Karel Makoň: 86-41B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

to je asi přesto tomhletom jsem ráje jsem se tam aspoň a pocitem který byl provedli nevede to o prázdninách s tím že okem podíval jsem si o hodí do třebas bych když svatýho pavla se dove panny marie jsem viděl jsem jak tam našli ten pramen jak dašího pio jak jsem si že je léčen léčebný nebo tak nějak na ten můj přítel který to filmové taky tam byl na to že u měl kastě anglicky tak ten tu leckým původce který to anglicky říkal a ten čeho překládal to vůbec tím že dokáže nepřeložil nýbrž to řekli epřítelem takové detailně vysvětlil líbí mimochodem ten ži ře který to viděl to je programátor to člověk moderním způsobem myšlení o který si od konkuruje leč chyba tak by se mu svou zevní pochopitelně že to každý to takhle spraví a možno protože on to musí být tam se sahá ne že ten koncilu který že je tady rychlý b b nic jiného že nic neví hlupák je chytrý je ten člověk který mu se dává do paměti a o nesmí na to zapomenout že kdyby to nebyl člověk tak ten kompletu to nemá vůbec žádnou platnost na tom by málem zapomněl i když to se klaněli jako nový bohům těm kombinuje on za nás udělat to co to člověk nedokáže udělat je tak zasáhl do paměti vložit třebas miliony prvků bezčasově téměř zastřeně že ano to člověk dělá jednu věc rád a von dělá stovky tisíce věcí najednou a dává to dohromady skloubí to a člověk to by myslel že mi to dává do pera to by člověk to by mu a se roztavit že lidi a tím jste vy pomine že a taky pochváleni na to zase vinu do nebudu za na to vodu a za chvíli ale takhle myslí vidí před sebou zlo zůstali zlo protože nevidí ani do zavání dopředu o to bylo vždycky trčet jenže technické prostředky na rozvoj toho za nebyly střelku tak dokonale jako jsou dneska že ska může dejme tomu nějaký kterou jistá vraždit třebas vládní ničitele protože k tomu výbušný ne a to je tedy neměl třebas bylo velice primitivní všecko nebo takové vázičky jako třebas dělal získat to se nestane koná to je to přežitek tak milý oni se vraždí najednou že tak bod po stránce máte pravdu jenomže tak je tolikrát více lidí kolikrát více se vraždí a je to přirozená radu a co víte bohužel takže když tady se budeme tlačit na této planetě jako je tady tlačenice teď tak si tím jako se nám bude za že to zlo roste fakticky to není nic jiného než tlačenice stále dost a když nás bylo hrstka tak se do sebe nestaly a tak to není horší je to jenom tlačenice je jedna dobrá známá která se mohu spolupracuje se s červeným kříži měla plné ruce zavazadel stála bezradně před tramvají před terou stalo taky dvacet výroků samo sebou to mají přijde tak on se tam toho a zaberou všechna místa která tam budou ona takže pro a provázela tam místo nebude tak vona si to rozmyslela a před tou tramvají řekl tomu co stál v plní řadě ty vole pustíš mi tam vole pustíš mi tam on usnul že taková straší dál že státi leta mu říká vole voni se všichni rozestoupili za lízat posadili tam teprve potom sice se susovi hleděla letěly protože voni by oni byli voleno vona byla mezi těmi olivový si tam jako týkaly ne a a říká od chvíle věřím že to co dělá dělá tam ne že to obyčejný nátěr slabý že se vodbavit velice snadno jsem vědí slovem vole ho od bavila oni byli ne ochotnější náleží která nebyla bezohledná tím by taky nebyla vandalů že to nebyla a tak jenom to tam teďka nebude nebo nemyslete si vás levé že bitvě komu se a jesiže tedy nějakým jidáše nebo zrádcem atakdále není pravda protože při dobré vůli byste se byl mohl uvolnit a celý ten kurs který se tam konal to není náš ani zrádcovství nýbrž to jsou to byly rozpaky které na které máte právo že přitom rozhodování si dělat to nebo ono je člověk rozpolcen jelikož se rozhoduje svou vlastní vůlí a když se rozdejte svou vlastní vůli tak je vlastně tou chvílí bezmocen a vyprostí ste tam přistupovat jako bezmocný člověk a ne jako jidáš a také se se do bezmocnosti potom konečně v pravil dokonale tak takový jste byl než se tam vešel a ne tento provedl to je není to není pravda my často nerozlišujeme minulé od budoucího správně protože všechny věci přítomné se připravují blízké nebo vzdání minulosti a mají dovětek zblízka nebo ne budoucnosti připravují se na úrovni této hmotné ale jsou připraveny na úrovni duchovní tam se nepřipraví tam sou všechno co tady je je napřed je ne bude nebo bylo je napřed u boha tedy říct že je tam buď něco začal stvořit že bude začátek při ta nebo tak to je otázka protože on ten svět jak tady existuje myslím celý vesmír kdyby neexistoval takhle hmotně dualisticky tak on je u toho boha neboť co by u něho nebylo přes hranice prostoru a času to nemůže z něho ve víc a jestliže on je tvůrcem tého všeho tak to v něm je tak po této stránce je permanentním tvůrcem čili ono říkat pán bůh stvořil svět velice nesprávné to jako když vy říkáte ne nastala taková taková situace to je nesprávný názor to je pojato prostředka a nikdy tomu nemůžete správně porozumět takhle z prostředka berete ten člověk je na cestě k bohu z toho dualismu to božu se vývojově dostat do daleko do úrovni člověka a nevidí ten vývoj tedy předcházet nevidí ho ani matka která zavedení provádí ve svém těle ne pochody které trvali tady miliardy let na tom co si ani ona a nepotřebuje to vidět nechtít vědět a nemyslete že to říkáš toho liška se to dovíte detailně to ne ale to že se dovídáme co matka si vybírá z toho konglomerátu mnohosti při vývoji na příklad života na naší pravé že si vybírá určitou líný vývojovou to je z toho můžeme usoudit tam ta vývojová nyní jde kam míří a je to na dneska vidět když známe tu líný dobu a místa zádový a my když točíme pitvali matku a víme jak ten zárodek se přeměňuje viděl je buňky na prvky a na dospěl život ch a poznám na pozemské a takový to slo někdy opačně že pozemský tvoje stali živočichem mužský například dejme tomu se čím napřed na na suchu a přizpůsobil jsem moři ono to nešlo tak jednoznačně jak my si myslíme na rysy nebo tak nějak to se stavíme daleko více a vědecky to víme netěká duchovní oblasti takže ten vývoj nejde jenom takhle nahoru rovno rovnoměrně nýbrž ten vývoj a s ním se musí vázat smířit ten nebyl notách a jinak to nejde že se deskách se tam vlna ten vrchol vlny následující není tak nízko jako byl bílý a že by trošku víš ta že je není tak nízko jako vlaatní že i to vlnění ne směrem nahoru to je ten celkový nejsnazší pohled obrazně tedy do této obrazně pohled na celý vývoj a na celý voj jak jedince tak celý vesmíru protože my sebe nebo nechceme se musíme podvolit tomuto celkovému trendu vy jste se ho nemůžeme větou když se musíme smířit s tím že nejsme ji záři ale že jsme závislí na tom konání omezí a když to bereme jako dramaticky se to za třebas václav tak tím zbytečně trpíme jsem to bral dramatický jenom tři dni v tom koncentráku a jsem vědět jestli tam někdo dostal někde kopal jsem tedy dostal místo něho deset jo počne jsem to při tom vývoji který jsem za sebou takový neměl brát tak jsem byl cesta daleko více než normální člověk ale to kopání a to ohrožováni k tomu že teďka za zabiju ne tak rychle šlo kupředu že jsem potom byl absolutní s tou bodů se nikdy v tomto životě před tím nebyl takhle absolutně svobodni jako v tom koncentráku že byl tak večeři by ho to jidáš bylo to za jáství že jsem zapomněl že se na cestě boží že nějaký svodů opustil ten kristus nebo ten bůh bylo to jidáš tví bych říkal že tohleto je pohled velice povrchní protože to byla nutná peripetie on byl je co tady tedy petře ke tohleto jistě sledoval to byl nutný předpoklad aby mohla vniknout buď katastrofa anebo vítězství ne takže jistých peripetii nedělá každém pořádném dramatu a tím je lidský život do zdramatizována nekonečnost tak a do děje zdramatizována musí být peripetie musí být těžkosti ze kterých potom buď vejde to nebo ono to je asi třech přechodné je to prostě pijí vzestup nahoru směrem tak ho nepovažuju a ne snad že by musel lichotí za nějakého lidé nýbrž jeho považuju za člověka který hlouběji než kdokoliv v tom čeřínku přišel k tomu na kloub když neví když o tom neví jak to faktický že relativní dobro přináší lidský relativní zlo a on si to relativního dobra vzal vícenež ti ostatní a proto se dostavilo relativní zlo taky nevěřilo cela pudí by si toho byl vzal málo jako třebas někdo tam jako takový třebas bohu myl který se tam pospával tak se mu to je to nic nemohlo stát jestli tam ten bohu mil pospával zájem tam příklady mých lidi jak se žních val a podle toho taky na to radoval a podle toho se s nimi dělo například dejme tomu tam nelekat nespal a to mělo za následek že to je potom se do nich nesl neklid ze kterýho se rodí něco lepšího a tuto václava taky tak kdyby se to dalo vezme klidu provést tak ona by to bylo přídavným ale uveďte někoho do klidu a on lehla potem jak se říká on si v tom zabydlí rozumíte a ono mu tam bude dobře ne to buďte rádi že velice vám to nestalo že to takhle popelem lehá jsem velice vděčen za to vaší krizi promiňte mně to se to je tady ycke že ano ale se na to vnikli že na lékaři ten sadismu prováděli v lekci na mně prováděly a považuji na to esesmani a při možný do o svém domě ustraší tak se ale prováděl tak to reprodukuju jenom tak mírně po protože že to svůj účel ve mně byl ten esesman chtěl zabít bych nebyl býval dal jistotu že zabije že budu mrtvý následek že okamžiku tak jsem potom nežil zaručit boží no a tak to bylo víc že jsem to tak že jsem se jistotě vůbec nerozumí jsem měl li to toužení zabíjet a ne z rozumu ale situace to vyplývalo že s zabíjeí říkal počkej si teďka doby u toho potom dobýt nečekaně dobře tedy měla lítost není a tam vůbec žádný smysl a se nelituje líto tady nemá zdání mysl a ti dělá svou věc to znamená své povolání bez lítosti nad sebou a více se z toho dostane dál ano židé nemají noc a oni si musí žák taky nemohu s nemusím mít ne se ještě člověk musím stát vyspat aspoň rusku nevoní bude nespí tesaře si najednou zasedne na a celou notně trápí dokud nedovedu to co mně v okamžiku vnukla se s tím trápí celou noc žádosti do slovního výrazu který ani zdaleka neodpovídá tomu co řekla do tak se ti na stoho to tam otá uvedeno o tom v tom komentáři jedno místě ale to jsou úžasný věci co na řek bych to dokázal žít to co na řekla bez ztráty je času a tak to by bylo jedinečné ale musím se aspoň přiznat že potom trápil a seho nos a bezostyšně bez citu že se nevypínají nevadilo jsem do rána nespal u jedenácti popadla se sem to napsat ale protože mi to nešlo a si je si lehl když jsem to nepřál kuřeti lehl tak na těle a spokojena zase se musel stát se jsem napsal další řádu a tak jsem přel žáku pořád se převtělí to dobře to sám že první lekce svatý terezie by zněla takhle to fakticky tuhletím dala do tam nemužu tak napřed byli lidi vodními sleví nějaký takový devítník to nižádné přirozená záležitost ale měl jsem ji zařídí mně co osud ale kupodivu ráno jsem byl čerstvější než kdyby byl spal takže ta zlostně přestat teďka se jenom ke tam v své zlobě ale byl jsem zlostný není o by nespíte vy tam nemáte na zla se to jedná žilo nedbáte na obyčejné tady se se taky vyspat ne je to záležitost přicházející zvnitřku ve styku se svatými dycky ale vy musíte vedle toho sebezáporu na který je to postaveno kdybych se nezapřel tak se s nimi nesetkám je nás musí okamžitě následovat braní vlastního šíře se musím lidskými silami zpracovávat a to mně velice obtížné poměrně obtížné protože sem například to co ona řekla bez ztráty času a to sattva od punc do ubíráno a máte to na jedné a se je to to nikdy tak dlouho nic netrvalo jako to ne to konečně byla spokojená a jsem se musel na sestávat tak prosím vás tohleto je jiná úroveň jejich než naše mysl tělesní a musíme tomu tělu také dál co mu náleží kdybychom mu nedávali tak se proviňujeme jako ten svatý františek když se díval na své tělo jako na osla o za to dělal velikou ssvaté ber to de který svatý křesťanský to dělal ze zanedbávali svoje jáčko svůj život světský nezabývá poco ve stáří to byl dostáti jak se mu říkali sama extáze říkal kdybych se byl více že si více jedl tak se dneska neměl ty potíže ne jsem ty bolesti v žaludku a to se to co mám je to ruší neska příbojem apoštolátu jsem měl normálně dbát o lidský život abych se dožil stáří ve kterém nerušeně bych ty věci mohl propagovat protože ono je třeba celého lidského života než se dopracuje k moudrosti nebo unese tu moudrost dos kterou člověk vůbec může unést není to vše celá moudrost na tom potřebuje na se musím být ve svém stáří klid a vy ho nemám ho nemám tak nemohu spát pochopitelně se to nebo dál to později individuální rozdělení dobra od zla takže ztratí svoji funkci dobro polevit dopravu toto vystavte popravici a nemají v sobě přístup takže nemohou nebo nemají nebo do dělali funkci původce nebo excitat na podněcovatele dalšímu nejme tomu u takový ne přeludy mluvit je vyseděli co jsem před jak víte jak se nesmím štítit a to je zajímavý že pan vazba jestli in moc nehnou vlastním životě že by si že by to bylo vytahování ale mají k tomu abych všechno řekl to je si to mohu klid volit mu tak dobře tak například protože by to nebylo dokumentární je aby to dokument a tak vám řekl o tom před jako sedmnácti letech převedl tak že když přepadl na přítomnost boží že se vlila do mého vědomí jako přítomnost boží aby se věděl že moje pravá podstata je nesmrtelná a všeho tvorstva nesmrtelná tak jsem z toho vyvodil tyhlety relativně dobré ale fakticky chybné závěry fakticky chybné závěr že jsem řekl toho života do sedmnácti let když se na boha nevěřil se musím vzdát neboť to život planý nesmyslný sedl jsem se za něj a to jsem se zpovídal jak jsem vám říkal to je zpovědníci péčí svých důstojný pane ten že jsem žil bez boha a že mi ten pán bůh nechyběl žili to byl život planý patě nasměrovaný a tím životem dále nechci ale kdo zaručí že tento největší hřích který jsem páchal do sedmnácti letech se nevrátí že o nebudu opakovat jak on to opakují ty věřící vaší který chodí vtěliti tedy hříchem pořád to a neříká jemu ale vám to vysvětlí chodí pořád tím se hřích a o nás opakují do vaší zpovědnici která nechci která si východního pokoj a proto si aby byl opuštěn tento hřích on říkal opustit vás ho nemohu bude to není hřích říkat tak by se dopustit tak okamžitě odchází ze zpovědnice protože to nesmyslné tady sedě nebo péče o říká tak je listopad že tyto považuješ se jenom začal týkat za největší hřích a o absolutně a ti od něho osvobozuje nějak se mu bude nesmírně vděčen jsem vadí plakal a nemohl se toho pláče za dosti zbavit pak se nedovíte nebudu muset žít bez pána boha jenom tu radost jako sen měl se bezbožní život nepude to přes znamenalo jiný smysl života naděje se přelil dokonale lidem omylu že tam to bylo špatné nebylo to a ty ale teď bylo potřebné abych to tak chápal že to bylo špatné smaží o se nás letech to potřebné tak jsem to takhle chápal jako vrcholně špatné že se mohl detailně dát ho dosavadního života to se velí do nového smyslu života to je podstata toho převlek ale dokonale se to že hloupě protože si myslel že ten život světský je něco špatného co jsem ji pravda ten smysl to jsem nevěděl lidské tělo smysl ten musí být zachováno jsem cesta vína a matka musela temna ale tak ukázat nevím co všecko se dělat že měl taky na díla strážila bych tady sami nevylila zaneprázdněno matka to za správný konec ale to druhé se to bylo správné že jsem se vlivem to jsem zahodil ten minulý život do sedmnácti let tak jsem mohl plně přikloní k novému smyslu života kdy byl tento omyl nespáchal byl správný omyl tak jsem nešel dál a těch strávil v mém životě se vyskytovalo celá řada našem životě také svíce náš například vy takovým nesprávně oblek se trápit a je to v pořádku protože on vás někam dovádí to nevíte kam že taky neděl to nevadí ale je to v nejlepším pořádku a my totiž nechápeme že dokud jsme v dualismu tak musím být kterými rovnocennými partnery vedení současně rození páteří jsou páry dvojic dobrozlo všechny páry dvojic rozen partnery a nesmím se divit že jsem veden oběma působil ne aby tápal to se mi nechce a kde jsem tím vede těmi těžkosti ve svém životě to musím si prostě musím udržet tomu si vydržet si řekl že dneska vyvstat co u a toho převeďte li že dneska se začátku se člověk vyznává lesní hříchů to je člověk to je věrný sluha církve ale absolutní b b to znamená vůbec tomu nerozumí je rozdíl zpovídat se takhle obecně když si neřekne je konkrétně z čeho a povězte konkrétně co vám i nepříjemné cesto dat nám se musí člověk zapírat a to je na bývalé stojí účelné a to je neúčelné na tom evangelické způsobu který opakují dneska katolíci chybně ta chyba on je dobrý tedy voni dobrý zastánce toho trendu který právě on dovede prostě z jedné linie stranická přejít na jinou limy tohleto vánku nedovedl ta linie minulá byla správná a do toho dne správná protože dneska opravdu nikomu není odpuštěno nikomu ani po této přítmí protože to příliš obecné a je tam zanedbávám to ne sebezáporu a ten nesmí být ten pán nějaký páter pio mu dobře těmto věcem rozuměl a říkal když mu tam někdo při do spojit že tam chodili s to kdy a on to nebo zvládnout říká není zapotřebí tíhu nebo dcero aby říkal všechny hříchy ale řekni mně ten svůj nejhlavnější ten který považuje že ta nejtěžší a vyčíhl řekneš tak mně to stačí způsobem odpuštění všech ostatních víří chá ten to tomu rozuměl dobře protože nejde o to to vyříkat někomu to tak chápu že to není truhle žité ale jde o to jestli dovedu odstoupit od kořene všeho ostatního se nalepeno na to hlavní na tu hlavní zásadu no a to ten spasen po věděl že se dělat že to je podstata zpovědi i když ne vykořenila že to ostatní taky nevy kořením a protože je to bílý který je založeno na tamto hlavním a tak to za váže tak on není třeba všechno říkat ale ještě přitom je něco důležitějšího že totiž kdo takové okaté hříchy bych tak řekl že tím kompromituje postavení třebas pře nebo křesťanství vůbec tak tomu sice odpuštěno je když takové zpověď ale ne tak aby měl zůstat naživu to je další věc a potom ještě tam džáty že kdo se zpovídá třebas poctivým a upřímně že se ti se polepšiti tak on se zpovídá v každém případě nepatřičně protože to být míra toho jestli chce přístupni cestu k bohu kterému chce patřit lže pod tímhletím tlakem vnitřním patřit bohu nepřichází do spojení se aby si uprázdnil cestu k bohu nebo neboť tam přichází jenom proto aby se uspokojil a bavil titíž kostí takle takový obyčejný přízemní co by který se nikam nedostane tady je třeba něčeho dalšího nevě třeba opravdu ctí patřit tomu bohu no a teprve ten dostane do tak že to neopakuje a jestliže jsem měl touhu patřit bohu při zpovědi kterou měla sedm jak jsem to neopakoval když jsem přišel podruhý k tomu knězi tak se musel říct tu stojí panny mně to nejde řešit to vite se mám zpovídat a říkal no tak z toho někdo sud nikdo neřekl a to musí vysvětlit se říká se tak nemůže nikdo krátce mu říkal když je přítomen majitel toho co chci okradou a podržuje přítomen vědomí bůh nemohu nic dělat za jeho zády a musím dělat v jeho přítomnosti a v jeho všimnouti to neuvedla co bych si mohu dovolit za jeho zády a proto není že by byl na stěl řeší to ne to nejde protože on přitom a ta síla jeho přípravu ti tak velká římě to nedovoluje řeší tak nemohu on říkal a tak tomu začíná věří že to tak je a tak prostě choď ke mně jenom s oči a to před tím zpověď nějak ti jak to jak se to bude vyvíjet tak to tato sledoval si spět let výhodě i se to snadno bylo protože jsem od těch třech a půl let se občas zapíral a nic jsem sobě střádal o čem se nevěděl že v sobě střádám a ten poklad vnitřní toho odříkání narostl a přerostl přes do mého vědomí v rostl do mého běžného vědomí a protože na tom sebezáporu je postaveno následování ježíše krista tak jsem potom musel následovat ovšem ještě ne ježíše ale prostě jsem šel za bohem no tak vono se mi to mluvil protože bych vlastní lisciplinou by byl to taky nedokázal tu dítě jsem získal tím že jsem byl poslušen a tady myslím poslušnost je základem veškerého duchovního pokroku být poslušen toho co považuju za správné být toho disciplinovaně poslušen bez ohledu na sebe bez lítosti tady musím poslouchat kde nikdo okolo neposlouchá nemusí poslouchat jsem vlastně ubožák že a že musím postem kde se baví není se baví a tam jsem tam nako poslušný člověk přítomen nemám žádnou radost života a takhle to člověk může brát jenže ta doživotně nějaká jiná než se z toho obečně ho rozptýlení to je podivná a dost kdežto tato s kterou jsem ji zažíval při tom pláči třebas jsem vadí plakal to by ho obrazová na do ona dodneška mám ve zvyku plakat nad krásou třebas slova nebo výrazu jakéhokoliv uměleckého když to ukáže něco z pravé podstaty věcí tlačí na dosti protože jsem se nejblíž ne ale prostě trvá to o těch sedmnácti let do zato jak jsem se nikdy dost často brzo ale myslím že je to důležité aby takhle člověk byl citliví pro vjemy z tohoto světa aby si z nich dovedl vzít to co je tam dobrého krásného správného a aby byl tím dojat protože ono se tu v hází do tohoto chrámu vnitřního božství nejsnáze srdcem proto ježíš kristus říkal milovati budeš třeba srdce napřed jako předeslal potom duší a tak dále protože tamto je nejsnáze přestože ne vždycky a nikdy to jde a když to jde tak to člověk použít a to to berou vstoupit člověk který nedokáže tak vysoko myslet aby si uprazdňovat cestu k bohu nýbrž aby se zbavoval jenom svých špatností ten jedná správně indentického pytel některé intence církve i záměry církve hluboce podceňují křesťana a hluboce ti ho považovali za mrzáka duchovního to tedy tím velice za zlé ale ten člověk není vinen že o takhle podceňuje že ho pouštích to je zpovědi tímto předsevzetí se polepšit ani víc než se pod při transu slibuju žil obraz je se šíří se podepřít a nikdy neřeší to čtyrysta ne ale ale je to prostě spravedlivé a vedla třebas touha ale o bohu tam není ani jsou temně podceňuje člověka běžného křesťánka ten není schopen se k bohu bez obrátit to je není někde vysoko na nebesích tam nedosáhnu to je základní omyl za to ten křesťan k neumí nemůže tak to není jeho vina a tak po totéž pojímá jít a třebas jenom síto po se zatím ovšem musí se potom smířit s tím že pro ty nedostatky interpretace ke vní tak je v bohu začne znovu s opakovat vých ze který se poctivě zpovídal a že tedy je to soustá práce nikam něco vytlačí se s toho spadne ovšem nemám pravdu úplně že by to byla že ostrá prát on mi to nikam třeba čtrnáct dní jenom do tlačil to nás nic žil ctnostně tak něco se sebezáporu zůstalo a on střádal poklad rozumíte takže když to dělal celý život tak nastal možná veliký poklad a objeví se to třebas oznam řeku smrti nebo tak nějak jestli je vhodné značí jak ti když jako u to na toto dávám si vždycky s pomni na slepýho panna válka otec z toho před kterým jsem jednou šel bez jeho vědomí protože jsem vám vedl a on nedával pozor na cestu okolo kostela ve zlíně tehdy ještě a on najednou říkal prosím zastavuje tady se něco pravou od nás něco děje jsem věděl že ten o hoří a jsem že tam je vedle pravost tak to vpravovat něco děje a zůstali čtete stát a najednou zvonilo že u pozdvihování a kázán je to kostel říká on cítil proměnu z času stanici přes stěny kostela do zadost třiceti metrů asi tak prosím vás tak tím by mělo být odpovězeno že to vy nějaký ne když slepí na dával takovou lekci a bych ještě použil jiného příkladu třeba ze života jiného prosťáčka ten byl ještě prosí než pan válek a to že se v kupertinský který zemřel tisíc řece tři našeho je to počtu říká li to byl veliký prosťáček který nebyl schopen myslet jako dospělý člověk který by se jako prosťáček se jako dítě dětský rozum a byl pověstný svou moudrostí která přesahovala moudrost kteréhokoliv člověka říci o itálii v době takže utnuté doby který se setkali s oku poetickým na jeho vrcholu vývoje říkali že nemá zcelí literatury duchovní se a načerpali tohle tolik potěcha vědomostí jako se setkání se k tečeš kupertinský to dejme tomu šel to je tam v chodil lidsky dva bratři si někam klášterní byla isidy dva tak šel nějakým bratrem a dát se viděli kostel a opuštěný vrata voře dokořán a ten josef kupertinský ří by zajímalo vědět jestliže tam ještě tělo páně v tom svatostánek tam není a to se to nějak vnitřně dověděl že tam je vzletěl a letěl těmi otevřením dveří zapřela že se to se dočetli otevřené a objal ten svátek svatostánek a nemohli ho vod toho svatostánku odtrhnout museli ten se to stánek otevřít a museli mu to tělo páně podat a on potom se stal z toho svatostánku těžce protože on vždycky všude byl snadno ale dolů u to nešlo o třebas dejme tomu on tímto způsobem tyčil myslí kříž před chrámem někde že viděl jak se namáhali a on to opatrná a postavil ho říkal hodně rychle postavte kameny aby se nezhroutil teď ale zjistil že vystihl v duchu na tom jednom břevno se dýchal ředním musíte dolů se stanu se říct že říkám museli na doroste za to dole dokázat ale v touze sycen kříž za těl a proto papež jan nasát třetího se ti jmenoval patronem osmnáct uměl žít bez tím stavu tak ten člověk prostě který se správně k bohu ten žije v besitzen á se nemá žádné potíže i když je vidíte že na vojsky nemá než to najednou říkali víš kristus proč nad sebou a na tím je ty potíže neměl že oni viděli že je tak ta do kost toto stádech tam je co ještě ji do nepořádku co přiznáváte co tady vím ale to nepřiznává te a protože toto nedokázal odstranit tak tam či nechoď ale že by to nemělo význam tam jít to nemohu copak význam ale to te se se nám říká si asi že se tam se přemění obyčejný chléb na tělo páně ale pro koho to tam není řečeno ne pro každého dejme tomu jak jsem vám říkal často oba sama ne imelda lambertini která byla třinácti let když viděla v tom klášteře kam chodila dívat na ty jeptišky z viděla jak o ni přímí tělo páně tak nemohla pochopit že do dneska do zítra do neví za měsíc a tak dále a nezmění zůstávají pořád lidmi kteří nejsou zaujati tím bohem jak by měl být když to nic vstoupí ježíš kristus tak by vypadati na že a měli by život boží projevovat nějak oni neprojevovali této možný říkal že v ještě žijete na tomto světě když se přijala krista a tazích kristu na to také že potom ta ten zázrak že toho z před jako stanula a ten kněz dal do jejího těla on okamžitě umřela tak to je jeden z takových případů který je tedy protokolováno miláně se stal a zní sám roku tisíc třista třicet tři se stal se do matku tak je to je to důkaz jak to vlastně je tou transubstanciaci pro tu brtnová že byl ještě dítětem to byla opravdová transubstanciace on odstavila dokonce tělo takže tam by viny byla hned u boha je že když třebas jsem viděl ve zlíně vycházet promiňte že budu mluvit o ženách že věčné odtamtud ženy na ty týče jak do ale okamžitě klepaří okamžitě mluví tamto paní a tohleto paní a tam ten pán a tohleto všechno takhle že říkal kde se ve vás uskutečněna ta transubstanciace nic se ve vás nenakazil tím pánem bohem nic nemáš nepůsobilo pro vás se ten bůh nepřetvořen tělo se nepřesto tenhle přede vytvořena tělo páně přetvořil tak takže temá pravdu jenom částečně kde je člověk opravdu to připraven tam se to děje no když se ne když se učil ježíš se svými učedníky při poslední večeři toto tité na mou památku toto je tělo toto je krev na sebe a za vás ne a tak dále takhle mluvil to co znáte tak co to musím opakovat že ta jak se to stalo a oni přes byli tomuto pří ani všichni jsem potom rozprchli a ani je ne na svatýho jana nebyli ochotni s ním umřít na kříži nebyly ochotní nemyslet na sebe mysli přitom vzali to pro sebe vzali to pro sebe tuto transu tanci a si vzali to pro sebe toto jeho brodu moje tělo za li to pro sebe do to bere pro sebe tak ten nemiluje boha kdo to bere lásku bohu že tam bůh on se podiví lásku boží je pán bůh láskyplně k sobě bere že to jeho milost a tak dále se teta ten do toho stáda ze sebe co se do toho veselá vložit tak potom mu nevadí že je to tělo protože je to tělo proto že on to tělesně bere a že do těla to vstoupit do celého těla se vším možným duševními vlastnostmi a živý do živého těla takže kdyby to tělo nebylo tak by to bylo chybné to musí být tělo zrovna tělo rozumíte mi přímá těla páně je starší než křesťanství a jmenoval se to řecku teofanií dání boha a před tím malé asi a daleko dříve před tím takže v tom artemidin tohleto taky dělalo o dávno před křesťanstvím a proto to u panna maria měla tak by zkáza tam byl a u toho těsně asi tak no to bylo tak pět minut tak jsem tak pozor a to ti obrázku temži a tři na bydlela snášela se tím posláním artemis tak je to kanibalství pravda ale kdybychom my pojídali trvale existenci boží kdybychom ji nestrhovali se do existence živi totiž jíte jenom jednou třebas třeba říká pět zralé by pojídá existenci boží ustavičně tak to není žádná vím a žádná to ani je tak jako kanibalství nýbrž to je fázi je tím že žijeme tím že žiju nemohu způsobit abych nežil z boha nás boha žiju jsem byl bohužel oproti vám tak o prosťáčkem na začátku svý cesty že jsem si myslel nesoustavné sem to jsem složitá bytost že to nedokážu se tím se že tam musím k tomu pánu bohu