tedy tomto světě jestliže ale vede tane na a úroveň ze prže nemůže dát třebas elizeus koval že nemůže dál tak tu chvíli by neměl zoufá ale měl by nasadí na to dělník znamená měl bys tím odejdi bohu s elektrické ho to je za třídě chvilku na ty věci nemyslet teprv se se znovu vyniká takhle si odpočinou ne a tím na vodní spasitelství úkol u toho člověka čili pro mimo obojí stejně zavede ale ne ve který nejen stejné úrovni čili u toho tvého syna a před ovíval v čí on stoupal do toho světa kvalitám všechno i to i na taky mučí činnost nebo když někdo něco vytváří toto si jakékoliv hodnoty a dělá bohy a nebo děti to jedno to pokračování tvůrčí činnosti boží a tohoto samo o sobě znamená že nakonec vede k plné vyčerpání pozice pochopitelně promrhání toho vše a pak by měl zastoupit opačný smysl všech věcí pochopitelně není tomu tak že též kousky jak to říkám neboť ono se to vám pojímá e to smyslu že člověk si odpočívá a je trpný trošičku ve tak to dovede jenom ti způsobem bohužel že toto pocit je doby promarňuje svou sebelásku že uspokojen a tím co dokázal tím samozřejmě jestli se trpí ale pomalu to to dokázal dopovědět ve tisícovky znamená než to provedl na vyšší úrovni za oddělit tím si uspokojení když to knížete nepromrhal ten tvůrčí úkoly zvládl uspokojení nýbrž odevzdáním toho bohu toho účinku třeba i to ukojení bohu tobě patří do ponížení a mysli nemusí jako vykládat i slovně ale to tohleten a pak nasadí na úkol ocitl postavit operací řeknu jednou by tady dotaz když jsem tady rozdělil skoky všechno co člověk muže na tom svět je podnikat buď na bavil na velitelský úkol boží a nebo navazuje ného spasitelský úkol tak a vite u jevech na rady by do toho prvního nebo do toho druhého jak je to úkol když člověk bojuje proti bohu starý potíže a to byl proti staví se proti němu v každém případě tuto otázku odpovědět jedno nejzaší potože on neví co dělá to věci o kterých můžeme aspoň relativně říci že víme co děláme například dejme tomu když tady piju tento čaj tak si úkol pojí ze vím co dělá a při tom myslím ale když někdo vo je proti koho toho nezná nemohl zná mi taky neopotřebovala opravdu neví co dělá on opravdu je někým kdo se point savu na je ke si soudu který na který a no tak jako kdyby někdo usuzoval o něčem co čemu dokum jedoty sebete na ostatní to svlečení rozum do byl by ne se den dop potom li tak to říkali bouře nedobude tomu to je a celý se také nerozumí tomu a nemůže li pochopit ve své situaci neboť tak se to pochopit a tak je to ti tomu a pak to potírá co to je nejnadanější je to pokračování v tvůrčí činnosti nebo učiti boží že zvučící spočívá v tom že se všechno zasévá do oblasti dvojnosti dobra a zla všech protikladů všech pánů boj a slouží tomu jednom páru dvojic lépe by bylo kdyby se enemuseli dělat pro něho bylo lépe ne jako se dejme tomu vyjádřil ježíš o bědách vysvětluje lépe kdyby se byl narodil a když to udělal o to přesto nejlepším bodák protože kdyby to byl neudělal tak ježíš se dostal na kříž a tak dále to tedy to říkat vycházeli aby mohla by zatím si dostal ovšem proto v tom no lépe aby to aby se byl narodil aby to byl by nemoh vůbec dělat ne pro ho osobní že musím říct se pokračuje tušiti boží ale bylo by lépe kdyby to nemusel dělat asi tak teď jinak než v eště jinak ten čověk který je proti zlou ani neví že mu to potože jednolitá lidská s jedině rovinka kinu jedině pro stav ráje umělcově u aby se z něho dostal než dál a myslím že nemáme náladu histori lidstva kdy také ambice li ta and neříkám že to výpady a cesta do dorostu což je prakticky po taktické telat ne a vede žákem ježíšovým nebo kristovi nařčen a víme toto o mnoho jiných lidech tady agostinovi svatým františku a tří byli proti a pak se tam ějšími zastánci toho boha kterého napřed po následovali čili je li je že dostali do prominou které použité při přistupování tolik že těmi úkolu ze kterého byl nad přestávat touto do spasitelského úkolu protože mohu ten a krista nebo ten prostopášníky do třebas agustin to dělá opravdu přiměli že to pak nabýt a na tom to nejkrásnější tom velice se ne dověřit může přirozeným způsobem se rozvinut nemá překážek vnitřní nemá zábran vize kdežto jejich který do jedna rama kladného a nebylo zde se takové dokonale kdo třeba dát zavaluje že třeba věci rozumí do konce ale říká si bude pozmění věcem a téže tak být poctiví vědec je jasně skromní je říká na své úrovni samozřejmě nemohu ty věci říkat tak suverenní a ne to ne si být vědom a měl by si listem taví jde jenom trvati všech věcí že ano a byli kou velkým peklem do řek bych se pravdou a takovou rezervovaně že tam sebe nevytahuje takhle vědec jedná klamy vědec tak se se poznávané že si není tak úplně jist tím co říká to protože kdyby si byl tak úplně jist tak opravdu nemůže z toho svého bodu jít dál a to platí o rozumovém způsobu chápání do si musí uvědomovat jestli je do daleko že rozumná své meze a to je na tom to nejkrásnější to si právě vědomí ne a pak ta která objevil ale toto omezení rozumové výtečné či o tady otrne cestu na pátek tomu poli ten tomu tady tady padat každé moment se ten kdo jako věda devatá tyhleti budu se obal do po nádherného roucha o děti nějaké dokonalosti zákonu třebas fyzikální ne jak si myslí že tady není a to ne bydlí a tak dále a to se tak týkalo které by a to si bytí u plýtvat unavovalo kdo tak nevadí bude ne víte a to povedu se přišli na meze rozumové činnosti a od toho to myslím nejvíc libujeme dodáme těchto nikdy se že ten relativismus bude dále pronikat do všech oblastí a že se z něho rodí touha po obstáti rozumovým poznáním jsem si dobře vědom toho že například když se mi dostane nějaké vnuknutí že to absolutní pravda ale ten zoufalí z toho když to ne prvky čili tím že ten ta neschopnosti tady vydává i lidé dokonalosti boží která za ty věci li to udržuje jak si na cestě že vodní mohu ale věrných si řekl jak jsem vám to tady vyjádřil to je to nejdokonalejší co se o věci mohlo vzít a jak se to mohlo by vysvětlit to je ten relé konec momentů jsem padl kam jsem nedošel dokázal jsem že tomu nerozumím že je to nepochopil že se o to nepronikáte neměl žádná nutný protože ten svatý pavel který měl tak obrovská musí přeci věděl že se pořád musel zmenšovat a dokonce si vysvětlil nezmenšoval tak ten ježíš kristus nemohl více v něm narůstat i sebe musíme uprázdnit nic to na toho boha a to se může jenom tím nesli vědomi své nedokonalosti ale po nás víry nakonec posuzuje je tak do tak nebudu dělat to ne ale budu ode za ni liší velikosti boží budu více ti všechno dělat více poslaného ne a tak dále nebudu se pořádku li ono po sobě nohou než tak se zakryto dokonali nepopře bude svobodná ani první šest řečeno není sice vede li svého státu za ta proč ježíš kristus ustavil stará věta toho petra představitelem číslo jedna církvi když řekl ve předpis skála na to skále postavím církev svou a dál tak a ne ji nepřemohou důvodů proč to činí bylo jistě hodně protože by to byl neučinil ale některé z nich bychom si tedy jde vysvětlit protože vám to dostává tak především by vysvětlil to slovo kála proč je stalo a kdo může být skal svatý petr byl rybářem a ten rybář jistě dobře živil svoji rodinu nebo ji uživil aspoň se li a dal se před věci ježíšem kristem že musí přestat lovit ryby aby užil svou rodinu a musí se stát učedníkem pána ježíše a sem je tom okamžiku mu říká o dalším programu ježíš kristus že od této chvíle petr nemá lovit ryby nýbrž málo byt duše tím vysvětluje že se zkušenosti tato světa umět převést na šesti duchovní ne se jevící těchto před nýbrž je uvést naučenosti co to je důležitá poučka druhá spočívá v tom že svatý petr neboť to co se talo dříve než z umřeli š kristus na než ho zapřel petr poděsilo že na těchto zásadách nebo na této zkušenosti na této zásadě svatý petr chtěl sloužit ježíši kristu že mu sloužit svými silami svými schopnostmi představenými na duchovní a teď ho musel ježíš kristus naučit další fázi cesty že těmito silami se sice může v tomto světě mnoho dokázat a není to nic špatného když se dokáže v duchovním světě je třeba umět od toho co je třebas to bylo nejlepší ustoupit vzdát se toho jako něčeho co nemůže tady sloužit to užito jako osobního vlastnictví jako vlastnosti která patří člověku který je uživatele této vlastnosti tohleto je velice důležitá záležitost na duchovní cestě neboť my nedosahujeme většinou království boží jenom z toho důvodu že ho chce dosáhnout tím způsobem jako se dosáhnou věci na tomto světě opadnout ne a ježíš kristus ukázal že ten kdo ještě chce popadnout království boží ten není hoden a ten nemůže se ho zmocní se říká království boží násilím je dobýváno násilím trpí to si vysvětlíme a to nebudu teďka znovu že to a jak to myslel ale na druhé straně ukázal svatýmu petrovi že je to násilí je začátkem věcí a není na konci cesty a na tom konci že je opuštění sama sebe zapření sama sebe a kdo nedokáže sebe zapřít ten nemůže do toho království vstoupit a tu je třeba li něco velice důležité se zapřít něco co napřed člověk nemá nedá svatý petr musel něco on měl rybáře dobrého rybáře na kterého se spoléhal že umí vypere bych měl možná jiné vlastnosti který byl přesvědčen že jsou správné po to tvrdil nezapřu a nezoufá na kříž nebo kamkoliv budeš tak v tom se musí člověk lama ne že by to bylo že by se nikdy jimi vlastnosti člověk mám že to tetě toho dokázat ale na duchovní cestě může jimi dokázat jenom tehdy kam jimi za větev sedá tím že se vzdá tak z vyplyne síla která za ním stála a to je síla boží zůstane z nich jenom ta síla boží která není člověka toho boha který způsobil že mohu tu sílu vůbec vyvlastnit třebas nebo nějak vládnout a protože svatý petr životem si dokázal obojí jak to bene postavení o to že je jako ryba tak i toto že tímto způsobem se nedá království boží dobýt tak ruce všechny klíče ke království nebeské to znamená rozvinutý lidský život a odstoupení od tohoto že o tom smyslu že se využít podstatné síly které jsou za na pozadí této o nosti nebo naší schopnosti jakékoliv to je ta dvoj ta tak duchovní cesty a je jedinečně dostoupil a ve svatým této se musel tedy přesvědčit že sám není schopen že to si o sobě myslí že v dobře u něho funguje a že poslané že to ničemu je protože na této cestě není pravé není správné a ne a ve tím dojíti kam a proto se stal skalou na jedné straně pevně stát na na zemi a tam dosahoval to potřeboval takového člověka on obcoval celé a držet musíme li že toto všechno od boha a že to de nad sama ne tím že zalitá čistě na bohu čili že v podstatě on je bůh činitelem který to zatím to člověk odvozeně z jeho činitelé a jsem seděla li on na jedné straně je představitelem ten svatý petr rozvinutého života to znamená rozvinuté činnosti tvůrčí boží že se hodinu tvůrčí činnosti spasitele obojího dohromady že toho ducha svatého to tady za tím nechal v protože nám to zase výklad myslím začít ne to to to ne prosím mám ty k tomu něco do říci ještě že totiž nebylo tam řeči do zdůrazněno pže člověk který hledá o vlastní spásu může zpočátku ji po sebe hledat to je nena nedokonalost začáteční ale měl by to nejvíce pokud možno nejde dostat takovému sou myšlení ve kterém by svoji práci hodnotil jako článek který patří do celospolečenského dění že ty věci když je ze začátku dělal pro sebe od určitého okamžiku musí vědomě dělat pro společnost ve které žije jako ježíš kristus si bude dějem toho že ty věci které on dělal zázraky nedělal pro určitého je to kterého zázrak udělat pro širší společnost abych tak to vyjádřil se toho začátku těch zázracích když třeba udělal zázrak rozložení míněné vody do toho vína a dali jste tak zdánlivě to udělal pro tu po dostává znamená to pít ne ale ve státi to mělo dopad na apoštoly na vlast na všechny lidské vlastnosti člověka ale taky na všechny ty a poslali tak existovali neboť uvěřili v něho učedníci tam praví dál čili jestliže člověk jde tou cestou sice ze začátku sám pro sebe tak nemůže se vyhnout tomu dopadu na lidskou společnost která žije vedle něho protože ta se na ho dívá a hodnotí již neprozradí ten člověk kam jde hodnotí jeho skutky a když ti se v nich něco to třebas v běžném životě není a toto si na něm začne třebas hodnotit našeho třebas napodobovat nebo tak víš právě u dětí při vychová není možno působit lepším způsobem než příkladem a křesťani tady právě proto aby příkladem působil na společnost ve které žije a myslím že tohle je důležitá vlastnost kterou měl svatý petr že si strany příkladem oddanost ježíši kristu neschopností vlastním lidskými silami jít a schopností obé od toho ze kterého víte všechno pramení říci o svoje zkušeností na na tomto světě stoprocentní využít na cestě duchovní pravdu je aplikovat doslovně lovit jak tady bylo řečeno duše a tak to je jako myslím že způsob který po kterých byl svatý petr volem tím představitelem i číslo jedna tedy ještě jednou svatému petr vám ani asi líbí to že on podle názoru ježíše krista neměl přestat být petrem že měl to své rybářství provozovat na duchovní úrovni a to bychom měli považovat za jednu vlastností kterou by ze které bychom se měli modlit i my jestliže totiž si myslíme že změnou svého postavení změnou povolání nebo změnou situace okolo sebe výměnou lidí kteří vedle žijí nebo tak nějak nebo změnou zdravotních podmínek dokážu víc tak se mi ne my dokážeme jediný tím více když na téže bázi na které jsme pracujeme duchovní a ne více pro osobní účely takže dejme tomu jsme li rybáři zůstaneme rybáři ale na duchovní úrovni v jestliže dejme tomu pracuju v továrně tak pracuju jako na poli odvolává se říká je se se modlím tak ne proto abych si vymodlil pána boha ale abych k tomu bohu směl vejít abych mu patřit to této duchovní dokud se modlím to bohu abych aby on patřil tak to jsem pořád na hmotné úrovni duchovní na modlitby a modlitba nemůže mít spojovací charakter a když se modlím proto abych patřil bohu tak to začíná mít opačný a na ktery