Karel Makoň: 86-32A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

to je to nikde není zaznamenal o žádný písmu takový inspiraci moc nevěřím vesele mně že jsem se to bylo věrohodné tak že totiž ten matouš na to že vybídl protože ho chtěl prorokovat ježíše ne o chtěl mu dokázat že přestože ke nemocným že tyhlety nemocné nezmůže kterým je tady společnost nedokázal mu to boží přetáhl ne to vnitřní tere ne tak to je od ježíš při či zázraky nemusel dělat jenom na podkladě byli okolí a to okolí potom to vírou pomáhalo aby se to stalo víra tvá uzdravila tak jenom uzdravil nekřísil toho pytel ale on i on byl člověkem tedy poznávajícím od svého narození odkud přichází a kam jde a to poznání je tak silné že tak je tak obrovsku mocí že dělá zázraky jsem se o něm přesvědčuje no v malém že to malinký zázraček dělal že jsem malém tou mocí obrovskou něco konal se to maminka lidsky potom když jsem byl stačí říkala jsem žasla ježíš ty třebas souhlasil s tím se ti radila nějaké druhé třetí a ale ten aktívně třebas někdy poprvně ze strefil jaksi na to skočil jakou silou sto dělal a to nebyla síla moje to li nebyla dětská síla z šel na to stoho strach jak jsem na to šel celou osobnosti a protože to byla vůle boží která tady začla působit jelikož to bylo správné tak to byla tak velká si a to vám říkám pořád dokolečka ne to není třeba návod že když matou člověk vykládal ježíš tohleto takže mu vykládat celý okruh o o uzavřel ten postem otatní syn od boha přišel a k bohu se vrací a on přitom víření života užívání vůbec na to nepřišel že od boha pochází to na to zapomněl pokusem a neboť to ani taky nevíme že každou uvědomí co je před tím než víře co je před tím a otroci narozeí přejí mu říkal za svůj podíl od otce a proto si mohl říct že toho podílu tím ne ze svých peněz že si to vydělal celníci ne to je jsou sladký od kterým měl hospodařit pro boha takže on si ho tam dovedl k tomu případu celníka přímo od otce on se s ním vrátil k otci duchu a duchem svýho přivedl do na tu hostinu a takže když si tam přivedla k nějaké právo nebo možnost jeho vést uzavřel tak vony velkých od boha k bohu největší okruh který my můžeme tím životem provést ne se prohlásil že je tedy bylo odešli se pro vás o kdyby se byl narodil tak vono na pro ten těžký úkol se zroditi tedy je velice problematické bez vleže se neradi ale osobně totiž tohleto je záležitost vědeckých ty věří že jako to tak jedna rodina která chodím kdy věří že to musel být velice zasvěcení tři jako velice ze sice civěli li ale z toho co tak čtu do evangelium pozoruji že to byl obyčejný prosti lidé kteří podlehli tomu dojmu že bude prone světa takže byly to podle mého názoru sobci vypočítavý žádný velicí zasvěcenci my si pořád jako nedom se nede jak křesťané si říct tím že obyčejný člověk jaký je že může být bohem milován aby vize do největší když prosim vás to nám pořád líbí to v tom je se lišíme od řeků kterým tohleto nebylo bohové u nich by nevěrní byli sví proti sobě bojovali vite u trojice jedné taina straně to je druhý stál na straně setká a po lande do hlavy todleto jak je to možné ale když si pochopíte když všimnete že napřímením bohy zemi stal pro nosí li čas čili že to nebyly bohové naše slova smyslu nýbrž času podléhající tvorové tedy stvoření tak celé nebe řecké je nebe stvořených bohu a taky o tom stvoření bohu se tam mluví tak že to je něco jiného než křesťanství bůh který je nestvořený ano si myslím že proto odmítal plato nu byl obuvi o bozích toho odmítal kam naší soše o bozích neví protože on mluvil o nestvořeném o věčném svých spisech a to je na daleko vyšší úrovni než bylo to co se hlásal celá ta mytologie tato hlásal ale užitečněji protože to bylo vyšší člověk na stvořeném ale vyšší na vyšší úrovni zla to stvořené na nižší úrovni jak ta vyšší vlně stvořeného to je jedinečné a této mytologii protože my si neuvědomujeme že na nás působí i ty vyšší stvořené úrovni například člověk těch úrovní vědomí naše našem těle jsou stvořenou záležitostí a voni nás dovedou na okraj požene dále zajímavo že i ježíšův život jeví soustavné stopy hathajogy že on se chtěl do těla vědomě a to musí hand cílit že že se dovídá že vědomí od boha pochází a on vlastně od plní okamžiku si byl toho vědom a a b ne samo sebou ze na konci ale je si vědom o si vědom toho že od boha pochází tím mohl dokonale využít hmotu to nikdo kdo si tohleto neuvědomujeme hmotu správnou neužívá protože neví proč je tohleto například neví proč ten automatismus a proč se to na takhle utvářen jak jaké soužení ta hmota ne lidsky ale duchovně jak by se jak tam ty transformační centra působí takže ten ho celky například o všech o padesáti s čím průchodů v lidském těle a padesáti se na se na to zíral a on to všechno zvládne protože ono je to tam automaticky uspořádáno v tom lidském těle se zde zády a on je oživuje podle potřeby takže on například potřebuje se od moi tak na to je určitý průchod tou jednou nadis a když se dech a ono se to naučí považuje se naučí všech řeší ten nehmotné či o provádt provádět tou na diktát de ne neviditelnosti a oni nevěl bych to neměl ale oni kdysi tak se ho neviditelný a to je velice výhodné pro jejich styk nehmotné takže prosí ty třebas přes oceán jako přišel za mnou s indy ale nedělá mu to vůbec žádné potíže on se napít na tu na disponibility se za že se z dostal ven jako když se vystoupne a byl pro hmotný to jenom v mém vědomí byl mocný absolutně mocný tak že sahal na když učil tu pozici bylo první setkání pro tyto moc namáháš douho a něčím třetího pozice říkal takhle za to ten příklad velice statnost nedá jako nám moje takhle mně to narovnal jak se udře to rovnal že to narovnal tak začal jsem tiše ne pokorné ale nějaké pouze tady hledě kde se zastavil a tam se to za pomalého tuhlo no kolena sebou šli vozem a jsem přestal tj ocítá to ani neříkal ale vím že chtěl abych teď nasadil všechny síly na svůj na svoji poutanost bohu na ten smysl koncentrace by se vrátil ke smyslu o pozice ke smyslu koncentrace jsem se soustřeďoval abych bohu patřil a je zajímavé že jsem před tím cvičil z nohou a ty nohy byli kacíře nebo jsem nemohl do nich cvičit tak se tam jsem poprvně písmena vlastně neříkal nýbrž se rovnou spěl do toho do řeč nosti ale ono to potom zase nešlo když se z pozice vysvěl zase musel a se ho písem učí zpětný pohyb tam a zpět to znamená učili třebas celé to si uvědomovat a vůbec to neuvědomí uvědomovat a neuvědomovat se to stalo absolutně lehké takže to asi spělo nevíte nosti a ten nehmotnosti to tomu nerozumím postatně pochopitelně jsem žádný mistr ale je to zajímavé jak von to snadno zvládl protože to bylo ve stavu a se mu nemohl odporovat je s ani nevěděl že nespím a se a ne vědomí a rázem se v čem to se mnou začal jsem se probudil a byl jsem tuhý toho sedmý osmdesát čeřínku sedím a byl jsem po menu s chtěnou žáky že jsem dost nevyslovený herodesa a kdo opravdu to nečetl de my a jsem si myslel že se všichni četli tak ten o tom neví a vono to na cestě víry je strašně důležité aby tomu člověk rozuměl proč ten herodes se staví tolik proti tomu nižší protože život ježíšův je životem který tu je který označuje cestu víry a na cestě víry platí ještě po narození toho ježíše v lidském nitru je dost vznešená pasáž cesty víry ta víra totiž dokáže svou mocí zrodit lidském nitru ježíše v této době ještě existuje ale rozum tak mohutný že je vládcem zevní vláčen ale a neměl by neměli byl nemilovat zevní tolik do toho mluvit ale on to to chce mluvit o se zabít toho vnitřního vládce který teprve povstává protože že za tím bezmocný že dítěte bezmocným že když to dokud tentokrát tak to je udělán k tomu rozumu ta víra přemítá přes jeho výsostné postavení tak v ho zahubit upozorňuju na to že víra neměla by podceňovat vládu rozumu která existovala před tím než člověk věřil sešito stravě zrovna tak že odebral kus moci rozumu a předali víře a tak musel ježíš kristus se před tím skrýt prosím vás nikdy z toho nedělejte že víra protože ruku v ruce s vírou nepostupuje úměrně poznání nemůže se postavit proti rozumu proti herodesovi dost dlouho to nejde proto vznikají ty jeden z důvodů proč vnikají ty rozpory mezi náboženství a vědou tam je rozum a tady je víra ale to se dělat přitom ten rozum tím že vnímal pomocí smyslů něco a dal si dohromady články víry nakonec být přemožen ale ne se to stane tak proti němu stojí malé dítě víry malý zplozené pro to aby se v něj věřilo do tak tomu světice to byl vtělený bůh ale aby se v věřilo to je pro nás poselství pro takhle to musíte no tak když vám rozum stojí si dokonce v této pasáži donesené proti vaší víře tak klidně rozumovou argumentaci nechte stranou to znamená uteče od neříkám mějte štít se bylo by to dobré ale ten odpor budí zase protitlak ale uteče od znamená hleďte zbavit se nemůžete vřít e to nemůžete rozum a to nevyřeší a pro naši rozumí to tady nevyřeší všecko je rozum přijde novými a druhý námitkám takhle při je na nedbá kdybych byl věřící že se tak se mu to jsou myšlenky hloupé kterému toti ne víře a tu hloupost rozumovou nemohu se síto dva a nemohu se dva se po nemohu řídit protože on ten rozum říká jsem mu chci klanět a ve skutečnosti a chce zabít ne tak je to to obou jako s tou mu to je něco tak proradného že ježíš kristus se z toho vymaňuje například jak mu to píšou i jeho učedníci je takhle dvojace mluví a kdo si nenajde tu spojku tak si myslíte jsou že ten to písmo je soustava rozporu a rozum a víra to je soustava rozporu a do určité doby jakmile převáží to poznání a víra vést k poznání když nevede není to víra která by byla dost podporována skutky jak nepodporoval kudy to tam vede jakmile tedy těmi skutky tak vy podporována vzroste do míry že se může postavit rozumu ale bylo by dobře počkat aspoň rok státi becky říká než ten herodes umře on umřel ten hrad starší pronesl herodes maří to ž někdo jiný on neumře rozumu plní ale nastoupí nastoupí něco nového se přeci novější ten hrdinové ten samo sebou řádil taky ale protiví kristu se neodvážil přímo on totiž zabil jana aby se je mu pomstil k tomu ježíši to si a neuvědomil že to je v podstatě pomsta ježíši protože na svět rohaté moc dobou po věč nevě lidem a on to letěl mezi de rozlito ze na něco nebyl závislý na říma ne a kdyby se ještě postavili proti mu lidé jeho národa to by nevěděl na trčel tak zabíjel tak okolo ježíše a protože se mu zdálo že křitel je jeho nejlepší přítel když ho pokřtil a když zavedl nějakou novým kúrám židovstvu vlastně tou tím křtem tak udělal celkem politicky správný strach že ale nevím jestli to politicky je to tak duchovně jak to říkám že totiž ten rozum moc jenom potom takovou že se nemůže nastat přímo proti ježíši to proti tomu novému životu v nás a když ten ježíš v doroste z je dospělý ale může jako ty postranní větve otec tak vím že tomu je rozumět rozum o to vysvětleno takže oni se vrátili za rok s toho egypta ta rodina se vrátí nazpátek do nazareta když se dověděli že zemřel herodes když ten aroganci rozum přestal mít vládu přeloženo do češtiny to věřící člověk pozná poznání nic víry je jiného druhu než poznání na přímočařejší nějaké cestě poznání která se provádí skokem tak a bych se zase věnoval tomu muž nebo ještě něco máte i kdyby on tady praví a to je případ comta něco není nemluví o synu božím mluví o synu své kam o nás vám znovu důrazně že na cestě víry musíte do víry při přibrat to co nám naše tradice nepředpisuje musíte jít po síly k o víru v syna člověka že my jsme od boha přišli a jestliže nevěříme že tento syn člověka od boha přišel tak nemůžeme být spaseni do uvěří v syna člověka bude spasen praví se vírem evangeliu tam se odvolá totiž ježíš na to hada na poušti ne přirovnává se k tomu had na poušti a říká tam syn člověka že kdo neuvěří ji na člověka nemůže být spasen a my musíme uvěřit to není takové jak si to katolická církev bere nebo křesťani že všichni znají krista te nemožné musím věřit v toho syna člověka že o jeho podstata je boží když tomu neuvěřím tak pořád hledám boha někde v nebesích člověk víry ho musí dát v sobě jak to říkal svatý pavel to je nutné prosím vás to není nějaká novinka pavlova nýbrž ježíš říkal království boží je mezi vámi no to je ono se to vzali že von si tam žije ježíš kristus lidem ne ono je ne přišlo je mezi vámi je mezi námi tedy takže si člověka musí mnoho trpět na této cestě se mnoho trpí no krát je zavrženo především jde o vnitřní stavy je zavržen rozumem a víte že napřed se před tím do zemí utíkat do egypta ne a tak dále a potom se musí jinak také štěstím rozumem jedna to tam bude postupně o tom nečiňte z všemu dostanu a sine ale vám tady dáno návody obecné jak ve víře postupovat jakých hranic protože musíme také umět chránit tak teď je tady aby nás a o následování třeba řekl do íza mnou zapři sám sebe ne každého dne svou kříž a následuje neboť kdo by chtěl zachránit svůj život ten o něj přijde do jak přijde o život pro mne zachrání jej jak může neska člověk síť o život pro ježíše krista protože ho v sobě přátele kdybychom ho považovali jako že umřel tak že se to neplatí velká chyba o velká chyba tradice takže oni si myslí třebas běžní na tu líce toto neplatí protože je tady to prone to je tam správné pro toho božího pro to božské co je v nás to je pro mne jaký prospěch člověk který získá celý svět ale sám sebe statí nebo z maří kdo se stydí za mne a za slova za toho se budeš stydět syn člověka přijde v slávě své prosim vás rozumíte se nelze to syn člověka otcové a sva a ne svá věčné i otcově a svatých anděl sem to nedočetl říkávám popravdě někteří z těch říct stojí neokusí smrti dokud nespatří království boží beze spojitý ze čen že to před tím je se mi o vnitřní stav a říká to předtím to jsou vnitřní stavy vylíčené vnitřní stavy spásy a že tady je kteří z vás to zaží neboť je to vnitřní postup ale on tam nedá tu spojku ono sebe starali u takhle mluvilo to je stav ti způsob mluvení že se řekl začátek je se řekne konec mám největší vztek když takhle mluví opičí jako mat ho s a jiní začátek a konec a potom musím sáhodlouhé komentáře abych doplnil ten prostředek že tomu kontinentu mět protože se začne vyjdete z toho začátku a úrovni toho začátku se přemýšlí o tom konci to šetrně tomu navádí ale tady se tomu takovým způsobem myšlení na vadí protože to bylo tajné tedy se k a všechno bylo tajemné mysteria přede byla takže se to na popluje s celou a řekl si jaký to výsledek a nesmím se řekové se za svět toho tak do toho prostředka tak to je příznak tedy o způsobu myšlení todleto neboť by psal ty v tom žili v tomto tajemství tehdejší doby a ježíš kristus řekl před jak jsem tam četl všechno bude zřejmé nic nebude tajné a že bych že hlavní mi úkolem tedy částečně to napravující je počít hlavní ulpívá v tom že nemám to nejvyšší přednášet ale ten prostředek jak k tomu nejvyššímu se dostat takže to by bylo jasné promění na hoře vám to přečtu protože z toho vznikly zase veliké bludy křesťanské tradici budete muset ale dávat dobře pozor na každé slovu a vám ta slova budu číst na které chci abyste dávali pozor dvakrát o jako pán za týden po této rozmluvě vzal ježíš sebou petra jana a jakuba tedy ty extatiky a vystoupil na horu aby se modlili a když se modlili na byla jeho tvář nového ledu a jeho roucho bělostný ale rozum s ba byli to mojžíš a eliáš zjevil se slávě a mluvili o jeho cestě kterou měl dokonat v jeruzalémě tak sem to viděli než se člověk dostane do hloubky extáze tak na jím začátku než do toho dostane do vidí obrazově protože vychází nebo odchází si těchto obraz tak ty obrazy tam mohou ho doprovázejí rozumíte pak se objeví to co budu dále číst obraz i mizí a pak se bude vycházet z toho zase bude přecházet pomalinku do této obraznost takže nakonec zase budou obrazy on bude nakonec vět jak ty mojžíš a eliáš odcházejí a není tím ve tvé e tady nám přesně říkají jak poznáte tady co si máte myslet o těch obrazech když například dejme tomu máte svém a nějaké obraznou v něm tak to je buď začátek anebo konec něčeho co se tam zažívali a nikdy ne prostředek takže to jsou opravdové záležitosti to není to podstatné takže když se ten se dostane ke mně a říkáte mi nějaký obraz z toho snu tak tam musím napřed rozděli acá ek od konce a to musím vložit podstatu je věcí protože jak to skončilo a jak to začlo podle toho se bezpečně na usuzovat s veprostřed ovšem toho není tak vznešený že se pohybu tam v tom prostředku a to jsem tak podívejte se petra a jeho druhy bere těžký spánek a teďka po druhé za potom petra a jeho druhy obece těžký spánek a to nemusím říkat to o pojem to předeslal že oni se dostali do hloubky toho zjevení kde to nemělo povahu představ nýbrž obsahovou povahu takže i když na daleko nižší úrovni třebas na astrální vydá se pohybu třebas ve styku s tou manželkou se dostanu do hloubky to je do poměrně daleko nižší úrovni než tadyhle to tak tam nevidím obrazy tam neslyším nějakou řeč rozumíte nýbrž se s tím obsahově stýkám i když jsem byl s těmi husami že tak se stýkat s obsahem husy tam byly obsahu těla tam neměl neměli všechno obdobné jak dole tak na hořká have trismegistos ale nesmíte si myslet že jsem byl tak by se o to není pravda jsem byl jenom nebo teď minou a že u velice nízko ale je to obdobné analogické ano takže rozumím metod toho taky podle tomu že obešel těží spánek ta úroveň jejich vědomí na to nestačila takže do vědomí se to nedostalo co si tam všechno říkal on ten styk nebylo to dítě říkání oni si obsahově pomohli daleko rychleji řečí kdyby ke mně pán bůh mluvil tak je to maximálně by byl přitom velice tolerantní určitou zjevení tímto začátek nějakého zjevení a ne zjevení samo a nemohl bych ale pochopit proč pán bůh ke mně mluví protože bez řeči se obsahem dát vyjádřit najednou a nesčíslné větším nebo nekonečně větším obsahu takže jsem který jsem zažil jednou najednou bez časových potřeb zažít třebas celou ježíše krista a tak dále všechno jeho míní a tak se neobjeví najednou že my větvila dali když se mně zdá sen nes tak je to pro trest a který dějový se tak hned špekuluju kde jsem se provinil k na to příjdu proč se něco zdá povídavě to je veliké provinění a protože to přicházím o všechno co se do řeči vůbec nevejde a do děje se vůbec nevyjde do pravé není přeci v ději to pravé není v žádném s tím budu žádném obrazu řeč je obraz ze čistým bol pravdy není to pravda sama tak to sám potřeboval říct že obešel těžký spánek když se probrali spatří ho slávy patří jenom tu slávu a ty dva muže kteří byli s ním v tom se tím že od něho vona v tom se ti muži neko tam v tom se tím muži od něho začali vzdalo tou byl konec jak se a říkal začátek konec větvení prostředek i unikl jsem tady kvůli vám proto abych ten porodím vykládal a jsem a byla tak se to středě oni totiž jim tomu ježíši dodali sílu k provedení toho dalšího on není nebyl oddělenou bytostí on potřeboval sílu nechci říct zdola že oni byli osvobozenými idejemi to je eliáš to znamená do individualitě jich se přimíchal chvost z tohoto světa převzatá která nikdy se nemusela o toho centra věčného tedy dejte oddělit a měla ten z a ten smysl že kdokoliv potřebuje tu zkušenost lidskou tak se to věčné individualitu může být předá rozumíte takže tímto způsobem vedou svatí obyčejného člověka tak tak například svatá terezie a petr mu řekl bych že je dobré že jsme zde udělejme tři stany jeden tobě jeden mojžíšovi eliášovi nevěděl co nevěděl co mluví než to nevěděl nevěděl je tady a mluví než to odpověděl dopověděl přišel oblast a zastínil je je znovu přišel obla a zastínil je prosím než to dopověděl přišel oblast a zesílí ježíš nevěděl tam řečeno jsi to čtu dobře co to mluví co oni mluví nebyla přeloženo do češtiny nebral na vědomí že v ději aby tam zůstal protože to nebylo správné to po určité době asi tak po dvou nebe bych to začlo to znavení umět správného od nesprávného jsem nedbalé na to co mluví matka co proti tomu co dělám a co je správné a vůbec sem to ani neslyšel na konec jako když to neříká to dítě se chová stěžovala se moje s moje maminka svým příteli jako když neslyší lékaři měli asi přeci jenom pravdu že to dítě bude rozdělené je to bude nějaká schizofrenie neško to byla pěkná stylové mi tatáž jako tady ježíš s nebyla na velmi to nebylo správné to co říkají tam si neměl udělat pán pro tři ano tak ale teď přišel oblast a ze cíl je protože oni když toto vyjadřovali třebas slovy tak ten symbol slovní byl vzdálenější představě tohoto světa oni se měli vzdálit tamního světa vnitřního kde si ty stany chtěli postavit a tak jsem do tohoto světa zdejších představ jejího okruhu představ tak museli zase projít tím oblakem nevědomosti jak se tomu bez starověku říkalo u toho dionysia areopagity a jinde u těch prvních mystiků že člověk nemůže poznávat boha než oblaku nevědomosti v temné oblastmi panečku to je řeč oni opravdu byli na tom tak že začátek extaze zažili a to jim bylo srozumitelné pak přešli vešli do toho oblaku měli z toho skvělý do skvělý dojem a to bylo vedlejší že mně ji s toho spělo ale oni z toho je to je ta to i do li ale je to vedlejší vedle toho že si odtamtud přinesli veliké povznesení trvalé povznese do dalšího života když takhle hluboce procházeli tezi a ten oblast je zastínil když se osly oblaku s mocí a se jich bázeň na cestě tam spět ta bázeň tady je a z oblaku se ozval hlas toto je můj vyvolení syn toho poslouchejte když se hlas ozval by ježíš sám víte tam to potom si že sami ve k tomu co se říkal to by to zvíře poučovat oni ty a nikomu tehdy neřekli je o tom co viděli potřebujete ještě nějaké vysvětlení že jaké o tom co jsem to všechno asi napsáno se vstupuje nebo jsem zažíval a statého druhé jsem si jsou žních dr vám to řeknu proč oni tak a takhle si tak tuším do tak je není to jisté ale proč při tom sestupu zažívali strach to je způsobeno tím že voni v výšky padají do užasne hloubky víte tedy usínáte tak jenom z druhého ze druhé úrovni se dostat na první a co to s vámi o to s vámi a taky že za to se stalo za veliké televize někdy nevím nás poď tak se při sestupu z druhé stupně dolů do prvního je takový západ tak nebo tak moment nutí strachem bych tak řekl ale když se stoupá nahoru voni tady ten strach nezažívali jaký jsem zažíval a to z toho asi jednoduchého důraz se tam se neměl pravdu že tam není všechno napsáno oni asi měli extazi připravenou pro člověka před padám a ty představy který překlenul tu vlastní extazi jim odbavit strach o nich viděli eliáše mojžíše pro svou představě jich které měli o mojí a li vás eliáš to nebylo to podstatné na mojžíšově oni potřebovali to rozeznat tak tuto schopnost rozeznávací je nám dán prosím je on byl při tom pomocníkem no ale to je vždycky takový pomocí sám když nikoho nevidíme ale jenomže jsem se opravdu jiné extaze ten strach byl na místě z toho důvodu nechci se omlouvat že jsem ne neměl projít do nějakého oblaku nevědomosti nýbrž jsem měl projít do základu stvořeného nestvořeného a to nestvořené jsem měl zažívat a přece jenom když si člověk zvykne si mi mohutnostmi duševní zažívat tohleto a potom zažívat nekonečno k tomu předpoklady že nesmrtelnou podstatu ale je to veliký skok tadyhle na cestě poznání se dělají pořád skoky a dělali se při každé extazi dejme tomu že podle mýho za mnou bylo čtrnáct při každé každé další extazi tento strach přecházel vlastně extázi ale také se ze byla bez obrazu a nebyla to ten bylo nebo ten i o blíž čím dál tím víc jsem se ztotožňoval s tím co se tam dělo svou prázdnotou to byla pravost abych to nemohl nazvat oblakem nýbrž to bylo nic všeobsažné nic které člověku ze začátku lekal jak je možné že do toho nic se vejde všecko to je nemožné to je nelogické a ono se tam předkové jak se toho i řeků že povstat a tak dále ty otázky se mi tam samosebou ne jor nerodily tam mysl nepracoval povídavě ale potom jsem si to jako přebíral kleci a proto jsem se asi bál to si hlupákem si říkal a se bát nebudeš ještě máme uzdravení posedlého krátce to nechám do vás předpověď utrpení jednu z jsem tady provedl nebudu ji podruhé opakovat po prvenství tento spor o prvenství je dost důležitý možná že něco podstatného vynechám a to by potom připomenete přišlo jim na mysl kdo z nich je asi největší když ježíš poznal čím se mysli obírají nevyslýchal si vzal dítě postavil je vedle sebe a řekli do přijme takové dítě do přímé takové dítě a neko tam na to říkám shání do přímé takové dítě ve jménu mém přímá ne a do přímém ne příjme toho který poslal kdo je nejmenší mezi všemi vámi ten je velký tedy je ta otázka takové že totiž jim řekl dokud se nesmí víte s tím že vaše mysl musí být tak prostá jako je mysl dětská tak to dítě jako takové se nepřijal ale jakmile se s tím smíříte že víra se nesnáší ze složitostí rozumových úvah se strachy to nejvyspělejší s kristus se na bojoval co se strachujete ne to hrozně vadí na cestě víře jako jsem vás tito tolik vadí tak věřme ježíši kristu že jak člověka velicí vést že největším hříchem je strach povídavost že nejsme dětmi a a že dokonce to platí že je do nepřímé takové dítě nepřímé ježíše krista to napřed nezvedení spoje svůj mysl svoje námitky a námitky které by mohlo ještě vznešeně dítě a ty nejsou námi ti dospělo člověk se uvědomuju poučují malé tamní vnoučata jaké oni mají námitky to jsou námitky které vyvrátím bravurně ne na to dítě ještě není daleko dále tedy od toho původu moudrosti a dospělým i námitky ty vracím velice těžko ne že bych je slovně nevyvázne vyvrátím lehce ale oni se oni to berou o ni souhlasí a mívá prosím ale on se vrátí zase k povídavé starostlivé mysli to nemohu zakročit a budou říkat co ten makoň ke lito není ničemu li vám to není nic museli jsem to mohl jenom na čelo a potrestat to slovo tom víte znáš důležité a to když člověk se tak jako to přejde říká no skot znamená to přejít nemohu rozumí tomu prostředku tomu obsahu toho či čemu vznešenému ale tomu obsahu který je návodný mně učedníků poti samařské vesnici to nic o rozhodnutí následování tisku tak i reptání míšní události ten do toho zamícháno a to my vynecháme když se ubírá cestou když se ubírali cestou řekl mu do si budu následovat kamkoliv půjdeš ale ježíš mu odpověděl lišky mají doupata a ptáci hnízda ale syn člověka nemá kde by hlavu složil když mu někdo řekl kamkoliv půjdeš ti budu následovat či přes měl představu o tom že viděl před sebou ježíše že někam jde že je do věčného života že také ho bude a slova tím že bude za ním osobně krok za krokem ale on říkal ty si ty nevíš co říkáš nemám jako syn člověka o se velké se ten na naše pravé tady nemám domov je mi nikdo z nás tady nemá domov do pudy máme do to marné abychom se dostali doma jiným sejme do židlích když to moc dobře dopadá tady nemám domov jenom ptáci mají hnízda a ti mají doupata to znamená