Karel Makoň: 83-24 (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

jakmile si je tohleto stane že po cítích se tady v tobě o tebe stará vy než jak se to normálně nepociťuje a tohoto pociťování bych měl vodpovím a jestliže by poklad v v tom případě příkonu milosti otázku co tím dělat aby po této otázce nedíval dán dychtění a nechtěl by vilové nýbrž co by se tím nehodilo to by začal dech ale ne dostalo to dotazu co mám dělat bych by tobě narůstala milosti chápaném je a kdyby snad večer nebo po práce nebo mezitím maje tam nějakou chvíli odpočinku sil možnost si to překonat nebo toto nic ale budeš mi ho si přechod je jaksi za tím šel a tak dále a udělí předsevzetí že toho příště budeš využívat lépe nemusí to vykonání předsevzetí protože při vracet se k na ale že to se budete využívat lépe tak bych aby ve činnost se dostane do područí vůle boží protože o to nebude žít sebe jako u i dospělý člověk a jsem byl dítě malé ale aby se to učil odevzdanosti pravdě a činy tak bych chtěl nerad viděl situaci kdyby s jako se cítil po práci není která ještě vyčerpávající vy by se cítil vyčerpá bych se jistě radil kdyby se sytil vyčerpá abyste nebyl na tahu nýbrž aby se praštil co je mi do tebe tady máš stejně hodnotným úkol jako ve svém zaměstnání a stejným způsobem si na spočítat jako lesem změna a no a byl na braši novou sílu k tomu aby ten poměr byly stejně vřelý jako k tomu pacientů nebo kostely máš v práci a kdyby potom byla nějaká dvoře to že si křivá nejkrásněji cova ještě na pána boha tak bych radil obírat se tím ne tak jako ty máš epitheton že to rozebírá slovo za slovem případ a případem a pak je to že bylo naž ba a roku do ne ne eště dýl nýbrž aby se snažil zapomenout na detaily a šel si jenom po těch výsledcích činnosti a ty sebral do a tu celej obětoval bohu i na tak na toto mně to toto nerozebírá to jak to byla to probíhalo to ne samota domově tím sledech dobrý špatný to jedno všech účinek toho ve své mysli ve svém uspokojení do onou spokojení i ve svých aspoň obětuji tobě tím vyzouvat bych to tam otčenáše tam a tak bych chtěl něco říci když byste dovoluji se mluvit tak patrné než bychom se uchystali jak bylo poledne nemá cenu dívat a bych si dovolil říci něco na opravu tradici toto líčí chápání indického že totiž se musí zničit a když se nezničí tak ten pokrok kupředu nejde ono je to pravda zhruba ale indové mají jednu nevýhodu ve svém výkladu která je nad tím že na začátku a celém prostředku do konce toho kdo je poučován vede myst takže my v jejich výklady postrádáme ten prostředek teďka jsme právě si tam četli a ta váklad vy tu a to je přímo hrozivé začátky a konce proti sobě konfrontovaný prostředek tam úplně dýchá to též platí třebas spisech které nám docházejí třeba síly že tam je například řečeno se nic nedělej nebo jednej a nemysli podobně to je nemožné je to všechno správně ale je to pro člověka který byl doveden k tomu nemyšlení a jednání z myšlení bychom jednali bez myšlen to by to dopadlo že a jenom že když ten mistr třebas vezme tu vůli toho žáka svým věděním na sebe tak zastoupí to přemýšlení přemýšlení samo o sobě člověka brzdí to je strašně zdlouhavá záležitost vedle intuice vede k tomu říká aby do supramentálního myšlení to je strašně zdlouhavé a se nedivím že říkají jenom o tom konci protože tam to bez nebo mistr se u nás lpět nestre stará a kdyby někdo si se ani nedělal to by to si dopadlo nevím kam by se dostal k duchovnu nebo kdyby bez přemýšlení je něco dělat to by byl v naší horší a tak bych chtěl říci tohleto že totiž je to tam že totiž člověk musí trnout do toho nejde začátek a vy ste konec a si tohleto musí se naučit to slovo naučit by jedli a chvíli musí se naučit říma jako by měl mysl vedle sebe přijímat do sebe sílu která mu zastoupí mistra to znamená cílu větší než on sám sílu která bude přemáhat jeho vůli bych to řekl ještě jinak musí se ztotožnit novým a které před tím nebylo to starému chybí a běda jestli se neodvrátí bez lítosti od toho starého a neposlouchá zase poslouchat bezvýhradně to nové vyšší že tak vedle něho existují kdyby je i do podání a tak dále ale to by bylo to nejmenší chyceni ale nejhorší ze neudělá ani krok kupředu pomocí toho druhého potřebuje dělat kompromisy a se musí podle toho co není v jeho vůli toho žáka nýbrž co je v vyšší úr a to jako vyšší vůli jasně vystou poznává podle toho musí jednat ale i podle toho nejedná tak sedí na dvou živých říkal ježíš kristus a velký zle sice síly a jenom celobytostně můžeme jít kupředu a čím dál více chce celobytostní chápání nejenom chápání ale jenom pochopení ale to ti du uchopení věcí a tak bych chtěl říci že když se dostane člověku a teď to muset vysvětlit tam bylo zatím svět jako byl křesťany že jistotu o tom co je správné a a jistota nepochází z jeho rozumu a ne se přesvědčí postupně přestože se začátku může víly hlavně v tom provedení toho o čem jistotu ne v tom že to je správné o tom se neměl jestliže to správně objeví ale v tom uskutečnění toho co považuje za správné se může víry a tam totiž může nastat v tomto momentu něco co bych nazval ztráta milosti zase asi jako uvědomuju že to říkám nábožensky ale za tím musím také to nábožensky říkat že jinde to není propracována on na to totiž teďka nenábožensky na to totiž není milost v žádném případě se to jeví jako milost prosím pořádku a myslí stačíme nábožensky tímto pojetí ale jsme potom svědky toho je tam milost najednou tady není že je to nevyspělý a od boha protože nevíme ani jak mi nabyli ani jsme neuvědomuje ani jak mi ji pozbyla tohle protože není to nevyzpytatelné bude čátku a dokonce jak o tom nevyčteném ne tam takzvaná milost nebo to navíc co není našeho rozumu ale před tím to poskytuje jistotu větší než na pocitu vidění tohoto světa se všemi náležitostmi toto navíc pochází zákonitě našeho odstoupení od sama sebe i my nejsme jenom určitým úsekem vědomí před jsem si vědom jenom určitého úseku vědomí to znamená tohoto světa to znamená že že mně to sebe smyslech nějaké formace přichází do smyslu že zpracovávání oblast my nejsme jenom pro ten naše mysl sice běžná no ale jako celek i se produktem jenom tohoto li nejenom na tom tom závislí nýbrž o čem nevíme toho je daleko víc a je to v nás neobjevené takové pole našeho nitra a to ponese nachází za to úsečkou našeho běžného vědomí a je tiše vědomo to úseku vědomí to znamená jestliže něco nějaké informace projevech se řítí nepřímá jenom ze chich nýbrž přímá v nějakého tu v nějaké činnosti kde od od vy slove činnosti tak také tím následkem tohoto přesahuje normální rámec mého vědomí normání tečku abyste se do nějaké těžký co je a pak dále ano prosím takže není to nic ježka pochopitelného nebo nevyplní ho ten začátek je naší běžné činnosti a způsobuje tu takzvanou milost bych řekl nenáboženský o rozšíření vědomí za hranice be a tím nastoupí nových nit které jsem nemohl postřehnout dokud jsem se pohyboval jenom uteče ab a tedy stopy jsou minimálně jedině pregnantní stejně vtíravé jako všechno co vnímám zde na tomto světě ale bohužel tomu tak není ono je to radějí ono je to havěť ona je totiž to je se osamocuje toho vědění a b a to bude takové říkat mekce a ta svoboda se jeví hlavně že je svědkem větší moci která je za tím za to úsečkou a ve a zase mohli bychom říci že je to bůh ale my se nenáboženský můžeme o tom vyjádřit že je to způsobeno šíří toho lidského které jde za hranice toho normálního které máme překonalo indové říkají aniž to to malé toto ego nepravé a tím se dostane dál no tak vono to není úplně správný není to úplně správná rada protože to si může dovolit a musí si to dovolit když je pod lidem a kdyby si byl kterýkoliv a je to obdoba cesta ství kdyby si byl kterýkoliv žák ježíše krista ponechal svou vlastní vůli míře nepatřičné to byl vyvy byl nezabil to které si přeje pro sebe něco a jenom na svůj mlýn že nebo du tak by byl rad radovali ježíše krista od čátku svého učednictví nebyl by mohl dělat zázraky které pochází z úsečky b a dále kde se dál a nebyl by mohl spolupracovat s vůlí otcovou vůlí boží jak se říká nábožensky že tak mělo by to ten následek že by napřed mu něco nebylo o jako tomu jidášovi a tak by se stal zátce cesta zákonitá na to jidáš nemohl doba jeho přirozenot ovoce držel a jako takový byl vyvolen aby tady přednost ukázal co dělá lidská přirozenost která se nevzdává své vůle přesazené dává své vůle a je na školu dalšímu pokroku proto říká správně potichu cherubínském šefr nebo angelus silesius když zbyde třebas maličko vůle osobní tak se nedostane do království nebeského vy do a to všechno bohy předení horké učení jakém výklad při pobití ale ne nemám na to čas nechat tak jak to je nám podáváno žensky ale chci jen říci že jestli se člověk chopí toho co je za úsečkou ab nabude jistotu která není obsažena v tom do tak pak může se rozhodnout aby to sledoval nebo se nemusí rozhodnout když se rozhodne žen nikoliv tak se stává zrádcem odpoutává se od toho co bychom na velký řekli zázračného co není zázračné ten je co na co jsme neobjevili v sobě na zrak se nikdy žádné neděli ale jestliže se toho ří jestliže si tím řídí a třebas to ne dokone uskutečnil ale pojetím řídí jako třebas i učiniti páně chtěl dělat zázraky pustilo která o které věděli že něžných a někdy jim to nešlo tak se nestane na se to na pravd totiž nedokonalost provedení to je lidské ale hlavní a dobrá vůle sledovat to co poznávám jako jistotu o a tímhletím způsobem je veden veškerý duchovní vzestup abych nové jistoty sledoval nekompromisně bez ohledu sebe jestliže se nové to ty nedosahuju je tam nějaká chyba na cestě která by se měl včas odhalit neboť by se mohl stát kdybych nezabýval to nových v to že bych říkal vy česky padl s že by se unavil ustavičným klepáním a ustavičně dobývání tak tím se vlastně vod bylo to začáteční ten první krok jenom že životě lidské to tak jako by znázorněno ribot ježíšova života že to jedné vody načisto nejde že napřed za to staré dosadí nějaké nově se rodící o co tomu říká v náboženství znovuzrození nově se rodící ale to není ještě to nejvyšší které se dosadit ježíš kristus všechna do znovuzrození samovytvářející li se z vody a ducha začátek konec všech znovuzrození nedoví nebeského ale aby tomu věky rozuměl za to hozeno symbolikou svého života tomu bohu že jsme dva tiše zatím nerozuměli nemohli z toho žít a poučení o ale jestliže tedy nastolí nové tak se nesmí divit že tam se teprve narodil že tam dělá první krůčky chybné to tak by tady byla dítě nepochybuje o tom že tady narodí že žije v tomto světě ale dělá chybné kroky padá a neví co všechno dělá tak se to děje také nám ale my se dost ěje na tomto úseku potřou odosobnění jaká stačila abych na tomto úseku vůbec stavu tak se chce od člověka aby začal na konci těchto možností přešlapovat nýbrž aby se zase vzdal tohoto vlivem poznání které je se samovolně dostaví a vy toho poznání o nich mezi do poznáním a tím co budu říkat je tohleto každé nové poznání do na se nová jistota širšího rozsahu ne a nové zázračné odbouráno při přibráno do mentality člověka nebo by správně by se to přivlastňoval pochopitelně nesprávný i to že si přivlastní člověk tudleten svět není jeho ale jestliže toto se stane bez těžkosti v tom člověk nekladl překážky a když stačí na úrovni odosobnění to znamená vzdalování se od sebe zapření sama sebe když tam na úrovně se udrží tak zase se tam dostavuje uskutečnění nových jistot no jistoty a jejich uskuteční toto životě když se to všechno uskuteční například to úsek života narození ježíše po jordán tak musí zase odpustit jak se viděli v tom evangeliu rodinu to prostředí ale nese by od utek ale je je pro ni jinak platí to křesťani primitivně brali že se týká na do nějakého zákonité nebo z nebo jak to jmenovali ze nesprávné je kristus neutekl tady na poušť jenom i čtveřice dni a to byla přechodová oblast přechodem musel se vyrovnat tím minulým a to musel přemoci tam krásně při horský vysvětleno a jestliže on se potom dostal dál k pak nové funkci za sebe lenosti sloužit ale vyšším způsobem než mohl před tím tak se to jevilo se z početí jako zázrak a nebylo to je jedno ale bylo to byla to vyšší forma služby a zase bych to mohl ze dál kdyby se byl nevzdal toho tvého takhle vybudovaného před křížem tak nevstoupil ani na kříž že nebyl by mohl se snad říká náboženské by u přepychové věcí nebo by se s ducha svatého těm učedníků ne a tak dále a tak ve vývoji se může dostavit na kterémkoliv kroku jenom že zastavení na kterémkoliv prvku znamená pád zorné jidáš který se zavraždil jako byste člověk vraždil není schopen žít na vyšší úrovni není to žádná úrovni na pozemská ten člověk žije tady ale rozšířené vědomí ano a z toho vyplývající rozšířené možnosti a nábožensky řečeno větší milost než tato lnou větším boha tak to jsem chtěl říct že když člověk není veden tu jak se říká milosti tou silou která mu dát schopnost nejenom rozlišovat správně ale vykonávat to co za správné rozlišil když tím nedá nakrmili stupni vést tak živý to nižší a to se mu plete do toho vyššího dění do to jsme viděli že nebyli také informovaní křesťanští světci u nich že prožívali veliké těžkosti tak nace a za sebe o blaženost za chvilinku a nedovedli pochopit jak se může stát že toho jednoho do toho bylo přecházejí a a někteří z plnímli pochopit co je to za jednání boží když jak možná tuší slovo tady vykládám dostává se nám tak ho pojetí boha nového že ta lidská lidské milosrdenství je a to lidské poznání je jiného druhu než milosrdenství boží a než poznání boha pocházející ze náboženství ale je také i toto rozšiřování vědomí doufám že budoucnost a to doufám že věda ale století naučí se lidi nejenom nábožensky založení ale i ostatní rozšiřovat domů vědeckou cestou i ti nábožensky založení i ti nábožensky že nebude rozdílu mezi ateistou a věřícím člověkem neboť by přistup tomuto šířeno vědom a odtamtud se bude upřímně tomu že se jednou je se když rozcházeli mně se to nerozhází ale chtěl jsem říct něco jiného že totiž tam v této oblasti člověk řád hodnot vytváří řád hodnot tak jak ho ten ježíš kristus naznačil v otčenáši záhodno který ten ke kterému normální člověk nedorostl a ten řád hodnot je pro něho závazný ne jenom tím že co dělat co napřed a co potom životě se člověk si rozhodnuto napřed a co potom že mu dát přednost že neduhu ze musí obyčejně holi ne nebo doberou musí volit po menší a tak dále na těch vyšší úrovni to platí o tak tenhleten řád jemu vodítkem a ten řád vystihuje vlastně zákonitost na vyšší úrovni takže nějaký řád hodlá člověk i tady tomto světě a to celkem přesně vystihuje klec ve které když nedá zachovává tak se přes udržuje v této kleci a nemůže mít nejmenší naději že se z klece dostane do reální do pořád znamená že se zuby nehty úsečky vědomí a že ano bych teďka třebas řeknu že může se stát že vedle sebe existují třebas tři a tím to dělal pokusy v minulém století a do roku že se tohoto století známý při chatrný je žádné nemohu vstřebat tři a jsem tolika právě překládal a na vám to i s komentářem k dispozici upozorňuju že tento stanete tedy a tak tohleto si nedovedl vysvětlit jak je a nedovedu stavy světě je to možné že tři áme de sebe třebas existují a závada je aparátu myšlení toho člověka že kdy se sebevíc snažil potřít minulé a nastolit za nové tak to svou vlastní vůlí nedokáže on se chápe neadekvátního prosředku potírání toho starého a ten úměrný prostředek s potřít staré ten je hrubá obsažen ve slove kterým není dobře rozumět a to potom vysvětlím zapři sama sebe musí to zapřít ale svou vlastní silou to jenom nejde a když to zapře a trvale zapírá tak to staré se umenšuje řeknu symbolikou tamhle jednou zážitku velký ho slov se stává malý a přenosný takže na trati nepřekáží a kdyby se člověk neumenšoval takhle se popínavé tak by mu to překáželo na trati a ona to všechno tušení choroby ty nejsou nečetná v oblasti náboženských a přihodit mysli to to je celá vyjde oni neumí pro spojitost radu o který teďka bude řeč ano a na ty prostředky ukazoval ježíš kristus lžu velká čest na každém kroku když totiž učedníci páně vstoupili do jeho soli tak tam vstoupil jenom pro to aby obstáli při konci světa který se tehdy obecně věřilo aby z toho konce přes ni do spasení to víte co si o tom asi myslel on věděl že žádný konec světa nebude bude to hlásal že by se ta bude protože amen pravím vám jsou mezi námi který který to zažijou že mysl na osobní zážitek konce času času a prostoru překonání nějaké všech úrovní že to je vlivem jeho evangelia a jeho objetí na snadě je přístupné ale jak to ukázal velice názorně po tři roky interní sobecky přáli vypočítavě to nejlepší pro sebe zná věčný život nutil mu aby se starali o časný život své bližní lite a jakým způsobem ani chvilinku nenechával u sebe zahálet než někam na poušť se modlit vůbec ne oni oželit hodili oddáni že se dal první zázrak hodili pomáhali žním mladě na děje se tak by tím a plačte s plačícími voni radil zachovejte ve svém vědomí celou škálu hodnot které mají normální lidé ale zacházet s by nově silně pochybuju že když on udělal první zázrak v kani galilejské nebudu tady vysvětlovat jinde a si kotsky znám že že tam to l proto aby sám mohl pít když on to udělal z lásky k těm vadit činů kteří neměli co pít tak daleko že jeho že i jestliže by nežijeme v tomto životě plně když je tam cítíme ustavičně nějak neuspokojeni jestliže něco tam pořád sme dosahovat tak se držíme by nechť úrovně a nemůžeme se odtamtud odplatě aby vás tím prostředek jak se odtamtud dostat čili jestliže se chceš třebas naučit na tomto světě anglicky na ruce anglicky že to bude vadit dalším duchovním postup jestliže tam co kolik chceš udělat tak je to s románě je to eticky v pořádku že to eticky nebo tak to uskuteční stoličku a v tak to potři svou vůli ne a to je jedna věc jen z líbat prostředků jak se dostat za tu nic a b druhý dleko důležitějšího to že oni pomáhali bližnímu který nestál o věčný život ale aby byl zdráv by a tak dále tedy ve věcech které jsou velice vzdání tomu spasení které se týkají jenom tohoto světa a v tom mají pomá my jsme tedy odkázání naší společnosti abychom si pomáhají ne do nebe ale tady v tom světě konkrétně to navrhoval abychom vylepšovali svůj život a život bližní a konce eheje to znamená jenom vůli jenom je a to je ten úměrný prostředek k tomu toho sebezáporu že vycházejí sám ze sebe způsobuji v sobě právo do které se vejde další úsečka vědom a je jak se tam ne ve vědomí je moje sebeláska která musí tam nic jiného ale tady přestává být se bát on to ukazování na každém kroku a tam to malinko všecko který jeho nepřítelem a jiná že tam ten je bezvědomí takže nemůže na něj ří leda něco a bez ohledu na sebe to znamená nechal tam peníze a věděl že je za to nevidí vůbec žádnou pochvalu že ano odměnu myslím že naše společnost jakákoliv a je to na západě do na východě vychovává k tomu abychom většinu své produktivity práce pro tu společnost rezervovaní a nás vychovává nechtěně každý materialista nebo ne a k tomu abychom sebe opouštěl prosím vás toto dělejte římě to je jeden z těch základních prostředků jak se dostat za hranice svého normálního tamního nebo normální šíře vědomí jestliže člověk se nezaujme bez ohledu na sebe tím tou věcí tou věčností toho co dělá tak marně se budete žít nějaké duchovní modlitby ta potom bude následovat po nějaké povznesení nedostane se dál než se uklidní jakou jogou možné ale k poznání se dostane to platilo i potřebuji vesnicích který po tomhletom nevěděli dost dobře udává se klášteřích a proto nemohli rozvinout do pomoc bližnímu a tak dále a tak dále no a když se tihleti učedníci naučili jednat pro bližního opustit své předtím opustit své to znamená to radši neopustil ještě pořád sebe ještě na pozadí svého vědomí měli touhu být spaseni to nevadilo třetím to nevadilo li malátné zázraky ale protože je to tam bylo tak museli být na dalším přechodu o tohleto obrán dokonale je ježí zbavil víry o které před tím řekl kdo uvěří spasen bude to je pravda pro určitou si úsek postupu ale za určitým úsekem postupu víra nemá cenu je překážkou naděje rovněž překážkou protože nás vybavuje z přítomnosti kterou mám žít intenzivně jak i když je mi integrita ježíšem nevíme skutečně se od nás se skutečný život že no a teď jestliže je tam zbavil víry protože oni viděl jak to tu izrael oni na jana netuší že on se chtěl zmařit že říkají tak o bezmocný a to všechno zkrachlo co na ribot není pravda ne a zapřeli ho ve své nejen tr a se s ním těla zůstali stranu kde byla nepřišla další milost tak dobu říkám tím náboženským nost naší vidí tak by byli se dočkali ani po seslání ducha svatého tak že ježíš kritus tak ještě se vrátím symbolice jejího života říkal dneska nemůžete pochopit co pochopíte seš toho ducha svatého proč to nemohli pochopit protože všechno posuzovali hlavně svým rozumem a rozumí se nám modlící pochopit ale za tou úrovní na kterou jsme zvyklí kde se smyslová informace s pracovala mentálně je něco co v nezkazilo vých formací a tedy také nebylo mentálně zpracovatelné dost dobře rozumíte mně a vím tedy a nastupuje oblast mentálně nepracovat na to nemá za rozumem a rozum do toho čím dál tím méně co říct tady se otevírá půda vědení jak se to jeví člověku to znamená že to najednou neví jak to protože to před tím smyslově nezpracovával no to nebylo v jeho smyslech předtím a jestliže on se dostane do oblasti a právě z těchto to řeknu nábožensky vnuknutí pocházejí nové jistoty a nová síla nich obsaženo takže von hned ruce úměrné prostředky k dalšímu postupu no ale ono v nich není obecností ného než zapři sama sebe za se musí zapřít dokonale potom to které dohasíná a všímat se toho které se rodí a pak musí zase zapřít ale se zrodilo bohužel to takhle kdyby byl ježíš kristus se zdráhal na kříži opustit své učedníky přestože byli ve to á tím stavu nevíry by byl byl bývá o měl strach je byl býval měl strach o svou třebas matku kterou by stě miloval tak na tom svižnost a tak ho paterou pak říkal buďte víte bláhový tam nemusím být na tom cizí nebo tak nějak nesestoupil od na ku taky nemusel mít let protože nechal ten učedníka svatého jana který měl je symbolem vlastnosti lidské říkáme láska a ta ne nikdy do cena jak říká v liských první koliky apoštol pavel není dotčena tím že musí čekat že se musí něčeho zdát naopak tím roste a takže ta láska toho janova a pána který je nikdy se nevzdal od ježíše jako známo se anglii dorostl tím že se ježíš ocitl na kříži a ne se vám sám o sebe se tam matkou ježíšovo to znamená desetinou svou duší vědomě a spolupráce sestrou duší potom byla hlavní byla mu hlavní pomůckou na tom dalším duchovním vývoji kdežto těm ostatním přelstít pokoj vám a tak dále tedy prosím vás podle východiska se potom na další cestě vyskytují prostředky něte menší které větší ře a to je závislé na východisku že to východisko bylo láska tak tam není třeba tolik toho pokoje ruka tomu člověku on se daleko jistějším způsobem orientu láskou takže to za následek že ten jan k dispozici vědomé soužití s věčným životem symbolizovaný pannu marii do znamená duší která za úkol o kráse nám míní tou součástí naší duše která se nám jako jednající jako doprovodná jako pomáhající a tak dále a když potom ti ostatní z s odloučí od ježíše ve strachu se shromažďovali někde v ústraní tak se dočkali pokoje to znamená ten kdo se vzdal víry nebo musel se dát do se vzdát naděje ten se může zbavit těch svých těžkostí a může postoupit do dalšího pokroku jenom tím že zase na bude milost shora to je tam symbolizována slovem pokoj pokoj svůj dávám vám pokoj jiný než jaký člověk si boží třebas relaxací nebo soustředěním jak to kolik jeho to nemůžete dosáhnout dosáhnete taky obdoby klidu ale není to li za křížem brž li před příjem to je kvalitativní skok a myslím že bych se dostal teďka do oblasti kde bych byl těžko srozumitelný naši to tady skončím a tam se sliby tady bylo nutné něco dodat a do takový před je dostupný na druhu že trvat především řada převodů nová na nebo aspoň z nová na které znamenají přechod jenom z úrovně na úroveň a nikoliv úrovní na tím na do toho co je za úrovněmi to čemu říkáme my nábožensky bůh to je něco za úrovni řečeno nábožensky je to skutečnost za začas prostorovosti a jestliže jde o tento přechod do bezčasové bezprostorové skutečnosti tak tento přechod se děje najednou to není přechod by potřeboval třebas jenom mezery protože bezčasově ze něco zažívat nápovědy je najednou nepřišlo že tedy ne předtím vůbec nebyl ale když do přechod jedné úrovně na druhou tak to je daleko těžkopádných protože tam vždycky se člověk musí vypořádat tím nižší který se překonává a zvíře s tím že to nové betleme ježíše krista který by se narodil nemohl vůbec nikomu nic říkat žádné evangeliem kázat prvně se projevil nás letech do a to je do za neba a n neříkám to se vázal kterými se dají pracovat ježíš kristus opravdu projevil jasné vědomí toho že všechny termíny přechodové ten krátit tak a táží lidský život zasvěcovači bez mapování ano mohu říct že například na tu nejblíže vyšší úroveň ne na ty další své mluvil na tu nejbližší vyšší úroveň na které byl třebas an blok židovský národ do dobu tisíce set ne tak že si vy že přístupně ježíše krista do svého národa způsobil tohleto to bylo tisíc sedm set let tak to se podařilo lék vědění navodit čtrnáctinásobnou operací tady ne toho při vědomí při čem jsem práce v domě tohoto světa nyní dostali mysli život smrtí jsem se opakovaně musel vzdávat toho esenci nějak na jednoho půl roku do přechodu let takže to se snadno ještě orate ale o to těší bylo nastolit nové protože to byla veliká potíž protože tam to bylo v a tvé se potom těžko rodilo takže jsem musel počkat do sedmnácti let než se zrodil další které bylo schopno samostatného života bych tak řekl nedělalo příliš velké chyby no ale přesto se lékařům velice vděčen se na tento pokus provedli oni ho neprováděli samo sebou vědomí ale byli doby stane co děje v tom ti to není normální že když vrátí do vědomí tohoto světa a přesto je svátcích vědomí jako takové že to nemůže být budoucnosti normální člověk musí být nenormální člověka tady ho máte před sebou dělali oni ostatní je že mají nenormální člověkem co dělat ještě neví se potom nedivil no tak teď dál takže jsem dejme tomu těch tisíc sedm se dvacet let přípravky na narození její li ta které se u stolování letech symbol prosím vás ten zády narození legendárně sem nevěděl nikdy nic tak to jsem neviděl v ale těmi důsledky vím že je to ono bylo jestliže jsem se stalo stalo v sedmnácti letech tak jsem prosím tisícsedumsetdvacet let snažím židovsko voda překonal od tří a půl let do sedmnácti jaké postěte jak to vyhledej to bylo řídí pozorně protože to minulé nebylo hotového se potom těžko v je to další zase to byla veliká výhoda že tam to mote překáželo kdežto když se člověk vybuduje to předešlé tak se těžko říká uznává jeho přednosti a či nějaké kompromisy adam valná tu roku je a ale dovršil se náhle nečekaně a o tom přestati tse pře další přechod dovršil zase nečekaně a náhle a příprava k němu výhrad lží do nevěří praštím přechodu do dalšího je a byl dalšího příprava k řikáte o deváté roku padesátého prvního to postěte jak to bylo trval a toto je pořád dál pochopitelně člověk se na cestě nemůže zastavit protože na rozdíl od indického způsobu myšlení křesťani nepřicházejí k bohu nýbrž do příbytků boha to znamená mají možnost permanentně nejsou nikdy k bohem v tom pravém slova smyslu tak by na to bývá jsem jindy že hlavní takovým prostředkem jak se dostat další stupeň je naučit se nevlastnit to je takové doporučení za které byste tohle do to říká střelit protože ono je třeba napřed třída kabát jak jsem vám dneska řekl jsem to říkal zhruba začátek konec jako to dělají indové ti učedníci páně například nevlastní své rodiny že jak jsem oči tse měl pravdu je to je to cestou nevlastní ale co přitom nevlastnili své se sebe šťastni li a dokonce za to sebe vlastní její šch že chtěli pro sebe věčný život takže prosím co v tom stupně ano li se přejíti z vlastnění svého do vlastnění sebe a to potom zjemňovali a to je se potom taky museli vzdát rozumíte takže berte to takhle vývojově jsem to takhle nikdy líčil a když se potom dostanete nakonec to není boj případ ale tuším to taky je po nesprávné se odtamtud se stávají třeba ze spisů a jinde že to tane na konec potřeby vlastnění bc tak to dopadá tak že za člověka to řeknu před nábožensky vlastní potom bůh takže vůle li řiká nehraje žádnou roli ale vůle božská nastoupí takovým způsobem že ten člověk zevní pozorovatel že dojem že ten člověk je náročnější na život než normální člověk takže dejme tomu ježíš kristus době těch tří let toho učednictví těch účinků mohl se klidně svých učedníků prosím vás chybělo vám něco no prosím vás jestli nechybělo v zemi kdy de mnoho toho chybělo všem jestli vůbec nic tři roky nehybná voni řekli že ne tak ty co byli kolem dívali i jako zevní pozorovatelé musel ježíše krista velice podceňovat otevřít to že ráčka všechno prostě je nechyběl tom ale vlastnění v tom původním složilo nebyl on se podřizoval vůli otcovy uleví že a sténal a když v vůli bylo aby všechno měli tak to měli jestliže v vůli bylo aby nic neměl tak neměl ani to vědomé spojení s otcem jak jste si všimli na kříži a zase z toho navozoval ni špatného ž prostě nikdo nebyl il toto vědomí tak vznešené tak by říkal tak jsem se míra a podobně říkají nevím jak se to mohlo stát k tam říká tomu kříži ale přesto odevzdám rosťte ona je třeba odevzdat výsledek toho minulého že ten lidský duch zase tomu dalšímu stupni a bez ohlížení bez lítosti na každém stupni se přesvědčujeme že to co se bude si mysleli že je naše naše není ale bohužel na co se brzo točíme s tím co nově máme na víc radujeme to za své a kdykoliv s učenci páni tu schopnost kterou měli od ježíše požili za svou taky přijatým přestaly i zázraky přestává fungovat na vyšší úroveň řečeno při choutky i toto nebezpečí vlastnění a na každém stupni se to musí čekt přivede do tečku jinak nejsnáze si člověk při vlastně moc pochopitelně to je druh vlastnění kterou tedy nenazval třebas vlastnění dispozici nějakou moc jako my máme dneska mystici moc ním to co tady třebas říkám a vidění toho světa a položil se to zase že vidím tento sled považuju za svou schopnost za svou lidskou a tím je tomu tak to nábožensky abych se nemusel dlouho to zbavit kdyby bůh ustavičně netvořil ten svět kdy bůh ustavičně do toho nebýval svoji existenci by nám malinko přesto nepřestane to existovat kdyby bůh ustavičně své slé poznání pomocí tohoto síta naší pozemské se nepřestával svoje projít vševědoucnost naší nechci totální vede moc a vědomosti o tohoto této klece tak tu klec tak je nevidíme a nevnímáme a nemáme smyslové schopnosti a co platí o poznání co platí o existenci to ten těch o lásce kdyby on nemiloval soustavně bez mezer tak my jsme schopni nejmenšího projevu lásky zůstanu u lásky chvilinku a protože tomu tak je a protože ta láska ti nejnižším z tohoto od toho bytí netečně poznání to že se v dokonalé tak pomocí tohoto systému lásky se mu snadno dostat za hranice této lásky tím že odstoupím od sebe tak tam to tom ty peripetie ty katastrofy nejsou a to je cestě k se snaží o ten přechod duším do vyššího třebas jedné úlevě nebude tak vás sílu po velké nebezpečí to vůbec není možná když si přejete jenom přechod úlevy na úrovni že přáli třebas rozšířit jen své vědomí tak kontrole možná jenom při ho gítá tech tak kontrola protože ježíš kristus dobře radí aby se postupovalo aby se chtěl to nejvyšší nedejte království boží a vše ostatní vám bude přidáno i toto ta skoncovat samozřejmá věc ale jestliže hledáte dejme tomu svůj prospěch jako třebas hledali ti učedníci páně tomu se nedá zabránit a je to přirozené a nemůže se ani od nikoho chtít a vy roši do království nebeskýho taky nešli ani o to nestáli nic stáli ve sebespásu co jim jenom sobecky o něco tak neměli tu kontrolu kterou za musel zastoupit ježíš kristus videlicet dělali chyby a nevěděl či sind nebo nepředvídali správně co se stane li překrvení budoucností ježto když kristus tím nebyl překopat on od boha šel a k bohu se vracel tj člověk když to oni vědomě od boha nežli a vědomě se k bojovali oni chtěli se nebevzetím a tu tedy bylo po hlavní kontrole když ten člověk nemohl předvídat se s ním stane tak ještě nebyl na cestě bych tak řekl vědecky správná věda umí předvídat a to je největší přednost vědy která byla neumí převýší tak není začlo být ještě vůbec vědou věci to jsou nejlepší věči existuju a jiných v věštec proroků není a oni se mýlí proto že účinku jistot řeky velice nízkými do jenom majícími dosah takže oni se mýlí samosebou ohně guns a tak dále ale mám na mysli to předvídání že znalostí určitých zákonitostí třebas fyzických dále novou říct šel dopadne určitý pokus je předán ne a takhle by se měl naučit pře víc taky člověk který ne touto cestou protože to je obecné zákon on by měl dospět na každém tom stupni jako vývojem statě jíst pít beztělém podá ani to ctili tomuto by měl dospět aby se bezpečně kontroloval on se potom nepotřebuje kontrolovat protože ta sebekontrole automatická tak musí být dycky automatická sama nastupují je scestí je brzděno tím způsobem že člověk jasně a sleduje poznává nenapraví a na své poznává jednám správně nevím proč na tom nezáleží vy ste panna maria když ji navštívil anděl tak řekl a dívka páně staniž se mi podle slova tvého ale nevím jak se to může stát když muže nepoznávám záleželo na tom ten ježíš se narodil tak jako tak i když nevěděl jak to může stát víte že ta trnout my tohleto nechápe nedobře tu míru trpnosti že my vůči nosti kterou nabýváme tím pramen než lidského toho říkáme mylně nadpřirozeného tomu říkám oživeno vědomí nebereme trpně a nabývá jenom se tomu odevzdat jenom to provést kdybych byl to útlé mládí kdy jsem byl znal co je správné pomocí taky lidí samo sebou nejenom pomocí shora kdybych byl to nesledovali by se byl tím neřídil tak se to všechno zabrzdil a celý vývoj se vrátil v niveč ale protože jsem měl zároveň u splnit a pokud jsem sílu v sobě našel tak jsem to plnil tak to šlo aspoň pomalinku kupředu pomalinku protože si myslím že ten první stupeň od toho vedení se správné k tomu znání vlastní nesmrtelnosti by neměl probíhat třináct tuhleta je i představit že kdy u kohokoliv to takhle pomalinku u vás nože byste jak se říká tedy někde než duchy nevadí že by se nemlátil že byste se neunavili to je únavné tak myslím že jsem do toho děl to že se ve kontrole tomtéž nová kým že sem nositelem síly která uvědomuje otce správné a co je nesprávné je rozlišovat na určité úrovni co je správné správné to neruš ještě ne vyšší úrovni to znamená tato pravda této absolutní pravdu rámci tohoto jako je toho jako je elíšem se tohoto pro pro absolutně jasně pro první vánek se že tady existuje pro které více že ano ale pro který jenom smysly dispoici je to absolutní pravdě po to vodítkem abych tady mohl žít tak je to vodítkem to nové co tam získám ale zase a je to tedy padá daleko vtělení a daleko jasnější než pravda vidění tohoto světa a to aspoň ale zase to platí na tu úroveň jakmile se dostanu za hranice této úrovně stává se to nepotřebné a si dokonce o sobě myslím to se ti vyšel a že jsem to věci takový řek bych partyzán tak jsem měl všechny možné chyby které jsem se vůbec najít udělat na to jednu pro to měl velkou nevíme pro atma velkou vírou že že není upozornit a že totiž jsem si myslel že jsem jednal špatně předtím ne těch černá sil a to byla sebeobrana fakticky jsem takhle ne nechápal abych se vzdal snadno toho které mělo umřít aby mohl nastoupit klidně to druhé nebylo učenosti především ten doktor r žádné právě říká že od kteří nemají to schopnost jedno tomto druhým stávají neschopnými života s to případy choroby nervové ne a dost vážné rození bytosti roztrhněte nastat protože tam byl na vyhlídce otázku jak je to se stigmatika naplat cose probíhá isis a na tom nezáleží to řeknu si zase jiná tak otázka stigmat kdyby vnitřně pravdu tak zavrhl všechny lidi do dvanáctého století kteří dosáhli spojení s bohem že by vás dostali i matce nevyskytovala teprve tři se století začátkem časem se nicoty ani se první stigmat předtím to bere a proč je mně první protože zatím tatvy vené smilování všech celého pojetí náboženského života a ten bůh je mluví dojná žensky dycky ježíš kristus to dokázal ten bůh si šel pro toho člověka tam kde byl on byl zabořen nehnutě tak si pro něho šel do hmoty osobního hmotnými důkazy třeba jako prasata vše je to ta ve že vedl těch antická kteří do dneška jsou nositeli stigmat existuje taky doba dominikáni nebo bekyní a jiné řády a se držím a se před řídit dyby daleko starší štěkání o několik století a ani jeden i tuším tohoto řádu neměl syna a byli tam velcí lidé duchovně velice poznatku začínaje zatím verdikt takže to vůbec není ne ale u člověka který to bere tak ateistické jako třebas velitelem ale jeho žáci podle jeho návodu to bude takhle materialisticky bylo nemíří žádoucí ale běžným jevem že nic byli nositelé stigmat do dneška jsou a že žáci nositi na ale jsem si vědom jedné věci kdybych osobně velkou představivost vlivem nějakého šířeno vědomí se soustřeďoval třebas se na tu ruku na to místo těchto probodeno ježíše na tom teď tím jak se na to soustřeďuju la kdybych se soutředit a ještě nějakou minci tím bolest by se soustřeďoval a nebo tři dni tak tam po teče krev nejsou nepravá a ta to je představa o potřebě stigmat a žádný duch svatý tím neproudí nýbrž jenom vám soustředěné představit to je káže ti co měli stigmata za doby svatýho františka než a byl proslulý nevědomostí duchovní protože ten osvětitel tamtudy nevstoupil tam přestupoval jejich představa vůle a tak dále čili s těmito všemi příznaky to to stigmata nebo cokoliv jiného mužeme velice opatrně zacházet a podle následků je posuzovat je to něco podobného jako třebas hadí silou še to naučí v tehdy ale kdy kdo ze stupnicí vidí světlo rádi a nemůžeme mu to brát on ho vidí hlavě to světlo a na dodes páté se jak se mu zdá ne to říkám tak mně hodí si stoupá do sahasrary jsem vrcholný si tec je to ale takový hlupák sám sebe klamající že bylo bylo třeba vopravdu včas zemi aby neklamali protože kdyby šlo o pravou hadí cit poradil představa nebo se stanu se mu viděl cokoliv a užasnou možnost a jestli tedy by to byla hadí síla tak by to především mělo tyto následky by ten člověk kdyby chtěl takhle tou hledící nahoru a tak by musel si ten dopad na ani na by to nešlo ležaté podobě v poloze a jiné poloze byto neprobíhalo stejně tak jako to probíhá v ten padla on zabrzdí totiž u nich planě nebolí ale i zabředlé tak ten pro usměrnit jde nahoru na čili do oliv čakramu tahanice dycky stoupne li že on opravdu to nebere ida pindar ž přímo sušumnou a jde dolů od toho oživeného čakramu všechno se umrtvuje tak že kdyby on to do na se tak je ochutnávat on se dneska cité poloze protože tam je kamení a pevně sedí v padmasany on se nekácí a kdyby s kdyby to dostal se tak tak nemůže jíst nemůže dýchat nepotřebuje dýchá zůs nic nestane vycházce na zhora a tak dále a i když to nic a potom veliké poznání tady poznání lásky o zem a na ty a tady styk s moudrostí vyšší ještě než je láska ne no a když tyto příznaky tedy nejsou tak ten člověk je to naopak musíme opakuj to šlo před víra protože on sám to neuskutečnil o to jenom přejímaný a to je ne a ten dycky nebezpečné hladký ta okolnost že ten člověk se obětuje zvláštním způsobem že si myslí že musí do toho vložit svou vlastní oběť větší měrou než je zapotřebí tomu že odhadnout správně a tak například ten páter pio do toho vkládal svoji svou o oběť to tam příklad ze nějaký velký hříšník a budu činil třeba něčí napřed že přichází a ty ty stigmata trvá ta včela a tak dále bolesti a těžkosti se stupňovaly a tomu umožňovalo aby se těšil na to hříšníka a aby se mu věnoval důkladněji že to bude i pro něho znamená velikou úlevu například když tam řekl ten by ti li jak mu rovnou řekl na tebe čekám synu strašně douho je pro velikou úlevu že přicházíš tak on se ten pád teplo nepovažoval za přednost nýbrž o to považoval za nutnost oběti jedna věc a druhá věc na stigmata přece jenom jsou symbolem toho že člověk nemůže vnitřně umřít že mu to nejde že to dělá na pokračování strašně dlouho třeba kdežto u ježíše to měl platnost nějakou hodinu nějakou chvíli posmrtné ale potom ne to pořádku kterýkoliv stav mystický který dlouho trvá je symbolem nějakého nedostatku ano protože je to prostředek který odpadnout jakmile ho není zapotřebí a tedy při mystické smrti která by měla probíhat rychle kdy ho by ho ta pád na křídlech le tam by ho neměl by o zapotřebí si myslím že křesťanští světci postáli vědomost o symbolice věší vot a soustředí se na tohleto ani na to utrpení páně přeháněli to tedy a potom taky se dostal tisthata a to utrpení taky to víte co lidská cesta všechno více ani pán bůh to tím že cíl protože vyčlenil ze své vůle vůli lidskou to by byl proti sobě kdyby proti tomu něco dělal to budete přednášky že neštval nebude se zde zázraky mysl jsem to takle je co se nám jeví jako zázračné pro toto ale nemusí být zázrak věřím že ještě mrtvé to všechno že léčil nevyléčitelně nemocné a že to nebyl zázrak tomu nevěřím o tom by tak vás vám předvedl jak to že to nebyl zázrak jo tak třebas si vezmeme ty dva slepce kteří sledovali ježíše krista zpovzdáli aby ho oslovili žádali o to aby je vyléčil ze slepoty ale pokud von šel na ulici lidmi tak se netroufali jeho zastavit řekli vejde někam do soukromí neby moh říct mistře myslí a tak dále a pocit toho dočkali přišli do miškat bylo ústraní a řekl ježíšovi že jsou slepí a že chtějí být zdraví a se třebas zeptal ještě co si přejete když ho pozdravili to dělal zásadně todleto na to svolení předvedu tak aby tam bylo všechno co v tomto podobenství třebas přímo není byl to někde jinde takovou tam přišli třebas od třeba mometálně to případě než po tam přišli pozorností ježíš to poznal že od něho něco chtějí tak se ptal co si přejete a oni řekli my sme slepý přeje nevidět a on říkal věříte že mám tu moc čitelné bychom nevěří tak se s tebou nejde nejdeme tak si pamatujte že ta vaše víra nedá ale ta vaše víra vás uzdravuješ slepoty tady totiž je škále otevřeme ábé není obsažena tato veliká víra a víra je tam v každém člověku že věří že to co vidí je skutečnost víra ale slabá která člověka nedovedl za hranice toho to čemu věří že uteče nějakého věc nějakým etikou neska či některému no ale to nechám ve stanu ale ta víra které prokázali tihleti dva ta se nepoleví a bez toho to je byli že popletenost nýbrž ta byla za tímto rámcem číny a se prostě a k tomu bohu vně a přivolává pomoc boží a přivolávat to zázračné bych řekl ve snu si to co bylo za podmaní škálou vědomí takže oni když si toto přál a když zároveň víru vědou otevírali tomu dvéře tak vono to do nich vstoupil on stačil ježíš a šila jenom to že pozorni je to tady abych se odešla úroveň zdejší tomu zázrak to byl jediný zázrak a ne nebyl ani v tom nebo žádný zázrak nemám říkal tak prohlédne bo utsáha oči nevím co všechno mohl udělat ne ale nebyl neplete tomu co se v nich stalo vám to předvedu ještě ji způsobem na nové době začatého stoletích ten páter pio ten tady křeč za byl ze slepoty taky je dívku která taky věřila na škodu viveky tečku a on byl se nevadí soustavně jinou leda avizován a tak dále ale taky bylo ananiáše z těch zázraků se udělal tak taky litovali zde dívenky a zjistili že by se vidíte všecko ale že ten zrak je není schopen vidět ten byl od narození nevyvinutý něco vím chyby a to ne tak nemohu předvést ale nebyl i nadále schopen vidění a vona viděla či viděl to je zázračné nejí protože zrakový nerv a všechno co s tím souvisí je jenom řek bych výčnělek znaků jako takové každý náš mysl považuje pochází z duše oblasti o tom je nevíme a duše jedení jediný smysl ve které ve kterém obsaženo jak zla tak na všech pět smyslů indové říkají se všemi slézá leží a jestliže on spojil s touto oblastí řek které pochází tohleto aniž děl to třebas dělat to na opačná víra se děl samovolně že se taky všechno pocházelo samovolně to nepotřeboval nějak náš působit říkají ne to nelhal víra to ne ta víra te dívenky stačila okolí způsobila že von našla vidět a vidí do dneška ta dívka živá že je daná malbu školy normální i ta živící sanovy rotondo chodit na není li dívat i lékaři nebože na přát jako by neměla být a nestačí dokazovat že vidí předloží ten čte že to opravená pochopitelně tak možná že ten ježíš kristus a tak takhle ty zázraky tak zvané zázraky že smířil tu našel spojku mezi rem příklad smyslu který nebyl živý a tím smyslem a tedy dal proto je s ním nedokonalým smyslem a tím například se čeho se vidět to to bude budoucnosti záležitosti těle arsenem to jeví jako zázrak tak se otázka jak bezpečně poznat ne sme se vyskytuje při rozhovoru s ním přáteli pořád protože oni říkají máte říkám horší na tom je když ty říkáš že je tady jaká tak taková děl činost užívání prostředku že třebas užívám prostředku který nemá ještě k dispozici nebo ho nemám ještě práva nebo postrádám a podobně posílím kdo se tak si myslím že není možno bezpečně poznat za určitých podmínek úroveň na kterém na které jsem a na učí o potom řeknu za tyto není možno poznat a že taky není důležité abychom to poznali když si přejeme jenom toto poznávat jakmile však máme upřímnou touhu od sebe odejít od sebe odejít to znamená ne jenom pro sebe to všechno dělat od sebe odejít bohu jakmile naše přesto je objetí bohu a čím více oběti bohu tím více máme v ruce prostředky kontrolní kde se a jestliže naše objetí dokonalá k to vždycky tenhleten výsledek že totiž když jsem se obol bohu tak sám pro sebe nežiju říkal ty to ne živ sem nýbrž živ je ve mně kristus a chápejte když vás živ kristus tak nemůžete být na omylu takže nedokonalost oběti na cestě výš děláme třebas duchovní cvičení v duchu líčení ne li by pro to modlitbu jako povinnost žijeme s jenom tedy byhom to nějak do že volání co všechno děláme to si všechno přeberete do to nás nejistě proto abychom věděli kdeže když se obětujeme ne sice dokonale protože ne se dokonle neznáme v tom jak se to náme se obětujeme přemíře neuvědomí celý lila se poznáme v takovém listě schopni se obětovat bude vše tak dycky se příslušná míra kontroly kde jsme dostaví samovolně nevoní samovolně se dostat tak dělá vím lesem a jaký prostředek použít ale kdybych to in nevěděl tak to konaným slov a se to musím dovídat k poslušnosti bych řekl v tomto výroku se nenajde pravá míra protože takhle jak je pochopen jak bývá pochopen není přitom není za to v úvahu e k byl pronesen dvě tedy tehdejší toky názor na svět na nesmí na všechno na poměr mezi lidmi byl rozhodčím pro tehdejší mi šlo nebylo nad tento způsob není když si tihleti tehdejší teologové hebr si mysleli že to je vrchol všeho vědění a když z tohoto vrcholu vědění nepřecházeli do žádného ského osobního vědomého spojení s bohem tak to nebylo pravé vědění ale bylo to dokonale není v oblasti mentální oni si znemožňovali se rozšířit za tu horní oblast na tom mentální zpracování těch informací slov a proto ježíš kristus tohleto musel zakázat nebo usadit toho že těmhletěm lidem to nebylo siren ale vono to platí do určité míry i těmi den kříže ne li rozumové vnímání a myslí že tam je konec tak samozřejmě tam konec není a si myslím že celá naše vede na této chátrá čím dál tím víc protože než se o než v všechno vydobytou rozumové obrací to se ještě z vydobýt to ti ještě pohanou možná v tohle ještě bude mít pořád co oblast oblasti ale to pravé vidění je zatím nad tím a do toho pravého vidění blíž prostý člověk toho důvodu že on nemá nahoře uzel von nevěří se mu rozumí on se ani nedovede tak opřít jako člověk opřít znamená zastavit se u není pro něho by se že se o to je nerozlobil tak to neberu ne si řekne protože prosťáček je to něco na mou schopnost vnímání a porozumění to bere že to brali přednosti a ti maže nebyli hloupý no tak takhle jednání a dovedu představit že ježíš kristus měl na mysli právě dětskou duší nebo takový poměr ke druhé co dítě neboť dítě když jim vykládám těm malinké ten třebas boha jak o neberu jako skutečnost ale je zajímavé že rozeznají aspoň i odloučená si to není vím a co je pohádka a co je vyprávěn třebas o bohu tak že někde tomu ten nejmenší vnouček ten říkal ježku při do plně eště vyklá pokyn aby šla taky o tom ííí sedím jak on to dítěte vyšší že je to něco na pohádkové to nad touto skutečností která se mu jeví bez tak ještě pohádkově a že ta co to učil a tito ateista je v těch lékem znáte li si vědomi že to budoucnosti otázka jenom nějaké techniky a to tam to taky je techniky ne nějakého předešlého vtělení než otázka techniky jakou se navodí rozšířené vědomí a rozpoznávání toho co je správné jak se to jednou navodí tak záleží jen na disciplin jedna toho člověka který se tím řídí a na to vychovatelé který ho který bude přidržovat při tom co je správné protože ono totiž je to tam v oblasti ve kterém jsem poznával co správné asi tak že to není obecně platná pravda ale pro toho člověka je správné něco jiného částí pro někoho jiného a musí do svého východiska na to hledět a to je dosti šlo pochopitelně pro vychovatele takže si myslím že minimálně co se budou se ti bude dělat včasná tisíce vychováváni lidí podle schopností a dobrem tuhletu schopnost tak se do nich se o těch ostatních a nesebral na vědomí a bude se chovat jako příkřejší cestou než ti ostatní tamní že většího lidí není to o sobe říkat a ty pluky nečeká jen s největší stupu na druhý přístupnější a myslím že to není byl tím že tam ten byl by znal těžká ale že je starší se ho půlku a to je řeči později domů že se to výchovou začít hřích ještě v předškolním věku brzo jako realizovat než v ne nesmí se nelze pomocí příkazu toto síť nesmíš tenhle zbýt hlavním obsahem ani příž musí být lidé se dovídají o tom co je správné a nesprávné od svých předchůdců ale svých rodičů co okolí to to konvence nebo tak nějak ale to je relativní pravda pravé dobrá počítati v společnosti ve které právě ží ale není to pravda a všeobecně platná musí se s říci tím že to co se převez neoděného zajedno s zaprvé spoře vezme z určitými zábranami omezeními a za druhé malby tomu něco přidá ničení osobní úcta když to na poli trpěli vědy techniky i na poli náboženství musíme starat se o neustává tam musí být pokoje výchově pokud pokrok chápání toho ježíše krista a tak dále když ježíš kristus řekl jsem nepřišel zákon zrušit a voni všichni vyčítali že že ho ruší nýbrž naplnit tak podle tad hlavní novým poznání a tu tu stupňovitý ti ho učedníci napřed nevěděl to do se věděli o tom si ho svatého čili ta to stupňovitost toho poznání vyplývajícího ochočeného pokroku jestli je tedy na neska takový názor že je to výroky se nesmí brát doslova protože byli po platné tehdejší době tak bych chtěl opravit v tom smyslu je to pravda že všechno podobenství si za doby v tom můžeme vidět o platnost pravda ale zdaleka to není v platnost je do toho co delší jak je byli tedy poměry a pak to pochopíme ale co jim chybí letí na sebe náhledů pochopení smyslů nebo symboliky ježíšova života kdyby pochopili životě ježíš na každém jeho kroku ale to od města ur tisíce se neřestem po dnešek kdyby ho pochopili tuto symbol bitvy pochopili aby věděli že to co řekl co je to velice důležité že dopoví komentář k tomu co žil a taky to co říkáme být komentáře k tomu co žijeme musím jednat on říkal ježíš kdo miluje protože se tam nevyznali v tom co je láska byla opičí záležitost zpívání tře ne kdo tím přikázání domě poslouchá ten miluje do nepovažuje neřídí tedy ten omyl si říká co se jeho vychází to ce to není rozhodující rozumíte je to co dělá jak na to de v jakém duchu znání života netoužíme odevzdání života spočívá v tom že člověk bez ohledu na sebe odevzdá všechno o čem že může odevzdat obětuje svůj život své myšlenky obrátí tam zase vlastní myšlenek oblati tam a se chce nebo kam bůh chce aby obracel to znamená zdá se činnosti která tamní i jeho vlastní vůle a začne dělat to co chce pán bůh ne a to je způsob odevzdanosti která je závislá na míře poznání jestliže ten člověk je poučení jak správně jednat tak to nesprávně jednání že odevzdat část jeho kterého vzdává může ode své všechno své jako dělali třebas učedníci páně liž své rodiny se zalitá rodin ne vnitřně a může se také vzdát dejme tomu jakéhokoliv prospěchu duchovního proseb neprospěch třebas jiného to nejvyšší pozná odevzdání ale to všechno závisí na míře sebepoznání když ten člověk totiž všechno odevzdá bez jakýchkoliv zábran a bez ji v omezení přirozeně ničem s ničem pro sebe nic nenechá tak to neznamená že celý ne se může dechové míry jak se poznává a jestliže vlivem toho sebeodevzdání se začne lépe poznávat tak v tom okamžiku jak se odevzdal nastupuje nové poznání a z toho také vyplývá v čem se ještě nepoznal jestliže k tomu nepřibere to nově poznaného je to je v nepřímý příjem nebo tam přidat na člověku když se dal že to stačí všechno o čem věděl odevzdal když to nepřivede tak nemůže zůstat plány ž padá to jsem měl nereprodukuje ta úroveň kterou do které dospěl ale jestliže přivede k tomu sebeobětování ještě to co navíc poznává tak zase je schopen dalšího poznání čili ono kdyby to šlo bezprostředně takhle na základě sebeobjetí při poznání ne to zase obětovat a tak se dostat naší poznání tak to v byla tak potká cesta že by si každý po touto tíhou poznání padl totiž ztratil by vědomí tohoto světa pak by buď byl extáze na modře když se správně dostal byl by to přistroj pomalu do kupředu nejenom proto že to jinak neumím ale že to tady přirozené zábrany které ho chrání před taky tu tím vzestupem na suchosti taky musíte by výklad a slunce božímu prosti velice silně pálí tomu se pomalinku na nich níza ale při tom když máte to zábrany a pomalinku lze ten není tak nic nedosáhnete je musíte vždycky stoprocentně na to sebeoběti jít a buďte bez starosti že se všichni značně nevyspělý sebeuvědomění sebepoznání tak nikdy toho mocné obětujeme a zase se následkem to dostaví jenom malá vyšší a poznání do se něco málo obětujeme ale důležité je abychom všechno co navíc poznáme abychom všechno považovali za takové řek bych hřivnu