Karel Makoň: 86-14A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

daleko to dotáhl ad absurdum to tam že ano tak vlastní vůli to nejde a bez vlastní vůle to taky nejde protože jsem se na těch maličkostech tom školním věku dověděl že to bez vlastní vůle nejde a z vlastní vůli taky ne to metru pojme to vy rozumíte totiž když mně to nevycházelo z vlastní vůle a nešlo to jsem se toho od toho odstoupil že ho toho ve lítosti odstoupil tak se dostavila vůle boží v jeho moci jak se dostavila z jeho mocí ta vůle boží mocí jsem tomu vy udělat tak bylo třeba znovu vstoupí dat tu vůli lidskou se všemi schopností lidským které člověk dispozici aby mu tu vůli boží uskutečnit a se ba předat tu přidat lidskou vůli a tu lidskou schopnost veškerou například učedníci páně museli potom znovu do toho vložit veskrze rysů život ne aby tu vůli boží která snad to jevila mohli pro tento svět uskuteční ano je to bychom litovali to zapření že krista svatýho petra že zapřeš krista na svůj vlastní život musí si myslet že tam ty události jsou znázorněny v nějakém bystrým sledu abychom se mohli v hlavě rovno jenom z toho důvodu kdežto v našem životě se to prolíná řecko chvilinku zrozujeme tak jako svatý petr a chvilinku říkáme ty jsi syn boží a to je všechno prolíná takže my si nervově zrovna jak to aplikovat na vlastní život se tam dělo jedno za druhým zákonitě řádově jak to za sebou patří a to je by těl tomu říci že my jsme vedeni k tomu zapírání ježíše krista o ří le svého narození tím ze to velké pokušení od boha o kterém se modlíme neuveď nás v pokušení tím že nás vybavil člověk bůh s tímto životem pozemským tak nás uvědomte o pokušení abychom tento život rozvinuli a pak si sedli na to roz na rozvinutý život a zabydlil se v něm ne a radili silou jako my tady všichni se snažíte například to jogou a tak dále a vystavuje vám nedivím jste tím posedlí přímo ale to není špatné jenomže je to po stránce duchovní vedle a úplně vedle protože to je prostředek a ne cíl a prostředek nutný ale nikoliv cíl smím ne si na to ani chvilinku za lýtku cnost že je to pokušení od pánboha přicházející že toto je střed našeho života to je prostředek našeho věčného života prostředek a tak s tou chovejte k celé joze ke všem a vší lékařské pomocí údržbáři ne jenom po tu dobu vykonávaná aby se toho udrželo do jaké třeba aby ten člověk měl část uskutečnit ten věčný život prosím vás to je úžasně dobrá věc ne to nepodceňuju ale není to se visí a tak prosím vás ještě jednou ve zkratce by od začátku tohoto života pomalinku vstupujeme pomalinku vstupem do pokušení že toto je se našeho života protože tady začíná fungovat nebo rozbíhá se na automatismus který za nás provádí všechny úkoly které bychom nikdy nebyli schopni provést podle paní srdce a všechno to co jsem nás děje automaticky že dech to nic z toho neprovádí z vlastní vůle to je všechno z vůle boží a to bereme tak samozřejmě že to nepovažujeme za největší milost že máme za sebou vývoj k těmto vymoženostem transformátoru lidského těla ty když musí zase to dočasné všechno transformovat na to věčné ano když se v situaci kdy se máme všechno dispozici abychom tu transformaci časného převedli na transformaci do věčného tvý anaáše páně evangelista se dostal k ježíši kristu jako učedník dovolením svatýho jana z kříže za luštím bartoloměj máme v plzni jako toto že a to z toho důvodu že svatý jan ctitele považoval za správné aby části ho učedníků komunikoval s učením ježíše krista čili on tam přišel ne z vlastní vůle nýbrž z vůle svatýho jana křtitele jako takový dbal na slovo svého učitele a na skříň daleko vod toho ježíše aby se českou dověděl co potřebuju vědět a tak on se nikdy odějí se nevzdaloval byl pořád při něm a toto být pořád blízko duchu ježíše krista to je ten nejlepší způsob vyplnění lidského života nedá se příliš kdybych se byl například konce ráz koncentráku trošičku chtěl zdáli býval chtěl vzdálit tím že jsem podlehl třebas dojmu z toho utrpení těch nesčetných tisíců který jsem tam viděl umírat aby mučen tak bych byl se pro protivil jsem musel pomáhat kde se dalo to jsem musel ale ne není na místě a se být zajetí toho komu jsem pomáhal jsem musel pomocí boží moci proniknout do nitra toho komu jsem pomáhal a odtamtud z nitra u pomáhat a ne pravou zemí záležitostí naprosto ne nejme tomu zemřel v těch mých při přátelských pěti teďka druhý milost le taky zemřel nedavno ale tam to byl první který z nich zemřel a to byl jiří došel lékař a tenhleten člověk ta jsem ho poznal jako trpícího a jsem vstoupil do něj a nitku jsem začal působit to znamená mocí boží se začal působit na jeho převrat zevní a to v tom smyslu že se mu řekl co si myslí o svém provinění a proč je v tom koncentrovat a všechno bylo špatně a takže on poznal že do něho vidím co jsem do něho neviděl to dělal pán bůh pochopitelné skromně to si nic to nepřijde si přivlastnil pro se to se nechlubím brž takhle země jednal bůh v tom případy znít kam navenek ano jsem se napřed musel ocitnout v nitru toho které který měl by vyléčen z toho největší o neduhů že tímto životem kráčí k smrti jako zvíře ne které na ni navíc nemá v na víc máme na je najít abychom mohli vstoupit do života v člově tohoto života víře na to nemáš no tak takhle z vnitřku jsem vodního vstoupí a říkám jsem není to pravda ustoupil o něho bůh a také zvnitřku se mu poradil vnitřní modlitbu je tam a paní jsem mu napřed vnitřní modlitbu ne jak opravit svůj postoj učí esesmanům nebo tak vůbec nebo co jíst nebo co dělat nebo to vedlejší ale všechno tomu bylo toto přidáno když se vědělo tuhleto zásadní jak se vnitřně modlit a on se vnitřně modlí modlil tak účinně že za dva měsíce dělal udělal ten pokrok jako za devět let za devět let svatýho života přátel svatýho božího svatýho by se to myslel že karla makoně bída a to se čaj a ne na trpí tolik špatností vy si myslíte že trpíte nějaké špatnosti co je to proti mým špatnostem jsem si přivlastňoval moc boží co je to si to ačkoliv jsem byl od útlého mládí svědkem že je to jeho moc a ne moje sedmnáct let se to dokonale pochopila neplatilo to proto nám protože ve jsem se příliš rád a prosím vás takhle neřestní neboť to tady máte nevší o řezníka mezi sebou jaký vůbec existuje ale on přesto je schopen být součástí nebo účastníkem milosti takže si pamatujte bhagavadgity kdyby byl největším hříšníkem mezi všemi hříšníky přeplavíš se přes oceán svých hříchů na loďce poznání a na loďce poznání je potom člověk na věky připravován do přítomnosti boží na věky a tím se stává služebníkem božím a při přepraví čili věčný život je proces ustavičného přibližování se k poznání božímu k lásce boží a tak dále při že se nikdy nestane ten omyl jako se stal že jsem miloval že jsem poznával že jsem existoval prosim vás to to zanechte taky dobu bez boha neexistuje to přeci kdybyste ten automatismus po boha daný neměli působí tak ani vteřinu nevíte za ta živá nebo mohl pozemský lékař jenom ten věčný pochopitelně a ten vás odívá bez nároků na věčnost prosim vás mně to bylo zvlášt markantní jsem mu nebyl ani za to vděčen a odívá touto milostí že my máme k dispozici všecko co podceňuje do stupu do kazí božího neděláme to ona to nemá za zlé vonná nezlobí by mu třebas vůbec nevěříme jako jemu případ o se nás za to nezlobí tak začnu na ni vůbec věřit nikdy něte nemá za zlé vy jste budete daleko jsem to je svým způsobem zase vaší nedostatek protože si o sobě může co myslet si o sobě vůbec nemyslet nemůžu člověk nevěřící jsem na tom tak jako ten svatý pavel který zabíjel ty křesťany se radí to zasloužil říká on a jsem poslední z posledních a on se přesto nade mnou smiloval takhle to mých očí dneska vypadá bych ni a to je vaše síla prosím když tebe když tobě dám jednu facku nevim tady jsem žá vysluž chovat ale kdybychom byl zavře my taky možná odplatí protože máš svoji sílu stavu se bránit že ano to je v pořádku ale není to pořád u tom smyslu že je to tvoje síla takže ty uší tak srostlé s tou silou která není tvoje že nemůže být blízkostí le božích ty jsi blízko jenom své vlastní síly a to je dobré přechodně dobré protože můžeš pomocí k bohu je to jeho síla a on se tam dopraví kdyby to byla tvoje tak by vám nedalo pravila a to je to jeho síla je poddaná z jeho síly tak je tam dobra takže by si to bys havel za dveřma taky leč tak i to způsobem jeho silou dostat něm a je mu v jeho silou ne vlastní takže by přítomném jeho síle je těžké když se přítomně zatím jenom své síle je tak tak betonová přivlastněno že nic není tak si vlastně jen jako toto kdyby jako to nebylo tak dokonale přivlastněná by nebyl ochrnutí hosana pěti a na celý tělo to je ochrnuté asi jenom na udělat tak je přivlastní nauku tak je to a to tak dobrý ale kdo je do vůbec usnutí tento mátožně by ho to že ten si to přivlastnil všechno to je vám tady si bere jak každé zlo v sobě své dobro když jsem byl absolutně bezmocen tam tomu esesmanovi tak to bylo to nejlepší to sem v životě to bych ještě dneska k tomu celému zřízení výše svátky dal ten ind volala to metali o to je hezký ve jsem hotový na cítící by něho ale on to vnitřní pravdu nic je to dohodami satanášem mezi pánem bohem jak jsem dvakrát z toho je v přečetl o tom jobově přiblíží vůbec číst a jsem přeci by vám byl tím včera by ho vyhrožoval ne a záliby dostaví a že ji budu potřebovat kadé nevěděl a to je zprostředka říkáte mi když jsme s tou silou tak srostli tak je třeba nějak rozvlní to by bylo počínání z prostředka vám tady budu kázaná ze začátku potože do by to příliš prudké uvolňovat najednou tu sílu která tady v nás působí znamenalo zruší automatismus jedna všechny nouze to jako lékařka abyste koukal jak by se to rozhraní ve vás šedé to uvažovat prostředku nesmíte do musíte pořád patro sebe spát pro sebe pít to sebe myslit to sebe pána boha pro sebe to znamená tento se a nechce být tak ale jít na to látku znamená tuto sílu k tomu všemu co tady v životě dělám beru boha opadnou tuto sílu za kořen a to jsi ty bože co to znamená popadnout za ten kořen tomu kořenu při vrátit se ke kořenu to znamená odevzdat se b a proto vnitřní modlitba je to nejdůležitější při tom co se může dělat která musím ovšem podobu návratu ke kořenu našeho života to znamená k bohu a co to znamená lidově řečeno srozumitelně obětovat když se máte vrátit ke kořenu tak celá ta rostlina musí na sebe zapomenout a musí tam v tom kořenu být že ano a odtamtud musí vyrůst roste a nová proto ježíš kristus mluvil o znovuzrození z vody a z ducha to nemoh ten kolem pochopit seba nohu to dílo zavést nový nový jruzaléme se musí tady narodit věřím v to věčné že ano se musí objevit no tady je ale musí se objevit naše vědomí a to je to pravé vítězství čili z vnitřku na venek dycky ne potloukat se to hezké to moc hezké ale to těžkopádné a neřeknu že to nikam nevede ono to velký prostě pro člověka že se o touha na příklad ze nese být nectnostní že my tady například místo toho že tady vykládáme začneme tady hodovalo paletu a tak to je nedoteče tady se boží rat kdybyste musíme vynechat to á m nějaký živel o po moje chyba to pálení o mesiaše by to byla přerodí tomu nemáte po no ale vám to nemohu radit přesto protože to cesta oklikou ani je se hodí tu scénu z mládí opakovat tímto způsobem trošku pozměněně tak abyste pochopili lžu jakkoli chodíme to vyhrává tak aby se to abyste to vy do abyste tomu rozuměli a ovšem pozadím co je na tom živého pochopitelně a to provádím jako je obraz skutečnosti lež na tom je to ten obraz to živé že vy to budete považovat za tečnit a to považuju za obrat a vám napřed říkám je to že to za skutečnost nepovažuju to považuju za obraz skutečnosti vám to lecos a to ukázat nemohu že byste museli být přitom se být těšíte moci rozumíte a to nemohu způsobit že by to nedovolíte ale jak se to u stal byť mu říkat se obrací budu hájit budete poživačnosti protože se to stalo se to to je skutečnost ve vašich očích v hne obraz skutečnosti je to bych očí neska tedy ne li to byla skutečnost že totiž jakmile jsem se vzdal své vlastní vůle jakmile jsem přišel k tomu co mám dělat co je správné a to třebas někdy i v tom případě že jsem neposlechl ani jedné rady matky nebo toho který radil ani jedné alternativy nýbrž všechny jsem odmítl a najednou se před no za své rozvíjet události tak že jsem z nich pochopil co mám dělat a co je správné a říkal jsem ano tady dal pochopit věci í tamhle třebas kočka tamhle rostlina tamhle svítící slunce dycky to byl bůh a ne slunce a ne kočka a ne bez který mně dal těmto věcem pochopit žádná předurčenost nýbrž jeho vůle která začla působit tím způsobem než jak působí tam u toho člověka který proti výsle vůli boží a teď to došlo a daleko že jakmile to bude začla působit jsem poznal co je správné tak jsem to jasně rozlišil od nesprávného tím od relativně nesprávného bylo to relativně správný a prozrazuju za tím obrazem skutečného že jsem totiž okamžitě zažíval konkrétní moc konkrétní moc uskutečnit právě jenom to správné nic jiného to byla usměrněná moc boží k tomu případu který jsem měl vyřešit ano takže jsem nemohl být vůbec na rozpacích jestli je to správné nebo není správné jsem měl jistotu že to jistotu kým že je to správné ale měl jsem absolutní moc k tomuto vykonat absolutní moc na jedné straně a relativní toto na straně druhé prosím ale absolutní moc která převyšovala veškerou moji lidskou moc přesto ale kupodivu se ode chtělo abych tu věc realizoval si to tou mocí boží ale pomocí nástrojů lidských to je asi jako když z elektrárny přichází proud ale musíme mít spotřebiče k dispozici abychom ten proud mohli využít správně jsem měl v tom lidském těle v lidské vůli lidského rozumu lidských citech ve všech lidských schopnostech spotřebiče této moci boží a jsem opravdu jako s akumulátoru všechnu dočerpal a jakmile jsem dočerpal tak jsem poznal že se nad této moci a jsem taky neměl vůbec žádnou jistotu nýbrž zase relativizace pohyboval neučí jako vy v tomto životě a tam masem a hledal jsem řešení další věcí svými schopnostmi a zase dalšího takového závanu věčnosti ano takže pro není vůbec žádnou otázkou jak jsem poznal že to je moc boží že ta přesahovala veškerou moc kterou jsem na tomto světě poznával rozumíte celý věřící který jsem nikdy nebyl nemůže pochopit nikdo z vás jak by takovou moc poznal protože on tu moc pozná jenom vírou vírou že ona je ta moc boží tady je tomu více jako ve své víře a tomu bych vás krát přiměla abyste tím souhlasili ta boží o která s udržuje v tomto životě všechno ten automatismus ideám všechno okolí a tu je o tom sanskritu je te věřte tomu a jaký poznám že konkrétně působí panem případě víc než obecně že jsem tady například v tom životě a všechny věci od boha potřebné jak to poznám že ta víra tomu dovede že ta víra napoví že toto je správné že podívej se bych to řekl takhle všechny lidi které například léčil ježíš kristus těmi svým zrakem do čeho rozdávat snadno bez námahy byl nevěřící a kdyby to nebyl člověk věří tak ho nevyléčil ani nejmenšího nebo nevyléčil čili z toho neb neduhu nevědomosti a každá choroba je taky duch nevědomosti těm může bůh s vyléčit jenom tehdy když uvěří že v jeho moci je je toho vyléčí jakmile tomu uvěří že v jeho moci to je vyletět nevědomosti například předurčenosti nebo ta tak on je teprve potom schopen pro tu tvoji víru vyléčit ale když nejsi schopen víry když neuvěříš tak on o tebe odejde neuvěříte si budeš nazaret kde neudělá a nikde zázrak a to není předurčení to je to že je mu nevíte si klikaté ho tam viděli jako se sasko synka tak jak mu mohli věřit že to svým boží nebo těší volit než ale my tady pána boha nevidíme jako to se bašného synka vidíme při díle takže bychom mohli snáze uvěřit naše víra nebude tak těžkopádná a nebude tak jako nedosažitelná jako u toho nazaretského člověka takže myslím že my si teprve mnohokrát o tom řekneme my se dostaneme do situací kde nám bude ukázána víra tak jak vypadat aby vedla k tomu zapojení se s boží mocí a víte že ji budete moci poznávat ovšem je tady jedna zálibami le budete chtít tu boží moc poznávat tak si zažít sestup jej mu podá jakmile od boží moci budete něco chtít aby za vás něco vykonala zahradí te si cestu k jihu působení to dítě ani o moci boží ne a proto bylo dítětem potom tak bys do království nebeskýho ani ji nechtěl znát ani jim sliboval od pro sebe a nechtělo zná a proto mu byla tak snadno přístupná a takhle každému je snadno přístupná kdo uvěří přestože se na něm stane zázrak který on si napřed přál ale ten člověk který si napřed přál zázrak aby například začal vidět nejisté krista ten musí být ten musel být ježíšem od této víry napřed odveden ten ježíš to pal to křičícího žebráka slepého na tom rohu co si ode přeješ no předci vyřadíme touto něho přeje ježíš uzdrav zradě zrak nebo nevim že to byla chromost jedno na určité vetřela hodí se prosím a a ten ježíš se ptá co si přeješ to dobře víte krádeže ale on že záměrně že on se jeho víru získat na svou stranu o chce jeho tou pardon zrušit po uzdravení a převést ho na víru v ježíše krista tak aby mohl účinně š kristus ta jeho bojovat jakmile ten slepý řekne věřím že to dokážeš uzdravit tak přestane toužit aby se uzdravil teď se to záležitost toho ježíše tak to z moci boží aby toho věřícího uzdravil ježíš může být travin ale musí to být záležitost boží a ne toho věřícího a ježíš není vztáhne ruku a uzdraví ho prosím vás z tohoto příkladu nesmíte vynechat to hlavního činitele jednou za vnitřní tou a to je ten člověk věřící a to je ten slepý to je ten živý lidský organismus kdyby tady nebyl servítky o letu s tak ta moc bojí se neprojeví kdybych byl nebyl zachován při životě ne tak se ta boží síla nebo skrze projevit ta se projevuje zrozené ta síla boží tak aby byla pochopitelná jenom proto není že by nemohla jinak ale to je ten spotřebič postavení že mezi boha a mezi mezi moji vůli nebo tak nějak se tej víru ale opatrně s tím protože vy si musíte uvědomovat že ten spotřebič kterým je vaše exist existence pozemská se vyprázdní a pokud se vyprázdním od sám sebe je schopen příjmat v tom aparátu radiovém ve kterém je zapojena jiná vlna nemůžete zároveň poslouchat jinou vlnou kterou byste chtěli muset tamtu vynutí být prázdný od že ano a za zapojit nařídí třebas jinou vlnou a tady on napojil ten který by uzdraven jinou vlnou než vlastního zoufalství ano to byla jedna v na vlastní zoufalství a teď tam napojil vnu víry v toho ježíše krista a tak dále čili tak je to byla pořád záležitost toho člověka a i v tom mém outlém mládí to byla záležitost toho človíčka malého a on se musel znovu svým aparátem zapojit a pracovat přenášet tu vlnu ne tu moc boží tak podívejte se právě na rozdíl mezi vámi a mnou že jsem nehledal vám to nemám zažít nedáte se vám to nám za zlé prosím vás to je v pořádku ale jsem přeci jako dítě nemohl na nějakou pravdu o to nebylo síle tam se stalo něco to vysvětluje stech liských důvodů že ti lékaři rozšířili moje vědom jo tím že zbavili to vědomí toho filtru smyslů a rozumu prožili svoje a z toho rozšířeného vědomí jsem prosím vás meze buďte tak dobří o to tam potom je totiž o tom i tu je můžete si byla to je ta za našem prosím vás tadyhle v tomto případy jsem neměl touhu nejmenší ale měl jsem rozšířené vědomí a to rozšířené vědomí nebylo schopnost se prosadit jenom ve víme z případech rozumíte výjimečných případech takže vy mešní případech když jsem nebyl schopen něco vyřešit tak vono nastupoval pokud v nedoufal pokud je se nelitoval pokud se nezneklidňoval kdybych se byl definoval o a tak dále tak se dostavil a to je hlavní důvod proč to vás nejde protože se zklidňujete tím že vám to nejde mi že nějaký převod nebo nebo se tak tobě lidí si to odbaví ten pomocí tupost pomocí nějaký předurčenost to je tak eště horší ale prosím vás jak je to tu po anebo je to a citlivost dobře to u tebe necitlivost za sebou pláčeš oboje to u tebe prostředek to jenom tu posla dobře vím a teď se mi to hodí vydávat za tupce tak mně promiň ale jsem nebyl ani tímto čelem ani tím podlým člověkem ani tím vědoucím že em ani člověkem který měl touhu po bohu po poznání nic to bylo dáno rozšířením vědomí jako je dáno tímto stavem mého vědomí že chápu tento svět a to je vod boha dáno tak od boha bylo dáno že s tím že se mi rozšířilo do vědomí tašky zásahů to byly konkrétní letecké zásahy že jsem vždycky jakmile došel dech výstavy zmalomyslněl tak jsem se obrátil k tomu nic že tomu no a nevěděl jsem že to bůh nevěděl jsem věřil jsem na boha sv co se vám a proč tam ani by naše ten zájem tady byl proto rozšířené vědomí se se prosím vás míry že jsem v nějakou výhodnější pozici jsem měl riskantní pozici než máte vy vy máte normální a za normální míru milosti boží ze které bezostyšně berete celý život jak tady před vámi věží a blok sme si na tam na pána boha což je v nejlepším pořádku do smrti tak by to přestává být pořád že statí to je tento život a nenaleznete ho ale jestliže se rozšířil lidské vědomí tak s tím eště řeknu se matky jsem nezvratných nitky řeknu každý z nás máš všech stupňů možností rozšíření vědomí v sobě jenže za světě ne zavřené to bylo a zavřeme li čakramy ale máte je všichni jako vy ale nemáte rozpačitě jenom proto že byste neunesli tu míru zodpovědnosti která roste ctění určitého čakramu pochází pochází z toho zodpovědnost jo takže jste šetření bohem abyste neměli tak velkou pověst že že je to zase milost od boha a proč jsem byl milosti zbaven žádné předurčení antoníne nespí žádné předurčení nýbrž je to na tebe to teď potom zase bude spása a teďka ne nýbrž je to milosrdná cesta boží ne na vás neukládá ani o chlup víc než kolik právě unese láska boží která vás ponechává v této nevědomostí například nevědomostí o předurčení nebo tak něco to jednou ve ale jestliže člověk ty pečetě rčení ještě že teď pečetě dost pecí ty takovou zodpovědnost že musí z tohoto odtamtud plyne pořád jiný závady ne tobě jiným dávati a to je necítíc otroctví ale to je služebnost která na nebi je bez mezer a soustavná ano a jak říká svatá terezie tady v tom opravdu nedovedu si představit že by existovat nějaká větší blaženost než tato spolupráci na vinici páně s pánem jo soustavná nekončí a protože na věci jsem potom nástroji božími tyto nástroje které považujeme za své citový těla rozum smysly city nepovažuju za své a tím nimi nemá podíl sat nepotřebuju hlavě sito nějak srovnávat co mám říct nebo co udělat nebo jak mám jednat protože ono to jde samo a ovšem by byl toho stavu nebe do sebe tam v tom koncentráku a to a terezie dodneška pořád a pořád bude protože svatý se neprotiví bohu podřízen že předním ustavičný učedníkem tak je to to je rozdíl v tom že teď je to vaše a potom je to boží a proto je to boží tak von s tím může vládnout rozumíte mu to přiznáme to to jeho panství tak teprve potom v tím může návrat do mu to nepřiznáváme míti můžeme mu dávat dispozici naše vědomí ale pozor on nás nechce zbavit o vědomí které je zatím naše protože je toto nejvzácnější co máme oproti nižším tvorům a na podkladě plného uvědomění plného jasného vědomí teprve jsme schopni dál ne nějakým polotransu ne v nějakém oblouzení ty extáze které jsem zažíval v oku třicet dokud třicet devět nebyly nikdy stavem polovědomí nýbrž stavem nadvědomí daleko bystřejší ho vědomí než je toto stále se rozšiřujícího vědomí ano čili prosím vás opatrně když na protože tady to hraničí se spiritismem tam mediu mluví neví co ne tady nemluvím nevím co nýbrž vím co on to ze pán bůh to jsem tomu přidružuji ne nějak tím souhlasím jenom nic víc udělat nemohu ale ten souhlas vědomí to není to a nevědom ano to je to život toho musím zase vložit tvou nitkou sílu zase vědomě bych ji nepřeložil tak nese ku ani slovo zase jako jako člověk jako nějaký karel to dělá ano a je to ale přídavné tyto považuje za hlavní a tady říkám považuje za třebas za skvěle nebo a špatné to je jedno ale za moje za to co tady jsem dotyční zvyká ne ne ne to není moje prosím vás to není moje že to takhle bral a vnuku božích nebo z jeho moci tak byste vlivech blízko se a to z jeho moci beru bez eště bez násilí bez přemýšlení a nebo si na to před že se pořád dojem na jedno kopyto protože to musím odít do rozumových schopností a to musím oklestit o tu moc obrovskou boží která za tím je a musím to předvádět jako rozumovou činnost na to předvádím to tady hradu tady lžu soustavně lžu a to vím vám řeknu tady vykládám tu míru tezi i jsem rodem statistik svatý styk že očí zase nepřesná ale zná míru nepřesnosti svící se a proto fakticky ale nýbrž tomu říkám život lež ale ona je to znalost míry nepřesnosti toho vyjadřování statický myslí a takže když do míry nepře míře nepřesnosti tak taky jak to dosah a tam tak může působit a vím že toto co tady říkám působí velice málo a není to vaše vina nýbrž proto že to bylo převedeno do soustavy lidského myšlení a to v moci moci je tam v moci boží je tam strašně málo takže není vaše vina že to budete muset týden poslouchat a že se vám to svá zase vy kouří nýbrž tedy na toho převodu teď potřebujeme vůle tu část jeho příkladu shromáždil své zástup lidí nahoře a kde byla vysoká tráva tam usedl protože do to vám měké a vyhladověl a někdo ježíš krize k zástupy hladoví jeden z jeho učedníků to řekl to s ním máme dělat a von říká tak musím dát najíst když hladoví ale pane my nemáme sebou jídlo nikdo tady nemá jídlo je tady nenadaný je ten malíř by aby se být čku tak to je málo na ten ne není to málo dejte mi to se omezil ty chleby rozhodl ty ryby ne čili ukázal na svou smrt na smysl své smrti na kříži v rána a pět ran že nebo na opět je taky symbolem lidské přirozenosti a lidská na lidskou přirozenost která je tam ukřižována to všechno znáte z výkladu který jsem někde napsal ale teď bych k tomu chtěl tento přidat pro sedíš kristus se staral o to aby měli co jít nejenom proto aby se stal zázrak a rozsety chleby a ty rybičky ale opravdu také proto aby měli co jíst aby totiž se nesnažil jenom o to získat nějakou duchovní zkušenost nebo vědomí nebo vědomost nýbrž aby také přišli domu s vědomím že se tam lidsky najedli a tak si říci nepodceňujte okolnosti které vedle vás existují kde máte hojnost všeho co potřebujete ke svému zevnímu vyžití neboť to je stejně důležité jako to co jsem tady se pak říká kdy vám učilo říše tak byste to dál poslouchat nemohl ji a za dvanácti vybrousit tak tak je to vidím nýbrž se dostali jíst tady že by se tím trpí li pomocí všech dopravní poutem a disposici a zmizely byste jako para vodou a na hercem a toto je náš život že my nemíníme z tohoto života protože nám do něho poskytováno všechno co potřebuje pro tento život i když to tam v něm vůbec ne strávena boha na tom parazit není stalo nestranně byl je každého vritti oni nevěřícího třeba tedy mně a tak by se nejste nikdo tak velkým hříšníkem abyste si mohli myslet že nejste hodni toho že by vám bůh mohl nebo měl právo odpírat nějaké vědomosti naopak ty vědomosti které vám neupírá nebo neodpírá ty nemají povahu toho co na tomto světě člověk nýbrž mají povahu závazku takže on vám tím vám hříšníkům neubírá úkol ke kterému dorůstáte on mám přiděluje úkol jak na sobě tak později třebas na jiných lidech a svět veliké a čest že vás tímto úkolem odívá je to jeho úkol vás tím odívá je to jeho úkol s tím odívá tak na to let prosím vás není to váš úkol nebo lite nic z toho co dělám za můj úkol nýbrž za úkol boží která jsem svědkem a bože jsem jeho svědkem tak musím z toho vyvodit důsledky kdybych nebyl v jeho svědkem tak z toho důsledky dům nemusím vyvozovat takže hříšní který jestli jedem toho úkolu božího musí z toho vyvodit důsledky tak když když nebo je říčný a kdyby by nevyvodil s tou že ty tak jeho oslice bude za toho baláma mluvit o ten padá přišel do je li s a protože měl něco nepříjemného jericha nemít tak to neřekla je ocitli a něho promluvil tak to nedopusťe aby se to nechtěla nekoná ze nebo tak nějak to ne prosím vás je tomu takhle že to co nám podstatného dává to je něco za co nejsme vůbec si věčný ale co kdyby nás na nedával tak bychom nemohli tady například zředěné například zařízení které nám poskytuje ochranu bez které bychom se těžko obešli a o tak lidu obešli abychom se mohli v klidu obejít tak v tom vidím jeho pomoc tak to zodpovězeno mám tady nou věc že tady někdo o přestat se ku a nech mně prozradil že na tu předurčenost do trošku jinak než antonín že na to jde takhle jsou tady nějaké zákonitosti jak jsem sám říkal a člověk je do zákonitosti svůj vývojovým stádiem tak ponořen že se z nemůže vymanit a to je předurčenost že ho to tak nějak tak vás upozorňuju na jednu věc že tyto zákonitosti nejsou tak pevné abyste z nich nedalo vymanit tyto zákonitosti jsou tak jemně upřede že každý den jednoho druhu zákonitost každý den jenom a druhu zákonitostí na celý na celou dobu spánku se vymaňuje te do jiného druhu zákonitostí a pak se zase vymažte tam toho druhu zákonitostí a přechází se na ten dělem stav čili jestliže my se denně dostáváme z jedné zákonitosti do druhé tak je to velice pružné zařízen na to a spornou a to ta pružnost se zvětšovat do nekonečna zásahem dejme tomu lidské vůle