Karel Makoň: 84-13A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

a činí tak mohu mohou dva téhož balíku po víra zkušenosti a zažívat jeho obsah a vyžíval ho a vzdalovat toho náboje a nemusí o sobě vůbec vědět o je to mluveno ne jedenáctého sesty si devět set osmdesát čtyři gotvaldově a byl jsem požádán abych detailněji promluvil o lidské individualitě tak se domnívám že to co dneska řeknu že to bude detailní vám dokonale po plete hlavy takhle detailně jsem to nechtěl říkal a když to přejete tak bude to komplikované nejenom že máme individualitu ale máme individuality dvě jednu věčnou a jednu přechodnou takže budu napřed mluvit o individualitě věčné o ten se mnou moc neví ani se člověk celý život nesetká většinou totiž s nesetká takže kdy budete potřebovat vám o ni řeknu ještě více ale na konci toho hlavního pojednání tak ta indiil věčná je něčím co od věků existuje co je na časové co z časem jenom spojitost takovou asi jako pramen spojitost tekoucím potom pramen zůstává na místě a potom teče z tohoto pramene to je ten podstatný rozdíl mezi individualitou věčnou a mezi tím co jste individuality vyprýští samo sebou nám jde o to abychom zachovali tu individualitu kterou známe to je ta vyprýštěná individualita ta při narození člověka jak se potom vrátit k věčné při narození člověka se znovu rodí a nechci říct ze základu celá ale rodí se tak aby měla styčné body nebo aby vyhledala si styčné body s celým základem tělesným živým zaklet lesním tohoto všeho člověka s prostředím ve kterém žije s poučením které dostává během života jak rozumovým tak citovým a z toho všeho spřádá novou individualitu se kterou bychom nejradši na věčnost a o kterou se nejvíc bojíme zesílí že tohleto ztratíme jak zemřeme a že bude po nás veta tak ani to se nestane ale stane se co jiného tak to individualitou budu teď s vámi pokračovat životem když se člověk narodí tak k dispozici lidské tělo které je také individuální a nechci o nazvat předtím individualitou to je prostě jeden z prostředků který schopnost na sebe vázat všechny vesmírové vlny a všechny informace které nepocházejí z vesmíru to znamená které pocházejí z věčné individuality takže když se člověk narodí tak v první řadě do něho přístup ta síla která je věčná a která vyplývá kdyby to nedělal kdyby se zastal tak by ten člověk nebyl mohl být naživu vyplývá z věčné individuality člověka nebudu to konala tím že je to řízeno nějak nesmrtelnou duší to a a tím nechám stranou protože to by zase ještě víc komplikovat ale ta nesmrtelná individualita musí chce nebo nechce jakmile se narodí člověk musí ve něho investovat svou vlastní sílu tato síla není bez barva tato síla zabarven totiž je to tím že ta individualita je věčná a prošla nějakou minulostí tedy je věčná to není žádná milost a minulostí kterou prošla ten co jiného než ta věčnost ješt nemá milost nemá přítomnost nemá budoucnost ta je ona je tím co jest ale kromě toho na sebe přibírá vlivy během toho vtělování se do člověka nebo do vesmíru nebo jak chcete nebo do jiných tvorů a podobně během toho jak sbírá zkušenosti z toho časoprostoru čili z toho času prostoru vstupuje do člověka při narození sem povím o tom čím ta individualita prošla a z tohoto dojmu se u ovázán řek bych stabilní takový podklad na kterém potom na který se navěšuje všechno ostatní takže musíme říci asi vrátíme se teď je trošičku podobenství musíme říci že tato individualita možnost se něčím novým odívat že něčím je oděna ne jako na věčnosti že byla plně prázdnou nádobou nýbrž je nějaký obsah kterého se zbavuje v okamžiku narození investuje ho do člověka který se narodil a nemůže zabránit tomu aby působil zároveň tété u svoji zvnitřku zvnějšku svět může zabránit tomu aby působil z vnějšku svět do kterého ta individualita vešla to co hází zvnějšku do toho vědomí člověka to je prosím něco jiného než věčná individualita to jsou přítomné dojmy z tohoto života lidského a ty se nabalují zase dvojím způsobem jednak ze smyslů neboť ten člověk začne chápat své okolí pomocí smyslů a zpracovává to rozumově a citově ten jeden vliv který se nabaluje a druhý vliv je z toho čemu jsem říkal balíky tak teďka promluvím o těch balíků že tam ten první působí velice jasný ten netřeba vysvětlovat ale ty balíky který se nabalují teď začátku narození člověka i jsou důležité k pochopení tak ta individualita jak tělesná tak ta duševní která tady začíná vznikat vytváří se vytváří se začíná existovat takzvaná smrtelná lidská duše ano ale přímo hozena nesmrtelné a to nebudu komplikovat to bylo příliš komplikoval do toho celkové obrazu by to o zapotřebí ale to neudělám se budu držet nějaké lidi a tahleta smrtelná duše přijímá tedy kromě dovésti opakuji z vnějšího světa dojmy které jsou na nabaleny z minulosti tady přístup a minulosti která existuje nějaký záznamech my tomu říkáme s převtělování to je jednoduché vysvětlení jak to funguje a ne jak to je to je vysvětlení funkční a nikoliv faktické když něco nějak je tak to ještě svým původem tak nemusí být na toho člověka se nabalují věci které kdybychom ho zpovídali z jeho po lidi jako to dělá řekla ta doktorka o ne tak bychom se dověděli o to i jeho předcházející vtělení ve skutečnosti jsou to dojmy které jsou přístupné minulosti samo sebou dojmy které jsou přístupné tomu člověku do míry že kdybychom podali jeho podejme jako udělal ta fiore tak bychom měli dojem celistvý dojem že jde o předcházející vtělení ve skutečnosti ale se chytne toho člověka to k čemu je stav a není to nikdy jeho nýbrž to začíná být jeho on se začíná s tím toto dívat jako se začíná ztotožňovat s tímto světem tomu dítěti to nejde všechno najednou do hlavy to začne začne vidět začne to dávat dohromady před teprve a tady to tak je ten organismus mladý ten se začíná s těmi dojmy z přátel at ten začíná s nimi přízni z křídami totiž ten člověk narozený není hotovým člověkem není hotovou ani není ho tou individualitou novou ta individualita se vytváří příhodu ve říkají že do tří let se vytváří jako a potom se jenom dobudovávání do tří let se člověk najde jako a potom to jenom o opravuje toto jáství přidává ubírá a tak dále jak jsem mu to hodí do všeho potom povýší tak není hotové tak individua na hotová ani v tom smyslu že by všechny volné zdířky nebo přívod nebo vstupy do tohoto systému naší individuality byly obsaženy že by tam nebyli volné vstupy který by by nemohlo ještě něco nového vstoupit tak že do toho člověka vstupuje pořád něco nového zvláště v mládí dobové pružný že ten člověk se stává teprve ničím či v okamžiku narození ještě zdaleka ani není a toto čím se stává to je minulost se kterou se potom totožné třebas když se mu řekne že je nějaké převtělování a když ho uvedeme do nějakého transu ve kterém o sobě tak on vám řekne že tím a tím byl a že proto je dneska takový protože z toho žije z své minulosti ve sinsi byla v vlní nějaký vstup který byl volný a který měl určitou vlnovou délku na přívodu a touto dekou od tato neodpovídala nějakému volnému balíku nějaké volné minulosti která je nechci říct u li přítomna ale do svobodně se pohybující takže všude kde je připravená díra tak dlouhý vleze ne asi tak jsem tak díla musí být určitý je určité rozměry určitý závi bych tak řekl aby to dobře zapadlo o tak byste že to takhle nefunguje přesně takže vínku z toho žije v minulosti ten jedinec nový a filnu se z toho nežije protože tam nezapadá dobré to jsou všechno detailně které jsme si prozkoumali ale kterým se nedá se náš k rozumět toho byla třeba nějaká zkušenost kterou třebas nemáte a a teď jestliže tedy se obsadí všechny vstupy tak ten člověk může začít individuálně žít to zná to znamená podle obsazen vstupů z nějakých minulostí nějaký balíků které se v minulosti odehrávaly nějaký její které se milosti odehrávaly on si utvoří novou individualitu to není individualita věčná to je individualita nová o které ježíš kristus řekl že je to život který člověk hledá a jestli člověk hledá život k pokud ho hledá tak ho ztratí a řekl také že pokud ztratí ten svůj život který jako se hledá tak ho nalezne nalezne život věčný a v tom je hluboká pra která sama o sobě vyžadovala dlouhé vysvětlení vzpomeňte si potom tam někdy v kalech abych toto vysvětlil každé podobenství ježíše krista se vysledovat mnohonásobně šířeji než jak zní že tak jedna věta by se dal vysvětlit třebas několika stránkami nebo několika dny výkladu by toho nebylo dost ale teď se stane že se třeba z nějaké minulosti která se dotkla individuality všecko co v bylo obsaženo celá se náboj který je v tom obsažen v tom balíku v minulosti kterou přejímá ta individualita a jak se toto stane tak ten valí se uvolní je ten balík přestává mít vztah k tomu člověku k nové individualitě tam vysvětlil co jsem dosud nevysvětlil že vznikají volné představy uvolněné představy tím jsem vysvětlil jak vznikají svobodné volné představy a může nám balíky které se potom mohu zase vtělit jinde protože oni neztratili celý náboj oni ztratili jenom ten náboj který se vešel do nové individuality a celá škála možností nebo nábojů nebo tím víc představ zůstala tomu balíku vlastní a on zase navštíví třebas někoho jiného naše pouti ano takže dejme tomu se může stát že někdo z téhož balíku čerpá po určitou dobu zemře a eště tělo smrtí může někdo jiný toho čerpat upínaje strany kontinentu že to není místně takhle odděleno esta nejsou místní oddělitelné no a tak se třebas touže třebas jsem si představoval že sem byl nějakým člověkem a někdo jiný dosáhněte představoval taky záležet si to představovali a ono to všechno nulová a oba bychom li při sadismu tím dotyčným byly který byl společným obsahem toho balíku že představy a teďka jestliže to takhle jde jakmile odejde z zdířky v individualitě ta představa pryč tak ta dívka se uvolňuje zase pro novou představu pro nový balík a tak ten člověk se převtěluje tímto způsobem do různých minulostí během života a jsem se vědomě převtělil mnohokrát během tohoto vtělení že mám takhle možnost shoda se na to dívat tak je mi jasné jak je tam funguje ne jaké jaké to je a jak tam funguje protože si to nevzniká jistota že to tak je jak jsem si myslel trvat dlouho že je to můj předcházející život a nikdo by byl nepřesvědčil že je to že to jinak a jsem tam v těch končinách tam si to přišel ověřit se všechno poznával jako své a tak nikdo nepřesvědčil že to není můj život přecházející ale není nebyl nikdy jsem například tím spisovatelem nebyl ale z jeho života jsem čerpal a možná že ještě čerpám pusťte stát sice protože jak tady vsadit říkám opouští ta cesta vašlí tak nám opouští dostat cena a duše ten nedo se utrhne a všechno v přírodě a je to upřít všechno děje nenásilně víte jak pomalinku nastává podzim zima že ano manipura stává rondy příliš pomalu ne zase to a tak dále sino ta takové jemné přechody duhových tak řekl že ještě nejme že jestli je to červené nebude to oranžové a takhle a nemusíme říct tak takhle to to veliké i to vypadá takže musíme říci že za tím co něco doznívá je tam místo pro nový vstup něčeho tak se tam potom míchá starý vliv novým lidem a všechno jsou ze minulosti ale kdybychom toho člověka zpovídali v řízené hloubce hypnózy dycky za určitý čas tak by nám začal vykládat třebas o jiném vtělení že tím a tím byl než nebyl vykládal před tím napříště les povídala si nějakou ženu tak ona jednou vykládala od jednou vtělení to znamená o jednom balíku který právě přišel na mysl a podruhý vykládá o druhém balíku a třetí a tak dále to by procházela různými vtělení takže ta dotyčná osoba která zároveň v tom transu nebyla tak ponořená aby nevěděla o tom co říká aby si nebyla nedala sama sebe aby se nedal na toho řídila tak tam měl dojem že prochází minulými vtěleními a mělo to ozdravují vliv na protože se vztahovala těch potíží které s těch předcházející dělení tak zvaný přetéci vtělení pocházet ovšem je to nechci říct že bude ale je to velice obtížné pro člověka aby se vyvaroval špatným vlivům ale není to zase tak obtížné aby se nemohl vyhnout zábranou ke vstupu špatný vlivů je jeho dobrá vůle dobrá vůle prokazovaná skutky jestli ten člověk jedná nějakým způsobem tak to co dělá je živější než tyhlety dojmy z těch valí a řekl bych není tam místo pro slabší vstup když je tam všechno zaplněno živým vstupem jeho činnosti takže on když jedná správně a pokud více to správné a pokud opravdu svědomí že to dělá jak mu káže jeho mysl jeho představa tak pokud nás správně tedy tak se brání vstupu dalších špatný vlastností protože se třebas o útlého mládí otřesů let se snažili na správně dokonce rozpoznával co je správné tak jsem zabraňoval vstupu špatný vlivů se nikdy nestalo nebo málokdy se stalo padl lépe ve to co se dělo pacientu do který že tyto pacienty přepadla čas od času dycky nová chybná zatěžující představa instit že oni se cítili být zatížení další minulým životem se všemi těžkostmi a po tím sténal protože nevěděli odkud to pochází do vody by to věděli do toho je třeba i když se do toho vstoupí třebas hypnosou řeknu když to tak čtou fiat je ubohý vstup ubohé uvědomění proti tomu co je dán člověku který do toho nejde za zdola blou nýbrž tedy na to jde shora ocitnu že se ocitnul nad tou sférou do které vniká čili zase pravdu ježíš kristus že nejlepší ochranou před všemi těžkostmi tohoto světa je hledejte především království boží protože pak se stane že všechno ostatní vám bude přidáno ne brána ne odrážely vám nohy nýbrž česká jako by samo podepsala by to šlo samo a nemusí se do do vůbec starat moji přátelé pořád žádají o nějaký recept na své těžkosti ho těžko najdu protože žádný recept ani na vlastní těžkosti nemá ten recept jednoduchý který mám hledejte především království boží zapřete sama sebe a hleďte následovat to je velice jednoduchý co jim nestačí říkají to je příliš have no to není ve když rozum smysl jejího života když se řídíme pro zákrokem tím co vona řekla a co nám ukázal svým životem no ale budu pokračovat tak jestliže teď ten člověk vybuduje novou individualitu tak se o něm říká že to hotový člověk se tím nedávno že svou hlavu bych to řekl jednou větou on si tuto individualitu dokonale přivlastnil to je jeho individualita jeho svět jeho představy protože neví o minulých představa se tam loudil a které pozměnili jeho názor na tento svět a soustavně pozmění o si myslí že je to prostě něco co pochází z tohoto světa z něho samého a neví že je služkou všech možných vlivů které nejsou jemu původně vlastní v patří různým lidem minulosti převtělil se zvláštním způsobem že pokra třebas o stovek lidí jejich minulost a s přeneslo dohromady novou lpí spřádat strany který různotvárnost se mu to hlavy nepopletla toho vytvoří novou individualitu jednotnou individualitu když se mu to hlavě plete když jsem ho chopí nějaká silná představa která nepustí nou představu kristovu a ta jiná tam před tím byla tak může to a tak i schizofrenie rozpojení roztržitosti a tak dále že neví čí je podobně ale těmi chodím se aby se nebudeme zabývat protože nám učení ježíše krista je jednoduchou oporou a obranou proti tomu aby se tohleto nestalo e životě kde jsem napřed nevěřil na boha tuto oporu se neměl deset jedná aspoň jednu oporu která byla velice důležitá že jsem vlivem toho že jsem porušil kontinuitu vnímání tohoto světa byl lékařů tedy začal mít touhu jednat správně a rozlámal jsem co je správné a když jsem to pořád dělal ve se toho správného tak jsem bojoval proti sobě proti nové individualitě a tento boj proti nové individualitě to považoval ježíš kristus za velice důležitou záležitost a proto řekl zapři sama sebe toho pak můžeme zapírat než toho koho poznávám jako sebe a to je ta nová individualita to není nějaká věčná individualita to je ta nová individualita kterou máme zapřít a kdybys nezapřel nemohl by následovat tam je přesně řečeno chcešli kdo za mnou příti zapři sama sebe vezmi svůj kříž a následuje teprve pak vlastně je naděje že bude ježíše následovat když sebe zapře že me svůj kříž na sebe no a jelikož tohleto není ochoten že by že to velice nepříjemné tak pak samosebou ani ne následuj ježíše krista i když všechno napsané i když to zná třeba nazpaměť tak toho ježíše nenásleduje protože je mu to nepříjemné on se zůstat svůj on se nechce zapřít von sice tuto dočasnou vznikající individualitu zachovat na věky nikomu se to nepodaří říkal ježíš kristus neboť do chce svůj život zachovat ten ho ztratí tento život ten život který tady teprve vznikl tedy se obalu si možným vlivy tohoto světa a vy vystihl minulosti jak jsem řekl a to se nedá zachovat tato individualita po smrti dříve nebo později mizí když kdežto v okamžiku smrti se rozpojí všechny ty prvky které spolupracovali v člověku protože nemají tělesný živý základ který by je držel pohromadě tak nezbývá nic jiného než se rozpojit a rozpojí se do jiný chtěl v jenom o jednom z nich o astrálním které taky schopnost vázat nějaké vědomí to lidské vědomí dosavadní vede schopnost vás znamená tu smrtelnou duši jak se vy svět vyvinula člověku a trpnost navazovat na sebe člověk dojem že je to on který žije v tom záhrobním životě a pokud nevěřil na národ život tak si myslí že ani neumřel a diví se že li ho považoval za mrtvýho nebo si to svět o tom se přesvědčí časem no ale žije jako tady to na nás představ o tomto světě a neví že si vytváří tuto představu tak dokonale že tam s také je a to ještě není pravý záhrobní život to je jenom doznívání tohoto života tím se dříve nebo později musí rozloučit protože to je vlastně návat minulosti která je za ním neboť on tu minulost nemůže reprodukovat ani tím účinkem který to tady mělo tam v tom záhrobí protože nemá k dispozci celý transformační aparát toho transformačního aparátu odešlo něco základního lidské živé tělo se všemi vstupy a nejsou ty vstupy a ke toho také nejsou tam výstupy a on nemůže si odtamtud vystoupit tam bych chtěl protože také nemůže tam vstoupit všechno co je k tomu výstupu zapotřebí když z tohoto jednou z tohoto a patu vystupovat nějaký hlas to tam do toho musel napřed vstoupit že ano se dostal zapnout do s do sítě lidské a tak dále to von nemá k dispozici takže on žije jenom setrvačností nějakého náboje který tady nabral a on ten nábožné ještě nějakým způsobem opravovat nebo zvyšovat energetický nabíjet to se přibíjet prosim vás c nemluvím úpění stát taky příběhem aby on normálním přibíjení že on tam mario nějaké světlo shora kterým se zastane nějaký příkon který normálně to tělo tady živé lidské tělo a tam ho nemá ale von si jde pro ten příkon do takzvaného třeba žlutého nebo výhod světa které tam shora září a do kterého přístup v tom případě když se řekne představy o lidském těle jako jediné skutečnosti o nemůže do žlutého světla říká tam vstoupit a nemusíme není z něho sílu obírat když si ponechá ti a o to tělo musí nechat stranou musí zůstat venku tam vůbec nebude do toho světla ale dojde tam a je v něm když je tam netělesný když se tam jenom se svou duší smrtelnou tak by se tam vstoupí vykoupe v tom světle na bere náboj na bere ssílu a může potom vstoupí zase do toho tělo který tam přestupkem leknu navlékejte do něho a to si tam žije po lidsku třebas také to může na na nahražovat nebo takovou nastavovanou kaší se tam může žít ne ale to jako není správné nebo není to to nejlepší co by se dalo díla a i když jsem přitom tak chci říct ještě jednou opakovat lidské tělo je dokonalým transformátorem všech vesmírových sil není vesmírová síla která by do něho nemohla vstoupit a není nadčasová síla která by nemohla do něho vstoupit se cítíte na časové síle a ne ho vstupuje automaticky od okamžiku narození ten člověk je vystaven této nad časové síle to znamená podstatě věčné individuality toho člověka a tam v něm zůstává do okamžiku smrti a pak se odděluje od toho závistí s tou smrtí organismu od toho člověka a nechává ho ne celistvého ne celého tak na šli doznal jeho života někde a stálo domu na nějaké úrovni a co ta individualita v okamžiku smrti dělá nic se neztrácí na si okamžiku smrti dělá dojem o mžiku a ten přibírá do věčné nádoby ano kromě toho ty dojmy jsou vázána vědomí které přechází do toho astrálního světa tady je rozdělení toho dojmu do jeden tok jeden jedna tvář jeho de do věčného života odtamtud se zase vrací k tomu nedívali to při narození této převtělování a to jsem eroticky rázem vůbec sledovat tohleto to viveka rázů be do to toho nepronikne to taky je se o tomto nic nedoví a nikdo lékařů se o tom se doví žádný rozum se o tom více doví kdežto doví se od vstupem takzvaný minulých vtělení to dojmy který tady volné jsou a které potom během života třebas učí toho člověka nebo ho popravu ji dobrem ne měl popravovali v dobrém vobčas taky mučili ale musím žít že v celku to byly dojmy nebo balíky které působili pozitivně kdežto ona měla tato fiore chorobné případy před sebou tato nepůsobilo pozitivně nýbrž negativně a zbavovala je toho negativního dojmu vymýtila zbavoval ho náboje tak to by bylo ve zkratce úvodem k tomu co chci říkat ano totiž musím si zjistit jestli je to srozumitelné jsem a pokud to tam není srozumitelné tak to eště doplnit abych oslíku ho se dál a že teďka budu mluvit o různých totiž úrovních a od od o ničem se nad úrovní aby tomu bylo rozumět tak musíte mít o tomto základu přednášky plné jasno jestli ne prosím zastat se a řekněte mi to prosím prosím vás když se potkáte během života s takovým balíkem tak se a on s přepadne zaujme možná že s o trčí že silnější dosavadní vaše vytvoří vší se individualita tak jste třebas otrokem myšlenky která vás posedne třebas jenom chvilkově ale tak to je věc kterou je dobře to by bylo dobře rozumět tedy by bylo dobře rozumět protože to se stává kde komu že najednou je něčím posedlý říká jsem říká jsem povzteklý třebas a tato pravda to právě se potýká s nějakou před tou která kterou zbytečně ztotožnil a v chvíli ke ztotožnění s daleko blíže než když ho to ne posedá jsem teď odhalil novou stránku posedlosti těmi balíky že někdy obsah toho balíku dotírá na člověka víc blízka někdy víc zdálky protože tam se v lidském nitru hemží to vlivy my nejsme tak jednoduchým bytostmi aby jenom vliv tam převládal tam proti jsou li by tohoto světa které pokud je mi známo jsou nejsilnější vlivy a aby byli nejsilnějšími protože jsou také snadno kontrolovatelný za by měli být nejsilnějšími pro tu nastolí víme co do toho člověka skládá ne tak se snažíme o to na zle dobrých obranu proti těm balíků které je to nekontrolovatelné když ostatně a kontrolovatelný na může chvilinku poslat na takovým zase ne ne na spolehnutí zkrátka že se snažíme toho člověka k něčemu vychovat že mu dáváme poctivou výchovu a že ho máme k jedné životní zásadě cokoliv děláš dělej celobytostně celý věnuje to úplně bez postranních myšlenek jak tomu říkají zen buddhisti kde níž tak se s píšeš tak piš když myslíš na něco tak na to jenom mysli a tak dále dělej jenom jednu věc tím se ten člověk brání proti všem možným vlivům ne kontrolovat kterým které do něho ustavičně chtějí vstupovat s tím vstupovat a oni v chvíli když je řek bych vychovatelní svůj nedává možnost se uplatnit a uplatňuje právě to co výchovou záměrnou výchovu do něho vstoupil čili ideální výchova člověka by dělal padat tak že bychom se snažili to možná dokonale rozvinout jeho schopnosti schopni teré k dispozici rozvinout tak aby se tam roztáhl po jeho nitru po podvědomí aby ho co největší měrou za brali aby se tam nic jiného nevešlo takový člověk je šťastným člověkem sice s ním není k vydržení ale on je vnitřně šťastným protože je dokonale svůj to je jedna stránka toho štěstí ale to svou nevýhodu za se že je tak dokonale svůj že nechci se je sobcem ale že se těžko hnout a že jednou nastoupenou cestu těžko opouští a že tedy není tak pružný jako třebas lidé kteří nemají tuhletu jedno li to svých vy za sebou kde kteří jsou vystaveni různým vlivům a snadno jim podléhají ty mají zase určité nevýhody ale určité výhody že se mohou že v sobě skloubit tím co tam v nich je snadno něco nového kdežto ten ten člověk jenom po do míry nové přímá se to totálně shoduje nebo z větší části sodo je proto vychovám musí dejme tomu nesmí ani pospíchat ani by příliš pomalá aby po celou dobu vývojové fáze člověka třem to do třiceti nebo do pět set let ten člověk měl schopnost pružně příjmat aby tam do něho ještě něco vešlo a to byl příliš starým člověkem do které by se vůbec nic nevešlo to je chyba někdo je starý takhle mládí že někdo je mladí eště hlubokém stáří pořád jemně místo pro něco nového nikdy není tak nepružným aby nebyl přístupen dobrý myšlenka a tak dále čili jsem taky tomaši vystoupím vypadat ale do postraní věc to tady nebudu dál vykládat ale důležité je že někdy to naše nově zrodivší se je hotovou potekou v přívalu těch dojmů nebo těch balíků minulých anebo vlivů z okolí a někdy je pánem situace a za li tedy hlavně na sebevýchově teď prosím vás bych vám chtěl něco říci tuhletu věc nebudu ta tady dál rozvádět protože právě přepadán spis jesudian sebevýchova jogou a tam budu mít možnost tyhlety prvky rozvést klidu ne jako jde přednášíte se zapřeli co může zapomenout tak prosím vás ten komentář budete dostat do ruky a ten se bude týkat především toho to co dneska tady říkám jak tu individualitu rozvinout pomocí jógy to znamená pomocí nějakého systému aby to byla individualita která by někam mířila aby mířila do věčného života jestliže není v tom systém je rozumíte na při od tomu říkají doba ty v tom není ho které člověk bere na sebe soustavně joga teho zmamená podřízení se nějaké musí se tak pak ten člověk nemůže i při nejlepší vůli se dostat za projevené za dočasné tato své nově vzniku vší nemůže ho překonat nemůže se jeho silou pomocí jeho sví dostat dál prosím vás tady bych se zastavil ne mysteria bodu že totiž je třeba síly no věznila individuality k tomu aby se člověk dostal za aby ji překonal aby ji potřel aby se ocitl věčném životě to je zajímavé ona sama sebe schopnost potřít a ocitnou se touto svou silou vůle ve věčném životě čili říká se nestranně kdybys měl něco třebas malého co se na vás co se nazvat vlastní vůlí nedostaneš se do věčného života musíš to bolelo vlastní vůli ale pozor máš tady vůli která když je podmaněna nějakou ústřední myšlenkou třebas vejít do království božího tak tuto vůli když mu ješ a přidruží š příčinu tak ona schopnost je zbavit těžkostí těkající vůle po různých předmětech žádosti bych tak řekl takže ty nejsi roztéká vám tím nebo oním co momentální světě na trhu tohoto že je ta nabízí nýbrž ty tu svou vůlí přes do toho věčného života to znamená tímto způsobem se musí potřít celá lidská vůle že se popadne zcela a věnuje se k tomu bohu je to těžká záležitost protože se to nedá provést jenom vůlí musí k tomu by také veliká míra sebezáporu od začátku k tomu musí být sebezápor když ježíš vstoupil na tento svět a to je něco obdobnou to děje s námi když tady vstupujeme tak musel za přizvou věčnou existenci a tím byl obrovský sebezápor z věčné podstaty se tady zrozuje dočasný člověk který bude konce trpět a podobně bude se učit od lidí kteří zdaleka nedosahují velikosti věčnosti ale bude se pokorně od nich učí třicet let napřed ne a pak se v jiné fázi od někoho jiného a tak dále tak je třeba zapírat sama sebe od začátku a při tom tu vůli celou obracet do věčnosti ta se obracet jenom tehdy do věčnosti celá když člověk je poslušen