Karel Makoň: 86-25A (přepis nahrávky)
Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně,
může však obsahovat chyby a nepřesnosti.
Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.
snahu
tak
se
tak
svou
představou
tomu
zabránil
v
tom
františkánském
řád
oni
také
neměli
jasnou
představu
o
té
době
o
tom
nevlastnění
to
neměli
jestliže
totiž
svatý
františek
neměl
by
ho
pomlouvat
si
jak
jsem
vám
říkal
že
se
poctivě
na
právo
naši
rodinu
nemá
se
dal
těch
pět
bodů
který
už
je
dost
dá
ho
dávno
po
smrti
a
ale
maminka
ho
měl
vždycky
velice
ráda
tak
se
jí
takhle
čil
za
to
ale
svatý
františek
sám
porušovat
se
tu
zásad
vlastnění
že
měl
tak
zvanou
pocitu
li
se
pak
je
to
pocitu
tady
ještě
chybí
jedna
je
a
to
se
stálou
se
stáli
pozměňováním
se
řídit
návodem
života
ježíše
krista
já
jsem
zatím
vylíčil
jenom
starý
zákon
a
tam
ty
změny
byly
dramatické
a
začal
jsem
li
se
se
životu
ježíše
krista
a
řekl
jsem
tam
jenom
a
musím
to
spojenou
jak
ten
ježíš
už
jsem
měl
jinak
než
do
ský
národ
který
tápal
a
jak
byl
veden
ochraňováni
a
podobně
tak
jestliže
si
člověk
vyslouží
na
cestě
víry
tu
fázi
starého
zákona
v
v
tom
smyslu,
aby
se
mohl
v
něm
narodit
Ježíš
Kristus,
tak
se
věci
obrátí.
a
on
začne
být
vědomě
chráněn
ten
věřící
si
uvědomí
že
je
chráněn
na
té
své
cestě.
Kdežto
předtím,
jak
jsem
vám
říkal,
rozdíl
byl
v
tom,
že
když
dělal
dobrotu,
tak
byl
chráněn,
když
nedělal
dobrotu,
tak
nebyl
chráněn.
A
teď
je
chráněn
za
všech
okolností,
jo?
Přestože
Ježíš
Kristus
ze
začátku
nedělal
to,
co
dělal
na
konci
to
nikomu
nic
nekázal
nikomu
nebyl
prospěšný
prostě
dal
se
vychovávat
to
není
to
nejvyšší
a
přesto
se
mu
všechno
dařilo
tak
prosím
vás
víte
první
změnu
tam
okamžitý
které
se
za
všechno
co
špatně
se
vykoná
a
to
je
cesta
víry
nechci
říct
nejtěžší
ale
nejnáročnější
na
tu
výdrž
protože
jestliže
člověk
je
okamžitě
trestán
za
to
co
právě
vyvedl
tak
má
sice
důkaz
že
víra
je
pravá
a
že
ví
co
má
dělat
čili
učí
té
schopnosti
rozlišovací
tak
o
dramatickou
českou
cestou
ale
na
druhé
straně
nemá
styk
s
tím
bohem
a
to
trošku
té
víře
vadí
protože
ježíš
kristus
se
ještě
narodil
samosebou
než
se
narodil
žiš
kristus
tak
životě
to
židovského
národa
prosim
vás
židovský
národ
berte
za
sebe
sama
to
je
složitá
složité
složení
našeho
já
to
je
židovský
národ
ano
je
povoláno
k
tomu
stoupati
k
bohu
nebo
se
tedy
vyvolený
národ
prostí
a
tam
přeci
se
občas
objevil
nějaký
ten
vůdce
nějak
dobrý
král
a
tak
dále
takže
tam
nebyly
jenom
těžkosti
tam
byli
taky
veliké
přednosti
na
této
cestě
a
spočíval
v
tom
že
člověk
tam
kde
nemá
soustavné
vedení
je
přeci
jenom
občas
někým
postrčen
samo
sebou
chová
se
k
tomu
vedení
někdy
mateřský
a
někdy
dobře
protože
vedení
má
někdy
povahu
nebo
většino
povahu
něčeho
co
bychom
mohli
nazvat
učí
tě
to
odosobňování
a
to
je
člověk
nepříjemné
takže
ti
proroci
když
příliš
mnoho
chtěli
od
toho
národa
a
tak
ta
roce
proti
postavil
A
tak
totiž
víra
od
nás
příliš
mnoho
chce,
a
ona
od
nás
hodně
chce,
tak
se
proti
tomu
občas
stavíme.
Abyste
měli
konkretizováno:
Ježíš
Kristus
Otčenášem
uvedl,
jak
se
máme,
jak
se
učedníci
mají
modlit.
Co
má,
jak
má
vypadat
prosebná
modlitba
pokud
se
pronáší
slovy.
A
zároveň
uvedl,
aniž
tedy
je
nám
to
příjemno,
jak
ji
máme
převádět
do
skutečnosti
do
činnosti.
Když
se
jí
tedy
modlíte
a
neuvádíte
do
činů,
za
co
se
modlíte,
tak
se
nemodlíte
upřímně.
"Posvěť
se
jméno
tvé",
ale
u-
na-
vůbec
nevíte
co
to
je.
A
jak
to
potom
máte
chtít
uskutečnit.
"Otče
náš"
a
nedělá-
nechováte
se
tak,
jako
kdyby
byl
Bůh
vaším
otcem.
A
tak
je
to
falešné
od
začátku
do
konce.
Čili
vaše
činnost
se
úplně
liší
od
způsobu
vaší
modlitby
už
při
pouhém
vyprávění
Otčenáše.
Proto
já
jsem
nezačal
třebas
u
svých
vnoučat
nebo
u
svých
dětí
s
modlitbou
Otčenáše,
se
mi
zdálo
být
příliš
tvrdé.
Nýbrž
jsem
začal
s
modlitbou:
andělíčku
můj
strážníčku
opatruj
mně
mou
dušičku.
Prostou
modlitbu.
Že
on
si
představí
to
dítě,
že
má
svýho
andělíčka,
který
ho
stráží.
A
zaslibuje
se
tomu
andělíčku,
že
bude
dělat
dobrotu.
A
teprve
později
například
u
toho
Petříka,
když
už
se
dál
naučil
toho
andělíčka,
jsem
ho
v
pěti
letech
učil
Otčenáš
a
na
rozdíl
od
vás,
on
se
toho
Otčenáše
nelekal,
že
to
příliš
náročné.
Protože
všechno
taky
nepochopil.
A
kdyby
to
byl
plně
pochopil,
tak
by
se
byl
možná
lekl.
Kdybych
vám
to
vysvětlil
tak,
jako
třebas
tady
Stáňovi,
tak
se
nejenom
Stáňa,
ale
kdekoliv-
kdokoliv
z
vás
by
se
lekl.
Tak
já
zůstanu
tak
na
poloviční
cestě,
abyste
se
moc
nelekali.
A
řeknu
to
takhle:
modlíte-li
se
prosebnou
modlitbu,
pozdvihněte
mysl
k
Bohu.
Jinde
je
to
řečeno:
odějte
se
oděvem
svátečním.
Nepřistupujete
k
modlitbě
jako
k
jiné
prosté
světské
činnosti.
To
není
světská
činnost.
To
je
obracení
se
nazpět
k
Otci.
To
znamená,
to
naznačujeme,
že
se
chceme
vrátit
z
tohoto
údolí
slzavého
do
toho
Otcovského
domu.
Když
volám
"Otče
náš",
tak
volám
po
něm,
tak
chci
mu
patřit.
Prosím
vás,
modlitba
nezačíná
prosbou,
nýbrž
začíná
uznáním
Otcovství
Božího.
Vidíte,
to
je
prvé
přivolení,
které
při
prosebné
modlitbě
by
vždycky
mělo
předcházet.
My
přivolujeme
k
tomu
svou
vírou,
že
Bůh
je
náš
Otec.
To
musí
být
ale
znát
v
životě.
My
se
musíme
chovat
jako
děti
Boží.
Pokud
to
neděláme,
tak
ani
slova
"Otče
náš",
jsme
se
nemodlili
správně.
Když
to
říkám
Petříkovi
a
řeknu
mu:
tvůj
otec
je
Bůh,
tak
stačí
pár
vět
k
tomu,
aby
to
pochopil
a
říkal:
ano,
můj
otec
je
Bůh.
Ale
u
složitého
člověka,
jako
jste
vy,
to
tak
snadno
nejde.
vám
řekl
ti
argumenty
dětské
tak
by
se
na
ně
nalíti
to
byste
nepovznese
mysl
k
bohu
ale
to
dítě
povznese
mysl
k
bohu
zevními
argumenty
na
a
tak
já
jsem
vysvětlil
v
prvním
jenž
jsi
na
nebesích.
A
tady
mohu
říct
argument
říkám
dítěti
ne
unesete
ne
všechny
argumenty
které
říkám
dítěti
byste
vy
unesli
vůbec
žně
pádné
argumenty
že
to
dítě
je
tu
padlo
ochotno
vzít
a
já
mu
řeknu
to
je
na
nebe
a
kde
je
to
nebe
toto
je
obloha
co
víš
nad
sebou
to
není
nebe
nebe
je
v
tobě
ten
duchovním
srdci
a
proto
ho
nemůžeš
vidět
to
je
tak
snadný
argument
že
to
dít
přímé
když
je
to
umí
víře
a
to
nemůže
mít
vět
než
co
když
by
to
když
to
křesťan
hledal
někde
na
nebi..to
bylo
strašně
těžkopádné.
a
teď
je
to
že
by
se
semeno
tvé
posvěť
se
jméno
tvé
tak
mu
říkám
teď
si
představ
tím
pravým
otcem
bůh
je
v
tobě
je
s
tebou
a
ty
si
ho
máš
vážit
ty
tedy
musíš
poslouchat
toho
svého
otce
jako
poslouchá
cova
s
maminku
nebo
tatínka
nebo
každého
koho
si
váží
on
On
ovšem
mě
tvrdí
že
si
to
on
asi
tvrdí
asi
matce
taky
teď
si
váží
jedno
mě
aby
prominul
to
bude
přímo
byt
že
já
si
pána
boha
nemůžu
vážit
jako
tebe
dědečku
že
to
byl
tady
vidím
a
pána
boha
nevidím
jak
se
mohu
vážit
to
bylo
těžko
byla
deskách
výlet
pro
nás
dospěli
znamená
že
boha
otcem
bereme
jako
stvořitele
a
máme
li
posvěcovat
jeho
jméno
tak
musí
být
ve
být
vůči
způsobem
čini
tedy
že
vůbec
musíme
být
činni
a
když
tedy
on
je
činný
a
my
přidáme
ležíme
a
zahálím
tak
se
mu
protivíme
já
nevím
ale
já
s
pamatuju
myslím
že
mezi
těžkých
vých
je
taky
zaváta
mám
tak
dojem
ano
svítí
ale
to
je
jedno
kde
ale
je
to
tam..-to
je
důležitý
že
to
tam
to
neni
takže
je
to
těžký
hřích
i
pro
katolického
křesťana
mířícího
a
mělo
by
to
být
spojováno
není
to
tam
nikde
v
těch
ale
pospas
tím
posvěť
se
jméno
tvé
pro
této
těžký
hřích
protože
bůh
je
činný
a
já
bych
měl
být
také
čin
jestliže
jsem
tedy
činný
tak
posvěcuju
jeho
činnost
jeho
jméno
uctívám
jeho
méno
já
vlastně
mu
přitakávám
já
s
tím
nakonec
spolupracuju
čím
dál
vědoměji
a
tak
dále
takže
začátku
to
chabé
ale
to
že
já
žiju
na
tomto
světě
to
prvního
počátku
má
být
spolupráce
s
bohem
napřed
v
tom
smyslu
že
já
se
vyučím
té
spolupráci
tohleto
vzrůst
a
mého
já
a
těch
schopností
a
pak
že
to
konečně
provádím
a
pak
že
to
bohu
obětuju
neboť
já
to
pro
něho
jsem
na
jeho
vinici
a
takže
ty
to
víno
de
potom
do
sklepa
toho
vinaře
že
ano
a
ne
do
mých
sklepů
teďka
to
se
mi
daří
velice
snadno
dítěti
vysvětlit
král
jak
víš
těch
pohádek
je
nejmocnější
člověk
který
všemu
vládne
tak
tato
vláda
toho
otce
svého
má
nastoupit
svém
životě
on
ti
tam
má
vládnout
týmž
tím
souhlasit
se
s
ním
máš
radit
o
tom
co
máš
dělat
a
ne
si
dělat
všechno
po
svém
buď
vůle
tvá
jako
v
nebi
tak
i
na
zemi
to
je
víte
co
s
tím
souvisí
ovšem
toho
byste
strašně
lekáte
dospělí
lidé
protože
jeho
víra
jeho
vůle
a
ne
by
je
taková
že
jsou
lidé
s
tím
bohem
trvale
bez
mezer
a
bez
konce
spojeni
a
kdyby
tato
vůle
se
mě
a
takovýmto
spojovacím
účinkem
je
vytkýnám
světě
tedy
jako
na
nebi
takle
na
světě
jako
v
tom
stavu
nebe
tak
ten
tomto
stavu
pozemském
tak
by
měla
od
člověka
požadovat
velice
mnoho
osobně
já
že
já
bych
nesměl
mít
svou
vlastní
vůli
vlastně
jenže
v
tom
je
malinký
háček
on
bůh
udělil
u
své
vůle
a
my
tomu
říkáme
vůle
vlastní
pokud
já
mluvím
pro
co
řeka
víry
ne
člověka
poznání
mně
to
jinak
pokud
ten
člověk
věří
že
to
co
dělá
je
ve
shodit
vůlí
boží
tak
si
může
celou
svou
vůli
ponechat
a
pak
může
věřit
že
se
děje
podle
vůle
boží
přeci
i
u
nich-u
něho.
My
si
myslíme
že
na
své
živobytí
si
vydělávám
vlastním
přičiněním
ale
tady
najednou
říkáme
že
dej
nám
chléb
jako
by
nám
měl
zdarma
bez
našeho
přičinění
chléb
dávat.
Prosim
vás
tohleto
musí..s
musíte
číst
v
kontextu
celou
modlitbou
to
volba
není
rozsekal
na
kousky
a
když
tam
před
tím
bylo
posvěť
se
jméno
tvé
tak
když
člověk
pracuje
je
činný
tak
bůh
mu
dává
ten
chléb
je
zajímavý
že
ta
modlitba
je
domyšlená
do
té
míry
že
všechno
pochází
od
boha
i
ten
chleba
takže
i
když
to
víra
tak
je
to
od
boha
daných
le
odpusť
nám
naše
viny
jakož
i
my
odpouštíme
našim
viníkům
my
nemáme
právo
na
to
aby
nám
byly
viny
odpuštěny
když
sami
netuším
na
to
kristus
užíval
co
radu
příkladu
ne
těch
služebníků
kteří
byli
dlužni
pánovi
a
von
jim
odpustil
a
druh
protože
neměli
čím
zaplatit
a
oni
sami
vyšším
a
ze
svých
zase
vzniku
peníze
tak
za
to
je
zavrhl
neopustili
čisté
odpouštět
nesmíme
ždímat
z
těch
kterým
mám..kterým
máme
co
odpouštět
sami
nebude
sama
tam
sami
by
nebylo
ctěna
to
bylito
byl
vyžadoval
pro
ně
a
tak
vidím
přechodník
teď
jak
se
mi
to
projevilo
dál
Protože
jinak
je
to
takle
jasný
ve
nápoje
obtéká
ta
velice
obtížná
stránka
otčenáše
neboť
on
když
chce
abychom
mu
pomáhali
v
tomto
světě
musí
nám
dát
tělesnost
odpovědi
tomuto
hmotnému
světu
a
ta
tělesnost
má
omezené
vědomí
takže
my
jsme
v
pokušení
že
veškerou
skutečností
to
je
veliké
pokušení
a
my
máme
právo
teď
na
konci
této
modlitby
se
modlit
aby
nám
toto
pokušení
od
na
vyžádali
jenom
spoutáni
tělesností
čili
je
tady
vlastně
prosba
aby
naše
tělesnost
má
starce
nebo
dala
že
bychom
nemohli
být
o
pravý
k
tomu
aby
nás
zbavil
zlého
to
je
ten
konec
protože
my
musíme
zůstat
rámci
zákona
dvojnosti
Musíme
pros..pro
své
ztotožnění
se
svým
tělem
trpět
vedení
zlem
a
dobrem
relativním
a
a
s
tou
vyhnout
dokud
se
dostaneme
z
té
své
toho
pocitu
oddělenosti
čili
tohleto
má
být
ke
do
každého
křesťana
upozorňuju
vás
že
to
řekl
si
učedníkům
či
nedělejte
si
velké
svědomí
že
všechno
nemůžete
dokonale
splnit
naše
se
o
toto
splnit
ale
když
to
není
dokonale
nic
se
nestane
ano
postupem
na
cestě
víry
se
stáváte
dokonalejší
bych
v
tom
plnění
otčenáš
ale
a
to
není
při
plave
rozdílu
s
vaší
činnosti
o
co
se
modlit
své
modlit
se
odpustím
naše
viny
a
když
mi
neodpouštíme
například
to
bylo
platné
To
je
opravdu
nejenom
sedět
na
dvou
židlích
ale
to
je
sebeklam
že
nebo
nevím
co
říkám
odpovědné
povídání
tak
to
bych
asi
skončil
tady
na
tom-u
toho
otčenáše
ne
desátého
sedmý
osmdesátšest
čeřínek
nebo
doplňuji
celou
řadu
věcí
neboť
já
jsem
mluvil
o
rovnováze
mezi
modlitbou
a
činností
a
opravuju
zatím
předběžně
to
co
v
té
modlitbě
by
mohlo
být
na
závadu
já
jsem
o
tom
neřekl
o
těch
závadách
sem
pospíchal
kupředu
tak
je
totiž
prosebná
modlitba
postavena
na
správné
manipulaci
vlastní
vůlí
neboť
prosebná
modlitba
je
projevem
vlastní
vůle
a
teď
je
otázka
jestli
je
ta
prosebná
modlitba
prováděná
za
pomocí
správné
manipulace
s
vlastní
vůli
nebo
nesprávné
to
nesprávné
jsem
považoval
do
to
dostačující
aby
se
tady
vytkl
ale
z
toho
potom
vyplyne
jež
neřeknu
to
ostatní
že
jsem
proti
prosebné
modlitbě
vůbec
takže
já
musím
říct
také
jak
se
správně
man
půli
a
miskou
vůlí
a
z
toho
musí
vyplývat
ta
modlitba
protože
modlitba
jakákoli
druhou
musí
být--ze
života
tam
musí
být
rovnováha
životem
činností
který
život
je
vlastně
činnost
mimo
modlitby
a
modlitba
je
více
méně
nečinnost
v
tom
smyslu
činného
života
protože
ta
má
vést
trpnosti
nakonec
a
pokud
ta
trpnost
není
správně
dosažena
tak
nevede
ke
spojení
s
bohem
tak
já
se
musím
napřed
zastavit
u
správné
manipulace
s
vůlí
a
tu
bych
řekl
že
je
postavena
nebo
měl
by
být
postavena
na
dvou
nebo
třech
myšlenka
ježíše
krista
které
zní
asi
takto
cokoliv
budete
prosit
ve
jménu
mém
dám
vám
jedna
myšlenka
aspoň
že
tu
druhou
a
třetí
možná
na
konci
té
prosebné
modlitby
ježíšovy
vlastní
prosebné
modlitby
bylo
ať
se
prosím
zařízení
jak
to
že
on
se
modlil
prosebně.
bylo
v
zahradě
getsemanské
odejmi
ode
mne
tento
kaly
možná
že
hořkosti
je
li
to
tvá
vůle
ne
má
ale
to
bude
se
stali
a
ještě
jednou
odevzdávám
ti
na
kříži
svého
ducha
nebo
bože
tak
to
je
dokončení
prosebné
modlitby
teprve
a
proč
tedy
vlastně
ježíš
kristus
pěstoval
prosebnou
modlitbu
protože
on
jsem
přišel
na
té
svět
proto
aby
jak
se
říká
lidově
velice
lidově
nás
spasil
a
to
je
velice
lidový
pojetí
tedy
ale
za
ním
zůstali
u
toho
a
protože
jsem
přišel
aby
nás
spasil
tak
dělal
něco
co
běželo
života
co
zřejmě
stálo
proti
italské
činnosti
boží
která
mezitím
pořád
funguje
stvořitelská
činnost
která
pořád
probíhá
spočívá
v
tom
že
z
toho
nestvořeného
něco
rozvíjí
do
stvořeného
či
jde
to
já
bych
řekl
lidově
od
boha
pryč
do
tohoto
světa
ne
je
to
tak.
A
on
přišel
jako
dělat
něco
co
je
protitahem
světa
nazpátek
a
k
tomu
musel
mít
nějaké
dovolen
měl
ho
tím
že
se
sem
vtělil
ale
potom
musel
mít
s
konkrétní
dovolení
takzvané
blízké
bych
tak
řekl
do
usínat
bude
dovolení
vzdále
nebo
obecné
ale
potom
potřebuje
a
pro
každou
konkrétní
činnost
nějaké
zvláštní
dovolení
potom
o
se
modlil
třeba
za
své
učedníky
ještě
těsně
před
svou
smrtí
a
vy
a
svatém
janovi
je
ta
jeho
modlitba
všechna
nebo
ve
mně
v
těla
možná
uvedena
aby
byl
jedno
se
mnou
jako
já
jsem
jedno
s
tebou
a
abyste
už
nebyli
mí
učedníky
ne
by
mi
nebo
mými
přáteli
a
tak
ale
co
řadu
pro
se
uvádí
ale
protože
celý
jeho
život
by
vlastně
takovou
prosbou
aby
měl
zasáhnout
do
tvůrčí
činnosti
boží
tak
že
by
jí
zvrátil
úplně
opačným
směrem
my
to
bereme
směrově
to
není
prostorová
záležitost
ale
zase
tak
vyjádřit
trošku
aby
ale
přeci
jenom
nějak
aby
obrátil
směrem
opačným
bohu
do
otcova
domu
a
proto
jsou
nejdůležitější
ta
podobná
nebo
podobenství
které
užívá
třebas
jako
hřivny
a
marnotratný
syn..kde
vykládá
jak
se
člověk
vrací
těch
hřivnách
tam
vykládá
jak
po
částkách
a
u
toho
marnotratného
synu-syna
jak
to
vypadá
přes
hranice
hranice
lidské
existence
přes
a
to
ne
ten
tam
opakuju
několikrát
přes
hranice
lidské
bytosti
nebo
existence
jak
to
dopadlo
ještě
když
byl
v
ráji
a
jak
potom
odešel
a
tak
dále
jak
se
vrací
a
že
už
to
není
do
ráje
že
to
otci
a
podob
o
to
je
veliký
velice
široký
pohled
než
to
ten
pohled
dejme
tomu
o
těch
hřivnách
té
pohled
býka
na
tento
život
tady
dostává
živu
tady
s
ní
má
hospodařit
a
ne
nějak
před
hranicemi
tohoto
světa
a
za
hranicemi
tohoto
světa
to
tam
vůbec
to
není
a
tak
tam
ani
nevejde
takže
vy
pokaždé
ho
podobenství
musíme
si
žádat
něco
jiného
protože
není
tam
všechno
obsaženo
kdyby
bylo
vědom
podobenství
všechno
tak
i
neřekl
tolik
ono
se
to
musí
poskládat
je
to
čtyřicet
dva
skládané
které
dohromady
dávají
jednotu
čtyřicet
dva
kamenů
holých
ale
já
vám
řeknu
neznám
člověka
tím
méně
sebe
tedy
který
by
to
to
dokázal
a
nikdy
by
to
nedokázal
kdyby
to
byl
za
mě
pánbu
nebo
se
skleslost
a
v
jednotu
tam
toho
jednadvacátýho
že
se
a
du
třicet
devět
a
teď
se
vrhu
na
to
jak
správně
užívati
vlastní
vůle
požívá
učím
prosím
vás
správné
prosebné
modlitbě
vůbec
voni
nebudu
mluvit
vrůstání
užívání
vůle
ale
budu
mít
na
mysli
tu
prosebnou
modlitbu
naučit
vás
prosebné
modlitbě
která
neodporuje
vůli
boží
protože
řekl
jsem
už
že
vůli
boží
odporuje
ten
druh
prosebné
modlitby
kde
pánu
bohu
radím
ale
my
máme
právo
prosebné
modlitby
a
to
že
u
říkali
no
no
to
je
sice
moc
rychle
ale
byl
asi
bude
to
posledka
dostanu
rychle
tak
to
má
se
nevylíhli
prosebné
modlitbě
totiž
se
smí
prosty
nebo
oprávněně
prosíme
nebo
bez
dávat
pro
svůj
vzestup
prosíme
tehdy
když
prosíme
o
to
co
si
bůh
přeje
já
tohleto
používám
při
výchově
třebas
vnoučat
z
opačného
hlediska
mám
jedno
mnou
čátku
menuje
se
travička
petruška
pardon
a
se
začne
tak
je
to
dobré
že
si
vzpomněl
na
ní
ta
není
taková
ale
to
naopak
a
na
vašem
se
tady
třeba
jí
přesouvat
trošičku
do
postavení
petrušky
o
které
nebude
řeč
a
to
je
dítě
které
je
pověstné
v
rodině
že
má
tvrdou
hlavu
a
že
je
nevychovatelný
n
předali
oni
když
byli
někde
za
se
celá
rodina
abych
se
jí
chopil
měl
jsem
to
se
třídy
na
starosti
a
opravdu
se
měl
první
den
dojem
že
na
ni
vůbec
nebudu
mít
žádný
vliv
si
dá
mluvím
pořád
o
prosebné
modlitbě
přátel
vypadáme
nějakou
historii
a
ale
ono
se
ukázalo
že
nesmí
být
poraženecká
du
předčasně
a
petruška
opravdu
nebyla
ochotna
poslechnout
nic
než
to
co
si
sama
přál
tak
jsem
napřed
vystihl
co
si
sama
přeje
a
nařizoval
tem
jí
co
si
sama
přeje
rozumíte
a
když
napřed
vona
v
tom
hledala
závadu
jestli
to
něco
co
ona
i
nepřeje
a
když
vy
stáže
je
to
to
co
si
přeje
tak
přitakával
a
já
jsem
do
toho
pomalinku
přidával
co
si
nepřeje
a
co
by
si
měla
sat
a
petruška
nakonec
dělala
všechno
co
jsem
o
nich
chtěl
co
by
si
nikdy
nepsál
a
se
tak
postát
ne
už
se
takhle
dopadlo
to
nevychovatelný
se
stalo
absolutně
vychovatelné
jenom
že
ke
mně
přilnou
takovým
způsobem
stane
byl
toho
svědkem
že
poměl
zla
líbala
měla
nevím
co
se
to
prostě
měla
se
mnou
a
po
a
byl
ve
všem
byla
hodna
mně
poslepu
že
já
jsem
zase
musel
opustit
protože
jsem
mělo
ty
víně
a
starosti
takže
tak
je
to
s
lidským
tvorem
on
je
puštěn
do
tohoto
světa
postaven
na
tak
zvané
vlastní
nohy
vy
si
může
do
třech
le
minout
vlastní
vůli
už
to
řek
letí
vyvine
takže
ve
třech
letech
je
nejíš
víc
mládětem
lidským
protože
je
tvrdohlavá
on
našlo
svoje
já
a
vyskočí
jak
se
ti
ostatní
mu
budou
klanět
a
to
si
všechno
může
dovolit
tím
já
provést
někdy
se
stane
že
o
ten
svět
tak
prudce
s
kříže
že
si
že
je
to
ti
takle
a
že
neužíváš
správně
tu
vůli
v
takovém
rozsahu
jak
by
mělo
ale
větší
o
to
dopadne
tak
že
to
dítě
používá
tu
vůli
špatně
v
tom
smyslu
že
na
ní
a
de
větší
důraz
než
jak
by
se
na
ní
měl
klást
to
byl
případ
pe
tuší
a
to
je
případ
každého
člověka
po
že
my
většinou
používáme
vůli
tam
kde
bychom
nevůle
neměla
být
místo
nebo
způsobem
jakým
by
se
obojí
je
pravda
jakým
by
se
neměla
užívat
a
orto
je
pro
se
ho
paži
a
to
je
úplně
zdrojem
veškeré
neřesti
jak
jsem
vám
tady
že
požívá
v
tom
že
špatně
u
želvy
vlastní
vůle
je
to
neřesti
špatné
užití
nebo
chybné
užití
vlastní
vůle
protože
já
za
za
jak
se
začnu
modlit
a
řeknu
pane
bodě
a
i
potrava
tamhleto
udělej
tamhleto
nebo
tamto
to
by
se
nestane
tak
tam
ten
ze
byl
ať
tam
ten
je
zdráv
a
tak
podobně
první
to
jsem
udělal
když
jsem
vstoupil
na
duchovní
cestu
protože
už
jsem
věděl
že
pánbůh
existuje
pochopitelně
tak
jsem
se
měl
taky
právo
prosit
přeci
že
si
zakázal
zakázal
cokoliv
prosit
o
čem
nejsem
přesvědčen
že
by
to
byla
vůle
boží
a
já
jsem
byl
přesvědčen
jenom
o
jedno
že
je
správné
toto
světě
patřit
bohu
a
k
němu
jít
o
ničem
jiném
se
nebyl
přesvědčen
takže
jsem
se
nemohl
při
nejlepší
vůli
modlit
aby
třebas
někdo
zůstal
naživu
nebo
byl
zdráv
nebo
já
byl
zdráv
nebo
co
takového
to
mně
nešlo
o
že
já
jsem
nevěděl
jak
jsem
se
o
poznání
o
ni
je
jiné
než
o
tomhletom
jediném
máš
odejít
tímto
životem
k
bohu
to
jsem
řemeslem
života
se
sem
věděl
najednou
o
nejvyšším
cíle
sil
a
nevěděl
jsem
o
těch
postranních
praméncích
ve
kterých
se
slévá
ta
řeka
této
jediné
konečné
a
nejvyšší
vůle
o
těch
se
nevěděl
vůbec
nic
ale
přece
jenom
na
té
duchovní
cestě
měněné
sázet
a
to
byla
láska
ne
to
co
to
mockrát
říkal
takže
jsem
přestože
jsem
měl
tento
cíl
a
se
jsem
si
že
ten
šílení
dosavad
proto
že
mě
tam
něco
chybí
si
žil
jsem
na
to
že
tam
chybí
láska
prosím
vás
on
já
vám
říkám
pořád
že
je
to
cesta
poznání
ale
to
byla
cesta
poznání
tohoto
druhu
že
v
ní
do
poznání
nebylo
nikdy
obsaženo
co
ten
člověk
neměl
vědět
pro
tu
danou
situaci
čili
před
tím
za
tím
nýbrž
jenom
pro
přítomný
okamžik
takže
já
jsem
upadal
od
prvního
dne
do
extázi
a
jsem
věděl
že
to
extáze
přátele
eto
dověděl
teprve
až
to
jak
vaše
přestal
že
to
byla
extaze
to
nevadí
že
se
to
nevěděl
takže
já
jsem
nemohl
toužit
po
letité
jsem
to
neměl
vůbec
definováno
které
se
potom
to
přešlo
nějaký
indických
smysl
tak
jsem
poznával
to
sopky
takového
stupně
a
tam
toho
stupně
tak
se
jsem
měl
přistoupí
půst
byla
extatická
škola
a
já
jsem
už
tehdy
byl
proti
extázím
a
ovšem
v
nich
jako
jako
doma
a
byl
jsem
že
je
tady
ta
ze
no
ale
to
nic
to
i
na
cestě
poznání
dělali
takové
ne
veliké
chybě
nerovnice
stě
víry
tam
se
dělí
eště
věční
ale
já
vás
si
ji
uchránit
těchto
chyb
tak
poslyšte
abyste
uchránili
těch
těmto
chyba
abyste
předěmtem
vlastně
o
ní
věky
třeba
té
citem
za
vámi
to
seslati
jako
satanáš
tak
je
nutné
jim
předcházet
prosím
vás
zrovna
prosebnou
modlitbou
myrtových
om
měli
poměrně
snadno
rozeznávat
otcovým
prosit
a
otce
tak
jestli
třebas
já
mám
v
úmyslu
mám
vůli
poctivou
přímno
k
tomu
bohu
se
odebrat
do
jeho
domu
se
vrátit
opravdu
vešli
mám
jako
věcí
člověk
měl
bych
to
mít
tuto
vůli
tak
ta
se
absolutně
schod
vůlí
boží
o
tom
není
pochyby
tak
tady
například
prosit
pane
bože
ve
símě
k
sobě
do
svého
domu
by
byla
modlitba
správně
prováděná
že
si
vás
nebere
tak
z
toho
nevolte
jste
špatně
modlit
nýbrž
že
jste
to
nemyslel
upřímně
že
do
toho
domu
nechte
protože
za
tím
máte
mnoho
peněz
ze
který
se
vám
tady
báječně
na
tom
světě
žije
bez
pána
boha
já
nevím
jestli
potřebujete
pána
boha
když
třeba
se
zařizuje
ten
ve
svém
bytě
a
nebo
když
jde
terra
když
děláte
automaticky
něco
co
je
vám
od
boha
vlito
jako
nejvyšší
milost
že
by
si
tu
žijete
z
mohutností
duševních
a
které
vůbec
nemůžete
které
jsou
vám
vrozeny
dány
systémem
toho
lidského
těla
automatismus
který
funguje
dechu
trávení
ve
všem
možném
se
letí
a
na
to
nemáte
při
míry
žádný
na
tím
nepřímý
způsob
že
se
krmíte
se
spíte
že
tak
dále
ale
bez
funguje
tak
jako
tak
jenomže
kdybyste
to
ne
přikrmovali
že
ano
tak
by
to
do
dýchalo
to
je
jiná
věc
ale
je
to
to
mě
tu
tedy
vás
ukolébává
ve
vědomí
že
to
nic
není
to
žádná
milost
od
boha
není
to
je
moje
tak
zásadně
toto
vaše
není
prosím
vás
věřící
člověk
musí
přijít
na
to
a
činí
to
víte
že
tento
život
není
jeho
nýbrž
to
je
život
od
boha
propůjčen
a
teď
se
můžeme
všimnout
ti
může
všimnout
to
podobenství
o
hřivnách
protože
je
to
hospodaření
s
hřivnami
podstatě
celý
tento
život
nic
jiného
a
číslo
té
ty
hřivny
já
jsem
svůj
jenom
jako
služebník
kterému
ty
hřivny
byly
dány
jako
nástroj
který
má
s
těmi
hřivnami
hospodařit
a
v
tomto
oboru
tak
já
myslím
je
přijmout
sobě
a
to
si
posiloval
e
samy
od
kráse
to
říkal
mělo
by
to
listí
nerostu
se
tímto
směrem
když
je
to
většině
obecně
známo
a
těm
kteří
kterým
to
není
znám
ať
se
poradí
s
těmi
kterým
to
známo
je
idál
dobře
dál
teď
si
všímat
já
vám
to
páně
budu
občas
vyhrožovat
jakým
způsobem
sem
veden
aniž
něco
slyším
třebas
říká
do
sebe
nim
no
se
ale
to
není
pravda
to
je
následek
už
toho
vedení
že
když
neposlechnu
to
vedení
okamžitě
zastřít
nos
abych
nemohl
v
prosebnou
nemohl
v
lkát
a
si
musíte
se
vět
nos
a
potom
není
umět
že
ano
a
to
už
je
následek
že
já
jsem
před
tím
neposlechl
já
a
mě
neposlouchám
já
si
neduhu
rozumíte
a
se
staral
o
tom
ti
musím
taky
dokonce
ne
ono
to
nemá
být
protože
já
bych
to
sebe
dokončoval
za
půl
a
bude
aby
raven
nějaký
čas
ale
je
zajímavo
že
pán
bůh
věd
nad
časem
a
prostorem
není
v
času
a
prosté
a
takhle
vládne
časem
bezvadně
vládne
časem
viním
časem
i
vaším
všechno
máte
spočtěno
nutí
otčím
způsobem
není
živá
život
váš
o
jeho
život
i
v
tej
když
pozici
a
své
je
to
jeho
život
ti
jestliže
prosíte
porušuje
život
den
tak
musíte
mít
proto
velice
pádný
proč
by
ho
měl
prodloužit
nebo
dej
mi
zdraví
nebo
zruš
mojí
bolest
zruš
moji
nemoc
musíte
mít
pádu
o
takým
pány
důvodem
je
lidsky
něco
vyššího
než
to
o
co
prosíte
ne
abyste
se
aby
se
prostředí
o
to
proto
že
se
toho
větle
zbavit
měli
koště
to
velice
nepohne
nýbrž
proto
že
vám
to
brání
v
tom
přístupu
k
tomu
bohu
tedy
opačným
způsobem
se
poproste
ne
modlitbě
například
mě
neklid
brání
v
tom
abych
udržoval
to
spojení
s
bohem
na
takové
úrovni
ho
tam
nějak
nějaký
vniká
je
ale
na
takové
úrovni
že
by
z
toho
mohl
jiným
dávati
na
maně
to
uměl
takové
nízké
úrovni
že
přitom
usnu
mohu
spát
ale
co
všechno
dělal
nemohou
přitom
alia
jiným
to
předávati
ano
to
by
mě
mu
žá
taky
užilo
že
bych
se
mu
za
animae
ani
nevypadne
ce
ode
ale
když
se
teďka
ve
mně
chce
abych
to
jiným
předával
tak
musí
to
být
vyšší
míra
soužití
s
bohem
a
mám
na
ni
právo
pokud
se
chovám
poslušně
vůči
této
víře
či
každém
míře
poznávání
boha
se
sníte
chovat
jinou
mírou
nebo
novou
vyšší
mírou
nebo
nižší
mírou
poslušnosti
na
cestě
víry
se
vyžaduje
obecně
řečeno
poslušnost
poměrně
malá
protože
to
poznání
tam
vázne
a
nevědomost
hříchu
nečiní
čili
věřící
se
nedopouští
chyby
tím
že
dělá
hrozné
skopičiny
které
neodpovídají
boží
vůli
například
on
provádí
pro
sednu
modlitbu
způsobem
že
by
se
zatím
zastavil
tak
by
se
zasedl
jak
ladí
pánu
bohu
zlatého
hlupáka
ho
potřeb
považuje
i
tomu
dovoleno
a
občas
samo
sebou
dostane
napomenutí
abych
to
takhle
nedělalo
ale
mezi
tím
se
po
modlíš
kde
podle
účinků
pozná
že
ho
pán
bůh
vyslyšel
i
v
té
hlouposti
když
pánu
bohu
radil
ale
pamatujte
si
když
ten
radili
něco
pánu
bohu
pod
dojmem
že
on
je
hloupý
totiž
se
na
neuvědomovali
ale
jako
by
on
tomu
nerozuměl
nebo
jako
byste
tomu
rozuměli
vy
lépe
než
on
a
zastavil
se
kladný
výsledek
vlité
vyslyšení
nebyli
jste
vylíčení
od
boha
nýbrž
silou
své
vůle
aby
aby
se
liší
od
mystika
tím
že
má
do
posledního
momentu
pracuj
ne
svou
vlastní
vůli
vybíravý
o
vlastní
vůli
až
za
hranice
normální
lidské
vůle
a
při
a
fa
se
vy
největší
má
třebas
devatenáctého
dvacátý
možná
že
ne
vrátilo
spletí
nám
měl
za
zlé
mystiků
nebo
člověk
du
člověku
který
jde
k
bohu
že
nesprávně
vládne
ve
vlastní
vůli
mám
od
boha
dána
měl
pravdu
ale
říkáme
se
a
on
říkal
tak
o
maří
žádný
černým
a
o
poctiví
matrik
kdy
jsem
si
říkáte
toho
nejcennějšího
co
máte
jak
to
je
vání
dopadnou
budete
ho
těžkosti
do
těžkosti
a
to
komíhá
taky
magie
zkosit
se
prosím
tě
teď
tady
bude
velké
nebezpečí
se
hrne
to
byl
říkal
si
čase
častého
roku
na
celý
svět
on
už
věděl
o
této
válce
která
buď
a
byla
už
za
za
námi
a
stává
a
ti
do
toho
budeš
také
na
každém
jestliže
je
to
budeš
dělat
mystickým
způsobem
zavazování
vůle
a
nebude
to
dělat
magickým
způsobem
zasívá
mluvím
o
prosebné
modlitbě
pořád
a
neuchází
o
toho
jenom
na
to
musí
taky
čiho
a
byla
to
abyste
pochopili
jaký
v
tom
rozdíl
právního
mezi
správným
a
nesprávným
používáním
vlastní
vůle
magické
používání
vlastní
vůli
a
považuju
taky
na
zvrací
je
to
velice
učiní
valí
vlastní
vůle
on
ten
dotyčný
říkal
podívej
se
mezi
nás
magik
bílé
má
ty
patří
takový
člověk
jako
třebas
u
vás
vrcholný
politikové
za
první
podniky
ty
jsou
vědomě
na
naší
straně
a
kdybych
tam
nebylo
tak
by
pohroma
která
se
valí
na
svět
byla
ještě
horší
přidej
se
my
bychom
tě
potřebovali
to
mě
neříkal
pokud
je
to
mně
říkal
nějaký
nacisté
roku
tak
jinýma
který
mě
po
nás
vadit
způsobem
od
večera
do
rána
já
jsem
mu
odporoval
říkal
jsem
ne
já
v
tom
vzdání
se
vlastní
vůle
vidí
nejlepší
způsob
jednání
jestliže
vím
že
ta
vůle
mě
byla
svěřena
to
bych
ji
užil
správným
směrem
jenom
poznání
boha
a
návratu
do
otcova
domu
a
ne
k
tomu
abych
tady
způsobil
přednostně
v
první
řadě
to
nesmí
být
pro
dobro
lidstva
již
já
chápu
že
ty
chce
dobro
li
v
první
řadě
to
nemůže
takhle
vybít
v
první
řadě
musí
ta
vůle
sloužit
k
tomu
návratu
a
jestliže
se
člověk
nevrací
tak
ten
hrudi
nepůsobí
správně
prospěch
lidstva
protože
ten
návrat
v
něm
způsob