Karel Makoň: 83-28-394-84-01A (přepis nahrávky)
Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně,
může však obsahovat chyby a nepřesnosti.
Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.
Je
paradoxní,
když
se
řekne,
že
se
má
jít
od
sebe,
aby
sebe
člověk
poznal.
Protože
toto
moje
já,
to
je
nepravé
já
co
já
považuju
za
sebe,
to
nejsem
já
to
je
ta
celá
bída.
To
je
to
ne-já.
A
než
já
to
všechno
dám
dohromady,
to
ne-já
s
tím
já,
tak
to
bude
trvat.
A
proto
napřed
musím
od
toho
ne-já,
od
toho
nepravého
já
odstupovat.
Prosim.
tak
tím
je
tedy,
myslím
to
tam
bylo
slyšet,
nebo
to
mám
ještě
říct?
Co
se
myslí
tím,
že
jdeme
k
Bohu
jako
k
ničemu
jako
k
"nic",
že
ten
Duch
je
"nic".
A
my,
co
považujeme
za
něco,
nic
vlastně
není
a
tamto
nic,
co
považujeme
za
nic,
je
fakticky
všechno.
No,
něco
na
tom
je.
Já
tomu
nemohu
odporovat,
této
myšlence,
ale
já
bych
rád
to
ještě
z
hlubšího
hlediska
vysvětlil.
Ježíš
Kristus
se
o
tom
vyjádřil
tak,
že
on
je
úhelným
kamenem
a
že
ho
zavrhli
a
že
potom
nemohou
postavit
budovu
bez
toho
úhelného
kamene,
že
se
to
všechno
zřítí
a
že
to
nemá
základy
a
podobně.
My
jsme
totiž
postaveni
svou
existencí
na
tomhletom
"nic".
To
znamená
na
něčem,
co
bychom
nemohli
konkretizovat
jako
existenci.
Pro
nás
přeci
Bůh
neexistuje.
To
si
musíme
přiznat.
Já
aspoň
jako
beznaboh
si
to
můžu
přiznat.
Pro
mě
do
těch
sedmnácti
let
Bůh
neexistoval,
to
jsem
byl
hotový
beznaboh.
A
svou
silou
jsem
jím
pořád.
Jenom
mocí
boží
chápu
to
jinak.
Ale
ze
své
schopnosti
víry,
kterou
nemám,
bych
to
nepochopil.
Já
vás
obdivuju.
No
ale
jestliže
tomu
takhle
je,
že
ten
člověk
jde
k
něčemu,
co
neexistuje
na
žádné
úrovni,
nýbrž
co
ty
úrovně
jenom
řídí,
a
kdyby
to
existovalo
na
úrovni
kterékoliv,
tak
by
to
nemohlo
řídit,
tak
je
to
to
pravé
nic,
ke
kterému
se
jde.
Po
každé
úrovni
si
můžete
kráčet,
ať
je
to
sebevyšší.
Třetí
nebe
ať
je
to,
tak
po
ní
můžete
kráčet.
Se
tam
procházím
mezi...
může
mi
tam
být
dobře.
Ale
pravé
Tao
není
cesta,
po
které
se
dá
kráčet.
To
je,
to
je
to
pravé
nic.
Tam
až
vstoupíte,
do
toho
nic,
tak
si
uvědomíte
s
Lao'c-em,
Tao
je
při
všem.
Ale
do
ničeho
nezasahuje.
A
chceš-li
se
přiblížiti
k
tomu
Tao,
nerozlišuj
mezi
příjemným
a
nepříjemným.
Kdo
rozlišuje
mezi
příjemným
a
nepříjemným,
nemůže
se
přiblížiti
k
pravé
moudrosti.
No,
ono
se
tomu
lidově
říká
Slunce
boží
svítí
i
na
špinavou
kaluž,
ne?
Nerozlišuje.
Čistou
kaluž
od,
ne-
ne-
ne-
nesvítí
víc
do
té
čisté
kaluže,
než
do
té
špinavé,
že
ano.
A
v
tom
smyslu
je
to
nic.
Že
je
to
vrcholně
milosrdné.
Ale
tak
nerozlišeně
milosrdné,
že
už
to
z
lidského
hlediska
jako
milosrdenství
nemůžeme
poznávat.
To
je
tak
totálně
milující,
že
z
hlediska
lidského,
k,
z
hlediska
člověka,
který
je
zvyklý,
že
láska
někam
teče,
konkrétně
nějakým
korytem
k
něčemu,
k
něčemu
se
vzpíná,
tato
láska
to
není,
takže
my
to
jako
lásku
poznávat
nemůžeme.
My
i
tu
lásku
boží
poznáváme,
jakože
neexistuje,
že
to
nic.
A
zrovna
tak
je
to
s
tím
bytím
a
s
tím
poznáním
a
se
vším.
Tak
bych
to
takhle
chtěl
rozpitvat,
abyste
viděli,
co
je
to
nic.
To
je
všeobsažné.
To
je
vseo-
všeobsažné.
Na
pozadí
všeho
existující.
Ale
na
pozadí
všeho
existující.
To
znamená,
když
rozbijete
atom,
na
nejmenší
ještě
další
částky
a
ty
zase
na
než,
tak
Boha
nenajdete.
To
není
ještě,
to
je,
ten
není
v
něčem
existujícím.
Ten
není
tím
existujícím,
lépe
řečeno.
Ale
je
na
pozadí
toho.
On
to
všechno
udržuje,
On
to
všechno
udržuje
při
vědomí,
při
existenci,
podle
toho,
na
jaké
úrovni
se
to
vyskytuje,
ne?
Tak
k
tomuto
nic
jdeme,
takže
když
potom
se
dostaneme
do
toho
nic,
tak
je
to
pro
nás
ohromující
zkušenost,
protože
my
víme:
"Je
to
nic,
ale
tím
jenom
proto,
že
je
to
nic,
tak
je
to
všecko."
Já
se
nedivím,
že
někdo
je
takový
pantheista,
řekne,
tak
Bůh
je
všechno.
Je
to
nesprávný
postoj,
to
já
uznávám,
to
je
velice,
velice
zvrhlý
postoj.
On
není
všecko.
Ale
všecko
je
z-
ustavičně
z
něho.
Ale
má-li
být
z
něčeho
vš-
ustavičně
něco
jenom
z
toho
má
pocházet,
tak
ono
to
nemůže
být
tím
nebo
oním,
to
nemůže
být.
To
by
se,
to
by
potom
z
toho
něčeho
potom
vycházelo
se
a
Z
toho
druhého,
to
druhé
už
by
nemohlo,
to
je,
má
jinou
povahu,
z
toho
vycházet.
To
musí
být
opravdu
nic,
aby
z
toho
všechno
mohlo
vycházet.
Já
nevím,
to
asi
nesrozumitelné.
Je
to
srozumitelné?
Je
to
těžko
srozumitelné,
no
ale
je
to
tak.
Protože
Pán
Bůh
kdyby
se
měl
starat
o
věci,
které
řídí,
takhle
to
dopadlo.
Nemá
ani
ruce
ani
nohy,
a
tím,
že
všechno
řídí,
tak
to
vypadá,
jako
by
to
neřídil.
Jako
by
byl
nic.
Tím,
že
všechno
miluje,
tak
to
vypadá
jako
by
nic
nemiloval,
protože
kdo
miluje
vraha
i
toho,
kdo
je
vražděn,
tak
prosím
vás,
co
to
je?
Jaká
je
to
láska?
To
je
nelidská
láska.
Jako
by
ta
láska
neexistovala.
Jakto
že
tady
toho
vraha
nezastavíš,
jakto
že
mu
neroz-
nezastavíš
ruku?
Když
on
vraždí
Co
je
to
za
lásku?
Protože
jak
Ježíš
Kristus
řekl,
Každý
hřích
je
odpustitelný,
tedy
i
ta
vražda.
Že
to
není
hřích
proti
Duchu
svatému.
Jedině
hřích
proti
Duchu
svatému
odpustitelný
není.
To
znamená,
to
milosrdenství
boží
má
jenom
tuto
mez.
Jinou
ne.
Čili
z
našeho
hlediska
je
to
pořád
nic.
Jako
kdyby
neviděl
vraha.
Jako
kdyby
neviděl
vražděného.
Protože
to
je
všechno
odpustitelné.
Ano?
Ale
hřích
proti
Duchu
svatému
není
odpustitelný.
Co
to
znamená?
Že
když
se
toho
hříchu
dopustíte,
tak
si
to
musíte
odpykat.
A
to
je
ten
jediný
důvod,
ne
že
by
to
nebylo
odpustitelné
v
tom
smyslu,
že
se,
že
na
se
na
věky
zavržen
To
ne,
ale
musíte
si
to
odpykat.
A
proto
to
není
odpustitelné.
Kdežto
všechno
ostatní
může
být
odpustě-
odpuštěno.
Tak
například,
dejme
tomu,
Když
vstoupí
Ježíš
do
nějakého
domu,
a
vidí
tam
chromého,
a
řekne
mu:
"Odpouštějí
se
ti
hříchy,"
a
jsou
tam
náhodou
farizeové,
ne
náhodou,
on
potřeboval
v
této
společnosti
to
prohlásit,
oni
řeknou:
"hm,
tobě
se
to
říká,
jak
to
poznáme,
že
jsi
mu
odpustil
hříchy?
A
co
to
je
odpustit
hříchy?
Ten
člověk
si
to
ani
nepřeje,
abys,
abys
mu
odpustil
hříchy."
On
si
to
ani
nepřál.
On
k
tomu
ani
nebyl
připraven.
A
on
si
najednou
vzpomněl
mu
odpustit
hříchy,
to
znamená,
uvolnil
ho
pro
spásu.
Že
on
neměl
na
sobě
vinu,
on
byl
svobodný
vnitřně.
Tak
on
jim
eště
řekl:
"Tak
abyste
si
nemysleli,
že
to
je
méně,
když
já
odpustím
hříchy,
než
když
udělám
zázrak,
který
vy
chápete,
tak
ty
vezmi
svoje
lůžko
a
vstaň
a
choď."
A
on
chodil.
Nebyl
dále
chromý.
Pak
pochopili,
že
patrně
možná
i
odpustil
ty
hříchy.
Čili
tady
potvrdil,
to
co
řekl,
že
každý
hřích
je
odpustitelný.
Že
může,
a
to
tě
bude
velice
těšit,
najednou
všechno
odpustit.
Jo?
A
že
ten
člověk
najednou
může
být
svobodný
že?
A
jenom
protože
ten
Kristus
přišel.
A
že
potom
takový
malinký
zázraček
jako
aby
nebyl
chromý,
to
je
vedlejší,
že,
celkem,
to.
To
nehraje
žádnou
roli
vedle
tuhle
toho
velkého
činu.
No.
Tady
mi
někdo
z
vás
namítá,
že
patrně
záleží
při
tom
na
postoji
těch
lidí.
Že
když
ten
chromý
byl
ochoten
to
přijmout,
ne?
Tak
s
bylo
mu
odpuštěno,
kdyby
nebyl
býval
byl
ochoten,
tak
mu
odpuštěno
nemohlo
být.
Je.
Jsem
já
spustil.
Já
tady
nenechám,
dé
pa.
No,
A
tak
to
ne.
On
se
nikoho
neptal.
A
nepotřeboval
se
nikoho
ptát,
jestli
je
ochoten
nebo
není
ochoten.
Někdy
to
dělal
pro
ukázku.
Protože
chtěl
něco
ukázat,
aby
to
mohl
vysvětlit,
jak
chtěl
něco
ukazovat.
Ale
tady
mu
nešlo
o
ukázku
tuhletu,
nýbrž
mu
šlo
o
ukázku
moci
boží.
Ať
chceš
nebo
nechceš.
Moc
boží
se
na
tobě
může
takhle
projevit.
Zvláště,
když
jde
o
syna
božího,
o
Avatara,
ten
měl
tuto
moc.
Ten
ho
utáhl.
On
si
byl
jasně
vědom,
že
toho
chromého
utáhne.
Jak
to
bylo
asi
jsem
to
pochopil
takhle,
já
to
budu
říkat
jinými
slovy.
Jak
jsem
to
pochopil,
protože
ono,
klást
otázku
je
těžší
než
odpovídat
vždycky.
A
já
ti
nemám
za
zlý,
že
tu
otázku
nekladeš
tak,
jak
se
na
ni
dá
odpovědět.
A
ta
otázka
by
podle
mého
názoru
měla
znít:
"Jak
je
to
možné,
že
svým
vstupem
na
kříž
Ježíš
spasil
svět?"
Je
to
tak?
"Přeci
my
dobře
víme
z
těch
výkladů,
který
nám
tady
pášeš,
že
žádný
čin,
který
někde
začíná,
a
někde
končí,
nemůže
mít
nekonečné
následky.
Žádný
hřích
nemůže
mít
nekonečné
následky,
že
nemůže
být
pro
nějaký
hřích,
třeba
největší,
někdo
trvale
zavržen.
Že
neuznáváš
trvalé
zavržení
v
pekle
a
tak
dál,
že
je
to
přechodný
stav,
že
po
takovým
hříchu
buď
máš
z
toho
nějaké
svědomí.
Najednou
nám
tady
řekneš,
že
Kristus
si
tady
vstoupí
na
kříž,
a
spasí
celý
svět.
To
je
přeci
slovo
do
pranice
a
v
tom
nemůže
být
ani
zrnko
pravdy.
To
nemá
opodstatnění.
Ano,
takhle
vyslovená
věc,
historizujícím
pohledem,
"tady
člověk
nějaký
vstoupil
na
kříž",
z
toho
vyplývá,
z
tohoto
pohledu
historizujícího
vyplývá,
že
to
není
možný.
A
taky
to
možné
není.
Ale
jestliže
je
pravda,
co
jsem
ti
dneska
říkal,
že
stav
tvůrčí,
kdy
je,
jsou
světy
tvořeny,
jo?
pořád
pokračuje,
ano?
říkal
jsem.
Tak
taky
s
tím
souvisí,
že
pořád
pokračuje
spasitelské
dílo
boží.
Neboť
kdyby
jenom
vytvářel,
tak
by
vypouštěl
ze
svého
domu
pořád
další
a
další
marnotratné
syny
do
toho
světa
a
ono
by
se
to
nevracelo.
On
taky
musí
být
tím,
na
koho
si
ten
marnotratný
syn
vzpomíná
a
tou
vzpomínkou
se
vrací
do
toho
otcova
domu.
A
on
mas-
on
musí
být
také
tou
vzpomínkou
To
znamená
tím
osvětitelem,
který
mu
říká:
"Tudy
se
jde."
A
to
všechno
je,
dělá
jeden
a
tentýž
Bůh
a
ono
si
to
vzájemně
protiřečí.
Na
jedné
straně
všechno
vypouští
do
dvojnosti,
a
trvá
to
někdy
strašně
dlouho,
než
se
ta
dvojnost
vůbec
ukuje.
Aby
byla
totálně
dvojná,
aby
si
tak
člověk
cítil
a
všechny
tvory,
tvoř-
tvorové
jako
absolutně
oddělený,
nejenom
od
Boha
ale
taky
mezi
sebou
vzájemně
a
vzájemně
se
mohli
klidně
vraždit
a
pronásledovat
a
tygr
žral
ty
méně
silné
a
a
tak
dále.
Oko
za
oko,
zub
za,
aby
tam
bylo
možno
uplatnit
zákonitosti
této
úrovně.
To
jsou
zákonitosti,
které
neplatí
na
jiné
úrovni.
Ale
na
naší
úrovni
to
platí,
na
té
úrovni
zvířecí
to
platí.
Oko
za
oko,
zub
za
zub.
Tak
aby
tohleto
bylo
možné,
tak
k
tomu
je
zapotřebí
jenom
aby
Bůh
se
zebe
vypouštěl
a
nechal
to
z
toho
monismu
přejít
do
toho
dualismu.
A
ale
to
by
se
mu
to
všechno
vzdalovalo.
Tomu
by
astronomové
říkali
"rozpínání
vesmíru".
Asi
tak.
To
máme
zrovna
takový
černý
díry,
že?
No
ale
ono
to
jde
také
nazpátek
zároveň
A
to
je
také
věčná
činnost
boží.
Čili
to
co
je
tam
historicky
znázorněno,
třeba
se
to
stalo,
že
on
vstoupil
na
kříž
a
že
tím
oznámil,
že
je
spasitelem
světa.
Ale
on
jím
odjakživa
byl.
Co
svět
světem
vládne,
co
vesmír
vesmírem
vládne,
musí
tady
být
síla
boží,
která
na
jedné
straně
tvoří
na
druhé
straně
tvoření
do
sebe
vrací.
Myslím,
že
správně
na
to
jdou
Indové,
kteří
znají
matku
Káli
a
matku
Durgu.
jedna
a
tatáž
bohyně
která
všechno
vytváří
a
všechno
pátek
požírá
a
jsem
v
tomto
obrazu
krásném
chybí
to
třetí
to
osvětitelské
to
do
toho
těžko
indové
dorůstají
po
tolika
tisícícíletých
zkušenostech
jim
pořád
nejde
o
to
se
pout
ale
ježíš
kristus
to
dost
jasně
řekl
a
ne
takhle
měla
by
to
před
ten
nevadí
chopil
to
bohužel
oni
si
myslí
když
to
se
na
světce
spasil
svět
sestoupil
a
kříže
postíte
omyl
protože
ustavičně
za
přech
se
obětuje
neboť
on
musí
s
nimi
vstupovat
do
tohoto
světa
by
je
opustit
aby
nic
vůbec
nevynese
ani
tím
méně
by
se
mohli
k
němu
vrátit.
tak
on
se
ustavičně
dává
s
nimi
křižovat
on
se
on
trpí
a
tak
dále
a
von
když
dovoluje
aby
člověka
příklad
pochopil
že
jedna
a
jedna
jsou
dvě
od
tím
osvětitelem
který
pomocí
o
že
schopný
toto
pochopit
a
takže
je
to
věčná
úloha
boží
která
byla
jednou
prozrazen
a
byla
prozrazena
na
tom
příž
a
jestli
si
křesťani
myslí
že
tím
že
uvěří
ve
spasitelskou
úlohu
ježíše
krista
tak
písně
o
to
dělají
že
budou
patření
jsou
na
velkým
oni
se
musí
tomu
spasitelském
úkolu
přidružit
oni
musí
se
jím
dát
vest
jak
on
říká
oni
ho
musí
následovat
i
na
ten
kříž
i
do
toho
zmrtvýchvstání
v
tom
co
dělal
před
tím
o
něm
musí
celého
následuješ
ti
vise
obava
mysli
myslel
že
je
to
příliš
domýšlivé
naopak
tam
nemá
být
člověk
pokorný
tam
má
jít
za
tim
ježíšem.
Ti
učedníci
ani
tá
maří
magdalena
nebyli
tak
hloupě
pokorní
abyste
s
těch
se
když
já
jsem
takhle
hříšná
co
bych
vůbec
k
němu
chodila
co
se
mnou
může
udělat
a
já
veselí
že
žádný
z
těch
činů
nebyl
tak
svatý
když
k
němu
přicházel
aby
si
mohl
říct
já
jsem
toho
hoden
i
když
pamatuji
si
při
té
příležitosti
co
se
stalo
při
té
studny
s
tou
izolovanou
kterou
zákon
tázal
kamenovat
a
ježíš
setkal
se
s
tou
ženou
před
studiu
právě
momentu
dítě
li
kamenovat
a
řeku
a
ty
si
tedy
to
je
východiska
jejími
trváš
dobře
zákon
zákon
praví
vzornou
ženu
jest
kamenovati
si
to
mu
poti
za
ne
nebo
ho
nic
nemít
zákon
praví
správně
ale
já
vám
něco
radí
budeme
to
dělat
pěkně
po
řadě
začne
kamenovat
ten
kdo
je
bez
hříchu
vzal
napsal
do
méno
prvního
doma
kamenovat
ne
kupodivu
všechny
znal
napsal
jeho
jméno
sito
se
přistoupil
vzal
kámen
a
von
to
po
napsal
jeho
hřích
on
říká
o
na
nejenom
moje
méno
ale
on
zná
že
já
nemám
právo
hodit
kamenem
toho
upustil
nebo
předlohu
přišel
další
jež
okamžitě
psány
ho
méno
dost
a
bal
k
tomu
jeho
úkol
kámen
předal
další
a
když
takhle
všichni
si
předvídáme
a
nikdo
nekamenoval
tak
ježíš
vzal
ten
kámen
říkal
podívej
se
na
mě
nedýchá
ho
tě
mohu
semenu
já
má
za
bosko
celý
zákon
protože
já
nemám
já
se
kamenovat
než
já
věřím
že
nebyl
schopen
že
nebyla
schopna
být
dál
nevěrou
tou
chvílí
předal
stínu
své
nevírou
na
sebe
neměl
v
sobě
takovýmto
způsobem
já
jsem
v
tom
okamžiku
třebas
toho
osvícení
tam
v
tom
koncentráku
viděl
tyto
události
která
sosákem
to
viděl
eště
se
ale
to
by
vám
šla
husí
kůže
ozáření
vite
reka
eště
se
oželí
to
by
bylo
strašně
zodpovědné
učím
činná
a
to
takhle
říct
o
to
stačí
tak
a
proto
on
říkal
ne
nebudete
soud
do
jsou
bude
také
poutem
znamená
opouštět
bezhlavě
každému
ale
neopustit
ale
nepodrobených
rodiče
chybující
tě
odsoudili
za
to
se
dá
to
dělá
chyb
o
tato
tím
světem
vypadalo
ukázat
ano
pane
odstoupit
tak
tedy
se
říká
že
síla
slova
božího
vona
se
bůh
je
tak
silná
že
vyjadřuje
se
své
obsahuje
moc
skutečně
že
je
vlastně
už
skutkem
a
trošku
jako
na
pozadí
z
toho
stojí
výrok
ježíše
krista
který
říká
když
se
už
v
duchu
si
ožili
už
si
z
žili
je
klas
svědek
odsuzuje
nebo
mu
ukazuje
na
sílu
lidské
myšlenky
se
potom
v
jako
provinění
když
je
špatná
a
samozřejmě
také
dobrá
myšlenka
zase
má
má
mít
takový
účinek
dobrý
ovšem
jak
ta
dobrá
tak
ta
zlá
nemá
absolutní
čtvrté
lidská
není
božská
takže
dejme
tomu
když
řeknete
ženě
pěti
mužů
samaritánce
kdybys
chtěla
život
věčný
tak
bych
měla
tak
si
dobře
všimněte
jaký
je
nedostatek
této
nabízí
sovu
ze
tíží
říká
o
začátku
cesty
a
spoléhá
se
na
to
ježíš
se
začne
správně
že
bude
také
třeba
za
pomoci
toho
ježíše
dále
správně
pokračovat
ale
chtějte
království
boží
hledíte
ho
především
víte
že
vám
to
nejde
a
nikoliv
kolem
na
ten
výrok
však
on
tu
řeč
kterou
nesmíte
oddělovat
od
jeho
ostatní
řeči
do
plnil
všestranně
doplnil
jak
ukázka
mysleno
života
jednak
příkazy
dost
ceně
následovat
do
setřít
za
mnou
vezmi
svůj
kříž.
Zapři
sama
sebe
tak
se
ne
dal
tak
se
tady
už
puzen
to
jediný
výrok
který
začátku
věcí
nebo
všech
ostatních
pouček
nám
vykládá
něco
na
víc
nestačí
s
tím
ale
podle
toho
co
ti
se
taky
zařídit
takže
také
je
na
ten
výrok
že
kdo
si
jeho
žil
už
mysli
už
si
žil
dívat
jako
nic
jako
na
za
pracující
rýže
on
tím
chtěl
říci
už
si
připoután
k
tomu
té
tou
myšlenkou
světu
který
bychom
mohli
nazvat
i
zbožni
způsob
myšlení
že
ano
takový
to
ošovi
čtení
je
taky
toho
druhu
že
když
něco
někomu
závidím
nějakou
pěknou
věc
už
se
mu
to
opere
ona
vůbec
ne
ta
uvnitř
ní
se
mu
to
krátce
dá
všechno
takhle
rozvinout
že
to
není
pravda
nějakou
den
a
na
druhé
ale
je
to
tak
velké
proviní
jako
že
pak
tě
si
pro
není
ale
když
budu
pořád
to
už
po
boha
vy
které
nebudí
tak
jsem
vy
spoután
tím
majetkem
který
nemám
jako
by
to
je
poután
majetkem
teď
bych
měl
na
kterém
bych
nelpěl
tak
prosím
vás
berte
to
na
vědomí
že
tihleti
výroky
musíte
v
brát
kontextu
s
tím
ostatním
co
on
tak
řekl
že
oddělovat
jednoho
u
ježíše
krista
je
kacířství
to
je
nesprávné
že
když
ve
nikoliv
pokrat
takhle
otázku
pomyslete
sami
u
sebe
srovnal
jsem
si
to
ostatní
výroky
neprožívám
neprotiřečí
on
si
například
svými
činy
tím
víry
a
tak
dále
když
se
budete
moci
klidně
říct
já
tomu
nerozumí
a
neví
o
tam
do
toho
postil
tak
pak
se
nestojíte
třebas
než
vám
to
jdou
ovád
ducha
plně
vysvětlil
že
se
toku
kuje
hřích
to
je
velice
duchaplný
pocitu
ovšem
u
vás
na
tom
na
jeden
výrok
víře
krista
a
který
se
to
zapomněl
těle
si
přátele
z
mamonu
a
oni
vás
potom
přímou
mezi
sebe
a
ode
se
mít
prima
a
to
z
kam
lidsky
tak
žiš
na
čem
je
to
měl
a
zevně
prominete
že
já
bohu
záhrobní
život
prominete
mi
o
stoprocentní
pravdu
že
tady
očim
celý
život
s
lidmi
kteří
do
za
svým
mamonem
tomo
není
jenom
bohatství
nýbrž
mít
něco
svého
na
maminkou
manželku
své
děti
svůj
domov
a
a
voni
si
se
nestane
že
se
o
to
své
zaměstnání
svou
čest
před
vizitka
le
víte
že
toto
von
všechno
opustil
že
napřed
ho
opustili
jeho
učedníci
potom
opustil
jeho
vyšší
přátele
a
viděli
všechno
prostě
na
concepulti
cestou
měl
předními
z
těch
delty
kupí
který
dělat
všechno
toho
co
pouta
a
tak
se
odpoutal
od
toho
všeho
čemu
se
říká
sousedem
lidskou
myslel
že
je
mám
ale
když
se
nám
nepodaří
do
konce
života
se
odpoutat
od
toho
že
chce
utvářet
někom
poklidný
tenhleten
život
ani
tak
nakonec
po
smrti
se
ptáte
všemi
obdobně
obdobným
způsobem
jednajícím
lidi
v
tom
mamonu
se
sejde
nám
příjdu
tak
ty
moho
nás
i
ta
všechny
najednou
lhu
mě
tam
zase
si
zakládají
domácnosti
zase
si
tam
přímo
z
sebou
chodí
po
trhu
vybírají
si
do
to
je
lepší
to
to
je
horší
na
let
zákon
nemám
říkají
že
ano
pole
a
bytí
s
tělem
i
to
tam
taky
je
říkali
že
se
jiný
ten
a
po
pro
ten
ma
moc
mi
to
taky
ne
a
ale
to
takhle
tak
to
tam
i
přijdete
už
tam
radíte
ale
to
ježíš
měl
pravd
sedíte
dvou
židlích
nikoli
to
že
při
tuhleto
vůbec
neomezitelného
než
na
to
abyste
měli
tohleto
ono
do
vystavili
tomu
nebo
onomu
no
a
krok
za
krokem
takle
kráčíte
k
prachsprosté
zvířecí
smrti
na
to
vás
po
bohu
a
nejlepší
řeči
duchovní
a
četba
upon
a
neuchrání
nejlepší
modlitba
vás
neutrální
protože
si
ji
svou
živí
nejlepší
případ
a
jedno
neuvedu
takže
jenom
ten
chutí
vstupuje
do
království
nebeské
a
ten
chuti
to
je
chudý
duchem
nebo
jenom
toho
je
království
do
deskám
jsou
různá
boha
se
ví
a
jenom
tomu
chudém
duchem
se
slibuje
království
nebeské
oním
si
nebude
prasklého
nebo
země
ale
k
tomuto
veslu
je
to
právě
z
tohoto
vyhovuje
třebas
moderní
vylovit
že
Aby
se
lidi
nebouřili
za
to
že
jsou
chudí
a
že
je
ostatní
smí
drancovat
využívat
ne
tady
totiž
jde
o
to
aby
člověk
byl
vnitřně
svobodný
aby
na
tom
nelpělo
ten
zde
ve
drátu
co
ten
měl
boha
ještě
více
džnana
a
ran
pověstný
s
bohatým
bohem
a
nic
ho
to
nepoutá
ale
vaše
říkal
já
vám
přátelé
se
stane
se
poučit
strašně
těžké
se
tím
nebo
dokdy
si
řešte
já
to
budu
mít
a
nebudu
tím
poutá
nakonec
se
ukáže
spoután
se
ale
já
mám
ukázku
dobrou
u
dětí
tě
si
hračkou
hraje
a
kdybyste
jí
tu
hračky
se
mu
tou
hračkou
dali
okamžiku
když
se
pustí
do
hry
tak
by
plakalo
ale
ta
chvíli
ani
neví
že
můj
berete
prože
mu
a
čku
sám
o
tibete
se
takhle
aspoň
na
věci
tohoto
světa
do
to
hračky
které
vám
ta
příroda
svěřil
o
vaši
chloubou
a
hraje
si
s
nimi
s
opravdovostí
tě
když
si
začne
hrát
tak
neví
o
svém
okolí
jenom
si
hraje
ale
není
to
víc
že
hra
a
je
to
hra
lásky
přátele
to
není
sedění
na
dvou
čich
rodiči
momentálně
hle
za
chvilinku
najdete
une
hračky
se
kterou
si
zase
takhle
pašije
vezmete
tamtu
kterou
vám
předtím
nechtělo
pustit
a
ona
mi
učí
bezostyšně
a
bez
práce
protože
už
voni
neví
pro
tu
novou
hračku
kterou
má
takhle
to
dopadá
milosrdně
v
našem
životě
že
pořád
si
hrajeme
ničím
jiným
a
zapomínat
minulé
hračky
tak
je
to
přírodně
krásně
zařízeno
že
naše
zapomnětlivost.
Způsobuje
že
přeci
jenom
to
kontrolní
tak
pevné
a
že
sme
mo
že
je
možno
se
stěnou
vázat
a
to
přestože
hodujme
těmto
poutu
na
slibuje
že
to
potom
po
smrti
nebude
tak
zlé
že
třeba
se
bude
těžkostí
zradu
už
nemůžeme
ukájet
své
potřeby
které
se
tady
měli
a
které
přežívají
protože
jsou
třeba
jen
její
než
samotné
věci
které
se
velice
pochopitelně
ne
myšlenky
o
nich
svou
vnější
a
přežívají
ale
smířila
se
tím
časem
a
po
popravou
považuju
vše
pověře
nemáme
ovšem
a
to
týden
dopravil
bohu
ten
na
tom
jediné
já
to
řeknu
mu
snovém
od
boj
za
stav
na
čtvrt
jeho
murti
si
byli
ostří
stali
toho
lévi
se
to
má
se
o
ní
práh
medu
za
a
já
a
protože
my
si
že
pro
leká
je
to
velice
významná
víčka
ne
tak
já
opakuju
jenom
nno
maličkost
toho
protože
není
možno
to
o
povaze
to
bychom
tedy
museli
přespat
a
to
začnu
o
těch
mravencích
a
protože
to
je
velice
důležitá
záleží
tu
kterou
by
si
měl
každý
lékař
u
vědomí
do
ječí
pacienty
že
totiž
Není
jediné
tělo
které
je
ohraničeno
kůží
to
taky
jiná
těla
s
která
nemají
kůži
za
určitých
okolností
mravenci
dokáží
ze
sebe
ze
všech
údů
mraveniště
udělat
jedno
jediné
a
zase
jím
nejsou
tím
jediným
tělem
když
tou
po
svém
každý
si
dělá
tu
svou
osobní
práci
jsou
obyčejnými
mravenci
normálními
mravenčím
zkušenosti
a
schopnostmi
tady
totiž
on
naráží
já
potom
později
člověk
k
tomu
ještě
vrátím
na
velice
důležitou
věc
automatismus
dvě
který
tedy
von
ten
ta
človk
který
on
už
vlastně
objevil
a
mluví
o
tom
tímto
způsobem
stane
se
najednou
že
jako
když
všechny
má
velice
někdo
a
je
a
oni
zanechají
své
normální
práce
a
začnou
stavět
mraveniště
každý
tam
kde
je
a
všichni
v
takovém
co
dona
na
mysli
tamty
především
africký
protože
ty
to
dovedou
takovým
nebo
jeho
americké
do
domu
tak
skvělým
způsobem
že
naším
venit
proti
tomu
hotoví
břídilové
a
postaví
mravní
eště
až
třem
tvé
písem
jsou
tam
klenbu
je
tam
větrník
je
tam
odpadlíkům
všechno
je
tam
zařízeno
staví
to
ze
všech
stran
jako
když
se
staví
jeden
jiný
člověk
vír
o
druhým
je
a
postaví
mraveniště
která
je
tedy
je
dokonalým
městem
se
vším
nikým
zařízení
a
tak
on
říká
a
nikdo
nepovídá
že
tady
za
tím
nestojí
nějaká
inteligence
společná
která
se
najednou
v
nich
budí
a
začne
jednat
a
která
zase
si
dělenou
když
už
toho
není
zapotřebí
a
která
to
všechno
kontroluje
všechno
to
seřizuje
protože
nikdo
z
těch
mravenců
není
schopen
ani
dva
nebo
tři
ne
dohromady
nejsou
schopni
do
takového
vyrobit
ale
když
jejich
ty
tisíce
tak
udělají
takovou
stavu
na
kterou
se
pozastavujeme
protože
má
všechny
náležitosti
modlení
stavby
a
tam
v
těch
tropech
do
oni
žijou
to
musí
být
dobře
vítáno
musí
tam
být
prosévána
všechno
oni
na
všechno
počítáno
a
jakmile
to
mraveniště
už
přestal
být
jí
je
lidské
tak
ho
opouštějí
a
vrhají
se
na
stavu
dalšího
mraveniště
to
by
mohl
de
připomíná
že
tuhletu
schopnost
měli
zřejmě
také
a
s
pevné
když
zanechali
město
krásně
vystaven
a
věru
škály
na
mohla
o
tom
říci
hodně
tam
nejsou
stopy
po
nějakém
násilí
oni
opouštěli
hotové
město
a
postavil
ho
daleko
odtud
jiné
jako
když
se
staví
do
té
lavicí
on
říká
mraveniště
promiťe
a
budu
možná
budíte
z
toho
říká
on
služba
to
zanedbatelná
tedy
to
to
to
to
též
také
říkal
už
před
padesáti
šedesáti
léty
a
už
se
asi
se
dát
se
stará
záležitost
ale
se
má
že
on
to
znovu
jako
lékař
objevil
protože
a
udělal
z
toho
lékařské
závěry.
A
teďka
říká
jestliže
tedy
je
tady
taková
nějaká
inteligence
tak
ona
to
patrně
není
jenom
inteligence
mravenčí
už
se
společenských
tvorů
se
objevuje
totéž
u
včel
a
u
jiných
že
totiž
jakmile
se
dají
dohromady
tak
vytváří
jedno
jediné
tělo
jako
by
to
bylo
jedno
tělo
a
pracují
společně
na
stejném
díl
jako
by
nebrání
věděli
my
ochoten
protože
vás
zmateni
zkušenosti
z
mládí
tak
bych
řekl
oni
se
stále
sebe
dotýkají
jak
se
potkají
oni
nedovol
sebe
slepě
jako
chodí
okolo
sebe
lidé
ale
oni
se
dotýkají
a
druhou
se
tím
ale
oni
sebe
dotknou
né
těmi
předními....sou
to
tykadla
nebo
já
nevim
co
to
je
asi
nožky
a
zase
do
dál
oni
s
tím
zjistí
je
je
to
mravenec
téhož
mraveniště
tak
to
říká
on
ten
to
pravda
oni
navazují
fujidickou
pásku
kterou
my
řikáme
v
okltismu
raport
ten
raport
si
pořád
posílá
udržují
takže
když
je
zapotřebí
aby
se
stav
ho
hravě
tak
se
po
této
vůli
ycke
pásce
dá
impuls
a
oni
všichni
začnou
stavět
umíte
tam
není
do
řečeno
ale
to
já
bych
chtěl
říct
že
tomu
rozumím
z
toho
momentu
já
jsem
tomu
dřív
tak
nerozuměl
já
jsem
ty
mravence
hodně
pozoroval
ale
není
tu
kdy
jsem
tam
v
tom
koncentráku
se
zbavil
toho
svýho
života
tam
jsem
věděl
také
jak
to
je
že
čím
složitější
organismus
a
člověk
je
to
těší
než
a
vede
méně
spletla
za
organismus
je
to
to
je
obecně
je
to
pekelné
ale
obecnější
spěli
do
renesance
tam
už
stačí
dvou
nebo
tří
a
říkal
ježíš
kristus
já
jsem
prostředních
tam
deset
setkají
dano
tři
vemu
mé
já
se
uprostřed
vás
tak
nějak
to
říká
to
znamená
on
prozrazuje
my
o
mě
to
poprvně
řekl
tam
v
tom
koncentráku
že
u
člověka
stačí
aby
se
poučili
dva
nebo
tři
a
tato
inteligence
vyšší
kterou
která
je
nepostradatelná
já
tomu
říkám
pomocníka
se
člověka
v
té
o
tom
o
to
tim
dvě
se
probudí
a
začne
jednat
tak
že
to
je
rozumnější
než
normální
nejrozumnější
jednání
nejenom
to
ona
předčí
člověka
po
všech
stránkách
a
jakmile
se
zase
rozejdou
ty
dva
samozřejmě
tak
zase
už
to
všechno
de
dostali
v
koleji
já
to
říkám
proto
že
lidský
organismus
je
takovým
transformátorem
jak
jsme
si
řečí
už
víte
času
sem
to
opakoval
který
představuje
vlastně
schopnost
transformovat
všechny
vesmírové
síly
takže
já
v
tom
vesmíru
vlastně
mohu
všecko
a
jenom
vrátek
mou
stavy
ven
eště
ale
já
ho
budí
tady
vesmíru
vymetení
trikem
kdyby
jí
nebylo
tak
tam
není
tam
nemyslete
že
by
ješi
a
ti
šíří
a
ty
věci
je
všechny
ostatní
hotové
že
na
to
přišli
jenom
rozumem
nevěřím
to
dneska
týmová
práce
já
jsem
se
na
ni
zblízka
díval
jednak
než
o
to
se
mi
to
musel
překládat
a
jednak
ve
školství
tam
toho
b-to
bylo
ubohé
ale
v
té
škodovce
to
klapalo
že
totiž
jak
se
ti
tady
dohady
než
kde
každý
něco
ví
na
víc
to
je
pravda
ale
oni
nejvíc
novou
kvalitu
která
v
tom
by
nebyla
kdyby
každý
pracoval
sám
do
o
tuto
novou
kvalitu
muži
i
bude
křtí
to
on
tam
nedoříkávám
nová
kvalita
znamená
uzdravení
člověka
tam
totiž
ježíš
kristus
jasně
ukazuje
na
všech
stránkách
toho
svýho
zázračnýho
tříletýho
života
že
nemohl
k
tomu
zázraku
být
sám
že
k
tomu
potřeboval
toho
pacienta
nutně
kdyby
se
ten
pocit
byl
nepřipojil
k
němu
tím
způsobem
jak
on
věděl
že
se
má
připojit
tak
tak
by
se
to
bylo
nevolil
ten
za
zabije
byl
nekonal
ono
totiž
nejde
o
zázrak
on
je
ono
jde
o
tuhletu
inteligenci
která
je
základem
všeho
jenomže
o
ní
nevíme
a
neumíme
jí
vyučoval
neshodneme
já
teďka
řeknu
ještě
to
a
o
ježíši
kristu
abyste
věděli
že
se
tak
neshodneme
jak
on
si
to
představit
a
on
si
š
věděl
že
se
má
spatříte
shodnout
přijde
za
ním
člověk
nebo
dva
slepci
a
říkají
pane
my
nebe
za
sebou
ruce
tato
chtějíc
vyneseno
bych
z
nás
vyléčil
naší
slepoty
A
on
říká
vy
mně
věříte
ano
my
tě
věříme
tak
já
vás
vyléčí
před
tedy
uzdraví
ze
slepoty
znovu
stoupá
pře
neopakovat
ne
on
to
říkají
a
co
to
je
on
se
chopí
jejich
vůle
jejich
vůle
a
tou
působí
na
tu
inteligenci
tak
kterou
se
nedá
na
tu
superinteligence
já
to
do
té
nedá
působit
osobní
vůlí
nýbrž
vzdání
se
vůle
o
ni
tuti
aby
se
vzdali
vůle
voni
si
přáli
s
tím
být
uzdraveni
ale
teď
že
už
to
dali
do
rukou
ježíšovi
jak
se
to
nemusí
přát
že
pod
jeho
rukou
rozumíte
dobře
už
to
není
záležito
toto
vybočí
věděl
a
jakmile
je
to
záležitost
toho
ježíše
hostií
protože
má
to
od
třetího
má
tu
terezii
má
k
dispozici
to
je
rozdíl
oproti
na
že
ano
ale
prosím
to
se
člověk
už
tak
na
cenou
a
do
tohleto
protože
to
je
to
dvojí
základna
pro
porozumění
to
věcí
teoretická
základna
je
do
vědomí
a
praktická
základna
jen
vůli
takže
je
třeba
vládnout
tyhleti
vě
základny
to
etickou
si
řekneme
a
praktickou
to
si
neřekneme
to
musíte
každý
dělat
sám
tu
teoretickou
se
to
se
dá--úplně
ale
pak
se
tím
nenaučí
člověk
to
si
musí
sám
sám
se
musí
do
toho
dostat
čili
teď
je
vyčtou
zavřel
aby
vám
řekl
tam
se
modlíme
otče
náš
jenž
jsi
na
nebesích
posvěť
se
jméno
tvé
přijď
království
tvé
promiňte
že
zdánlivě
se
mě
na
to
ne
já
vysvětlím
tutéž
že
jsem
teďka
vysvětloval
abyste
věděli
že
v
tomhletom
řádu
který
je
tam
stanoven
je
už
snažil
s
ním
návod
jak
ho
použít
přeci
ježíš
kristus
de
říkal
hledejte
především
království
boží
najednou
když
tam
ten
řád
uvádí
poslo
takové
posloupností
jako
to
má
být
předřazuje
před
to
hledání
království
božího
přijď
království
tvé
buď-né
buď
vůle
tvá
a
on
tam
dává
posvěceného
tvé
při
království
tvé
buď
vůle
tvá
takhle
to
že
třeba
ne
to
je
úžasný
recepty
já
jsem
si
ani
netroufal
to
ří
říct
dokud
jsem
si
nebyl
vědom
že
dneska
je
už
věda
na
pokraji
toho
porozumění
těmto
věcem
je
to
už
je
dost
nad
ní
prozradit
protože
tam
modlíme
otče
náš
především
ne
otče
můj
zas
to
modlit
mám
s
může
spojité
ne
ne
to
by
bylo
špatné
protože
ježíš
kristus
jasně
rozlišoval
od
se
fyzilogického
hmotného
fyzického
a
otce
nebeskou
semena
tvůrce
všeho
tehdy
za
jeho
dob
a
a
on
mluví-mluvil
k
tehdejším
lidem
toho
boha
považovali
za
tvůrce.
ovšem
dělali
tu
chybu
tu
von
ovšem
se
nedopouštěl
tý
chyby
to
bylo
vidět
z
jeho
jednání
dělali
tu
chybu
že
si
mysleli
že
pánbuh
to
stvořil
a
vodešel
vod
toho
kdežto
pán
bůh
pořád
tvoří
von
je
tvůrcem
to
je
jako
je
v
existenci
já
jsem
tak
taky
je
tvůrce
ne
se
vše
stává
nějaké
tvoření
se
ničím
nestává
tím
že
von
najednou
začal
tvořit
z
čista
jasna
on
soustavně
věčně
tvoří
a
kdybych
vínku
přestal
tvořit
tak
se
to
všechno
co
si
ego
památka
karet
upozorňuju
vás
na
to
takže
když
on
říká
napřed
před
tím
při
království
tvé
posvěť
se
jméno
před
a
teďka
můžeme
si
klidně
vysvětlit
jsem
se
to
posvětit
semeno
je
pouze
rozumíme
co
oni
mysleli
poctil
otče
náš
tvůrce
tvůrčí
činnost
čili
jestliže
nejsi
tvůrčím
způsobem
činný
napřed
nemůžeš
chtít
aby
se
vrátilo
království
boží
a
toto
je
rozpracované
to
té
má
zapři
sama
sebe
a
následujme
Protože
to
je
vlastně
to
nejvyšší
tvůrčí
úsilí,
když
člověk
sebezapírá.
Mně
při
tomhletom
říkali,
jak
to
tam
v
plzni
ale
říkali
ně