Karel Makoň: 85-39A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

A jíme-li zároveň ze stromu života, můžeme se stát ve shodě těchto dvou prvků, dohromady vědomě nesmrtelnými, ano? To pro jiného není připraveno než pro člověka, pokud my víme. Abyste správně úlohu Jidášovu pochopili, k tomu je třeba abyste s... pochopili některá jeho podobenství. Samo sebou taky nejlépe by bylo podobenství jeho života. Ale dejme tomu stačí zatím to podobenství. A v jednom podobenství je řečeno. Rosévasč... zasel dobré semeno. A ono tam vzrostlo i koukol že ano tam vzrostl. A přijdou lidi a diví se. Přijdou ty služebníci toho hospodáře, diví se s... "hospodáři, tys tam zasil taky koukol?" Kdepak jenom dobré semeno a přišel nepřítel a zasel také koukol. Tak my pudeme, ochotně řekli, a vytrháme ten koukol, Aby nevadil tomu dobrému, tomu klasu. A on říká kdepak, to nedělejte, nechte obojí dorůst do žní a pak to rozdělíme a špatné spálíme a dobré dáme do stodol. A to se stalo v životě Ježíše Krista. vedle sebe vidit věta nechal mu dělat zázraky nechal mu dělat dobro na každém kroku větší nedělali ostatní učedníci a teprve v okamžiku smrti se to všechno to znamená při tom konečně zúčtování se rozdělilo tím že on pachatele a tak dále že to dobro od toho zla relativní dobro ten tak je to jasný dokoná léčeny tak zaručeně jedná v intenzita ona dvojnosti ale je na straně zla relativního a musí si být vědom toho že tato negace relativního dobra je vzdálenější absolutnímu dobru než relativní dobro čili on by si měl uvědomit že on by neměl stát na straně řezníků nýbrž měl by stát na straně relativního dobra a také takhle ne smiřoval s tím že tedy když je to také vrátit zákon ti nutné aby bylo relativní zlo aby taky člověka vychovávalo že taky je správné když se se postavim ta nebo ona to není pravda my se musíme postavit na stanu dobra z toho důvodu relativního dobra soudu že napřed kdy jsme nevědomí tak si myslíme že to absolutní dobro že to tak je to jedině za správné a na to strávení než jak bych to myslíme a třebas to není správné ale my si to myslíme to je rozhodující takže my nemáme klidné svědomí a myslíme si že sloužíme dobru jako takovému ale později se dovídáme že to jsme si považovali za dobré nebylo dobré ani třebas relativně dobré anebo zastímco jiného se dovíme do prostě růstem duchovním se dostáváme do oblasti kde přerůstáme zákon dvojnosti a jenom do míry a přerůstáme zákon dvojnostmi jsme ochotni nebo neschopni nebo máme právo se postavit nad relativní dobro a na vlatní zlo nebe tomu jak takhle ta se třeba velká ošetřovala tu paní do toho traía jako víno a se postavila ta relativní dobro a relativní zlo tato nedělal jako že je to bylo dobré nebo záslužné ani že by to bylo špatné to zná tím méně pochopitelně ale postavila se na stranu absolutního dobra a to je služba bůh se ustavičně obětuje za celé stvoření jak se to by to nedělal kdy pořádně nevstupovat svou existenci svou lásku vyznáním aby ho a přestal existovat tak on se jenom na svém připojuje k tomuto svoluje se připojit k této oběti boží takže to není nic jiného než zapřažena ruka oběti její objekt ty je tady to není je to oběť boží ona tam posluhu jako nemůžeme třebas dejme tomu považovat u která pomáhá někomu za toho pomáhajícího to nemůžeme to je to jeho ruka ne a tak taky tam světélka byla rukou boží a nebyla tou pomocí to pomocí byl bůh a tak by tam praví v tom opise že to byla hotová oslava božství to co ona zažívala vedete uměli li mám tady dotaz který pochází od jendy jak to udělat abyste člověk zbavil smyslové činnosti řekl jsem vám že u to slaná ctily lidem další opakovanou jak to jde po dobrém a že je musím to není obsažena tady v tom no tak po dobrém to jde jedině v takzvané trpné modlitbě to v běžném životě nepovažujte si praktikovat a více smyslové činnosti to byste se přinejmenším dostali pod auto nebo po tajně a buďte při smyslech v tomto životě ale když konáte vnitřní modlitbu budete li při smyslech tak se s tou vnitřní modlitbou nikam nedostanete čili jak se dostat k tomu odbavena smyslů o tom detailně vykládá svatý jan z kříže ve svých spisech ten smyslů ten nános ducha ten no nocí v temné noci smyslů pleteš mluví podrobně o tom jak se zbavit smyslové činnosti ve vnitřní modlitbě to nemohu vůbec předvést tady protože je to tlustospis doporučí vám jeho písku abyste si přesně sám teď udělám takové tem pole v tom svým výkladu že a běda konce a vrtá výklad o svatém janu kříže protože jsem do zabývali důležité toto zbavení vesmírů to velí se rozumové činnosti ve vnitřní modlitbě která být trpná smysly totiž umožňují aby byl tady ten tu sítě činný a si musím vážit protože nebýt smyslů nemohu být činný vůbec nemohl by činit tomto světě bych se zabil to neznamená jenom že by měl co předala bych nebyl schopen nejmenší práci ne vykonat de smyslové člokem jak bych třebas jenom neměl zrak a co je mi bránu v smyslové činnosti a a tak a kdybych upravenou kdepak bych byl nelze nedoporučuju takže ta otázka je špatně kladená bych ji opravil a protože ta zraky se stolice těžké kdy a za jakých okolností je doporučitelné zbavit se smyslové činnosti a řeknu jenom ve vnitřní modlitbě a proč ne zenu proč protože jestliže existuje něco co přesahuje rámec lidské bytosti a čemu bychom mohli říkat uvědomovací síla tak pak si musíme taky zároveň říci za to uvědomovací síla jiným způsobem vstupuje do zvířete jiným do rostliny jiným do člověka a jím třebas to bychom ani neřekli že tam nějaká vyjmouti síla je a on sám ale jiným třebas do nerostu a tak dále do buňky a proč tam vím způsobem stupně proč buňka proč zvíře prostřeli na si jinak uvědomují tento svět než třebas my lidé a taky z toho vyvozovat jiné důsledky proč protože uvědomí síla jako taková on existuje umělci čili jako taková ještě nepřes i ta mně při ještě zredukovaný sítem tělesnosti prochází de v případě rostliny rostlinný tělem než se sněz uplatní nebo vznítit ale my se ve zvířeti to anebo lidským tělem se v lidském tvoru uplatní a to z zbyde strašně málo takže touto silou která zbyde po průchodu smysl budu mluvit jenom o člověku ne dosti a zvířeti která zbyde po průchodu smysly to co si o bychom se nikdy dostali k vědomému zažívání boha protože ta úžasná síla uvědomovací která proudí všude ve vesmíru ne říkají šakti a jinak indové ani o diví tak když projde sítem smyslů tak je z nepatrný proužek slavný proužek u jdoucí síly který povahu paprsků alá nedopadá daleko nýbrž se dosáhne jenom mozku jenom přimíseno rozumu a proto říkají řekové serií pověsili co nebylo ve smyslech není ani rozumu ale co bylo ve smyslech uváznouti dostane do klidu teďka ve dvacátém století a to je ta veliká bída takže když například dejme tomu člověk se učí o duchovní věcech že nebo poslouchá i věci jako u dáte třebas vy tak s tím se nepřipravuje ke spojení s bohem to je jenom nechci říkat k ničemu ale je to nedostačující pro to přímé poznání boha protože to všechno se dovídáte z knih studiem nebo z poslechu prochází smysly a znamená že je to krátí na paprsky které o dáno jsou rozum rozum to může uznat že je to správné tak je tady zase prostřednici rozum možnost se zaujmout pro něco vyššího že že on to není tak udělení ale je to strašně zdlouhavá cesta protože musí zase rozum být ustavičně přesvědčován a to je případ člověka víry dycky tak aby se zaujal a aby tím zaujetím šel dál za rozum za sebe je tomu rozumět dobře totiž o první tak třebas může se i při a stane srozumitelný tak podívejte se co tedy udělal aby to šlo za rozum vyřadit při vnitřní modlitbě že vedle nesmíte jak nám říkal to byste padli dar potrvalém symbolicky nebo vy jste vycho za zaměstnance provádět ani běžné ani chůvy byste nemohli provádět tak v vnitřní modlitbě je nutné aby se zaměřili na to abyste se zbavili smyslové činnosti když se zbaví dotyčnému jak pochopitelně když se do tím argumentu když se zbavíte tak v vyřadili síto smyslů neomezil jste tu uvědomovací chytrá tady proudí na ten malinký pramínek uvědomovací síly takže to do so dál než k rozumu rvnou to prorazí rozumem a mocná síla a rovnou do drzá ono se to setkává s tou svým vědomím které je součástí vědomostí síly která je přeberme před člověkem za člověkem do nekonečna tedy také se musíte setkat s bohem ano neboť ten na škále vědomí je to je vědomí všeho jak říkají křesťani je vševědoucnost nebo tak nějak tak se sebou todleto ale to je vášní duše vědomosti tále jak teďka se dostat k tomu aby se ta smyslová činnost zastavil indové a na to žé platit ale bych jim jednu věc ty vytkl že totiž když zastaví nebo se snaží o to zastavit smyslovou činnost při vnitřní modlitbě tak nezastaví změnu myslícího principu někom myšlení změnu uvažování nezadává a bez pohyb rozumový pohyb mozkové kouře kůře která který působí že jsem si na organismus celý a zasedají bohem protože to zabrzdí to nezabili smysly zabrzdí rozum svou pohyblivostí o naše toho pána boha honit nelovíte konec on nedohoní protože ta vám tady takový dobrý lidí kteří oni pána boha strašidlo ho a vono jim to nejde protože jsou poctivými pracovníky v tomto běžném životě a co nehoní tak to nedohoní že ano tady čím víc toho tím jsou toho vzdálení jako jsem říkal v legendě o tom o tom nepříteli toho buddhy a nedohoní ho proto je jsou pohybu my nesmíme být pohybu takže ta tam že říká zastavit změny myslícího principu tak je to hezká rada zase to neklape pošle stránkách a není to scestná záležitost kdyby se tedy i zastavili smysly i se zastavili s němým svící ho principu to znamená kdyby se a nic tím více nestával tím na co se myslí tak ještě to nebude ani začátek vítězství protože za tím čím principem je něco co možná nebral a patandžali když se to psal možná nevím totiž je tady podvědomí a když se zabrzdí smyslová činnost a nic nového nepřichází do rozumu čili plná míra uvědomovací síly vstupuje do rozumu a že ho přesahuje tak rozum i pozastavuje jiným způsobem než že by byl schopen udržet po lidmi paměť to můžeme říkat paměť tomu podobní a jsem namluví česky paměť záležitost paměti to je to budeš o vědomí jakýkoliv obraz do u oněmi i ten nesejí obraz páně bůh do spojení nikoliv o pána boha vůbec ne a k to zabrzdí zase velice dokonale ten postup takže bych kladl další podle dalek na nic modlitbu musíte při ztratit paměť to je trošičku moc lidé tže se říká vrátit listy ztratit pohyb mysli ztratit paměť o co máte dělat napřed ujistí že cokoliv budete dělat z tohoto tak to vám zabrzdí další postup než na to se ani o zastavení smyslů ten jitřní modlitbě ani o zastavení toho přesto to a tak že ani nejsem proti němu ale no zkrátka dobře všechno musíme brát z sebou kdyby o byl totiž radil jenom tohleto tak lhal ale ona ještě jiný věci tak zenon to vyberme nám to co se nám hodí z něho ne to je chyba ne se a žít celou joga sutru a pak uvidíte že on věděl tak ještě jednou o navíc že měl stoprocentní pravdu a když mu budeme se zabývat zastavení smyslů zastavení změn visícího princip jak zdánlivě k tomu navádí nás pata žaly a dokonce zastavit paměť tak samozřejmě nám nezbyde budeme plníce práce vina vůbec i a k tomu bych myslel na boha vůbec to nejde my stratí me z dohledu svůj cíl duchovní naprosto bezmezně zatím z dohledu takže jsme mu vzdálenější než než jsme se začli modlit vnitřně takže kdekdo z mých přátel říká se snažím koncentrovat soustředit svou mysl na boha ale se tím unaví za chvilinku jsem tak na ven ze nejsem schopen ani si myslet pro je na to aby se a pro veliký velikou úlevu že třebas usnu ale vím že to není správné usnou pochopitelně to vim neusnu lákán to říká a prosím vás tohleto to je běžný běžná zkušenost každého z nás tak co tedy dělat myslím že nejlépe jest opřít o poznání sama sebe vědět co překáží a co k bohu přivádí a dneska víte nebo toho co se lekla řekl víte že mám překáží smysly pohyb rozumu paměť to znamená podvědomí zůstanu u těchto tří bodů protože by vám bude se další čtyřicet o kterých by ale jinak by vám nepomohl kdybych bylo tisíc a on je to za voni neví se dokonale neznám tak bych vám ti nepomohl protože byste potom řeky a ještě tamto ještě tamto ne a podobali byste si člověku který přišel na ježíše a říkal ty jsi spasitel to vidím hned za tebou půjdu že vidím že spása věci kážeš ale dovolí abych po byl svého on říkal to když převozní svého otce tak dělá si tuto mohou dělat mrtvý a ty který se být živý to nedělej ne mrtví pochovávají mrtvé ale ty ho nech po vítě mrtvým a ty za mnou a jestliže on nešel za ním byl jako žák ježíšův ztracen čili tady mluvím první o prvním požadavku vnitřní modlitby který musí vybízen bezprostředné jednání totiž musím do vnitřní modlitby vstupovat spíše z vnitřní potřeby než s vážeností rozumíte jestliže tam vnitřní potřeboval nedostavuje tak dělejte všechno abyste tu vnitřní potřebu vypěstovali podněcujte se pro co jíte své srdce podělíte svůj mysl studujte poslouchejte dělejte to se tři vede k bohu ale způsobí to že to to bezprostřední tu bez osení potřebu z tomu bohu jít tomu bohu patřit jestliže se dostanete v tomto myšlenkou ne pochodu tak daleko jestliže to nutkání se vystupňuje počkejte četné píše vystupňuje takže pro vás bude neodolatelné ze se se ho nebudete umět říct že vás posedne vytk řekl že budete vědě že by dete vědět že je to jedině nutné co nezasvětí dělat unnecessary mu říkal nějaké chovat a mu skomírá to je výhra lotři protože jste připraveni na vnitřní modlitbu máte totiž pocit nutkání se věnovat tomu bohu obětovat se mu že a patřit mu takže je třeba vypěstovat tobě zaujatost vidíte lékaři tu za na to země výstup mechanickým způsobem vypěstovali že mně vzdalovali smyslové činnosti a z tohoto světa že vědomí tohoto světa kdežto vám radím s ježíšem kristem samosebou podle něho že tento způsob je výstřední a on tím nikdy neradil nemohl taky že by mluvil jenom k nějakýmu se který přežil nějaké mordování jako vy všech tokem vlité málo že na se dostane nikoliv do hrobu a to byla více lékaři když jsem toto zažil a přečtěte to čtrnáctkrát a řekli dělbu je normální to bude si afere vy že to bude se na dvou židlích nově který je pravý a tak dále a upozorňuje a to matku a jsem se tam usedají půlku napřed z při nejde tak nějak v tomto díla i když řval že to nějaký jiný následek na tak celkem potom pustili z toho dozoru a je se se ale dali to škole k dispozici ačkoliv to je dovoleno tak to nic ale si říct že se vlažně naučili zvláštním způsobem poutanosti nebo zaujatosti že jsem nabyl zemi zásahu schopnost rozlišovací a tu mi nabýváte vírou schopnosti svatý rozumíte o a velí ne nějakou vize a z této z tohoto poznání vyplývá vždycky síla uskutečnění i vás i u a byla tak mocná že převýší a všechny ostatní vlití ve listě a vůli takže stála především protivné vlastní vůli takže to nutkání bylo postupně tak mohutné že sedmnáctém roku mého věku přerostlo do stavu ve kterém jsem opustil veškerou o lásku k tomuto světu v tom smyslu že moje láska bude jednoduchá přírodní vědy takže tuto lásku jsem opustil napřed s těžkým se za rok a čtvrté jsem se s tím vyrovná za rok a tři někdo na dozví to ti se smířil s tím že nebudu při dorozumět protože za lidským nazí a jsem na těžko a které jsem byl nemohl být přírodovědcem tedy to nebylo možné skoky to možné bylo tedy to že nebylo a takže jsem tehdy okamžiku když jsem se přestal litovat byl ocitl se v zajetí tak velké síly uvědomovací že překročila hranice rozumu smyslů dokonale vyprázdnila dokonale právní a ocitlo věčností od života v tomto světě tak že nemohlo zůstat no a to se stane každému kdo se nespoléhá na svou vlastní sílu nebo že by to svou vlastní co dokázal nýbrž doví že potřebuje někoho druhého na teta duchovní spisy nebo přednášky nebo nějaká takzvaná koncentrace do je pořád dělá všechno možné než po praví ne a to je všechno dobrá příprava ale není to setkání s bohem kdežto když se dostaví vlivem vyprázdnění od sama sebe a se od sebe vyprázdnil další požadavek pro vnitřní modlitbu se sebe vyprázdnil tak jak jsem věděl jak jsem se vzdal jak jsem se vzdal jako člověka toužícího po přijdou vědách ne tak od toho jsem se vitální li jsem že nebudu tím se rozumí jsem a že tedy můj život zkrachoval jsem se vzdal tímto způsobem život a při ten život bez řek v protě neměl pro význam jsem sebe ale nelitoval nelovíte vzdal jsem se přírodovědce a v tom okamžiku jsem věděl bez vlastního tísněn jakým způsobem najdu boha jakým způsobem se mu obětovat jakým způsobem může patřit a on zaujal tím způsobem že to nebyla zvuk se moje nýbrž od něho pocházející takže moje zaujatost za přírodní vědy o přírodní vědy dělá obětována a pro nová s pomást zaujatost duchovní tak vám třetí věc radím abyste snažili stoprocentně v tom životě něčím zaujmout abyste nedělali jenom věci povrchně když jsem metám tak budu pořádně když jsem lékaři budu pořádně léčit a budu učit zapomínat na sebe i u toho koště te budu na sebe zapomínat a tak dále a tak dále všechno se dělat pořádně a to je nejlepší příprava vnitřní modlitbě tohleto tak jsem říkal další moment jo přípravy vnitřní modlitbě čili čemu to vede a ono to vede základnímu principů vnitřní modlitby která není věcí činnou nýbrž věcí trpnou jak jsme závislí na páru dvojic tak se závislý také na činností a trpností jenomže tu trpnost považujeme za něco nesprávného především lékaři a víta tak ono to není pravda to teprv stejné právo na život jako činnost jenom že se musí projevovat členy způsobem a ne nějakým chorobným a v modlitbě vnitřní právo se dostat na vrch a čím více dostane navrch tím snáze se dostaví něco co bychom řekli že za párem dvojic za veškerými páry dvojic za dobrem i zlem za aktivitou i trpností a trpnost taky prostředkem se budeme tady oproti tak také nebudeme trpí možné říkám o prostředcích jak se trpnosti dopracovat ale o trpnost samo nesmíte usilovat protože musíte učiva o spojení s bohem pochopitelně a v tom se další háček že to děláte pro sebe pochopitelně a to jsem nevede k tomu cíli tam sou maličkostí jednotky který se k zbavují síly uskutečňovací tak když se prou o těch příprava na trpnou modlitbou teďka řeknu co je to ježíš dává recept na vnitřní modlitbu líbí i nedal tak o tom vůbec nemusím mluvit že bych ho ne a on dává zvláštním způsobem příkaz vnitřní modlitbě říká o dvou modlitba mluví o modlitbě vnitřní a modlitbě je vnější modlitbou vnější je otčenáš kterou se stanoví řád hodnot podle kterého se mám ve své činnosti řídit jak ji to činnost fyzická nebo mentální to jedno a potom je tam druhá modlitba která předala de byste dál ve hnát jako láska projev lásky a to je návod klíční modlitbě a to dokáže že to není uskutečnitelné v běžném světě tíže on říká milovati budeš pána boha svého z celého srdce svého z celé duše své z celé mysli své z veškeré síly své a milovati budeš bližního jako sama sebe tak aby nám dává návod který napojuje na organické a organickou úroveň tomu odpovídající zevního života zevním životě vidu dycky nedokonalý takže pro zevní život je tam řečeno milovati budeš línou jako sebe sama prosím vás každý z nás i vy ona e by ale tedy sebe mléčné nesprávně rozumíte jako o tebe ale on to úmorném nedokonale tím chci říct tak na říká miluji nedokonale bližního jako nedokonale jež se ve tam se z pokoje zdokonalena lstí při lásky k bližnímu ale miluj pána boha svého z celého srdce se do celé duše z celé mysli a to je dokonale celé toho v zevním světě v žádné činnosti nejsem schopen přátelé se ho sem schopen o vnitřní modlitbě čili chápete to jako návod k vnitřní modlitbě marně se křesťanští mystici snažili o milování z celého srdce když se jim zdálo že to pochopili a že tím řídili nutkání o tak velké že bylo neodolatelné a celé srdce jejich bylo taženo k tomu ježíši kristu třebas ne takového padla maximálně nebo v nejlepším případě tak že oni upadlo extáze a z extaze byly vykopte v pravila smyslu na dlažbu to vy takhle nectíte když nejste v extazi a kdybyste byli extázi mluvím ve máš jak ježíše takhle zaujatě oni jednali tak jenom jednou částí své bytosti se dostali k tomu bohu tomu uvědomování si boha a tam ještě stáli překážky jiné oni o bohu lidskou představu taje náhlá ale na ale protože do lidské představy o tepla boží moc hora a že by se stali na poloviční cestě představě lidské ta byla oděna mocí boží že takže oni se stýkali citovou o bohu lidskou představu o anebo em samým ale trošičku přioděnou přikrášlenou boží mocí pochopitelně takže thezi odtamtud jsou duchaplné velice povznáší a mnoho lidí kteří to čtou zase se takhle na snu ne tím čím se na vývoji ale je tam při tom ta překážka že získali pro toho pána boha jinom celé své srdce to znamená bez krycí ocitne citové stavy a cit nemá li domy člověka nemá ho vyvrátit z kořene na li ho zničit nesmí přesáhnout určitou mez ani pocit nemůže přesahují to ona tu stál o toho pomůže takže když pocit bolesti například u se sahal v tom předškolním věku určitou mez tak organismu toho odstoupil jsem se cesta vnímat to zrovna cifer jsem se stal a to bylo přirozená a tutéž ona že on odstoupí od toho co neunese abys to nepřijdete a jsou při takže když ten cit vynesl to srdce vyneslo sobě a toho extatika řízně pověstní ten lze a není to zevní mlsky ona spočtěno sůzo do to vyneslo bez jeho chtění do extáze on říkal se jim o by to neviděli že panny dožíti to není lze tak zase ho to z noho taky dostal a potom velice nešťastným když nemoh u toho pána boha přebývat že to že ta jenom představu o boha to bylo velice povznášející a vykládá o to jako v tom svém pojednání které eště přeloženo jako o něčem co by se do a zabili zklamání že tam toho pána boha nesmí být a domnívá se že to jako jinak nejde v tom světě že člověk je tady jenom na chvilku pána boha potom se musí vrátit do své kůže není to pravda jestli to nedosáhne toho trvalého spojení ne na světě tak po smrti ho taky nedosáhne nemá k tomu transformátor který zapotřebí aby celý vesmír vše vás učedníků transformoval na tom božské a tam jsou recepty větší kristus dokonale popsané no tak neviděl to stojí ze nevadí máme to vidět mi že ježíš kristus se ne spokojoval s tím miluj z celého srdce svého nýbrž on také říkal miluj z celé duše své zůstanu u toho při tom na další tak to je předpis pro nic modlitby teďka mluvím o vnitřní modlitbě co je to milovat plicní modlitbě celé duše své máme různé schopnosti definuje si duši lidskou kterou od nám nesmrtelnou to nejde devět si jako souhrn lidských vlastností či milovat všemi svými vlastnostmi a to je možné jenom tehdy když vaše pozornost vaše zaujetí napřed v vašeho soustředění je tak velká zaujatost že vás že soustředí všechny naše duševní síly a širšího nosti do jednoho centra že do vnitřní modlitbě to se může stát taky stane takže byli i lidé a to bychom mohli nazvat řek to blíž namalovaný nebo něco takového podobného ne karmajogini pardon kameni kteří veškerou schopností kterou měli li k tomu bohu na celý svůj život činorodý zasvětili bohu to je dobrá věc ale oni do ko života dělali dobré skutky a nakonec se dostali k tomu k pravé vnitřní modlitbě protože zase šli jenom správně jenom tou činností jenom těmi veškerými schopnostmi lidské duše s tím ježíš jako nejsou asi že by to stačilo po tam říkal vinici a ne jenom dvě nebo ne dokonce ne jednu že celo on podal celkový popisný i modlitbu a ne padá nesatvičtí ano a jak to vypadá takže jak by ona taková extaze se takového člověka který veškerou svou činností slouží bohu když ve kerou svou činností slouží bohu jako jsem třebas stalo této ošetřovatelce která sloužila umírající na jako vynucené a venkov tak vona se dostal do extaze při se dostal na extaze a tu extazi přenesla stav se přenesla tu patří k ze že ona se také dostala do obrovské moci oba jak říká se třeba velká opravdová oslava božství co tam vedení zažívala tak to třebas to ona se dostala do téhož stavu a v tom stavu přestane jiný svět nebo tak nějak podobně tak nestačilo to protože ta to třeba ve a a zase potom dostal do normálního stavu zase člověkem chybujícím vyhnancem ještě větší než byla před tím na tomto světě že okusila se to pravý život a že toto jenom slabý odvar toho pravého života o takovou člověk v špatně jak mně bylo zle na tomto světě sedmnácti let to je nepřestat že jsem byl vyhnán do vyhnanství omezeného lidského života takže jsem vlivem toho že tohoto omylu jsem začal tak ze sobeckých důvodů touží po tom pánu bohu že se mu cele se snažil patřit ne ale bylo to veškerou silou lidskou totiž duše lidské schopnostmi nedovrší veškerou silou nebo to asi ani eště veškerou myslí tak jsem se dostal na hranice výkladu svatýho jana z kříže který říká že napřed je třeba projít temnou nocí smyslů on dobře že člověk není schopen ani se zbavit mysl věčnosti že na něho když on touží po bohu přijde ten nános myslí že jsou musí mysli vnitřní modlitbě odbavovali že se mu zastavují například jsem nemohl vyslovovat slovo boží který jsem myslel že k tomu bohu na se na jeho nešlo smysly se zastavili jsem nebyl s ani tam do toho nešla žádná myšlenka jsem nebyl schopen pojmout konkrétní lidskou myšlenku třebas pojmenovat pána boha nebo myslet na jakýkoliv záměr mysl rozvažovat o něm uvažovat myslet scenerie zastavili se tedy zase zase smyslová činnost která je základem tohoto že o tom neprocházelo smysly k tomu je zanícen bylo takhle like ale vám řeknu to co svatý jan z kříže popisuje jako temnou noc smyslů vůbec se těžký přechod tak to by nemělo takhle procházet on po tak zažíval ale není to vzorové vzorový je nám jenom život ježíše krista on takhle těžkopádně temnou nocí smyslů neprocházel ne proto že byl vtělený bůh ale že všechno svůj řád jak on ukázal a v tom řádu se v pohybu a jakmile ten řád přestupujeme jakmile to nějak časově nevychází taky je tam někde chyba musíme jít za a musíme ji odstranit tak křesťanští mystikové a to tělem že je je smysly pronásledovali že ano podobě satana na nevím co všecko to byl to byla to byl smyslový větry je pro následoval to nebyl žádný satan pochopitelně ale teď říká ježíš kristus milovati budeš z celé mysli své a než jsem vysvětlil co je to milovat veškerou silou duše ale možná že ho když je tak je to přečtěte a se vrátím a teď tam budu říkat o tom co je to milovati z celé mysli své a to je tohleto jestliže člověk nějaké povědomí ve kterém nějakou paměť i povídá na to nebo ono například je schopen řecky mluvit ne teďka tak to je projev jeho lásky k sobě a ne k bohu kdybych jako miloval myslí v této chvíli tak bych o tom nemohl mluvit přátele to bych byl čela i vnitřně mu a protože v této chvíli nemiluju myslí celou myslí tak mohou o mluví proto pospíchám třebas do plzně teď a nebo mluvím vám o těchto věcech intenzivně z toho důvodu protože vím že nastane okamžik o tom nebudu moc mluvit nebude nebudu schopen o tom mluvit jsem mockrát byl schopen to o tom mít a neříkám to bude ke školních ne lidí nebo skupiny přátel ale to považuju za nesprávné promešká ten okamžik ještě o tom mohu mluvit protože ono i tím že se o tom se po tuší čku lidem přiblíži tak co je to z veškeré mysli své my se totiž dvě stránky vnitřní a vnější vnější je to co během tohoto mého vtělení na sebe konkrétního vzal obsah této vnější obsah mysli této níž sane mysli je všechno co se se naučenou svět a žila češtinu to je obsahem mysli a nebo nějaké schopností které mám všední a bych to kdyby to neprošlo myslí tak i shopnost nemá a to je tedy pořád projev lásky k tomuto světu neboť k tomuto světu vděčím za všechno tomto oboru takhle když to nedefinuje jako lásku na tom nezáleží že to sobě nevyznám tím že tady například mluvím blboviny a to asolutní a podívejte se co je to milovat zlé duše se milovat tou vnitřní duši která nepovídá tou vnitřní myslí která nepovídá která nepotřebuje rozumovat uvažovat aby na něco přišlo která je se neméně mysli něčím co by se do nazvat supramentální na milí a v této mysli ze milovat boha jedině tady se celou pouto myslím že on boha neboť ona je tou myslí která je celá kde to to co si myslíte je jsou vnitřně vnitřní mile jsou vlny na otce na mysli a tato mysl stojí přímo při zdroji ze kterého vychází a ona vychází z nemysli boží z nic přirozenosti boží a jako taková tato vnitřní mysl je tak blízká bohu že když vlivem zaujatosti zase to do to tady na velkou roli zbavím se všech změn missího principů všech myšlenek všeho uvažování a tak dále a zbyde mi ta ten základ jisté mysli tak k prolíná daleko dokonaleji než přes obraz třeba představy vědomí o bohu a pak jsem tím tak zaujat že celou to myslí dále miluju ano tak to je celou myslí a veškerou silou svou bych nejradši nevysvětloval protože byste první poznali že toto nejdokonalejší pro na konci a že by tedy bylo možnost se vrhnout do do toho a opakoval to všechno vynechal tak aby jako něde