Karel Makoň: 84-17A-K (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

tady máš normálně nohy vedle sebe jo si převáží vzadu na snadná opíralo a nedávno moc daleko od sebe dej si ruce na kolena za stav u těch prany spojení ukazováčku spáčem ano a hluboká dechu ale nenásilně abys vychoval tak že by si to plnit při tak na poučku nebo moc smíří smrti a aby to byl dech který by byl maximálně dlouhý pět kteří mně na dva se dvaadvacet tři do sečítat dvacet jedna z tři štyři pět opět tři zrovna tak těch kteří zadržen dech a pití o výdechu podívej se napřed by bylo dobře kdyby se naučil této vám říct jenom čínsky o nikoliv evropský nebo křesťansky byla by dobře kdybyste s naučil napřed bez ten dech to znamená kdyby do těch palců nohách vedl ten dech tímto způsobem ji vdechuje asi v klidné poloze tak vdechne do plic a když za duši zde tak ten tak tlačíte dech dostání o plexu kole a říše to a když ho když vydechuje tak protisměrně tedy tu sílu kterou si našla zorání o plexu vedeš do nohou jak dovedeš do těch palců tak ty palce cítíš ucítí š je víc než celé tělo prosím kdyby se mnou tohleto udělal jo bylo by se posaď ve aspoň jednou v dech ni za drávidy tak teďka to dělám taky tak a takovou dobu jako ty jednou při to udělal viď ješ to ten desíti do tam proudí do síla be těch nohou o to co si cítil to stačí štítil tak to je vest tu pranu tam kam potřebuješ a teď je třeba s tím spojit zvukovou představu to znamená tam budeš ten dech posílat do těch nohou tak ho tam budeš posílat myšleným zvukem smyšleným zvukem i vím že budeš mít předsudek že myslí hlavou obecnost tam posílat hlavy mi asi asi nebudeš umět se oprostit do toho že to není pravda bylo by nejsnazší kdyby jak tam jsou kaž v tom výdechu tu pranu kdybys tam jenom tlačil na i které by si stav zvukově představa když si myslel v duchu i se by si svou v duchu tam k tam do těch palců koukáš tu pranu a protože by se tam v stoupal tu pranu tak by ho tam začal taky pociťovat to i a to by bylo při jednom výdechu mo bylo opakovat třebas večer jenom jenom s tím i to by nestačí aby se to se naučil na piova to by bylo nepřidal e to desítka dál nebudeme dál dělat než a kdyby to tám dělal tak by se naučil vést svoji představivost do těch míst a to je loviti začátek správné koncentrace celé tělo by se zharmonizovala vnitřně tím proudem který by procházel tím tělem takže by si napříště tam přidáš a a o do těchže míst tak by neměl potíže s tím pociťováním toho místa ty to místo budeš pociťovat ano to je koncentrace nikoliv ještě mystická nýbrž to se jenom trenuje ve vedení své představy a jak se to dělat koncentraci mystickou a to ti řeknu třeba se zítra bych si těla jenom vyzpovídal jestli si dokázal tam do těch míst tu představu vecpat o neděli to násilím nýbrž naše nenásilným způsobem i tam dostat k a ti řeknu to budu dělat chvilinku s tebou ale ti řeknu potom za chvilinku co při tom pociťuju a aby nenapovídal napřed a ty jenom mešitě že totéž nebo ne jo to jenom ano to ten že jsem jenom přitom výdechu tam tlačil na i a jsem si tam z rukou představoval ano a měl jsem dojem že jsem svou vědomou přítomností v těch palcích ano měl si ten dojem že tam svou představivostí v tom palci doufám důkladně to no tak teď do budoucnosti nesmíš přerušovat to i to i ta musí zůstat i když na znovu dechu je i když znovu zadržuje š dech a když to znovu vdechu ješ tedy z toho pravého jsou klání i musíš postupně se naučit s tím i v tom palci setrvávat rozumíš a se naučíš tohleto tam trvat nebude vadí že dechu ješ a vynesu jež tak odstraní odstraní pocit dechu abych ti síta na nějaký kontrolní věci když že ten dech vdechuje neslyší ho a co je dobře kde se nesmí když do slyší dech to špatně no to se samozřejmě rozumí ale potom musíš vdechovat zcela pravidelně to znamená ne napřed moc a potom nevíte to tam nemáš co vdechl nevíš když velice jemně a mírně a pomalu kde chovat aby si nenaplnil úplně z aby i po postili vteřinách ještě dál vdechovat ale zůstávat nebude ž rozumíš mně nýbrž to bude jenom za tého co tam je na tom nezáleží kolik tam toho budeš to jenom zadržovat a budeš to při výdechu zase soukat dolů do proti výplody tam tedy do těch noha tady teďka třebas po třech třem ze vší cítím veliký teplo v nohách na rozdíl od tebe ne plně horko protože jsem stále do toho soustředil no tak to je opačný snad dojem dyž máš ty a na tom nezáleží protože nemáš tu praxi tseova v každém případě když tam správně než pozoru tak ta spíše teplo než vymaníš to jeden z důkazů že tam vede svoji pozornost a teď naučíš jenom i tam také podržovat to i několik minut jenom vine tak o toho pustíš a buďte to to vůbec dělat nebudeš anebo když to budeš eště dělat tak to bude dělat jinak když si trpělivě asi ta pozornost není unavena tvoje aby se to dělal mechanicky to zlo špatné tak budeš tam říkat i budeš tam ten zub i přidržovat tím a neboť to je trpné a řek bych je takové stabilizující a to je bych to co ty postíš počátku hned a to se divím že do pro takové kulaté takové za konve že to též izoluje toho ostatním divů takže to způsobí že i a je tam trvale usazenou i po době kdy přestaneš soustřeďovat totiž o to aby tam v těch nohách dokázal myšlenkově přebývat to potom přineset schopnost celý a myšlenku že v kterékoliv části těla postupně a to je to učíme v nohách toho důvodu je to tam dává a tam je ne a tam proto nohou protože toto soustředěnou zauzluje za ustu pranu takže ona dál neutíká na se zůstává vlivem toho myšleného zvuku v těch místech kam se akumuluje a její hladina stoupá a kolovala hladina stoupá takže nakonec dojem že to působí třebas do kotníků nebo ještě když ne nejdi za tím za tím působil ne nebo za tím pocit hleď se držet jen v těch palcích et to jako kdy stoupá ty se musí držet těch palců v tom smyslu neději násilí ale řeči tam znovu a znovu vracet a o utá se od toho pocitu třebas tepla který stoupá nahoru to není v tom to správné protože ty se musí udržet na jednom místě kde o toho stabilizovat svoji mysl protože naše mysl není stabilizován a každé sousední potřebuje stabilizovat mysl níž a tohleto a o se nesmí potom vyslovovat v těch noha zůkoně jako i a o nýbrž tam musí být myšleno plynule to když to vysloví a to plníme ne nebude ale to se budu snažit přesto na vědomé na pozor zvukově se budu snažit předvést takhle špatně teďka říkám i nýbrž í již jsem začal a začal s tím i rovnou rozumí tomu vylito hle chtěl nou napřed špatně i a o tom dobře jako květ by ta spíš by ho jižní ji za netužte jiné písmeno jiný zvuk jiné záření jiné chvění v tom de o to stabilizovat svým že toto všechno je cvičení na stabilizaci rozlití organismu do určitého rytmu aby ono to smysl uzdravovací nebo tak nějakého o to dneska nejde na ne o to aby se naučil stabilizovat budeš ne usměrnění ano neboť ono se to vede přes buňky a ty buňky se všechny na víru tím nábojem pranickým a vytvoří baterii jsem ti nás říkal že jednou litovati mikuláš jeden můj přítel když se omylem do tekl v těch noha tak dostal obrovskou ránu protože se to takhle ta baterka sebe vyrobí když to děláš samo sebou správně do musíš na to samosebou myslet to se stane ke o tak jestliže si přát aby si byl tím nábojem to nedělej ale důležité aby věděl že my to je pravý lidsky načerpáme též koliky potřebujeme a že když ji za uhádl tak ona v tobě je nabude opačný směr to nesleduj ale ona opačný se tobě na bude tak si naplní nohy pak naplní celé tělo a nakonec to dopadne tak že tvá mysl bude prožívat stav povznesenosti a to že opačně než člověku ta prana v tobě poteče po se zdola nahoru takže ty si budeš přítomen ty budeš přístupen myšlenka vznešenějším optimálně jím k mystickým a zaručeně nebudeš mít pocit malátní nebo znechucení nebo rozčilení nebo roztrpčen to všechno se mechanickou cestou tohletou v tobě odstraní a za tím musím to je všechno jestli by mařeno nějaké dostat tak jsem ochoten povědět o to není mystická koncetrace upozorňuju koncentrace která naučit manit v sobě napřed to prany a potom vnitřní sekreci celou myslí sekreci všech těch sedm oblastí vnitřní sekrece aniž my na to myslel totiž to bude působit nový novým způsobem na vnitřní sekreci a předvedu takhle udělal takovou hrstku a touhou se soustřeďuju na střed laně netíhneme ku se bych stáncích ti to nesděloval tak bych se tím přesvědčili že tam opravdu jsou kam něco tak a to by byla zvuková představa kterou bych tam do za jsou chá aby si mohl abyste se mohl přesvědčit zkušeností co tam vlastně ty budeš pociťovat aby napřed neřekl tam budeš po ty a rozumíš bych tam to jenom koukal to třebas a jak byl by něco začal pociťovat tak teprve by s řekl že tam něco pociťuješ no a kdyby to shodovalo s tímto tam máš pociťovat to není jenom tlak prosím tam ve šokovat kdyby se to shodoval s tím prosím budeš tak dobrý to ještě teďka pouští s a tak to přestane pouště do každý z vás do provádí mantram třeba do nohou a říkávám tam nějaký třebas mantram v nohách a zachovává přitom dualitu temná on to dělá v těch nohách tak se se zdržuje zbytečně nemá to účinek spojovací on by měl v těch nohách být kdybych těch nohám pomocí jest se o tomto nehodnost ten šat a tak je to špatně a špatně prováděny mantram vlastní říkal nejlépe by bylo kdyby se s cestou nepředstavoval i kdyby se tam s představou byl a byla tak mocná že by zaujala tak by tam byl všechna svou představou s vědomím to bys byl ty který si tam terý bys to nedělal tedy by tam prostě byl na hodie stal tím mantramem by se stal tím mantramem své mysli vysvitne neš to mantram tak bych to mantram musel opustit to je dlouhá cesta ale jsem musel tou cestou projít každý z nás nmuím praví byste se dostat za řeč za lidské zda vědomí jenom tohoto světa na roši rošimu vědomí tady mi někdo z vás namítá ten to začal dělat že dojem že myslí nikde jinde než kam tu pozornost upírá někam to myslí upírá pozor na jedné straně mysl a ze straně to pozor to místo pozorované li on pozorovatel a pozorovaný jsou dva a to je ještě moment kdy to nemůže mít účinek spojovací ale dejme tomu když jsem to dělal podle návodu mystického to znamená spojovacího tak jsem o tom přeříkáváním mantramu věděl měl jsem jistotu že odvádí od sebe odemě do věčného života odvádí do věčného života a tak jsem prostě to mantram tam říkal tak že jsem se jím dal odvést od sebe se jsem prostě nebyl pozorovatelem a nýbrž jsem byl tím kdo pomocí toho nebo tím mantramem se dostával do věčného života čili vlastně jsem mu tak důvěřoval že jsem se ztotožnil se silou toho mantramu působností s pronikavostí s výslednou hodnotou ho mantramu a to mělo za následek ten že vlastně to mantram nepůsobilo jako nějaké mechanické přeříkávání nebo jako něco co někdo přeříkával nýbrž jako něco co někam se ubírá a ani jsem jako nebyla na vědomí to je do se umírá nýbrž sem to nechal ubírat a to se stalo že to mantram nezůstalo v těch nohách nýbrž prostě odcházelo svým vědomím do daleko širšího vědomí opouští jsem tedy tělesnost nezljem se tělem a tam v tom stavu osvobození od tělesnosti se neříkal to mantram nýbrž jsem tam prostě byl stav takže let nějaké rozhraničení mezi mantramem také jsem říkal a svým stavem který to způsobilo bylo velice těžké růstem tam začal být též kori idea jak a zraky okolností potom jsem se vůbec musela to obstáli musí slově hlavně mi tu nutkavou pozornost tu zaujatost pro tu cestu a ta cesta je nastoupena ta pozornost od vedená od těla to není mání tělesnosti se na voditelným je nebo je v tom ještě něco jiného tak jsem to ze a dobře ano tak toto umí dobře že neví že to umíš ti to odpuštěno totiž když si studoval a jak se dověděl o zpěvem tak si musel jak se říká se štípnout a sebe velice často věnovat tomu studiu nepřemýšlel si kdo je ten kdo studuje nýbrž prostě byl si studující a s tím předmětem svého studia se s totožňovat do takový míry si zapomněl na sebe a o asi že si vstupující li prostě tím kdo do toho tak zabořen to proniká kdyby jako tomu tak nebylo tak to také do hlavy nešlo a měl si veliké potíže s paní veliké potí v tom mezitím kam vstupuje tolik na paměť kladeno ne dost to učí jiným způsobem než jak radím tak ten nemůže na fakultě bez existovat si myslím že není jiná fakulta v tom ten ostatní manžela ani takovýhle která by vyžadovala na člověka větší kvantum vědomostí než tohleto neříkám kvalitnější to ne a myslím že tedy technický zlosti jsou a matematikou kvalitativní šiva nevlatnist ale zaručeně kvantitativní to strašně moc si člověk a svých zoufat sem se to opustit a musí prostě to brát tak nějak řek bych nahlížením na věc bez ohledu na sebe jakmile by začal se litovat co ožím je a že to nezvládne tak si znemožní tuhle dostavuje dostat ale když na to jde jako že to být tak to bude tak to zvládne i při velikých kvantech ježíš kristus řekl svým učedních jinými slovy než to říkám ale v podstatě duchem toto kdo z vás může být jistější na své pouti životem než vy které vede syn boží do tvar může být trvalostí ší než vy kteří s ním tou cestou jdete do vás může bych to ostnů než vy který máte jistotu spásy když se zařídíte podle nikdo nikdo a proto od nich chtěl aby se s ním radovali a protože oni toho z přirozených důvodů nebyli schopni tak je musel hodit na zhranice aby se trošičku pověra i myslím že navštívili tolik vám je tu kolik zázraku von udělali do ta na těch bankeje oni oživovaly svoji víru v radosti nejsnáze radosti ze života nezná že u ješ svoji víru že i tam prostoty zisky z všimni se jak to rozroste že tam ty to je hlásky nebo s tma š nevim mrtvice nebo s tam že to vydává nějaký užitek že to jiným třebas prospěšných a že to doma tak jiný roz než ty to prosím neskrývají z usmívej si na to na pána boha někomu za to že to tak je ne abych si to radostí to není nějaký monarchie musíš představovat jako vy to oporou tak zaručeně to není trestající bůh který je přisoudil nějaký osud horší než mám a ty zřejmě tak prozrazuješ protože se nedostal na si myslíš do těch výšin který tady u vidíš nejde ti to nepřisoudil představ si ho je to někdo do pokorní čeká utíkali tím je otevřeš tak je to a protože to takhle je a ne opačně tak si nikdy nemysli že tam o chtěl nemiluje a že je v tobě skopičiny nikomu jinému ty mu zřejmě nedbáš příležitost aby vešel nemáš a lóže plníš svou hlavu nesmí sly nesmysly ty musí mít dycky záhodno o čem náš ještě na nebesích posice jméno tvé přijď království tvé buď vůle tvá jako v nebi tak i na zemi a teprve hledáš zdejší poušť naše viny jako odpouštím a tak dále zbav nás zlého na konec ano tak takový to řád musí člověk hlavě mít a takhle se smutný že když ti jeho jméno na každém kroku svého života tak je z toho velice radostný že to s udělat a on vstupuje při tom uctívání jeho jména vstupuje do nás ale v jasnou vlastním rokem že to o tom nemůžeme postupovat že je to on který vstoupil to je jiný vstup než normální tetě davu je tebe samo výš vstup boží poznáš že nejsi svůj že si jeho to on vstoupil víš takový vzácného vstoupí tak na sebe zapomeneš a děláš to co on tomu naučí výše když mu ne výstavy míšní co by mu udělal a obsahuje čas ze všech stran z nosu ovšem sebe zapomeneš na sebe takže nezapomeň že modlitba kterou on ti předepisuje je řád hodnot tento řád hodnot zachovávej a potom bude zaručeně a do protože jenom nýbrž i třebas to že je tu j o teta se v otčenáši nedostaneš než uctívání jeho jako otce který ustavičně rodí ten to znamená kdyby on nedbal na to existenci tak nebudeš ty ustavičně z jeho vychází jo tak za to musí být na každém kroku vděčný radostně věčný o těch neopouští on těstě neusadil hrobě ne si plný života a se dočteš jesudian ale neměl jsem a nebude tak dobře hodí a že je to pro tebe napsáno tak tento na to opačně než ty ubohý hříšní a na to jde jako nesoucí to se čím možný než tím em do tak je to přetaví tomu nevychovává v a protože maří na svou vnitřní podstatu ne na sebe všimni ale ta v níž state levým sám to je ta věčná individualita která je pravou tvoji přirozenosti to není na tří zen k naší dalek vnitřně ty či při daleko že někde na nebesích a jak ještě na nebesích to je ve stavu do kterého si netroufá že vejít když netroufá že vejít a tak mějte aspoň tu víru toho setníka nejsem hoden abys vešel ale řekni slovo do do přeju aby to slovo řekl jak je asi slovo řekne tvůj služebník zdráv bude to ten služebník to tělo to co ty považuje za sebe v tobě řekl to je závada že bychom o nemusel starat a kdybych se musel starat třebas jenom ten o sebe tak jak by si přáli třebas lékaři a nebo jak si přeješ ky nebo jak se musí č přáti lidem to že šípů sob myšlení tak jsem vyřízen v těchto věcech a při si nosním dokonale zapomenout abych se toletí mohl zabývat o sebe nesmí vyděděnce stáváme tři hodiny bych kdybych se začal litovat že stávám tak bych to nemohl dělat tak bych nezvládl dokonáno sem přeložil dva spisy a jeden se napsal takže to je můj úspěch ne to je zapomenutí na sebe výsledek těle výsledku že jsem sebe opustil že nejsem čí je sebe ve lituju ono to třebas toho skosí velké radosti těch lékařů že o pojatého spal tak dlouho to přeháněl ho to pletlo ale i se kalich do doby udělám všecko co mám dělat a to je důležité a tady nepotřebuju ani vteřinu delší a si potřebuju odbyl že to vy ste tady pořád jak on to pořád nej tak na dovolme kolikrát zadem vidím na dovolené a tady vůbec na tohle nejsem a to je jeho vlivem pochopitelně protože se mu dovolí aby to pili do mého života aby tam opravdu žil ve to musíš dovolit a bůh se nestírá to není žádný násilnost který tady nedává voda ovečku to dovolíš o tau bohu aby nebaví aby vstoupil jsem se doporučit znám jen paní ty a kdysi když byl papež napaden tam někde v potu lásku ne za něho se zapírala aby si u pána boha vymodlila jeho uzdravení obětovala něco ze svého života že a mělo to ten následek že se u dostavili životní těžkosti které dříve neměl tak při nejvyšší přiležitost kdy při že také svým příbuzným do plzně navštívil taky a říkala se modlím tak a tak dlouho v tom za toho papeže aby se uzdravil ale od doby se se modlím tak nevím čím to je ale i s tíha jedná na za druhou jsem říkal no to se vykladači vy se tomu pánu bohu hrnete do řemesla a myslili že on na to sám nestačí jen vás paní i dobré to že přejete tomu papeži u zranilo suma že za to modlíte to by taky nebylo zle ale to sebeobětí to děláte z absolutně špatně zase přivoláváte to neštěstí které minulo za tím toho papeže protože to berete zbytečně způsobem na sebe který to to na sebe nemá rád ona řekla jsem přestal dělat to co jsem měl rád že z toho se víš to co jsem měla ráda ale co všechno přestal dělat a a jsem říkal všechno špatně protože pravý se za pouští a v tom že něco se svýho života odbourány něco platného do svého života přidám aspoň k tomu si nic vyváženo nebo nedošli příklad když oni odbourali stav rodině učedníci tak přidali k tomu mnohonásobně větší pomoc bližnímu kdyby byli jenom odešli od svých rodin a za to něco nenahradili daněk neko celý ší ho ne tak by byli si na sebe přivolali jenom veliké utrpení protože chtěli tu spásu tak když ku pomoci a si zatím co obětovat tak buď to mu ubytovat něco a to jiného pozitivního přiroz vot ale také mohu jenom přidat a to bych radil něco podivného do seho života s dočasně nechce ale covi že užitečné a co vy ho to ale dělat a udělat to ne prostředek nýbrž jako obětinu za toho člověka na kterého prosím nebo kterému přeju to bych za je prosil pána boha nýbrž bych to jenom přál mně často říkají že modlete se za my víme že se takový a takový a to asi bude nějakou váhu jsem říkal posla se modlí ne způsobem než ostatní lidé neříkám ani jedno slovo ale tak pod a teď se eště pustit do paní vznik jak se mi to je vlastně radil když od složit je co ve svém životě co vynechat a v to považuje správné odříkání tak do všeho života vstoupí být od toho utrpení pro ni ného tam není místo protože vy jste člověkem který máří plným životem jak nežijete do vaší kůry která je prázdná vstoupí ne co je nekontrolovatelného to dobrem že by taky špatné a nemohu zaručí že to nebude utrpení naopak spíš to bude utrpení protože nesete dobrovolně na někoho nějaké utrpení nebo chcete to nest tak prosím vás paní i odevšad začněte jíst s a před tím a za toho papeže se modlete nic způsobem že dělejte něco co jste předtím nedělal a co považujete za velice duchovně užitečného pro lidi nebo pro sebe to jedno ona to začal dělat a ty těžkosti do života odpadli ale že se tu dělala všechno zase velice poctivě po a nesmíte považovat za okleštění života to nemá být žádném případě a že být obohacení života něčím co nepovažuju za odměnu nýbrž do čeho musím vyložit sebezápor obohacení život a dalším sebezáporem tím že zatímco kloudného poctivého užitečného a nikoliv z myšlenkou na sebe nýbrž když du cestou k bohu tak proto že hledám království boží že si přeju následovat krista nemůžete následovat krista hned jak on říkal v tom svým povídání základním předpisu dokud se nezapřete neboť se šlo o při zapři sama sebe hlasem že ano čili napřed do k tomu bohu sebezáporem to říkám jenom proto že jestliže by považoval za všemi sku koncentraci za sebezápor za něco čím by se mohl sám sebe obětovat bohu čím by se spousta obětinou ne tak je to v nejlepším pořádku samo sebou kdyby takhle bral koncentraci mystickou tak v první řadě nebude tak ti nebude a za druhé bude otravovat a za třetí budeš muset do toho vložit stále víc ze sebe aby ty to faktory přestali nepustí přešla výhoda otrava aby to nebo a to ne ale abys opravdu z toho udělal dobrovolnou oběť dobrovolně jak se s tom centra mystickém že se tam dobrovolná oběť opravdu jenom tak že s tím spojuju s tou koncentrací jak se je zdá myšlenku sebe obětován když by byl věřící tak by říkal pane bože se ti odevzdávám touto svou modlitbou neříkám za to chci království boží ne si ti odevzdávám touto modlitbou a teď třebas byl v tom neumím žádnou koncentraci tak se ponoří do klidu tím že myslím třebas tady na latu na to centro jak radil žiš kristus marie markétě marii markétě ale o tam je spojka lásky s bohem tak tam se mohu do toho je chásky dotýkám se tvé lásky a tu si no to všechno říká jenom to to říkám se co se vlastně děje dotýkám se lásky boží a chci se s ním spojit toužím do odejít toužím k tobě dej toužím milovat nebo chci abych byl schopen milovat tak nějak no víte jak to dopadlo jsem to co si přát devět let své z koncentráku a to jsem se ani erkennen modlil ale byla to přeci jenom správná modlitba protože jsem si dal se toho koncentráku a moc se tam odevzdat že to byla taky na taková předehra prostě jsem se odevzdal protože jak se se nechá prasete projev lásky boží když jsem byl mučen ne ale on to byl nejvyšší projev lásky protože o konečně zbavil sama sebe to nikdo z vás nedokáže při tomto vnitřním se dvě trvání se sama sebe vzdát to se vám najednou tam pohnout myšlenky nejde nikdy neměli o kde se vzali budete říkat a oni se berou protože vaše zaujetí není to dokáže tam hrnou myšlenky a zaplavuje tu víry vaší koncentrace to soustředění na boha a musí se buď ustat v tom a začít pozorovat své myšlenky šivu je pozorovat a nechat je odmlouvat tam vedla příval těch myšlenek ustane teprve potom pokračovat se v vnitřní koncentraci to je to platí o modlitbě do nitra jo to znamená klidně pohledu do toho svého nitra a s takovým důrazem že tam chcete patřit se tam set odejít do toho nitra k tomu bohu pro ni za ním a jakmile a začneme civět a přestane mít jistotu že se svou vůlí pán odebíráme tak vůle je není podchycena my se nesmíme zbavit vůle která je v pořádku jenom vůli která nás vede nikam jinam se musíme zbavit ano ale ta této vůle se zbavovat nesmíme a to vůle musí být zůstat zachována myslet musíme ji hledět dostat od sebe k bohu která ta cesta je od sebe k bohu nikoliv nazpátek zase chopí když si za to něco přeju tak to je zase od boha k sobě rozumíte takže kdykoliv za to získáte nějaký blaho vnitřní blaho tak se vzali odměnu svou a k bohu se se vůbec nepřiblížili a tomu se kolikrát zabránit takže vy to blaho musíte upřímně obětovat za se bohu do téhož centra panujte politá vám tu blaženost to je tvoje tvůj do a tímto tvým se k tobě teď dostávám že by se vlastní ničím jiným nemůžete dostat k němu než tím jeho tím co jeho v slibný začátek kdyby se dovedl obětovat svůj blaženost sve uspokojení z této koncentrace tak byste navodil správný stav bohu že totiž byste jeho silou začli k němu jít jeho zarama milosti ne svou vůlí s začít zaměňovat svou vůli za něho na jeho slibný začátek nakonec ve vás a jeho vůle ta slova dnou kokrétně řečeno že ta jeho vůle by vám ukazovala směr vašeho života a kdybyste se jako v tom předškolním věku a když toho kdyby se toho vliv jako poslušny rad by se podle toho tak by to byla řekl rádce lavinovitě narůstalo ocit a že se ocitli jako v sedmnácti letech předvádí boží to je zákonité tím žádná výjimečná protekce někomu se stane každý kdo podle tohoto receptu postupuje tady dostal do pak poznám že jdu k bohu a necivím svět a musí poznat co je to naše se to civět když nikdo čeká na rohu na svou milou a uvědomuje si že na čeká tak neciví když si tam stojí a si neuvědomuje že na čeká nebo dokonce otráven že vona nejde tak že otálet to nechci to nadává ale když nadává ale nemyslí že tu milou nýbrž myslí na to kam vyšel jaký náhradní program mysli zařídil nebo takový nebo prostě měl jiný myšlenky neměl představíte s v míle tak by ti vyložena civět na různá taky čekat a ježíš kristus říkal pletete a bude vám otevřeno si neotevřete bude vám otevřeno to není tvé když třebas začnu mít touhu k tomu bohu se odebrat tak tou touhou sem zaklepal když přestanu mít svým místo abych chci věl je lépe když za něco jiného užitečného jakmile začnu mít se touhu se k němu odevzdat zase za klepám rozumíte zase se soustředím třebas do toho nitra jenom vteřinku a to může být několikrát za nemusí to nikdo ani pozorovat ani ne napsáno že se musí půlhodiny někde ležet v klidu to ne to je nesprávný způsob a neuznávám v tom koncentráku nikdo neměl možnost se do nějaké polohy položit jak se předpis logicky neměl možnost třebas se hnout z pozice na kterou si lehl a neměl ani zevního ti du byl pořád ohrožován ale jakmile se necítí d ohrožovat nebo jakmile se zračí opařovat ale a těch od toho nebo záštitu tak ta upřímně šel k tomu bohu jak se soustředil tak to mělo nedozírné následky dobré daleko lepší než moje koncentrace do devět let protože bylo to nutkavé že ano poutanost byla větší