Karel Makoň: 85-39A (přepis nahrávky)
Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně,
může však obsahovat chyby a nepřesnosti.
Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.
A
jíme-li
zároveň
ze
stromu
života,
můžeme
se
stát
ve
shodě
těchto
dvou
prvků,
dohromady
vědomě
nesmrtelnými,
ano?
To
pro
jiného
není
připraveno
než
pro
člověka,
pokud
my
víme.
Abyste
správně
úlohu
Jidášovu
pochopili,
k
tomu
je
třeba
abyste
s...
pochopili
některá
jeho
podobenství.
Samo
sebou
taky
nejlépe
by
bylo
podobenství
jeho
života.
Ale
dejme
tomu
stačí
zatím
to
podobenství.
A
v
jednom
podobenství
je
řečeno.
Rosévasč...
zasel
dobré
semeno.
A
ono
tam
vzrostlo
i
koukol
že
ano
tam
vzrostl.
A
přijdou
lidi
a
diví
se.
Přijdou
ty
služebníci
toho
hospodáře,
diví
se
s...
"hospodáři,
tys
tam
zasil
taky
koukol?"
Kdepak
já
jenom
dobré
semeno
a
přišel
nepřítel
a
zasel
také
koukol.
Tak
my
pudeme,
ochotně
řekli,
a
vytrháme
ten
koukol,
Aby
nevadil
tomu
dobrému,
tomu
klasu.
A
on
říká
kdepak,
to
nedělejte,
nechte
obojí
dorůst
až
do
žní
a
pak
to
rozdělíme
a
špatné
spálíme
a
dobré
dáme
do
stodol.
A
to
se
stalo
v
životě
Ježíše
Krista.
vedle
sebe
vidit
věta
nechal
mu
dělat
zázraky
nechal
mu
dělat
dobro
na
každém
kroku
větší
nedělali
ostatní
učedníci
a
teprve
v
okamžiku
smrti
se
to
všechno
to
znamená
při
tom
konečně
zúčtování
se
rozdělilo
tím
že
on
pachatele
a
tak
dále
že
to
dobro
od
toho
zla
relativní
dobro
ten
tak
je
to
jasný
dokoná
léčeny
tak
zaručeně
jedná
v
intenzita
ona
dvojnosti
ale
je
na
straně
zla
relativního
a
musí
si
být
vědom
toho
že
tato
negace
relativního
dobra
je
vzdálenější
absolutnímu
dobru
než
relativní
dobro
čili
on
by
si
měl
uvědomit
že
on
by
neměl
stát
na
straně
řezníků
nýbrž
měl
by
stát
na
straně
relativního
dobra
a
také
takhle
ne
smiřoval
s
tím
že
tedy
když
je
to
také
vrátit
zákon
ti
nutné
aby
bylo
relativní
zlo
aby
taky
člověka
vychovávalo
že
taky
je
správné
když
se
ať
se
postavim
ta
nebo
ona
to
není
pravda
my
se
musíme
postavit
na
stanu
dobra
z
toho
důvodu
relativního
dobra
soudu
že
napřed
kdy
jsme
nevědomí
tak
si
myslíme
že
to
absolutní
dobro
že
to
tak
je
to
jedině
za
správné
a
na
to
strávení
než
jak
bych
to
myslíme
a
třebas
to
není
správné
ale
my
si
to
myslíme
to
je
rozhodující
takže
my
nemáme
klidné
svědomí
a
myslíme
si
že
sloužíme
dobru
jako
takovému
ale
později
se
dovídáme
že
to
jsme
si
považovali
za
dobré
nebylo
dobré
ani
třebas
relativně
dobré
anebo
zastímco
jiného
se
dovíme
do
prostě
růstem
duchovním
se
dostáváme
do
oblasti
kde
přerůstáme
zákon
dvojnosti
a
jenom
do
té
míry
a
přerůstáme
zákon
dvojnostmi
jsme
ochotni
nebo
neschopni
nebo
máme
právo
se
postavit
nad
relativní
dobro
a
na
vlatní
zlo
nebe
tomu
jak
takhle
ta
se
třeba
velká
ošetřovala
tu
paní
do
toho
traía
jako
víno
a
se
postavila
ta
relativní
dobro
a
relativní
zlo
tato
nedělal
jako
že
je
to
bylo
dobré
nebo
záslužné
ani
že
by
to
bylo
špatné
to
zná
tím
méně
pochopitelně
ale
postavila
se
na
stranu
absolutního
dobra
a
to
je
služba
bůh
se
ustavičně
obětuje
za
celé
stvoření
jak
se
to
by
to
nedělal
kdy
pořádně
nevstupovat
svou
existenci
svou
lásku
vyznáním
aby
ho
a
přestal
existovat
tak
on
se
jenom
na
svém
připojuje
k
tomuto
svoluje
se
připojit
k
této
oběti
boží
takže
to
není
nic
jiného
než
zapřažena
ruka
té
oběti
její
objekt
ty
už
je
tady
to
není
je
to
oběť
boží
ona
tam
posluhu
jako
nemůžeme
třebas
dejme
tomu
považovat
u
která
pomáhá
někomu
za
toho
pomáhajícího
to
nemůžeme
to
je
to
jeho
ruka
ne
a
tak
taky
tam
světélka
byla
rukou
boží
a
nebyla
tou
pomocí
to
pomocí
byl
bůh
a
tak
by
tam
praví
v
tom
opise
že
to
byla
hotová
oslava
božství
to
co
ona
zažívala
vedete
uměli
li
mám
tady
dotaz
který
pochází
od
jendy
jak
to
udělat
abyste
člověk
zbavil
smyslové
činnosti
řekl
jsem
vám
že
u
mě
to
slaná
ctily
lidem
další
opakovanou
jak
to
jde
po
dobrém
a
že
je
musím
to
není
obsažena
tady
v
tom
no
tak
po
dobrém
to
jde
jedině
v
takzvané
trpné
modlitbě
to
v
běžném
životě
nepovažujte
si
praktikovat
a
více
smyslové
činnosti
to
byste
se
přinejmenším
dostali
pod
auto
nebo
po
tajně
a
buďte
při
smyslech
v
tomto
životě
ale
když
konáte
vnitřní
modlitbu
budete
li
při
smyslech
tak
se
s
tou
vnitřní
modlitbou
nikam
nedostanete
čili
jak
se
dostat
k
tomu
odbavena
smyslů
o
tom
detailně
vykládá
svatý
jan
z
kříže
ve
svých
spisech
ten
ná
smyslů
ten
nános
ducha
ten
no
nocí
v
té
temné
noci
smyslů
pleteš
ví
mluví
podrobně
o
tom
jak
se
zbavit
smyslové
činnosti
ve
vnitřní
modlitbě
to
nemohu
vůbec
předvést
tady
protože
je
to
tlustospis
doporučí
vám
jeho
písku
abyste
si
přesně
sám
teď
udělám
takové
tem
pole
v
tom
svým
výkladu
že
a
běda
konce
a
vrtá
výklad
o
svatém
janu
kříže
protože
jsem
do
zabývali
důležité
toto
zbavení
vesmírů
to
velí
se
rozumové
činnosti
ve
vnitřní
modlitbě
která
má
být
trpná
smysly
mě
totiž
umožňují
aby
byl
tady
ten
tu
sítě
činný
a
já
si
musím
vážit
protože
nebýt
smyslů
nemohu
být
činný
vůbec
nemohl
by
činit
tomto
světě
já
bych
se
zabil
to
neznamená
jenom
že
by
měl
co
předala
bych
nebyl
schopen
nejmenší
práci
ne
vykonat
de
smyslové
člokem
jak
bych
třebas
jenom
neměl
zrak
a
co
je
mi
bránu
už
v
té
smyslové
činnosti
a
a
tak
a
kdybych
jí
upravenou
kdepak
bych
byl
nelze
nedoporučuju
takže
ta
otázka
je
špatně
kladená
já
bych
ji
opravil
a
protože
ta
zraky
se
stolice
těžké
kdy
a
za
jakých
okolností
je
doporučitelné
zbavit
se
smyslové
činnosti
a
řeknu
jenom
ve
vnitřní
modlitbě
a
proč
ne
zenu
proč
protože
jestliže
existuje
něco
co
přesahuje
rámec
lidské
bytosti
a
čemu
bychom
mohli
říkat
uvědomovací
síla
tak
pak
si
musíme
taky
zároveň
říci
za
to
uvědomovací
síla
jiným
způsobem
vstupuje
do
zvířete
jiným
do
rostliny
jiným
do
člověka
a
jím
třebas
to
bychom
ani
neřekli
že
tam
nějaká
vyjmouti
síla
je
a
on
sám
ale
jiným
třebas
do
nerostu
a
tak
dále
do
buňky
a
proč
tam
vím
způsobem
stupně
proč
buňka
proč
zvíře
prostřeli
na
si
jinak
uvědomují
tento
svět
než
třebas
my
lidé
a
taky
z
toho
vyvozovat
jiné
důsledky
proč
protože
uvědomí
síla
jako
taková
on
existuje
umělci
čili
jako
taková
ještě
nepřes
i
ta
mně
při
ještě
zredukovaný
sítem
tělesnosti
prochází
de
v
případě
rostliny
rostlinný
tělem
než
se
sněz
uplatní
nebo
vznítit
ale
my
se
ve
zvířeti
to
anebo
lidským
tělem
se
v
lidském
tvoru
uplatní
a
to
z
ní
zbyde
strašně
málo
takže
touto
silou
která
zbyde
po
průchodu
smysl
já
budu
mluvit
už
jenom
o
člověku
ne
dosti
a
zvířeti
která
zbyde
po
průchodu
smysly
to
co
si
o
bychom
se
nikdy
dostali
k
vědomému
zažívání
boha
protože
ta
úžasná
síla
uvědomovací
která
proudí
všude
ve
vesmíru
ne
říkají
šakti
a
jinak
indové
ani
o
diví
tak
když
projde
sítem
smyslů
tak
je
z
ní
nepatrný
proužek
slavný
proužek
u
jdoucí
síly
který
má
povahu
paprsků
alá
nedopadá
daleko
nýbrž
se
dosáhne
jenom
mozku
jenom
přimíseno
rozumu
a
proto
říkají
řekové
už
serií
pověsili
co
nebylo
ve
smyslech
není
ani
rozumu
ale
co
bylo
ve
smyslech
uváznouti
dostane
do
klidu
já
teďka
ve
dvacátém
století
a
to
je
ta
veliká
bída
takže
když
například
dejme
tomu
člověk
se
učí
o
duchovní
věcech
ví
že
nebo
poslouchá
i
věci
jako
u
dáte
třebas
vy
tak
s
tím
se
nepřipravuje
ke
spojení
s
bohem
to
je
jenom
nechci
říkat
k
ničemu
ale
je
to
nedostačující
pro
to
přímé
poznání
boha
protože
to
všechno
se
dovídáte
z
knih
studiem
nebo
z
poslechu
prochází
smysly
a
znamená
že
je
to
krátí
na
paprsky
které
o
dáno
jsou
rozum
rozum
to
může
uznat
že
je
to
správné
tak
je
tady
zase
prostřednici
rozum
možnost
se
zaujmout
pro
něco
vyššího
že
že
on
to
není
tak
udělení
ale
je
to
strašně
zdlouhavá
cesta
protože
musí
zase
rozum
být
ustavičně
přesvědčován
a
to
je
případ
člověka
víry
dycky
tak
aby
se
zaujal
a
aby
tím
zaujetím
šel
dál
za
rozum
za
sebe
je
tomu
rozumět
dobře
totiž
o
první
tak
třebas
může
se
i
při
a
stane
srozumitelný
tak
podívejte
se
co
tedy
udělal
aby
to
šlo
za
rozum
vyřadit
při
vnitřní
modlitbě
že
vedle
nesmíte
jak
nám
říkal
to
byste
padli
dar
potrvalém
symbolicky
nebo
vy
jste
vycho
za
zaměstnance
provádět
ani
běžné
ani
chůvy
byste
nemohli
provádět
tak
v
té
vnitřní
modlitbě
je
nutné
aby
se
zaměřili
na
to
abyste
se
zbavili
smyslové
činnosti
když
se
jí
zbaví
dotyčnému
jak
pochopitelně
když
se
já
do
tím
argumentu
když
se
jí
zbavíte
tak
v
té
vyřadili
síto
smyslů
neomezil
jste
tu
uvědomovací
chytrá
tady
proudí
na
ten
malinký
pramínek
uvědomovací
síly
takže
to
do
so
dál
než
k
rozumu
rvnou
to
prorazí
rozumem
a
mocná
síla
a
rovnou
do
drzá
ono
se
to
setkává
s
tou
svým
vědomím
které
je
součástí
vědomostí
síly
která
je
přeberme
před
člověkem
za
člověkem
až
do
nekonečna
tedy
také
se
musíte
setkat
s
bohem
ano
neboť
ten
na
té
škále
vědomí
je
to
je
vědomí
všeho
jak
říkají
křesťani
je
vševědoucnost
nebo
tak
nějak
tak
se
sebou
todleto
ale
to
je
vášní
duše
vědomosti
tále
jak
teďka
se
dostat
k
tomu
aby
se
ta
smyslová
činnost
zastavil
indové
a
na
to
žé
platit
ale
já
bych
jim
jednu
věc
ty
vytkl
že
totiž
když
zastaví
nebo
se
snaží
o
to
zastavit
smyslovou
činnost
při
vnitřní
modlitbě
tak
nezastaví
změnu
myslícího
principu
někom
myšlení
změnu
uvažování
nezadává
a
bez
ní
pohyb
rozumový
pohyb
mozkové
kouře
kůře
která
který
působí
že
jsem
si
na
organismus
celý
a
zasedají
bohem
protože
to
zabrzdí
to
nezabili
smysly
zabrzdí
rozum
svou
pohyblivostí
o
naše
toho
pána
boha
honit
nelovíte
konec
on
nedohoní
protože
ta
vám
tady
takový
dobrý
lidí
kteří
oni
pána
boha
strašidlo
ho
a
vono
jim
to
nejde
protože
jsou
poctivými
pracovníky
v
tomto
běžném
životě
a
ví
co
nehoní
tak
to
nedohoní
že
ano
tady
čím
víc
toho
ní
tím
jsou
toho
vzdálení
jako
jsem
říkal
v
té
legendě
o
tom
o
tom
nepříteli
toho
buddhy
a
nedohoní
ho
proto
je
jsou
pohybu
my
nesmíme
být
pohybu
takže
ta
tam
že
říká
zastavit
změny
myslícího
principu
tak
je
to
hezká
rada
zase
to
neklape
pošle
stránkách
a
není
to
scestná
záležitost
kdyby
se
tedy
i
zastavili
smysly
i
se
zastavili
s
němým
svící
ho
principu
to
znamená
kdyby
se
a
nic
tím
více
nestával
tím
na
co
se
myslí
tak
ještě
to
nebude
ani
začátek
vítězství
protože
za
tím
čím
principem
je
něco
co
možná
nebral
a
patandžali
když
se
to
psal
možná
já
nevím
totiž
je
tady
podvědomí
a
když
se
zabrzdí
smyslová
činnost
a
nic
nového
nepřichází
do
rozumu
čili
plná
míra
uvědomovací
síly
vstupuje
do
rozumu
a
že
ho
přesahuje
tak
rozum
i
pozastavuje
jiným
způsobem
než
že
by
byl
schopen
udržet
po
lidmi
paměť
to
můžeme
říkat
paměť
tomu
podobní
a
jsem
namluví
česky
té
paměť
záležitost
paměti
to
je
to
budeš
o
vědomí
jakýkoliv
obraz
do
u
oněmi
i
ten
nesejí
obraz
páně
bůh
do
spojení
nikoliv
o
pána
boha
vůbec
ne
a
k
to
mě
zabrzdí
zase
velice
dokonale
ten
postup
takže
bych
kladl
další
podle
dalek
na
nic
modlitbu
musíte
při
ní
ztratit
paměť
to
už
je
trošičku
moc
lidé
tže
se
říká
vrátit
listy
ztratit
pohyb
mysli
ztratit
paměť
o
co
máte
dělat
napřed
ujistí
že
cokoliv
budete
dělat
z
tohoto
tak
to
vám
zabrzdí
další
postup
než
na
to
se
ani
o
zastavení
smyslů
ten
jitřní
modlitbě
ani
o
zastavení
toho
přesto
to
a
tak
že
ani
já
nejsem
proti
němu
ale
no
zkrátka
dobře
všechno
musíme
brát
z
sebou
kdyby
o
byl
totiž
radil
jenom
tohleto
tak
lhal
ale
ona
ještě
jiný
věci
tak
zenon
to
vyberme
nám
to
co
se
nám
hodí
z
něho
ne
to
je
chyba
ne
se
a
žít
celou
joga
sutru
a
pak
uvidíte
že
on
věděl
tak
ještě
jednou
o
navíc
že
měl
stoprocentní
pravdu
a
když
mu
budeme
se
zabývat
zastavení
smyslů
zastavení
změn
visícího
princip
jak
zdánlivě
k
tomu
navádí
nás
pata
žaly
a
dokonce
zastavit
paměť
tak
samozřejmě
nám
nezbyde
budeme
plníce
práce
vina
vůbec
i
a
k
tomu
bych
myslel
na
boha
vůbec
to
nejde
my
stratí
me
z
dohledu
svůj
cíl
duchovní
naprosto
bezmezně
zatím
z
dohledu
takže
jsme
mu
vzdálenější
než
než
jsme
se
začli
modlit
vnitřně
takže
kdekdo
z
mých
přátel
mě
říká
já
se
snažím
koncentrovat
soustředit
svou
mysl
na
boha
ale
já
se
tím
unaví
já
za
chvilinku
jsem
tak
na
ven
ze
už
nejsem
schopen
ani
si
myslet
pro
mě
je
na
to
aby
se
a
pro
mě
veliký
velikou
úlevu
že
třebas
usnu
ale
vím
že
to
není
správné
usnou
pochopitelně
to
já
vim
neusnu
lákán
to
říká
a
prosím
vás
tohleto
to
je
běžný
běžná
zkušenost
každého
z
nás
tak
co
tedy
dělat
já
myslím
že
nejlépe
jest
opřít
o
poznání
sama
sebe
vědět
co
mě
překáží
a
co
mě
k
bohu
přivádí
a
dneska
víte
už
nebo
toho
co
se
lekla
řekl
víte
že
mám
překáží
smysly
pohyb
rozumu
paměť
to
znamená
podvědomí
já
zůstanu
u
těchto
tří
bodů
protože
by
vám
bude
se
další
čtyřicet
o
kterých
by
ale
jinak
by
vám
nepomohl
kdybych
bylo
tisíc
a
on
jí
je
to
za
voni
neví
se
dokonale
neznám
tak
bych
vám
ti
nepomohl
protože
byste
potom
řeky
a
ještě
tamto
ještě
tamto
ne
a
podobali
byste
si
člověku
který
přišel
na
ježíše
a
říkal
ty
jsi
spasitel
to
vidím
já
hned
za
tebou
půjdu
že
vidím
že
spása
věci
kážeš
ale
dovolí
abych
po
byl
svého
on
říkal
to
když
převozní
svého
otce
tak
dělá
si
tuto
mohou
dělat
mrtvý
a
ty
který
se
být
živý
to
nedělej
ne
ať
mrtví
pochovávají
mrtvé
ale
ty
ho
nech
po
vítě
mrtvým
a
ty
za
mnou
a
jestliže
on
nešel
za
ním
byl
jako
žák
ježíšův
ztracen
čili
já
tady
mluvím
první
o
prvním
požadavku
vnitřní
modlitby
který
musí
vybízen
bezprostředné
jednání
já
totiž
musím
do
té
vnitřní
modlitby
vstupovat
spíše
z
vnitřní
potřeby
než
s
vážeností
rozumíte
jestliže
tam
vnitřní
potřeboval
nedostavuje
tak
dělejte
všechno
abyste
tu
vnitřní
potřebu
vypěstovali
podněcujte
se
pro
ně
co
jíte
své
srdce
podělíte
svůj
mysl
studujte
poslouchejte
dělejte
to
se
tři
vede
k
bohu
ale
způsobí
to
že
to
to
bezprostřední
tu
bez
osení
potřebu
z
tomu
bohu
jít
tomu
bohu
patřit
jestliže
se
dostanete
v
tomto
myšlenkou
ne
pochodu
tak
daleko
jestliže
to
nutkání
se
vystupňuje
počkejte
četné
píše
vystupňuje
takže
pro
vás
bude
neodolatelné
ze
se
se
ho
nebudete
umět
říct
že
vás
posedne
vytk
řekl
že
budete
vědě
že
by
dete
vědět
už
že
je
to
jedině
nutné
co
má
nezasvětí
dělat
unnecessary
mu
říkal
nějaké
chovat
a
mu
skomírá
to
je
výhra
lotři
protože
jste
připraveni
na
vnitřní
modlitbu
máte
totiž
pocit
nutkání
se
věnovat
tomu
bohu
obětovat
se
mu
že
a
patřit
mu
takže
je
třeba
vypěstovat
tobě
zaujatost
vidíte
lékaři
tu
za
na
to
země
výstup
mechanickým
způsobem
vypěstovali
že
mně
vzdalovali
smyslové
činnosti
a
z
tohoto
světa
že
vědomí
tohoto
světa
kdežto
já
vám
radím
s
ježíšem
kristem
samosebou
podle
něho
že
tento
způsob
je
výstřední
a
on
tím
nikdy
neradil
nemohl
taky
že
by
mluvil
jenom
k
nějakýmu
se
který
přežil
nějaké
mordování
jako
vy
všech
tokem
vlité
málo
že
na
ní
se
dostane
nikoliv
do
hrobu
a
to
byla
více
lékaři
když
jsem
toto
zažil
a
přečtěte
to
čtrnáctkrát
a
řekli
dělbu
je
normální
to
bude
si
afere
vy
že
to
bude
se
na
dvou
židlích
nově
který
já
je
pravý
a
tak
dále
a
upozorňuje
a
to
matku
a
já
jsem
se
tam
usedají
půlku
napřed
z
při
nejde
tak
nějak
v
tomto
díla
i
když
řval
že
to
má
nějaký
jiný
následek
na
tak
celkem
mě
potom
pustili
z
toho
dozoru
a
je
se
se
ale
dali
to
škole
k
dispozici
ačkoliv
to
je
dovoleno
tak
to
nic
ale
já
si
říct
že
se
vlažně
naučili
zvláštním
způsobem
poutanosti
nebo
zaujatosti
že
já
jsem
nabyl
zemi
zásahu
schopnost
rozlišovací
a
tu
mi
nabýváte
vírou
schopnosti
svatý
rozumíte
o
a
velí
ne
nějakou
vize
a
z
této
z
tohoto
poznání
vyplývá
vždycky
síla
uskutečnění
i
vás
i
u
mě
a
byla
tak
mocná
že
převýší
a
všechny
ostatní
vlití
ve
listě
a
mé
vůli
takže
stála
především
protivné
vlastní
vůli
takže
to
nutkání
bylo
postupně
tak
mohutné
že
sedmnáctém
roku
mého
věku
přerostlo
do
stavu
ve
kterém
jsem
opustil
veškerou
o
lásku
k
tomuto
světu
v
tom
smyslu
že
moje
láska
bude
jednoduchá
přírodní
vědy
takže
tuto
lásku
jsem
opustil
napřed
s
těžkým
se
má
za
rok
a
čtvrté
jsem
se
s
tím
vyrovná
za
rok
a
tři
někdo
na
už
dozví
to
ti
se
smířil
s
tím
že
nebudu
při
dorozumět
protože
mě
za
lidským
nazí
a
já
jsem
na
těžko
a
které
jsem
byl
nemohl
být
přírodovědcem
tedy
to
nebylo
možné
skoky
to
možné
bylo
tedy
to
že
nebylo
a
takže
já
jsem
tehdy
okamžiku
když
jsem
se
přestal
litovat
byl
ocitl
se
v
zajetí
tak
velké
síly
uvědomovací
že
překročila
hranice
rozumu
smyslů
dokonale
mě
vyprázdnila
dokonale
mě
právní
a
ocitlo
věčností
od
života
v
tomto
světě
tak
že
nemohlo
zůstat
no
a
to
se
stane
každému
kdo
se
nespoléhá
na
svou
vlastní
sílu
nebo
že
by
to
svou
vlastní
co
dokázal
nýbrž
doví
že
potřebuje
někoho
druhého
na
teta
duchovní
spisy
nebo
přednášky
nebo
nějaká
takzvaná
koncentrace
do
je
pořád
dělá
všechno
možné
než
po
praví
ne
a
to
je
všechno
dobrá
příprava
ale
není
to
setkání
s
bohem
kdežto
když
se
dostaví
vlivem
vyprázdnění
od
sama
sebe
a
se
od
sebe
vyprázdnil
té
další
požadavek
pro
vnitřní
modlitbu
se
sebe
vyprázdnil
tak
jak
jsem
věděl
jak
jsem
se
vzdal
jak
jsem
se
vzdal
jako
člověka
toužícího
po
přijdou
vědách
ne
tak
od
toho
jsem
se
vitální
li
jsem
že
nebudu
už
tím
se
rozumí
jsem
a
že
tedy
můj
život
zkrachoval
jsem
se
vzdal
tímto
způsobem
život
a
při
ten
život
bez
řek
v
protě
neměl
pro
mě
význam
já
vš
jsem
sebe
ale
nelitoval
nelovíte
vzdal
jsem
se
přírodovědce
a
v
tom
okamžiku
jsem
věděl
bez
vlastního
tísněn
jakým
způsobem
najdu
boha
jakým
způsobem
se
mu
obětovat
jakým
způsobem
může
patřit
a
on
mě
zaujal
tím
způsobem
že
to
už
nebyla
zvuk
se
moje
nýbrž
od
něho
pocházející
takže
moje
zaujatost
za
přírodní
vědy
o
přírodní
vědy
dělá
obětována
a
pro
nová
s
pomást
zaujatost
duchovní
tak
vám
třetí
věc
radím
abyste
snažili
stoprocentně
v
tom
životě
něčím
zaujmout
abyste
nedělali
jenom
věci
povrchně
když
jsem
metám
tak
budu
pořádně
mé
když
jsem
lékaři
budu
pořádně
léčit
a
budu
učit
zapomínat
na
sebe
i
u
toho
koště
te
budu
na
sebe
zapomínat
a
tak
dále
a
tak
dále
všechno
se
dá
dělat
pořádně
a
to
je
nejlepší
příprava
vnitřní
modlitbě
tohleto
tak
už
jsem
říkal
další
moment
jo
přípravy
vnitřní
modlitbě
čili
čemu
to
vede
a
ono
to
vede
základnímu
principů
vnitřní
modlitby
která
není
věcí
činnou
nýbrž
věcí
trpnou
jak
jsme
závislí
na
páru
dvojic
tak
se
závislý
také
na
činností
a
trpností
jenomže
tu
trpnost
považujeme
za
něco
nesprávného
především
lékaři
a
víta
tak
ono
to
není
pravda
to
teprv
má
stejné
právo
na
život
jako
činnost
jenom
že
se
musí
projevovat
členy
způsobem
a
ne
nějakým
chorobným
a
v
té
modlitbě
vnitřní
má
právo
se
dostat
na
vrch
a
čím
více
dostane
navrch
tím
snáze
se
dostaví
něco
co
bychom
řekli
že
za
párem
dvojic
za
veškerými
páry
dvojic
za
dobrem
i
zlem
za
aktivitou
i
trpností
a
trpnost
taky
prostředkem
se
budeme
tady
oproti
tak
také
nebudeme
trpí
možné
já
říkám
o
prostředcích
jak
se
trpnosti
dopracovat
ale
o
trpnost
samo
nesmíte
usilovat
protože
musíte
učiva
o
spojení
s
bohem
pochopitelně
a
v
tom
se
další
háček
že
to
děláte
pro
sebe
pochopitelně
a
to
já
jsem
nevede
k
tomu
cíli
tam
sou
maličkostí
jednotky
který
se
k
zbavují
té
síly
uskutečňovací
tak
když
se
prou
o
těch
příprava
na
trpnou
modlitbou
teďka
řeknu
co
je
to
ježíš
dává
recept
na
vnitřní
modlitbu
líbí
i
nedal
tak
o
tom
vůbec
nemusím
mluvit
že
já
bych
ho
ne
a
on
dává
zvláštním
způsobem
příkaz
vnitřní
modlitbě
říká
o
dvou
modlitba
mluví
o
modlitbě
vnitřní
a
modlitbě
je
vnější
modlitbou
vnější
je
otčenáš
kterou
se
má
stanoví
řád
hodnot
podle
kterého
se
mám
ve
své
činnosti
řídit
jak
ji
to
činnost
fyzická
nebo
mentální
to
už
jedno
a
potom
je
tam
druhá
modlitba
která
předala
de
byste
dál
ve
hnát
jako
láska
projev
lásky
a
to
je
návod
klíční
modlitbě
a
to
dokáže
že
to
není
uskutečnitelné
v
běžném
světě
tíže
on
říká
milovati
budeš
pána
boha
svého
z
celého
srdce
svého
z
celé
duše
své
z
celé
mysli
své
z
veškeré
síly
své
a
milovati
budeš
bližního
jako
sama
sebe
tak
aby
nám
dává
návod
který
napojuje
na
organické
a
organickou
úroveň
tomu
odpovídající
zevního
života
zevním
životě
vidu
dycky
nedokonalý
takže
pro
zevní
život
je
tam
řečeno
milovati
budeš
línou
jako
sebe
sama
prosím
vás
každý
z
nás
já
i
vy
ona
e
by
ví
ale
já
tedy
sebe
mléčné
nesprávně
rozumíte
jako
o
tebe
ale
on
to
úmorném
ná
nedokonale
tím
chci
říct
tak
na
říká
miluji
nedokonale
bližního
jako
nedokonale
jež
se
ve
tam
se
z
pokoje
zdokonalena
lstí
při
té
lásky
k
bližnímu
ale
miluj
pána
boha
svého
z
celého
srdce
se
do
celé
duše
z
celé
mysli
a
to
je
dokonale
celé
toho
v
zevním
světě
v
žádné
činnosti
nejsem
schopen
přátelé
se
ho
sem
schopen
o
vnitřní
modlitbě
čili
chápete
to
jako
návod
k
vnitřní
modlitbě
marně
se
křesťanští
mystici
snažili
o
milování
z
celého
srdce
když
se
jim
zdálo
že
to
pochopili
a
že
tím
řídili
nutkání
o
tak
velké
že
bylo
neodolatelné
a
celé
srdce
jejich
bylo
taženo
k
tomu
ježíši
kristu
třebas
ne
takového
padla
maximálně
nebo
v
nejlepším
případě
tak
že
oni
upadlo
extáze
a
z
té
extaze
byly
vykopte
v
pravila
smyslu
na
dlažbu
to
vy
takhle
nectíte
když
nejste
v
extazi
a
kdybyste
byli
extázi
já
mluvím
ve
máš
jak
ježíše
takhle
zaujatě
oni
jednali
tak
jenom
jednou
částí
své
bytosti
se
dostali
k
tomu
bohu
tomu
uvědomování
si
boha
a
tam
ještě
stáli
překážky
jiné
oni
mě
o
bohu
lidskou
představu
taje
náhlá
ale
na
ale
protože
do
té
lidské
představy
o
tepla
boží
moc
hora
a
že
by
se
stali
na
poloviční
cestě
té
představě
lidské
ta
byla
oděna
mocí
boží
že
takže
oni
se
stýkali
citovou
o
bohu
lidskou
představu
o
anebo
em
samým
ale
trošičku
přioděnou
přikrášlenou
boží
mocí
pochopitelně
takže
thezi
odtamtud
jsou
duchaplné
velice
povznáší
a
mnoho
lidí
kteří
to
čtou
zase
se
takhle
na
snu
ne
tím
čím
se
na
vývoji
ale
je
tam
při
tom
ta
překážka
že
získali
pro
toho
pána
boha
jinom
celé
své
srdce
to
znamená
bez
krycí
ocitne
citové
stavy
a
cit
nemá
li
domy
člověka
nemá
ho
vyvrátit
z
kořene
na
má
li
ho
zničit
nesmí
přesáhnout
určitou
mez
ani
pocit
nemůže
přesahují
to
ona
tu
stál
o
toho
pomůže
takže
když
pocit
bolesti
například
u
mě
se
sahal
v
tom
předškolním
věku
určitou
mez
tak
organismu
toho
odstoupil
já
jsem
se
cesta
vnímat
to
zrovna
cifer
jsem
se
stal
a
to
bylo
té
přirozená
a
tutéž
ona
že
on
odstoupí
od
toho
co
neunese
abys
to
nepřijdete
a
jsou
při
takže
když
ten
cit
vynesl
to
srdce
vyneslo
sobě
a
toho
extatika
řízně
pověstní
ten
lze
a
není
to
zevní
mlsky
ona
spočtěno
sůzo
do
to
vyneslo
bez
jeho
chtění
už
do
extáze
on
říkal
se
jim
o
by
to
neviděli
že
panny
dožíti
to
není
lze
tak
zase
ho
to
z
noho
taky
dostal
a
potom
velice
nešťastným
když
nemoh
u
toho
pána
boha
přebývat
že
to
že
ta
jenom
představu
o
boha
to
bylo
velice
povznášející
a
vykládá
o
to
jako
v
tom
svém
pojednání
které
eště
přeloženo
jako
o
něčem
co
by
se
do
a
zabili
zklamání
že
tam
toho
pána
boha
nesmí
být
a
domnívá
se
že
to
jako
jinak
nejde
v
tom
světě
že
člověk
je
tady
jenom
na
chvilku
pána
boha
potom
se
musí
vrátit
do
své
kůže
není
to
pravda
jestli
to
nedosáhne
toho
trvalého
spojení
ne
na
světě
tak
po
smrti
ho
taky
nedosáhne
nemá
k
tomu
transformátor
který
zapotřebí
aby
celý
vesmír
vše
vás
učedníků
transformoval
na
tom
božské
a
tam
jsou
recepty
větší
kristus
dokonale
popsané
no
tak
neviděl
to
stojí
ze
nevadí
máme
to
vidět
mi
že
ježíš
kristus
se
ne
spokojoval
s
tím
miluj
z
celého
srdce
svého
nýbrž
on
také
říkal
miluj
z
celé
duše
své
zůstanu
u
toho
při
tom
na
další
tak
to
je
předpis
pro
nic
modlitby
já
teďka
mluvím
o
vnitřní
modlitbě
co
je
to
milovat
plicní
modlitbě
celé
duše
své
máme
různé
schopnosti
ké
definuje
si
duši
lidskou
kterou
od
nám
nesmrtelnou
to
nejde
devět
si
jako
souhrn
lidských
vlastností
či
milovat
všemi
svými
vlastnostmi
a
to
je
možné
jenom
tehdy
když
vaše
pozornost
vaše
zaujetí
napřed
v
ně
vašeho
soustředění
je
tak
velká
zaujatost
že
vás
že
soustředí
všechny
naše
duševní
síly
a
širšího
nosti
do
jednoho
centra
že
do
té
vnitřní
modlitbě
to
se
může
stát
taky
stane
takže
byli
i
lidé
a
to
bychom
mě
mohli
nazvat
řek
to
blíž
namalovaný
nebo
něco
takového
podobného
ne
karmajogini
pardon
kameni
kteří
veškerou
schopností
kterou
měli
li
k
tomu
bohu
na
celý
svůj
život
činorodý
zasvětili
bohu
to
je
dobrá
věc
ale
oni
do
ko
života
dělali
dobré
skutky
a
nakonec
se
dostali
k
tomu
k
té
pravé
vnitřní
modlitbě
protože
zase
šli
jenom
správně
jenom
tou
činností
jenom
těmi
veškerými
schopnostmi
lidské
duše
s
tím
ježíš
jako
nejsou
asi
že
by
to
stačilo
po
tam
říkal
vinici
a
ne
jenom
dvě
nebo
ne
dokonce
ne
jednu
že
celo
on
podal
celkový
popisný
i
modlitbu
a
ne
padá
nesatvičtí
ano
a
jak
to
vypadá
zá
takže
jak
by
ona
taková
extaze
se
takového
člověka
který
veškerou
svou
činností
slouží
bohu
když
ve
kerou
svou
činností
slouží
bohu
jako
jsem
třebas
stalo
této
ošetřovatelce
která
sloužila
té
umírající
na
jako
vynucené
a
venkov
tak
vona
se
dostal
do
extaze
při
ní
se
dostal
na
extaze
a
tu
extazi
přenesla
stav
se
přenesla
tu
patří
k
ze
že
ona
se
také
dostala
do
té
obrovské
moci
oba
jak
říká
se
třeba
velká
opravdová
oslava
božství
co
tam
vedení
zažívala
tak
už
to
třebas
to
ona
se
dostala
do
téhož
stavu
a
v
tom
stavu
přestane
jiný
svět
nebo
tak
nějak
podobně
tak
nestačilo
to
protože
ta
už
to
třeba
ve
a
a
zase
potom
dostal
do
normálního
stavu
zase
člověkem
chybujícím
vyhnancem
ještě
větší
než
byla
před
tím
na
tomto
světě
že
už
okusila
se
to
pravý
život
a
ví
že
toto
jenom
slabý
odvar
toho
pravého
života
o
takovou
člověk
v
špatně
jak
mně
bylo
zle
na
tomto
světě
sedmnácti
let
to
je
nepřestat
že
jsem
byl
vyhnán
do
vyhnanství
omezeného
lidského
života
takže
já
jsem
vlivem
toho
že
tohoto
omylu
jsem
začal
tak
ze
sobeckých
důvodů
touží
po
tom
pánu
bohu
že
se
mu
cele
se
snažil
patřit
ne
ale
bylo
to
veškerou
silou
lidskou
totiž
duše
lidské
schopnostmi
nedovrší
veškerou
silou
nebo
to
asi
ani
eště
veškerou
myslí
tak
já
jsem
se
dostal
na
hranice
výkladu
svatýho
jana
z
kříže
který
říká
že
napřed
je
třeba
projít
temnou
nocí
smyslů
on
dobře
ví
že
člověk
není
schopen
ani
se
zbavit
mysl
věčnosti
že
na
něho
když
on
touží
po
bohu
přijde
ten
nános
myslí
že
jsou
musí
mysli
té
vnitřní
modlitbě
odbavovali
že
se
mu
zastavují
například
já
jsem
nemohl
vyslovovat
slovo
boží
který
jsem
myslel
že
mě
k
tomu
bohu
na
se
na
jeho
nešlo
smysly
se
zastavili
já
jsem
nebyl
s
ani
tam
do
toho
nešla
žádná
myšlenka
já
jsem
nebyl
schopen
pojmout
konkrétní
lidskou
myšlenku
třebas
pojmenovat
pána
boha
nebo
myslet
na
jakýkoliv
záměr
mysl
rozvažovat
o
něm
uvažovat
myslet
scenerie
zastavili
se
tedy
zase
zase
smyslová
činnost
která
je
základem
tohoto
že
o
tom
neprocházelo
smysly
k
tomu
je
zanícen
bylo
takhle
like
ale
já
vám
řeknu
to
co
svatý
jan
z
kříže
popisuje
jako
temnou
noc
smyslů
vůbec
se
těžký
přechod
tak
to
by
nemělo
takhle
procházet
on
po
tak
zažíval
ale
není
to
vzorové
vzorový
je
nám
jenom
život
ježíše
krista
on
takhle
těžkopádně
temnou
nocí
smyslů
neprocházel
ne
proto
že
byl
vtělený
bůh
ale
že
všechno
má
svůj
řád
jak
on
ukázal
a
v
tom
řádu
se
má
v
pohybu
a
jakmile
ten
řád
přestupujeme
jakmile
to
nějak
časově
nevychází
taky
je
tam
někde
chyba
musíme
jít
za
a
musíme
ji
odstranit
tak
křesťanští
mystikové
a
to
tělem
že
je
je
smysly
pronásledovali
že
ano
podobě
satana
na
nevím
co
všecko
to
byl
to
byla
to
byl
smyslový
větry
je
pro
následoval
to
nebyl
žádný
satan
pochopitelně
ale
teď
říká
ježíš
kristus
milovati
budeš
z
celé
mysli
své
a
než
jsem
vysvětlil
co
je
to
milovat
veškerou
silou
duše
ale
možná
že
ho
když
je
tak
je
to
přečtěte
a
se
vrátím
a
teď
tam
budu
říkat
o
tom
co
je
to
milovati
z
celé
mysli
své
a
to
je
tohleto
jestliže
člověk
má
nějaké
povědomí
ve
kterém
má
nějakou
paměť
i
povídá
na
to
nebo
ono
například
je
schopen
řecky
mluvit
ne
já
teďka
tak
to
je
projev
jeho
lásky
k
sobě
a
ne
k
bohu
kdybych
jako
miloval
myslí
v
této
chvíli
tak
bych
o
tom
nemohl
mluvit
přátele
to
bych
byl
čela
i
vnitřně
mu
a
protože
v
této
chvíli
nemiluju
myslí
celou
myslí
tak
mohou
o
té
mluví
já
proto
pospíchám
třebas
do
plzně
teď
a
nebo
mluvím
vám
o
těchto
věcech
intenzivně
z
toho
důvodu
protože
vím
že
nastane
okamžik
o
tom
nebudu
moc
mluvit
nebude
nebudu
schopen
o
tom
mluvit
už
jsem
mockrát
byl
schopen
to
o
tom
mít
a
neříkám
to
bude
ke
školních
ne
lidí
nebo
skupiny
přátel
ale
já
to
považuju
za
nesprávné
promešká
ten
okamžik
ještě
o
tom
mohu
mluvit
protože
ono
i
tím
že
se
o
tom
ví
se
po
tuší
čku
lidem
přiblíži
tak
co
je
to
z
veškeré
mysli
své
my
se
totiž
má
dvě
stránky
vnitřní
a
vnější
vnější
je
to
co
během
tohoto
mého
vtělení
na
sebe
konkrétního
vzal
obsah
této
vnější
obsah
té
mysli
této
níž
sane
mysli
je
všechno
co
se
se
naučenou
svět
a
žila
češtinu
to
je
obsahem
mysli
a
nebo
nějaké
schopností
které
mám
všední
a
bych
to
kdyby
to
neprošlo
myslí
tak
i
shopnost
nemá
a
to
je
tedy
pořád
projev
lásky
k
tomuto
světu
neboť
k
tomuto
světu
vděčím
za
všechno
tomto
oboru
takhle
má
když
to
nedefinuje
jako
lásku
na
tom
nezáleží
že
to
sobě
nevyznám
já
tím
že
tady
například
mluvím
blboviny
a
mě
to
asolutní
a
podívejte
se
co
je
to
milovat
zlé
duše
se
milovat
tou
vnitřní
duši
která
nepovídá
tou
vnitřní
myslí
která
nepovídá
která
nepotřebuje
rozumovat
uvažovat
aby
na
něco
přišlo
která
je
se
neméně
mysli
něčím
co
by
se
do
nazvat
supramentální
na
milí
a
v
této
mysli
ze
milovat
boha
jedině
tady
se
dá
celou
pouto
myslím
že
on
boha
neboť
ona
je
tou
myslí
která
je
celá
kde
to
to
co
si
myslíte
je
jsou
vnitřně
té
vnitřní
mile
jsou
vlny
na
otce
na
mysli
a
tato
mysl
stojí
přímo
při
zdroji
ze
kterého
vychází
a
ona
vychází
z
nemysli
boží
z
nic
přirozenosti
boží
a
jako
taková
tato
vnitřní
mysl
je
tak
blízká
bohu
že
já
když
vlivem
zaujatosti
zase
to
do
to
tady
na
velkou
roli
zbavím
se
všech
změn
missího
principů
všech
myšlenek
všeho
uvažování
a
tak
dále
a
zbyde
mi
ta
ten
základ
jisté
mysli
tak
k
ně
už
prolíná
daleko
dokonaleji
než
přes
obraz
třeba
představy
vědomí
o
bohu
a
pak
jsem
tím
tak
zaujat
že
celou
to
myslí
dále
miluju
ano
tak
to
je
celou
myslí
a
veškerou
silou
svou
bych
nejradši
nevysvětloval
protože
byste
první
poznali
že
toto
nejdokonalejší
pro
té
až
na
konci
a
že
by
tedy
bylo
možnost
se
vrhnout
do
do
toho
a
opakoval
to
všechno
vynechal
tak
aby
jako
něde