Karel Makoň: 81-03B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

prostého prvního břevna devatenáct set síní a tak to bytosti že oba ne na dojem tím dojem že křesťanství vymaňuje který prodělal dneska je v takovém stádiu že rozmanitost řekl ještě pokyvoval tehdy do vyložit tak je to možné nemodli ale je to na po váženou jestli ten do činu ostatně to potom je vitality a nejsme se že potom křesťanství a ta rána protože právem toto že nemocné těch základech kterému chybí nemá základ je tomu s musíme si to vyříkat tak na mámli jestliže nám je dneska jasnost že modlitba jenom takovou věc jenom o nebo jenom tehdy modlitbou když se něco řiká třebas v nejlepším slova pravém slova smyslu třebas uctivě vděčně vírou jestliže se toto važ je na jiný způsob modlitby tak jsme ze všech těch možností modlitební ve tedy bych přisoudil minimálně čtyři stupně na tom prvním stupni slovní modlitba je namnoze jenom formulací toho či modlitba faktická být co mu na cetě jenom řek bych oděv modlitby slovní vocasem oděv modlitby takže ty vyš stupně modlitby vůbec nepotřebují třebas jenom na úvodní fázi tuto formulaci takže když potom je nemluvit o těch vyšších formách modlitby a vším si toho že například ježíš kristus se modlil za své učedníky a neřekl přitom ani slovo ale tou modlitbou vnitřní je pořád držel vědní určité z nebo úrovni jednoty s otcem která nebyla ještě dostačující ale byla se jenom tak velká že voni pomocí této jednoty mohli dělat třeba zázraky což vydělat můžeme si to byl latinská tak potom víme že kdyby se byl ježíš nějaký ji způsobem nemodlil a který způsobem s tím neslovní modlitbu kdyby ne je neměl ve svém vědomí své učedníky protože on byl tím pojem mezi otcem tak je mi účinky tak by byli nemohli dělat ty zázraky nemohli by se chovat jako on nebyl oponou okamžiku kdy je pozval jako učedníky najednou být jiný než s obyčejný rybáři celníci jakými před tím byli nýbrž si neuměli takového takže jim musel být jasné že jakmile vstoupili do služeb ježíšových nebo do jeho učednictví tak najednou byli schopni dělat za a taky tomu celý vět že to není jich moc že tomu která tyhle přechází přesto o ježíše na a my si dneska můžeme tomu říci že je to druh modlitby a vedle slovní modlitby a kdyby byl za ním my musel chodit a pozná říkal ty máš domě síly abyste zázrak udělal na tak by to bylo došlo k prostě vlivem toho že on za ním stát svou modlitbou to měl ve svém vědomí a stačil na to je ve své vědomí což ji o třebas minimálně dvanáct bez mezer stačil i když se stalo stačil je vědomí tak to nám svědčí o tom že tady existuje jiné druhy o vědomí než jaké se pěstují třebas prosebnou modlitbou slovní nebo tak něco podobného víte tyhlety věci nestavím o nějaké spekulaci nýbrž beru všechny tyto věci fakt která se stala za doby ježíšova života nebo za ty tři roky učednictví těch jeho učedníků a třebas konkrétně staví na tom co se stalo na tom jezeře kde byla velká bouřka a on spal a oni řekl to řeknu lidově více slovy kdežto řekl on přestože spím tak jsem s vámi a vy se nemůžete utopit proste tak malověrní dostali do to pořádně vyčiněno že ho to budili si moh klidně spát a oni byli v jeho vědomí že si to to je stav modlitby který nezáleží na tom mystice dělí anebo jestli spím něco ve mně je vyššího co nepotřebujete a ne bůh nepotřebuje spánek se na úrovni tohoto spojení tak něco spí a to je to tělo které potřebuje odpočinek něco nespíte to vyšší vědomí které si není vědomo jenom sami samo sebe nýbrž je vědomo také všeho toho co v úkolu bych tak řekl správně si nebude třeba úkol překonáno provést moudré ale co považuje za vhodné do toho úkolu pojmout tak jsem jenom na řekl malinko co je to vyšší duch modlitby a není tím že když jsem začal s tím vyšším způsobem modlitby že se vůbec nevěděl že jsem od taky ne tímto se neřekla se věděl se celý den třebas li začátku cesty jsem se teď modlil a jsem si myslel že se teplo chystám navedení a když jsem potom začal se modlit slovně na večer a přestanete se se slovně nemodlil ale milujte se vyšším způsobem že jsem nevěděl co se modlím bezeslovně nebo začal jsem slově dycky to bez slavnosti končilo tak jsem teprve se divil že ta modlitba slovní kterou jsem v čele začínal dojem cestě s tím bohem vědomě spojit že ta vezmi vůle a proti ne vůli a velice tvrdě to se dovede vlastní vůli byla přetrhána tím vstupem božím do mého vědomí jakmile ten jakmile ta věčnost se přiblížila dostatečně tou mém které úrovni vědomí tak jsem nebyl schopen mluvit nebyl jsem schopen rozdat uvažovat citově se do rozněcovat nic takového smyslově vnímat a to ze napřed vzbuzovalo nechci říct o po ale bázeň se to se mnou děje protože při tom vědomí se neztrácel vědomí se stává bystřejší ale co je to platné když nebylo oděno žádnou představou žádným slovem žádnou tělesností to bylo něco nelidského a to je také jeden ze způsobu modlitby todleto tak teď opustím tu začnou oblast modlitby protože je to zprostředka příliš to by vás jenom udivoval musím vám ukázat cesty k tomuto cesty které nám tady ce neukazuje tady se mrtvým a jak jsem tady přednesl v tom tlakem mu ukazuje cestu vývojovou že člověk o prosebné modlitby slovní přejít modlitbě děkovné onen prosta tak nabýt věčný to je správné tady to pořád že v pořádku a odtamtud přejít do rozjímavé jedy a ve máme modlitby přejít do modlitby zůstali citů tady je to chybné obecně to nedá takhle předepsat ne že by to bylo podivná chybné ale obecně to chybné bez se to není platné někdo je je nešťastný protože by měl budovat city mu to nejde například že pominou ani brtnovou ve to nešlo že to to to to metodou postupného zvyšování citu i to nešlo na říká jsem člověk je nově a ne tedy nebyl tak si to založen jako jiný člověk který byl píše tak může je založen ve a paní brtnová když jej za na tak proto se na ni odvolávám ale výborná žena a to neloví nedostatkem věci tak když se teď trošku jiný a my musíme umět najít obecnou formu hu prostřeli a v kristu je to obsaženo bohudík jenomže protože jsem nečetl v tomto životopisu neumí a do toho rozluštit je to tam zašifrováno neumíme to dekorovat jak se to říká cesty a nevím rozluštit ne tak proto se vůbec nemohou tak nikomu radit teprve teď můžeme poradit když mu za sebe mohu poradit hotovo nemohu poradit z toho důvodu že jsem přišel k tomu tím že se vzdal svůj vlastní život a věřím že to není výjimka kdokoliv vzdal slastí život za svět vane ve které jsem se ocitl zvedá kdybyste neměl touhu vrátit k sobě nýbrž těl by od sebe odejít tak tento to dispozici také je o tom všem zajímavé že když teďka píšu od toho roku třicet že to stalo to je čtyřicet a byli že zlo by s čtyřiceti tak nejsem schopen to dopsat vědomostí které v tom momentu se u objevili a pro největší důkaz že to není vymyšleno tam není ani slovo vymyšleno vymyšlené je vymyšlena to poznat slovní pro a teďka říká ale domyšlená ale podstata věci fakta která za tim jsou a která ňák překládám do češtiny teď a otroctví se válet tato oděna do dít či lidského rozjímání nebo lidské přemýšlení a jsou ochuzen pochopitelně ale zůstávají fakty tak nemyslete si že tu zkušenost kterou jsem měl byste měli považovat za něco výjimečného protože ježíš kristus svým životem ukázal všechny podmínky jak se postupně ke tomuto poznání dopracovat a to je úvod který jsem chtěl být proto abyste věděli proč tu zkratu teď budu provádět abych vám znovu předvedl to co to statkem vyhrazeno jak se dostat na tu úroveň takového poznání kdyby člověk o tom všem co udělat jistotu že to tak udělat a o tom že tu jistotu nemá pro nějaká tušení nebo pro nějaká vnuknutí nýbrž že ta jistota je v něm nějak obsažena je rozdíl mezi inspirovanou činností a mezi obsahem inspirované činnosti a žít i strom s inspirace ji přímo z toho obsahu ten rozdíl mezi jednáním učedníků to byla inspirované řízení a jednání ježíše krista to bylo řítí z obsahu on říkal přeji si abyste byli by se byli zajedno s otcem jako jsem že to že oni pořád brali od toho otce veškerou si tím zázraky před tím neměli o tom co být platno že to na jejich síla tak on byl jenom prová a jakmile ji tak inspirace došla tak i vyřízen jakmile si věřit více v sobě nebo viděli před sebou těžký případ který je zaskočil i ze zření bych tak řek který je zastrašil takový chopit to to si a kupodivu je kristus v tom případě jim ře říká proč to nemohli tohoto ducha zlého to člověka by na ta pod za mnou dete to rozumím říkám to je proto že tento zlý duch může být vyhnání jedině modlitbou jako by se nebudí modlit mše uměli modlitba slovní a to do zřejmě málo ježíš kristus se modlil nad tím člověkem rýmě to eho ducha a ten zlých odešel protože on se bude ježíšů sobe slově on ztopil si vědomí do toho člověka tam nedovíte proto dehtu to říkám jako obecný příklad že v každém z nás je tento zví nemyslete si to že se to dělo něco někde tam ve starověku za dob ježíšových a ten tu spočívá v tom že my věříme jedině této skutečnosti že totiž si myslím že to uzavřena existence která zde na posmrtný končí věříme vzdáleně čemukoliv jedno vinen vo tom žádné důkazy takže to je víra slepá a velice snadno zranitelný jak bych na ni vůbec nic nedal protože jsem se přesvědčil v koncentráku že všichni kdo věřili stalo tedy věřili tam ani jeden z nich nevěřil říkal jak se pán bůh mu řídí vát na tuhleta zvyk s tak se to děje lidé který jste takhle modlili li ubíjí těmi gestapák je ten semitas od dyž a ničího a dobylo a protože se ten člověk modlete ho dobyl kdyby se byl nedodá vo to neprorokoval on by ho byl ne dobyl on ho do třískal protože ten člověk se modlil a noci v těle v sobě ten gestapák dokázat že von tomu rozumí líp a že pán bůh neexistuje a dokázal si to voni to sobě dokázat a a bude tomu nezakročil nebe stavby živa ten člověk který se modlil byl mrtev ano tak to je tady důkaz o tom že tady je nějaká chyba této že ježíš kristus nikdy ne smích učedníci nepěstoval slepou víru nikdy ne nikdy není nestavil ani ani nový bez on pořád onoho val důkazy tím že oděl své učedníci tomu moc dělat zázraky způsobovat že měli ustavičně ducha si o tom o něčem čemu nepotřebovali věřit slepě ale nejenom to že je nechal dělati zaszase sám před nimi zázraky dělal sám osobně vzorově bych tak řekl a ten to vzor je pro nás výtečným důkazem toho jaká je podstata smýšlení ježíše krista jak je duch jeho učení na rozdíl od indických zasvěcenců kteří větu pěstoval a výtky budu pěstovat na nějakou hostů batoh vědu duchovní která nebude mít nic společného se životem na tomto světě a bude se od něho odtáhlo světa a bude laboratorně pěstovat spojení s bohem bych uzavřené společnosti v ašramech k tomu říká my tady v klášteřích totéž obdoba ze stejná chyba děláme o chyba ideové říkají bychom tedy na nezachovali duchovní útu tak asi pravdu a v evropě taky takovém pátém století po kristu že bylo stěhování rodů když by neexistovali kláštery prosím tehdy a existovali a ústy a ke kláštery tak se saska tabyla celá smazána těmi barvité jsem sem vzniklé oni ani všecko vybrali zničili ale do pláče musel neodvažovali italské kláštery které vznikali pák nížině a a pennas zůstali neporušené tam se nepřestalo mluvit latinsky přestože si a tím tento byli germáni tam se v taková hantýrka které by se za ani nerozuměl a kterou se tam mluví dneska je to musí kálí na a ta každý se mi v čistá a tím a zachovala se ta vypra starověká celá oděná křesťanství mírně oděná křesťané kdo pátém století teprve čtyři sta sendesát čest a dále tak opomněli trval asi dvěstě let neutěšené poměry otálí a těch věří let je strašně důležité pro naší historii protože kdyby se to bylo nezachovalo ctí to střediscích tak ne vznikly po tom první elity ve dvanáctém století taky zase vytáhli tam se ta trase šířila dál a zachovalo se aspoň to jiným kulturní z toho říma tok a zůstala nějaká kontinuita nemuselo se od píky začít se vším a rovněž tak křesťanství bylo zachováno tomu nehrozilo tak ve ke nebezpečí tak se vzdali známosti že nevšímačný čestný rovní a který přestane to násobilce krutě a věřte mi to to vnikat to následování protože řídí stačil podáno křesťan v římané to okolí a chtěl za nímž a na venkově stačil na to tak daleko jeho moc nesahala takže ti křesťani si klidně žili na venkově a nebyli pronásledován ale jen za barbary jak tomu říkali římané je malý hlavně k mu věří koutu a dolů a tak dále do říma do španělska do celé římské to bylo tak astrální protože oni ničili všechno když ti se říká je mandata to řekla to je jasný napít že jo to by lamaismus ale naštěstí byli to lidé věřící kteří věřili ve své bohy a věřili také bohy cizí a když zjistí je tam nějaký klášter nějakého boha anebo římského boha do toho takovou nedo mohou máli nýbrž uctivě obcházeli a do konce oběti přinášeli takže se zachovalo takhle taktu radě klášteřích takže my když na to dneska lajete a řekneme že to je odloučení přestane od života máme pravdu ale musíme si být vědomi že toto zlo tak mělo berte přednosti a nebýt těch klášteru tak to křesťanství vůbec nepřežil dobu no samozřejmě měli by měla byste kláštery život reformovat nějakým způsobem aby měl větší styk s životem a ty to usedl pořád například jen ovád dneska chodí do takové jen kláštera katolického vlaku kde je dovoleno každému člověku tam pobývat svou ta neděje aby se tam duchovně ze krev a a říká píše domu že tam druhý domu cesta když se takhle člověkem jedná že se mu možnost být ve světě i zároveň si od světa odpočinout tak se to podobá spánku a touto hlasem a spánku a dělem stavu bez spánku by nebylo možno dít a bez děj bude na možnost tát ale vono to není spánek tam se to na trvání relaxace duševní kterou nutně ten člověk potřebuje když si žije v tom okem světě který je stejně blázni věku kterýkoliv jiný napjaté situace pracovní ani ne že no tak to tam když jako budu a jednoznačně říkat že se tak upíral nebo to jsem si obírat cestou tak je to tak u nemyslím víte nemohu ale se všímat pořád těhletěch vedlejších dobro které to v sobě máme do předností které se vední vývoj měl za následek vědom co bych řekl nedostatkem veškerého historického živo je to že se dlouho přešlapuje na že když se něco objeví tak se tím chce ještě po staletí něco léčit dejme tomu když se objevila řecku nikdy před tím století před naším letopočtem soustava a se objevila na dřív neexistovala soustava zeměstředná dříve existovala v myslích lidí učených tohoto světa lilie tryská soustava že se okolo slunce všechno točí a voni to blázni protože to snáze počítal jenom pro ten výpočet přemýšlej snadná zevně středu sousto deseti středem předeším je země se staví do potom do nich předal i to sice aspoň i zde věřilo tomu na tu svýho jako na pověru ale to nepovažoval za to věru a jestliže země byla středem vesmíru tak si je byl úžasným pánem si zdali moc a práva která nikdy neměl a teprve dneska když víme o vsmíru a poměry v něm v jakém sme nepatrným práškem a jestliže máme takovou velikou milost boha i že nám sestoupil tak je to opravdu vyznamenání plnící a můžeme být za to velice věčný protože takový zemí vesmíru jistě mnoho ale za tělo extempore které jsem potřeboval jenom říkat že křest k tématu to co vám teď řeknu bych se to dalo nazvat jak využít symboliky ježíšova života pro běžný lidský život protože jestliže jsme tedy nebo byl měl za sebe že jsem najednou v tom koncentráku se dověděl že každý pohyb ježíš na této planetě a před tím než se narodil všechno to ta při na ta příprava k tomu aby zde se narodil že je návodem detailně propacoval pro nás které tady kteří tady žijeme abychom se podle něho mohli řídit jako podle obecného vo ce tak chci říci že toto umět číst je teprve začátcích protože a tisíce let se to nečetl o že se to z počátku řeklo a kdy říkám možná tak křivdim svatému janu evangelistovi který napsal jak se za to zjevení zjevení svatýho jana tam prozrazuje že vnitřní rozuměl symbolismu ježíšova života a že to převedl do takzvaného mysterií ve výkladu který byl tehdy běžný oděla do do mystéria do podobenství pomocí něhož se zasvěcovalo ve starověku že je to od katonové ku novověku celé toho zjevení je mi to žádné prostí do budoucnosti jak se za to jak jsem výměně tato to není pravda ale je to detailně hrobem ježíšův život nepodobný v ničem ježíšovu životu protože je to obecnější zase než ještě ježíšův život je to obecné pravidlo vzestupu člověka k bohu a líčí tam byl to katastrofy které odchýlit složité lidské které musí být postupně odbourávána nemilosrdně takže my se potom díváme na pána boha jako na nemilosrdného když vidíme následky toho bodavá no a tak musím neska pojmou to že krista tak jak se vám v tom momentu v tom koncentráku viděl ne to svět nebo představu nýbrž jak jsem ho najednou poznal že totiž působil bůh v lidstvu odjakživa ale někdy zřetelnějším způsobem a někdy méně zřetelný nějaký pan ovidius nějakým názor že jo říkal že napřed byla zlatá doba víte tyhlety stavy zlaté době to velmi se na nějaký skýtá s nějakém vyhnanství mu jako do do bych tak řekl nýbrž to ty dostati se vyskytují všude je ne tomu ve starém zákoně se mluví o takové zlaté době ve kterém si život někde v ráji kdy umírali a krásně si žili a potom se to všechno zvrhlo nějak to vysvětlení jak se to zrodilo samo o sobě je psáno pro lidi kteří neměli nejmenší tušení o vnitřním smyslu to co bylo napsáno upozorňuju a takže když se te genezi tak si ji musíte pomocí vnitřní zkušenosti celou přetlumočit do hlubšího pochopení to se za tím také nestalo to je na možnosti jednoho lidského života toto všechno popsat protože když to dejme tomu ta geneze byla psána tak byla psána asi tak čtyři miliardy a něco potom co se to stalo a když s kdo píše něco postřeh a půl miliardy to se řečtí a díry stalo tak se nedivte že je to poněkud zkreslené že bych nedokázal třebas ani ří co jsem měl čela k tobě a oni si troufal ještě za čtyři a poměry ve napsat něco odporní světa to byl jen o a napsat to takže běžný člověk z toho něco měl ale neměl z toho nikdo jiný víc než ten věčný člověk ten jiný kterým kterému to bylo vykládá někde začetí krouží velice úzký a je to široký jsme tedy my ten z toho měl proto že se mu k tomu říká že komentář že se mu třebas říkal jenom to začnu protože to jsem těch sto zjevil to přem spisování začátky všechny popsat tam jsem mu řekl že ta je líčí jako stvoření světa to se vůbec nestalo jednorázově nýbrž to je trvalý proces který dodneška trvá a buď rád že se na tomto procesu můžeš organicky podílet a ty se na můžeš podílet tím způsobem že jste stvořitelské fáze které s jedině svědkem můžeš přejít do fáze kdy se všechno vrací ke stvořiteli které ale svědkem nejsi a celé tvoje vnitřní školní spočívá v tom aby se stal svědkem i druhé fáze která souběžně probíhá s tvůrčím aktem ano tak se mu to asi tomu člověku řeklo a kdyby se tohleto roz vydal tak byste viděli že to je všechno velice pochopitelné a nic živého co v tom starém zákoně napsáno tím a blokem a to všecko co se všechno krásně si ale u do a člověk zůstat trne přímo na velikosti moudrosti která to oddělat takových prostý obraz taky satanáši tam lze na ztrhali by to je moc v tom užasne moudrosti tak podle to všechno mně bylo zjeveno v tom momentu jsem si nevymyslel a na práci to vymýšlet slovní formulaci se nebudu ho do takhle všímat si všiml jenom pasáže božího života mezi lidmi která přímo souvisí s narozením pane že tam někde v palestině v betlémě protože to se nás týká bezprostředněji než celá historie lidstva která je rodiče zastřená do roušek zatím nezbadatelný ch a věčně se týrat padáním obla a teď které jsou zatemněné věky tak vynechám celou geneze pochopitelně když tři podmínky let a celý ten vývoj a začnu někde u toho abrahama který měl zjevení boží to znamená ten byl svědkem toho druhého toho že se dít z toho stvořeného k bohu ten byl vědomí svědkem tohoto souběžného tažení božího které ho mít nejsme svědkem oddá odbýt jednou větou bůh zároveň tvoří a zároveň byla tom nejlepším slova smyslu že to vede k sobě jo ale když si to logicky přeberete a řekl to si tak prostí kdy to zároveň bourá tak víte že rozumová odpověd na tom vůbec není se jim také nikdy nedostal a bylo by to málo kdyby se to rozumově vysvětlovat to bylo nedostačující jak jsem je to dostal vysvětleno není vůbec rozumové vysvětlení ale je to zkušenost která nemůže být rozum vysvětlená my si myslíme že rozumí je služka pro všechno není to pravda rozuměj pro chápání tohoto světa a tady dole smíru že všechny stavy vesmíru tyto rozumem hmátnout své pravda to sme eště neudělal uděláme toho věřím si nebude válka a ale a na druhé straně je to rozum k tomu aby pochopil cestu zpět na vše stačí ale na cestě zpět se ocitne člověk jestli rozumem tak se to setká setkávat s akty které si nebude moc rozumově vysvětlit například dejme to bůh chce abychom se k němu vrátili a pro staví mezi sebe a mezi nás teď pro tu tam dveře které si nemůžeme otevřít na které je třeba klepat a bude nám otec proč tomu tak je a těch překážek víc jež kristus mluví o všech překážka protože on říká že co se dělalo ve starém zákonitost a potom novém jak to musel dělat jinak a kdyby se to nedělo jinak tak se s těmi prostředky starozákonními nestačí a to jsou tedy velice důležité věci pro pochopení patricií ale vůbec o složité této věci do duchem když se na to de řek bych aspoň inspirovanou činností aspoň a to se dostaví jako se dostavilo u těch apoštolů u těch žáků působit i boží moci v člověku výkřiku může to co člověk si rozumem to dělat nemůže a tak teď ten abraham se dověděl tam někde v městě ur kde se narodil to bylo z těch není to eště byly ve spolku tím ostatními semitskými národy že ten je k nebylo by se jimi zachránili a to tím že odešli odtamtud kde se přešlapovat než to od nich se chtělo aby se na míti nepřešlapovalo a teď co se odmítalo je pro nás prakticky velice důležité vědět ono se chtělo aby člověk byl schopen vykročit z určité jistoty relativní stopy která je poskytována prostředí ve kterém žiju aby byl schopen vykročit do absolutní nejistoty relativní a absolutní o kterém jsem nevěděl ani nic jak si myslím že ten abraham o zaslíbené zemi hospodinovi vůbec nevěděl že tam nepřevedli tiše napřed podívat po bylo po úroveň jeho zasvěcení že se muselo být tak dokonale že musel vědět že vinu nelže a tedy se nemuseli na se sejít do paletě za taková země existuje tam se jiná ve on byl o tom přesvědčen vnitřní zkušeností že on neomylně vedl národ do palestiny jako do domýšlí bene a při tom těžko si dovedu představit myslím že to abraham nevěděl že ano potřeboval totiž vědět protože to nepotřeboval vědět co pojati zaslíbená ne že to není země kde se jim bude při li kde nebude taková relativní čili no jako byla v tom městě úrovních městech asijských kde se záměr li požití a tak se na žena byl to a aktivním přelidněnost jako to dneska bude asi na planetě vůbec tento takhle vypadat tak přišli do oblasti ten temá zaviněné ale ne plně nezalidněné takže tam měli životní prostor ale on nevěděl nic víc ne že tam bude pro životní prostor aby nepotřeboval i ale my víme že do slíbená země je předobrazem ničeho věčného této zaslíbená země neboť když ježíš kristus potom mluví o podobenství tak tam taky vědom podobenství jenom blahosla neví mluví o blahoslavím kteří si nevím jaký to jsou blahoslavení a který bude patřiti tato země že a to je jež ježíš kristus věděl že blahoža na nějaký věčný život je určen pro ty který chápu vnitřní mysl tak není ve již jak to říká to řeknu co si ten abraham nevěděl že tahleta podstata lidského života to je země kříže nás země bych tak řekl je zemí zaslíbenou nezáleží na tom kde se nachází ale záleží na tom že jsme do míry živi a do míry vědomí že můžeme pojmout myšlenku na návrat do otcova domu a to tedy je ta zaslíbeno této ze jiná země země která se nám jako zvíře nebo kam neboli na tuto vlastnost nemá ale člověk mám to vlastnost že může se dostat nad sebe zvířeti ne vůbec nenapadne aby bylo ničí jindy číně láli zůstane kali ke do smrti cel stane včelou a to dělá čtyřicetkrát déle než člověk na čtyřicetkrát darem když člověk a pořád je včelou toutéž celou dokonale v dokonalou včelou dokonalost sama ale nad nemíří a nikdy nechce jít dál a tedy chce jít pořád a co po něm je této zaslíbení které v něm ujde to zaslíbená země takže ten neklid který jsme svědky zvláště za za ten století to se na mizí jako něco destruktivní ho protože jsem se přitom velice ničí li ale vono to vy způsobiti zaslíbení šťastné budoucnosti povaze to na tom nevyšším bude této soustavy v tom koncentráku kde k uměle ohledně deviza sáhnu do stavů a tam do a vstávají nejvyšší poznání a protože satelitem sebe bych byl sebe tedy kde ztratil tak jsem to poznání taky neměl tak sem to katany neříkám neptal abraham takhle vedl svůj národ do neznáma poznám si myslím že oni kteří neměli jeho inspiraci a jeho poznání to bylo velice těžké a bylo sto ku něčeho čemu se musíme naučit jestli totiž někdo zodpovědně třebas ježíš kristus nám dokáže vysvětlit že musíme od sebe děj za přísaze tak to musíme provést bez ohledu a to že tomu níže nevíme třebas ani jak se to konkrétně dělá ale děláme to jak to umíme a když to děláme poctivý jak to mi tak se vám dostane později zkušenosti o tom někom nedělat lépe by to byl žijeme jestliže ochotně vyhovíme těmto zlepšovat tak se dostáváme plně no pořád pokračujeme není smysl tom mezery a že to prostě věc řek bych organickým plynulá no a ten abrahám se zastaví u jeho způsobu života protože ten tam někdo začátku svítí jako člověk který věci zná ale znaje zkušenosti nikoliv v nějakýho s nějaké spekulace například hospodinu slíbil jak jsem byl včera u napomenut to tak bylo spodinou byl že bude mít rovnost jenom pokolení jako písek moři to dále najednou na něm ten ty hospodine abyste ho prvorozeného syna který být následkem a rozmnožitelem toho pokolení aby ho obětoval a on bez roznícení de a toho syna obětuje do medik motyku nějakýho že by ho mohl spálit tímto že ano a de na nějaký vršek kde ho se obětovat hospodina drží ruku ne říká to stačí nebo ti třeba jenom udělat správné rozhodnutí a správně donutí je nevlastnit a ten začátek je jež je toto nejmilejší prostředek třebas život tenhleten do svůj život hledá ten stratí a to není nemilosrdenství to je napsán zákonitost který ježíš kristus nám prozradil takže dejme tomu když chodili za ježíšem lidí který chtěli by uzdravení byli uzdraveni ale ten život ztratí tím že li a nebyl si nebyli spaseni ale když měl do šel nejím za tím účel aby svůjživot platil tak ho nalezl jak to víme že si za ním zatím to protože ti to třebas ti učedníci ztratili ten dosavadní svůj život se vzdali svých rodin že a tak stati potom století li když se krista na kříži všechno pátrá celý byly více méně ochotni to tyto ztráty vytrpět a proto nalezli život věčný i úplně opačný způsob než z jakých důvodů šli lidé za ježíšem aby je zlo ale on nedělal výjimky a neponižovali kteří za ním šli aby našli věčný život a léčil každé potíže každého člověka protože když měl si přál být vyléčen tak dobře věděl že to něho není království boží nýbrž jenom to vyléčí tak do co chce to se mu dostane na to věnovat a zůstanu to abrahám poměry v tom židovském narodit byly takové jaké byly v asi to znamená život se nemravně bylo se volně svobodně se vším řečem neřestmi dohromady takže dejme tomu když my se na to nemusel dále dívat taky pohrozil že nejhorší taková síla neřestí vymýtí že zničí a řekli to třebas k abrahamovi i říkám že k to mravence žádná řece neděla prosím a to věděl a brali tak může smouva jak je napsáno jinak e to napsáno v to že slova o podiv o tom kolik spravedliví může zachránit město se domu a tomu a usnula toho nějakých několik stovek na patnáct lidí že ano tedy tam bylo s takovým mnoha tité městě spravedlivých lidí velice málo takové byli tehdejší poměry nelamte vůli nezištnými poměry měli byli tehdy daleko horší než jsou dneska necením úkoly dvanáti vězni ale byly to měli špatné takže nebylo možno zachránit to to bylo smát duté a to je další poučka pro začátečníka velice dobrá že to co se nedá zachránit to je třeba utect když třebas dejme tomu něco soustavně svádí tak je třeba o toho utíkat je třeba se toho říkat útěkem jak jsem většinu vítězství doby zbavili útěkem opravdu a neví toho tak vůbec jsem se dostal toho koncentráku ani na ten sen se nezmohl a jedině se utíkal jak se dalo tak jsem se na to mohl bylo třeba vědět že ježíš kristus na počátku každé nové éry nebo každého nového vyššího stupně ukazuje na nějaký útěch dejme tomu ta maria která odstupuje od společnosti lidské obrací se do ústraní kde je těch vísící týká se mu a větou kolika málo lidmi než v ústraní útěch v postile které se tím že a a do do kterou byla vychována jestliže třebas potom se narodí ježíš kristus to to se narodí utéci do egypta to je útěk jestliže ježíš kristus potom věru si uvědomí že ti nem božím nýbrž se otci zalíbilo utíkáš který se na poušť zase útěk ze že konečně umře na kříži tak tři dni je hrobě naprosto nevěrný nehmatatelný nedobytný za větví pro všechny zase útěk jestliže potom učedníci není čekají tak čtyřicet dní ve skrytu zase ča tak dále tak bych jenom chtěl říct že to je to mistrovi toho židovského národa od na a řkouce je přes poznamenáno jak to probíhá se za a určitá zákonitost kterou stromů zeme načerpat kterou že z toho vyčíst a tady dycky znamená že jakmile překonáme určitý stupeň tak je třeba ze začátku toho s