Karel Makoň: 81-13A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

obojí se střetává v lidském nitru to velkou výhodu že my jsme křižovatkou těchto dvou neustálých pohledů božích a že můžeme brzo se opřít o ten brzo onen pohled přeme li se o ten pohled atmana tak se setkáváme s bohem bez opřeme se o o tohle tudy nacházíme boha ve všem se boha vidíme rozumíte než čech ho vidíme řekneme jsem tady pán boha neviděl on tam v tom je si koště kajícím na ulici vidím pán jako to udělal ramakrišny a obojí je užitečné a obojí se vzájemně doplňuje takhle rozumíte všem aspektu božím ho je různě pojmenovali na různých státi ta všelijak na by mělo prosim vás promiňte mi že vás tak obývám aby mělo tohleto stačit protože ostatní jak čám jak načetl zkoumání které ze které ze dvou vite to nemá smysl ale tohleto ještě smysl to se rozumově zvládnout chci ještě zvládnout víc pro rozum bohu ale ne se mi to zatím nedaří vím jak je to to nedovedu vyjádřit aby to rozumu při a mi to nedaří a proto se ještě tvrdí na tom světě je tenhleten podařilo vysvětlit tím že se rád aspoň nějaké moment v tom co říkám navíc opět tomu co se ti že třebas nějaké věrouce jiné že ano ale je to eště máš potřebuju něco navíc tomu danou zároveň spojena s věčností a mají pohled obrácený člověku může tímto povede o je to vlastně péče člověka toto péči o člověka tomu říkám pohled si ho dostat přes sebe přes věčnost nás k bohu a tohleto je velice důležitá chutě která bral kdysi bez ukázána že se dělat panna maria tak on trůně nenese a tam bylo podmínky napsáno že by z pane v jen jsem neznal do míry německý jako když si tak se museli doslouží a málem sem to nenašel v velkém se naše sprostá jsem spona člověka s bohem a to je funkce že bůh který není obrácen tváří člověku to mám nemůže člověka spasit nemůže mít pomoc spáse ten se tváří nebo ten ten splní tam uvnitř jako ježíš krav která ani na nesvítí v ničem že my nevidíme že ano a neříkám že je mu to jedno ale prostě chová se jako by to bylo jedno než to nesmrtelná duše se chová lidsky ta pečlivě matky se ztrátově ka a vede ho zaručit to je jedna tatáž bytost boží ne ale jinou funkcích pane po po ježíš kristus říká nebe pavel říká ve mně žije kristus když nežili š že žije kristu a před tím řekl se zmenšovat aby ve mně stále víc narůstal kristus obojí věc obdobné pochopitelnější o téže zkušenosti proč neříkal ve mně je panna maria ne nebo tak nějak protože opravdu tak funkce boží kterou zastává panna maria se obráceného boha v člověku to je funkce někoho kdo kdo nebo boží funkce která omezenou úlohu průvodce po určité fázi života jakmile totiž se dostanu na úroveň ježíše krista tak nemusím být den nesmrtelnou duši to si o bych ne na je uvolněna ode a nemá to břemeno lidské na sobě to z nido na se na ty balíky minulých sam skalický rozdáváme z lidi jenom z toho do aby se jich zbavila to letí žil a když ten člověk se spojí s bohem třebas tím kristem nebo tak tak ona ten balík skládá nemá tato sounáležitost s bohem je tak nutkavá že veškerou tao po životě na tomto světě předčí že se touží potom vy tady na světě když je u boha že ano a jestliže ale ježíš kristus převezme to že zlo vodní že přebírá duše od panny marie bych tak řekl bychom mluvili symbolicky tak zase nikdy nikdy nevedl nikoho k sobě nýbrž otci pocit si na tak jestliže pán ježíš za se dělá přechodnou funkci spasitele tak zase opravdu fun spasitele on člověka spasí tím že ho přeme ne k bohu převedla svatého přes třebas pannu marii že ho taky všelijaké musí se myslet že kdyby on sebe narodil kdyby nebyla panna marie jak jsem ho nenarodil ne jaksi opravdu v tomto smyslu přes panu marii on vede nás protože by se byl nenarodil a co se co se nám stalo se nám zdá být jako výstižnou událostí se tedy narodil z panny marie je to ale ustavičným se s pánem a rodinu každého z nás který zažívá nic nic zrozené stáj v betlémě to je průběžný takový stav pojem manas je pojem který mu není rozumět proto že si při tom myslíme že to nějaká další složka a ona je to vlastně vtělené vědomí boží do člověk vtělené vědomí boží do člověka a jestliže člověk vnímá jenom pomocí tohoto vědomí jenom tento svět znamená očima jim všem veškerými smysly a rozumem citem tak odsuzuje toto proudění toho z vědomí božího do vědomí lidského k tomu že to bude jednou končit tím že člověk časem přestane mít zájem o tento o tomto živ vědě že ano nebo nakonec nebude mít všech pět pohromadě a nebude ani vidět třebas a nakonec zemře a nebude vůbec ani vidět ani slyšet není ani vnímat ne tak tímto bude končit tím komnaty ho toho do řídí tam v astrálu ne a když ale tento vědomí používáme jinak tady bylo řečeno že ho obracíme k bohu tak věčné které je podstatou toho manasu to je to vědomí se po jísti věčným ne toto věčné tady při soma bylo mrháno o nemůže vypotřebován ale bylo promrhán do bojí živá no tak že to nebe do nazpět nezažíval to okruh je vytvářel toho ku že to takhle to zaujímá okruh provádí se okruh a tím o klece člověk se nebo mocí manou sjel ke všem těmto věci neboť to huse člověk to vědomí božími věnováno do vínku a on si s tím živ a co chceme že obracet to vědomí šin tomuto světu anebo potom že podle tohoto dopadne křesťanství se dostává se že dostal do nové fáze mistr do vlastnění a majetku se dostává do správcovství do způsobu spravování věcí a tedy bude mít takovou moc především na křesťany aby je přiměla k tomu že by věcí jenom spravovali a že by je přestali vlastnit tak pak nastoupí křesťanství jako vrchol moderního mi vědeckého myšlení protože opravdu bych se by do načase při tomu nakou že věci taktické jenom na čas tady spravuje a že si jenom myslíme že jsou našel svědčí že se dříve nebo později že nejsou než a když na nějakou smrtí no ale třebas odcházejí vlastnosti odcházejí přicházejí lidé a ničí se věci a tak si to správcovství takže říká ta vyšší fáze křesťanství kdy či se bude chápat jako učení o tom jak spravovati věci a bude se to přednášet na školách ta nám otevře zrak protože nás učiní svobodnějšími než jsme říká medicíny velice bohatý a veliké pojetí majetek a říká o sobě že by byl radši stavem jenom a říká potom nebude mít vůbec platnost nějaký komu mus neska protože ten by měl vlastně k tomu bez tomu správcovství a on zase znovu ceova stít říká on tam ten američan ale na tom pravda ale je to zajímavé že přichází na tou fází stejnou kterou zastávám jsem proti vlastnění jak více prožijte za základ pravého čestnost a nejsem ne proti spravování věcí pravá věci musíme dokonale než dříve protože jsou nám svěřeným od boha to správcovství nám svěřil bůh musí být dokonalejším že bych to vlastnil ne no tak to jsem byl velice šťasten a jsem potom přijde předtím ne do prahy a ten člověk se tam ke mně hlásil takže podle jména sem ho poznal je mi či že doma věcech o kterých se vůbec nedovíme když přemýšlíme a není možné se dovědět že přemýšlí víš působ myšlení nám umožňuje jenom vnímat tuhlety sám závislosti tohoto světa a uši závislosti odjinud podaná ke tušení ale jistotu ne kdežto vědění které ne nespočívá v přemýšlení o poznávání které není závislé na tom jak si to přemýšlím jak si to rozmyslet na to jak to v dumáme to pokud je v tom nějaké poznání a když v to tak to nás to nám dává vědomosti o tom co se rozumí nemůžeme dovědět a tak bych ho spočívá v tom že že to řekl to to řekl tak aby se to živá v tom že víme že to co se dovídáme je od boha ne že to nevyžaduje vůbec času ani kapacity rozumové abych to všechno v sobě uzavřel že například obrovském svým formací dostanu v okamžiku a nemohou imbecila jak se tam dostal nebo odkud záleží měl jsem před rokem ještě na živu přítele hříchu a věděl jsem že umře a tak sem prostě mu to ona sem jsem vám to taky měl to napsal ne to co to stání a bylo by dobře si toho patří a to ne někdy se to tam se stáří kam jsem ho asi napsal tohleto to dneska neřeknu tak dobře jako tehdy podívej se ty si v takovém stavu zdravotním že za několik dní nebudeš na tomto světě opustíš tohleto tělo berte na vědomí a uvědom si jednu věc že můžeš být prospěšnější svým lidem tím že umřeš než když si naživu a to ti budiž velikou útěchou že totiž ty než na působit svou smrtí daleko lépe než svým životem jsem mu to vysvětlil ještě ne a jsem tohleto pojednání totiž psal tak aby to mohl čísla není katolický kněz který ho připravoval posledním pomazáním na smrt takže tam bylo asi tohleto když se vzdáš sebe sama sebe se mu tam psal tak můžeš tím více neosobněji plní ze sebe vystoupit a věnovat se těm ostatním dokud myslíš na svou chorobu a na svůj život tak máš toho tolik tolik starostí že nemůžeš těm ostatním pomoci jedině ten který se vzdá svého vlastního života a do jaké míry se vzdá vlastního života tak ten může pomoci o to víc těm druhým ježíš kristus se vzdal svého života na kříži například aby mohl pomáhat jiným a že by se byl nevzdal toho života na kříži taky nemohl pomáhat než k tak to patří také do určité míry o tobě tak prosím o jedno poset posílám kněze vzdej se dokonale tohoto života abys mohl pro něco udělat tak on to provedl sem se vzdal svého života řekněme říkal jsem něm velikou odevzdanost ne zapíše a přitom to tam bylo víš taky tak tady mám otázku automatismus dvě že on nemůže od začátku automaticky přeci působit že by to odporovalo ježíšovu učení že kdo chce za mnou příti a tak dál to znamená musí tam začátku být nějaká vůle nikoliv něco automatického automaticky nikoho království boží nepotká že ano ale to co jsem zažil a to jsem popisoval detailně nemělo by odporovat tomu co tady říkáte že to automaticky nejde když ho to automaticky jde totiž takhle jestliže jsem třeba v těch sedmnácti letech provedl nějakou obdobu něčeho co udělali učedníci páně jsem se vzdal svého života i se vzdali svých rodin ne svého zaměstnání a tak dále a to byla ta vůle že jsem c že oni chtěli za ježíšem tak se vzdali své rozví rodin a zaměstnání jsem nechtěl jít za ježíšem jsem se svého života tehdy vzdával protože jsem v něm nenacházel nic nějaké zalíbení dostalo se na scestí kam jsem si nepřál aby se dostal ten život a tenhleten moment že tehdy automaticky nastoupilo vědomí které se vůbec nečekal že nastoupí ne bylo dlouhou dobu připravováno život připravuje totiž automatismus dvě v době ještě než se člověk rozhodne jít cestou bohu jestliže třebas žijeme v noci ve stavu ve kterém který si uvědomujeme že víme že jsme tam někým jiným kterým se ztotožníme to se také děje automaticky zrovna jako se automaticky děje když tady nabydu vědomí tohoto světa a považuju to zas za jednu jedinou skutečnost ta když tady klepe mi srdce a tak dále tedy je pravda jedině ta že ten automatismus dvě musí tady napřed být a pak se do toho musí zamontovat lidská vůle že ježíš kristus mluvil z prostředku a když vememe jenom jeho výroky tak mu nemůžeme nikdy rozumět my musíme vzít jeho život a pak porozumíme tomu co to byl automatismus dvě a že u koval dříve než ježíš vůbec promluvil a než si vůbec něco přál a vůbec to to mohl svou vůli zasáhnout zasáhl do toho svou vůli se když se narodil u panny marie vůbec ne to byl dítě nemluvně a výchovou a tak dále to všechno bylo mimo něj ten automatismus spoušti a my jasně ukázka věší životě ježíše krista jak se o tom se to roste bez přímého chtění člověka a když potom doroste samosebou do určité fáze tak pak člověk musí se rozhodnout musí ho buď odhodit tu perlu kterou k dispozici anebo tu jsou hřivnou dále hospodařit ježíš kristus ukázal že celý ten život automatismus dvě hospodaření s hřivnou která není naše to je nejsprávnější pochopení automatismus dvě a jestliže s hospodařím správně tak nastará stanou přechodná období zúčtování ve kterém za jednu hřivnu dostanou třebas jedno město nebo tak jak je tam řečeno v těch přirovnání ne těch podobenstvích čili uvalit vně se to a kvantity se to rozmnoží ano tak je to s tím automatismem dvě bych k tomu řekl ještě něco co se bude týkat josefa to body na mile překvapil mně pořád píše v jednom dopise kde mně vysvětluje moje méno makoň ne ten jako budu se to a ale dost se k tomu přiblížil a protože se k tomu do přiblížil tak vám na něm na tomhletom jménu vysvětlím funkci automatismu jedna od toho ismu dvě jak jsem se o tom dověděl když na spadl ten balík v tom koncentráku když jsem se vzdal svého života kdykoliv se člověk totiž zdárného života v malém nebo nelekám musí upřímně se vzdát všeho o čem že tím je tak vždycky odhalí automatismus dvě a uvede ho do činnosti ovšem rozdíl mezi tím že ho uvedl činnosti a mezi tím že ho krmí to je jiná záležitost ke mi ten autoritu a meze do do života když ho potom neumím krmit tak nám o tom desdemoně vědou oživený živoří a bere si život z tohoto automatismus jedna a tím velice trpím proto křesťanští světci kteří o tom nevěděli to nešli velice trpěli jsou vzorem utrpení to by nemělo být protože nevěděli jak se krmí automatismus dvě neví taky nevěděli taky je jak se dýchá jak on musí jak musíme za ním dát všechno a potom oung je samostatně nejde to nejde to automaticky v tom smyslu že musím dýchat můj naučit se dýchat jak von potřebuje naučit se pro něj jíst a ve všem ho živit když ho naučím živit tak von potom automaticky uvě ani tento automatismus jedna nefunguje sám o sobě čeho živé tělo musím živit toto tělo aby tam ten automatismus dvě fungoval aby mně klepalo srdce a tak dále se musím živit a pak je to všechno o tatická ale je to fakticky automatické není protože kdybych to nežil bylo by pak automatismus on suverénně nemůže být živ jako o tom lisu vědom že být živ sám o sobě ho nebudu živit rozumíte tomu tak tak ta celá situace vypadá to vysvětlím na tom makoňovi jo tak to je končí to a on to se podobá to svět napřed na o omyt učí slabika to znamená odněkud z nitra o tady vzniká ó dole z nitra řekněme božího to symbol převedu do učí činnosti boží se něco uskutečňuje dopředu ona tam to končí to je realizace tvůrčí myšlenky tím znázorněna m znamená zakotvení někde v pohybu řeči v pohybu této úrovně když když by to bylo než m končí tady to je daleko dál končí než n to končí že končí na patře nebudu mluvit o tom jaký význam mystice a jógy józe patro tedy jiný význam než ústa jo ale také o tom pomlčím přestala se další přednáška by se se kecal těm indům do toho hed tak to nectí ale měl jestli jak jděme jen ani neuzavřené propouští musíte pro pouštěla ke jazyka růstu to znamená ono to učí když něco z duchovna bereš této o svůj život to znamená to jak jsi stvořen když to bereš tak ne aby si to nechal pro sebe popouštěj to popouštěj nepovažuj tento život v tomto světě za něco méněcenného pro které pro terý by to nebylo určeno pro tohleto také určeno předtím on je k došli psaného k šipka směrem ne vši kastě nemá a stěna jakmile budeš obracet to óm opačně vrženo malinko popouštět jako on ale bože o podstatě větší část obracet do nitra nazpátek tak to bude mít ten následek že za též klepat ale narazíš na stěnu to znamená ježíš kristus mluví o dveřích let musí být otevřeny a v sj sám neotevřeš ti budou otevřeny tak se ocitneš na druhé straně ten automatismus dvě se spojí s bohem stane se součástí vědomou součástí království božího matka tvůrčí princip že ano vesmíru tak takhle on to takle přímo neříkal ten od ale dost to tomu přiblížil kupodivu mu to na dám písemně nemusíte mu to říkat todleto protože on moc se lék zabývá těmito věcmi a říkal mně máš jedinečné jméno že takhle se to to vodvodit ne a čili jsem tehdy když se mi tohleto objevilo v tom koncetráku jaký význam pro pro to slovo makoň ne jsem tehdy pochopil jaký je smysl následující smysl mého života jaký mám zacházet co si mám co mám dělat abych živil automatismus dvě a abych ho nejenom krmil abych taky dýchal jo že k tomu třeba ustavičně se modlit plácat rty sebou skutkem se modlit právě dneska jsem to předváděl doktorce že jsem říkal tak mám tak krátkou dobu tak to podobenství o mazda tém synu řeknu jako modlitbu a ne jako povídání o marnotratném synu protože ten ježíš kristus když vstoupil do toho bohu toho matouše tak se tam těmi slovy za modlil a vono to v případě toho matouše učinkovalo nejdokonalejší obživou automatismu dvě je dýchat za něj a to je žít v přítomném okamžiku nesmí dělat to co dělám když jak říkají ší na když sedím tak sedím když píšu tak píšu jakákoliv světská činnost nic se toho nevymyká dělat právě to co dělám neříkat si a co potom nebo jak to dopadne pro tu věc to dělat opravu myslet na to co dělám a to automaticky živíte nebo dýcháte pardon dýcháte pro automatismus dvě kdybyste toto dokázali dvě hodiny tak máte ten automatismus tak živý že vám z toho bylo špatně proč že on by si potom žádal dál potravu a bral by si z vašeho běžného vědomí z toho čím živíte automatismus jedna aby to cítil jako osobní újmu omdlívali třebas že ano nemohli byste soustředit na na světské věci když jsem takhle oživil nebo byl u oživen automatismus dvě tam v tom muzeu jak se vám to líčil jak jsem potom nebyl schopen se věnovat tomuto světu že automatismů kořistnicky všechnu sílu mně bral pro sebe on chtěl abych pro něho dýchal a která jsem ještě neuměl on nechtěl být jenom živen on chtěl taky abych něho výchovnou čím pro něho dýchat pořádně aby se mi nezadusil že neřeknu kdo to říkal o a jak tady že zázrak v o a že to není žádný vývoj a že kdyby v duchovnu bylo možno vývoje na naše na věčnosti tak by se tam neděli žádné zázraky a jalová žijete duchovní život život věčnosti za zázrak nižší název zázraků a to musí být takový skok do toho do této oblasti a nikoliv nějaký vývoj odporuju protože všechny zázraky které učinil ježíš kristus byly součástí nějakého vývoje on nemohl ty zázraky dělat dříve než to podaří ten vývoj který on měl za sebou do jordánu a potom na poušti způsobil že mohl dělat zázraky že totiž mohl dělat něco z moci svého otce a ne z vlastní že to řeknu ještě to se vám jako toto nechtěla ta doktorka dneska pochopit se totiž že to říkala všechno ke mně z pocitu oddělenosti člověka od člověka že ten zázrak který udělal ježíš kristus na někom a zdá se že skokem se něco změnilo napřed musel připravit jako kouzelník ne v těch třiceti letech svého života předešlého a v těch tisíci sedmi sty letech kdy chodili s tím abrahamem a s jinými jo než se tady vodil tělesně jinak by se byl ten zázrak najednou nestal tam bylo třeba minimálně přípravy tisíce muset let aby se moh vůbec nejmenší zázrak stát aby moh se například narodit v betlémě a když teďka řekneme ta je ze strany hříšnost že takhle vývojově ale že se ani těch doby vyléčeni například tak třeba dejme tomu ten člověk u toho rybníka sedmadvacet let tam ležel a beznadějně ale neztrácel klidu pořád čekal ten anděl zčeří pro něho vodu on tam vstoupí a bude uzdraven z toho se své chromosti nedočkal se skal sežíš krista nebyl to skok protože ježíš kristus u tady říkal co tady děláš na nácvik a a tak dále že teďka vysvětlil no tak je asi zdráv tože to trpělivost byla veliká jestliže dejme tomu co se říká si řeknete tak to co se ti hodí takový zázrak že ano ale i tam byly zázraky které to takhle to takhle to tam nešlo že tak například dejme tomu měl přítele lazara ne a ten mu umřel za nepřítomnosti ježíšovy marta a marie sestry toho lazara mu vyčítaly kdybys tady pane byl ještě zůstal nezvali zdržovali někdo tam měli rádi a tam viděli tak by se to bylo vyhnal by dodání zázrak o vytlačil že tam tři dni a jenom tvé zapáchá začli prostředí a to se s dání dělat to říkal nezoufejte si ne že by se neměl i to že ta mrtvola tlela tři dni byla příprava zázraku kterou který byste nepochopili kdyby se bylo nestalo to co se stalo s lazarem vždyť je to předobraz toho cesta ne se mnou budu tři dni v hrobě než vstanu z mrtvých a proto se to stalo ejhle zase vývoj že tomu nějakou řekne tady si to ještě taky podařilo řekneš možná ale copak takový od narození nevím co to bylo hluchý nebo snese co to bylo a oni se ho tady ježíše když udělal zázrak byl normální ten mladík čím se to stalo že on byl od narození takhle potrefen zavinili to rodiče tou svou karmou anebo to zavinil von svou karmou odcházejícím vtělení říkal žádná karma žádný vývoj nic takového ukázala se jenom sláva boží pro ni ř jiného se to nestalo čili nedá se to vždycky ukázat na potrefené osobě nýbrž vždycky se musíme petr také zdroje který to způsobil a sláva která se tam ukázala tam nějak se sebou ten vývoj nepovažujme vyléčeného za oddělenou bytost od ježíše který léčí prosím vás to ježíš nikdy sebe nepovažoval za jiného než za toho který je buď léčen anebo je nejmenším z bratří jeho neboť co jste učinili nejmenšímu z bratří svých mně jste učinili ano že li opravdu i č takhle budete myslet ne z pozice odděleného člověka od vědomí ostatních lidí tak pochopíte že ten vývoj který zdánlivě někde šel skokem a to byl vidět jasně byl připravován vývojově a potom zase velíme uda ubíral klidně dál když třebas dejme tomu ti učedníci páně vstoupili do učení u ježíše krista byl to skok bylo to připravováno jejich předcházejícím životem tím co žili předtím do těch svých let než se dostal k tomu ale potom zase ještě to muselo provést projít dalším vývojem a kdyby tam všude nebyla ta vývojová stránka takhle zdůrazňována bych ten netrval ale vona vono v není nikde mezery mezera vám připadá být jenom tam kde z pozice pocitu oddělenosti věci posuzujete tady je ježíš tady je léčen ale on říká ty jsi pomohl tomuto mrzákovi by to si pomohl mně mějte na mysli když svatý martin tehdy ještě setník nebo ku římském ne když tam někde víru ve francii přistoupil k bráně města ur a viděl tam žebráka který by nahý a třásl se zimou rozděl se s ním o svůj plášť měl potom v noci tento sen že by se mu ježíš kristus a říkal mu děkuji žes mně dal ten svůj plášť mně nebyla zima on říkal pane jsem viděl žebráka a ne tebe to si myslíš že tím žebrákem jsem nebyl takhle v ten vývoj musíš myslet když svatá terezie snažila umřít vono to nešlo ani skokem ani vývojem nijak ježíš i říkám a co pak zapomínáš dcero že jsem za tebe na kříži umřel oděje do smrti na kříži a teprve pak umřeš když se oděla do toho vývoje který nám ukázal ježíš kristus do své smrti o narození do své smrti na tomto světě okamžitě vnitřně umřela a že na věky ve věčnosti vědomě se to nebylo kam ven na vrtalo skok stal zázrak tam na poli ta nová se objevila nahoře a vevnitř byla napřed že ale fakticky to skok nebe konec vysílání bych řekl tohleto nějakej svatý petr řekl pamatuj že neodejdeš odtud dokud posledního haléře nes nesplatíš tohleto si vzali deterministi do hlavy a říkali všechno je určeno všechno si musíš vypít celou karmu ne a nebo si nesplatíš všecko tak musí se tady bídně plazit po tomto země zemi a nic žádný zázrak ne nečeká nic takového tak prosím vás on nedefinoval svatý petr ten s to je překročení nekonečně o to by ti na jiný pen o tom nezáleží on nedefinoval co je to splácet nedovede si představit co je to splácet například láskou jaký zázrak se rodí když něco začnete splácet láskou kolik toho najednou splatíte jako byste udělali skok jakože ho děláte nebo co splácíte vděčností že dobře vám to ukázal ramakrišna na tom přirovnání s tím tanečníkem že byl vděčný za to že jenom tolikrát ještě tělo i v těch listů na tom stromě že se znal jak je to mizera ne a pro tu vděčnost okamžitě byl spasen ne čili jakýpak předpis a jaký zvláštní pohled na zázrak všechno je zakotveno v počínání člověka jestliže je dosti velkorysý dovede od sebe odstoupit ten tanečník musel odstoupit od toho mizery on musel si říci no tak je mizera ale bůh je hostina jako kdyby maří magdaléna byla pomyslila na svoji minulost myslela pořád na svoji minulost když lak ježíše nám se mu složila k nohám by byla nikdy nezískala svatost a byl by pořád tím kým je tím byla ne ale o to ten život tam vložil složí život k nohám ježíšovým okamžitě budete svědky zázraku pro každého je připraven jenom se musí zbavit sama sebe víte tak jednoduchý princip odložit sama sebe ne a pak je ten zázrak tady ovšem boho připravován pochopitelně brzo ho připravova čím se že tří taková maří magdalena toho patrně měla dost život ne a proto přišla k tomu ježíš kdyby toho nebyla bývala měla dostati mu nešlo víte dobře že pojem času je relativní záleží jak vám pomalu utíká čas když se nudíte jak vám rychle běží když jste něčím zaměstnáni čili vývoj není otázka času vývoj je otázkou intenzity života samozřejmě že čím intenzivněji žijete přítomného okamžiku tím ten vývod pohan tehle ji kupředu taky dodává ten čas přepočítat nějak ale ve skutečnosti kdybys byl největším šik emoční kyne na na loďce svého poznání se třepali znamená kdybys získal poznání tím že se otevřeš mu tak okamžitě se přeplavíš přes všechny ty překážíte stojí mezi tebou a bohem že není to otázka času a je to přesto se to jeví jako zásadní otázka času že totiž člověk musí překonat tolik a tolik věcí ne než se to stane například dejme tomu ten u toho rybníka musel tam být sedmnáct let třebas ne ne se to stalo ve skutečnosti von potřeboval sedmadvacet let k tomu aby se dokonale oprostit od sama sebe aby na něm nezáleželo aby zůstal v tom klidný že tam ještě ležel v setrvačnosti ale ho to neznepokojovalo že sedmadvacet let nikdy se nedočkal toho zázraku kdybych byl očekával jakýkoliv zázrak ve svém životě ani jeden se nestal ale protože jsem na zázraky vůbec nevěřil a nevěřím a nebudu věřit tak se jich děje každý den spousta jenom proto že na nevěřím a že na nečekám jež si od nich nic neslibuju žádný zázrak se nikdy nestal žádný zázrak ježíš kristus neudělal ani jeden ne se na jako skok jako zázrak jenom špatné vysvětlení určitého určité situace kterou nechápeme ano která lidsky minimálně dvě stánky na je ten je toho léčitele druhé straně toho léčeného kdežto my si myslíme že ten léčený to všechno působil vlivem toho třeba že byl tak trpělivý to není pravda tak tam nabude straníme být ten ježíšovi šlo minci řekl že svatý jan pod křížem je zvláštní bylo byl tím ježíšem na kříži byl totožný s ním takhle se že takhle ta přeměna probíhá ne nepotřeboval les proto na kříž a předtím byl protože o sobě nevěděl toho taky nikdo nezatkl ne on tam jako jan nebyl to nemohl přizvat to že on byl na kříži že jsem zásadně bytí myšlence že ten který umírá ztrácí sama sebe není to pravda ten který umře neztratí sama sebe který jenom jednoho prostředníka lidské tělo zamění za jiného prostředníka astrální tělo a s tím se ztotožní stejně dokonale možná že dokonaleji než tím tím tělem protože tam větší možnosti pohybové a jiné komunikační podobně ale ještě jsem třebas toto prožil od toho jednoho a půl do tří let to se mu to jsem byl čtrnáct operován jsem se přestal ztotožňovat s tělem jako ten kdo umřel na tomto světě jsem se nepřestal ztotožňovat s tím kdo myslí se si představoval že se tím kdo myslí a toto tělo je prostředníkem mozková una tak dále toho který myslí aby vůbec moh skrz toto tělo mile aby moh tady vnímat na tom světě dneska bych řekl jestliže abych řekl ze stanoviska svého poznání že již vidím vás tak si nemyslím že vás vidí to vy vina totalitě nemyslím jako to říkám si myslím že to způsobuje bůh že vás vidí a kdyby on mně nedával k tomu sílu by vás viděl by vás neviděl že bych taky neměl tetu hmotu a nic takového vozu se dneska neztotožňuju s tím do nižší nesmí pro sebe tím do myslí sedmnácti let jsem věděl že jsem nesmrtelnou bytostí nesmrtelnou bytostí ne ten který myslí ten který myslí je překážkou toho nesmrtelné bytosti že dokud budu myslet tak ta nesmrtelná bytost nemůže navrch nemůže být nemůže nemohu si vědom trvale teprve při zastavení myšlenek ale ne do trní vědomí naopak zbystření vědomí vyjdu z toho úzkého okruhu myšlení velice úzká úzké vězení a dostanu se do všem ših pole do rozšířeného vědomí ve kterém nebudu vázán na toho který myslí a se dostanu ještě dál nebudu vůbec myslet a budu chápat věci bez myšlení jako takové v jejich podstatě vnitřní podstatě kdybych vám například chtěl odpovídat na tyto věci jenom rozumem tak když tím nebyli spokojeni ale protože nepotřebuju se dotazovat rozumu na to to říkám jenom na překlad musím a tak o tom mohu říci víc než normální rozum o tom může říct protože se nesou člověka který myslí si neslibuju od toho který myslí tolik co si od něho slibujete vy vím že je to prostředník ten který myslí třídíme autor by řekl manas je prostředníkem ne on tam že se musel že člověka tak ona se tam při prostřednice to není ještě to pravé pravé je atma totiž jestliže třebas my se chápeme si představit cestu k bohu a o představu tak podle mého názoru je to počínání asi takové jako když si člověk bere do ruky mapu aby podle mohl jít tím že se seznámí s mapou nástupci a jak se postupovat podle mapy to zaručeně není špatná věc