Karel Makoň: 86-25B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

i tak neví co s tou vůlí dělat čili on to dělá podle vlastního mínění podle své nevědomosti a pak když nejlepší vůli tak to dopadá špatně o špatní vlastní užívá o opakoval tehdy třicátý šestý rokem totéž co říkal kdy si nějaký okna citáty ho asi že budu tvrdil litovat že se nedá na jejich stranu protože mám k tomu dispozice a budu strašně trpět za to že jsem ne je neposlechl ale pamatuj si mně řekl ten dokud třicet jedna a ten roku třicet šest nebo se se tam znamená deníky se mi ztratili protože játra a mně to nekompromitoval když jsem byl jako počkej a kdyby byla prolitá a tak ten onen říkal budeš tak těžké situaci že si na v omnes a osvobodím z nejtěžších tu ce pamatuji si prosím zapomeň že stojím za tebou a netěší procese schopni vyvést omezena nás my vyvedeme a takže když jsem byl v takové situaci prekérní jako byl koncentrační tábor mohl jsem hned způsobit že jsem se do toho vůbec nemusel dostat do toho koncentráku a byl se pokušení použít této pomoci bratrské po bych se dostal na do úrovně dům a byl bych magicky působil zrovna jako pecen bereš a ten tam byl u nich a víte jak to dopadalo on nakonec no a tak dále to vím nechci se dostat do politiky ale kdyby to psal že to detailně vysvětlil jak na to bílý mánové nějak to jak to víry vešli a jak s krachy notak jsem stál nebo užil pouhý jsem byl v takovém rozpoložení když je ten esesman chtěl zabít kdybych se byl odvolal na toho vylévá za tak von za byl toho esesmana ne nebyl by zabít nebo byl zabit třebas nadzásoby dělal tu moc ale odstranit a jsem se místo vzdal své vůle hned to bylo tedy úplně co na opačné mít také pomáhal ten bílým k tomu abych si zvolil mezi a druhým člověk dvojností pochopí to co by jednotou nepochopil světlo je možné jenom vedle stínu a vniká vedle stínu a tak to byl pro stín že mně radil uniknutí bylo odevzdej se tak jsem se odevzdal a to bylo to znamenalo to přineslo tedy opravdu veliké osvobození které nemůže žádný zažít z toho vyplývá taky bych byl rád kdybyste tam jak správně prosebné modlitbě používat vůli jsem si že jsem řekl dost o tom jak se v životě používat vůle správně nejvyšším slova smyslu za své to z konce a teďka c jak prosebné modlitbě mámli potřebu něco pro sebe v tomto světě získat a není to to spojení s bohem na příklad mám li potřebu se naučit na nevymanil sky mám li potřebu být zdráv mám pra mami tu potřebu a je přednější ta potřeba pro nebo snad se mi zdá být důležitější než cokoliv jiného mám právo se o tom modlit to není napomínání na povídání pánu bohu nýbrž to musí být v souhlasu s jeho vůlí tím způsobem že upřímně to spojuju s myšlenkou ne ale tvá vůle se staň když opravdu mám tuto u se o tom modlit mít to pro sebe například to zdraví prosím vás na to mám právo si to zadat od pána boha ale nesmí to odporovat vůli boží že my kolikrát nevíme proč která závada tělesná třebas nebo duševní tady existuje a k čemu je dobra je například deska detailně vy pročetla dobrá ne ale než jsem to věděl to trvalo to nepřednesl hned a vím že je to větší dobru než kdybych to ko neměl pro ne pro někoho jinýho po nikoho ne pro někoho pro nikoho dalšího to není vhodné abych nikoho chtěl mít nechtěl mít mrzákem prosím vás protože než by stoho vytěžil to co tak by třebas nestačil a to je lidský život a to bylo špatné no takže proste o takové věci ale pozor ve jménu mém okolí budete prosit ve jménu mém dám vám co je to veme nu se odvolám no modlitbu otčenáš posvěť jméno tvé a teď dávejte pozor abych se brzo z toho nevím jestli o to nebude úplně jasné zase předčasně vymkl posvěť se jméno tvé sem vysvětlil jako že ho mám povinnost posvěcovat abych měl právo se za to modlit ještě jednou mám povinnost ho sám posvěcovat abych měl právo se za to modlit aby bylo posvěceno co to znamená jestliže všechno neudělám proto aby jméno boží bylo posvěcena při se tedy snažím aby to zkusili víc pána boha než dosud tak to dělám něco pro posvěcení jména božího ale když se jsem činný bez ohledu na sebe prosím podškrtávám příkrá bez ohledu na sebe činný bez ohledu na sebe když jsem činný bez ode na sebe tak napodobuj tvůrčí činnost boží tento přeci nedělá vzpomene na sebe víte že vás tvořil že vás udržuje při vědomí a když on že mu nejsme na tom vůbec věřit tomu ani do víme a ne nemá nám to za zlé čili on to dělá absolutně bez ohledu na sebe rozumíte takhle být činný je posvěcování méno božího a když takhle člověk posvěcuje méno boží tak pak odliv se modlí ve jménu božím jemu splněno učedníci páně když dělali bez tu na sebe dobré skutky bez ohledu na sebe bude skutky měli toto právo a byli vyslyšeni a proto se jim každý zázrak o takové jednali dařilo umíte nic je to velice důležitá myšlenka do se i ta za před se o bude ctít b přít zapřete ale nedělejte to jsem možná vzpomenu sám a a teď du kousek dál jestliže ten se naučíte všechno si odsloužit tímto způsobem jednání o co se modlíte tak pak se může to modlit o to musíte mít tímto způsobem od slouženo a budete ve všem svěšeny takže dejme tomu když nedo řekne bych víří ale prosebná modlitba u boha jistě platí než ta moje proč pro musí se z prosí se o poprosit že se za tak lépe takhle v tom a v tom a moře u prosím ty nevíš jak se modlím prosebnou modlitbou musím upozornit že chtít vode abych se za tebe modlil je pro tebe velice nebezpečné a on řekne jak to protože když se třebas budeš modlit o to aby tvoje hada manželka se přestala hádat nebo aby člověk který ti hází klacky pod nohy přestal tím války po nově házet tak když se budu modlit do tebe pouto prosebnou modlitbou by se to stalo tak nebudu říkat odstraní prosím před přítelem svým tímto ix ypsilon všechny klacky který tam hodil jeho nepřítel nebo neslyší nedá písmem manželky nebo to ne takhle se nebudu modlit nýbrž tebe i manželku nebo tvýho nepřítele odevzdám bohu pozor to je nebezpečné pro tebe teďka najednou zjistí že se to stebou otočí ale takovým způsobem nečekaným že se ocitl na jiné pozici je i na pravda i ta moje modlitba bude vyslyšena to prosebná modlitba jeho odevzdává byla to proseb na modlitba proto vy jste nepoznali za jako prosebnou modlitbu práci na poli a práci v domě to jste nepozoruje a ten spojovací modlitba vite ho pro pojem s bohem mírou ve kterém není propojen a onu to na něj tedy a ono se to s ním všechno o točí protože na úrovni propojení nemůže udělat to se předtím on vám ten chlap mizerný se třebas míří se svou manželkou o naše nadávat na nějak je zvyklá protože i to vyhovuje a oni řekne a že nedává s správně sváří si to protože věčný míru poznání to propojení přináší liší u poznání a své prosím nenávisti když uvidíš že to není správný a jasně tato velice vážím ta manželka samo sebou tomto případě vůbec nezavřela půso museli přímo to a dolní fanatici horní aby nechodila totožnou hubou puštění protože toto od manžela nikdy neslyšela jenomže vono je to chutná to nadávání de a že ona ho o tom se stala radit o přišel s druhou dým přáním o prospekt bylo výtečný ale po prospána boha novou aby na mně začlo trošku nadává protože mně to chybí nevím jsem řízen jsem říkal opravdu si přeješ abych znovu poprosit pána boha aby začlo znovu nedá vady přeci chtěl vode aby dávala on říká na tu je to nehezké ale teďka potřebuju a tak dále to nebudu dál ozval pocit vás te všechno vymyšlené pochopitelně aby si to hodilo do mého krámu a za tak bych to moh vyklá o tom bocích a ale je to všechno vnitřní pravda přátele není to pouhá z navozený ději na nějakou skutečnost která tady existuje při tom když bych za někoho modlil nepřejte si to prosívá i svět tak za točí ne ve otočil do do těch obrátek třebas který vidíte ale takže nebudete moci koni k to a nebudete v kontaktu tak takovém jakým jste byli soustředit s tím svým jsou jimi druhý a velký užitou trénovaný prosím se jsou druhy a tak budete mít úplně nový stav je všemu a nebudete v něm umět zacházet se sebou bude to pro vás nové jako kdybych se znovu narodil li by se třeba těšit z narodili částečnost do takové míry jak bylo zapotřebí aby opravil tu chybu nebo tu závadu to byste ztratila ta nebo na závada prosím vás tohoto byste měli odjedu věc pro sebe že není vinou pána boha že to nebo ono se ve vašem životě děje dobrého nebo zlého nýbrž vždycky vinou vaší vy jste jenom zasazeny do dualismu po jeho vinou ale to co se tam děje ten obsah samotný jak si to tam namíchá to je vaše záležitost a tohleto prosim vás dýchejte opatrně a jinak se v tom utopit třebas ale se dívám na ty vaše šmouhy který ráno tady rozdává e tak bych opravdu tam strčil jenom nos a zůstal byl utopení se je to patrně dobrý vím ale to tak nezhlédne že při vizuální přímočarosti bych musel se zavázat očí ale taky protože o bytí tu byl plnost na to měl zvyku a to by nedělalo dobře co bych tedy měl zaváta aby vůbec tomu v časnou a to vaší ne ne proč vám tohleto říkám to je obraz a se a přeháním aby to obilí tedy ale pak se li správně ale vám to říkám proto abyste dělí jak by to mícháme v tom životě všechno dohromady bez la stavu voda zdola a není to není v tom žádný řád a pokud nějaký řád to nenastoupí proto se modlí a žáby nastoupil tak ono to přímočaře nevede k tomu bohu to vede strašnými oklikami a tím ten ty ubožejší tak tím většího klidy děláme my se o to na mysli a přistoupíme prosebné modlitbě tak že jestliže teď víte že se můžete modlit za co chcete tak taky zároveň prosím víte že musíte jako protiváhu postavit proti této prosbě či co bych nebyl ochoten z vlastní síly a ze všech svých schopností provést pro tu věc za kterou se modlím za to nemám právo se modlit a v tom nebudu taky vyslyšen jestliže jsem ochoten všecko co mohu v věci za to se modlím se ochoten udělat tak mu za to na to cítí je že budu taky vyslyšen udělám třebas strašně málo protože si přeju velice takovou moc obsaženou záležitost ale musím projevit nejlepší vůli a udělat všecko proto za co se modlím zjistíte když takhle budete nýbdrž srovnávat modlitbou to je ta rovnováha o které pořád mluvím když takhle budete dbát na to dovím a modlitbou tak najednou líčí to že ten toute vaše a ty vaše nohy a ty a že tomu natáhnout že se zvětší je se budou ustavičně zvětšovat když budete výtka protiváhu na druhou stranu prosebné modlitby na váze prosím vás toto platí i o prosbu za mrtvé když například dejme tomu můj přítel jeden se chtěl prosí za své otce by po smrti to měl dobré sžívat s zbytečné ty musí za něco dělat co by on tady dělal kdyby tady byl na světě a co ty by dělal nerad ale co je užitečné tak moci od doby se staré matce uhlí například například kam a ten otec o za půl roku takové činnosti vyznamenal nádhery způsobem zjevením tak jasným plné váze že se mu objevil v je v svatozář a on nebyl svatý že mu děkoval za to žil za něho něco udělal že ho to osvobodilo do značné míry osvobodilo a že teďka aby toho nechal že jako to stačí že by tímto způsobem dál nemohl mu pomáhat to je taky zajímavé na tom a tom to zjevení že i ta činnost kterou věnuju jako protiváhu modlitbě své meze protože ne pořád mám prosí s a ne pořád mám dělat protiváhu proti modlitbě prosebné ano takhle něco jiného život není jenom prosebná modlitba musí život jaký tvůrčí činnost nová tvůrčí činnost kde se spouští bych tak řekl tam na nohy a pokud taky to tu vlastní vůli a tak je tady nová kategorie proseb která se týká toho aby se ostatního nějaké zlo nýbrž aby se přivodilo něco z budoucí dober které jsou u boha přítomností jsou přítomném okamžiku něho všechny obsaženy on ji více pro třebas na dobré a co není třebas člověk trpí a přitom lidí citovat na vysokoš kol samo sebou labilnost jiný a neradila ke své pro dosti nějakou inteligenci protože to bolí tak i přemýšlení každý studium a tak si říkám o nebo že že nebyl to svobody že by příteli všechno bych mohl zachovat ne a že by mohl útěky udržet prosím bože dostání je na vysokou složka studia a udrží na tam spoj dobrým prospěchem prosím máte právo se za to modlit na ani říkám desatero zíval že i vysokoškolsky studovat a jsem tam mockrát propadá se potřebuju dál to padat ale chci jenom říkal že to je příklad o kterém budete podívat že tomu ji případ ale případ obecný je to snadnost druhá zobecnit jestliže vás chci tu do tak by to počkal jsem li jsem tvrdí marnivý víte když mi pocit tak buď se podobám jo sebevíce mu který vůbec neměl na kněžství a si to přál který je se hloupí dětinského a pak je mi tato dětí stáhnou pos odpuštěno ale josef tupeny nebyl líný ten byl ochoten udělat všechno pro to aby se tím vzepře a a tak se po veliký těžkostech před rozvíjení nádobí někde v nějakém klášteře a přes špatného šetření konáním co všecko co mu všechno síly je navíc nebyl se nehodil než na mytí nádobí nebo na hřebelcováním koně a ani v tom se neosvědčí protože dostavila se sem se a on nádoby určil on tam roztržka tolik nádoby že ho musel odtamtud ukovat dotoho koně k tomu zase utekl ze stáje když měl tu zástavu ale on to byl přece jenom velký svatý a on si přál a tím tu zástavu postavil na opačnou stranu být spojen s bohem jemu patřit a protože si myslel že k patří bohu tak chtěl být knězem ne proto aby se vytáhl že byl v něm o íbyl tedy vysoké posledního tiše nebo něco malinko před ním neřešte do toho tento patnáct set osmdesát ale proto že chtěl tomu bohu patřit ale protože byl tak hloupý že to duše lo ale nebyl jiný jenom se se o poctí doby domine že na to nemá na to než tak mu bylo dovoleno protože si myslel že je to ničím nenahraditelný prostředek aby se k pokud stal než to knižní tak mu to představa nemohla být za tak ani pán bůh nebyl tak ten silný a ta se svitu li aby ho mohl zbavit této závady tak můj klidně ponechal udělal z něho že víte na této smích vyprávění nebo s níže jakým zázračným způsobem se to stalo tak osobou se stal knězem neuměl latinsky slouží při svatou nic neuměl tak si to šel za noty odplakat do celý tomu dovolili když šel za pokání on říkal že se a pokání onoho plakala sebou že není knězem fakticky že nemá nic vlastnosti na drzým tam někdo přijde do celý a přinese tuniku a říká mu ty pláčeš nad tím že nemáš tuniku přímé jak si jak jsem si bliká vyjadřoval ne že si hloupí a neumí si ani neumíš a tím že nemáš tuniku a on on ten dotyčný který mu to přinášel to mít tuniku což je zevní oděv je totéž jako mít jakoukoliv schopnost duševní taky zevní oděv vedle toho vnitřního o to radil na stejnou úroveň takže o mu dal tuniku a na ského měl milý do ze upadnu svých zahladily a největší moudrost která vůbec pociťoval tedy do středověku největší či doby k němu chodili nejenom vytáhli ale celé o západního světa na radu a říkali krátká rozumovat josefem kupertinským o dává výchovné svazky kníže a to byl ten rupa či který napřed slina měl zástavu nevím co všecko tak mluvil jsem o prosebné modlitbě že totiž jestliže v prosebné modlitbě je na prvním místě nebo je to všechno motivováno otcova prosím to dobro o které prosím tím že si patřit bohu tak není nebezpečí že když budu vyslyšen v tom dobrém že se v tom ztratím zapomenu zastavím a zůstanu u toho trčet a budu se z toho těšit a zapomenu na ten hlavní cíl spojení s bohem to nebezpečí není pokud si dovoluji tu modlitbu pronášet upřímně a to řeknu slovně nemyslí třeba takle slovně říkat ale to musím vyjádřit abyste pochopili co tím myslím pane bože nepřeju si nic víc a prosím na to máte pravost prosit abych si nikdy víc nepřál než to to tobě patřit dokonale tobě patřit jestliže teď budu prosti oráč dobro čas ne pro sebe prosím dále aby toto dobro nebylo tak velké že by zastřel tuto cestu k tobě ne to zůstane pořád prvním cílem protože vím že bych se mohl zhlédnout v tom dobru jsem takhle mnoho mluví a vidí to je to nemusíte být pochopitelně ale musíte se takhle postit při prosbě prositi o něco co není odvrácení zla jako jsme říkal nemoc a tak dále nýbrž to je přivrácení nějakého dobra a příklad budu vysoko školákem jak jsem teďka skal tak to je nebezpečnější než prosit obrácení nějakého zla a v tom se mohu klidně shlédnout se mohu zvoleno tom zdraví například kdy jsme se všichni zhlédli v tom pravá nějaké malinké výjimky že totiž protože jsme zdraví tak vůbec o to na boha nespojitostí my jsme skromní my sme pokorný ve nesprávným způsobem pokorní takhle pokora nemá vypadat ta ta být drazí nějakou ramakrišna když se mně nezjevíš tak bude po říkal ramakrišna ke své matce milovaném ce káli a nebylo po něm protože matka káli ho měla radši než jak on si myslel že to myslí taky takhle myslíme obrácení takže když toto jako postavíme na začátek i konec prosebné modlitby za dobra jasná tak můžeme se modlitby že a časná dobra bezpečně a budeme vyslyšeni bude tam také ště zachováno to posvěť se jméno tvé a tak dále to znamená budu li ochoten činem nastavit protiváhu své modlitbě tak například sem líný jsem tvrdý syna vysokou školu začnu se zkusit překonám sam sebe že se učit a jestliže ten nepřekoná a budu se nadále modlit abych se dostal z se kousku zase na ni nedostanu a o to vypadá jako nějaký kádru důvodů vane navrhne řeknu kávovou a bytosti protože jsem se nebyl ochoten dát na protiváhu svoji činnost svým a ona tu o kterou prosím o takže ještě bych měl dodat že když na protiváhu kladete nějakou činnost pro na protiváhu prosebné od jakou činnost tak vy to měla být činnost přibližně aspoň odpovídající tomu o co se prosí o co prosíte nemá to by činnost odlehlá na prve a druhé měla by to být činost která je užitečná a za předtím na být to by činnost které by se normálně o modli odhodit vám nepříjemná čili vy tady zabít přímou ch jednou ranou takovou správnou modlitbu že se odnaučuje te rozžato mezi příjemným a nepříjemným mezi milováním do dobrého člověka a špatného člověka máte všechny stejně rádi a tak dále bych tady neskončil u prosebné modlitby musíme vlastní vůli zastavit říká zlatý klíč aby se projevila síla vůle boží musíme vlastní vůli zastavím liším o to abych dělal sílu od boha abych překonal sám sebe mou za to prostí ale upozorňuju vás že si nemůžete být dnes než takhle prosíte vědoma důsledků této prosby okolností které se vyhnou aby vám pán bůh v moci pomohl protože vy se neumíte zatím vzdávat mluvím za všechny proto ne neby tady všichni vy se neumíte vzdával vlastní vůle a proto byste rádi kdyby vůle boží nastoupila a aniž byste jako nějaké úhony to li na své na svém těle nebo na své duši ale ujišťuji vás že jsem se modlil trošičku alternativně ale fakticky stejným způsobem protože vadilo na cestě k bohu že nemám dostat lásky k němu se tedy modlil devět let za větší a od němu neškolil jinému a jsem netušil byla tých okolností trapných a tíží se dostanu terý hranici li se život a smrtí protože se za to tomtoto možná jsem to popohnal je to možné ale bylo to hranici o to životem a smrtí tedy nedostane vlivem hlavně vlivem této modlitby zase o jiných vyvo a i zde mluvil do koncentráku aby pán bůh mohl poučit o tom za jaké za jakých okolností jeho vůle bude posazen teprve když odpadne moje vůle za okolností ke kterým bych nikdy nepřistoupil no tak to je to nebezpečí této modlitby radši takových to velice dosažených proseb zanechte lépe se odevzdávat tomu bohu no tak to nic pozor na ty následky ty člověka možná zruší tím se potřeboval by na tom jak že ty jsou tři nebo čtyři přání které by k tomu vedli tomu kdyby se splnili tomu spojení s bohem jak to více že je to tři nebo čtyři přání kratší no tak nejistější do sblížení ho tak jak to poznáte to člověk nepozná které z toho přání by bylo nejdůležitější prosilo vát aby se splnilo podpořila sou prostředku modlitbou z toho důvodu že sebe nezná takže nemůže odhadnout s je nejdůležitější životě víte ježíš kristus se o tom vyjádřil tímto způsobem kámen který byl úhelný zavrhli myslel přitom na sebe kterého ukřižují protože ho nepovažovali za základ všeho pokroku a tak my možná něco co vůbec nepovažujeme za základ svého duchovního poznání tím základem je čili bych radil zdánlivě způsobem který neodpovídá na tu otázku ale vono facky odpovídá takto nehledat konkrétně který je to prostředek nýbrž všímat i sebe sama a zjistit si co mně toho času nejvíc vadí a na na tom spojení a toho satanáše to je součást mého u těch satanáš sobě víc jaká říkám že vidí máte tolik co ji mám dost ale u vás je to daleko jednodušší jeho satanášem a ten například který a znám povídavost ne to je výborná vlastnost protože bez byste se ve svém řemesle neuplatnil ale když tak dále to nebudu dál rozvádět ale zbavit se toho satanáše by bylo chybné teď protože to se naše dlouho ještě budete potřebovat než ho využijete do těch třiceti let ježíšových rozumíte kdy ono slouží k rozvinutí lidské bytosti tak ho musíte mít a nebude to ještě vůbec satanáš to nazývám satanáš protože budete mít tendenci při své povídavosti to přetáhnout rozumíte ale ne po těch třetí letech ale mezi tím že mezitím nastat pouty kde ta povídat nemá samui a proto vás svatý dominik učí růžence abyste zaměstnala povídavost abyste ji dostal na vedlejší kolej ze které by výklad potom hlavní mysli a která tam nemá jinak místo a protože ta povídavost to za střed jedna vrstva oblastí která to je vlastně těkavost způsobem nějak ve která mi nedovolí se zastavit a on stojící v totiž opravdu za tím jednáte tak je o ten nepřítel buddhův že oni toho budu s ostře ruce a utíkal za ním a měl dojem že ten udává utíká tak příčí buď ho za stav nemohu dohonit těch tři zabít pořád jha za tebe na obou oštěpem a on mi to nejde a on říkal bude míti to šlo o to že ti utíká a spojí takže to je ta pravda kterou se učíte například ženci a podzim do jenom nevíte kdy jiný ty umíte ono vám nebude pořád přitakává nový a nový a další prostředek k tomu aby se na to přišla je třeba zastavit svou mysl a by zastavení se myslíte nespojíte s bohem a musí být absolutně zastaven tak to je asi největší překážka na vaší zatím a když byla od paní na tak by vešla vedla patrně se mi přímo k tomu spojení s bohem jako téměř u každého z nás k se díváte na tak nemohli byste říct že jsem řekněme protože nevidíte jemu zblízka že jsem ne povídavý než jak italští třebas brázdě povídat tak patrně mám nějaké povídavé fondy že ano ale oni mně nevadí protože se mezi tím zlační avizovat nese na tak krátkou dobu že to neuráží ani mou povídavost ani to nikdo nepozoruje ani to neuráží tu pevnost stálost nehybnost nic z toho co jest ono to zase výrazně je jakmile se téměř na bezčasový okamžik dostaví jak takhle mluvím a například se dostavují u toho že se a teďka tam mám nějakou paz tak není to neschopnost ve výřečnosti ale jsem mezitím že stačil zastavit u pána a do domu to je tak u tak vypěstované že to je strašně rychle mezi řečí takže řekami nemluvím a nepozoroval se že jsem si šel pro další dávku darů od boha abych moh řečí vůbec pokračovat abych moh jiným předávati to musím znovu zažít abych to mohl jiným předat a jak to pořád znovu nezažívám tak to vázán se s toho taková jemná neutrální klasická která není chutná měli co nestanu člověka přemáhala tak že by nebyl vůbec svůj že by nedal na to co se s ním stane jako ty to tam říkal v tom dovětku ale když to říkal v době ku po celé škále nevědomostí které ve stojím li tebou a bohem ty máš modlící které máš pochovávat eště nepochoval si a míše pochovat tak to když vás poslouchám takle jaksi v klaníte to strašně rád dělám pozor trvání my při poslouchá vám to je tady říkáte to kruté to je otřesné jedno jako druhé protože po mnohá te pána boha říkáte ještě mám tamtu starost tamtu starost tamtu starost ale a nevidím že by tam vůbec zasahoval nějak ten trendu patřím pak patřím a pojetí do koně pana o že bych potterové obstaral je to v nejlepším pořádku to starostlivá proti žádné starosti nic nemám se naopak liším od těch asketiky všechny starosti hodili za lahu a šli na poušť tím že jsem všechno prováděl v tom světě prováděl jsem to co ten svět se ho člověk jsem nenechal ani ta studia na konec ani to manželství které on by jedno i druhé ten zasvěcenec nechal jsem to nenechal protože jsem věděl že s pomocí boží je nutné ukazovat příklad že se ta týkat není utec ze světa nýbrž u této k sobě třebas která si přeje abych patřil bohu a ředí přes bravo pel počátku dobré a nořte úrovni je to největší překážkou bylo to překážku když ti učedníci páně vtělila vybití ještě za křížem to nezapře musí projít křížem jsem řekl prý i bohu bez ohledu na starosti a tak neposlušně vlastnotí starosti ale patři bohu the více v tak je to je zbytečnost ani jsem to říkal se sky neříkal ale když o tak jsem byl dob zase byl nic prová promiň do toho nemohu nepatřit starostem nepatřit k bohu ale patři bohu je nutné co to je nepatřit starostem provádět to bez starosti a jeho co by nejstarostlivější člověk prováděl to je nepatři starostem ne od toho utect na když se manželka dívala potom co jsem jim řekl při svatbě před svatbou si neberu ty nechá si boží a taky země strach z se bude starat o to s jestli bude mít děti tak ten na krk podobně a později mně říkala je výš se mi jako nejstarostlivější otec a smál před tou svatbou když se staráš ne nestaral sem se tak to pochopila tak to nemohla pochopit jak to že to dělám starostlivý jako by a přitom jsem do všech detailů to provádím jako nestarostlivý člověk na akašu na věci na které bych se ta oslíček nevzpomněl protože je příliš přitom jako když váha je asi tak neví to co tady kyby že jo jsem byl tím ky bytem při tom to jsem dělal nebyl svědkem toho co dělám že jsem nebyl starosti v veliká přednost nestálosti li se člověk a když se přiměje k tomu aby aby dělal abych konal a tak to končilo tím že když jsem si nedal říct že ona konečně uzná že asi mluvím pravdu vyžívala a nestarám to nebylo pro pochopitelné pže do činnost a nebylo ta potřeby a do toho do splatí tam konec pozná že asi to pochází z means i ne aby jak to dopadlo lekla si přeje mnou a dostal na zadek poprvně a naposled ale pořádně jak říká můj stačí vnouček pochlubili blažení če duší dostal a přitlačení to měl hrobu a že taky čili poznat v někom že je to z jeho svatosti je nesprávné poznání jsem ji k tomu se samo sebou vysvětlit nemusejí na něho tři rány přes zadek na svém musel říct svatost je u boha a ne ve mně řdě se na nich podílí tím že je živ v tomto světě a ne jenom tím co dělám navíc co není tam začíná klesat svatou začíná tím že si nesmrtelná vnitřně a tak dále ne který by svolil tady antonín chci se vrátit do tvého domu přímým jo by měl praskl pane bože tvůj dům je ve mně to ta modlitba správně provedena prosebná modlitba správně polen musí být spojovací modlitbou protože kdybych se nespojil při tom při prosbě mocí boží tak kdo domě může pomoci tak mocně a jsem s musím tedy propojit aby pronikla do toho pocitu meděle nosti esiže my sme dualismu kde jsme vychováváni relativním dobrem relativním zlem tak máme určité právo do určité míry právo taky tím dobrem relativní zla vychovat své okolí ale musím při tom opatrný kdy máme zvednout metlu na své dítě a pokud je to vůbec naše dítě škoda rány která chybí která jde vedle ale taky je škola která kterou jsme u uštědřili když vůbec ne to vy ste to bylo bez obešlo tedy to nedělám doufám tím způsobem bohatým abych vás tady jenom mlátil všimněte si že vás dycky jednu pohlavím a třikrát acá protože vahám jenom tak dlouho celá moje řeč je padání tak dlouho dokud my nespíte se protože věřte mi to že žijeme v dualismu to jsme báni tak to nás uspává v tom že je to v pořádku ona tady nadává o je to v pořádku last sloužim a podobně není to v pořádku proto musím občas vás tak pohladit a to dělám tím způsobem že říkám neomalený ti který vám zapře se jsem toho názoru obé že čím horší v ti udělám tím je to lepší a si vybírám shora bych ti pudy nehorším aby to s vámi zatřásl není důvodem toho že nejsme vyslyšeni o své modlitbě to že i když si myslím že upřímně něco přejeme upřímně nejme k bohu tak že si tu upřímnost přivlastňujeme je to tím také tím protože my si přivlastníme všecko všecko co přichází od boha samovolně používáme a tím jsme si to přivlastnili ale tato míra přivlastnění jenom průběžně dobojován myslí smíme přivlastnit dech chudý du pití spaní podobně to nám není nějak vytýkáno naopak je to v pořádku ale my si asi patrně nikdy nemůžeme nepomyslíme že bychom dýchali z vlastní iniciativy že je to naše přednost že jsme se naučili dýchat že umíme dýchat že kdybychom na to nevyslovné bychom nedýchal to ne protože nemyslíme a jednáme samovolně tak dýcháme čili tento