Karel Makoň: 80-X-diskuse-Praha (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

a držena sebe radši tak to s ním dopadá jako se svatým petrem když se dušoval petr že Ježíše nikdy neopustí, protože se schylovalo k tomu ukřižování, tak klidně prohlásil ježíš ne toho za trhá říká zapře a stalo se přesně s tím berete sem co se mnou že jakmile jsem ho zapřel toho krista tím že se od něho utekl jakmile mohl zapřel při práh tak se stalo totéž jsem toho nesmí litoval plakal jsem nad sebou jak jsem to ubožák že na sebe radši než toho boha ten si patří a nemá na tom záležet že ztratím tento život když naleznu věčný když zamezit ji věčný život ne že bych ten předěl dělat ale že je to nerozumné marně znovu jsem utekl nebo se ho zapřel estliže petr zapřel třikrát tak to nemohu ani se čí pokud je dostačí a jsem zapřít dát ale je to zajímavé že jsem se do početí a čtená a že moje maminka se do počala taky čísla čtrnáct v těch operacích na říkal to byl čtrnáctkrát operování při lidmi jak jsem si tam něco na sliboval v tom útlém mládí abych měl beztrestně v dospělém věku čtrnáctkrát utec rozumíte jsem napřed vlivem lékařů utekl že opírali a potom jsem utekl z vlastní iniciativy a když jsem toto provedl tak jsem potom utekl ještě jednou když je ten esesman lze to jsem ale utekl jiným způsobem nikoliv nějaké vnitřní modlitbě to všechno co před i nemíří modlitbě do doby že samo modlitba byla tak mohutná tak silná tak tažná že o tom vanem ale prosím vás jestliže jsem tehdy utekl ze sebe v tom koncentráku že ten esesman vtělit tak to nebyla v tom žádná láska k sobě jsem věděl že bez tak budu zabit tože když zabil vedle člověka a nařídil dávat pozor aby to připraveni zabití tato jako když vedou nějaký dobře na pravdu že on se věděl že budu zabit no a takže to nebyla touha utéct nýbrž to bylo suché konstatování si před smrtí a tak jsem vzdal sebe se absolutně bez lítosti a to je odpověď na váš dotaz kdyby člověk bez lítosti sebe se vzdával by se neměl pravdu rád kdyby sebe opravdu zapřel kdyby opravdu závoj kříž jako se do vyzval budu kříž a tu se nevydal byl ne tak potom může opravdu následovat ježíš kristus řekl sešli do a mnou příti zapři sama sebe vezmi svůj kříž a následuj rozený následovat ho je vědomí můžeme se tehdy když provedeme to sem předtím napřed musím chtít minimum že to si když se klid nezapřu potom se musím zapřít pomozte říct a potom teprve se ukáže že ho budu následovat opravdu tak je to a jsem ho zase následoval po tom ti způsobem že jsem se od dověděl byho vlastně je a že to ta nejvyšší moudrost na jsem pochopil jenom že život ale že to pravda a že to život že můj život z něho pochází že on je v lásce na mým životem ne nějaký esesman jsem všechno pochopil že jsem šel za ho životem a jeho život se znám ale řeknu zase kdyby se bylo na nešlo takhle poznám tak bych to byl ani nepochopil ani bych to byl následoval ani sebe kristem nesetkal podaný byl dával přednost němcem předtím dál ne a teď při představte jestli si o sobě myslí že touží po spáse tak se mýlí v tom smyslu že po mně touží nejvíc a daleko víc než že je touha je z jeho touhy odvozena mírně odvozená jenom jaký nesmí unesu toužit a moc neunesl použít odešlo třebas toužit ničení ne co tady na totiž zažívám ale po něm touží to neunesl to mně nejde a čili když to vedu správně tak vůbec netouží jestli mám nějakou touhu po tom bohu tak je to on který byl puštěnému a mu bylo umožněno aby mně ukázal že poměr touží jsem to chybně vykládáme o svou touhu nic nevíme na tomto světě kdyby nás křesťanství a to mám nejvíc za zlý a to jsou dva tisíce let a na tom světě po kristu a on ještě nepochopil že první požadavek který ježíš kristus na nás je zamění tvoje vlastnictví za správcovství nevlastní nýbrž prahu to jsou hřivny ode a není to něco co je tvoje nikdo tvé nebylo nikdo tvoje ne nebude tu chybu dělá taková nesená pozdě jako svatá tere je z avily dokud bude tím ta že pán bůh všechno dává co mohla tak nakonec z kříže a ve své strašné bolesti bože všechno co jsem měla sem ti dala nemůžu zavře nic nemá a ježíš kristus řekl pro nás to řekl e to dosud něch vůbec nic nedá povšechnou co máš máš ode když je to ode tak je to píše to jsou hřivny který ostřit hospařil s nimi dobře na to že si neomalenější že jsou to a chtěla bohu žít pro sebe ještě nebo užila bez roští a vlivem nakonec být pane třetí pro sebe rozumíte i živi to trzení kdo ten spasen potom to víte který si o sobě myslí že bude spasen je ten je ta jeho pravá individualita že kterou se dosud nestýkáte o kterém bude nic nevíte a která se pomalinku odhaluje takže z plně obrácený život tam v tom koncentráku jsem poprvně začal obrácení než jen vžije věděl že z bohu mám sílu k tomuto životu že z bohu z boha a sílu milovat že z boha cokoliv poznal na tomto světě že mu je pochopit nesvítilo bez v jeho moci a tak dále a když jsem toto věděl tak on potom okně milovat k země existovat k země vědomě ve vědomí to bylo takže jsem mohl unadivit můj přátelé těch tichý zvětšuje tu který tam byli se mnou že jsem chodil na příklad tomu vidět ve se mi bloky do kterých se sílu jak se tam někdo objevil a jsem prošel minimálně stokrát a nikdy na bylo více když tam kdokoliv vešel byl zastře nemilosrdné a tady na vás na ni před díval člověk věří že je to i puškou ruce při právník sebě a nestřelil neviděl ale o těch okem si tím viděli z jsem nebyl neviditelný pro ni a jenom pro ni kde jsem byl v rukou boží rozumíte mně takhle člověk rukou boží a to je jeho pravý život být vědomě v jeho rukou ale mám touhu nad mohu ale musím se přitom být v prsa protože sám bych to byl nikdy ani v nejmenším nedokázal napřed našli to dělat lékaři ne ne to dělat ten esesman a kdybych kdyby po dobrem se bylo na šlo tak prosím vás mastí jako lilie a čisté jakoliv jedy protože bych to byl také vlastní i vy neudělal bych to nepřijal za správné ale že toho jako bylo řízení boží abych ty věci přežil abych je mohl lidem říct bože je na čase aby a začnete aspoň pochopil že největší překážku je že vlastním z tento život vlastním můj život a on je boží se to za nesmysl že to je život a dokud ho mám jako vlastní nejsem schopen s ním setkat jestliže například dejme tomu ti učedníci páně se neřekli svého života když jinou svých rodin při obecně řečeno toho co měli nejradši tak se zřekli napřed svého tak to musí ten postup a teprve pak když ježíš kristus šel na kříž tak se zřekli i z toho věčného života říkali tak když zkrachl náš mistr klekne ve ii je strach modlí prostě rezignoval na život přimíšena rezignoval na život věčný nebe život že náš mistr taky do potupně abych dát nemohl ten kříž donesl jak bude slabý a tou on se pak by teprve nic a teprve ztratili tuhletu víru dělat musí dlouho vést člověka nesmí předčasně zrazován tříštili tak ten ježíš kristus mohl poslat ducha svatého který jim řekl to co o něm nemohl vysvětlit dokud těměř to nestačí k se máte před sebou člověka který nikdy nezačal věřit to je jeho veliká výhoda protože von vám tady ukazuje že opravdu ježíš kristus měl pravdu říkal pojď za mnou všichni a neříká dost mně uvěřili ne všichni bez ohledu na to jestli věříte nebo nevěsta vás občerstvím neklade podmínku víry jako jindy je výklad potože on měl požadavek jiný a ten požadavek mylně takhle a ten vy neplníte on tam říká je to dosahujete jen třetí kapitola však mojžíš výši hada na kříži tak bude pomýšlel syn člověka a kdokoliv něho uvěří spasen bude ne je spasen bude a tak křesťani hu dát si to vysvětlit tak že to učit vání pane že na kříži přidaná spásu omyl proč ho tam říkal kdo uvěří syna člověka protože říkal syna božího a že si na človka že my musíme v tom ten cestě nebo synovství lidském vidět tu možnost tu vymoženost že když se uctivě budeme k tomu svému lidství hlásit jako ničemu ho povýšíme bude pomýšlet na kříži že o ukřižujeme když se ho vzdáme jo napřed o umí je potom se dáme ten proces touží a ježíš kristus o životě šlapáno tak tak budeme spaseni rozumíte tak budeme spaseni ale zajistí ne tedy to je to správné pochopení spasitelského úkolu ježíše krista a teď si a to jsem vám ale tam nic si říká o tom a na poušti to tady říkal že to víš když říkal odejdu a kdybych nevešel abych to dělat odejdu teprve mám poší a svatého nemate ne všechno co teď pochopit nemůžete proč to takhle řekl proč to nemohl dát do ducha svatého ne protože cestou víry se nevíře člověk tak daleko dost se stali správně říkají že ty křesťanské hlavu ctnosti jsou víra naděje láska ale nebylo znamená to dokonale samo spojení s bohem ne se z jaké místo v tom nebi říkají křesťany pomine naděje pomni pomine víra ale láska nepomine ano takže on v nich chtěl způsobit stav lásky a proto jim musel v naději na spásu proto ji musel mít víru v něho a teprve byl nevěřící jako jsem byl obého mládí protože jsem byl nedoříci a s a poslouchal jsem to co bylo správné tak jsem dostával okamžitě určité dávky moudrostí které jsem uvedl v malé sem je čili řekli říci že oni to neunesli proto že chtěli do království boží pro sebe a teprve to království boží pro sebe nechtěli a to ho způsobil tím děním tak to bude taky mohl toho ducha který tu moudrost ze indy napadlo když sem jednal správně to toho návodu rovnice že bych to dělal pro sebe že jsem prostě vyhověl jsem vyhověl dobu přání a se neděl tomu pocitu správnosti a tak dále ale nebyl si byl miloval nějakou spásu nebo tak když to voni hodí když třebas v těle tu spásu pro sebe a okamžitě ježíš kristus neznal zázraku to znamená lidově pomáháním bližnímu tak by jistě velice udílené říkal jim vlastně tím i než být spaseni dokud nebudete milovat bližního jako sebe vy musíte podobnýho jedna ale protože zase to dali užít tomu aby byli sami spasení tak to nemělo to ten dopad tím dosti víte li pořád to ještě dělali duše duchu prokazovali protože se měli stejné rádi nebo ještě víc nádi než toho bližního asi víc ještě