Karel Makoň: 87-04 (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

tam bylo něco to nebylo žilo tady v tom chrámu a vyhoštěn pána tak tady zase bylo něco navíc co v tom chrámu jak jsem ho viděli ještě nebylo že nebyl to na dobré postavit tak jsem jsem mohl o beze pochopil že si to neska stojí že to si brát polský a že přestože to vidění skutečnosti to sem poznal tohleto ho postál že jsem viděl ten svých tak že to musím brát si blesky a takhle musím brát taky ježíše krista se vyloží otcem a když jsem zhroucení jednou konečně přišel před ten chrám potáceli tam v tom tišnově znovu cení se tam přišel tak se dosti že všechno se shoduje s přechodu jako ty na to že ten ježíš kristus tady ukuje za nataženou bibli v tom tu otervřenou viditelné tak že on si něco pozměnil a ne pro přesto vysvitl ten průvodce a ne proto že by se byl zažil nýbrž že je to pro tebe úkol že pro tebe není úkolem vcházet jako král nýbrž jako prostý slově do téhož vše nebo co to bylo břehu a to znamená že my máme být korunování nebo máme být přítomni komunikaci jako prostý a ti se prostější lidé tím lépe to konce v člověku když ho viděl ten ho naší obrat potože poslechl ten pustý se týká korunovat se protože ten kdo ten opusť dílo hudební složil ten zaručeně takové konce byl u přítomen a nebo si jasně představuje jak by to při mělo vypadat j obojí je správné a tebe se chopila vlivem ho by ta představa která byla silnější než sama hudba a proto si zjevilo to všechno co tam si viděl to je ta síla ty ideje silnější než než ta skutečnost tam ta moje ta idea která se chopila kdykoliv jakákoliv byla silnější než než cokoliv jiného zkrátka třebas dejme tomu jsem ind o dobrých pětadvacet let neměl v ruce kvítky svatýho františka a ten den co jsem nemohl chodit tak jsem méno seděl u knihovny protože mi to nešlo chodit tak jsem jenom takhle mohl vztáhnout ruku nebo tam nestanou ruku a a ani se nebo udělat krok jsem byl zraněn na tu nohu tak jsem taky stáhl do něho vni jak šem nesčetněkrát hledal pro stáňu ty výtky svatýho petiška jsem našel a jsem tam jenom sáhla jsem je našel on že na to dáno žádal jak sem sahl někam jinam našel jsem katraj kterou jsem potřeboval se po co jiného ale v oblasti ideí je úžasná síla obsažena která člověka vede je to vedení boží že je velice dýchá tomu tvůrčímu aktu božímu na počátku bylo slovo se idea že jo tak je to je velice blízké a tak je to velice vznešené a jakmile člověk odbaví svůj pohyb jako sem se nemoh hýbat po částečně tak se dostává do nepohybové části jednu taky těch idejí který jsou státy ky moc statické a vidí třebas něco jako třebas ten komu šíře podobně začít s za den a a budou a takový šaty postíš je to mantram se že váhu svého těla než mysli ve chtění životech dohromady aby to byla váhá se že není neváží cak je to hodně to je to jsou stovky na den a kdyby to nedělal by neměl o čem se by neměl smysl pro odvahu přírody a vytváří řídí i rovná protože takhle žravý a tolik toho hmyzu se žere ano takže ten lidský život také je takovým žerou ten který mi oříšek co neslouží nikomu něčemu dalšímu a tak se to všechno ztrácí se ani toho ve formě že se zahyne nýbrž je formě že ta idea která se tam vytvořila přežije takže ida přežije ale jedinec nepřežil můžeme nakonec říct nic se neztratí jenom že se užším že se ztratí všecko co je uvědoměle oddělené ty chtěl z toho otázku a toho člověk z pocitu odělenosti se musí s celý ztratit tak jak se ptáš to je případ a to vy bych řekl že otáz ty v tomto oboru mohou být involučního kdybych mluvil podle se nebo evolučního chrakteru to rozlišuju takže když mluvíš i ruční charakter otázku kašnu živá taky brzdím protože tato nevede k řešení a když to nejde existují tak je to cesta vy zabydlování se představám který máš o těch věcech a to je věc tvořená nová věčná včasná tak že čím dřív to zahyne tím líp ne ano i kdyby si jako se do toho nebe dostal během toho vtělení je například bych jak jsem byl v tom nebi tam v tom koncentráku kdybych tam byl býval zabil tak jsem to nevydal jelikož jsem z toho nebe odešel říkám spadl tam se nespadá odešel jsem dostavu bdělého vědomí tak v tom stavu bohu dělo vědomí bych spasen nebyl bych věčně svobodní nebyl rozumíš protože jsem předtím nakou do nebe na příklad dejme tomu extatik který zažívá úžasně krásná extazi že by za hlínu nebe on tam nahlídne a se z toho spadne není to cesta do ráje rozetne odtamtud zase odchází do běžného stavu vědomí z toho strašně nešťasten ale není spasen kdyby jste extazi byl jako odveden k tomu bohu tak by byl trvale spojen protože záleží na tom co v okamžiku smrti prožíváš si v každém ti spojený s tou věčností tak tam zůstávejte tak tam nezůstává zásadně všechno co se rodí to taky smrtí končí ano všechno co vzniká zaniká takže to je zákon a při tom musel nedá nic dělat jo takže vím že plat jako nedělal dobře že tak jste se měli rádi a takovou sebe deskou individualitou ono to přesností pryč a vůbec se potom eště ne nikdo se na vás nevzpomene po vaší smrti je o nějaký krátký čas teprve třebas jejich otcem nebo nějak nějakým příbuzným nebo nějakým známým ale tím to končí to je nejlepším pořádku protože je to úžasně milosrdné kdyby to nekončilo tak by to bylo nemilosrdné je například vím že v tom jak se svítí na takzvaným jednu život bylo značná míra milosrdenství ho ženami a nemilosrdnost protože mně to poutalo tomu on si je znám přivedlo ranci a to bylo pouto to nebylo hezké ale ty zkušenosti se se stokrát kdyby skle jsem nebyl schopen opakovat chyby toho dotyčného spisovatele její vystříhal nevěděl o kterých nevystříhá převtělování nemá vůbec žádný význam vůbec žádný protože nevíte nic o sem srazit len nevíte jaký balíky se na sebe vzali vešlo jiným způsobem my si je se svým ten člověk se narodí na tomto světě tak se teprve z nesmrtelné duše je v utvoří a smrtelná individualitu a ta je tady utvořena proto aby napřed rozvinul lidský život aby přes lidský život rozvinutý vytvořila vstup možnost stupu se ten jeho života a jestliže to nevytvoří tak musí od odejít tihleti nebo po tom ani o to dát ty otázky je vždycky ovšem ne protože tam je povalit příčin a čím složitější je a z takové umřeli taková smrt na svítí strašně vznešený a složitý jev který za duší ne jednu tak je těžko odpověď jednou větou kdežto některé věci jsou tak jednoduché že se dají jednou je to to tadyhle o smrti kdybych měl pojednat o odchází a co neochází tak bych řekl to u toho ježíše krista odešlo stech lidské povrchní dočasné individuality při smrti na kříži tolik jestliže mu to nepřekáželo ten zbytek mu nepřecházel toho mimo duch svatý působit ale to sebevzdání sebezápor a podobně ale ve cnost jenom účelově to znamená on se vzdává ve prospěch něco vyššího oni přináší na o jako náš obětí a je pravda tak on na to co vy on se abych mluvil o to znamená nebudu mluvit tak aby tomu rozuměli to je pochopitelné to nebudete rozumět protože jsem mohl tam kde se mluvit nemá jsou praví které se dají vyslovit pochopitelně není možné aby něco se tady dělo co by nemělo smysl to není možné čili ani život který nevede do toho spojení vědomého s bohem není nesmyslný nýbrž smysl je to smysl prostředníka byť celý ten vývoj vesmíru po člověka tady na této planetě smysl kdyby nepředcházel tomu vstupu člověka do naší éry tak by vůbec ta hra lidská nebyl možno to je možná jenom pro dokonalé přípravy čtyři a podržet světě že ano přípravě a vesmíru ještě daleko více dýmu tak jedině potom toto smysl a jestli to tím tím tyčí pádech končí tím že to nějakou drobnou úlohu na sebe vezme nějaký dějový stav to dvě a potom to odejde beze zbytku tak se to jenom převtělil tímto stavem do člo jiného tomu říkám balíky a tak dále ne a tak to smysl takže myslím například třebas ten pan lisý se o se to pojednával tedy měl ochrnutý na půl těla ne tak ta jeho myslet na jakém se měla smysl on léta tvrdil asi tři roky že to nemá za že toto vím že to e tak ten zlý a že dělám za výchovu ne ale tam byl choroby mezi četnými patrně ti který by byli potřebovali jeho pomoci protože ta pomoc lékařská byla aba nebo že se se tam bylo málo a on nemohl ani on byl rád že že existuje no tak neměl ta du že jenom mnohé než tvarová jen nedo nýbrž kdyby byl mluvil správně dostanu i tři roky musel přesvědčil že opak pravdy pravdou že i to nevídaný ší co existuje a co prožívá nesmírný význam jsem říkal kdyby nebylo třeba toho školení k tomu co je osvobození tak bys to neprodělával když kdyby to šlo veške o to ale ve školení nejde ty musíš do toho nějakým způsobem to a to co tady víš o sebe a co chápe jako dělání jedno je a ničemu jinému se to nehodí tak to není dělání no je to je prostředek výchovy do dělání kdo je že to dělá ideál nebo chybu o tom se musel přiznat že svět že jsem ho řeknu pozoroval moc let ne ale nakonec o přemohla víte z toho že to není dělání zlo ale jak se mi to podařilo přesvědčit že je to výchova a tačil jenom se dovědět z jeho strany tam ta výchova došla ale když se to dověděl tak říkal no tak když tedy to byla výchova tak k čemu se vychován na to jsem odpověděl tím způsobem že se a polití budeš chodit nebo budete chodit abyste mohl těm bližním pomáhat protože naše touha byla ne to tedy boží ale pomáhat bližnímu o tak když je to opravdová touha tak budete vyslyšen on chodil od tyto ovšem nějakým ovoce do do se museli pro zhošťujeme tak prosím je snad jasno že nic není zbytečného ačkoliv ten spáliti tři roky do považovat božtí možná delší dobu e se přitom předtím nebyl do úplně zbytečný život prosím jestliže jednou se stalo že učedníci páně nemohli někoho vyléčit ne neboť duch se letěl dál který vstoupil toho člověka ne tak on řekl no to jsem vám nedivím potože to se udělat jenom modlitbou a šel a modlil se nad tím posedlým tím zlým duchem a ten druh z něho vyšel protože jsem modlil jakým způsobem se modlil myslíte že on se modlil tím že něco přeříkával to vše si ani napadnout protože on se modlil v duchu když totiž mu tam říkali když to je ten někdo za ne bude zbourán jak ty říkáš se nebude kámen na kameni kde se budeme modlit a on říkal ani tady ani tam ani tomto krámu rozesetou nebude ale v duchu se budete modlit čili modlení božího v tobě nejsvědomitěji nemůže o se nemůže od stát duchem on se musí modlitbu a nemusí nic říkat oni tebou neříká to říkáš ty ale on tebou nic navyká ale on se přitom v tobě modlí o svou modlitbou souhlasí oni dává sílu neboť jestliže v tom duch jako že je si totiž to přeješ aby se to stalo nedělal nějak to mechanicky že ano tak on opravdu se s tebou modlí ale v duchu a jak se to prosím přítěž vůbec a jak mu žiš my jak mám vysvětlit co je to modlení se to tady nedělal kdy se pořád tím ty si vzorem toho jak se moc jak se v duchu nemodlit jak to formulovat jak to ne a bůh nemusí přes vědět jak to formulovat ani to nějak neformuluje jak se to řeknu konkrétně na bych učenost ech nic že třebas jsem se někdy vzdal své vlastní vůle ale dokonale protože jsem toužil dál nebo nic dokázat teprve jsem vyčerpal všechnu svoji sílu vůle to je odvozené vůle od vůle boží to znamená vůle všemu i vůle jsem vyčerpal a vzdal jsem se toho tak se najednou pořádku věc ty sestry mockrát vykládali věděl co je správné ne ale věděl jsem to z rozumu je jsem toho ducha který do všeho se vlévá a tady se nemůže domy činů tehdy když mu do toho mluví když mu to mluvím svou vůlí svojí řečí a tak dále takže jsem se určil a tím pán bůh promluvil mocí kterou nadal abych to vykonal ta moc boží která domě stupni a který si ten si vědom to je ta modlitba boží on se tam modlil svou mocí a oni tu moc neměli všední a proto modlitba jich neutíkal a oni se modlili taky ono to nešlo ale prosím ježíš kristus od třicátýho roku když mu toho satana na pouště tak dále vůbec nejednal sám ze sebe obec nejednal no jako bét taky tak jedno ne to bylo jenom to je oba jednal jako ukazatel cesty z vůle boží z vůle otcovy otec si přál aby sestup kázal proto poslal a svět opřít takže když teďka tam se modlí odejmeme tento kalich tak to také mu bůh ukázal co se volit aby poznal člověk tom zoufalství když mu jde o chřtán ude o jeho existenci že se takhle bude modlit a jaké to bude mít účinky řeknu to na svém příkladu jsem si devět let modlil jak se to často říkám opakuju tytéž o lásku boží jsem si že nemiluju boha a že jste teď proviňuju na cestě mi to proto nejde že jako nemnoha že se nemodlil o nic jho ne chléb a duší to jsem se vůbec nemodlil ale modlil jsem se do se učeníky vo tom modlitba nemodlil jsem se jsem si voleno abych miloval boha nadevše a on konečně dostal do koncentráku kde mimo ukázat jakmile neřešíme že někdo tekl počkej si a to byl ten esesman tebe zabít po tomhletom předek do li o trpní čk tohoto neříkal a se to dobiju tak zabiju taky tak jsem překládal eště za a on kupodivu se lekla utek ne prosím a jsem si to zažíval stvoření světa a všechno předstvořeni e ta po pokonci světa a znovuzrození z vody a ducha čeho se to pro co to prošlo a nebyla to třeba vůbec žádného času prosto ve vědomí bylo to prosím největší požehnání které jsem zažil tím že jsem se vzdal před tváří toho všemocného esesmana že ano a je tedy tady odpověď a dufám na to otázku jakým způsobem měl právo se modlit ježíš kris takle v zahradě protože my jsme situaci často stati kde jsme takové záleží getsemanské před nějakou opravdová něco v nás umírá my nevíme jak je to možné je to umělá proč to umírá my neznáme pozadí toho procesu vývojového takže my vidíme jenom následky a nevidíme příčiny po že řečí nevidíme a protože spí tam ti učedníci to znamená ty lidské schopnosti lidský schopnost a to nedokážeme poznat čím to máme pozná jakmile spí naše lidské schopnosti tak se dostane do stavu když se upřímně modlíme aby ten kalich nám byl od o tom musel ukázat protože bychom nepoznali to na svém životě kde jsme a to vy tam potřebujeme poznávat i tam on tam bude všechno označil tak podrobně ve svém životě že při trošičku neříkám vám že ale lepší znalosti ducha ježíšova života poznáme kde jsme a můžeme se zařídit na další krok a můžeme do něho vkročit daleko snáze než bychom měli to příklad tak to je jenom příklad dal jsem vám správná odpověď jo neříkám že se tam dovídá špatně ale správnější příklad svůj dal jsem vám tady na dal příklad že jak se zastaví ke schopnosti jak obrany schopnosti lidské seznav tak je tady zoufalství nastoupí zoufalství které stále modlí ještě tam ten potihnout bylo pěkný zoufalství ke výsle potit že ano to není orání je to proto že všechny lidské vlastnosti o které se chtěl opřít byl pryč svatá terezie lidi říká o stech posledních dnech svýho života vynášet zapsáno jsem se modlil jak k otci k moci bohu synu duchu svatému ke všem možným svatým a nebyla se nikým potěšena nikým se nebyla podpořena jedině panna maria u ustavičně stál a nikdy mi neopustila protože je to ji nesmrtelná duše kdyby přestala být živá tak ta duše uviděl protože byla živá a ještě to zažíval v těle na ten transformátor pozici tak zažívala pomoc panny marie tak mějte na vědomí že tak je to i s člověkem a že tady jenom pomoc naší nesmrtelné duše která vás na nějakou dráhu dostala celá dovést do konce která je rozhodující v tom momentu když všechny lidské stisk tou oni spí jak to je příklad ježíš prosím podle by byla prosebná je nejtěžší modlitbou to s tím člověk by se nezačíná ale obyčejně to nedovede tak že on si třebas že jo li prosí a pak lituje se to stane a nebo se to nevyprostí a pak se draze pánu bohu že o nevyslo vyslyšel ale je to proto že modlitba prosebná ročně těžká prost jenom ten kdo zná vůli boží a ježíš kristus na vůli boží takže mohl správně prosit je li to tvoje vůle odejmi ode tento kalich oni ale tu vůli znám oni znám a proto se takhle mohl modlit takhle se ale modlí oku dal příklad jak je se divíte na on ale nám dával příklad kdyby nám byl dán příklad tak moc věci nedělal on musel vycházet z naší pozice on se musel stát člověkem trpícím jako my tak i odepře s poslušnost a ti to řeknu na tu případu ale na případu který se zdá být nenapravitelný manželství manželů tedy co vám tím svým manželem dělat říkal ta žena když on se nechce napravit a je to s ním čím dál horší ale je to dokonce nebezpečné vedle něho žít mám se s ním dát rozvést říkat tomu radit vám radím něco jiného odevzdejte ho jestli to dokážete do vůle boží o tohle boží ale jestli sebe nemůže odevzdat do vůle boží lidé tak taky nade někoho musím napřed sám se u odevzdat do vůle boží a pak cokoliv mohu odevzdat pokud je to ve vůli boží pochopitelně takže nic nemůžu polepším nýbrž ještě tam nedávej no protože se musím musím škrtnout několika pytli a že tam abych se dostal k podstatě věci abych nektar při zlo ale otázka snila si takhle v čem se spletl ten elíša když si přál onás svého ducha svého učitele a dostal od něho jenom plášť který způsobil že on měl dělat zázraky prohrál to nebo pokroutilo nebo zkazil to tím že si přál dvojnásobného ducha toho eliáše a co to bylo ten dvojnásobný duch to co z ducha božího ten eliáš vykřesala čili to co ježíš kristus na kříži nazval svým duchem odevzdávám ti svého ducha on si vzali jenom toho to je to ducha toho ducha toho eliáše ten li že ničím než potom duhu to alias ne po duchu toho patentoval ne po duchu toho boha líně působit čili on to dal perštejně jaký kousek zrak na plášť za oba o cestě období to podstaty to byla ta chyba se to nedá vysvětlit chápeme v těchto vysokých věcech na vyslal ko věčně ještě nízkých když ty za konec na chodníku tak nemusím zapnout nikde nestojí ale když zakope veliká jako ne celý lidstvo když zakotvuje ježíše krista tak zakopl dva tisíce let židi to je ti jasné že jo takže je to relaxace fakticky duševní a na se a že není chybou že tu na asi si dovolí nesmí jako to by sama se ne ale taková slušná míra je míra rovnováhy kterou nezachová a vystihuje se rovnováhy celý takže to je špatné že čteš jenom z tohoto vy protože ten duh který k tomu aby byl nově a prová na to a to tak ten je někde jinde než konkrétní s tomu a to ten je za by tady jde o druhé mistrovství čeho tom mluvil o mistrovství poměru bližnímu ty se máš naučit konkrétně jak milovat bližního pomocí sto na to říkám jako lapidárně nařídí každý se učíme pomocí toho co dokážeme nemůžeme být bližním ničemu dobrý pokud nedokážeme v tom oboru něco že ano že čím víc dokážeš oboru z tomu a toletí vybízí prospěšnější čili to je v pořádku ostré ale kdyby si jenom chtěl být prospěšný tomu bližnímu přes tomu a to vy tak byste dopouštěl stejné chyby jako kdyby byl ježíš kristus po celé tři roky jenom pomáhal bližnímu to nemohl dělat on musel ačkoliv byl vtělený bůh takhle dělat něco jiného než o výši a tak si všimněte že chodil se dovolující a hodil plakat s točící na to se snaží ještě čas kdy byl nestačil jak to dělal špatně to je život nesmí být nikdy okleštěn o to co do toho života v naší nějaké vyšší světlo a řím že duchovní četba vnáší vyšší světlo a klid a všechno takové řízní e o ten růst toho člověka neboť nejde li ruku v ruce vnitřní vývoj i vnějším to znamená studium s tím poznáním nitřním tak to jako je chyba úhlu chybu ještě že by něco k jako letí ale ještě eště dostane že do oblasti kde o moře a to potřebuješ nebo jinak se dostává do vnitřní vyprahlosti a určitou míru v ještě vydržíš ale potom předurčován tak to ti jako předtím malověrnost strádat že potřebuju toho dechových měl kyslík ne dech není ztráta nutnost aby se mohl zaleknout to je ty se opotřeboval váš tím že jenom dechu je ty musíš duchovní četbu provádět tak že tam taky vydechuje s při že to aplikuješ na svůj život a tak dále a podobu to jsem spokojen s toho povědí na tu modlitbu boží jestliže nás učil ježíš kristus nebo své učedníky učil modlete se otčenáš tak to to se špatně nebo se nevyjádřil dobře nebo něčemu nižšímu je pobízel nikoliv ale opakuju na to říká jenom věta dvacetkrát víckrát ne to jsem potom se začnu dožírat že zatím ne a jsem říkal to co řekl ježíš kristus se to plni rady byl jenom komentářem k jeho životu to je si kdyby byl při tom nežil a neukazoval svým životem příklad co mají o nic dělat tak ani nerozuměli otčenáši vůbec ne ani se nemohli jím řídit aby se mohli jakoukoliv naukou slovní naukou ježíšovou řídit tomu potřeboval se říct řešíme o životem bohužel to neděláme protože my se netroufám si pomyslet že taky my od boha přicházíme když o tom nejdeš tomu tak je to nevadí my si nepředáme se postavit na místo ježíše který od boha přišel myslet tak že od boha při máme jenom jesti genetické taky od boha věčné vyví které přejímáme do svýho života a jako takový se po vin sedí příkladem ježíšovým o něho vtělení na tento svět do smrti a kříšení a ne to tedy když neděláme tak nám nic nepomůže řídit se ho slovem bohužel církev se ří jenom jeho slovem a to je chyba protože si netroufá pomyslet vůbec na to to by považoval za hříšné že by mohli dělat to co ježíš kristus to není říši nebe nejvýš nutné před se dnes to třebas nic cnostného není co je ctnostného na tom že on šel dělat první zázrak otázka lekat vůbec estando liského není to si mohu dovolit jenom ježíš kristus víte a jak co to bylo za nos že více méně odsoudil mariině martu která se starala o to aby měli co jich učedníci ježíš na tom na tého si potom byl ctnostný ho co prostotě šeho to že ta jenom poslouchá nepracovat byli hladu nemůže se takhle posuzovat jak to dělá neskáče nebo vůbec křesťanská zabité se zvrhla tejden než jak to zvali š kristus nikdy neradil ji do kláštera ale radili bližnímu bez luna sebe nedbejte na tělo říkali kdy se postil a do světa to mohou lidi ale duši ne a vychází od boha a bohu se vrací ne tak prosím vás jednotě a tou s potom se učilo a ježíš se modlil především s tím život a svým životem se v nás neustále modlí a kdyby se svým životem v nás nemodlil tak marné naše modlitba jo berte na vědomi tu vidim se neodvážil a vrhnout se na ni ho přítele ani antonína a přišel ti do tak aby to cítit jako škrabala že tak je u něho prosí zaniknou když není použito k tomu co je věčné naše individualita časná sloužit přechodu všeho časného do věčnosti pomocí transformátoru lidského že to neuděláš dobře na tebe že zmizí bez stopy výborné to nejlepší sebe stát ale musí uklízet hru to je ne od boha ke odvozený do individuality osvítí lesní individua ti tví odvíjení že jsou začala jestli končí všechno co se z potom pochází je také časné a když se to nepoužije na traf moci nazpátek na boha na věčné tak to nemá smysl kdy ještě jednou tento život ten smysl že okamžiku život narození na tento svět beru nebo odívám se do tasfríd tou kterému říkáme lidský tělo a v tom živelném těleso transformační schopnosti kterými všechny kterými můžeme všechno časné předělat na věčné čili jak jsem říši věčnosti a před dělali to na časné pomocí tohoto transformátoru na tak můžeme zpětně to předělat na věčné ano je to neuděláme celá to když k tomu to tady je ten transformátor ničemu vyššímu není než tomu to to neuděláme tak je přeci správné že to zmizí beze stopy no to nebyl sestoupit bohužel nemůže z nich dovnitř jakých ideje jsou balit li potom někoho posedají že jo to se nedá tak úplně zmizel bohužel pro tělo zmizí ta tělesnost ten pocit indii nepraví zmizí ale nemůžeš za to že idea je silnější a dle životnější než hrubé tělo ve o soustavné bez ale idea se tak spadne tam že posednou zatížíme stojí odejdete sebe že celý život je mám míra stojí o teď tak to vraždě co je v rozhodujícím okamžiku smrti to je rozhodující ten rozhodující boji způsobem pro život těch ideí a pro život věčnosti že proč je to rozhodující pro život věčnosti jedině to po protože tam to to je sat jasné protože člověk se momentálně v tom každý smrti dostal třebas do věčnosti tak a nemá čas odtamtud spadnout protože umřel mezitím tak je to v pořádku no a tetičkou jako to je ta ten moment smrti rozhodnutí potřebu dlíme od náhlé smrti osvoboď nás pane nebo banálnosti náhlé umřít že se nemůžeme klidně přejít na druhý břeh po rozvážeš objem že a tak dále nevím co ti to odporuje ale to co zažíval v okamžiku smrti je následek celého tvého počínání v tom životě který před tím předcházet v tom běžného životě který kterým končil tou smrtí nemyslí že v okamžiku smrti odchází jenom tak že nastane smrt a žít v těle rekapituluje se tu život a to co je na něm nejsvětlejší vynese když tam v okamžiku smrti nejsi tak vysoko tak nejasně je do tane na mysli zapomíná na ten krásný okamžik třebas jedné extáze a z toho se dostaneš dál rozumíš že například dejme tomu jsem vědom toho života byl pět jde nebudeme to že dneska přejede a to tak je to katané nic z toho nemůžu uskutečnit velice zajímavý že to je známá moc kdybych ale může mrtvicí tak to není náhlá mrti proto smyslu předtím a takové tím tím a tím o čem a kolem a že to větším rozporu vnitřní skutečnosti a tak například dejme tomu vnitřně nepotřebuju teď by gotvaldově abych tady byl zevně tady musím být to jsem zdání dělat protože kdybych tady země nebyl tak země vůbec nic nemáme nemáte ale ujišťuji vás že kdybych tady byl jenom když tady jsem tělesně tak to bylo strašně málo to je přepych když tady tělesně nejsem tak jsem tady možná líp někdy k žito než když tady tělesně sem čili mohu o sobě říkat sem tu když jsem tady teďka třebas méně než když tady tělesně nejsem ale jsem duchu s vámi odpovědí i tak na to nedostaneš vyžít takže také se neobrací jenom tobě nýbrž taky tomu dítěti a kristu lásku budeš vyslyšen ovšem musíš musí se nechat do tahnout jak ti ne li schopen i při škrty do vjem pán a proč to ne z účinkoval poctou kaina to zmechanizování modlitby kdyby záleželo na vůli člověka jak se modlit a jaká hloubka modlitby tak by se nemohlo i svatým stát to že jednou jim to šlo podruhý mi to nešlo o to stalo i svatým čím je to že jiné pozice na tu modlitbu nebo do modlitby li a do jaké pozice ty síla do modlitby když se to s tím janíkem zlepšilo z pozice nikoliv jen věčnosti ale z pozice nějak to nečiní řeknu na to budu muset opsat příští přístího dne protože to kdyby to řekl najednou tak tak opravdu to bylo horší než kdybych chtěl ničil no ty změnila stanovisko protože vono se to zlepšilo to řeknu jemně a ty se měnila stanovisko a k tomu změnou stane ska se odjinud do modlitby vstupoval na pohybem podívej se na zase krát seno povím když se plavili ti učedníci páně s tím ježíšem po tom jezeře v bouře a on spal tak se dlouho rozliší z mysli se mají zachránit jestli se mají začít tím že o budí a že to moc utišit bouři nakonec si to rozmyslel pobyt v dostali děláte co pán víte že za bouřka a to doplnil je způsobena vámi abyste věděli že by si uvědomuje že pán bůh je ustavičně s námi čeho se bojíte to je nejtěžší hřích jaký člověk může dělat že se bojí čili neklid který je to je hřích který kazí jakoukoliv modlitbu a její činnost teprv samosebou život které dopovězena neklidem je absolutně neučiní a ta první která byla doprovázena nadějí ta byla absolutně učinná čili tady nám bůh ukazuje něco hlubokého účinnosti modlitby souvisí to do hlavě a že se musíte o tom provedl pro mičan nepomůže bože mám dojem že tomu rozumíš jenomže nedokážeš se neproviňovat tímto z sebe máte vy dojem že je nějaký člověk na světě který by dovedl být poražen netěší než je ten žádný ho neznám kdyby byste na tak poraženecká jako on tak vaše manželé nejenom rozpadlo a byste po porte ale protože byste poraženecká taky trávy ale kam se na nikdy hrabete je mít vlastnost že svůj chybu na vás nejlépe poznává pro ale přemnozí oku nevidí a třísku okatí o bližního vydává líto k němu darech ale hlavy a svých projevech te přímo do jeho hře a věcí il že jeho způsob ten nakazil tím že tím způsobem nejde mi ani ani ne to vím ji začnu no víte on to říká stolem nebo tamami porozumět ježíšovu životu a jím se řídit musíme si uvědomit v první řadě z jaké pozice on žil a vykládal že totiž když ho veme jako člověka byl to člověk poznávající že od boha přichází a k bohu se vrací což není náš případ a protože on věděl o každém člověku že je to s ním stejně tak jako to bylo s ježíšem tak také toho člověka kterého poučoval nepoučoval jako někoho kdo je někým jiným než je on nýbrž on každého člověka považoval za nástroj v rukou boží za nástroj jež se člověk o tom vůbec nevěděl a byli víla a ty jsou tam znázorněný i slovy a událostmi v ježíšově životě že to jejich náboženství bylo tak degenerované že voni si mysleli jako s deska člověk myslí že v rukou osudu nebo vy nebo v nebo karmy nebo předchází vtělení to všechno si mysleli a ježíš je musel z toho vyvádět protože my nejsme víc rukách než rukou božích ovšem i protože se poté se podle toho nechováme tak vypadá to s námi špatně v jste si všimli ze života ježíše krista kdykoliv mu tam přišel někdo podrobují na předcházející vtělení nebo na osud tak ho považoval za člověka který je na špatné cestě tak mu tam přivedli toho slepého od narození ne a ptali se ho ze si pak to to řeknu česky a ne jak je tam napsáno svědka se jestli kázal von si předcházejícími vtěleními a nebo je to karma těch rodičů že mají takového slepého syna a říka ani to ani to nýbrž aby se ukázala sláva boží a uzdravil ho to je připraven to není případ jediný on tam například dejme tomu se stýká s lidmi kteří byli bohatí nebo kteří si zakládali na své učenosti a ti byli v moci těchto svých předsudků nebo řek bych to za domýšlivosti a jak to chcete nazvat a tím nebyli přístupni toho hlasu božího čili bych to řekl jednoduše nejvíc měl za zlé lidem že se strachují co by se strachovali nebo co by jako se starali když jsou rukou boží oni musí pečlivě se chovat jako nástroje boží znamená pečlivostí je při tom na když nejsou pečlivý jako nástroj boží tak jsou lajdáci a nejsou vhodným a poslušným nástrojem čili on učil člověka aby byl poslán je v rukou božích prosimvás a ne poslušní nástrojem osudu karmy převtělování nějaké minulosti rodičů vůbec nic takového on ho chtěl to člověka velice rychle osvobodit si to měl dělat tak musel říkat prosím to se staráš žíti v to co tady na na kterou se lepší oděv než měl samo největší slávě své to znamená všechno vychází z boha a všechno je v jeho rukou i to kvítku na stráni je tak opatřeno tím pánem bohem a copak ty se staráš můžeš ke své postavě přidat přemýšlením nějaký ten vymete pro e říkám tedy se dovedete nebylo ale nějakou délku to nejde přeci tak zkrátka z této pozice on mluvil z pozice poznalého který mluví nepoznalému a především mu vytýká že ten nepoznalí zásadně neví že je v rukou božích to na věci nic není ten člověk je v rukou božích tak jako tak jenomže to všelijak modifikuje česky řečeno pozměnuje tu vládu boží svou vůlí neboť anebo svým myšlením protože na to právo a ty možnosti to obrovská moc jedná na člověku a on chtěl člověka regulovat tak aby moc která je dána člověku od boha byla správně vedena říkal na příklad když byste měli takovou víru jako tento malinké nemísto to tady vidíte tak budete přenášet hory a měl ten ta tomu stromu a on se přemístí a a protože tu to o této síle toho malinkého získa nevíte tak tak také nejste schopni toto dělat a myslíte si že se v moci nějakého osudu ale dopad by tušil kdyby nebyl znalý přírody že v žalu do obyčejným a lidu v spadne ho tedy je spadlý zubu je celý dni do ž ukážu vyhnouti toto je žalu a je v tom celý budoucí du ten se tam vejde i jsem vykládal tu pohádku poté co se tam měla všech celý atmanem oříšku tobě úžasná moudrost všechno odění člověka to ze eho tělesnost pochází nepatrný základu je z toho věčného základu který je v člověku takže tato učíte předpokládat když vám vy i vy vědu žit správně nebo snadno co ježíš od nás chce takže musíme se v žít do jeho postavení že on věděl že od boha přichází a jenom jako takový mohl nás poučovat o tom co nevíme ale jak se musíme chovat i když to nevíme jako poslušné nástroje on nás učil býti poslušnými nástroj v rukou božích a věděl dobře že to nepůjde tak rychle tak napřed nás učil takže on si byl vědom toho že to je proces který musí někde začít a aby někam dospěl zákonitě ta dospět protože kdyby začal nějak z prostředka tak by ten člověk jenom lapá po dechu a nerozuměl by mu jako třebas ti učedníci páně řekli těžká je tvoje řeč podá tvořením a rozumět všem o ni se ozdobí nedívali na ten život ježíše krista kdyby se byli přitom závoj tehdy tu chybu dělali dívali na život ježíše krista tak se nemohl stát že by tohleto řekli protože z toho života vyplýval ten komentář k jeho řeči takže on třeba protože si byl vědom se kosti lidské mysli a lidského počínání tak je učil napřed zvládnout sám sebe aby člověk naše záda sám sebe potom aby se ovládal tak že by miloval bližního jako sebe to je ta druhá fáze je jiné mistrovství a teprve pak aby byl schopen přímo ducha a to je schopen teprve zvládne tahleta vymrští poznání sebe sama služba bližnímu a potom uržování toho všeho na každém tom předělu pořád opakuju jsem tady včera řekl na každém tom předělu li těmi stupni které on všem samosebou jednolitý ukazuje tak na imponuje nějaká buď nízká nebo hluboká propast myslím časová a takže dejme tomu taky u něho když se díváme na jeho život byla nějaká taková propast značná abychom věděli že to není tak zlé že tam ta propast tak dejme tomu když se narodil tak narodil se v betlémě ve stáji ohřívali ho věz vrátka a co to znamená ta stáj naše lidské tělo ta zvířátka jsou síly životní které máme k dispozici které nás září ají a tak dále a takhle nic tam není ježíšovo se narodil ve svém bytě ve svém domově o o začátku tady neměl domov čili první co nás učí je tady není domovem ty si domovem u boha a máš příbytek od věčnosti připraven velikou slávou na tebe tam čekají a tak se chovej jako že si tady na návštěvě a proč to je protože pokud myslí sám na sebe tak to nepochopí bez ale protože je to tak že si ve spojení s celým vesmírem s celým časoprostorem a máš vykonávat vliv taky na něj protože máš postavení ze kterého se to vykonávat na celý vesmír vykonavateli kdežto jsou jiní si tvorové kteří nemohou na celý vesmír vykonávat vliv ale ty který v sobě obsahuje ještě prvním tvorem toho druhu který v sobě obsahuje celý vesmír v malém je i mikrokosmem ty máš právo tak i celý vesmír obsáhnout a s ním se vrátit nazpátek k bohu že tam nikdy nevrátí sám pro tebe není spása když tam nepůjdeš s celým tvořeným celým vesmírem ty musíš na sebe vzít tíhu veškerenstva aby tam mohl nahoru při a proto mu učil pomalinku do své učedníky napřed brát tíhu bližního aby potom duch svatý na sestoupí brali tíhu celého lidstva a celého vesmíru ve to krásně znázorněno že tomu znovu tím promiňte mně tím podobenstvím o svatým kristovu který byl vysloužili důstojníkem malé asi a přes nějakou řeku ve toho přes řeku k zima která tam do dneška teče přenášel místo převozníka lidi a jednou přichází malé dítě a prosí ho o to aby je přenesl na druhou stranu řeky protože byla velká a a on říkal říká tebe převést do snadno si malé dítě a tím dál stoupat do vody tím to dítě bylo těží takže říkal čím je to že si tak těžké ty dítě a dítě řekl trošku nadlehčím ale řeknu to na druhé straně roztíná to nemáme času k aby si byl na druhé straně a na druhé straně řekl protože si nesl li ježíše krista který nese hříchy celý o světa na svých bedrech a to je strašná tíha jsou to ty hříchy co si ta tomu křesťané dodneška nerozumí voni si myslí že to konkrétních řídit to bylo strašně málo že někdo by ve tamto žil byl tamhleto to bylo to bys to nosilo hraně ale ne toho daleko víc tím tím břemenem hříšným je že žijeme v časoprostoru stvořené je časoprostorové a je pokud není na úrovni člověka nemůže vůbec se vrátit do toho bezčasového to znamená jak to říkáme náboženský dvou teprve člověk se tam může vrátit a za ty ve spojení s tím ostatním stvořeným za všechny ty nižší stvořené všechno vzít to je to jsou ty hříchy že nemohou ani nechtějí člověk potom může a nechce to jsou další hříchy to není konkrétně to a to co dělal špatně ale nechtěl svítí ote že někam jinam než za tímhletím cílem věčným a to je to hrozné břemeno které se na cestě ocitnete v druhé fázi v tom druhém mistrovství tak a nebo v tom třetím v tom teprve tak budete se musel vypořádat s tuhletím břemenem celýho vesmíru nepoznal jsem větší než tíhu vesmíru kterou musíte na svých bedrech také ne aby vůbec ze se docenta za čas a prostor to teprv poznáte jako každý kosmu na co je to přitažlivé zemská to kdyby ten to vona nebyl v mládí a kdyby neležel ve správné poloze takže by se mu podtrhl třebas mozek při tom při akci ohromné že urychlováním tak by zemřel nebo byste překl byl se modlím by touha špatně potom musí být přesně určité poloze která je on v poloze vzestupu rakety ne aby se rozložila les po celé v těle aby nastalo překrvení nějaké klání aby to prostě přežil a kde byl ho něco starší tak to nepřežije tak jako tak je to věkem on když se odpoutává od hmoty od stvořeného tak ta a srdce je daleko větší ta tíha která na něho spadá je daleko větší než jakou zažívá kosmu tento zažívá fyzicky ale tohleten zažívá duševních přátele není většího utrpení než duše ního a ježíš kristus právě ukázal svým životem že to duševní utrpení které měl před tím křížem a na kříži bylo tak těžké že sám podílet al pod tím křížem to bylo duševní utrpení a ne tělesné ten ten zahradě jsem asketa tak dále a krví se potil no to tedy byla tíseň obrovská on to všechno musel ukázat že člověk by si myslel že je to není nějaké takové přemlouvání sama sebe jestli za tím pánem bohem pokud nebo nebudu to ze začátku stačí ale na prostředku ustane stačí tam víte konkrétně vzít tíhu tohoto celého vesmíru na sebe a zdolati odstartovat a jestliže tento stav není nebo nedáte se nebo se bojíte jsem se čtrnáctkrát dal na této stoření vesmíru a dycky se liší se vzdal tak jsem toho nesmírně li to a to se věděl tadyhle že vídal velikou chybu a je zajímavý že pán bůh se na nerozdá proto že jsem to vzdal že se utekl jako zbabělcem utekl protože prostě že člověk není toho schopen teprve nikdo ani ani vy teprve když to za něho z druhý strany vezmou tam dohrabu abych tak řekl tak se to podaří jak se to podaří neolitický nebudu vykládat mi to technicky vyložit budu mi to dlouhý život a budu příroda hlavně při tom otcovy tak to technicky vyložím jak je to možné protože ono to je není nezanedbatelné že když to člověk taky technicky zvládne když ta technika sama nestačí ve smrti ve stačí ale je strašně zdlouhavá indové říkají tak když se dostaneš na tuhletu cestu přímou z vyčtou bohu že se spáse to trvá takových minimálně padesát chtěli a když jsem se ocitl před těmi indii tváří v tvář těch svých sedmnácti letech tak říkali mně to co hathajogin například zdolá na své cestě za dva set let ty při tomto svém rozpoložení duševním musí zdolat do vaší tak to je rozdíl mezi technikou a mezi zaujetí proto ježíš kristus radil nikoliv techniku nýbrž zaujetí jenom veliko zaujetí způsobuje že se ta cesta vůbec vykonat to je náhražka techniky li bych tak měl říct ale bych říci že technika náhražka tohoto zaujetí ti indové nemohou do to zaujetí u těch svých žáků vypěstovat jinak než je ten mistr zeme vůli toho žáka na sebe a svou vůlí působí v tom žáku že jsem se jenom jednou se setkal s mystiky zemskými výklad tam nechtěli prostě nemohli potřebovat sem tam přišel a oni se modlili koncentrovali rozebírali své zážitky všechno moc hezké a nakonec se zeptali ty ti hodní mužové a co tomu říkáš říká že to vůbec neví bylo a proč pro že v tom není láska měl jsem říct zaujetí to děláte jako společenskou záležitostí jako prostě něco co je lepší než to ostatní ale láska to není sedí na dvou židlích a jedině paní velce vás si to znamená že a dodneška ten dopis a takže na výklad nesměl jsem to dal paní velce opsat na napsal se mi to na papírek na si to dneska zachovává ten papírek a věděla co člověku chybí člověku nechybí láska k tomuto světu tam u ne vytesal pochopitelně musí chybět láska k bohu protože ho nezná jak může milovat někoho koho nevidí když nemiluje ani bližního kterého vidí nebo se musí naučit milovat sebe i o zem potom se musí naučit o když ního a v fázi si může myslet že spása je pro něho to se toho bližního tak je to nesměli apoštolové po ty tři roky učedníci páně a teprve pak z toho může být na další stupeň pro vás dokud si ti žáci ježíšovi mysleli že dělají ty dobré skutky pro bližního zázračné zří li třeba a nevím uzdravovali že to dělají vůli sobě aby se dostali ke spáse jestli tím vyslouží spásu že to šest z budu dělat toto tak sem to budu spasen bože tak se lidsky bylo možná toho jana tak jim to ježíš trpěl na opakování že kdyby to netrpěl tak nemohli tuto fázi šťastně projít o musel je nechat být obci takže nic si z toho nedělejte že se máte rádi to je první bezvadná zaujatost na ježíš stavěl dál a když ten člověk poznání si zvýšil a věděl že nejvhodnější a nejvýhodnější pro člověka je když získá osobní spásu tak dělal všecko možné i na sebe zapomínal aby bližním třebas pomáhat když ježíš kristus ukázal dokud nebudeš byla bližního jako sebe nevejdeš no tak svolovala bližního aby vešel a jenom li sobě ne k tomu bližnímu rozumíte proto byli schopni a jenom zázraky a nic víc nebyli schopni poznávat to co ten jíš kristus říkal nemůžete dneska poznat dokud nesestoupí du na vás no a to si budete muset počkat protože musí zemi mezitím opustit úplně tím je zradit nebo zapřít si nějak očí tam ale vám adžna před nic si z toho nedělej to je taky z toho nebudu za žádný špatné důsledky maličko se neuvidím a když jsem se uvidíme a pak to všechno ukáže se v tom správného že musíte na každém stupni a to voni nemohli pochopit opustit sebe tak jak se znáte že například v tom prvním stupni opustil ježíš rodinu a své bratry to zrovna tehdy byl asi věčně padla ničena že zvládni příbuzní patří do rodiny to liší bratři mít měl ubrat u sester když byl ochoten je všechny opustit který se do rodiny hlásili řecká rodina nějak sice tisíc lidí a tak tahleta na byla poměr malá a to byla taky věčně padesát tři sta člen je na izraelská rodina on byl ochoten všechny opustit a teprve když byl ochoten je opustit opravuje opustil bez ohlížení nebo řekl zdroje matka kdo jsou bratři jak to bylo bez ohlížení tak mohl vstoupit do jordánu a to ještě nestačilo protože ten který mu pomohl jako nástroj pro tím prvním stupně tím mistrovstvím sebepoznání tím li lety prvními to lživé krista ten byl naživu toho bylo třeba z toho postavení kdy měl právo člověka vést popohánění srazit dolů takže se vyprázdnil ježíš kristus půstem a za čtyřicet dní ten satan pokoušel a toho musel přemoci prosím vás kdykoliv se v ve starém zákoně čtyřiceti te putovali po pouště než se dostanete izraele a to byl čtyřicet let do chodit po poušti že když to bylo to pravda bylo metlu z toho egypta a oni to k na do čtyřicet let jaká víte čtyřicet vstříc dní nebo čtyřicet hodi nebo tak ve to tam takový čtyřicítky jsou pořád tak čtyřicet je symbolem řek bych to řekl jednoduše to ti relat dali v jeho dny to je symbol naměřené ho času potřebného času k něčemu je oliv potřebného času i tresty rizika tak je to tomu je třeba určitý přes ten se vyjádří čí jsem čtyrycet to není konkrétních čtyryceti nebo konkrétní čtyřicet let se níž to je abstrakt abstrahováno čas potřebný ano a protože neuměli takhle kokrétní abstraktně myslet tak to vyjádřil čtyřicítek to oni na všechno měli symbolický sen výborné takže do se symbolice vyzná tak přesně tak toto je přesně ne určený část jenom je učen potřebnost a ta potřebuješ se vyčte z těch události která které tam vyplývají z toho času který se tím správný tak ten ježíš když byl čtyřiceti na poušti tak to znamená poslední čas k tomu aby zlačněl to je vysvětlen a za čtveřice dní zlačnil a teprve jak zlačnil to mu to trvalo než zlačněl ano to nemuselo být stolice dní přátele do modlitby třebas při to abyste si jako nemyslel že ta čisté nějakým takovým zaklínací v kácí formulku pak tak teprve ten satan možnost se mu projevit to znamená také na cestě musíte projít fází kdy to vaše se bude cítit ohrožen ve své vůči pozici za tím ohroženo není protože jsem máte rádi protože především máte rádi taky své třebaže je vám liší to je správné než to co vaše není ve všechno správné ale je na úrovni na které jste na vyšší úrovni to nesmí být proto on ježíš musel překonat toho který v sobě to jáčko ten ty z toho svého který ho bezpečně vedl o pomáhal projít tou první fázi mistrovství sebepoznání a do dosti let a pak kdyby mu byl velel dál tak se nemohlo dostavit to co ježíš potřeboval ukazuje že to potřebueme i my v další fázi že bychom byli poslušní ikoliv sebe sama třebaže jsme dobře informováni že toho satana nýbrž že sme poslušni otce boha a takže ježíš kristus by byl ztratil kontakt nebyl by se čí spojen s bohem kdyby byl poslouchal zároveň satanáše to které před tím mohl klidně sloužit a nebylo satanem bylo sluhu ale teď se i toho snu vyplyne vyklubal někdo kdo mu začal poroučet to ne to teďka nesměl mu říkal sklene nebo seskočit nebo proměn ty kameny v nebi a tak dále a on na každé tohleto odpověděl boha je třeba poslouchat ne tebe ne odvozeného poslouchat kdybyste odvozeného nebyl zpočátku poslušni tak se rozené s tímto předčasně a zbytečně rozporu s ním protože musíme se napřed naučit poslušnosti toho co vidíte a teprve potom poslušnosti toho co se před tím neviděl ale to začínáte vět protože jste poslušni toho nového toho synovství nebo celí božího no ale tak jsem vás jako tak zase provedl tím co jsem říkal včera to možná říkal že jimi slovy zase jenom byste viděli že to je strašně široká náplň zkušeností které se nají obsáhnout jednou řečí a kdybych to říkal pětkrát tak je to vždycky za jiný konec za to a zase do tam nové prvky které jsem před tím třeba zapomněl říct nebo jsem neřekl že to nehodilo toho kontextu tak chtěl bych vás chtěl říci a ještě bych vám chtěl jako klást na srdce nemějte si za zlý že jste se máte rádi nejvíce měli rádi učedníci páně to byli sobci ne na druhou a na na konečno to byl vrcholný sobci pole je to s tak počty že když se vzdám své rodiny tak najdu život věčný to bylo to bylo sobecké vypočtou sobecká vypočítavost kterou by ani nemůžete mít protože nemáte u sobě ježíše krista který by vám řekl a když budete milovat bližního jako sebe to je to království nebeského takže na straně jak je dobře že mi to ježíš u sebe nemáme bychom se zvrhli jako tedy dáš znali samý dáš ve jak vás tady vidím i sebe jak vy byli tam íáó proč protože oni by se vším s celým vedením nikdy nemohli souhlasit jak se známe něco by nám šlo proti srsti a něco vy se považovali za nemožné co se nám radí tak například jidáš se stal zrádcem jenom proto že něco co ten ježíš dělal se mu zdálo být nemožné například dejme tomu ježíš dal první zázrak kanadské ozřejměno odvinulo ze neměli hlas nebo dejme to se nezdálo jidášovi za správné při začal vůbec a na každou žranici šli to se mu taky neznal když nějaká žena byla drahou mast která stála víc než za to na hlavu ježíšovu tak na jeho počest tak on mu to přímo vyčtl co si to necháš na sobě i lid přeci ty by se to prodal výšky to bylo peněz proude ježíš byste to mohl rozdat prosím vás ten jidáš vždycky pravdu ze stanoviska rozum měl vždycky pravdu ani ta hranice neměla být ani ta mast na hlavě to ježíše neměla být že ho nechápal vnitřní stránku věci ježíš nás poučuje nikoliv zvnějšku jak to zvnějšku my vidíme to my máme možnost taky vidět nedokonale samozřejmě a ona se poučit z vnitřku v nesmírnému dosti která to vidí úplně z opačného hlediska než zevní člověk čili celé poučování ježíšovo je poučování toho člověka který od boha pochází a ne toho člověka který se tady narodil tedy toho ne toho tam jako nenarození byl vtělen který není narozen okamžikem narození na tomto světě nýbrž se tam chtěli že taky vtělení bozi potom mohl říct bohem se na byto byl nemohl dovolit a on nemluvil nepravdu takže mějte na vědomí prosím vás že jestliže to vůbec se podle ježíše krista řídit tak musíte vědět ke komu boví že mluví vaší utlačované zatím vnitřní podstatě která je po popelem vaši zevní vůle tam živoří a nedovolíte se uplatnit protože máte svou vlastní vůli dete konkrétní za tím a tím a tím což je do určité doby úplném pořádku že by to nenaučili v malém se uplatňovat správně nenaučíte se ani ve vlakem či kdybyste neslaný dělali jakoukoliv činnost že se nedovedli věnovat tak se nevyučí zaujatosti a tu se musíte na se musíme naučit neboť to je základ z lásky zaujatost to je láska a jenomže napřed se zaujat zaujmeme něčím co není věčné to je pochopitelné a teprve potom tím věčným no takže když třebas jsem se stěl stát přírodovědcem tak jsem tím byl dokonale zaujat prosím vás byl o je i pro věčnost vůbec ne ale byl to tak skvělý trny že si lepší tedy k nedovedu představit a nikomu taky nic ného rodit nebudu než aby tím co dělá se vždycky správně zaujal pokud možno celý beze zbytku jestliže jsem například ta se u počat třebas větu z přeteče víta matka rodin matka důvod tak se musím plně zaujmout tím dítětem které potřebuje moji péč a tím díte které moji péči potřebuje je toto moje lidské je ve mně v tom věděti v tom a tom že by konkrétně to je výborné že matka se na konkrétní za ona to se ti dítěti učí zaujatosti pro boha to je exist v tom neosvědčí tak nikdy se s polem nesetká matka daleko nena vůbec mandala větší příležitost než muž protože právo a možnost konkrétnější než muž ve starověku v řecku říkali neznali prvky znal jenom živly voj tím bezvadně stačili a oni těmi čtyřmi živly všechno správně označili on v tvrdosti lidský všechna moudrost jako mendělejevovu stala není není není všechno není to to nejlepší ty těmi živly on označil všechno daleko snáze a lépe a do duše než my třebas touto soustavou prvku oni řekli muž je povahy ohnivé a povahy vzdušné a žena je povahy zemí a vodní bezvadně čili poslání muže a poslání že jeho kdyby si že na dejme tomu tak varovala jako si je schopen varovat ne to by to s těmi dětmi dopadlo tak musí být při zemi a kdyby vona nebyla taky zároveň vodou tak to dítě které v je a které bylo podepíšete to dove vodě a které v vodě je pořádá protože máme o zaplaveni krví v celém těle do nenenechte přestali být živy když se pořád v moři u nás je možná bylo v matce a my jsme to moře zdědili po matce protože ona je povahy vodní a my jsme také v tím nic rem tím tělesným vnitřkem taky povahy vodní no takže žena vůbec těmto věcem daleko snazší přístup než muž upozorňuju vás jenomže kdy a jak v těch prvních fázích v těch fázích kdy jde o to aby dána zem aby zvládla tedy vodu a řekli bychom uli živly těch starých řeku ale to nejde do dobře když zvládnout princip vzduchu a když zvládnout princip ohně a řeším nejde ten princip vzduchu ten o věštění tak šel jakž takž ale ten princip vzduchu to jsou pro ni pro ženu většinou vzdušné zámky že se jim mluví filozoficky pro nebyly velký vyhazovem mezi ženami nikdy ne to je protože do jinou cestou jiného východiska ale víte není tak velká před že jsou můžeme tak velcí ale tím rodové oni filozofovi ve konání a to být láska k moudrosti filosofy a je moudrost si dosti láska láska k moudrosti a ono to láska moudrosti ne do draka k vlastním názoru prosím rozumu i to je není to tvé a to do věk a byla úplně zvrhla věčně svých projevech takže že ženy nejsou schopni po této stránce dobře jít tak snadno jako můžeme to jim budiž ti protože byste mohli tak zvrhnout jako může a nevím si beztak zvrhli ale jsem viděl si tu a pravice tak nezvrhla že ale to je to proto že byl takový nemá to to toto plavě muž není dostatečně ženou aby mohl vládnout zem aby mohl zvládnout vodu to mluvím a tak je no dušení místo nemělo jsou stavy abych to měl snadný jako řekové ten pohled na věci tak všimněte si jestliže ježíš kim životem ukáže že přišel na tento svět jako my že měl dědictví po zdejších předcích a evangelista lukáši na tom po trpí a ukazuje se všechny ho předky abraháma nebo od davida tak po ježíše tak jestliže měl tyto před pozemské tak měl taky jediného předka boha který ho sem poslal jako svůj nástroj do tohoto se ještě opováží asi padesát víte ty totéž na začátku a konci podobenství o marnotratném synu neměl víte si v tom leden nového že totiž jestliže jsme byli v tom příbytku u boha předstvořeným na začátku tak my představujeme ti kteří odešli z toho příbytku a tady byli marnotratnými neboť běžíme sebe tantra nost on si všechno ti člověk všechno prodlouženou promarní ale zase potom máme možnost vrátit obyčejně se prázdný otce nemáme co to pro venit že křeče tak tenhleten syn tak zvaný marnotratní který odchází od toho otce a zanechává tam vlito to otce toho druhého který není marnotratný tohle ten člověk se proviňuje a míra těch hříchů dostoupí tak by se ko že on si najednou vzpomíná na ten otcovský dům opravdu jak se setkáte s tou nejzazší mírou svých hříchů tak se setkáte s celým stvořením to z tohoto podobenství není vidět ale je to vidět z jiných podobenství dívali či konec světa a takový že i ta nemůže to to bych tady byl s vámi měsíc vybraných spisech tak to nebudu pak ale týká se člověk celým stvořením jestliže jsem toto zažil prosím vás v tom koncentráku jednadvacátého listopadu třicet devět tak mám právo to mluviti na by o tom takhle nemluvil na mám právo k tomu že si o tom světlo to ten to nezáleží ale vám říkám že jsem zažil tohleto že jsem zažil stvoření a do dnešní doby pomalu všecko bez nároku na čas a konec světa že a po konci světa jsem zažil něco co ježíš kristus ukázal svým životem že když končil ten svět pro něj pro osobně tím tou chvílí liž opustil svou rodinu a vstoupil do jordánu začal svět boží v něm žít a nastoluje se na místo lidského potom přemožení toho satana tak to byl ten stav který jsem tam zažil v tom koncentráku takže jsem se začal znovu zrozovat z vody a z ducha čili po konci světa přichází znovuzrození nikdo se nemůže znovuzrodit do neskončí tím to svým životem čili musí se začít smrt nezažijete nový život se velice obtížné by se řekl jenomže ono to je obtížné pokud to člověk dělá sám tomna svaté terezie byla plně vyřízena zdravotně tím je to sama těla dělat ale je to velice lehké když si uvědomí že to za nás dělá ne udělal takhle historické se se ježíše brát ježíš kristus na kříži a to za nás on dělá na kříži nedělal dělá soustavně za každého z nás znovu křižován abychom mohli přestání říši vůbec přejít když to to ukázal svaté terezii že to není jejím úkolem aby se dal ukřižovat sama protože to je nesmysl to by tím i ten dokázala se dal za nás ukřižovat a on se za nás navážete skřípala znovu vstoupí se mnou ve si můj kříž a vstup se mnou kříž a uvidíš že jsem to který za tebe dnes obětuju provedl toho vona od chvíle všechno dělala velice snadno že mohla o sobě prohlásit že jím a rukama pracuje kristus a jejíma nohama kristus takže potom najednou těžce těžké choroby kterou měla dokázala věci které předtím nebyla nikam ze sebe dokázal tak je to s námi taky tak jestli poněkud se nám zdá být podobný terezii jsem jenom vzdáleně podobný ale přeci jenom trošku je sem protože jestliže měli to je ten že duch v takovém počasí někam a že na říkám vždycky nikam sem nejel že jsem se ztotožňuju rád tím svým řím nějak který není v pohybu když víte toto je v pohybu to co jsem přidalo ale jsem se přitom to pravé se nepohyboval to bylo v absolutním klidu a kdyby nebylo tak vám tady se ne z něho nic nevyplyne nemohu donutit pána boha pohybu to bych ho to bych kdybych měl tu moc tak bych zrušil existencí času prostoru celý vesmír by se zhroutil toho pána boha nechtějte a vůbec patníky uděláte čili bůh je není v pohybu tří zdroj ze kterého všechno vychází a jak to by ho vychází jak se to dostává do pohybu a třebas to tomu jenom po stránce člověka jestliže sme se ocitly mimo matku na tomto světě tak prvním znakem toho našeho života byl pohyb to dítě se pohybuje postupně jenom fyzicky a pak i při chyby ale pořád jen pohyb přes to rozpoutání pohybu se musí dostat zastavení pohybu tuto zkušenost jsem měl v tom předškolním věku u těch lékařů čili jsem si to postupně jenom opakoval na nějaké vyšší úrovni jaká to byla zkušenost tak jsem se rozlobil tj lékaři dycky čtrnáctkrát za sebou rozmezí dvou let najednou vy to nevydržel že prostě sem se utekl a protože to strašně bolelo jsem přešel přes hranici v ku do ráje únosná pro člověka se přestal cítit tu bot čili jsem se dostal z pohybu do nepohybuje se dostal k bohu ovšem takové malé dítě nemůže vidět boha nebo že nemůže stýkat nemá eště celý ten organismus celý ten automat eden transformátor automaticky k dispozici ještě není hotovým člověkem takže jsem se nemohl spojí vědomě s bohem ale co z toho maličko jsem si odtamtud odnesl a pak se z toho žil no no a visí to můžete opatřit daleko jemnějším mírnějším způsobem když budete následovat ježíše krista v prvního fázi třeti let ho života ne těch třech letech dalších že totiž budete se snažit jednat správně a bude sám ráně bez ohledu na sebe a to je tedy ten nejlepší sebezápor byste se dověděli co je správné o sendesát je za dobrem a jednat tak aby svatí nos abyste se nemuseli ze součinnost stydět abych třebas s uvidím tak známou bodu nemusel řikat tyto jeho se učilo poradil anglicky pověst nenechali intenzivně intenzivně zapomeň že máš matku že máš že ano jak se to je ten člověk že o nikoho nemáš nemůžu pří ani na méno matky a ani neměl třem je vy ruská niko ani hlen ku nemá s tím máš angličtinu pamatuji takhle vypadat život lidský když takhle vypadá tak se velice rychle ze snažení k tomu že najednou budeš ta taháš před bohy a nemusí honic stát neučíš vůbec věřit jenom se pořádně jenom pořádně něco dělat tohle nikdy nešlo poctou si to řeknu víš je to ne pořádně udělá tak my tomu čecha říkáme slovem který neznáte