Karel Makoň: 85-18A-3 (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

takovýmto způsobem se to zračí vnlitřní modlit ani od děje od toho obrazu že v vnitřní modlitbě se nedokáe do stavu by se krista nýbrž budete odpadání tou vyšší slo obe nebo tam se museli jiná pozor abyste nechtěli toho něco tady to je nebe musí dávat pozor nýbrž o to se uvážené od sebe že budete mít takovou na ženu bohu toho komu tikají křesťanští mystici ne to je to jaký nebudete umět si která vás přemůže ten kristus vás že se přejít z to je právním za toho že se to přejte dělali správně a že to tak to musíte pokračovat a měla by se do řekli jednou se to stalo tak to stačí podá ště že to musí očišťovat lo a je to stav na budí dokonale a patrně bohužel to nemohu vyloučit a není to nějak nebezpečno budete ukazovat extáze si to ve samozřejmě touto paseky no si moci věl také nebude se vám to vyběhnout upadne do do a řkou mu že to třeba v kovu se to se nebo je ale vy ho to modlitby je nebezpečí že upadne to a říká nebezpečí takhle dotaz a to je práce v toho tady tady tady před tím dokud se desáté třetího ale to bylo proto že nikomu nikdy ale ne práci na poli se stalo place a po toliko spoutá ničen jen se poslouchali a není pocítíme pro nějaký hlas to vůbec bylo daleko oplácet na poli o a bych to chtěl jako dokončit jestliže potom nebude zapotřebí k extaze k tomu aby to tažení trvalo to nadpřirozenou a tomu bude zatížen o tom osobní napřed říká on se vám to zná tomu rozumí tyto nepřesný víra nic ne na slovem vřele přirozená abys to rozlišili od toho domnívají že notion jsa vy toužíte tady ta i do touží ne etak na mu říkat na to ne to mít toto správné ale to tak nazývat tak utišením najít pole zabíhá na pedantská jako skočím ke se nehodí jestliže tato poutanost přejde do vašeho do vaší práci na poli o nové a tam s vámi půjde tak vy budete rozeznávat bezvadně co je správně citem rozřešit jako pomoc jako pomocná ruka jeho jako pomocníka sebe že si to nesmíte a to ne také tou tím rozhřešení v tom práci na poli budete podporovaní nestavím nýbrž v tom komu van to tažení a to tažení bude kontinuální tak musíte přejít do druhého stupně jestliže budete netrpělivý a přejdete do druhotně o kterém bude řeč ne dříve než jako toto se takhle dovrší tak není to vždycky chyba protože vy třebas nejste zaměření na tu lásku se cem ne každý přestože to ježíš kristus a pro na řekl napověděl na prvním místě ne každý je schopen začít láskou srdcem a není keři schopen a jestliže nejste takhle utvářeni to si bude moci že a závěr sto všechno probereme to muset začínat býčky tím čím právě jste nebo to je vane přístupnější to poznáte někdy i to i po poznání tak mám nejpřístupnější tak to musíte zdi působem na to jít nikdy někdy zase potřebujete být plně zaujat vám to chci být ta zaujatost jak vám tato do pro věci duchovní a to opravdu chybí tak je to cesta poznání a to volání po poznání a nikoliv cesta srdcem to to chybělo právě od těch třech a půl své chybě o co je správné rozumíte to je cesta poznání tak že nikdy budete tak se disponování jim že zase ji na a u duše o tom mluvit dál tak a teď to skončím prosím vás to na dotaz jak jak vejít do toho domu otcova nebo hospodářova jak se to když jsem tam před tím nikdy nebyl o lesem nepřímo uskutečňovat v tom nenu nebo jak se to obrátit na přímé uskutečnění v tom domě jak to udělat upozorňuju vás na to je to obyčejné pokud je to tam trupem tím srdcem nebo dělat jinak než že nějakou střelnou modlitbou nebo nikoliv jiná k nebo nějakou četbou rozplamení touhu po tom abych patřil bohu rozumíte čili nezačnu hned nějakým antickým cvičení nebo nějakou modlitbou ticha nebo něco takového nýbrž z no tím že na teďka budu mluvit způsobem jednoho z vás řeknu pane bože teď vstupuju do tvého domu to znamená tam vstupuju od sebe k sobě ti chci teď patřit a ne sobě teď du k tobě o sebe k tobě nikoliv proto abych se k sobě vrátil nýbrž abych v tobě patřil rozumíte tam nejdu jenom na přechodnou dobu třeba půl hodiny než jdu prostě to byla strašná výhrada která by mluvila o tom že že pánu bohu jo budu něma nebo v něm než u mu tak vždycky celým srdcem se musím nějak tomu připravit že on je potom je schopen schopen se jeho vzít a jinak on schopen není on schopen není přestože předmětem husí se on nechce překračovat svoje zákonitosti které platí na to úrovni pocitu oddělenosti od boha totiž do pocitu oddělenosti od boha tomu a pak sice odděle nejsem pochopitelně ale ten pocit mám ten klamný pocit a z ho chci tak nemohu kázní pánu žádné podmínky snímá tam du na půl hodiny nebo měla zbylé trošku síly tak tady tady máš ty by ke co v tom ještě byl na dokud mít bude strašit tak tam u tebe budu tak budu zase spása a tak dále takhle nesnese vy tam prostě jedete k tomu bohu abyste mu patřili abyste byli sví jo takže v dobudeme povídaví než tenhleten člověk tak spojte si na přirovnání s bere tam uvádí je soudí o modlitbě svatého anička si je do bude méně povídavý ten řekne anebo že teď si přejí být v tobě můj si to přeju být tvoje ne kladou požadavek umožním je abych byl pět je špatné rozumíte to je požadavek na bohu a o křtěte správná manipulace vůle i zprávami pocitů pomocně abych byl tu na buď sebe nebo nechce tedy v sebe tak sebe to a když ty nechcete tak jste neudělali dobře přípravou estote nezáleží na pánu bohu nápady by se mu hned a tu kazí důvod totiž podmínku k cestě tady vzít to že je to vstup celek to ty vím jako služebník a tím jsem když jsem ve dne sloužil napojí že mám právo vstoupit do jeho domu že on si to přeje že on si přeje abych jemu sloužil abych jemu patřil on si to ovšem přeje protože to potřebuju ale o tom se nesmí vím od od na to nesmím viset to že mám potřebu boha ale ho to dosud neví a mám kdybych bych a bez toho do tasícího abych nemohl bede rýsovat je poznávali hotova motivů pec pravé to potřebuju to nepotřebuje za to nevím tak to bych o tom mluvil takhle to bych kladní kdo by byl šeptem rozumíte opatrně s ta jemná záležitost let to pokazit takovou dosti to na tom prahu že jdete k němu kdyby to tak aby se návrat k sobě do sobec nepřekročili práva není rohože tak inteligenti že to pochopte či jak to udělat jsem teďka vysvětlil jestli to není s se ne tak jsem ochoten to ště jinak vysvětlovat ale bych se ještě všiml toho svatýho anička asi je tedy to že postupně míním vykládá víte a to vždycky do toho takhle v těsném že to bašného ti do kontextu svatý a jesudian praví že svatý frantiek asi si byl a s jediným člověkem který chápal ty věci tak jak se mají křesťanství chápat že totiž se setkal s bohem v nic v sobě no tak to to nebe jediný to není dobře informován a na tom nezáleží myslel si že to byl asi ten jediným ubohostí ce ale ten případ zná a to on říká na se dlouze modlil prosím jestli je to důležité pro vás jestli to je nutné proto abyste ten i sobě vzbudili tak se dlouze modlete to jsem říkal napřed to je dlouhá modlitba se s tím jsem začal ale postupně to bude jenom otrav třebas otčenáš tímto pozdravu klidně vstoupit to je pozdrav de usí poza uznávám to otcovství a mám čimu úctu k otci toto ustoupí mu tuposti vás jenom bych vás žádal aby se to nepokazili o tohleto mějte úctu tomu okamžiku ne zařadit na tu úroveň ten práce na poli kde jste na toho pána boha nesměli myslet abyste věděli dvě věci nedělal věci najednou ani musíte uctivě němu přistupovat ano a jemu patřit když mu nebudete usí při pust při s a tak mu viseti patřit to úctu mu bude on je původcem naším o naším ale oni záští způsobem naším původcem o soustavný naším původcem on se ustaví zůstává naším otcem rozumíte nebo naší matkou jak sebe podá nás zrozuje tou naší existencí po toto naším semeno co to našeho poznání je on těšen odělo ono nebo je to milosrdně zředěnou tím toho dem smysly a to u závorou rozumu milosrdné zředěné věřte mi to že kdyby toto milosrdenství neexistoval tak tak oknem celý deme ze světa a je po našem liství vy ste imelda a albert necítí sta tři a třicet okamžik zemřela když ti to hrad bibli překonání předčasně zajímavé že ten pán bůh je jiným způsobem a edním než jak my to sestavuje me oni zabil bohu na se tabyla chcete jak je to možné že a noří se zbláznili že na cestě by oni blázny nebyl bláznem ten josef kupertinský když bych lze a neměl na to vůbec neměl na to a než říkáme dneska šel by to byl ve četli mající otevřenou hubou buď děti se smál ve vesnici a li tady zatím a dívali se lebečné řeknu říkali že to nebuďte přesto že se takhle neznal že neznal své možnosti byl vnitřně bohem jako my vnitřně bohem všichni jsme stejnou měrou a on se opřel o tuhletu touhu po tom patřit k tomu bohu a to způsobilo že na kupř přes různé petty ta modlitba ze začátku nebude jednoduchá vy nebudete umět se soustřeďovat na jedno slovo třebas na otčenáš nebo pane jsem tvůj nebo nebo o nějakém mantram to vám nejde to vám tu ze třebas jenom vteřinku nebo několiv tří nebo minuty nevadí kdyby vám to šlo o nás tři tak se vědomě napojit na boha o to neporadí dvanáct tři pochopitelně nemyslete si sebe a ne on stopu hodiny to jde s zase nesmysl je musíte klidně z toho odejít jak to začne být mechanické a jsme třebas říkat otče náš a o to říká ten mechanicky jak to není pokon to není utívám oko a před ním tak to nemáš nesmít tak ta modlitba zpočátku je rozžato klepání ožení prostředky klepáte ve sami o této modlitby bych mohl o těch počátek mluvit celý dnešek a celý i řekla dokonce týdne ještě bychom nedočerpali všechny možnosti který tady člověk ale věřím že by na ty oživím přijdete neboť o tom nemůžeme poprvně a víte taky že tedy mi kteří mají víme taky že ste lidmi kteří mají veliký rozsah myšlení a schopností vy se chopíte vždycky toho co vám nejdražší nejmilejší a bych to ještě přirovnal nějakému podobenství jeden člověk přišel k buddhovi nebyl jeho žákem ale slyšel o něm mnoho přišel k němu netroufal říci přinese žáky ne kladným žádné podmínky vůbec ne ale přinesl obyčejný květ který osobně jemu se velice líbil o měl k tomu květu poměr kladný a božím mnoha a ten buddha řekl tanečními žáky protože si přinesl květ který si miloval a pro si ho utrh si zmařil jeho život která kté dobroty která pro sebe zatím svítí a v tom květu věnoval s to si právoplatně im žákem stal se jeho nejlepším žákem ananda doplněk k toho co to víte a doví a o těch ostatní a taina než je takže těch prostředku je strašně moc lidské to musí upřímně dánu u se musíte nějakým způsobem dát o takovým prostředkem byla zástupná oběť třebas jako přinášeli pozice stane to a a právo to s co mování v mši svaté že by tím se svaté a pouze o tom co v tom byl že a tak dále a tak dále nemyslejí na bližního na pána boha rovnou že to děláte pro pána boha nebo tak nějak to ne to nevíte přeci když tomu věří to tak vy to nevíte již to nevíte vy tomu jenom za tím věříte že když to provinil to toto a na boha ale jakmile vám dojde de a nemůže netoužit dělat činy lásky nebo něčemu patřit abyste vyšli sami ze sebe tak se musíte třebas podněcovat i myšlení na boha ale pak by se to jen na boha a ne na věrojatně tedy je věci najednou o čem se tichý kázat modlit i třebas do chrámu nebo jak se nebo jít do přírody a tam je tu hodnot boží to všechno je možné tady se neklade nějaká překážka tomu ostatnímu co dělat a kromě těch tu lásky a vy musíte ří plným životem při tom nejenom čekat budete možnost provést a lásky to ne to by je třebas ani jednou neměla ve měli vedle tu čiností vy musíte udržovat v sobě oheň bych tak řekl to je pořád ještě máte tuto udržovat když ne tak neudrželi te udržovat oheň to znamená abyste nebyli takový výhradní že ano a to že to by vyvrhl bůh svých jak nám řečeno tu vlažnost nepěstuje a ne na nejkladnější příležitost bez modlitby když se něčemu věnuju co nebaví ale co vím že je správné abych to dělal to je to jasně posilujete lásku srdcem bezvadně jestliže vás svádí úspěch při tom věnování se citem bližnímu k tomu aby se vrátili k sobě rozumíte se vám to hrozí že budete mít uspokojení z toho že to bylo správné a budete radost to leč to udělali prosím vás o to aby se v tomto případě by vám to hrozí to pocítíte dobře a budete z toho svědky je domě abyste ten svůj pocit uspokojení bezostyšně bez mezer obětovali bohu pane bože mám pocit uspokojení se vracím k sobě jsem si dobře vědom toho že touto chvílí od tebe odpadá že jsem to neudělal jenom pro tebe nebo jenom pro bližního a vím že dovoluješ abych miloval sebe tou měrou jako bližního ale není nění nikdy řečeno když si pomiloval bližního tahne musíš spěchat abys pomiloval taky lebt je nemístné miluj sebevýchovy si ten tvůj bližní to znamená to si dám ty sám sobě sám pro sebe zasluhuje to a to máš právo se taky tréninkem srdcem by a sebe taky z celé nechce do srdce ale tak nedokonale jako něco nemilovat dělit pro sebe a tyágy taky prosím nemysle přesto na pána boha a protože my budete sebe třebas jako bližního za ti třebas učíme se že jak jsem teďka dokonale milovali sebe tak že byste se měli z toho poučit bez které dokonalostí lásku bližní to co to je možné jo to a doporučuju ale nedělejte to že byste jako při tom byli v situaci neocitli se domněnce že bych te měli spočinout na chvíli a říci udělal jsem dílo dobré a chvilinku si odpočinu to nedělejte protože ježíš kristus o sobě řekl že není dobrý a my tímto způsobem když proce na poli jako dobře nejsme ještě užitečnými slušní ky teprve sloužíme tomu bohu berou na sebe za těch jsem vám říkal říkal začíná mít užitečnými služebníky protože pak sloužíme bohu a my tu službu bohu potřebujeme o tom nevíme to jedno aby to s aby tomu spojení došlo k tomu vědom nespojení došlo ano zase okruhu když tam ten martin se ocitl před tím žebrákem dali to nebyl okamžik víte tím byl tím minulým životem dokonale připraven k tomu abyste se kazí ježíšem toto nebyl okamžik by ten že vrátka nebyl natočen aby mu dal tomu příležitost to nebude dokonale nějakou že ráno k tomu aby se to všechno přešlo ty řeknu že to bylo takhle přihrál se ráno tak vám dám příležitost toho byste sebe omluvili že vám to nejde rozumíte a to v sebe abych dokumentoval ne to ne na protože to není přihrávat protože jsem nebo stodol a do nedorostl o tom bude teďka řeč do sen kdo od sebe u postupovat do sebe chce ustupovat když někdo je na to je úrovní že umí dokáže bližnímu posloužit bez ohledu na sebe tak říká o tom ježíš kristus o tom samaritánu to je člověk milující to je člověk musí to byl člověk by bytí srdcem ne jinak než srdcem co se mu říkal smiluj se nad tím svým nepřítelem který kdyby tady umřeli by to tady nebyl přidáte samaritán náhodou se setkal nevěřím a náhody ježíš kristus ukázal tuhletu přijdu která se nestalo jako vzor jako od toho jak se to děje a proč se to děje že každý je ochoten bez ohledu na sebe i se mu nepříteli pomoci když si to ten když to že je to zapotřebí pomoci nepříteli ten je na výši v tom okamžiku je na vyšší kdybych následky se okamžiku přišel k dalšímu říkal jsem jenom pomoc opak po každém pomáhat a šel okolního bez hnutí brvy tak se neosvědčil tak nemiloval bližního jako sama sebe to čili toto jedině uznává za správné že to ten kdo je ochoten toto udělat takhle jako ten samaritán ten je připraven a nemusí být připravili dycky tento člověk jedno může být nepřipraven jenom může mít připraven není žádná úroveň ze na které by jednou o které by jednou se dostal a z by nemohl spadnout nebo musel být na trčet nebo u sebe na ni zůstat to ne nic takového neexistuje v pořád se víme na své úr oni nejsme na úrovni na které jsme chvilinku například nemysli že je na stejné úrovni když tady klepáte o svých podnicích jako když posloucháte míní to co vám tady říkám o to ďumen patrně o něco vyšší trnité určeného nýbrž to je dost rozhodně ho to taky něco jiného dělat než klepat ne na každém stupni de rozhodnutí a jsem ochoten bhádra vám celou modlitbu otčenáš předvést jako soustava rozhodnutí a ježíš kristus i doporučoval všem svým učedníkům a ne vám při učední a že by to bylo ode draze by vám to takovýmto způsobem předváděl kdybyste mohli říci o dále řeč se bojí poslouchat anebo byste mohli říct se přestal pocit ocitáte nejsem potí schopen to dodržet tato rozhodnutí realizovat kdybyste věděli že to z rozhodnutí a nerealizovali tak by se se vlastně proklínal aby vás potíral by vás odsuzovala jenom když to nikomu řeknu tak se spoléhá na to že na to zapomene a tím přestane být odsouzen takže bych ho ochoten vám to říct a nesmí by se to napsat aby se to mohli zapomenuty se zapomínal opravdu ježíš kristus na každém kroku své cesty kterou ukazoval jako příklad žádal okamžitá okamžitou realizaci toho co člověk uzná za správné kdybych byl v tom předškolním věku co jsem poznal za správné hne realizoval tak ten trench ne stupni ne přestal fungovat upadl do byl tobě se bylo ztratilo všechno ale protože jsem okamžitě to zval tak to vzrůstal aniž jsem věděl že to vstát a to přeteklo do vyššího stavu vědomí že chtěná ctil pozvat na to že všechna rozhodnutí která činíte musíte nikoliv rozhodnout sám sobě a to je ta chyba někoho kdo něco prohlašuje když musí to i netradiční te že to ani zdaleka nicotný realizovat ani malinkou část toho a odsouvá jako ránu leže nejste si toho ovšem vědomí pochopí stažením svých let nečiní ale činí veliké potíže a ta vnější potíž ožívá v tom že vůbec nereálné se vůbec neuskutečni i ta vaše touha po tom poznání přidáte to jaké nemilosti pána boha a u nemá rád jako tam toho druhýho ne po kteří sprostí nevíte vo tom ještě tak to poprosím vás čím méně mluvíte tím líp protože definice ro třeba rozumově domě navozená není ještě uskutečněním nemodlit se nikdy za nic co nechte ochotni sami provést co jste ochotni provést o to se modlete když to nemusí provést mu na tom jako jak se modlit tak na něho vylito musí provést stupně o aby se modlil za zdraví někoho kdo tady není přítomen zalitím na něm záleží o se musí chopit jiného kterého budu léčit a začal na sebe kterou stejně potřebu jako tamten to se modlím to kterým do doby i s nebylo panečku nejenom že se tam ten uzdraví a bude se divit proč se uzdravil a postupujeme potom co je to láska srdcem a jak to vede potom vnitřním moditbě podívejte se bych dokončí než lež byste dovolili tak by jsme si řekli že se věřící člověk by měl začít provádění normální činnosti tak aby při o sebe odcházel aby začal milovat bližního jako sebe to shoda sebe a nevracel se k sobě to mezi vysvětlí tou se budu viset lov ale teď jak si máte věcí počíná modlitbě aby to odpovídalo protože je důležité aby to odpovídalo úrovni nebo činnosti bude nemohu a mezi činností mezi úrovní činnosti a mezi úrovní modlitby tak aniž ten člověk proč tak nastávají těžkosti stávají deprese nebo odlivy jo to a v tomto případě když jde o srdce když jde o lásku srdcem tak by nastala nemožnost ten si sobě vzbudit například protože by to vzbuzen citu nebylo podpora nost nic k níž všecko jak říká správně jesudian roste zvnitřku navenek čili kdybyste například vynechali ten vstup do hospodářova domu a omezili jen na tu bohulibou sítě činnost tak celý život se budete pasti za dobré a budete se snažit dobro vykonávat aby v bližního a nakonec to skončí tak jako utkvění tety pašu chm že nebo jako jiný paní celá to je teďka v gottwaldově strašně zle že nakonec budete tak u týrání životem a tak neblaze nebudete rozumět tou pro setrami děje že z toho budete zoufalí a možností vydržíte to zoufalství a s touto beznadějí a s tou suchostí do konce života teprve se dovíte že sami nejste schopni něco udělat neboť to při této cestě toto pojetí vám chybí ti sek máte od boha a ne všechny schopnosti i ten i tak dále že zdroj je bůh a to se sice předkládat víře ale protože nikde není psáno že by to ustavičně z boha vyplývalo tam je všechno jenom regenerátor převedl času a prostoru abych to zpřístupňovali člověku tak tam není ta věčná kontinuita obsažena v výpovědích neboť tam je jenom dějově vyjádřeno jednorázově všechno co se tady na to sedí tak například dejme tomu když znáte dobře to podobenství o samaritánovi tak tam se to děje jenom jedno nebo když na třebas podobenství o pociťovanou dali jste míti a není to pravda to není to je jenom znázorňuje jak se to díti a nebo když se tam třeba jinde o hřivnách tak jednou jim byl i ty vydány a jednou se s ním a to vlo tak tenhleten nedostatek výpovědi nebo informace je dán tím že se něco převede do děje a teď ten kdo to vypravuje o nebyl tedy rozpacích by mohlo být rozpacích jestli to ukázat jako jednorázový děj nebo jako kontinuálně když to každá otálení dělej tak smaže tu průkaznost toho co se stalo když například se to třeba se o to karel jaké lapidárním případu když například dejme tomu mluví tam ježíš kristus o těch pannách které z moudré a to je jsou up tak kdyby věčně nečekali na vynalezení a nebo tak to by byl nesmysl ho to to by to podobenství vůbec nemohl provést zrovna tak by nebylo jasné to podobenství o hřivnách a otče o sama ta o čemkoliv a se musí převést do jednorázovost dějově ale to není tak to není obrazné skutečnost když například dejme tomu někdo kdy obrazí třebas tady boha tak ten obraz se může ztratit když ho nevidíte nebo postavíte zády ke stěně takže není na nich vidět tak nevíte že je to bohoušek kdežto bohu se mezi tím je pořád živ v kontinuita a převedena do děje je to obraz třebas když to přeletět jiného pohledu tak prosím vás nechtít od podobenství ježíšových nic víc než převedením do obrazu a to znamená je to jednorázové líčení které my si sami ne převést do kontinuálního nějakýho stavu někde je tam líčen stav momentální který netrvá pořád a někde tám líčen stav který poměrně dlouho trvá ne to tam líčený kde stavy který by trvali věčně to podobenství medikamenty kázní věčném tam je to a tam se také převoz toho časového měřítka do bezčasovosti tak to je to jedno jak to řeknu ale to říkám proto abyste nechtěli od forest víc než kolik to unese ona to může víc ta výpovědní orat vost která praví pobenstvím není taková jako informanosti ze života ježíše krista tam totiž jeden nevadil na druhý děj jedno plynule de do druhého tomu je třeba dát nějaký komentář to ježíš kristus těmi podobenstvími ale ten děj tam pořád pokračuje a ježíš kristus tobě říká od boha přicházím k bohu se vrací čili nejenom že von vchází do děje von dějedějem zase vychází čili to co probíhalo po určitou dobu v ději to před tím neprobíhalo to bylo u boha a je u boha a to jsou potom tíhne zase je u boha ne za člověku boha je to u boha čili to platí o nás my jsme svou vnitřní podstatou u boha a že jenom není zastřené nerozhodující po tomto životě zase když to dobře dopadne vědomě jsme zase u boha že ano a čili postatné je že tam se postará jest když to vy se stáváme dětmi dospělými starci tak ale z tohoto poznání vyplývá te me síla to vyplyne a řeknu notnou výsledek abych se musel do povídat že aby nastala rovnováha mezi jednáním na poli s úrovní jednání na poli a úr čistě dělo ve jednání a úrovní modlitby která spěje za děj z děje ven pak musí být organická spojka mezi tím dějem a mezi tím co za děj spěje musí být zjednána to spořavá to není být opomenuto a proto křesťanská mystika zná celou ser modliteb která vystihuje tento přechod z děje do stavu který je za dějem do stavu poznání nebo blaženo ti nebo jak chcete také on zná tuhlety škálu modliteb modlitba slovní prosebná že modlitba rozjímavá modlitba zůstali tých citů mluvím jenom o těch druhých modlitby které patří a souvisí s tím citem nebo s láskou jsem zůstali citů po jak statické stavy extatické stavy modlitba ticha je tam taky prosim taky ale myslím že ta modlitba ticha zvláštní přijde blaženosti takže ji tady nejmenuju z toho důvodu že je to stav blaženosti který padá tak rychle jako opadla a při to znamená toto citoval extáze tak se který čeká se vypadne takhle by to dopadalo kdybychom milovali jenom srdce a bychom si po této škále modliteb ovšem ta počká a modliteb musí být zachován když přes den povídavým způsobem to znamená rozjímám způsobem uvážení přistupuju k projevu citu projevu lásky citem tak musím stejnou úvahou nebo stejným procesem rozmlouvavým dojít k nějaké vnitřní modlitbě nedá se to jinak jak tam přilila mezera kterou překlenul tou modlitbou to nepůjde a tak vás prosím o jednu věc nebojte se na této cestě než se dostanete do pravé vnitřní modlitby pro naše modlitbu slovní to znamená formulovat svůj postoj bohu abych to řekl tak jak tři jak tomu odpovídá tomuto citu pane bože jsem se snažil přes den milovat bližního teď od toho odstupuji zapomínám na to to to dvě ce vím a snažím se o tom nevěděl protože teď by mně to překáželo teď si přeju patřit tobě a ne bližnímu když musem patřil nedokonale ale teď citově patři celého srdce a toto se snažím o to abych rámec dokonalosti která který je dán obrazem příklad řečí viděním všemi smyslovými vjemy abych ho vyloučil svého života tak ho vyučuju naprosto aby ho pán bůh pomohl vyloučit můžete maximálně říct byl bych rád kdyby tento život přes den který jsem prožil přešel do tvých rukou než činný než přijdu do modlitební toho vnitřního chrámu to nevznáší te krize do chrámu nýbrž před ním jsem toto radil dokud padesát šest a někde v ale tam mezi vedení aby to dělali ty tam chodit jako čistý duch dovnitř že všechno všechno svoje trápen radost zadostiučinění všechny čekti citový zanecháte venku tak potom do vnitřní žete vejít tak že působením úcty třebas nebo puzením pokory nebo z budím nebo způsoem vděčnosti pojem s nepřidávejte si nějaké jiné možnosti vstupu než ty vám vedl ju abyste při tom něco nežádají od pána boha to by tady s to byla chyba se snažte do toho chrámu velik jako vděčný člověk za to že mohl odložit ten den že jsem mohl umýt tím z toho prachu toho všední odletím že na to zapomněl to způsob umí mytí a že se moh opásat rouchem svatebním nebo lepším bez kterého by byl vyhozen prosím bez milosti protože to hostina které přes den měl ostře na sobě tím se nesmí ocitnout věc jelikož by to znamenalo že mu chybí něco sice zevního ale nesmírně důležitého projev sounáležitosti s tím stavem do kterého de on se snaží svýho silách je přiblížit se aspoň zevně tomu stavu a děláte jakoukoliv modlitbu vy se musíte snažit do toho stavu se svými prostředky dostat dejme tomu opakování mám ta nebo něco takového co mám představuje něco na které na to dost musíte sednout a do světu bohu od sebe pryč si ten to mantra nesmí být prosbou to mám tam musí být dokumentem vaší víry že jako se přes den různými činy se se milovali bližního tak teď melete boha tím nosičem zástup nosičem vaší bytosti a který vás nese k němu jestliže to vaše a ten obsahovati modlitby není tím nositelem jestli vás neunese jestli je špatně onen tak vás to pořádně že žádný takovýho citelný tak špatné vyvá aspoň chvíli a někam nežil nesl když by se například říkali o tak to a v aspoň po vyslovení toho on ponese a třebas po druhý ne ale vínku ano ale kdybyste v číně co jiného a nemělo to obsah jako tohleto obsah ve vůčí slabika abych musel tří to mantram vysvětlit jeho smysl byste