Karel Makoň: 85-02B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

jestliže ježíš učedníkům jdoucím do emaus po svém zmrtvýchvstání vykládal zdali co se stalo ne se v tom muselo stálo. To bylo oporou byl syn boží neboť nestali v zákoně du proroci pro říkali tak atak a že všechno co říkali se opravdu stalo tak voni pořád nepoznávali v něm ježíše krista toto lámal ten své že ano tak ho v tom poznali a v tom svém taky ztratil tím chci říct předepsáno to bylo všecko dávno protože to není předpis ale je to jednoznačný návod cesty k bohu že totiž takhle sebe k bohu takovéto příznaky a takhle se to vyjádřit je ne jako ježíš kristus svým životem ne jinak než neověřená vyřízená lidsky pochopit než že se to prožije děje-dějem ňákým není to karma ježíšovu takže nemůžeme ani říct že byl ten jidáš karmicky natočen vůbec ne to není tak to je předpis který vykládá návod jak umřít na kříži a všechno co s tím souvisí A jestliže si myslí že ten jidáš byl nějaké vlastnosti lidské co je fakt to je jasný ale zase by si neměl zapomínat na jednu věc že všechny ty bytosti které tam jednají svatý petr při tom zatýkání třebas řady latu pásku i ti ostatní by tam všichni učedníci všichni to učedníci srovnali s tim ježíšem jsou součástí jedné jediné bytosti nezapomeň to není za lidí jiní kteří za týkají a držíte ří přání třebas ježíše a třetí ježíš tedy trpí a je učen tak dále to je všechno vnitřní stav jednoho jediného člověka kdybys jako svatá terezie umřel s ježíšem na kříži tak bys pochopit teprve po tom aby si pochopil ono to nepohlíd u se to nestalo jak to fakticky je že to je vnitřní stav že toto součásti je to rozpitvala jednoho vnitřního stavu a jesudian v tom co právě překládám nemá než se to k vám dostane to bude trvat strašně dlouho než-než to zase přepíšu protože do konce března patrně budu v továrně tak říká že zas a nachlazení jsou těžké choroby a nejtěžší chorobou za nichž zas a proto vodních nebo proti zná prostředky a uvalila prostředky jak se jim a co si vám řeknu jak na to nacházení tak na to ostatní protože považuju to za velice účel on říká proti nachlazení nejlepší s tolika ale ne taková kde by člověk stáhla nýbrž musí stát na bedrech jako je to třebas uvedeno správně v tom to v žluté joze od no svíčka svíčka no to být svíčka a a to li by to vy to potom popsal že do toho člověk umí dostává to byly to aby se stal nenásilně a přitom působil na dech taky a tak dále a bych tedy přitom řekl že je důležité přitom hlavně o prokrven toho mozku a že se obrátí také trošičku ten triku který v tom člověku probíhá vlivem jeho postoj tak tohleto závin třením kořen nosu přijete svým je to dívám kořenu takhle a si pod tři minuty způsobí že se že člověk přestane být nahrazen přestane mít rýmu jo takhle si tře ale ne takle dokulata jo to dělá dvě tři týdenně ale si na masti prvky třebas se a sine desetiletém nos a musí to být a u toho kořene takhle naše než takhle toho kořen mezi oči ne tak rýži tak si tak říkal že to je velice účinnou a na skušenostem dále říká je důležité abyste střeva dostali do plitický ho pohybu aby působili sami od sebe na vyprázdnění s vlastním prázdno je o a tak radí polopravdu ruku na pupek a levou ruku přes tak aby dlaň levé ruky přišla na hřbet nikoliv na prsty naše pravé ruky a dýchej břiše po břišním dechu musíte si přečíst začít detailně někde ve sport a joga to vykládat a teď dýchej břichem to znamená může to bude těší i to bude snazší že to bude snazší že li to bude těším se že se a především o části plic ale muž to do výchovna no tak to vytočí a tichá hlavně spodní části totiž a teď v dechu tím způsobem že napíná š lpí na břicho a třeba všechny vyplý a škodí ale byl nosili prosti levný tak na může dostat ruce a nic nelační a a když potom vy-vydechuješ těm a rukama plač zase to břicho stačí třeba a tím rukama pláč nad to břicho a pomáhají pohybu toho břicha ze strany na stranu tím že takhle přecházíš ne a ono to jde bez toho pohybu ze se voni indové dovedou a my..doufám že i vy mnozí břicho hodit na jednu stranu a břicho hodit na druhou stranu přece tak to dělej a dělej to není maximálně patnáctkrát nebo napřed osmkrát říkal to velice rychle rozích je takový nějaký trávicí oheň jako o říká je to velice prudké působí také opatrně s tím ale to za následek že za několik dní se ta velice a praví a že přestanou tyto potíže se není nervové z své myšlenky prostě špatná krev která se vytváří tím že to co jsem ne dostati la ven zůstáváme střevech a znovu se přetrhuje že je to tři to prostě a to tam bakterie nikdo ne v tom že způsobuje opravu ve a ta opravená krev se dostává i do mozku tím zkazí myslím-mysl a..atakdále není možno se správně soustředit a všechno dohromady čili on by asi léčil člověka pan jesudian jak to vykládá že by začal s peristaltiku že byl naučil správně akt pravidelně a myslím že si myslí že by se to ten člověk naučil velice brzo a že by potom mohl třebas jednadvacet těchto pohybů dělat toho břicha ovoce krát to opakovat že kdežto tohleto tření toho nosu radí dvě tři rity nec ano a kdežto tenhleten postoj s tím vkládáním rukou na břicho to radí před každým zlem hlavním to znamená třikrát denně a to dělat jo to to při klade před kdy na ni abyste se třeba dostal do toho pohybu politického a to považuje za jeden z nejužších prostředků vyléčení všech možných těžkostí jaké se normálně vyskytují protože říkali no nejsou to jenom nějaký patrem který je nebo víry liší člověka a nečistoty který se v člověku a ty se musí kdo tat ven a paní kamenická a k bodu stejného názoru že napřed léčí takové věci a to byl potom ostatní ne se ptá na na peristaltiku ne první nebude potom na to staké zase prosím vás existuje smyslové vnímání kterým jehož zpracováním se člověk dostává k rozumovému závěru normální způsob vědeckého počínání a počínání člověka v tomto světě tím že člověk zpracovam jenom smyslové vjemy například si to přečtu to je smyslový vjem a zpracovam to rozumně jsem přitom rozumem a udělám si z toho nějaký úsudek se ohražuje proti jinému vyššímu způsobu chápání nemáte mně přístup intuice nemáte přístup vnímání přímé bez pomoci lineárního postup totiž když bych se učil jako se normálním říkáš na každé škole že to vezmu za ten začátek a postupuju a tlačim to před sebou tu káru toho povědomí tak abych nic co se nemá vypustit abych měl celistvý obraz toho co se učím tak to teďka dotáhnu udělat třebas dobře zkoušku nebo tomu dobře rozumí ale nic víc když ale třebas veme tomu jsem odkázán na to abych něco vysvětlil čemu vůbec nerozumí ale o čem vím že někdo jiný to chápe a více to je tak si nepřeju abych to od něj převzal to ne ale dotáhnu to svoje chápání kam mohu i de tím představí se musím tu látku na učit rozumově dítě jasný by to neudělal tak se nedovím zdravý vůbec nic ale když to do tahu tam kam mohu přesto řeknu potom nemohu a podržet to teď to vim ale musim to zítra opakovat znovu a pozítří zase abych to dostal pořádně do mozku ale to chápu všechno když to takhle chápu tak to potřebuje to říkat podruhé potřetí nýbrž tady mozek nestačí na další tamtu mater upustím opustím zanechám a teď se někdo ujme to vědění v přepadne které je za tím rozumovým chápat bude napřed a nepřepadne nic nestalo si tu lásku znovu přečtu a znovu narazím na ten bod kam dál nemohu. když znovu nepřepadne udělám totéž a tak dlouho tu kam této klepejte a bude otevřeno je mi otevřeno ne abych že bych chtěl aby někdo otevřel ale si přeju že to považuju za podstatné to pochopit ale vím že rozum nemá tu schopnost aspoň ten můj nemá tu o dávání který rozum bere la tví záležitost by třebas u schopností a ale můj to nemá tak o tom ustoupí a najednou osob třebas potřetí a to vím dál za tím koncem kam jsem nemoh zrozeno vím a jednu dál ale jak úplně jiným způsobem než jak jsem to věděl před tím že jsem navazoval jedno na druhé lineární jsem to chápal jedno za druhým a teď výměna teď to vim v soupis ost jednak s tím co se a učil je a s tím co nevím takže tam zná souvislosti směrem dolů k rozumu a znovu souvislostí směrem k vědění které není rozumové ho nemusím si popíši a sebe stočené řeči napsat si to naši ty která si a ušitý ty bys to musí dokonce přeříkávat nahlas můžou považovat za blázna tam vedle to je jedno ale musíš to nahlas přeříkávat zachováš a to budou zírat o níž a tímto způsobem jsem třebas prošel zkoušek kdekdo z tím nevěděl rady a tak dále ne jenom sošky jde o tohleto vidění které ukážu těch knížek že to je dáno za která zní sem smí mozek. a odtud se to jiným způsobem mimosmyslovým a mvrtvý odněkud odjinud to předpoklad že to tak správné takže nekladu tomu vůbec žádné překážky svou si předkem že by to nebylo možné a ono by se to třeba je to lidsky přepadne a to vím ano a proto když budeš čisté a moje spisy tak tam najednou zjistí věci které rozum nemohl zvěstovat to teisté že to je nerozumné a opatrně s tím protože ono to nemusí být i se rozumné ale ono to nemusí být také jeho taky toho upření však budeš mít... dojem že je to geniální ch..to geniální také není to je něco jiného ne prostě z jiného oboru nebo z jiné kategorie vědění nebo ne a to vědomí je to prostě za to tímto úsekem vědomí tedy a za ab dal se že třebas by se nebo nějaký jiný ale vědomosti odtamtud se získávají bez trati času a to je to nejdůležitější co mně dalo práci naštudovat třebas nějakou věc někam kde se ten rozum zastavil. to co jde dál to nevyžaduje vůbec čas ale vůbec žádný čas čas jediný vyžaduje to že abych to honem zapsal než to zase ne a aby to jiným děl to vysvětluje čas veliký čas a to jenom přetlumočení jsem asi to funguje jako točí ne jako znatelně ten kdo ve mně poznává někdo jiný když udělal z omílám si toho dobře vědom nýbrž na posle dost někým jiným kdo je to vědění které je za tímto věděním opravdu za tímto vidění je jiné vědění které zatím rozumu nepřístupné a za tímto životem e tak jiný život který je tak tomu to život to nepřístupná všude takhle Takže jestliže si nějaký pan moody píše o životu za životem tak přičichl k tomu vjemu těch pacientů že tam nějaký život existuje a je to strašně málo proti tomu co se děje třebas se mnou který k tomu takhle snadný přístup tím že si nepřejí dál sice ale snaží se svými silami co nejdál se dostat a nezneklidňuje se to je důležitý nezneklidňuje se že nemůže dál nezneklidňovat se to by inspirace a nepřišla nýbrž opustí to jako by to neměl vůbec řešit no tady jsem v koncích tak co vy to vim co nevím to nevím pustit do světa že a když to takhle jedná když takhle si počínáš tak v kladném případě je toho zapotřebí se dovíš něco co jiný člověk vůbec nemá možnost se dovědět je to jednoduchý recept ale je tomu takhle jak to říkám nic na víc to na tom není jenže jedna věc je důležitá te se tady neřekl že člověk musí mít rozsvíceno nebo musí být otevřenou otevřená vrátka do jiné oblasti poznání do jiného vlasti chápání do ji do širší oblasti vědomí než malý člověk no a to násilí otevřeli lékaři že ho budícím že falta a potom ještě větší chvála a čest to se-už nebudeš tak tvářit vesele je tomu esesmanovi který k aby tomu je čest a sláva pro byl nechtěl zabít tak by byl život je vykládat si představte když von chtěl zabít a jsem také v tom okamžiku jsem vzdálený o života a ono to je to je vzdání se svým chápat k sanat jak to je adi tak jsem najednou pochopil jsem celé náboženství...bez přece vodu a jsem musel zavrhnout no jo na to slovo ale jak jsem našla u síly na to že jsem něco věděl na ona boženě a jsem byl prázdnou nádobou do které se nalilo ta byla zkušenost řek bych milují přede mnou kteří do této oblasti pronikli takže jsem věděl od nich všechno co oni věděli pro tu chvíli pochopitelně to bylo nepřeberné bohatství vědomostí které úplně zaplavil a které způsobilo u nomadou je to tečky způsobí že bych byl upadlo extáze na to užasnou krásou velikostí vznešeností to sousedova a kdykoliv potřebuju z oblasti co tak si jenom je to nemá hlavě všechno nosit bych se mi lopotila ale si jenom zastavím rozumu činnost tam kam jeho naší ho zde tam musím s dojít tak i zastavím a stane se to též se dostanu do oblasti kde-kde jsem tehdy-toho esesmana byl. tak to jsem tady potřeboval tobě říct na ty tvá protože nezoufej si klidně dopracuji všecko tam kam rozumu je můžeš když se nedobyli nechtěl aby něco objevilo a rozumem nýbrž protože si to pojednou plnou stejní nemůže zatratit podruhý rozumět zase s poskládává si to dohromady zase znovu a druhé možná o kousek dál než předtím žá že o kousek jenom anebo nebo nedovedeš vůbec dál ale to nevadí trpělivě bez neklid kývání o jakmile se zneklidnuje š tak to je to ve starém věku věděli že to je konec veškerého vyššího poznání. Neboť řekové říkali to řecky nemíří to by kdybych to římu řeky to no říkat ale bylo by to špatně vysloveno to řeknu česky koc bohové ničit nebo zničit nebo zmařit nebo usmrtit toho zbaví rozumu a bych tedy byl pro to aby člověk tuto starověkou pravdu za za svou a nikdy se nevzdával rozumu aby s ním dospěl tam jít proto je vám ty věci pořád vykládám prvdu na váš rozum že si myslím že rozum mesáše oni se může dostat dál než v devatenáctém nebo dřívějším století prosím. vás bude zajímat všechny budu k vám ke všem tam jsem se tak je to okamžiku do věděl že například starý zákon nebo ne zákon není psáno rozumem že je tam z tohoto poznání za rozumem a kdo ho čte jenom aby jeho mu porozuměl tak mu rozumí velice málo a dokonce je naděje že ho zavrhne že tanec řeku rozporů rozum jsou to spory a proto vyšší poznání toho rozporné není a pro ty spojuje tam vede to celé zavrhne a to udělala dnešní věda téměř ve všech případech že takhle zavrhla třebas starý zákon především přemluví svoření světa způsobem který je nevědecký absolutně nevědecký tak to nemohlo být a on přeci platí a přece se to či ono se to otročit na druhou stranu a tam se mi to hlavě oči že ta hlava zůstal stranou a jsem viděl že je například stvoření cit tak je tam vyšlo absolutně pravdivé vše absolutně taví v tom smyslu že někdo to napsal do kdo to psal takhle se to stalo třebas pět tisíc let před kristem jenom to vy víme že když si něco bylo stvořeno a si to muselo stát někdy před mnoha milióny let a oni tak daleko do měli počítat tak řekli to bytí se dneska řídí poslán to počítají tento odtvoření že to je tak u nich na jakých ocitnete nesmysl ale oni tomu věří no a myslím taky dostal u nich se ti kteří jim to dovedu vysvětlit asi tímto způsobem to co je tam zapsáno jako událost která se stala recept víc lety tehdy to je zážitek který před pití si lety měl nějaký člověk spojení světa takže pro něho se dostal v k tomu metu když to takhle vnitřně pochopil rozumíte takže oprávněn říct že to stalo přelití city on pravdu u něho se dostanou před pití cit umět se to stalo přátelé teprve asi jednadvacátého listopadu sice třicet tam proběhlo stvoření světa předními zraky se vším tím co napsáno bibli a v jiných spisech daleko ještě hlubších třebas nese bible a vím co ten symbol znamená a vím že osobně a jako v přicházíme z věčného života jsem do toho pozemské zrovna jako přišel ježíš kristus a máme se tu zase vrátit na spát a zatím co on se odtamtud dostal jsem vědomě že věděl že od boha pochází my to bohužel nevíme to bohužel jak to myslíte bylo by to veliký závazek který bychom neunesli zažila radši řeknu bohudík a se opraví my to bohudík nevíme a trvá záchraně je od toho že se nemusí proviňovat proti tomu že bychom nebyli v poslušni toho vědění jenomže na druhé straně nevědomost hříchu se nečiň způsobuje veliký utrpení a to vstup je veliké utrpení a celým to životě který tady žiju nejde o cenné zbavit lidi aspoň je jsem okolí toto obrovského utrpení které vzniká z nevědmostí to je největší utrpení říká z nevědomosti kdyby například dejme tomu člověk pacient nevěřil lékaři tak je tak jsem to a jako nevědomý člověk a zabil by se třebas by nebral to co on ten lékař mu předepíše kdyby to bylo to nedbal a co to platí lékaři této a nepochopitelné to platí v jakémkoliv jiném oboru ten kdo dneska vynalézá třebas nebo provádí nějakou techniku a ty tu byly staví tak ten musí stavět na vědomostech minulých věků ten musí všechno míra a nesmím na ni zapomenout a musí to teprve dovršovat nějakým novým způsobem a pak toho vznikne něco lepšího když to ty předkové jeho dělali čili je to těžko pána kára kterou tlačíme kupředu a činná tišší způsobem kdežto tam se člověku ulevilo v tom okamžiku kdy to jen všechno chápal bez potřeby času bez námahy a tak třebas dejme tomu sem tam pochopil opakuju jenom jednu větu z toho co se se na tady říkal co to znamená když ježíš kristus tam někdy o sobě mluví syn člo o synu člověka a jinde o synu božím když mluví o synu člověka tak mluví k nám kteří jsme si lčověka nebo cela by člověka a říká ne to se týká tebe a to je recept jak se máš dostat za toho syna člověka a on tam říká tak jako mojžíš na poušti povýšil hada to je kapitola třetí za čtrnáctý tak taky syn člověka myslel si tom sebe ale taky každého z nás potom budu osočován obecně přibít tak ne řekl říkal záměrně si člověka si člověk bude povýšen myslel jako ten hlad který tam byl zažil gnose ho to otročí vysvětlím to tam potom stalo to by to bylo zkrátka teprve potom když uvěří že to povýšení smysl spasitelský spasitelný tak bude spasen čili do věří v syna člověka bude ten syn člověk člověka povýšen znamená ukřižován tak ten člověk bude spasen tím pádem bude spasen to to pochopili křesťani velice málo duchaplně se že když ježíš kristus byl měl na kříži že ctí s poslední dbám nemluvil synu božím který se i naší slově a každý člověk se musí s kristem ocitnout na kříži při jeho oběti přidat a teprve potom platí ho spasitelský úkol řekněte to všem dál to to je velice těžké toto přidání se k tomu a nejde do konce prvé s vlastní vůlí ano nebo klepete bude otevřeno a neraduji jenom vlastní vůle a zkrátka a dobře teď musím vysvětlit si to mediem ne to bylo s tím hadem na poušti bych to vydržíš nosti pase tak by se tím ještě jak to ten ježíš myslel když ti židi se stěhovali nazpátek do své vlasti palestiny z egypta tak bloudili delší dobu po poušti čtyřicet let pouze dosíci zoufali bylo to šest set tisíc lidí jak se dovídáme z čát e první kapitoly čtete mojžíšovy knihy bere tak ta šesti díla potulovala popíjím li tím všechny na na které i potřebuje se dostat nějakým potravy nám tak je dycky ženě zabili školy dobytek nic se dali toho žili zase nějaký rok to žena další mého zase pobili a zase a tak dále velice tvrdě styku předu ale někdy jim došel dech někdy jim došla víra v toho spodina když takhle dlouho vodí po čte nemohou dostat do toho do palestiny oni nepochopili jednu věc kterou chápal dobře mojžíš že totiž dokud nevíře v tom národě vzpomínka na ex de měli egypt kde měli plné hrnce dokud nebudou použít nazpátek se těm plným čím vrátit tak nejsou hodni tomu aby byli někde v nebude jenom o plné hrnce kde prve duchovní poznání kdy budeme přednost starostem tohoto světa před hledání království božího především tak jsem se právy tomu abychom měli klid bez to životě nemáme ho ten klid a jenom proto že hledáme kolik za plný hrnete symbol a s nebo staráme se o to aby to začnu tady v tom světě klapalo když staráme především o tohleto a ne druhé řadě tak máme pořád nějaké potíže když se vyskytujou na každém kroku toto mojžíš ovšem věděl jenomže jeho následovníci nevolno národ to nepřijal do to prostě příliš těžké to pochopit tak je musel hospodin tak dlouho modlit poušti a s tím všichni využil do eště to užití se vrátit nazpátek egypta a protože tedy ší život nebyl delší než ty říct let tak voni ustrne muž byl dlouho to byl řízením božím tak uděláno ale ty ostatní umřeli takže tam nebylo památník egypta takže netouží na svaté poeta pak je směl test do palestiny rozumíte mně a mezi tím musel všelijak žít na poušti aby všechny umordoval fakticky a naše a další pokolení které neví co to plenek rozumíte mně a tak jednoho dne na pustil hlady ten hospodin li koho mohli a tedy i umírali a boží říkal to je ten přeci jenom trošku podle vyvýšen to nemůže pochopit to vím sto máš ale proč je takhle to je spát on říkal nechci je trestat činu přinest pravou cestu ověřuje si hada pro zu a psané napíchni na žerď on nazvat a da ohýbá udělej si hada ohýbá a napíchni na žert a ukazuj ho těm všem kteří uštknuti abych ho viděli kdo ho spatří nezemře to nutí na nebude působit tady předpověděl mojžíš povýšení ježíše krista na číž a do uvěří uvidí takhle se to udělat takhle musím umřít na příklad a dále ta moje choroba kterou ani kterou mám to není posmrtný brž prosíš takhle umřít toho syna člověka ve své ve svou vlastní trní podstatu že on toho boha v sobě do toto uvěří to je slibný začátek k tomu aby byl spasen ten bude spasen když ovšem půjde za tím zase dál pochopené dát tím ježíšem ukřižovat a příž proměna vlst dnu dost tady mně připomíná jeden odborný od skla pa protože tam v tom oboru pracuje že eskulapovi tedy řecky měl takového hada starého nosil tak aby byl viditelný a tomu ho ukázal toho hada když byl před smrtí ten se uzdravil víte že tudleta pověst která je tam zamontováno starého zákona je obecně platným recept a dovršením tohoto receptu ježíš kristus jenom že bohužel to dosud křesťani nepochopí že to starší než ta historie ježíšova že je to věčná záležitosti abych to obecný že ten kristus za nás míra dávno na kříži než na ten kříž topit tad jenom dokumentoval co se děje a na důkaz o tom procesu toho vzkříšení který v každém může projít kdo uvěří že jeho vnitřní podstata je nesmrtelná sem tady hezky o tom povídá a ale abych taky to byl nikdy nevěřil k tomu se nedá to dobře věřit a každého obdivuju že tomu věří a nepřesvědčili se o to se o tom v sedmnácti letech přesvědčil že se vnitřní podstatou nesmrtelný že a to potom snadno bez víry za to věcí dokonce na šel a to co to takovým způsobem že to bych řekl fanatické že ano a nejsem schopen vedle toho něco stejně důležitého vít nebo se tomu věnovat stejně tak jako tuhleten věci a čili hledám především království boží ne vlastní vinou jsem si nikdy nepřál a království boží nikdy ne a i to nikdy přát nebudu někdo si to ve mně přeje to moje nesmrtelná podstata si to mně přeje abych se k vrátil tím od rodil sem kterému říkám vlastní ano ho tam si pořád tak jako dostávat na tu cestu vracet ho tam utíká li se do za pravdu jen by se o to bolí že musí otce pryč že musí sám zahynu že musí sebe zapírat aby mohl najít to věčné takže jsem pochopil tehdy právě v tom koncentráku že to bylo psáno všechno jiným způsobem než rozumově protože to že on ukazoval nějakého hada přátelé a že oni se potom uzdravili z toho užít le bylo smrtelné to není rozumě přijatelná záležitost a takový rozumět přijatelný nepřijatelný záležitosti tam strašně mnoho ve starém zákoně a taky v novým se nedivím vědě která manipuluje jenom rozumem že to musela zavrhnout to není ale rozpor mezi vědou a vy i náboženství které rozpor mezi vězením ve kterým je věda a svoboda ve kterém je člověk který se tohoto vězení dostal ve se tehdy ve sedmnáct let dostal z toho věření ven sice na chvilinku ne ale dostal se ne jsem viděl že jsem ve vězení do pak z vás si uvědomuje že vězení tedy kdyby si to uvědomoval jako byste nesmírně toužili se stoho vězení dostat nebývá ale kdybyste se toužili z něho dostat tak jenom tomu nepomůže jenom začátek dobrý by to byl ale si sebevíc přejete bude uvězněn abyste věření dostal zřecem neotevřou od jenom si spojí náně co že mimo vězení nebo zabít za ve vězení je něco lepšího než ty mříže než ten třeba a od čili on si vzpomíná otcův domu jsem si tedy otcův dům poměl poprvně vlivem okolností a tak bych chtěl říci člověk by si měl uvědomovat že stačí ze začátku aspoň uvěřit že jeho podstata je nesmrtelná věřit v toho syna člověka ale vědět že musí být povýšen na kříži to znamená že musí proběhnout ten recept který ježíš kristus dal každému člověku do se za mnou přijíti zapři sama sebe vezmi svůj kříž a následuj mne není možno následovat dokud toto předtím neprovedu to je to to to ten člověk je potom spasen ten teprv je ale kdo mi ještě není to je pohan pra obyčejně který si jenom na ne co namlouvá že něčemu věří a nevěří rozletu věřil tak za tím jde víra znamená úžasnou míru poslušnosti že mu věří tak to ten dělám když je si matce která vede také poda v ruku ne a nejdu mimo ni řeknu na ti věřím že by někdo ze vedl ale si husa to ne ten dítě které věří matce podání ruku a nechá se ve a takhle se člověk nechat ve s ježíšem kristem to jsem tedy pochopil a se vším a je že krista vůbec nedal jsem se taky převrat se stal jsem byl pro indii není to špatného ale byl jsem jenom pro indii jsem tomu nerozuměl tomu ježíši kristu a teďka o doby rozumím třebas i starému zákonu tu kristu i iti i tedy že je to stěžuje nemůže bezvadně spolupracovat se si přeje totéž co skloubit všechna náboženství dohromady aby si vzájemně nebrali aby se na sebe u tety abyste nezabíjeli jako se za souš pořád ještě děje se nesou zabíjí dokonce mohamedáni jeden druh mohameda na druhý druhém americké stanice dlouho byly ještě dneska způsobí jo tak a tak tohleto chce o zabránit a to myslím že je součást mírové ho tažení také tak mně nemějte za že se nikdo víru mírovým pracovníkem pracovníkem za mír ne ale bratrem strany byl to odtamtud odkud to se normálně nebere protože to jakým způsobem to dělá v politickém světě není špatné ale je to to čemu říkají lékaři s tím tom a tisk léčení je to léčení následků totiž zařvání proti následkům proti bolestem nějakým hlavy ale po příčině bolesti se nejde a tady jdu za příčinou těch těžkosti lidstva a ta příčina používá v tom že si nemyslím jen bože že jsem věčnou bytostí vnitřně a že tedy nevěřím v toho syna člověka který není jenom synem člověka nýbrž je synem božím vnitřně ano může se ovšem stát že člověk více nesprávné z toho nějakého pramene který mu zatím není tak pyšný odkud to pochází ale nemá dost odvahy nemá dosti li nebo není dost čilý čiperný aby přemohl toho druhého člověka nebo toho prvního mu říká je to nerozumné to to dělat protože že je to správné co v tomto případě dělat v tomto případě je dobře se aspoň po prvně říká se cizí bude ostuda ale to aspoň jednou zkušení ten na sýpku nebo ne a susin udělám všecko možné do doby abych dostál všem povinnostem z toho vyplývající ne abych je rozumově byl připraven a tak dále a pak se stane tvůj že popadnu třebas že to dělá na úzkou ku ne a pak jsem tomu hlas ještě dobře nerozuměl pozemsky musí vyvíjet nějakým způsobil to se nenuť to není tak snadné než člověk dospěje do fáze aby tomu dobře rozuměl že tomu trvá než on to nevzdává že se to dokud to nezačnete od nepravé intuice od nepravého tušení tak to pořád jde vedle není to to pravé poznávání opravdu vám mohu říct jenom něco takového zajímavého pro váš když jsem měl kdykoliv mám a měl jsem a budu mít nějaké tušení tušení že bych měl to nebo ono udělat nebo to nebo ono neudělal tak mu na to vsadit krk že to špatné protože to vědění o právné není tušení to je jistota jak nabudu jistotu že to tak je správné tak musím potom jenom překonat sebe který říká je to možná pravda ale všechny podmínky se toho případu jsou proti to znamená třebas když je to zkouška zkoušku na tom neumím abych tam mohl obstát a tak dále ale pak se stane totéž co se stalo jaké velice blízké příbuzné jednoho člověka je totiž nedělala žádné zkoušky ani na vývěsku inak než zajíčka ale nemyslete si že ona všechno tak výborně uměl ona jenom dovedla zachovávat jedno pravidlo soustavné zaujetí nikdy nevyšla ze zaujetí a protože se trénoval pořád v soustavném zaujetí tak musela projít na jejic uvést života ale kdyby byla vyšla ze zaujetí tak se ocitla tam kde jsme my všichni na penze na dovolené ona v životě není na dovolené ono je pořád zaujata nic prosím kdyby se člověk vychovával jenom za tu nebo především za to si plného mládí vůči něčemu dobré jak to radí třebas komenský učení budiž hrou to znamená aby s tím byl zaujat ne říká on dost že rytmicky to říká a jestliže jsou toho hry jestliže to co dělám se začne být hrou tak to k tomu moment boví přístup a ono to všechno to mně jde snáze tam nemusím v soukat jednou stranou a obstojně vypadne nýbrž to tam zůstává neboť skvělou pomínku na tu hru jsem měl teďka u nás v domě příležitost tohleto vyzkoušet na dítěti které začlo chodit do první třídy obecné a nešlo to a modalitami nou nevím co všechno dělali že jsem ten řev jsem se nadělal členka cesty ten dělat ono je v první tři tomu je dceruška a on musí poznámky že ji to nejde že nestejně že jede matka se říkat tak podíváme se na to zblízka a udělal jsem s tuto řek bych pokus že jsem říkal tak dítě drahé budeme s poruší no to bylo kuňkání hrozné se říkal ty konáš jako žába pod za unk za námi zakuňkala sme si také na tak namyslím než žábu ště tak teďka budeme zase vyš se zvýš učit tak jako tady ty na zastaví napsaný slova který se tam vstupuju větě nám že před tím slovo které tady jsou koukni se na ni a pohleď ponížení tak aby se ve ve třeba do ponětí řešit třebas tak to vy tomu to umí před sebou to malou když tam budeš mít tatáž víš toho ta a ta dát se slova o přečti za tou čarou a teprve pak je pozná že vět a potom to zažil věc a tak dále tak zkrátka a dobře to máma víra že to je správný způsob dostává jedině nič toho čtení rázem ale zase i než li počty jsem ale ten týden ještě udělal tento pokus jsem taky zkoušel ty počty vono to nešlo malintoho šesti ne vy to nešlo a ta sestřička je vody matky mladší ne tam pořád povídala jsem říkal při a při tom to na tím uvázla to staršího říká šel sem říkal maminka že cítíte že musí na povídat a zásadní těla by napovídala tak jsem pořád zkoušel tu starším a neví dělá špatně neby to čas a a ta mladší pořád všecho napovídala a jsem odešel odtamtud se vidí a ta výchova vypadat jo to není že by se takhle musel do ale to je ten styl je odtamtud řídí se tam vrazil nečekaně znovu a říkal jsem mladíka nechodí do školy teď budu zase zkoušet tebe matku a matiku ne tomu a nemají ne to není pochopitelně a mladí teďka uskutečit be ale ty starší ty nesmíš napovídat