Karel Makoň: 81-03A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

podle malé lidské je vypětí to všechno dohromady je prostředí a jednat za duševní tomu aby tam onomu do není organismus výdobytky nemilovat na věčnosti ani tady povídavá mysl ani také tělo že jestliže musíte potřebujeme tímhletím lidským tělem nebo vůbec tím organismem zprostředkující tak se točíme do jednoho kruhu protože toto topení toto se rovná kleci kleci ve které jsme uzavření máme li v víme víc to co je to zní čtyři se o když předškolním věc že ale jen jako že se musí to to s to zní být jinak je to vltava klid ze kterého jsem žil se také to vy se najednou věřila že malá je předobrazem když stane říši že to co udělal abrahám s tím žákem to šel obětovat no tak kterékoli je jako jako i okolí popřejte od obětovat jednání říkáme li se tam o naší tady před takhle to vykládá ten je desku že totiž aby abraham tomáše do slíbeno že rovní pokolení a oni se musí aby ten abraham byl schopen být veden neosobně znamená vydatného lidství aby by to vyženeme boží tak musí překonat silní vůči bohu tady se tady se dává citoví abrahám této zalichotit ježíše krista na kříži protože ten syn byl přislíben od boha jako něco čím dějového pokolení od tamto je začínalo jestli je to tak měl končit tak on se toho musel vzdát kdyby se byl ježíš kristus nevzal toho živo otec opustil tak nedokončil celý ten úkaz toho ten mistrovství kaz toho přechodu osobního vedení neosobního a to nejde to jak se vyšší modlitba než prosebná představuje oběť vysvětlím ano ježíš kristus jak tedy vykládali si ve pánu kdysi i detailně že je ježíš od doby kdy při své učedníky byla soustavy oděno to byla oběť předtím a není to ty učedníky proselyté a potom taky mezitím taky antilopy a oběti učedníky aby o věci nelišili a ve utečte tak pobíjet nebyla opováží proseknouti bohu netvoří poslední modlitba ale není mu je lidské vyplout při tom nic nevyslovoval on přitom učedníci vyšli svou silou silou boží totiž a ti za prosil tím se v nich modlit tak že ten jeho život byl pro seděli ale by byl ve smyslu oběti pro se vyšší vyšší prosbou byl když pozbudou s tou prosbou kterou nám spojovat skutečnost zří do toho všechno celého udělat aby se za probrat plnil a on udělal všecko aby ta prosba kterou vyslal k se mu otci a na tu otec dává ti že mu věřil učedníků udělal všecko pro to aby byl by toho hodni aby on byl toho taky hoden aby lidsky co člověk že udělal všechno co do toho a využilo toho všechno co může vůbec do toho vložit a tak potom dostal činnost lidskou na úroveň modlitby byla to soustavná oběť životem do se boty učedníky oběti nejvíce poli ve toho když je opustil v tom momentu že opustil když se nechá na holičkách doba kdy myslíme protože na kříž ne a on to chápal jako opuštěnost a je jedno jak to člověka a do to do se visí omámit by a řek bych pro sem ne odlit by a nejenom za kyby za celý svět tam po tam u všechny říkal on byla prosba za celý svět a se a prosba ale stavy a pomateného vymezí společného rozumíš dobře to byla opravdu taková forma vysoká formou modlitby že nikdy jsme schopni ale opravdu ta nejvyšší modlitba musí být beze slov musí to být v tom život o modlitbě jak to není v těle život do modlitby tak to není modlitba vyššího typu toto jak jsem tam říkal správně poznávali sutře říkal že koncentrace musí být nejvyšší oběti o a prokazovat odněkud opsal nebo canovi ale říkal to správně samo nedělal a jeho učedníci to nechápali jak to myslel ale dejme tomu když jsem měl za začátku ten odpor kdysi tomuto světu tak pro jak bylo těžké žít tomto světě po těch sedmnácti letech tak by ho pro je to všechno to co nestalo za ni oběto umíte takže jsem pomocí mystické modlitby se leštím co se jsem obětoval tamas a že on každé znova své dobro víte jsem to tady možná jednu stranící ale byl tam i tento prvek že ta sebeobětování než u vás třeba že ten život neměl pro tu se tedy je nám říká že do calvinem dokdy jste potom i kterýkoliv to minutová barvy aby ten tím unešen že jsem nebyl schopen lidské myšlenky nýbrž by se jenom mečem tak se vědomě že se modlím dvojí sobcem pro vnímavou libou to jak jsem človk baal gitu a že zničí do nadřazeno kdyby na se ani jedno ani druhé nepovažoval za modlitbu že sem nečetl nebyl vědomě překračoval svou vinili k modlitbě o které jsem čekal to co byla i do na boha ne ode jsem očekával spojení bohem ale od toho plné je se nevědění s bohem to jsem tec nevěděl čili oni káli to ale vy samozřejmé pokoj modlitby modliteb noření let které bychom nikdy my pravověrných vání tak bytí na modlitbu nepovažovali a tak křesťanství tím měli velikou práci aby přesvědčili ty své duchovní vůdce že to co dělají není jak se mi zdá zahálka rozumíte kdyby je to vylízat modlitby ono to někdy zahálka byl někdo to zneužívá ale ti praví to ne neužívali pro nebyla zahálka to byl vyšší stav modlitby by se zdálo že nic nedělají dělat terezie dokonce radila neničí lidí prvkem ruší tuhleten klid modlitby a porušuje ten stav nazírání no samozřejmě to bylo v době kdy toto radila to bylo v tom spisu a o tom na to upozorňoval že to je chyba to v tom smyslu pak se i on jde v jaké nebo v jaké teprve si opatrnost dokonalosti to byl první dílo o vzestupu duše k bohu a tam ještě nebyl na výši které byla když se na třebas tak ta hladina a tam je taky v těle toho tahleta na komíny že považovala něco za chybného co chybné nebylo něco správného co správné nebylo no tak to je jiná věc ale opravdu musíme budoucnosti se naučit modlit v duchu a správně a jestliže modlitba neodpovídá život tak to není modlitba pravdě a není to dělá pravdu život tomu napovídá čili třebas prosebná modlitba otčenáš není modlitbou pravdě když to za co prosím neodpovídá můj život že nestojí za to nebo o to aby přišlo království boží dovedená vede nem životě vládni třebas ne o to než to dělal jako to modly jaký to život jaký to modlitba pravdě to není a ne to monika duchu pánem protože si myslí že to musím vystopovat a že to ti hasne to je pomé prohlašování pomá pomalá duchem nemají společného k tomu si být ten duch který je tak fakticky chvatem to musí být ten život modlitby otčenáš to musí být neživí pojetí boha a to znamená i když to desátků není se k tomu musím propracovat a do doby nechtěl do toho propracuje tak se nemodlím duchu nýbrž se stejnou koně om nějaké musí začít že si přeje aby to by mi otec ale vy toho ještě uniká přeci mám svého otce tedy na zemi ne tak nějak a dovedla do ducha prozíravou ta modlitba ve kterém není a říkat slova kde dokonale spojen život obsah modlitby to znamená otče náš jenom zaměňovat znamenají že a od otce všecko mám jsem ji zrozen někdy na počátku stvoření i latemu a to nebudu dál vykládat a nějak si do hodnotí a sem nemoh dům a ta který touží se dostat nazpátek a tak dále to proměn slovo otčenáš ta pravda ve slově ods sem se otčenáš ale von to není otec jenom víme to otec všech nás to je potom otčenáš nikoliv otče mi to znamená i o tom někdo neví taky to jejich otec ano a všeho stvořeného je otec a tak dále čili to je modlení se tam v tomto samozřejmě že i tato modlitba pravdě může nastat teprve tehdy když se do toho přestanu vmýšlet nýbrž je mi to vlito že toho otce nějakým způsobem třebas tedy poznávám by temně jsem ho poznal těch sedmnácti velice temně protože jsem o ještě nemohl ve mně jednat nemohl proti tenký odevzdá takovou moc že nemožný bohu přemohou bohu aby v něm jedna dožene chce přetrhnout plynulost tvořeno ve mně než v jednat teprve v koncentráku kde jsem se vzdal svého života že se vzdal toho tvořeného když se mu to stvořené a vrátil že a proto mohl začít ve měděného začít vůbec a než laický laskavě když jsem se v zenu nějakým svým na ucho nosti do výšky a to se s se musel spadnout ale tam jsem pokrevní zažíval to spásy pět měsíců který nějaký program jsem si chodil s ne a dorostli jsem vědomě bral před ko a nemohu říct že přitom bylo dobře nyí vůbec nebylo přitom prostě na jsem přitom na sebe nemyslel jsem opravdu byl schopen podřízen nemyslel jsem na to že tam soukat kteří mohu říct a to je učedník páně to znamená přeloženo do situace že jho vetřeli na to měli právo protože jsem chodil do by je pracovní mezi bloky a to je na ty lidi se střílelo se to nestalo protože jsem chodil s tím bohem že jsem jsem ovšem všechno opatrnost zachová přitom to jsem musel otřesu ale zále se lidskou opatrnost on potom bůh do toho vyl přestati a dovětek od vás se teta těžké toto tryská že ani zabijete nějaké věcí kantum je to ti věří to nemůže dostat se vás tento myslel se od o tom přesvědčen tak bych si věci nikdy vykázat kdyby to měl opravdu něco cele určeno pro a tak i kdyby byl vyžíval přesvědčen o tom a to tak těžké aby mělo následoval tak nikoho nevybízel k tomu aby ho následovat ateisty ale i to se miluje šla ke no a to tam podmínky za kterých to to je sladké a břímě je lehké nikoliv velice těžké a kdokoliv bude následovat tak jak on učil ten se tam dostane a ne někdo málokdo za tisíc let to právě je než byl ty že ne podle soudit z obou nosti si to asi se do protože jak říkají indové promiťe si pomohu indii pokračuje káli byla pokračuje doba temna a podmínky se musí sletovat toho přístupu do krás boží jinak by se to nebylo by to všechno zničilo se ho zánět poničil vědělo věci ani se to všechno takže dneska jsou to jsem se přeci v koncentráku podmínky daleko je jaké než byl kdykoliv před tím a svatá terezie si toho všímá že si všimli tam s toho nějakého citáty že to co v nata podnikal a marně někdo za tři dny dokázal jo síně to nedá to si na to že sám píše že bude sama byla svědkem toho že doba je jiná a že kdyby jako se ty podmínky splnili a země ten dotyčný nebo tak čá by podmínky splnili tak není to těžké věta víme a vy jednou víte o těch podmínkách všech stačí je splnit a okamžitě je to v pořádku není ne do to víte extáze to ze správné kdybyste se stav spasitele ty který je tedy oslavuje podrž proto to tak těžké toto se poctivě ježíš a jak se ti zdá nikam to nevede ale uděláš stejný jako slovo je tebe sedící příliš do toho káráš do nestýská a ten lidský dove omluvit i když je na boha tak se tady teismem vybereš proto tatí jo takže nedovolil tomu nebo aby působili si statečně trpný na standarty si tak je není votevřeně vidíte on si ustavičně vybírá roli marty a nikoliv marie tomu sedí protože v tom zapětí ten je mu nedivím jak se nikdy v tom nevědí a byla jsem vyšel a ne takže šlo to ta marie i že to je horuju když třeba drakova víme že je šla let kdežto u tebe ne ty jsi byl mohl nechci zásvitem ale se byl svou plynutí je a důsledností v podniku postrachem je tady jde o než by to moh o tom pomyslím poctivou prací je a důslednou prací kdežto bych tam tím postrašen nebyl a doufám že ty taky tam leštím postrachem jako byl on se prže my jsme někdo na jiné pozici tady bych chtěl nechtěl dostávat myšlence že před tím je to nějaké určeno ne nějaké dispozice mostem není pochyby to je něco čemu nemáme říkat předurčenost ale vy disponování věčnému si disponován a toto věc způsobuje dojem že to velice těžké to čemu disponován nejsi ale dojem to musí spojován a za a dokažte v tom zastavit dosti to sestry když dovedeš něco takové krajnosti bez zneklidňování nemůžeš dál třeba koncentrace dál nejde tak klidně nech bych nech ale jenom na nějakou vteřinku ale ne ne dokud je neodpadne to neplníme nebo ten nádeníky ten náběh na protože to kam samovolný to poznání boha jakmile se to opadne jakmile si začne klidný znovu začně kdyby si nikdy před tím byl ne soustřeďovat na boha a tomu se říká klepání a i to několikrát radit že není dobře nalehnout na ty dveře teď nikde ježíš kristus nezradí on ke ona dilemat to na přerušovaně způsob je že není schopen i lenivost život je neotevře kdy si oba myslíte že se to otevřít nějakou vůlí je pořád učit lidé kterým chodím těch ten vykládal tedy otec člověku že i tam v jednou říkal to se musí musí musí na to nemohu zapomenout protože v tom vidí základu toho dotyčného člověka kritika opravdu věřte mi to a to jsem říkal postarém tomu válkovi kdybych na tomto světě cokoliv musel po musel tak jsem na této cestě úplně ztracen nemusím proto mohu potom jak bych musel tak bych nemohl ježíš kristus nenutil učedníky k tomu aby či se musí udělat vůbec ne když to třebas ten jidáš chtěl udělat jinak tak on mu dal a posedy moc hezké co dělal a dokonce tomu aby moh aby mohl dobře vstanou pozorni tak je ta vaše společná chyba abyste strašlivé to těžké protože správně praví pohřbí se stane se i ano bitev tobě jenom špetka toho co se nazvat vůlí lidskou nevejde li se částí nebeské to vrozující okamžiku musí ta vůle lidská pominout a ten nejposvátnější okamžik že ten že spojuje s bohem kdybych byl podle své vůle říká musím opakování jména božího se dostat k bohu znamená jakou metodou obecně řečeno k bohu jsem se nikdy nedostal jak se musel všechny metody opustit a vždycky znovu opouštěl nikdy se dojnou do nich pouště a znovu je opouštět abych tam mohl dostat jenom ten kdo znovu opouští a znovu se do práce poušti a znovu ji opouští a plynu se naučí to to schází a vycházím tak se stane samovolným teprve ten se tam dostane tak že ani nachází ani nevychází ani neví jestli vyšel ani neví jestli vešel jako ten začátku nevěděli že to modlitba je tam vcházím a vycházíte se o to nesnaží tak jsem nemusel jak jsem toužil že a takovou byla temná že se vlastně neměl jasnou představu o tom o a měli do představu o ničem to je ta veliká výhoda ty cestě jsem tu kristovu neměl jsem nepotřeboval před tou o tom odbourávat a to je vaše před nože takovou představu taky nemáte ale nemějte k tomu že ji někdy jde masky ba chyba jenom v tomhletom tou chybném manipulaci s vůlí a ježíš kristus si dával záležet na tom aby tím tím celým životem pomalinku vedl člověka k tomu jak se na různých stupni vůlí vládnout cele starém zákoně ten začátek věcí a ten by na nedáváte ve starém zákoně učil lidi stylizaci života a to vy nevíte co to je že je to umět být veden dokázat být veden bez reptání být veden kdybych byl třebas nedokázal být veden v tom okamžiku neby to nedokázal tak se cem proces vývoje zastavil následovat neznamená jenom aktivní chtít něco udělat nýbrž dát se trpně vést to musí být jedno ruku v ruce protože je to tolikrát kam dokolečka a vím že se opakuji a teď jenom proto že tady je tak ba a maličkost kdyby bodě jaká je to maličkost abyste neříkali že to těžké ovšem on se tomu člověk musí učit běžné lidské praxi když třebas nějakému člověku x na toho kterou na kterou výklad ukazuju něco radím ale ne z pozice lidské vůle nýbrž protože vím že tak být a on to neudělá on procestuje vůli tak je přesvědčuje o přesvědčte vy že dosud je takových tuti že nemůže vejít protože o zaprvé nepodalo to a to mu to radí to vůbec nepoznám to tedy byla veliká chyba jako asi nepoznali třebas i občané vedlejší vypovím do tam radil kdo tam přišel i to na tu je prozradil to je jedna chyba a druhá byl ochoten udělat jenom to co on sám považovat za dobré to znamená ten i k je hotový jidáš no kam to může dopracovat než k tomu že se objeví to znamená on to musí končit teprve v okamžiku smrti potom u toho člověka a nepochybuju že ty se tam dostane nebe to mžiku smrti ale to bychom vás potřebovali teď protože tu si musíte kyota nějakýho external aby mně to vykládal ne vy byste měli tělem zmateno věk ne a průpravu že tam chybí tenhleten bod přátele po byste neměli o bohu a letu chybu to by bylo nebo že je to hřích který ne nikde v desateru který nikdy v žádným seznam hříchů to vědí dostane není obsažen a ti ke oním vůbec neví a zde stalo manipulací víry nemá zkušenost naopak zkušenost chybnou že slepí tam vedl slepé no a tak na to nesmíte do a proto jsem tak zdlouhavě popisoval celým tom spisu sladké jho to čtvrté páté dílu to je manipulací jak manipulace s vědomím protože to je ležíte pro vás ano pro každého člověka a potom se to hosté ke tam by si to znovu cely abyste našli všechny všechna východiska je sladkému jhu všechna to tam obsaženo naši by se tam i své východisko které vám zamyslí to je splněna bych to dvě porostou šen tak nedisponuju nashromážděna jedno vedle druhého že lidsky vyplývají z určité určitého stupně citována každém i je to východisko to z jiné no ale je to tam všechna vina je se na nic nechybí tohleto co mi tady ten dotyčný vykládá o tom se přece klepe že jsou když k způsobem na tady vysvětlil mně se činorodou vyjímečné o tom onoho pít ani ramakrišna jen s ním podal časem to by to světě zemí které jeho době který měl to v zasvěcen do byl ramakrišna by začátečníkem v tomto oboru a on si ho tam pozorovaný k který by se potřeboval u něho věčnému při učil aby se se svými žáky byl přišel soustřeďovat a krišna neměl do to i a přišel tam a začal se soustřeďovat toti zasvětíte řemének berme se střed ova zaune prsou střídat bohu třebas tamas dělej si toho pochvale schopni se střeva a potom když to dělal nějakou dobu tak mým řekl děkuji za totožnou středě li se mi to sám hezky ne a tantrismu a co si o tom svých si myslím že k ráma tomu zlému děti mohli někomu říct budeme se soustřeďovat a to e idejí anebo tu říká člověk sami to smysl pouze to člověk k tomu to k tomu se a pak se soustředěna toho boha a nezmenšuje povinnost a tak se to do o vejce dostanem mechanismem formou která vůbec nikam nevede řekl ramakrišna a nemám co bych k tomu dodal když jsem přišel třebas začátky své cesty do takového použita ty řekli a teď se budeme soustřeďovat napřed rozebrali sny zážitky a takové věci že se beztak sem říkal dobře budu tak ale když potom se do soustřeďovali který tady se tato říkám se říkal nemá to ducha tím se nikam nedostanete v tom není láska to dělejte tak se tam výklad nemusel být chodit někdy učili řikají testu lásku máme vycucat velce a to masarykovi krát na to upozorňuju že to dodneška přechovává velkou chybu křesťany když vydobývá v sobě protože hodnotí ale je to mystická že dávejte silou když se měl začne soustřeďovat všichni si žáci za tuto věří do takhle dělali všichni do posledního dostvořeno tak to je na tom strachu nikam se dostanu že to ta teta si pohybovost a nic nikdy moji první povinností nestala moje potřeba te rozdíl potřeba povinnost tedy musí se člověk prokázat k tomu aby to byla jeho potřeba zbývá nic je se pracovat k tomu aby to dal sápe třeba to třeba přednější aby to bylo hezké žít především ne vy ona říká že kristus vede klášteři především tak on vemte ninive jak se to zdá protože on to rozjitření ten kdyby byl ten nestal tak by to byl pozítří kaz nebudete jako po vnitřní klá on to musel objetí oběti z toho ta a řekl nám jaká to byla obrovská oběť když on jako by přišel na svět a byl si vědom to přišel že takže jestliže se chce člověk po to co je ve to potřebě aby především krátí boží aby taky všechno ostatní dobře tak samo sebou to že s tím bohem se vědomě spojovat tak musí dělat něco jiného do to než jako povinnost on totiž říkal nebyla moje povinnost na kterém si je přišít lao potřeba lásky boží to lidstvo někam do levé a vnuť toto potřebuje boží následovat toto tovíc udělal bylo že učedníky kteří tam přišli toto bystostí boží pro sebe hned lidem aby dělali dobře aby pomáhali lidem dále víš ty dotyčný ten mluvím toho všeho ty si to ne ale ten než a proto je mně tak líto že si nemůže toto je modlitba to co si tady jako jsem to doveděl že něco byla modlitba co bylo nad nejlepší modlitba daleko lepší než to že si říkal tak než nějakým no boží pro nejsem to z toho nějak vyplývá jsem tomu tento nedodrží o to a tak bylo se minulou opakovat prostě dostoupil bych a za to slovo s prosím to bylo pořádku malby ho byl řekl jenom říkal takového způsobem dál baláma to by to bylo to by to byl říká ne tak jsem za to dovolí takové říkat se duch tak byste přiblížil že jsem nebyl schopen volní tady byl rozumíte si tak ale ty stavy měl nějakou pavlíku co ty si dělá to byla tak skvělá a výsostná modlitbu více že jsem přitom plakal dosti říkal jsem tady ten dotyčný se dostal konečné formuli která ho osvobodí ale on tu modlitbu bohužel vůbec nepoznáte toho tisíce tady si něco zameškal ne že by musel to poznat rovnat že to a modlitba a že to je ten styl ty jsi oporu totéž poznal ve svém potí ku ve své činnosti že občas je to takhle šlo a též na to a to byla ta správná modlitba kdybys tutéž správnou modlitbu byl pěstoval třebas vůči ostatním členem rodiny kdyby se to byl věděl že tomu libo pověděl i to co vy na tak by to byl do se všechno dopadlo jinak neslyšíme že když se nějaké těžkosti najdou třebas v rodině nesmíš tím se že považuju ty zkusila na za diskusi toho če narodily to považuju za těžkosti způsobené především no když nevím napřed tomu pak na tom nezáleží na padavky nedodá tomu že tady s narodí ježíš kristus ale ber za ber to za onu jako takovou správnou pravdu opravdu pravdu že duch založený člověk všechny důvody proto věřit že všechno dobré i všechno zlé co se děje v jeho okolí on daleko víc ovlivňuje než kdokoliv jim že s kolikrát vším jak si svým zásahem a svým způsobem v dobrém ovlivnil mnohé co se tady dělo několikrát vykládal že si byl opravdu svědkem zázraku že i ta se zásah ani nemohl to šlo samo najednou to tedy zázračně převrátil všecko tam se modlil vy totiž vůbec všichni jste dosud nerozeznávali ten pravý způsob modlitby která nespočívá ve formulaci ty zvlášť formaci na si potrpíš musí na nepomíjivou bytí není tam si domova olova třebas by stav které pravice ano větru a to byla modlitba to byla modlitba životem si to přál aby do tedy vyšlo když ji považoval za svou dceru yby stísněna vůbec zvířete jsou vlastní celou že by býval ochoten i a dotovaný se byla dala že ano on se nedal no a co si činu pro ni udělal a to a jenom co otče vím vím že jsi schopen daleko větší věci i proto manželky že ty nevíš co je to ta visí modlitba a prostě si něco dělal co o čem si nevěděl co to vlastně děláš většina lidí neví co dělají a to je tu případ a v tom je nechci říct a vliv to to neštěstí toho že to nejde tak vycházku přilepšit představuješ ty musíš dodneška vidět že modlitba jsem se dostat o tom dostatečně rozpovídal to do říkám že to dobru a tu se mu napsané tak to jenom sem posunek kdy jakmile se k tomu dostanu ještě to do říkám co to je ten vyšší způsob jak tedy na toť ne tam budu na pisu aby tak tady jsou že to si přečti ale on podepřít se to bude několiv ten nebude toho tolik ale doufám že to bude dos konkrétní aby se podle toho dalo zařídit zaručeně bude ta rada k tomu jak udělat z vnitřní modlitby potřebu ano a nikoliv povinnost jak to hlásal rama třebas jak visae minor to byla jeho linoši chyb a přitom to byla velká přednost zároveň že přeci jenom bylo to lepší již to považuju za to vědomí by dělá nějaký hrozivě víte do toho zboural to menší ale bylo to do pro to nikdy nebyla povinnost toho důvodu že jsem těžce nesl tento život jako nějakou povinnost v lidské tady být a tamto všechno co jsem chtěl dělat to byla moje potřeba jsem dělal zralostí s obrovskou radu tím že o tom jsem se musel odtrhávat tomu jsem musel odporovat abych nebyl které tím poučen že jsem si byl dobře vědom že to jedno strany vývoj a že to vede k nějakým utrpení než vy vy ho bál ale že že to není ukázkové a jsem měl ukazovat cestu pokud možno bez velkého utrpení s o to abych si prověřil co je příčinou utrpení který nějaký osud nýbrž je to chyby na cestě které člověk může úmyslně páchat nebo nemyslí páchat a my se taky záměr odolávat a proto celé to moje povídání tedy kdyby se překážka příležitost něco podlost takového obou přes to jako ty pozastavit no tak prosím toto než dělat tyto i říkáš osobě při hrálo tože káti tou se jedno jak si to myslíš když on jako ukázáno tak mstít to byli by ne jako byli by povědět kyž neutuchal dětsky jako si byl schopen výpadky to nebo na to modliby jakého co lásky daného loď to bylo v na se o to nevíte si člověk sveřepí jenom si o tobě vždycky mysli je člověk láskyplný všem nevíš postoj láskou k nese dokonce za nic víc nevydírá š nebo tak něco to je to pomocí tady žili tento nové a taky si zlato neudělala ale také to daleko povinnost to dejme de to tam byl někdo stejným podobu jako u tebe když do větu tou povinnost vyklá dělala a osedlá že i to nejde teprve jak jsem vám to líčil to umění žít když se dovědět na tu dál kutosti do čině o tom že musí před modlitbou se do sebe vyhnout ze štítě ž kostí všech vychutnat se všechny bolestí tak tím se našli kou příležitost když je to svým a ten a potom vstoupí jako čistý duch do modlitby tak se opravdu vykoupe postile boží a jakmile se vykoupe okamžitě se na vleče do toho co u toho pána boha byl schován nebude se toho zříkat je milost jako ježíš kristus všechno on na sebe rád co pán bůh uzná za vhodné aby aby to nesl a tak se bude měnit obsah toho co ponese a velice prudce takže neponese nic co si bůh nepřeje nýbrž ponese jenom to co z jeho života by dát potřebu patřit bohu a ku ta potřeba bude ta vystaví ší tak nebudeš čekat na nějak formální soustředovací příležitost nýbrž budeš němu upínat pozornost během ne jako víte třebas de la teďka zroditi tam pozornost na tyhlety věci že to neunavuje vás samozřejmě ano to je samozřejmé ale ne protože to dělám hrdosti potřeby a chování čin ke osel od boha to je poselství a ne do se utrpení vím že jsem nemohl izáku toho a tam na na ty gestapáci ta zvířata a když neprotekčně mučili stejně tak jako ty ostatní kteří neměli o duchovní věcech ani kalů že jsem nemohl to proč to projev lásky boží ale dneska vím a v jsem to v tom dokonce ráje jsem vzdal toho života že když jsem v tom začal vidět to těžko říct začal vidět když jsem byl nucen to vzít a kdyby konec jako návod k tomu opustit sama sebe když to po dobrým nešlo a opustil jsem sebe tak chvíli tedy stát duch nebylo kontě že o co by zatím se nemohlo být s ani uděláno nýbrž to bylo ve skříně hotovo to nevyžaduje vůbec žádnou čas daným často je bezčasová náležitost záleží na tom postoj toho člověka i poslové přicházejí a přicházejí v podobě utrpení proto že neříkám jsme hodni ale že neuneseme neuneseme radostná posedy neuneseme to je tíž strast než utrpení je mi to tady mám mezi vámi člověka který nedokáže nestrannost a on si pořád u klání nikoli kterými více nebo méně trpí a někdy mu bennerem ke prosím snazší ale není to tak účinné jako se vyrovnat tresti radost obětovat bohu utrpení byl to budu chobotu také je velice těžké a toho dotyčného se musel strasti násilím vymanit ano abyste ji za konečně byste byli všichni svědky toho jak určitý člověk v kalech jsem nechtěl dát vymanit za dosti kterou tam zažívat že jsem menoval s s notak po je tj to utrpení po tady je objektivně si říká klení dobra že objektivní ale máte dojem že je objektivní na to že jednou za ty končí nikdy začíná končí ale ta radost kéž by nekončila a jestliže si přejeme aby nekončil tak máme jinou potřebu než jakou máme mít my nemám mít potřebu se radovat my máme mít potřebu hledat království boží tohleto byla jedna ze základních chyb tradice že chtěl přimět člověka k tomu aby měl potřebu zažívat blaženost věčnou veliká chyba to vedlo k však představám kde to končilo to blažeností a nekončilo tohle spásu a nějakou blaženost a nebyla to zažil možnost věčná byli z toho trpce vyvedeni zkušeností řek v vyvrženi z této extatické blaženosti tak říkal jsem vám že tedy tak potřeba patři nevyústí sebeobětování a z naší obětovat se pomocí trpí když pomocí jeho dosti všem podemílá že ta potřeba tak nemá taky není ho to stálou oběti a jestliže by se člověk spokojil určitou míru která věčný vedla tak zvíře k tomu nepovede o obětovat a ta jsem nestupňuje tím že mám kamenována je to dělá nějakou činností když nepostavím přátele tomu pít líbá že ne ne si myslet čím víc něčeho vyvedu tímto bude lepší jestliže tu rovnováhu zjednáte tak ta potřeba patřit bohu bude mění na a pak znáte že prostředky které budete střídat na této cestě jsou přesně uvedeny životem ježíše krista který doufám rozumíte to tady všechno bylo vysvětlen že tedy nelze tímtéž prostředkem kterým se ježíš narodí v nás vstoupit do jordánu to není možné a není tímtéž vidím kterým se vstupuje do jordánu vstoupit na kříž a ne tím též protože ten možno získat seslání ducha svatého tak to ště by je tím