Karel Makoň: 82-21B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

svou existenci věnovat bohu tak aby to mělo spojovací účinek abych se tím přibližoval ke království božímu tak tomu musí vypadat jinak nesmím být středem ježíš kristus řekl když se mu tam tady dobude největšího boží do slouží všem kdo do obloha ne do nemá tady dobře a kdo všechno hra na svoji vlivu vodu nýbrž kdo nejlépe slouží jestliže po svém činnosti nemohu říct že dobře slouží prosím tomu bližnímu třeba to není nějaká přímá cesta k bohu dělám správně jsou ideje ti to není dobrá věc je si dobře nesloužit dělám polovičatě lajdácky a a but bylo za mnou tak tím se nepřibližuje k bohu to musí mít jiný charakter co možná nejdokonalejší musím povahu činnosti a pak je to přibližuje k bohu aniž bych na boha myslel to je služba nevede to něco vznešeného na pozemského když to nemá tento přízemích kterak tu nastal o tom taky nebude proto ježíš kristus mohl říct cokoliv se udělali menšímu tratích mým ve kterém vůbec nepoznávali krista ve ani v tom posledním soudu vy jsme viděli k tak jestli to to nepoznával jestli to nedělali bez ohledu na sebe dosahu a na to že při do království božího do prostě nedali dokonale jak mohli jak se tím bohu nepřibližovali takže prosím vás je tedy byste si pro tohleto do toho chrámu na tu živa tou tak tam je to proto aby se dokonale moh jednat tmě dokonaleji než dosud by se toho vložili sebe žere protože se chce betonovou aby tam že byl opravdu slavná to do dlouho trvá ten rozbor tak končím s tím že tam přistupujete do toho chrámu božího s úmyslem obětovat svou lásku to byste milovali dokonaleji mocí boží a ne proto by abyste byli tou ukojení zase nýbrž abyste lépe sloužili bližnímu o tom nebo v sobě máte právo milovat sebe jako bližního prosím ale především abyste se naučili milovat boha protože tam kolikrát nevychází ono totiž není dost dobře možné milovat boha když nemiluje bližního kterého máme před sebou jak říkal ježíš kristus čili nesnažte se předpis pánu bohu jak to dělat aby se lépe milovali nikdy to nerozebírejte vím tam jdete podle lidských hledisek bez podle žádný hledisek vy tam do tím co máte k dispozici vy máte třebas u bohu lásku nebo jsem si myslel začátku cesty že vůbec žádnou lásku nemá jsem si přitom troufal prosit o a b a možná jsem si myslel že nějakou bych měl ale bez jsem tak dalece nepoučen že jsem si myslel že jsem někdy tak přeci jenom schopen milovat dneska i to nemyslím protože jsem mezi tím přešel přes několikrát přes a to přesvědčilo neby nedal ve ničím vyloženě do sebe ale se několikrát šel přes nic a to předčilo o tom že bůh je činitel že bůh je tže bůh je mu otec že bůh je jediný milující a tak dále a nemyslete si že když se tomu to naučíte v životě abyste poznali že bůh je vedení miluje a že mně stačí se jeho náboj a dovolit aby jeho láska ve mně žil že to je nějaké nafukovat to vás naučí pravé pokoře takže bych kdyby tam šel o lásku prosit o prosím prosebná modlitba taková mši jak vám tady čím to je dobře provedená nebo správná vod provedení v prosebném dneska víte kdy prosebná modlitba o právním když ji provádí to takhle tak to oprávnění a to po všech stránkách zajištěna správná prosebná modlitba či církev dola pravdu záležet aby po všech stránkách to nejtíž tím obnovením víry a a tak dále jestliže tedy to bych tam šel za tou láskou tak bych si tam šel s tím letím úmyslem pane bože dovolí nebo dopřej mi tu milost abych upravil proto lásku v sobě místo nebo tak nějak podobně abych ne abych pociťoval to je předpis neblahým to bych o neradil ale nepřevede jak přemůže stávat přitom o do vo citovat to je no to nestane ba bohu vy potřebujete i sobě projevová sku místo vy tam vedete to budete se dohoní a velice prudce umenšovat že poznáte nakonec že nebyl jdete vybočuje o a to se potom sveze to poznání že on poznává a ne my a tak dále a budete pokornější a pokornější to všechno by můžete komu péči svaté také za jiným úmyslem ale vás upozorňuju na to čím to bude méně velkoryse o to do jsem radil bylo velkoryse tak tím ten účinek menší tak vám neradím z toho z velkorysosti moc levo at třebas když nejste schopni takhle nikoliv na to jít a budete konkrétní nějaké přání nýbrž že se musíte ba pána boha že to nesplní nebo zvíře se tam takovým přáním děje to ne tak to nemyslím ale upozorňuju vás že budete pronášet modlitbu prosebnou méně obecně a tím taky méně nad lidství že nebude tak dosažná jako tam ta že to že budete mi před sebou nějaký konkrétní požadavek i třebas všem skromnější tady skromnost není na místě každé rozdrobením těchto základní prsům znamená nejenom rozdrobením vaší vůle rození naší osobní že nedáte dohromady boží osob a jenom jako celek tam žete bohu jak jenom na celek se mu že s ním spojit nejenom to bude mít za následek ale dokonce se přesvědčíte později se splní to o co se tam se modlili že jste nejednali správně že pán bůh vám ukázal především že mu nemáte konkrétní radit že mu máte jenom vycházet říct sebevyprazdňování jsem vás tady učil sebe vyprazdňování obecně sebe vyprazdňování ne sebe naplňování to byla cesta od sebe k bohu a ona může prosba vypadat taky tak že je to cesta od sebe přes pomoc boží zase k sobě totiž se vrátíte se vše tak byste byli měli být méně sebou a trošku malinko o poznání více učedníkem páně který koná vůli boží a ne svou a po stránce nejste sám sebou rozumíte čili budete se umenšovat těch říkal svatý pavel jestli by se to toto umenšování neviděl a to při konkrétní prosbě by nebylo možné přistavět prosbě nějaké by nebylo možné vestra myslí jenom na toho člověka ne na boha tak prosím vás to by by nepovažoval za správné to by to bylo všechno postavna na hávu na se tím varuji by byl rád kdyby se to chápali a uznali za správné to co vám tady říkám nemohou samosebou nutit a lépe je to vůbec nedělat než to dělat nepoctivě tady členem a cenu když nemám schopnost nic z toho co jsem vám řekl si přát tak bych tam měli aspoň zatím ničem na tu mši svatou abych byl schopen vůbec by bohu blíž způsobem jak on si to představuje ne podle mých představ láskou nebo činností ho z nedovedu aby bych měl ho aspoň na tolik ne pro sebe abych ho měl bych jeho moc měl natolik k dispozici že bych se s mohl ze sebe od sebe dostat tedy bude nazvat není úplnou rekapitulací textu který byl včera přímo na mluveno nýbrž je nutím jenom toho co považuje za nutné aby zobrazil hlavní myšlenku sebeoběti duchu vše svaté a takže budete si budete si muset to co je jsem tam se na říkal ještě říkat ne teď ale někdy kdybyste chtěli tímto způsobem přičíst postupovat že se budu rozebírat lásku a sebou rozebírat činnost nic takového nebudu jenom budu předpokládat že víte co je to láska znát i obsah a co je to činnost a tak dále Tak teď bych mohl ten text začít diktovat před to sebeobětování v duchu během vesla do chrámu vstupuji abych provedl napodobení simulaci sebeobětování pomocí obřadu vše svaté přináším do chrámu oběť která představuje mne protože si potřebuji oběť co nejvíce konkretizovat a přitom zachovat její velkorysost počíná si tak to skládá k oltáři ovšem v duchu o věč která představuje mne nebo některou podstatnou část sebe oltář je mi tělesností pána ježíše protože si se chci stát učedníkem páně přistupuji proto v duchu oltáři ještě před tím než tam přistoupí k něc a to se svou objetí rozhodnutí nám přistoupit děláme třebas třebas dělali své opakuje ještě doporučuji abyste si třebas přečtli lidsky posily to co patří k do neděli jakmile k oltáři přistupují přistoupí kněz do jak lékaři přistoupí oznamuji mu všem v duchu že jsem tam s ním svou objetí aby ne tímto způsobem přijal je to první fáze odstupu od sebe pomocí představy zamýšlím se s zem nad tím hříchy aby se snáze od sebe od pouta člověk se snáze od sebe poutá když že je špatný než by se odpoutal od toho který je dobrý ne rozebírám však v nich ji nýbrž tímto způsobem vytvářím novou spojku mezi sebou a jsem abych nabyl větší zájem o to jej sledovat on totiž i nadále bude napodobovat nejen svou ale i mou oběť stačí tedy je obecně vyznat své hříchy nezastavovat se u nich mám se tím snáze uvolnit prchavost je v kyne který mohu provést tím snáze čím jsem svobodnější člověk by měl tedy chválí boha že s ke své oběti přidat i svou platnost představit si představiti moc boží která si obojí může u sebe ponechat po tomto dvojznačné projevu vděčnosti si pomocí epištoly všímám nějaké epištole obsažené konkrétní podoby touhy po sebezlepšení by dobře bych byl napřed informován o obsahu epištoly evangelia abych se mohl rozjímavým působem řeší připravit na snazší pochopení a uskutečnění teď tu na sobě poší evangeliu povstávám na znamení úcty ale také proto že jsem zjednal podmínky k tomu abych obecně odstoupil svou myslí od země symbol zvládnut hlavy země od sebe abych to ve své představě snáze dokázal krédo pak uspořádá celý tento obecný obsah své víry konkrétněji postupným postupný uspořádáním své víry začínám tedy uspořádání svého nitra provádět uspořádáním své víry podle jednotného předpisu na znamení toho že oběť je součástí a to dokonce beze mnou nebo patře užitkem podobné oběti všech ostatních přítomných i přítomných křesťanů obětování tato obecnost oběti jiný význam než aby smazala vědomí o tom co jsem obětoval musím obětovat něco přesně představitelné ale zároveň tou chvílí to nesmí být ne proto v této chvíli pokud možno jasně formuluji představě co jsem o sebe vzal a co jsem vložil na oltář nebo oltáři to umožnit z aby zcela volně bez nevůle nakládal mou objetí i se všemi ostatními oběti následující fázím vše být totiž oběť proměna lidské oběti na oběd boží dokud je totiž to co jsem obětoval je mou obětí nemůže dojít k mému připojení k o vědí ježíše na kříži za mne a nedojde li k tomuto připojení nedojde ani k mému posunu věčnému životu abych k této proměně oběti boží došlo musí změnit také svou vůli za vůli boží proto se modlíme otče náš který přizpůsobit srovnání lidské vůle s vůlí boží tak abychom přitom byli maximálně spolu činnými při provádění vůle boží a to i při dodržování správného řádu hodnot závorce co napřed co potom a to vždy znovu při motivaci myšlení a jednání jen za takových okolností mám právo k tomu aby se v ne duši nastolil pokoj pocházející od boha a ne ze síly člověka samýho si za sluje našeho uvědomí že i všechny ostatní na ty svatosti pocházejí od něho nejenom toho kterou prosím aby měl byla dána to je další velmi důležitý stupeň sebeobětování a že za všech před nebo dosud zmíněných okolností je opravdu ve mně místo k tomu abych tam mohl aby tam mohl vstoupit bůh se svou milostí a postavit se na stranu své svatosti stát se při nejmenším obdivovatelem boží moci přijímání je okamžik vy přímá od boha proměněnou lidskou oběť věd boží obětoval jež jsem mu lásku přijímám požehnání lásky boží obětoval lesem mocí přímá právo poslouchat při veškeré činnosti je jako by oni přikazoval podle toho se začni ona všechno lépe z jeho moci a ze zodpovědnosti vůči němu zvát němu podobně jež stvůrčí v rozjímání by se mělo i během že změní o čas na odkaz byl čas nad strávení darů nebo na jejich předání a podobně požehnání být novým propojení věřícího s zen který je prostředníkem jeho š jedině zapotřeí je posílá věřící zdali že svaté do světa protože by nemělo smyslu kdyby člověk zůstává odděleno stává oddělenou bytostí od ostatního světa do větě schopen je jen tehdy se dokonale si dokonaleji uvědomovat své spojení s bohem čím dokonaleji si uvědomuje svou jednotu se světem požadavek zachovat a obnovovat hmotnou základnu aby bylo možno na zbudovat duchovní nadstavbu musí být na čem budovat protože jem hmotně ve světě ničím Nenahraditelný smysl našeho života. Jedenáctého sedmý osmdesát dva. acá stroje tam poznamenána slovy že se máme připojit k oběti ježíše na kříži by měla být doplněna tím že že svatá podle názoru církve a je to názor správný být opakováním oběti ježíšovy na kříži to znamená ježíš se zde znovu obětuje aby člověk měl schopnost přeměnit svou oběť kterou tam přináší s obětí boží jinak se tento přechod nepodaří tedy je totiž tady se stát zázrak že něco pozemského do časného se proměňuje na věčné jsem jednou šel s panem válkem okolo kostela a on nevěděl protože jsem je držel kde právě sme ani nevěděl co se v kostele děje ale ve chvíli kdy se tam krista k proměňování eště neboli vevnitř se by ona před kostelem ve zlíně tak on mně říkal za stav ne se tady se něco děje něco velice posvátného se tu děje my jsme zastavili a oni zazvonil k tomu proměňování že říkal novice před kostelem a je se tam proměňování o říkal a víte že to cítí a nevím co to je a že tím posvátnost toho okamžiku a nevím proč to je teď se mi poskytl úkazy a on sám se tam něco zvláštního děje on se vám možná bude stát za záhadné nebo by tak řek bych přímo autosugestivním že se vmýšlím do toho že i tu za někde se obětoval ale snad se vám to přiblíží že to tak skutečně to není pouhá nějak ta představa tím je vám řeknu indický kuru nosí vzít na sebe vůli svého žáka aby proměnil ve svou napřed musí nesedí aby ji proměnil ve svou a pak ji dovedl tam kde je on to znamená aby promítl ve stav do starého se potom vejde poznání a jestliže toto je možno individuálně aby to individuální udělal člověk tak snad si dovedete představit že je to to možno obecné obecně že toto dělá ježíš kristus před svým narozením na svět a že na to přišli i indové dávno před narozením ježíše krista a na celém si jsem to přišlo že je možno se připojit jeho oběti oběti boží která ustavičně kontinuálně musí tady existovat v tom smyslu že člověk nemůže jenom vysílat stvoření ze sebe nýbrž je pořád musí v sobě tahnout a tato moc kterou táhne pořád v sobě je znázorněna životem ježíše krista takzvaným spasitelským onen my jsme to v křesťanství pochopili ze života ježíše krista a nebo aspoň s že svaté nebo více než svatý je to těžko pochod že o tom sama se cítí vodu jako že je to tajemství obětí ježíšovy a ne prozrazení jeho oběti ale když tomu připojíte to co jste se dověděl o smyslu života ježíše krista tak potom to bude snazší pochopit i v mši doporučoval znovu si toto přeříkal na ježíšově životě jakým způsobem o opouštěl své učedníky aby je mohl převést přes propasti a tohleto se děje přeci při či svaté ve zkratce člověk opouští sebe neboť oběti co tam přináší se vzdává to tam dává na ten oltář a neví v jakém smyslu to vrácena jestli mu to vůbec vráceno a co z tomu co z toho bude vládce no stavší dávat proto že chce bohu jít sám a co s tím bůh udělá to je jeho záležitostí on také ježíš kristus každým svým učedníkem udělal něco jiného každého zformoval podle jeho individuality nechal můj u koho se zařídit se že to co vykládám ze symbolismu život ježíše krista jenom kostra a v tom symbolismu je do potest do detailu vyloženo všecko funkci noví vlastností lidských funkci tvých stupňů způsoby a metody jak dosahovati funkce nesmrtelné duše všecko je tam přesně vysvětleno jenže to jsem se dověděl a bylo tedy koncentráku a jak vám říkám kdybych toto jenom popsal tak bych musel k tomu vědomí i stánku vnitřku a ještě si myslím jednu věc že by to nebylo správné to napřed slovo důvodu že každý do projde nějakou takovou bránu smrti jako jsem prošel neprojde úplně neosobně přece se o tom přečet nýbrž podle svého založení to znamená svou vlastní branou stojím na tom že na tom mínění že individualita lidská lidské je zachováno je aspoň jako svědek ale také jako řek bych takový zabarvovat nevim to říkal věčné pravdy takže nikdo i když se ocitl třebas po smrti v takovém stavu spásy že nepotřeboval z nikdy víc nazpět nikdo tu pravdu zažívá s stejným způsobem to znamená její hranice nejsou ve stejné dál délce někdo zná tuto stranu někdo na se tuhletu stem ale styčné body jde soucitem a že je vidět že jde o jedinou pravdu e že na jednou z druhý snést jiné strany a on je bez mezer nazíravým člověkem na věčnosti takže on nespadá vlivem tělesnosti se tomu se stát zase do toho stavu neupadne toho stavu kdyby byl oddělen od boha nýbrž on ustavičně z něho přímá a do něho vstupuje a to je nekonečné protože on je nekonečný na pravého nekonečná láska nekonečna a tak dále si přitom svědivý nenudí ne ale nemůže se mu stát to co se stalo třebas ale ašerovi že když sekal dobrotu tak to světlo v něm bylo větší a když nedělal to dobrotu na to že ne umenšovalo to znamená byl nazývá viníkem to světlo pořád svítilo to znamená to nebylo po osvícení ale kolísal ta kvalita a to se stává každému kdežto na rozdíl od těchto nazírat při ti osvícen citu měli jenom extazi ti upadají úplně do stavu oddělenosti poextatické jako vyhověno tak úvodem abych vám odůvodnil proč o tom nebudu psát takovou niž ku protože hlídají i po ale kolik vydá bádá nějakou otázku na kteroukoliv stránku bible tak jsem ochoten ji vysvětlit pochopitelně tak teďka se tím třebas o marii to marie a bude to jenom zkratce kdy o to nestačilo zvete se tak především o panně marii je zmínka ve starém zákoně a moudrosti od velice detailně vykládá škoda že není přeložená ani v tom novém vydání evangelíci tuto knihu neuznávají jako paličkou politici ano v divné protože oni tedy neznali panu marii ne jako to taky vynechali tu i mudrci to taky nepředou to ukážu na a neboť se tam o ni říkal ale jisto že to co se stalo to v jeruzalémě nazaretě v betlémě a tam v palestině před vymstí i ty to byla jenom roku mente toho co se věčně děje takže můžeme klidně říct že abrahám dán než ježíš byl ukřižován kříži s ním byl ukřižován když byl ochoten opravit lásky k bohu svýho syna tím postoupit tuhletu přičteno řízeno byl upínat ničí kristem a znali krista protože v tom momentu tohleto postoupil když se vzdal toho svého prokrveno syna kdy byl pasován na zakladatele obrovského rodu nepodaří kam tak v tom momentu musel se setkat v ničem kristem jako budu se tam pleti na ta tom koncentráku poprvně myšlení kristem na sebe od vůbec nestav to není historická postoji že kristus nám jedno si byl nebo nebyl to je to je věčná postava věčná funkce boží ano a v rámci na to funkce hraje určitou roli anomálie to znamená nesmrtelná duše a její funkce začíná tehdy když se člověk rodí na svět tehdy vstupuje do toho dění svým zásahem že totiž kdyby z se nevybíra takzvaná smrtelná lidská duše ve tam říkal s to a to je dovádí tak by vůbec nemohl neměla čeho vniknout ona to je transmutace přeměna nebo takový transferu věčného na časné jeden nejsi zázraků že věčné se převést na časné a časné se přede s na věčné kdyby byl to nebylo možné tak všechno to povídání které by vlije do ničem a tak ta pane maria je zároveň symbolem věčné dete duše a zároveň její následovnice smrtelné lidské duše jenomže je tam znázorněna jasná komnat mezi nesmrtelnou a smrtelnou na znamená je tam ta funkce i nejmenší v těle na prany malý čili vynikal vůb jako o funkci nesmrtelné duše ne jako ženě jako ženě anilmi do ne no tak především její na tu bibli začíná necháme tam ten starověk čína tehdy když se odevzdá bohu svou vůlí a přestože tomu nerozumí to znamená ta zevní dožitou nemohl rozumět tak se podvolí vůli boží a řekne se země tedy narodí ten syn boží čili přitom panna maria musela být netuše o uzdravit nemusel na přitom být nedůležité by přitom nebyla tak se ten parizí s vyznat rodil věčna byl ten a trpnosti tak se taky navodil tedy je tím bloc se musí stát že a trpností přejít do zevní duše a ta zevní duše či dát svolení na základě vnuknutí že ano verše z nitra že od boha odolnosti protékaly rovná se a tak dále to všechno jsem vložil jinde tam nebudu nevysvětloval tam tedy a čína ale potom se první sice tedy šiva života musí panna maria o toho ježíše ve čoby nás letech se stará aby se mne za toulat a on přesto že slyší hlas a že neměl se jim ztratit a přestože je poslouchá vás na svaté říká že musí být v tom co jeho otce to se nás zatím také netýká jenom si zčista pána maria bez mezer zůstávala mu po boku do těch jeho křtil ale jakmile dospěl člověk do takové úrovni že nesmrtelná duše měla na sebe vzít jinou vyšší funkci tak musel panně marii jako své matce vžité dát s bohem a proto po křtu v jordánu říká kdo je matka kdo jsou bratři že ano ale víte dobře že první zázrak ani ale své se stal za asistence je panny marie a způsobem velice na učni že totiž on nechtěl udělat ještě zázrak a ona ho tomu přiměl to je ta vyšší funkce nesmrtelné duše před tou nebo ve fyzickém těle existující uvědomující si duši smrtelnou práci je je on říkal co mi po tobě ženo ne matko žízní zámku von se vzdává toho v lidského mateřství protože musí nastoupit mateřství vyšší ta nesmrtelná duše je schopna ještě vyššího druhu mateřství do toto víte že v kříži a budeš nesmí vyšší a to spočívá v tom že přes tu nesmrtelnou duši za ho podnětu se dějí zázraky to znamená život jaký jsme se naučili znát tady od lidí služka před konvencí jednoho dne na duchovní cestě přestává mít platnost a přes všecky ty konce střetává tak zvanému zázračnému životu to s začátek zázraků začne mu úrok a protože naše je v tom smyslu že nepramení vědomě jenom fyziky nená slité ho těla s poměrů zde na světě nýbrž vědomě líčí nesmrtelné duše nebo nekonečné od boha nebo řád to co se začli vlivem toho že panna maria k tomu dal podnět to se začal dít potom od káně galilejské to by byl jeden zásah boží za druhým do toho přirozeného lidského života a přitom musel a panna maria protože to její funkce vůbec by byl asi možná noci předvídat nenastal ten zázračné období v nenastalo kdyby byl ježíš nesvolil padali ten zázraků nebo se později že to všechno prodloužilo že to pro táhlo tak dále než oranžová a ona vlastně je přimělo k tomu aby obyčejné víno nebo obyčejnou bodu a obyčejnou pro míl ve víno a vyvíjí než je normální víno vodu boví no vším že si vodu ve víno a potom ji necháme stranou o marii protože tak tam nezasahuje nikde to to rozpoutá to stačí a ježíš o tom koná vůli otcovu ale nakonec když potom jsou při poslední večeři tak panna maria tam není protože tu krví a tím chlebem kterým založila na tělem kterým zrodila pozemský život toho ježíše tenhleten život měl končit a tím končil taky ta řek bych to fyzické vyústění funkce nesmrtelné duše ano tak pana maria přitom ne neměla být protože pomalinku vycházel své pomalinku on za úkol dostat se člověka na tento svět s ním nebo jej dovést tak daleko aby se dostal na kříž pro vnitřně umřel a pak to ostatní co je tam řečeno teď bych vám chtěl eště něco říct když potom se rozprchli i učedníci páně a zůstal o křížem jenom svatý jan sponou mary tak poslední kuse panny marie byla spočívá v tom že vlastnost lidská láska která měla na kříži a která dole byla ztělesněna smrti mírem jedna a tatáž pokud žije lidské těl a manipuře lidském těle tak zažívá jasně vědomě že nesmrtelná duše je jejímu této vlastnosti že když tato vlastnost není člověk po centra že všem poznal že nemiluju nevyžívá tam láska boží je velice moudrá není nějaký nějaká opičí láska to je velice moudrá a která jestli jinou měrou moudrostí jako lásku kombinace obou těchto prvků no a jakmile se tohleto splnilo tak vlastně ta panna maria se stává znovu matkou vyššího druhu toho jana tam to matou není fyzicky že staví na to nahoře matkou duchovní a tou to lásky živý tuláci to tedy je opravdu zároveň naznačen postup v kani galilejské se pro mne voda ve víno ve víno lepší než je normální protože normální víno pochází řek bych země a péče těch vinař obojí dohromady to znamená je v tom s tělesné a lidská práce a ucpání kdežto toto vína nevzniklo ani péčí těch vinař ani plodností země nýbrž vzniklo zásahem božím a ten zásah boží byl umožněn zásahem nesmrtelné duše bych vám chtěl k tomu něco aspoň malinko říci že totiž když to řekl že skrze ska se aby nebylo půl hodiny přemýšlím jak to říct ani za minutu že totiž tam jestliže se to hmotné stát předobrazem něčeho duchovního tak tam musí být v tom naznačeno jak se ta trnu se děje a ne v tom zakódována recept na transmutaci ných statků jako je voda na víno které není člověka ani jeho péče země a tato transmutace vlastně aničky tak nějaký proces podobný tomu velice potom pokračuje dál a jenomže stupeň víš ježíš kristus bere do ruky víno které vyrobil vinařem a proto země a teď vodu otupení dál připravenou lásku bych tak řekl všimla připravena že on se stal tím vínem vlastně bohem cíl život on ze země vydupal něco vým životem něco co nebylo pohodou nýbrž co bylo velice upravenou vodou že to byla kombinace řekněme svět tak jenom ba co by na se síly země nějaké chemie rovině biologie nějakého slunce to je taky bylo vědecké působení ze znaků a dohromady s nějakým procesem kvašení a tak dále to dalo víno že to je velice vžitá akce ale bych vám doporučoval přeci toto přeříkal všech nech to všechno jde ne přesná vozíte přes ni na jak tomu víru že ježíš kristus ruce dojít a on ho ovšem vzal do ruky o znamená on a on se svého on se vzdal své krve