Karel Makoň: 87-09 (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

ona získá nazpátek tu možnost dovršit smysl tohoto života který spočívá v tom nestát duše tak dokonale zapůsobí nebo je na tak dokonale zapůsobeno tímto životem tak že může vejít po i s tělem do věčného života že může tělo získat na svou stranu kdežto my to tělo na svou nastanou nesmí tele když nedostane nesené se oddělí od smrtelného těla se tělo končí zde svůj život ne že rozvedu myšlenku dítě ve věčném životě to je myšlenka velice užitečná když li rozvedena a může být bezpečně rozvedena proto ježíš kristus na to upozornil dokud nebudete jako jedno z maličkých těchto nevejdete do království nebeského my totiž na jedné straně musíme mentálně dospět čili nesmíme být dítětem které děti těle jsou mentálně dospělý a na druhé straně přitom že jsme dospělí musíme zůstat jako děti to je velice obtížná dvoj situace kterou musíme propojit vědomí nebo organismu živé a proto je to nesmírně těžká kapitola by dítětem a vypít mentálně dospělí řítí není že ano že von tam neřekl kristus buďte dětmi pozor každé slovo je tam jako děti živu se být ritam dospějeme náně ale být jako děti tak to je první věc kterou jsem ještě říkám svět a další věc je ta že to nesmí tedy stoupnout do hlavy že víc než dítě umí více dítě a tak dále a že ty věci mohu pochopit lépe než dítě to neopravňuje k myšlence že bych byl že království nebeské protože to bych ještě nebyl jako dítě nebo že bych byl něčím jiným než dít ten než jako dítě by jenom dospělým se k na to nestačí potřebuju z dospělosti umět levý se musím stát novorozeně ten který není ještě vůbec ničím tak daleko musím jít který není ještě tím člověkem který chápe tento svět dokonce ani nevidí ani neslyší než se to ženo učí že to se ty ten orgasmu přizpůsobovat tomu vnímání smyslovému a když se do takového nic dostaneme tak jsme schopni z toho nic dostat do království nebeského čili jenom toto liská loví nebeské možnost existovat a ne něco jiného to je ještě něčím takže dejme tomu začnu prostředka v tom koncentráku když jsem měl za sebou život do vyspělý byl jsem mentálně dospělý v sedmnácti letech a potom jsem jenom na tom na rovováha svatost tak se s tím myslel jsem taky svatý promiňte mně to to říkat veřejně protože nejsem ale tehdy jsem si myslel že jsem sem tak sem měl co odevzdávat kdyby byl ježíš kristus neměl s odevzdala zůstal jako jeden z nás kdyby byl nedělal ty zázraky a to všecko a nedbylo vedl ty učedníky tak dokonale k tomu bohu tak neměl toho tolik co odevzdat jako měl činil toho svého ducha do toho zamontovaného poli takže by dejme tomu na kříži neměl vůbec prakticky svého ducha který by stál za niza by byl odevzdán a tím by byl nemohl pokračovat cestě dál ale protože měl bohatého svého ducha toho zamontovaného do cesty k bohu tak ho mohl odevzdat a protože tam byl ničím zase to bylo dokonale zázrak znovu byl ničím protože to spojení s bohem terý bylo vším bude toho nebyl ničím tak jako tak tak on se toho vzdal jak si byl dokonale ničím na tom kříži a když přitom ještě odevzdal svého ducha tak bylo dokonal takže potom mohl říct dokonáno jest tím je dokonána ta cesta do mistrovství ducha cesta která se transformační schopností člověka zastat je dokonána víc transformací tělesnou nemůžete dokázat proto například dejme tomu potom seslání ducha svatého se jevil jako seslání zhora že viděli ty plameny sestupující na ty učedníky to nebyla tak nastavší schopnost těch učedníků nýbrž to byla moc boží která sestupovala přímo na živu živý organismus ano tak si školy jsem mně říká o tom že vlastně porušení poslušnosti určité normě že onomu přestaneme poslouchat se dovršuje další stupeň ono to tak navrch je ale ve skutečnosti jde o něco jiného by do si tu normu stanovil je tady důležité ten boha si stanoví normu askeze to byla jista nové nám a jestliže měl být ničím tak se musel sám sebe vzdát tak se musel vzdát i své normy rozumíte tomu a tak by vaší případech se do odpověď tím způsobem že to sebevzdání že je to obsedání a ne zdání se nějaké normy nebo něco to to z jako vedle tím dotazem do špatně kladená otázka protože tadyhle musíme si rodové to sebevzdání a dokud to sebevzdání nepostoupí po stránce kupředu že se vzdám všeho toho nejlepšího jsem si předsevzal protože to předsevzal tak nemohu kupředu po určité době nemohu kupředu protože tato přednost jít k tomu bohu a mocí k tomu bohu ta není přednostech lidských nýbrž to je od boha dané on jediný nás táhne ano a ne my svou vůlí se od své vůle naopak odstoupit jako ten buddha odstoupil od své vůle no to tady správně odporujete někdo z vás že v tom ráji šlo o jinou poruchu normy nebo přestoupení na ni že tu normu si nevymyslel člověk tomu ráji nebudete jít i z tohoto stromu nýbrž to si vymyslel pán bůh a oni to porušili si neporušili vlastně nějakou svou osobní normu čili nevymanili se z vlastnictví naopak v něho zabředli protože ta toužili aby se dostali k tomu poznání že a žárlivě bůh tam říká že by by jako jeden z nich protože dobra nespáchá it do ráje a je to tak no tak prosím vás posypou je nýbrž to je z jiného hlediska tatáž říká ona věc mu že být aby byla pochopena ukázána minimálně ze dvou stran minimální nebo stran a tady je ukázána z strany toho nepříčetného ale toho do děje zasazeného vývoje ten vývoj který člověk duchovně prodělává svůj historický nebo děje nový z rámec to je to řeknu rovnou zprostředka to je klam že to potřebuje ten historický nebo dějový rámec kdybyste se ocitli jako třebas se ocitli a revidoval nebo kdokoliv jiný před tím ve vědomém spojení s bohem a nikdo se vás zde ptal kdy jste se ocitli v tom vědomém spojení s bohem tak byste ještě to opravdu zažili odpověděli takhle jsem si to uvědomil teprve tehdy a tehdy že jsem v tom spojení ale jsem byl od věků v tom spojení než se o tom nevěděl to je ten rozdíl čili to ten příbytek u boha je pro připraven od věčnosti jenomže když jsem z něho vyšel jsem na tento svět tak jsem byl dítětem když oni vyšli toho ráje tak to bylo pořád dětství ještě ano jeví tohoto lidství jako dítě jako děti jsem přišli jako děti se chovali kdyby ještě jako děti a proto mohli dvojice rychle kupředu ale my jako když se nechováme mistře brzo dospějeme do úkolů pozemských a tamto visí ustrne tím říkají to jde do těchto úkolu tím pomaleji to jde prostě úkolu za nahoru takže jestliže se tady vykládá že to nebyla norma vlastní toho člověka kterou on musel v tom ráji opustit tak se vykládá jenom to že to se tam děje není záležitost dějová nýbrž je tam ukazováno za podstatu věci za pravou na pravou prostředu věci ukázáno která je za dějem zajme totiž rozvoj který je od věků připraven a potom se odívá do děje a u každého člověka svým způsobem takže to co vidíme že probíhá padá z ráje a se poznali špatně živý a podobně to není podstata věci to je oděv nedějové tato nedělalo patu že my jsme věčnými snižuje dětmi a nebo perlami božími a že si na to nevzpomínáme a že jsi na tom že se na to máme zpomenuvše svého života a tak dále tak to mají dál čili tadyhle se vykládá jiná stránka ta hlubší stránka věci nedějová ale my jsme to dokonale obdařili dějem a ustrnuli jsme na tom jevem pochopení věci takže si myslíme že někdy před mnoha tihleti mi a to říká zase z ze něco stalo se stvořil a potom ten člověk padlo toho ráje ale ta slušnost moje se musím oním bohužel opřít z toho jednadvacátého listopadu třicet devět vypadá tak že i kdy se to nedokončilo že nikdy nepadl někde minulosti člověk z ráje nýbrž každý kdo se zrozuje na tento svět toho ráje padá okamžiku když se tady toto se zrozuje že že je to trvalý proces že to trvalý proces tak vám to víno napomenul napovědět že za tím je něco nedějového že to vyplývá ze zdroje který není dějový a tady je právě vysvětleno v tomto pádu z ráje že to není dějové že to okamžitě odděleno děje a tak to bylo taky pochopeno že ale není to ději o tak ten oplývá stránka ta pravá stránka věci pro ději jeden je ducha tedy co vlastnost že každé své fázi dozrává nějaká fáze dějová a ta nesmrtelná součást o tom co dozrálo a podle toho zasahuje anebo nezasahuje a marně se jako snažíme zasahnout vlastní vůlí o to čím dál tím deme máme dojem že nám se sebou zestárli nebo že nemáme ti pokrok jako s měli dříve to je omyl to jenom se nám bere vlastní vůle protože být narozena vůli vyšší ano že se páry dvojic vedeni ne a to je tedy pravda čili že nemůžeme být neposlušných že nemůžeme být poslušní jenom poslušní nebo jenom neposlušný že jsme zároveň poslušněji nepořízenou důvodu že jedině párem dvojic můžeme dualismu vedeni jakmile se dosahuje zážitek dvojic tedy dojmu tak nemusíme vidí to způsobem vedení nýbrž můžeme být vedení jenom tím absolutním dobrem to je to tom kladů víně perná byste dovolili nemate ještě co k tomu dostanu dobře pokračuji v tom výkladu z něho se li sestoupíš do exta no mimochodem jsem tady čela vysvětloval tak ten vjem a opasku jsem to tady se na dneska nevysvětlil soleky mi šat zlata a rase že a do se nevysvětlil to jsem taky nevysvětlil by dělali z lásky to znamená jsem se do na nevstal v tom svatém šatu a drahokam tu když obyčejně nelidském šatu jak to krásně jíš kristus znázornil tím že se narodil v betlémě u těch zvířat jako zvířátko a oni mu dali totiž lásku z lásky čas to prví plášť ušitý na míru a uzavřeli se mnou smlouvu zapsali ji do mysli abych nezapomněl sestoupíš do egypta a přenese šoku perlu a tak dále budeš se s tím bratrem zvěstovat naše království do králíka a to znamená my nemůžeme z ježto a království boží dříve než se stoupne do kdo to znamená do země která je symbolizována tím že nedostávám závlahou shora od boha nýbrž jenom ze země my jsme na tomto světě v egyptě to znamená dostáváme závlahou ze země vidíme pijeme dýcháme to všechno ze země ze slunce te všechno zemského původu a nikoliv nebeského a jedině za těchto okolností můžeme láska loví boží jinak ne bychom neměli tohoto přísunu pozemských schopností tak bychom to nedokázali tak byla je to mu váže musíme se dostat do egypta to znamená do místa kde jsme absolutně s pocitem oddělenosti od boha a že máme o přineste která je tam kosti ho draka když kosti řítí ho draka oblibou tedy vykladám pohádku o tom trůnu který hlídá klíč princezně moh na jazyku ten klíč a kdyby se tady správně říká dál to nebudu číst neusnu ten drak on ho zaříkával takže on tím zaříkáváním uspal toho draka jsem taky toho draka zaříkával takže o pracovníka vaše ho uspal a tím se objevila ta per a pro ano a pro každého z vás čili oni znali mantrická cvičení to je ten to to je ohromný když indii a je taky ukázka toho že v čem uznala ta existeční cesta že totiž tam opravdu pomocí mater se dostávali k tomu aby se celým životem obrátili k bohu podívejte se když my se čím říkáme třebas jméno boží přeříkám napřed koncentraci tak byste celým životem neobracíme k bohu my se tím ne ne božím obracíme k bohu a to je málo kdežto eliáš se neobracel nějakým jménem božím který taky přeříkával bohu nýbrž celým svým životem a protože jsem byl jako dítě když jsem vstupoval do tohoto stavu když jsem to mantram jméno boží nějaké přeříkával ne to co říká a oceán nějaké jiné ale taky jméno boží tak když jsem to předříkával tak jsem to nepřičítal jako jméno boží nýbrž jako na prostředek kterým se celý i moje tělo odebírá k bohu jsem ho považoval za takový prostředek učiní prostředek kterým se celým i tělesně odeberou to jsem pojal tak dokonale že jsem při těch koncentrací okamžitě upadal do okamžiě opravdu extaze a o a taky jsem časem patrně nebyl viditelný a nebyl hmatatelný protože jsem nastoupil dokonale tehdy nastoupil aspoň nastoupil ne dokonce to ale a to bude jsem dokonale cestu existenční a že si začátcích aspoň trošku význam držet dokážu čí jsem zaříkával toho draka a ten drak vypustil tu perlu to znamená on vrátil k duchovnímu pokladu ano a nějak jsem opravdu tím že jsem věnoval i to svoje tělo nenapadlo že je to nemám jenom tak tím jsem vlastně začal duchovní cestu správně jako existenční cestu peru ukazoval ježíš kristus se životem ale chci vám říci že kdokoliv nějakou modlitbou nebo nějakým prostředkem nevěnujete celý svůj život bohu nebo nevíte by to bylo možné právě tím prostředkem který u život věnovat tak ta vaše mystická koncentrace nemá znak osvobozující ideje hlavní podstata osvobozující ideje že tam celý mou pomocí něčeho jít a vám řeknu to je dost těžké ba i bych nemožné na takovou myšlenku která by celého přiváděla k bohu vůbec přijít dyť se na ni přišel čest boha s se tam o tam nebylo jak se na vlastně nepřišel to že jako jsem na ne přiživování nepřide tak je tak ani vy a proto vám musím radit že je osvobozující ideji se dostanete zcela jiným způsobem než a jsem žil cestou poznání kdežto někteří jako třebas učedníci páně si tou cestou cestou víry jsem nešel takže vy musíte se smířit s tím že budete rozkrojen přijímat závazek ze strany víry ta víra vás bude čím dál tím víc pouta a vázat celým životem budete žít životem víry prosím právem nám hinduisté zazlívají zaséván že naše náboženství a oni křesťanem tak vona to právo e náboženstvím sváteční čili to je strašně málo mysli nedělejme do kostela a tak dále nebo se ve se pomodlíme se to nebo poraď posvátná chvíle ale to je málo to musí být celým životem říká jesudian a to je v pořádku protože ho nesmírně cením jako křesťana protože když třebas nerozumí smyslu se to přiznal smyslu ježíšova života tomu nerozumí to nehodoval vyložit ne ale to nevadí on celým životem jde a on se životem deprese be poznává správně a že na na pěstoval nebo na rokovali na to ještě na bližní horší je to s tím duchem zamotané ale to nevadí nemáme za ni po žádnou povinnost než za sebe a z této povinnosti musíme potom od důsledky a kázat po jiný takže on tady říká že s tím svým bratrem mohou potom kázat to království boží to ten roztaje to lidské tělo a to máme považovat bratra nikoliv za osla prosím vás jako to myslel svatý svatý si pravidlo nejednali jako v osla teprve šel na to že bylo pozdě byl podvyživené a to ponížíme ani umřel tak přišel a to tím jednat jako s bratrem pak se mi na jako zvratem a toto oni věděli že by to měl dělal ze začátku to je bezvadná knížka kde nejsou city vůbec a by ale tou chvílí jak tam sestoupil do egypta kráčet zatím drakem jak se usadil ho doupěte a očekával se dří si zdřímne byl sám a osamělé zůstal cizincem pro ty mezi mi tam záleží věřte mi to že jakmile jsem dosáhl tohoto stavu že jsem u toho doupěte ičitý draka stanou jak v chvíli jsem byl cizincem nejenom pro široké okolí konceptu matku a jsem považují někoho cizího byla moje matka a to bylo veliká to byla veliká potíž a oni matka především jako v tom ale věku na se vracela do života říkal jsem to je matka ne a přesvědčila že je moje macka to je tvůj život a jsem tedy že mi že tomu život i to musíme žít jako realitu ten život ne protože jsme k tomu odrostli po zahodit to že jsme tomu odrostli tomu že daleko dokonaleji byla jako realitu ješ předtím ne to považovat najednou zabiju z jako indové to není iluze a když to to je veliká potíž pro indy přesto letu fáze se o to že ti tři tu vůbec neznají vůbec nemají o ale nejmenší páru a on to o to nestaví a vědí to všichni a protože dejme tomu ramakrišna že si že je li se uznával a znalí ale dbal na indickou tradici tak souhlasil s tím že umře kou smrti souhlasil a nic ne nebo vnikal proti tomu aby neumřel mohl podniknout ale nepodniká je jiná věc prosím ale tu jsem spatřil nějaká živých u jeho a krásného šlechtice syna slavného rodu přišel připojil se ke mně a se důvěrníkem přítelem i společníkem m poslání varoval před li v těle přes ty em s těmi nečistými obe psem si však jejich kroj aby nedopovídal že jsem přišel zvenčí abych jim mohl vzít perlu a aby na nepoštvali draka nevím jak se však dověděli že nejsem z jejich země na stroji aby ovlivnili a jsem si někdo jejich pokrm upozorňuju vás že to že považujeme pokrm lidský za něco na co mu že zlá brát září ohled musíme chtít například jíst čistý pokrm a než by na používáme tu motlitby toku tak to je něco si odporem ši kristu ne co do uzří ale co si hází po věk kdybych někdo cokoliv tak by to neposkvrní jako to co smích z vychází ano takže nejsem proti kritici je to výborná věc ale nesmí to přesahu určitou míru protože by to ho zastínit to evangeliu ježíše krista a my jsme si oblékli kroj těch nečistých máme opravdu my jsme ve s obléknouti konec nečistých je situace člověka který mistra a ty v tom snu marnotratném obec kroj toho nečistého a jíst to co oni jediní nečistí a jeho i pracovat a to tam je káže znázorněno že on to zřejmě znal a to ale není na první podle to nepoznáte že se o to obírá o se opírá o podobenství o martišová takhle se opírá o znalost symboliky ježíšova života tedy čeho daleko většího než po výkon záře ten to podobenství o malém je pouhý komentář jeden z mnoha komentářů život ježíše krista jiný takový důležitý komentář a ten život ježíše krista ne předvádím ale že a kdy jen ten je také na to nestačím časově a tak v tom komentáři například jeden z důležitých momentu je že on při rovná království boží různým věcem a jedním s tím přirovnáním ne k jedné věci vžitá byla božena perné o tady na poli kterou po někdo nalezl to je jedinou co se opírá o ve vědomí on to vlá jako peru či dostane to pojetí této ale to musel z se tady ve říkaš to a se to nedá pochopit ale jsem říkal chopí jiné stránky a to podobenství o ženě která vzala kvas a za zamíchala ho jako malinké množství toho kvasu do tří měřic mouky a vidí říci o vyšší moc to je ta trojrozměrného těla do tohoto zamíchala a ono poslové cho čili ta nesmrtelná duše schopnost nás celé překvasit jsem to překvašování pociťovat těchto v nich fázi těch duchovní cesty to mantram to zaklínání toho draka bylo tak dokonalé určeno nebo vystiženo že jsem pociťoval jeho vliv celém těle právě v těle protože jsem tím tělem tak šel takže on nebylo vynecháno o při vzato do díla bylo přetvářky bylo nebývalo přetvořeno překvašeno fakty se to to kvašení pociťoval to to jsem musel tomu taky zabránit potom by to nešlo předurčit o míru že vaření svůj průběh a nesmí se když se nechá a spořádal tak se zvrhne nepravé kvašení a jsem věděl že z momentu musím se dostat za to vaše tak jsem za to vše dostane se ho zabrzdil ale když jsem ho tím vařením prošel tak to mělo tyto následky a budu milovat aspoň dva ale aspoň že by bylo byl před vědě a je že sem předělal svoji fyzickou náturu nebo podstatu nebo situaci nebo dispozici tak že ti lékaři za rok toho ty činí nemohli ve poznat jsem jliným vyletí obraz jsem neměl tu srdeční vadu kterou jsem měl před tím a na den nelámal hůl a neříkali že to dělám beztak zemře že jsem měl absolutní dechu ten citech sedmnácti let a a tak dále a se vším a byla pořád a oni ve dává nějaký sedí vína ne jsem to samo sebou všechno vývojová hodu protože jsem byl abstinentem to nebo v ale zroditi to bezvadně učím kovu ty žitých nás o seco protože jsem se přenosové tak to je jenom ukázka z mého života jak to působí že ta perla je nalezena a jak na v těle sobě nyní to tělo a protože jsem nechal pro to kvašení prosím toho všímá že to spasilo všechno tak jsem udržel to poznání kdy chyby nedokázal tu drže to kvašení bys ho byl zřekl předčasně nebo pozdě tak bych neunesl buď neunesl to poznání které dneska plyne samovolně domě nemám samovolně domě invoni moje poznání a byl bych zahynul při návalu toho poznání třebas v tom koncentráku neboť zažít najednou začátek světa stvoření a jeho konec poslední soud to není maličkost překonání opravdu celého času dějového a do bezdějové ho tak to je jedna věc že jsem to vydržel a že to písemnou fyzicky nepodlehl a druhá věc že jsem schopen vyklizuje toho zapotřebí tohoto bohatství vědění komukoliv cokoliv dodat nebo předat protože mám k dispozici velice vznešeného a za přítele důvěrná a společníka který varuje neska abych není ne s těmi nečistými a ten pravé pomáhá to znamená dneska nepotřebuju nějakého druhého třebas esesmana vně někam dostal i když se neuškodí společný který pomáhej dycky funkci toho druhýho bez topivo to nejde ale oni pořád provádí takže se ten druhý je to velice vznešený duh se druhým je ghos nebo jesudian nebo nevím do ještě nebo svatá terezie tak je to pořád úroveň je domů která je napřeme úrovněmi kde do není pro svatá terezie pro osobní a to jenom tak přednáším nebo ho nebo vás nýbrž to je pro úroveň vědomí nebo nadvědomí běžné ze které volně mohu čerpat jak je to zapotřebí pro ko ne pro sebe pro něho a to je tady podívaná takže on zapomněl napřed na perlu to kterou ho poslali rodiče ale rodiče však pocítili co nám je dolehlo a po našem království dali vyhlásit aby se žili tady našich bran králové a hodnostáři parthie i přední muži východu o mně rozhodli že nemám zůstat egyptě a za na celý dopis jejž každý z mocných podepsal od tvého otce krále králů otce matky která vládne východu a tvého bratra po mého pozdrav tobě náš synu v egyptě stání pocítíte spánku poslechni slova tohoto listu a rozpomeň se si činem krále prosím vás v těch jak evangeliích tak těch epištola svatýho pavla se mluví proti to bude to si vás pak nejsme vzhůru bděte neboť nevíte dne ani hodiny za copak spíme myslíme přátel pokud se nestýkáme vědomě s bohem nebo to jeho moudrostí tak spíme a z toho musíme procitnou tohoto spánku se musíme probudit toto pochopit je velice užít a to je ten autor to dobře věděl že ti které nazýval ježíš kristus mrtvými jsou vlastně mrtvým v tom smyslu že spí pro ty duchovní věci jsou jsou spící mi jako by nebyli duchovní ji jako by to nebyla pravda a z toho po spánku musí být oceán ježíš kristus kázní kde jakmile někdo vyburcován z tohoto stánku ihned se musí chopit cesty musí to ctím ježíše kriste mít když za váhá třebas minut tak třetí strasti moci a jestliže tedy spatřil on vešel do se za labilitu který se jako je intenzitou to světa čechy problémy tedy te máme on se toho zbavil a prvá se z toho spánku do měl se že království simeonem letech svoboda zatoužila projevit jsem nesmírně to lstí prevít vnitřní svobodu jaká jsem že dítě přímo netouž nepláče a říkám kdybych jednoho jediného člověka obrátil na to poznání které a jsem si asie získal tak bych udělal dost že by to dosud podařilo se na těch pěti pěti případech ale mně se to nemůže podařené se dobře že se to udeřilo proto že těch pět plno podmínku že ztratili vnitřně svůjživot o se zdali oni věděli že tam zemřou a to by jako víte sice se tady říci zavřete ale to je pro vás to je mladí nebo staří strašně zdá náležitost není to tak aktuální jako to bylo pro oni tam viděli dejme popraví minimálně stojící tak to o proveden aktuální že říkal tady mohu být popraven taky kdežto vy si myslíte eště říct a bude živ z toho nic nemysleli oni nevěl dne ani hodiny a proto ježíš kristus říká bděte neboť nevíte dne ani hodiny toto je požadavek absolutně nutný a ten tady zná ten to zná všechno v symboliky šiva života to je tedy záznamy a teďka ale když bavilo nechal vlevo když se ře problém mi své osobní přešel nebude si ještě na označení který se žák chlapec nechat do věčného otce že to však nalepí vidím hned že jsem pod do jako sedl který jsem se v něm uviděl a poznal jsem tak sebe sama toto o tom mluví svatý pavel velice dobře kdybyste věděli jaká sláva pro každého z vás je od věčnosti připraveno království božím o kolikáté neslyšelo jaká nádhera a sláva je připravena to je tady v tomto se žen a je to o věčnosti to znamená když o tom nevím tak vono to je ta je když tam vědomí svým vstoupíte tak si jenom uvědomíte že to je než se to nastalo ten den dítě a že do vám říkám když vám jde řeknu jsem odívá se nebo jsem do lidi by se spojen s bohem tak to tedy buď berete symbolicky jako svých sobe prosím blesky protože vím že tomu tak není to nutí boty mám to mohu zprostředkovat ale jsem jako vy jste všichni věčný vy jste vnitřně bohové jenomže vo tom nevíte a je to špatné jsem na těmi lidmi tehdy plakal nespočte tlaku protože nemůže nesplníte podmínku kterou splnit nedokážu starými a jsem v li staří pokladu a o které budu vysvětlovat vrátí lidu čestným nejkrásnější bohem a na se mohu byl na boha obraz krále králů ozdobený svrchu překrásnými safíry te hezky všechno vysvětleno patřím asi šel jsem jak pravilo to hnutí vnitřní patřím nejneprodyšnější mu lidí pro nějž jsem bylo vytvořeno otcem a při jeho podobu a královské pohyby směřovaly ke mně a vzrostly tak silně že se jim vytrhlo z ruky v touze po tom který je měl obléknout i ve mně se probudila touha abych se mu vrhl vstříc a oblékl si stále se mi ruku a od doby sem se jeho barvami oblékl jsem svůj království plášt který mne celého přikryl když se mi oblékl byl jsem přenesen do země kde uctívají pokoj to je ten symbol toho pokoje potil se hlavu vzdal jsem poctu záři otce a teďka se zářit ž to eště důležitý která mi ho poslala rozkazem činil a i ona učinila to co zaslíbila bereš pár paláce jsem se mysl mezi jeho udře záře nad tím radovala vzala nese bohu do králova paláce všichni jeho podaní zpívají tam krásné zpěvy jej mi že jsem s byl vyslán ke dveřím královstvím aby se objevil že si mi dali a s perlou a jejich doprovodu před králem jsem někde promeškal myšlenku která tady ale je že ta záře voněla to tedy je jsem to někde přelít promiňte mně tam potom dočtete cítím obírat tam hledat ta záře bo a je zajímavé že to je začátek znovuzrození že ten věčný život napřed vnímáme jako vůli a kterou ostatní lidé necítí a která je za tímto světem víte to mně připomíná tady na vyšší úrovni opakuje to co se stává dítěti při narození ono opravdu tu matku cítí pro je to hmat a vůle kterou jde za tím proseb matčiným a kdyby toho nebylo tak by nemohlo být živo a čili tady znovu když se znovuzrozujeme začíná to hmatem vůlí a podobně to ten maitre vysvětlen a proto se bude se ostatní takzvané duchovní mysli objevují on to nejsou duchovní a je to vysvětleno velice lapidárně jak to znovuzrození probíhá čili tady to výška představuje celý ten proces existenční cesty bez mrti fyzické tohleto pojednání o třech a půl stránkách a je zlem že to věděli dělá to křesťani neví bych byl jednal kdyby to četl pravověrný třebas něco bys toho co by to moh řekl on vyřkl že je to pohádka že to není skutečnot do nitra ale my se to není pohádejte či protože to není pohádka tak by vás chtěl říci že toto ještě jednou opakovat toto v tomto svět neživá není iluze i to pohádka to skutečnost ze které jako ze skutečnosti musíme vídáte každý hnutí svého života každý každou minutu za skutečnou z této skutečnosti ta musí být absolutně skutečná můžete jedině vídal jestliže ten moment terý zažíváte je pro vás skuteční nebo méně skutečný nebo méně žádoucí a nikdy žádoucnější že si přejete aby zůstal tak vždycky je to chybné to je stejně důležité je chabý nebo dobří nebo silní nebo slabý to je jedno to všechno cenu toho věčného života který to po spůsobem jsem se bál o koncentráku do věděl že nejsem to který existuje protože kdyby nebyla nebyl ten zdroj existence bohu v tažný ke mně nepřišli štítek a bych nemohl existovat že protože existuje bůh tak existuje celý vesmír protože miluje bůh tak jsem schopen taky lásky protože bůh poznává tak taky jsem schopen poznání jenom ovšem do určité míry to když to člověk pozná tak to z něho udělala zemí protože víře bez toho e s latrare des toho zdroje by jeho žárovka života ne svítila všech pojetí a pomáhali si z toho svého východiska dělej východiskem to správné dokonale správné ale našeho výsledkem to těžko přístupné ano ale je to dobré to není tam chyba a na něco že co vy nějaký konec jako čekali třebas v době ježíše krista to dobrou stránku po stránce že se trošičku u ke kříž ku jak se říká ale jinak je to velice zatěžující myšlenka protože čekat nebo vy ohrožen to není správná východisko pojem zru bez ohrožení dobrovolně to je daleko lepší nejsme uržování žádnou válkou nejsme ničím ani smrtí osobními než vání jenom říkám žádný nic takového se nestane ani naše smrt ne na straně jsem tady ještě neviděl na tom světě někoho umřít neviděl a i v umřelo hodně jak jej poznávají neumřel nikdo ani pan křísí jak se sešel do dění neumřel nikdo z nich umřel že se například svatý pískem mohu stýkat jak chci že on nepotřebuje tělesnost ani po tak dokonale překonal v tomto světě že ji osobně nepotřebuje teďka tam jít takže on se těžko stýká dejme tomu že jsou sestrou která na teď tělesnost jeho víra jež to se na tom nebi a tím daleko víc než jeho sestra no to nevadí ale prosím vás tohleto jsem měl potíž s nějakým výše ne že strakonice to byl říci učitel dívaly který čekal na konec je ta dokonce a není málo takových lidí kteří čekali na konec světa kdyby si no není málo a jsem mu říkal prosím vás vy se budete čekat na konec světa sem a ne doka nedo nedo vůbec to nepřijde to nepadá v úvahu nic takového špatný výklad bible a oni mi vykládali a li tam je řečeno co se s stane příkon se a my ti znaky vidíme že se přibližuju ne nevidíte protože se ne nebyli u konce světa a jsem u něho byl jsem za ním vím co to je to myšlenku neodpovím protože veskrze chybná za tohleto se postavit znamená chybně na chybném východisku začínat a když se začíná s tím východiskem nemůže se někam správnému dojít který toto východisko by ho chybné tak do míry že učedníci páně za tři roky pobytu u ježíše krista museli od něho odstoupit a proč bychom museli pohybu opakovat že oni čekali konec světa fíky konec světa řekli který nejenom ježíš kristus ten přitom nechalo bodě že to použije to umí použít ve sobectví ne dobrá sku tomu postupoval my to neumí použít tak před tím musím varovat nějakém konat jinak než věš kristus který nemá tu moc někoho vést pomocí tohoto znaku strachu a tak prosím ten fišer vír výborný pracovní ona dostavil se dodáno zmrtví asi deset let ne osika prosím vás vládu je nečekané světa toho se dočkáte a on říkal to to je chybný člověk nevěří říká není tak ti ho musí nechat fyzicky umřít aby tato přišel o to přišel zisky umřel to bych nerad abyste musel přes svitku smrt při omylu je se přišel k tomuto mertona to nečekejte a začnete jiným východiskem je tady láska boží a ta nás chrání čili byla nejhorší bála a kdyby všechno končilo ta láska boží nekončí protože nekonečná a tam vede to je daleko lepší a to je vám to léku ta nedaleko přiléhavější daleko roši to přijmete to východisko než cokoliv jiného ne to tam dohromady neplete do toto výši a které máte a který znáte které je správné to se držte do toho nemýlíte to druhé východisku které jste mi tady řekl ano a říkají o sobě že nedopustí takovou zničující vás která by zničila celý lidstvo že učit eliáš nějaký úkol před sebou že o nemohou nechat zničit tak asi tomu rozumí líp než věcí vědí co dělají i od vás předpokládat nějaký konec to hará a v tomto jak jste se vyjádřil to ten předpoklad je obsažen ale oni nepředpokládali oni si byli jisti že tam umřou rozumíte oni měli jistotu že neptali oni řekli to jisti že je tady dobře ne jako každý den zmírá před našimi zraky stojí tak jedno musí dojít na nás věnovat jenom třinácti říci je tady v tom koncentráku dříve nebo později zavřeme i my postarat na to že naše tělesnost lidská se pozmění a vnikne něco nového z je jako přírodovědecký dávno za vrhu toho protože přírodě dochází těm změnám si že logickým fyzickým změnám dohady velice pomalu a takže my dříve než jsme nalité ty přiloží je je nemysleli že si je všechno neměnné že opice opicí člověk je člověkem a tak dále což není pravda on tam dostal nastávají přechody jenomže je to záležitost mohu a minule takže s tím vůbec počítat je nesprávné když se netýká našeho konkrétního dneška to co říká to se netýká bez našeho obětního dneškem jestli se lidské plemeno vynes nějaké jiné pochybuju že se vyvine protože to se v věnovati takovým způsobem jako tady vznikl člověk bylo to vývojové bylo vnikneme z opice vím že ne nějak to vím z toho jednáte li své neví že ne protože mateřském tělesné prodělali i to své opičáctví že jsme těch osm eonů nebo osvícení o tom proč řadách před lidských životů prodělali za největší ů mateřském životě a které lůně no a čili byli jsme opicí tam byli jsme prvokem bližní ale nikdy jsme nebyli se ziskem těle když jsme prosili ty vývojem v mateřském těle že myslíme překonali všechno to vtělení v něm který se ocitl po pádu z ráje do nepřekonali ten ráj a jsem zmatečnými těle byli v ráji tam se nepotřeboval jíst nebo se lisse vraždit nic takového matka živila ne se nepotřeboval nic dýchat se tam jako v ráji nebyl z nevypadli to tamtud tak se jak na bylo zle a slyší křičet hořkou pravdivé a je tam jedna spekulativní chyba a vždycky jak se stalo s okultní chyba tak je to chybné celé do ten drápek se lap že totiž není ta oddělenost kterou předpokládanou vod druhýho ne listuje ta spojitost mezi vopicí prvokem a nedělenou buňkou kterou po dělá vám matka mateřském těle ta tu opravdu je a my se nemůžeme jít zříci my musíme si opravdu to na věčně nevěděl tu o předstihla to se ještě nevěděl že matka ve svém těle reprodukuje celý vývoj živého života na této planetě a že to reprodukuje zevní svící že je od nedělené buňky po člověka to je i ten opic á všechno tam je možný tu všechno je tam a proč se rovná se to děje matce protože tu spojitost máme s tímto životem na této planetě my jsme opravdu nedílně spojení s celým vývojem života na této planetě a matka tím co se děje nitru během těhotenství na toho dokladem proč nereprodukuje ta matka během těch devíti myslící jiný druh života třebas na marsu nebo nevím lidé a se za li nebo někde jinde nýbrž na této planetě a ještě ne celý život nýbrž po určité linii od nedělené buňky přes prvoka mosty o životě a jak to taktice a žít na to to životě tady dycky zapře lidském šlo protože ona toto reprodukuje protože my jsme po určité lidi s tímto životem na této planetě spojení a především na této planetě a se dostaneme k tomu že překročíme rám této planety což se mně stalo si tak roku třicet pět když jsem překročil rámec vesmíru se ocitl za vesmírem za časem prostorem vnitřně ne zevně tak pak poznáme že máme stejnou schopnost de pro du chce života nesmím jako takového jenže matka tu schopnost nemá vání nepotřebuje protože ona potřebuje vyvést na svět lidské dítě tak musí umět jenom ačkoliv neví že to umí musí umět jenom ten vývoj dovést ses nedělenou nedělené buňky po člověka a takže si takže pravdu dar vím že jsme z opice vznikly ale v matčině těle a ne mimo a my jsme zvyklí i neděle buňky prvoka ani ne blokem nebyly ani opicí zdáním druhem pravda vyspím pravdu takže vlastně to dům bez nemá se věřit na to že za vínem a pravdu správně a nepřišel na to že tam nemá taky pro jedno dělo druhýho to není sat to se v matce dělej všechno pohromadě prosím vás to zařadila ten vývoj života na této konemplaci jak toho přeješ a chtěla to nechtěla on je pořád ne že my totiž opravdu vlastní vůle sebe v tom čím ti být že někde me těmi dveřmi které jsou povahy se tam vcházeli a my tímto způsobem do života nacházíme vycházíme vlastní vůlí umíte a to je nepraví to jsme lupiči v tom to v tomto světě do sahá žít dveřmi je pastýř ovcí vládní mu otvírá a ovce slyší ho hlas láse ovce jménem a vyvádí je když je všecky venku krátí před nimi a o se do za ním protože znají ho hlas za cizím však nepůjdou ale utečou od něho protože hlas cizích neznají toto přirovnání jim ježíš řekl o ni jak nepochopili co tím chtěl říci on tím chtěl říci kromě jiného a co jsem ji nehodíte ka vynechám ten v tom výkladu že to při dlouhé oni chtěl říci že my máme spoustu lidských vlastností to sou ty ovce a máme li je přivést vyvést a zavést cokoliv s ním na udělat aby to bylo správné tak musíme nesmíme přelít zase za rodičky že musíme jít těmi vraty ku li i oni mohou projít není vlastnosti to znamená ovce která by mohla předvídat se hadičku lidská vlastní být přirozeným způsobem připoutána víru že to zemi způsobem když se nesmíte říkat žádné lidské vlastnosti to je jedna těch ostří no nebe řekli tedy ježíš znovu a amen pravím vám no jsem dveře pro ovce si myslí že je z vlastní vůle můžeme na této světě se dít ale on je vezmi kterými se vcházet to si to si vás uvědomte že chcete od tvý vůle něco co ta vůle nemůže zastat on je dveřmi se na jenom klepat nic víc o neradil disponovat všichni do přišli přede mnou jsou zloději a lupiči ale ovce je poslouchali jsem dveře do vejde skrze mne bude zachrání bude scházet i vycházet a nalezne pasu do těch přichází je aby kradl zabíjel a ničil to pole chování lidské vůle jsem přišel aby měly život a měli ho v hojnosti jsem dobrý pastí dobrý pastýř po svůj život za ovce ten kdo není pastýř dopracuje jen za mzdu a ovce nejsou jeho nedozraje jeho na sníh opouští je a utíká když že se blíží boty a byl otce dost trhá a rozhání tomu kdo je na ja za mzdu na nich a či náleží to znamená česky kdybyste něco z toho měli že jde za bohem tak tím kazí celé dílo i zapome víte dělat tím pádem nesmíte vynikne zem ani nichem ani vás na to nesmí nikdo živit pro to uměle chodím na oběti nám abych symbolicky dokázal on tady živý volem bohem pochopitelně abych symbolicky ukázal co se dělat od toho nemohu ustoupit máteli že bych byl píď bych to dělal tady nejsem proto aby se sloužilo a je tady proto abych sloužil a to musím nějak aspoň symbolicky spásu a tomu se asi ráno a večer znají tedy že vůbec to ale takhle před davem ukážu že to že to není to hlavní že to ani že nechci výchova nějak pokud neurážím místní lidi tak musím dělat všechno abych od nich jako by nic nebral tak nemohu od vás žádnou uzlu ho brát budete brát jako ježíše krista budu jíst aby rád a hlas tat a všechno možného na vaše konto protože bych se protiví ješi kristu a oni byli zástupně se krista na vašich očích ji nejsem i kdybyste mně přátele draly jako o pádu a přicházející jako žitý nebere nýbrž jako někoho kdo přísliby a jiná vina to by to i tak dopadalo a to bohužel na ji na prosím se to ode návod jak se máte brát abych z bral jako přicházejícího ježíše krista tak ho na vás chci hrozné odříkání potože byste museli zapomenout na všechny projevy toho karlička ho jemně po pohladit abyste nemysleli že školením dobře a museli byste zapomenu že je to člověk musel bys napomenut že tady přišel posel boží se by si vzpomenu zajištění a to je dost těžké je tady projevy o těch pletí přestylizován jako mně dokonalý člověk a ne jako posedán boha tedy tohleto nic z toho nedělali učedníci páně totiž dělali to tak že kdo je přijímali věděli že přijímali ježíše krista když to nevěděli když to neuvědomili tak měli před něj prahem klepat pravou své a jít o kousek dál ne je proklínat taky když třísku jenom plat obuvi snad zase někam jinam na jinou frontu de pan stejné neřestí jako tady že prosím vás tak tohleto nemůžu paní kolegyně kdy třeba nedával udělat nebo ne uvázat naučit protože si netroufám a jsem rád že si to nemohu troufnout abyste od vás chtěl abych od vás chtěl že byste nepovažovali je za učedníka páně víte to je to byla příliš velká čest a tu od vás nechci ne jsem celkem rád že berete jako člověka který od těch věcech něco a že si to váží te ale kdybyste mně bral jako učedníka páně do vás přímá měřím tak byste přijali ježíše krista a kdybyste čl ježíše krista by byste a to by to dopadlo jinak je jak to dopadá tak bych se podruhé nepotřeboval přijít to by se mi ulevilo že ano ten kompromis neuznávám protože fakticky a to nebudete věřit že to nevěří tak neschopní to byste přímou jsem nepřijel splněný brž od něho prosím vás to je nemožné se zaplatili zde ku a to i za proti nazpátek a se do se do vlaku jsem tady nejsem a to co vykládají to že to víte že to nejsem a do takové míry jak tady nejsem ne úplně ale tak bouřku sem tady taky bohužel a to ujít zelí že tady úplně jako nejsem to to není pravda ale tak většinou tady nejsem nebo povšechně tancem ale do jakými kdy jak se tady nejsem tak jsem tady kristových pověření takovým li jak jsem jsem přijel splní nejsem tady zásuvce nutit víte a takže nelitujte za to že jsem jsem přijel že jsem zde něco lákal protože jestliže jsem opravdu trošičku aspoň jednal jako posel boží tak jsem se přitom nenamáhal a to znamená že jsem ani nejel že jsem ani neoděl bych byl zvlášť rád kdybych opravdu neodjel ale když jsem přijel tak musím taky od a dokud příštím tak taky víží a doufám že jednoho dne ne přijedu ani ne vodjedu to je můj ideál našich očích nepřijdu nebo jdu takhle působí ježíš kristus ve všech duších ačkoliv tělesně tady vůbec není a dokonaleji než tu byl tělesně amen pravím vám budu povýšen myslel na kříži potáhnu k sobě všechny zemřu tady svou smrtí a budu na nebesích a tak dále potuchy tak dneska ta neseny protože tady není fyzicky to že se tady fíky to a se s ním víry to je obraz skutečnosti která za tím je skutečností za vystát necnostni viditelná a vám to nemohu bohužel dokonaleji vysvětlit ale je to zrovna tak jak to říkám že do takové míry jak se ničím do takové míry jsem tady k něčemu protože pro každého člověka který buď věří nebo nevěří v boha ten bůh je ničím protože on ho nevidí ho se s ním nestýká a pro je taky ničím ničím které všechno obsahuje protože vás když nic něco obsahu ježíše no obsahuje tak to je jako když nic protože když všechno je zamíchány jedno nic no tak to se v tom nikdo nevyzná než se stane tím ničím a proto přístup k bohu je spáse nic aby se člověk mohl dostat do přirozenosti boží který je taky ničím na říkal eckhart tak vám doporučuju tu myšlenku prosím od teďka kdyby pán bůh byla tomto tak zle by po zadala makoně a ne v vám řeknu jako všichni zavrhnete rovnou protože to je udát jak může žít terý ten vesmír potřeba je tak lama koni tak prosím vás to tedy nesnadných nezáleží jsem dobrý pastí na otce onen jako zná otec a nám otce a svůj život dávám za ovce nám víně ovce které jsou sedíce to je vedlejší a to ještě dost že si že kapitolu přečtu i ty musím přivést utiší mu hlas a bude jednu svá do jeden pasivita trpitelé potíže musí dogmatice proto otec miluje že dávám svůj život abych je opět při nikdo mi ho nebere ale jej dávám sám od sebe toto vyšli všichni křesťani uvědom že nebyl mu ten život za vydávám v nějaké třeba mám moc svůj život dál a mám moc děj opět přijmout že on moc nám dáte věčný život abychom si uvědomili ti a přímo v je znamená abychom se s tím věčným životem vrátili jako individualita k tomu bohu tak se to mít takový příkaz jsem přijal od svého otce proto tato slova pro tato slova došlo mezi židy opět posice si říkali je poslední s ním duchem a blázní proč ho posloucháte říkali tak nemluví poslední co může vzít duch otevřít oči slepých je důležité že on tady ty lupiče za ty lupiče považuje farizeje a zákoníky protože za mzdu je co kážou se nemá a to je to co jsem po čem tady k jen tak tetě a nebo b a to čočky nedostali bez a on říká že to jsou lupiči do šli přede mnou jsou lupiči to znamená zrovna ti farizeové kteří po staletí li před ježíšem kristem byli by či protože nešli tam normálními vraty který otevírá jenom bůh oni sami je říkali že jsou schopni otevřít k tomu lidu a proto li museli platit za to že vykládanou že říkám a ta nose bo klamali sebe klamali se obrátil a byl za ten den do ráje tak to se mluví o obrácení posledním okamžiku poslán obrácení povím vede jenom do ráje dál ne do nebe ne bych no eště jak jsem to podle slibu vázán ještě s ocitali něco chci provést totiž chci vám ukázat jaký rozdíl mezi teology zkušenosti ono totiž je podle názoru se něco jiného možnost zjistit úvahou a dokonce jeho úvahou třebas teology něco jiného je možnost jísti of se zase úvaha ale ne tak jako vázaná na určitý systém brž vnější a potom něco jiného je ti ještě něco si zjistit v tomto oboru duchovního života zkušeností a mu to tu vymoženost že se stoletím vhledem to profesor na kterou by aktivně v praze to je člověk evangelií a kvalitě osobně znám takže občas ty věci vy říkávám tak asi třikrát za rok a on napsal například že taky částí je povídavou se mnou článek který se nazývá víru se známé heslo a bych rád kdybyste mně dovolili abych mohl kousíček dycky přeci za nese postit do bohu novozákonní obrat být v kristu se vykládá různě jde o to abychom byli pozadím vlivem kristova ducha nebo aby se to s ním byli spojeni upřímnou láskou pohotovotí a sebezapíravé k sebezapíravé službě ovšem málo je závaznější výklad tomuto stručnému a ne zcela původnímu obratu po na vás svatý pavel v listu galské kapitola druhá džáty že jsem pak ne ale živ je země kristus upozorňoval že tato kapitola této se epištoly k galské není ta nejdůležitější tam je moc zajímavých věcí že on ke galské z namluvil takovým hlubokým způsobem že v žádné epištole tak hluboce nemyslel a ne nemluvil a další do to sou ty byly malé asi a byl to keltové tam usedlý to jsou tatínek takže on kelti s nimi velice si cenil jako lidi který jsou schopni hlubokého pojetí věcí to jenom tak mimochodem předpokladem bytí v kristu je smrt vlastního to je situace kdy člověku přestane záležet na sobě samém jinak leč jako na nástroji božího díla tedy kristova údu a to je podstata spasení spasení není nic jiného než osvobození od sebe sama od toho které záleží na sobě samém které mu záleží na sobě samém víc než na bohu a bližním tedy tato definice je nedostačující z toho důvodu že je v několik takových vodní tesaře tak třebas závisí na tom říká tady že přestanu záležet sám sobě to je v pořádku jenom být kristem v tom den se tak ještě pořád o ale to není spasení a to není taky bytí v kristu tak co to vlastně potom je tady říká o tom dál tři potom teprve to toho chopit spasení se uskutečnění skrze víru to je pravda ale co je víra víra není názor třeba i o bohu nýbrž postoj při němž dávám bohu přednost před sebou samým mně tedy zřeknutím se sebe sama je poslušností na ba rovnou přímo souhlasem s božím rozsudkem smrti nade mnou tak bych chtěl k tomu teďka nemůžu mečet něco říct že totiž říká že jsem to rozsudek smrti že je to těsně souvisí pokání že to řeknu takhle to eště na to bude ježíše že najednou víra a pokání je vlastně vnitřně jediný pohyb ježíš pak říká činit pokání a věřte evangeliu pokání je vyznání a poznání že tento rozsudek smrti nade mnou je spravedlivý a že se jim bůh na mně nedopouští křivdy on jak začí hle patrno obhajuje to že smrt lidská tělesná vyčká není ničím špatným nýbrž on objev tímto způsobem smrt jako něco spravedlivého a tady bych chtěl něco mu vytknout že žádný rozsudek smrti nade mnou bůh nevynáší a proto také nemůžeme mluvit o spravedlivosti nebo nespavosti tohoto rozsudku ten rozsudek smrti nad sebou vynáší sám člověk jestliže nezemře te před smrtí fyzickou dříve vnitřně tak zemřete tak sem se odsoudili opravdu ke smrti nerostete provedly my na sobě a ne pán bůh a jestliže je naopak dříve stane se z mrtvých než zemřete fyzicky tak z byli spaseni čili podstatou spásy je start vých tohleto mu jako tomu dobře nerozumí protože vstát z mrtvých oni si všechno představuju strašně historicky která love může ke ano všichni v těle z mrtvých staneme ale po konci světa jenomže to se nikdo zlý nedočká konce světa konec ta není závislý na existenci lidského plemene a kdyby i ših nikdy vůli tak země a nebe nepominou zůstanou dále takže to je na to čekat naprosto nesmyslné ale co k tomu je třeba ještě víc a víc že bůh nás nedosti nýbrž kdyby byl bychom tomu dali právo a usnadnit cestu tak by nás rozdíly v soudil věčnému životu opravdu ježíš kristus a soudil žněmi životu nám přicházel na pomoc tím že pro nás měl připraven život věčný vědomě žitý život věčný pokud chci být mít žít přes hranice které mi bůh určil chci být vlastně bohem a jsem božích nejčastější podobou hříchu je to že člověk chce mít vlastnit z člověk chce mít štěstí bohatsví slávu naději budoucnost a tak dále rozumějme že to od boha přijímat nemá přijímat ten job napsáno nýbrž ani to nemá mít ani to nemá vlastnit neví tím byla tu posílen tím blahoslavený blaženým vlastníkem řečtiny obojí je stejných hřích protože oba člověk světský i náboženský svou vůlí k vlastnictví a vlastnění kladou bohu podmínky aby je spasil podle jejich vlastního gusta oba nechtějí být zcela a naprosto odkázáni na boha a na jeho pouhou milost nýbrž oba chtějí být alespoň v něčem alespoň pokud božími partnery poněkud božími partnery jako ti kteří mají něco jistého než těch být bohu vydáni na milost a nemilost to tedy radikálně se velikáni liší sta a nejsou tedy pravdu že toto vlastnění je není překážkou na cestě k bohu ale bůh všechno to ti tomu chce abychom neměli nic totiž ze sebe a pro sebe také jej abychom neměli k dispozici ve vlastnictví brž pásce nic sám nás učinit nás svým vlastnictvím a svým nástrojem ovšem poslušným nástrojem a to znamená takovým nástrojem který na něm předem nic nechce a nevymáhá který vznáší žádný národ na vlastní existenci prá věčný mrtví se člověk zřetelně se člověk zřekl ukazuje že člověku zřetelně ukazuje že nemůže proti bohu vznést předem žádný národ na vlastní existenci toto určení k smrti ješ a pro starého člověka pro naše který na sobě samém pohoršením všechny náboženské systémy se snaží pokoušejí se přímo či nepřímo vysvobodit člověka od smrti nebo aspoň z nějak smířit s nás něja křížit křesťanství však jak poznáváme právě víře není náboženství systém nýbrž pravda proto právě křesťanství se nesnaží člověka od smrti vysvobodit nýbrž ukázat mu nezbytnost smrti a smysl smrti jinak řečeno ukázat cestu skrze smrt která zaslíbení a naději tak to je ta hlavní chyba všech tří nejenom evangelické ale katolické a všech křesťanští cítí že smrt lidská je zaslíbením života věčného není pravda to je hrubá chyba protože a to i ve věčného života jenom dosažení toho věčného života zde po smrti žádnou nad ním nemáme žádné zaslíbení na nekáže nemáme k dispozici přeměnu toho časného na věčné a vy máte transformátor který to časné viděna věčné převést a proto máme naději jedině tady do toho věčného života se dostat po smrti ne že tam jsme ještě méně než ta husa a nemáme celý transformátor a proto nemůžeme přejít do věčnosti tak když to zenu zkušeností těch co před námi odešli do posmrtného světa tak musím říct že oni mají nejvýš možnost se ocitnou tak zvané zlé světle o kterém se o to napovídal mu i taky ale dál ne to znamená oni mají možnost do toho žlutého světla pozvat shora pomoc boží podobě třebas pomocí světce nebo něco podobného a ta pomoc není uskutečněním mocí pouhou pomocí člověk každý člověk přirozený člověk však lpí celou svou silou na sobě samém na vlastní existenci proto toto vysvobození od sebe sama čili spasení není možností člověka nýbrž pouze možností boha samého je v jedinečně napsáno a to boha v člověku to je kristus kristus je vtělení božího sebezapření se jedinečně napsáno vyluštění božího sebezapření božího sebezřeknutí bůh se zříká své božské vyvýšenosti přichází k nám do naší bídy stává se člověkem je jako jsme my a přece je v něčem jiný než my lidé hříchu jiný v tom že nežije v ničem pro sebe nýbrž zcela a naprosto pro druhé a tedy vlastně pro svou smrt li tedy je nová dohromady něco ze nepatří to není pravda že by šel pro svou smrt tože touží po druhém to ne se mi tajemství přemožení smrti totiž jejím přijetí jakožto dokonání tohoto osvobození od sebe sama neboť teprve když umřeme tak že víc spasení tím říká neboť za naší smrtí nás čeká a nad naší smrtí stojí sám pán života a smrti náš bůh to zvěstuje a odsvědčuje kristovo vzkříšení do je to vlastně kristus kristus je v člověku proti našemu starému člověku a tím pro nového člověka pracující a bojující bůh kristus tedy není minulost všeobecně všeobecná tuá nýbrž budoucnost naše budoucnost a to je nejnaléhavější a nejslavnější v celém bytí kristus je nic nemít aby božím majetku do tak to patří bohu muže se svatým pavlem vyznat tím dálky kapitola druhá bez nachází i neděste ne konec citátu tady byste řekli opuštění tohoto listu že z toho teologa zařadit mezi spekulativní mystiky že on si to nějakou zkušenosti a spekulací s na to napomenout tohleto vymyslel při bližším rozboru však vyjde najevo že ne o rizi o teologa a nikoliv o mystika s miskou zkušenosti je to patrno z výroku takým dvě ce povolným ten živ jemně esse povolným nástrojem v rukou božích se člověk nestane z vlastní vůle nýbrž z metafyzické zkušenosti a k se může jen disponovat přerůzným způsobem proto vám moc prostě nadávám že to neuskutečníte jenom malinko tak jemně a prostě absolutní trpěliví protože si to rostlin nemůžu nepotřebuju mít nejsem trpěliví shodu že vím jak to je že on bůh nás sám sobě přitahuje a sám nás nechá prožívat metafysikou zkušenost a my různým způsobem s můžeme se k disponovat to je pravda a například když se na vousatýho pana zase které mi ta řecké zkušenosti se k němu skolil kristus a napadlo předtím damaškem nás lety křesťany pro následovat tak to je případ zcela nikoliv jim č ale celá radikální hoře přerušení tohoto ledu kterým jdeme smrti normální zvířecí a převrácení se na stranu poznání během života takže poslušným nástrojem se stal ten pavel proti vlastní vůli a to platí o každém člověku my si neuvědomujeme do jaké míry nám tady vlastní vůle vadí že my si myslíme tou vůlí dobudeme to království boží a v jsem se tady neprotivit je to co se vykládá dopoledne že totiž do věčnosti se nemůžeme dostat když si to zamanete znám moc dobré lidi například v plzni abych nemluvil aby se pomlouval tady i ani v tom dobrem nikoho že například ten stáňa vrženo upřímně přeje ale nedal li se mu to proto že si to přeje a to do určité míry se může přitom zlepšovat ale nemůže vědomě spojen s bohem nikdy ne protože do toho dává vůli lidskou která tam nepatří a je to nápadně proti vůli lidské kdyby to zažíval například vnitřní modlitbě aspoň bych jísti že je to proti jeho vůli že se mu bere tento život při koncentraci a je to proti jeho lidské vůli neboť člověk chce žít jen to že nechce jít ztratit tento život no no ale bude byl od chvíle třeba obrácen předtím damaškem mrtev v tom smyslu že jeho vůle byla dokonale podřízena vůli boží v jiném smyslu mrtev nebyl tak že když se říká o zabití našeho jáství to tedy je chybné a slovy jemně řečeno jeho si zůstalo živo ale bylo dokonale podřízeno bohu nebo dokone pořízena bohem tak dokonale jako pavel věděl že v něm je živ bůh stejně mrtvý byl ježíš bych tady declina zastavil protože ježíš kristus přeje s ním například eliáš věděl přesně kdy bude končit ten jeho zápas pozemský a kdy se dostane nazpátek do toho otcova domu to přesně vědět oba dva to věděli takže ten eliáš mohl říct a musí mu žáku se kterým šel brzo pudu do nebe tak se na to připrav a ježíš kristus říkal maličko u židé maličkost není brzo pudu a tam nemůžete následovat se s ducha svatého teprve potom budete moci následovat takže tady musíme ještě vyslyšet ježíše krista i po stránce že nám jím poučit o dokonalosti ducha nebo řek bych umění nebo mistrovství ducha a takže ježíš kristus byl také mrtvý od třiceti let by působil mezi lidmi to je po dokonale dokonalém sebepoznání je jordáně a po přemožení mého na poušti ježíš se ve všem řídil totiž otcovou a jeho nazval lidsky plakala čím odvaze z radujícími a tak to též doporučoval aby udělali jeho učedníci ne náhodou prvním ježíšovým zázrakem v proměnlivé víno a to také proto aby zabránil nebo znemožnil jednostranné pochopení do svého pochopení jeho života jako náboženské nikoliv celoživotní záležitosti přát si pomoci celému životu která dají tím i naučím se lidem spasení platí nalezení nového opravdu živého života na kterém se soudní život závislý jako světlo žárovky je závislé na přívodu lineární z provozu v provozu a ne tedy na sobě odvozeném pomíjejícím světle spasený nejde o sebe k bohu nejde od sebe k bohu nýbrž jde z boha k sobě a je všem a ke všemu tedy tady by se musela moc toho říci abych to moh strany vysvětlit a bych chtěl především říct aspoň todleto že ježíš nekázal nějakou výlučně náboženskou cestu to by byl opravdu dělal zázraky jenom takové které jsou visely z náboženským pojetím života ctností a on dělal právě zázrak je třebas i na takové vadí nebo někde jinde kde omezoval víno ona tedy přeměňovat takže chtěl dokázat že tady jde o něco víc u něho ukazuje na celý život a spoře křesťany celou životní ukázky jak celým životem k bohu máme jít udělali náboženskou záležitost tím tomu dali nejhorší ránu protože život nejenom náboženský a nábožný život je ten pravý život nýbrž celý život kterým jdeme k bohu je správný život musíme najít i v tom co je tak za neutrální činnost a co je činnost která se ctností nemá nic společného cestu k bohu vím že je to těžké ale ježíš kristus takhle ukazoval neukázal jenom po nábožného člověka cestu nýbrž pro každého člověka a nedbal na to že ty lidé kteří měli tento příklad od něho že za ním nežli že totiž si třebas dali staví rava to víno místo vody ale dál že o nic nestál protože zatím na nic do ničeho nedorostli takže on měl pro každého i pro ten vstup přes teré měl do šplhat měl něco co říct takže on nepodceňoval i ten nejmenší stupeň a kdybych jako to pociťovat tak aby z eva mi nesedím protože si duše staví že když jsem neuspěl za nějakých a ne kolik je takže neuspívá a že vás nedostanu tak to nemá síle člověka přes ten stupeň se začínáte pozná vědomě boha to libye vám tady stalo během přednášky tak nebudu to považovat za nějaké nějakou svoji vymoženost nýbrž za zásah boží po