Karel Makoň: 87-01B (přepis nahrávky)
Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně,
může však obsahovat chyby a nepřesnosti.
Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.
se
zřekla
už
tady
konto
cítě
tohoto
ži
tohoto
těla
takže
už
tady
dosáhne
člověk
tam
už
to
má
jako
na
talíři
hotové
ne
ale
ještě
zajímavější
věc
při
tom
že
ta
manželka
má
se
to
je
ta
dante
která
po
ní
velice
neposlední
týkalo
a
a
teďka
celých
pět
let
se
za
ně
nezdálo
mamince
a
jen
tehdy
po
té
smrti
těsně
a
potom
už
ne
a
říkala
mě
nedávno
že
je
to
divné
že
ta
matka
tak
se
vodního
vrátila
jenže
matka
nemohla
se
jí
projevy
protože
neměla
už
tělo
a
ona
se
s
ním
to
spáše
ka
jenom
tělesně
a
to
neumí
dana
jinak
Vono
ti
ta
moje
manželka
vypučí
janově
zemřevší
ženy
tělo.
do
něho
se
navykla
a
představila
se
daně
takže
se
nají
poznala
že
to
její
matka
ale
má
jiný
tělo
to
viděla
to
není
ona
ale
vnitřně
je
to
a
tak
se
objali
a
musí
být
ně
popovídali
ne
jaký
ona
celky
užívá
v
té
teďka
řka
manželka
že
jo
a
to
bylo
říkaš
tě
o
jiných
který
jí
každou
víně
překvapí
novým
vynálezem
jak
si
tam
dovede
zacházet
v
tom
záhrobním
životě
po
svém
jak
se
tam
dá
formulovat
ten
život
plný
formovat
lépe
teče
no
lépe
než
tady
též
do
se
sedat
terč
tuhý
nesená
tak
formovat
jako
tamten
život
se
dá
snadno
formovat
no
tak
e
při
tak
že
hnojem
Je
tam,
vodpovím
vám
způsobem
Krišnovým.
Mahabharáta,
jejíž
součást
je
Bhagavádgíta,
pokračuje
dál
ve
vyprávění
po
tej
Gítě.
A
ten
Ardžuna,
který
bojoval
proti
těm
nepřátelům,
kteří
nespravedlivě
napadli
jeho
říši
a
zvítězil
na
poli
Kurukšetra,
ten
Ardžuna
se
ptá
Krišny:
a
co
se
stalo
s
mými
nepřáteli,
kteří
mě
nesprávně
a
neprávem
napadli,
zabíjeli
u
nás,
kradli,
já
nevím,
co
všechno
dělali.
A
on
říkal:
pojď
se
mnou.
A
uvedl
ho
do
ráje
a
všichni
jeho
nepřátelé
tam
seděli,
jeden
vedle
druhýho,
šťastní
a
spokojení.
Protože
voni
měli
dojem,
že
dělali
spravedlivý
boj.
Já
si
myslím,
že
ten
Hitler
si
taky
myslel,
že
to
dělá
dobře,
že
je
pověřen
od
Boha.
A
to
ho
zachraňuje,
že
von
je
teďka
v
ráji.
Nikde
v
pekle.
Nýbrž
v
ráji
a
je
mu
tam
moc
dobře.
je
všechno
muladhara
podívejte
se
vrací
a
já
to
podotýká
že
to
je
to
z
bude
číst
těchto
komentáři
taky
že
duch
se
nedá
definovat
že
tedy
o
bohu
můžeme
mluvit
pokud
mluvíme
nějakým
významem
slovním
jenom
tak
že
to
můžeme
velice
vzdáleně
obrazně
znázornit
ale
nemůžeme
vyslovit
pravdu
co
je
bůh
co
je
duch
a
jak
působí
a
tak
dále
tam
ježíš
kristus
říkal
vane
nevíme
odkud
a
nevíme
kam
a
na
to
své
atomová
tím
se
omlouvá
jenomže
to
je
chybné
a
chybná
omluva
protože
ježíš
kristus
nejenom
mluvil
o
tom
co
má
člověk
dělat
ale
žil
tak
jak
má
člověk
žít
a
to
von
jako
teolog
neodvažuje
neodvažoval
nesouvisle
odváže
neodvažoval
následovat
krista
v
tom
jak
o
žil
a
já
jsem
se
tady
se
stanu
nebo
a
domluvil
že
dneska
vám
vysvětlím
a
říká
bystost
já
budu
nadále
tak
dělal
to
co
chcete
tiento
odmítá
až
to
přečtu
tak
asi
to
teprv
potom
věří
na
sobě
žádná
řeknu
to
vlastní
ten
ježíš
kristus
svým
životem
učil
jaký
návod
dávat
od
začátku
tady
totiž
jsou
námitky
proti
tomu
řídit
ježíšem
kristem
v
tom
smyslu
že
on
si
od
nás
si
uvědomoval
že
od
boha
přichází
a
že
k
bohu
se
má
vrátit
kdežto
my
který
to
vůbec
ne
jenom
je
jako
můžeme
následovat
tak
to
je
mylná
argumetace
todleto
to
potom
vysvětlím
doufat
se
mi
to
podaří
a
neví
se
ti
vám
to
způsobem
slovním
jenom
nýbrž
ukázkou
detailní
ukázkou
ježíšova
života
nevymete
dostanu
protože
to
je
strašně
náročná
záležitost
ale
odvolám
se
napřed
nad
co
se
s
ním
dělo
a
to
o
něm
víme
nebudu
ji
přidávat
jenom
budu
to
vysvětlovat
způsobem
který
si
nezvyklý
tak
začnu
hned
třebas
s
tím
příchodem
ježíše
krista
nesvětí
jan
evangelista
říká
na
počátku
bylo
slovo
to
slovo
bylo
u
boha
huby
to
slovo
a
nic
není
stvořeno
co
by
nebylo
možnost
krve
ně
všechno
je
tedy
stvořeno
to
světlo
boží
to
svět
dozví
nás
to
slovo
svítí
na
smíchu
neobsáh
no
nepoznávají
a
tak
dále
ale
co
tím
říká
na
počátku
jestliže
říká
na
počátku
tak
měl
někde
pán
bůh
počátek
ne
tohleto
nedošlo
vacovi
že
bůh
nemě
ani
katolické
církvi
to
nedošlo
že
se
tam
nemluví
o
bohu
na
počátku
bylo
slovo
ale
ten
počátek
i
počátkem
smyslu
božím
nýbrž
počátkem
stvoření
na
počátku
stvoření
by
tam
mělo
by
si
tam
někdo
za
z
toho
se
tam
dá
napsáno
a
vám
napsáno
že
to
nepospojuju
dohromady
bylo
slovo
u
boha
to
znamená
na
to
nesmí
ti
ho
tady
v
tom
stvoření
a
jak
se
zaselo
stvořit
tak
to
sestoupil
do
těch
temnot
do
stvoření
se
nazývá
temnotami
tam
svítí
ale
my
to
nepoznáváme
ne
že
tam
víc
to
si
to
je
pro
nás
zahaleno
naší
nevědomostí
tak
to
je
já
ti
taková
první
kapitola
k
tomu
abyste
chápali
tedy
z
o
o
b
ježíš
vína
že
tedy
není
tady
obsaženo
to
co
jako
si
myslíte
že
ten
do
statkem
člověka
že
totiž
od
začátku
neví
že
od
boha
pochází
to
není
jeho
nedostatek
nýbrž
to
je
stav
o
kterém
evangelista
jan
dobře
ví
a
se
kterým
ježíš
kristus
musel
dobře
počítat
a
teď
vám
vysvětlím
jak
s
tím
počítal
a
jak
přesto
mohl
ukázat
přes
ně
se
tu
po
které
se
dá
jít
no
mažeš
dál
že
totiž
my
si
se
o
tom
neví
že
má
to
světlo
nesmrtelné
sobě
že
když
je
nesmrtelný
ve
své
podstatě
tak
to
není
nedostatek
nýbrž
to
je
za
učit
okolností
veliká
přednost
kterou
má
před
ostatními
tvorem
který
si
to
který
i
kdyby
to
již
to
neví
tak
to
nemá
stejnou
funkci
jako
kdyby
to
věděl
on
totiž
je
tam
jedna
věc
že
totiž
organismus
lidský
je
nějaký
jiným
organismem
než
je
třebas
zvířecí
rostliny
nebo
třebas
buněčný
je
kompletnější
a
následkem
toho
více
může
provést
čili
já
předejdu
ten
výklad
a
řeknu
člověk
je
tam
formátu
rem
jak
přesto
to
tím
kterýmu
že
všechno
věčné
které
v
něm
je
objevit
pomocí
transformační
schopnosti
to
znamená
pomocí
toho
faktu
že
všechno
konečné
ustavičně
vyplývá
a
to
tam
je
vacovi
bohužel
není
ustavičně
vyplývá
z
toho
věčného
ne
bylo
stvořeno
ale
ustavičně
je
tvořeno
kdyby
přestal
být
tvořeno
tak
to
přestane
taky
existovat
to
stvoření
zmučí
a
v
tom
že
je
to
aktuální
stav
stvoření
je
aktuální
stav
já
to
nejradši
vykládá
tímto
způsobem
tam
tedy
lékaře
tak
si
to
mluvíš
tady
a
do
opakovat
a
prosim
vás
zastavte
mě
lékař
jestli
vám
to
nepůjde
tak
jestliže
třebas
v
tom
matčině
těle
si
zopakujeme
od
nedělené
buňky
všecko
před
stroze
životech
vičára
až
po
člověka
a
matce
dostaneme
do
tohoto
světa
tak
já
jsem
se
o
tomhletom
dověděl
nikoliv
lékařských
níž
nic
a
nevěděl
jsem
se
to
matce
děje
ale
byl
jsem
si
jisti
i
na
věcí
že
v
té
matce
jsem
byl
v
ráji
to
stalo
se
to
mi
jednadvacátého
jedenáctý
třicet
devět
a
že
předtím
jsem
do
toho
ráje
přišel
prosimvás
to
byl
stav
bezčasový
a
je
s
to
pomalinku
všechno
dovídal
a
časově
to
nestalo
bez
ani
zlomek
vteřiny
ano
takže
jsem
se
dovídal
že
člověk
od
boha
přichází
když
se
ocitne
jako
zárodek
v
matčině
těle
a
k
bohu
se
vrací
už
v
matčině
těle
si
způsobem
že
je
v
ráji
padl
z
ráje
při
na
tento
svět
to
je
okamžik
pádu
z
ráje
každý
z
nás
padl
z
ráje
ne
takhle
tu
s
tím
od
je
na
desátýho
jedenáctý
třicet
devět
že
není
to
nějaká
dál
zdá
se
stala
brž
je
pro
nás
pro
všechny
aktuální
a
když
takhle
vidíte
ježíše
krista
a
potom
má
všechno
velice
snadno
srozumitelné
na
počátku
to
je
pro
nás
pro
každého
počátek
pořád
tak
našeho
stvoření
našeho
v
chodu
esto
světa
my
jsme
tou
tmou
do
které
to
světlo
nebo
ve
kterém
to
světlo
září
tak
asi
a
jestli
potom
se
stane
že
my
se
ocitneme
v
tomto
světě
a
máme
k
dispozici
konečně
všecko
tím
bychom
se
mohli
nazpátek
vrátil
znamená
transformační
schopnost
jak
všechno
časné
které
bečasového
vzešlo
zase
se
dá
změnit
na
bezčasové
jestliže
to
nevyužijeme
tak
teprve
tady
v
tomto
světě
našem
běžném
životě
nám
hrozí
něco
čemu
říká
attice
jinak
nosič
nevíte
když
řekne
přírody
i
v
ruce
existence
a
cesta
zpět
jedině
už
obě
a
to
je
něco
co
involuce
cesta
pět
znamená
opoždění
opožďování
nebo
zpátečnictví
nebo
zaostalost
protože
on
totiž
může
kdekoliv
na
této
cestě
od
narození
se
zabydlit
a
jakmile
se
zabili
dejme
tomu
já
budu
na
někoho
zastavovat
třebas
tak
ale
kdyby
se
zabil
v
tom
co
tady
na
tom
tě
dosáhla
tak
to
to
bude
za
následek
totéž
co
u
jejího
zatím
a
že
až
nikde
padesát
tak
se
bude
považovat
za
starou
než
se
považují
skládal
tedy
se
dočasnou
že
už
dál
nejde
vole
bych
to
zdálo
protože
lidském
organismu
se
děje
to
éterem
vesmíru
ustavičné
se
tam
něco
nového
staví
protože
to
je
tvoření
je
aktuální
stav
věcí
na
ceně
co
ze
stavu
je
a
pořád
něco
bourá
všechno
současně
a
orgasmu
padesáti
letech
u
člověka
se
toho
hodně
zboural
a
ne
do
takové
míry
se
to
postavil
tam
už
je
čeho
ubírá
ubývá
třebas
u
mě
některých
atakdále
a
také
vy
to
člověk
takhle
postupuje
tak
si
že
i
not
což
by
nebylo
správné
a
za
druhé
jestliže
se
s
tím
smíří
a
to
je
horší
se
tím
deště
li
dobře
tak
se
tě
nesmí
řeky
se
s
tím
smířil
že
to
tak
předtím
bude
teďka
přibude
a
až
mrti
do
tak
opravdu
všechno
opustí
všechno
ztratí
nic
nenabude
a
život
je
vzorem
involuce
sesty
zpátky
čili
kdyby
to
říkal
lékařky
jakmile
se
člověk
narodí
tak
musí
vznikat
celá
řada
nový
buněk
ale
zároveň
která
rada
by
mě
musí
odumírat
a
ví
nemá
látková
tam
je
že
tě
buněčná
a
výkonná
takže
nové
buňky
na
tuto
asi
za
ty
starý
ti
nemají
takovou
život
to
zabydlili
celý
život
za
na
buňka
to
nevyřeší
musí
se
vyměnit
za
myslím
že
ta
osudu
je
to
to
není
všechno
pokud
já
tak
by
na
nesetkáš
ke
a
jinými
my
jsme
totiž
jinou
vodou
za
sedm
let
než
jsme
byli
ze
sedmi
lety
dr
do
jiného
života
je
jiný
prostředky
novými
prostředky
a
toto
si
máme
velice
vážit
a
na
to
máme
dále
budovat
takže
je
tím
řečeno
že
ježíš
kristus
nemohl
vyžádat
správně
a
jednat
hlásat
nějaké
věčné
zákony
platné
od
začátku
lidského
života
až
do
konce
nezměněné
tak
jak
to
bude
třebas
církev
nýbrž
on
musel
si
být
vědom
toho
a
proto
je
pro
nás
vývod
ne
že
si
byl
vědom
té
nesmrtelnosti
že
musí
svým
životem
na
ukazovat
proměnlivost
lidského
já
a
právě
valdó
já
špatně
chápe
a
lidem
toho
že
to
já
se
mění
tak
také
poměry
vos
prostředků
kterých
je
nutno
používat
na
té
cestě
no
a
to
ale
se
nedá
vysvětlit
pouhým
slovem
nám
nařízením
protože
člověk
neví
i
vy
se
má
to
nařízení
chopit
tak
by
se
ho
má
doma
opustit
ale
to
se
dá
jenom
vysvětlit
ježíšovým
životem
pokud
se
v
tom
ježíšově
životě
my
vyznáme
a
podle
něho
deme
jak
já
už
nasadí
rovnou
se
na
ten
jeho
život
jestliže
on
ve
dvanácti
letech
svýho
života
řekl
když
se
ztratil
těm
liší
a
byl
dva
dni
nevidí
na
dovídali
našeho
chrámu
a
vy
týkaly
mu
jak
se
mohl
ztratit
říkat
copak
nevíte
že
musím
být
v
tom
co
je
mého
otce
tam
totiž
výklad
a
v
tom
krámu
o
bohu
a
voni
to
vy
ale
přesto
je
poslechl
aby
jim
poddán
až
do
těch
třeti
let
čili
do
dlouho
dvanácti
do
cti
té
eště
do
z
boha
doba
a
ti
li
jak
toto
sirná
a
jak
toto
naší
hlavy
a
jak
toto
pochopit
po
asie
že
on
nás
předešel
samozřejmě
v
tom
smyslu
že
věděl
to
co
my
se
teprve
dovíme
a
nemohl
jinak
na
to
jít
než
tohoto
vědění
ale
upozorňoval
na
jednu
věc
že
on
který
byl
člověkem
poznávající
a
mluvím
jak
se
o
něm
jako
o
člověku
o
vzorově
ka
člověkem
poznávající
učí
a
je
schopen
učit
lidi
věřící
tak
toto
musíte
si
v
prvním
napovím
kroku
uvědomit
že
nás
věřící
učí
někdo
kdo
poznává
chy
nepotřebuje
věřit
neříkám
že
je
nevěřící
a
nepotřebuje
věří
protože
věci
poznává
správně
a
jedině
ten
je
schopen
nás
nás
věřící
po
už
upozorňuju
vás
že
nesahají
te
si
do
svědomí
ste
věřící
nebo
nesvítí
do
byste
všichni
věřící
jenomže
nikdo
věříme
neomaleně
a
někdo
rozuměj
nebo
inteligentní
ne
neomalenější
vé
taková
že
já
se
ohradí
v
těch
vědomost
bez
které
mám
a
považují
je
za
konečné
na
příklad
rozumové
schopnosti
považuji
za
konečné
schopnosti
to
je
neomalenost
protože
ona
se
ruku
tedy
ano
že
tak
opravdu
paže
neměl
co
říct
no
tam
to
zřejmě
nekončilo
takže
ježíš
kristus
má
před
sebou
a
cesty
to
jsou
lidi
věřící
neomaleně
v
to
že
hmota
čas
a
prostor
jsou
jedinou
skutečností
to
je
neomalené
víra
pro
toho
kdo
se
dostat
k
té
víře
aspoň
proč
udál
už
ve
víře
co
tak
poznání
a
to
se
dostal
k
poznání
dál
ten
tohleto
musí
zavrhnout
pro
učenost
spočívá
v
tom
to
nám
ukazuje
že
musí
být
člověk
v
tom
co
je
jeho
otce
zalekl
vás
já
jsem
teďka
musel
to
všechno
přestat
abyste
chopit
tu
první
větu
já
musím
být
v
tom
co
je
mého
otce
my
tam
musíme
být
my
tam
opravdu
jsme
to
toho
není
vybřednutí
že
o
tom
nevíme
to
není
rozumí
my
jsme
tam
stejné
jako
ten
ježíš
je
dvanácti
letech
a
jako
při
se
narození
když
my
to
víme
na
tento
svět
tak
se
ocitáme
v
tom
co
je
otcovo
toto
stvoření
je
boží
stvoření
to
není
něco
jemu
si
jí
otroky
se
mohl
odvrátit
zády
jak
správně
říká
a
nikdy
se
to
nestalo
že
by
zavrhl
taky
není
správné
nedo
to
všechno
považovat
nějaký
omyl
nebo
nedopatření
že
je
to
všechno
zvrhl
že
se
spadlo
z
ráje
vůbec
nic
takovýho
té
dramatizace
obrazová
která
je
velice
užitečná
pro
mě
například
ale
pro
ty
klesání
více
takhle
to
váhají
pořád
dětsky
to
není
požehnání
protože
oni
si
říkají
tady
nějaký
hlídek
k
nějaký
satan
tady
zapůsobil
proti
pánu
bohu
a
ono
se
to
zro
prosim
vás
to
ne
to
se
vůbec
nestalo
když
ten
pád
zažíváte
by
znovu
při
narození
na
tomto
světě
jenže
to
takhle
dramaticky
zažíváte
no
vono
se
to
dramaticky
zažívá
prosim
vás
není
vítězí
by
který
by
to
bralo
tak
na
třebas
hodný
děti
že
ano
všichni
a
aby
to
brali
tak
stoprocentně
že
by
s
tím
byli
dokonale
spokojeni
tam
se
nemuseli
ta
od
stravu
tam
se
nemusel
se
tam
o
dýchání
tam
nemusíme
nikým
zápasy
osvoj
život
vůbec
nemusel
se
bát
nic
takového
tam
závis
tak
tam
nechytal
to
byl
pravý
ráj
se
se
porozumět
stavu
ráje
tak
porozumět
člověku
který
je
mateřském
lůně
pro
je
ráj
a
z
tohoto
ráje
my
přicházíme
sem
na
svět
takže
ježíš
kristus
ví
že
jak
jsem
přijdeme
na
svět
tak
jsme
poje
i
ze
stromu
poznání
ze
stromu
poznáte
ve
správném
činost
dobra
a
zla
my
jsme
se
dostali
do
dualismu
a
jestliže
jsme
se
dostali
do
dualismu
tak
se
nemůžeme
zříct
toho
zdroje
ze
kterého
jsme
přišli
by
vůni
být
pořád
v
tom
co
je
to
otce
a
to
je
to
je
to
naše
věčné
nitro
to
je
ten
to
nesní
vnitřní
věčné
já
to
je
v
tom
všem
musíme
být
za
li
nevíte
že
musím
být
v
tom
co
je
mého
otce
my
musíme
v
ni
aby
mi
tam
sme
do
to
nevíme
to
nerozhodující
pozorující
že
tam
musíme
více
z
toho
není
vyhnutí
li
se
se
zabili
tak
z
toho
není
vypudí
byste
prostě
v
tom
berete
na
to
řeknu
konkrétněji
berete
svou
existenci
svoji
lá
a
u
své
poznání
všeho
vede
se
ustavičně
od
boha
v
té
nesmrtelnosti
to
znamená
kdybyste
to
považovali
ten
zdroj
za
nepohyblivý
jako
že
to
není
pohybový
to
není
samo
prostorového
pro
nemá
pohyb
ani
citový
ani
prostorový
ani
vzdálenosti
i
takového
po
nemá
tak
byste
asi
pochopili
taky
zároveň
že
ten
ježíš
kristus
na
ukazuje
cestu
v
pohybu
do
nehnutého
zdroje
o
začátku
až
do
konce
a
to
je
smysl
spásy
protože
dokud
nepohybu
tak
nejsme
jak
se
říká
křesťansky
spaseni
ale
jakmile
se
ocitneme
ve
zdroji
dete
pohyb
není
tak
se
cítíme
absolutně
svobodnými
o
nezáleží
na
tom
pocitu
napřed
se
to
jenom
pocit
já
vím
ať
to
se
to
jenom
pocit
ještě
skutečnost
ale
po
děje
to
musí
stát
skutečnosti
a
ne
pouhým
pocitem
to
znamená
říká
správně
ho
to
a
se
to
až
tě
dostanu
v
tom
komentáři
hotovi
musí
člověk
nebo
když
se
dostane
prostou
jako
on
ustavičně
si
je
vědom
toho
že
do
něho
moudrost
boží
existence
boží
láska
boží
dívá
a
že
kdyby
toho
nebylo
tak
by
nebyl
ničeho
schopen
a
byl
to
mi
ho
budu
alence
tak
budu
pokračovat
takže
aby
nebyla
na
promiň
jedné
myšlenky
ať
koule
nebo
neplodné
kdyby
toto
na
pozadí
jeho
myšlení
ustavičně
nefungoval
že
bere
k
tomu
náboj
z
toho
nehnutého
žádný
stroj
který
by
neměl
temný
základ
nemůže
žádný
pohyb
to
provádět
on
musí
mít
ten
základ
této
pece
za
klam
me
nevím
do
o
něm
ale
máme
takže
ježíš
kristus
tam
prozrazuje
o
těch
v
té
fázi
já
to
zkrátím
abych
se
dostal
k
po
té
první
k
věci
ke
konci
nám
prozrazuje
že
člověk
se
má
v
tomto
životě
naučit
mistrovství
kterému
říkám
sebepoznání
a
jestliže
to
znamená
má
se
obec
přednésti
nebo
co
si
zájmem
k
sobě
aby
sebelépe
poznat
aby
poznal
taky
svoji
vnitřní
nesmrtelnou
podstatu
a
když
toto
pozná
tak
zvládl
podnítí
a
o
něm
vůdčí
mnoho
muvil
samozřejmě
které
navrhuje
ježíš
kristus
jestliže
toto
nezvládne
on
už
ještě
dalším
dvěma
mistrovství
tak
je
těžko
myslitelné
že
by
ta
druhá
dvě
mistrovství
také
zvládl
on
totiž
potom
po
třiceti
letech
začíná
učit
lidi
těmto
věc
má
učedníky
dělá
zázraky
a
nevím
co
všecko
toto
bych
nazval
mistrovství
mistrovství
vědomí
souvislosti
s
bližním
hodně
použito
to
jsem
přemýšlel
jako
s
užity
to
bylo
příliš
roce
tak
rozpřede
řečeno
to
znamená
druhá
fáze
život
pro
bližního
bych
tak
řekl
k
tomu
jsme
nuceni
tak
se
kotli
o
tom
nic
nevíme
zase
nevíme
že
jsme
nuceni
k
tomu
ale
nikdo
za
by
si
ani
na
eva
neví
dělal
kdyby
jako
to
to
nedělal
pro
společnost
například
my
jsme
nuceni
pro
tu
společnost
něco
dělat
taky
prostorovou
a
tak
dále
abychom
obešli
se
nebo
abychom
v
této
fázi
obstáli
takže
my
nějakým
způsobem
všichni
už
v
této
druhé
fázi
také
se
pohybujeme
tomto
druhém
mistrovství
máme
li
však
ale
za
sebou
to
povinosti
tak
bohe
že
jsme
se
tam
ani
neuvědomili
že
jsme
nesmrtelná
podstata
zevnitř
tak
tam
přicházíme
do
tohoto
druhé
fáze
se
strašně
malí
věnem
a
vono
je
to
na
nás
nás
musíme
bojovat
o
to
abychom
tomu
bližnímu
byly
prospěšný
za
všech
okolností
i
když
nám
to
není
třebas
příjemné
a
proto
ježíš
pro
tuto
fázi
druhou
uvádí
tyto
předpisy
zapři
sama
sebe
a
sled
bez
bitvě
kříž
to
nebudu
vysvětlovat
dneska
proto
že
to
nemá
cenu
tedy
o
to
a
ve
to
už
všechno
víte
a
potom
nejenom
za
při
zničíš
následuje
to
už
je
znalost
jeho
života
a
za
čtvrté
nerozezná
vejít
příjemné
od
nepříjemného
tyto
čtyři
věci
když
člověk
na
té
druhé
to
druhé
mistrovství
zvládne
relativně
nějak
tak
může
pomýšlet
na
to
že
setká
s
duchem
konečně
neboť
ta
každá
fáze
kterou
stane
menoval
má
charakter
tenhleten
že
se
toho
prvního
vzdáme
abychom
mohli
vstoupit
do
toho
druhýho
rozvíjet
dáme
hustoty
do
toho
co
bylo
to
tam
na
život
v
životě
ježíše
krista
byla
jasně
znát
on
se
vzdal
své
rodiny
ve
třetí
letech
že
ano
to
je
má
matka
dost
nebyla
při
aby
mohl
sloužit
bližnímu
bez
ohledu
na
svou
rodinu
že
by
je
zábava
nebo
tak
nějak
že
jo
a
potom
když
přišel
na
kříž
musel
odstoupit
od
svých
učedníků
musel
se
jí
taky
vzdát
všechny
přátele
všech
výdobytků
lásky
který
tady
prokazoval
jeho
všeho
se
musel
vzdát
čili
na
každém
rozmezí
mezi
těmi
stupni
je
třeba
se
vzdá
toho
minulého
a
teprve
pak
jsme
schopni
překročit
ten
práh
do
dalšího
stupně
samo
sebou
do
překročení
toho
prahu
tam
někde
mezi
druhým
a
před
tím
mistrovstvím
je
velice
obtížné
nebo
na
nesrozumitelné
z
toho
důvodu
že
tam
se
dokonce
vzdává
ježíš
kristus
svého
ducha
já
tady
snažím
se
definovat
a
on
se
ho
vzdává
co
to
je
vzdát
se
svého
ducha
aspoň
to
musím
vysvětlit
protože
bez
toho
by
ten
výklad
to
byl
úplný
ducha
božího
jak
jsem
vysvětlil
před
tím
máme
všichni
a
z
něho
ustavičně
žije
a
je
to
můj
du
potom
já
tomu
co
mám
aniž
se
o
to
vím
že
to
má
od
boha
pořád
dáváno
existenci
v
lásce
poznání
něco
musím
přidat
já
se
v
tom
svým
životě
podobá
tomu
služebníku
kterému
bylo
dáno
buď
jedna
hřivna
nebo
dvě
nebo
pět
že
ano
a
musel
s
tím
hospodařit
ne
pro
sebe
nýbrž
pro
hospodáře
že
ono
tomu
se
podobal
a
jestliže
jsem
v
takové
situaci
odrození
že
jsem
dostal
vysocí
nějakou
hřivnu
tento
život
a
mám
s
ní
hospodařit
tak
zkrátka
musím
s
ním
spojí
jako
řvou
boží
to
hospodáře
a
ne
se
svou
takže
přitom
odevzdávání
svého
ducha
by
o
to
od
všechno
co
jsem
já
k
tomu
duchu
božímu
který
domě
plyne
bez
mého
vědomí
přidal
ze
svý
vůle
ze
svýho
počínání
usnul
na
hlavu
postavit
všechny
zázraky
jako
by
je
byl
nedělal
ne
se
o
to
vstoupit
křížem
nesestoupil
nic
takového
prostě
otce
vzdal
všeho
co
na
víc
k
tomu
duchu
ze
sebe
přidal
nesmírností
a
a
to
je
to
poslední
mistrovství
že
byl
opravdu
ničím
ovšem
o
se
člověk
stává
ničím
už
na
těch
předčít
nich
taky
když
padne
třebas
z
ráje
v
okamžiku
když
narodil
do
svět
já
vím
že
lékaři
mu
pomáhají
k
tomu
by
a
to
dítě
křičel
a
kdyby
nevešly
nevěří
kontakt
by
třeba
ani
nezačlo
dýchat
to
je
pravda
ale
on
je
to
taky
stav
nespokojenosti
dítěte
do
kterého
se
uměle
třebas
to
ti
lékařsky
zásahem
to
dítě
uvádí
a
ta
nespokojen
se
o
tom
člověka
vede
brzdu
není
to
něco
špatného
něco
velice
užitečného
a
mezi
duší
lidskou
mezi
nesmrtelným
já
a
mezi
bohem
jako
já
bůh
ne
velice
rychle
se
s
tím
vypořádám
nepilo
topit
samo
sebou
lidově
příkladem
tedy
snazší
to
znamená
nejmenoval
to
vy
to
se
dá
definovat
krásně
příkladem
jestliže
já
jsem
dejme
tomu
s
těmi
husami
bez
tebe
vám
ve
to
za
pravdu
že
jsem
se
nemám
nalžu
v
tom
transu
sebe
tam
neviděl
jako
tělo
ale
byl
jsem
tam
díval
jsem
se
po
sobě
čí
očima
své
duše
jsem
se
díval
po
sobě
sebe
sem
neviděl
očima
své
duše
se
dívat
po
husách
a
neviděl
jsem
je
tam
ale
věděl
jsem
že
tam
jsou
taky
věděním
té
duše
to
té
vlastně
nejzazší
rozsah
toho
co
nazýváme
duševními
schopnostmi
že
totiž
definice
duše
by
nestane
se
dala
říci
vysvětlit
takhle
že
to
souhrn
lidských
vlastností
jednak
nám
známým
jednak
nám
neznámých
vlastností
ano
takže
tady
například
z
vás
upozorňuju
na
neznámé
abyste
věděli
že
tě
vlastnostech
lidských
to
je
duše
toho
daleko
více
než
jak
užít
a
to
z
toho
důvodu
že
de
nikdy
nedáte
doma
všechny
smysly
a
nikdy
ne
vyvíjí
lad
nemůžete
najednou
vidět
najednou
cítit
najednou
hmatati
a
najednou
to
nejde
a
například
se
přednostně
díváte
nebo
přednostně
teďka
posloucháte
to
je
jednostranný
způsob
i
si
tady
například
tlapou
třebas
hrdinky
ale
protože
posloucháte
ní
taky
hodinky
neseše
to
je
veliký
dorůstat
tedy
to
to
ne
tak
slyšte
tady
s
tolika
pone
a
neslyšíte
to
je
matka
zat
na
tak
i
duchem
příkladu
ty
slovo
jsou
omezeny
zaujetím
smyslovým
a
že
to
lidské
já
je
zaujato
a
ty
směrem
taková
toti
viděno
straně
nebo
chápe
nebo
mýma
jednostranně
tento
svět
ano
ale
duše
má
schopnost
tento
svět
vnímat
když
nemá
ocitl
nosti
se
zbaven
pocit
o
něco
třebas
při
tom
stavu
s
těmi
husami
vnímat
tento
svět
celistvě
ale
jenom
v
tom
stavu
ve
kterém
se
nachází
například
já
zaručeně
vnímal
zase
svět
s
těmi
husami
ale
nebyl
by
se
chovaný
tvary
tam
už
neexistovala
tvar
nebo
název
namarupa
tam
nejistot
to
už
bylo
někde
mezi
věčným
a
mezi
touto
skutečností
nebyla
to
ještě
věčnost
ale
byla
to
nejzazší
schopnost
duše
lidské
duše
takže
když
já
jsem
třebas
stýkám
se
svou
manželkou
po
její
smrti
tak
já
vím
že
třebas
vedle
mě
je
jasně
to
vím
že
je
vedle
mě
a
vím
co
si
myslí
jenomže
ji
nevidím
nectí
nema
tam
protože
jestliže
jsem
schopen
jít
poslechnout
tak
nesmí
pocit
tělesnosti
to
mě
prosím
vás
zde
aniž
by
to
pozoruje
se
protože
to
stačí
bezčasově
se
odpoutat
od
toho
těla
to
tady
vysvětlovat
kde
to
a
že
neupadnu
tady
do
tranzu
nebo
ne
neskáče
židle
a
nepozorujete
děláte
si
mluvil
třebas
docent
nepoznáte
protože
to
je
kde
to
je
nesen
to
bude
s
těmi
sami
nese
to
byl
ten
je
odpověď
na
to
to
nikde
to
se
neděje
nikde
z
toho
co
tady
je
to
tady
na
tom
se
těle
ale
ten
toto
velice
reálné
není
tedy
nereálné
to
co
tady
nikdy
není
to
je
že
prosím
vás
já
nevím
nám
to
štípnuta
myšlenku
ale
to
mě
je
to
strašné
lístky
dneska
pohlížím
na
svět
tak
se
mého
samosebou
pohlížím
úplně
jinak
než
se
astrální
člověka
se
normální
tedy
traité
daleko
širší
než
vy
takže
já
například
nemohu
a
mluví
se
alence
se
zjevit
ten
na
nějakým
problémem
v
tom
mě
vůbec
nejde
jde
protože
všech
ty
problémy
jsou
někde
je
to
nikde
vyvedeni
tam
nikde
tou
většiny
jestliže
pán
bůh
se
mohu
ti
tak
a
mi
to
duše
tak
jestliže
já
to
mám
také
řešit
pokud
to
řeším
rozumem
tak
se
za
venio
nějaké
cesty
ze
které
není
východisko
tedy
semeno
nosti
rozumíte
ale
jakmile
se
z
nich
obecným
to
znamená
přestanu
na
to
myslet
a
to
jsem
to
jsem
se
učil
od
útlého
mládí
a
sem
vám
to
vysvětloval
mockrát
tak
poznává
co
je
správné
takže
nemám
nejsem
na
rozpadá
ohledně
svého
života
neříkám
u
jiných
učiní
vše
se
tobě
nejsem
a
ztatí
mám
právě
udělat
a
to
je
velice
důležité
a
když
například
se
do
ctím
chyby
jako
že
se
dopouštím
ustavičně
chyb
protože
na
to
nedám
že
mám
toto
rušivě
že
nenormální
nemůže
projevovat
co
by
se
mohlo
a
já
vám
neutíká
slovu
ve
se
povídavý
já
jsem
v
pověděli
utavičně
povědí
jak
vidíte
jak
je
v
pojmu
tak
nemůže
vnímat
bude
tu
moudrost
nemůže
a
tak
například
jsem
včera
stalo
že
jsem
a
ten
takový
příklad
velice
hezky
psal
opravy
těla
jsem
za
opravy
k
tomuto
vlasti
abyste
měli
řekli
opravy
dispozici
a
já
jsem
omylem
otevřel
komentář
a
psal
jsem
opravy
komentář
obecný
protože
jsem
měl
a
strašně
a
ne
nepodíval
jsem
se
na
ose
napsáno
komentář
ovšem
oprav
toho
komentáře
ale
sotva
jsem
začal
tak
se
s
poměl
joze
že
to
kotva
doma
a
musíš
tomu
příteli
zdejším
předat
to
jeho
tomu
patří
jak
jsem
to
telefonoval
jen
do
já
se
za
to
vo
to
dva
buď
tak
dobrý
při
okamžitě
si
pro
ty
listy
a
mám
celý
komentář
o
to
a
on
tam
přijde
a
říká
co
to
píše
no
já
píšu
opravy
v
tom
v
té
strkáme
to
zeti
toho
vaše
já
jsem
to
podívám
a
vy
že
píšu
opravy
ke
komentáři
tak
to
vezmu
z
stole
na
to
bych
nepřišel
aby
to
byl
možná
celé
voprav
znovu
a
to
je
práce
ne
nějaký
ostrá
upravovat
a
on
mě
zachránil
takovýmto
způsobem
umělejší
problém
že
jsem
veden
událostmi
přátelé
vsává
to
aby
se
takhle
byli
vedení
událostmi
ale
bezvadně
než
by
tam
nebloudil
dlouhý
ale
ne
dlouho
ten
život
na
této
úrovni
tak
drahocenný
že
vás
tam
zhora
nenechají
dlouho
bloudit
ne
hned
vás
odvedou
povedou
a
že
se
nějakýho
přítele
je
ten
vám
tohleto
ale
oni
nebe
klesla
všímající
si
bude
vším
může
nebo
nejá
nebude
jsem
křičel
bez
toho
že
by
to
byl
pravil
nebylo
v
ten
stálo
a
byste
nemohli
například
to
správně
obcovat
nebo
tak
dálek
potom
jenom
momentálně
vůbe
l
ale
staráte
svědkem
že
se
to
soše
mnou
pořád
ustavičně
jsem
opravován
abych
nemohl
něco
udělat
a
já
jsem
rájem
například
zatím
jediného
člověka
přesvědčil
v
tomto
na
tomto
světě
a
to
je
stáňa
že
už
mě
to
nemá
ne
že
já
něco
nemohu
a
že
já
něco
musí
já
musím
být
v
tom
a
to
jsem
byl
zase
tomto
cele
otcovo
že
on
si
přeje
ducha
dělal
užitečné
věcem
neužitečné
že
ano
tak
sem
byl
jak
se
jí
způsobem
je
to
co
je
otcovo
ono
konečně
přiznává
ale
byli
nepáše
mě
nutil
k
tomu
aby
aby
zažil
podle
jeho
vůle
o
toto
to
mě
dál
a
já
jsem
vždycky
na
tom
musel
tvrdě
doplácet
no
to
nevadí
doplácel
jsem
to
bych
byl
to
jsem
já
to
doplatil
na
tebe
ale
já
jsem
měl
na
mysli
je
dně
že
nejste
sám
na
světě
že
je
tak
nějaké
stáňa
svítí
a
že
aspoň
jeden
člověk
na
světě
se
měla
dobu
dovědět
co
je
to
řídit
se
vůlí
boží
že
a
je
mu
to
dělá
stane
potíže
vám
to
dělá
sejné
potíže
zbavit
se
vlastní
vůle
ale
ne
předčasně
nýbrž
já
já
jsem
toto
všechno
potřeboval
říct
z
toho
důvodu
abych
moh
vysvětlit
znovu
ten
výhod
těch
dvanácti
letech
kde
on
ten
ježíš
kristus
se
vzdává
své
vůle
že
musí
být
v
tom
co
je
jeho
otce
to
už
byla
jeho
vůle
to
nebyla
jenom
bude
otcova
on
musel
od
on
totiž
se
cítil
být
povinován
že
to
byl
jeho
pocit
takže
on
se
svou
vůlí
do
toho
hradu
o
té
vůle
ustoupil
se
sto
bylo
daleko
důležitější
než
být
poddán
rodině
ale
věděl
by
že
by
nám
nemohl
ukázat
se
zapomněl
především
zapotřebí
udělat
principio
tak
ze
začátku
je
třeba
udělat
takhle
to
míněno
na
každém
nova
na
každém
stupni
toho
stvořeného
a
vývojového
stvořeného
že
třebas
se
odevzdávat
tomu
stupni
stoprocentně
tomu
stupni
a
tam
fungovat
když
se
lékařem
tak
jsem
lékařem
když
jsem
výtažek
jsem
karel
ale
jestliže
to
výtka
si
nedělám
pořádně
nejenom
že
může
vykolejit
vlak
nebo
že
musím
vrátit
maří
o
na
jinou
kolej
ale
já
jsem
neprokázal
mistrovství
v
tomto
oboru
a
jakmile
se
tam
neosvědčí
nemohu
se
osvědčit
něčem
vyšší
čili
co
nás
učí
v
za
tě
set
let
prvních
když
kristus
jakmile
není
pro
vás
samozřejmostí
že
své
věci
musíte
dělat
pořádně
relativně
stoprocentně
tedy
ty
jak
vám
to
jde
abyste
se
proto
bohu
ti
že
on
to
nejde
ne
ale
lodi
do
toho
co
se
do
toho
klidně
vložit
že
když
se
tam
alenko
klanět
neklidní
to
už
není
správné
to
už
není
jenom
přetažen
ale
to
je
nedosažená
tím
neklidem
se
člověk
zbavuje
mnoha
svých
prostí
které
má
výše
klidný
vlivy
ano
ale
nikoliv
neklidně
polož
dneska
dávno
si
to
u
do
té
onanií
by
na
někoho
se
musím
soustředit
na
to
by
této
tomuto
prvnímu
mistrovství
dobře
rozumět
tak
prosím
vás
donuť
mě
abych
to
napsal
protože
vysvětlení
k
tomuto
prvnímu
stupni
není
tento
životě
ježíše
krista
od
narození
do
tíži
obsaženo
ale
v
tom
jak
on
to
komentoval
po
to
on
to
komentoval
tím
že
ve
tytéž
od
hodiny
na
příklad
on
to
komentováno
rodu
že
dělal
dobré
pro
bližního
bez
onu
na
sebe
že
je
řekl
to
kdybych
cokoliv
dělal
pro
sebe
nevěřte
mně
to
je
mistrovství
které
nedokázal
tam
dělat
do
třiceti
let
ale
on
komentoval
tam
ten
člověk
dospěje
a
kdy
jak
má
poznat
že
už
je
na
konci
toho
prvního
mistrovství
no
ale
alenka
svýho
láme
si
hlavu
nad
tím
co
tady
jsem
vyvalil
z
toho
ježíše
krista
upozorňuju
vás
na
to
že
to
co
jsem
vybavil
z
toho
balíku
který
je
se
dověděl
jednadvacátého
listopadu
třicet
devět
jsem
vypadl
no
to
se
nedá
měřit
tak
nepatrnou
část
že
kdybych
to
byl
všechno
tak
mě
tady
všichni
opustíte
a
já
bych
si
to
měl
za
zlé
že
byste
řekli
to
dá
jeho
řeč
kdo
jí
má
porozuměti
a
kdyby
zůstati
v
plzni
to
bych
byl
strašně
nerad
protože
to
je
hrozně
náročné
a
teď
to
řeknu
to
co
jíš
kristus
ukázal
svým
životem
strašně
náročné
protože
to
vůbec
náročné
ne
a
to
musím
vysvětlit
náročné
podívat
tak
hloupě
jako
to
normální
člověk
dělá
to
je
náročné
to
je
strašně
náročné
proto
díl
poděla
sám
ale
jestliže
si
člověk
neví
to
si
ale
vnutí
milenku
a
to
bych
si
měl
vnutit
že
přeci
jeho
život
od
někud
pořád
liší
a
že
to
není
vyprýštění
lůna
matčina
to
už
bylo
ale
že
to
je
ustavičné
prýštění
jeho
poznání
a
tak
dále
do
takové
míry
jak
já
to
unesu
tak
pak
samozřejmě
žije
v
bohu
a
žije
věčným
životem
současně
s
tím
co
ať
cokoliv
dělá
jakmile
tohleto
nastane
tento
stav
věd
tak
vám
pozval
upozorňuju
že
se
vůbec
nemusí
namáhat
a
jestliže
toto
mistrovství
dosáhne
tak
ať
to
nedosáhne
tím
způsobem
jako
já
prosím
vás
tak
ještě
musím
ukázat
jak
se
to
nemá
dělat
když
jsem
v
sedmnácti
letech
nevěra
o
tom
se
to
na
ně
přijde
najednou
poznával
o
nesmrtelnou
podstatu
tak
první
ne
jedinou
reakcí
na
to
bylo
že
jsem
zavrhl
celý
tento
svět
chtěl
jsem
ho
odejít
ale
konkrétně
přestal
se
jí
spí
pád
studovat
řecko
a
ví
kamení
byla
zoufá
protože
musela
krmit
a
tak
dále
tak
do
školy
ocitla
se
maličkost
já
něžná
naší
tak
budou
byla
to
trvalo
sní
tohleto
a
tu
do
by
se
byl
zabil
to
jsem
nepochopil
že
tento
život
lidský
má
smysl
do
jsem
to
s
to
nebylo
taženo
to
bylo
se
zemí
jedna
věc