Karel Makoň: 86-27B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

se musím svou myslí pohybovat to máte pravdu ale do co musíte vás nezatěžuje nýbrž to co děláte dobrovolně ani z vás tomu někdo nutí do vás zatěžuje mějte rozum že vlastně donutí myslet třebas celý den tak vám velice pomáhá k tomu abyste snadnou s stáli li svou mysl protože se vyčerpáte ten organismus pobíhají mysli se také vyčerpá no tak než radujte na příliš některé zaměstnání de musíte moc mluvit to je jedinečné horší je to když někdo povídavý a vy nemůže tomu potom chybí modlitbě ticha křesťani si téměř nikdo nedovedou představit jak by mohla existovat modlitba ticha bez náhradního představového pole protože když se mluví z příklad při písmenové cvičení tak tam je představa slovní v ži v životě jednat do života kdežto při tiché koncentraci oni uvádějí do života obraz čili nedovedou se bez představy obejít dál do toho nechci mluvit ale napřed řeknu svou zkušenost o tom protože soustavně jsem přecházel aniž jsem chtěl z modlitby která jsem mantrická dovychová cvičení do modlitby ticha soustavně po dobu devíti let to tak dělo a nešlo to jinak než takhle tímto způsobem a nikdy v tom nebyl žádný obraz a li by to byl býval byl obraz tak jsem to považoval za nedostatek zaujatosti a za druhé za návrat do stvořeného protože obraz vždycky něco stvořeného my nemůžeme si boha představit protože ne není obrazovým není to obraz něčeho podle obrazu božího vytvořen říká se to znamená podle vůle boží a jak on si to přeje a vůle při kompromitována záležitost se říká podle obrazu božího ale samozřejmě křesťani to vzali doslova zatím co ti herci si nikdy boha nemaloval nikdy nepomohlo zakázáno čili pro obraz nebyl správná záležitost a říkali obrazu božímu v genezi tak platí že když my jsme si to namaloval všechno tak že jsme to hodně jako srazili na na kolena a celý svět je řada obrazů a jestliže máme člověku víc říct tak bychom měli mu dovolit aby na začátku koncentrace ticha si pomáhal obrazy jenomže jako jsem si při vstupu do modlitby ticha pomáhal začátku představami no smyslovými představám o obrazovými na něm písmenových cvičení nebo písma a jsem se také stav ale prostě zvukovými nebo tak nějak na koni při se to bylo vnitřně řečeno že stav zvuková a tato představa obrazová tak musím říct že kdyby to bylo samovolně nepřecházelo do bezobrazové bez představové části tak bych byl nikdy se s tím pánem bohem nespojil vědomí takže opatrně když se začne vnitřní modlitba za pomocí obrazu tak především ten obraz který nám být pomůckou musí mít obsah nesmí to být pouzí bojí o pro obraz obrazí které tady vidíme před sebou příklad stromy nebo tak ty mají nějaký obsah nějaký život ale když si představuje třebas ježíše krista tak možná že je to pro nás jenom obraz protože my dobře víme že když se zjevil ježíš kristus nebo panna maria komukoliv tak dycky v jiné podobě co to znamená že bychom porovnali obrazy třebas ani marie to je ta nebyli různým lidem tak jisté že případ případu to vždycky bylo jinak několik těch lidí se dokonce pomocí umělců snažilo aby ten obraz jejich představy byl o tom ježíše kristu byl uveřejněné poddán a například dejme tomu řada umělo se snažila u víty rusové která se zvolna maria ruská snažila se aby jim to byla vyjádřila tak aby to odpovídalo představě která se jevila ale ona na všechny ty obrazy říkala ne ne to není on tak oni jenom namaloval barvy jak se to jevilo modrá bílá ten ten a mládí určité ale ona měla před silné to tak není že to je sice nějaká vzájemná podoba ale to co ona víra že mnohem krásnější nevyjadřitelné a to to říkala marie markéta ala kok několik století před tím a to říkal mnozí například s tak očistí skrání kteří měli nějaké obrazy tak nikdy to nebylo stejné o případu případu to znamená když to byl představ že to byla představa daná od boha vlitá bych tak řekl tak to bylo v nejlepším pořádku tak to bylo něco obdobného tomu jako mně bylo vlito to písmenové cvičení nebo to mantra je si ho zdánlivě vyčetl ale nevyčetl čili jsem věděl jsem o něm oni věděli že je to jejich představa o bohu a že ta by svá samozřejmě bez představy nemohla být chodila za do těch skal a dává si od radit a podobně máte začít představou nebo bez představy to se nedá rozhodnout bych řekl že ve většině případů se musí zajít při představu ale a jsem říkal ta představa musím obsah by se přidat sestavovali krásně nemluveného ježíše krista se srdcem planoucí uprostřed tak by to bylo jenom ředí opsal byl jenom ta krása a nebyl by to obsahem ježíš kristus a protože by to nemělo obsah božský z byl vaše osobní představa kterou si vytvořili tak by to nevedlo ke spojení to je začarovaný kruh bylo by to k představám a tak dále čili tam kde je člověk a jsem opravdu málo případech ten obraz vlit tak tam se na něm musí budovat dál a kdy je mu vlité jak se pozná že je mu vlit že je mu od boha některá jak jsem tady šel oděné odborníci působí na člověka líp než ostatní obrazu to není sice bytost není od boha dané ale je to něco čemu bychom řekli sympatie a tady myslím ta sympatie určitému tvaru a obrazu hraje velikou roli například mayové nebo magicky založení lidé mají smysl pro rada útvary pro haiku starce koncetrace nevím co všecko a dary a to je vidět že v základu sou magicky založen a že by na to šli klidně magicky a to by potom zase v tom by byla ta potíž e než by tu magickou stránku to znamená volní stránku odpoutali přitom nebo svý odstranili tak by to trvalo strašně dlouho že majitelů li a mystik de trpně vzdávání se vůle takže proto se nehodí že mu vlita nějaká představa pochopitelně no ale když nebyla žádná představa vlita nic se nestalo nebyla vy sem se do ne mu tva nemusí být se do představy která mám na ni příjemná příhodná a která vám nevypráví ztrá pro vás není obsahem například když jsem třebas svému vnoučeti líčil obsah tvé ježíše krista tam na tom oltáři u těch rem tolik splní to byl ježíš nad měr to byl na obraz to byla socha na životní velikosti se srdcem planoucí nic tak on z tohoto jsem mu líčil poznal že by o tom ježíši měl něco vědět tak když tam viděl obrazy křížové cesty tak se mu musel hned vzápětí musel toho si vyžádal říci všechno o tom ježíši kristu jak trpěl proč trpěl a co ta fáze utrpení znamená to tože a viděl jsem napsal křížovou cestu kde jsem ty věci vyložil tak to pro nebylo tak obtížné a zase ještě kříž cestu oděných lidi například svatý tomáš akvinského tak se mu to do vyložil tak mohu říct že na ty obrazy se díval nepřizná to dítě neumí ale soustředěně a že mu to něco přineslo a to si ozvěna kou představu o bohu protože voliti o bohu představu to v mých očích proti vás to prvé ba neplatí stvořiti boha podle představy své podle obrazu svého protože je to opačné než jak to být my podle obrazu božího tak je to méně dobré věrně řečeno než kdybychom my podle obrazu božího na tu věč li jak je to podle obrazu božího dělati chou od ne tichu modlitbu tak to je takhle někdo třebas je citově založen tak nesmí začít nectí hm když ho třebas napřed terénu jak jsem říkal nýbrž musí vložit na začátek tiché modlitby nějakou modlitbu citově založenou nebo citově podloženou například i tomu říkáme střelné modlitby a s tou střelnou modlitbou vydrží potom třeba soustředění do nitra do určitého bodu a jakmile dojde do to živé pojetí boha tak účast na něm nebo ten stav němu jak tam ten stav přestane existovat tak to přestává být ticha modlitba že to modlitba na nic začít hned na nic tak je myslím tragédie ne opravdu na nic a asi všechno co bych vo modlitbě věděl protože čím by by se asi řekl tím by to bylo horší si myslím že když to samovolně vede člověka k tomu modlitby ticha jako to vedlo tak že je to největší doporučení pro ni ale musí to být modlitba navazující na život v obrazech myslím že tím je tohoto věcem nevím jestli je to se na který nemohu zapomenout tak je to obraz živý a nějaký obsah ne no tak to potom jde jenom do doby dopustit živý obraz o pak se jenom mile dívám ale strach může zastat vy některé procesy tak není tiché dostali procesy v těle které jsou slabší než ten strach takže dejme tomu strašil procesy které by byly překážely a sem se potom dostal do toho ticha je to tak ale nemusí to být pravidlem protože upozorňuju vás že jsem toho strachu měl vše že kdokoliv z vás a to z toho důvodu ano a to z toho důvodu že jsem na to šel do představy a copak tomhletom světě je bez představy a když na vás něco působí a nemáte o tom žádnou představu ono to větší sílu než cokoliv než jakýkoliv nehrozí praidlo ano o kterém máte nějakou představu tak to je hrozné tak bych říkal že citově založený člověk by že citově založen na člověka že by měl začít na to není modlitba ticha a teprve rozjímání by ho přivedlo tam koho někoho přivede třebas strach tak rozjímání v jeho přivedlo tichu protože on by kdyby to rozjímání správný dělal byl přiveden jakémusi druhu kontemplace čili ovšem není to ještě a kompetence a aby to ticho on by tiše po stál na tím cílem ředstavy totiž o rozjímání ve kterém by někam dospěl tak třebas dejme tomu bych rozjímal o nějakém podobenství a řeknu jakého dně známé odnímání musím nějaký předmět bylo po podobenství o třebas o ženě která vzala nějaký množství vlastnit a zadělá ho do třech měřic mouky a ono to zkvasilo všechno před ze těch košíky málo tak velké množství mouky zkvasilo a kdyby kdybych k tomu nerozuměl a přesto jsem o tom rozjímal co to tím pán ježíš chtěl říct a najednou jsem tomu porozuměl že ta tvrdost že to že i při měřice mouky jsem který je to mírný a do toho zamícháno něco málo božského ale když se to smísí dohromady když nenechat okem vy říkáte nechám to ladem svých amorem nebo dopustím nebo doporučí nebo umožní duši aby to míchala tak to ten následek že vznikne něco co se podobá království božímu že vládne převládne a činnosti duše a tou nečinností nebo ne praktičnosti jeho to hostí mouky a kvasu dohromady to eště není k ničemu i u nás je to zatím ve stavu rozdělenosti nikdo to nezamíchal ale nesmrtelná duše tuto možnost to zamíchat čili kdybych toto pochopil poprvně v životě tak by to de tak by to zaručeně pro bylo úžasné a bych to úžasu zůstal stát v klidu a to by ten úžasný měl obsah to je taky dobré ti kdybychom do dýchejme vadí rozjímali na život myšlenky a kdyby vás to do je a dojalo spásu by se nad tím postáli a si dovolím dycky na konci nějakého výkladu chvilinku postát abyste si mohli to obsah ten obsah nějak vyžít jo například dejme tomu dojme víc mou být životy vacovi než nejkrásnější obraz bible mysli který líčí něco za protože v tomto jsem dávno jako pochopil a tohleto je pro třebas novinkou cotam říká například dejme tomu do řekne my děláme tu největší chybu že jsme si boha objektivy vůli že on je mimo nás jeden neby tak nemůžeme proto se dostat kupředu bůh je subjektem to znamená o v nás a to je zdravý základ k tomu abychom mohli se bohu dostat tak sice vím že tomu tak ale nikdo mu také krásně nesetká jsem si jsem neuměl odpovědět tím tří kterým li pána boha na nebesích někde mimo že on je v nás by neměla být ukončená tak řekněme skokem do něčeho čistě světského nýbrž bych s vůbec to být povaha každé modlitby že s nima odcházet do života aby se smazali ti rozdíl mezi modlitbou a životem jak jsem vám to líčil třeba jak se doma modlit a v čem a modlit vlastně organický přechod modlitby do života a to tos jako mezi útulkem a východ východní vycházím ty modlitba by mohla během neslouží odvahy a skleslost jako útulek hledajícího také náboženský život potřebuje pravidelnost totiž když ta pravá dostane není tak se děje něco co se děje fyziologicky taky v organismu když totiž doufal nejí tak a potom se nají tak mu to nedělá dobře a zase napadá d í tak mu taky nedělá dobře jo čili mělo by být ve všem sem nějaká míra a obecně řečeno víra na začátku málo později více ovšem to neplatí u lidí který jsou tak zaujati že nemohou laťku málo o těch se se platí ze čátku moc aby to za vyprostiti a mu ta zabijete a potom třebas málo takže ale zaručeně není pravidelnost po kam by to soustředění nebo a to časnými nebo se ta v postav tak a říma ne by potom bylo vymanit tak podívejte se různých lidé si myslí a nebyli to lidé marní že když tomu soustředění přidají na podporu své vůle abyste se ostře dílo přidají nějaký obraz čistě geometrických obraze že tím pomohou modlitbě ale vymetený obrazem třebas krve kou veprostřed to ještě není měla na magie ale pro málokterého člověka v tom v sobě nějaký obsah to je nekonečná záležitost protože kde končí kruh ale to nekonečno je v tom středu a začnou tou tečkou a je tady řečeno v tom kruhu který obvod a jako takový je konečný a jako po spojitý je nekonečný a střed toho je nekonečnosti bolístky je nám symbolem toho že nekonečno je ve všem konečném rozumíte tak pro by to jako vylomeniny založen o nebo materalisté se řekla mělo nějaký význam ale ty pochybuju že by to vydrželo dlouho a například některých láme to takhle je že se kusem ale aby mu velice složité obraz se slouží k tomu aby se mohli vůbec soustředit protože ten složitý obraz et snadno upoutání vy vůli voni se musí vůlí snažit to udržet a oni praci vůlí kdežto my tu vůli opouštíme a že dejme tomu ještě i ten obraz ruce velí kruhu teďko ovoce celkem by dovoloval aby člověk se příliš mnoho namáhal aby od vůle ustoupil ale dejme tomu takové složité obrací jako vidíme u žár se kosa nebo k vých matiku kantorsky hlavně pěstovali tak ty oku jou duchy a málem velkou boha vyvolávají ho a nebo do u na boha jako na nebo otci duchů to taky denáru dělali to vůlí a s tím špatný zkušenosti netluče obyčejně nechápe že když jeho život nemá styl že je to hrozná otrokář on se plácá od ke zdi a sil životní mám mu dát svobodu tím že nějakým směrem de prosim vás jít nějakým směrem to není otokar nýbrž to je osvobození od plácá když někdo někde se plácá od nějaké stěny ke druhé tak nejde kupředu a když třebas špatně postavený styl konci musí může obstarávat tak je stylem teprve tehdy když to nějaký smysl stylizace života jak s ve stačili mám nějaký smysl mít smysl osvobozovat a tím co se asi kterou si jako starověké stanoví lidi pro tento světský život nemá a svatých list on styl třebas životní takový a to vinu chatu potom že jo to tady divá ne a to je taky byl životní ale tamto vede buď vyčerpanosti zaručeně něčemu co nemá správný řád ale nevede to osvobození on protože to špatně se stylizoval tak bude mu to dítě nakonec překážet v tom všem co co před tím měl napřed vítě třebas třebaže do nepohodlí bych tak řekl když jednou žena a potom okolo něho něco postavit nebo tak nějak ta vede pořád ke probu ale když to svou nadstavbu když to smysl duchovní všechno co on dělá tak to vede ke svobodě a takže ta stylizace podaného názor není o kárná že to osvobození od otroka není názor teď place vůle po to považuju za odseděl žité tak my jsme si řekli že bůh je jediným činitelem a on je činitelem jediným také v tom že všechno stvoření nadal určitou mírou vůle kterou činí organismus tím tíže překonává například kámen u kterého nespatřuje vůbec žádný projev vůle těžko překoná tu vůli kterou do něho vtělil bůh je to vůle toho kamene teďka jenomže on je nehnutý takže mi o vůli nevíme ale tam v tom kameni ta hmota pracuje dokonce kamen se za čas třebas věta nebo se mění nebo že dosti vedle sebe rostou m za to skřítkem tak nějak to jedno z druhýho vznikalo nebo tak nějak čili a proti této vůli tyto kameny nedělají a nemohou ani nechtějí je to strašně tao dlouhá záležitost rostlina také proti vůli své která je v semenu obsažena od boha daná pochopitelně ta idea tak nic nesvede a taky nedělá pampeliška nebo se to pampelišky lidsky doroste do pampelišky a nic na není ale jestliže člověk také tutéž vůli tělesně těch na do do sebe tak on s ním může daleko svobodněji a volně zacházet než nižší tvorové a proto se vůbec můžeme bavit o tom jak manipulovat správně je vlastní vůli protože u zvířat zvířat tak nebo o by to bylo zbytečné o tom debatovat tak záleží budu muset něco říkat jen heslovitě protože je to a také dlouhá přednáška že to všechno víte co řeknu jenom heslovitě manipulace vůle u dítěte jak vůle jak jak vůlí manipulovat dítě k tomu určují v podstatě rodiče prostředí ve kterém žije vůbec takže to nemá vlastní ne soudů vůli jak bych chtěl bychom mu dali svobodou li tak obyčejně tak že ho deme okolo sebe že tak to nejde dospělý člověk ten dospěje výchovou do takového stadia že se podřídil celé řadě konvencí a v rámci těchto konvencí jedná čili vůli mu odráží soustava konvencí ve kterých jedná se kterými a pomocí nich se projevuje takže dejme tomu by se tady všichni ho vám konvenčně příklad sluší se a patří se abyste se při takové že náš se chovali smutně když ano tak dodržujete konvenci kterou vám druh této přednášky rozesmutňuje velí třebas např všechny neonemocní ale protože všichni jsou smrtí tak jsem při daleko velce ne takže vy činu manipulujeme vůlí podle nucených konvencí svého okolí marná před tuhlety konvence li to dovedl krásný se čarovat do zákonitostí byl nějaký pan konfucius no ale nebo ne to bylo to zajímavého přeci hovat ale to byl člověk který tak dokonale spoutal čínskou společnost že on se stará po něm úplně konvenční společnosti že jak se do provinil proti nějaké konvenci tak byl v společnosti čínské nemožný u konvent idou lidem konkurují te došla tak přesně jak se tak nechováte tak deklarovat nepatří a neví že to někde japonsku a kdy jsem se začal stýkat třebas s těmi kusého byly španělé na první dudek a oni ten můj proseděl odvést na velvyslanectví ukázat tam jako nějaký vzor jak se to nemá dělat že na považuji za strašný primitivy tak napřed učil v tom velice španělským zatím co jsem musel dělat všecko co jsem se musí všechno naučit to předváděl tady tak se uchová a tyto brali tak že řekli no tam je vidět španělská východ zátce se mu nemůže rovnat a že jste můj fary na se uklonil jako říkal moje práce tady to víte to mně připomíná maje to jsem se mnou udělal jo jako ten doktor s tou ašrava jsem se mohl objevit pozvolna jako ce by se tam obratem hle samozřejmě jsem se musel naučit tak něčemu co čemu bych přispěl k tomu pobavení společnosti velice úzké a vybrané a musím říct že jsem obstát tedy o mockrát věta nebral protože si to nebylo výtečné ale jsem obstát tak je že v evropě si takového že tu vůli sešněrovávali třebas nějakým konvencemi tak například se navyká církev měl svaté a předpisy přes ne tedy jsem musel zdržovat to byly kovence to nebo nějak zdůvodněno moc duchovně nýbrž konvenčně a za to konec byla třebas nějaká hrubost neomalenost a nepravost dokonce možná tak toto nepovažuju za správné dostanu manipulaci vůli to znamená osobní se o se konvencí on prosím vás kdybyste jako se chtěli osvobodí a říkat o konáte se a asi ta čit postoje ne tak by bylo li to tedy doučit že se mu to zamaže a proto bych radil v měl sedm tom se nám třeba dobře bydlí samozřejmě v stárneme a ta společnost maří nás vynechává tak nyní problém a podobně a pak vidíme že tak jsme se li trošku vedle protože nakonec nás někam sou odrazem a je konec postaví vůle takhle by to jako nemělo vypadat podle mýho názoru nýbrž asi takhle že vyšlo věk se měl řídit podle toho gótové se ve vzorem pořád se pilně snažit to říkám česky povíte pořád se plně snažit aby něco dokázal úměrně svému věk touž je lepší učíme potom při deště k lepšímu ti bude samo sebou a postupuju po malinko byste řekli je to odbyl nebo dejme tomu utek říká kdybych věděl že zítra zemřu ještě neví zasadil strom to je také lepší použití vůle než pouze šíři konvenčním životem ten prostě byl ten stihl jméno boží on by ještě nezasadil strom protože růstu je užitečná záležitost on užitečně jedna užitečně jedna do šířku víte že víře přes to není daleko od víření ho využití vůle zvíře využívá svou vůli tak že ani malinko darmo nehrabe že ano on co udělat aby nehrabal něco pro sebe a tou terou a nemyslel on chtěl ten strom pro jiné proto mluvil o stromu on aby po něm ten strom byl aby se užil jiným lidem či to je vyšší působit než zvířecí ale když semena hra a jenom z toho co děláme pro sebe tak to jsme na úrovni příště zvířecí a taky tak karma takzvaná či odplata antoníne ta podle toho vypadá to je jsme tvrdě na úrovni zvířecí a jako se zvířete se nám jedná jaký lese se divit protože děláme jenom účelově a bůh že takhle potom přistupme i duchovní otcem když to není tak srozumitelně účelové tak to neděláme my se být tady abraham naší kterých chce mít aby se mi to dělat tak aby to bylo rozumně účelové to proze příkazem se tkání rozměr učilo to znamená aby to neodporoval rozumu a aby to přitom mělo správný s tak člověk to polekati tento způsob myšlení nález ale to není ten nejvyšší způsob užívání vůle tak myslím že se teďka dostal na úroveň takovou bych mohl říci co si pod tím představuje štěstí že napřed lékaři a pak jiná společnost jiné okolnosti ale napřed prosím lékaři nutili k tomu jak správně užívat vůli v tom nejvyšším slova smyslu a ten zní užívej do krajnosti a rozumě a rozumě ale když ti to nejde tak bez lítosti nad tím že ti to nejde od toho odstup a dostaví li se nějaká milost která ti zjeví jak to máš dělat na to léček je to v pořádku ale správně vládnout vůlí pomocí této milosti ale ještě radím do čerpání všechny své možnosti bod zeptej se moudřejších a ještě možná na stavíš své schopnosti dále právě jejich radou takže toto všechno naučil lékaři od útlého mládí takže když jsem toto dělal do sedmnácti let tak sem chvilinku jednal podle takzvané vlastní vůle a koliku na základě schopnosti rozlišovací jsem jednal podle vůle boží ačkoliv se nevěděl že to vůle boží čili nestavte se na vlastní nohy a každý č okolností když vám něco nejde a vyčerpaly se všechny možnosti tak se nerostu jde na poměry nezmalomyslněte nelitujte se že vám to nejde že jste tu nebo staří nebo nevím co všechno si můžete vyčítat nýbrž za vite se pokud možno eště odborníků pro se se s odborníky a pak se vejde do něčeho jiného že tam to nejde a když to mezi tím vstoupí něco nějaké povědomí člo tak si uvědomte že k tomu správnému vedení vůle boží nám slouží také svědkem nás takže bych dodal jakmile vám to vůbec nevíte jakmile dál nemůže to vidět z domu a klidně se dívejte kolem sebe možná že vám na povykem do čí ne že by to říkal do poučka svým postojem s vážností a na napoví pes rostlina nebo obloha ale věřte mi že vám když budete klidně když zapomenete na své trapné snadno někdo odpoví a po slévá kousek dál tak to považuju za správné používání vůle tak na úrovni přechodu ze života zvířecího do života lidského takhle používáme vůli tak začínáme lidských to znamená je naději že nezemřeme jako zvíře jedna naděje tady je ale jenom naděje a do stále na naděje a teď by se to mělo pro vystou jestliže do přesto a záměrně opouštíte svou vlastní bez lžou vlastní vůli bez lítosti nad sebou když te vyčerpal všechny možnosti vlastní vůle a vlastní schopností tak se časem sárada poklad vůle které která ve vás působí ustavičně o které nevíte neboť z vůle boží se tu a z vůle boží žijete jednáte nebo i se schopni jednat a podobně se schopni milovat nebo nenávidět a tomu všechno potřebujete pomoc od boha i které závisti a když tedy se podivujete této vůli boží která vás sem postavila udržuje vás na nohou a občas netrváte občas aspoň a pokud možno jsou tam je trváte na prosazení vlastní vůle je hlava ti tak ž toleruje tel vůli okolní a tak dále milujete božího a to se toto máte tak se dostáváte nejenom k lidskému způsobu chápání životu o tady se dostatek božskému způsobu duchovní sou se tomu říká u nás chápání života že tam ten mentálně dospělými vy totiž a evě poklad že ale nevíte že ho střádat a a jednou jeho tam toiora e že přes hranice vašeho vědomí a dostane se do vědomí a to se mi stalo v sedmnácti letech a to věřím tomu převrat převratného vlastnosti boží pomoci že u převrací člověka totiž na ruby když člověk aspoň časem se kát dobrotu a dělá podle něho něco myslím že bych mohl do lidskou stupni na žádném sto stupni to není takhle šablonovitě jak jsem to říkal nebo jak by to tady reprodukuje o to z toho vyplývá to nebudu opakovat že by to neprolévejte zjednodušil ale také jednu je to není protože člověk co chvíli je někým jiným se divím jak se někdy dítě chová jako dospělý a se divím jak se dospívá jako dítě a se divím jak duchovní člověk se často choval jako třebas víře podobně to jsme viděli nesto takže k tomu by bylo třeba přidat sešli správně poznávat jak máš je za za svou vlastní vůli poznávej sám sebe jestliže nepoznáváš sám sebe a to v těch proměnách které probíhají člověku takže nejsi pořád stejný nemůže se někam za klasifikovat a potom tam se že tam zůstaneš neboť líný gamaliel se začátku roku dělá obraz o žáku o nějakou potom podle toho království čtyři roky ne tak ty se musíš poznávat těch proměnami a nesmíš se nikdy silová k tomu aby si je jednal podle nějakého receptu který si kdysi vymyslet a pak s tou libé naděje že bude správně sestupovat nereálnost a jak láskyplně přistupovat pracnosti jak lásky směsi stopovat neutrální činnosti tedy neutrální činnost opravdu je toho druhu například kartu že nebo píšu a stroj nebo něco takového dělá a co jako nevyžaduje nic víc než při tom se chovat mně a dělat to nikomu tím moc neprospívá ani nikomu tím neškodím tak co mu říkám jsem definoval neutrální činnost při takovéto činnosti která se liší třebas na tu papírový je všude do od činnosti lékaře učitele tak že a vůbec takových tvůrčí pracovníků že osvobodíme se podobně tak když od ledu o těchto pracovníku tak v tom ostatní ti ostatní prací i neutrální činnosti všechny úřady a jednání jejich neutrální činnost jak tam projevovat nějakou láskyplnou váš tak nálada že etika definovali se neurčitost byste jako s tím nesouhlasil tak se opravím a myslím že není třeba všechno setem říct ta neutrální činnosti něco co mně vlastně odvádí od toho duchovního cíle protože ona mně neposkytuje příležitosti milovat ona mně neposkytuje přísloví nenávidět na nevíš je pocit je při lítost těšit budu od toho doma ne a že budu se neutrální činnosti kristova se způsobem zabíjí lidskou vůli a lidského ducha určilo ducha a čili činí člověka jako méněcenným protože obyčejně se to dokolečka a člověk duševně chátrá při ne jak tomuto stavu věcí zabránit tak především bych radil to co jsem říkal před tím abyste vstupovali do života nebo do zeního života tak jak jsem vám řekl že by se s že byste od boha chtěli aby vám dal sílu k tomu co je v jeho jej jeho vůli aby se činí dělali čistě třebas mechanickou práci opisovali nějaké dopisy tak jednat lásce klas kvalifikaci třebas a jednak je to taky vůle boží obojí a nebo taky nemilost poměrů že on trvá spadlo toho opisování na stroji o nechce nikde dělat ale to všechno ještě nestojí proti tomu