Karel Makoň: 86-26B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

jsou odvážní technici Oni si všlimli, o se vyslovuje dle a se vyslovuje na rtech či je tu zvnitřku navenek to odpovídá indickému způsobu myšlení že bůh je vnitřní záležitost a že to máme tři ve do vědomí li tato slabý tady měla působit jako nám nevědomé pro nás vědomé, nám nejasné. božství přivést do uvědomění zevním rozumem zevním vědomí jestli tomu tak je tedy ono především aby ti říct předpokladem správného vyslovování tohoto on je správná představa protože indové si myslí že je to atmanu který nám otevírá naše nitro a ten je ve visíte k tomu aby nám otevřel i zvnitřku navenek po to je vnitřní svou představu že je z nitra úplně z toho středu tedy vysloužit tady vedle to znamená to je fáze která trans mu tu je to ooo´ které vzniká uvnitř z-v duchovním středu bych duchovního středu o říkat přes hrdlo tu neměl by ve zastavit u nýbrž měl bych v tom vidět lnul to do mého vědomí že je v rozumu tak do rozumu čili takhle pojatý bůh není bůh bohem křesťanským ten si na nebesích mimo člověka to samo sebou ten nesprávné na nebesa tou stavem a nikoliv místem takže toto pojetí indické správnější ale upozorňuju vás na to že se to vyslovovat tak jak vám říkám z nitra přes hrdlo nemusím vůbec to vyslovovat a hlasitě nýbrž jenom v tom myslet tetu zase nevíra ty nýbrž byste si to že to je při a ono to potom s opravu hloubky přichází a jde to a zaplaví to moje vědomí. Tak se to vyslovovat v klidu v pozici kde bych co nejméně tělo a to je asi přechod o tom náš když na to je s touto představou tak tato představu mu nebrání v tom abych to z nitra vína aby to přivede do vědomí ovšem když se řekne z nitra tak ten člověk si vystavuje nějaký bod uprostřed duchovní srdce a to je představa přibližná není to pak to je o je bezčasový bezprostorová když ho jako pociťujeme nebo semeno zařadit do prostředky jsou nic se nestane ale je to pomůcka jenom přibližná když jsem poprvně vyslovil jméno o jak jsem se o tom dověděl tak samozřejmě jsem byl lapen indy dokonale tak sem ho vyslovil z nitra před dno nahoru a pociťuje jsem strašnou bolest uprostřed nitra a tak se mu víckrát takovýmto způsobem nevyslovovala protože ono to on mně otevřelo a na hadu o to při plním vyslovení to se mi se bezprávné a protože jsem tu na tu neměl otevřenu zdola a vůbec není ne otevřenou tak je to bolelo to nevadí to podruhý by mně to nebo a teďka to vyslovila i to nedělá a indové samo sebou tomu přičítají veliký význam ale jak vám říkám je nám to cizí pokud to neděláme se tvou že bůh jedná když to děláme s představou že bůh je mimo nás tak to cvičení nemá význam co to pluto je o skrze brané o a on je rozebrána o protože vlastně jsem ten si považovat za francouzky přepis toho o Protože francouzi kdyby napsali om to není totéž jako vy a píšou a on se s tou zase o ale my o rajské jak oni to vylepšily slovem jinak oni znají u každé lásky zavřenou polohlasné otevřeno a je otevřena kdežto o je zavřené tak proto voni to přepisu a aby to otevřeně slova takže možná že to tak jakmile se tady říká antonín to je to již někde vyčetl ale na to do duše a vím co je to aby se to ú a co je to jako takové samotná písmena ale to nevadí je to něco co je se vyskytuje nejenom v indii se slituje dokonce tibetu v hebrejštině ude ten je se zajít do i aztekové takže něco na tom je-já si myslim že jsme říkali toho dost a--obecně o mantrických cvičeních teď cvičení to znamená opakování nějakých slabik nebo celý svět Nějakým způsobem o kterém si promluvíme je specificky indická nebo staro ruská forma modlitby---těchto dvou místech se to vyskytuje a její přednost spočívá v tom že se zaměstnává jazyková představa bych to je představa se tedy tu představu odbouráváním která bez tak překáží člověku že zaměstná nějakým způsobem a žít za stát tak jak je to vhodné podle duchovní zákonů tak mohu touto zaměstnanosti této představy dokonce dostat za protože každou představu kterou něčím odbourá způsobu v sobě prázdnotu za tou představou tak tím se mohu za dostat do toho nekonečna oni dobře věděli takže dejme tomu když jsem říkal nějaké mantra tady napověděl přítel a že jsem prý říkal ty a o o to zůstanou protože je to užitečné pro vás je to zjednodušení to je a a že to je čínského původu nesmírný čínský představiteli je taky a on mi to máš to menším se čas nemám a a tento tato slabika jao slabý a stará vystihuje základní princip barev čili on a poutá vedle toho je cesta vy zvukové tak ještě představu barevnou poutá musel vidět které bavit představuje ale měli byste vědět že to je základ druhy a že je to tedy rozklad světla. A to světlo se tim a o skládá dohromady věren proud vzniká tento bílé a to vést do extáze tak je víra červené zelené takže Tyto dv-tři barvy jsou základní mohou složit dohromady bílé světlo takže indové tvrdí nemohou indové radí něco jiného než ho ale číňani kteří toto vynalezly nebo na toto přišli na sílu tohoto mantramu i nemá si k tomu abychom toto nejen boží oni se považoval za mne na boží vyslovovali po kerning ky podle kerninga ovšem který na to šel jak jste se dověděli z toho krátkou znamení hmat a slovo nebo a tak tohleto nepotřebujeme vědět taky protože ke opravdu prováděl a tím způsobil nějaký pohyb on to byl zkrátka ze nás a tam tyhlety znaky hady velkou roli nic pomáhali tím že ty znaky--fyzicky prováděli při tom-při těch duchovních cvičeních pomáhali si k tomu se za tím za tou mudrou indové taky za to mudrou vidí něco co tou mudrou jím není například tohleto tam tady ukazuju je mudra zahánějí strach takže když člověk tuto mudrou užívá připoutá kteru cesta jak oni věří a pak vše stravu co je výborná věc ani to potřebujou mu drá tato a vidíte na prostředek a nic mu ty a ty společnosti žení tak dělají vůně indové znamená když toto tento střed se nachází tam kde tuší nebo se s vídají indové že je anahata tyto tak se otevřít duchovní ces samozřejmě tím že toto musí být přesně na prostředku toto tam kam ze dne palce ale je nahoře na prostředku je to padecer jednu strany a ostatní dokázaly to prosím vás řeknu na sku nudně že lidová nezkoušel že na sobě protože tam to trošičku těžko zmatené a my mu že máme rada stykem takže my víme že tam kde nezmazal dosahuje střední části plic tam je přesně anáhata je pro ni spojnicí mezi brada asi tak takže indové opravdu si pomáhají různým mudra a jsem přeje například dejme tomu když oni zauzlí tělo eště jednou spojenou druhé na asi padesát i mně to všechno učili ten hathajogy a ten džin tak oni udělali tohleto si vás tohleto dělá proti lidem také kněz od oltáře zemi si to dneska předepsáno co ale bývalo to že jsem nevěděl co to znamená toto zrušil musí být rovněž proč by a toto si takhle a je to vlastně požehnání přenášené na ty lidi tak aby nerušilo osobní co do toho vloží člověk to osobní se drží tady těch palcích mezi pase ukazováčkem ostatní přechází čili to být opravdu mír který se přeje těm lidem přítomným bez toho nebo oproštěn od toho co se v tom člověku nevíru milovní je je že ho těkáním členka tak dále a to mu přirozená na stehna padmasáně znamenat jako zkříženýma nohama za uzlu odchod prany z těla dolů tak touto pozicí že si dám ti ruce tak na stehna a sucho prany zhora že to to ty tři proti se musí doříkat novou tam že to za že na takže dál to nedojde koleno a toto ostatní co neprovede tam dolů pro do těch prstů a za zlými ten zbytek zde takže nekázni tak ta pranice si všechnu v sobě soustřeďuju čili to vrcholně usnadnit soustředění pozice padmasána s tímhletím uzavřením pomocí této mudry se musí se dotýkat ty při pošty nahého těla a je attis být zauzlené že to stačí protože znám lidi kteří dělají nějaká duchovní cvičení a sami přicházejí do pozic aniž vědí o tom a dělají mudry tak se řek na dívá se stal se jich potom na říkají nevím co jsem dělal ale to do toho vedlo čili oni to mají napozorované spase že to samovolně vede člověka těm u drá ž dělá určitá duchovní cvičení takže opravdu dotyční podle zkušenosti indické odpovídá to co se dělá to určité či odpovídá určitému ře ovšem u nás my neumíme říct které cvičení kterému ře odpovídá to nejde to neumím tak teďka samotnému mantrickou cvičení to je tak okolo toho antické točení být lidsky vykonáváno to je u něho velice důležité v jedné a téže místnosti to se ti to dokázat nebo nesto vůbec zde nebo ne neutečeš za stejné místě na rohoží to znamená nikoliv náboje zemi estamos tak aspoň tráva a se před tím člověk před soustředěním které při mantrických cvičení nutné stačit arci snažit vyprázdní mysli a teprve je mysl vyprázdněná nebo je jsou myšlenky velice zpomalení tak teprve potom se pustit do toho mantramu ne dříve protože nebezpečí že budu odveden těmi neklidní nimi myšlenka tak jak bych si počínal třebas s pouhým i a o především bych nepříčil nohy že nejsme v indii upozorňuju vás že indové toto na nežádali než jednou jak jsem to v této pozici zvládl takže ty dost není zapotřebí protože pozice zvládnuta ale když to znáte tedy život jakousi tak zase dceři ot pochopitelně ale oni nevyžaduje aby se touto pozici se dalo a žádá jenom aby člověk byl v takové pozici že by nejsnáze přišel o vědomí tělesnosti i podle mého názoru je to dycky pozice vleže a pozice vleže pokud nemá člověk příliš velkou poutanot bohu sama o sobě vede ke spánku nejsnazším způsobem ale když poutanost k bohu tak opravdu vede velice prudce ke spojení podívejte se a bohu to dost jak se říká no jsem viděl tu ale budu zatím mluvit o případu kdy člověk vstupuje do pozice do to matiky o cvičení protože touhu po tom bohu a že si myslí že tím mantram ne se tomu bohu dostane jak budu říkat že případy napřed tenhleten když tu touhu je vhodné tohleto dělat je to vhodné tehdy když ten člověk se dovede napřed uklidní potom to dělá byvši najednou napřed se uklidním liž touhu po bohu tak neusne a se budete máli uklidňovat a bez této vy a smastačí te přitom usnout do dokonale klidní ale tomu mamičky otci činí se vůbec nedostanete tak uklidní se odloží své tělo to se dělá pohyb tisku například na tógy radil napřed o to dělal dlouze na před poradil přejdeme do kterékoliv ctíti a ne potom do celého těla potom se zdát představil představě celého těla takže by bylo správné aby člověk dospěl do toho když by to šlo a to říkám ideálně o tom a řeknu když to tak nejde jak se náhradní to nějak dělat za kdyby to měl člověk tak by vstupoval do této antické bych od by asi to bude modlitbou po jak se ti uklidnění a postavení se tak zhruba pocitu tělesnosti a to více dechu de může být sledován během toho ti nová ale to je to ne sledovat ale během samotného antického cvičení nikdy nesmí být de sledován to vede k vážným porucha a se dostat k spojení učí se nenechat čili komu by to povolal dělala potíže a ten den by se pořád dostal pozorování dokud by se dostavilo jak to pozorování dokud by způsobil že spojovací účinek by mantram nemělo by se nestalo ale ne aby dopoví učinilo že by pozoroval pohyb by se uzavřel v pohybu vžil by se v pohybu no a to se musí osvobodit dávno opak v pohybu víc čili když nedělá nějak říká nějaké mantram a řekli v těle a tu se mu tam plete nějakým způsobem vzpomínka na dech tak si nemyslí že to mantram bude i s ovcí účinek to nebude mít si v tom musí nade zapomenout když udělat nějaký kopí člověk říká takové mantram které odpovídá dechu proč se jmenuje hatha jóga hathajogou protože to souvisí s deset a tak když při vdechu říká jednu z těch slabý a při výdechu druhou o čem můžeme říct že vy ladí svou bytost osobní tu soma tisku času tělesnou část a že ona neklade odpor k tomu dalšímu co se bude dít ale nic se víc nestane pozná bych na díl a či to na spojovat jsem musel spojovat s dechem třebas vyslovování slabik při radžajoze ale jenom proto abych si dokázal a bo aby oni dokázali že ta radžajoga je pouze řemeslo které někam vede taky že vede ale tam nesmíte spojovat tím mantramem jenom svorně barvu pozici a představu nýbrž také něco co pochází od toho mistra a to je ustálenost mysli na tom čakramu a myslím že kdyby toto se k tomu nepřevážel by se těžko jako člověk umístil se vám to řeknu proč v tom anatom všechno by se těžko vystihne nectíš otevřená část těch čakram a máš tři plátky červené a tak dále na tom nezáleží na takže pak vede nějaké písmeno ale tato muladhara je proto tak těžká že odvádí tato pozornost do muadhary obrácená moji pozornost od těla tak dokonale že se celý život stáhne do muadhary celý můj život tak toho moc malé etakže člověk napřed dýchá kolejích předpisu ale pak se stane dýchat a teď je v muladhaře a teď se muladhara začne otvírat no tak ono zastavení dechu na začátku je velice opičí a proto když se začíná z marnosti a nemůže tak ta muladhara se nedovíte víra právě pro ten dech ale vás se učí se pochopitelně ani říkám kde jsme na to přišli a že je to zkušenost a že gítá postatě a že všechna ta cvičení která se dají pole vršku mají hlídá klad hluboko v asi tak vám teď řeknu třebas jak jsem na to šel na to že budu podle marta říkal že to bylo i a ono to nebylo to nevadí protože někdy o to abyste nedělali to co jsem dělal nýbrž abyste dělali něco obecného a toto je obecné mantram číny známe nestačí známe které mělo způsobovat radikální proměny v lidském organismu tělesné i duševní takže kdybych vyslovoval to to mu říkat ne kdybych ale jsem vyslovoval je o posílá v toho to je ja sem a ne ohlásil že vodu tak prosím to potřebuju také vám říkat aby to bylo vaše cvičení rozumíte nebo a vám to musím říkat jako bych to vám předával ze žeho jako by jako by jako by to se musím do toho umět žít že se uměl vžít do nadávání na pána boha s tím pane lisým tak do toho se žít nebude tak tíže v lidé věřící tak možná někdo z vás uvěří a kdo z vás uvěří neříkám že spasen bude ale překoná ne jenom po ty tělesnosti ale u ale bude mít pravdu poutanost předtím to znamená bude listí se odevzdat bohu tak se mu splátky době podaří i zasebou zase nemluvím další rad neřikám kam v krátké době a mám zkušenost že ihned ale prosím říkám v krátké době protože byste to považovali za přehnané proč by to vázlo přehnané a ona umění protože pro ten bůh nebyl někde na nebesích jsem ho do sebe nepřitahovala jsem ho sobě nezval jsem po spáse netoužil jsem prostě jenom k tomu bohu šel proč protože si protože přemohl svou mocí a jsem nic jiného dělat nemohl než pomocí něčeho z čeho se jsem věřil že prostředek k němu vedoucí k němu se týkat jsem nemohl nic jiného učinit tak by ovšem jako věřící musíte jenom předpokládat že toto co říkám i ho je předpokládat že je to prostředek který ke spojení s bohem vede a vám řeknu kdy vede vedle tehdy když příliš pohybu při něm neděláte to znamená nejenom že se nesmíte dívat ale že musíte třebas hoří a do nohou ale tak že je to kořen vaši bytosti odtamtud roste strom odtamtud cesty ču je vaše postarat je tedy kořen naší bytosti začít od kořen neboť tam nějakým způsobem souvisí de těmito kořeny jsou jít celým vezmi nose hmotou země na kterou že a přece nohama a potom s celým vesmírem takže my se probojujeme soustředím druhou se to pojem s celým vesmírem nechci říct o čem se při tom přesvědčíte ale posmívati touha dráže když obece zemi že tadyhle se volně pohybujete bez pohybu to je kvantové přenášení sebe patrný protože to kvantu našeho vědomí které bylo napřed jedno ve vás to též kvantu před se rozšiřuje tak je třebas celým vesmíru to je to podle mýho názoru kvantové přenášení je domů samozřejmě to při si to nepředstavujte ale je dobře že o tom víte co to je kvantovým přenos například dejme tomu když potřebuju se setkat s manžel o která je na jenom duši tak tam se kvantovým způsobem stýkáme nepotřebuju zavolat nebo ji pro kam nýbrž ona je tady když potřebuju my jsme raportu a tato potřeba způsobuje že ten porce uskutečnit stav jemný okamžitě uskutečnil a v tomtéž na pod ale daleko dokonalejší sme bohem neboť on nás udržuje při existenci při vědomí při poznání při lásce všechno z něho pochází to je nějaký apod tam řeknu nemáme dokonalejší spojení s nikým než s pánem bohem a nevíme o tom to jsou ze důvody proč o tom nevíme ne protože potřebuje například to řeknu jako že ji vypotřeboval prosím vás to je zase nepotřebuje mi a budu říkat jako že potřebuje se provaz to bude se pochopitelné on potřebuje abychom my se k němu dostali a abychom s ním komunikoval tak to především potřebujeme mít pochopitelně v tom především mi protože se cítí oddělenou bytostí a to vytváří nutnost ocitá se radě trvalý vytrvale setrvávat dualismu což je vždycky obtížné dobro lázní zlo se pořád střídají tam trpím se radujou a jsem houpat ale jsem v rovině klidu tak moc toho vykládá po zase dostal tou mantram tak bych chtěl říci že pokud vám to nepude jak vám to říkám budou napovídat aby se říkali noho tak prosím vás tam říkáte těch na napřed nouze třebas jednotou a plynule potom hned úloh o jak se tady říkám tak mně noha po kotníky bych to říkal tak bude nou celé tělo tak protože jsem si to nějak natrénoval ne vědení to není žádný mystických potřeba tele vůbec ne to je jenom schopnost se soustřeďovat nějaké místo to mystikou nemá moc společného tak ale je to pravá dobrá tak ještě dnou nemyslím na dech uložím se v pozici co ne pohodlnější nesmí být pokřivená páteř budu vodorovně třebas ležet ruce budu mít podle těla zauzlené mají šk spali ne jsem ukazoval tak jo ale podle těla ležíc pokud možno dotýkající se nohy a ty lišky se nebudou dotýkat také budou nohy volně ležet o volném podložce podložka nebude ani příliš tvrdá ani příliš klá doporučoval bych aby to byl modlit takhle tlustým li se takové titíž je příliš měké co že půl říká to přesně nemá měřené to budiž vaší rohoží a tu ho nikomu nedávejte ani k okukováni ani k naléhání na protože by si v rohoži vytvoříte zlační vrstvu osobní zlační mu která bude podobná vašemu záření a tedy visím záření se posunete za kůži trošičku čili ten a tak zevního světa na vaši mu živ bude tím vrcholně zmenšen to se člověk no a to by ti předpisy prosím vás tohleto přetvořené na evropský způsob myšlení a jednání tak když tímto způsobem si uletěl tak potom zpomalí te myšlenky a ne násilím budete pozorovat se zpomalí a jsou zpomalení tak začnete s tím duchovní cvičení čím máte tu poutanost k bohu větší čím si tedy být přejdete do toho boha vstoupit tím méně těchto příprav musí být tady například v tom koncentráku ti tři kteří s tímto začli vůbec nemohl za zaujmout polohu nic z toho co jsem tady říkal nemohli provést zřeli přitom čtyři na slovníku shrbení a nic se nestalo někdy úspěchy mnohokráte větší než proč protože byl měl jistotu že tam zemřou čili před tím než začli toto cvičení mantrického dělat a tryská cvičení tak se vzdali svého života kdyby toto bylo možné přátele tak to je poloviční úspěch před vámi na kdyby se tam vcházeli do modlitby jako sebeobětování že vy ste tam jdete obětovat tak by to bylo výtečné ale teď ještě otázka jestli to mantram a třebas na umožňuje představu o tom jak se vlastně to obětujete když jenom říkáte jeho to za tak že to nějak zastupuje vaší oběť bych to představa vždycky tak je to dopravní prostředek který dopravě k bohu že to vyzkoušen dopravní prostředek temnota k bohu si jenom na něj se dám celým svým vědomím které mám bezvýhradně na se dám a nechám se jím unášet tím že ho přeříkávám nechám se unášet nekladou odpor no a teď budete říkat pomalinku in pomalinku za tím a a pomalinku o pak do budete říkat toto učí napřed do prstu potom potom do spodní části slabé oni dál ne ale víte v tom je příliš velký pohyb bych byl nikdy neměl čas na tento pohyb to že to kanta velké ta poznatek velká že mně je to pohyb zamezovat aby se to a to po těžkost vyloučila vašeho cvičení tak vám radím abyste na jednom jediném místě a to nejlépe uprostřed z na tom na části šla k která dva takové mohutné to se tu bude to na noze a to nebudu ukazovat todleto a tudleto jsem doprostředka tady to je další noha tak tady to jsou pes nohách tak jsem na vrchol toho se soustřeďujete další a to se tak že tamtudy odcházíte do nekonečna se tomu z počátku představit jako že je to před vámi od sebe tím dete to je celkem postup tak celkem správný protože jde z nitra ze sebe v nikoliv opačné bylo chybné a když navodí ke tohleto opakování a soustředění na nesedejte dech a opakuji to je to tak dlouho dokud to vědomě upad opakuje dokud se to nezmechanizuje jakmile jenom něco říkáte více a vůbec nevíte co a vůbec se mysl svou nepozdvihli k bohu tady nesmí chybět ono otčenáš přestože se slově to nebo nebudete říkat pochopitelně stav bohu na tom říkám poutanost této sta dokud pokud vás nebere ta poutanost tak to cítí bez se ne možná že nějaké síly z bytost použilo ale o to není co stavy musíte především mít musíte uctivě přistoupit k tomu vyčlení že ano a musíte mít touhu po bohu tím si zajistit že to budete dělat správně tak nesnažte se prosím vás sledovat účinky vím že totiž se ty účinky se v těle dostaví například dejme tomu se teďka soustřeďuju na to o uprostřed šly a co si desetin tam jenom že mám proti vám tu výhodu že to tam nejsou kam nám hlavy nýbrž tam s tím jsem to a to je v šlacha to místě které jsem vám ukázal to za následek že nedělám protitah takže ono to proudí domě takže mrazí posel těl to je samozřejmě špatné ovládán pokud vás bude plazit po tom těle i pro vise budou uvádí v pak to nebude mít spojovací činné ale bude to mít vedlejší účinek pře dělání lidského organismu někdy to vedlejší účinky způsobil je jsem si tak dalece předělal lidský oranismus je jsem vydržel extáze za sebou následující a to bych byl nevydržel a také že jsem na zdraví do jednoho roku neutrpěl žádné potíže nýbrž jsem naopak vím překypoval do doby a při se byl ho k nedě to je protože to dělal správně že jsem od toho nic prostředek nechtěl než jsem chtěl sebe dát že jsem sebe odevzdat bohu a domníval jsem se protože jsem byl platiti bláhově možná že vy nejste to schopni že ten prostředek je jedinečným prostředkem k tomu aby představovalo celého abych tedy si mohl sám není sednout nebo s tímto i a se spojit a odejít ním bohu že nic in mi tam nedovedlo než todleto a a no tak to mělo ten následek o tom překvašování je napřed brnění potom překvašování celém se že jsem si říkal tohleto přeci není styk s bohem prosím upozorňuju vás že když nějak to nebudu časově tady všechno vymezovat když ten joginští a si vedl do extáze tak to bylo pro něho snadné protože to byla extaze číslo dvě první se nořil k tomu ze kde jsem se na to že jsem věčný podstatný takže ono mu to šlo dobře snadno by o tu extazi nestojíte ale taky dobře že do třebas nevstoupíte ale vy jsem to dělal sám bez něho tak jsem měl to mravenčení po celém těle to překvašování a tu jsem poznal že a dal se to leže nikoliv padmasáně že to není ty s bohem neboť ve myslet mých dosud bůh nikdy nebyl nikdo boha neviděl čili není to smyslová záležitost i k bohem sice smyslově to vnímám třebas něko teplo mravenčení kvašení nebo jak chcete tak to není stykem a není to ani mystický stav je to možná zaviněno tím že se přetože tváří moralismus ale to ne nesmí trvat do smrti a tak jsem se snažil z toho dostat ne tím že jsem utíkal z koncentrace se jsem toto cítil ale že jsem zjemňoval vyslovování toho jeho to bylo vždycky v duchu a to tak jemně se že jsem to v své řeči v duchu téměř ani neslyšel a toto zjemnění přeříkávání toho jména božího způsobilo že to chvění které ve mně bylo bylo hlubšího charakteru než ta jemnost ného soustředění ten z vedle toho jemného neobstálo jsem ztratil to chvění a to mravenčení a tak dále trzení vše ale kdybych si říkal jako nosními ti je to dobré něco se tady se mnou děje přibrání to hezky po těle tak se může stát jedna věc že vás to dort vším a ne přestane a že se tím taky spálit úplně to se stalo i lidem kteří neznali mantrická co činí a jenom si se nebo dít se tak dokonale na boha že je to spálilo odešli z tohoto světa to vám nepřeju tak proto řekni říkám že ti tuhlety věci abyste si nemyslí že jsem si zdlouhavý na to říkám jenom proto abyste si zabránil a před peklu na všechny možné obtíže aby abych vám je vyloučil s vaší praxe ještě bych měl k tomu jedno podotknutí pro každého se antické cítění nehod a nehodí se pro toho kdo je tiché povahy a koho buší protože on když to říká to si musí ovšem vyzkoušet i o to ruší nebo ne něco říká jenom v duchu co nevyslovuje nahlas