Karel Makoň: 85-25B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

a učil že špatně užíváš vůle že tou vůlí se s neobrátil a jedině pomocí se mi š obrátit totálně k bohu a ono by stačilo kdyby to provedl tou silou jako by se toho vložil jakou vložíš do toho na co nejvíc záleží myslel by si že to ještě na síla nebyl by to ale velkou silou kdyby se do toho horlivě vložil tak ta holuby převedla možná k těm latu do království božího a ta hoří staré vtěsnat o dvou otevřeli by sklepa oni nejsou takový nehodné pořád s pekáč sám se k si passim že někoho obranu tím si nedělám z toho nic že nalhávám tomu světskému všecko třebas protože ten musí být obelhává že že toto předvádí jako skutečnost jedinou a když ho tady pláže barvu i se nestane bych pána boha ne dobelhal to bych si netroufal ale obalamutit člověka který si jde v svou cestou a ne cestou boží to považuju za dobrý skutek relativně dobrý skutek prosím se do toho moji podlost že takhle jednám sám se sebou a nemůže se ode očekává že ústavu jednat líp mám povinnost tebe mít radši než sebe a se pořád takhle od rouhá vám když když to moje šk chce se dobře najíst dobře mi dobře bydlet nevím co všechno dobře potřebuje a kdyby zůstal jenom u tohoto tak mu to mám za zlé a nebudu se ptát za nebudu se se omlouvat tím že jsem si dal mysl ten dualismus kterém žiju nýbrž si vymýšlím svou budoucnost tím že v tom pokračuj jiní řečeno že je to definitiva do které jsem sem byl při připraven nebo poslána všechno na svěstem že to dočasné a co s tím udělám co s tím martě la to jasně vyložil ježíš kristus a proč bych vás k tomu nevede největším lhářem jsou naše smysly který řikají že toto je jediná skutečnost. neboť co do smyslů nedostávám tomu nevěřím dalším lhářem na konci toho úseku rozum ten říká co se mi nepodaří s pracovat co nepochopím to pro nemá význam to musí rozumět je to hrozné protože on zase může rozumět než k tomu co prošlo smysly to je strašně málo a nerozumí těm šesti sedmi nám které jsou zatím které smyslu což smysly neprošlo takže kdo mi to tady že pán bůh že ano který udržuje v v tomto vězení tím že jako vybavil smysly že vybavil rozumem viď lhář není ale uvádí mně v toto po uši že vidím tuto skutečnost a takovým způsobem obdobným jsem taky lhářem že vás v částečné skutečnosti hledím vymanit i třebas podfukem podloudně nebo nepěkně nehezky si myslím že učil se ti prostředky v tomto případě nelidsky v tomto případě ano a tak je například dejme tomu jak jsem vám říkal o tom bláto by dojem přemlouval do noci že uvěřit tak to co jsem tak dokonale obalamutil že nebyl schopen vůbec myslet a šel si tedy lehnout a zažil tu obrovskou bouřku která přesvědčila že něco za tímto jeho nevěděním je o jde nebyl schopen staré proti víře takže vás taky takhle balamutím toho člověka který si žije pro tento svět a to o tom nebo neví aby přestal žít takhle pro tento svět aby do toho vložil především život to je co jiného ne především a prosím dál a atak se začnu jakou jsem to spadlá řekl a doufám že když vy pomůžeš trošičku to řeknu stejně dobře neodejdeš odtud dokud posledního halíře nesplatíš není to karmický zákon není to řeč o karmě která se musí splatit no běžně by se dalo říci že tomu taky jenom že dycky při této připomínám a to je to tady nebudu jenom v tom jenom to označím že by si smí nám na toho tanečníka pod tím stromem který splatil všecko těch životů tolik kolik bylo listí na stromě tím že zaplesal na tou milostí boží že od jenom tolikrát jsem musel vtělit kolik těch stromu mladistvě listu na samí to šel spáse splatil uvědomte si že to pravda nevejde že dokud poslední halíř se staniž ale jakým způsobem splatí tam není řečeno protože to vy ste se přečíst opravdu celé evangelium a viděl by jak například postupně spláceli učedníci páně tím že opustili své rodiny a dali se za liším kristem splatil jsem to je primitivní způsob který by se nehodil do naší doby ani do tehdejší protože nemáme vede se v še krista ty se postaral o je lodi a indové rozumně do se opustili odina jít za bohem do ašramu tak musí povolení od rodiny jak se spočetli všude tak splatit se může například láskou to je nejdokonalejší splácení tam ježíš říká protože jsi miloval toho bližního tím že se nakrmil nasytil navštívil nemoci a záře a dále tím si splatil ten dluh do poslední okamžiku potíže jestli by tomu tak nebude ti by si opata ten výrok o těch haléřích století výrokem o tom posledním soudu tak by se proti řeči ježíš kristus a ono se protiřečil čili musíme to co udělal člověk bližního považovat za pátku do posledního ale ře když to dělá nezištně neobrací to sobě když od sebe bližnímu de ale nelaskavé u toho bližního jako vyslance božího že toho nepochopil ani svatý martin že neviděl v tom že baráku boha ale je mu to potom prozradil že to byl on kristus který tam byl před tou branou a třásli ano a četnými jinými způsoby člověk splácí není to tedy karma v tom klasickém pojetí indické nebo ono to není indické pojetí ale to lidové indické pojetí v tom bych vulgárním pojetí bychom dneska mluvili tím naším to také v indii se splatit láskou a ne tou karmou kterou se musí posedá je to zrušení karmy jenže když ještě které jiné a za to nemohu to budeš třeba i spisy indické zapři o karma joze tak se dočteš všechno způsobuje karmu všechno všechno se učíš od dělat ale platná karma dobrá pořád karmou a pořád a zase další vtělování a tak dále to je tam řečeno tak kdyby se takhle specializoval jako že to je možno se se se jenom na karmajogu a pravdu toto budeš zažívat jenomže velilkost dobře doporučuje nebuď takhle specializovaný a jeden druh karmy minut a celý tvůj život modlitbou to říká si a rodit je celý tvůj život jogou to říká a robindo a ti tuhletu větu pro tebe najdu v a a robindo slovy protože na víta tuto víta joga a napsáno a pozná že nelžu se teďka když jsem povede je pořád žiju tak by myslel že si vymýšlí pro toho pána že to on řekl jemu potkala myšlenky který si vymýšlí ne on není proto aby se někdo specie za karmajógu pak se ta karma něho takhle vybíjením nebo jenom na pak yog nýbrž aby totálně s celým životem šel k bohu to znamená považovat celý život a jogu a on ukazuje jak to dělat to je po kristu první člověk první člověk po kristu který to ukazuje jak to celým životem dělat to se na něm velice cení ovšem kristus to ukázal symbolicky jinak ne než symbolem a on to ukazuje filozoficky je otázka lepší to nebudu rozhodovat protože tomu symbolismu sem na na rozuměli jsem z jedna a ty se tu mu nerozuměl jsem jedla jestli porozumíte to přeložím nebo ještě dokonce komentuj jestli porozumět muži aby dokonal obilí než jako rozumíte příklady výše života příklad svůj dávám vám jestli budete schopni podle šla byla go sejít ji vás že nebudu čekat po celý přeložím to celý komentuj nýbrž jak to bude slušná míra tak on to dávce aby se ho jako nebyli na holičkách že tohleto opravdu považuju za převratné to co on víš po kristu za nejdůležitější co se stalo v oboru náboženském proto tak důsledně za mnou ten se svým spisy ten síla vedeno se táhne pořád nutí abych to abych se to všímal aby si činí to tak budeš tak bude žité totiž to je ramakrišna byl velice důležitý že to bylo jenom načrtnuto pro nás je třeba mluvit trošičku jako méně v obrazech a více jako filozoficky to pochopit i tam právo a že ten člověk se mi zdá být dál tak no o to abych to si přešel a odpověděla definitivně slovy si orbit na se a postupně ne najednou se o to les tři tisíce neboť cesta ne k to nemužu tak najednou odpovědět ale doufám že po tomhletom není v tom rozporu mezi tím neosvo tu dokud postaviti když si to zápasit jinak dneška misky se staví a je to nejlepší splácení strkáni ke sto nebo musí do platit že je možné při tom aby v tom existoval láska boží odpuštění milost a tak dále o a tím je to taky splacen co se splácí neunesou dostaví posledního halíře se splácí jiného než du kterému říkáme karma to je jedno jak to lazaretu a co se tady nesplácet přátele toho licet překvapí možná někdo někoho třebas sebe zvané ale věcem třebas že se splácí to že jsme byli zasetí do tohoto světa projevů stvořeného z jste se tam nezasel a že tedy musíme se vrátit nazpátek to je způsob splácení druhu vínku počkejme to de ho on je taky dobře někdy zůstat stát a cestě a našeho podival nějakou nějakou myšlenku kterou dobře znáte protože kdybych s opozicí co napadá takleto bylo široká pojmu a to by rad tam míra s placení je dovršena o pozná se že dovršena tím jako jakou to odezvu u toho člověka například tedy na této cestě existujou stupně vývojové a na každém stupni když se se splácí kus dluhu tedy spočívá v tom že člověk hodně hluboko ponořen do dualismu to je celý ten dluh a vymanila se z toho dualismu postupně to je splácení toho dlouhou tak jestliže třebas jsem sedmnácti letech se vymanil z lásky toho nutím že jsem poznával že moje podstata pravá je nesmrtelná tak jsem splatil část toho druhu tím co jsem dělal předtím a o čem jsem vůbec nevěděl že to splácení hu ale protože jsem nekonal občas s a rozhodující okamžicích kdy mně došel rozum a vždycky ště došel rozum nechal jsem to věřit nýbrž jsem se snažil to řešit jinak než vlastní rozumem v tom rozum šlo řešit a než vlastní vůlí vlastní vůli taky nešlo vyřešit tak jsem použil vyprázdnění že se ptal jsem se na to jsem se vyprázdnil a bylo mně jasno co mám dělat ne a když jsem tedy občas neplnil svou vlastní vůli když sem nešel jenom na svou li v rozhodných okamžicích jsem plnil vůli jinou než svou lidskou vzdaloval jsem se sama sebe odříkal jsem se sebe zapíral jsem sám sebe sem se a ten sebezápor země vytvářel stoupající hladinu duchovního poznání nebo duchovní zásuvce křesťansky mluvit takže to nakonec zapadla že to před teklo do vyšší formy poznání jsem poznal že moje podstata je nesmrtelná se nedá poznat se to stane se nádoba naplní a přeteče o jinak nemohu odpoví a jsem ve vzdám ti příklad jsem do koval osoby neřekl nejvíce a tři se vrací k tomu známe o to protože je i každý končit a zná a vysvětlovat nastalo v něm a myslím že není bezpečnější ho důkazu než že opravdu nastane převrat chtějí tvého života ježíš těm mého života bylo přírodní vědy a ježíš těm toho nového života bylo odevzdávání se bohu odevzdávání toho života který jsem odevzdával vědě nebo a čemu sobě své se se co ale dnou lásce boží bych tak řekl asi tak obrátil jsem to na ruby a protože stupni je víc tak se to mockrát naruby obr tam v jedné strany to vyčerpáš a na byste zasvěcována růst jako houba obrátí v to co tady je připraveno jako květenství a jenom s krišna jsem to jenom těch sedmnácti let skrze co jsem nevěděl že roste když totiž ježíš kristus a to nás i podobenství abych neměl pořád vy prosbě říkal hospodář něco zase a nešla pelotonu a ta příroda sama vyví to zenovou že ono to samo sklíčí i se jenom počkat určitou dobu důležité že to zase o to jednorázově řečeno ale víte člověk zasévá vy tady také zase vát duté dobré za do a to také ličí ale nesmíte potom šla že to zabývat nebo nebo se to aspoň ne než a při matka příroda sama co s tím dělat jak to ošetřovat ne a v ježíše krista je kázán několik takových obratů starozákonní nárůst zásluh toho národa školení ježíše krista potom od narození krista do toho jordánu potom do toto kříže ne a tak to dodala to je vždycky to vypadá úplně jinak novými prostředky se bojuje do roste se dostává kupředu viď když to takhle splácíme postupně tak napřed splácíme to co jsem nejsnáze poznat jako chyba to na a po nejhlubší jsem ten život do těch sedmnácti považoval za celkově hříšný za hrubě špatný a ztráceti velký kus ale čím dál se spráci jemnější o věci a to je těšíš obe protože se může taky stát na kterémkoliv stupni že ten stupeň považuje za definici za jsem to kolikrát považovat za nic že ta to nejde že k že před koncentrákem se považovat za svatýho tak to dál jako nešlo podle se opravdu nemohl z vlastní oprostí schopnosti koncentrace a těch se jakých extazí nemohl se dostatek se mi tak nemohli dál posun a to jsem poznal že že jsem to vůbec poznával to zase zhola že to dala vono to dostačovalo se ukázat násilím zase to šoky takhle že musím zase smysl života obrátit tam jsem tu svatost měl vlastní že a tady jsem tu svatost tedy si to se to tak nazvat měl pro bližního to byl zásadní obrat dítě když vstupuje oči od staré sezase za zužuje to je to čemu katolíci říkají ježíš říct že se hříchu rodím kdežto ježíš i u vrchu nenarodil protože nesmyslnou touhou o nebo vliv smysl na touhy v smyslného spojení mezi mužem a ženou on vznikl než všichni ostatní víme takhle vznikly ne že ječí říci něco jiného než tohleto že jsme z hříchu vznikly pane to není to není naše proviníte taky zříci nevzniklo není hříchem že nějaký dva lidi se mají rádi a že z toho pojde dítě. Totiž vznikne dítě ta ale je to veliká vymoženost přírody že tady ten život může při vniknout a že se může vyvíjet tam kde třeba i nišesta mu ju nebo ubožejší a ten vývoj to je řekl bych záležitost hmotné věčnosti i s hmota chová věčný věčnou právě tou reprodukcí to není hříšného to je na této úrovni jediná možnost se zvěčnit pro du na vyšší úrovni to není zapotřebí reprodukcí a to do jiný způsob takže člověk se neproviňuje tím že vstupuje na svět člověk se stává tím že vstupuje na svět do lidského těla se stává privilegovaným tvorem vedle zvířat ale také při přicházejí na svět ale nemohou toto udělat on opravdu prý kterým nebo ale postavení jako člověk se dostat k li domem mu spojení s bohem to žádný vytvoř nemá čili jaký provinění rozumíš takže takhle nadějí říct věřím že že že děčný říci ale jinou povahu než jak si myslí katolíci běžně zrovna tak se to ne to mýlí jako se mi v tom nebe jako místo nebo takovou se stebou vážně ale že se tak měli všech se na to tvoji ještě dál nebo to šlo o to ucítíte nevzniká ani tím že vrůstá do dualismu protože přeci jen vybaveno to tělo smysly tak musí do toho dualismu bůh musí jak to udělat to dítě chudák když mu ty smysly s prostředků ji tento svět dualisticky není to nemůže být jeho chyba nemůže být jeho duch to ničení a dokud člověk je na úrovni na které je tak by měl být vděčen za klec tohoto vesmíru takhle dualistickou od tomu poskytuje ochranu ochrne ale do asi mají s vášní za ostatní hlavě věří v svá doupata ale syn člověka nemá kam by hlavy sklonil nedopouštíme se proto že nám to poskytuje s kříž omylu že je to náš domov to není náš doma ale my to cítíme jako domov když z toho nevypadne me této rozvi oproti tomu tak a tak je to předání se do ve do konce to se musí opatrně každým přidání když měl to otázky je stvořitel není stvořitel stvořil nestvořil tak z upozorňuju že je rozumem nepříjdete tomu na kloub nedovíte se jak to je je nebo není ale i se opřete i o výrok toho eckharda tak se nedovíte nic kloudného protože on to nemyslel šířeji než jak to řekl nemůže to doslova na celý vesmír a tak dále jak to logicky si udělal logicky na to nelze jít ale stačí to nemocné dáte života v dualismu bez lítosti bez lítosti celého svého života v dualismu ne sebevraždou ale vzdát se ho vnitřně jako jsem to udělal v koncentráku a rázem víte jak je to s tím stvořením když že jsem nesmrtelnou bytostí a že nepatříte sobě nýbrž patříte bohu a že v tom stavu se tak dlouho dokud mu patříte dokud se s ním smiřujete že jemu najít že se jeho dítě dokud se vracíte do jeho domu a je vám všechno ostatní jasné se stvořením osvícením se spasitelský budete vědět tedy potom minimálně to se s rozměry toho strašně málo co je také na miliontina to jsem se dověděl že u ustavičně tvoří že o ustavičně vede ke spáse všechno celý vesmír nemě a že ustavičně osvěcuje všecko i to že kontinuální proces který probíhá na různých úrovních na úrovni na které probíhá v mém nitru to je jiná úroveň než jak probíhá třebas rostlině i tam probíhá jak to v kameni buď se v samotném času a v prostoru probíhá tento proces osvícení například a stvoření a spasen ano nezačínal část toho zjevení sám jsem tam měl která se slovy vysvětlit nebo říct aspoň vít slov ale podstatné toho co jsem tam zažil bylo to že jsem to věděl jak to je proč to je že důvody logické nejsou pravými důvody podívejte se jsem včera dos ostře na základě výroku eckhart mluví proti představám o bohu a se a v tom smyslu že bych to neučinil kdyby tady nebyl hlas jednoho z vás tedy to potom logický rozvinul do tam se kát karty dalo a to se nesměl to by se nemělo s těm takový výrokem dělat tak jsem měl omezit na to co jenom řekl protože když neznám třebas celý a eckharta tak bych svatý mohl jedním výrokem ho celého potřít jediného výrokem proce zase eště i výroky o celého potřít oni totiž když donutil při tom konci do toho eckharta k tomu aby odvolal třebas tři ovce výroků tak ho celého okruh těmi čtyři a ti výroky a opravdu se že se šířce výroku tak jako tenhle jsem je který byl zamítnutí koncilem tak když se takhle vyčlení ze soustavy myšlení tak je zavrženíhodný o tom nepochybujte to příklad tímto vyvrací náboženských způsob chápání věcí že libovolně vyčlení třebas výrok ježíše krista nebo z jeho života co se jim hodí zařadí to do nesou stavy než do jiného kontextu než jaké to je a udělal z toho něco zcela jiného co je nesmyslné co dokazuje že ježíš neměl pravdu tak to bych chtěl k tomu bych chtěl jako předejít protože by se mohlo stát že by někdo vyslechl to co jsem včera řekl a že by to by nebylo tak důležité ale že by zavrhl a bude bych že to bude ne ženě ale zavrhl to něco dobro se tam v tom bylo obsaženo to ostatní říkal když jak tohleto tak to nestojí za nic jako dejme tomu jeden evangelické kazatel gotvaldově i stočil zavrhnout celého za to že jsem mluvil o poučkách ježíšových se slovem poučka celého zavrhl on pán někde řekl ten makoň poučky ježíše a to nemohl být poučky a tím že zavrhla a teď to logický vysvětlil co to poučka co je to poučování jak je v tom rozdíl a tak dále a to si vás to je hotový nesmysl sice takový nikdo píší jsem to samozřejmě hned tomu dotyčnýmu to je z válkovi řekl jak jsem k tomu došel k tomu svou poučka že jsem při tom nemyslel na to co on v tom vidí ne ale je zavržen a on to ten dotyčný potřeboval divnou no tak to udělal ne že jsem uznal tuhletu jeho potřebu a tím se to do dělali ovšem byla to chyba že on musel jen se mu podařilo daiho všecko pomocí jedno slovo všecko a to co teďka činím pokání a to co jsem ti zdá být věc kratší z toho včerejší ho co by co byste mně mohli zavrhnout zvláště lidé kteří pomocí představy pevné představy ustane představy dogmatické představy o bohu by si mohl myslet že jsem proti představě a že tedy vůbec zavazuju boha nebo víru v boha postavené postavenou na představě to ne protože jestliže někdo věří a ježíš kristus mluvil podivně říci nebo pomocí víry se dostávají kupředu si někdo věří tak musí mít představu o tom co věří třebas chabou ale musím nějakou představu o třebas představu že stvořen že všechen ježíšem kristem že jsme osvíceni duchem svatým že to musí takhle zase ono se musí být stvořen pak musím být spasen osvícen a tak dále tak to jde proti tomu nic nemám protože když bude s tou vědu tak musím mít dokonale vypracovanou pokud tak by nama být ten soustavu představ je že jsem občas zapomenu a vím že jsem tuto soustavu představ používal jenom jako o sku roku třicet devět jako pomůcku a do roku od roku sice neví jako okrasu jako nesmírně pěknou ozdobu ního náboženství ho pojetí a čili když jsem měl představy o tomto světě po každý z vás a neměl jsem se stavu o bohu na rozdíl od vás vy taky máte máte představu v tomto světě a vy vás tepre stavu o bohu tak vás ba mohu být prospěšný jenom vědom že vy představu o bohu a to jsem toho svědkem denně klidně řadě k ostatním představám o tomto světě čili jíš ládí te na úroveň která způsobuje že pána boha nectíte jak být těm že ho uctívá jako ostatní představy nebo maximálně jako se stavu krásnější a takhle to je moc málo takže mně to velice prospívá při tom jak se tady spoutanými aby ho správně říct to co si o vás myslím a vy ve vás ze slepé uličky že totiž najíti na vaše představy o bohu najíti na a přizpůsobuje se je a věc slohu nebo ve složení taková mluvím abych vás mohl vybavit ze ze všední těchto představ o zevšednělý představ zvláště postupuje rychle kupředu tam kde jsem mnoho mluví náboženství v tom by tady děláme a to dělají ze všech církvích že se dlouze modlí třebas proklamují dlouze něco a takže se nedostanou k tomu konci kladnému kterému cesta třebas svatý anesaki je napřed taky takhle dlouze se modlil po tomto spávat potom to byl a nesla potom vůbec nemluvil a to byl moment když v sobě začal zažívat boha a dříve ne dokud něco po tam val tak to byla slona kterou si zabraňoval zavrhovat tomu co zániku aby se v něm vůbec objevil tak prosím ještě tedy jednu to teďka konkrétně se mluvit jestliže jsem řekl nebyli jsme stvořeni nebyli jsme spaseni nebyli manu deme osvícený neexistuje a takové jako stvořitel protože se nic nestvořil maximální bych moh uznat že se něco tvoří soustavně tak to neberu zpět jsem se jenom zapomněl že nejste z toho štěstí jako s nemáte zase o ten průběh nabývání zkušeností jako nýbrž jiný průběh nabývání zkušeností že z víry přechází te za tu představu víry za nou věrou a kdežto jsem bez představy oblasti bez představy z toho že jsem poznal co správné neměl jsem o tom představu ale věděl jsem že je to správné a jsem věděl že to správné a se neměl představu že je to správné a jsem věděl že je to správné to je rozdíl kdežto když víte když věříte tak nevíte že je to tak to by nebyla víra ale máte představu že to tak je to se rozcházíme a jsem někdy zapomenu začne mluvit tak jako podle svého bezohledně na vás tak toto ve shlédnutí promiňte pro člověka věřícího je stvoření je stvořitel do musí tomu věřit a dětinsky živost stvořil nemusí tomu věřit ani tak že to trvalý proces který probíhá ale je tady stvořitel a je tady stvořené se na tom pravdivého že existuje existence jedna která jest která nezačíná a druhá která se tou existencí teprve stává a my se vším projeveným ale vesmíru patříme do této existence která se stává když ten vesmír trvá miliardy let nebo možná nevím jak tak je to něco se stává co je pomíjející a se v něm a kdežto tam ta ježíš se která je ta se není a co platí o existenci to platí o lásce to platí o poznání je poznání které nabývám a to je poznání a ho vysloví do chce které relativní pravdu platnost a vyjadřuje relativní pravdu je to karma kon nebo sám nebo a van a nebo kdokoli z vás nemůžeme slovy vyjádřit nic seslati vní pravdu a vedle této relativní pravdy je pravda nevyslovitelná která jest a jak by je se tou svou vyslovenou relativní pravdou přiblížíte následkem určitých procesu k pravdě která jest tak zjistíte že ta pravda byla a jest a bude kolik relativní mně smát způsobem vyjádříte tu absolutní pravdu takže jakmile se k přiblížit aspoň přiblížíte tak obyčejně mrtev údivu co to vlastně celý život ne tak dlouho říkáte že ho to tady je takové dokonalosti že každé slovo které tomu přidáte to znehodnocuje a to co říkám o pravdě platí ožívá platí o lásce takže když jsem toto poprvně poznal třebas v tom koncentráku přiblížit v se k lásce boží tak jsem rázem poznal že jsem nikdy nemiloval eště do opakuju jaký byl rozdíl v tom se si před tím se že nejsem schopen milovat a tedy jsem lístky jsem nikdy nemiloval když jsem si předtím myslel že neumí milovat tak jsem to dělal tak jsem se této chyby dopouštěl vlivem neznalosti sama sebe neboť jsem miloval větší měrou než běžný člověk od nejútlejšího mládí se milovat toho boha do jeho poslouchal a ten kdo mně poslouchá ten znak lásky avšak říkal ježíš kristus se do posla boha miluje ho do nevěnuje neposlouchá jsem poslouchal proto jsem miloval abyste si že nemiluju ale nemiloval jsem to jsem nevěděl z moci boží nevěděl jsem že je to láska boží která způsobuje že miluju nebo jak se mi zdálo ne to je se to obrátilo jsem věděl že jsem nikdy nemiloval a že je to bůh který miloval a jsem svou lásku do zval s něho no tak zrovna tak tedy prosím vás nechtěl jsem porušit tu soustavu která v sobě ještě hotovou tedy relativní hotovou víry a ta soustava z člověk je dítětem božím ve své nejvnější podstatě je a a b své zevní podstatě se stává tím čím je lidem stvořitelského nebo lidstvo italské soudce boží toto bych nerad porušil toto co jsem na víře zdá být nejlepší zdá být nejlepší to bude ta dovedla mám proti tomu své výhrady ale nechci říct a protože bych se zase dostal tam kde se se ocitne třeba omylem že jsem se spustil příliš tohoto když se budete držet tak je to bezpečné bezpečně budete mít bezpečný bude i bezpečným základ víry a bych teďka jenom se dítě ště nesvatým toto s tím eckhartem který tak suverenně tvrdil o tom božství rodí mezi božstvím a bohem a tak jsem to litoval že to drancovat a podivnou věcí velice odvážných to to je byl odsouzen nejsem proti eckhartovi bych na konci neodsoudil ta v odsoudí jenom za tu bezohlednost s jakou to říkal bez ona zurčí věřícím že on nevěřil tímto způsobem jako my věří to je vidět jeho výroku on všechno budoval na vnitřní poznání a ne na víře takže se musel s ním rozejít nejenom konce a nejenom církev ale rozvine se s ním i vy když si přejete něco narazíte na ty ty jeho výroky to se vám bude zdát příliš budiče abych řekl spíše příliš bezohledné vůči víře která je velice přechá jestliže ježíš kristus takhle nikdy nemluvil jako eckhart tak měl větší pravdu ten kristus do nižší večten nechat proto ho nechci potírat kristem a pak zase nýbrž ve září si eckhartovi někdo musel do toho příklad jak se říká a ta netěká se trvale odchyloval a vzdaloval od krista se musela dovědět jeho úst nebo ústně koho jiného co je to pravá přirozenost že není nic nepřirozeného a nebo nadpřirozeného lépe řečeno na přirozeného není nejsou jeti přirozené a nadpřirozené nýbrž všecky jsou přirozené jenomže máme přirozenosti odpírat prázdné kterou o nazvaném po přirozenost naplněnou ustavičným pohybem různorodý částeček a to všechno jsou přirozenosti všechno jedna a tatáž přirozenost také kdybych teďka mluvil v obrazech a prosím neříkám nevyjádří skutečnost upozorňuju znovu a budete tak se usedá pozor abych to dycky řekl je ratolestech st než jak jsem se vyjádřil taky chybně nýbrž odívám to do obrazu takže vy to musíte považovat za lhářství a tomu nebudu odporovat že to není pravda není to absolutní pravda o ni kolikrát absolute se to řekl on nebo on to přeci když toto zažil no ne o když se vyjádřil tak tak se nepřibližuje nebo velice málo přibližuje k tomu co zažívá v když to odívá do slov tak to odívá do obrazu každé slovo je obraz a to není skutečnost tak když teďka řeknu něco co jsem chtěl říct jsem naštěstí zapomněl se zase se spojen tak