Karel Makoň: 83-07 (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

neumírá za sebe vůbec neuměla na sebe na sebe vůbec při tom v ten kristus vůbec na sebe nemyslel umíral za lidstvo a to co bylo tam ukázáno v kostce to se děje ustavičně takhle na sebe beru tíhu světa a to si cítil co to je jaká ti je to spasitelský úkol umíte no a od teďka budu nazývat nositelem krista kristoforus kristus když to ne takže to je jeho nové jméno tak sem nemenoval ten voják vyslouží ale křeťanu mezi dají kristoforus nositel krista protože kristus ho naučil co je to nosit krista že to je to velice těžká záležitost ale málokterý křesťan... se dal tím poučit že sápal se potom aby nosil aby pomohl ježíši kristu ne s jeho břímě a nedělal to tím způsobem jak to navrhoval ježíš kristus neboť on navrhoval tady mám břemeno nese ale řekl to břemeno je lehké a snadné že ano nebylo sedne křesťanských protože oni to brali svou vlastnícího kdežto ježíš kristus to ani nevlastní silou lidskou totiž myslím nýbrž silou otcovou a jenom chvilinku to nenesl si odsoudíš se cítí v opuštěn od otce tak na tom kříži ale do blahé on dává návod k tomu jak se to dělat a strategie z a byli to pochopila a je tam mockrát vykládal tak to tady nebudu opakovat ale zaručeně to není tak těžké jak to zažíval ten přítel o které jsem mluvil a není to ani tak těžké pro toho mého přítele dalšího totoho víra jsem mluvil v terý taková utrpení nemá on si nějakým obdobným způsobem to byl to utrpení v útlém mládí no to je za ním řekl Řekl prej sem někde že když někdo svůj život odevzdá bohu v okamžiku smrti že se nemůže dostat nikam jinam než do ráje a že obráni není pobyt nebi za a ve stavu nebe že to objemnější stavu duševním ze kterého se ještě padá s pátek nebyl by potom lépe aby vůbec takového stavu nedosáhl aby ani v okamžiku smrti se tomu bohu neodevzdal a že na to nemožná člověk lepší ten lépe na tom ten člověk který to vůbec to ani okamžiku míti neudělal bych chtěl toto trošičku poopravit to názor že se mu takhle řekl tak jsem zapomněl na jednu věc že jsem měl na mysli toho lotra na kříži ano asi tak nebo v kontinuitě to možná souvislosti to bylo možná řečeno že ten lotr byl opravdu při tím lotrem rozumíte a když tedy odevzdal ten svůj život bohu tak si nemyslím že to udělal tak vznešeného úmyslu jako to dělá jiný člověk který třebas také v okamžiku smrti jako třebas ten přítel řady mluvil ten rychlík udělal okamžiku se věřím že ten před....to udělá v okamžiku smrti spásy dosáhl a ne rajské ale nebeské rozumět to věku když těl udělat protože on nebyl předtím lotrem ale když byl celý od lotrem a teď uteče do bod mít a strašně sebe lituje jako tenhleten na kříži tak z pozice rolí ost ného člověka tedy sebe vrcholně milujícího tedy se není možno dostat do nebe dosadit je možno se dostat jenom dočasné úlevě od toho utrpení to je spavedlivý no chápete že když se dostane třebas na přijetí síle duté úlevy tak to odpočívání a co je to vodit věčnosti je to hezké je takový moment vynese tolik blaha ne tolik odpočinku jak jsem vám možná říkal při příležitosti a to bych chtěl a opakovat to co dnes krátce že když skončila aby tvá na poli ku rušen se ptal trišna to je boha tu dál uvedeno to bytě není se ptá krišny a co s tím ji nepřátelským nespravedlivé napadli a že mi říkal pocení podívat oni byli všichni v ráji mydli tam říká ten spravedlivost a dívání ale oni si mysleli že vedou spravedlivý boj se tím dělat záležína tom co si o tom ten lotr taky si myslel že když se obrátí že je hoden do tak co s ním dál dělat hoden nebyla se s ním dál dělat musí se ho nechat odpočinout ničení a ten krišna ne tomu na ty se zdržujou za den ho a ty se zdržovat nebudeš protože ty budeš u vědomější a to v ta samadhi nirvána své gradace je to stav před křížem nebo po kříži tak to nemohu jedním dechem odpověď protože si musel být vědomi toho že například japonci který mají bojem satori opojení čínský říkají jedno jediné satori stačí k tomu aby člověk byl osvobozen ale myslí na tu samo spásu člověka a je to tedy mého hlediska jenom částečné pochopení pro ni nebo plavou se abych to řekl čit o ale se řekla o tak úplně vlita hloupí a jaký je vydávám nýbrž oni říkají stává se že někdo prožívá sa satori slabé někdo silné silné satori to zaručeně stačí na se celý život poslové byl třeba opakovat aby dospěl do tého u to silného a to se tu slabinou ne vy řekneme že to rozdíl mezi samadhi a nechal a oni asi tak ano že říká do toho vypadaly a řeknu tohleto měli kalpa samadhi je obdobné smrti ježíše v hrobě před ním zítra to jako ta smrt ježíše nově je dotazu co o tom někdy kalpa zcestí člověkem děje říkají indové že po vyvy ta pasamade následuje může následovat může na sebe sahadžu samadhi znamená přebývání ve spojení s bohem za běžného vědomí a to považoval za vrchol možností lidských a nebo se ten člověk vrací do běžného života s velikým poznáním a z toho rozděluje lidem a nepovažuje od doby středem života svůj fyzický život nýbrž je to vyššího v něm takže se o něm říci že jenom setrvačností existuje ještě ho tké tělo ale není to stav který je naznačen ježíšem kristem sesláním ducha svatého nýbrž je to stav který je kristově nauce označen po zmrtvýchvstání na učednících na učedníci ne naší kristu tím pokoj svůj dávám používal toho rozeznávání přímo považuje je stavu pokoje klidu nevyužitelné ho klidu ze kterého nevychází do kterého potom na konci života vchází ovšem pro víte ani tohle ten stav nepovažuji jde chorý a dokonalé osvobozen když tedy potom to srovnávám s buddhou vám tak bych řekl tenhleten člověk se snažil všemi lidskými prostředky dosáhnout poznání spojení s bohem žádnými lidskými prostředky se mu to nepodařil teprve když i ty nejsi lidské prostředky vzdal tak zažíval nirvánu jak my se o tom poučeni historie co potom dělal šel mezi lidi a konečně odstoupil od sebe kázal takzvanou střední cestu cestu vhodnou pro všechny lidi je to první pokus který indové předtím nikdy neudělali o kolektivní vede kdežto indové vůbec o než klá kolektivně nevedou to se děje jenom disu a neřekli ka málo výdech křesťanství a potom některých klášteřích některých společenstvích veliké čerstvých toho zen budhismu o a tak bych řekl že je propastný rozdíl mezi nirvanou a mezi nirvikalpasamadhi ano a jestliže ten buddha se dostal do tohoto stavu ve kterém ta jeho etika životní nebyla podložena lidským pohledem na něj by boje na mravnost na to co je správné a nesprávné z božsky bodem tak bych považoval za pro vodního absolutně svobodného a obecného tedy za spolu spasitele ježíše krista jako jím jsou mnozí třebas jako třebas se na marsu Tady je další doplněk dotazem. Ten, kdo se dostane tedy v okamžiku smrti do toho ráje, takže si nezasluhuje nebe, je na tom přeci jenom hůř. Že si tam jenom rochní, že ano, zdržuje se, bahní si tam, medí si tam, jak říkám. Je to zdržovačka. A jak k tomu přijde nebo jak to, vám, anebo jak se z toho dostane, když von tam zapomene na všechno, všechny strasti, ono je mu tam dobře. A von může v klidu tam meškat a to je škoda, no. I na tohleto odpovídá Ježíš Kristus v podobenství o marnotratném synu. Že on tam říká, to převedu z symboliky do skutečnejch fakt. Ten Otec nebeský měl dva syny. Jeden v vývojové fázi zůstal v ráji, to znamená, zůstal věren tomu Otci. Zůstal věren tomu Otci. Kdežto ten druhý šel do světa, všechno promarnil, stal se marnotratným a když mu teklo do bot, tak se vracel nazpátek, ano? To znamená člověk obyčejně jenom z přinucení, jenom proto, že je bída v krajině, ve které žije, se dostává k vědomí, že patří do Otcova domu. A tu se stává tahleta věc. Že když jde do Otcova domu, že to nejde udělat jinak, než aby tam šel přes ten ráj. Takže ho tam spatří ten syn, který v tom ráji ještě je a nikdy se marnotratným ne- nestal. A říká: tenhleten děvkař a tenhleten chlípník, a nevím co všecko, a žráč, který všechno promarnil, najednou je tady oslavován. A je na tom líp než já. Co je to za spravedlivost? Tímhletím, a zlo- zlobí se hrozně. Tím vychází z tohoto klidu a si myslím, to tam není dopovídáno, že zatouží být na tom taky tak dobře. A tak mu pak nezbyde nic jiného a že, než že vodtamtud vypadne. Čili z milosrdenství těch, kteří přes ráj jdou k Bohu, vypadávají lidi z ráje. Že je to jinak než satan, měl to s mečem, anděl Michael nebo tak nějak. To je jiný obraz, který ukazuje spravedlivě jinou stránku věci. Ale vám ukazuju tuto stránku věci, která je přímo zapsaná v Kristu, že ti, kteří jsou spaseni musí přes ráj a tam jsou okukováni a je tam: jaks to udělal, že si jdeš dál než já, který tady sekám dobrotu, manvantáru celou, ne? A von jim to vysvětlí: nic jiného ti nezbývá, než tu poživačnost, kterou máš k dispozici od Otce, ten požitek, to blaho, toho se všeho vzdát. To celé promarnit. A když se toho vzdáš, tam je to řečeno určitě jako promarnění, toho všeho vzdáš, tak půjdeš taky se mnou do toho nebe. A ten v tom ráji říká: no ale jak to mám udělat? Mně je tady dobře, za prvé a za druhé, ale uznávám, že ty máš pravdu. by to rád udělal, přestože je mi tady dobře. On říká: nic jiného ti nezbývá, než aby ses stal člověkem. A pak ti třebas opakovaně život ukáže, jak se vzdávat blaha. Dokonale ti to ukáže. A tato ukázka bude ti stačit k tomu, aby sis vzpomněl na Otcův dům, abys nakonec do něho vešel. Děkuju ti mockrát, řekne takový. A jde do toho světa. Že tady se setkáte s člověkem, který byl předtím v ráji, tak ho okamžitě poznáte. Ono ho tady vůbec nic nebaví v tomto světě. A tak dále a tak dále. Čili jsem vám tady prozradil jednu stránku důvodů, proč je, proč jsme lidmi, že jsme všichni byli kdysi v ráji, všichni. Není tady člověka, který by nebyl předtím v ráji. To je normální průběh. A taky nás tam někdo popadl, taky nám tam někdo řekl: tak toto není dokonalost, rozumíte? Taky nás tam někdo vyburcoval, takže to není tak nemilosrdné, jak si myslíme, ale kdyby nebyli lidé, kteří by byli spaseni v pravým slova smyslu, tak by se nikdo z ráje nedostal. Toto je další smysl lidského život a toho, ve kterým je člověk spasen. Který takhle na zpáteční cestě do Otcova domu prochází rájem, toho ani nenapadne, aby zůstal trčet v ráji. Proč? Protože poznání, to znamená tušení napřed velikosti Otcova domu, které se mu vrací proto, že není zastíněno blahem rajským, rozumíte mi? A proto nemů- velice snadno odolá ráji. Ovšem když se mně někdo vyskytne, že si na ten ráj vzpomene, ho třískám. Víte, ho odtamtud dostávám, ho tedy ženu. A von se marně snaží pochopit, že to dělám, když to bylo tak hezký. Že tady se ještě může, dokud je na zemi, se může v ráji zastavit. To se může. Ale bude jednou spasen, tak to nebezpečí nehrozí, že by se v ráji usadil. Buďte bez starosti. To je na hostině u Otce a z hostiny se mu nemůže chtít dolů, že to je hostina jiného druhu než rajská. To je prostě podílení se na jeho existenci nejbližší. To znamená, on mu dal prsten, že ano? Tak to tam všechno, krásný šat to je, jak se, jak mohl Ježíš to nějak vylíčit lidsky no? Ono se to nedá pozemsky vylíčit. mu to nemám za zlý to takhle lidsky vylíčit. Prosím, jdeme dál. Když tady máte vědomí toho podobenství o těch balících, které se nabalují na člověka během třebas jeho života né? A kterému v Indii říkají převtělování, když máte tento pojem hlavě a přiznáváte si, že to je tak nebo že by za homola tak vám pomohu obrazem k tomu by se to pochopil jak se k těm dělat malíři hází to je asi takhle člověk ve svém životě kde se narodil napřed měl kteréhokoliv balíku strašně málo zaručeně měl genetický záznam svých rodičů vo tom nepochybujte to se nedá ještě nazvat žádným balíkem to je prostě genetický záznam po rodičích ale teď protože musel od útlého mládí více méně se vzdávat svého a zároveň musel ho nechat nastat obojí proces vedle sebe probíhal tak to dopadá tak že se přibyl rozumíte že že v něm nárůstem toho živého organismu dospíváním židovi vznikali někde la kul mezery prázdnoty prázdná a tak například dejme tomu ve případě když jsem přišel o vědomí tohoto světa v těch lékařství zásahů tak v chvíli tam vznikla mezera a každé takové váhu je něco nepřirozeného v přírodě tam se hrne ten přetlak okolí rozumíte tak si to představte takhle že během života de de kolem noho skladiště z mnoha vraty a v těch nejbližší vratech ke který přistupuje to je nejhlubší boží z boží také nejláskyplnější takže když člověk dospívá tak den okolo prvních vrat kde si veme všechno co potřebuje pro tento život to je balík který není původně jeho taky vzal minulosti někde rozumíte a jestliže ale nezůstane trčet u toho balíku nejde sedne si tam před starat a nesmí tam to a dokud to všechno nesmí nebo to s a užasli tak de o dalším vlatnit jen aby hladověl důležité k dalším latu a tam ji jemnější potraviny bych to přirovnal k tomu podobenství ramakrišny který říká že jeden a de jej byl pořád o to aby někomu vysvětlil jak dosáhnout nejvyššího cíle osvobození radil i do tohoto lesa stále dál a ten člověk šel přišel o vědě nou židů od neví nazpátek s pracoval a vydělal hodně peněz ale vzpomněl si že ten a denní naříkal zůstati nikdy nežili nýbrž i dále do toho lesa tak šel dál a přišel na stříbrnou žiju od nesmí k sobě užity a viděl daleko více peněz když sem se říkal když všechno z toho měl hodně co bych vám o nic by ještě víc když neřekl ji za přírodou žijou ji dále do lesa šel dále do lesa všimnou žiju a tak to šlo dál nakonec říše a na snové dříve svitu indové strašně vádí sama nové zří a u toho se spokojí jak si to udělal správně nebo ne na bolest nešel a takhle to vypadá lidském životě někdo ten prudčeji okolo toho stáni eště není spokojen s tím co jako tam kde stále nižším a dokonalejšímu a drahocennější ne a tak se na něj nabaluje všecko to co není původně jeho rozumíte a ne na volo by se to kdyby našel okolo toho skladiště kdyby se kdekoliv usadil vyčkal do toho mám dost takhle nesmí myslet nezastavit se pořád jít dál ale kdyby ten člověk ten balík z toho staniční nevzal a kdyby z něho nevěřil v uvozovkách všechno co se z něho vytěžit v tom pravém slova smyslu jak se to těžit páně jenom sobecky ale kdybych nedorostl dozvíte tím požíváním toho balíku tak by nedorostl naší ho balíku a tak se správná v to není vtělím a že jsem třebas potom vyprázdnění od těch lékařů v tom předtím roku nebo tak nějak dospěl do balíku se dostane se ho po laičtí do k nějakému balíku a protože umí bylo prázdno zbavili u mého tak jsem se toho zmocnil a byl jsem z toho žil do sedmnácti let tam jsem tak tohle dělal ten účinek z toho na se na nikdo jiný jo a potom přestanete ch zase nikdo jiný že se za telete se o nabalil žák ježíšův to se do bysem učedníkem páně že a ještě nestačilo roku padesátého prvního tohoto století se nabalil do další a sedm a tak dále a si myslím že by to měl vy soustavný proces toto nabalování a že by si nevnikl neměl myslet že převtělování nějaká hotová záležitost loutkový to probíhá pokud se člověk chová slušně a to slušně nenasytnost nenasytně není uspokojen na žádném bodu cesty tak to jde pořád dál tady se skromnost nevyplácí tady je pokora správný protože jestliže třebas vetkána do vínku na určitém stupni touha po bohu tak aby říkal to je přeci nemožné ne du za a hledí ji uskutečnit přiblížení se tomu bohu odevzdáním se dokonalejší a tak dál když jde člověk okolo těch různých rad i se pokračuji v tom předání do všeho kulhá nákupu no ale aspoň toto živoříme věci a něčeho se třebas ne ne říká si že toto je málo pro něho nebo že by tam možná dále bylo něco lepšího tak ten se podobá závodní ku veliká se přes překážky stává se někdy že některý závodní některou výšku vynechá se skáče třebas do dvěstě třiceti a eště že vyleze ti dneska a takový za vonke se cítí na větě třicet ten vynechá třebas výšku věcí aby se neunavil že toto je v možnostech člověka vybírat si do určité míry ale jestliže to nedělá zasvěcení přeceňuje se tak je možné že zůstane na víc se věcně ostatní se dostane na bych u věčně třicet protože se postupně a koho dali nebo přizpůsobovali více mít kdežto on velice nepřizpůsoboval to nepřekročil tak je dycky riziko když ta nevíš itý jem je si příliš vybírat a při byl by jako náročný zase zem pro pokoru jsem bylo by třeba nikoliv brát cokoliv ale brát to přeci jenom z rozmyslet je tedy možnosti vybírat je člověk často stojí na rozcestí a že se do mysta nebo ona a obyčejně jedna věci mu je na to to by bylo rychlejší tam to by byl pomalý a věřte mi že mnoho lidí si říká radši bezpečně pomaleji než rychle a nejistě někde ale víte to je věc individuality která musí být zachován a vám řeknu tady je těžký výběr protože individualita je něco co rostlo strašně dlouho v genetické podstatě mých rodičů to málo společného smi to balíky je balení nitro jiný než tenhleten valdo ne a to je ten dovede zdola od těch rodičů tam si těžko mohu vybírat jsem přibližně takový jako musí rodiče nebo jako moji předkové ho mám měli jak na věci du rozumíte oni jedění a proto je moc příbytků u pána boha rozumíte není tam jenom jeden že pomoc vlivem toho individuální přístupu k věcem se dostal člověk do jiného příbytku a malý svatý nebo ve iv jak tak se to jiný svatý a víte to je báječné zařízení tohleto protože přestože bylo všechno jedno kopyto oni ani ti svatí i sobě dopit tak se vyskytne vždycky letí li se tím někdo který je schopen vám pomoci protože podobně kována ko jste vy a kdy byly řízeno umět do tak vám nikdo nepomůže že by zaručeně nejste podle nich protože to někde jinde než ve ne takhle se ho procházel vaším způsobem přístupu jak podle to v něm všechno je znamená na může pomoci je jiný než třebas jiných svatý abych to ne to říká podruhé tak to řekne jednou astrální tělo je poután na hmotné tělem tak dlouho dokud to tělo nezlidověla dobře egypťani tedy vy vykoval tělo aby přidržovali astrálního dvojníka říkají a při tom těle a dařilo se jim to po tisíciletí nemyslete si ale již nějakýho rozejde o jeho tělo setni ne horách že straší po těch hrách a že tam je poután tím tělem třebas za měsíce nebo ho mám za to že za šest neděl načerpá v toho těla mrtvého astrální voni tolik síly a že ji dočerpá že dos je takže del než šest neděl se nebude zdržovat přitom tělem že ale nějaká paní straší ve věži či starat o jeněco jiného například tamto tam ta dotyčná rty řeč nebo byl ten že ho tam zní čeká ta tam sevřené tam i zazděna do je zazděna svým způsobem vůbec přikován rozumíte co je takže lišit na to osvobodil od poutanosti k tomu užitou ne tělu to byl kostí a podařilo se mu to si za čtrnáct let ráno odpovězeno prosím vás o těch poměry v astrálním těle nemůžete z lidského hlediska podat správnou zprávu protože z toho důvodu ne že byste to nedokázal třebas nějak obrazem vylíčit ale to tu že ten člověk který se takhle ptá prozrazuje že pobyt v tomto světě on považuje za pobyt v nějakém místě a v nějakém čase a ne za stav pokud nepoznává pobyt v tomto světě za úroveň stavu a následkem toho také teprve jako následek toho ko pobyt na určitém místě v určitém čase učte průběhu času tak ho marně budete daří věcech poučovat ale by ten člověk začal před aspoň předpokládá že to nemůže chápat když to nemůže zažívat že toto co zažívá jako čas a prostor za styk člověkem za sezení na žili tak i nás nebo pobývání či ten domě kdyby to začal aspoň předpokládat že to je stav jeho duše tak by byl přístupen také pochopení tohoto co teď řeknu bohem ještě předešlu ježíš kristus říkal zvířata mají svá doupata ptáci mají svá hnízda ale syn člověka přitom vyšel sebe nemá a von říkal syn člověka že se to tak pokazím člověk tak to myslel on se nese to neříkal syn boží je li to to byl mluví jako syn boží a vím o synu člověka aby řekl že to je náš je situace si člověka nemá kam by hlavy sklonil a omylem považujete se za obyvatele této zemi to není vlastně pravá zevně to není váš otcovský do jsem nevadí je tady se jenom na věc ten se propůjčeny pro ten pro tu úroveň vývojovou perou procházíte umíte když takhle by ten člověk myslel tak by potom se neptal kde ten astrál je protože to je jiný stav to zrovna jako tento stav se nám jeví jako povíván určitém místě a času tak vám ten stav v člověku nepoznalému tam nepoznání se jeví tak jako vodní žitém čest v prostoru ale protože je to jiná frekvence jiný vystrčen jiný jiná úroveň frekvence záření vůbec jiný druh záření než tento vesmír určité záření čtete n určitého záření tak je to jiné záření než vesmírové vůbec jiné záření tohleto to máme li před sebou tak si to vzájemně nepřekáží rozumíte a jestliže on se ptát třebas když se tady zbourá barák zbourat tamto astrálu a ono ta otázka není tak naivní protože ono to všecko své řek bych obdoby tam ale jaké obdoby do jsou obdoby dynamické povahy a ne statické to musím vysvětlit když třebas tám někdo přijde do toho astrální svět a ne po smrti tak se chová jako člověk tím je vyřízen to plný život tam protože tam se žije v jiném těle které jinou funkci než tohleto tělo přeci on není tam vázán na tuhletu naší stravu na tenhleten náš duch proto dejme tomu jeho nos jeho ústa jeho nohy jsou afunkční když se tam vidím třebas v tom stavu člověka poznalého těch věcí tak nemám tělo na nepotřebuju chodit a jsem tam kde chci být nebo kde nikdo potřebuje a tak se může stát že fakticky se přesto úroveň někomu by to sem že stav nějaké takové schopnosti ale co tím chci říct když tam člověk vstoupí je tím člověkem tak zvané tedy své tělo eště dispozici se podřídí odbourá tak musí ještě jíst musí to šlapat rozumíte cestou ale postupně mu to dosáhli že toto je jenom dožívání ještě tam toho života jakmile ho boží je dejme tomu to šestnácti let maximálního do žije od nemám biřicovi a metodě tak to trvá maximálně takhle dlouho jak nepotřebuje nechodit jak nepotřebuje jíst rozumíte nýbrž je živ jiným způsobem jiného druhu záření které se jinak střebává než primitivním způsobem pojídání nebo pobíjení ano on se spíš vystavuje tomu záření budete číst toho můdyho tak se dovíte o takzvaných světelných městech tak von si do toho světelného města kde existuje nějaké záření je u barvy ale není oslnivě a tam se mu vystavuje do ozáření nějakou dobu trvající tam ale často tíha jinak to je jedno ale my tomu novicky o tom mu stačí k tomu aby z toho mluví další třebas víte do skrčenou rozumíte ten probíhá ale ale von si tam musí znovu pro tu dávku jít misce žít mimo ten chrám o tom město světelné a když potom ale se dále z jednu je proto je jediná misky růst ne statický nesetká stav nějaký ten stav je dynamický jako ten stav lidsky je taky nemyslí nejste pořádní ve se potom dospělý člověk a je cesta že a tak dále to je taky ti nevniká záležitost ne statická li se ani chvíli tímto člověkem na k nim i řikání přesto ve nás na něj a tam takle tak jenom se daleko prudčeji takže tam se potom stane že ten člověk nakonec není schopen se stýkat s lidmi kteří tam teprve přicházejí ale je schopen se stýkal s lidmi u sou tam jsem si toto myslel že to je nějaký zákon manželka nejsme vedení do do takové jako pružné před schopen takhle jak to vykládám ve zkratce tak tak to úplně nedívá jenom tak zhruba teď to musí v to rychle dokončil ne abych to stačil ale jedno je jisté že pravý život tam začíná tehdy kdy do tenhleten život a ten život tam doznívá někdy dost dlouho takže když se setkáte třebas nějaké plytké se ani nebo nějak ve snu tím mrtvým tak a to jako člověka tak to ještě není ten pravý člověk tam žijící a ten pravý život tam kde se nepotřebuje mít o tělo nýbrž tělo nové v jiné funkci a ty to funkci znaky tohoto lidského těla vy tomu nevyhovovali rozumíte e neříkám že je to sebeklam se tam zažíváte ale je to přetlumočení vaše přetlumočení tam nic učenosti na vaše chápání že je to je to poznání toho života tam jenom obrazné jenom vzdálené písem jednou řekl by jsem jednou že po smrti se nedá dál pokračovat na cestě poznání tím končí že veškeré poznáním nezískáte pozorně vám to že tohle tahleta pravda by se měla doplnit že totiž když někdo zná třebas na astrální úroveň tak může tam úroveň poznat dokonaleji než když jsem na úrovni této protože pravé poznání ne nespočívá v tom že ovládám dokonale znalosti týkající astrální úrovni nýbrž pravé poznání to je poznání boha a to se netýká žádné úrovně na řeli gunami nad všemi úrovněmi odtamtud zhora se potom na kteroukoliv úroveň nahlédnout ano zažili že dneska třebas nevím kterak se určitý mrtvý dověděl o nějaký věcech tak to není nic na doknalosti poznání ten je kterého člověk schopen o bohu získat na tomto světě do se po smrti nedá víra prosím na tom trvám ale se získat dokonalejší poznání úrovně na které ten člověk po smrti žije že není poznání boha zrovna jako člověk dokonale poznává svět když je dospělý ježíš no a tam v tom astrálu tak je člověk je nedospělí a je to a tak dále rozumíte mně prosím vás to i na jako rozporné ale není to mám na mysli po poznání nižší a poznání vyššího a to poznání cíle týká všech úrovní doma li nit byla a děl stát úroveň nižší rozumíte ale poznání bohaté to poznání vyšší ře kterého všechno pochází a my se musíme nemáme li se tím příliš zdržovat na tom světě spokojit s tím že budeme vědět že to všechno od něho pochází a jestliže to potřebujeme tak nám také se dostane věc o tom která tamtu pochází ale je zbytečné to nás jenom duše takže sice nevím kterak nějaký tvých a nějaké ředitelé tady nikdy neměl které jsou navíc oponou to měl tady ale nějaké to nezbytnými stěžuje to růstu hoví poznání brž znalost eam poměru nebo ž podává třebas informace o nějakém člověk který nežije tak on vy informace podává ze zápisu který je o tom uložená astrální úrovni ano a to je zápisky když člověk země žije tak dopisu je ten záznam nadání úrovni rozumíte dopisu je čili nic co tady zažili není skryto člověku žít na stáhlo ale to není žádné poznání pro méně jenom pohled shora z jiné pozice dolů ano ale pořád to míní pohled je tak řekl nebo pohled úrovni vína k dokonání na úrovni ano říkat ani mně jakým způsobem na radí svatí víte ten způsob rady že slyšíte za klepe na dveře a řekne muž vstoupí a řekne udělej to nebo černě tamto a nevím co všechno to je ten nejbližších způsob li způsob rady toho svatého je obyčejně anonymní proto teď a spoj od ano divit že nevíte že vám pomáhal mít a nám pomáhá o uspořádává kolem svá vás okolnosti které vám umožňují pro proud nějakou situací nebo se z dovědět co visí na nevěděl a nevíte aniž o pomoc toho svatého protože on o to nestojí o statí to svoje on nestojí o tu svalu o to uznání že vám pomohl rozumíte mi považuju za nejlepší a nejdokonalejší pomoc světců takovou jakou všichni zažívá a nevíte o a musíte začínaje to nejsou bytosti oddělení od nás a o nás o nás věd ano když ne v tom duchovním světě a to je pomoci z duchovna není protekce že nemá větší protekci někdo před někým nýbrž tam kde rozsvítí světlo tam je jeho světlo vidět jestli neosvítí tak tam dět není pomoct nedostává protože tam není tam je a pomoc bude mít a vědomě bude mít kdekoliv se rozsvítil světlo tam jsem měl takovou moc jako by ty se cizí vát a daleko dokonalejší vode že on ty věci listu ju protože vy byt a vás vidím krizí rozvíjím kde světlo a třebas ještě nevidí ale voni to moje světlo vidí a přichází němu ve něco obdobného jako když se narodil ježíš kristus v betlémě bylo vidět vjezdu do tou hvězdou ti svatí křiklavé šli a pomohly tomu ježíši takhle pomáhají člověku znovuzrozenému na nějaké úrovni třebas nízké třeba se týkající jenom betlému nízká poměrně znovuzrození když je v tom jordánu a vyšší je na tom kříži a tak dále ale i když tohleto zažije tak je vidět zda pro to zasvěcence ani za a najdou si toho člověka to šosu nějak tak stoický a je to jenom obrazné ale protože vidí tak se by veze netrhnou přátelé a pomáhají na každém kroku že nestačí te říkat dost o takové maličkosti bych se osobně nestaral kdy tam budete tak to je si z ústní do rozví to dává dáte za pravdu že to takhle jak to myslím rozsvítí světlo někde jinde než tady když jsem třebas se snažil jednat správně a do mluvy král sobě když například židovský národ se snažil jednat podle vůle boží a nikoliv podle vlastní to znamená dělat to co jim nebylo příjemné ale to co bylo nutné nebo to co bůh považoval za správné bez ohledu na to že ten člověk se necítil při tom dobře že mu to jako nedělalo dobře ale že to bylo správné tak doroste rozsvítil světlo umíte to si otáže ho betlém a to posedá tak je to nebýt svůj to je rozsvěcování světla nebyl li svoji vůli ne říká správně angelus schilesius silesius všech potřebných spis kdybys měl jenom maličko z vlastní vůle nebo je dostal ství nebeského znamená postupně se ta vůle vlastní sví zaměňovat vůli boží a tu musím stít a tím rozsvěcuje na jiné úrovni než na lidské pokud s tím jenom svoji vůli zjeviti ten že sem starostlivý tak potom nemo světlo někde jinde proto jež kristus nejvíc zazlíval svým učedníkům že se starali se strachovali a tak dále takže když jsem vám říkal že koncentráku neměl strach větší a nestaral se se do vyvolené tak to toto světlo nikde svítilo a ta pomoc odněkud přicházel jsem za přeci přímo nebo ne to význam vybrati nějakého co nebavím a o pomoc to význam to že nikoho vybrat protože tam neexistuje oddělenost jednoho svatého vého kdy se neslevíte a svatého von si to by dobu řeknou rozumíte a oni vás předali do též udělali dáno v indii na naší úrovni že jeden bystré dávat ročník zde jakmile pozná že tam ho nemohu nemůže dál vést on v tom druhém a udával tahají za tam jde a tam najde toho zlého a tak to víme v životě ježíše krista budete tam a tam poznat tam člověka který nese básně ne za ním a tak dále a o to všechno tak bylo vite takhle oni vědí o věcem se a a tak aby a kázal a krerá avatar a k nepravá karma a kroku a na nakládá a animá a a a a a říká o řka rána a karma tak ta a klamána a krátká a a ráda a kárá a a tak pará kráva především bych vám chtěl říci ale ko že to že vás karel nemiluje to je fakt protože konto nemiluje on nemiluje toho člověka který skomírá a který musí umřít trní ale hmotný člověk který musí umřít to je které se rádo ano něco jiného než hmotný člověk a tohoto on nemá rád a proti tomu s vámi bojuje ano tak takhle se hleďte takhle ne na tu nelásku toho karla první na jaká nenávist byl je to krutá svým způsobem krutá nenávist vůči člověku který se rád ale každý z nás jak ten karel tak tak vy se máte svým způsobem rádi a kdyby tomu tak nebylo tak bychom byli u pána boha bychom byli v nebi ale li tam ani ani vy nejste tak je vidět že platí ježíšova života na ježíšova věta že nebudeš li nenávidět sám sebe kromě toho ti bližní že ho tam všechno je že apatickému odpadnou nebe návodě sám sebe ne nebudeš mít povleče ství se mnou asi v tom smyslu co znamená o mluví dokonce o nenávisti k sobě prosím vás to je slovo které je velice přísné a nesmíme to takhle brát jako že byste člověk týral tím způsobem že by se mučil ne to ne nenávidět je správně rozlišovat to je správný způsob nenávistí rozlišuji toto je moje které musí vyvoláno a toto je vůle boží učit se schopnosti ve zná vrací rozlišovací a se učíme poslušnosti vůči bohu a nenávidění poslušnosti sobě jo to je ta pravá nenávist nená tam ten dualismus pořád hraje svou roli se jim způsobem jak miluju boha tak nenávidím sebe aspoň tak tak je se dostaneš do do domáhá tam existuje nějaká fromm dualismu a tohleto byste si měla být na vědomí protože tam je to potom dál rozváděno jakým způsobem tento dualismus by měl kapat a co je vám protivného na sobě a co na sobě třeba opravit protože chápete jednu věc ta vaše choroba je příležitost nápravě další věcí ne nějaké blízcí smrti na to máme do čás máme na to duše s v tom případě když se ochotni se dát napravit tou chorobou v tom vnitřní všem se napravit máme jestli uvědomuju na sobě že kdybych se byl nedal napravit v tom co se na mně chtělo abych napravil třebas nějaký nebezpečenství života třebas v tom koncentráku tak bych byl neuspěl tak bych tam byl zahynul třebas jsem zavrhl tehdy v tom koncentráku svůj předešlý život jako špatný když to relativní jenom pravda nebyl špatný a je tedy jsem to jako špatný viděl ale přesto jsem neztratil touhu žít dobrým životem tak toto zachránilo momentu ten esesman chtěl zabít že toto dobro to ta touha po dobru převedla na druhý břeh tomu pánů bože oné absolutní dobro on jediný dobrý on není relativně dobrý on nežije nějaký tatvách pravdách nebo nebo něco takového podobného čili neska se od vás chce abyste dále pokročila na cestě od jedněch relativních práv k vyšším zatímco na sebe naivním pravdám ale v širšího rozsahu čili to řeknu jenom terminologie jsme spolu o tom vůli abyste rozšířila svoje vědomí každá choroba když je dobře správné na tak rozšíří vědomí člověka a u se přesvědčil na své dceři která si vědom oporou možná že ve dvou nevím se ocitla v nemocí čím prostředí protože byla popálení vyššího stupně jak vyrostla za ten týden toho pobytu mimo domov a dodneška z toho tehdejšího růstu žije je jiná než například ta druhá moje ztra než ten si a to z toho důvodu že prožila vnitřní přerod tady nejde o nějaké vyžívání chorobě nýbrž o vnitřní přerod který je navozován kolikrát násilí že je to po dobrém nešlo uvědomujete si možná v čem to po dobrém nešlo ty všechny okolnosti v čem to podobném nešlo co tam potom v tom dalším snu v tom do věku je dovětek k tomu ale nemá rád to je dovětek k tomu v čem se máte napravit a by vás ale prosil se to dneska nebude možno a to vysvětlit kdybyste zase ten sen napsala tak jak se ho teďka diktovala nebo parního dobra a měl ho dal když pozici abych mohl rozborem daleko detail ničím provést i tu praktickou stránku věci prací tím a při tak podívejte se jsem vám říkal něco o svých zkušenostech manželkou po smrti a protože teďka si čtete ří ale my take ale to co teďka zastíní a to cítíte si nepřečte štěští kapitolách supramentálních to tam ještě není to teprv teďka překládám a tak vám chci k tomu něco zrakem říci protože nechápou aby se komentář to bude ještě statečně do ostrova protože teď musím si toho žil a tak se znovu s přečíst a znovu ho opravit podle jak čtu předá to jenom výtah a ta všecko setba těsný a to potřebuju dostat nějaké češtiny a a tak bych chtěl říct tohleto přesvědčil jsem se že šli aby na malá pravdu že lidská duše také své smysly a dokument tenhleten když ta manželka nedavno to jsem vám o aříká nevím v noci mně řekla teď ti předvedu proč se nám tady na onom světě nezíská my si můžeme předvést cokoliv našeho bývalého života jako když je to dneska a můžeme mít při tom pozorovat tedy to je to dodávám nezávislými tedy to teďka dávám to znamená se s že to vidíme tak nás po nepoutá aby se událo jako nabírá na krásný snímek může se s tím nikoliv potěš příklad ukázala náš pobyt v dětmi za jejich útlého mládí někde na vrcholu baráku takových průnik tam ve vizovických horách a tam jsem se na díval na scénu nastával a my tedy ají na scénu z našeho mládí kde ona a jsme si hráli s dětmi a ta chce na probíhala by pomalinku hráli jsme si všechno co jsem říkal o tam bylo slyšet vidět bylo všecko všechny prostě mysli tam fungovali ale teď mně řekněte jakými smysly jsme se na to dívali když my jsme tam viděli jednak sebe a věděli jsme se sme to my a je na se byli vedle toho jako bytosti bez těla na stát vedle a nebyla vidět a to se podívají mysli si zase týmiž na kterým se s tím a na tu sen ale jsem tento kraj jsem se díval na ni tak jsem neviděl nic jenom jsem věděl že je vedle ano spojuje s taky na sebe a taky jsem nebyl nebyl vidět ale věděl jsem že jsem to že to pravé které se dívá této pozoruj je to které ne nemá tělo rozumíte které jenom tím individualizovaným vědomím a toto individualita vědomí se díval na scénu z minulosti načež tedy tomu komentář eště to znamená že v době než ta manželka umřela tak samovolným způsobem ne z vlastní iniciativy ani iniciativy se dostal do stavu kde byla nezávislá na tomto těle tehdy nezávisle na tom se protože když ztrácela dech když byla naděje že umře tak jsem pomocí pranického dechu ten geny obnovil neměl jsem touhu učinit nezávislou na těle nebo získat pro nějaké zkušenosti nýbrž dostat nazpátek do tohoto světa to byl můj úmysl nevěděl jsem co dělám to vlastně se dělal takhle něco jiného než co jsem chtěl čili to co se stalo to bylo samovolné to to bylo z strany samovolné jako se strany manželky právo to vůbec nedá protože vám a voni ne lété bolesti kterou zažíval a se opakovalo nesčetněkrát pro po celou dobu tří neděl takže ona nabyla vědomí tam toho světa kde nebyla závislá na tomhletom těle a říkal tam jsem existoval a nebyla jsem tímto tělem setkal jsem se bytosti které tam žijou a že z svatí ma tak dále to ne všechno líčí to vedlejší sama do se byl tam jako doma a když potom se vrátil a pak je taky to chybělo že to nevidí a že toto nepociťuje že to nevnímá a říkal mně to chybí a říkal se smrti nebojím protože vím že existuje život po smrti tak že on na sebe tímto dostala do stavu nezávislosti na těle tadyhle právě on supramentalismu on říká říkal by do že člověk je nezávislý na těle že daleko širší možnosti než být uzavřen v těle a že to se projeví v vědomě když se ten ta nadmysl o říká supramentál když se o živý tak to jsem se přesvědčil že tomu tak je a na ale manželka ještě dala k dispozici dokument z přítomnosti na řekl a teď ti předvedu přítomnost aby věděl že to není nějaká jenom představa kterou si promítám nýbrž že to skutečnost kterou zažívám a že jsem svobodnější než jsem byla tady tak ti předvedu naše věcem dneska opadla obyčejné celý mlčí přistrčila mého na nesejeme tr k mému obyčej přičemž jsem ji neviděl sem jenom věděl že my ten obyčej i strně nebylo vidět a přesto žila mi to obličej a říkáme všimni se ho dobře aby si mohl při prověřit na tom obyčej věci který se nevšímáš normálně si tedy všiml toho aby č přesně jakých tupí k novým se nikdy nepodíval a druhý nadále nebyl že za celistvý tam byli ne a říká proti je tak prolíná no protože jsem se a tak dále deska přesvědčil o tom leta na sebe za moji dceru hračkou takže ona v zápětí hned byla ta někde v praze a tady si popadla cenu a zase předvedla jaká je to schopnost neznámo prostě ten tak duše se pohybuje bez ohledu na čas a bez prostosr když totiž se ptali nedavno kávu než měl v plzni přednášku jsem ty lidi pošta aby se ptali jsem tam přát nešel nestane měl čas aby se tady jako rychlost máme ty on a on odpověděl je bez lich lsti a dokumentoval to hned i způsobem že k američtí kosmonuti byli v tomto vyučení a vyslali zprávu do na tento svět a pomalost to na přesnic a žádná vteřina nebyla vrozeny nedá li vteřina rozdíl žádná vteřin v tom vysláni a v tom jak to jsem došlo čili to nevyžadoval těch osudem mohli by to se to zapotřebí že je to dostalo lichotí třebas světla ne jsem z toho ničíce sem ve ocenit nebylo je po několik nás a vždycky to takhle dopadlo že to bezčasový přenos čili duše čá je něco jiného než co je vázáno na čas a na prostor je to tedy v pravém slova smyslu duh který je za časem a za prostorem mně tedy svobodní a není ve vězení a se divím že manžel a se tak brzo vo tom přesvědčuje a je to asi tím že právě v době než zemřela možnost jako do toho ve jaksi nedobře stavy by člověk jako úmyslně do toho chtěl vstoupit do tohoto stavu svobody tak by se mu to asi nepodařilo protože tam nebyl úmysl ani nesprávný ani zítra a nevěděl co s bude dít a jsem taky nechtěl toto dokázat nýbrž šlo o něco úplně nehodí na tomto světě pro ni nepodařilo ale to nevadí podle žije si v jiné věci daleko důležitější a kromě toho se těl říct jaký ona udělala pokrok že v dobách po své smrti jsem ji musel v těle samozřejmě nějakém je trikem ukazovat co tři abychom utišili to víte s tím autem a to všecko a teďka vlnu to bylo pro spojí smrti mně přitáhla mazdu do bytu kterou nikdy neviděla nikdy neviděl ani přivolat takže když se se setkal s tou manou tady v kopií to v těch je dolních přišla je sestra a jsem kdo na vod sestry oni si samo sebou nisou podobný ale kdybych někým nepřevedl také v díle která je a říkal to je marná jak a ano tak družka dobře předvedla jsem jim neřekl jaké to ne dyť představte jaké schopnosti tam se projevuje u těch u těch lidí že tu marně při tom a do bytu ale fakticky tam šel a přitáhnout ona si sedmá na zaručiti proti jeho vně a vy tahat jdete tíhu jsem samozřejmě nevěděl kterou si spojí a na oba v tom s neměl ten čas a to a jsem klepaří s manželkou uchy vedlejší místnosti a to pro bylo důležitější to do věcem o marii nějaké klepy a jsem tedy teď tu magis přišla k nám do bytu posadil na ten tác proti knihovně on se se byla tutéž knížku podle obou se to pozná tak taky ti je tak a tak jsem říkal tu knížku máte pouhý v ruce jednou jsem měl ve snu a říká před tak se to potom vysvětlil ne a takže po se jakého vnímají schopnosti a potom manželka mně říkala klepy ne proč vás ten klepat příklad po se střed rozvedené tím děsem do přeci podivuhodné se potom za dva dni dovědělo vás vrátí o sled na se mi dostalo právního ze přišla by abych se mi to potvrdil ale ne schodu je cesta a to je zajímavé že bratra že pracné tak o tom namátkou míla žádného bratra nemá je jsem se ptal neměla a nemá to si musím prožit jak jsem mohl v tomhletom ta manželka splést vás podivuhodné velice li nejsou lepší vědoucí lety bytosti ejste ale proč tomu seděla a jinak i letý říkala o tamami poslouchám je si pozor tak jsme to přerušil teď jsem ale to je magií kál ty ostatní lékaře všechny shodovaly bylo zajímavý do stáří otce stáří matky to na všechno věděl tedy a ještě jiné ketrý jsem neřekl protože se to týká jenom její rodiny a mluvil a vona klepaří eno vlastní rodině víc ale beztak je zajímavé že tyhle ty lidi jsou tam na onom světě daleko svobodnější než byly tedy ale ne všichni jsou tam víte že to tam vázání na tělo tato vazba na tělo že musí mít těla pořád tělo musí krmit a existovala u manželky ještě po smrti že na vešla do mu najíst je ona se dobu uklízet ano a marně samozřejmě protože jsem říkal rychlík ničí toto vědomí v astrálu ale mně to neví kdo to potom ukryl tady ne hmotě tak l upíráno i tam jaká je to v pořádku a se více toho vína to ještě byla schopna naše ji no jíst kdežto teď není schopna šeho a jiné jídlo že ano které vilém povahy a tak že se tam totiž dorůstá do určité svobody chtěl bych ale udělat nějakém meze tedy člověk svým těle je transformátor schopný převést lidské vědomí na kteroukoliv úroveň i nad všechny úrovně na to univerzální transformátor kdežto ona ta manželka transformátor který může provázet jenom zdola nahoru ve svěch úrovni že ten je že je to astrální a potom v odtamtud směrem do tyto možnosti ale o tom tu nahoru to nejde to je ten rozdíl takže když tam vlez tam tu shora a ona po tomto že příčku zhora nemůže se mnou se jít tam ještě najdu a není se dostanu na takovém do vona je tak tam se sice podaná si mohu tak přibližně říct kde ona je jo asi tak totiž tady mám takovou námitku že to rovnáme kou že ti egypťani říkají že tak jsem dosadí nebo tak je možnost se stýkat s tím člověkem když její mumifikován tak dál to nejde protože ta jeho duše odejde a bloudí někde oni se nestarají o tu duši pro stala ztracená věc rozumu takže od nich nemáme vůbec žádné informace o celé potom dál oni prostě měli systém ve kterém tu lidskou duši poutaly na tělo pořád to tělo přikrmovali tímto zázemí slunečním a takže tímto poutem drželi tu duši při tom těle jestliže ale proti sedmdesáti dnech nebo tak nějak kolem toho se vypotřebuje toto záře ň musí se najít zdroj nějaký jiný to říkám nikoliv jejich názoru nýbrž zkušenosti který které jsem nabyl ne si si najít zbrojí jiného záření to je to záření o kterém mluví třebas nudy u těch svých pacientech když mluví o světelných městech ano tam je nějaké záření které on nazývá zářivě žluté ne nikoliv ale oslnivě a toto tato města tedy světelná jak on to menuje to nám se školní ho věku vlivem styku se zvířaty neboť zvířat a do tohoto světa dovedou vstupovat to není nic vysokého takové a taková husa když spí na břehu řeky tak je v tomto světa ne městě to že tam akutre dostali tak jsem tam byl s nimi ne a tam v tom městě nejsou si tam v tom městě nejsou lidé tam ani ty husy ani ty lidé nemají těla ale jsou tam a proto jim je tam lépe než tam na tom světě takže když třebas dneska ještě po tolika letech přijdu do toho chrámu bych to říkal a to přízniva zu za chrám je to místo kde intenzivní žluté záření a žádám příjdu tak nejenom mám dojem mám jistotu že je tam moc bytosti že hrám je nabytí lidmi a ani pohyb nepostřehuje těch lidí ani jejich těla když říkám ani pohyb tak tam bych trošku z rezerv o tom mluvil protože jaký si pohyb tam vnímám ale ne tělesný jako by nikdo tam přicházel a někdo odcházel do když přichází nemá tělo když o hází taky nemá tělo a když odchází a zase nemá to tak tak přeci jenom je na tom víte z níž tam vešel a při tak protože tamtud vodejdu tak mi moc dobře ano si tam tu pro nějaké záření který dneska potřebuji například pro styk s tou manželkou a vlivem tohoto záření které tam nabydu a které je na úrovni vyšší než na na které ona je sebou s snadno zhora stýkat počkám že to tzv si budu pro nějakou tu dávku do toho krávu žlutého a teď když se vstoupim dolů tak je mi tam snadno s nimi komunikovat protože prostě nám k tomu sílu mám k tomu sílu uvědomovací čili bych tak řekl uvědomovat uvědomovací síla individualizovaný vědomí které charakter záření které člověk do sebe třeba nebo které duše do sebe třebas takže když třebas záření vyšší třeba tak to charakter vidění vyšší světů nebo styk vyššími světy když například teďka boží čest očím přestanu sedmi do obyčejnými mrtvými a začnu s těmi svatými mrtvým ne tak kdybych se děla říkal stýkat je tomu se a tou terezií z avily tak nestačí si zajít do světelného svět nějakého chrámu na vrata nějaké záření a teď se představit svaté terezii z bych ji neviděl bych ji nevnímal vůbec že to nebylo k ničemu jsem tam byl potřebuju z větší výši z větší výšky se dostat na její úroveň protože ona je na vnitřní víš čili to řeknu teďka technicky abys věděl že to taky věc technická ale ne jenom věc technická do se všechno děje samovolně ne doby těl se tato terezií stýkat by tak samovolně jako s tou manželka jsem řekl stejně samovolně když se mám stýkat s tou svatou terezii tak to musí dopadnout tak že před tím nesmím být levný absolutně musím být netělesně to znamená všechny tělesné funkce musím zastavit prosím vás i takové funkce které představují pohyb léku nebo u nebo unášena takhle bez těch a to metě za to všechno se musí dostavit kdyby se to nedostavilo tak to brání v tom styku s tou svatou terezií to že on duším s takového nemá jsem mohu setkat vsouvat jenom na úrovni na které ona je to to neštěstí těch svatých že oni tady nemohu nemohu ani pike hnout protože nemají tomu ty schopnosti formací oni by se musel znovu vtělit aby to dokázali takže je svatý posmrtném že dělat to co zde na zemi a proto používá jak říká aby dos jiných chtěl aby se mohl s tímto světem spojit než umřel tak on prozradil že na sebe bere jiné tělo ovšem jeho uvozovka ve kterém bude moci se stýkat kterýmkoliv tělem tu v tomu ne kteroukoliv jednomu bytosti v koši no a jsem svědkem toho že to tak dělá vše upozorňuju vás na to že abych se s tím žil a dobytek setkal abych slyšel v do tak líčeného neslyší abych věděl o něm co ode chce jak to mám přelít že on si například dneska sestavuje to říkat jinak než jak je to v tom origináu o tam přišel na zkušenosti které tady neměl stykem daleko svobodnějším než jaký měl tady na světě takže on s ničím nesouhlasí co tam napsal že na tom nejsem a ovšem jemně není v tom základní chyba jenom on mluvil jenom relativní pravdou a dneska chce můj absolutní pravdou se mnou jenomže to musím převést do relativní řeči a zase se toho musí udělat nějakou polopravdu nedá se to i nadále to je jiná věc chtěl jsem ještě se vrátí k tomu svaté terezii když se tedy stýkám nebo by mysle měl stýkat to to terezii tak musím být ve stavu odtělenosti nesmím být závislí na těch musí být absolutně svobodný ano jak v tomto stavu svobody se mohu s setkat i vědomím to znamená mohu vědět cova chce ode no se řekne supramentální myslí a nemyslí na mně to vědomě předává obsahem svého vědomí a to není ona to není myšlenka mluvená ano že si to musím převést do české řeči ale beztak je zajímavé jak rozumí přitom čestně jak pochopí například ten či aby se to špatně přeložil jakmile vrátí musím nanovo vono to neodpovídá tomu duchu toho co on chtěl říct to přeložím ano to vrací víře a pěkná tomáš tam dostanu do toho toho aspoň přibližně toho ducha který za tím být a tak je to vyčtou svou satori oni mají určitou představu o tom o pravdě absolutní její že když se převedl do konkrétní nějaké pravice s toho stane pravda a ty v ale snaží se aby satane přiblížil a to je absolutní pravdě a to taková a prosim se která nikdy nevíte na úplnou ne ale přece jenom nějaká to je a teď ještě praktičtí tedy to je třeba k tomu nějaký čas nikoliv k tomuto styku nám třebas vůbec času k tomuto styku je třeba jenom zaujetí jenom zastavení této mysli ovšem k tomu je třeba nějaká zkušenost jak se obejít bez této mysli a my při tom jasné vědomí o a to se mně stalo dejme tomu takhle v tom koncentráku kde jsem měl vědomí ne ale neměl jsem myšlenku konkrétní myšlenku protože jenom tak si představuju a teď vás vyvedu nějakého bludu je mých líto že se to je dneska neměl jsem to příležitost a naše zčeří k tomu to jsem se přesvědčil o jedné věci že když jsem tam najednou v bezčasovým způsobem pochopil například říkám svou například podtrhávám o například celé učení ježíše krista celou symbolikou jeho života bez nároku časového že to najednou přejmou bylo tak přeci musím vědět se se to neučil že jsem to ne načerpal v nich nebo z postupného zvládání to nebylo postupné ovládání věci nýbrž to bylo zjevení proto říkám že celé náboženství a postará nazývaní ale tak taky bych měl vědět hlupák co si mohu slibovat od takhleto výkladu který tady dělám kdekoliv jinde i tady že není možno tímto výkladem zdělit nitkou to co se zjevením dělit je rozdíl mezi výkladem a mezi zjevením tady ten výklad potřebuje čas to pořád nějak časoprostorově probíhá a tím je to postaveno nikoli neříkám na hlavu ale na takovou miskou nový to že tam nahoře trnout nad tím co tady říkám ovšem trnout domova protože oni vědí že to jinak dělat nedá že stvořil a samo sebou dělat nemám moc velké věci by měl velkou který mi tak bych to možná daleko lépe řekl ale mně schází český slovní především a za druhé inteligence nějaká sem primitiv do ale to nevadí zkrátka a dobře neumím to jinak ale i vás upozornit a to je to co teta rána domu do vaší srdcí nedělejte si naděje nějaké že tímto poučováním vás někam dovedu vás jenom pozbude jenom pohlazení na cestu víc od toho neslibujte říkám to dospěli te ale je tomu tak to pravé je se dosahuje jenom zjevením a to zjevení se dosahuje jestliže jsem právním otcoa sebe jestliže vnitřně umřu a do jaké míry vnitřně mravnost a úplně umřít nedá ne najednou do takové míry projevení tady je neboť to je to co jsem v mládí outlém překládal v tom vysvětlím páteře ne de stálo asi jsem na to bylo krátkou také se musím jenom to moci ten na to podívat a tu větu že tam šel před toho přestane toho kláštera a překládá jsem z latiny šlo co tam bylo napsáno provedu pátek kteří neměli za sebou a tím sou školu to jsem byl ve štvaná ale velice řízný těmto rozmět sky tehdy a tak jsem to překlad a on mně říkal tadyhle to taky a tam bylo to neřekl a tím kým je to louce řeknu česky to byla krátká skále a velice tři koná jestliže si myslíš je s těchto k že naše do pášou dost tak si na velkém omylu moudrostí načerpanou jest a jest a protože jest nemůže nastat nemůže ne že se nějak zmocňovat když si tam kde ona jest ne tak by ti dávno na ni se podílet a když se k tlačíš ne samovolně když jsem cítěním tak se poznali poznalým nestaneš jsem přeložil tohoto mu ji asi moudrost těch v to nich není všechno je to nic proti moudrosti která je nebo proti poznání které je to říkat dobře a tady na druhé straně a tam bylo myslíš li si člověk miluješ bližního a že že si láskyplný člověk a že boha tak dle dále tak to se mýlíš to eště není ta pravá láska to je jenom vzdálený ozvuk pravé lásky pravá láska jest a dokud se to láskou nejsi tak nemiluješ a budeš s touto láskou tak bude vědět že nebudeš ty nýbrž ta láska v tobě miluje a to jsem se o tom svědčí teprve za mnoho let potom později v tom koncentráku že ten bůh ve mně ped věřící miloval se konečně řeči se nikdy nemiloval a kde milovat nebudu dokud ho nebude ve mně milovat utajena možnost aby miloval a tohleto se mu přeložil tímto způsobem láska k bohu a bližnímu je správná ale je pouhým odleskem lásky která jest a si tak no a to poslal a říkal beru do svýho a eště ho jsem ho tam nesnesou baterka pane ustaly panna to pravé nevěřím na pána členem možný nevěřím v pána boha a tak jsem ji nemohu být ne a potom nemám touhu dokáž tře to pro nevěřícího to nemá cenu a říkal lituju velice protože mi to ředitelé někdo z vás nebudu jmenovat to by to nebylo poskvrněno méno vaše je tvrdil čtu tvoje spisy ale si je přebírám například vím že nebo věřím že ty jsi vždycky věřil když prší líčená cti let si nevěřil tomu jsem nikdy nevěřil jsem se samosebou dušoval že jsem opravdu nevěřil protože jsem zažil tuhletu zenu maminka babička nutili k víře a jsem ji oponoval říkal jsem našeho pána boha nemohu věřit protože ten neexistuje a řekli jak to víš jsem říkal protože by to na vás musel být vidět ale dál když jsem měl po těch třech a půl letech schopnost rozeznávat se správné a co je nesprávné tak když mně radili věřit tak jsem poznával že mně radí špatně a tak jsem tedy nevěřil protože jednu jistotu jsem měl že ten kdo mně to radí že mně radí správně nití neradil křivě jsem nikdy neví loco je správné ale chtěl jsem slávu tou se měl jednat správně ale nikdy se neviděl co je správné že sem se musel všech lidí ptát co je správné ale mohl jsem se bezpečně ta kohokoliv člověka zralého nebo dobrého to bylo jedno jakmile se mi to dostal k sluchu a jsem okamžitě rozlišoval co měl správně a co měl li nesprávně prosím vás když jsem se řídil tím kdo radil správně to jsem to poslouchal pro člověka nebo pána boha pána boha je když jsem si jsem si neuvědomoval že je to pán bůh který mi radí se který mám spojení a který vede a že mu věřím že mu nabeton věřím že se jim že že jedná správně a kdyby byli řekli někdo o to takový se nenalezl člověk toto je přeci bůh který ladí ne vy si s ani jednou se nesplete pán bůh se ti radí a vždycky poráží správně ty správně rozeznal se a co se nemá jak je tomu když to nebylo ani v katechismu ani v víře svých příbuzných babičky a maminky a tak dále ani v jednom ani v tom tím pobožný svítí vodou vy to nebylo jak je to možné by to to bylo odněkud z nějaké deme pravdy čili ty jsi v této pravdě věřil ty jsi věřil proto že opakovaným způsobem sedět do tvrz že je to pravda to byla víra na nastavována nastavoval novými a novými stále se opakující mi důkazy to je asi ten způsob vedení jaký měli na vyšší úrovni když chodili osobně spálí ježíšem jeho učedníci že totiž od ustavičně před nimi dělal zázraky a je nechal zázraky aby znovu a znovu uvěřili aby posilovali svoji víru tu chvíli ne přestat tyto zázraky dělat jak jsou pil na tíž a byl bezmocný přestali věřit že ano či tímto způsobem navozována víra důkazy z vnějška tímto způsobem musí být pořád doplňována ustavičně oživován novými a novými důkazy tímto primitivním způsobem jsem byl veden do těch sedmnácti let chápete to a přestože jsem nevěděl že to pán bůh nevěděl jsem tak byl to on a jestliže dneska bych měl správně mluvit tak bych říkal jsem na něho věřil že jsem neměl o něm žádnou představu lidskou a byl bych přísahal že o pánu bohu nic neví o pranava tam jako by to nejsem to nechápal jsem to chápal jako něco co pravdu a co správně a dělal co to je to to jsem nevěděl rozumíte mi dobře takže protože člověk nemůže poznávat dokonale nýbrž k absolutní poznání se může nekonečně jenom přibližovat to je ta asi to tane na míváme že tak je to je tomu tak že jestliže stojí mezi bohem a člověkem lidská představa o bohu lidská stavba to je této čemu se říká víra to je lidská prostě vědomí o bohu pomocí nebo prostřednictvím představy o bohu tak tak to víra nás drží v šachu tak daleko od pravé podstaty boží že do vrtí nejdelší budeme chápat lidsky a to ten neblahý následek jedny neschopni pravého poznání že všechny pravdy které se přes toto tuto lidskou představu p nás nám přetaví že to jsou představy obarvená lidstvím zabarven ismy jako by lidství bylo nějakým středem vesmíru a je to trváno a lidskou představu o boha obou ovšem o vlastnostech letí sobe na jenom ovšem o všem možném se ve se něm najít a nic z toho ne on z toho není od ale na každém stupni na kterém se při toto představivosti člověk ocitne je to relativní pravda dokonale užitečná pro ten stupeň ani aby se přes člověk s podal protože když je závislý na představě o bohu tak musí nějak se s tou představou vypořádat musí řízeno vad do takové jemnosti kde mu že nakonec opustit a když se tomu nedostane nedostane no a vystou dostane tak je to dobré ale většina křesťanství s učení do tomu opuštím představit o bohu nedostal no a to mělo za následek že nikdy to jich poznání nedospělo do úrovně jejich ostatních stavů a a ananda