Karel Makoň: 83-23A-K (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

s znaky pravé lásky všechno snáší co ty všechno dovedla snést je podivné všemu věří pro přímo dojemné jak antonín dovede li ne uvěřit v všechno všechno to doufá tak doufá všechno trpí tak nás kan nikdy nepadá proti pominou jazyky přestanou nám pomine neboť poznáme jim částečně pro dokum rokem částečně ale když přijde dokonalost pomine vše co je částečné pokud se víte mluvil jsem jako dítě když jsem jako dítě usuzoval jsem jako dítě když jsem se stal mužem překonal jsem dětský stupeň dosud totiž vidíme je zlem a záda potom však víme tváří v tvář dosud poznáme částečně potom však poznáme zcela jak sám budu poznán tak trvá víra naděje láska o trojice největší však z nich je láska usne usilujte o lásku z duchovních darů pak nejvíc se snaží naše abyste dovedli po roku to na se netýká a sledujeme tak láskyplní člověk si máš mnoho vlastností lásky na několik maličko síto paží nezákonný většinu těch na lásky pravé lásky máš a čili nejsi mne zvučícím planým člověkem nejsi bych se těžko o někoho mohl o vší jako od tebe to je to bych opře o tvůj sliby bylo pro větší toto o pří ce vlastní vůli je li bych vím co slibovat a něco sliboval tak v budu věřit tobě ve sobě čili mám za to že si člověk velice vážně věci přistupující a proto si myslí že si ani a nemilující naváže on se kterou přistupuješ věcem je předčí je o něčem klamně že nemiluješ si u tebe vázne poznání a ne láska či takovýmto způsobem se špatně znáš poznání u tebe tak pokulhává se to by bylo třeba střílet desetkrát tato a bylo by to málo ne proto malé poznání ale jak to že vedle lásky to poznání tak vázne protože špatně užíváš prostředí lásky a se teď chopím víte ostatní užití prostředku lásky jestliže některý těch prostředků ti nejde a neumí že ho použít a nemůžeš tedy protože to není v podstatě no své přirozenosti i do nářek tomu říkám česky tak prosím musí jiný prostředek nastat ten který dokáže s uplatňovat a tak bych š zase se pustil do toho známého předpisu ježíše krista a jaké jsou prostředky lásky prostředkem lásky láska k bohu a váš k bohu láska k bližnímu to jsou dva takový činitele na které se naše láska upnout a pomocí nichž se naše láska a noví začnou u toho bližního ve snazší milovat budeš bližního jako sama sebe prosím to je nemožné to se o tebe nemůže chtít to nedokážeme nikdo z nás sme si sobě bližší než někdo jiný tak z toho svět nedělej že tady vázne ž tam vázne e všichni nám sebe vždycky radši než toho druhého takže ono je třeba k tomuto tahu zespoda který je nutný omezím vy opovrhovat přidat tak zhora a tak shora je milovati budeš pána boha co to je tak shora a protože láska k bohu není takzvaná přirozená vlastní to je vlastnost které křesťani říkají od boha vlitá nebo nadpřirozená nepatně jak jako asi víra ke své lože víru taky za přirozenou vlastnost nikoliv za přirozenou to je něco od boha daného tak podívej se každému je dáno něco jiného to by není dána ta láska která se dospívá slza i když je to stalo ale není to tak běžné jako třebas u některých jiných zná znamená ta láska srdcem citem není u tebe na výši ale dejme tomu když tam potom dál ježíš říkal hovat budeš nikoliv jenom z celého srdce ale ze vší duše vším mysli a ve vší síly tak si vědom jak bys moh tu lásku vyvinout pomocí těch jiných prostředků pomocí tía sky myslí pomocí lásky silou pomocí lásky ti řeknu nejlépe ti půjde když tu lásku budeš rozvíjet duší silou to neplete do to oba než ty byl zo mechanizuje š i proces lásky a ale to pude výborně neopomíjejí drze to duší tady ježíš myslí na duši takovou jaký člověk chápe aby pochopil že mluví člověku který o své duši a že duši považuje za sou lidských vlastností tak těmi přirozenými lidskými vlastnostmi se snaž milovat boha a rozpomeň se v lásce že si možná zjistil nevloží že v zenu jako hodina s možná určitě ne ale asi sílu vším se životě že když někomu něco děláš dobrého bez ohledu na sebe že nechci řídila že to dobře ale že výše to správné že vize to správné a že by ani nedokázal to udělat jinak a proto ti radím aby si tyto vlastnosti který tady jsou shovívavost dobrotivost nikomu závidět jeho oslice není a nechováte neslušně nezaselo prospěchu to je ta nezainteresovanost nerozčilovat ne vypočítat jinému co zlého vyvedl z na to zapomenout o kterém komentuj malinko nerada se s křivdy která někomu byla učiněna ale mít radost pravdy to jsou nesčetné možnosti jak sobě pěstovat lásku je to správné na cestě lásky jak tady bylo krásně zjeveno o čemž nemusíš před dál špetku esi je to správné nebo ne to je zaručeně správné takhle jednat jo učí žádný vyšší poznání shora to světě nedostává ale tady je to předpis a toho předpisuje zásadně do že do jednoduchého tak rozvine lásku to znamená všemi smi schopnosti všemi svým vlastnosti když to nepude to na modlibě tím z toho nedělej víte to pude jinak v tom běžném životě že to tam de ale děláš jednu velkou chybu že tam kde ti to jde tam se vlastně modlíš a ty o tom neví že está v modlitbě se unavím se to zmechanizuje ne to sedění nikdy nezmechanizoval to tobě vyskytovalo že obě zvětšoval že to si dříve nebyl schopen pozdější schopen byl a ve vyšší míře si toho byl schopen bych neřekl že proměňuje miloši že bych byl že by se byl býval před dvacetiletý schopen toho téhož tu jako vůči tadyhle dceři milo slovy že by se byl tak prováděl kdyby měl býval doma vise terie protože jsem měl doma ale protože ty jsi teďka postrádal projev lásky těm celá nemoc nebo ho pro projev protože byly daleko od tebe jedna někdo nejnejde měla nejde o lidem tu tak si z radostí přijal možnost projevů a kdo vnitřně uspokojovalo v a v tom si vzrostl že to nebyli vlivy byli lidé cizí nebo to byl člověk ty němcová k vlastnímu to je důležité cílově mat domem čili ty dokonce máš potřebu lásky stav do je neláskyplný tak nemá potřebu lásky a kdy to odebrány máš a chápe cestě vším že s polevit že je modlitba nebo druh modlitby kterou pěstuje š neposkytuje to je to tu přijít mi úplně jasné dávno a proto se při takhle unavuje tím nechci říct že bych měl opustit i se v odosobňuje ty se v obětuji také oběť když ježíš kristus říká chci do ství dosíci schopen ale i s taky schopen sebeobětování a tu obdařena spotřebujete tak tou modlitbou sebe obětují bohu budešli sebe čím dál dokonaleji a uvědoměl přistupovat k modlitbě a obětovat sebe k tomu bohu tak ta modlitba přestane unavovat při tom tem láskyplném do že kdyby to niž se kdyby se totiž tamhle asi a antonínovi stalo totéž co že by říkal nějaké mantram a nemohl by ho dál říkat protože by shora přišla něho vstupoval moc která by mu znemožňoval zůstat na úrovni řeči znamená aby se do mysli která nemluví ano a která nás osvobozuje tak by si z toho začal být zoufalí a vyžádá tak chybu a pořád by si potírati letím prostředkem protože by považoval za nesprávného opustit jsem to taky tu duch ruku dělal ale opustil jsem přeci jenom ten pro vše mantramu když to prostě nešlo a když síla která za tím byla se stále stupňovalo a toto by si právě promeškal ten přístupnější která vím že ne snadno promeškat pro svou zapřel rose přes neplním to vina ti tady mně říká jeden z vás nemám řádný velí účinek své cesty nevidím a to při se mohu dovozovat ale představte si přátelé kdybych teď řel bez těchto tel ních výsledků tak bych provdal člověk tebe ústí výsledku ekonomie zapomínáš lidí příteli na dno věc jež umíráš opouští sama sebe to co neumí zatím udělat nechtěně nechtěného opouštíš zrovna jako v tom útlém mládí to bylo nechtěného puštění ne že zrovna nezabili to je jak se říká lidský náhodička a jsem se dostal do stavu smrti do stavu blízkosti smrti a proto ty změny a nemyslí se umírá na to šup si musíš jenom říkat ušli správně myslím jo v tak umřeli přirozenou smrtí budu nedobrovolně vypuzen ze svého pocitu tělesnosti a citu se tedy mimo toho celý se se svým byl pomocí pocitu tělesnosti ztotožňuje se svým tělem a to jáčko se bude chápat něčeho jiného že samo ve vzduchu nebude tíž to je přirozené uměleckého něco opřeno ježíš opřeno o tělesnost tak bude obého o boha a do říká správně bráně kterých případech jeho pravou malinko to některých neříká litery případech člověk v okamžiku smrti vidí velké světlo ne a zjeví se mu věčnost říká o no a můdy jeho světlo je říkají totiž v není případech se jim zjevil asi temná bytost která nejsou dělat tak dále jak si mohu zaručit že nebude nic to mrháno a že se i v tomto okamžiku kdyby se nic jiného nestalo předtím zjeví velikost boží a daleko dokonaleji než se z byla mně potěšení operacích při vědomí že jsem byl dítě a nebyl jsem nebyl schopen tak velkého poznání jaké by si měl předtím mezitím ty učí dospělý člověk a jestli ho neseše o neuslyší při se jenom jenom s praskne o nepravé na tom nezáleží bezohledně mysli byl svědkem velikosti boží a to by tak nadchlo že všechny úroky svého počínání by si v chvíli hrál řečeno řeky čili ježíši musíš přát jenom jednu věc abys nezemřel násilnou smrtí a všechno po ostatní se vůbec nestaly že o těch proměnách nemáš vůbec zdání co se dělo při okamžiku mám když jsem byl jako malý dítě tak když jsem byl nucen umřít šlo na pokoj do dobu tak jsem se ocitl mimo nad touto úrovní a mělo to za naše rejstřík a správně a tak dále a jsem měl vnitřní utkání který normální člověk nemá a dobře že kdyby tomu klání i a takže vy si úspěch je by se že nic co by si dělal bych se nezmechanizovalo ani tak to by bylo dobré lidi no vidíš a tak to bude dobré je také tak budeš umíral dejme tomu v tom dobře dopadne když nic nepřejde nezničí mozek kdo víš v tom tak to bude doba tak šest vážím a to to muset báječné všechno rozluští jsou výklad antonína suchého třetího sedmi side vět osmdesát při to se k tomu výkladu řekl před tím nebudu opakovat jenom po četu věci my máme proto velké dílo kterému říkáme cesta k bohu připraven materiálně a jsou to zlomky pravdy vždycky jednak velké jednak malé a obaly které se mu ty nemáme obalen to znamená nevíme vůbec jak sobě patří a on který víme po nitrem máme blech to jsou konglomerát myšlenek o kterých můžeme říci že víme že k sobě patří jsem to organicky spojil všem je tady jedna věc důležitá jestliže vybalíme pro své do svého vědomí ty velké kusy tak zase vybalíme jenom si ne celek ještě ne hotovou věc na tomu říkám obaliti pořád i tomu vnitřku že ale na tým malé věci těm se vůbec přitom rozboří nemůžeme osobností strašně moc ale je to v mnoha o blech bych to řekl takhle například takovým velkým kusem pravdy hledejte království boží a všestranné přidán a takový malinký kousky co jen ti výroky vše krista nebo jednotlivá jednookým životě ježíše krista a tomu je těžko rozumět když ten celek na uniká když to nemáme šlo že nezrodí ale tady jde o něco jiného že totiž někdo kdo a to je antonín si přeje dosáhnout úspěchu na cestě dělá to tím způsobem že pátrá nebo zbavuje nebo si vším stále nových a nových kousku pravdu jen že čím víc ich je tím je méně pravděpodobné že to vůbec dohromady a víte dobře že jednoduchost to věcech je tím hlavním co se dosah ovšem i penetrent například nemysli a jedny je recept velice nebezpečný kou takovýho typu jako je třebas antlitz jestliže se to on chopí tak si mi nic nemám měl nemá myslet nebo něco podobno tam takových nebezpečný předpisů zenu a jinde je veliká veliké mužství vás upozorňuju že je to velice nebezpečné zrovna jako je nebezpečný výrok všech mistrů indických nebo většími nich o máji o iluzi te strašně nebezpečný víru neříkám že v tom není kusy ale je to velice nebezpečí to se do ruky typu martiš a ty martiš to je osel který se nechce hnout z místa a to ucházet vším možným on se nehne pokud se dokud nedospěje ke spontánnosti své přirozenosti osla martiš jako v nás ten obsažen jen že čím více ho s ničím v postupu jet tím více se svírá a neudělá ani krok čili jak na to proto jsem vám říkal kdy je to bezpečné řídí se takovým nic nedělej nebo nemysli to sem ho ukazoval pořád na ten příklad za který nemohu ze svého útlého mládí je jsem nepotřeboval přemýšlet o tom co jsem poznával jako správné a pak by o tom přemýšlel tak jsem k tomu určil ostří nemělo bůh kdyby byl u ježíše nikdo chvilinku přemýšlel o tom na havah kterým dali žiš kristus tak by ani nebyl uzdraven ani by se nestal učedníkem a tím méně něčím vyšším ještě čili kdy je vy se bezpečně může použít toho nemysli jednej martiš jedná ale ne bezpečně jedná třebas než my ale ne bezpečně znamená bezpečně tedy jsem ne tak aby to někam vedlo bezpečnost nebo nebezpečí prožívá ještě ne etice nebezpečí že v tom že to nikam nepovede a že nakonec se ten člověk s nechutí tou ustavičnou snahou která jak se mu zdá nikam nevede říkám jak se mu zdá nikam nevede takže co je v první řadě zapotřebí zachovávat tu líný kterou naznačil ježíš kristus jednak v otčenáši a jednak v tom jednodušším přepisu do temnou příti zapři sama sebe ve smyslu kříž a následuj zapři se může po dobrém zapřít ce musí pouze pole že ano ale každé příkladě se musí za při jenom do takové míry jak se zapře může našla poznání které tu vlastnost jakou nemá žádné jiné světské poznání že je v tom se znala vo uskutečnit to tom poznání obsažen a nejenom je to česneku ale síla k tomu uskutečnění tím jasně poznáte že je to něco pravého co se liší totálně o všech poznat uto co svět občas závidím lidem jak jsem taky vše přiznal kolik poznatků ve své hlavě nashromáždí světských nezávazných ale ona je to nechci říct že je to balast ale ono je to na této cestě často závadou protože to zastře tu pravdu která je závazná on se člověk ulíval do nezávazný spravte zvlášt vidím víta jak ten se umí vlívat do nezávažné t ale jak tam do toho do oba že jak je tam jako doma a jak je v oblasti závazný tak tak tam není jako do tak se trápí týrá ink obcím vstoupím květ pesimistou pole to jak mu to fází ale není tam doma a tak je to s každým člověkem věci z vezměte ind pěti síla se naší mimansy o to aby běžný člověk se dostal k bohu a zkouší to všelijak například říkají toto všecko je illi ce chvályhodná snaha dostat ho z oslí na tvrdosti do ho sedí na tom co považuje za víno skutečnost do podívá snaha neříkám že to pravda ale je to poctivá snaha odtamtud dost on to dělají pěticích on ne člověk že je to iluze že je to moje a on se ne ne on sedí na oslátku a jestliže on něco konečně dělá jaksi vynalézá není to špatné jaké čakramy jsou v páteři jaké možnosti jsou pro člověka kterou malování malinký ale je velkým kus se vůbec nedostane běžný člověk se velkým kus vůbec nedostane kdyby věděl o všech čakramech všechno tak to vůbec nemá žádnou platnost ničemu to není být kteří byl o tom nevěděli jsme na tom často byli lépe než ti kteří o tom dokonale byli uvědomí i vlastní zkušenosti li o tom uvědomím indové se mohl unadivit jak je to možné že bez těch učeností ono s to probíhá v tom člověku stejně jako u člověka stevens ti a který ty vědomosti které si oceán těm zkušenostem to je všechno otázka zaujatosti a ta založí na srdcem tam kde člověk ďáblů ho to znamená ztratí sama sebe i ten balast všech vědomostí musí činí zapomenout že že učení ježíš kristus jasně říkal blaho za čím tobě očistí nežil prosťáčkům a ne těm učeným tohoto světa a pak přibližte tak řekl protiví se vy nebudete jako maličký pennisi to nevejdete a to no říkal budete dětmi jako rozdíl čili tím nedávám na indy nejenom říkám že našich evropští rukáv tak jako ruka v toho inda celé to učení je velice nebezpečné to znamená hrozí že přesto že to všechno člověk či bude jenom myslet že je na správné cestě ale vůbec po nejde vůbec se podmínkám nedostane jo takže neleze jako zajistit pouhou poučeností správný postup nedělejte si ind v tom říkám že hluboká pravda do slov oděná je pouhým obalem obal sám je výše není osobou věci a když se dostaneš na ten obal například v tom jednom balíku o je to veliký dvou zvali dualismus tam dole když jsem se s tak zase to je je to jenom příprava k něčemu neříkám že to je připažení ono je sice pravda že těch věcí na tom stole bylo hodně nebyli zabalený a možná že by byli stačí li k tomu s možná dojem že to je dostačující k tomu aby se něco z toho na dohromady že on tento představí věděl třebas jak se to dohromady že to věděl ale když přišli k tobě to znamená o toho pod nikde titul další dva veliký a toho okamžitě chopil to je tu styl začal z toho sbalí se maličké věci rozvalit takže výš aspoň nebo o znáš a pože je to něco co se hodí do toho velkého díla k tomu že ale když jde o ty velké kusy a ty jsou svou mírou závaznosti ve a velikosti ch daleko větší tak to nerozbolí ž protože ten závazek bytě ten závazek který z toho vyplývá z toho vybavení vypít že by se musel zanechat svého dosavadního způsobu myšlení dosavadní způsob jedna že by to to co dělal nedělal děláš nedělal že by se vlastními c nedělal a to je riskantní tohleto protože bys ještě neuměl dělat tamto a by nedělal to nebo tam by nastala dlouhá mezera to křesťanských jinak mystiky bylo přímo řek bych ne že tam nastávaly mezery které na kterých mnoho jistot o tom jak po básnění tak stagnací skrupulemi a vším když mnoho byli na mizině si pán bůh opustil hnus veliká chyba v domě ne chybách a domněnka úplně chybná voni se ocitli na suchu proto že nejednali správně jedno opustili například svět a do druhého a se eště nedostali a mezi tím byla ta velká mezera takže z toho by mohlo vyplývat opatrným ze všemi těmi informaci které tady máme jestliže tu informaci nedovedete převést do opravdového následování tak je to zbytečná ztráta času ušlo je žít a co všechno z toho vyvozuje te mentálně to není pro mentální odvozování učeno to je určeno pro jednej nemysli jedny mi jak donutit víta vjedno nemysle nemožné je to člověk či ale je to stejnou měrou člověk mysli a ho cestovní bere a z toho sou všechny ty ježkovi pocházející ze přemožen na záda a tadyhle to antonín etice méně myslící daleko méně myslící a daleko více mající ale nejedná jedna totiž cestou řek bych tak nejmenšího odporu on na to co dělá nedělá stylem ramakrišnovi to znamená ten ramakrišna když se mu nezjevila káli tak na dorážel on si myslíte ten muž že na to nemá že mu chybí plán že je tupí že je chladný že je nelaskaví ale jsem mu včera říkal máš téměř všecky vlastnosti pravé lásky těmito se doráží na boha aby se nam objevil a ne tím že du dýkou ruce jako ramakrišna a říkám když se mi neobjevíš matka tak se zabiju to se musím zabít tím ne ta moje býka pravá že jednám bez ohledu na sebe a považuju toto za součást cesty že můj život je modlitbou podívej se se dovolávám vašeho svědectví neví to znáte víta že by byl ochoten pro pravdu skočit do boj že byl ochoten první udělat všecko že by mu byla zjevená jen kdyby mu do řek a kdyby o kdyby on přijal za správnou by při stranu on by dokonce při tom přestal mysl jestli je to splácet se že je myšlenkový svět jeho je bohatý to jsem se přesvědčila nejsme z toho veliký strach že to jednou vybereš a že skočí že nějakou moji myšlenku že to bude ale totální hloup ale to by nevadilo v tom by jeho blahé utrpení a jinýho nakonec by to bylo dobré když někdo dejme tomu hloupě jednal že přeříkával jméno mistra a že suchou nohou přes vodu tak to bylo sice hloupé protože v tom ta schopnost přejít přes řeku nespočívala ale přešel přes řeku takže kdybych chtěl řek cokoliv tak bylo by to dycky ho pe vždycky ho ale ty by se přes něco třeba přešel přes nějakou předával tím nechci dál dobrem proti taky žádnou nedám takovou která by byla pro tebe takhle zavazující a dával moc po abych takového něco nevyslovil to odkud přišlo ke mně dycky jsem si to musí být vědom to poznání co mám dělat od nikoho z vnějšího světa ještě jednou to budu opakovat věděl jsem že mám jednat správně to ty výš taky nevěděl jsem co co je správné to ty taky krizím občas myslí že více správné ale jsem jako malé dítě samo sebou se nevěděl že co správné vína postavení než malé listě ale věděl jsem sebe třebas že správné se na to za to ty taky z jsem se matky ale teď pozor na řekla třebas něco ale jsem to nepodceňovat nebylo to správné a to do to schopnost uznávají nemáš tak prosím proč nemáš protože za tím mým dotazem nestojí úměrná míra sebeodevzdání předešlého ne teď při tom že si ochoten ale celkového odevzdání života si všímám ty řeči terý vedeš o jiných věcech duchovních jaksi neodevzdal život vůbec ne to nezná že si nemáš všímat věcí kolem sebe ale z toho ducha ve kterém to říká spona vám že to je pravý duch připoutanosti to drží způsobem kterým který nemohu nějakým výrokem překonat to se může překonat jenom snad kéž by ne nějakou vnitřní krizí která u toho otrne a nebo nějakým nárazem zvnitřka toho poznání které se s tím že se sám sebe vzdáš neúměrně větším způsobem než dosud tak nechtěj o země zase jako tady ten martiš vědět jak na to na to není recept to je zase jenom nějaký střípek pravdy nebo obal pravdy který může chvilinku uspokojit a o vystřízlivění z toho bude horší než že to chvilinku uspokojoval to zdánlivě bylo v pořádku nikoliv jste odešli od nějakého takového soustředí které jsme tady konali tak se cítili nějaké nějakou posilu ale nebylo to v pořádku protože se se chopili nějakého střihu a neuskutečnili steh li se tečnit pomocí toho to co ježíš kristus chtěl od pouhé učedníka ne od nějakého mistra všeho nechali a samou jestlipak duši toho po z vás nastane okamžik že když se plně soustředím na něco světského si ten okamžik si říká toto je pravý vstup do boha takhle se soustředit a si to že nikdo z vás chopí této míry zaujatosti a obrátí nebo s kdyby si vás velice cením že znáte věci jako se sebou a na to mahatmové to doby dokázal a nebo mocí věcí jsem pořád se divím jak nemůže topit opět v takovém takovýho prosťáčka a klidní u takovýho rozumového nedočetl mezi sebou kteří se rozumově všichni jak tady jste daleko dál než ale budu dojem že se inteligentnější než vidí to prvda nemám za sebou moc které se odevzdává a to zastane jako u toho že oceanem ského všem u jako menší míře veškerou inteligenci suter se který je vůbec člověk schopen a tím samém ošálil i učitel na beneš kole a tím si říct to že vy neumíte dělat to co to o to co by neměl dělat osel když se neumíte zvednout z toho co vás nese kupředu v tomto světě a do tohoto světa my se na ete zvednout aspoň na chvíli tou tímtéž ránem bohu to je to co jsem pořád vykládal vám a pořád bych to měl opakoval do nekonečna i finále ze styku příjde nejednáte s ním stejně jako na jedno a že si manžel byste v manželství s tímto světem o tom ani chvíli mně nenechává napohled tomu taky ale jiné manželství navázali když se mu dokonale věrni a proto jakékoliv rady házení hrachu na své ježíš kristus navázal manželství jiné než myslím že když se navlas že mu nebylo jasno kým je ale měl předpoklady pro to vám řeknu které než tím že byl avatarem aby byl za navázal nové řek bych spojení nové uvozovkách spojení protože to manželství bohem naše starší než ten od od otce je starší než jakýkoliv původ od čehokoliv jiného co mezi tím bylo úvodem také ale odvozeným to je ta bezmála paterou uznávám že odvozený původ považujeme za pravý původ a on se dostal k tomu tím že pršelo ani herodem a že před ním ut umět utíkat před rozumem když je toho zapotřebí když mám zachránit tu pravou podstatu tu pravdu která ve mně je a potom to všechno další spolupracovati to světem proto že musím být v tom co je mého otce a ne proto že musím být s tím světem do nejlepší příprava k tomu aby dostal do jordánu abych poznával trvale vůli boží a pak to šlo lavinovitě dál a vás říká třebas nemůžeme dělat ničího než co obsahem naší vlastní li ze terezíně tak mně říkáte vlastně obrazně řečeno tohleto my zatím do nádob která je zčásti naplněná vodou házíme malé střípky nebo věčnosti mléka k poznání pravého a tím ta hladina vody duchovní stoupá okraj horní je symbolem že to bude přetýká z našeho běžného vědomí jednou ano toho a vy mně říkáte tím že mi tam házíme ti kamínky nebo tyto tam s vámi po máš toho nádobu tak nějak tak není totiž pat ného protože hladina se zvyšuje ale ono není možné aby to přetekl dokud tahne nebude nahoře to je klamný obraz ještě další vřelou noc nelovil mistře a nic neulovil to udělám tam na tu hlubinu a jedu ale je to pochybné pravdy jsou a co ve vodě jenom ve na hlubinu nečekat to přeteče přes okradl strašidla věcičkou pán na záležitost ponoříte co to znamená polovice všechno brát hluboce všem ne nespokojí se zůstávat na povrchu věcí když například zvládává a tady zví třebas nebo zrovna ty zvládává něco neříkám dokonale ale lidsky odliv dokonale abyste snažíte něco relation ale zvládnout z tak jedinečná při to osace do hloubky před že málokterý člověk tuto přidst snadnou jestliže něco zvládá vám relativně lidsky absolutně a to řekl že to dál lidsky nejde o hlediska latině dát nedokážu a sem na hranicích svých možností ne nebo dokonce věda na hranicích možnosti říkat že jsem dospěl věda a s tím nevede jestliže tenhleten tohoto momentu se odeberu k bohu jsem si své se v tom vědomí že se na tom okraj jsem hlubině a ne na hodi o kraji a s to přetéká do toho se ponoří svou myslí zastavím a nad tím třebas v údivu taky je divu vděčnosti a nebudu to zvracet na sebe jsem kabrňák z a budu u udiven rozumí a to je dosahování ho si