Karel Makoň: 81-02A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

ale do řídké společnosti neexistovali jako otroci ty keltové že by příliš tato je to tažení mi se jimi výsledné kdybych lidí a to tam tak zajetí že nikdo tam tvořilo tak to asi to byla asi s tělem úrovni dobytka tedy zapřažen za pomoc rozumíte ten dobytek ten uniknout kráva nebo ten víte ten důvod o ten o se li zapřažen ten taky musí stylizovat svůj život ale nevyčtete si že nějakým způsobem se vysoko povznese ti tím ustane volem do konce ano a totéž platilo o těch barvách o těch závaží ve starali to byli opravdu kdyby to kteří na kterém případě stali udílené stavy potom lidi a pokud se jimi stali okamžitě stává znamenati že to ne tak je římané okamžitě to uznávali a ty si se stal rovnoprávným římana nebo romány řek a činili vysvobodí slovo lidí tak dobře tak to nebylo tak nespravuje jsem to zdá že by jako na se tím lidem tolik si dílo ty se velice prudce dostávají na úroveň tehdejšího který ho člověka tihleti ale dál ne kdežto ve starověku rokem než o kultivovaný člověka nýbrž oděleni člověk a k tomu aby se kadabra tu myslím že to bylo nic na úplně jiné úrovni než ten společnosti žilo ve že totiž se nebo řecké a jim šlo o to aby si věčně padesáti taky do dobře než to tady nešlo nikomu o to aby se někomu tady nějakým vděčně padesáti vybral třebas těm proroku zažil dobře těm se dobře nedařilo ty byli kamenování kdyby pořád nebezpečí života ty bez ohledu na sebe tyto věci hlásali těm šlo o věc tam v tom římě a tom řecku o žádnou věc nena vyšlo o vlastní stáncích dobře postavení lidi to byla opravdu vykořisťovat skále cnost přesně tak jak si o to líčeno s tím rodové říkat že kdy se měl schopnost takovýhle přizpůsobit společnosti že se stal dělali a měl to možnost tak by byl najednou předat na úroveň těch říma nebo těch řeku dejme tomu islámský hada nebo ve spadá to byli příslušníci porobeného nevím španěly ž a lesích porobených národech a který se cítí že uznali k nadřazenost tůry a tak dokonale zvládli že byli vládnou tomu svému světu je vede tomu vyseděli to ne ty zacelit naší slova smyslu kdežto živý to byli nacionalističtí sebe vůbec nepřijali někoho tíhu aby vládl totiž ten běžný při tam platilo co bude doba boho vy nebylo dovoleno volovi že jo říká starý ský přísloví co mohu například dejme tomu šalomoun že si vzal ty přísluš řeky i s vona voda ne za manželku anebo mojžíš také si za matkou ženu to nebylo dovoluje mu židovi tak to ryby zní netroufal udělat to by možná býval potrestán něčím národa ale nevybočil možné že ti to mohu se za takové ne počínání tak mike takže ta byla tak a zakládaly i který si mohli všechno čas ten mohl to vy je a co to a to bylo za velikány měsíce ta se ve mně žil stejným a k ale nemohl úrovni neumíte na úrovni zasvěcení a rozpojen s bohem ne na úrovni dobře se dařit na tomto světě tak také ten spojení činností a zase by to začít takovou vysokou licencí čest na činitele staral dívali jinak než se díváme nízká a než se třeba dívali ještě dovídá vydati čistit k postavení šesti svů očití že se nedovedli či způsobit pracovitá století meditace chodili kyselinách dny protože nezačli odchovat prát aspoň kdybych byl organizoval to bylo i to bylo pod četní myslet titanské že se bude dají statcích nějak obalit že že to půjde do nekonečna ale ta nemáš esta která nastoupila a to do do rád to doplnilo výmaz taky že ano kteří pochopili že nějakým proti věší způsobem se proměnu si pracovat a že oni musí být také přitom svým způsobem první nebo který pokrokový nadát není ten novodobé než ten nedonutím někoho pracovat podmínkou platí nýbrž také sám vyšli metody možná že je sám vynálezcem technikem nebo věcem než ti se dělání štětce také umí že a tím také možná intonuji těm ostatním čili není pravda že by například by bylo nutné bývalo smrt to dali mu nějakou dobu které ruce tlouci se dospělo přil nade že ti kdo ty mysleli nějakým stylem žít na tom způsobu setrvávat a setrvávali déle než bylo užitečné a vy listem události z ruky protože trvali na zastavuješ u života jako to madura zastali způsobu stravu a tak dále tak pozor ten starověk vám teď číně ten podobenstvím jako zastane způsob myšlení a ježíš kristus přišel na pln zákon v tom smyslu že všechno zastane postavil na novou úroveň poznání a je nutné se také této nové mírově poznání zmocnit jakmile by toto nenastalo jakmile bychom nepovýšil poznání za týden na kterou chtěl a bylo povýšeno ježíš kristus to chtěl aby oni povýšenosti tak se budeme snažit o nějaký duchovní pokrok že jenom za cíl obrovského utrpení nebereme dopředu jsou a bylo to způsobeno tím že nebyl věc děláme že oba věčného diví co dělali oni si například myslí třebas běžný přáním že najde spásu pro sebe a spojen s dohodou říkáme že domem bohem pro sebe nikdy ho nenajde pro sebe ten kdo si pro sebe přeje spásu tedy nenajde protože pro toho smrtelného ta spáse není určenost asi to smrtelné převést do toho nesmrtelného tím že se ho neřek ale tím že od něho odstoupím tím že stratí do ztratí svou duši ne jedno které nezemře nevydá nového nebude klasu bych tak řekl že jak vyklíčiti a to ta zásada toho spojení tohleto je třeba určitého poznání jak toto rozpojení využít nevěsta trčet na tom donucovací prostředku nedělej toto dělej tamto to samo o sobě nýbrž je třeba taky vidět proč to dělat doufám a myslím že odčasu svého vystoupení ježíš kristus dělal osvětu prováděl osvětu hleděl seznámit lidi nadstavbou života s tím novým smyslem života který vědomě jít do věčnosti a nejenom aby se tam zrodil v nich nějak mesiášem vy zrozen teď zlo o víc teď šlo o to aby se člověk zrodil ve věčném životě tak že by se dalo říci že by o stačit pro člověka který bych chtěl v sobě zrodit ježíše krista plž hlavně to co je ve starém zákoně napsáno která tedy život aniž fakticky proč to dělá on si třebas myslí že to dělá jenom proto aby si vydělal nebo aby na něho nepřítel nemohl nebo něco takového ale neví proč to fakticky neví co dělá neví že připrav když si člověk neví je připraven cestu páně to ne ale připravují prudce když někdo z vás odporem po nebo záleží myslím že je ten běžný že také nevěděl kdy se to stane protože také ti v jejich proroci vykládat jako když byly jako kdyby říkají přijít a tu deště staletí že že ono chce jedna věc vyčíst připrav dokonání čas ten se nedá vyčíst tak ta se dají vyčíst dosti ale dejte vyčíst čas nejdou do sedají vyčíst fakta zase proto že nejde vlastně oprostí nýbrž je skušenostem z minulosti když je do prošel nějakou cestou a poznali zákonitosti může o nich mluvit a může o ni hodit tak že to že takovým způsobem bude pospojovat třebas příštím váš když tedy že ne rovnou pustit tu s nacpat a může nerovnou říkat co příští spasitel bude dělat benzín pokud známé zákonitosti cesty ty jsou věčné a kdybyste si všimli starověkých příkladu obdobných příklad ježíše krista tak není tak těžké se dopátrat této limě tří která je skryto za životem lišit by nám vylíčil život mythy a říct líčil to taky takovýho litovati způsob starověký před kristus to třebas se a způsob izidy ovše aby ho svých bohů sumerských bohu tak byste žasli jak je to podobno životu ježíše krista není to tak propracováno a za vodu jsem na indi taky tak není tak dopracováno ale je to velice podobno třebas jenom tak namátkou aby do neříkali se mi krišnovi který nadváhu do béřou smrtí hlásaná taklenebo klesá a ty indián měl zvrat učedníků hlásala hlásí neznamená kříže přišel na padá podobnost takže na isolován nebo a letí tam vada jsou to předčít dokonce ty napsali tak to se uchopit křesťanství nebo křesťanskou kope vod nich je to dobří přišel není třeba to jsou zkušenosti které jsou širší stejné není třeba je kopírovat jenom hlasitou jiný tak je člověk který ty zkušenosti nemá nerozezná je to totéž že ano jistěže to opisoval nebylo třeba co se opisovali to bylo to tak nového co se s říci a ta ven byla dříve daleko nižší než jaká je dnes jen toho daleko méně mohlo a výrostci nese toho smíří násilím že nebylo nikdy minulosti svobody vidí dokonce chcete jako je dnes a tak voni dána tím že by ne do zakazoval nebo trestal nebo dovoloval a netrestá se na úrovni toho povědomí člověka a to je dneska nesmírně vysoká proti tomu co bylo zastalo kostním žáček páté tři by obecný daleko víc než komenský a a to byl vědec tedy na svou dobu ovšem jako žáci páterovi toho použít tak moudře jako komenský a jiná věc do doby člověk to zářit patří není moudrý tedy jenom vědomosti rozdíl mít vědomosti aby mohl by bez nějakou poučeností a mezi nějakou dovednosti jako s tím vládneme je veliký rozdíl a s námi ve školství veliké potíže no tak by chtěl teď přejít na to ježíše krista takže když on teď ukázal nově absolutně moderní na tu svou dobu i na dnešní by se prve pomalinku chystám k tomu porozumět jak vypadat nadstavba běžného lidského života tak aby ten ský život nekončil lidskou smrtí bych ani aby při předcházel o spasení a nejenom momentální brž tak spásy eště jednou vysvětlím krátce abych potom na nenarážela tyto pojmy nevysvětlené tak musel především to co hlásal žít a potom tu také nějakým způsobem vysvětlil že dva to jednak příkazy to byl nejvyšší způsob světlo vání jedna podobenství to byl vyšší způsob a za třetí podobenstvím svého vlastního života to byl nejvyší s způsob takže my jsme se dobrali jedním nebo toho prvního a do toho druhé patro všech že těm podobenstvím také trošičku rozumíme v křesťanství ale jeho životu se dosud nerozuměli ten ukázka možná dvacátýho proniká tého druhýho toletí že tomu ježíši kristu bude rozumět tak aby se podle toho dalo opravdu spat neboť to je metoda ale my zase dobře víme z jiných na že metoda nikdy stačit nebude že to bez nešlo to jsme si je a více ověřili ale že to s samotné nepůjde to také na jasné protože známe výtečným metodu znali a moc daleko se s nedostali protože metodě není obsaženo sebeovládání takového druhu které stojí za med za metodou za každou metodu ježíš kristus učil takovému sebeovládání že toto stálo vysoko na kteroukoliv metodou podívejte se myslím že nebudu to muset vysvětlovat teče příklad jestliže on přicházel od otce to znamená ve stavu k tomu říkáme nebe že to absolutní svobody kdo mu nechybělo netrpěl že absolutním spojen s otcem byl jedno s ním a přišel do tohoto světa kde otužíš uvedení života musel být odnesen nebo veden i ta abyste z uchránil naživu a potom musel být poddán společnosti třicet let poddán společnosti která ani zdaleka neodpovídala jeho úkolu a byla jenom prostředkem který musel projít tato společnost ve kterém žijeme a to na ukazuje není vůbec pravá toho úkolu který my máme nesmíme proto se dívat s ho zhůry posměšné na tu společnost ona je celým prostředkem bez kterého jsem neobejde nebo zase proti tomu abyste podceňovali všechno co se děje kterékoli spočíst nejenom dnes to je ze denool nosti absolutně nutné jestliže člověk nemá možnost to vědí mocensky jako že se vůbec takové komu nemáme hlásit tak nemá taky právo pochybovat o tom že to pro toho člověka který se tam na tom místě zrodil absolutním čili si myslím že i když žiju této společnosti a ve dvacátém století s těmi velkými krizím látkami že to je všechno pro velice nutné že jsem způsobil všechny tyhlety věci jako každý protože se že jsem svedli viďte proto jsme to způsobil když ho se sem byl nedovedl dostala ani konala a ani ty věci se nekonali dovíte nejde velikého prvku to nejde my jsme tím lidským tak sem na kterém se účelnost šestých nebo neučil do zapřít že chtěl věcí ukázat do všech podrobností a tak taky ježíš kristus vycházel světější společnosti a nepovažovali za neúčelnou on si nemyslel oko jeruzalému do kterého přišel a de hlásal spásu on se o něm nemyslel že a priori ztracen předem ztracen a že že lže byl ztracen nico val pojetí své cesty aby to zachránil a on z toho jeruzalemu zachránil dalšlí nic víc to si je se podobného neko stal do terénu a bohužel ty někde odtamtud ale nikoho dalšího tak velkého nevyvedl všechno padlo že ano a objektu nepochopení toho ježíše krista byli jak on říkal pochopil to co on pochopili a chopil se toho o co on hlásal tak by byl nebyl srovnán dodal stírám zemí a neví by se život z něj dorostli do celého světa nestal se nebudeme říkat kdyby kdyby nestalo se to ale tady vidíte jednu krásnou věc že nic není napřed napsáno žádný osud ani zárodek napřed napsán to by se byl ježíš kristus nepokoušel obrátit ten listí opravena do dost se dopověděl momentu pokoušel nebude když přišel když el na to tu kvali a tiše jezdím plakaly tak říkal na to že oni ty dvě no podívejte se je konec možnosti jsem přišel vy se nepochopili byste se neujali mých myšlenek a samotní nestačí na neluč neplačte teď kde se tak jenom nad sebou a nad vidět protože promeškali ste něco co jste měli promeškat a proto jsme tady všichni abychom nepromeškal ten svůj život že kdyby si se pořád odehrávají na stejné úrovni a tedy způsobem o neska s námi celým svým životem úplně jasně on říká není s nestačí se rozpojit na radici toho rozpojení od sama sebe je třeba udělat rozhodnutí o novém smyslu života dnes života než byl dosavad kdyby se člověk sebevíc odříkávat kdyby se vy čeho kdyby žil asketicky kdyby nejedl nepravím by dělal ne nespal ale kdyby zároveň nenašel nový smysl toho všeho co dělá kdyby nešel nevím neti ježíšem vhodná k dva jak bude dále vysvětleno tak by dělal všechno marně příprava by si jenom obrovské utrpení nic víc vaše by se tím utrpením vytříbil tisíce bych padlo jeden z nich by zvítězil a tak by to viděl ve středověku dodneška to mrhání silami a to by se nemělo dál opakovat daleko lepší li bylo dobrovolně nový smysl života navodit tak jak ježíš kristus ukazoval příkladem co vědom příkladu tak maria že zřejmě poctivým životem židovské ženy to znamená žil ctnostně a připravoval se na stav manželský tím že byla živa opravdu ctnostně no tak to byl dost těžké a vyrovnal to určitý sebezápor čili vyžadovalo to čte rozpojení se ovívat ních koupel nebo od toho vědě způsobu života do kartá že na tohleto třebas dělal protože se tímto spůsobem připravila i to rozpojení se připravila vyššímu styl života tak potom udělalo hodnotí to jsem vířte rozumí trpně desátou ti mají výstavní a tou depresí povede k tomu co jsem v boží i předeslat tebe se na být svým boží a tak dále a pochopitelně on nám musela aktivně k tomu přispět a musela řdě k tomu přispět oběma správná čili každé rozvinutí které duchovní cestě a ne to platí o všech rozhodnutí u toho prvního do toho posledního musí býti tedy stránky harmonii a musí být s obsažen jakmile tam byly třebas ve aktivního donutí pudu za svou spásou tak se prosím vás připravte na to že zkrachuje te totálně že si budete jenom dokazovat že to nejde protože vlastní vůlí to nejde kde tak je to a dělá dívka páně staniž se mi podle slova tvého kdepak je to tam obsaženo v tomto duchovní do tam vůbec není je takhle to mohu seriózní opakovat tam na různých úrovní že nemám čas ocitneš život celý tak jak jsem to dělal jen to šlo nenecháte podobné rozhodnutí dělali c kristus ve stech že ano dorozumí dělat ve dvanácti letech prosím vás bez dosud třebas ti ve dvanácti let tam zůstat tomu chrámu a rozhohnil s těmi učenci těmi teology boží věc a když rodiče hledali našli jak říkal zdalipak nevíte že musím být v tom co je mého otce musel být v tom co je jeho otce to byla to byla řek bych volí přinucení a musel dělat o museli za tím bohem této jako když kritice být spasen a on chtěl dolů do třiceti let že by mohl vstoupit do jordánu a tak dále každodenní těla dospět tak to musel a na druhé straně trpět se odevzdal rodině a v podán víte byli tam diváky dejme tomu ve nedá deme do toho jordánu do opustil rodinu on musel opustit i to byla aktivita když se negativní třebas je mu se od odejít my mu ta hodina nedělala domu si ve dobrá jaká na život a na maria tím josefem že jo a neměli sami zaručeně nechybělo se rodí on musel opustit to si musel volně touto mše do toho musel vnutit že viděl že nastal okamžik kdyby tam bylo přešlapoval a dal by se nemohl nou a nám to potřeboval ukázat že se na místě nemá přešlapovat opustil všechno co bezvadně klapalo neřekla ochráním do nebo něco takového že ano asi nebude moc ve společnosti být platným členem na to nečeká že opět u svého života odchází všecho nechá a trpně se podvoluje obyčejnému janovi tedy který neměl víc než při pokání nebo říkal sám o sobě ctím pokání aby člověk dokázal se napravit tíž řečeno cesty aby snáze se dokázal tím vim aktem mystickým měla bych se našel tíhu se napravit na pravici život ale ten kdo přijde těmi duchem a nepřichází beránek boží který nejmenších vaše kdy se hoden aby mu dotázal a tak dále to je to znáte a on přichází jako beránek trpně tam nechybělo a tady přichází do neznáma to je ten vstup do neznáma na každém tom rozhraní on to není to tak přesně v každém životě znát ale to líčím když skoky to je to důležité na celé cest aby člověk dovedl za jediný prostě teď ku a chopit se nového prostředku účinnější ho který by ho zase by nekouše dál neboť jestliže si myslí že vystačí s tím co dosud dělal tedy co se mýlí ani chvíli nemáme vystačit s tím co jsme dosud dělali jsme li v tím spokojeni je to známka toho že nevíme že to cesta dynamická a že ani na nebi a že budeme tento druh pokoje na nekyne nýbrž to je jen tady vykládal lidsky neustále se přibližování velikosti moudrosti existenci lásky klečí a kdyby tomu nebylo tak jak se člověk lidi na věčnosti že no tak se to povoluje a tím že a opouští trpět své podle vychází z toho úroveň vědomého synovství božího a kdyby vzal třebas a to ten kříž tak bych říkal to spojení tam dostupné vrcholu proto že se dovede roste za se trpně nebo volně pardon volně do ne trpně úmyslně záměrně se do zmařit že totiž odešel od všeho co měl rád co mu dobře plakalo i za za tím vy otroky že je to záviděníhodné že ano ti učedníci poslat na toho jidáše a tak bylo by po lese taky kdyby nebyl předal sílu k radě uměla předal v poslední večeři jak tam je jogičtí a tím stál na sobě to zmaření to trpné zmaření které nedělal on nýbrž dělal někdo o tom jenom mířil takový někomu mířil všechno zařídil aby se to bolí a to na něm někdo páchal jako třebas ten přestane spáchal to jak křtitel plně obdobné že ano no a bylo to je co špatného to co dělal před tím do to velice dobré to byl zázrak pomoc bližnímu před ním dělat kdysi o a přesto bylo třeba to opustit nejíte si myslet že tady je správné hledisko dyť špatného nedělám to není správné hledisko pravého je tedy to vrcholné co dělat to vrcholné je zdá a jsem spásy pro sebe do tam ježíš kristus ukazuje bože pracně opustil to se nesmí udělat dřív pochopitelně než na tom kříži a člověk to sám nemůže za sebe udělat že do takové míry je sobcem že by to a nedokázal se mu pořád de o vlastní kejhák pustý ale udělá to do něho bůh ale svatá terezie to dobře pochopila že ježíš kristus ukázal že silou spasitelskou na kříži on může za člověka provést toto vnitřní umírání to trpnost kterou člověk dokáže vlastní silou pozorná ta vyšší trpnost je možná jenom tím způsobem že někdo druhý zasahuje že ten je ta zásobárna boží věci která je pro každého připravena do takovou víry jak se to volené jednoa padma indy způsobem se uvalil teďka ježíš na kříži že ano její způsobem se uvolňují zase žáci nelidské schopnosti žáci ježíšovi učedníci když se vy seslání ducha svatého umí se u podnítí že rezignují na to plyš kristus je učil protože oni se musí vzdát osobního vedení a to je ve zkratce diví nebo činností kterou my můžeme do určité míry kupředu nemůžeme to je svaté č na konec je to krásná věc ale činnost sama musí být doplněna trpnosti a ta trpnost ta nediví činnosti čili dále by bylo kdyby činnost se stala modlitbou a modlitba se stane činnost návod neklečí k tomu je otče náš a jsem se snažil ho vysvětlit máte dispozici takže toto nebudu vykládat a v tomto dalším co jsem teď ten přinesli to na pokračování světlem do dál ano a ještě tam něco co tam není dopsáno a to to dám jsem to je obsah ještě a to napsané se tak to vám všechno dva takže to nebudu teď vysvětlovat tak to je bod číslo kdy spojení činností ano teď další bod o třetí díl je spojení láskou a tu bych chtěl říct že tvorové vyšší než třebas je kámen jsou vlastně to stvořeny proto čemu my říkáme láska že aniž dějí samy od sebe jsou mizení jeden druhému jen druhého následuje a je to de vědec tak dobývá nebo tak nějakým způsobem není schopen žít sám a ne to existuje i třebas v tom vesmíru ne kdysi za vzájemně se však přitahovou táži se tak dále ale to moc let kdežto u člověka by se této vlastnosti dalo použít pro duchovní vzestup protože jestliže on používá svou potřebu milovat jenom proto aby vlastnil toho nebo to co miluje tak pak vlastně zůstává na úrovni zvířete které dělá totéž vám nepocítí zvíře zvíře dobrý tvor ale je to sobec člověk by neměl stavět úrovni sobecké lásky milovat toho ze kterého něco nebo z čeho něco co mu něco na oblaku přináší nýbrž by se měl naučit milovat někoho a něco co my se přenáší nýbrž pro běda měl mělo můj o to že to hodno lásky ale myslím že tady dali jíš kristus vědí příklad toho tím že člověk do toho přišel na svět byl hoden jeho lásky a by to člověk jakýkoliv i ten národ ve kterém se zrodil jakýkoliv byl hoden jeho lásky střihou křižoval byl hoden jeho lásky jinak by se byl u nich nedal ukřižovat i tomu stálo za to prosím vás tohleto je ukázka tak řízná o lásce že by opravdu byla škoda kdybyste to mělo mou vysvětlovat by vás dovede k pláči nad tím jak člověk nepochopí tak obrovský příklad lásky dodnes ale ta je taky vino křesťanství samo křesťanstvo samo že když to dešťovou příliš stereotypně konali styky že přiznali že kristus za holdu roušky tajemství do nějakých dogma s spasitelství klíčových a tak dále a z nich to dosud nevadilo tak by si to přeci jenom vysvětlíme trošičku rozumíte i bych tohleto na cestě lásky jsou také stupně jakým způsobem člověk tíže nemá rád ne ten který si předsevzal který si přál to třebas duchovnímu cíli začá to míra která vybočila odčasu do konce ježíš kristus to ukázal svým životem tak neza nesmírně lidstvo když opustil život u otce a v těle se do tohoto se za bylo u dolní jenom že to muselo dát jako veliké utrpení si nedovedl že stavy že li do vědom toho věčného života a vejde se do tohoto života odděleného se to musí být horský utrpení a odříkání čili ta láska měla zase vzal že on se odřekl něčeho a něčemu se věnoval s vlastní vůlí někomu jinému pomoci ne co by čili ono u něho vždycky hrálo velkou roli to udělený by byl na to nemůžeme hlad že tělo někomu pomoci to mi odečí jako tuhleto zvyku nemáme obyčejně nám jde o na samé ale musíme k tomu kdo pět tak jak ježíš kristus navrhuje od za učedníky k sobě který o takové o vlastní spásu ale opíši ku je učil jak vycházet ze sebe a z tohoto pojetí spásy pro sebe učil napřed ne tím že byl nevodnese na kříž to bylo písku ale učili tím že je postavili lidi aby jsou se poslušný jeho moci jenom mocí mocí boží tedy povadlá doteky pomáhali lidem zkrátka že jenom obecně a tohleto způsobilo že voni nějakým způsobem dorostli dorostli do toho pomáhat lidem bez ohledu na sebe i také říkal říkal jakým způsobem nemají byla konec na sebe život nepřímou o abyste se nějak ctili nitce prosbu vyvarovat tam nic nedělejte žádné proklínáni neradi to znamená ten pas obuvi který se nabrali po cestě který ten znamená tu tíhu toho života kterou se na sebe vzali otřesou tu tam za nechte toho prahu tak tak byste na že se marně zmeškali se čas ale vidět se svobodně a bez toho prachu abyste neměli platí se to více ty na o tech zase s čistým postavy že se to je důležité aby člověk zapomněl že by odbýti aby zapomněl že láska nevyšla a znovu šel trpělivě za a nevedla domu že to zase třebas neví de ano tohleto on dovedl jedinečný a když v tom poučil z těch zanesený tak nastala doba kdy musel ukázat pravil lásky ti učedníci pořád lpěli na tom aby pro sebe naši spásu přestože je jen ti soustavně k tomu aby měl na vyvinou jako sebe a boha oni pořádným li sebe tak oni se z toho dostat potom nakonec na si v posudku tím že je učil do toho bližního ale a vyslyšelo protože chybělo sebe poznání tak on je musel obojaké u sebe poznání jaké se poznání a že on musel jim ukázat názorně jak nemohou dovedeni ke spáse pro sebe že oni vývoj spásu pojednání ten duch svatý bude poslán že ti najdou spásu do sebe jenom to třetím spásy jiných najdou státu svatební te nenutí to tam to nebylo čili to musí být patrové to že bych mohl a tak malém drobné o tom že by i ten obě a protože jsme si řekli jež kristus dosti na vrchol plotem postavil cestu lásky tak by byl hodně ukázat jaké přednosti že člověk je po vitalita přebito celé tak cesta a nestane se to ukázat na svaté janovi vám elitu páně měla pán tento člověk byl žákem jinak si tele zákon zbavení obava přišli založí šem ne poto že kdyby nebylo mi je mučiteli ale protože je křtitel posla k ježíši že oni věděli o tom že dorostli větší mu daru než ty otatní než ti ostatní kteří jenom se tropická nesmí smířila jenom k tomu aby se člověk chtěl polepšit aby byl ješi nýbrž vás kamsi směřovat k tomu a nadivadle musím orat za aby se dojem někomu dál ne aby byl milován to je věc kterou ježíš kristus velice dobře ukázat a svatý jan který ho miloval do čátku takovým způsobem že se nikdy od něho nevzdaloval byl poblíž něho držel se ho ten asi nejsnáze pochopil neboť to všechno splní ruky se je to milovat byste řekli to byl plytká ten svatý jan neboť se nevzdalovat ježíše krista pořád se to to že jenomže nevíme co ho k tomu vedl vědí co napověděl ten svatý jan křtitel neboť ten se na přikryl taky člověkem milující tomu také nešlo o něho samého tomu šlo také o věc a myslím a myslím že se nemýlí že tomu svatému janu také tohoto jako to musela se mělo při aby se neučil lásce a že mu že o věc a ne proto abyste lásky něco měl pro sebe nýbrž aby měl která si něco pro jiné konečně vidět toho evangeliem tak že nemůžeme se v tomto vylit a on opravdu se naučila čili získá tak by ska že on jediný nám prokazatelně svým životem do svědčil jak vypadat po kristovské ježíšovu nebo do denáry ježíše cesta k bohu cesta lásky že na této cestě síně které momenty které na jiné cestě jsou a co to především momenty krutých odliv milá dání ten že to cesta světla by byl neměl jiných připustí než toto tak by stalo za to si podrobně promluvit neboť cesta že který mystiků které tři snažili i cestou lásky všichni na malé smyslů kteří li spekulativní cestou darem je viktor od svatého uka nebo ne vidí svatého viktora pardon tanulo mistr eckhart nebyl li ale pak ta se do a to jsou spekulativní mystici ale většina mystiků je s to lidi kteří jsou ničím tvory a do za láskou boží ale přesto byli se trpí