Karel Makoň: 86-35A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

vám zhruba předvést jaké svým tom jaké znaky se stav víru víry a neřekl jsem tam cesta víry vede tam jsem se nedostal protože je to zrušil někde mezi křtem v jordánu a mezi smrtí na kříži tak bych si dovolil to dokončit obecně nekončit cesta víry vede přesně tak velice dobře chápu tam chtěl ježíš kristus člověka dovést a on chtěl člověka dovést za stvořené jasné sem byste se ne byste čím nesouhlasili řekněte za stvořené tak to znamená že člověk musí dostat i za všechno toho v tom stvořeném drží za představy za přání osobní to všechno je věc která u každého začíná proto musí končit na věčnosti nemůžete mít přání protože tam vaše vlastní osobní tedy že tam vaše přání se rovná přání božímu čili jako by nebylo ale jako by nebylo to přání je znásobenou všemi noční všemohoucností boží jenom říkám znásobenou není to ta všemohoucnost a vševědoucnost a tedy to se pojetí těchto vlastností boží je v zákoně špatná tak začnu zase u sebe to je nejsnazší čeho se budu muset zříci se jednou dostanu věčnosti naštěstí sem se tam jednou dostal za těch pět měsíců tak by víte čeho jsem se tedy lekl že celého života jenom že od doby se situace změnila co si jak jsem se tehdy poznával a jak jsem tehdy celého odevzdal bohu tak by bych se stejně sobe před tím též esesmanem neska vzdal stejným způsobem tak zabije přátelé protože jsem v jiné pozici než tehdy a tu by zase viděl a že si to stačí ale chci vám říci když vám něco poradím nedělejte z toho formu k za smrti nýbrž vy nectíte chvíli každou ti se měníte a se změněnou situaci a podmínkami a růstem míním také jiné prostředky na vás a bílej podívejte se to přirovnám používání narkotik když se začnete bavit návyky aby působila na potýkat tak jak vy si to přejete musíte brát pořád větší dávku a tady je to obdobné ne větší dávku ale lepší kvalit potože to byste se zničili větší dávku a jsem se snažil ukázat na životě ježíše krista jaká dávka svolení panny marie stačil jako by se narodí li ježíš kristus pak když se musel za dopracovat dalšímu spojení ježíš kristus a ten stoho jordánu šel se svolením panny marie te organický celek a přidal k tomu svolení potři telete mozku nemohl hned ji doorat je nebyl pokřtěn nýbrž byl pokřtěn po třiceti let čili tímto způsobem a ti vítězit kdybych to prováděl dál tak bych říkal to co stačilo ke křtu v jordánu aby se mohl stát učitelem po přemožení toho satana ještě to nestačilo k tomu aby mohl vstoupit na kříž a stát mrhat co potom se dělo mezi postavách a na nesestoupil tam také ještě něco musel přidat dokonce k tomu aby mohl na ta nebesa stoupá ze skal vím že je to co se stalo v koncentráku se mnou že sem tam by nic tu byl v tom nebyla a se se toho spadl že to nebylo je ani náhodné utonou ani chtěné ale že to nebyl tak velký debakl protože jsem při tom nějakým způsobem se ocitl vím pozice pozic za těch věřící a by se k tomu mít nepřidával nýbrž jenom se z toho tam letné i ty jako se klade tam vyrozumějte tak se to píše tak to muselo takhle dopad jak jsem se okatě dostal do jiné situace tak se to provalilo jsem se dostal z toho koncentráku ven nedo to končilo li se tak sem říkal pro se taky ale ty všechny důvody který jmenoval tak ne není dost abych to všechno mohl chodit snu abych nezapomněl ale jsem skončil srozumitelně tím a jak chce by to bylo srozumitelné a dokonce protože tam a se rozumem dojít to máme udělat máme ho opravdu napínat nevlastniti ale dokud nás to neunavuje je to nutí neunavuje tak zdá jestliže jak jsem říkal to svolení rozhodnutí a realizaci kterou provedla pana maria přidal on realizací ti let tak jsem říkal že se ty dvě věci dohromady sčítal si třeba násobení ale dejme tomu že se točí ta nebudeme dělat to matiku a teď již on přemohl satana tak toto přemožení se k tomu přičtla takle potom přestával hodnotu která byla schopna soustavně být otcem z něho samovolně brát bez přání aby to plynul samovolně brát jeho sílu jeho moc jeho poznání ho láskou a tak dále a to trvalo tak dlouho než plnil v tomto stavu úkol co to bylo stát se učitelem národ a to učitelování není nejvyšší částí v tomto oboru tak za jakých okolností ho potom učitelova to víte vás učedníků jeden ho zradil a on je všechny zradil jako by tím na toho jana že se dal umučit na kříži se s se zmařil a to si on to se říkal ale kdyby se to četli tak z toho nebyli moc moudrý oni při takových slove když říkal maličko a neuzříte maličko uzříte tak říkal no tak by to netýká jasně to je tvrdá řeč tomu nemůžeme rozumět a on chtěl aby to mu nerozuměli totiž nebo aby tomu rozuměli do takové míry aby jim to stačilo ta nejistota aby stačila k tomu aby ztratili tu jistotu která nebyla správná jsem vám říkal teďka dnes začala být nesprávná teď teprv okamžiku kdy on šel na ten kříž jsem vám mluvil o raději sto ve svém životě například v tom útlém mládí byla to jenom na malou záležitost a po byla vyčerpána a musela být zakotvena na ničem jiném tak další toto to se nepotíralo ale novými prostředky se musela tady toto realizovat by se byla nerealizovala tak nebyla vůbec k ničemu let ta byla proto abych moh vykročit pevným krokem kupředu třebas jen malý kousíček to vám líčím hlavně proto abyste nezoufali tohle to se staví tak se tady víra se stává ry ježíš kristus když tam zanechal učedníky kteří byli z tohoto jak se říká kteří sto mu nesměl a ty si nevěděli to všechno znamená proč ho musí umřít když třebas uznali míti se svatý jan by vytkl že on se zmařil že nebyl zmařen tak oni nemohli pochopit v situace i za jakým to napovídali víra nemohli pochopit proč to vlastně udělal a oni sice poslední večeři řekl toto je krev která se za vás vliv a tato to tělo z lás obětuje ale jestli tak byste při tomhletom povídání tak jste to četli jako by vám to říkal že se přišel na to že náš život je objetí boží na to taky nepřišli možná že na to přišel svatý jan prosím vám ale ty ostatní ne a to je tedy malé procentíčko a teď jestliže tedy oni ztratili víru a tak co přidal ten ježíš kristus oběť víry těch učedníků ta víra byla na jejich dana kříži obětována nemusel stát a že oni se připojili svou obětí své víry ježíši kristu ano nemusel tam připravovat víru jidáše to je pochopitelné neopře povídat víru svatý jan para snad na různých ale ne ale ani pojednou z těchto dvou ani podruhé ho nebylo zapotřebí toho kříže tak nebo tím způsobem jako pro ty ostatní takže teď přidal obrovskou víru těch učedníků kteří dokud dělal ježíš zázraky a dokud oni měli moc od něho dělali zázraky taky tak ta víra byla nezlomná sebou když přestat dělat z taky na se ukázalo že nemají čeho brát ty potom tu oni oni se ta víra o nich uvolní lad on to nebyla víra kterou by si byli přivlastňovali jak toho rozlilo že mně to jde zázraky to tak to dopadalo zaplašil věk takhle o smělý s máte když to všechno jde takže je to jeho co mně nevypovídá službu a se mohou volně užívat jako tento život tak jsem si že je to mojí voni pravda a tak to dopadlo s tou vírou a on musel k tomu dělat přítrž tak si k sobě přizval na ten kříž a to u soudí jak říkal sám těch jedenácti byla poslaná všecka země jak taky říkal čili to vykoupení vypadá sela jinak objetí víry hezky lidí která se připojila ke smrti ježíše krista na kříži byl spasen nebo je spasen nebo probíhá spasení světa tak i protože my se zase musíme stejným způsobem a vyskytujícím rozumíte a to připojení musí pořád následovat a kdyby to připojení nenásledoval tak se ta řada přetrhne ten kdo se připojí nemůže být spasen je vám tahleta řada sem jasná máte dojem že tohleto nějaký význam je snažím to nějak pospojovat aby se ti hlavy vaše na nějaké úrovni po spojili nějak neví že na této úrovni to jde že ta si se zastavíme to to schopnosti chtěl říct toho našeho cesta váš a a tím janem tak na své to znamená na lov to tam dáváte ano taky a proč se nemohl připojit jidáš smrti ježíše krista po ho zradil to ježíše krista řeknete nuže proto že nějaká vlastnost lidská musí představa relativní zlo ne které nakonec absolutnímu zlu pomůže ke svobodě nebo aby se projevilo o hezké ke rentabilní ne takže za tuto výhodnou odměnu nebo záměnu produ to záměru nemusel být jidáš křísí po křížem nebo nemusel přežít kříž ne lota něco to je velice levné jedno odpověď na se s tím nespokojuji do tím ale u toho zůstanu se vrátím takhle levně taky svatým janovi svatý jan takhle vy odpovězeno nepotřeboval prožívat tu krizi závěry jako třeba ti ostatní učedníci kromě toho jidáše protože svůj život nebo stavil na víře nýbrž na lás jsem neměl tu čest été výkvět lovit co je to život postatné protože to jsem mockrát visí říkal ne o tím byl zcela srdce a tak dále ne tak se to jenom hrubě přešel tak teď by se vrátil do které nedostačující když po vaříte že všechny při ni ti učedníci představujou vlastnost jednoho a téhož to věk že jsou to vlastně prostředky jimiž věčná individualita posílá na zkušenost člověka jedním ce aby se ozdoben těmito zkušenostmi z niž je na je taky pomáhat bližnímu a celému vesmíru k nezkušeností o i malém pro věří jak pomáhají a že pomáhali lidem no tak tadyhle je to což u řečeno že totiž ten jidáš ta vlastnost jidášovská pomohla ježíši na ten kříž tím mohla odpadnout ten takže do pět to pořád jedno duch a je to trošku jinak je to se mu mi těší doufá a ta vlastnost vyjádřená janem jako láska ta sice nemohla a nemusela odpadnout před křížem ale přežila kříž bez ztráty víry protože láskou byl v nebi a víru nemohl ztratit potože a byla dávno za a tou láskou víra a naděje v nebi končí svou úlohu a zůstane do láska říkají křesťani a to je správné do nato takže on dávno se neopíral o víru myslím že mu to netrvalo tak dlouho když ho víš jeho to usuzuju že mu netrval dlouho co se musel ještě opírat o víru protože on jediný si vzpomíná jim tobě na tam není že když udělal páně žít na začátku své dráhy učitelské zázrak v káry dali se že kromě říká uvěří v v jho učedníci k toho pane žitě potom zázraku no myslím že by musel uvěřit i on tak tak by asi řekl při své skromnosti kterou měl uvěřil jsem a všichni bratři moji nebo tak nějak to všichni ostatní učedníci tomu řekl o neuvěřil o tu víru že zratil na víře budova láskou a proto jsem vám radil a to je velice důležitá věc to tohoto vyplývá abyste víru sytil a tlaky jak to dělal ježíš kristus celý tři roky že si učedníky je pořád měl k tomu aby prokazovali lásku bližnímu jenomže prokazoval í tak aby člověk o nic nepřišel přitom je snazší než když si zadat do míry že by mohl při sám o sebe oni i při tom že pomáhali bližnímu se měli neříkám neteče měrou rádi ale ještě dost to bylo vidět z toho platno petra jak je to ježíše kdežto jak se viděli pod tím křížem svatýho jana ten se rád neměl čili ten nepotřeboval se opírat obíhají nám že je to vysvětleno v ale jsem říkal to eště někonec věcí že to co způsobilo že ježíš zvítězil nad smrtí vstal z mrtvých to že by další přídavek který kdybych opakoval vypadal takhle a blaha a byl to izáka mnozí před tím velcí muže a ženy obětovali sami sebe a a tak dále nakonec se obětovala panna maria udělat nějaké předsevzetí při přivolila a tím se obětovala pro toho ježíše a této oběti potom připojil organický ježíš svou a tak to šlo dál tak touž na ten obětí nebo to se rozepisovat do smrti a to to zmrtvých stane ale teď vstal z mrtvých a byl tady učednicí o kterých se si vzal i víru oni fakticky sebral tak měl od nich bych těžko to moh na zavolej ale je to svoje on měl od nich svojí protože oni se nerozutekli ne cesty jenom skrývali ze strachu jo měl od nich svolení aby na cestě s nimi pokračoval čili to bylo voleni kterému bychom říkali svolení celobytostné ne je tam ten jan jenom tam nebyl ten jidáš ale protože mělo být znázorněno že je to celobytostné svolení že tam těch dvanáct tedy představuje vesmír v malém i ve velkém že to přetavuje celého člověka a oni si hned vodního ne takže on je tam zase dvanáct a zase celý člověk jenomže jedna část vyměněna ale pořád vlitá všichni no tak voni vlastní když čekali co se bude dít ve značné neurčitost oni neměli do tu tak ono nic a nejistota pracoval ona jestli způsobem vylepšovat totiž když to ti víru tak mají absolutní nejistotu na jiné cestě s tak nebylo a tady zaručeně žili v nestat ale přesto od věci neutekli a tím ježíš přináší pokoj ne pokoj na vám vážky to je odplata za to že neutekl přidává k ne oběti na kříži obě těch učedníků proměňuje této proměnění tou smrtí na kříži bych víru která byla lidský slabá oni něco postu mocí a věčný pokoj jestli to jasný do oděné a to je výměna kterou ji nečekali pochopitelně ale do byla jasná a v celém tom systému hraje významnou roli to ale nestačilo pochopitelně ještě k tomu poslednímu protože jestliže měli přijmout moudrost od boha tak do vínku tak museli počkat i ti nikdo ze nepokoji převládne taky ještě dával najevo jak se to dělá že se jim zjevil a jedl s nimi ryby aby jedění že to všechno je faktické čtení něco pavého nepřesnými normálně nechci říct u lidí ale do tří donde lovili například tedy by si je pekla je do a to tam také na je a teprve potom se smířili že on opravdu nezkazilo mu nemuseli věřit nýbrž oni byli toho svědky že je věčný rozumíte on zaměnil víru za pokoj jejich srdcích který při kterém víra není zapotřebí na tam dohrála rod a tak potom mohl konečně vstoupíte nebesa to znamená odějí z jejich vědomí a poslaným to sebe ducha svatého do tak to nebylo zosobnění nýbrž o odsobnění to ježíše krista ne svatýho ta duše měl podobu ani holubice ne plameny se objevili na hlavami těch učedníků protože ono to všechno co nazpátek opačně v nich na pod ne tak dostali a takže bylo mohu možného ře vidět ten plamen no a tím zavěcení k tomuto vede kristus člověka čili do ho spasitelský úkol je spočívá v tom nebo stojí na tom že se ta lidská bytost připojuje je stále obsažnější a řek bych náročnější u přivolení nebo oběti tak to je na co se dal se na tom no a tak to si nemá se na tom a protože bohužel čtu v jeho mysli a vymete se a on to tak nevyjádřil ale jsem to takhle nimu výčet promiňte a myslím jestli se to opravdu přát když to tak obec nevyjádřitelná ještě něco jiného tak to řek táhne nepoznal ale jen po pokoje pokoj to víš matka otec o neprší že ho tak to nechal řečeno v tom poznání jedno dvacátého li se panu to bylo všechno nemusím na to přemýšlet o rožičku šla nevím na otázka z ale na tom nezáleží bodu odpově jak to vím ne to je jistoty teče a tady souzení kristus na věky stane avatarem vtěleným božím a člověk na věky zůstane jenom individualitou to znamená něco co v příbytku božím je a odtamtud působí obdobně jako bůh samosebou jenom že bůh b jaksi k abstraktněji než ta individualita která šla tím světem na ten svět zná jinak zespoda a tak učedníci nikdy nebyli na úrovni ježíše krista ježíš taky to řekl nemůže být žák nad mistra čili je tam ten výrok viď nebyly nikdy na nich že to bůh v nebo ty dobře víš tak jen k uším že on třeba zákonem prosím nezem zakopl je li to my a potom další otázku ani naše to nejde ani na to že to někde nebo když se mrtvém e tak za kopnul ale počkej šíje nemluvil kam se dostali a kdy se dali kam když to bude říkat a to se namahám jsem se disponoval tím příbytkem oni se dostali do úrovně učitelské dráhy tehdy rozumíš teprve potom mohli a kázat proč a obracet lidi proč protože krz působil ten svatý oni poznali co mají dělat aby neházeli podle svý nepoznám kdy jsem možná činit vina to rozdává že o řekl tomu u poznat protože se o to mi to a tedy taky prasata na to se nectíli že a myslí jenom na zemi ne vymyslím lze toho co se na ty muže a tak takle on to nedělal ti jeho učedníci byli tím ježíšem na úrovni učitelování to znamená na úrovni kdy o ještě nebyl na kříži je se neocitl i oni si toho byl že vědomí po tak ochotně se na vyřizovat ale by dokonce tak pokorní že říkali my nejsme hodni ani abychom li to ani tak jako náš mistr třebas podobrém hlavou dolů říkal že svatý pavel ne nebo tak nějakého nebo to byl svatý petr ete prosím vás prominete nezáleží ale i všichni učení na svatého jana zase platí že svatý jan nebyl jenom tak učitel nýbrž pořád zůstával nad nimi povznesen tou svou lásku aniž chtěl pochopitelně takže měl čas víte malé a si klidně do smrti a oba klidně žít klidně žít do smrti no ale tak to vypadá lidským tak oni se ocitli na pozici učitel lidstva a tak působí dodnes tak přesně víme kde jsou ale kdybychom to chtěli aplikovat kladeš mi dal se otázku posmívati nenechám víc a jakmi když spáse jdeme kde my budeme to je všichni určitého to bude to bude potom nezaměstnanost oboru učitelská že ano tojá jsem byl nic na ti na učitelování ne ne každý budeme někým jiným a bych říct to čím žijeme v tomto životě bude před utáhl co bude na vy na věky dělat jestliže řekl ježíš petrovi dosavad si lovil ryby teď budeš lovit duše lidi žtak do nebyl rybářem byl třebas lékařem a ne z nich lékař tak bude na věky léčit ten nastoupil pozici a sklepy a zní a tak dále a tak dále než byl někdo cení ten bude spravedlivě od za poznání lidské a jakým způsobem se dostanete s hranici pozemského otce dělá ale tahanice bude někde jinde a tak dále moc by to všechno snadno převést na tu věčnou lásky takže v tom příbytku ta ty dří by věrou mnohé není to jeden příbytek na jedno kopyto sti druhým namíto jsou mnohé příbytky nějak se o sebe liž a měli bychom si dávat pozor čím se v tomto životě zabýváme neboť to mám také kyne na věčnosti je tím budeme zabývat například svatá terezie zakládala klášter vylepšovat mýma vytáh klášteřích a tak dále že ale tehdy byla se věčná že ten klášterním životě s tím nejlepším v době vůbec se může dělat tak tím více nepřestal že to co se dostačující bylo protože věční a těch lidí to být mimo klášter a byla v klášteře a tělo bylo v klá že a duch byl venku tak ona teďka podporuje a tak vám osatní ne úlohu jenom ty jejich ohně ve nic a tělo venku patří tak když ty lékaři dostali ducha dovnitř aspoň v těch okamžicích malé správnosti ten nová jsem to pomoc nich tak ona se včas ujala aby pochytila tenhleten proces pro se neobjevuje vám protože vy nemáte stejný začátek nebo obešel jako on jako dítě se dostávala za tím bohem ne a jako zdědí že se zrozením bohem že jsem jednal správně ne z vlastní vůle to že ona v těla se kladeš m to nebyla vůle to pochopit byla bude ježíšova to bylo vidět potom z toho co se stalo o poslední sedm nechodil jím nohama i marka a prací nebe byla mělo na zem a jsem řikal nevidím že byste se musel ještě chtěl řešeta nepoznal že se s nimi to na celníky napřed a řízen cem škole o to také ona je teprv ne se hodin a nějaká minuta a víc zajdete domů a ustáleném a to u sebe moje ne nebo si tam mohu spadl toho stáni a o to že budu chápat choď podobu i na dárce vteřin na mysleno jestli co odpovíte sečte české pít unizono tak teďka ježíš říkal višnu jednou řekl někdo on to let trošku jinak ale za to takle měl jednou jak do den a umřel a podle předpisu svý mohl být bratr toho muže a mohl s nimi dítě a opětné a ty za další bratr a tak se b za sedm bratří to byla radost a a ta žena náleží po smrti on to tímhletím odpověděl to znovu zastaví a se tam se ještě teď je to pochopitelné sine tak ještě sám o jen zastat a to dost je a to se totiž on bude mít zabarvenou svoji individualitu tím že dělal to nebo ono na tom s přede zkušenosti se neztratí pravda ale jestliže měnil zaměstnání a také ten život je bližší než na stání samo tak všechny zkušenosti při do dobru v tom nekonečném životě po smrti a takže on tam bude ne celníkem jsem to tak lidově těsto zotavit nebo tím rybářem duší nebo ono tak a byl tak nějaký master to není a ten styl kterému se tady naučil životně ten se tam řek bych dokonalý tím tou souhrou věčnou moudrostí a así dovede potřebovat tímto stylem se dostat kupředu a tak jsem to napověděl před tím tomu ten svatý přijde na pomoc protože ho uvidí na své straně věčnosti to světlo rozumíš a blízko sebe oni se nebudou konkrétně právo toho hříšníka do viníkem přivedete hříšných vždycky bude stát dostačující jak jsem prosím poznal že můj svatý je farář arský čili vane a jak to nám mně poznala cesta dobro mi na která o tom nevěděla sem dělat potíží vot ani jim to neříkám že je tomu i svatý a potom mně poradila bych ještě koura to je nové féry zase modlil svatý jan aby si ralaja mít že se na to před na a to jim sám pochopitelně a jsem do to nepřišel ale existuje nějaká souhra neděli dni a svatými a tu soukají svatí tak člověku hlásí cítí že se tam blíží ten člověk na dojít pozici a o tak co ten farář arský dělal sem a zastavte stoje tak to jsem na li bývá toto se se si ho vybral protože on si bráně mi říkal vyžije mnou stojíš to sem vás to živo neříkal ale jsem o tom věděl i při jeho život to byl říkal to je von to je ten slastí toho jsem ho přešla hrou s pera velice vzdělaného člověka a tím byl nějaký fleka tedy jsem to vedle nějakýho toho kazatele tedy potom zemřel ve švýcarsku přemysla pittera než tohoto upřeny víc váže s katolík u tohoto úžasný člověk a to napsal deseti svatých kdybyste mohli dostat tomu spisu deseti svatých ale u prodest svatý poslat nehledí to běžné knihovně to jako asi nebude tak tam na děti deset nejlepší svatých které existovali jiří stavbě z je například tenhleten flash arský mezi jaký se neli a víte proč tak lehce jsem si vybral oblíbené svatý protože mi je voda a se s takovým způsobem že jsem o odolat když on neodolal tak jsem taky dal malokteré a tím řítily jako by radil nějak nějaký postraním místo protože on měl přehled a ten všem se osobně znal mockrát nebo muvil ale on sem se jiným koncentrák že strmá jsem byl e to že tomuto myslelo pře a ten touto vlá jsem viděl jak potřel při setkání takovém řek bych ekumenickém všech teologů všech církví kde za jednu církev byl hromádka za jinou byl kozám oba jiná evangelická větev jo doktorka o to matka samé kapacity rád a on vám je ale všechny tak usadil že mně bylo líto si jenom pamatuju jak ten zákoně se pění od huby když nemohl podat a to bylo záněty životnosti jsou na než na a hra se nestačil a ten napsal i svatých a tam pak je zrovna takové líčen jako je víc a a tak by se to četl tak sem říkal ten a nikdo jiný na to tepotem domluvili ne a on s ním za po patrona li tam svýho svatýho taky najdete a nemyslete si když ta malinká ře a ského že tam byl koukolem se že si širšími poena o když tady mluvím prostředností z nás posílení sil ale tam ne tam stejnou derou se musí do vás a oděje vás toutéž vlastností že budete rozeznávat duchy jako jeho schopnost to máte dojem že ho potřebuje do říkat větu nebo že oni musí vůbec začít že ho tak dalece neznám kdy opici taky tak znáte mluví ale do bubíka před civí te co chce že je slávy konečně nemá ale zná no jo ty by se mu to druhýho to znáte lest jednoduše toho člověka druhého samo sebou neznáte do všechno pádu jeho osobnosti ale znáte ho prakticky tak jak potřebujete kdybych to neznal voknem žete vydržet aby padouchem jenom to jasné ale co by si s přáteli oné promluv si to eště to je tady pořád li ukaž by se o tom satanáši co je to ta za spolupráci s tím pánem bohem oni se rozhodovali o taky ubožák nějakým panu jobovi nebytím vás v tom nebeští no to asi k tomu nedojde a někdo jiný by chtěl dát nějakou zástupové že to je to není otázku ne a nepoznám a prstu není co vy máte štěstí nepřesahuje světe beztak a ozdravuje ho budete dvakrát silnější se k němu připojen řekne tomu takhle jsem měl nařízeno abych vás pozoroval protože si máte vzpomenout na něj aby on se k vám mohl potom a tu chvíli