Karel Makoň: 84-19A-K (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

a vlastní ho to podala tak život s teče těžký viá tedy žitému tvém to byl život není říkej si toho zhora do a to bude zvo nad níž chápete to takhle je ale na život je těžký tyto nechá protože máme tělo zdravé ho máš mračen po tomá život těžký kobří klad při a tak dále prosím vás chápete že měřit ale to je vedlejší sebe omlouvá se a to není vedlejší vás vás nechám se dále omlouval vás nechám takhle spát ježíš kristus ukázal podobenství svého života kdy nechal učedníky usnout dříve nenechal usnout než v zahradě getsemanské že těsně před svou smrtí on se tam za ty tři a oni mu tam usnuly oni napřed budil mu usnul a on říkal ani tkví nedokážete stát za mnou a podpořit těžké chvíli kdy du na ale že nechal spát a oni to klidně přestali co tím chci říct spolehněte se při tomhletom své dobýván svého nepravého na své schopnosti k rozhodnou okamžiku usnout jako by nebyl pohy jenom na tu svou pravou dobrou vůli kterou nesmíte nikdy opustit a ta zní tento kalich bude si si to otče přát vyplý to neznamená že bych te přimluví trpně ale jakmile jednou pochopíte že jinak to kupředu nejde než sebevzdáním tak musíte dobrovolně sebe opustit to se dělat jinak než ne vás někdo třebas obírá o život nebo ohrožuje vaše vědomí toho o tom o světu nebo vede bere vaší kadidla jinak nesmíte na to čekat do nastal modlit to taky dočkat samozřejmý a to v okamžiku smrti zaručeně ale do spojte pravý a směl nalíti kteří to dosahnout víme z okamžiku smrti aby o tom neříkám mluvili jako ale aby ho to mohli zvěstovat pravdu že život věčný je s něco skutečného co se nikoliv dosahovat ale co nás může přemoci a kdy nás tomu že přemoci když k tomu dovolíme aby se to stalo ten ježíš kristus musel přemoci své učedníky zázraky zázračný šiva součinosti kdyby přilévá přednost před veškerým ostatním vědeckým oborem viděl zázraky na každém kroku a k tomu příležitost tak by opravdu se mohl klidně uvolnit jako ten rada ano e na něm velice dobrá vlastnost uvolnit pro pochopení že bůh to jdi a ta síla pravá pochází od boha ale nejsme tady přírodním věcem pochopitelně máme takové neutrální činnosti před sebou které na nás ten nám tohleto neukazuju let je neutrální činnost při kterém se člověk nemůže projevit ani jako dobrý ani jako zvíře k člověk který prostě něco dělá třebas ozvala obálky vám taky reální překladové v tom že vidět v tom může vidět se to třeba razítko třeba taková to neutrální činnost člověka vyčerpá vyčerpá dříve než činnost která můžu vědomí a to dobro bližního a přece většinou takové činnosti musím dělat tam tady někdo řekne kolik musí vyplnit že bych se vším třebas otazníkům které nikdo nebude číst a musí zanedbávat přitom své vlastní povahy který by mohl být prospěšný nemam vyčerpává se tím o tíži vyčerpávající tak bych vás něco prosil jestliže se neosvědčí na v dobré vůli jít za bohem tak budete muset pořád poradit kovat obaly protože to bude to nejlepší čeho jste hodny protože přitom aspoň budete zaměstnáni nebudete civět na se od vás abyste necivěl aspoň nejdete kupředu ale jestli se přímé úkol jít k bohu nepatři sobě ale pak při jemu tak ty obálky nebudete zasívat a nikdo mi nepředloží kralování tedy po dobrým k tomuto vědění při a teď začínám vykládat ve nelineární způsobem chápání když dočerpá všechno co se lineárně pochopit jako teďka slina tady chápete tak pak musím přistoupit přístupem si takhle to eště tu pořád mně není brát to co se mnou děje vidění této skutečnosti jako řek bych výstřelek jako vybočení z normálu jako extazi a vyklá to co tam bude dál jo co si doufám přečetl a jestliže to považuji za nenormální stav todleto tak ještě rozumně může víc je by si měl normálu dostat musím totiž předpokládat satem že o ničím víc než tělem přesto říká že jsem víc než myslí která myslí ten svět taky není něco vymyšleného že na podkladě tohle pán ne mysl a tam je moje pravlast sem to mohu předpoklad k tomu že by ji po to je z a od vědomí napřed jako vy potest udělala a to do stavět jsem si tam byl tuhletu hypotézu vám to potravě mu samo sebou číslo takhle to ale vedle bohu že jak toto vybíravý tak hned za všemi prostředky které jsem dispozici a tu si říkám že tohleto nemohl nikdo vymyslet to žádná mysl a nikdy by toto hlava jako nemoh dohromady tak to byla nemysl ta může tedy něco víc než může mysl než se mu že přejí členi a rozjímáním dohromady si pak bych taky nemohl touto metodou se dostat dál než vy tím přemýšlivé zalita někdo přemýšleje zvýší svou postavu o nějaký centimetry on to řekl a jinou víru to nedokáže přemýšlení se to nedokáže a ty tam ukazuje čím se to řeka že dokud nebudete jako je z maličkých těchto nevymete dodat nebo co to semena vlně kdy vaše dětství v ještě neměli ten rozum kdybyste tudleto všechno nepochopili teď ale máte být nejmi ale jako dětmi jako děti to znamená z pochopení které máte musí být cesta nazpátek do vašeho jistých o smyslu že to bude ti tví osvícené tou cestou kterou to prošli tím nemusíte být domy ale jako děti v tom smyslu že budete vaším s otevřeno nebude plná předsudku je to to je jediné z téci my víme za všechno se zase nám hodnou bůh se o tom že to jediné není neříkám že je tušíme nějakýho boha ale se že prostě nejsme na konci svého vědění žádném oboru že každý obce v začli tím že pořád přes různé překážky se ubírá kupředu deše to je ten proč bych tichý spis myšlení ke kterému a bojuje on v tomhletom nevidí řešen že bych šel za tím a tím pokrokem to co lidé na s zažívají o krok to není pravý pokrok pravý pokrok je v tom že něco v nitru toho kam dosud neví a nebo ocasem je něco co je víc než ten zevnější podívám li se napřed jak on říká vidím že všechno z nitra roste na venek nitro semena roste veliký do ne nějak od očku to roste směrem dolů to na nebo napřed se udělal nějaký obal potom na rozložen roste něco z nitra tak je to v celé přírodě a to je pravá přirozenost lidská taky se taky součástí přírody je tím se do míry oddělovat od tříletém něčím jiným něčím zázračnými také z nitra rozené navenek čili odeberte se do svého nitra a tím je cheset pochopitelně a setkáte se tam sou pravou podstatou není způsob jak vám to mohu říct svatý pavel to dobře pochopil a jediný on to vyjádřil svých epištol proč a jediný on protože on pronásledoval křesťany dával je zabíjet a myslel si letí do umem že je to správné protože nějaký zasvěcen gamaliel mu říkal že to jsou odrodilce a ten ježíš nebyl by sice židem ale nebyl mesiášem neboť nespojí li to a to a to on to věděl co nesplnil v mohli totiž pochopit ze splní ořech no protože nechápali symboliku jeho života on to než bude doslova tak a ono to bylo symbolicky tak i to zrození v josefa bylo symbolické jsme se vykládal když ho to nebudu opakovat a to se to nechápali tato nechápal ani žák toho nabalila to byl pavel a protože byl to výtečný člověk ten prodělal starý tak věděl ten na maria že bude mít v tom pavlovi takovou záštitou že bude i třebas vraždit a to by bylo abych to hezké sám nevyvraždí taky a vraždil a byli předám sem a tam zřejmě damašku byli taky křesťan a tady damašek aby tam taky vraždili a najednou ho se mu zjevil kristus a říká mu šavle ty se mně protivíš si vybírám za svého apoštola i do damašku a tam se doví víc do doby nebudeš slyšet a nebudeš vidět dokud nebo razí do toho a toho domu k tomu a tomu člověku byl mnou abych vám a co s tebou dělat a to při tom pociťoval že toto se událo v jeho nitru se z nitra něco narostlo ti to byli o ty viděli že jenom spadl o potřebu dokořán a tím také když se jich to potom později zase slyšel a že se se viděl co jste viděli při tom celá se nic otisk nevěděl jsme co a blábolil si že máme dovést tam a tam do damašku zaseje to dovedli tak je tak ptám vedeme nebo se dovedli a šanu tak detailně říkat no a ten dotyčný křesťan mu říkal ano kristus těl ke posila pokloní se mu hluboce a říkal se nitro se narodil kristus věčný život vědomí věčný život protože si poctivě zabíjel křesťany si měl opravdu touhu jsou ti pravdě před se o své pravdě to nebylo to belch nepoctivosti a tak budeš ne větší těch učední oni taky byl a protože svatý pavel věděl že ništha není z něho nýbrž všechno je od krista tak říká či se mužích jsem vrazil přestal o směry to všechno se zrodilo v nitro prosím vás všecko se radí uvnitř čili pochodní by měl být tím pravým prostředkem ne násilí které se klamu dostali tam vede tak teď bych řekl je to hezký jsou před se do nitra ale v tom že říkám soustřeď se do nitra hledám své vnitřní pravé božské věčné je veliká chyba v tom této radě obsaženo v tom že říkám do nitra protože odkud tam pudeš odtud zvnějšku do nitra a tu platí to co řekl a o tom krajní letu sestoupíš na jen ty metr o věžě dnu část géte bych tak řekl a o tam nebude okruhu část ústa taky nebude projde s celým tělem třebas a bůh tam zase nebude protože si na to šel zvnějšku do nitra pak se nemůže kdybych radu kradl lpět byste nerozuměli tak byl leda měla soustředí vnitru pošlapáno tak jak se mu ho de když tam když tím krásnou nějak tím sestupovat skalnatou být za ambice a se v tomto světě jsou vyje domy a svatí jenom nejsem co bych si předstíral se tam svého si vědomá nechat pro toto nemůže uvědomit tak bychom tikot přemýšlet ce na tom zabalí chybu na této rady ježíš kristus říkal že je si pozor a ž vodejdu tak vám budou říkat království boží je tady nebo tam nevěřte to znamená doby taky říct království vašem nitru a obecně řekl naříkat mně tady nebo tam to znamená je špatným se pečeť nevěřte není ani tady a ta království boží je mezimi tady je mezi vámi ne někde a co to jsem byl na mezi vámi nebo ve vás ještě tak to se řekl je to stav králoství boží je stav jestli mysli pomáháme soustředím sem doprostřed proto tak je to pomůcka kterou poutá me svoji pozornost tele zapotřebí ze začátku ale k ničemu víc nevede než poutáno or ale vězte věřte tomu že to království boží není v čase a v prostoru čili nemůže být jak se listině že by bylo tedy nebo tam nikde prostota evou říct nikde včas a v prostoru není to království není z tohoto světa šestém že mi se celý vesmír pochopitelně věčně nemyslel vesmírový pojme ne tak není z tohoto světa ale je tady zavře jenom mezi vámi neznamená vaše pravá podstata váš pravý stav o kterém nevíte je to království boží čili to není tak na první pohled le na druhý pohled lehký předpis je to království boží protože vy ho nesmíte hat ani tady ani tam když se obrací se ona nebo nemohou o tohle prosím prostředek protože tím prostředkem vám nejvyššími lidské tělo tak proč bych to pomocí těla jaksi nehledali to dokonce správné takhle dělal to je o nabízí kdyby to tělo nebylo ničemu tak by se toho neměli to opravdu tělo ten význam abyste jeho pomocí se dostali k vědomí boha a k žádné jiném stavu než ve stavu ve kterém nyní žijete se tam nemůže dostat protože nic jiného nemá k dispozici všechny ta sražení schopnosti abych vás tam mohlo to dobrali budete po smrti tak nebudete toto tělo takže se darované oprostí od pana a proto že tam do věčnosti se zastavte odtamtud ano že když kristus nelhali říkal dostati ten se život do toho statí poměr nalezeného do hledá ztratí a donutí ho ztratí no prosím takže teď tedy to nese by měl se rozezná který znamená hledat to království jak se hledat když to není nic co je v času a v prostoru víte vo ničem to ve vás vědomě je a není v času a v prostoru a řeknu jenom jedno slovo o samosebou oddělému si slovo existence se na vyslov poznání řeknete ale to všechno je taky tady vidím vlásku kolem sebe to všechno je lidé poznávají to všechno je taky tady a existují to všechno je tak přitom a přitom proti tomu kantorovi existence a pak na vás podstatě je bezčasová to zdroj jsem se svůj to v tom žijeme to ten petřík bezvadně pochopil nebo těla řeholi ale není plamenomet vy ale svůj pramen ze kterého to pořád všechno plyne či existence jako taková kralovství boží a čeho se dělo pinet je to není ono to je něco to je do pohybu daná podstata poznání jako takové je také království boží prosím vás tady mluvím z vlastní zkušenosti i o existence vlastní zkušenost nebo když jsem najednou poznával co se to by za celý živ o nebo ho nestudoval nemohl kdybych měl hlavu jako nejlepší vědec osvícení po dva tisíce osm set a on je obaleno zašívá procitl jak to čtyři že tak tak ta budí toho blázen ale tak by to nedověděl a jsem najednou věděl věci odkud tohoto království boží to přišlo proč pro za svýho života za že toho extaze je předek jenom tento svět a jenom tento svého a žije a to se šlo a takže vy to království to opravdu v sobě máte je i v podobě poznání bych odbývá si ho se přece tak sem potravinového jiřího došela o sebe a záleželo mně na něm aby taky získati cnost o a von lapen jiná země i kalich víc než za devět let a svatá terezie říká poznal jsem jednu je ty ses hledá zatím nabyla většího postaví neskáceli svý osmnácti že hle o tom nespekuluj říkal to je věc milosti bych ji napravil daní nebudu této by bylo marné věcná tak tu nestřelí nýbrž řeknu za tohleto tak jak je to s tou milost to milosti je to takhle se otevřu tak tu zákonitě je a co si neříkala jinde lakomec takový je vírou se lépe životopisu říkal si kdykoliv se měla ze svého duchovního cvičení nějaký hmatatelný užité třeba jsem pociťoval a blaho nebo li nebo vy to prostě šlo a moje modlitba tak to nevynesla tolik jako vy mně to nešlo a když jsem měl utrpení spojené že jsem z těla patři bylo by to nešlo jsem přes to vytrvala znamená abych sem se vzdal sama sebe to říká strast to říká všechno takle by pohromadě aby nikdo nebyl veden na scestí a to je ten zdravý návod tohleto to je výborná že vám to nejde tak a to otce rozumím jak rozumím tomu vědění s božímu jak vím že to není že před nemilosrdné a to ne vynucování milosrdnost to nemusíte vědět protože vám řeknu nestačím si přát abych byl co možná nejvíc nevědomí protože vím že větší míru vědomí pýchy bych bych nepracoval do bych se mu proti že by se proti duchu svatýmu to taková versi hranice vědění nebo poznání které a při své nepatrností by více nezpracovala bych nestačil bych to házel svým byl pro od a abych to vyvracel to znamená bych se podle toho řídil tak i ano a podle poznání podle kterého se neřídíte a poznání ale zase neříci to nemůžete mít vědomí buďte a o tak nemáte čili by se v prsa a stal vědomí tak to není vinen nebylo pána boha nýbrž tím je vinen váš ta vašeho napravit osobní symbolika šla život jak se s nevěděl s mnoha spisu před tím s do minulosti aspoň kým že vystopovat židovském a od a do města u vystěhován abraham a s jeho jménem do palestiny je zajímavé že vždycky de jednu a tutéž s na všech stupních vstup do neznáme oblasti panna maria neví travou že stát pro něco nový nového ježíš kristus na kříži za se neví proč ho otec opustil že a tak dále čili tam se a takových momentu vy na se pořád a tentýž moment že z toho co mi osobně velice známe se vymanili do oblasti nebo do úrovně vědomí kde je mi všechno neznáme to je vlastní podstata toho od osobní ale jsou tam ještě nemáme ty které to to se mění jiným způsobem podporují tak teďka pomozme stě o tomhletom jestliže ani vstoupili do palestiny tak tam vstoupili do země kterou neznali ale nám se spoléhali na ten slib hospodinu že tam je bude chránit pokud byl dělá okolí pro tebe a pro každého kdo ještě v sobě nezrodil vědomě život boží je důležité aby to po nich opakoval protože ježíš kristus nám ukazuje že tím oni si přivodili to narození ježíše krista uvnitř národa čili co platí ve velkém platí daleko snáze v malém a kdybychom šli ještě blíže a podívali se na ten starý zákon v podrobnostech tak bychom řekli dalším takovým bodem odosobním bylo že tomu národu byl sdělen řád řád hodnot jenom baví bude ta a ta dál to desatero zkrátka a ten řád byl postaven na víře to je důležitý aspekt celé cesty čili předpokládá se že člověk musí začít s vírou se nemá o ničem jistotu že mu nezbývá nic než aby vírou se dostal kupředu samo sebou cesta vírou ta měla kruté následky protože vyhraní vypadá někdy je silná a když upadla tak ten národ šilhal pojem kultura a po blahu jich národu například vedlejší féničané co tam vedle nich žily to byli pohádce proti židům to byl bohatý na nedomnívám k oblasti ty samo sebou dělali potíže ale ne tak velké nabyli o vyplývá prostorový národ to byly obchodníci a ochotní své dobře vědom že v míru ten jeho převedení kupředu a tak tiché taky okolními obrovsky takto zase dostala hlavně do styku řeckou úkolu to je vidět na tom co tam stav zákoně se píše a je vám možná známo že pro řeckého boha byl jeruzalémě takhle okrsek který i tam řekové měli pro uctívání svých bohu a šidí to trpěli protože jim šlo právě o ten obchod se řeky oni nebyli obchodně založen i tehdejší bytost becky a získá národ ještě bych chtěl říct na ten začátek jednu vžitou věc tak historie toho národa začíná bojem a byla a kain že a kam přemáhá abel to je zajímavé po stránce že by se podíváme co do obětoval tak zjišťujeme že by vítěz ten kdo svou obětí prozrazoval že bude zemědělcem a byl poražen past ve čili a to taky tak napovídá že tehdy se přecházelo do spasen ství do zradě ství s otcovství do usedlé společnosti totiž takové stěhování někde z mezopotámie jsem do zemi netrvalo nýbrž mezi tím ten národ který byl tam usazen tam někdy městě ur musel se stát kočovní národem na mnohá možná na desítky let než se usadil někde v palestině oni původně elitě seděl ti ale potom starosti otcovy národ a potom zase se usadí li co se věci znovu no ale tohle takového a zajímavá historická reminiscence teď ale ten abraham byl v osobním styku s bohem a ten si udržoval za dvojnásobnou cenu jedno že sám poslouchal a druhé že k poslušnosti vede vedl syna když se mu nepodařilo získat pro tuto poslušnost jeho národ tak se musel míst kde mu před tím hospodin požehnal stěhovat máme tak takovou takový případ a veden co doma a komory opravdu velice přísné ale to jak se všímáme dodnes také přísné do se tu cestu tak je to s ním podobné jako svou zkuste si dělat jogu a pak opustit jak jsem vám to bude stále to třebas to co dělal tady antonín není vůbec ještě do zpracovam slu ale chtěl to tady vynechat jsem a hle napomenul aby to nedělal protože by to mělo nedozírné následky i když jde o takové jenom začátky jogy tak i to nese následným se to opustí a copak tahleta cesta která není pouhou nějakou aha která je ukazoval a tam v tom starém zákoně nýbrž to je ukazována tak se vám na jak se docílí vědomého styku s bohem nebudu to všechno vyjmenovávat ale ten styk mohl být zachován jenom za těch okolností se nejenom ten zasvěcenec obojí tento styk zachovával s poslušností ale že přiměl svůj národ aby tu poslušnost a národ to znamená vlastnosti to je obdoba toho co potom ježíš znamená a vedle a poštou nebo vedle učedníků a tak když oni dodržovali více méně tu že někdy taky ne tak měli nesčetné příklady toho v dodržoval tak se dostával okamžitě do otroctví jiných národu když dodržovali byli svobodní politickým což byl základ jenom pouhý základ svobody ale ono nešlo o pokusu osob takové bych dobrodinné druhu hospodin dycky měl u nich v tom národě někoho kým se stýkal a jenomže tomu národu jako takovému to bylo nepříjemné že tam on takové zástupce také občas kamenovali ne bylo ničího by se mi podařilo ukamenovat všechny co o něčem mohli vědět hodovat to případě tedy a teďka se podílet jak království boží vstup ustupovalo jak to není je co předurčeného velice záleží na tom jak se ten člověk tomu chová staví a když byli roky tak sem se vstoupilo k nižšímu způsobu vedení králové vedl a to samo tou šel vedení období vedení králi a vy a tak dále a když potom ani to nestačilo tak takový izaiáš a jiný proroci jenom žalovali a látají plakali pláčem ás k to bych vám přál či nad svým národem proto a oni se přecenili oblomit aspoň tím pláčem a když c nemohli ničího dělat učím ten nám chtěl wei čem poslouchat aspoň lišky čili pro a tak se oblomil a přeci jenom to do tak tak daleko že ten ježíš se tam zrodil si vzpomínám že před tím zrod ježíše v mém životě jsem také si to odplakal od plakal jsem si ten způsob života který jsem před tím vedl bez boha to bylo v těch sedmnácti letech sice jsem také plnil něco co je správné asi jako ty židi tak do takové míry to znamená ale poslouchal jsem zákon tedy bych si byl sám stanovil nýbrž který mně byl stanovém tomu že každý z vás protože takový řád který si sám stalo vlna při a se trans mola takže kdyby to člověk poslouchal tak zaručeně se dostane do téže pozice jako jsem se do dostal kdyby k tomu ještě přidal nelpění na svých a třebas dobrých kdyby říkal kdyby si řekl že musí a přednost vůli boží před svou tak by si připravil dokonale cestu k tomu narození ježíše v jsem tohleto napověděl tak opakuju jenom že panna maria proti se s bouří že svolila ne tam vidíte dycky že jde o nějaké svolení na takovém rozhodnutí na takovém pře přelomu těch stupnů vědomí že dál volil zase vystěhovat země asyrské svolil potom poslouchat když mojžíš přestat dále panna maria svolila no a bych se eště malinko stal tohleto tohleto je zapotřebí aby člověk dělal než se v něm narodí ježíš snad by bylo dobře říct jako by to neska měl vzít na sebe podobu protože to je příliš mlha ve to dělal národ že poslouchal nějaký zákon nebo tak bych řekl že by bylo zapotřebí naší a co nově odstupovat od všeho co odvádí od boha tak se sám tancovat celý to obdoby více mi se dvaceti let před kristem že hospodě měl pořád k tomu aby odstupovalo aby se vzdávali něčeho co nato bylo velice příjemné co je odvádělo od boha vyprosil měli tím velikou práci víte že mojžíš se doba nahoru si asi na oni do jak se klaněli zlatému teleti nebo že to eliáš třebas musel zápasit s těmi kněžími a staly a musel zvítězit aby vůbec ten národ za ním šel čili to nebylo snadné bych tak řekl že člověk v sobě tu stránku toho eliáše toho mojžíše tu lepší stavu které ochot na poslouchat se taky tu strachu která není ochot na poslouchat a ta poslušnost v tomto období lidsky charakter jen jednou značně stejný dělat si to co jsem měl být a nedělal to se mi nelíbí přestože je to užitečné a správné třebas poznávám ale nechci to dělat když se trváme na tomto principu tak ten ježíš se nemůže narodit kdyby to maria ještě v tom posledním momentu a řekla mi by se to nelíbilo kdyby se země narodil to vidí když muže nepoznávám někdy vyhnali ze společnosti a ta dal to se mohlo stát tak by se byl tedy s navodil bych ještě řekl tam při tom v tom doví před narozením se krista existuje příprava vzdálená příprava blízká to platí o každém stupně přípravou vzdálenou rozumím to že poslouchají nějaký zákon a příchou by bylo že se odevzdali a rozhodly odevzdal ho takže dejme tomu to též jedno poprvně dělali v městě ur že se rozhodl jít do palestiny udělala potom podle vším čase po těch tísní set let těch na maria a potom bych to moh los pracovat nevím jestli bych se měl zůstat tady ale pro každý stupeň je tam přesný návod co se dělat takže nemůže být člověk na rozpacích co by měl dělat návod ruce a eště kousíček to popotáhne ovšem není na tom něho to poznávací zatím rozumem a on se o aspoň o se tohle a hry toto do výše dostane buňce a to je symbolizováno osvícen nejsem svatý se osvícený rozum a ten josef poslouchá přestože mu to není milé a musí se zříci jistého postavení které třebas v tom betlémě někde tam takže on musí odejít z dosahu rozumu jako před tím se může uvažovat čistě rozumět to znamená my tomu dneska říká ne podle valné ar tak teď co musí dávat přednost aspoň u těch rozhodných okamžicích tomu vnuknutí které sekrecí kdyby svatý josef nebyl přivolil ale byl by popadl tu pannu marii s tím ježíškem a na odebral se do z dosahu rozumu a kdyby byl pořád usuzoval jenom lidsky rozum rozumně rozumově tak ten rozum herodes je zničil ale že se neomezil jenom na to rozumové uvažování a odešel z dosahu rozumu se k důležité tak tím se pomalinku ten ježíš přibližoval k tomu jordánu řeknu řeknu to bylo to byli první kroky ale přeci jenom velice důležité nezapomeňte jakmile se u vás objeví nějaká intuice nemusíte ji hned věřit ale přesto se jestli vás dobře vede dejte na bezohledně semena ve shonu na sebe když byste aspoň trošku poznávali že by to mohlo takhle být tak se tohleto zařiďte se tak není k li o klamání vlastní nějakou představou nic se nestane tak velké utrpení z toho pocházet nebude buďte bez starosti no a když ten herodes když ten rozum tedy zemřel to znamená když byl podroben intuic tak se mohl vrátit nazpátek ale se nevrátil do betléma nýbrž se navrátí vlak do nějaké dodal ne obce odtamtud několik kilometrů do nazareta protože je to zase symbol toho že člověk nemá pět na rovné půdě že syna přestože je pořád na zemi a nohama na zemi si na takové místo a ke by neměl takový poměr řek bych sobecké lásky trošku se si musí sednout na trávu to znamená přesazeny trošku musí být odpoután od země malinko ale trošku musí odpoutat od země se na holé zemi co by byl betlem a může se dít ne v tom nazaretu to není zem ze které vyšel z to je trošku víš je dobro znázorněno jiný než způsobem to takový detail nebudu brát ale teď je zapotřebí dál ne povaha společností která mně umožňuje abych mezi nimi žil nýbrž od stroj učiní ježíš kristus dokonale odvrhoval dokonale byl spokojen s tím co společnost na něho užil taky nebylo třeba něčeho obávat protože nejsme si tím zemřel a někdo mu připravoval půdu a to byl svatý jan vtipem se je zastavit ještě