Karel Makoň: 85-08A (přepis nahrávky)
Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně,
může však obsahovat chyby a nepřesnosti.
Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.
Že
jsem
třebas
tímto
způsobem
mezi
čtyřma
očima
byl
poučován
od
roku
-třicet
do
roku
do
roku
-třicetdevět
troufal
jsem
si
to
zapsat.
dělal
jsem
si
o
tom
protokol.
Protokol,
který
nakonec
se
rozrostl
na
tisíc
stránek
velikého
formátu.
A
indové,
když
jsem
po
dlouhém
váhání
chtěl
přistoupit
m
k
tomu,
že
jsem
to
chtěl
přepsat
na
stroji
a
přiložit
to
k
tomu
spisu
em
mystika
jedna
jako
mystika
dvě,
tak
mě
slušně
požádali,
abych
to
nedělal,
abych
to
zničil.
srdce
jsem
to
zničil
sebou
tu
jogu
která
byla
pracky
navozená
to,
co
řekli
mezi
čtyřma
očima,
to
já
jsem
tam
veřejně
hlásal
a
to
oni
těžce
nesli.
Tak
si
nic
z
toho
nedělejte,
že
z
toho
co
já
jsem
tam
napsal
ani,
co
oni
říkají
mezi
sebou
mezi
čtyřma
očima
vy
to
nevíte
anebo
že
vám
to
někdo
neřekne
a
nebo,
že
vám
to
řekne
jenom
výjimečně
to
je
v
pořádku,
takhle
vypadá
joga
a
Jesudian
říká.
joga
má
velké
přednosti,
protože
dbá
na
individualitu
žáka.
To
je
největší
přednost
oproti
křesťanství
kde
třeba
tu
individualitu
tolik
to
se
zglajchšaltuje
všecko
to
ne
my-
na
nějakou
rovinu
kdežto
my
se
o
to
vůbec
ne-
nesnažíme.
Ten
mistr
vezme
žáka
sice
individualitě
toho
mistra
ale
dbá
přesně
na
jeho
výchozí
postavení
a
podle
něho
se
zařizuje,
sestoupí
k
tomu
mistru,
k
tomu
žáku
jako
asi
to
dělal
Ježíš
Kristus
když
šel
do
hospod
a
do
brlohů
a
pil
s
nimi
a
řádil
s
nimi
a
žejo
na
žádnej
ten
chlast
mu
ne-
nescházel,
ne,
první
zázrak
byl,
že
vodu
proměnil
ve
chlast
no
to
by
nám
mělo
něco
připomenout
o
tom,
že
opravdu
jsme
ho
asi
špatně
pochopili,
že
on
dovedl
sestoupit
tam
k
tomu
člověku,
kde
on
byl
a
odtamtud
te-
začal.
Takže,
když
on
jim
tam
například
vyměnil
vodu
za
víno
a
lepší
než
jaké
se
tam
podávalo
předtím,
tak
je
přesvědčil
tímto
faktem,
že
jeho
víno
je
lepší,
že
jeho
nauka
je
lepší,
takhle
na
to
šel,
řiklne-
řekl
bych
zdlouhavě
né?
ale
takhle
na
to
de
i
ten
mistr
indický
že
von
totiž
získává
vůli
toho
člověka,
že
von
ten
člověk
lpí
svou
vůlí
na
tom
mistru.
A
pokud
na
něm
lpí,
tak
ten
mistr
je
schopen
ho
někam
vést,
jakmile
na
něm
přestane
lpět,
jakmile
ho
hází
přes
palubu,
jakmile
mu
tak
mysl
něčím
vedlejším,
tak
není
vůbec
opěrného
nebo
styčného
bodu
mezi
těmi
dvěma
a
ten
mistr
ho
dále
nemůže
vést
a
musí
ho
vyhodit
ze
svý
školy,
upozorňuju
vás
na
to.
Takže,
co
indický
mistr
napřed
dělá.
Indický
mistr
odnaučí
až
na
bhakti
jógu,
já
mluvím
o
všech
ostatních
jogách
jež
o
bhakti
józe
teďka,
teď
momentálně.
Odnaučí
ho
věřit.
V
toho
boha
a
v
celou
tu
mytologii
indickou
se
vším
všudy,
prostě
ho
donutí
aby
ten
žák
se
vzdal
této
víry,
to
je
první
věc,
vy
musíte
být
teďka
a
napřed
poučení
o
tom,
jak
se
to
v
Indii
dělá
ne
jak
se
to
dělá
v
Evropě.
Dále
co
od
něho
chce,
aby
ho
rodina
uvolnila.
Aby
mu
dala
absolutní
svobodu,
aby
si
na
něho
nedělala
nejmenší
právo,
ten
je
pro
rodinu
a
pro
celé
okolí
mrtev,
rozumíte.
Když
ten
žák
je
uvolněn
rodinou,
když
ta
rodina
řekne
ano,
my
ho
pouštíme
k
tobě
mistru
mistrovi,
tak
on
teprv
ten
mistr
má
právo
s
ním
něco
dělat,
předtím
s
ním
právo
nemá
jestli
vy
vstupujete
do
jógy
a
má
na
vás
někdo
jiný
právo
než
ten
mistr,
pokud
tam
vůbec
má
ten
tam
nemá
třeba
žádnýho
takže
to
není
potom
žádná
ovšem
jóga,
pochopitelně
tak
když
toto
právo
nedáte
svému
mistru
tak
jste
nezačli
vůbec
s
jogou
ještě.
Tam
musí
být
jednota
ve
vedení,
nic
jiného
než
jednota
ve
vedení.
Dále
co
je
třeba.
Ten
žák
musí
se
vzdát
své
osobní
vůle
vůle
tomu
mistrovi
se
musí
vzdát,
aby
von
ten
mistr
mohl
volně
pronikat
vůlí
do
vůle
toho
žáka
aby
ten
žák
bez
opozice
vykonával
jeho
vůli,
aby
mu
v
ničem
neoponoval,
takhle
to
vypadá
v
Indii
věcí
a
potom
ten
mistr
je
schopen
v
v
něm
působit
zářný
takový
příklad
nám
ukazují...
třeba
... toho
posledního
žáka
Rámakrišnova
tam
je
to
krásně
znát,
to
latu,
ne,
ten
vochlasta,
ten
herec
sukničkář
ne
a
příde
k
tomu
Ramakrišnovi
já
to
ve
zkratce
opakuji
viděli
co
to
se
v
tom
v
té
joze
děje
je
to
latu
i
když
jo
taky
ale
latu
to
je
jeho
jméno
teď
po
tom
přetvoření
jo
toho
člověka.
Já
ho
beru
už
jako
zasvěcence,
jo
ne
jak
se
jmenoval
předtím
do
toho
mi
nic
není.
Pro
mě
je
to
latu,
ano.
Tak
tendleten
Latu
příjde
tam
ožralý
k
tomu
mistrovi
říká
já
jsem
o
tobě
slyšel,
že
máš
takovou
a
takovou
moc
a
chci
se
na
to
podívat
co
v
tom
je
a
je
tak
jat
tou
vnitřní
krásou
toho
mistra
a
říká
já
bych
rád
vstoupil
do
tý
školy
ale
když
já
jsem
mátoha
já
chlastám
a
já
nevím
co
všechno
dělám
s
manželkou
se
jenom
hádám
a
on
říká
No,
na
tom
nezáleží.
si
budeš
ochoten
ně
poslechnout
tak
teďka
jdi
domů
a
měsíc
nechala
spěje
a
za
měsíc
při
on
opravdu
to
ten
mříže
držel.
A
přijel
kořarem
lorem
ipsum
dolor
sit
amet
že
říkal
já
jsem
mu
to
slíbil
tak
nemohu
to
udělat
jinak
než
že
přestanu
vlastnl
jak
ne
odtamtud
vypadnu
hned
o
tady
to
i
o
čát
jakého
toho
uctivé
a
ramakrišna
mu
říká
latu
co
to
máš
v
tom
kočáru
estilo
ten
se
předčí
a
bylo
to
správné
a
bylo
to
těžké
to
si
předtím
pořád
pilné
každý
dozvídal
o
to
a
řídící
sužovali
nebyl
ale
potože
to
splníte
výtečná
známka
ze
vyspělosti
duchovní
ale
teď
seberte
víno
co
tam
máš
ten
hlas
a
přenech
se
on
říkal
mistře
já
jsem
přesvědčen
že
jsem
se
jenom
zavázal
ze
ničíte
a
ne
na
víc
já
už
se
těší
na
ten
hlas
on
říká
já
taky
vy
to
viďou
a
teď
síla
ten
tu
o
ten
ramakrišna
byl
schopen
se
namluvit
že
ano
a
tak
to
udělal
s
tím
latu
přesně
totéž
dělal
ježíš
kristus
já
sem
to
upozorňuju
to
nebyl
třídní
člověk
když
šlo
o
získání
hříšníka
on
si
dělal
totéž
co
ten
hříšní
dělal
a
tím
ho
chytil
říkal
pojď
se
obrací
v
tom
stavu
ženství
rozumíte
tam
to
někde
začlo
a
on
se
k
obrací
v
tom
stavu
úplně
a
ten
musí
byl
věčnou
věrnost
ten
latu
tomu
mistrovi
už
sem
přišel
do
mu
začal
svatou
a
protože
už
jako
na
více
z
namíří
nestačil
a
namíto
dobře
věděl
to
dopadne
tady
přišel
příště
a
tu
velice
svlíkl
ale
už
bez
nábojů
nebo
ze
že
říkal
všechno
se
už
vypil
napřed
už
tady
nic
sebou
na
mistře
do
krátí
sebou
nemá
za
to
vím
že
nemá
tu
žal
a
to
nevadí
já
to
opravím
vím
že
nemáš
tak
vyspělou
vůlí
abys
to
sám
dokázal
vlož
svou
vůli
do
mé
vůle
a
já
to
zase
udělám
po
říkal
mistře
bude
mě
to
velice
zatěžko
se
zbavit
toho
kastu
no
a
když
to
tak
začne
na
věc
a
když
ritu
a
se
uděláš
výše
bereš
že
začne
štastným
měl
o
buď
bezstarosti
třech
podá
za
svou
v
jeho
vůli
to
latu
na
sebe
se
na
tu
nemohl
nemohl
dále
hlasatel
to
protože
se
odevzdal
upřímně
tomu
mistrovi
to
upřímnou
odevzdanost
mistrovi
chtějí
indičtí
jógini
od
žáka
upřímnou
odevzdat
že
my
ale
na
život
a
na
smrt
odevzdanost
ano
a
pak
se
začne
vlastní
joga
teprve
teď
já
už
nebudu
pokračovat
dál
tedy
joze
a
poženeme
staví
se
to
potom
potáhu
zlákat
a
se
dá
se
snaží
takhle
budu
pozvat
až
kam
až
se
vám
to
bude
ruce
tak
už
představuju
já
jsem
ochoten
to
ovšem
dostala
do
konce
byste
byli
ochotni
poslouchal
začne
začnu
říkal
se
částí
počínal
ježíš
kristus
jinak
jenomže
ten
symbol
jeho
života
nezačíná
jak
my
si
představujeme
někdy
jeho
narozením
v
betlémě
nýbrž
ta
symbolika
jeho
života
začíná
někde
v
asyrii
v
ně
stupu
u
toho
arama
aram
a
to
byla
případné
abraham
u
toho
abram
začíná
u
vnitřní
smrti
abrahama
potom
už
to
pokračuje
a
tak
dále
čili
je
tam
řečeno
za
těch
tisíc
sedm
set
let
víte
ježíš
působil
v
židovském
národě
nějak
protekčně
bychom
řekli
měl
si
je
vybral
si
jako
svý
žáky
ten
národ
působil
v
nich
tak
že
jim
že
postupně
zbavovali
vlastní
ví
postupně
pomalinku
co
tomu
mistrovi
indickému
stojí
řekněme
čtrnáct
dní
nebo
přivedla
tak
tady
se
dělo
tisíc
sedm
set
let
v
tom
izraeli
ne
oni
se
dostali
aspoň
někteří
z
nich
do
situace
že
byli
ochotni
přivítat
toho
mistra
jako
svého
pána
a
to
tam
symbolizují
ti
tři
mudrci
který
se
přišli
pokon
ježíši
kristu
že
totiž
mu
přinášejí
za
to
každý
ho
aby
ho
to
znamená
to
nejlepší
co
byli
dispozici
to
nejlepší
ze
sebe
mu
vydávají
a
tím
se
dostávají
do
jeho
područí
vlastně
a
tak
dále
jsem
si
božímu
jenom
já
bychom
mohli
lidé
tě
aby
byl
zřetelný
ale
musel
opak
se
dopsal
mým
následovat
krista
výchozích
já
se
s
tím
nebudu
zalévány
ne
a
to
tady
nebo
o
jakou
já
musím
jenom
po
těch
povrchu
potom
povrchu
jí
promiňte
no
ale
teď
řekněme
panna
maria
se
vzdala
svého
postavení
židovské
narodit
protože
když
mě
jako
svobodná
žena
porodit
dítě
tak
byla
vidí
na
té
společnosti
a
stala
se
pouze
služkou
maximálně
nikoliv
se
pravá
a
mou
manželkou
někoho
jiného
nemohou
být
přesudku
nějaké
rodině
mohla
být
čili
ona
když
na
sebe
vzala
tento
úkol
narodit
pože
sebe
dítě
sama
jsou
svobodná
musela
si
uvědomovat
tohleto
či
ona
se
zřekla
výhledný
nace
řekla
ideí
římu
svého
národa
se
řekl
v
té
situaci
jaká
tedy
vládla
že
ona
udělá
totéž
co
žák
vystupující
do
jogy
rozumíte
když
potom
ten
ježíš
utíká
před
herodem
do
egypta
tak
je
to
totéž
čemu
radí
mistr
jogy
tý
tomu
tomu
svému
žáku
říká
nesmíš
dbát
na
to
co
ti
říká
ví
rozum
ten
ti
neradí
správně
herodes
rozum
ten
chce
zabít
tvůj
duchovní
život
není
do
tím
ten
život
za
ví
nebo
se
nedostal
dál
než
za
vědomí
tohoto
světa
té
málo
jako
zabití
vní
ho
života
jestliže
aby
to
takhle
dál
nepokračoval
tak
už
od
toho
rozumu
ustoupit
tam
líčí
dá
čistě
na
to
co
ti
já
radí
a
podle
toho
se
zařídit
čili
rozum
stranou
té
pro
tebe
víc
než
rozum
tohleto
tak
z
tou
dělala
panna
maria
před
tím
to
udělali
teďka
josef
tý
ne
svou
pannu
marii
a
s
tím
ježíškem
že
odstoupili
od
rozumu
od
herodes
že
z
jeho
oblasti
vlády
odešli
tam
už
vládu
neměl
to
byl
egypt
a
už
vo
nevládne
a
tak
bych
moh
probat
velice
detailně
vysvětlovat
daleko
detailně
než
jak
nám
to
říkají
mistři
já
jsem
to
také
taky
vysvětlil
už
v
tom
není
že
to
spálil
takhle
detailně
to
líčí
kristus
svým
životem
je
to
úplně
tedy
do
všech
podrobností
popsaná
joga
přátel
nic
se
tam
neliší
vody
jenom
že
se
mu
tam
věci
o
kterých
v
jenom
mistr
a
žák
tam
někde
v
indii
a
který
vám
ani
ten
nejlepší
mistr
do
evropy
neříká
von
si
nepřijde
vám
to
jenom
s
tím
říkáš
a
jo
ta
neříkám
protože
vás
povinně
to
smyslu
že
ví
že
ste
podivem
svého
okolí
a
představ
vnucených
okolí
ani
si
uvědomuje
že
je
to
vnucené
představy
uměle
představy
a
ty
že
na
konec
konců
lidsky
vidění
vámi
tak
se
omezí
například
na
jednu
z
osmička
nebo
bohu
osmička
ctí
jogy
a
v
tom
vás
vychovává
v
domnění
že
to
ostatní
se
dá
asi
je
to
velice
moudré
že
takové
jedná
do
toho
já
nechci
mluvit
prosím
vás
nepovažujte
to
co
viděla
te
za
něco
špatného
ale
zaručeně
dříve
nebo
později
musíte
po
té
je
to
samo
o
sobě
nedostačuje
takže
když
to
kombince
křesťanstvím
tak
tam
patronát
z
jiné
strany
ty
trosky
které
v
té
joze
chybí
ale
v
indii
nechybí
ale
tady
nám
chybí
a
my
to
jako
nedostačující
pociťujeme
když
se
na
tu
dané
když
mě
například
dejme
tomu
vod
roku
to
devět
let
pouhých
o
dokud
sice
dokud
se
vedli
jenom
indové
tak
já
jsem
neposlal
vůbec
křesťanství
vůbec
ne
nemohlo
být
ukradeno
já
jsem
nedělal
jeden
křesťanství
a
druhý
den
jogu
nýbrž
jenom
jogu
a
to
z
toho
země
a
celou
pranajámu
všecko
to
dost
pozici
to
je
začátek
věcí
mantrická
cvičení
to
už
je
prostředek
že
ano
a
eště
není
všecko
mantra
jsou
úvodem
do
ztišení
absolutního
které
nastoupí
bez
vůle
toho
žáka
žák
prostě
po
určité
době
není
schopen
přeříkávat
nějaké
mantra
je
se
nutí
ho
přeříkávat
tak
to
dopadne
špatně
protože
se
pomalu
je
si
celý
ten
postup
a
jestli
si
myslíte
z
toho
co
tady
dneska
říká
že
tohle
tedy
och
to
vnitřní
ztišení
a
řek
bych
nadpřirozené
ticho
teré
přemůže
člověka
povídavého
tak
ne
ten
začátek
teprve
k
tomu
co
vopice
říká
mystika
čemu
se
říká
v
indii
jóga
čeho
začátek
začátek
rozšiřování
vědomí
že
totiž
na
rozhraní
každého
úseku
vědomí
musí
nastat
ticho
a
těch
rozhraní
je
šest
přátelé
takže
vy
musíte
na
různých
úrovních
zažít
ticho
stále
se
prohlubující
bych
tak
řekl
neboť
to
ticho
ten
zažijete
na
počátku
není
tímtéž
tichem
které
zažíváte
na
prosředku
nebo
někde
na
konce
to
ticho
na
konci
vám
bere
život
do
vesmíru
už
to
vás
vytrhuje
z
časoprostoru
do
vás
vrhá
do
náruče
věčnosti
to
je
ticho
velice
obsažné
tak
řekl
které
z
vás
dělá
dokonale
nic
takže
když
z
toho
videte
tak
řekl
jsem
si
to
vím
františkem
do
sem
já
a
kdo
je
bůh
a
kde
všechno
je
bůh
a
nejsem
nikdy
asi
tak
takže
ti
nejlepší
křesťanští
mystici
jako
eckhart
toto
věděli
a
to
nic
ke
kterému
se
musíme
člověk
s
tímto
způsobem
propracovat
považovali
za
podstatnou
záležitost
křesťanské
mystiky
a
indové
od
začátku
to
nic
toho
žáka
soustavně
pěstují
oni
ho
nutí
aby
bez
mistra
nebyl
ničím
rozumíte
a
teprve
když
ho
dovedou
až
pod
kříž
kde
smyslu
křesťanské
mystiky
tak
ho
pouští
a
říkají
ty
jsi
mistr
takže
normální
doby
když
se
s
tím
s
míří
a
které
vy
víte
zde
v
evropě
se
přichází
o
to
tu
normálního
by
to
nejsou
jogini
kteří
se
dostali
za
jogu
jsou
jogy
trestali
do
jogy
a
neříkám
že
to
chyba
ale
existuje
cesta
za
jogou
se
stal
za
kou
začíná
v
symbolice
ježíšova
života
a
smrti
na
kříži
zmrtvýchvstáním
potom
najedl
vstoupením
seslání
ducha
svatého
a
tak
dále
to
už
tam
v
té
joze
normální
indické
obsazeno
není
ne
že
by
tím
joga
jako
trpěla
protože
tam
vždycky
byli
partyzáni
jako
třebas
buddha
a
jiní
kteří
se
nemilovali
s
touto
normální
jogou
nýbrž
i
za
nejvzácnější
duch
jogy
době
tedy
stoprocentní
do
šankaračárya
ten
se
točí
jeho
devět
dva
se
ne
ale
tomu
stačilo
k
tomu
aby
se
dostal
za
jogu
aby
prostě
vstoupil
toho
ducha
toho
poznání
a
vlivem
toho
za
vědce
se
svýho
života
vrátil
indii
ducha
hinduismu
vidících
oni
ště
i
ho
ztratili
toho
ducha
jenom
býval
nějaké
relikvie
nebo
okusovaly
védy
a
vůbec
je
už
i
nešli
a
on
je
naučil
znovu
chápat
vnitřní
smysl
těchto
věcí
to
je
ta
asti
letý
zařízen
ře
stačil
tohleto
udělat
že
se
velice
prudce
dostal
za
jogu
neznamená
že
by
mohl
jógu
potřít
nikdy
neudělal
že
by
jeho
sen
upadli
šat
by
se
věděl
že
von
byl
joginem
hotovým
vinen
než
tuhleto
začal
dělat
ale
říká
že
jóga
není
konec
nýbrž
je
to
prostředek
jestliže
jóga
vede
extází
tak
té
můžeme
ne
křesťanská
mystika
když
upadají
do
extáze
a
ježíš
normálního
vině
ze
samadhi
nebo
v
nirvikalpasamadhi
tak
ještě
vůbec
nepochopil
co
je
za
jogu
a
jakou
není
vytržení
nýbrž
za
jogou
je
sestup
ducha
do
tohoto
světa
do
tohoto
života
takže
on
tady
samovolně
působí
ten
duch
jako
by
tady
byla
jeho
vlast
on
se
zde
už
uděláme
si
u
tebe
svůj
příbytek
říká
sem
kde
bibli
to
je
ono
a
takhle
ramakrišna
šankaračárja
buddhi
buddha
nejlepší
jógini
i
když
ti
takhle
to
sem
to
dotáhli
ano
upozorňuju
vás
protože
já
nemluvím
proti
indii
nýbrž
já
si
přeju
aby
indicky
byla
schopna
těchto
pokroků
aby
se
nehladoví
tom
co
nám
tady
ukazuju
to
je
to
nás
může
vytírat
zrak
a
vím
ale
když
to
srovná
dživou
ježíšovou
která
je
to
žena
za
za
za
ní
tak
vím
že
ještě
běžnýho
vnímají
co
dohánět
a
teď
bych
chtěl
říci
jak
ten
se
srovnává
křesťanství
s
jogou
já
se
chopí
toho
křesťanství
zatím
protože
než
je
nám
to
bližší
ale
že
nemáme
etiku
abych
to
stačil
aby
nám
tam
začátek
pak
vám
byl
úplně
vyřízen
tak
křesťanství
totiž
na
střední
fázi
vývojové
až
do
té
střední
fáze
vývoje
včetně
se
rovná
dokonale
joze
protože
o
toho
člověka
se
nechce
ničeho
než
co
se
se
o
nevytkne
ho
žáka
já
jsem
viděl
vstupovat
víme
tomu
mladou
dívkou
sedmnácti
let
do
plačte
a
to
byl
klášter
ve
francii
lidí
a
byl
to
klášter
karmelitánky
o
to
znamená
ten
řád
ve
kterém
například
byla
svatá
terezie
z
avily
a
tato
dívka
při
tom
vstupu
do
toho
kláštera
ve
říkal
asi
já
to
řeknu
teďka
svými
slovy
tohleto
rodiče
příbuzní
neplačte
nade
mnou
já
pro
vás
od
této
chvíli
jsem
v
neboť
já
jsem
setí
latu
a
je
mu
budu
teď
sloužit
a
pro
něho
budu
žít
a
ten
kristus
toho
i
slova
vám
svou
modlitbou
budu
přibližovat
tak
že
je
pro
vás
větší
poznání
než
kdyby
žil
mezi
vámi
ale
jestliže
se
výměnám
mně
nepustím
k
tomu
kristu
e
si
namítá
pořád
nároky
tak
já
tady
nesmí
v
tom
klášteře
první
předpoklad
je
že
já
se
musím
stát
mrtvou
pro
tento
svět
víte
že
to
je
absolutně
shoduju
janovou
o
joze
žák
musí
se
stát
mrtvým
pro
svět
kolem
sebe
jenomže
toto
pochopení
vytrženo
svět
ve
dvacátém
století
už
neobstojí
ani
joze
ani
křesťanství
to
silnými
dobře
uvědomí
že
to
znamená
nikoliv
utec
od
rodiny
řídce
jí
nedbat
na
společnost
nýbrž
dělat
tu
jógu
mysle
to
společnosti
řek
bych
asi
tak
že
na
věci
se
dá
vnějšku
a
to
je
věc
dokonalá
anebo
zvnitřku
a
tehdy
velice
dokonalá
zvnějšku
že
od
toho
uteču
a
to
je
způsob
neomalený
už
dneska
uteče
si
ze
spočívá
tého
století
už
těká
tu
je
málo
tak
dále
nad
ale
není
to
vzorné
není
to
vzorové
pro
ostatní
ho
ostatního
že
ostatní
lidé
zatím
lidi
takže
neutíkat
nýbrž
postavit
se
čelem
k
těm
problému
které
mě
ta
víte
to
svět
uvědomovací
jednu
věc
kterou
si
tak
úplně
a
zásadně
a
dokonale
a
důsledně
do
všech
po
všech
stránkách
neuvědomujou
indičtí
jogini
ty
začátečních
že
totiž
všecko
ustavičně
pramení
od
boha
z
toho
zdroje
ze
ří
která
jest
v
té
lásky
která
jest
to
poznání
které
které
je
takové
se
nestává
se
podle
poznáním
nebo
nestává
se
životem
jako
nás
život
se
stal
se
prže
otec
narozením
zde
ale
poznání
se
stává
poznání
setrvati
co
poznáváme
v
tomto
světě
to
ne
beth
existuje
poznání
jako
takové
které
jest
a
kdyby
to
poznání
nebylo
a
kdyby
z
něho
ustavičně
nepramenilo
poznání
které
se
stává
se
ve
poznání
tak
se
nemáš
čeho
to
stávat
či
nebude
se
postava
čili
já
nebudu
poznávat
já
bych
vás
nemohl
poznávat
nebo
vyvá
ví
kdy
by
ustavičné
nebral
od
bohaství
uvědomovat
ustavičně
bez
mezer
beru
já
bych
byl
nepřišel
sem
do
toho
dona
kdy
mě
jsem
nevedl
a
láska
boží
né
moje
láska
boží
jeho
soucit
s
lidmi
který
vod
vlně
abych
já
byl
poslušen
já
musím
být
poslušen
zrovna
tomu
svýmu
mistrovi
jako
ten
žák
té
joze
a
ten
mistr
mě
veliký
dobro
tak
mu
to
vedlo
a
já
nevím
co
tam
budu
dělat
to
nikdy
neřekne
dobro
duchovním
buď
v
tom
třebas
vidění
nebo
mě
vyvodí
o
mě
zavřou
nebo
mě
přímou
to
už
není
moje
záležitost
to
mě
nařídil
mistr
dete
mistr
dojímavá
prosti
neužívalo
už
není
člověk
a
ten
to
je
pro
narůstající
poznání
odmyslete
si
tu
běžnou
formuli
do
soudí
spojení
s
bohem
ale
i
na
spojení
s
bohem
to
není
vůbec
pravda
kdy
jsme
všichni
spojení
s
bohem
ustavičně
spojen
se
to
nejsme
vědomi
kdybyste
to
spojení
tady
nebylo
tak
nemůžeme
být
vědomě
potom
spojení
rozumíte
my
musíme
napřed
nevědomě
všechno
od
boha
brát
bezostyšně
jako
že
je
to
naše
přivlastňovat
si
toho
že
ano
to
mi
dovedeme
bezvadně
to
je
moje
vědění
to
je
moje
snaha
projevuje
láska
to
nějak
že
sem
přijde
párů
bc
ne
vokradeni
si
brát
ale
tomu
místo
vine
kupodivu
on
má
přála
poznáním
a
stoho
že
a
pomáhala
také
tady
že
ani
že
no
podívejte
se
jestliže
to
takhle
je
eště
všechno
něho
vyvádí
je
vychází
tak
stůjte
ve
svém
životě
a
to
vám
velice
pomůže
do
tou
formou
sufismu
emanační
teorie
že
všechno
boha
už
tady
žně
viděl
a
že
kdyby
nevěděl
jak
existence
tak
poznání
tak
a
takže
by
to
přestalo
vůbec
existovat
že
celý
vesmír
je
pořád
tvořen
že
nebyl
mořem
za
šest
dní
nýbrž
je
ustavičně
tvořen
to
by
taky
eště
nestačilo
ten
sedmé
odpočinku
božího
pořád
probíhá
tak
uvnitř
bedřich
činnosti
to
musí
být
nedílný
celek
tvůrčí
činnosti
nejvíce
aktivity
musí
trpnost
a
jestliže
třebas
toto
nechápeme
a
řekneme
si
není
možnosti
totožná
se
miluj
pána
boha
celého
srdce
svého
z
celé
mysli
z
celé
duše
které
síly
že
kompletně
a
cele
se
nic
on
udělat
to
dobře
o
tobě
vím
tak
vás
upozorňuju
že
nejsme
ten
je
mluvíte
bez
by
se
mě
myslíte
že
to
je
že
úvah
a
po
dobu
se
při
že
toto
je
navržena
vnitřní
soustředění
jestliže
na
stav
trpnosti
na
stav
správné
trpné
modlitby
že
ten
člověk
se
stane
dokonale
co
ní
pak
je
schopen
kterého
čelilo
va
celou
celé
duševního
a
to
znamená
všechny
síly
do
toho
vložit
ale
ne
z
vlastní
čtivý
ž
pro
tu
trpnost
pro
tu
odevzdanost
li
se
ta
odevzdanost
je
tak
mohutná
tak
silná
že
vás
celé
připoutá
tak
shora
když
je
to
opavy
začátek
na
chvilku
chvilku
jenom
se
mající
jako
nějaké
nižší
lék
jenom
tak
ta
vás
vede
dál
a
prohlubuje
se
příspěvkem
shora
bych
tak
řekl
ne
od
boha
pocházející
to
že
nakonec
takový
svatý
představí
prosil
pána
boha
ne
mě
a
politická
tak
ho
to
stalo
ale
od
ní
se
modlili
marně
takhle
vůli
spáleny
pouto
poutanosti
dovedné
kali
liž
my
to
co
dokážeme
technikou
za
dvacet
let
i
do
každé
toto
poutaností
za
půl
hodiny
tedy
z
toho
my
poznáváme
že
kristus
je
avatarem
který
je
nesl
novým
ku
do
toho
celýho
dobytí
odění
a
je
velice
učila
že
to
opravdu
jen
za
jeden
život
potom
je
to
naše
počínání
je
dlouhá
cesta
a
za
dlouhé
putování
než
to
co
ukazuje
krátké
putování
tak
je
dobře
ví
toho
všímáte
si
to
vykládáte
a
že
chápete
co
to
poctivě
pocit
zevnější
symbolismem
přejíce
ten
den
potřel
nikomu
nic
neřekl
že
řádné
rozum
no
tak
dále
ne
podávat
ale
říkám
že
už
nejvyšší
čas
kvůli
tomu
aby
se
svět
zhroutil
abychom
sami
vevnitř
sobě
provedli
nějakou
tak
sporu
myšlení
abychom
nepovažovali
vědomostí
které
přichází
zvnějšku
za
jej
platné
nýbrž
dávali
přednost
jako
jsem
sebe
zla
před
po
přechodně
ku
tomu
co
přichází
z
nitra
jako
něčemu
se
lepší
než
to
co
přichází
zvnějšku
a
když
toto
rozlišovat
jako
to
dělal
židovský
národ
že
dával
před
o
zákonu
kterým
vůbec
nerozuměli
ale
nebyl
to
jejich
rozumu
nýbrž
proti
rozumu
že
nařizoval
něco
co
ty
ostatní
na
obe
poli
klidně
dělat
mohli
rádi
a
všechno
možné
dělat
a
oni
se
letí
dáti
nemohli
šosu
pochopitelně
a
když
to
dělali
tisícem
set
let
tak
při
vydupali
dše
krista
on
se
tady
narodil
a
otce
narodil
a
kdyby
proto
nedělali
tak
si
tak
se
narodil
a
podle
toho
jsem
si
před
předvedl
ve
svém
vlastním
životě
že
není
třeba
protismyslné
že
to
dítě
když
to
dělá
třebas
jako
já
jsem
byl
dítě
ten
po
dobu
ňácí
let
tak
to
vede
k
poznání
boha
ne
začátečnímu
nějaké
poznání
demonstra
extázi
ale
etaze
masitá
cenou
králové
prostřední
fáze
vývojová
to
není
konečná
fáze
jak
si
indové
běžní
jogíni
myslí
on
mluví
to
na
o
blaženosti
jako
ty
křesťany
a
to
je
velká
chyba
je
zajímavé
že
já
jsem
už
předškolním
věku
vlivem
toho
co
si
lékaři
se
mnou
udělali
říkal
aby
se
která
mě
vodila
do
kostela
babičko
proč
tam
chodí
s
říkal
abych
po
smrti
byla
věčný
blaženost
na
pána
boha
o
svaté
říkal
to
bude
otrava
jenom
ať
se
mě
nestane
něco
podobného
a
přestal
jsem
tomu
věřit
k
tomuto
věřilo
býčka
tak
mě
odnaučila
prudce
věřit
na
pána
boha
před
ním
se
musí
sedět
a
zbožného
hledět
to
víte
dítě
boží
není
koval
děti
to
bylo
nemožné
že
ano
a
tak
mě
mostě
poučilo
věřit
ale
už
předškolním
věku
a
to
je
mi
velice
vděčen
a
karmelu
tomu
je
vnitřní
poznání
v
říkal
že
je
to
správné
že
není
že
to
není
pravá
víra
která
vás
nevede
poznání
právě
na
vás
vede
po
ruce
k
poznání
a
ježíš
kristus
ukázal
že
dokud
se
ho
určitým
nezbavují
jít
ale
přímo
poznání
nevedla
nestačilo
že
dělali
zázraky
o
ně
musel
tedy
zbavit
a
on
mistrně
zbavit
vstoupil
na
kříž
a
on
si
chytni
až
na
svatýho
jana
byl
přitom
jistě
se
to
k
tomu
vida
všelicos
mistry
si
mysleli
že
on
byl
zmařen
než
že
se
zmařil
že
ho
někdo
přemohl
od
dovoluje
ne
on
se
odsoudí
se
dobrovolně
zmařil
tak
správně
poznal
svatý
pavel
a
víte
proč
to
na
kříži
že
se
zmařil
takže
nejenom
svatý
pavel
ale
nenutí
naší
ale
toto
trochu
stával
a
opravdu
stavová
vně
takže
potom
třebas
ti
učedníci
páně
když
přeci
za
kříže
muž
a
potom
na
to
připažení
že
ho
nikdo
nezmařil
nýbrž
o
svatá
takže
toto
následovat
a
zná
dobrovolně
sebe
zmařit
to
mě
dalo
hrozně
práce
dobrovolně
se
zmařit
protože
já
jsem
lpěl
na
tomto
životě
když
když
mě
si
pán
bůh
bral
té
se
říkal
prosím
tě
ještě
ne
až
vybrat
le
jsem
z
toho
čtrnáct
na
sebe
s
to
utekl
do
patnácti
se
té
odvážil
to
uskutečnit
nebo
za
pomocí
videho
mysl
se
to
užitečné
a
že
jsem
běžném
stavu
tohoto
vědomí
poznával
tu
spojitost
nevím
a
člověkem
že
to
odtamtud
se
obrácení
světel
změněno
četl
cesta
vědomí
tak
tam
jsem
to
popsal
v
vše
se
stane
a
ne
to
popsáno
tak
to
je
po
těch
čtrnácti
kantova
než
jsem
na
to
je
to
přišel
tak
když
potom
následuje
za
těmi
extázemi
a
proč
to
to
extáze
protože
člověk
celobytostně
nedokáže
k
tomu
bohu
jít
tak
například
dokáže
třebas
vincim
takže
vzniká
první
jako
běžná
extaze
to
a
stane
i
u
té
jógy
i
tady
v
tom
přestání
první
stupeň
extatický
jsou
zase
různé
stupně
ké
ten
nejnižší
je
citový
ocelová
nadchne
že
a
celobytostně
přejde
do
té
oblasti
toho
poznání
ovšem
z
celého
srdce
svého
miluji
to
není
celý
celá
laskavé
jenom
jedna
štěstí
na
to
to
na
vědomí
a
když
svatá
terezie
prodělala
nesčetné
extáze
a
dostal
se
za
ně
tak
potom
prozradila
že
to
že
se
dostal
za
ně
byl
další
oko
že
to
nebyla
cesta
zpátky
nýbrž
že
zajít
za
jogou
která
do
samadhi
a
za
křesťanství
třeba
které
běží
což
je
totéž
je
něco
co
bychom
si
nazvali
cestou
za
jógou
nebo
s
tou
záminkou
k
tomu
říká
branton
která
už
se
obejde
bez
extazí
a
to
je
něco
co
vera
nespojení
cesta
kterou
začnete
i
potřebujeme
a
kdyby
člověk
s
upalovali
tak
se
kompromituje
považuju
třeba
a
řekli
pláž
malý
člověk
v
předškolním
věku
je
schopen
etaze
je
schopen
extáze
jenomže
nemá
ty
následky
jakou
dospělém
člověka
protože
nemá
ještě
všechny
vnitřní
sekrece
věnce
takže
ta
extaze
nemá
následky
poznání
že
dejme
tomu
kdyby
nějaký
janíček
to
této
extáze
tak
to
nemá
za
následek
poznání
ale
kdyby
se
v
tom
člověku
je
to
hlad
stoprocentní
činnost
tak
že
by
se
dovedl
činosti
odevzdat
celý
činnosti
se
odevzdat
tak
by
taky
tahleta
extaze
přešla
do
stavu
poznání
tak
to
se
musí
takže
u
někoho
to
je
velice
prudce
a
takže
lékaři
s
tím
třebas
nevybíral
a
považoval
to
za
chorobu
nebo
také
jenom
to
chce
ve
děj
když
se
to
u
nikoho
projeví
jako
místo
bude
velice
v
mládí
že
není
těch
lékařů
tak
to
chtělo
vedení
a
to
není
to
je
to
asi
doznává
dobrého
ho
nebo
o
správné
nesprávného
no
a
když
by
to
někoho
takhle
nešlo
tak
se
mu
to
musí
vnuká
tak
se
mu
musí
na
něho
působí
tak
aby
měl
absolutní
důvěrou
bez
vého
vychovatel
také
se
stan
ství
cesta
jde
přes
určité
fáze
já
už
nerušeného
zlo
fází
očistnou
fází
osvěcovací
fázi
spojovací
je
to
sice
školské
pochopení
věci
ale
mně
to
pro
dnešní
výklad
bude
stačit
když
očista
dospěje
do
určitého
stádia
ve
kterém
už
se
začne
přešlapovat
na
nižší
proste
člověk
nemůže
z
vlastní
iniciativy
a
vlastní
silami
se
dále
očišťovat
k
tomu
prostě
nejde
na
to
nemá
jako
člověk
to
není
v
jeho
moci
tak
neměl
by
zoufat
nýbrž
měl
by
se
vyprázdnit
od
té
snahy
se
dále
číst
pro
tu
chvíli
se
vyslal
ne
na
víčky
pro
tu
chvíli
anebo
vždycky
znovu
a
znovu
když
se
ocitá
v
tom
rozhraní
a
je
to
asi
tak
jako
s
radža
jogou
když
například
radžajogin
otevře
muladharu
a
ocitne
se
ve
svadhistaně
ve
druhém
stupni
tak
za
jakých
okolností
se
to
děje
on
si
musí
představit
čtyř
pátku
výhod
to
na
konci
páteře
musí
tam
říkal
nějaká
nějaké
slabiky
že
to
tady
nebudu
asi
předvádět
a
ten
vlaky
hogo
sílíte
sestavuje
před
sebou
musí
dostat
do
konce
páteře
jako
bez
prostoru
a
bezčasové
žito
čili
ten
mistr
učí
vidět
tento
veliký
ale
říkám
mu
ten
je
na
konci
své
páteř
on
přestože
ho
vidí
veliký
vtěsná
bez
námahy
vlivem
toho
když
topení
mistra
dokonce
té
páteře
a
v
té
chvíli
z
druhé
strany
jemu
se
něco
odívá
se
odbývá
vědomím
zatím
stany
ale
neotevře
se
mu
dokud
o
neopustíte
obraz
a
tady
je
ta
mezera
kdyby
neopustil
se
obrat
který
ho
dovedl
až
tě
dveří
by
tlačil
na
ty
dveře
kdyby
nevěděl
že
se
má
jenom
klepat
a
ne
neděl
lehnout
tak
by
se
nedostal
do
té
svadhistany
vůbec
by
a
to
tesaři
že
se
děje
mezi
vstupem
do
druhého
stupně
prvním
a
druhým
stupně
tak
se
děje
v
joze
mezi
tuším
a
před
tím
před
tím
štěstí
paní
že
já
se
mezi
a
žalu
a
tím
co
je
na
všemi
stupni
se
pořád
takhle
děje
a
čím
dál
ta
mezera
je
pracnější
a
těší
a
tíž
překonatelná
podívejte
se
jak
snadno
bylo
překonat
třebas
u
ježíše
krista
ten
přechod
z
jedné
úrovně
ze
které
byl
oddán
své
rodině
a
svému
okolí
a
dal
se
od
ní
poučit
ve
všem
rozvinul
tento
život
od
rozvinutého
tohoto
života
rozvíjení
života
učitele
který
začal
někde
v
jordánu
tam
nastala
mezera
přeci
když
odešel
od
své
rodiny
tak
hned
nebyl
v
jordánu
nýbrž
musel
nějak
tam
došlápout
do
toho
jordánu
ten
betlém
není
na
jordánu
zase
si
ráno
se
musí
dojít
a
to
je
mezera
ve
které
nic
se
s
tím
ježíšem
neděl
které
jak
bychom
řekli
česky
pro
náhodička
a
jestliže
potom
v
tom
jordánu
mu
byla
předána
obrovská
moc
pocitu
spojení
s
bohem
tak
se
to
dělo
tím
způsobem
jak
je
to
zapsáno
ve
starém
zákoně
tam
se
všechno
naplňovalo
podle
starého
zákona
tam
se
v
jedné
chvíli
stalo
že
eliáš
předal
svůj
plášť
elíšovi
svému
dá
a
dvojnásobný
tak
to
vyneslo
to
znamená
se
šla
dostal
dvojnásobného
ducha
toho
eliáše
kdyby
pozicí
ten
ježíš
dostal
dvojnásobného
ducha
svatého
jana
křtitele
k
dispozici
protože
svatý
jan
byl
eliáš
v
tomto
smyslu
byl
eliášem
a
v
tomto
smyslu
byl
ježíš
elíšovi
byl
předání
tento
plášť
tak
já
vám
jenom
si
pozorně
že
je
absolutní
rovnováha
nebo
jednota
mezi
starým
zákonem
a
novým
ale
absolutní
ničící
a
ničím
se
nehotově
ale
kdo
pak
přijde
že
střetal
cestu
a
někdy
sedm
set
let
před
kristem
mezi
eliášem
šlo
dopad
na
to
přijde
já
bych
na
to
nepřišla
jsem
na
to
ví
nepřišel
já
jsem
to
najednou
věděl
v
tom
koncentráku
jak
jsem
se
vzdal
svýho
života
se
člověk
vyprázdní
tak
za
tím
je
toto
poznání
samozřejmě
bez
násilně
bez
úsilí
se
mu
to
vůbec
nestál
na
to
o
tý
doby
kdy
čili
já
se
s
ním
nemohu
si
to
není
moje
a
s
to
nemohu
taky
přivlastnit
výborné
když
si
to
přivlastnil
tak
jak
po
všem
těl
veta
to
jsem
nepochopil
zásadní
věc
že
to
není
moje
že
proto
jsme
nahotě
pořád
se
všechno
si
přivlastníme
já
a
jsem
jogy
já
jsem
mystik
já
ten
předal
já
já
no
zevně
dělá
pán
bůh
o
zemi
dělá
to
vyšší
vedení
mu
říkáme
jak
chceme
který
za
každým
z
nás
stojí
a
za
každého
z
nás
každého
zřeďuje
no
a
jestliže
potom
ježíš
kristus
z
toho
vyvozuje
důsledky
tam
potom
jordánu
a
jde
na
poušť
přimět
si
toho
tomá
že
byl
puzen
duch
si
to
nevymyslel
ty
pouště
mší
řícti
my
a
zase
se
tady
vyplňuje
starý
zákon
že
totiž
ve
starém
zákoně
se
stále
jedna
věc
židovský
národ
po
v
počtu
šest
set
tisíc
víc
se
ubíral
to
padesáti
komet
tou
rasou
egypta
do
zaslíbené
země
čtyřicet
let
třicet
mezi
sesláním
ducha
svatého
a
smrtí
na
kříži
zase
čtyřicet
dní
a
tak
dále
naštěstí
k
za
tamhle
velkou
roli
té
opakovaným
bo
z
toho
důvodu
abychom
nemuseli
to
znovu
hned
a
bychom
děl
po
tobě
patří
abychom
když
souvislostí
našli
na
bych
se
vůbec
nenašli
mezi
tím
blouděním
toho
židovkého
aroma
na
poušti
a
mezi
tím
co
další
kristus
po
jordánu
mezitím
se
stalo
po
jeho
smrti
až
do
seslání
ducha
v
bychom
nepřišli
na
to
že
je
to
jednota
ducha
já
tady
působ
by
tam
nebyla
ta
čtyřicítka
eště
že
tam
je
to
nám
pomáhá
a
on
teďka
co
se
jí
dělá
on
přemáhá
satana
to
znamená
on
přemáhat
to
svoje
já
které
si
dělá
právo
abychom
jemu
sloužili
celý
to
pokušení
je
pokušení
našeho
já
šli
do
si
toho
mně
se
klaní
on
říká
kdepak
tobě
to
by
se
sluší
klaněti
že
ano
a
udělej
jděte
toho
nebo
že
se
stane
zákoně
psáno
kameni
promění
v
nebi
když
to
nepromění
tak
ti
nikdo
neuvěří
si
mesiáše
si
pozor
pro
mě
v
kameni
chleby
a
dále
ve
tázán
psáno
se
točí
tady
chrámu
jeruzalémském
a
nic
nestane
a
dělo
upadnou
a
uchrání
ho
vod
toho
pádu
seskočit
tady
a
von
vyžádá
když
mu
to
říká
jeho
já
neposlouchá
říká
sluší
se
poslouchat
boha
a
ne
tebe
takže
ten
satan
jeho
já
odcházím
pozor
nečistota
vůbec
nespouštět
se
nedali
to