Karel Makoň: 85-02A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

Kdyby se mu vyplynulo z vlastního tvýho života Protože vono opravdu proto proto bychom si činí tedy i činnost na nás do života a proto budo a proto v něm neexistovala otázka pane bože kdy budu tobě patřit nebo kdy se mi do toho nebude toho duchovnosti cení si přestanu bez toho myšlenky myslí mi nebudou plést to nebyl mně problém protože jsem si to činí než vy se to nedělal to ctní vůle a o tak potíže to bylo písemná cti letech a ono to těch šest dosti letech když se v tom koncentráku svatýho života tak bez vlastní vůle zase z toho následovalo že jsem vůbec nebyl činný a všichni víte jak jsem činný že jsem nic nedělal se vám že jsem to všechno dělal vrba jsem věděl že jsem nástrojem v jeho rukou tedy to se postupně člověku teprve do zrodí tento pocit nebo toto vědomí že tím nástroje no tak každý člověk pochopitelně když po této cestě jde tak je mu nejbližší milovat pána boha z celého srdce svého to znamená všechno co on zažívá tu touhu po tom věčném životě to všechno by se dalo definovat jako snažím lásku z celého srdce chci abych svým srdcem tomu náležel to není špatné ale není to něco co by zaručovalo stále stejnou intenzitu neboť člověk neudrží ani by to nepřežil kdyby to chtěl udržet i na určité úrovni i padá a tři stoupá čili budeš li cit podporovat pořádku ale neměli za zlé že když brž všemožné snažit o podpořit o třeba ona bude upadat a když se o po nejméně budeš snaží on bude zastoupit čili ježíše křesťanští mystikové touto cestou šli bohu tak si způsobovali extáze v případě to vzetí toho citu tak to také není správné protože to by degradovalo v očích ostatních lidí mysleli by si že máš epilepsii že ano. to taky ne čili ty musíš čas přidat z tohoto co ladin miluj z celé duše své z celé mysli své to ještě vysvětlím z celé mysli své teďka se nejsvětlejší li své teče stím do těch do toho se duše se ne se mu říkal všemi svými schopnostmi to znamená uctívat jméno boží tvůrčí činnosti nebo v be činností na podobat a poté jak je člověk schopen a po dva z činnosti ne Ale teď jdeme spolu k tomu problému "celou myslí svou". ska předvedl na jednom případu ale to by asi nebylo dostačující člověk mysl o pána boha tak a jestli je schopen o něčem uvažovat může si važ udělat nějaký úsudek a řídí se podle něho je to v nejlepším pořádku ale nikdy to nebude splnění požadavku ježíšova zlé z celé mysli své protože mysl při takovémto uvažováním přemýšlení usuzování rozhodování pře pro něco není nepravému je celého člověka nýbrž jenom tu část která momentálně zvítězila která nabyla vrchu na tři ostatním naše mi nesčetnými složkami lidské mysli teisté mysli podlomí za a ráno moc věcí které musí stranou v tom případě z něco konkrétního provádím pomocí jedné třebas myšlenky nebo souhru člověka třecích myšlenek čili toto není pořád celé mysli neboť ta mysl z těch abych to řekl když je to živena tisíc části když něco dělám po úvaze po dobré úvaze se správným za z zaujetí tadleta použití mysli tak z těch tisících částí jedné části devět se devadesát devět částí mysli není použito tak ti teďka recept na těch devote devadesát de částí mysli jak použít a to nevím jestli to budu moci tak rychle říct ale když dneska že by byl zítra tak si to ještě zopakujeme zítra a to by řeknu jenom naše nitro třeba opakujeme detailně a protože stojíte za to vědě to o těch dovede doveď býti kouskách když pořád manipuluje tím vědním a divím si že to malinký účinek není divu že opravdu je nějak to přeháním v tom smyslu že to jde se dva devět ono je to asi dove dovede se byla proti jedné jiné jedny se asi tak čaj strašit ale kdybyste se ocitl v celé mysli své a ti neřeknu to je tak by si poznal že nepřeháním když říkám že člověk velice málo užívá své mysli o totiž myslí že nejlépe co mohu že s myslí dělat když když mu manipuluje tak aby sloužila tam kde on to považuje za správné aby mu posvítil na cestu i prožitou nemám ale to je věc úvahy a tam to obyčejně končí a to je strašně málo za uvažující rozjímací a rozliší se myslí připrav začátek tedy bez toho to nejde je mistra neuvažuje která nepřemýšlí ta neciví to nesmí si ven ale která je my totiž tohleto musím vysvětlit my totiž si myslíme třebas že milujeme někoho že máme rádi nebo že něco z vládneme rozumem že se něco se na dřevu sme na učili ale správně v tom napsáno v tom vyšším brodě na této bource v knihovně člověče kdybys tady ve zužoval soudu konání malá a sirotky tak ještě nepostihne vědění které jest a kdyby miloval je se tam mohla se kohokoliv na světě dokonale ještě si nepoznal pravou lásku protože si myslíš že to sám děláš ale nedotkl se se eště pravé lásky která je zdrojem toho že i schopen něco milovat a dostání něco vědět to je zdroj věčný který je a teď ten recept jak na těch levice ve sahají při je počíná v tom že musím opustit tu jednou jednu jedinou jiní jedno ku která celý den bezvadně vedla když dud domu otcova nebo hospodáře tak nesmím tuto jednotku brát sebou to napřed vysvětlím vystačí na jak víš vysvětlovat v koncentraci soustředění nebo cvičit jinak než jak si na to zvyklí se znovu vracím k tomu podobenství o tom postavení služebníka na poli a v domě když on celý den pracoval pro toho podá ře tak měl na mysli že je na jeho poli ne na svém tento svět není jeho nýbrž jeho boží že všechny nástroje od boha o toho hospodáře a do to je hospodář a myslel na hospodáře tím způsobem že tím vládl divím mlád a ne že mysleno podaří měl od něho příklad ten byl dán tím že jen v tom místě právě nyní kde je to je to je druh příkaz daleko konkrétnějšího než když se slovy vyjádří všechno zvyklý definovat a to je chabé to je nedefinovatelné ten můj život neveto ale protože je velice barevný velice složitý velice rozložit a rozmanitých nemohli definovat dělej toto nedělej tamto to nejde nýbrž musím si uvědomovat že pravá podstata správného složili spočívá v tom že prostě sloužím tomu který jest který se na ten svět poslal bez něho bych na tom světě nebyl bez něho bych nebyl v pozici v kterém se na tom místě kde jsem o všem rozhodl on i když mám dojem že jsem se třebas za řady tam nebo nebyl tam a tak dále to byl jenom počitků úpravy na tom základním rozhodnutí boží jo bylo všem nevíme o ničem než o těch posečká úprava se se do toho sami manévroval tak se nedivím že v tomto podceňuje š ale to se nesmí stát takže když potom takhle jsem celý den na jeho poli a večer třebas se soustřeďuju tak tam nesmím jít pozorovtelský pane bože jsem ti celý den sloužil tak teďka jsem tady u tebe tak mně dají pořádně najíst potěší to je to je křest žena která nevede ke správné koncentraci tu musíš odbourat i tam přichází jako služebník který jako by nic neudělal tím šen klidní svědomí je dělal to stačí ale ne rozebíráš nosti vyhnou děláš to že ho udělal nepřichází tam nevykládá ři pane o člověka jsem proto ve zvolenou nedělal tamto se to von očekává že přijdeš a že mu budeš patřit ten smysl toho vnitřního snažení nebo to je modlitby v nic nebo koncentrace nebo jak to říct jako se mu patřil přes den tím že jsem pro něho dělal teď patří novým způsobem v koncentraci zcela jiný že pro něho nic nedělám přímo nýbrž i mu patřit že udělám to co on si přeje konkrétně takže ten mystický žák dělá aku koncentraci napodobuje toho služebníka který když šel z pole umí se přepáše a de sloužit tomu hospodáři řeknu se to umí se přepásat a říkají indové že žádná koncentrace se nevede když člověk napřed se neumí v tom smyslu někde tam ale když se uklidní když nesmí z mysli ten převod běh myšlenek on musí trpělivě čekat se mysl vyčeří tím způsobem že se zpomalí aspoň ten běh jeho myšlenek čili to to voni tomuto ky této teorie vlastně přispívající prakticky tím že ne uměle ale přirozeným způsobem zpomalují dech lidí dýchat hluboce naplno pomalu a jestliže při tom se snaží myslet na chřípí intenzivní jak prochází tam ten dech se se o to by byl stejně silný po celý vdech aby nepřeplňovat plíce a stejně potom aby vydechovala klidně tak samovolně začne mysl uklidňovat když mystici na to tříbila ten dech a jakmile se trošičku uklidní teprve potom to je přepásání a to je umyt teprve potom jde k tomu hospodáři a chce mu patřit ho tam nejde zvanou myslí on tam jde myslí poněkud aspoň kynou že tak velký schopni to nedokážu že ta by nebo tam skočil do nic z toho nic že najednou a rodina to nemůže čili on takhle uklidnění jsem odevzdává nechtěli co ten bůh otec bude chtít to o tebe chce konkrétně ty jsem mu prostě odevzdej jsem byl takový výšinách letech takový prosťáček sou deska nejse že jsem se mu odevzdal se vším oči v co jsem na sobě poznávat že tím jsem třebas se soudila i tím tělem jsem prostě mu chtěl patřit i tím tělem co jsem před tím mohl patřit jenom nějakou činností tělesnou a teďka se chtěl i tím tělem to mělo ten následek při nejmenším že to tělo opravdu úvod házel tak že by na okolí to tělo neviděl ne a to je maličkost ale je to důkaz toho že jsem opravdu i tělem posedlý prosťáček slabých to nebyl schopen tomu bohu v těle patří a jsem si že to musí být vším co poznávám čili pravé duchovní cvičení spočívá v tom že mu i bez náhrady bez nároku na uklidnění další bez to jsem udělal co jsem ze sebe boje lítost udělal sám ale aby mu ho chtěl ještě hlubší klid eště duší koncentraci na to nemám právo a pramene se udělat co mohu a pak klidně sem odevzdat a opravdu se mu odevzdat ti mu patřit a tu je dobře si najít střed svého těla uprostřed prsou a tam mu patřit v tom se celý odebrat kdyby to nešlo tak prostě do nohou se rovni celou svou bytostí a přes nohy pryč prostě chtěl mu patřit i bytostně celobytostně mu patřit a to smír samovolně všechny myšlenky který nepatří do toho co stavu ovšem nedá zabránit tomu aby člověk nepociťoval něco co tam do toho nepatří do znamená byste jeho tělo je začli vedení probíhat procesy které tam řeknu nepatří ale ten jsou tu vodím zjevem zcela běžným ale které musí časem ustat čili tady bude největší potíž v této fázi duchovní cvičení aby přestal něco pociťovat neboť v každém smíšeném to nějak pronásledovat neklidné tím ale i za to jemnou celý za ten pocit naši cíle nějaký pocit vlnění a nebo mrazení nebo tepla nebo tak to není on to ti se nespokojili mnozí mystikové strany u toho zůstávají na souvisí se zamění prostředek za cíl to nikdy neuděláš to znamená ty musíš tomu bohu prostě patřiti tímhle tím že od tebe mám třebas ne žádná sledem pocit blaha nebo tak to není že bych to je patřil to toužení pane patření jenom nějaká nějaká ozvěna toho žitých i patřit když komu patřím tak nejsem svůj nema pocit že ano ale mám vědomí vědomí z domě tam du to vědomě stát to se to se vyvyšuje stává lepší dokonalejší a stává se takovým by klidnějším stabilnější zkrátka platí jedna věc to co ten recept není tak snadný ramakrišna ne a taky ta krišna řekl jsem schopnost koncentrační přestane snažit o to abyste se dokonale soustřeďoval nedokáže nikdo to nedokáže on je schopnost soustřeďovací a jsem ti ukázal jenom recept jak dovolit ten schopnosti soustřeďovací boží aby v tobě mohla působit kdy musíme jenom dovolovat mu nedovolujeme pro tu přemíru svých vlastní myšlenek aby tam o takhle tu svitl a on prostě nesmí protože mu to nedovoluje a jakmile mu jak mu začneš takhle patřit tak bych rostlo nepotřeboval žádný se protože jakmile se mu takhle začal patřit tak von si druhý jste začal brát to znamená se ocitnu před jeho dveřmi a z druhé strany je mi otevíráno na co bych ti říkal jaký těch otevírá a to není tvoje záležitost protože to ty beztak neděláš ale otevírá a takovým je bylo takovým způsobem že místo bylo úzko se střehou otevíral devět se nevede stát věci oproti jede na to a jsem byl zvyklý jsem to říkat a jsme v byli pochopitelný zádech raison si to to zanech a ještě dneska že se probudím třebas po spánku ve nevěla jakým cvičení tak dýchám jednou za minutu jednou za minutu nic se jak víš neděje nezemřel jsem na to ještě protože je jsem zaujat v noci nevím proč jsem zaujat a dei přes den jak vidíš ale je to potom když nerušíme žádná řeč tak jsem za davy asi patrně nebo čověk dycky budila při tom by že viděl že nedýchám a se člo no ale jsem odešel no neodešel nechat naši takhle rozdělené nevím jestli to považuje za recept ale věčný to že lepší recept se těžko poskytnout jsem ovšem ještě neřekl poslední slovo s veškerou silou svou neboť ježíš kristus řekl milovati budeš pána boha svého z celého srdce svého z celé mysli z celé duše své z celé mysli s veškerou silou svou co je to veškerou silou svou se to z veškeré síly své tady to co nejméně chápe by číně protože člověk nemá obvykle za sebou tenhleten zážitek který teď vysvětlím když jsem takhle chtěl patřit tomu bohu to znamená správně jsem vládl svou vůlí ta vůle se nemá opustit tak primitivním způsobem by o neměl žádnou z ji musím zaměřit a on si potom vezme a předělal na svou vůli a svou vůlí odpoví když jsem to takhle dělal tak se ten pán bůh bral ovšem prací ne způsobem o co by jsem nevěděl že takhle si pán bůh bere člověka o zbavoval tohoto života jsem nikdy jim že umírám vnitřně krutě a protože zatím umíráním nebyl ještě nový život tak jsem měl dojem že to bude asolutní zničení a celý říká etická naše tak teď mohu vysvětlit co je to veškerou silou svou jsem potom druhý den když se to rozmyslel jak se z toho utekl to jsem pána boha ča prosebně vrátil k životu aby se nebyla takovýmto způsobem je není cíl tak jsem si o tom vynese udělal chybu že jsem se měl nechat zničit a že by to nebylo by to bylo pravé oživení že jsem ovšem nemá člověk vědět napřed co to je jako ježíš ani na kříži nevěděl proč ho pán bůh opustil že jo to člověk bodem že ho opustil že jo to prostě ber ale vůbec rodišti od toho člověka o terezií při tom tak druhý den se musel na to všechny síly abych znovu šel do toho cvičení se stejnou vervou jako předtím neupravíme a a dosti řekl že je to krátce veškerou silou znamená neutíkat ale to je veškerou to nějaká alenka ne veškerou si odvozená neutíkat a to taky ale jenom tohleto dohromady je milovat boha ale kdybych to cenu jednodušeji tak bych řekl být poslušen je milovat boha do není poslušen nemiluje i když dělá jakýkoliv cvičení duchovní to není láska a to nikam nevede o prolil to pole dobré vůli ale je to strašně dlouhé putování které na které by antonín potřeboval tisíc životů a dva tisíce a že bychom to ne svou i tak to nejde čili pozor na to poslušnost znamená jedna proti vlastní vůli mně soustavně ale přitom vzít rozum do hrsti je taky o pána boha když někdo dává nesmyslný příkaz tak mám také rozum od pána boha a nebudu ho plnit protože nesmí a a čili to radši skončí nic deset není nesmrtelný příkaz a to vysvětlím na příkladu ježíše krista bylo nesmyslné že ten chromý ležel u rybníka tolik a tolik let a věděl dobře že nikdy nebude první řeči dál ti duchovnější nebylo a proč podle tam s toho vidět bylo nesmyslné že ježíš kristus první zázrak udělal kananejská kde neměli do a bylo by zvolit dobré výdrž myslím že se všichni důkladně vopil opít celý čmáráním svatebčanů není to nesmyslné není to nejsme takhle začínat éry zázraků která měl ukázat cestu k bohu není to ve není přát není to nese ještě případ spojení přestanu by mohl moc příkladu ježíše krista uvést ale o vadnutí dobře znáte nějaká žena do jednou mast byla na hlavu ježíšovu a jidáš se zpěčoval říkal tohleto by neměl mistře dovolit protože kdyby se to pro dalo kdyby se peníze trochu de dobře založen jenomže rozum na tohleto jeho nestačil a jež mu říkal jidáši se podle tebe nezařídí ty nevíš a rozumí to neříká že ta žena to dělá na znament toho co se synem člověka stát bude povýšen na kříži a to to bude s na kříži bude pomazán že že do hrobu a že tím pomazání se bude dosvědčovat že pomazaným páně a že tedy vyvoleným a tak dále to takhle mu to vyložil no a ježíš vynášelo pro na to nestačím s tím se nesmířil to byl základ ho zradit protože on to de nerozuměl tak byl nakonec vyklá nevíře dříve než ostatní na před tím dal zázraky jako ostatní míčem se nezpěčoval ale tohleto rozum mu nesvítil nebo musí il víc než těm ostatním nedovedl zařadit rozum tam kam patří nemusíme rozumu dát místo kterému patří a rozumu patřím to to to formu ře který kdo nečte psát a pořádně nešlo to my rozum neříká že to správné ale nepovídá něco jiného že to správné že žiju ve společnosti která si to vyžaduje ježíš kristus velice cítí na ty věci a ctil téměř všecko co společnost vyžadoval tehdejší a nebylo toho málo a když někdy jako překročil to co společnost tedy si vyžadovala od něho a se mu to šli vyšší a že jsou to například léčil o o čem věděl že tyhlety věci nemůže napovědět a rozum nýbrž něco vyššího a jestliže tohleto je řízena jenom lidským rozumem lehce nectíme o to něco vyššího to patří do normální úrovni světského rozumu kterým se zařazujeme jako právoplatní členové do této společnosti a jestliže se nese zařadit tak jsme tak my sme na podus oda víme někde jinde u sebe proseb dělat pro společnost třebaže nesmysly když to společnost přeje to v nejlepším pořádku protože bylo pořádku že ježíš kristus jestli bylo pořád bude bylo byl hlas tím více v pořádku plnit nějaký výklady prosím vás nepřešel o tom protože to je nesmyslný myšlení to rozumu se tady utlumit protože to se musí udělat ale bych nerad to eště přestat on totiž to ještě hlubší stránku že rozum musí svítit v každém případě tak dlouho dokud je schopen dokud mně dokud si tím poznávám vedoucího činitele a nemám živého vedoucího čítal nemohu se zříkat rozumu dokud něco správného napovídá proto ti radím učed třebas něčím co je rozumové konání to není nesmyslné konání ten rozum jako na ni pro že vím že to lékař na se místě potřebuje takový jazyk a to třeba by více si považuju pro sebe za největší proviním životě to že se sebe schopen dělat se nenaučil anglicky a jednou vy jenom v jednu jako výmluvu že se neděl anglie na který to byl učil se i potencialita kým jsem nástroje tam topí ne se španělsky pozor a se se prudce ale neměl jsem angličan ale tam to bylo z nás žádoucí váš žádoucí aby měl řeka líčená protože to se vyslovuje součinitelé to něco o čem nikdo nerozumí ale že jsem byl třeba španěla víme li španělsky tak mně španělé rozumí a rozumím ne a motýla dům čítak tam za na lidi v plzni le let nic nemít nemůže to dělat že si nešťastni vyjadřovat v tom etiku ne prosím vás tak rozumím rozum musí sloužit kam může složit bezpečně musí sloužit a ne se ho odhazovat předčasně ten musí ze sebe vydat všecko co se sebe vy do může se dostat do starý byl oslovit zažitelná co pořád ještě bodu ješ nepravý teď třebas když spolupracuju světa přistoupí se přesvědčují že rozum velice důležitým činitelem musím umět například ten cizí a ze abych to mohl přede do češtiny ne a to rozumová schopnost a ten začátek teprve ten spolupráce o jsem před chvilinkou mluvil čili nepovažujte nic z toho co děláte na poli za vrchol nýbrž to je používá na rozumu a vše schopností duševních jenom v tom běžném slova smyslu nebo poněkud lépe abych moh s klidným svědomím vejít večer do hospodářova domu to klidní vědomí musím být nepřemýšlej kdyby kdybych přemýšlel o tom proč to tak je že dostávám třebas příklady které jsou nesmyslné tak bych se podobal někomu do byste ocitl roli panny marie a říkal mi říkal si pochopí jak mohu poradit ze sebe syna když muže nepoznávám tak by k tomu porozujeme došlo bych třeba by tomu porodu došlo před tlakové chyby se dělají když se v komentáři vacovi se pro řekl že to co dělal ježíš kristus nebyli zázraky tak jsem měl na mysli tohleto že když člověk nějaký rozhazuje domu s tím souvisí tak rozsah možností a všechno co je v rozsahu těchto možností na vázaných na tento rozsah vědomí považuje za nezázračné za přirozené a jestliže někdo vyšší rozsahem a to měl ještě ježíš kristus tak on také sám nepovažoval nic za zázrak co v tomto následkem toho rozšířeného vědomí prováděl to pro něho nebyl zázrak a proto že to nebyl pro něho zázrak je to pro směrodatné že to zázrak není v tom obecném slova smyslu ne jak to člověk chápe že tomu stýkat jako zázrak protože je to nad ho dosah na tím dosah na dosah lidskýho ti dokonce schopnost soustřeďovací tety vykládat dlouze to je zázrak když se začne soustřeďovat let je zázrak pro toho člověka o to chápu jako jsem v okamžiku kdy jsem to vzdával když jsem třebas vidět že to nedokážu najednou jsem byl ve stavu spojení s bohem jako jsem se ve byl s tou spojení s bohem když jsem si to vůbec nepsál ani to je zásada tedy by ti se tady byl to zázrak se říkal že že to je zázrak který jsem se takhle jsou pít bychom ve varu nebyl to ale zná protože jsem do toho nějakým způsobem dorostl tím že se narušován třináct let o vůbec dovede a deme sem se odpoutal od vlastní vůle ale jsem hleděl spojit vůli vyšší ne když se neříkal boží na tom nezáleželo tak vy slovíčka viníky na hoře nedali čili podivu že člověk který vyšší schopnosti a řím i dneska rozumové než třebas člověk do věky kdyby člověk by byl konfrontovat s člověku myslí tak by ta mi středověk jeho do dělalo věk a považoval to co tady vidíme námi za zázrak že ano ale když prostě mám za sebou období zázračnosti to znamená považuj dívám se na něko na něco jako na přechodnou fázi jako to v ježíše životě ježíše krista a učedníků bylo tak nemohu to považovat za zázrak nýbrž za výchovný prostředek na úrovni rozšířeného vědomí a je to je to šíře nevědomí zázrak ne to je nejpřirozenější záležitost lidská protože je to nepřirozené že naše mysl je upoután do nějaké zahrady vědomí která je ohraničené stran nevědomostí ten nesprávné čili není zázračné li se ta za rozdrobí je a že se vystoupí není za začne to je přirozené či dělá všechno co dělal ježíš kristus protože za přirozené nikoliv za zázračné a proto tvrdím že na zraky nedělal a ve odpovídal jeho vyšší přirozenosti ho rozšířené přirozenosti jeho vyšší možnost ten že ano ten dotaz i kříšení lazar viď to je nic proti tomu že odpustil hříchy přátele když tam někomu odpustil hříchy tomu chromému ne a vodu stal dále chromý všimněte si to je to človkěa tak oni řekli no tobě se to říká že jsem opustil říci jak to ale poznáme když my víme že to karmická záležito bližní do je obývané jo tím se provinil přelití lenin pánové to není žádná karma nerozumíte co je to karma to je aby se ukázalo co je větší a co je menší tady jsem odpustit hříchy proto abych mohl vám dokázat že případně ne následky které ještě můžete vidím život rozumem jsou něčím daleko menší než tohleto co jsem teďka udělal a proto chodil bere tak dále ale o jim prostě dokázal že není zázračné to co víme jako zázračné nýbrž v pravém slova smyslu zázračné je člověka odpoutat od úrovně ze které je způsobem že si to nezaslouží ten člověk ten člověk karmický nebyl nějak tomu předurčen ani o to nestál aby se mu odpustil hříchy on si něho přijde nejíš kyž se hodí lžích prosím vás co to je za jedná on ti zásadní jednal proti pojetí karmického zákona proti převtělování zásadně byl že oni tomu a považoval to za satana je to všechno se satanská provinění když odpustil hříchy třebas mařím ale lotrovi na kříži a jiným že ohromen neznal tím na sebe tuto jiskru nevzal protože on prozradil v tom případě od narození slepého že to není karma může žít něco na sebe co není tím na co by to považujeme nemůže to že byl někdo chromý voda rození nebyla jeho karma ta je ta bída přátelé oni tam jasně dokončit že to spolu nesouvisí že to jejich představa o karmě představa něco jiného a to je to ovšem může být tak silná že to člověka může připoutat co jim ale ježíš kristus křižován byl pro něco jiného aby bylo vidět abych dokument a to byl dokumentace co se ustavičně děje že když se povýší si člověka do stavu sebevzdání co na kříž bylo dokonale to bylo konce rozvedeno do několika vět že ano tak znamená že ten člověk je spasen jedině ten člověk ne ježíš kristus ten člověk proto říká uvěříte li v syna člověka ne syna božího tohoto člověk toho pravou vnitřní nesmrtelnou podstatu budete spaseni to je správná prosta víry toto dyby křesťani pochopili že ne věří z nějakého ježíše krista který méně popsán dokonale a dále kterým nelze neska vlatní století věřit protože to jsou zázraky které jsem li zalité jsem lidem za být nerozumné nebo které si od vymysleli tak to není to hlavní činů obilí zázraky za jenom proto aby se měl čeho vzdát aby dokázal čím více věcí se vzdáváš tím dokonalejší hotové sebevzdání jenom jestliže bylo ve starém zákoně řečeno že nastane ten konec světa tak napřed přijde eliáš a po něm ten spasitel ne spad je toho hoden toho je toho hoden jo a tak se ptali toho který náš toho tedy toho svatýho jana křitele sítem eliáš který příti a on říkal nejsem ale přejdete li si jsem co tím chtěl říct on sice věděl že jak oni chápou to převtělování tak to není ale že ty znám konce světa jeho příchodem přišli a proto jim taky je tím liší on on přišel před ježíšem proto aby zvěstoval jeho příklad by ho připravil příchod aby ten člověk byl napřed schopen se sebe odříkat nějakým pokáním tři upon jak je tam řečeno že ten přijde pomněte by křtí duchem ne co jenom o pokání že čili on dobře věděl že do ochoten sebe se vzdát sebe se zříci i schopen dělat pokání ten právo s mocí tou se mezi žáky ježíšovými že mu připravoval půdu jakmile mu pudu připravil musel odejít sou prosit jakým dramatickým způsobem se to stalo na tom tolik nezáleží jak se ti zdá nezáleží tak jak si myslí že je to to záleží pro ono takový nás lenost protože on to dělal to co měl udělat a on od toho musel odejít on psal taky z vězení tomu ježíšovi víte vo tom ne a tam se ho dost ne a ježíš mu zkáza nazpátek chromí chodí nemocní se uzdravují mrtví vstávají z hrobu a to bylo všechno co se to znamená pokračuji v takzvané zázračné činnosti že ty jsi člověku vložil do mysli sílu od hříchu sílu od hříchu a jestliže například a to není a že křtí nevíme největším hříchem je vlastnit tak si všimněte že ti učedníci se při prvním kroku vstupu do učednictví páně paží se odnaučil vlastnit nevlastní rodiny se zaměstnání nevlastnili odešli od nich to vnitřně nevlastní li přestali vlastnit to byl obrovský zázrak který byl způsobem přípravou jana křtitele a protože toto dokázal ježíš kristus dokázal říši mrtvých a tak dále tak stačilo svatýmu jenom říct chromý chodí mrtvý stávají z hrobu a pochopil že jeho poslání bylo skončen že on mu dokonale připravil cestu aby ježíš kristus tohleto mohl dělat a proto se odevzdal křtí myslím že bych byl mohl toho býval uniknout že by mu byl ježíš kristus mohl klidně pomoci to byl malinký zázrak ne pro něho pro že krista nepomohl protože on potřeboval spíš aby svatý jan křtitel pochopil že skončil svůj úkol a s ním se stalo prostě to co se talo salonu medu jakmile pozná v životě ježíše krista v sobě a o to také poznal že vy ho činech se ztotožnil se s k ježíšovým tak může mohl a musel z tohoto života odejít ze tady zbytečné si to jestliže jsem někdy řekl třebas kam tak doteky tak musím věřit že si člověk představa vedení toho dechu a potom těch písmen tělem od tříbí do těch nohou tak jsem to mohl radit jenom proto že jsem radil jak se naučit do těch nohou dostat ale ne jako vlastní cvičení kdybych to co dělal při vlastní cvičení tak to není soustředíte pohyb soustředění je zastavení pohybu myslícího principu bych byl rád kdybyste toto pochopili myslím že v tom komentáři katově toto vysvětleno ne zastavení změn čiho princip toho že tam srozumitelně ne tak to si prostě přečti máš tvářit a nebo to eště nemáš li ten komentář vacovi nemají tak tam je to vysvětleno to musí být koncentrace musí být zastavení změn tří princi po způsobem jiným než jak se o namále vysvětluje ano tak prostě to si tam dobře přečti