Karel Makoň: 81-05B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

že ta pro činnost nemá spojovací je pobili tam na tak bych rád kdyby to bylo to si dnů sob ale do a je to se na často všechno toto napsal na svět přeci ti kdo se vrací a za tím to je to končí ano ve schematu do kočáru proseto modlitba sestupující citů estetická se o tom nazírání v této řadě je pomáhali nemožné nebo za všech okolostí není možné před přes to k a je ty mi libye a modlitby stoupající citu a přes to etickou protože někdo nedotatek a dostane do kdybyste sebevíc snažil a taky kdyby se snažil opravdu se tak do neupadne proto že se o to snaží deterministé a když to tak daleko jako byl vybídla tadyhle to že to že to naše rozmímání nejde neví kdy tichá o jo tajný nedostatek protože jestliže rovný končit si dáte správně nějakým předsevzetí to řetězu možno návyky spojené a po každé jiné tak to to bylo dost těch pod tím předsevzetím končí celá ta rada přežití vědecky na podoby nějak ozvou a ta teď tady byl že je tím je do tím si patřit ne a když musí mít i patřit tak to provádím také tíže se bys utiší ne tomu dokazuje vlastní že jsem odbyl sama sebe a že my patří poté jako člověk který povídá který odívá ještě nepatřím ten byla případy tomu aby nepatřil aby taky na něho patřil aby prostě je náležel odejde nám říká že je dospět je to to moje na tom přechodu nálad když odpadlé porodím třebas dejme tomu nebo po ega které vyslovil neříká vedený se mi podaří obracela se zívání nebo u konci terezina a zanemná tak to tak se mi je mocné netrpěli do to způsobuje neklid který tu touhu liší od nevede to k pohybem a tam je neláká chyba které tento poznávat ne tady bych řekl že první chyba je v tom se tím rozumí nebo teď to je ta předcházela nedotahl vrchol toho stavu že rozumím tím končit opravdovým předsevzetím bohem dobytí bohu patřit a je si že na kdekoho než jaké to říkal a to že tak obecně bohu paříže končí když je to vědí je upřímně tak toto správný obsah touhy jestliže ovšem a to tak do toho že po konce se i na kovovém by na konci tak potom se musí že o pouhou nikdy se k bohu nedostane to by to plodem že to metoda a tou samotnou nevystačí že třeba pod vlivem se pokoří abych přes zeď touto hustou se přeli se přes den dostat ne se tato moc boží a kdy se mává když je to touha o které že je poctivá upřímná a že si to nenalhává že to tak atma tou a když se dovedu dát této se dám vadí když zruším vlastní vůli i v této touze a za pouhou zůstane jenom pomoc boží otěže to vzdání se touhy je vlastně odevzdání touhy bohu jestli je pravda že si končil touhou tak i s tou touhou a jestli tu touhu bohu odevzdáš teď se odevzdal a nastane odezva ze strany boží se se toto staviteli toto a řekl teď odevzdám nedostaví vědomostem tak je to sobectví nechává ne se do že jsem jenom částí své bytosti násilí se se vytrpí do ušel a ostatní části by totiž to zavinil netoužit ladžnavalkjo jsem vždycky brojil proti obrazy před to vědě takový jako oplodniti ti duchovní moc je zkáze a nesmím že každou do modra když člověk napřed stavu ne tak sice do opatřit to tak myslel a mezi ty smysly které jsou připoutáni ke postavená těkaly naváděcí tak nedění si opravdu se potestatem že kterým že by to mohlo nenalézat na to jak přepodobené podle tedy ve vylita tato obsahově ne že to milosrdný výklad tavící a takový to postoje k němu při když ne a to je atomovou tak osm když i to smolou tak se stane to že by řek to nezapomíná musí se dostali to cesty předvídal že ten by nerodí o tebe po tobě kamenem brž nějakým způsobem spokojí touze tím podle na něm tělo tohleto kolu spůsobem tedy jsem bez nečeká na začátku totiž začal dramatem a sebe to byla vede ovoce a sebe že jsem začal by přijat že jsem byl toto který za velice a bych komu celý považovali se měl pod že on je dokazoval tím že dokud neporadí dokud lomí nebaví je tam ho takže se smí stejnou jak jsem pořád tam za tebou svou vůli musel poradit mohu újmu se upostřed kovat správný dojem že nyní to nejde že to vůle pocházíte si od boha když svým molekuly nebo chci na nebe a dokonce velikém do začal se a se mu jakési přivlastnil a toto vlastnícího doví nebo se k tomu bohu dostat ne jsem dítětem ničím to taky někde to bázní ano stereotypy vidět všechno dělal zase toulal ale i to je ne spočíst váznoucí to takovou dohodnou a jednak stanovená kony to leká zákonitostmi které platí spořič nitky zákony které jsou prožití zákon nějaké takové nežne matematické nýbrž a jistý charakter a a také pocitu pokud jiné a ne to to že by nebyli platné to jenom trošičku takové vykládané plníte ne tak musí brát řekne a na ty zákonitosti společenské a okolnosti které právě vládnou a trousí také dbát na to že je lidský organismus který určitou schopnost něco provést někeré na milého možností tyto jimi ty musí od a tato omezení musí z nás a když na všechna tato omezení dbá tak jeho činnost se jeví lidem jako perfection je fakticky dokonalou omezená a jestliže ten člověk jednou by chtěl něco udělat o se velký zájem ale dobře v tej to to ti zákonitost dosti do do poti konvencí společnosti nebo proti možnost temného existuje celého těla my duševní schopnosti tak je to musí moc rozmýšlet a musí být opak protože by mohlo způsobit by sobě duševní nebo tělesnou nebo bylo narazit na společenství řád vědomé nařizovali co všechno by se mohlo stát nebo se na něm mohl etikety a tak od starověku každá společnost určoval co člověk smí a co člověk nesmí a tomu říkám že nutila člověka k tomu aby si nežil je bych chtěl nýbrž aby si žil stylizovaně aby ten svůj život nemaloval takovým jak je nýbrž aby ho stylizoval vy znáte třeba ty neváží jak se maluje například místo ova deseti je takovou užil na nemam lidi ve znaku a nebo zlaté roznítíme na čtyři pravého pětilistou vizi tak že nevypadá jsou kromě odvozené lidsky pět opět ních listů větě rozložené jak to nikdy nedopadne protože se však pokoru se ne ze stejnosti aby to symbolů že rozumíte tomu každý pozná li k tomu pokoušeny by možná to ani nepozná ne že by váš jak pokroucená fakticky a jestliže člověk se přiblíží dokonale k tomu dokonale vyjádřeno v symbolu tak se ocitne někde nějakého pravzor ze kterého všechny odvozeniny vyplývají třebas pětileté míře když chodíte přírodou dodat všechny šípem víčky a jen třebas jeden víte jedné do pěti ten vede tak víte do to je šli znáte ten obraz ten symbol tíže a teď bez starověku a víte byli pokrokový li pokročím takový mojžíš stanovil za do takových symbolů základ lidského jednání a všechno ostatní jednání se mělo o toho zato jsem neměl moc vzdalovat jako dejme tomu když jsme u matematiky ovoce a prut vedla velký na druhou se svou podstatou neliší a jedna do závorky do toho také budou taky člen do také na druhou a na to bude toho základního vzorce pro poučce a ty chce náboženství aby se člověk přes konkrétní řešení třebas a jedná dostal k základu ze kterého to pocházelo do to řeči je tohoto řešení vyplývalo k tomu a zde závody nad to vodní od čili aby se vrátil jak tomu říkají náboji a to ti o této na řeči je tomu tvoří tedy o by byla vlce nábožensky ale vono je to takhle všechno takové řek takové dění je působí jednání které dobu i člověku jít jak bych to nýbrž podle nějakého duchovního základu od koukalo boj když se doví řeka by takhle plno jednat tak on se k němu bližní rozumíte on se vrací k tomu půdou o to třeba dávno neví a který mu ten mojžíš vůbec nemohl nějak ukázat on ukázal jenom nějakou odvozeninou z toho základu a když ten člověk tu odvozeninu která byla při oddaná kladu používaje životě tak se dopracoval základu mít jako nebe když řešili do člen tak takové to by byl obecný vzorec pro řešení dojem to není tak zdlouhavá cesta se na obecný li to živo pořád dělá konkrétně to znamená obecně vytáhla díval se na to jako na zázrak když viděl jak v egyptě po těch po vodních které tam nastávaly na jsem třebas oni silou ty existencí provaz na kterém jsou uzly a změří pomocí pravého to uniká který představuje ten provaz těmi uzly to ode do centimetry metry nebo nějaká mírná jedno kázání metta jedno určená věrna jednu a oni si poměř celou lidu protože to bylo všechno zaplaveno pokryto bahnem nede nebyli do toho je zde ne a oni to zase všecko nějaké každý měl své zase do to objati dělat dál na práce jak do zapotřebí a všechno stačili se tedy a botaniků že ano než to vyklá to mu to vyšlo měřeno no to se muselo napřed za tisíc let zobecnit všechno bez to obecněji de s toho nikdo obecného principu a do toho a by byli to takhle rychle míří vono by to bylo uschlo je a po plakala a by tam nemohl zasít a celá uradili obrácen ano jak taková matematická poučka boží existenci egypta a zrovna tak takovéto základní principy symbolické umí existenci náboženství a návrat pomocí to ovšem s ke zdroji toho návody to znamená bohu tak by to tedy ve čen je když je mi přišel barvily kde žil a tam na v tak bolestná a ta to to že je někoho kam nevodporuj lidí a on nemluví o hladu alibi takovou marty lidsky zapře by na to rváči to dělo tam kterétam ty a maria toho lazara to by ji bratr byl a potřeb a ježíš ukazoval jinou úroveň nasycení člověka tak a tato jiná úroveň se že reka byla na dně na jedno kázání před několi tak tisíci lidmi který on vykládal ježíš věci duchovní takovým způsobem že je mu že musel vycházet z tovíc neduchovního pochopení života z toho při zeního na to liské toho pochopení života a tak po dohrálo než sedí že sou pouště úrovni pochopení sebepohrdání nešení věci jakmile se člověk dostane na takový mělo že může chápat věci k když přízemně když jak to je se na to rozumně motykou tak vždycky se stane že budeme vždycky vedená říká si asi je to těžké a vy vy třeba se přeci jenom vrátit do se k tomu chlebu to něco konkrétního a kdyby on nedostal možnost na krvi se do úrovně na kterou se právě když lhal tak by se musel nazpátek vrátit noviny na úroveň kde vůbec tyto věci nepoznával a zase by tam víra zase by se živil jménem a ne samým chlebem živ je člověk říkal ježíš kristus je ze satanem a zamaže za se a ne bojovat na poušť a tam to následek přítel a takže on ježíš kristus při tomto případě ze tak do tady je že nějaký pokrok je tady mládenec který dvě ryby a pět chlebů to znamená on musel převést ty dvě ryby ten hmotný pokrytectví ve se ke hmotný pokryté povahy o úroveň ze které na které se od výkladem před tím lidem a odtamtud musel ty dna kmitat znázorněn že voni k byl něčím jiným než tím jak ryba a tím chlebem a aby se tomu ještě lépe rozuměli a že to nebyl vůbec žádný zázrak a když to ještě lépe rozuměli tak vám musím vystou tato příž vy se nezbourá než s ryby a byl proboden napětí stech těchle a tímhletím dokázal se tím takzvaným zázraky jak je silového ukřižování že ti na knížete by se to mělo vykládat tak li pracem symbolu pozornou vás takovými nevykládal ale že to znám ještě dokonaleji daleko dokonale že vás nechci a když člověk takhle to chápe tak potom se nedivím že třebas oběma je v koncentráku kdy všichni mají hlad a všichni mají žízeň on připojme dávce pokrmu nemá ani se ani hlad a když to trvá roku tak je to trošku dost dlouho ne a tak to vy mi náhoda na o do pomněte zázrak že odněkud odtokem a z toho jsem k tomu svou tu dávku kde nic ji nikdo nebyl spokojen projevy všichni hlad ne že by byl ne je jsem jedl ale de jsem především pomezí sobe protože jsem tam nemohl stát jako ostatní je tam nesmělo chybět že by byl nemohl vykonat ten úkol který jsem tam měl sice konkrétně se nějaký tento výklad po na to na tom byl začat na všech třebas pokud to by se všechno nevěřit tak by to loďky spojeno míní že on na tom kříži umřel tak přelití zanechal něco pro své učedníky především ty je to bylo to byli učedníci dvanáct učedníků ano a oni měli zapři on přikázal sem víry te drobty takže v tom těle po smrti se krista li se víra drzou kříž jak to účinku to se to ukřižování to to by tam aspoň tohoto mělo by věčno samozřejmě jsem toto trošku jinak vykládal třebas v tom výklad nazvat jen ale když se když to přečtete jak to tam je tak to nebude jinak nýbrž brž ku na nižší úrovni ne se všemi ten spojitostmi které vykládá tady a kdyby ho tolikrát znovu neví to netroufám tak byste víra li co spojitostí tam s z vlastním životem to jednu on takové spojitosti říkal v tom koncentráku ale upozorňuju vás že když jsem toto pochopil tak to byla součást takového pochopení života by se krista a jeho byl jsem to se takový moment všecko všecho se s ním dělo prasetem gestapákovi si z toho usuzuju že to nemám hlavy a proto tam všechno tak dokonale se jeden symbolismu tak dokonale sedí že by neměl vůbec jedna jediná mezera a že tam že se nacházet jenom vy že se ba zapomenu něco k tomu že ho li to jsem zapojovat ch koží ale to jenom za uměti o a ono to tam tedy tam patří a tam se každé hnutí to ježíše krista zařadit někam do toho řádu plně matematického řádu těch ostatních symbol do tímto třebas každá společnost společenský řád a podle své sury ten svoření řád je rozdílný každé společnosti porozumíte mocnosti tak tento řád učený život míše krista je abstraktní matematický neměli to není společený skále nýbrž to je matematická sommes na tudleto matematici přijdou ne tak nebude chopit tak žasnou že náboženství po stránce ukázky ježíšova života je dál než je za tím jich matematika a tedy na tom nejzajímavější ho že o ni plete formulace ježíšova života poznají něco je za vyšší matematikou se ještě za vyšší matematiku a my to potřebujeme vzati se technika to de dál tak bude potřeba níže exist aby nám si život neukázal kam se vědoma dále ubírat vám to aspoň naznačím protože a o tom vím tak se toho momentu o tom vím a to by to mělo j kam by to mělo jít a je to tak lže dneska používá ne matematiku nebo jiných vědních o bohu tak vám to dovoluje abychom zvládli zákonitosti platné v tomto hmotném světě a více méně dokonale po jak toto víry vanem vědecky ty zákonitosti jak budeme to užít jaké do doby nevidí a toto by do nebe k tak víry že vás kam se to zneužívá ale ten systém který jsme rozvedl teď nám nedovolí abychom se ani nerozdá li z této úrovně spojování toho co svět byl není ten do celého vesmíru třebas tak jsme pořád kleci zavření v úzkém vězení tohoto vesmíru věštba to vědecky odvozeno náboženského poznání nevede dál než vědecké poznání dosavadní že totiž není pravda jak se zdá to je že čili že by nás ta vědomím do ve tíhnou určitému bodu a dál to nešlo to jsem si pomohl touto ukázkou k tomu a dokázal že ty prostředky kterými věda neska vládni není ve se dostat do této hranice této hmoty nebo časoprostoru lépe řečeno vesmíru ani si dovede představit k za těch ve tvého být je teď bázní že ano nebo kde nakonec demeteri prostředky neslouží ale protože všechno se vším je nějak spojen a je li kam je nějaká vyšší jeden než časoprostorová tak i ta bylo časoprostorová lovem mezi být tou vyšší úrovni propojené tak být zastával sebe bez zákon a to za drží nýbrž je a jestliže ta vyšší úroveň vřít liší tak jak to tak asi tak je říká se ho pán bůh na kladou ženu závisti je náboženský způsob mluvit k tomu se nemusíme smiřovat se tak pak jakmile se dostanu na teď sise tedy prostředky této vědy tak možnost střechy snadno přejít na podlahu vyššího poschodí rozumíte neboť další zástava vedle se stojící odvaha kde třech toho mi nižší odkojení úroveň vědy a teď jde jenom o to na tuto spojku mezi touto úrovní na které dneska se vyžíváme a tou úrovní to ukazoval ježíš kristus na které dosud nejsme tak i my poškodí věci že nezbyde monistickou tu techniku života nebo jim o nevěrci ale na kočkou tu techniku života že máme naději že se do sme to stropu ke střeše jedné úrovni a že to co dříve museli provádět lidi skokem napřed extazí nebo muset nějaký vytržením dělat kdyby tam je přejdeme na druhou úroveň a to byl ideál tedy proč kristus jak přejít z toho co do druhého a žádný symbolu ke kterému stále více saháme každém oboru není věc výtečná to je bližní se ke stropu nějaké úrovně a vy například pomocí těchto si byl tam že vyžívat genetický záznam že to co sami symbol to mi mysli se dovede například nikdo neviděl a po něm složení a my pomocí nějaké symboliky která je tak se ty protože tak to v tom o tom nějak je dost vidět nedá to dět nedá známe se na str pestrou nějaké cviky a tohoto stropu je snadný přechod že nedáme spojku snadný přechod na vyšší ve a to tekou je viníkem prožita to říkám jistě ne vnitřním smyslem svého života ježíš kristus a tak je třeba to není život by se toho života pochopit a máte v ruce spodku to věci tam o kterou je řekl ježíš kristus to je tam který bohužel stavitelé zavrhli nevědouce že je to tam účel a že na tom je že možno postavit pro novou duchovní stavbu věnován řekl že tento kamenovat duši ten konec že ho křížové o zavrhnout aby se dost toto nenapravily my jsme dosud nepřišli na to že tomu takhle je že on něco vědět a že on to nemohl jinak ukázat než symbolismem jako se teďka žádné vědě bez toho mu neobejdeme a do nedávna matce to jasný skoku tak vůbec to co dělá není ještě matematika a tak prosím také platí o náboženství že by tam nevládne nedosti ne minulosti budou si to symboliku tak pořád bude muset jenom věřit málo li taky že se bude nevěřit jenom to zavrhne kdy to nezavrhne ale když se něco závislé na víře přátele promiňte mně jakési i nevěřit takhle mluvím tak je to chápál to je labilní to ježíš kristus ukazoval že na víře nestavěl v tom smyslu jak my to představujeme o znovu a znovu odůvodňoval to co dělal ty že tady činit varianty uvěřili podle učenosti a ne slepě by taky podle zkušenosti věří ne každé vědě když si vyložíme prověřit byl dělat chemie myslím všechno tenisky prověřit že by dělal všechny pokusy světa který pozdě a vy to tyto brž usebrat ale byla to diskuse těch tří tebe přecházeli a vyžívání s nehledá tomu věří protože to byli patrně vášní pracovníci ne tak můžeš na to co udělali stavěná loučí s to ne opakovat a tady se setrává abychom my utek dobu opakovat to co ježíš kristus dělal bychom museli nebude na kříž jak si pitvě mysleli křesťany může abychom natom to provedl stavěli to chtěl od nás aby našel ho jak to říkám které bereme jeho jho že jo ne na sebe bylo sladké a břímě bylo lehké říct nezemřela pomoci k pomocnou páší a máme na tom a tichu aplikoval pouto kdybych oborech nikdo nejníže použít matematiky ve svém oboru pokud se obor konkrétně nezvládne a když znalost obecné matematiky a nerostný ho svého oboru tak může abstraktní matematiku konkrétně použít nikam konkrétně použít aktivitou ve svém oboru stejně tak je to životem lidským když konkrétně zvládnete svůj život váš obor a oba znáte abstraktním mateme život ježíše krista v tomto v tomto oboru totiž v tomto řádu vědy tak můžete tento obecný princip aplikovat použít nese životě ko se použije verše krista když nezvládnete svůj život například se uzavřete to ašera jak užité zvládnout život základní omyl je musíte medii musíte tam něco dokázat vyplatí ukázal do třiceti let byl tesařem postelí výčitka ale tím aby nám protože se ten syn do toho co máme dělat byl a napřed zvládni tento život a to je v něco nauč a kdy jsem se v něm není marné snažíš za mnou jít tím ty že to abstraktního umět něco třeba pochopíš ale nikdy to nespojí se svým životem čili co je třeba něco pořád svého v životě dokázat a pořádně pořádného ani aby to šlo jako tomu třebas když jsem douho dobu věcem zaměstná tak této nesvolil se musel tím týrat a ne ne a tak se naučí dítě třebas chodit že ani neví že chodí napřed musím myslet na to jak to nohu položit a my nemusíme myslet na to jak no vyložit to je samovolná činnost a veškeré činnosti této vaší sem náml protože jsme do toho vpluli takhle musíte po do celého života a to je moment li se vinu že tebe pomýšlel a abyste propojili ten obecný vzorec když se krista tím tím konkrétním životem a to platí na každý vědní obor matematiku neska potřebujou všichni lékaři přírodovědci všichni a nemohou mít použít když neznámou svůj vědní obor třeba ještě bez matematik když neznali třebas stolky a a na to my výlety všemi a teprve potom mohou na to nasadit tu ne to matematickém tak řekl to vyšší a spoj propojte dohromady ale ze tedy jaké tady nebezpečí že každý bude jenom o svém oboru schopen používat obecných vzorců a jinde ne takže kdyby měli řešit nějakou komplikoval záležitost třebas zdravotnickou technickou to se dneska která by ne o to spojení jak nedali působí našim netechnická tak musí technik spolupracovat lékařem a pak se mohu domluvit také jak to abstraktní řešení které za tím je touží komplexně tak aby to aroma do tam aby prostředí nevadilo třebas zdraví a tak dále hádáte a to je odevzdal bohu jsou teďka ne nějak netušené oněch ohledáváním bydlet bourána totálně a vy to na ale mluví že ve viditelném podobně jako vy odívané se internován a se hořela viděl zase musel jeho vůlí za ta je že nebo středem to ale nejsem země bota nějaké ukájet do znám jako no to je silné zjevení let dokonaleji vyvětlíme o ráno tak by chtěl ří byste ještě či kdy kdyby byli v který a to vykládá a tedy je pro vás žít to se stává velkou pomůckou a ničení a vy se lehce odvalit žáka a to mi ty věci nejdou nebože se naučil používat těch vzor ale tak řeknu to jinak přeteklo to bylo nikom kdykoliv člověk se ocitne a ten na to dobře pozor při promíjí možnost a podaří se to něco co několikanásobnou podobu to vysvětlím proč tak i tato představuje snadný přechod do pochopení symbolu že do tadyže krista a to pochopení této oblasti není srozuměni rozumové s ním svatou mluví nýbrž představuje sílu k uskutečnění toho co v tom symbolu je obsaženo i symbolem toho tělesnému pevnými symbol jako třebas modlit matematiky nýbrž mají určitou závislém životě a na sobě určitou moc které se člověk může konkrétně chopit takže ten symbol mi sílu k provedení smyslu toho symbolu konkrétně a to všem konkrétní se provádí období se s jako matematice ale účinky daleko sny dosáhl ší mi že totiž se to rozlije do lidského života to použití a teď řeknu o těch podmínkách za kterých se člověk ocitnout u horní meze svých možností a za kterých vždycky ten symbol živa života můj k dispozici když mu vůbec ještě nerozumí před tím nerozuměl on porozumíváme jenom konkrétně prověřit a obejde k obecné no znalost to je veliká chyba takto dělali cítí křesťanství je dovedli jinému třebas poradit jenom sobě od po třebas při bezčetných realizací určitých symbol ježíšova života nikdy toho nebo byli nebyli vytrváte li to mu do toho všeho ale jestliže člověk který se dosáhne dostane určitého vrcholného stupně svých možností a teď plnit do podmínky neděli dní se ženou že dál nezmění se nemůže na to je nutné nýbrž uzná že dál než uzná to lidsky to uzná jako napřirozenému že to dále lidsky nejde a vyvodí z toho tyto důsledky když dál nemohu tak mesáše jsou ne prostředky kterými se může to bych nazval lidským nýbrž které jsou někde je li by psycholog vědomí nikde mimo rámec toho co si uvědomuju a ke by bylo možno použít kdybych ono je to nadvědomí nikoliv polední ale kdybych jako si snadno pomoct vysvětlení této pasáže tak by říkal že podvědomí se bude tehdy když vědomí ochabne podobě li spřádá například opravit nové když mám úplné činnosti útlý bdělého vědomí a nadvědomí za začne přála novou stavu tedy když bystřin vědomí na poli me ne jednou těmi jako by si že by ji vstřícně rem na vodu tak abych dosáhl hodni meze seele teda na podali vyšší vně přejít ne mi rozuměno a toto je ten moment vypil tím že lidskými nevymyslel dostal sem mohl ale musí to být bez jakýchkoliv definování neklid sráží daleko že než je ta střecha dopadá při neklidu a jestliže ale zůstanu při tom klidný a zůstane bystrost sama a to je nějakým způsobem rozšířené vědomí to je spojka která v sobě nemá nic konkrétního nýbrž je to něco abstraktního podobni statnost toho dalšího poschodí které pro tak trati a tím se to stává spojkou rozumíte to že to dostalo či že se vedle toho čisté byle vědomí je to ta na úrovni na platonikové když úrovné vyšší úrovně duchovní kde toto základem další nadstavby a to je základ veškerého tomu symbolismu ježíše krista že ukazuje na určitých stupních kterými prochází jeho život jak na spodní stupni se staví stupeň hory horní a jak se na to i to před tady vykládat to nebudu vykládat to si musíte znovu natrénovat toho nebo do myslet si to nebo přečíst nebo naučit se to to nevadí to sem napsal