Karel Makoň: 85-08A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

Že jsem třebas tímto způsobem mezi čtyřma očima byl poučován od roku -třicet do roku do roku -třicetdevět troufal jsem si to zapsat. dělal jsem si o tom protokol. Protokol, který nakonec se rozrostl na tisíc stránek velikého formátu. A indové, když jsem po dlouhém váhání chtěl přistoupit m k tomu, že jsem to chtěl přepsat na stroji a přiložit to k tomu spisu em mystika jedna jako mystika dvě, tak slušně požádali, abych to nedělal, abych to zničil. srdce jsem to zničil sebou tu jogu která byla pracky navozená to, co řekli mezi čtyřma očima, to jsem tam veřejně hlásal a to oni těžce nesli. Tak si nic z toho nedělejte, že z toho co jsem tam napsal ani, co oni říkají mezi sebou mezi čtyřma očima vy to nevíte anebo že vám to někdo neřekne a nebo, že vám to řekne jenom výjimečně to je v pořádku, takhle vypadá joga a Jesudian říká. joga velké přednosti, protože dbá na individualitu žáka. To je největší přednost oproti křesťanství kde třeba tu individualitu tolik to se zglajchšaltuje všecko to ne my- na nějakou rovinu kdežto my se o to vůbec ne- nesnažíme. Ten mistr vezme žáka sice individualitě toho mistra ale dbá přesně na jeho výchozí postavení a podle něho se zařizuje, sestoupí k tomu mistru, k tomu žáku jako asi to dělal Ježíš Kristus když šel do hospod a do brlohů a pil s nimi a řádil s nimi a žejo na žádnej ten chlast mu ne- nescházel, ne, první zázrak byl, že vodu proměnil ve chlast no to by nám mělo něco připomenout o tom, že opravdu jsme ho asi špatně pochopili, že on dovedl sestoupit tam k tomu člověku, kde on byl a odtamtud te- začal. Takže, když on jim tam například vyměnil vodu za víno a lepší než jaké se tam podávalo předtím, tak je přesvědčil tímto faktem, že jeho víno je lepší, že jeho nauka je lepší, takhle na to šel, řiklne- řekl bych zdlouhavě né? ale takhle na to de i ten mistr indický že von totiž získává vůli toho člověka, že von ten člověk lpí svou vůlí na tom mistru. A pokud na něm lpí, tak ten mistr je schopen ho někam vést, jakmile na něm přestane lpět, jakmile ho hází přes palubu, jakmile mu tak mysl něčím vedlejším, tak není vůbec opěrného nebo styčného bodu mezi těmi dvěma a ten mistr ho dále nemůže vést a musí ho vyhodit ze svý školy, upozorňuju vás na to. Takže, co indický mistr napřed dělá. Indický mistr odnaučí na bhakti jógu, mluvím o všech ostatních jogách jež o bhakti józe teďka, teď momentálně. Odnaučí ho věřit. V toho boha a v celou tu mytologii indickou se vším všudy, prostě ho donutí aby ten žák se vzdal této víry, to je první věc, vy musíte být teďka a napřed poučení o tom, jak se to v Indii dělá ne jak se to dělá v Evropě. Dále co od něho chce, aby ho rodina uvolnila. Aby mu dala absolutní svobodu, aby si na něho nedělala nejmenší právo, ten je pro rodinu a pro celé okolí mrtev, rozumíte. Když ten žák je uvolněn rodinou, když ta rodina řekne ano, my ho pouštíme k tobě mistru mistrovi, tak on teprv ten mistr právo s ním něco dělat, předtím s ním právo nemá jestli vy vstupujete do jógy a na vás někdo jiný právo než ten mistr, pokud tam vůbec ten tam nemá třeba žádnýho takže to není potom žádná ovšem jóga, pochopitelně tak když toto právo nedáte svému mistru tak jste nezačli vůbec s jogou ještě. Tam musí být jednota ve vedení, nic jiného než jednota ve vedení. Dále co je třeba. Ten žák musí se vzdát své osobní vůle vůle tomu mistrovi se musí vzdát, aby von ten mistr mohl volně pronikat vůlí do vůle toho žáka aby ten žák bez opozice vykonával jeho vůli, aby mu v ničem neoponoval, takhle to vypadá v Indii věcí a potom ten mistr je schopen v v něm působit zářný takový příklad nám ukazují... třeba ... toho posledního žáka Rámakrišnova tam je to krásně znát, to latu, ne, ten vochlasta, ten herec sukničkář ne a příde k tomu Ramakrišnovi to ve zkratce opakuji viděli co to se v tom v joze děje je to latu i když jo taky ale latu to je jeho jméno teď po tom přetvoření jo toho člověka. ho beru jako zasvěcence, jo ne jak se jmenoval předtím do toho mi nic není. Pro je to latu, ano. Tak tendleten Latu příjde tam ožralý k tomu mistrovi říká jsem o tobě slyšel, že máš takovou a takovou moc a chci se na to podívat co v tom je a je tak jat tou vnitřní krásou toho mistra a říká bych rád vstoupil do školy ale když jsem mátoha chlastám a nevím co všechno dělám s manželkou se jenom hádám a on říká No, na tom nezáleží. si budeš ochoten poslechnout tak teďka jdi domů a měsíc nechala spěje a za měsíc při on opravdu to ten mříže držel. A přijel kořarem lorem ipsum dolor sit amet že říkal jsem mu to slíbil tak nemohu to udělat jinak než že přestanu vlastnl jak ne odtamtud vypadnu hned o tady to i o čát jakého toho uctivé a ramakrišna mu říká latu co to máš v tom kočáru estilo ten se předčí a bylo to správné a bylo to těžké to si předtím pořád pilné každý dozvídal o to a řídící sužovali nebyl ale potože to splníte výtečná známka ze vyspělosti duchovní ale teď seberte víno co tam máš ten hlas a přenech se on říkal mistře jsem přesvědčen že jsem se jenom zavázal ze ničíte a ne na víc se těší na ten hlas on říká taky vy to viďou a teď síla ten tu o ten ramakrišna byl schopen se namluvit že ano a tak to udělal s tím latu přesně totéž dělal ježíš kristus sem to upozorňuju to nebyl třídní člověk když šlo o získání hříšníka on si dělal totéž co ten hříšní dělal a tím ho chytil říkal pojď se obrací v tom stavu ženství rozumíte tam to někde začlo a on se k obrací v tom stavu úplně a ten musí byl věčnou věrnost ten latu tomu mistrovi sem přišel do mu začal svatou a protože jako na více z namíří nestačil a namíto dobře věděl to dopadne tady přišel příště a tu velice svlíkl ale bez nábojů nebo ze že říkal všechno se vypil napřed tady nic sebou na mistře do krátí sebou nemá za to vím že nemá tu žal a to nevadí to opravím vím že nemáš tak vyspělou vůlí abys to sám dokázal vlož svou vůli do vůle a to zase udělám po říkal mistře bude to velice zatěžko se zbavit toho kastu no a když to tak začne na věc a když ritu a se uděláš výše bereš že začne štastným měl o buď bezstarosti třech podá za svou v jeho vůli to latu na sebe se na tu nemohl nemohl dále hlasatel to protože se odevzdal upřímně tomu mistrovi to upřímnou odevzdanost mistrovi chtějí indičtí jógini od žáka upřímnou odevzdat že my ale na život a na smrt odevzdanost ano a pak se začne vlastní joga teprve teď nebudu pokračovat dál tedy joze a poženeme staví se to potom potáhu zlákat a se se snaží takhle budu pozvat kam se vám to bude ruce tak představuju jsem ochoten to ovšem dostala do konce byste byli ochotni poslouchal začne začnu říkal se částí počínal ježíš kristus jinak jenomže ten symbol jeho života nezačíná jak my si představujeme někdy jeho narozením v betlémě nýbrž ta symbolika jeho života začíná někde v asyrii v stupu u toho arama aram a to byla případné abraham u toho abram začíná u vnitřní smrti abrahama potom to pokračuje a tak dále čili je tam řečeno za těch tisíc sedm set let víte ježíš působil v židovském národě nějak protekčně bychom řekli měl si je vybral si jako svý žáky ten národ působil v nich tak že jim že postupně zbavovali vlastní postupně pomalinku co tomu mistrovi indickému stojí řekněme čtrnáct dní nebo přivedla tak tady se dělo tisíc sedm set let v tom izraeli ne oni se dostali aspoň někteří z nich do situace že byli ochotni přivítat toho mistra jako svého pána a to tam symbolizují ti tři mudrci který se přišli pokon ježíši kristu že totiž mu přinášejí za to každý ho aby ho to znamená to nejlepší co byli dispozici to nejlepší ze sebe mu vydávají a tím se dostávají do jeho područí vlastně a tak dále jsem si božímu jenom bychom mohli lidé aby byl zřetelný ale musel opak se dopsal mým následovat krista výchozích se s tím nebudu zalévány ne a to tady nebo o jakou musím jenom po těch povrchu potom povrchu promiňte no ale teď řekněme panna maria se vzdala svého postavení židovské narodit protože když jako svobodná žena porodit dítě tak byla vidí na společnosti a stala se pouze služkou maximálně nikoliv se pravá a mou manželkou někoho jiného nemohou být přesudku nějaké rodině mohla být čili ona když na sebe vzala tento úkol narodit pože sebe dítě sama jsou svobodná musela si uvědomovat tohleto či ona se zřekla výhledný nace řekla ideí římu svého národa se řekl v situaci jaká tedy vládla že ona udělá totéž co žák vystupující do jogy rozumíte když potom ten ježíš utíká před herodem do egypta tak je to totéž čemu radí mistr jogy tomu tomu svému žáku říká nesmíš dbát na to co ti říká rozum ten ti neradí správně herodes rozum ten chce zabít tvůj duchovní život není do tím ten život za nebo se nedostal dál než za vědomí tohoto světa málo jako zabití vní ho života jestliže aby to takhle dál nepokračoval tak od toho rozumu ustoupit tam líčí čistě na to co ti radí a podle toho se zařídit čili rozum stranou pro tebe víc než rozum tohleto tak z tou dělala panna maria před tím to udělali teďka josef ne svou pannu marii a s tím ježíškem že odstoupili od rozumu od herodes že z jeho oblasti vlády odešli tam vládu neměl to byl egypt a vo nevládne a tak bych moh probat velice detailně vysvětlovat daleko detailně než jak nám to říkají mistři jsem to také taky vysvětlil v tom není že to spálil takhle detailně to líčí kristus svým životem je to úplně tedy do všech podrobností popsaná joga přátel nic se tam neliší vody jenom že se mu tam věci o kterých v jenom mistr a žák tam někde v indii a který vám ani ten nejlepší mistr do evropy neříká von si nepřijde vám to jenom s tím říkáš a jo ta neříkám protože vás povinně to smyslu že že ste podivem svého okolí a představ vnucených okolí ani si uvědomuje že je to vnucené představy uměle představy a ty že na konec konců lidsky vidění vámi tak se omezí například na jednu z osmička nebo bohu osmička ctí jogy a v tom vás vychovává v domnění že to ostatní se asi je to velice moudré že takové jedná do toho nechci mluvit prosím vás nepovažujte to co viděla te za něco špatného ale zaručeně dříve nebo později musíte po je to samo o sobě nedostačuje takže když to kombince křesťanstvím tak tam patronát z jiné strany ty trosky které v joze chybí ale v indii nechybí ale tady nám chybí a my to jako nedostačující pociťujeme když se na tu dané když například dejme tomu vod roku to devět let pouhých o dokud sice dokud se vedli jenom indové tak jsem neposlal vůbec křesťanství vůbec ne nemohlo být ukradeno jsem nedělal jeden křesťanství a druhý den jogu nýbrž jenom jogu a to z toho země a celou pranajámu všecko to dost pozici to je začátek věcí mantrická cvičení to je prostředek že ano a eště není všecko mantra jsou úvodem do ztišení absolutního které nastoupí bez vůle toho žáka žák prostě po určité době není schopen přeříkávat nějaké mantra je se nutí ho přeříkávat tak to dopadne špatně protože se pomalu je si celý ten postup a jestli si myslíte z toho co tady dneska říká že tohle tedy och to vnitřní ztišení a řek bych nadpřirozené ticho teré přemůže člověka povídavého tak ne ten začátek teprve k tomu co vopice říká mystika čemu se říká v indii jóga čeho začátek začátek rozšiřování vědomí že totiž na rozhraní každého úseku vědomí musí nastat ticho a těch rozhraní je šest přátelé takže vy musíte na různých úrovních zažít ticho stále se prohlubující bych tak řekl neboť to ticho ten zažijete na počátku není tímtéž tichem které zažíváte na prosředku nebo někde na konce to ticho na konci vám bere život do vesmíru to vás vytrhuje z časoprostoru do vás vrhá do náruče věčnosti to je ticho velice obsažné tak řekl které z vás dělá dokonale nic takže když z toho videte tak řekl jsem si to vím františkem do sem a kdo je bůh a kde všechno je bůh a nejsem nikdy asi tak takže ti nejlepší křesťanští mystici jako eckhart toto věděli a to nic ke kterému se musíme člověk s tímto způsobem propracovat považovali za podstatnou záležitost křesťanské mystiky a indové od začátku to nic toho žáka soustavně pěstují oni ho nutí aby bez mistra nebyl ničím rozumíte a teprve když ho dovedou pod kříž kde smyslu křesťanské mystiky tak ho pouští a říkají ty jsi mistr takže normální doby když se s tím s míří a které vy víte zde v evropě se přichází o to tu normálního by to nejsou jogini kteří se dostali za jogu jsou jogy trestali do jogy a neříkám že to chyba ale existuje cesta za jogou se stal za kou začíná v symbolice ježíšova života a smrti na kříži zmrtvýchvstáním potom najedl vstoupením seslání ducha svatého a tak dále to tam v joze normální indické obsazeno není ne že by tím joga jako trpěla protože tam vždycky byli partyzáni jako třebas buddha a jiní kteří se nemilovali s touto normální jogou nýbrž i za nejvzácnější duch jogy době tedy stoprocentní do šankaračárya ten se točí jeho devět dva se ne ale tomu stačilo k tomu aby se dostal za jogu aby prostě vstoupil toho ducha toho poznání a vlivem toho za vědce se svýho života vrátil indii ducha hinduismu vidících oni ště i ho ztratili toho ducha jenom býval nějaké relikvie nebo okusovaly védy a vůbec je i nešli a on je naučil znovu chápat vnitřní smysl těchto věcí to je ta asti letý zařízen ře stačil tohleto udělat že se velice prudce dostal za jogu neznamená že by mohl jógu potřít nikdy neudělal že by jeho sen upadli šat by se věděl že von byl joginem hotovým vinen než tuhleto začal dělat ale říká že jóga není konec nýbrž je to prostředek jestliže jóga vede extází tak můžeme ne křesťanská mystika když upadají do extáze a ježíš normálního vině ze samadhi nebo v nirvikalpasamadhi tak ještě vůbec nepochopil co je za jogu a jakou není vytržení nýbrž za jogou je sestup ducha do tohoto světa do tohoto života takže on tady samovolně působí ten duch jako by tady byla jeho vlast on se zde uděláme si u tebe svůj příbytek říká sem kde bibli to je ono a takhle ramakrišna šankaračárja buddhi buddha nejlepší jógini i když ti takhle to sem to dotáhli ano upozorňuju vás protože nemluvím proti indii nýbrž si přeju aby indicky byla schopna těchto pokroků aby se nehladoví tom co nám tady ukazuju to je to nás může vytírat zrak a vím ale když to srovná dživou ježíšovou která je to žena za za za tak vím že ještě běžnýho vnímají co dohánět a teď bych chtěl říci jak ten se srovnává křesťanství s jogou se chopí toho křesťanství zatím protože než je nám to bližší ale že nemáme etiku abych to stačil aby nám tam začátek pak vám byl úplně vyřízen tak křesťanství totiž na střední fázi vývojové do střední fáze vývoje včetně se rovná dokonale joze protože o toho člověka se nechce ničeho než co se se o nevytkne ho žáka jsem viděl vstupovat víme tomu mladou dívkou sedmnácti let do plačte a to byl klášter ve francii lidí a byl to klášter karmelitánky o to znamená ten řád ve kterém například byla svatá terezie z avily a tato dívka při tom vstupu do toho kláštera ve říkal asi to řeknu teďka svými slovy tohleto rodiče příbuzní neplačte nade mnou pro vás od této chvíli jsem v neboť jsem setí latu a je mu budu teď sloužit a pro něho budu žít a ten kristus toho i slova vám svou modlitbou budu přibližovat tak že je pro vás větší poznání než kdyby žil mezi vámi ale jestliže se výměnám mně nepustím k tomu kristu e si namítá pořád nároky tak tady nesmí v tom klášteře první předpoklad je že se musím stát mrtvou pro tento svět víte že to je absolutně shoduju janovou o joze žák musí se stát mrtvým pro svět kolem sebe jenomže toto pochopení vytrženo svět ve dvacátém století neobstojí ani joze ani křesťanství to silnými dobře uvědomí že to znamená nikoliv utec od rodiny řídce nedbat na společnost nýbrž dělat tu jógu mysle to společnosti řek bych asi tak že na věci se vnějšku a to je věc dokonalá anebo zvnitřku a tehdy velice dokonalá zvnějšku že od toho uteču a to je způsob neomalený dneska uteče si ze spočívá tého století těká tu je málo tak dále nad ale není to vzorné není to vzorové pro ostatní ho ostatního že ostatní lidé zatím lidi takže neutíkat nýbrž postavit se čelem k těm problému které ta víte to svět uvědomovací jednu věc kterou si tak úplně a zásadně a dokonale a důsledně do všech po všech stránkách neuvědomujou indičtí jogini ty začátečních že totiž všecko ustavičně pramení od boha z toho zdroje ze ří která jest v lásky která jest to poznání které které je takové se nestává se podle poznáním nebo nestává se životem jako nás život se stal se prže otec narozením zde ale poznání se stává poznání setrvati co poznáváme v tomto světě to ne beth existuje poznání jako takové které jest a kdyby to poznání nebylo a kdyby z něho ustavičně nepramenilo poznání které se stává se ve poznání tak se nemáš čeho to stávat či nebude se postava čili nebudu poznávat bych vás nemohl poznávat nebo vyvá kdy by ustavičné nebral od bohaství uvědomovat ustavičně bez mezer beru bych byl nepřišel sem do toho dona kdy jsem nevedl a láska boží moje láska boží jeho soucit s lidmi který vod vlně abych byl poslušen musím být poslušen zrovna tomu svýmu mistrovi jako ten žák joze a ten mistr veliký dobro tak mu to vedlo a nevím co tam budu dělat to nikdy neřekne dobro duchovním buď v tom třebas vidění nebo vyvodí o zavřou nebo přímou to není moje záležitost to nařídil mistr dete mistr dojímavá prosti neužívalo není člověk a ten to je pro narůstající poznání odmyslete si tu běžnou formuli do soudí spojení s bohem ale i na spojení s bohem to není vůbec pravda kdy jsme všichni spojení s bohem ustavičně spojen se to nejsme vědomi kdybyste to spojení tady nebylo tak nemůžeme být vědomě potom spojení rozumíte my musíme napřed nevědomě všechno od boha brát bezostyšně jako že je to naše přivlastňovat si toho že ano to mi dovedeme bezvadně to je moje vědění to je moje snaha projevuje láska to nějak že sem přijde párů bc ne vokradeni si brát ale tomu místo vine kupodivu on přála poznáním a stoho že a pomáhala také tady že ani že no podívejte se jestliže to takhle je eště všechno něho vyvádí je vychází tak stůjte ve svém životě a to vám velice pomůže do tou formou sufismu emanační teorie že všechno boha tady žně viděl a že kdyby nevěděl jak existence tak poznání tak a takže by to přestalo vůbec existovat že celý vesmír je pořád tvořen že nebyl mořem za šest dní nýbrž je ustavičně tvořen to by taky eště nestačilo ten sedmé odpočinku božího pořád probíhá tak uvnitř bedřich činnosti to musí být nedílný celek tvůrčí činnosti nejvíce aktivity musí trpnost a jestliže třebas toto nechápeme a řekneme si není možnosti totožná se miluj pána boha celého srdce svého z celé mysli z celé duše které síly že kompletně a cele se nic on udělat to dobře o tobě vím tak vás upozorňuju že nejsme ten je mluvíte bez by se myslíte že to je že úvah a po dobu se při že toto je navržena vnitřní soustředění jestliže na stav trpnosti na stav správné trpné modlitby že ten člověk se stane dokonale co pak je schopen kterého čelilo va celou celé duševního a to znamená všechny síly do toho vložit ale ne z vlastní čtivý ž pro tu trpnost pro tu odevzdanost li se ta odevzdanost je tak mohutná tak silná že vás celé připoutá tak shora když je to opavy začátek na chvilku chvilku jenom se mající jako nějaké nižší lék jenom tak ta vás vede dál a prohlubuje se příspěvkem shora bych tak řekl ne od boha pocházející to že nakonec takový svatý představí prosil pána boha ne a politická tak ho to stalo ale od se modlili marně takhle vůli spáleny pouto poutanosti dovedné kali liž my to co dokážeme technikou za dvacet let i do každé toto poutaností za půl hodiny tedy z toho my poznáváme že kristus je avatarem který je nesl novým ku do toho celýho dobytí odění a je velice učila že to opravdu jen za jeden život potom je to naše počínání je dlouhá cesta a za dlouhé putování než to co ukazuje krátké putování tak je dobře toho všímáte si to vykládáte a že chápete co to poctivě pocit zevnější symbolismem přejíce ten den potřel nikomu nic neřekl že řádné rozum no tak dále ne podávat ale říkám že nejvyšší čas kvůli tomu aby se svět zhroutil abychom sami vevnitř sobě provedli nějakou tak sporu myšlení abychom nepovažovali vědomostí které přichází zvnějšku za jej platné nýbrž dávali přednost jako jsem sebe zla před po přechodně ku tomu co přichází z nitra jako něčemu se lepší než to co přichází zvnějšku a když toto rozlišovat jako to dělal židovský národ že dával před o zákonu kterým vůbec nerozuměli ale nebyl to jejich rozumu nýbrž proti rozumu že nařizoval něco co ty ostatní na obe poli klidně dělat mohli rádi a všechno možné dělat a oni se letí dáti nemohli šosu pochopitelně a když to dělali tisícem set let tak při vydupali dše krista on se tady narodil a otce narodil a kdyby proto nedělali tak si tak se narodil a podle toho jsem si před předvedl ve svém vlastním životě že není třeba protismyslné že to dítě když to dělá třebas jako jsem byl dítě ten po dobu ňácí let tak to vede k poznání boha ne začátečnímu nějaké poznání demonstra extázi ale etaze masitá cenou králové prostřední fáze vývojová to není konečná fáze jak si indové běžní jogíni myslí on mluví to na o blaženosti jako ty křesťany a to je velká chyba je zajímavé že jsem předškolním věku vlivem toho co si lékaři se mnou udělali říkal aby se která vodila do kostela babičko proč tam chodí s říkal abych po smrti byla věčný blaženost na pána boha o svaté říkal to bude otrava jenom se nestane něco podobného a přestal jsem tomu věřit k tomuto věřilo býčka tak odnaučila prudce věřit na pána boha před ním se musí sedět a zbožného hledět to víte dítě boží není koval děti to bylo nemožné že ano a tak mostě poučilo věřit ale předškolním věku a to je mi velice vděčen a karmelu tomu je vnitřní poznání v říkal že je to správné že není že to není pravá víra která vás nevede poznání právě na vás vede po ruce k poznání a ježíš kristus ukázal že dokud se ho určitým nezbavují jít ale přímo poznání nevedla nestačilo že dělali zázraky o musel tedy zbavit a on mistrně zbavit vstoupil na kříž a on si chytni na svatýho jana byl přitom jistě se to k tomu vida všelicos mistry si mysleli že on byl zmařen než že se zmařil že ho někdo přemohl od dovoluje ne on se odsoudí se dobrovolně zmařil tak správně poznal svatý pavel a víte proč to na kříži že se zmařil takže nejenom svatý pavel ale nenutí naší ale toto trochu stával a opravdu stavová vně takže potom třebas ti učedníci páně když přeci za kříže muž a potom na to připažení že ho nikdo nezmařil nýbrž o svatá takže toto následovat a zná dobrovolně sebe zmařit to dalo hrozně práce dobrovolně se zmařit protože jsem lpěl na tomto životě když když si pán bůh bral se říkal prosím ještě ne vybrat le jsem z toho čtrnáct na sebe s to utekl do patnácti se odvážil to uskutečnit nebo za pomocí videho mysl se to užitečné a že jsem běžném stavu tohoto vědomí poznával tu spojitost nevím a člověkem že to odtamtud se obrácení světel změněno četl cesta vědomí tak tam jsem to popsal v vše se stane a ne to popsáno tak to je po těch čtrnácti kantova než jsem na to je to přišel tak když potom následuje za těmi extázemi a proč to to extáze protože člověk celobytostně nedokáže k tomu bohu jít tak například dokáže třebas vincim takže vzniká první jako běžná extaze to a stane i u jógy i tady v tom přestání první stupeň extatický jsou zase různé stupně ten nejnižší je citový ocelová nadchne že a celobytostně přejde do oblasti toho poznání ovšem z celého srdce svého miluji to není celý celá laskavé jenom jedna štěstí na to to na vědomí a když svatá terezie prodělala nesčetné extáze a dostal se za tak potom prozradila že to že se dostal za byl další oko že to nebyla cesta zpátky nýbrž že zajít za jogou která do samadhi a za křesťanství třeba které běží což je totéž je něco co bychom si nazvali cestou za jógou nebo s tou záminkou k tomu říká branton která se obejde bez extazí a to je něco co vera nespojení cesta kterou začnete i potřebujeme a kdyby člověk s upalovali tak se kompromituje považuju třeba a řekli pláž malý člověk v předškolním věku je schopen etaze je schopen extáze jenomže nemá ty následky jakou dospělém člověka protože nemá ještě všechny vnitřní sekrece věnce takže ta extaze nemá následky poznání že dejme tomu kdyby nějaký janíček to této extáze tak to nemá za následek poznání ale kdyby se v tom člověku je to hlad stoprocentní činnost tak že by se dovedl činosti odevzdat celý činnosti se odevzdat tak by taky tahleta extaze přešla do stavu poznání tak to se musí takže u někoho to je velice prudce a takže lékaři s tím třebas nevybíral a považoval to za chorobu nebo také jenom to chce ve děj když se to u nikoho projeví jako místo bude velice v mládí že není těch lékařů tak to chtělo vedení a to není to je to asi doznává dobrého ho nebo o správné nesprávného no a když by to někoho takhle nešlo tak se mu to musí vnuká tak se mu musí na něho působí tak aby měl absolutní důvěrou bez vého vychovatel také se stan ství cesta jde přes určité fáze nerušeného zlo fází očistnou fází osvěcovací fázi spojovací je to sice školské pochopení věci ale mně to pro dnešní výklad bude stačit když očista dospěje do určitého stádia ve kterém se začne přešlapovat na nižší proste člověk nemůže z vlastní iniciativy a vlastní silami se dále očišťovat k tomu prostě nejde na to nemá jako člověk to není v jeho moci tak neměl by zoufat nýbrž měl by se vyprázdnit od snahy se dále číst pro tu chvíli se vyslal ne na víčky pro tu chvíli anebo vždycky znovu a znovu když se ocitá v tom rozhraní a je to asi tak jako s radža jogou když například radžajogin otevře muladharu a ocitne se ve svadhistaně ve druhém stupni tak za jakých okolností se to děje on si musí představit čtyř pátku výhod to na konci páteře musí tam říkal nějaká nějaké slabiky že to tady nebudu asi předvádět a ten vlaky hogo sílíte sestavuje před sebou musí dostat do konce páteře jako bez prostoru a bezčasové žito čili ten mistr učí vidět tento veliký ale říkám mu ten je na konci své páteř on přestože ho vidí veliký vtěsná bez námahy vlivem toho když topení mistra dokonce páteře a v chvíli z druhé strany jemu se něco odívá se odbývá vědomím zatím stany ale neotevře se mu dokud o neopustíte obraz a tady je ta mezera kdyby neopustil se obrat který ho dovedl dveří by tlačil na ty dveře kdyby nevěděl že se jenom klepat a ne neděl lehnout tak by se nedostal do svadhistany vůbec by a to tesaři že se děje mezi vstupem do druhého stupně prvním a druhým stupně tak se děje v joze mezi tuším a před tím před tím štěstí paní že se mezi a žalu a tím co je na všemi stupni se pořád takhle děje a čím dál ta mezera je pracnější a těší a tíž překonatelná podívejte se jak snadno bylo překonat třebas u ježíše krista ten přechod z jedné úrovně ze které byl oddán své rodině a svému okolí a dal se od poučit ve všem rozvinul tento život od rozvinutého tohoto života rozvíjení života učitele který začal někde v jordánu tam nastala mezera přeci když odešel od své rodiny tak hned nebyl v jordánu nýbrž musel nějak tam došlápout do toho jordánu ten betlém není na jordánu zase si ráno se musí dojít a to je mezera ve které nic se s tím ježíšem neděl které jak bychom řekli česky pro náhodička a jestliže potom v tom jordánu mu byla předána obrovská moc pocitu spojení s bohem tak se to dělo tím způsobem jak je to zapsáno ve starém zákoně tam se všechno naplňovalo podle starého zákona tam se v jedné chvíli stalo že eliáš předal svůj plášť elíšovi svému a dvojnásobný tak to vyneslo to znamená se šla dostal dvojnásobného ducha toho eliáše kdyby pozicí ten ježíš dostal dvojnásobného ducha svatého jana křtitele k dispozici protože svatý jan byl eliáš v tomto smyslu byl eliášem a v tomto smyslu byl ježíš elíšovi byl předání tento plášť tak vám jenom si pozorně že je absolutní rovnováha nebo jednota mezi starým zákonem a novým ale absolutní ničící a ničím se nehotově ale kdo pak přijde že střetal cestu a někdy sedm set let před kristem mezi eliášem šlo dopad na to přijde bych na to nepřišla jsem na to nepřišel jsem to najednou věděl v tom koncentráku jak jsem se vzdal svýho života se člověk vyprázdní tak za tím je toto poznání samozřejmě bez násilně bez úsilí se mu to vůbec nestál na to o doby kdy čili se s ním nemohu si to není moje a s to nemohu taky přivlastnit výborné když si to přivlastnil tak jak po všem těl veta to jsem nepochopil zásadní věc že to není moje že proto jsme nahotě pořád se všechno si přivlastníme a jsem jogy jsem mystik ten předal no zevně dělá pán bůh o zemi dělá to vyšší vedení mu říkáme jak chceme který za každým z nás stojí a za každého z nás každého zřeďuje no a jestliže potom ježíš kristus z toho vyvozuje důsledky tam potom jordánu a jde na poušť přimět si toho tomá že byl puzen duch si to nevymyslel ty pouště mší řícti my a zase se tady vyplňuje starý zákon že totiž ve starém zákoně se stále jedna věc židovský národ po v počtu šest set tisíc víc se ubíral to padesáti komet tou rasou egypta do zaslíbené země čtyřicet let třicet mezi sesláním ducha svatého a smrtí na kříži zase čtyřicet dní a tak dále naštěstí k za tamhle velkou roli opakovaným bo z toho důvodu abychom nemuseli to znovu hned a bychom děl po tobě patří abychom když souvislostí našli na bych se vůbec nenašli mezi tím blouděním toho židovkého aroma na poušti a mezi tím co další kristus po jordánu mezitím se stalo po jeho smrti do seslání ducha v bychom nepřišli na to že je to jednota ducha tady působ by tam nebyla ta čtyřicítka eště že tam je to nám pomáhá a on teďka co se dělá on přemáhá satana to znamená on přemáhat to svoje které si dělá právo abychom jemu sloužili celý to pokušení je pokušení našeho šli do si toho mně se klaní on říká kdepak tobě to by se sluší klaněti že ano a udělej jděte toho nebo že se stane zákoně psáno kameni promění v nebi když to nepromění tak ti nikdo neuvěří si mesiáše si pozor pro v kameni chleby a dále ve tázán psáno se točí tady chrámu jeruzalémském a nic nestane a dělo upadnou a uchrání ho vod toho pádu seskočit tady a von vyžádá když mu to říká jeho neposlouchá říká sluší se poslouchat boha a ne tebe takže ten satan jeho odcházím pozor nečistota vůbec nespouštět se nedali to