Karel Makoň: 85-06A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

eliáš vstoupil na ohnivý vůz ohnivými koni A vyletěl si do nebe. A bylo po něm veta. Toto viděl jak z textu je vidět z Bibli Jenom ten jeho žák Elíša. Bylo tam padesát jiných mužů a ty vůbec o tom, ty to neviděli. To je na tom to nejzajímavější tohleto. se musí ovšem velice pečlivě číst, abys tam toto vyčetli a je to tam tak přečtěte si to dvakrát třikrát a víte že oni něco viděli něco neviděli ale tohleto neviděli celá tato záležitost se děje na jiné úrovni než hmotné děje se v jeho nechci říct tranzu, rozšířeno vědomí toho elíši a toho eliáše no a výslednice toho je ta že ten hmotný plášť toho eliáše tam zůstává potom odletu toho mistra a ten elíša se hned chápe toho pláště aby se dověděli s je to pravda jestli v tom plášti je taková obrovská moc a prostého přes jordán a projde suchou nohou na druhou stranu toto viděl padesát mužů a říkají no tak ty jsi zdědil ducha eliáš a a ty si a začne mu klanět to tak dále a ty jsi náš pro teďka tak víte že tam on si tohleto dovolil napsat je studia a nedá tomu ani písmenko komentáře k tomu mám za zlé pro když to totiž přešedší kterémukoliv teologovi evropskému nebo americkému, to je jedno, západnímu, křesťanskému, tak on na tohleto neřekne ani slovo. tak jako ten je studia protože si s tím neví rady o kdyby přiznal to deniken jako že na to deníkem přišel tak zase tím diví to jsou li mimo ský že no a ty ty si ho prostě vzali ne to asi takhle nějak ovšem to je naprosto nesmyslné protože tady zase je vidět to byl nějaký plášť ne a že měl nějakou moc a tak dále a to tedy k tomu nepasuje to je něco co bych asi vysvětlil takhle v době zrovna jako u toho yesudiana dneska bylo zcela běžné že na této úrovni která se tam výší člověk zažíval obrazy kterými se mu vysvětlovalo něco co se mění v jeho podstatě vědomí upozorňuju vás že to byli obrazy které ho jen upozorňovali na změny v jeho nitru nebo úrovně vědomí protože to byli obrazy tak tam moc bylo bráno poznání samotného jenom byl člověk převeden na jinou úroveň a to dědictví toho eliáše potom eliášovi spočívá v tom že eliáš si ho lžu převedl na jinou na vyšší úroveň poznání na vyšší úrovni vědomí šířeno vědomí ta poznání a to mělo za následek že měl schopnosti které předtím neměl například si tam rozroste plášti nebo ten přeřekl přišel se sluchu nohou a tak dále to ale také ovšem samosebou symbol přestože se to stalo že by na to svědků tak se to patrně viděl ale důležitější je vědět že tyto obrazy jsou vsunuty mezi skutečnost a mezi vědomí které máme zde na tomto světě a překáží je to řek bych ochrana překážka aby ten člověk který to zažívá to vydržel protože aby si vstoupit co vzal abys aby to mohl skoncovat a když by ale ten člověk který to zažívá nepotřeboval se chránit těmi obrazy tak by z toho měl pravé poznání jenomže ten elíša měl víru velice primitivní víru nahoře nebe a do toho co je stoupá pánu bohu tak v rámci této víry se mu to muselo ukázat a bylo toho by to vzestup na horu ve cosi deseti tento vzestup nahoru byl jenom dokladem toho že stoupání chá směrem zdola nahoru a že on to viděl jiné úrovni než muladhary tohoto všem to tam není vysvětleno toto měl je vysvětlit protože do dneška jsem na to dívám jako nechalo stát ono se to ale děje je to s každým kdo bohužel se nabude do obrazů a přesto se dostával do vyšší úrovni vědomí v indii je to zcela vyzná záležitost a k tomu něco dělám li to tak běžné že nepovažuje za nutné k tomu vítovo prostě si myslí že je to jasné každému jako je mu pak právě to nesmysl propojí kteří jsme na na úrovni první ne toho vědomí to jsou pohádky nic jinýho to není kdežto je to poznání oděné do představy a tím že se oděje do představit tak se z toho stane něco lidského lidsky sice stravitelného ale obrana o tu vnitřní podstatu věci protože jak jsem se po lišky tak se to ocitne na úrovni kam se to vejde na tu lidskou úroveň a to je tedy málo kam se to nevejde moc kdybychom to tedy vzali nějak tak to metly nebo aritmetika neřekli je sedm úrovní vědomí a na tím je ještě něco co je zdrojem vědomím které něco osmého to je zdravě domy co ustavičně existuje tak bychom řekli z jedné sedminy nebo o smyly mysteria a těch dalších sedm šesté čili podle toho všechny výklady které se konají jinak než jak starý tak říkáme my slušný špatné nebo si stínítko neví rady a podobně tak tadyhle poprvně se přiznal jesudian že balících ne že tedy pravé převtělení může nastat během života nemusíte člověk znovu narodit z další nýbrž může dostat do vínku něco nového se mu rozšířit vědomí o poznání někoho kdo mu to věnuje toto se na východ dělá dodnes ten mistr tomu žáku předá své duchovní poslání nebo tak nějak k ramakrišna vivekánandovi ne o plod dojetím mu předal svoje poznání ne ovšem kopnout nechám do prsou a před muset poznání to nedopadne tak jak to dopadlo to ramakrišny nýbrž to se přetvoří osobností toho ve anandy takže když se navyká do vy výroky a sem ramakrišnovi poznáme že je to žák a mistr ale poznáme taky že je to něco zcela nového oproti ramakrišnovi no tak to jenom tak mimochodem ale teď ještě bych chtěl říct se bych jak jste se to s vámi nebo pravá mi nebo tak nějak domluvit se s vámi od těch osmileté ních o kterých mluví védy tady musí všechny ty kapi mohu tedy vás víc protože ta je to bez trestné a to nemusí to podaří když to nenapsal tak stolice měli že to je to není nic tajného ale nechci jako urazit říká když se máš narodí člověkem na této zemi a musíš prodělat osm milionu vtělení jiných mimolidských podlidských zvířecích rostlinných a tak dále on tam také radí jesudian na jedné straně nesmí být jen ty mentální a když se říká v genezi že začne s pán bůh stvořil svět a sedí pod odpočíval který je je to hotovo my víme dobře že tohoto není ze zboření pořád probíhá za pravé neboť kdyby nepopírá tak museli ocitl zabít to říká velice správně a ne vůle to věčná záležitostí že tedy je věčný takže ho zabít nebudeme vytvoří pořád v tom se bezvadně shodujeme, zabíjet ho nebudeme, to pořád probíhá těch šest dní i ten sedmý den. ale ale ještě eště kromě toho něco jiného ten hospodin do o ten bůh ten stvořitel v tom stvoření nějakým způsobem je obsažen jinak než si to indové představuju do stvoření totiž probíjí osmou protože ta vlnkou mate prostě veliké číslo pro indii ne řečeno nečinit nečetní musíš prodělat i při jakých vtělení ne na neslovním být za takhle se nemilosrdně vůči yesudianovi ty máš v sobě buď který se dělí ne a se mikro organizmy a těch je také vjiném tví a to jsou všechna voje předlidská v tvoření který mi musíš procházet než se stane člověkem jak konec on konců když se rodí člověk matčině těle že ano napřed tam byli obyčejná buňka pak to jde dál ne li těchto osnuje pro lidé za devět měsíců a potom se to opakuje pořád během života se mění ten organizmus postupně celý to nákladní ě čili to je podle mého názoru ne sentimentální řečeno těch osum miliónu vtělení nic a se osmkrát vtělovat jim je li byl zvířete nebo nějakým narostou nebo nějakou boku tím vším jsem v sobě jsem tak veliký do naše kdybych toto v sobě neměl tyto tedy současně pořád nebylo tak nemůže být ani kliniku člověkem jsem závislí na těch cimbuří omylech tělem rozumíte tedy se na nich závislý tak bych to bral no tak to nestaly citoval je vidět že jesudian velice tolerantní muž že bere i ty balíky i to převtělování z těla do tělo o obojí v jeho hlavě meze se do může klidně stát nejsem takové a jako on přestože kdy měli do takové dokument jako vtělení tak by jako na zadní balík nevěřil věřil by na to že se člověk z jednoho těla dostat do druhého a na že to nejde jenomže ono kdyby to šlo takhle pomalu tak tak řek bych tak těžkopádně by se musel znovu člověk narodit nějaké kdyby to jenom takhle so tak ani bych o tom tady s vámi nemohl pojednávat protože jsem během tohoto vtělení pomocí tak zvaných balíků si ska daleko více než pomocí nějakýho převtělování kdybych třebas a to musel přitáhnout za vlasy považoval to své vtělení s rancem za faktické tak to je dávno vyžít pro teď mezi tím jsem se pomocí balíků v tomto vtělení aniž se potřeboval se znovu narodit nějaké kůži toho převzal daleko více například se vám třebas říkal o tom o tom snu jsem dál to nerozvedl a ty to dalo vážnou protože toho zakázány o šlo potom dál ale jsem na říká o tom snu jak ta nesmrtelná duše vedla takového večeřadla tam že ukázala ty muže a ty si povídali každý domů řečí ne a jeden předával vědění druhému takhle čí a se to říkají mluvil jenom v tak si za rozuměli nakonec v tom bylo místo pro a jsem rozuměl potom všem takhle to vypadá s těmi balíky jo tak a to je daleko méně těžkopádné než se znovu narodit ten sky problém že jo nesešlo k do toho znovu dostane beštu nová dne a jakým způsobem to zvládne a je tam potom byste také genetický pokud nějaký ten do toho taky co říct ne tím že to všechno modifikuje se tato semenem li vykoval takže od doby jakýkoliv obraz a před tím o dokud četbě jakýkoliv obraz třebas tadyhle entita šem lisu rovnou poznávám jako něco bez obrazového jako něco co se děje při rozšiřování vědomí třebas bez těch obrazů u toho noty obrazy nepotřebuje nebude to unese aniž by ty obrazy viděl a jež by je musel zažít neříkám že jsem takový zázračný že bych to takhle nesl že i mně se stalo že třebas jak ta duše je tam předváděl a to večera dost lidmi jsem viděl obrazy se viděl lidi ne ze kterých se to vědomí z jednoho přenášeno druhého to byli taky obrazy z co není bezobrazná skutečnost pro bude ta pravá skutečnost nýbrž to je milosrdně zakryté do obrazů mi te milosrdenství veliké ovšem z toho milosrdenství vzniklo viklat veliká nevědomost hlavách si mysleli si to co takhle je že ten eliáš si vstup na ohnivý vůz s milými oři a odletěl do nebe co protože toto jsem samo se tam taky taky obrazí nezažíval ale vy co je za tím do jiného poznání byl totiž o to šířeno vědomí téhož cíle a vědomí vím že ten ohnivý vůz ty si že to byli patrně že je to a pingala a sušumna a nahoru dosáhne starý a tak dále a vypadat jako do nebe ano a může to takhle připaví tomu indovi který to zažívá vnitřně takže pan se i na co takhle vykládá a vůbec mu to nevadí neřekne tomu ani slovo berte si to jak chcete ne ale sympatické o něm je že aspoň naznačuje že musíme být nekompromisní nesmí mít sentimentální nesmím říct že jsem si říct no tak vono je to nesmysl nebo ono je to jenom tak ani jedno ani druhé není správné správné je že je to sice jinak ale podstatu je toho to jenomže kdyby se mohla projevit jenom sama podstata by to bylo mockrát víc abych řekl jedna tisíce se to rozrostlo protože když jsem třebas se vzdal se stavy tohoto světa tím že jsem vzdal ten svůj život představy svého života jsem se vzdal a to představ být můj život to je věc představy že toto je můj život tento tělesný život je můj život a jsem ho tam vzdal v tom koncentráku tak jsem se vzdal všech představ tělesný rozumí terý člověk například to divů a nebo takovýho ti let nepřestaly a vlivem toho mám možnost vod doby se za všechny tyhlety obrazy dostat velice snadno vidím co je za nimi bez obrazného ale hned bez jakýkoliv přemýšlení nemusím se ani pozastavit nad tím co by to mělo znamenat se pozastavil takový bych to přestal chápat to chápu protože na to nemyslí a jak jsem vám psal v tom dopisu tam že moji přátelé nechápou moje ničí na první stejně jenom proto že o tom přemýšlejí že tedy jsem to psal jsem nemyslel jsem zastavoval mysl a na co jsem myslel to bude jenom na to před na ten překlad ský vtip na tu češtinu této odít ne ale ve ctnosti to bylo něco za myslí za tou povídavou myslí to a tam píšu ano no a tak jestliže on tam píše na druhé straně že a velice s ním praktické že tvoření neprošlo v šesti dnech a sedmý dnu odpočívání hospodinova tak je to správné že říká se pořád o stvoření pokračuje že je to průběžný proces a že kdyby to nebylo tomu tak že bychom vlastně zabili stvořitel neboť sponte věčný a když je věčný tvořit tak musíte tím věčně tvořit to souvisí z ho podstatou věčnosti i stvoření je věčná záležitost ten proces je věčný a tedy nečekejte tam řekne v šesti dnech tak a sedmý odpočíval tak je to víno že na úrovni na které to člověk může sledovat to je tato mocná úroveň to trvá na i se bloky v období to je možné že a a tak dále to by se takhle dalo říct ovšem i tuto je to zatím výklad on se tam do toho nepouští tak se to předtuše nebudu o říkám vám to jenom proto abyste věděli že na jedné straně neprotekčně tvrdě se staví proti tomu těm šesti dnů a říká vůčí proces boží věčný trvalý na druhé straně tam uvádí celou řadu případů převtělování kde to potvrzuje že to probíhá klasickým způsobem z těla do těla vám řeknu aspoň den případ abyste si přišli na své to tam bude potom přeloženo pochopitelně to se může říkat protože to tam je ona příklad měl dobré známé nějakou paní a chou se kterou spolupracoval a jejího manžela to byl a okapu za prsti velice bohatí lidé a o taky byl nohou dobu působil v maďarsku jesudian teď působí ve švýcarsku a on o těchto dvou manželích aniž je menuje že vím že on byl a dokázat na zapisovat ten a tak se kdy si neřekneme na tak by o koho de říká tohleto jednoho leta se ti manželé vydaly na cestu po du na a tam v horní části du na je kde ještě není splavná do na jiný stavný po lodi jenom pro člun tak tam tu li počnu a na jedno místě se dostali mezi dva břehy za lesní neschůdné a ta paní haichová si vzpomněla že tady u toho levého břehu se musí přistát že ona to nutně potřebuje postavil se hlavu a říkala že když se tam nepřestane že z toho lodí důsledky že třebas učí do vody a přepluje tam nad rostou to on vysláni tak zapotil na straně řeky a ona běžela lesem do vršku a že on měl co dělat aby stačil tišina takovou mít inu kde setkali s nějakým lesním a tady se kde je tady nějaké sídlo obydlené a vesnickým řekl tady jenom vole tam se zeptejte dále na tady pustina nic tady nikdo tedy nebyli daleko široko tak si do toho svého stavení a ten se tím řekl že klíč od zámku který toho času nebydlel ta paní haichová v těle jsem klíč o tam doprovodil ona v tom zámku s naprostou jistotou šla určitém pokoj do našeho otevřít a tam hrůzou oba u jednoho lůžka tam bylo a celou nazval bezvědomí a se probudila tak jim všechno vykládala a říkali že se tam byla zabita letěl za strašný okolnosti a ten sedlák řekl ano se čtyřiceti let tady byla zabita žena ten na tom burzovní na zavražděna a je pochovány ve sklepě a přešívala tak takovéhle satin tam říká ze straně čím jako chce dokumentovat že opravdu se vtělujeme z těla do těla ano a nejzajímavější případ toho co tam píše je ten se tam líčí pomocí citátu nějakého člověka který byl jsem ve tibetu a byl tam okolnost u ti třicet tři když se zemřel třináctý dalajláma ale dal jsem nový do a on to nedají tím způsobem že šedou po stopách toho znovuzrozeného dala mi ne a tak tam líčí detailně velice raněna ten dama se převtělil když zemřel třináctý dalajláma tak ho samo sebou posadili na zlatý trůn podepsali hlavy to aby měl polohu budhovu a ještě mu vzdali poslední úctu a přežili takovou pušku která měla ukázat kterým směrem se mají odebrat hledání toho nového vtělení hodlám tak služka se na ona snem východu číhali že ten dala se narodí na východ nebo se narodil hodí nebo tam řeholi hledat tak si na východ ovšem ještě se vzdal se tomu vedoucímu leví pravý že viděl případ roby krásný klášteře zlatou střechou a vede toho dvorcem ský tak když potom přišli přes celý ty mezera si přišli do číny řádí na východ na východ takhle při k takovému nou klášterní připadají za tou věčnou vedle toho byl se ský dole a plesali asi do toho dvorcem našli mnoho dětí a jedno to dítě jo dělali to tím způsobem že než tam vešel do toho dvorcem tak ti tříštili se tisíc kteří byl vedoucí výpravy se převlékla do šatů svých podřízený sluhů a ty se sice šaty navlíkl na ty sluhy a sami vešli páté ch těch sluhů do toho dvorcem ského a jedno dítě se k nim při družilo a začlo křičet lama se lama ser lama ser a ten lama který pocházel z kláštera era hned poznal že to je vtělení toho dlela mi protože jak může o vědět že je ser to nikdo komu neříkal vůle dítě to bylo a nejenom to ale to dítě se na něho vrhli a dalo mu hrdla takový nějaký no si to růženec dostati růžence a tak do s ním cloumalo mu předá ho přes hlavu a na si si to na sebe a s postačilo po místnosti s velikou radostí že ten růženec který nosil někdejší dala třináctý a říkal ten autor to se mi tělo klesnout na kolena a něco mu protože jsem poznal že je to on ne on ale ovládal jsem se že jsem znal na ty předpisy se nemá to nalítnu tak jsme se na do ještě vzdálili a pronese za týden oblékli jak jsme se někdy obléknout mysleti se světských a ty sluhy to složitých šatů a kristem znovu a potom se předložili všechny ty věci to starý ho dal lámy zemřelý ho tomu malým a on to všechno poznal všechno rozlišil přesně se tože třebas něco bylo okatěji tak toho si nevšímala tomto prostší vzal a tak dále tak potom ho dovedli tam do asi tak čili tímto způsobem on dokumentuje že je možnost se převtělovat takovýmto způsobem bych chtěl k tomu říci že pravdu v tímto způsobem se převtělil dale lama ovšem po licet joví non licet boví co je dovoleno bohové dovoleno je jen v jovovi není dovoleno volovi my se takovým to co jsem přestěhovat nemůžeme bohužel na bohu dík protože tamto je totiž v tomto případě bez ztráty času přátele to není nějaké pobývání kde v astrálu nevím kolik let o nýbrž v tom okamžiku jak umírá zajela a třináctý tam někde tak se rodí dítě a je to on takže stáří to dítě bylo přesně na den stářím toho umrtví toho úmrtí tamto lama třináctého sem se to štěstí že jsem mluvil svědkem jak je to doktor marek se kterým se zase vidím že a jsem li přednášel v plzni se písečnou sti a ten mluvil o setkání s tímto dal lamou ten to dala martiš jen jak vidíte čínan neboť li se to se dali z číny to mu to bylo velice obtížné ho dostačí do byl tu to teď by tedy jinou zemí než čína to nebylo jeden stát jako dneska takže oni teta když ji mu buberovi fungovi museli zaplatit s toti si dolarů čínských aby jim ho vydal to dítě a při tom ještě řekli že to není dalajláma že to je jeden z viděných následovník že by že se tam budou mít toto jsou ti mezi dětmi ne a tak on si svatá je pak se nějak poradil a říkal když to tisíc darů číst dát tak to není jenom ta chtěl začí cítící a když byl rozumější ti původci a řek bych e to nemalý ačkoliv to měli a vy učí li si od mohamedánský obchodníka nějakou menší mu ne těch tři sta tisíc a řekl tohleto jsme si museli učit že nic nemáme otěže tiché dostane tak je pustil a ten mohamedánský obchodní se s ním do asi abych si vybral tu čas a zastává přitom moc napovídající ale u nás to takhle takhle pravé převtělování takhle vypadá bez tráví čas prosím například ramakrišna třeba říkal že teď se s těle tady na západě se kde je ten časté na západě to by dávno kdyby to co tímto způsobem jak to líčí jesudian dobu to dávno tady bylo že by ten namaž živ minulém století zastavil dospělým zasvěcence ne a on není není po něm potuchy čili ono jim to taky vždycky takhle nevychází ind přestože jde o tak vznešenou bytost jako dle třebas ramakrišna tak opatrně s tím a lépe jest tento systém nepřímou za správný totiž za obecně platný nýbrž za výjimečně platný buddha například když se zrodil jako gotama tak se zrodil bez ztráty času znamená že se opraví způsobem převtělil z toho minulého a ono mu o trvalo od síle dospělosti ještě sedmadvacet let než se dostal do toho stavu že ten byl před tím a ono to není tak snadné víte si řečtí dovádí vono je to daleko snaží s těmi balík to je prima systém zavřete systém budoucnosti na bohu tady máte jako ten eliáš a li liší to předali a to bylo ono to daleko méně náročné časově a vůbec daleko když těší je to než převtělování z těla do těla protože tam do toho mluvíš genetický záznam a tento dycky pozmění všecko to je na to stačí li paní pan si je to hezky řečeno ale je to mnohem jednodušší se o to říkám no ale nevadí jsem to tentokrát od něho zdědil do toho mluvit nebudu oni totiž indové do na tuhletu věc celým balastem svý víry se vtělování karma samsary a tak dále a tím jsou zatíženi to je představa která jiný dlouhou dobu prospívala a dokázala výtečnou věc že se zachová učení po tisíce a tisíce let a že tedy oni byl vlastně svým časem jediný nositele této pochodně nikdo jiný to nedokázal vyhnout za ale o duchovní cestě platí jedna základní věc co na určitém stupni bezvadně slouží a posouvá člověka kupředu to na jiném stupni na vyšším ho vůbec kupředu nevede a ještě vyšším jemu nepřekonatelnou překážkou on se musí člověk se musí těchto indických způsobu myšlení říct jestli chce to dělat jinak než takzvanou dlouhou cestou totiž tohleto co oni říkají je pravda ale to za následek dlouhé tuto vání se mnoho vtělení to je škrt přes učení ježíše krista který neříkám byl názoru ale byl věděl že na to není třeba mnohé převtělování nýbrž na to je třeba v době pokročilé kaliugy daleko prudšího způsobu přístupu k věci zaujatosti a tím se zato ti pro věc a tím se odbourá veškerý převtělování a veškeré zdlouhavé putování když jsem o těchto věcech hnul s indy ta neříkám jsem dostal daleko ale v těch počátečních fázích říkám v počáteční fázi vývojových vědomě vývojových zde a tomto světě o dokud třicet do roku třebas třicet jedna jsem asi tak přibližně za měsíc pro dělal to co v indii trvá dvacet let když to dobře dopadne když to dopadne špatně tak dvacet vtělení tak to oni řekli a jsem se ptal a čím je to jsem takový dění z ne novým prostředkem se ubírá kupředu a zaujatost a tím je to zaujato dána tím že se začátku ty přímý cesty k bohu setkal s bohem samotný to byl začátek pro nás neví a protože my se nemůžeme s ním začátku cesty setkat z toho důvodu že máme o něm nějaké lidské představy a tím že máme o něm nějaké lidské představy že tam se nikoliv s bohem na začátku nýbrž lidskou představu o bohu a dlouho setkáme ještě i svatí veliký se stali lidskou přesto o bohu a tím se oklestí veškeré poznání kdežto ty který jsi byl nevěřící neměl si žádnou představu o bohu tobě víra nestál v cestě to bylo veliké požehnání nevěrce to je novým a ale to způsobeno že se říci rovnou před podstatou boží která nemá v není lidská je nadlidská že nemá to dokonalá bytost to je málo to nevyjadřuje ten v nic o podstatě boží a s touto postupuje skalnatou cesty a tím si nepotřeboval ani od začátku mít nějaký obraz nebyla nebylo tím poznání zastírá se to že se nemohl svatou poznání o které máme my indové na to by byl neunesl tak si musel prodělat nějakou poměrně krátkou cestu desetinou odevzdával sebíral se vzdání se svého vlastního života to bylo za nevěl potom začátku tam se zase zůstat je bez obrazovému poznávání souvislostí mezi všemi náboženstvími a proto potřebujeme protože my víme že taky na učen potřebujeme formu je nebo se reformovat védy na těch není třeba nebo vy vaše svatá písma nebo cele ef ale výklad musí být znovu i ustavičně spíše upanišádu aktivita se taky upon se různá výklad svatýho písma piš doby píšu výklad svatýho písma novou upanišádu ne tak jak to náš věk plný ateismu a tmu vysazuje neboť ježíš kristus řekl pojďte těmi všichni a ne kteří se uvěřili a víte to uvěření to je zvlášť zajímavá věc kterou jsem napsal e v tom komentáři a vám to ale musím ve zkratce tedy vysvětlit znovu protože bych nemohla pokračovat jestliže se tam praví někde ve starém zákoně že mojžíš táhl se svým národem třicet let přes poušť vzdálenost stopa svatýho tu z vlády za čtyřicet let se a ten to byl koště oni početí sílí pochopitelné volby poměrně do a musím se pořád jím živit ne tak loupeží li si si počínali stát a a a tak se dostávali rozením které zaslíbené zemi aniž o tom nebyl by důvod proč to tak dlouho trvalo do byl ten je bůh je tady učil nebo odnaučoval to je vzpomínce na plné hrnce v egyptě víte oni totiž dokud nevymřela to pokolení které si malovalo že tam to dítě se měli moc dobře že i ty faraona velice dobře krmili aby ty stavby dobře dělali ne ty museli cítí vím žít a to trvalo tak strictly tedy si tedy příměji s zastíral takže když s využijte prve mohli vstoupit ty neznáte dosíci když vůbec nikdy nevíře mohl vstoupit zařízení umíte a tam se taky tehdy stalo zastalo mučí ale všímám se to byl jenom ten jedné co potřebuju o to si výklad že nese kali dobrotu židé a pán bůh je potrestal tím že na seslal jedovaté hady o li ten umíral a mojžíš se vzepřel a říkal o pže sou sám a děláš to naše vyvraždit co on říkal ne vám chci ukázat něco do vaší budoucnosti za které je třeba povýšit a řekl mojžíšovi udělej si z bronzu hada dají ho vystav na žerty bylo se vidět aby ho fidei zástupy a nohám kde jsou lidé nutí do toho hada uvidí bude zdráv tak tolik ve starém zákoně to naprosto nese s ale teď si přestože ježíš kristus o tom to to bylo ve stane zákoně věděl a organicky na tom stavil svůj vlastní život na tomto hadu na na ženy a říkal tam janu kapitola třetí ve sňati jako mojžíš povýšil hada na poušti tak bude povýšen syn člověka a do něho uvěří bude spasen víte jak von vysvětlil starý zákon co te si to na jedinečným způsobem protože tam to vypadá jako bajka a tadyhle to ovšem prase taky balík že jedl ti mrtva na kříži a vším souboje toho něho poslední se tedy to je taky ba je bájeslovné že ano ale on říká že to musí být syn člověka který bude povýšen on nemluví o synu božím on mluví o synu člověka takže si pomohu indickým způsobem myšlení že člověk i když tělesnost je čistým duchem přicházející na tento svět a stává se synem člověka tím že na sebe tělesnost bere a syn člověka musí být poznává ne když není ještě poznáván a skute se věřit v něj že je věčnou bytostí svou vnitřní podstatou a kdo uvěří syna člověka z toho pomýší sobě na ten stav vnitřního umírání jako ježíš kristus ukázal na kříži ten bude spasen čili řečeno česky věřte že jste věčné bytosti to je základ pravého poznání musíte ho statí vírou jde to nedá že ani zjevení nemáte ale do neuvěří že jeho pravá podstata věčná a neví že to právo pro co ta věčná utni myš naděj že by se dostal dál čili normálního člověka musí začít vírou v to že uctivě budete pohlížet na svou vnitřní podstatou jako na boha s člověka povýšení na kříži to znamená tedy uctívat svou vnitřní podstatou vy jste hávem boží ježíš kristus tedy řekl například podobné sálo ství nebeské ženě která vzala kvas a zadal ho do třech měřic mouky a zkvasilo to všecko prosím vás to království boží je to tedy kvas nebo je to žena nebo a není to podobno v čem to že na podobenství se tak to musí že máme v sobě na semeno duší a se všemi schopnostmi nesmrtelné duše a když tyto schopnosti využijeme jako že je ne užívá protože žijeme jenom na okraji života když kristus říkám se mrtvý když je využijeme tak to za následek že zkvasí nás všecko že se přetvoříme vnitřní ano a to je království boží tím se ocitne ve vláře tvoření člověka jeho tělesnosti se staneme účastníky království božího podívejte se kdybych to vzal protože jsem zkušenosti aspoň začátečnické tak bych řekl tohleto jestliže jsem o to střepů se snažil jednat správně podle ne podle rozumu ale podle vědomí o správném které nebylo rozumové rozumu nepocházelo tak to mělo za následek že jsem vlastně uctíval nebo ctil tu ku se to nevěděl tu svou nesmrtelnou podstatu bez které to vidění všechno obsaženo se jednat v těch vlastností vynesly duše to nás je každý z nás ovšem z a ty se stalo že jsem se ocitl potom tváří v tvář bohu v těch sedmnácti letech to vnášel takže mám tady důkaz že tomu opravdu takhle je a že tedy království boží není nikde mimo člověka že uvnitř je kristus řekl řeknu li vám je do království boží je tam nebo tam nevěřte mu je ve vás tak to bych chtěl vede se postavit že rostou vedle sebe postaví toto přirovnání o ženě a to přirovnání o to přímá přímou ti ježíše krista že uvnitř musíme povýšit syna člověka tohoto syna lidského ze povýšit na záležitost věčnou na věčnou posunu uctívat jako věčnou pohubí toho vnitřního člověk jako věčného a to je začátek cesty spásy to je tím se dostává celá duchovní cesta řek bych na novou úroveň že totiž víme toho co mu říkají indové ta tam asi ty si ty jsi vnitřně bůh ne to světy ale ne nějak panteisticky nýbrž my musíme odhalovat tuhletu svou vnitřní podstatu a to se děje různým způsobem systém toho vyznáme systém podstatě jednoduchý a sám vzdát se sama sebe představ vlastnit že ducha záležitost soustavně to pěstovat dokumentovat o všem činy pochopitelně tak abych mohl býval víc tuhletu větu kterou by zastal převtělováním mnohé