Karel Makoň: 84-25A-k (přepis nahrávky)
Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně,
může však obsahovat chyby a nepřesnosti.
Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.
že
svou
vůlí
že
jsou
li
nebo
se
od
nedosahuju
a
nebude
stahovat
a
že
on
to
přestupuje
líp
než
kdybych
zasahoval
eterická
vůle
když
mi
nikdo
vzal
a
na
za
mě
líp
než
já
bych
svou
vůlí
dokázal
jednat
dokázala
jednat
padat
a
o
zemi
slyšet
že
vlastně
nemáme
vůli
boží
a
že
jenom
vůle
boží
ovšem
rozhoduje
na
sem
říkal
ne
to
už
je
tady
podle
vašeho
názoru
existovat
nějaká
hryže
která
vás
a
odstavován
stranou
vaši
vůli
tak
tak
posilovala
vaší
vůli
a
to
lepší
protože
ta
umožňovala
abyste
žila
a
abyste
to
co
si
přálo
žít
ne
abys
ovšem
vlastními
prostředky
se
nedokázala
si
ten
život
prou
žit
a
proto
muselo
nastat
celá
že
tak
zvaných
režírován
č
věcí
aby
se
ta
operace
povedla
abyste
dále
byla
živa
na
hezkou
chápe
že
bude
několik
i
let
ještě
živa
aspoň
několik
let
to
už
neměla
být
tak
se
mi
říkal
nebo
psal
prosím
vás
buďte
tak
dobrá
a
věřte
že
žijete
na
všech
úrovní
vědomí
a
jestliže
si
přejete
aby
se
stala
vůle
boží
aniž
víte
já
tak
se
chováte
jako
panna
maria
něco
nového
ve
vás
po
stává
životu
to
vy
považujete
za
režii
ne
té
ve
vás
to
je
ten
věčný
život
ve
vás
připraven
vy
ste
strůjcem
toho
v
té
své
budoucnosti
vaše
vůli
tím
podpořena
co
se
s
třebas
beznadějně
přála
stává
se
skutečností
protože
jste
našla
způsob
to
odevzdaností
bohu
jak
oživit
v
sobě
jeho
milost
dát
průchod
jeho
láska
jeho
a
čeho
tak
to
nepovažujte
za
leží
nýbrž
to
mohla
maximálně
nazvat
výjimečným
brodem
jeho
lásky
to
ano
ale
upozorňuju
vás
na
jedno
že
byste
tím
dokonale
nevystihl
celou
pravdu
protože
byste
do
toho
také
musela
vložit
sebe
už
nám
pravda
řekl
jakým
způsobem
jako
ta
panna
maria
staniž
se
nepronesla
tvého
neví
tak
se
to
může
stát
to
nebylo
zbavení
se
vůle
té
plány
marii
potíže
ní
své
vůle
vůli
vyšší
ale
teď
co
se
dělo
s
tou
pannami
ona
byla
oplodněna
a
devět
tisíců
trpělivě
čeká
na
to
narození
toho
syna
božího
prosím
vás
tak
dostal
do
nepovažujte
za
méněcennou
činnost
hospodáře
země
děl
se
kterých
zasadil
semeno
to
s
tou
dělá
to
odevzdaností
jak
už
to
odevzdáte
do
země
a
teď
nešlape
po
té
půdě
nýbrž
necháte
to
odpočinout
až
k
už
je
nos
klíčí
to
je
také
činnost
sice
trpná
ale
neméně
užitečná
to
teď
děláte
takže
tím
se
vaše
vůle
nepozradil
tím
se
jim
jenom
dal
správný
směr
teď
to
musíte
nechat
v
klidu
pokusím
se
tu
to
skok
to
citátu
z
řečeno
že
skrze
ni
my
tím
činí
poznali
vosk
krize
kterou
budou
pustím
otcem
missi
tedy
povídavého
jo
se
toho
nejvyššího
tolik
chápe
která
v
vynaloženo
řečí
měřit
jmenují
a
tady
ukazuje
víš
v
tom
že
to
má
být
to
si
tu
při
spojovací
čit
nejvyšší
o
nikom
souvislost
mezi
celým
tím
závěrem
to
démonem
vemem
božím
který
vede
klade
tak
a
tak
to
tě
uniká
víc
jak
se
tomu
přelstít
čili
tady
chybí
tomu
dotyčnému
jak
se
semeno
přecházet
kráse
ve
funkci
spojovací
řekl
jsem
to
po
tobě
dobře
ano
tak
skrze
jméno
přecházet
k
lásce
jsou
spojovací
a
když
zřejmě
u
tam
nějaký
recept
já
ten
utajit
děl
se
budu
opakovat
histori
ježíšova
života
a
teprve
pak
vyslovím
nějakou
definici
ano
a
než
se
pustím
ještě
protože
máme
času
jak
se
zdá
dostat
dá
se
taky
než
se
pustím
do
toho
jak
to
bylo
s
ježíšem
tak
vám
znovu
řeknu
že
obdobně
to
je
s
každým
z
nás
tak
dejme
tomu
já
jsem
se
modlil
bohu
devět
let
o
větší
lásku
k
němu
která
by
zastírá
lásku
k
sobě
ke
k
tomu
člověku
který
se
o
tom
modlil
a
ke
komukoliv
jinému
tak
byla
větší
žáka
jakákoliv
jiná
dopadlo
to
tak
jsem
se
ocitl
v
koncentráku
kde
jsem
vůbec
nepociťoval
lásku
boží
že
jsem
byl
od
ní
úplně
oddělen
a
kde
se
mi
zdálo
že
co
chvíli
budu
muset
umřít
a
že
celá
cesta
bude
v
niveč
obrácena
jak
víte
nestalo
se
to
naopak
vezmi
si
ty
učedníky
páně
estliže
voni
mu
věřili
a
ve
jménu
otce
v
jeho
svého
silou
prováděl
skutky
lásky
a
teď
už
je
nemohli
provádět
protože
přestali
tohoto
utonul
věřit
tato
síla
umíral
na
kříži
potupně
nebylo
jí
pomoci
když
někdo
a
lístu
zaslechli
řekli
tomu
ježíši
si
lisý
se
vstup
kříže
máš
tu
moc
nesestoupil
čili
to
si
odvodili
že
nemá
už
tu
moc
všechno
ztratil
že
i
jeho
jej
otec
opustil
li
se
ale
to
bylo
v
nejlepším
pořádku
v
takovém
pořád
jako
já
jsem
se
mil
do
vozu
vším
pořádku
protože
nezapomínejte
že
ten
recept
zní
jestliže
vy
budete
milovat
nebo
si
myslet
že
vy
milujete
tak
k
lásce
boží
se
nedopracujete
nejste
to
vy
tří
myje
te
je
to
ten
který
za
vás
na
kříži
umírat
věčně
umírá
na
kříži
vás
kdybych
vínku
přestal
tak
vy
nebudete
schopni
milovat
protože
věčně
umírá
přátelé
tak
nějakým
způsobem
už
byl
k
té
smrti
připraven
v
době
kdy
ještě
s
nimi
chodil
to
už
on
věděl
že
umře
na
kříži
pro
něho
budoucnost
byla
přítomnosti
a
tak
se
dlouze
rozebírat
jako
by
byl
už
za
ně
na
kříž
vstoupil
protože
on
tomu
rozhodnu
že
ani
vstoupí
tak
takže
jako
by
to
udělal
když
někdo
rozhodnut
k
něčemu
že
by
to
udělal
jako
by
to
udělal
já
dobu
pozorně
začátek
celé
ten
histori
bohu
kdy
abraham
sice
nezabil
svýho
izáka
ale
protože
ho
odevzdal
lásky
k
bohu
a
chtěl
ho
zabít
lásky
k
bohu
už
ho
zabil
čili
tady
měli
pochopit
že
i
když
nerozumí
tomu
jaká
je
v
tom
láska
že
nechává
na
holičkách
tak
teď
už
by
měli
vědět
že
já
chce
aby
ztratili
sama
sebe
i
s
tím
nejlepším
co
malí
že
dokud
něco
malý
tak
nemohu
pochopit
tu
lásku
a
nemohou
tou
láskou
vytrženi
to
jméno
boží
který
představuje
ne
vrcholnou
lásku
už
pro
ně
neexistuje
sice
existovalo
protože
s
tou
mírou
odosobnění
stačili
na
tím
víc
na
ty
zázraky
ale
na
další
to
tato
vysoké
poznání
už
se
stačili
a
na
tu
lásku
všestrannou
také
nestačili
a
případu
dovedli
vyřešit
ale
pak
už
na
to
nestačil
takže
ježíš
od
nich
chtěl
daleko
ježí
ho
osobně
a
to
bylo
že
ztratili
víru
in
ději
v
toho
ježíše
krista
no
tak
prosím
když
se
toto
stalo
tak
on
mohl
znovu
začít
v
nich
působit
kdyby
se
bylo
to
co
nestalo
a
ta
láska
nemohla
nich
působit
o
ní
kladly
odpor
tím
že
byli
sví
rozumíte
mi
ten
to
to
si
myslel
že
ho
miluje
toho
krista
i
oni
si
oni
oni
za
mě
voni
se
začli
míli
v
tom
že
že
to
je
na
věku
jim
dané
ta
schopnost
léčit
že
že
to
je
bych
vlastnost
on
si
to
heratu
a
když
teďka
viděl
že
ani
jejich
mistr
ku
nemá
schopnost
léčit
sám
sebe
osvobodit
tak
stati
li
i
to
víru
jinak
to
nešlo
prosím
i
na
to
nešlo
když
to
přivlastnit
takto
muselo
víc
za
to
všechno
co
si
přivlastníte
brva
za
to
kdo
hledá
svůj
život
obecně
řečeno
ztratí
jej
to
platí
do
vše
podobností
do
každé
vlastnosti
do
celé
dvanáctky
a
říkám
v
té
praze
místo
jedna
nula
hledí
opatřit
oběvi
co
je
málo
tak
ten
zpomalí
budíval
k
už
napřed
a
do
prostě
dokud
tam
přijde
s
něčím
svým
oblaka
tak
tam
nic
nepořídí
až
bude
ničím
pořídí
to
jedna
nula
to
tak
ten
se
přeci
já
sem
to
by
to
měl
to
a
říkat
on
prosí
aby
ta
láska
otcova
zapůsobila
čili
zase
z
ní
jestli
si
myslíte
že
vy
jste
dokonale
milovali
než
já
miluju
já
vás
spasitel
tak
se
mýlíte
já
vás
nikoho
než
to
ti
já
se
za
vás
ustavičně
modlim
aby
to
pochopil
že
sem
to
musí
takhle
lidsky
vysvětlit
přeci
to
je
ten
můj
recept
když
se
mě
odevzdáte
tak
já
vás
neopustím
když
budete
se
že
vás
opouštím
a
já
ale
potřebuju
abyste
se
plně
ztratili
proto
musí
se
dočasně
statický
u
ve
mně
co
to
není
nemilost
já
vás
ujišťuji
že
za
vámi
stojí
ať
se
stane
co
chce
pravím
vám
maličko
neuzříte
mě
a
opět
maličko
a
uzříte
mě
tak
to
je
co
je
víc
měl
říct
to
je
jasné
že
my
nevidíme
uspět
že
by
mu
to
je
naše
netrpělivost
a
naše
touha
diktovat
pánu
bohu
tak
nějak
aby
se
to
dělo
pozná
podle
toho
jak
by
to
považovat
je
za
správné
od
má
ten
recept
ruce
pak
maria
nemusela
věc
jak
se
to
může
stát
když
muže
nepoznává
abyste
z
ní
zrodil
syn
boží
pořád
opakuju
jedno
a
totéž
přátele
máte
ten
recept
jasně
před
sebou
nepředpisuje
pánu
bohu
on
nás
miluje
to
stačí
prosím
vás
jestli
se
vám
zdá
že
jsem
před
několika
dny
říkal
že
bez
daná
cti
zemřel
násilnou
smrtí
tak
to
je
nějak
rozporu
s
tím
že
těch
deset
všech
kteří
zemřeli
naše
o
smrti
i
ten
který
nezemřel
co
ty
a
ne
přeci
prošli
sem
ducha
svatého
to
znamená
dokonalá
se
v
nich
celá
cesta
ježíš
kristus
řekl
nevejde
nikdo
do
království
božího
než
do
se
znovu
narodí
z
vody
a
z
ducha
voni
se
narodil
jak
svody
tak
z
ducha
čili
o
začá
to
byl
pro
cestě
naznačen
smí
počáteční
body
znovuzrodí
začíná
někde
se
vodou
ne
a
končí
křtem
duchem
svatým
to
byl
ten
konec
a
seslání
ducha
svatého
oni
to
podívali
stejnou
měrou
jako
svatý
jan
který
nezemřel
na
šedou
smrtí
jak
si
ten
musel
nějaká
oprava
a
já
to
že
potřeboval
ještě
umřít
násilnou
smrtí
už
to
měli
za
sebou
jem
toho
znovuzrození
To
tak
prosím
vás,
nezapomeňte,
že
nechceme
z
vás
udělat
kacíře,
nýbrž
lidi,
kteří
chápou,
celé
krista
do
posledního
písmene
já
vím
že
to
není
lidsky
možné
protože
jste
nezažili
co
já
já
jsem
ho
v
té
momentu
pochopil
celého
do
posledního
písmene
takže
když
někdo
na
takové
otázku
tak
já
vim
na
které
písmenko
ten
tázající
zapomněl
to
okamžitě
je
to
mezitím
sino
musím
uvědomovat
protože
ten
do
to
na
mě
nebyl
se
ale
jakmile
to
slyším
tak
vim
že
se
s
zapomněl
na
tuhletu
věc
Všechny
hříchy
mohou
být
odpuštěny,
ale
hřích
proti
Duchu
svatému
nemůže
být
odpuštěn.
Jestliže
Duch
svatý
sestoupil
na
toho
Ježíše
Krista
už
v
Jordánu,
tímto
Duchem
svatým
on
působil
na
ty
své
učedníky.
Oni
tohoto
Ducha
svatého,
oni
mu
nerozuměli,
ale
oni
ho
poslouchali.
A
jakmile
ho
přestali
poslouchat,
to
se
stalo
ve
chvíli,
kdy
voni
ztratili
tu
víru,
prosím,
to
bylo
zařízený
ale
od
Pána
Boha,
tak
se
provinili
proti
Duchu
svatému.
A
protože
se
provinili
proti
Duchu
svatému,
nemohlo
jim
být
odpuštěno.
Prosím,
mu-
tomu
Janovi
nebylo
co
odpouštět,
že
von
tuhletu
chybu
neudělal.
Ale
ostatní
tuto
chybu
udělali
a
proto
si
to
museli
odnést.
Nevěřte
tomu,
že
když
se
ře-
když
Ježíš
Kristus
řekl:
"nemůže
jim
být
odpuštěno",
tak
že
si
myslel:
"na
věky",
to
ne.
Že
si
to
musí
vodnést,
ten
člověk.
Tak
si
to
odnesli.
A
když
si
to-
to
je
ta
karma.
Jedině
v
tomto
případě
funguje
karma.
Opravdu
beze
zbytku
funguje
karma
a
museli
to
karmicky
vodnést.
Nic
jiného
karmu
nezpůsobuje
než
hřích
proti
Duchu
svatému.
Tak
milosrdný
evangelium
přinesl
Ježíš
Kristus.
Žádná
karma
neexistuje.
Kdyby
nějaká
existovala,
tak
by
té
Samaritánce,
ženě
pěti
mužů,
říkal:
no
tak
máš
pět
mužů,
nepřej
si
věčný
život,
to
si
přeci
nezasloužíš,
dokud
si
ho
nevodsloužíš.
To
se
budeš
muset
třeba
asi
pětkrát
zase
třeba
zrodit
a
budeš
muset
žít
s
každým
z
nich
jenom
sám-
jenom
s
jedním,
abys
to
vodsloužila.
A
musíš
jim
to
vodplatit,
žes
je
takhle
zrazovala.
Ne.
Chceš-li,
budeš
mít.
A
tak
vás
upozorňuju
na
to,
že
tento
případ
je
tak
jasný,
co
je
to
hřích
proti
du-
Duchu
svatému
a
jak
se
trestá,
že
v
bibli
nenacházím,
eště
nacházím
moc
případů
jiných,
ale
nenacházím
lepšího
případu
než
tenhleten,
kde
se
jasně
ukazuje,
co
je
to
hřích
proti
Duchu
svatému
a
jakým
způsobem
je
neodpustitelný,
že
se
musí
voddělat.
Stačí
to?
Nebylo
dost
jasně
řečeno,
v
čem
se
provinili
proti
Duchu
svatému.
Především
bych
chtěl
vám
říci,
že
není
rozdíl
v
trojjediném
Bohu.
Bůh
Otec,
Bůh
Syn,
Bůh
Duch
svatý
jsou
jeden
a
tentýž
Bůh
trojjediný.
Jenom
Bůh
Syn
pokud
má
na
sobě
tělo,
pokud
tělesně
musí
jednat
skrze
tělo
jednat,
tak
je
menší
než
Otec.
A
není
dobrý
v
tom
absolutním
slova
smyslu.
Proto
o
sobě
mohl
říci,
že
není
dobrý.
Jenom
Otec
v
nebesích
že
je
dobrý.
Protože
on
když
vzal
na
sebe
tělo,
Ježíš
Kristus,
tak
mohl
konat
jenom
relativní
dobro.
Tamhletomu
pomoct,
tamhletomu
odpustit
hříchy,
ale
ne
všem
na
jednou.
Čili
absolutní
dobro
neudělal.
Toho
je
schopen
jenom
Otec
v
nebesích,
ano?
Ale
říkal:
jakmile
vstoupím
na
kříž,
potáhnu
k
sobě
všechny.
Pak
už
nebude
nedobrý
nebo
méně
než
k
Otec.
Pak
bude
stejně
dobrý
jako
Otec.
Sice
neví
ním
způsobem
zrovna
jako
ten
Otec
bude
všem
pomáhat.
Ale
všem
najednou.
Kdo
si
to
bude
přát
a
kdo
se
mu
bude
umět
podvolit
samozřejmě.
Tomu
pomůže,
od
nikoho
se
neodvrátí.
Už
nebude
třeba,
aby
tam
došel,
aby
ho
navštívil.
On
bude
působit:"potáhnu
všechny,
až
budu
povýšen".
Rozumějte,
na
kříži.
"Potáhnu
všechny".
To
je,
prosím,
pravda.
Čili
jestliže
oni
v
okamžiku,
kdy
on
vstoupil
na
kříž
a
ještě
před
tím
byl
odsouzen,
a
ukázal
se
být
neschopným
odporovat
a
ještě
nevěděli
od
svatýho
Jana,
jak
se
to
vlastně
všechno
stalo,
že
on
se
dobrovolně
zmařil,
tak
ten
moment
jim
stačil
k
tomu,
aby
ho
všichni
zapřeli.
No
tak
ho
zapřeli.
Co
je
to?
To
je
hřích
proti
Duchu
svatýmu,
jasný
hřích
proti
Duchu
svatýmu.
Když
se
ho
dopustili,
museli
nést
odplatu.
Když
se
potom
ptali
po
zmrtvýchvstání
Ježíše
Krista,
když
jim
to
všechno
vysvětlil,
jim
řekl:
vy
všichni
zemřete
násilnou
smrtí.
Jim
řekl.
Až
na
toho
jednoho.
Ukázal
na
Jana.
A
voni
mu
říkali:
prosím
tě,
jak
my
k
tomu
přijdeme,
že
my
umřeme
násilnou
smrtí
a
von
tenhleten
tvůj
miláček,
my
víme,
že
ho
měl,
žes-
že
byl-
že
měl
u
tebe
protekci,
jak
k
tomu
přijdeme
my.
A
jakou
milostí
von
k
tomu
přijde,
že
nezemře
tou
násilnou
smrtí.
On
jim
na
to
neodpověděl,
protože
oni
se
to
měli
dovědět,
protože
ani
to
jim
nemohlo
být
odpuštěno,
když
to
udělali,
protože
hřích
proti
Duchu
svatému
odpustit
znamená:
odpustit
hřích
proti
Duchu,
ještě
jednou
opakuju:
odpustit
hřích
proti
Duchu
svatému,
to
nekoktám,
opakuju
schválně,
znamená:
odít
toho
člověka
takovou
měrou
poznání,
že
už
bude
vědět
všechno,
co
potřebuje
pro
svou
cestu.
Takže
i
pro-
i
proč
trpí.
A
proč
musí
třeba
zemřít
násilnou
smrtí.
No
a
to
do
té
doby
dokud
mu
nebude
odpuštěno,
dokud
nebude
z
tohoto
řetězu
nevědomosti,
aspoň
v
této
věci
puštěn,
tak
si
ho
musí
vodsloužit
a
potom
to
bude
vědět.
Dneska
to
všichni
vědí.
Všichni
to
vědí,
proč
zemřeli.
Už
mu
to
nemají
za
zlé.
A
už
mu
to
neměli
ani
za
zlé,
když
vstupovali
na
svůj
kříž.
To
už
také
věděli.
No,
takže
dokonce
byli
ochotni
zemřít
předčasně.
Ježíš
jim
to
musel
zatrhávat,
že
ano?
Prosím.
To
seslání
Ducha
svatého
je
analogický
nanebevstoupení
Páně.
Jenomže
se
liší
tím,
že
Bůh
na
nebe
vstupuje,
to
znamená
do
stavu,
ze
kterého
vyšel,
a
my
jsme
na
nebe
vzati.
To
je
ten
malinký
rozdíl.
Jeho
mocí
jsme
tam
vzati,
kdežto
on
svou
vlastní
mocí
tam
vstupuje.
To
je
ta
analogie.
To
tam
dej.
Jestliže
po
Duchu
svatým
věděli,
jaká
je
další
jejich
cesta,
nebyli
ještě
vzati
na
nebesa.
To
vzetí
na
nebesa
má
své
mezery,
má
své
mezistupně
dozrávací.
To
je
nejlíp
vidět
tím,
že
Ježíš,
když
vstoupil
do
Jordánu,
tak
čtyřicet
dní
trvalo,
než
zlačněl,
než
se
sepral
s
tím
satanášem,
než
ho
přemohl
a
než
začal
by
tím
učitelem.
Tam
byla
mezera
čtyřiceti
dnů.
Ta
čtyřicítka
je
zvlášť
důležitá,
to
je
symbol.
Když
potom
zemřel
na
kříži,
tak
tři
dni
byl
v
hrobě.
Tam
je
mezera
tří
dnů,
ve
které
se
zjevil
nějaké
zahradnici
a
zakazoval
jí,
aby
se
ho
nedotýkala,
protože
teprve
jde
k
Otci.
Mělo
by
to
bývalo
pro
ni
nedozírné
následky,
že
by
byla
namístě
umřela.
Protože
on
byl
ve
stavu
přerodu,
ano?
A
to
je
asi
jako
něco
ve
stavu
zrodu.
Nějaký
prvek
působí
jinak,
než
když
není
ve
stavu
zrodu,
ano?
Obdoba
nějaký
tý
chemie
je
tady
dost
snadno
pochopitelná.
A
jestliže
ti
učedníci
Páně
už
věděli
vod
svatýho
Jana,
že
to
nebylo,
že
on
se
zmařil
dobrovolně,
tak
teď
museli
dozrávat.
Dozrávali,
než
jim
dal
své
ticho,
svůj
mír,
svůj
pokoj.
Než
jim
dal
schopnost
rozvazovat
a
svazovat
na
zemi.
To
znamená,
než...
než
sám
v
nich
svázal
a
rozvázal.
To
šlo
jedno
za
druhým.
A
než
sám
vstoupil
na
nebesa,
to
taky
trvalo.
Nevstoupil
hned
na
nebesa,
jakmile
vstal
z
mrtvých,
kdepak.
Ještě
se
něco
mezitím
musí
udělat.
A
když
to
musel
udělat
Pán
Ježíš,
tak
to
museli
udělat
také
učedníci.
Oni
jakmile
získali
Ducha
svatého,
hned
získali
povinnosti,
veliké
povinnosti
vůči
lidstvu,
a
ty
museli
provést.
A
teprve
potom
se
již
směli
špacírovat
do
nebe,
jo?
Prosím.
Říká
mi
tady
jeden
z
vás:
byl
jsem
velmi
zklamán
tímto
prohlášením,
protože
z
toho
vyplývá,
že
to
vzkříšení
za
svůj
život
nezažívali,
že
ho
zažívali
až
po
smrti.
A
to
odporuje
tak
trošičku
všemu
tomu,
co
jsme
si
tady
říkali,
že
dokud
člověk
tady
nevstane
z
mrtvých,
tady
se
neznovuzrodí.
Takže
po
smrti
není
nejmenší
naděje.
Vždyť
říkal
přeci
Ježíš
Nikodémovi,
tak
asi
tady
lhal:
Když
se
neznovuzrodíš
znovu
z
vody
a
z
ducha,
nevejdeš
do
Království
nebeskýho.
Čili
to
znovuzrození
muselo
tady
proběhnout.
No,
tak
prosím
vás,
tak
to
zklamání
je
opravdu
klamné,
protože
jakmile
ti
učedníci
Páně
zač-
odešli
od
svých
rodin
a
šli
za
Ježíšem,
tam
začlo
jejich
znovuzrození.
Tam
patrně,
vo
tom
nepochybujte,
byli
pokřtěni.
Protože
dva
pokřtění,
to
je
Nathanael
a
ten
Jan
už
jako
pokřtění
tam
přišli,
protože
jako
učedníci
svatýho
Jana
museli
už
být
pokřtěni
samo
sebou.
Ale
zaručeně
Ježíš
pokřtil
i
ty
ostatní,
čili
oni
už
toho
ducha
měli
v
takové
míře,
jakou
unesli.
Jenomže
nepředstavujte
si
tak
primitivně,
že
to
je
něco,
co
najednou
propukne.
To
je
proces,
jako
celý
život,
jako
celá
příroda.
To
je
nějaký
proces
vývojový,
který
tady
postupuje.
Oni
napřed
se
znovuzrodili
do
takové
míry,
aby
mohli
dělat
zázraky,
aby
mohli
uvěřit.
To
je
velká
míra
znovuzrození,
a
potom
aby
ztratili
tu
víru,
aby
ji
znovu
nabyli.
Aby
nabyli
ticho,
aby
nabyli
schopnost
roz-
rozvazovat,
svazovat,
aby
nabyli
Ducha
svatého.
A
to
je
konec
znovuzrozování,
kam
až
se
může
dostat
člověk.
Tady
už
byli
voni
vzkříšeni
k
věčnýmu
životu.
Oni,
ne
jejich
tělo.
Ale
oni
jako
takoví
byli
vzkříšeni
k
věčnému
životu
už
zaživa.
Jestliže
potom
bylo
zapotřebí,
aby
jejich
tělo
bylo
zničeno
na
kříži
nebo
jakýmkoliv
jiným
utrpením,
tak
jenom
proto,
že
si
museli
odčinit
tu
karmu,
která
jediná
existuje:
hřích
proti
Duchu
svatýmu,
a
to
jsem
předtím
vysvětlil.
Prosím?
Tadyhle
je
otázka:
Že
asi
s
Ježíšem
Kristem
to
přeci
jenom
bylo
trošku
jinak
než
s
námi,
že
von
jako
Syn
Boží
neměl
asi
vůbec
nesmrtelnou
duši,
jako
máme
my,
že
tedy
jinými
prostředky
se
dostával
k
tomu
Bohu
než
my.
Čili
že
se
to
nedá
tak
úplně
kopírovat.
To
je
názor
církve
tohleto.
Kam
se
kasete,
kam
se
hrnete
napodobovat
Ježíše
Krista
ve
všem?
Dyť
on
přeci
řekl
i
svým
učedníkům:
Kam
já
dneska
jdu,
vy
zatím
nemůžete.
Ne,
že
vy
tam
nikdy
nemůžete,
ale
nemůžete
zatím
jít.
Čili
voni
zůstávali
pozadu.
Takže
jediný
rozdíl
v
tom,
mezi
Ježíšem
Kristem
a
námi,
je
v
tom,
že
von
šel
na
to
rychleji
a
šel
na
to
bez
chyb.
Že
von
musel
ukázat
dokonalou
cestu.
K
tomu
potřeboval
nesmrtelnou
duši
pochopitelně.
To
byla
Panna
Maria.
Já
se
divím,
jak
zapomínáte
na
to,
co
vám
pořád
vštěpuju
do
hlavy,
že
celý
ten
život
s
těmi
apoštoly
s
těmi
učedníky,
s
těmi
farizeji,
s
těmi
všemi,
co
předcházeli
před
narozením
Ježíše
Krista
od
Abrahama
až
po
posledního
proroka.
Celým
tím
národem
židovským,
který
chvilinku
klesal
a
chvilinku
se
zdvihal.
A
prostě
se
vším
i
s
tím
prostředím,
Herodesem
a
to
všechno
jsou
složky
v
jednom
jediném
jedinci,
v
každém
z
vás.
Všechno
byste
tam
v
sobě
našli.
Tak
je
to
v
nás
složité.
A
nedělejte
si
to
takhle
složitý.
Je
to
takhle:
to,
co
je
tam
ve
velkém
ukázáno
pro
lidstvo,
to
je
obdobně
pro
každého
jedince.
Čili:
měl
nesmrtelnou
duši,
to
by
tam
nebyla
Panna
Maria,
měl
všechny
složky,
co
máme
my.
Měl
lidské
tělo,
to
lidské
tělo
zemřelo
na
kříži
jako
naše
zemře
v
hrobě
jenom.
A
to
vzkříšení
toho
těla
bylo
způsobeno
tím,
že
my
také
v
těle
vstaneme.
To
chtěl
ukázat.
já
věřím
doslova
že
v
těle
vstaneme
že
v
těle
byl
vzkříšen
to
odporuje
všem
předpokladu
nebo
kdy
čeho
dáme
pálit
kde
to
tělo
sebereme
když
jsme
třebas
víckrát
zrození
kde
to
tělo
sebereme
terén
těle
tam
stane
pro
takové
hloup
otázky
mě
neklade
protože
já
na
to
znám
odpověď
ale
nevím
jestli
jste
ve
odpovědí
budete
rozum
protože
ona
neví
rozumná
ona
je
nemám
z
rozumu
nikde
roz
nitro
pod
mohu
odít
doslova
téměř
do
rozumového
obalu
do
těch
šatů
který
vyšel
k
po
a
do
prahy
a
pak
jsou
srozumitelné
a
to
jsou
jenom
ty
to
taky
není
podstatná
pad
takže
sama
teďka
řeknu
to
je
sice
pravda
ale
možná
že
budete
jsou
umíte
lá
jestliže
já
dneska
jako
člověk
mám
všech
sedm
složek
které
trans
mu
tu
jí
převádějí
časoprostorové
do
bezčasového
a
jedině
proto
jsem
schopen
že
toto
všechno
má
k
dispozici
se
v
tom
bezčasovém
ocitnout
tak
musí
být
také
pravdu
a
když
se
vším
tím
se
u
boha
ocitnout
kdybych
já
si
nezachoval
i
to
tělo
a
potom
řeknu
ještě
já
to
tam
zachovám
dete
vědět
tak
bych
nemohl
pomáhat
lidským
tělům
zde
na
zemi
ale
já
tam
mám
úkol
na
té
věčnosti
že
si
tam
nebudu
klidně
jedině
kde
v
blaženosti
a
koc
na
svatý
a
logice
nýbrž
že
já
budu
spolupracovat
s
bohem
jak
po
stránce
tu
učí
tak
prostá
se
spasitelské
tak
mu
stránce
osvětitelské
protože
to
se
nedá
jednou
druhého
oddělit
jak
do
bude
potřebovat
jak
do
bude
schopen
tu
mojí
pomoc
unést
jak
se
bude
ta
moje
pomoc
lišit
od
pomoci
boží
že
bude
srozumitelnější
lidsky
srozumitelnější
že
bude
řek
bych
tam
ještě
na
a
jak
je
to
tělo
vlastně
potom
budu
mít
všechno
toto
lidské
tělo
astrální
co
to
všechno
v
sobě
máme
na
tom
nezáleží
mají
svou
podstatu
která
pochází
z
boha
jako
tohleto
tělo
existuje
tím
že
existence
potí
se
do
toho
pořád
pořád
u
toho
vplývá
tak
to
tato
existence
je
věčná
a
podstata
i
toho
lidského
těla
je
věčná
takže
já
také
na
věky
budu
mít
tohleto
tělo
a
až
já
budu
někdy
takový
svatý
že
budu
mít
příbytek
u
toho
pána
boha
tak
si
mě
klidně
můžete
zavolat
já
jsem
vám
tady
v
těle
objevím
a
to
tělo
bude
mít
podobu
tehdejšího
těla
jak
jsem
tady
žil
ve
kterém
jsem
tady
zvítězil
nad
sebou
ten
jsem
pořád
říkáš
mně
tady
konat
říká
že
to
tam
nějak
probíhala
jedno
za
druhým
o
který
do
zákona
sportech
stání
a
na
nebeští
vstoupení
pána
ježíše
na
je
tam
to
co
jedno
za
druhým
časově
a
tady
nám
říká
že
to
je
proces
který
probíhá
nějak
celé
listě
o
probíhá
celistvé
ale
takhle
celou
cestu
můžeš
si
chopit
jako
trojí
jako
trojí
obrácení
cesta
od
nám
cesta
osvěcovací
se
strojově
od
začátku
existence
člověka
probíhá
očista
zcela
málo
probíhá
od
svět
o
svět
osvícení
že
to
vědomí
té
osvícení
svým
způsobem
v
tom
člověku
narůstá
jaký
pak
to
kolik
toho
vědomí
a
jíž
ta
rostliny
že
o
kameny
člověk
má
víc
i
v
tom
co
jem
stvoření
to
vědomí
lidské
ničím
narůstající
oproti
tomu
sedneš
le
já
nechci
to
dál
rozvádět
zná
i
všechna
ta
zvířata
to
by
vám
to
bylo
příště
ke
ale
je
to
spojité
to
si
zatím
na
tak
v
tom
musíte
rozumět
ale
tak
čili
nás
pomíjejích
ne
ty
proces
line
dávno
za
sebou
a
kdyby
nás
nepopírali
tak
bychom
nemohli
být
lidmi
je
to
všechno
nás
držící
to
nás
vynáší
do
lidský
tak
daleko
že
se
nemůžeme
dát
do
zvířat
a
také
probíhá
osvícení
také
pro
víš
spojení
od
začátku
od
začátku
a
dříve
než
jsme
se
se
dostali
na
tu
zem
základ
toho
spojení
nás
existovat
kdybychom
už
od
základu
nebyly
spojen
když
to
byly
prázdnou
nádobou
uvnitř
věčnou
individualitou
která
od
boha
pochází
tak
se
k
němu
dobře
vrátit
tady
nemůže
být
nějaká
přetržená
řada
to
je
spojité
přes
čas
a
prostor
nás
mýlí
že
naše
schopnosti
to
převádějí
do
časoprostorový
dimenzí
že
z
toho
dělají
pohádku
že
z
toho
že
to
co
je
v
podstatě
ve
časové
a
to
co
jest
se
v
našich
očí
a
naše
míře
poznání
stává
a
toto
že
se
to
stává
tak
by
upadáme
do
takového
povědomí
že
to
jednou
nebylo
a
že
tedy
není
asi
možné
aby
to
bylo
všechno
už
mu
už
to
všechno
je
jenomže
to
není
naše
vědomí
a
my
do
toho
dorůstáme
chci
tím
vědomí
a
nakonec
i
vědomí
dorůstáme
do
spojení
s
bohem
které
už
je
a
že
až
tam
jednou
upomeňte
na
mě
do
toho
spojení
vědomého
vstoupíš
tak
mně
řekne
víčky
já
sem
byl
věčně
spojen
s
bohem
a
tě
tvrdě
budova
říkal
a
ocitám
vstoupil
já
jsem
tam
čněly
říká
jak
se
tak
v
vět
táž
mě
řekneš
to
stmívá
sestoupil
když
se
mi
takhle
ptáš
to
jsem
se
prozradil
že
jsem
tam
vyneslo
upil
protože
je
se
to
jednou
uvědomil
tak
s
tím
souviselo
nepřetržité
tedy
v
každém
případě
ne
jsem
věděl
jsem
začal
vědět
začal
vědět
že
jsem
věčně
spojen
s
bohem
když
kristus
neřekl
budete
synové
boží
k
tak
vy
ste
si
nové
boží
nelhal
té
podstatě
vnitřní
nesnaží
se
vy
taky
kromě
se
z
toho
se
stáváme
osvícenými
spojenými
tak
své
spojení
sme
osvícení
není
to
takovým
li
jako
uneseme
je
pravda
se
mi
tady
někdo
ptá
že
kvalita
by
tady
byla
toho
spojení
už
od
věků
ale
kvantita
nějak
narůstá
ne
tak
v
tom
vysoce
ní
si
na
to
že
ty
ostatně
protože
je
tam
všecko
obsaženo
už
jo
ta
kvalita
i
taková
titanové
o
tom
neví
o
věčnosti
je
od
nás
jak
říká
svatý
pavel
všecko
připrav
na
už
to
tady
je
kvalitativně
i
kvantitativně
dost
mísí
s
to
by
tak
za
říká
né
by
o
tom
nevíme
ani
okliky
nevidělo
ani
oko
lidské
nevidělo
ani
ucho
li
slovo
li
i
jestliže
člověkem
dítě
být
lidmi
tak
o
tom
nemáme
páru
to
nemění
na
na
vrcholné
kvalit
jak
vám
ty
tě
ten
příbytek
u
boha
už
máme
hotový
vody
jaká
vousatí
pavel
to
viděl
že
tohoto
vo
by
si
to
neujdeme
celý
ten
princip
cesty
je
v
používá
v
tom
že
si
to
máme
uvědomit
tak
jenom
lidské
vědomí
lidské
změnou
stát
tý
školy
to
je
pravda
rozumě
se
větví
prosit
jak
je
to
s
tím
že
ten
duch
svatý
že
ten
hřích
proti
šatu
jak
se
zdá
na
znamená
přerušení
kontaktu
s
smysl
duší
a
člověk
že
je
to
tam
bylo
temna
na
ostatní
u
a
jsem
se
jenom
duši
to
snadné
lidem
o
duši
a
že
to
tam
si
špatně
přečetl
ale
že
ta
pomoc
nesmrtelné
duši
je
člověku
vzata
a
to
je
správné
správné
pojetí
to
do
ale
správné
v
tom
smyslu
že
ta
panna
maria
byla
odkázán
jenom
svatému
janu
a
že
raného
mu
jednu
apoštol
viď
je
na
tom
napadne
proti
to
bylo
vlastně
přerušení
ne
pro
honili
toto
všechno
jsem
velice
to
dě
prová
sil
ale
nejsem
to
nějak
ještě
dál
rozvést
tam
jak
jsem
víc
že
pokud
existuje
v
člověku
nějaká
láska
tak
po
tu
lásku
to
spojení
není
rušeno
ano
tam
matka
boží
se
stává
matkou
té
lásky
toho
člověka
ano
tady
mi
říkáte
že
jsem
vám
dal
v
nějaké
slov
dobru
přemýšlení
abyste
se
jich
mohli
držet
abyste
nespadli
ve
spánek
a
podobně
a
že
by
si
přál
aby
bych
k
tomu
dal
nějakou
korunách
to
potvrdil
a
to
vůbec
nepotvrdí
vy
jste
na
to
vytí
byste
předem
daleko
pozadu
posible
nějakou
když
nás
tam
bylo
osm
zrovna
jako
tady
teďka
je
nás
a
já
jsem
tam
byl
devátá
oni
počítali
přede
mnou
počítali
a
na
tu
četli
nás
s
a
tak
já
jsem
říkal
no
počítáte
správně
to
nemáte
z
těla
to
mám
řekl
duch
já
tu
nejsem
já
jsem
to
neřekl
já
vás
prosím
si
jsou
sice
te
něco
mít
z
toho
co
jsem
tady
domněle
řekl
berte
to
od
boha
já
jsem
přitom
nebyl
to
on
udělal
kdyby
on
nemiloval
kdyby
on
mě
držel
na
naživu
kdyby
on
skrze
mě
ponává
tak
já
slovo
neřeknu
čili
všechno
je
jeho
vina
nebo
lépe
řečeno
jeho
milost
a
tak
nezapomeňte
že
vstupujete
do
světa
abyste
ho
takhle
chápali
ne
jako
že
vám
někdo
něco
k
nebo
že
vám
někdo
něco
dobrého
nebo
špatného
udělat
nýbrž
že
bůh
je
činitelem
že
bůh
je
poznávajícím
že
bůh
je
milující
a
cokoliv
jste
učinili
nejmenšímu
z
bratřích
mých
myst
učinili
a
cokoliv
jste
neučinili
jste
neučiní
říkal
ježíš
kristus
a
to
se
hodni
věčného
zavržení
říkal
kristus
prosim
vás
ta
vás
nechci
zavrhnout
berte
jednou
od
něho
berte
každého
člověka
celý
styk
s
tímto
světem
z
rukou
božích
to
je
ten
stupeň
o
kterým
vás
bude
usedni
forma
tady
antonín
protože
právě
do
toho
stupni
přechází
a
zavíraly
následovali
a
jako
on
tam
taky
přešli
tak
dobří
tak
si
na
mě
ale
za
pomine
já
jsem
to
nech
to
potom
začne
mít
účinnost
tak
dobrou
noc
sním
s
vámi
loučím
já
jsem
tady
opravdu
jenom
pro
to
já
mám
touhu
největší
abyste
se
nejříznějších
vás
zahubil
nějak
bohužel
to
schopnost
nemá
tu
jenom
tu
malou
bůh
a
když
to
udělá
bude
to
výborné
poteče
kolikrát
potřebovali
ti
učedníci
páně
umřít
hoří
to
bylo
když
to
ne
tam
když
umírali
potom
někde
na
kříži
samy
a
tam
ladí
sběrem
vstupoval
a
už
to
bylo
když
umírali
tehdy
když
se
báli
že
utonou
na
jezeru
ven
za
jeden
saleským
protože
se
mi
zdálo
že
pán
bůh
vedle
spí
proslulí
co
podruhý
bylo
jim
nejdůkaznější
mistr
na
kříži
že
nepochopili
že
to
je
projev
nejvyší
lásky
a
že
on
je
tím
miluje
a
tak
dále
do
neudál
šivu
učíte
nazpaměť
znát
celý
ten
výklad
smyslu
života
ježíšova
nepřede
u
vás
přeje
ví
jenom
jedna
chyba
že
by
to
pořád
všechno
to
je
tedy
nenávist
že
jedno
pro
mé
zapomenete
a
já
bohužel
tomu
tak
nepřišel
jako
více
k
tomu
přišli
takže
já
to
takhle
nemohu
ani
chvilinku
brát
takže
já
co
chvíli
si
z
toho
na
něco
na
co
visí
pravé
byste
měli
a
si
na
to
sponte
no
překvapí
každá
situace
pře
kovářem
je
slovo
protože
na
to
dete
jako
lidé
tří
kousku
jí
to
učení
do
nějakých
malinkých
statu
lék
a
ono
je
to
jeden
ediný
celek