Karel Makoň: 83-02 (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

Ale jestliže tedy je, jestliže dovede se tak zapřít že jedná správně, i když mu to nevynese a jenom pro věc správnou jedna v každém případě že stojí za pravdou a za správným jednáním tak aniž kterak se to může stát, aniž dělá nějaký duchovní cvičení nějaké nějaké modlitby cokoliv tak je je to víc než pouhá protože jde celým s životem a čím dokonaleji jde celým svým životem tím prudčeji dospěje k tomu stavu že ten ke kterému jsem dospěl v sedmnácti letech, to znamená setká se s Bohem. To To je zákonité přátelé, z toho není výjimek. Jenom jedna výjimka z toho je, když to takhle poctivě dělá, tak je na tom daleko lépe, jsem na tom byl já, protože jsem k tomu moc kterou jsem neměl ze sebe. von se musí daleko více přemáhat že tu moc nemá ze ze sebe. On je jenom přesvědčen že je to správné a to mu dvojnásobnou, někdy desatera násobnou někdy stonásobnou práci že, a když on vynaloží toto všecko pro to dílo, tak myslím že to netrvá sedm let, let jako u projít těch těmi sedmi tisíci sedmi sty lety dvojí ského národa aby se narodil mesiáš, nýbrž že se ten mesiáš narodí daleko dříve V každém z vás. a tak se se vám teďka prozradil že jsem vlastně zažil v těch sedmnácti letech narození Ježíše Krista, přestože jsem neviděl obraz žádného boha ani jsem nepociťoval jsem jenom viděl to nebyl smyslový zážitek to nebyl rozumový zážitek to byl zážitek, který potíral smyslový smyslový zkušenosti, který potíral rozumové zkušenosti který stál nad těmi všemi zkušenostmi tak vysoko že nebylo ničeho co by ho mohl překonat a a dodneska není, že? I když je to počáteční zážitek a nastaly potom větší zážitky nebo větší vpády nekonečná do mého života tak tohleto je takový příklad, který je velice důležitý pro vás Ale ještě půjdu dál, abych vám ukázal že to co se děje děje na nějaké nižší úrovni, jako v těch svých letech mých anebo potom v těch sedmnácti, že když se v tom pokračuje v v tom díle, tak se to potom děje pořád dál, jo, že na vyšší úrovni a to podobu a nikdy člověk nemůže předvídat, kdy to nastane, to je důležité. A kdyby si to přál aby to nastalo, tak by to nenastalo. I toto podmínka další už, kterou jsem dosud nejmenoval nejmenoval zatím a která je, kterou je nutno splnit. Ono mu musí jít zase jenom o věc, aby byl ve tomu u těch sedmnácti let jsem byl puzen tomu abych patřil tomu Bohu. Styděl jsem se za člověka který s ním nechtěl mít nic který nevěřil který se bez Boha obešel, takže jsem mohl dokonale se zády obrátit k tomu dřívějšímu rci jsem ho prostě zavrhl jako nesprávný život ačkoli v očích matky nebo mých příbuzných nebyl tak úplně špatný život neboť jsem se snažil něco o co se dítě normálně nes nesnaží. Maminka mnou nikdy nedělal práci jako s nějakým lotříkem, ne. jsem nedělal hlouposti ostatních dětí, a jsem se pořád snažil jednat správně. Takže ona nemohla pochopit, že jsem v sedmnácti letech najednou takhle obrátil, že jsem říkal jsem žil špatným úplně zvrhlým, plytkým, který nestál za za nic a pak jsem si taky provedl první zpověď generální tomu věci jak jsem vám o ni často vykládal. že po tomto převratu jsem šel ještě ke zpovědi, protože jsem se chtěl zbavit toho š vzpomínky na ten špatný život, chtěl jsem to ze smýt. Šel jsem ke generální zpovědi a hlavní obsah zpovědi byl v tom jak jsem vám kolikrát říkal, že jsem mu říkal, jsem žil dosud bez boha a bůh mně nechyběl jsem prostě na něj nevěřil. Všechno co mně maminka, která byla nábožensky založená babička nebyla jsem tomu prostě nevěřil. A i když jsem chodil do kostela to bylo všechno chybné protože jsem tam chodil jenom zpívat. jsem zpíval tak že se že mně kněz od oltáře napomenu proč tam chodím vyřvávat, že to není na řvaní, nýbrž že to je na pobožnost. Pobožnost tam vopravdu zase ze srdce jsem řval. jsem chtěl všechny překřičet To byl, to byl pro mně sportovní výkon, ano byl to přeci nebudu lhát teďka, proč bych lhal. Nedal. A zkrátka a dobře, když jsem tomu knězi řekl, že mi teďka ale záleží na to abych nic nedělal bez Boha, abych ve všem jeho patřil aby celý můj život patřil bohu a říkal jsem mu v tom mně musíte považovat za můj největší říct že jsem takhle nežil on On říkal synu, to není žádný hřích když hřích. Ty jsi byl jenom nevěřící, na to si měl tévo a teď jsi věřící, tak je v pořádku, že chceš za tím Bohem jít. Ale není tamto hřích, vždyť jsi byl nevěřící. jsem říkal, tak podívejte se, jestli mi nedáte rozhřešení tohoto hříchu, s ním nemohu vstoupit života. Prostě vy znemožníte cestu potřebuje abyste tohoto hříchu zbavil, abyste si ho vzal k sobě k pánu Bohu, aby dále dále ten hřích nestrašil, abych se nemusel obracet ke svému minulému životu, k těm sedmnácti letům jako k něčemu špatnému, jako ke vzpomínce nýbrž abych mohl vystou... vykročit jako člověk Jsem říkal jako znovuzrozený, ale ve skutečnosti to byl znovuzrozený a on říkal a tak když nedáš jinak, tak rozhřeším, tento hřích hřích poprvně tedy, po... nepovažuju za hřích, protože si to přeješ a dávám ti rozhřešení. vám řeknu to byl jeden z nejšťastnějších okamžiku mého života že mně, že kněz vyzpovídal ze hříchu, který není ve zpovědním zrcadle a jsem považoval vnitřním věděním největší hřích li člověk žije pro sebe a a nežije pro Boha. od doby žiju pro něho a pokud žiju pro sebe tak jenom proto že mně to umožňuje, abych pro něho rozumíte a ne proto abych měl před především sebe na mysli, no. zase to není moje přednost nýbrž vlivem toho poznání které se mi dostalo tím, se se vyprázdnil tak jsem mohl toto nastoupit a teď vám řeknu, teď jsem se ocitl v době, která je znázorněna životem Ježíšovým a proto teďka vím, že to podle Ježíše Ježíše se dělat která je v životě Ježíšově tou dobou od jeho narození do doby vstupu do Jordánu, těch třicet let. Teď těch třicet let cem prožíval devět let. Z toho vidíte, jak ty termíny se všechny zkracují u člověka který prostě vždycky na rozhraní těch jednotlivých fází znovuzrození se úplně od sebe vyprázdní Když bez lítosti se zádem zády obrátí k tomu minulému to nesmím mít lítost nad ním chudáček že je pak k tomu přijde, on taky sekal nějakou ne nesmíte ho litovat, musíte být ničí když nejste ničím, ale absolutně ničím, tak být něčím novým, ano? Na to vás upozorňuju. To je předpis pro celou cestu jít jako nic k ničemu přirozenosti boží neboť to není v našeho z našeho hlediska nic když učím teď ty svoje vnoučata poznání boha tak je učím tímto způsobem. na tomto světě jsou věku skutečnosti. Jednu, kterou poznáváme smysly že něco vidíš cítí hmatáš, ochutnáváš a tak dále slyšíš to a zpracováváš si to a děláš si předsevzetí jak s ním zacházet pro je zkušenost, kterou každý kolem tebe a a kterou máš i ty a budeš mít stále dokonalejší. Tu musíš ustavičně zdokonalovat. A vedle toho je tady jedna skutečnost kterou nemůžeš postřehnout žádným smyslem nemůžeš rozumově pojmout vůbec a to samosebou dětech vykládám daleko srozumitelnějš než vám protože takhle by tomu nerozuměli. mám po spůsobem jak jim to vysvětlit. víte že voni pochopí že taková skutečnost je možná, kterou nevidíme kterou neslyšíme, necítíme, rozumně nechápeme ale přeci to je. tak ten starší například řekl, no to je asi jako ta skutečnost, která je asi jako s tou naši babičkou, která umřela. Ona svlékla tělo, no tak proto jakoby vine bylo Ale ona jenom svlékla tohleto které my smysly vidíme tak že ho tedy dneska dneska nevidíme to ne... tom nezáleží ona jenom svlečené tohleto a tamto my nevidíme. Jak jsem vám to vysvětloval v jiné lekci, jsem vysvětloval proč to nevidíme a tak dále. Takže oni si to dávají dohromady a ta a bič který prospívá po jejím úmrtí, tady si prospívá k tomu, aby pochopili ne proč to všechno takhle je. A to mi taky občas řeknou tak máš tady tu hlavičku s s tím svlečeným tělem, říkám no tu máme bez starosti a proč ji nevidím, no protože neumíš svlíknout tělo, to bys musel taky svlíknout. A ty to umíš svlíkat? A tak to všechno vysvětlím jak to je. Jak se to tělo svlíká a že on ho taky v noci svlíká a takhle a no a tak. Jenomže babička je vždycky nešťastná říkám když ráno se probudíš a nic z toho nevíš, že s tebou se bavila ne, třebas celou noc nebo část noci. Ale to řekne, tak mi to vždycky musíš vysvětlit. Takže je zajímavý že jak se ocitli třebas v Plzni, tak jsem měl sen s manželkou a s nimi kde jsme byli ne a a ona se s nimi bavila a s nimi dělala určité věci, zařizovala věci pro tam, na tom druhým břehu, v tom snovém stavu a oni se každej den ráno ptali, co říkala babička a tak jsem jim to všechno vysvětlil ten starší ne, ale ten mladší říkal ale to je hypochondr, mám takový dojem, že jsem to taky zažil, že taky jsem nějak byl přitom. Ovšem mu nevěřil, mu nevěřil. Ale říkal to, to je to je jedno, jestli lže nebo se do toho vmýšlí, on nelže, ale do toho vmýšlí vmýšlí tak, že mu vykládám pohádky a všechny ty věci tak sugestivně, že on to prožívá ne, že on prostě s tím žije. On taky rozezná co je pohádka a co je skutečnost. Toto není pohádka, to je skutečnost a tak dále. Když vykládám o životě Ježíše Krista tak pozná pozná ani i napovídal že to není v boha přestože to zázračné tak jako v těch pohádkách tak to není pohádka pro něho dobře no ale chci říct jako závěr tou že jestliže člověk začne nanovo jako by předtím vůbec nic pro tu neděl tak velice rychle de kupředu když zase zásadně se drží že nějaké i těžkosti tady jsou a nemalé že svět vedle něho dením měl jenom se pohybuje v kleci vidění tohoto světa a každého i aby se taky jenom v kleci bojoval a kdyby se prozradil člověk že se pojme tak někde kde tak by se kompromitovalo nemá dělat tak to li dělám než tady vám neříkám to i o a ale ten ten řek těžkosti které jsou všechny vylíčeny v tom evangeliu svatého ukáže především na to že někde že totiž ten ježíš byl napřed práce vám tím herodesem ne dostanu od těch tří králů by dary utekl do egypta byl musel být v tom co jeho otce k nalezen v tom chrámu je to pán věcí ale když od roku třicet devět tomu rozumím jak se to dělalo jedete jsou v evangeliích napsány tak mohu vědět jak se podle toho zařídit totiž abych řekl předešel to své povídání o to to jsem od roku třicet my se nastoupit sedmnácti mozek a nějakým říct od roku třicet do roku třicet devět sem pán jenom o indické učení na krista se nedal na křesťanství se nedal považoval jsem to za správné ale ne nesrozumitelné tajné jenom v obraze zahalené to byla sama podobenství kterým jsem neměl vůbec a de pak podobenství ho života se na to byl tak špatně jako dnešní přestane se říká o bohu cíle k tomu nerozumí ale protože jsem v tom tom draku byl zase denními takzvaným zevní okolnosti donucen abych se vzdal sama sebe a ne nějaké kariéry životní jako v těch sedmnácti letech ale znal jsem se sebe svého života proto se měl ten že budu zabit bezprostředním okamžiku potom tak v chvíli jsem se stal a to muka prozradit učedníkem ježíše krista a tak učedníkovi zrovna jako se stalo svatýmu pavlovi ten kristus najednou zjeví smysl svého života a on zjevil v chvíli aniž jsem ho viděl on zjevil tím že je to najednou věděl smysl celého jeho života smysl jeho života pro dnešní náš život ale do všech podrobností takže o chvíli najednou jako se před tím vůbec o tom nevěděl najednou vím co všechno znamená v jeho životě a jak se podle toho člověk řídit takže o tom víš a by o tom psal stále tak to nenapíšu všecko co toho je co toho bylo se držím jenom takové úrovni která se mi zdá být únosná pro čtenáře také mám další podmínku že ty věci nejsou na bílek nýbrž že si to musím napřed znám a proto mi strašně nepříjemné kdybych si od někud něco musel odnese to bylo přinucení protože když ty věci nebudu zdarma jsem vyřízen pro ten úkol dobře mi vyzvali pro to a nemohu být vyřízen toho promine mi chci ještě k tomu kolu pokračovat abych to ukazu pokračoval tak musím jako dosud těch padesát dva něco dělat zadarmo co je hlavním úkolem o čem ostatní spočte vůbec nesmí vědět ani že ano tak to budou přijato školy o tom z něho vědět ne a že a se se živil nikoliv tím že jsem byl ve škole a učil jsem nýbrž jsem byl živ vnitřně tím že jsem tyto věci dělal a to že jsem ty věci psal to je to nejmenší melou vedle toho co vy nevíte co dělá kolikrát jsem se musel sebe vzdát a upřímně sebe zdá a obrátit se zády bez lítosti k tomu člověku který to sem se vzdal a vždycky jsem na konci toho dalšího stupně vývojového zjistil že se sebe celého nedbal že jsem se se nemůže vzdát nikoho koho nezná protože sebe poznáváme jenom malinko i vy tak se poznáme bezelstně tak se ti stáváme bezelstně jenom toho koho poznávat potože sebe málo poznáváme tak jsem málo vzdáváme do tože upřímně se vzdáme sebe celého te jasné a estina při koncentráku jsem že jsem se dal celýho života to mně bylo celé jasné a pro tu chvíli se o pravdě vůbec nepochyboval nesen přesvědčena se mýlil a kdyby byl přesvědčen tedy od jsem se měl sen o daný krok kupředu rozumíte čili tím mám vysvětluju další hlubokou pravdu že veškerá pravda na tomto světě je pravda relativně dosažná je to direktivám skutečnost která se mění s vývojem toho člověka není pravdou budoucnosti co je dneska absolutní pravdou pro toho člověka pro toho člověka subjektivně absolutní bytí a s pravou ale objektivně absolutní pravda to není to nic z toho co a neska ted říkame i objetí padá je ten jenom subjektivní pra zaměřena na váš stav aby se to vymohl přímo aby se podle toho mohli zařídit ale dybyste se viděli za nějakou delší dobu tak vám to zase musím říct chloupek jinak chloupek víc toho nebo tak nějak aby zase to zapadlo do vašeho systému života ne vašeho momentálního stavu úrovně vědomí a tohleto je důležité vědět že totiž ježíš kristus svým životem ukázal co je toho že k tomu taky říkal komentáři ho řečeno komentář o život hlavní jeho život tomu životu který nezačal někde v betlémě dávno ne věčný tomuto životu dělal komentář ale ten život bohužel nebyl známý drobeček vět a církvi není známý žádné církvi dokud dva tisíce nebude znám teprve po dokud a tiché budou trošičku znám také nějaký škoda ší staletí tuhleti věci proto ji není nemohu vydělávat a po nemohl tak potom to jenom mezi přáteli začkoli a to je to určeno takže se nesnažte a tomu propagovat ne že bych tento strach nebude to ničemu doba nedorostla proto například šrí aurobindo bodě lál svoje dílo a řekl bych se najisto bylo za svatýho když nebyl schopen se dožít končení cíli a doba nebyla zlatou by to dokončil rozumíte to je doba je mocnější průběh vývoje časový vývoj lidstva je důležitější nebo silnější než jeho osobní život no a když tedy bych mluvil o druhé fázi která následuje po narození ježíše v betlémě tak je to fáze vy ten člověk musí být v tom co je jeho otce ale musí se k tomu pořád mně osobně se to musí mít za pomocí milosti kterou pochopitelně a při tom musí být dokonale odevzdán společnosti ve které žije nesmí se k staví zády ke se ke společnosti ve které žil které se narodil nestavil zády na to vás pozoruju že před čas odchod ze světa jako to dělali křesťanští světci nesnažte vrchol i když to považuj to to nejlepší co mohli udělat to byla nevědomost hříchů neměli ale způsobovala to veliké utrpení jsem dlouho žasl nad tím proč tolik de tolik trpěli když ta svatě žili že neporozuměli této zásady která je jasně vepsána do života ježíše krista že do jordánu nesměl se obracet zády ke světu musel s ním spolupracovat se stal tesařem musel být normálním člověkem mezi lidmi a ne si odejít do kláštera a žádného svého učedníka neměl o tom si aby se založil klášter ani jednoho dne a že to církev udělá s nemám za zlý protože kdyby to nám řeknu jenom jeden moment komentuje víc proč to musel udělat ale jednu metry zachránil vůbec existenci křesťanství spočívá v tom že po veleradě kterou spáchal se staví na kristu že dokud třista a cesty říc chválou že bude vraždit křesťany a že bude víme tek to ježíš kristus ani jedno ani druhé nemaloval on byl přeci proto aby aby byl řek správcem všeho a nikoliv majetníkem a aby nikoho nevraždí do meče hází mečem schází když tuto za u provedli za tu cenu že nebudu dále pronásledování těmi zisky míří a že to byla drahá cena tak musel do trpět potom sami na vlastním těle a ze nějaký záhadný důvodu se do evropy shrnulo s žije ze vše okraji obrací de křesťani nežily s tam nežili lidé germáni hunové avaři tatínek zaplavily evropu a s ničím celou tehdejší římskou tu se vším rozmetali to a kde se tak na zachovala jenom v těch klášteřích kdyby nebyli bývali augustinianismus naživu nebyl by založím a nové kláštery a veliké kláštery jiné ještě nebyli tak se ta vzdělanost řím stát a křesťanská neudržel ale ti barbaři li stran z bohů v těch klášteřích tak za ty zní nešli a ta hrstka která by se dal spočíst nad deseti stech neska kaše zachoval celou tu křesťanskou tu nikde jinde se to nech ani a takový i nepomohli před těmi para a takže je zcela oprávněné že oni byli velice věčný klášterům že a tomu kážeme životu za to zachování křesťanství a celé tu jenomže mají nás všeho míru maje komu se toho díla a tak dále to ne vyčítat styl životní zkrátka byl na vozem tak zvanými zevními okolnostmi ano za der nemohli ti vedoucí čiré a tedy bych chtěl jenom říci že jestliže by člověk neposlechl toho že by utekl do egypta že by dal na tom nutností ve snu že by prostě provedl všechno co se stalo ježíšem tak by nedostal ani to požehnání těch svatých tří králů přišel by o život těmi mláďátky v betlémě a a ten jeho duchovní život by nedospěl koránu a nedospěl by k tomu že dánu ani tehdy kdyby šel do kláštera takže protože zanedbal tu společnost a toto ježíš kristus dobře věděl věděl všecko ne ale to důraz zdůraznil tím že jakmile ti učedníci páně za ním přišli aby získali vlastní spásu okamžitě je na mezi lidi velice bytě moc divili když oni do za vlastní spásou a o nutil aby pomáhali bližním ale vrcholně bez ohledu na sebe a jaký v jednom uchopil pravým slova smyslu aby pomáhali bližnímu lotos to o to by měli bývali za ty životy pochopit co to je vlastně účinná cesta za spásou že je to cesta lásky ne zahřál tak kázal o to komentář tomu ale to že je tam na to nebyl komentář to byla fakta kdyby to kdyby ty doby jenom říkal a neznal je do tohoto by to bylo malátní tak myslím že jsem ten úvod řekl ale ještě bych chtěl k tomu dodat tohleto že to poznání které přitom se dostavuje máš stupně a že na každém tom stupni je třeba nově se uchopit smyslu života na ni novou pečeť vyšší a nemusíte se sice obracet zády to mnou život jako ale musíme chápat že je to nic pro vás že to nové že jste zase znovu ničím jak nejste schopni vydal takže když si myslíte že jste k ničemu ukazuju náhodně ten málo nejste poradu nití a dokud se nebudete myslet že jste nic tak to nikam nepovede jsem si vždycky na tom rozhraní myslel že jsem úplně nic a teď se vrátím k tomu riziko který začal jednou trpět protože nevěděl že být nic jak tohle udělat když on měl sebou zasvěcení vyklá indická ne to činí čím byl tak byl uvržen do vězení ského vše a roku potom ochrnula absolutně opuštěn zemřel šedesát pět neopadá v očích lidí kteří do země pozorují ze není po země pozorují vypracovávali osud pro čekat který dobro vodiče za kristem že on nevěděl že musí být vnitřní kdyby se byl dověděl jako že musí být ničím třebas v tom koncentráku že se to dověděl odlišně tak nebylo třeba takhle dlouze trpět za ten konec jako nic jsem to zále ale on se za konec cítil teprve v okamžiku smrti kdy by měl tak umírám ochudí opuštěn od všech ne a se nic ten to metu zaručeně došel spásy ale věčné spásy ne jenom jako in nakonec manvantáry věčné stává věřím že ten rychlík svatý ale že svatosti v rámci spasen ježíš isis a došel v okamžiku smrti a to stav noho křesťanským světcům tohleto protože neviděli si rady tím čím a museli jenom velikým utrpením a překonáváním veliké překážek a pokušení či k tomu že jsou ničemu že bez pomoci boží by ani ty překážky nepřekonali aby ani za pokušení by nepřekonali že by prostě spis nebyly ničím které důležité tady mám takovou námitku vy nám vždycky radí abychom dělali všechno berou na sebe za nezainteresovaně o sebe ale se nemohu říkat tady to dotyčná vymanil aspoň toho že bych neměl z toho radost když to třebas udělám třebas pohanění nemám než tu radost ale jak nám dokázat by to neměl a dodatky to dopadlo dobře vám více řeknu je sice pravda že jste tím za na odplatu svou že ti na trestá te ale budiž vám to puštěno li to nevadí aspoň se pořád na holičkách a rychleji vede k tomu nic rozumíte mně ve zapřádal ale není to řádku vyšší do nejenomže na jednu věty vás teorie není možný to odevzdá bohu kterého nevidíte nebo essenské protože prostě s ním nejste vědomě spojena kdybyste s ním byla vědomě spojena by to byl vrcholný hřích rozumíte ale takhle to žádný hřích není ale do poučován jednu věc tu radost kterou pociťujete odtud se s někým poděl někomu obětujte ale činem tak za tu radost kterou mám udělám pro toho a proto který by tak a tak třebas protivný to a to je to vám je mi líto nic ale to vám protivní toho si musíte najít pracně a tomu to musíte tvora dost obětovat toho nekazí pochopitelně tak se to je odejdeš toho a tak je to proč je tohleto náhradní řešení možné zříká cokoliv jste učinili nejmenšímu z bratří mých mně tak by se to nic nedělejte to nemůžete pán bůh odevzdat odevzdaný mizí a čím proti vnějšího bližního síly vyberte mně to lepší neber vedení tresť nech píše malá vedu a viděla kolem sebe jít žida a nese na svých bedrech při těžkou si těžko podniká cel a ve ukáže k proč pak ty áronovi těch kořínek vero to dneska eště nemůžeš pochopit ti to jednou vysvětlím a kdy to vysvětlí a to se tehdy místo kří výš na pole a výšek října pošle tak pudu jako bych v skříních nic neměl a jako by zní na záda vůbec nenesl a tam nesu ale těžkostí mnoha jiných lidí a tím je to pro těžké že je dnes protože je přiměje den druhého musíme se naučit ne jinak náš život není jenom poloviční ne malicherný život že žijeme jenom v pocitu oddělenosti jeden poměrem proseb tak tohleto ska nemohu dělat ale budu to tak dlouho dělat dokud nebudu dokud to budu považovat za nesení za někoho jiného ve skutečnosti protože nejsem oddělenou bytostí to říkám jinak než mase vyvracet lépe tomu rozuměli není to nesení za někoho jiného vezmi sme společenství širší než jak se ocitne ten pocit oddělenosti od druhých je klamný ten pocit od něho ti se od bourá ale tíhu ještě pořád nesu to je setrvačnost tak počkej a jednou ten žit aron šel okolo a plně věrným krokem kráčel tou skříní a velká svého pera a ty ten kříž než že esta lehkým krokem říkal tam mám tisíckrát více než se měl předtím dokud jsem nesli jenom to co jsem vědomě nevzdali ne tak jsem to nesl velice málo ale když je to všecko moj to znamená v bytosti která patří všem tak je to lehké břemeno jednoho dne ho také takhle pečivem ale ne dříve než opustí a sebe tak to je obecně co jsem vám říkal před tím podobě klepy bližnímu je skvělá věc možnou nikdo nemůže mít a musíte víru míru únosnou svému duchovnímu pokroku jak jsem tady krásná tomu židům a nový on unesl tisícinu toho co unesl později daleko větší lehkostí a tak například ti učedníci páně než se stali učedníky páně byli dobrými členy rodiny nebo od rodiny a jim dobře sloužily a to unesli tuto službu své to bylo úměrné jejich duchovní vývoj jakmile ale kristus ježíš nadal mocí od otce že mohli pomaž nimu daleko širším měřítku tak pak ji nedělalo nic že opustili svolati rodinu ani vědomím to za dílo protože ta rodina měla všeho víc než před tím upozorňuju vás to a kromě toho mohli ještě pomáhat když i kdyby ta rodina kterou opustili vnitřně ne zevně kterou opustili vnitřně dokonalejší opuštění byla strádala tak tu máme za zlé ježíš kristus že toto je to ne do to je nic také nestalo oni řekl že celé době vypudili nic nechybělo vysvětlili ani ji ani holý rodina tehdy podle tři roky co byli ho činí a to je pravda prosím takže vás upozorňuju na jednu je jestliže dovede pře o sebe se tak dalece poto že vám nedělá potíže dělat věci nepříjemné které víte že jsou užitečné ale vám nejdou od ruky protože jsou tam nepříjemné rada jestliže je nedokážete soustavně nějak protože jsou správné ale je nechcete řekne neděláte nebo dělá tažná že na to byl než jak to tedy je to takhle dělal tak do doby nemáte vůbec právo někomu pomáhat takovou měrou jako by se pomáhala sama sobě že to budete jenom předstírat a taky účinek nebude správný tomu člověku nepomůžete no pak o proti tobě proč třeba tomu se nebo jenom pomáhat ne to zase nemyslím jen musíte pomáhat takové míře v jaké je to možné ale ne že byste vzala jeho tíhu jeho života na sebe v tom to byste po zní padlo vy musíte prostě buď poučit nebo něco z ruky co unesete a za něho dělá ale slovy jenom to nebo a bez činu to také e a protože se nemůžete rozdělil do to lidí nebo tak tak to můžete udělat v jednom případu třebas ve spadne na každém rohu toto dělá křesťan omylem se modlí za všechny možné ale předtím prahem nezavede u sebe ne lidí sám není na tom dobře a a je let při tom to znamená slepý slepého vede a oba dva padnou po to bych vám tedy nepřál kristus byl proti tomu kdy o mohli si odvádět pomáhat jinému než své rodině a dal jenom své a potom pomáhali všem lidem které viděli to pět let kdy když měli od boha do který tu moc od boha dělejte to co chcete ale budete přesně vědět kam ta míří a tou máte pomoci že ve to zatím začne nebudete a vedle si buďte toho pro větším vidíte re ří jsou na cestě k bohu je největším jenom se den tví že nemají žádné smyslové a rozumové vjemy o tom svém pokroku protože by se na vůli a tím by byli chyceni v oblasti smyslového vnímání tak například křesťanští světci měli v kristu třebas svého milence nebo svého vůdce který s nimi chodil ne tedy napovídal a dále a tamto šlo dál to nešlo takže dejme tomu velice si vážíme těle lidi do třeba svatá kateřina svědky nebo tak ale cesta někde končil předčasně a byli potom začít dříve vání světa než aby tady dělali odepřít platí o jen z arku která jednoho dne přijde říka v tom spisu panna ve zbroji doba kdy by to která pojednává o zajetí to tak pozdější kapitola kde on na napřed poslouchá hlas boží a všechno se daří ale tu chvíli když ji král požádá o to aby se toho nabaží š což otcovým nepožádal bůh ne on řekl lidská je mým pánem ho poslechu překročila svůj pravomoc a byla popravena ani si nepomohlo žádná milost která měla před tím při ne vám jenom říkám že byste byli ochotni kdekdo z vás ty věci užívat podle svého my například dejme tomu nesmím je i do gotvaldova nesmím se stýkat se svým přát že kdyby se s námi s tak z toho nemáte vidit ani ale protože tady slámy nejsem je tady nikdo jiný sám a ho jenom přitom poslouchat nebo méně to otázka dokonalosti tak musím říct on přijal do gottwaldov že on vám tady káže on na vás chce působit se a ho jenom víceméně posloucham někdy nedokonale dokonaleji budete takhle věci chápat tak se dveře netrhnou vašem domě svatými a a o všemi anděla není tím vším a nedá vám to vůbec vadit a do na vám to nevstoupí protože budete vidět že voni mají co říct a že vy jste jenom prostředníkem jako ty a co by si dělala monika z toho že pán ve do ruky a ona nějaké pole nebo přehradu je nějaké pole že ano kdybych si z toho kdyby motýla řekla časem a jsem tady převrhla pole nebo zákonech byl to nesmysl toho nesmysl se konečně nás nedopouštím ale neumím na vás ukázal nikoho kdo by se to ale dopustil a proto jste milostí boží vod toho vod toho vání jo buďte se to rád to není podstatné to co tady vidíte na mně nebo se nám obdivuje jenom poučné na vás nepřestávám upozorňovat na to že život kteréhokoliv člověka dobrého nebo špatného vašich očích život kterého je člověka není napodobitelný to je jedinečná záležitost která se vás týká jenom jako výklad nebo použití příkladu ježíše krista třebas třem že to dobré ne vás vždycky vedu k ježíši kristu a jeho následování a vysvětluju vám symboliku jeho života abyste věděli že tam je obecný příkad který si musíte umět převést na svůj konkrétní život naší konkrétní na horkým předu s tak dokáže tak se bude toho říct nemůžete a vám proto říkám konkrétní případy že si to života které byly použitím života ježíše krista rozumíte abyste dověděli konkrétněji ale to nemůže následek jako nýbrž musí se sto přede zase na ten příklad že kris jánský řeknu od kole tou todleto odvozeno to za nezapomíná ty říkám tak to visím na tomhletom poučení ze života ježíše krista ne naříká jsem vám řekl když jsem zažil v těch sedmnácti letech něco tak to bylo poučení narození ježíše v betlémě ano a to co následoval bylo potom jestli je to to pokud to dělal správně se to chápal dobře že je to jsem byl ve indi tak jsem to dobře nechápala že tak úplně ale voni to dělali dobře od věděli tamto vede tak že pokud se mi byl poslušen tak to bylo správné se nebo křesťanské tak to vedla zase dalšímu čtu nebo dalším znovuzrození no a toto si tohoto světe vědomi že člověk musí jenom následovat že lidí se krista že lidská cesta je vlastně napodobování ježíše krista ne napodobování člověka a jestliže by bylo na budování člověka tak je to chybné vždycky protože to nejde jako ten druhý člověk to dělá to nejenom bohužel jenom jako to dělali žiš kristus za jednu tak vznešené nejsme nic se vznešenosti ubrat výkyvy o není tak vznešený jako byl život ježíše krista a z vznešenosti si musíme vzít svůj dítěte stačím a stačíme tou milostí boží na ten svůj podíl a ne svou vlastní silou že si nesmíme říkal že to žejsme nemožný te pořádku že to dělá on když máme dobrou vůli ale musíte tu dobrou vůli prokázat a poslušnost a takle neposlouchat tak se vám vzdaluje my totiž rozlišujeme zásadně rozum poznání nižší a poznání vyšší k tomu se bohužel evropská civilizace ještě dál to znamená všechno co se v rámci evropské civilizace provádí například cestu věda by si školách všechno se nějaký výšku oblasti hmoty a tak to je všechno položeno nebo postaveno na nižším poznání co to znamená na nižším chápání že totiž ten člověk co nemá ve smyslech to nedostane do rozumu rozumově nemůže pracovat čili pořád si om potvrzuje to veliké pokušení které pochází od boha že nic není pravda než to co může zachytit my slově třebaže dokonale to estando že víme a rozumově zpracovat a nějak toho použít v tomto světě tím se člověk ocitá nějaké začarované zahradě nebo v kruhu nebo v kleci nebo je řetěze to se k široká ho co tam jako necítí vy vězněn je to celý vesmír celý časoprostor ale míse nevymaní dokud tam něčím je to roku to znamená nejenom dokud si za práná na tom svém poznání taky to může být samo sebou že již kristus říkal blahoslavím otče si nesvěřili to věcí vyhovět a že o to že vy mají daleko ne toto království nebeského ale to platilo o teologickém dělání její doby které bylo na huntě jako dnešní ale nejenom tedy po této stránce být ničím že totiž člověk opustí tuto sféru ale že také nějakým způsobem pozná že je přístupen za určitých okolností jinému poznání které není závislé na smyslovém vjemu na rozumovém rozboru toto tento způsob poznání například indové tradičně ovládají několik tisíc let a my jsme k němu do uctění ještě ani nepřičinili jak oni s despektem na nás hledí že vůbec nevíme že se jinak poznávat a právě šli ano i do ghos o tomto vyšším způsobu poznání mluví jako o supramentálním to znamená nad myslí intelektuální a víte klaní představou na povídavou myslí jak tomu říkám existující vnímání vy dobře víme že jím a vy to všichni byste studovali nebo kdo s odkázáni svůj moře před přednostně že kdybyste měli si všechno odříkávat ve své duši co chápete a co realizuje že by to bylo hrozně pomalé vy musíte mnoha věcem noha sečení životě vstupovat a do rovnou k tomu například kdybych měl přemýšlet o českém jazyku kdyby tale bodě přemýšlet jak hledat nějaký to na klavíru kde by bylo to umělecké provedení toho díla že to děláme samovolně automaticky takže nakonec písem automatismus který jednak z důvodu genetických že máme přirozené to schopnosti a jinak v úvodu návykových nás na umožňuje v tomto životě žít uplatnit se v něm a používat ho o tom dycky takže dejme tomu nepotřebuju vzpomínat na český jazyk a mluvím česky ale teď si představte že nastane takováhle situace že potřebuju třebas mluvit italsky a umím špatně a chci tam něco vyjádřit to italštinou co neumím vyjádřit tak může nastat dvojí žáci jsou pán a řeknu promiňte mně tomu italové moje ta ctěna na takové úrovni že na to nestačí to co nám chcete vám nepovýšený říkáváte hrozná věc řeknu stojí mezi národy to uměla se nad že všichni stejný lid ale protože by se stát tak se to víte divným než človk a to někdy de antagonistickým stavům že se například narodit sebou perou a okraji země a nežádá vode a nebo na to du jiným způsobem než takhle rezignací protože znám třebas dřívějška že jsem schopen jiného způsobu vnímání i na způsob způsobu chápání než rozumového a že tedy není vůbec nic ztraceno a samovolně přistoupím k tomu řešení samovolně přistoupí to k nějaké zkušenosti kterou mám a mluví z prostředka že je to lekci celý výklad znovu samo přitom řešení toho úkolu který mám italští přednést a ke se mu velké podivu mluvím tak rektu italštinou tak jestli se mi tohleto jako že se mi to stalo se mi to to stalo třebas jenom několikrát za život tak vědí to byla odněkud odjinud než ze svého rozumového poznání tohleto co tady do otcem který mluvit je začátek vyššího poznání jenom začátek kdybych například dejme tomu fakticky se stýkal se vším svým světem než je tenhleten náš ani čím mysli a rozumu dosahem rozum tvého a pán tak by to bylo daleko dokonalejšího něco tomu říkám potom rozšířené vědomí toto rozšířené vědomí je tedy základem poznání o kterém my tady spějeme které v a nestojí proti rozumové nýbrž na tu je se na a rozšiřuje lidské možnosti kdyby to rozšíření člo do nekonečná to nejde všem tak by to znamenalo že by například všechno věděl co všechno věděl že i poznával a byl by z něho pán bůh bych tak řekl to se nemůže stát indická metoda džnana jógy cesty poznání nevede k takovému to stupni vše poznávací nýbrž vede jenom k tak snadné pružnosti lidského že to lidské snadno odstoupí od dosavadní zkušenosti z tohoto světa a rozumového chápání oprostí se od něho tak dokonale že ten člověk je schopen chápat nebo vědět o něčem co mu nikdo navěsily rozum nenapověděl no a tohleto je něco čemu se říká počáteční stálých intuice která je nám vidět nedělali toto bru a v tom vrcholným stádiu se tomu říká život automatismu dvě ne se chce málo to něžně ho tak poloviční cesta co to znamená že jako by tady funguje k tomu abych mohl rozumovat abych mohl vidět celým mechanismus celý automatismus který za tím vším stojí musím mít prokrvení mozek abych mohl myslet a o to se nestarám jak bude prokrven do do des samovolná činnost do které vůbec nějak nezasahuju zrovna tak moje oko takhle samovolně působí většino ho jenom používám jako samozřejmý nástroj k tomu vnímání pak zpracování těch věc ne tak zrovna takhle se musí vyvinout ve mně jiným automatismus kterým zpracovávám zase samovolně poznání které není očekává smysly a rozumem nýbrž jiným automatismem který je také zamontován do lidského těla ale není postaven na smyslové nebo rozumovém chápání jsem zatím nikde neuspěl z pochop aby lidi pochopili tyhlety věci na malé děti to chápou jak i když jim řeknu že definuje boha tímhletím způsobem jak si teďka jsem to udělal že to je něco co se nedá vnímat nějak mysli ani rozumově pochopit ale že to přesto je tak on říká že tomu rozumí a si ho by zkouší jestli je to pravda a také říci jak a on to opravdu o to opravdu chápe všem dětsky samozřejmě ale apno že něco takového je možné protože to dítě to se ještě týká daleko více jiným světem který nepochází ze smyslů a nepochází z rozumového zpracování tak nesli osobně vysvětluju to se měl tu výměně čou vymoženosti jsem životě že jsem v tom útlém mládí v předškolním věku když zbaví lékaři vědomí tělesnosti dospěl k tomuto vnímání něčeho co se nedá nikdy smysly ani rozumem pochopit smysl uchopit a rozumem pochopit tak že jsem si toho nebyl samosebou vědom pro ty lékaři vy dělali či zatím si zachránilo můj život ale deseti přesunuli vědomí do oblasti ře které od doby žiju jak to měl následek to mělo následek že jsem od chvíle chtěl byl jsem utkán tomu abych jednal správně to byla jedna věc a druhá že jsem rozeznával co je správné a co je nesprávné tyto dvě věci jsou důkazem toho že člověk ocitl za tím nižším poznání protože vědět co je správné a nesprávné když vámi kdo radí a když to rozumově se zatím nepřijali nebo nerozvinuli nebo nebyli se o tom poučení jako a jakou marií se nebyl o tom poučen je o tři a půl roku ne ale když mu někdo radil že jsem měl to nebo ono udělat tak jsem proti vás zároveň rozeznával ještě radí správně nebo nesprávně když měla li nesprávně přes toho řekl jsem to neposlední podivné řekl jsem maminka řekla ty jsi tvrdohlavý a jindy posloucháš a trestá se za neposlušnost a tak dále a najednou mi tady říká že to ne posled jak to kdybych byla zlou matkou tak je budu za to být že to je rozumné co ti tedy kam ale jsem říkal maminko proměně ale jsem to neříkal českou řečí toto co to slovo teď řeknu promiň a jsem poznávající jsem poznávající vím kdy radíš správně ale past nevykládal samosebou jako dítě tři a půl jsem ale poznávající a to slovo poznání roste ne říkal česky jsem říkal pravicí nějakou kterou rozuměli například zvířata maminka nerozuměl se říká je jsem ňáké kladná tecte a jsem tím odůvodnil že ji nebudu poslouchat rozumím jsem byl přímo poznávající vy vyřazením rozumu protože abych byl schopen rozeznat co je správné a nesprávné tomu jsem nepotřeboval vždycky nebo někdy se vůbec nesměl použít rozumu a vám řeknu tohleto je rozhodující na této cestě aby se člověk dovedl zbavit sama sebe celého rozumu celého obsahu smyslového vnímání aby se stal ničím na každém stupni lidsky trošku jinak kvalitativně trošku jinak a když když znovu a znovu vine kvalitě tak jak to stoprocentně poznává za správné že to relativní pravda všecko jak jsem to jako dítě pozná to relativní pravda ale pro mne to byla absolutní bral teď dovíte do sedmnácti let to pro byla absolutní pravda pak to pro byla ale dokonalá lež že to nemohl dále postřehovat cele se za to tento způsob vzniku do nadvědomí nebo do rozšířeného vědomí by si rozumět a nevím to je doložiti nebo no to to eště můžu vás o tom rozvést než ve naposled se vidíme je tomu rozumět co vede za plození byl podává a tak teď bych chtěl jenom říci že když člověk začne v sobě oživovat nějaký jiný automatismus který mu dává k dispozici vědomosti které neprošli před tím rozumem a ani na smysly on je si toho dobře vědom a kde ho o tom přesvědčují že to rozumu nemá to mi maminka mně říkala že to že to je nerozumné a že se musí ukázat že to není správné to na byla se čen ale dycky znovu a znovu se čá že to bylo správné takže nakonec se měl od pokoj protože vám řekla no nemohla jsem předvídat že to bude mít takové důsledky ta moje rada na štěstí si to neposlechl kdyby si to byl býval poznal takového pak lopat takže potom i jsem říkal že to neposlechnu co mně říká tak mně říkala k tomu nebudu ovšem upozorňuju vás na jednu věc když sem potom po těch sedmnácti letech došel k vyššímu stupni po rozšířeného vědomí ne nejvyššímu návrším stupni a na nejvyššího nikdy nebudu ale to i jak mu vyššímu stupni tak zase protože jsem zanedbával povinnosti vůči světu vrcholně zanedbával by se na udine studovat a podobně tak jasně pochopila že nejednám správně to je bylo jako houska na krámu jasné tak říká víš teď konečně mám kladu ty se stáváš studovat ty nosí domu pětky to není možné prosím musíš se vrátit normální způsobu tekuté stává být hezké a ona se tehdy mýlil je ovšem nebylo možné ji přesvědčit že se mýlí a tak jsem musel trpět to že na poštvat dospělé lidi kteří směli k tomu aby začal znovu studovat aby začal jíst a tečka pít a čas pátého co dělali ostatní lidé a tak jsem tady mezi vámi takže ona svou kam v a svou pravou měl ale musela ale nikdy ne nepůsobila abych tu pravdu kterou jsem vnitřně na sobě potřel říkal jsem tady že existují dva druhy poznání jedno které závislo na smyslech ne neboť ze smyslů bereme materiál pojmové váhy ne a druhé které není závislo vůbec na smyslech a tedy také ani ne na rozumu ale tady se mi napovídá co květu za poznání když ten člověk třebas vidění boha by to je smyslový vjem nebo vidění nějakého svatého nebo nějakého nic nebo tak je to klam nebo je tam to patří do toho vyššího nebo toho nižšího zaručen nepatřil toho vyššího jenom je to vyšší pro tu neschopnost toho člověka zbavit se toho nižšího se muselo odít do toho nižšího je to oděv toho vyššího tiší ano je tomu rozumět ovšem tím že se to děje do tvaru nebo s slova namarupa tak tímto zbaví se tím to baví velice mnoho do značné míry původnosti síly a především těch výsledků které by to mělo kdyby to nemělo ten tvar v tom jménu slov a ten smyslový vědy se tím nestav toho nebyl o podvod takže že například se státi světci měli vidění pána ježíše krista nebo svatých nebo nevím co překročen dále nejsvětější jo tak všechna čest bylo tomu on se své ale prozrazují na sobě že se nevzdali toho nižšího a že to míchal jedno druhý kdo to potom rozpletl sám bych to nedokázal o to rozpo to je velice těžké rozplést a u těch křesťanských světců to co je tam smyslového to znamená nižšího poznání že tam se tedy to všechno bylo špatné se tam smyslového ale bych to řekl tímto způsobem když se někomu objevil třebas tvarem ježíš kristus a když se i nechali popsat je tento zjev tak jsme ke své hrůze zjistili že se mu je byl v jiné podobě než jinému člověku který měl také zjevení a přísahal ježíše krista a úplně jinak to by nebylo to hlavní ale on se mu zjevil ještě v jiné povaze jehož on se v tom svém zjevení přizpůsobuji jeho přístupové cestě on jsem tu vědy podle jeho přístupu nebo vstupu nebo východisku je tomu k tomu vyšší a tak správně říká advaita kdokoliv se ke mně uchází řík mluví bůh kdokoliv se o uchází o mně uctívá ve formě nějakého světce projeví se mu napřed ve formě toho světce do potom nesporně i z marie projeveného boha potom ve formě projevené volá do neprojevené bohu tak jako nepovedený vyšší způsob vykázal ono to obyčejně nejde si s tím ne si nezoufá ono to obyčejnou k tomu bez malému a nekonečnému o to jde přes tu míšení do toho jeho níž poznání a ono to tu je říká vlaatní a vono to de pro to takhle pomalinku protože ten člověk se jenom pomalinku se vzdává a v indii bohužel než kyby běžnými jogy jako případná dobrá úroveň věčného jogina tam tento jogin se nikdy sebe nedal ani neví co to je a ani to neví takže on když potom vyjde této školy jako hotový jogy na jako takový je odchovanci byste ne na jogina je propuštěn jako mistr on ve smyslů ježíšova učedníka je teprve před kříže teď svoboda ke které vede ježíš kristus se liší od svobody které by do mistři normální do viniti v tomto smyslu že jakmile naučí mistr indický toho svého žáka víře sebe a přenese na něho svou zkušenost což se stalo u ježíše krista těch třech letech s jeho učedníky jakmile se mu to podaří do přeleju na něj tak ho pustí jako hotového mistra že kdežto kristus teď udělal tohleto tu víru mistra víře myslel zbavil záměrně protože on se šel na kříž zmařit tam nešel z dopuštění nějakýho nebo chtění nějakých židů nebo toho jidáše ne on chtěl zmařit ne vidět toho evangelia že mu že něco řeší dělat v rychle a tam k tomu sílu aby se to vůbec mohl stát a by byl u moře na tom kříži ne čili on musel způsobit a to se bezvadně podařilo u těch svítá ů aby ztratili v něho víru prosím to je nesrozumitelný point a přesná být moje dále potře dnech vztazích to je srozumitelné jenom jako faktický kousek na úplně jiné úrovni prováděno když na jaké dobro vládě někteří do ne se pokoušejí to fakty nějakým vysvětlí a to se nedá k stihne do také vysvětlit neví že to souvislosti jak se zbavil k učedníků a tak dále a nakonec když tohleto prošlo v jeho životě tak se jim objevil a první co udělal říkal pokoj vám přináší mám pokoj který vám nikdo nemůže dát než tohleto předání pokoje ne klidu se nedá vyšli světlo a nějakou relaxací ve výško vůbec tím nemá společnost zákon na vyšší stupeň toho jaký ale když se ho třebas hanbu dostanete reakce a vznešeného duševního stavu to není vono tomu bez není o poté předehra poslední fázi předání ducha svatého to my tři pokud jsou takhle dělání a tak nestraní jako slouti nejvyšší takhle vzdělání než straní když toho žáka dovedou sem do toho jan není kombinovat ne že to vedou sem do tohoto bodu na ho klidně před mi tu a je zajímavé že ten mysl ježíši a že je zajímali ten mistr ježíš kristus k dispozici ustavičně učední že to není záležitost nějaká nestará že ty učedníci tam nějak žili a že byli věčnou popraveni na toho jana že umřeli to vůbec není pravda von pořád učedník učedníky který prošli tím co je za křížem ano kdyby tomu tomu tak nebylo tak by vůbec v to křesťanství se nezachoval mělo by právo na život ale protože bez jenom proto vede ostatní a to tři právo na život že hlásá něco navíc oproti ostatní náboženství čili že je to nadstavba nad celou tou tradici navozenou která před tím předcházela a všem říkám před tou věčnýho tradicí o nejsou ta předcházel protože byli tam partyzáni vždycky každé soustavně nabyté jako třebas v indii šankaračárya nebo ramakrišna nebo není třeba že o robindo host kteří vysoce překročili tuhletu úroveň běžného ega a řek bych lidově že listem si ty ne asi tohleto všecko je prostě něco již kristus sumárně nazývá dokud se nezrodíte z vody ducha nevejde do nás nebeského tito lidé kteří jsou v tomto stavu tak vešli do království nebeského a buď jsou v něm nebo v něm aspoň na chvilinku byli to záleží na úrovni k vyspělosti je těm del jsou potom od těch indů posílán to jedno tomu že to je říct tam se nese indové definují boha jako sat čit anada to znamená jako nejvyšší existenci nebo vše listech základ veškeré existence lépe řečeno základ veškeré veme zdroj všeho co existuje bez toho by to nemohl o tom o to pořád koho zdroje pro jejich názoru vyvěrá tady existuje kdyby ten trny tak to nemá odkud vyvěrá a tak to taky neexistuje z toho vyvozuji který z nich že je to to je z ano že ten zdroje právě to je iluzorní věr a je to závislí přímo závislý na tom zdroji kdyby ten druhý nebyl ten skutečný tak by nebylo nit dožene ne a tak to je jedna složka druhá čit to znamená všestranné vědění v tom říká vševědoucnost boží za se základ veškerého toho vědění to že bůh to znamená to je to co jsem teďka říkal že za vědění které mám rozumu zprostředkováním smyslů stojí nějaký zdroj ze kterého čerpám když je rozumově něco zpracovávám tím že si látku náboj k tomu beru z toho zdroje konkrétní obsah i do ru ze smyslového vnímání ne zpacování ale ten náboj k tomu aby to vůbec proudil a vy to sem šlo mně to došlo že říká ten deru z tohoto zde říkají indové ano zdrojové vědomí je tedy kterým je tedy všechno obsažena jako základové ale teprve když je to zpracovává mými smysly tak to se omezí do oblasti času prostoru nemohu nic mimo toho dále ním pže to prošlo tímto sítem tímto transformátor hnát jem věčného a nekonečného na časoprostorové vnímání ano a to je druhá věc a říkají ananda je do masa či ananda ananda je nejvyšší blaženost že oni tvrdí všechno co jest vzniklo nejvyšší blaženosti tvůrčí která vůbec je možná ta je základem veškerého veškeré existence ve ště ného života všeho co tady na tom světě po třetí stránce že kdyby nebyl základ z toho všeho vrcholná blaženost tak by se nikdy nemohl člověk do blaženosti vrátí ale protože je mysli dokazujeme říkají indové to vždy že se do do blaženosti dostáváme tak z toho a je to vlastně pochopení boha jak poznáváme z toho ostatního satčit a je to si boje no je to vzájemné závislosti přímé to známe se setkáme s bohem a že on je také blaženost nejvyšší vašem a tak tuletu jako úplně nesouhlasím neříkám těžko mluvit tomu bohu o jeho tvůrčí práci jestli to dělá ve stavu blaženosti nebo nespíš ano než ne že ano ale to lidské pojetí blaženosti nebo jak se to lidský že by jako blaženost to vůbec ne bych to vysvětlil bych to vysvětlil třebas v oblasti poznání pomocí puruši to znamená pomocí svědka věčného ve mně když třebas jsem tehdy do ce a tého sedmého z koncentrace se dostal do běžného života a šel jsem ho lidi tak jsem byl ve styku s tím svědkem tohoto světa tím věčným svědkem tohoto svět tak že jsem nemohl zabránit tomu aby moje vědomí neproudil větě tento zpětný pohyb do věčnosti se normálně nekoná člověk tento promarní všechno v tomto též marnotratný syn jsem ale v chvíli nebyl marnotratným synem vono to přecházelo nazpátek do toho puruši a teď je zajímavé jak on si s tím počínal co on s tím dělal že on to posoudil jako správné nebo nesprávné a když to bylo nesprávné tak odnímal tu svou moc toho spojení se mnou tak že ta moc toho pojistná cel a v tomto smyslu je vševědou v tomto smyslu se například když mi žíjeme jenom pro tento svět a v tomto těle a pomocí smyslu a pomocí rozumu tak nemůžeme chápat věci boží a je to způsobem tím že nám odnímá soustavně soustavně odnímá vyšší schopnost to je jeho záležitost to dodaná nevejde bychom museli sebe šat nezná vešlo a jsem tam sebe neopouštěl řádně tak se to domě nevešla tím pádem tedy to postupně zleva to zapojení neříkej tak tenhleten první prožitek i potom ne nemá se skýtal si ten způsobil opravdu že jsem pochopil že to anandu také voni nechápou tak jak by měl jak to chápal například jsem se později dověděl od války ježíš kristus on totiž nemluvil ježíš kristus o nebi nebyl vál boha jako satčit na jako nejvyšší poznání nejvyšší bytí a nejvyšší blaho nýbrž on ho definoval jako jsem se ta pravda a život to je trošku jiné říkám že jedno špatné a druhé dobrého přesně ale je to trošku jiné aby s tím je to podle mého názoru více pravdu o ale o nic dokonale pravdu nevysvětlil co se slovem návrhem ani jedno ani držena to před vepři blíž a se okruh dál pravdě takže když ho například řekne místo ananda že je životem že že on je život penězi tem že oni život život ne životem tak měl tedy právo také říci že jsou taky mrtvý kdo v něm vědomě nežijou nechať mrtví pochovávají mrtvé neboť v něm ještě v nich ještě nebyl tím ne tím životem převtělování jak bych měl také ale převtělování prostě považuju když jde když to probíhá násilným způsobem jako třebas u tím že operovali a vynutili nebo vymazali to čemu říká die nevadili měsa a sebe a to nebylo sítě že to je to bylo mladá se to chycené domeček se to zachycení tak tam pustili nové měl tam bylo tam místo pro jiné které bylo zřejmě daleko starší než toto mladé které se narodilo o tom že u mého příchodu na svět staré protože ono si přálo li spravedlivým správným životem to není věc dítěte toho není schopno žádné dítě to je schopen jeho převtělený hotový člověk ne daleko vyspělejší než malé dítě a to jsem poznal taky z toho že on ono to to dítě nejenom si přálo správný a že taky rovnalo co správné jen správné tedy tam se převtěleného do měl za sebou extázi protože jedině ten kdo sebou extazi schopnost rozlišovací čili tam se převtělovat z extaze se ku minulostí do to byl to nevim do toho mně také nic není nikdy potom pátrat nebudu a s tím jsem to vydržel bez extazí do sedmnáctého protože tady byl ale extatický základ takže potom nebylo těžké když se do vtělil následkem se nějakého násilí ne ovšem vnější se muselo potit školu ale to bylo pro hrubší násilí dyž nějaká ho bere že to byla moje jediná skalek potom zase nastala obdobná situace že se do vtělil někdo nebyl vyložit tak bylo že ti to byl nějaký jiný vyspělejší je bych tak řekl který procházel řadou extazí a do takového roků třicet sedum a za sedm let svých podívat nejméně štrnáct pokud záznamy maso co to vyplouvá že bylo eště vyložen jsem vždycky to nervstva jako extazi a jsem ani nevěděl že je to extáze vím třeba vědět aby to bylo bůh a jenomže následky toho byly extatické následky takže dejme tomu narůstalo poznání a narůstal touhu touha po návratu do toho stavu do toho stavu toho spojení tedy vopravdu dovedli svou posloupnosti na to jak se to nedá vyjádřit ne lineárně ne a tak dokud se sedm jsem vlastně vyčerpal všechny možnosti extatické za sedm vám řeknu když to přirovnává nějakým jiným mystiků kým který si zásadně tou cestou tak voni se extazi koupali ten že do smrti a nebo vůbec v tom nevyšli a to bylo dáno tím přístupem k tomu který jsou měli čitty se nedostali k extazi dříve jako ještě nehotový člověk jako člověk snadno přístupný jinému převtělení kdežto sem se k tomu dostal jako nehotový člověk se sotva začavší a tak se mu snadno vyměnil za jiného a tak to šlo dál jako živá a chce asi tak nějak no když tedy tato fáze přestala být svou funkční platnost nebyl byla afunkční neměla smyslu tak sama od cele odpadl extaze choval musíme to bylo zaviněno také tím že jsem odmítl dělat duchovní cvičení které by bylo možná vedlo v naší tím o to nicnedělání ale když potom nastalo další utrpení v tom koncentráku velice násilné ne a více radikální že jsem měl dojem že umřu že by je budu zabit tak potom to nebyla extase ve které jsem to zažil to jsem se stal učedníkem páně nýbrž tam se opravdu vtělil učedník páně učením ježíše krista ne že bych byl nějakým apoštolem de než aby to bylo převtělení nějakého petra nebo na nebo nevím víra nebo kteréhokoliv nejmenších otčenaši ani jeden z nich nám to těl do převtělím odívá úplně jinak prostě a těchto vyšších fázích to taky své fáze jsou nechtěl je jenom balík nýbrž se vtěluje vyšší projev vůle boží a jeho poznání protože si nevzpomínám že kromě třebas svatý terezie která to ale nevyjádřil slově a eckharta který to slovně vyjádřil by existoval někdo jiných evropské mystice který kterému by se najednou projevil přemýšlíš va života najednou bez předchozího vstupu nebo nějakého nějaké předehry že by byl slib opětovat výše vůbec ne jsem ho nepotřeboval něho být ukradeno v těch devět prvních let poroučet dokud se devote jsem měl indi mně vrcholně uspokojovat bylo bez utrpení to bylo zjemňováním všech koho vy vlastností že ano jsem si myslel že jsem slovy nikdo mi z toho nedostal jak to byl život a přitom jsem měl všechny podmínky k tomu myšlení a bych si myslel že svatý jsem že jsem neradil nést německo no tak teď vám řeknu když potom jsem se stal tím učedníkem proč jsem se jím stal asi obdobně jako svatý pavel že bez předběžného poučování o všechna or ježíšových bez toho ne z bez toho soustavného učedníci byli nebo nebo jako neudávejte zná mování s těmi událostmi jeho života on taky zřejmě nebyl o tom poučen najednou jsem o něm věděl sek i co tam nebylo v bibli napsáno všecko nebo zapotřebí asi ne všechnu tedy upravuji to byla moc by k tomu aby se mi to ucelou aby to přes tím do nebo převýšilo všechno předešlé takže se teďka nejenom poznal když jsem si předtím myslel o ježíši kristu že to všechno ten ne tak jemné zbytečně zabalený do obrazů náhodné tak teď jsem říkal kde je všechna ta návodnou a tím těch indických jog ta specializace indických jog která je je ohromující to je te vypracován jedinečně kde to je zatím symbolem ježíšova života kde je to lichva prakticky a tak že se toho kolektivním vedení si každý z toho obrazu může žít sv konkrétní případ řešení a nějak nemusíš to krista nic ubrat kdežto ten mistr si může žít jenom takového žáka který se hodí těm který podobnou povahu a tak dále nejinak mne od toho vyhodí nebo sedě ale je ježíš kristus nikoho nevyvodí jsem z toho jasně poznal že kdokoliv se za ním při bude i při a tak dále občerství minimálně to nemůže žádný mistr říct žádný ani dycky ani ti becky jak je to kterýkoliv mysl to on nemůže říct protože to nedokáže to není v lidské moci že nejvíc zasvěcen kdežto moci vše krista je každého popadnout a provest i takového člověka o kterém se napřed tím uvedeno jmeno do se musela se duši ten záznam který musel hlubokým utrpením procházet aby se dostal k tomu nic kterého ukazoval na kříži a a tak dále že jestliže ten ježíš kristus je schopen takového obecného vedení lidí tak je to způsobeno jedině tím že to za něj nedělá žádný člověk že to vrcholné za něho nedělala janíčkovi z například bych byl učedníkem ježíšovým že domě tak bych za vás nemohl udělat to co musí udělat ježíš kristus to znamená za vás nemohu vstoupit a krišna na kříž nemohu způsobem aby vy ste topili na kříž aby nastal ta proměna na kříž a nemoh způsoby to může způsobit zase jenom on že on si s vámi lze na ten kříž a aby si na s vámi mohl bez nevíš to e třebas plnil jednej jediné podmínky abyste byli ničím abyste opustili dokonce tu svoji nejposvátnější víru kterou máte se a duchovní cestu ten šel pane cha tak daleko říkal víte mně mělo slova to přebere hladem a chce i lásku musí ztratit aby se s mohl spojit k bohu o do do pranice si myslím že stoprocentní rad protože pojetí naší lásky není to nejvyšší pojetí čili to lidské pojetí lásky musí člověk žít jinak stojí mezi ním a bohem a není možné toho dualita prosím dneska dál to pití za pravdu eckhart doby a či pokání za to co jsem vyvedl přivede ale je to jisté že například jsem si vědom toho že jsem byl učedníkem eckhartovi sicem bizarním oponující ne sem to opravdu není to převtělování se si takové že jsem byl jednou žákem eckhartovým a teď jsem tady žákem ježíše krista od roku třicet devět ne se v není to nabádá to k tomu je mínění že tohleto tato zkušenost ale jsem se žákem eckhartovým stál roku třicet devět pomocí ježíše krista protože to učení eckhartovo bylo tak konkrétní že to jak se nějak byl schopen se ho chopit o podíval jednomu z jeho žáků tehdejších rozumíte po složitý takže sem zdá jako bych ji býval byl řekl záznam tady je takže když jsem přesvědčena tamhle se stáňou dosud daru tak jsem poznal ten dům ukazoval jsem mu ten nadpis tam přátele o spojivé setkávali staneš kaje a ten starém ještě jsem dokonale tak teď kdy jsem tehdy jsem si opravdu říkal je to přeci jenom si z tom převtělování takové jak to říkají cítit se se vždycky tak časem říkal se to si čas znovu říkám když přijdu třebas do do ranci a poznávám se málo všecko jako bych tam dneska žil a ukazuju snu příteli jinému se než se letem kde sem se domněle narodil a tak dále bez ale když to též se mi stane v paříži na budoval žere lid vás že tam poznám dům kde ten dotyčný zemřel a dále vzdálit poznána prvně v tomto životě a říkám mrtvi v tom jenom mohu jmenovat protože v tom může dosvědčit na dlouhý dvacet sedm bydlí ni doktor je jo a říkám mu tamhleten dům na mně dělá špatný dojem použít podnětem podívali tam za deset tam umřel jsem před tím že vaše že nešel v tomto životě neřekli byste abyste pravdu za indům na se nedivím že takhle pojímají převtělovat když jsou pořád svědky těchto zkušeností ale toho mu neopomenou chvil tam když jako to tří mu zažívá tak je to mně tak přesvědčující že znovu a znovu si myslím že jsem byl tím nebo jako teďka s to třebas zrovna toho o mana ve na evropský