Karel Makoň: 85-09A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

tak opravdu člověk když postupuje ze stupně na stupeň znamená počíná si výtky se tak musí se natrénovat převlek jsem to myslete se překládá jsem vám to dneska vysvětlil že kdo se spojuje s tímhle předešli a nemám za zlé jsem vám říkal když se uvolněte zůstanete klidu z pomalé dech lite myšlenky a začnete civět tak musíte o toho stavu ustoupit a že to boží nějaké slovo a tak dále jo říkal sem čili pokud vás to povznáší ten stav tak je to správný stav převleku když vás tedy oliv to modlitby nebo to znáš tak nejste převlečený je lépe od toho odstoupit a nějak se podnítí tahu povznesenosti když jsem začal třebas tou koncentrací a abych snáze cítil ten stav povznesenosti tak jsem si říkal že jsem soustřeďoval nohou a práv že tam se kladu k nohám svého myšlení a tím jsem tomu dal část nešení nebo u mistra nemůžete jako jenom takové že a spád nýbrž musí se tam být vidění toho si třebu klanit při ne a tím jsem si zajistil že jak mám v plzni jednoho člověka který se bere a stane li moc doby přítelem je to here a nějak říkám toho herce nechci sebe vidět nebo mýho své nemám k tomu říci a on říkal na proč protože on tu mystiku všechnu směšuje na tu úroveň to herectví a to ostatní života to musí vznešená záležitost přátele a joga nebo ta mystická pak to činnost to musí se člověk od do nového ho musí se připravit jako dané návštěvě někoho neseného tak a čili velice záleží na přípravě daleko víc než vlastní na vlastním lidí se v tobě předkládá nebo za říká ta koncentrace zkratce třeba příklad to všechno se říše to málo že ta dodnes taky učí pranajama a je ovládání dech my si představujeme po tím že se naučíme takzvanému úplnému jogickému dokud jaké o tom psáno třebas jesudianově tam v tom sporu a joga je že upozorňuju vás na to že je studia satanskou pro sportovce to znamená čistě z důvodu aby poodešel toho mohl zařídit ale nepsal to takové úrovni do na takové úrovni na které on tomu rozumí a ráj je hlubší než jak to tam napsal proto říká po avec tek toho milosti slovani a potom co šlo dál přes ten před budou světu a tuhleto je vrchol žačka píše se podle překládám a tak bych chtěl říci něco o tom co on to on totiž že hathajoze je důležité umět nejenom dýchat pranicky to znamená úplnýho side to se potom ucítí toho jesudian ale je důležité umět pomocí představy ve zdech kam či takže dejme tomu když bych popad malý dítě třebas na reka takhle zlo by za zádi škále to ne a na druhé straně za hlavu a představoval si že probíhá mu jde točím importa tam opravdu probíhat bychom tady v těle tak by probíhal tam do toho okuh to mělo prosím praktický následky manželky je jsem dovedl toho bezdeší dostat do dýchání a neumřel tak to bylo do síle tedy a když jsem nevím koho se to tedy vzal do ruky tak martina představ dýchat nebo tak nějak nebo dostavil se mu dech a že je totiž přešla trvat se na jiný systém dechu a tak tohleto znamená když je člověk se naučí třebas vydechovat pravou kou kde chovat do rukou místo se mi se to třída a ze kteroukoliv přátel kde chovat nebo vydechovat tak to začne v části těla pociťovat a to je mu důkazem že to dobře to zvládl například teďka myslím na pravou nohu a jak my si na pravou zatýkající ti a že ten de vychází jasně s tím že na tu nohu mysli kdyby vás to nohou kopl tak dostanete jenom po paní dostanete ránu prany která tam probíhá a do velkou jo no tady je a tam a to takový není jako při těch noha tam ne se do k silnější ale tímto způsobem se nabývá na por vědí člověkem že mu to převedu jeho systém vedení prany na cesty které považuji za důležité ž byste mi například dere li ze se to projevuje tak nebo ona tak bych podle toho reagoval na průběh prany rozumíte po bych motivace tím cesta tak ode na vědomí provádíme tak je prosím vás nezadržíte si proti aby byl ochoten přímo o je aby se to to pak že ta představa vede tedy sama dokázal čili dělal to co se tam jeví tam toho nějak jako nějaká podoba to považuju za chybný průchod toho pranického dechu na osobně a že kdyby se našly cesty li by se ovšem museli pročistí to trvale jimi cestami šlo tak by k těmto stavu nemohl docházet protože by se našli nové spoje kterým by to začlo žít aby se k tomu zabránil tak i kdyby to bylo dítě větší sem se naučit jemu samotnému todleto o tom že sám na sebě provádět že jo tak to potom viděl samo při bych tak řekl a bylo by to ještě lepší příklad dejme tomu toho říkal sem to samo rozředil by se sám obsluhovala takhle nebyl závisí na tak to nevím kam se dostaneme ale přidat tak dobrý když řeknu že duše ohnivý vlastností tak říkám to co je našemu vědomí přístupno jo to je jsou lidských vlastností nemohu ničím vládnout o čem neví že existuje a od těch spojením a pro náboj a sílu beru nesmrtelné duše tak je to jedno jestli tady toto případu hmatu pojmy a smrtelnou duší a říkám matou a nedobří vydávám za nesmrtelnou duši když jsou to všechny síly které dostávám od nesmrtelné duše tak to mi tak velký rozdíl že s nimi začnu vládnou jako by to byla nesmrtelná duše protože jestli nevím o žádný jiný žádný dostávám tak opravdu nejsem toho hoden by to víra také těžko myslíte že bych moh ještě jinými silami taky vládnout a ovládnout jenom tím o čem vím a taky když se například dílo říkám tak jsem mu znít jenom jak se poznávám do míry toho co poznává na sebe tím sem že byl nikdo konal e sebevzdání že si třebas myslel se vzdává svůj život a v tom kontaktu za to nebude dokonale sebevzdání ale nemohl jsem víc je protože se jsem ne nepoznával ze sebe že to tak takže to stačilo svačináře dočtete se sebou o a vím protože ti mezitím způsobem se vám to že by to by to žaketu jsem toto vykládal ve spojitosti učením a přes o zem to věcem mu nemůže říkat že je to nesmrtelná nějaká složka že si se svou vlastností a jak se toho chopí tak si začne manipulovat a dokonce straně protože by v tom vedl ne mu nemůže dovolit aby i nesprávně milovat a ono se potom stane na koupíte nesmrtelný tak okamžiku smrti prožívá celý lživost ten který na to čas aby to prožit do domu že třeba určitá příprava a vám řeknu li no ty přípravy který temá za následek o tu zažívání celého života že totiž dejme tomu teď jsem sekal člověkem je to nějaká lékařka prahy která toho času je jim prudžna tam a tu proti rakovinové podle na svou lékařů v tíseň na koni a rozsévat dále a to koloběh názoru to není tak že říkám ten rozsev padání a to toho běh velice jiný protože nejde dovíte si říct jenom v kůži ten říká že to jako by na to víš mu že by na to nebo že takový ale to není rozhodující si o tom myslím rozumí je to že tahleta žena hrozně věří na statečně více z tadyten víc a to je co říct a jak tomu nemohu bránit a ona tedy při to víře je schopna navodit stav duševní z víry který se jdeme brání nižší o to v tom se se pravé nachází tou svou vírou ona dojem ježíš přijde ode že je líp to tedy je víra pytel stím neléčí ale je to její víra a čestná ti ten stav samo sebou že kdyby se nevrátil duše ustat tak že by se taky ten stav neobrátil v špatné to je mi taky astální to říkám abyste pochopili sítě a podniká toho času hladovku vimperku pod dozorem jednoho lékaře a s tou radu kou vybudovat tu jako vynutila že jsem nikdy si řekl a to zase víra ve mně že jsme měli v koncentráku člověka který tam dostal nemocnice době kdy vůbec mu neustali všechno vil a lékaři mu říkali že zemře nám to najevo ale policie byla silnější než lékaři a vypáčí nemožné a dostat se k nám do koncentráku ten člověk vůbec nejedl téměř vůbec nejedl jenom byl a kouřil citu je to to budu ho paní měl vinno podnítily on se ho i jako vy plně vyléčil to byla vyloženě jako věnost a odtamtud vyšel absolutní vlečen takže všechny geny potom který se dal dělat povaze potom konámli jako všechno vyhověno všechno do všechno je to pořád zkrátka takže ona sama tím tvá když věří ne tak je ona nese nedá ženě říkat menší to řekl ona to taky asi patrně vyléčí možná semeno ale patě se vešli jestli to víře nebudu chetak vše měnit jednu věc na mysli že víra je úžasná síla ovšem zajistí dělat jenom zázraky a to je málo vyšším dělat nedá než zázrak takže kdyby se chtěli provést proměnu faktickou zenu nitra tak s tím nepovede a takže kdyby se vona stalo dostal a tak ještě líčená další úsilí a to nebude moci dělat svou vůlí ani svou vírou nýbrž jedni lás o říkám prosím vás si nepřejí důvodů aby se byl často to by se se pomatenosti tak se v životě a zahodit a jsem po nova aby to nezávadné zatím není to celá osoba mohla běžně sloužit lidem tak že se vrátí do tohoto světa je to možný v okamžiku smrti se prolívá tehdy celý život se že třebas smrt nenastane na konec i když to dosazuje se říká nevím to jsem tam odpověděl jsem se zodpovězeno ale že při eště něco víc a kdy tedy došel do není dáno tím že vy jako pomalu odcházel soustředěno nutkavostí řešení to je ten čas vypařuje pro člověka v tomto nemenší tato pak toto a se topila ve třech letech a když jako viděl jenom bubínky na hoře zenového teprve potom vytáhli tak ona se i tehdy prodělala celý život a na to čas a byl to intenzivně prožívaný čas tedy ani vy na to rozmezí a sobě nýbrž na to je intenzivně proč aby intensitě prožívání čas na intenzivně prožíval a často že se to bylo nezáleželo a tím i ten celý život proběhl ale byl krátký řídit nějak a všude jim jde probíhá ten čas tehdy když ten člověk prožívá těžkou chvíli v okamžiku v jako do měla li přítel splní den takhle se to plnou ne tak i o ště vytáhli a ten říkal taky že jeho život celý proběhl tak toto plní to je tadyten se něco za nadané kde se ten časně za drze zastaví se a dost času záleží na tom jaký důvodů bourat jaký druh vraždil znamená sebe na společného jmenovatele že každý vrah budoucností nou podle toho jaký důraz zavraždil by dejme tomu kdo nedo války takové jako byla tahleta tak mužem a o říct tak že to sebe vrata tam šel liskou spasitel taky v něm že je li že tam všichni padnou taky tam hodně padne i to jestliže a před padlo padesát milio vidí a tak to maličkost tak někteří z nich opravdu při na jistou smrt a byl si toho vědomi a jak je osud takového se terý že tam kde si na smrt a osud i jeho se vrátil tam jde záměrně aby si ten život a tam základní rozdíl ovšem těch hoštěn víc je možno deset patnáct takovými že ty budoucnost budu řádu je jiná ale se u těchto dvou bytů jestliže ten člověk si chce život tak jeho budoucnost to znamená zanechat tedy plíce ženo takového druhu že je v něm obsaženo ten tažena touha po ve životů a takže když ten balík někoho posedne tak je zase schopen se zavraždí to je opravdu těžký jeho ostří nebo že ho za převtělování než za balíky a když jde o ten druhý případ nechtěně je zabit nebo ve na jistou smrt proto že to jinak se nedá že to je povolán zkrátka než pomocí musí sám prožita své vystavit ráže že byl sám zavražděn že byl sám zabit tak tom případě jeho osud není špatný protože on na to nešel z vlastní vůle to vůle to ne nezmění v tom špatném slova smyslu a bude tomu nepřidá na zem nebo z naopak li ne nechá z toho vlastní vůle tak on přesto lehce dostával bych tak řekl tak i zátěž to karmu dvojího u kolektivní a je kidu ani a tohleto co vy říkáte tak a kolektivní že bych to znamená geneticky je rodina na tom tak že přímá vlivy okolí stejného druhu přednostně před tím vidět musí říká karma kolektivní že například někdo jen určitého národa tak se ta kolektivní karma vlivy který působí na celý kolektiv daleko svými než ten kdo není říkám téhož národa tak říkáte jestli je možné aby někdo do spáchat sebevraždu za tíži tím celou rodinu protože vnitřně spojen se aspoň jeden moment v jakém smyslu se vší jsme li mířit a čili že to na to na něco tak se mohl státně co znamená se lze o stát něco čemu bych řekl on ten bratr okamžiku smrti se o vás o všechny opřel jako své o mocích a tím vám předal to či a vy říkáte se karma dosti sklony méně tací slovo a on měl tendenci si taky se se s jenom sklon něco neumět řešit a dokonce třebas vínem a vůbec nikdy jestliže ale on se o vás v okamžiku smrti opřel tak abyste byli v raportu jako bratře se s tou omezováni tak on se vás pořád opírá tak opírá ne že by vás si ho nějak vlívat více ale že se opírat ta prvý potíže jako když se vcházíte kráčet sama nýbrž někoho eště sebou vlečete tak je to těší že než tato asi se může toto může uvádí do ovšem upozorňuju vás na jednu teďka se a se tam na věci se spraví odpovědět jakým způsobem vy ste věří víte s věříte boha přestože vyvinulo myslíte že věříte dáváte mu tomu víře nějaký průchod něčím navíc co normální nevěří člověk nedělá že příslušníkem nějaké církve se které od toho kostela a je fakticky živě věří že umění a začne se řešit je kladně kvůli němu a tím úžasně pomůže se tím ho udáte od sebe rozumíte se dejme tomu toto nedořešen dění a převedete řady nastat hle a žít a duch a on to potíž se mu to odčerpalo nějaké síly asi se mu to protože normálně vstup potřebuje poměrně málo prany mají absolutní potřeb se praví že a soustavně tam se musí z toho sluchový o ustaraná hrnou soustavy aby to že je stav absolutního s takže on byl obírá o nějakou sílu kterou třebas vybírá se o to že nemáte absolutní slu a tady u pomoci není možné protože on si tento absolutní upřede se tam do záhrobí že to se přenáší a že on si může i tam přehrává tak se do toho vžívat no není možný v tomto smyslu o jinak potěšit než že ho pošlete za mistrem který mu to vyřeší víte jsem obrátim na pohádku kde se mluví o se oděla se vědy se vědomě se víte že se tomu tomu přední to via ten bude tak dlouho muset třeba že dokud nikomu nedá veslo a řekne mu převést do potom řeknu co maříme a přitom že dílo převedl svém činnost v straně aby nemohl na to je to tak teprve ten honza nebo šel tam říká se vláčet říkám podívej se podle jdou ve sedmému jiné a tím si to vštípiti převážet musí se naučit to to ve který jim pořád poutí nějaké těžké práci i pánovi a ten zatěžuje vás třebas stebou tak se musí na to patřením si vás nějaký poměr kladný jakém svatém proti ho to bude maličkostí donese pokud by toho byla tantra ho představit k tomu či žertovné sebere mu potřebu se vás opírat o snadno opomíjení protože pokud rozum ukuje v tom smyslu že jeho účinky jsou kladné poznáte a že vás nezneklidňuje užívání toho rozumu a a že vás to uspokojuje užívání to sou tak zůstat u toho rozumu ale jakmile si účinky užívali rozumu je jsou kladné nebo z vás zneklidňuje a to je to hlavní vás neklidní že užívané z a zet je tak potom to není požehnání nýbrž ten rozumu byl tak dalece vyvinut že to co rozumem děláte jenom přešlapování na vnitřně a přešlo podněty na místě z toho rozumu jako v celého našeho se stává satanaš ne takže když to spojil tak že pokud máte dojem že se z rozum že stává satanáš tak musíte mu říct to věřte klanit nebudu ne a budu zastavovat tak dlouho dokud se neobjeví za tebou vyšší hodnota za sto omyl ovšem ne abyste při díla brž abyste s tou visí někam odcházela kde se do rozum nevládne třebas do sílu prsou o tom potíže protože těžko myslíte do toho že to na střed psimvas před sebou se bude třeba ne pak se to bude přečti jako že ona lidské protože není působíte je to jen nemužu neko zařídit jinak než v tom je li radit studia ale nemůžu zrušit že třebas to srdce je vám bude opravdu klepat že to nebude mít jenom kladný účinek jak se soustředit do jaké páně řece tak zasvitnou střední nemá ten význam který ho tady mluvím o nemohu tak poradit jako jednoznačně protože člověk se musí naučit napřed povalit smyslu že není závislý na rozumové úvaze nýbrž říkám mu taky něco přináší mu něco taky že neuvažuje že se jenom vnitřní třeba o povznáší ho to nebo povznáší modlitba a do radši že uctívá to vystavěno jinde nebo nahoře poletovat či víry a tímhletím jobem když se mohl dostat těchto kosti všem zase bylo dobře svýma jsou sos ze které povstává sama řetězu a vás požádám řeknete mi že naší otázku a se budu za devět není dobře pozor na tu formulaci všichni zdali je pořád a to v čem se ta otázka byla oproti původnímu znění ale je to dobře pozor protože se budu snažit o to abyste se zmínila by se snažily nezmění začne če možné oslíka to je přesně na jednu malinký slovy to a to bylo dobré to své se přede ale to odstoupení od života u do že se to jinak teďka vaší odpovědí před tím problém váš je v tom že vy také pociťujete nastupující stáří že jaké příznaky toho s topící ho stáří a neumíte všechny vyřešit tak že abyste úměrně svému věku se s tím klidem vyrovnávala nějakým způsobem vás pouze lidi tak to je odpověď jak mi vás to řekne tak ten neklid obětujte pánu bohu ale upřímně tebe bože tímto neklidem sebe odevzdává to je to božím toho života odložte tím neklidem jak ho neodloučíte s tím nevím tak se noříte celá nýbrž jenom jenom to chtění pravici život ne ale ne ten nesmíte se vrátím nazpátek se i ten a neklid se s tím neklidem ta body řek tomu bohu inicitativy křest děláme jednu velkou rybu že si myslíme že jenom svými ctnostmi můžeme k tomu dalo taky syna dokud to neděláme celobytostně tak se k němu nedostaneme a tady ten deficere víme ne noste všem nebo hříšná ne pochopitelná a si musím pomocí nectnosti víte toho neklidu pomoci věcem závažným to znamená obratu menší vodě pochopení že mění se věku to jinak nejde a že je na pánu bohu aby ten život právě tak že to vzdále netrápilo v tom o nic v tom předškolním věku jsem zase se musí o tom mohu laciného okradl když jsem tam začal vnímat se správné tak to byl vlastně návat nesmrtelné duši způsobuje to ovšem lékaři pochopitelně a nebo to ale vy stes působ se sám vy se prostě snažte o jednání správné bez ohledu na sebe a ono se to pro se dostaví poznání vlastně se ten nebo plato se mu nebude to hned ale teď na příklad kyne stavba toho domu že ne tak si představte že ten kdo stavíte a že na vás se pro obyvatele že to nesmyslného že ten neříkal že on takhle ne popovídali a to je na tomto výborné že to nesmí li když to povolení tady máte a spravíte jenom proto aby to bylo postaveno tak to zaručen nestavte proti do zrovna jako na se nestal chtěně pro sebe pochopitelně o měřiti budu do toho okamžiku u mužů to nebude ale jsem to stavil jenom proto abych dostál tomu vědomí že je to správné kdyby se mi to stalo takového jako vám že von to spálili temně potí vaší vůli do vašeho živá ani ne o na povolení které tak obchodním pomáhají na okolí tak v tom je liší hřiven bych tady tomu říká terezie ne to je potření že to je správné stavět síto by mělo staniční a tím by se se dostal od sebe musí které by si to přál otužuje stavby tomu pánu bohu více mitři tom na mysli milarepu který stavěl prostého mistra ne ona li že by je postavil tak by strčil koukolu zařekl ten domě na špatný visí a se o vtělení planá toho co rádi se tam by hluboké propasti řeka a ten se nedodá přenesl když to přenese na druhou hodu jak mu milými se řekl no to je pravé tam přenesl ale jeho posicemi nelétá výtok nemají lidé citu a vypíná a takhle mu že toto vyčítal z božství to znovu liso početí postavil tak nezbylo nic jiného než aby ho znovu odmítl bez a a ten dům a manželka toho mistra mozek protože se ten si na sebe zase musíš za nějaký dar nějakou forte i a ono to potom svým darem nekonečno že vydal podaná sami manžel tam u do a ten dal by se dalo mu zase dál tak to nevyšlo na to přišel ten distance zadám si vídal nevinosti tak potom si příklad boží eště tedy poschodí napřed vám očividné a tak je to vypadá s člověkem který jde za věcí on šel pořád za věcí a to je ta největším světcem tibetu člověk a ve vás do neliší světce štítem vyšším scotem š ale buď zatím než je ale dělejte to ne kvůli sobě když protože je to správné a a to vás přivede daleko za hranice naší normální vizích možností je trasformátoru smyslu si že védy praví nebyl by člověkem bys neprodělal osmou jiných vtělení mimolidských ne tak těch osm jednou symbolisuje symbol všech sil které se spojujou člověku lidem jeho složitého organismu tak že vytvářejí u něho schopnost vymanit se z vesmírná prostoru dolije z hranic vesmíru to je nesmírná schopnost proto a člověk uschopnit čili jestliže tuhletu schopnost tak je to dáno tou složitostí toho organismu těmi geny že to dvou vlastnosti tou a proto říkám že záleží na tom tělu a jak dlouho oním záleží dokud sám vnitřně zemře kolik šťastných první kroků jsem například udělal že opice mu opřít jako o i aktivní takle když je ti lékaři jsem se dělá měli litery první králi sami takhle šlo novouku ne ale jsem se zbavil pocitu že toto tělo jsem nýbrž že toto tělo je ten pomocník nebyli li tedy je řádně tak jsem před dostal do prvního stádia znovuzrození a smrti sebezáporu a sloužená smrti na jedné strany a nouzového po vázlo a u to tam není organicky svatost veliká krize těžkosti tam poznat v případě se ke nebylo protože potom jsem zažil tu rotříští nestali ale mělo to jedno jednu výhodu kterou poprvé jsem moc eště nebo které teďka pro že totiž vlivem toho co se ve lékaři na mně se stali jsem byl schopen věnovat se jediné a že jsem na tom gymnáziu zanedbával všechno ostatní co nebyli přírodní vědy zavál přírodní jsem se věnoval zásadně jedinému no a to bylo šťastné předurčení proto je tak jedinému daleko vyššímu budu jednou patřit se musí člověk osvědčit to si římané že v tom malém ten pře osvědčil a proto byla radil se osvědčím také velké tak ten automatismus je třeba proto že změnou spojeny organicky hudebního na druhé do pater je se na zen všechny schopnosti které jsou zde oliv nejzazším koutu vesmíru něco to pje to málo v tom spisu vše těmi osidel osvěť v tom člověku a pro tuto kapacitu může přechodu na ni neví dne sedmého huse dejte detailní dobyto nešlo a smíte a ale ono právě to co by přesně to co před především to je nesmírný dál který žádný toto ne věk jakmile toto touží a přejde přes hranice vesmíru tak je svobodnou bytostí kdyby například dejme tomu se bylo bývalo stalo nevíra potom ale tehdy když sedmnácti letech jsem se ocitl v pána nesmrtelné podstatě kdybych byl přitom zahynu rozumí a se do pomocnou bytost onou kdyby ho li to paříži jsem to ale přežil nedá se zabránit tomu abych znovu na sebe nenavazoval další balíky který za nimi jako nepotřebuju ne a ze smrti do tak není protože člověk nemůže žít aniž by na sebe ne navalovali on musí pořád o sebe ba i pořád podle nám jiných mým vlivům než které vychází přímo na tebe pochází odjinud odněkud a tak taky se nic toho že jsem přímo další vlivy odněkud tří jiných věcí který je jsem tam to nařídili a potom ocení oděvem toho krista takže tyto vlivy způsobili že vy si troufal říct že jestli moje bude procházet normálním stylem že by se měl vůli velice skromně tento stav ho spojení s bohem brát to je dosti země je byl toho centra jen že ještě usnadňování této řeči upozornit na jednu věc znovu tomu se všichni se spojen s bohem není žádný vymetány rozdíl mezi člověkem spojení s bohem a člověkem s bohem nespojený kou považujeme za nespojeného s bohem tak říkám no není si vědom toho spojení které povstává nějaký nějakým ne ale tím že se stává člověkem tak se stává lidsky propojení s bohem a všechny hodnoty o který tady pořád mluví a dokonce života je nemůže je být