Karel Makoň: 84-01B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

Jakým tvůrcem jsem... způsobem jsem tam tvůrčím způsobem živ nebo činný? Nijak. Jsem říkal: "Největší tvůrčí silou je láska k bližnímu." Ne? Tam se tvoří největší hodnoty. Žádné vyšší hodnoty nikde nestvoříte. Čili každý z vás máte možnost být tvůrčím způsobem činný. A Ježíš Kristus na to dbal. Protože říkal: "Milovati budeš!" On to dokonce nařizoval. A to ostatní po tom přichází samo. Protože ten základ je správně položen, že? Vyš- vykročil se pravou nohou. Správně se vyložil... vykročil. No a teď. Jestliže tedy člověk je tvůrčím způsobem činný, co to znamená? jsou přepadla a to to by to je ale zase řím obecně řečeno jak bych to chtěl na trošičku když dovolíte rozvést Řekl jsem vám, že porozumění těchto věcí může procházet na úrovni úrov na úrovni rozumu tomu se rozumět tím že porozumí se to manipulace s vědomím správné ke s vědomím a co s tím všechno souvisí tomu mohu detailně rozumět a to se o tom kolik na bavili a můžeme si to nestal detailně rozpitvat jaká je cesta toho vědomí ale nebudu se tím zabývat teď prožil teď mířím k tomu druhému bodu a ten ta stránka praktická která je zajímavý ší po stránce že se provádět jediný tím člověkem který si přeje z toho nebo kouří činností se dostat někam dál než kde je a každý po svém samo sebou nikdo se třebas před jako uzdravit to je taky dostat se dál je dosti pře poznat pána boha se tak dostávám vším mlhavější představa o čem tím je to horší protože člověk tam totiž nedosahuje něco čemu říkám když je to mlhavé čemu říkám zaujatost jak mu být zaujat pro něco o čem mám jasnou představu co to je a za čím to jdu kam mířím to vědec třebas když něco zkoumá tak nemá představu kaší tam s tím se dojít dejme tomu manželé to v tušili že nějak e se tady nějaké záření nebo takové tak věděli kam do ne a etak je to se všemi i techniky a že oni do za nějakým novým cílem ale jestliže člověk představu o boha jako bytost tak to samozřejmě ho nikdy nepřivede takové zaujatosti která by dostačovala k tomu aby si nemusel pomáhat vydatně technikou a zastávat technikou to co by měla zastat zaujatost ovšem když to dělá technickými prostředky jako indové ty jsou a to odborníci pět tisíc let to vědí jak na to technikou tou technikou tak to jde strašně pomalu to co u davu je toho člověka do řek bych okamžitě o to nemá zničit tak dejme tomu to co probíhá u něho za měsíce tak to ten vít sestup takto toho indové let při nejlepší technice že přitom není možná pravá zaujatost o zaujatost prostředečně ve zavírat jenom tou sny kou když on například radža jógy soustřeďuje do páteře a představuje si ho to s nějakými plátky nějakou barvou přeříkávám tam v tom středisku nějaké slabiky to je zužování vědomí to je jasné sůzo vání vědomí za tu cenu že měrou jakou zúží vědomí se jim potom rozšíří řek bych kdybych si to mohl dovolit promiňte bude to kladu novu ale pro máš to bude velice tak přijatelné je to jako skleničku imprese ne a uvolnění takové způsobuje za přání určité že ano ale ten efekt chodící na a s tím rozepnutím je daleko větší než ten efekt tepelná že tou kompletní a tím vzniká odchází a tady také ten ind to sužuje napřed klidu k je to je ta učíme od na trucovité klevet to mas že oni na všechno do takhle že to rozkouskovávají a potom zase ještě ty koušu stávají a teprve pak to dávají dohromady a to že strašně pomalé a to mnoho pacientů zemře tedy když to takhle dělal o cenu nedělali vyšvihni říkají oni dělají testy nese bez toho nebo obejít ne ale se podívali na paní královskou žádné při nedělá protože ona to je trošku jinak ona neviděla se s ona všem vykládat vůbec o tom nemá baru ale ono to ve skutečnosti je tak jak to teďka budu říkat tak Tak ona, zatím ji nechám stranou, jsem že to vlastně správná manipulace s vůlí jsem to naznačil U těch slepých, který chtěli být uzdraveni Totiž oni se museli vzdát své vůle, ale které vůle? Tady musí přesně člověk rozlišovat vůli, Která hrne vodu na vlastní mlýn, a musí rozlišovat od vůle, která si přeje následovat vůli boží. Toto von docílil jedním tahem, ten Ježíš Kristus. Že následovali jeho vůli neboť m- svoji mu předali. Svoji opustili. Je to z toho patrno, ne? Ačkoli je to velice, takový jemňounký, ne? Svoji opustili, jemu tu vůli předali a von s začal manipulovat. dokud mu nepředáme svoji vlastní vůli bohu Pak nemůžeme ničím jiným uspět než technikou. my potom předáváme tu svou vůli technice tam se děje tak se nějakým způsobem zbaveným někde investujeme ale prosím vás proste vzdálen zále tomu centru to je strašně dlouho a záležitost jak říkal mamičce u dvaceti let při tak ten poměr to je nyní to takhle vysvětlovali když vedli začátku a říkal co mi za dvacet to za vadí nic A to je proto, že máš zaujatost. nevíme to my nepotřebujeme ani Tu zaujatost na sebe bere mistr, který je zaujat. A ten toho žáka vychovává k určité technice myšlení, k tomu sebevzdání, né? A na to stačí, aby věřil tomu vůdci. Kdežto na to jdeš bez víry. Ty na to jdeš na základě nějaké zkušenosti. Teď ale budu říkat klepy stanu těká se ta superinteligence o které jsem přemluvil projevuje jako nadlidská schopnost. u těch učedníků páně v to pojalo v tím že dělali samovolně zázraky to byla dobra začátek věcí a ikon samozřejmě to byla přechodná fáze která trvala si roky odvedením osobním toho ježíše a pak jenom prociťovat zapotřebí protože ono totiž jedna věc jista že za dob ježíšových bylo třeba dělat zázraky na úrovni bytostí to znamená léčit uzdravovat křísit a tak dále když to lékařský tehdy bylo na strašně nízké úrovni ale dnes když rozum se postavil v čelo veškerého řízení věcí je třeba dělat zázraky na úrovni poznání aby se na rozum se dostal do těch kolejí kam patří do těch mezi kterému náležejí aby tam dělal všechno co může aby dál bádal prosím ale aby si byl dobře vědom jako třebas ani stan že toho někde končí že to není nějaká superinteligence která všechno zmůže nýbrž že to je nástroj který svou platnost určité dimenzi a tak když tedy je to na lidská superinteligence co tím myslíte indie takového druhu že když se mne za správný konec tak dovede člověka za člověka nad člověka překoná v něm čas a prostor tu transformaci která ustavičně probíhá s mírem z bezčasového středu kterému rád říká eckhart nic do chátrá které kterým my říkáme konkrétna do všeho stvořeného když tato akce tento proces tej takhle probíhá může tato opery který je se zvrhnout na opačný proces že to všechno za se sbalí do toho středu to je to nejvyšší užití superinteligence a právě jak na to jsem před linkou říkal je to správná manipulace vůle vůli řek bych takhle ono chtít správně manipulovat s vůlí nestačí protože je to zase vlastní vůle která proto vlastnictví není schopna při noho věcí protože to vlastnictví zaclání cestu bych teďka k tomu dodal jestliže se člověk sám sebe vzdává sám sebe opouští soustavným způsobem a k tomu jsem byl donucen tím že jsem poznával správné a řídit se s tím v předškolním věku tak něco narůstá když si toho není z počátku vědom co ho potom přemůže a jemně větší mocí než je moc lidská a ta potom těm působí tak že on když se o tu moc opře její věren když jej poslušen tak z zmůže další kroky kterými se dostane za člověka a tak to je ve zkratce ten recept řeknu pro hadičku ještě něco co jsem si několikrát u říkal vono to musí být znovu zrodí promiňte mně protože by to to to mu patřila kdybytam nebylo tak do těžko by se to někdo dal jsem se k sobě když se s jsem to se řekli říkal a když sestavuje ten sebezápor takhle něco nedělat něco opustit to je možná správné ale bez se zkrachuje a této cestě není správné ochuzovali pořád ho o něco zbavovat pořád ho zjedodušovat to je to co vyčítám těm indů oni s uzlu vědomí třebaže se vědou nějaké technice radžajogické nějaké nějak tomu soustředění to je do určité míry správné ale kam to vede ono to například u těch indů na do takové vedlo ale i tento de extázi ne k samadhi a na tom civitate samadhi se zdržujou, u toho samadhi se již zdržujou pět tisíc let. a odtamtud nemohl dostat a o tom taky dostanu na to jsem slabý a několik řek a tuto stal tak i ti partyzáni jich se o tom ustaly sami pochopitelné země buddha nebo ji ale ramakrišna se dostali za sama ale těch jinak a on by třeba bylo aby taková skládali se zůstala trčet třebas a tak začne bodu a my tedy také když sebe vzdát se sama sebe musíme si uvědomovat ježíš kristus při tom při přes říká něco jiného než ti indové ale někam do do kláštera nebo do na to neříkal on říkal chcešli do za mnou přijít ale cenu že to na a ze slov zapři sama sebe vezmi svůj kříž každý den a následuj to znamená nejste ani toho těžkého co v životě neseš a jestliže se ale budeš zapíše nic z toho nezřekneš tak potom si schopen následovat ano a bych to ještě urazí jiným způsobem to nemusí být vydávání těžkostí to bylo taky špatné člověk se nemá týrat nějaký říci vymýšlet dosti toho co svá terezie upozorňoval na to netrapte se zbytečně přivádíte na s na sebe utrpení ale berte všechno z rukou božích a nevybírejte si jenom smetánku nýbrž berte všechno z rukou božích vidíte jak v jeho rukách se to všechno vidění jeho milostí jeho milost nemůže působit tam kde mu to nevěříte vy mu jenom to co mu věříte tím on může spojovat takovou obrovskou moc lidská vůle když mu nemíříte svůj život on na něm nemůže pracovat dál než jak vypravujte ke své fyzické smrti amen ke se ztrát on nemůže na tom měnit neboť vy se zařazuje te tím pádem zase hned do přírodního zákona nižší zákonitosti než nadlidské a ani ne lidské a tím se dostanete do zákonitosti úkolu za supa tam zemře jako zvíře prostě nekonečné cesta tou vědomí a a a když tam předejít po smrti zaručeně o ještě přijdete to druhé smrti ale bych radil jestliže jde o to sebezapření správným způsobem se dělali takhle jestliže se nám zapřít a všechno mně jde samo a nemusí se přitom zapírat všechno co přichází ke mně nebo co mám vykonat jde samo jsem jak bych to symbolicky v tom při tže roku ježíšova života vstoupit do jordánu jsem že mi nejde od ruky vzdát se svý rodiče svého prostředí ze a odejít do jordánu ne to vydáš a jenom dánu by měl potom tak ještě co to je a on totiž na byl puzen duchem ale do jordánu duchem tuze nebyl to dobrovolně vykonal ježíš kristus co to tedy je co se tedy dělat či se člověk vzdávat nebo odevzdávat víc nebo sebe zapřít když se nemá trýznit bych to znázornil na jedné věci paní je někde se šumavy která jednoho dne když byl papež o katolička těžce zraněn tam někde v potu dal sku nepřítel při tom a tak toho člověka tak ona se modlil za jeho uzdravení a zapírala se odříkal se noha věcí měla nad to nebo ono tak se to odříkal a ne jedna méně chodila svatýmu přímá na co všechno dělo co předtím byl měl daleko do kostela bych litoval hodně námahy ne na začla trpět zase tepů sobe tak nepěkným že po kůrku tohoto obětování se za papeže byl na tom zdravotně tak špatně že si vzpomněl na karla makoně že by mohl říct čím je to když ona dělá takovou dobrou věc dokud ona jasně rodičové dokud jsem se nemohl a měla jsem a do toho papeže a neobětoval jsem se za něj nezapíral o jsem se a nezříkal se se mnoha věcí se díla titíž vot jsem mohl klidně soustřeďoval neska nemám ani možno se střídat že nemám všech pohromadě i všechno duší to chtěl všechno bolí janem klid duševní a tak dále a tak to nebudu tady naší říct co může to říkala jsem říkal říkání bylo nejlépe přeli po tolika říkání co jsme spolu vedli vy nevíte co je to sebezápor že je to dělání něčeho navíc co ne něco něco ubrat něco dělat na více užitečné pro někoho pro ale to užitečné řečí se to někam oběti o co dát do kostela to si prošlou máte ozáří je to užitečný po nás průmysl obuvi zesílí dělá po tom myslíte že je nějaká vite cnost to není musíte dělat něco co je užitečného a co vás nebaví ale co by vás mělo bavit že víte že je to užitečné víte bude světovým vy tak to začnete dělat a co zasadila ale soustavně žitě je říkat že a soustavně a začne se ku říká malinko ty potíže které se kup v mém okolí a zdánlivě přicházejí zvnitřku to dělali lidi mimo potíže najednou tu jsou který se odstěhovali nejsou a dokonce jednotili vodovodem vítě že to radikální všechno pryč a čeho vás se nemohl zbavit a za si na ouřadu a napřed nou na ne a nešlo to najednou to všechno šepot že všechny ty těžkosti které máme nepřichází z vnějšku a čeho lidské taky z vnějšku u ježíše náhodně je také něco co přichází zvnějšku vnější činitel to není nižší činit takže tohleto musím odbavit tím že začnu dělat něco soustavně co užitečné lépe by bylo kdyby to bylo minimálně stejně užitečné pro ho ještě pro někoho druhého aspoň jo protože se přitom zachovávat to co kristus radil by bližního jako sama sebe ne víc ne méně prosím vás ne méně ne víc pozor na to kdybyste miloval toho milovali toho bližního víc než sebe zase se dopustit chyby jako před tím zase nastane utrpení na se přijdete k vím a oni říkali mu to to se to se mi to nevychází zase bych šílel protože víte jsem to tehdy v tom okamžiku to vzdání života konstatujete i tyto vedlejší věci vzdáleně nesouvisí se viděl v souvislosti jako ty máme si vidí v bystosti všechno co se na stav mraveniště provést mít ne že některý z těch mravenců to mám vůbec v hlavě že on jak to souvisí s tím celkem vůbec ne a na maria nepotřebovala a dělat která se tomu že se této krizí narodí syn boží když ona může nepoznává nepoznával a narodil se to není to hlavní vyseděli u četa nýbrž aby se to tak dělali mít ty rance tak dělají a proto postaví nádherné mraveniště a vyšlo takhle podle toho návodu deme dělat to staneme se vědomě do věčného života ale upozorňuju vás na jednu věc mravenci na buď bez vzorem nikdo z těch mravenců neví co velikého se staví když jsem těch sedmnáct do těch sedmnácti let tohoto nebo spustí roků a půl jsem jednal správně snažil jsem se něco nešlo tak se nevěděl co se postaví si s stavy a najednou v těch sedmnácti letech a stvořenou byla hotova nezoufejte si nikdy když nevidíte že se něco staví to je to nejhorší co by se mohlo stát že by se to mohli pozorovat protože by se v každém stádiu stavby v tom vlily kdybyste nevěděli co ještě přít dál to nikdo neví z nás my neznáme plány boží nejsme v tomto s námi míří celou ten příbytek u boha o tom nemáme pána není třeba do tak již jsem nějaký ten krok udělal jenom proto že jsem neměl o tom žádnou nikdy představu a že si nikdy ne přejít jako všichni křesťanští mystici snažili pracně o představu indové si před pracně snaží o představu o bohu a tak brodil říká například poznáš představy a potom bez napřed chudá ty se musí proti tou představou které rovná práce a jste tak aby pán bůh laskavě zbavil jako dejme tomu u těch učí uče učedníkům se zbavit víry v jeho něj samotné víry mně to skvělá věc která je vedla či roky ale triky to nešlo museli být se zbavit naděje na spásu sezase zbavili co mistr to potu umírat ne a máme víry to je taky zbavili to dokázal bez to zahrál bezvadně ukazuje ten princip podle jakého se to děje prosím vás toto jsem tam pochopili abych byl dal abych odešel z tohoto života aby to po několika lidem nebylo jasno co pořád do tečka mu promiňte mně to protože věřím že zase atam něco k tomu přiká ne ne když to říkám znovu stejné protože on to potřebuje pořád na to že člověk všechno ustavičně poli šu a to byl podle sebe srazí to na úroveň kdy to nemá ten tu věčnosti a oni ten po musí protože na rozdíl od křesťanských mystiků nepovažuju věčný život za blaženost nýbrž za věčné dosahování ne za dosažení a činně člověk blíž tomu dosažení tím dokonaleji dosahuje a tím jeho poutanost na to dosahování tak i intenzivnější že s tím souvisí nějaká blaženost tep chopte na vedlejší produkt že i tomu autobusem který si řídil tak a byli tam nálad že tak to je tvoje mnoho značné s mnoha vlastnosti máme více naši jedno ale ta podružná se dají vést tím do dříví rozuměti nějakou ústřední nějaký ústřední úkol nebo za za něco se staví se životě někam jdeš máš jakých měl tak ta ostatní nejsou nebezpečná naopak jsou potřebná neboť ty s tím jdeš říc ale stane se že je li je při do cizí krajiny s těmito byly tam zatím tunelem toto to vím že ne my to neřekl nebyl to si na to a to je otázka řekni káže tam nemohl být jakmile projde ten no ten nosti to zná jako se staneš jako že se o ni stanu ničím v tom smyslu tím vedlejším ano oproti tomu do tří o řík věc vedoucí myšlence tak se dostane do cítí za to znamená do země duchovní a tam je otevřen pohled na moudrost hagia sophia je přeloženo do češtiny svatá moudrost to je chrám který byl původně zasvěcen panně marii první křesťanství neboť v první křesťanství ve dvanáctém století se zasvěcoval co Panně Marii ko- mariánský kult do dvanáctého století byl neznámou záležitostí začal někde nějaký Bernard z Clairvaux a svatý František z Assisi a tak dále a pak to šlo dál. před tím to nebylo a tenhle ten fakt je důležitých že moudrosti se dostaneme na koupele tehdy když všechno vedlejší dovedeme opustit pojem projdeme temnotou která z toho vzniká protože všechno o co jsme se starali musíme v chvíli opustit touto jsou ty rovná touha dona jáčka svou maříka moje vědomosti to jsou do financích musíme opustit abychom se ocitli v cizí krajně tam o samotě možnosti dvojí i tam mohu něco na ukovat a nebo moudrý se moudrosti kdybych zastupoval bych se kdybych se jako chtěl tam něčeho zmocňovat zase vyšším způsobem vlastnit tak bych se dopouštěl stejné chyby nebo obdobně chyby jako dříve když se měl tu chutě jáček ano ti doporučuje se nic tam nebo vady se tam nekoupil no to je pořádku neboť ten se se byl návodný tam nebo lidskou pít ale viděl jsem tam byl živý a že že i ti duchovní lidé na to jdou vlastnickým způsobem a hledí tam z toho něco tahnout kdežto ten kdo na to jde správně tady řečeno že pohledem ten patří k tomu k čemu de a z toho si nic nebere pro sebe jestliže v tom snu nežil si to bylo v tom stal bych řekl že v tom snu byla ta koule větší než ve skutečnosti tak je to proto že ta ústřední moudrost je věčné ž jak si lidé představují to je superiorita všechno tento tato teorie například u nepředcházela na praxe tak i k tak se předcházela to to pracná dohady o teorii ne a není to nic úplného a je mi dovoleno tu teorie tomu přidat teprve proto a tehdy když jsem se dostal do takového stádia vývoje že beru všecko z rukou boží že jsem si vědom toho že všechno ustavičně z boha emanuje i moje vědomí a s tím související schopnosti úsek na kterém jsem schopen pracovat kdyby totiž nebyl tady stroj tak nemůže být následku následek nemůže to mít napřed emanace ovšem říkáte když nevím z touhletou z desíti žárovkou ji nějaká elektrárna nic neubere na svítí sti žárovky ne ale věřte mi že také se nic nestane když víte že za tím nějaká elektrárna nemusíte výší mat ale může tedy být na víta vděčnost že ustavičně z rukou boží berete to co se sám děje a po této stránce je ta teorie dobrá že je totiž jste si vědomi toho nebo víte že správné uznáváte to za správné že pořád závislí několikerým způsobem na všech třech takzvaných osobách božských to znamená na tvůrčí činnosti která probíhá permanentní proces na spasitelské úloze která kterou se ustavičně za se dostáváte k němu aniž víte jak aniž to třebas pociťujete protože poskytování vedení záležitost subjektivní záležitost co pacienti toho na nic není že musíme dát na to co nám říkají cesty ze ale třetí že podíl také na tom osvěcování že když o něčem něco víc vidíme nebo něco víc chápe dokonce sat ani na jenom rozumově tak to nemůže být na škodu podílení se na třetí božské osobě upozorňuju vás na to že to je to nej hrozných se křesťanství udělali z toho pána boha že jsme funkce převedli na osobě ne toto osobní pojetí to je degradace náboženství do sytosti zadáváme před vědecky myslícím člověkem a to tou vědecké u nemám za zlé de nemůže považovat pána boha za osobu v tom nejde prostě u by to taky nešlo jakém ho za osobu nepovažoval proto nepovažuju za za chybu že bylo zakázáno věřit na boha protože neděli na osobního boha než to jsem věřil esiže si že nevěřím ale jsem fakticky věřil na nějaké vedení které se neděl odkud de ne a do něho poskytuje a zaručeně to nebylo spojeno s nějakou představu o bohu jako o sobě to vůbec ne nýbrž tady byl fakt vedení tak to je asi všechno co by k tomu chtěl říct jestli jsem tam mluvil o zaujatosti více z může než jakoliv technika o indická třebas radžajogina ano nebo představivost a tak dále hist tak to byla opravdu ukázka zcela obráceného postupu než jakým se normálně postupuje když ty třebas dejme tomu vykládáš ve škole něco posluchačů hledí vzbudit zájem snaží tady byli zaujati jsou zaujatí proto že to vykládáš síle a že proto chyb a to chceš ne že oni třebas uznali to za potřebné a potom zdání na poslouchali a tak se to učí snáze než kdyby se to museli učit jenom knížky a tu zaujatost proto si v nich nezíská daleko důležitější je u nich hřích ka tu zaujatost pro věc než je nutit a sujet to odtamtud tam protože jsou li zaujetí ne to nastuduje ště vynese to přeháněl ale ten pravý by to tak udělal ano vím že to byl na to zaujetí pro ty přírodní lidé jsou udělat o to víc než normálně vode ten tamto těl daleko štěkat takhle zůstaly tlustospis přírodních věd který si sám vyrobil jak se chci k řek a do kteréžto že to osmnáct vy protože jsem byl zaujat tou věcí a pro sebe zaujat protože jsem měl tamto a kterými to dovede podat to nebylo jenom země ale tady byly a důvody jednak že jsem měl přírodě kterou vy tam ukazoval vědeckého hlediska přístupný než normální člověk že jsem totiž přírodu miloval ne se z toho přírodního ráje byl vytržen svým a že jsem to těžce nesla jeden tamto tam po vědecky lidi zase nazpátek dostal tím vyřešit pensée se znovu osvětloval z jiné strany jsem na to byl velice vděčen mnoho věcí napovídat co jsem jako předvídal nebo co dali na vědomost tvorové daleko nižší než je člověk tak takhle se normálně říkávám zaujatost takhle ale v případě to přeci jenom jinak to jsem získal se o to prosí rodí vědy a kdy jsem musel o tom opustit neboť tak to získá nás a u jato není ta pravá za do toho které tady mluvím tak pro vás a bude to se získává sebezáporem jestliže sebe zapřu tak zrovna v tom směru kde jsem se zapřel tam najdu nové světlo které otevře vrata do zaujatosti bych to řekl takhle promiňte tomu se se vrací ke se zkušenosti je na nejde když ti lékaři zbavili pocitu tělesnosti několika za sebou se musel musel odstoupit abych se zbláznil bolestí a jestliže potom vždycky jsem znovu musel začínat prostě budovat poměr k tomuto světu když jsem vodtamtud vyšel pracně protože vono mi to tak dobře nešlo jako předtím žít poměr k větu byl absolutně vyhraněný jsem šlo žravé dítě které se hlásilo citu ne a chtělo dobývat tento svět kořistnicky pro sebe kdežto od chvíle museli nutit abych v tom světě v zůstal zažijou asi tak takže ukázalo se že jsem najednou vlivem toho nedobrovolného odosobnění nedobrovolného sebezáporu získal zaujatost pro něco jiného než krok plný žaludek a než pro život jenom v tomto řídí bez ohledu na to nové poznání ta zaujatost způsob zda to odsobnění do ten sebezápor třebaže uměle navozený způsobil určité poznání které se projevilo tím že jsem chtěl znát správné ano a řídil jsem se tím to poznání maje víte že dvě fáze nebo dvě vedle sebe ruku v ruce spolu kráčející věci že chci třebas jednat správně a moc správně jednat a jedno není mou vůlí ani jednou není ani jedno nmou silou že chci to jenom způsob jak se vyjadřuju jsem to nechtěl to poznání které ve mně vzniklo způsobovalo tu zaujatost pro správné a jsem to byl jenom vyhovoval jsem se jenom podvoloval jsem při tady trpný to je ta první stránka a druhá věc byl jsem si tam aktivní v tom smyslu že jste trpnosti vycházela úžasná síla to uskutečnit a to se muselo se čit aktivitou jsem musel proti sobě jednat abych udělal to co bylo správné neboť ho se mi to třebas neví bylo to bylo příjemného bylo libá příjemný s například být pít dále pivo ne že by to ice chutnalo jsem říkal všem tři přátel a do dneska to říkám že jsem se bál a vzešla a mozku ne to byl ten provét ale potom to nebyl nebyla starost o této nýbrž tak to byl jasný zákaz že je správné nebýt a koho to jako bylo správné to je relativní pravda na to na tu fázi vývojovou jak to bylo správné nesvaté doba jsem se nedostal po mi to nějak ve pasovali to nevím ale jsem vědomě maso nejedl že to bylo relativně správné pro tu dobu čím to to způsobeno nebo soustavně jakým poznáním co je správné a nejenom ti poznání ale také tou mocí to uskutečnit přes tu chuť třebas potom bytu přestu toho hustého napít a když ska uvědomuju jak dospělý třesou ve vleku třebas svýho pohlavního pudu daleko vícenež zvířata tak si říkám jakou milost se měl od boha že jsem mohl tuhlety věci v sobě překonat ovšem jeho mocí pochopitelně jsem si že a nemám zvíře tak dobré jako vy a stejně dobré jako vy to zvíře jenomže se věděl že je správného neposlouchat na tom velkou práci ho neposlouchat naštěstí jsem měl po ruce tu moc ho poslouchat že že tady byla zaujatost tou správnosti vím co je správné a když jsem potom v sedmnácti letech zavrhl celý tento systém jako plytký marný zbytečný nepravý nesprávný to bylo se chyba mysli to nebylo tak ale že se na to čím potřeboval takhle viděl že se odvrátil od toho se říkal jak se mohl žít bez boha jak jsem nevěděl co se se nevěděl že že život bez boha litím pravým životem teďka kdybych bez něho žil kdybych na něho nedbal bych k němu našel kdybych k němu nepatřil vým životem kdyby dal jenom to co je správné to bylo málo musím jemu patřit jsem mu patřil tím že jsem hledal správné bez za svou vlastní vůli že o to a nevěděl že je to on který vede ne ale s tou pila se přestup je kolektivní jiný že jsem mu patřili tiše jsem věděl že musím jednat tak jak si to vyžaduje tak vyšší přirozenost že náležíme on je naším otcem a jemu patří náš vot že takže jsem byl v tom prvním západu latinu potom vidění v tom muzeu byl ochoten se za a že by v tom se dolu ale nestrpí spát a prostě bylo mně do co ten život s ním stane pak hranice krmila těch osobní bylo to jenom o mně je musela krmit musím napájet útlá nože že ano a za těch osm dní jsem konečně získal prostředek viděl jsem začal radit o prostředku kterým se to dokáže jinak než zbavování se života že totiž se člověk může odříkat sám sebe zapřít nejlépe v mystické koncentraci se nevěděl že to daleko vaší sebezápor zabito nebo onoho to je dycky jenom parciálním řešení kdežto toto v koncentraci sebe zapírat že ty totální řešení že tam člověk může i za vlastním tělem odejít takže jsem i s vlastním tělem v koncentraci tam odcházet k tomu bohu jsem prostě to bylo závodil že nechtěl žít bez něho ne tak jsem tam prostě šel celý u dosti vás to byla zaujatost nad starou vyšší vůbec jsem nepoznal kvalitativně a ale kvantitativní ne kalitativně mnohem víc jsem poznal potom jak se které esesmana to byla patnících zaujatost že když jsem najednou poznal člověk učení ježíše krista v jeho tajné dosud stane smyslu jak jsem ji tím byl tak zaujat