Karel Makoň: 84-14A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

to je že i proti indické učení nýbrž to toto učení z dokonale ješte nějaká upanišáda k nějakým vedánty dove říkali že upanišády se musí pořád sám tak píšu tady s vámi další upanišad ano další upanišád ale jak vám říkám před třetím století před naším letopočtem tohleto co vám dneska říkám voni indové znalý že jsem se setkal se sebou jako by toho asi čtvrtého století před naším letopočtem a od něho vím tyto věci a je volně k dispozici protože se nesnažím je vysoce mi o to nejde ale když je potřebuju tak je vysoce a jestliže je tomu takhle tak pak je možno při tom vstupu do království božího postupovat dvojím způsobem buď hledám království boží především a vše ostatní li přidáno i to že vidím do různých úrovní a že z toho načerpává zkušenosti a že mohu v sobě pomáhat třebas jiným to je způsob jaký navrhoval ježíš působí hor on říkal o bral své učedníky za učedníky je bral jenom proto že si přáli spásu že chtěli na to shora že si nepřáli procházet otec dělání nožních čakramů páteři ne postupně na to oni živí rovnýma nohama do nebe a to bylo na nich sympatické to je ta cesta shora ovšem o ni ukázat že to tak prudce nejde že budou muset také vykročit zdola aby se ty dva proudy zdola a zhora nějak setkali kdyby totiž nebylo třeba toho lidského vytvoří všo se toho nepravého to je nepravdivá li ti vznikající byla by to to bylo nebo se nastat ale on musel popadnou toho rybáře o tom od toho rybářství musel odvést ono musel noci dělat zázraky a to je ta cesta zespoda se to cestou dostal na nějakou úroveň asi ke čtvrté lotosu anahata tak teprve potom shora začal působit jinými se a my to je to co část děje člověkem že najednou on se mocna ží a když toho nechá tak najednou něco zavane shora a převádí ho to na ruby visuddhi který se sedmadvacet let snažil zdola po indicku a sedmou a sebe to nešlo po sedmnácti letech zhora přišla pomoc která ho která doplnila to co u ježíše krista je taky ukázáno jako působení shora ovšem to působení shora existuje i při tom že člověk de zdola například na rybář petr začal dělat zázraky co jako rybář nebo schopen dělat ne to bylo působení shora čili když se ne na to shora tak to působení shora působí při cestě nastoupené zdola a teď to je cesta ježíšova cesta indická spočívá v tom že se do zásadně zdola říkám zásadně tak bych měl udělat takovou poznámku že to není tak úplně zásadní ovšem do to opomenout ale bych na to opomenut ne zásadního na tom je že ten člověk si je ochoten ten jogický žák sadhak ochoten do najít a všechno podstoupit aby se dostal nahoru zda si to vy do vybudovat celistvém toho transformátoru oživit lidského cár touží čili je to oživování lidské tam formace všech těch úrovních o které jsem vám říkal že v člověku spí odkud se kuje takzvaná režie ano to o oživuje ale není to tak zásadně zrovna takhle protože je tam osobností učitele která včas zbavuje toho žáka těžkostí které by nastoliti že by ten žák užíval jenom vlastní vůle on ten žák potřebuje se vlastní vůle vzdát jako den cestě ježíšově a i vůle po spáse se musí umět vzdát a teď je lze vhodno kam řík ten mistr kdy a jak to se zařídit že tou cestou prošel ten veliká výhoda toho žáka a on s jenom víru v boha za ve víru učitele na ze pěti velkých jo které vy znáte jenom bhaktijoga dovoluje věřit v boha když tři ostatní radža a a tak dále ty čtyři ostatní zakazuje víru v boha ano a mystická i ostatní jogy to z toho neodešlo důvodu že neví že nemůže existovat dvojnost nezakazuje víru jako takovou ale musí zaměnit ten žák víru v boha za víru učitele a to je víra konkrétnější když se ukázala nám ta víra více účinná oni ztiš víru neúčinnou těch zamění za víru účinnou a to se jim tedy daří jestliže ten mistr pozná v tom žáků příbuznou bytost v sobě tak je schopen to vírou v mistra ho vést dál a ta víra vystaví nezlomná to tedy ježíš to sama krista váš krásně ukazuje ve svých obrazech jak ta víra mistra působí a teď jestliže tedy ten žár de zdola jaké to výhody že on totiž začne žít postupně na všech úrovních to znamená pro něho neexistuje nějaká nevysvětlitelná režie nýbrž on je svědkem režie v sobě ve svém nitru on kde se ocitl na nějaké úrovni co z toho pochází jaké možnosti co dělat co nemá dělat z výše věci se mu schopnost rozlišovací a když se dostane třebas do anahaty do čtvrtého lotosu které oživí tak víte lidská schopnost soustavně milovat správně milovat se schopností rozlišovací milovat znamená ne tam kde by to byl a zen panství nýbrž tam by zapotřebí ke lásky a kdyby mohla dobře působit teď takhle to vypadá te všechno padne a tento stránce záporné tehdy je to že z těchto různých úrovních vznikají vlastnosti nové u toho člověka které on neumí zaměstnat a on ty vlastnosti do toho svědky také vyvozuješ také mystice ty ho potom strašit ho honí ne anebo ty ho mají k tomu aby neužíval nebo užíval špatně abych nedíval na to hledání království božího a to potom o tom velice domě ramakrišna odsuzuje tyhlety sídlí tyto zázračné síly proto oni nemohli indové při tomto pojetí cesty pochopit proč radí ježíš kristus dělal zázraky to jsem ji mluvíc nedivím to šli tak že když to dalo taky dobyls tak byl nemožný tak byl proti neschopný pro tu vyšší cestu pozdě a zázraky tak u toho zůstal dostal ale a to se u ježíše nestalo ani u jeho žáků oni by se o ni by se byl taky možná na to ti ale on byl učitelem který to nedovol tak to je jedna záporná stránka druza porost stránkou je to této cesty že i když on ten člověk oživí všechny lotosy všechny úrovně když na všech úrovních žije tak von tam žije pomocí obrazu jako zde na světě žiju pomocí obrazu který si vytvořil o tomto světě je dove říkají že to a tak tak si vytvoří oni postupně obraz o všech úrovních kterými prošli je to sedm úrovní mi se prošlo tam podle to indického pojetí je víc e statisíce ale do zevní v sedm a jestliže jich sedm tak v tom za následek že je to sedmero překrývající se obrazů vzájemně se prolínající ch a totiž ty přehrady mezi těmito sférami neexistují takže ten člověk je pln obraz no z toho pochází bezvadně krásná literatura indická která oplývá obrazy to je prostě básnická nádhera a si nemohu pomoc nádherou to zůstane ale kromě krásy to nemá v sobě nic hrubšího protože každý obraz zabraňuje přístup k něčemu co je za obrazem když na příklad se díváte do srdce a a díle tam svůj obraz běda se tedy se dostat za ten obraz rozbijete zrcadlo i do toho vrazíte a cítíte že to všechno se ten obraz v tom tady neskutečný to je obraz teď jsem si zvolil tedy kulhá na v nohy ale vysvětluje momentálně situaci takže se ho drží čili jakýkoliv obraz na nás obírá o možnost pravého poznání brž vycházíme jenom v obrazech a to není pravé poznání co jíme zrcadle kterékoliv úrovně to není to pravé to je jenom zocelí ctí se skutečnost co se ten stav této fázi vývoje v tomto světě je jinou skutečností než která se stali v astrálu ještě a za začatý manipuře anahaty a to u říkat indicky a že vyšel do sára tak se tam jsou všude obrazy a indové říkají si smiřuji říkají napřed nemusíš poznat ve tvaru říká bůh tam někde prava gítě třebas jde a teprve pak žně poznáš ve tvaru tak poznáš také ve stavbě pozná že neříkám že to ale nebude s to pramenit to vědění které byste ho pramenilo kdyby to nebylo jenom obrazné oni to vidí v obrazu kdežto ten který nevidí obraz to vidí v podstatě bez obrazné je tomu že na nesrozumitelné ale je toho daleko více než když je to v obraze tak například když křesťanskými stětí bohem který je v tom obraze předvádět jako dokonalá lidská bytost říkám je předváděl jako dokonale s bytost to chci ho stvořil člověk jako dokonalou lidskou bytost tak on srazil boží skutečnost na lidskou představu do lidské představy o bohu může zhora mnoho při od boha ale nevede se tam nic než lidské pojetí boha a to je strašně málo ten strašně málo počkám to strašně bych řekl to je téměř nic takže takhle obrazně pojaté náboženství od starého zákona a a zvláště v indii v tomto přebujelém u obrazy způsobuje že ti lidé takhle pomalí náboženství a takhle se dostávají těm vrcholu náboženství nemají vůbec zdání co je to cesta pravého poznání neboť představa jakákoliv smazává to poznání nebo o okrádá nebo v níž je nebo ten člen minimum a promiňte mně že to musím říct měl jsem tu vzácnou příležitost být nevěrcem vrátí promiťe čili není žádné obrazy o bohu žádné lidské obrazy o bot je nesmírné požehnání proto si každého a listu strašně moc vážím pokud je schopen pokud je tak řek bych pružný že je schopen přímou to to teďka říkám že to skvělá základna o tato vání do věčnosti a jsem bezpečně odstavil do věčnosti bez lidských cesta o bohu jsem potom v sedmnácti letech jsem se ocitl tváří v tvář nesmrtelné podstatě jsem řval celý ten svůj život do sedmnácti let nepravá sice ale tehdy právem za plytký protože byl bez boha že jsem nevěřil a jsem se nebyl ochoten přiznat k tomu že by v tom bylo něco správného jsem to všechno považoval za nesprávné že stavím že není to pravda že to bylo všechno správné jako je život a tresty celý správné ale jsem si to tehdy myslel že je to nesprávné víte tady se o objevuje smířlivosti daleko větší míře měl ježíš kristus protože bůh svým světlem svítí i na nejšpatnější louži a ne protekčně on ustoupit od své rodiny ježíš proto aby protekčně a ukazuje proč nová není to pravé a že on nemá zde své sídlo na tento svět že je mimo všech úrovní jeho sídlo že klálovství ho není z tohoto světa stav jako se vyjádřil o a jestliže jsem tedy bez představy se ocitl tváří v tvář bohu tak tato tvářnost boží zase nevnukl žádnou cestou opět ne neviděl jsem tam neživý jsem ježíš kristus ve své oslavené podobě ani žádný svatý ani trojice nejsvětější nýbrž že měla jsem je podstata která měla v sobě moc větší než byla mocné vůle převrátil moji vůli směrem k a způsobila že jsem chtěl poslouchat že jsem uznal že je to pravá podstata člověka ta nesmrtelná individualita a tím setkat s tou řečí kterou ind o proto o tak mluvím protože jsem se s dost brzo dal a že to je individualitě musím hodi o které normálně jsem se tím vůbec nevěděl vůbec jsem nevěděl že je pán bůh jsme nesmrtelní vyžití protože by to nenapadlo ale teprve zkušenost něk tomu přivedla takže jsem ani v chvíli začal věřit jsem byl jsem byl nabízí na tuto zkušenost do dneška navíc nějaké zkušenosti které nevyžadují a nikdy nebudu vysvětlovat nějakou víru nepotřebuju věřit jsem nevěřící stoprocentně nevěřící člověk prosím berte na vědomi protože občas se stav objeví nějaká mysl jak která vám nebude se géte protože mluví pán nevěřící člověk který potřebuje jenom milovat a vono mu to stačí si myslím že svatý jan jenom miloval a vono mu to stačit kdežto ostatní jenom věřili a ono je to určité chvíli vůbec nestačil cesta víry je báječná cesta něžná každý můj závidím že může po nás po nemohu jít tak se starými zavřena a trnitou který zde na světě že mám to především světlo nevěrců že pro to stejně připraveno jako prosí věřící na rozdíl od těch věřících mají tu první fázi strašně těžkou cesty a tu druhou fázi úžasně lehkou kdežto ty věřící mají první fázi úžasně lehkou a tu další fázi úžasně těžkou protože se musí objevit pod křížem musí prodělat kříž a tak dále kdežto tito nevěřící nemusí na kříž ty prostý jenom odstoupí od sama sebe a je po kříži tohleto samo sebou nedokážu to nedokážu také splete a oni se potřebuju opřít o něco co je nad nimi a aby se mohli o to opřít o to je na to je třeba zapřít sama sebe a jak oni musí v tom mohl tu dyť ateistu třebas převracím na to zval víru ovšem říkám na tak zvanou on to dělá není ta se o cestu k bohu tak musím o tom taky ještě nechci říkat místa k bohu tak ho musím přesvědčit že se musí sám sebe zapřít a když je dospělý duchovně a nechce se zapřít ale přesto rád se aby poznal něco víc tak za znovu nastanou v jeho životě okolnosti které ho donutí aby se zapřel že přijde a to je stalo se mi to vědomí padá a říká který jsem se nechtěl zapřít a jsem byl nucen dokonale se zapřít všechno opustit za jako tohleta dostali to že jsem mluvil musela se zcela zapřít kolikrát život aby mohla vůbec vět další krok potože nešla na to úvodní cestou víry a to jinak ne no tak to to říkám jenom z toho důvodu abyste věděli že nikoho nemáte zavrhovat pro jeho mínění mínění je velice křehká záležitost dneska je takové žité ona ke ničeho nedělejte nedělejte si to hlavu a nesuďte podle vnějšího míní člověka celého člověka to je nepatrná součást jeho to jeho mým zítra nejdete při jeden třebas míní odnáší horším možná že lepším a ani to lepší mění a ti přesvědčí že je na správné cestě protože člověk je proměnlivou bytostí a může být co chvíli přepadnout přepadu nějakými těmi balíky představami kterého zcela posednou ano tak teďka mluvím otec cestě zdola ještě pořád jestliže tedy ten člověk si udělá představu třebas adekvátní úrovni na které se ocitl pak se ocitne před na konci toho pasu představ se všemi těmito představám nějak učenými pochopitelně ne na chrání bez du a skladu po ne a pomocí toho se dostane jenom zase představě a teď nastane velice těžké zákon aby se dostal za před stavu a proto ježíš kristus na indické učení a říká že napřed musíš poza představě a potom ve představy prosím indové říkají mně si na duše opačné než my indové bez představy k tomu si přibral představu a teď se ukáže jestli to vůbec takhle de my takhle vůbec nikdo sme z nás nešel to způsobili lékaři by to způsobená vaše západní technika lékařská my tuto techniku neznáme naše a nové něco takového by nikdy neudělal a na mysl a sou vědu ale tam by tohleto nikde vedla to je pro nás novým a říkají uvidíme to z toho bude a zjišťovali postupně že z toho je daleko snazší přístup k poznání než mají o ni že například zjišťují že mám třebas přístup k poznání některého z nich které vzniklo třebas dávno před kristem u nich na které se dávno zapomnělo ale oni vědou do svých záznamů oni mají písem neznali ale ne za známi do to vane když do ve těch záznamu a zjistí že to byl ten a ten dotyčný člověk který takhle myslel a který toto považuje za správné řídí ano ten nějaký začínal písmenem v ten takhle mluvil takhle myslel ty jsi byl si asi se chopí se byl asi jeho před nebo ty o převtělení vůbec ne byste bez starosti jak velký se sem jsem nebyl nikdy nebudu nepotřebuju jsem světem byl tento život o se zase ta vypadl ale je to co nám to představy a ty se stal v indii jsou tak bude že dneska se v tom ježkovi znáte no ale buďte bez starosti udělat všechno možné abych to uvedl na společného nedal protože je na čase aby nábožensky založení lidé nebo jeho i proti sobě to je hlavní důvod proč to všechny věci říkám abych směřoval aby se odvrhuje na úrovni náboženství prosimvás když se nezrodí na úrovni náboženství a ono tam se neosvojilo ještě a pak se obro na úrovni politické která s to úroveň daleko méně vyspělá než úroveň náboženská jenom řeka je vyspělá z toho dohodu víc že zasahuje do jiných úrovní než této lidské študovat a za zastavuje dál a poetický řešit události si je vždycky velice pro mačká záležitost no tak dobře tak děláme smiřovat čku my totiž se všichni snažíme ozbrojen vám představuje se to a od zbrojení na úrovni božské čemž myslím tím také ateismus a se mu se také náboženství tak odzbrojení na tak to široce pojaté úrovni náboženské a když se to podaří bude potom hračkou od svoji na úrovni politické protože konec nakonec tohoto odpojení konec výsekem toto odzbrojení bude že člověk snadno bude mít přístup poznání podstaty věcí a to mu nedovolí aby dělal něco nesprávného a váma ne nesprávné ho a a učení jednoho na druhého nebo podmaňována se jeho slabým to je něco co nepatří na úroveň skotačit na úroveň čistě přírodní kde tímto způsobem se zjednává přirozený způsobem rovnováha a tady u nás se tím způsobem rozváděno a nemají se pro vraždí padesátého lidí během této války osobitě minulé války to je to není přírodní dění které dění pomocí techniky tu techniku zvíře nemá dispozici a proto to způsobem nejedná a tak tam je to přírodní přirozené tak teď jsem vám řekl že když potom ten člověk projde tím indickým způsobem zdola nahoru přes česky představy a ocitne se konečně u možnosti a pak boha bez představy bez tvaru tak takový nové existovali a ramakrišna se setkal jedním z nich to taky to půdy o něm věděl o mají veliké vidění tak říkal jsem tady proto si prošel všemi sférami a posledním obrazem o bohu je pro tebe matka káli to je obraz o bohu ten bůh se obraz o bohu a protože si toho do dokonalé vyžil druhé využil do to prospěšné prosím mohl vést celou řadu žákům pomocí matky káli králem lidské napověděl jako malí jako nemá i to co je to bych krásné ale provedli mu to řeka nějak jenom obrazně no tak například svatý fantišek věděl o těchto obrazu komatu nežádá toho ne o si věděl který z jeho žáku si kolik toho vezme ne tak a proto ho taky zasvěcoval někoho víc někoho méně a toho bavit v sestavil svým nástupcem protože ti přidal toho obrazu kterým ukázala panna maria nejvíc a takže on se nemusel se a z vlastní vůle on to dělal podle toho obrazového pochopení boha do ale ukázalo se že ten totapuri který mu se podařilo tedy aby se nakonec vzal toho obrazu a káli to krvácejícím co se provedl ramakrišna tak že nakonec i ta jeho a ten jeho vstup přístup k věčné věčnosti bez představ nebyl pravým přístupem k věčnosti proto je a ramakrišna o tom přesvědčil protože jak vám dobře známo se často ukazoval na ten příklad když jako konečně ten to podaří zvítězil a naučil ho poznávat boha bez přívlastku bez varu bez představ tak zapálili posvátný oheň na oslavu toho vítězství to ta povím měl náramnou radost a teď tam někdo přistoupí k tomu ohni a za pás od toho o fau totapuriho to mohlo semity za páry ve posvátný oheň a on si od toho zapaluje a máš a vyhnal ho dal ho ramakrišna říkal začínám pochybovat o ten zasvěcení jak může do řad že si někdo zapadl je varování o věc udělat tomu po posvátnosti co na obraz a jak můžeš si myslet že máš nejvyšší pojetí boha když nevíš že všechno od něho pochází to nižší také a že ten člověk terý si od paletu faru taky byl vyslancem božím a udělal ten proto aby tebe osvobodil od vých klamných představ když si myslíte si na vrcholu vývoje a tam vůbec nejsi protože to se tohle to kdyby tam byl tak je to nestane tak budeš jednat jako bůh pravý bůh který na všechno svítí stejným světlem ani to špinavá že nebo i ta že o ten farizej špinavý tak by si mohl zapálit víko že jsem prošel tou cestou zdola nahoru do jako ty jako li by chtěla nikde o nedošlo tak ta setkání je přece byla něčemu dobré že jsem takhle do na to šel ne a přesně obraz je to poli neřekl ani slova a zmizel nevíme kam z nitra ale dělal by pitval vědomí a jistě si šel na ty svoje mystice se mi to a jak to je že jejich poznání není pravé prostě poznávat boha bez přívlastku to se někdy podobá ničemu ale tomu nepravému ničemu o tomto nic řekl náš mistr eckhart ty se můžeš dostat k bohu jenom tehdy když se sám staneš ničím protože ta pravá přirozenost boží je také nic jenom jako nic se může dostat k ničemu přirozenosti boží rovné s rovným se setkává nemůžeme pochopit se do pozic na straně boží ale můžeme pochopit to nic na straně lidské o tom pochopíme to druhé pokud se to vůbec to lidsky pochopit to nic co by za dlouho toho nic o vezme si příklad ze života eckharta nejvážnější ho žákyní do nějaká patry byla to jeptiška dominikánská a ta pod vedením tohoto mistra zažívala boha a v tom vrcholném zažívání boha poznával ho jako nic ale ne jako nic které je v našem smyslu ničím nýbrž jako nic které je vším a ještě není konkrétně něčí na bych to protože se samá je od toho např odstup osm set let nebo sedm set let abych to mohl trošičku vlivem těch indů a ostatního od zřejmý lépe ten zdroj ze kterého všechno pořád prýští je jako by neexistující jako by ničím ale protože z něho pořád něco vite a celá tato skutečnost které jsme svědky a skutečnost všech se o kterých jsem byl skutečnost boha s představou všechno z něho vytéká tak v tomto smyslu on je ničím že on ještě ve chvíli kdy to vytéká ho nižádné tou konkrétní představou která potom jako taková se jeví při tomto ku není pohybem nýbrž je klidem a to je to pravé nic že je to klid že to pokoj pro ježíš kristus před tím poznáním které zvěstoval tím učedníkům říkal pokojů j dávám vám to je asi nejhlubší pochopení toho pojetí boha bez představy a to je pokoj který není duševním marasmem kde se civí ale pokoj ve kterém se poznává že z něho všechno vyvěrá že bez něho nic by nemohlo existovat my tedy se ocitáme a my jsme pořád v proudu toho co vyprýštilo nebo co líčí a tomu se pořád tedy skryti to se nestalo jenom jednou to pořád prýští tuto emanační metodu nebo teorii kterou zavedli do náboženství on mi vědomím sufiové mohamedánští plní za stavu ale důsledněji než oni si myslím že nic to nepíší ustavičně z boha vůbec neexistuje ale protože to pořád z něho píší a nejenom po stránce existenční je postát poznávací to stránce lásky i po stránce blaženosti a tak dále to všechno je existující protože to spojitost nic jenom to co je absolutní pokojem ničím co se nepohybuje se se pojmenovat co jsem postihnout je schopno toho aby toho všeho všechno vzniklo tak takhle to myslel hnojem že neměl tento můj slovní dispozici který se si před a se s indie a takže můžeme to vylepšit v tom smyslu že si řekneme ano jako nic máš jít k ničemu přirozenosti boží ale uvědom si dobře že když tam vstoupí do tohoto nic tak se ztotožní s tím ale v očích okolí tvého budeš všemohoucí ježíš kristus tedy se s tímto nic v tomto žil byl se jevil jsem mu okolí všemohoucí a přesto o sobě říká že je menší než od do konce není dobrý že ne otec nebesích je dobrý ale ho opravdu ustavičně vycházel z toho nic nikdy mu ani chvíli nebyl nevěrný tomuto nic a kdyby se ho byl malinko pustil to znamená kdyby byl něco dělal pro sebe jak o tom řekl aby mu nevěřili jestli ve životě vystupuje tady něco říkal on to dělám pro sebe nevěřte to všechno dělám pro vás a to je to co to nic dokáže pořád dělá všechno pro to co z něho vyvěrá a nic pro sebe ale to je začátek pochopení věci tam v tom nic protože to nic neubývá nic nemůže platonem že to ne to nemůže ubývat jako je v tom podobenství o dosavadních b a by čekejte to potřebuje tak nic nebývá jste nepotřeboval tak by opravdu bylo prve hbité ale na druhé straně to nemůže být něco co nikam vybízí nýbrž zase to vrací okruhem za spáse čili je to uzavřený to takže kdo se přidá do toho vyvěrajícího a se tím unášet k tomu se říká česky odevzdanost nebo abych řeči je pravá vyznat bohu tak který je unešen bohu ovšem bývá tam nese napřed citem a ale ježíš kristus byl pro to abych schopen na naši vjemem nýbrž veškerou duší svou veškerou silou svou a tak dále a to znamená celobytostně k bohu jít byl proto tento tuto formu lásky a tu formulaci považovat za první příkaz tak tím že jsem tu přednášku dokončil jak je to že vznikem malý když se čtyry do činů ačkoliv to takhle řečno nebylo že ten dojem si ta duší se bere se bohu záhrobního života za ten balík prosté bavila nechá si ho sebou a tam nějak plyne tak by znamenalo že ten balík je volný teprve tehdy kdy ona si ho ještě je tam rozebere rozbít vyžije a o to že tam teprve vzniká svoboda toho balíku že může teprve potom ten valně ho přepadnout zase tam je uvolněn ne a může se stěhovat někam jenom není to pravda protože jsem vám řekl během přednášky a tam se to potom najdete že ty balíky se uvolňují jakmile božího jakmile dohrál svou roli v tomto životě my nabaluje me a vyvarujeme to kdybchom kdybychom jenom navalovali to sou zavinula skla ale my opravdu něco pouštíme a něco přijímáme mysl totiž ocitáme v toku toho co vyvěrá ustavičně boha by to i s chceme nemůžeme zastavit kdyby se nám podařilo to zastavit nějaký ten valícího sebe trvale to by bylo hotové teklo proto jak ohromný poučen třebas větříku řečí toho mefistofela ne k tomu faustovi a to ho ptá a kdy si mečet toho pekla za to co mně tady dělá s říkal víš teprve tehdy se zastaví před okamžik se tedy to bude dít jak se zastaví se a se bytí procede tahat zvěčnit pro sebe zůstat v tom stavu žádném stavu se nedá zůstat v tom v chvíli jak byl eště zůstat v tom stavu ve kterém se ocitl se líbit o tam německé by to moh citovat je to tak krásné že se mi v tobě zalíbil jak toto řekneš tak v tom mám v chvíli na tebe právo a při si pro sebe od nesuďte do pekla se do tedy peklo kleje přešlapování na to je pravé peklo jiného pekla není a strmá právem nás právo jak jsme takhle přešlapuje na místě si nesmíš je ježíš kristus nepřešla po ani chvíli na cestě na místě že von třebas přišel z jordánu a to by vypadalo jako že je to z toho zlých kasty vědomě synem božím ne ale ne on tehle šel popravit satanáše a to ubrání se zanášet když vítěze nad ním znamená tím nad tím za svou nepravou individualitu na svou dosavadní libido li tou která se tady zrodila na mote doby musel sloužit tak hned se pustil do nějaké učitelského úkolu a zase do smrti na kříži a při kdy nestál že nelze slavní ducha svatého tak dále jenomže nebo dělat všechno najednou muselo jedno za druhým jít čili že bych zůstal u ježíše krista tak by říkal když se narodil na tento svět nabalil na sebe balík lidství a chová se do třeti let jako člověk normální člověk velice ti letech nabalil na sebe vůli boží ale jenom tu tvůrčí jenom tu tvůrčí částečně osvětitel sku ale především tvůrčí vůli boží která vytváří situace zde na světě a která například může taky uzdravovat zabíjet podobně a to je tvůrčí aspekt boží takže on se ucházel o vůli otcovu o vůli tvůrce a z působil či roky ale po třech letech dočerpá tento balík dočerpal odložil dokonale odložil tak že i jeho učedníci měli dojem že jeho mistr zkrachl protože jiný majiteli u něho nebyli símě pohled shora na to jako on měl jde o měl podle shora takže on když se dokonale vzdal tohoto života měl by pozici osvětitelský úkol další balík který potom působil na své učedníky a úkol ten byl ten že budu povýšen to znamená ukřižován teprve pama muži mohou seslat ducha svatého neznamená se pak lžete poznávat co není nepoznáváte se nemusíte poznat dokud víte obrazí ztra při obrazu se nedá moc toho poznat něco co jim nám vysvětlil ale žalostně málo proti tomu co potom oni poznávali poslání ducha svatého a jeli tomu tak tak ježíš kristus ukázal že něco se nabaluje na člověka a byl synem člověka taky něco se vybavuje člověka postupuje například dejme tomu ten satanáš byl od pánem ježíšem po těžte ti dnech pobytu na poušti způsobem apage satane odstup de tam ježíš kristus vědomě od sebe od varoval balík odstup ode toto kterému dosavad dobře sloužilo stalo se po jordánu satanem předtím nebylo to výborným sloužícím tak najednou bylo z viset a on toho stanu zdá nepotřeboval v tomto smyslu a odpadne jak vám říkám člověk se stává vůdcem nebo s majetkem majetníkem nebo účastníkem na jiných balících tím že v jeho životě se vždycky stane že musí ze sebe vystoupit aspoň částečně že se musí odřeknout něčeho že se musí odosobnit že musí je třeba něčeho velice milého vzdát a si to míním že většina lidí je co na této věci přímo když někdo velice milovaný zemře pak je i místo tichost a o nový balík a jestliže člověk musí odstoupit je donucen okolnosti a topivo životě tak je tam hned volná získa do které se zastal ší balík takhle vítá vliv balíku a samo sebou je si ten veliký dosti řek bych uchvatitelským dosti takový agresivní se tomu říká ště jinak tak nebudu říkat tak jestliže on je s tím jedno slova neti se no jestli je do dynamický jo tak on touto dynamičnosti vytratí ti staří balíky ven ze to že o to se mu před tím říkal ale jestliže do namítat vylila čí tyhlety menší balíčky ven takže je řada balíků volná takže opravdu člověk který žije na tomto světě a třída takhle ty balíky tím že se tím že je nucen se odříkávat něčeho no by se na to díval člověk který tak toto vidění tak říkal ten za sebou nechává hadu balíku a někdo na se chytá že i do takovým člověkem znamená chytnou něco co není třeba žádoucí ani aby člověk