Karel Makoň: 87-13B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

bylo a pravá síla naší mysli li pravá síla našimi získává v tom že ne uvažujeme určitém rozhodující okamžiku že nestrachujeme že ne litujeme to nejvyšší učedníků je že se strachovali prosim vás tohleto nepatří do víry ta náboženská víra se k muži dostávám spočívá v tom že se při nem nemám snažit o to jenom abych věřil nějakou představu o boha to je málo musím přestat starat mistra čili v okamžiku strachu se budu utíkat k tomu bohu nezůstává nic tím strachem sám to je hrozný to je marasmus duševní kdežto oni když měli strach na tom jezeře tak probudili pána ježíše probuď do probuďte v sobě nezná no říká řeckým probuď se pocit něte znamená voni tam burcovali toho ježíše oni něm pro procitl ten ježíš to jejich vnitřní kterých pravé proto prosím vás dělejte máte právo abyste prosili a bude vám otevřeno prosí tedy o zdraví bude vám otevřeno zdali pak otec který miluje syna hodí po něm kamenuješ po něm chce chléb to ne taky po vás nehodí kam bude ti zdraví ale upozorňuju vás na to že to je prostředek a kdyby se se nahoru z toho že by zaměnili za cíl to zní nemá ani to dovíte nevrátí pozor na tuhletu maličkost ani se dostat přes prostředek dál k tomu poznání víra malými účinek poznávací musí být prostředkem přestože může být velice silná musí být prostředkem upozorňuju no kdežto indové když se na to šli tím zavázáni těch nohou že pro a noha odcházet oni si představili toto když se člověk není podívá blízká to jich představu tich lotosů máte doufám doma nikde vyobrazené tak se přesvědčíte že to bylo velice těžké ten obraz v těch nad třebas do toho místa kde kam ního kladou že vás o hlady stany to je tak něco si čtvrtý obratel zdola že ano a manipuluje pupek a tak dále to je velice těžké tak oni vědí mi své tak se tomu učí že mají si představovat třebas tu svadhistanu v jakékoliv velikosti a dycky no v takové velikosti aby to mohli svým vědomím obsahovaly celou viděli by na to viděl rozvinutý aby se tam mohli myslet za těch platí takový který mají přilínat viděli tu baru čili oni myslí na ten rozlití a přitom musí podržovat ve vědomí to místo a tento spatří nemusí vědět veliký ale musí zároveň mít úvah že při mysli to místo kam tento se velice obtížné že ano a myslím že to bez mistra vůbec nejde o to přestat ten obraz tak velký člověku tuto stěnu a vidět že je tam v tom jistě to nevím si byste to dokázali ale my indicky nejdeme tak že mi to ty představy nebudeme mít a oni ty představená proto aby oživili své vědomí na úrovni našich mu aby tam nesmí nýbrž aby tam byli vědomě jako to je v tomto světě když jsou v když to dokážou to se musí několikrát opakovat mockrát a taková tam být vědomě za tím co mi tam jenom sníme nebo na jako dřeva nic na nic nemyslíce tak oni mohou potom do třetího lotosu ale když dosáhnou otevření tohoto druhého to su zvykově tak on se více otevře použít ž kostí ale oni na to vyčerpali celou sílu kdežto oni tolika otevírají svadhistanu druhý do to se jim otevírá řek bych samovolně povolně se otvírá a totéž platí o třetím o to s manipuře kde se to musí tak dlouho zabíhá se pomohli od víra nepotřebuje to uzlík vynakládat na to aby se vám objevil v naší mysli naší představy vaši lukově představě a to ve vás je a teď si řekneme jednu důležitou věc že totiž celá ta duchovní cesta pomocí této cesty hleděly spočívá na smrtelné snažiti to znamená že když ten váš stůl vědomí stojí na čtyřech hlav ceně tak to ten blahý následek že z něho můžete vykročit dál že se na něm obrazy další napsaný obrazy moudrosti který se můžete všímat rýma modelovat duchovní život je to modelování horního života pochopitelně li to modelování tak je to činnost tak to není nehnutost s lidí nemůžete získat poznání ale jenom prostředek postaveno prostředek no ale jsem jsem se dostal doufám do podezřelé co na víc bych kdybyste dovolí malinko přerušil to své řeči a že ta jsem vás na tetičky žilo to si na čtyři úrovni vědomí jestli víte co jsem tím chtěl říci toto ta úroveň je ale abyste se neptali nejapně tak vám něco povím hned to by se mohli ptát a bylo by to nejapné a odpověď nejapně na danou otázku kterou ten nevyslovili a jak mně odpovím tyto lotosy nejsou místem nýbrž jsou stavem jsou stavem mysli a jako takové mají schopnost nás z toho úzkého stavů a b převádí do daleko ž ših stavu to ten význam že při nežně šíři toho mého duševního stavu nejsem poután není tím že poutá jako před tím jsem svobodnější že čím dal co odějí je to cesta ke svou je to zase proces který bychom mohli říct a ze cesta ke svobodě tak to jsem chtěl jenom říct odpovědět na tuhletu otázku že to postupné osvobozování v otevírání těch proto když jsem nebyl jinam svou myslí že tohoto světa tak to ten následek že tento svět zmizí a že indové tím si že je to iluze následkem toho tedy pravda ten nezmizí na mysli zmizel me mi domy viz ale secuti pořád trvá to že lze ne vyžijeme na výsluní pořád trvá ale on zmizí takže mám zase dojem potom že to co potom vidím nebo to co potom vnímám jedině pravé se dostanu na kteroukoliv úroveň to co právě zažívám považuju za pravé a to co nevidím nebo nevnímá to považuje za nepravé nebo za překonané takže když takový ind to za může všech sedm lotosů tak si myslí že všechno je neskutečné všechno je u neboť on se možná ocitl taky za těmi úrovněmi nad nimi možná a nebo když se ocitneme tak jenom tu považoval za necnostni statí všechno za to že jsem sebou milý názor ale tento omyl svůj klad že totiž mně umožňuje že od toho odpoutat a když bych jako to prožíval za skutečné všechno dohromady tak se od toho neodumře mi to baví že to je skutečnost že zkušenost a čistší než byla ta normální na tom prvním stupínku a to je na cestě poznání nedostatek veliký kdybych nepodceňoval to předešlé a tam musím to předešlé podceňovat pro v sedmnácti letech toto všecko co tady dneska vidíte říkáte by o neskutečné to byla iluze byl to omyl pochopitelně ale vynesl za tuhletu udál že jsem se o to snadno odpoutal jsem to neuznal odešel jsem od toho že se na jako je nesprávné kdybych hodinu před tím býval toto považovat za iluzi že vám je správné tak to momentu toho obrácení jsem to musel považovat z a tento omyl byl správný uměle jak vždycky říkám a proto ta myslí je zcela jiná než její projevy že totiž je pravda což tedy jako ind možná zvaní na mohamedáni že ustavičně všechno z boha prýští čili i schopnost myslet všechny naše schopnosti o to očím přes ten organismus lidský transformační původně to nebyla ta nebo ona konkrétní schopnost kterou máme nýbrž za těmi schopnosti nějaký zdroj ze kterého všechno se dostává do pohybu a neví to ten poleví jako nějaká konkrétní vlastnost pohyb toho co není v pohybu čili se definici okruzích dostávám že mysl je vědomí které není v pohybu to je podle mého názoru do přibližná začátečnická definice protože ono to není jenom vědomí na to není celé vědomí ale je to bych teďka to polepším je to znak vědomí bez pohybu je to jeden ze znaků domů tomu a není schopna ta mysl někde být kde není pro ni prostředí připraveno kde nemá zázemí v tom smyslu lidského mozku třebas ne a nebo lidského organismu mysl může existovat jenom nebo za tím se mi zdá že může existovat jenom tam kde pracuje mozek to samozřejmě omyl takže jsem říkal že to je začátečnický a definice se kterou si věčného lidí času největších stačí do konce života ale tedy duchovně to nikam nevede duchovní daleko snazší nebo správnější uvědomovat že když je liž boha všechno pramen když pramení z něho existence všeho a ustavičně pramen když pramení z jeho ustavičné poznávání všeho a když pramen ho láska ke všem ale ustavičně ne někdy při stvořeném to ne teď pořád je tomu takhle je že toto všechno z něho ustavičně prýští tak i ta mysl něčím co z něho prýští není totiž žádný výjimky na výkonní možná to je mysl je to co prýští pořád také z boha no a prýští přes náš organismus mozkový že a tak dále a tím se zabarvuje pomocí toho a b ale i když se tak nezavadí tak existuje potom jako něco vším setkám na druhé úrovni ve svadhistaně mysl není přemýšlivá mysl i uvažující není emotivní není citová na úrovni svadhistany když tam ocitnu se jako vdova bytost tak my jsme se mi jeví jako schopnost překlenout povídavou mysl dostat se za kapacitou mysli ta mysl která není povídavá a přesto si to všechno rozmýšlí a nerozmýšlí a vím že to je si této nám to vysvětlím prosím to bude jenom točíte času musím být tak nějak čínský napřed ale přát abyste věděli že v tom sou rozporu hodné záležitosti ale není v tom žádný rozpor mysl která nepřemýšlí která neuvažuje která není v pohybu bych řekl že je pravou myslí no ale jaká je to mysl když vůbec v ničem neuvažuje když vůbec nemá žádný pohyb to si pro nás není mysl proto ji číňani říkají že je to ne mysl čili to co se číňanů jeví jako ne mysl že nějakým procesem tomu nedospívá to je zdroj této pohybové mysli a dostal v definici ke zdroji pohybu mysli a prosim vás ji tady opustím že se nectím za výhoda no možná že bych se měl ale možná že to promiňte se nebudu jsem uzavírat toho vědomí ano a ten obratem kdo tedy byl vzdělanců býlí i černých ukazuje že je to obraz dešti a nikoliv sama protože obraz je lidsky konglomerát protiv a tím se vyjadřuje ta jednota a tady to bylo znázornili a černý to jsou ty vyzáří jako vy mohli být rozloženy o jiné dvojice ale to nevadí to stačí abychom tomu porozuměli že tento obraz není tedy chudší samo že to obraz moudrosti a manželce vše teď si pochopil že ona je pěkný prevence tak se dopustil jeden základní chyby kterou jsem věděl že se jim neřekl pocitu přímé udělat nikdy ty hřivny kterým měli hospodařit ti učedníci nebo ti služebníci toho mistra nebo toho spoře to nebyl prebendy to byli brali jako present to do to by to bylo dopadlo kdyby jenom propůjčené čili co v to manželce říkal to byl vopravdu neomalený ti pro to chudá podá ji lituju se s ním setkám bude mít tu možnost tak řeknu co mně prozradil že to je nemožné tohleto takhle dopadem trvat to by byl to považovali za present to ani tento to zakopal to nepovažoval za presence ne nestal ani tím že co udělal to považuje za preta dokonce pěkné jestliže je živ říkal že ho otec miloval nebo miluje tak nějak že jo tak je to stav syna otci je li tu stav syna otci naznačen tak nedím z jimi jednota neboť je mým rozdílnost ten jeden je toho druhého jenomže tady zapomínáte na jednu věc že on je všemohoucí vševědoucí a dále čili nejvýš mu podobně to bude na říct tak když máte to tak synovi tak je to součást jiného principu a to principu všemohoucnosti a vy tohoto mi tady říkáš je vidět že nerozumíš principu všemohoucnosti a právě bych se měl od toto o tomto zmínit protože jak my si myslíme že je všemohoucí bůh tak to není pravda protože co za všemohoucnost že stvořil tento ve svět tak nedokonalý tam země všechno plenkou se jako to pobíjí těch vraští tedy svým strašně moc od zániku planet a s živé tvory co je to za způsob tvoření tak to je takhle na to řeknu skončil nového bych to nepoznal cesta spočívá v tom že jestliže projev boha je podle našich představ nebo podle tohoto zjištujeme takový že on působí jednak jako stvořitel jednak jako spasitel zmamená ten kdo z toho stvoření jako odvolává svátek sobě čistoty ruší a jako osvětitel který tomu dává ducha to do toho kladu a pak je tady sami těmito třemi projevy jestliže tedy je to stav mezi třemi řek bych uměle vyprodukovaný mi projevy božími tak je to ne stav umělý ale v ta který pomáhat naší představy o bohu že mi ho známe nebo mi ho míří mu na stopě tím že vidíme ho stvořitele na jiné stopě že ho vidíme jako spasitele na jiné trpí ještě vidíme jako osvětitel a tyhlety vztahy z nomády teprve vytváří tu jednotu když to tady taky ve vztazích přátele že nesmíte si jednu jedno strach o trnech vztahy které jsou na světě i ty nejklamnější jsou příznakem jednoty to nemá nese bohu tah není jednotné umíte to vysvětlím kam že to zkušenosti a při mnoha těchto otázkách a pověděla nestrpí klade hlavní roli metafyzika zkušenost a vy například že třebas do táž například že člověk z počátku svého života pozemského se přidává především k tomu vztahu stvořitele tomuto stvořenému a protože se v tom stvořeném dokonale aby byl dokonalejší nebo plnější nebo úplnější dospělí stvořený ne a teprve pak k tomu přidává další žije nebo další stav že se bůh v tom stvořeném neprojevuje jako stvořitel nýbrž také jako spasitel a také jako osvětitel rozumíš a to je pořád pochopení které se jak s tak zdá rozumově vysvětlit ale že to působem ceho pohromadě jako jednota to se rozumově pochopit nedá a to mně promiňte že to také rozumovost nebudu protože co to je za jednotu když ježíš dostane od otce přiděleného jidáš který ho zradí a postav postavilo na kříže ano to jaké ty jednota je to je totiž záležitost dualismu byl poslán jednou do duálního světa tak tam musí mít k dispozici relativní dobro a relativní zlo a jenom tím jsem že ho dokonale využije do konce tak se dostane za to není možno se dostat za dualismus když v něm nese vstoupíme na jeho dno tím že jsme se narodili na tom světě se vstoupí na dno dualismu se zůstala nám jedna jediná věc vědomí která se roši a pomocí tohoto systému plného na vědomí třebas boží o bohu nebo tak nějak tak teprve když jako se rozvinul míry že jsem že nepotřebuju dále vzrůstat pomocí stavu stvořeného ke svořitel a stvořitele ke stvořenému tak mohu se plně věnovat tomu dalšímu stavu spasitele ke stvořenému a když toto zvládnu jako ocitl goéte a to je postup který se nedá vyjádřit nebo vysvětlit tím že to nemoh prostředka a řeknu ty vztahy naší že tady jednota prostředka zlaté ty vztahy jsou jiné při zvládání mistrovství třebas prvního do sebe poznání než na tom druhém se to před tím a je tato jinakost přeměna těch stavů něčím to by odporoval jednotě boží vůbec ne protože to jsou vztahy a tamto je bůh tady zaměňuje například někdo z vás následky za příčinu a bůh je příčina všeho a tato příčina se podle je vůz ných vstaneme podivu trvat my jsme spánkem stavu k veškerému stvořenému celému vesmíru celý vesmír naším partnerem ale ne bych vzdáleně nás působící to ne tak dále abych to nebyl tím byli obejít to ne ale ne tak naléhavě jako třebas partnera který musíme říct teismus pořád stýkat ale jestli si vybere člověk partnera se kterým si musíš výklad celý život to znamená v případech by on jedná jinak než se klášteře stavu ju tak samozřejmě to je hra vy ne a to je to nejúčinnější na cestě poznání že jestliže mně to nehraje vy nýbrž si uvědomuju že je to nejlepší prostředky de z nejlepších prostředků lépe řečeno dokonaleji jakým jsem od sebe odpoutat a tedy zapři sama sebe tak je to moc dobré dopadne z je správně pochopeno není opravdu v životě a neba zu život za něco tak jadrně jak jsem vychováváni a se vzdání než právě manželské partnerství na osobní například dejme tomu sem se temným neshodoval v tom manželku která si vzal rozvinete jsem si vyučován boha je jako správné to to byl koliky rozdíl darem ale ona mi řekla no si ale beru a jsem říkal no to vím ale tedy ne mám tady ke správě a tak to považuju když tyto nevíš ty matek ke správně mně a no potom zapíše let poznal že my ve správně protože sem za těch se tedy vůz daleko víc než ty koncentrákem ježíše při esto koncentraci protože to bylo opravdu padne ství z jejich to než za to zavírají konc že ona si dala líbit příklad mýho života a jsem si dal líbit příklad jejího života abyste se na ni ne ne tak se proti jsem jenom jednu začátku za letadlem narazil na krutý opsané ky že o řekl jenom na nechoď násilím nepřemluví v tom co jako a tvá o tom říká že to hlava mírně nic milovány a jiná nebude tak známe ale my jsme se vzájemně vykonávali čili to je zláme tříbení ale pane si zaměření my když jsme tou částí a to ve snu to úžasné zvané tříbení že nemohu to taky odejít ne že patrové ne to je pravda že nemohu záleží ho ale on na dotírá jenom tak z válení na mou usnou mu že tím unavit ale ježto tadyhle to problémy manželském svým vyřešit tam osobně nemohu to nikoho přenést ne tak dále a to je na tom výtečné že to je naléhavá je partnerství asi tak jako být naléhavá ta vůdčí osvobozující myšlenka když se v sobě tu naléhavost tak člověka neosvobodí že ji přiřadí k ostatním myšlenkám přestože by měla být u osvobození taky nemá protože jsem ji jen přiřadil tu musím napřed na jsem tehdy nad zradil protože se konečně pochopil že to je ta nejvyšší a tím fáze toho mého vývoje nad čechy ty starý přešel a tak jsem se k tomu choval jako je člo mu nadřazenému co se musí za každou cenu provést tak jak to ten partnerských vztah vyžaduje na naše se tou přišla na kou za šest let ale si myslím že my toho času jak teďka žije mezi rázem reality se dualismus zákonitosti dualismu podléháme zákonitosti dualismu a podléháme zákonitosti tak dlouho dokud potřebuje abychom byli vychováváni klady a zápory páry dvojic a protože to je to stati jaké nese není jinak možné než abychom v tom pokračovali tak to je hřích není hříchu kde je ctnost nebudu povídat ale prosím vás není to hřích v tom smyslu jak takový tomu potkáváme to slovo nýbrž to je chyba chyba čí byste si vymysleli to stvoření vůbec ne je to chyba boží do tak ho dokonale stvořil vůbec ne ale můžu považovat za chybu to že umožnil abych na vrcholu toho stvořeného byl tím který se obrat jsem cestu zpět je v tom chyba na rasami otázky který mají charakter otázky řečnické na terezii správně odpovíte a doufám na všechny a čili není to ani hřích ani chyba byla to byl to nějaký vodní hřích náš je vypadli z ráje litím mi ten hřích zažíváme ještě když se rodí na tento svět to je totéž co se nesprávnými je to i za námi tolika záležitost přítomná záležitost vypadáme zde na tomto světě z ráje prosím vás tak se věci mají je to hřích je to náš hřích je to chyba boží je to milostivé připojení se k jeho tvůrčí a spasitelské činnosti tak to beru a že totiž my to pociťuje jako bolest to je subjektivní záležito pochopitelně bychom to také mohl jako to třebas pociťuju jako nejvyšší milost se nepáchá pal jenom tři dni v koncentráku že jako je to milost že jsem tam to se chápe jako opuštěnost od boha jsem byl tak by jako ty ostatní zvířat a tam ale jakmile sem přišel tím že jsem dal sám sebe svůj vlastní život tomu že je tomu v cela opačně že to milost že to ukázka nejvyšší lásky se tam byt tak ke i prosím bytí jako dostat bytí tak v chvíli jsem se přestal litovat a v chvíli jsem se stal tam svobodným na dobu pěti měsíců a neměl jsem žádné utrpení čili udělejte totéž a budete taky svobodní jak je to vše a to je ta vůči tohleto to je menu celou řadu očích idejí osvobozující jindy a my se ale ani jedné nechopí te protože právě li to říkal jeden můj dobrý známý v plzni ke kterým chodím jednou za čtrnáct dní říkal jak mohu jednat jako ty když mám svou rodinu mohu hodit přes palubu nevšímati ne a to nemá na záležet a teď to to co nedokážu to je moje manželka to jsou nadějí a tak dále říkal jeho postoje manželka vejíti opravdu nic jeho děl nemůžeš ty musíš se s ním radovat z plakat nejlepším pořádku dokonce ježíš kristus plakal na ty avatarem který byl je není jenom něho přítel nebyl to nějaký blízký přízně no přítele a on nad ním plakal a plakal nad ním ne proto že by bylo beznadějné že by ho byl nemohl vzkřísit nýbrž přestože věděl že ho vkřísí tak na ni plakal nemějte nemyslete si že tyhlety vztahy vašim nejbližším jsou překážkou na cestě si jsou výchovným prostředkem jsem mu říkal tomu ix ne toho dit přes palubu ale jiným způsobem na to jít jak na výchovný protože to je hřivna se kterou hospodařit a bedlivě když si bych to vlastnil jestli to dosud vlastní prosím jsem mu řekl tak teďka přestaň a říct tím hospodařit není to tvoje je to boží že do takovýho vznešenýho jak nikoho jako je bůh tak se s tím musí dotvrdil ale lépe a dokonaleji odějí ježíš je to pro tebe co si ty proti bohu to uznal to ten pojem správcovství není jasný říká že se mohu že co nalhávat a se co chvíli před přesvědčím že to vlastnit že to ne je to nespravuje vlastní ale jaký je rozdíl mezi vlastnictví a správcování staví tak osvobozující že nic souvisí s není a jakým rozlitím a životním že totiž když vlastním tak počítám že to bude rovně nějaký výsledek když spravují tak to bude mít účinek jenom u toho správce že jsem mu vyhovit jsem byl poslušnost že se v poslušní správcovství je záležitost lisciplinou poslušnosti než to vlastnictví je záležitost sebelásky dáme zrání rozdíl naše pojetí hříchu je takové že takové takových li neexistuje protože jak my ho pojímáme to to přináší odplatu zlou kdežto hřích jak by se měl pojímat není tady proto abychom za to byli zle odměňováni trestáni nýbrž je tady proto abych aby nás vychovával když vždycky tenhleten východem pod teta to není tak bych domě hříchem nýbrž že to dycky tak ničivým o čem nevíme že děláme již této že opravdu řešíme protože nám to třeba dělá dobře to řešení obyčejně to nejlepší co člověk může dělat že ano to vole hlasu že jo tak máme radši ze všeho ale to není to hlavní rasám takže to je můj hřích že ano ale není to jediný co při tom dělám si přeci viz tak ráda si teďka zmíněné a to nevím to si přitom neuvědomuje ale si je karma taky špatný příklad tím přátelům že ho kteří na to to se etikou to taky si neuvědomuju a tak dále se do stavu k lidem a čili ten hřích je stav také jiným lidem a takhle si ho nevykládám bych tedy o hříchu než tělem mluvit protože není to kterým by se zabýval jsem se přesvědčeno ale jedné věci že když jsem měl sedmnácti letech možnost být tak nutkavě připoután které skutečnosti že jsem nesmrtelná bytost tak mně nešlo než kde najednou ten hřích a proč tu třetích je protože nejde tahleta nutkavost patřit tomu bohu nejenom to ale jsem opodál tomu důstojno při první zpovědi po tom všem obrácení by se mu říká že se nemůže věštit že mi to nejde on říkal no tak na to nejde tak jak mi to vysvětlí li to všem lidem jde mně osobně a to jde říkala jsem mu říkal jednu věc zase etická duševnost jak může zloděj krást když tam přítomen majetník těch nic tomu to nemůže o by byl přitom více a to není žádoucí pro toho lodi či o krásný nebude jak můžu krást dělat hřích tedy k vy tomu říkáte katolíci když je přítomen ten kdo je bez hříchu kdo je nad tím kdo je tak vznešený že vy ho mís jeho přítomnosti nemohu špatného dělat či nemohu řešit on říkal tak si pociťuješ tu přítomnost boží tak je to nejlepší pořád ke hoď ke mně ke zpovědi pořád aby žním říkali si zříci to dopustit nikdy tak se k němu chodil tekouce a své a slovo lidsky řekl z toho rozhřešuju z toho tvýho hřích ale z žádného žít dořešit no to doroste člověk se tady učí aspoň polovičku když to doved to manželství dále poučky sama sebe a to je dost to je to co radil ježíš kristus svým nějakým záchovy bohatému se láhovi který mu dělá všechen svůj majetek mu říká ne ne si polovinu a čili oni si mohou polovinu svou nechat není to nic špatného ale když jako někdo jako třebas můj syn se nechce že ji dostávám to je matný život to je nepochopení on potom v hodině smrti se tím setká to bude strašně těžká smrt kdežto tuhleti lidé kteří berou správně partnerský stává by byla kdyby opravování a se stačit ještě o tom něco samozřejmě tak ty budou mít latou smrt protože budou věděl že přišli o něco o co měli přít o třebas těžce nesli během života že musí něčem dělat ústupky ve kterým se nechtělo stupni ale co potom zjistili že umenšuje jejich jáčko a tím nich roste něco věčného napřed bez jejich vědomí a potom čím dál vědomí k například vám to řeknu zase do své případu jsem vstupoval do toho manželského teprve po děti dvou a tehdy jsem tomu přistupuje jako posle poslední zkoušce daleko větší než vstoupit do koncentráku nebo by čtrnáctkrát operován při vědomí to je si byl dobře vědom prodá jsem to odkládal se měl nařízen roku š trestá o cítě čtyři sestoupit do stavu manželského a jsem to odložil při tom se ze žádnou ženskou nechodil a do roku čtyřicátého pátého z toho důvodu že jsem měl do toho nechtělo to bylo když těžké sousto pro jsem nechápal dobře co ten manželský stav němu že ještě dát navíc proti vést esse považoval za svatý do ona vždycky říkám riši z pomoci jsem nevěděl v do věže jsem měl aspoň pro ni násobnou svatou zase na nemáme se o to přišel no ale tehdy jsem to nechápal ale přesto se to nechápal jak jsem to toho vlezl že se říkal všechno nemůžeš člověk se napřed rozumem pochopit protože není rozum vrcholným krutá to rem nebo rozhodovat tele o tom co je správné a co je nesprávné čili nechápeš ale že to máš udělat tak to udělej tak jsem to udělal jenže jsem musel a to je ten rozdíl ve vaší vstupem do manželství a bez viny vy to nemusíte dělat ale jsem musel před manželským stavem upozornit manželku že si neberu že se tváří lidí i před tváří boží si beru ale vnitřně je to jenom partner který mně svěřen ne darován nýbrž svěřen hospodaření s ním jako zase jem nebo prosim vás to je zase komentář k ježíšovi ježíšově životě když on věřil ten hospodář svým třem služebníkům hřivny a ta manželka taková hřivna a ten manžel taková hřivna s že takovou hřivnu tak to nedělal z toho důvodu aby hospodařili pro sebe to znamená oni s tím si do nehospodařit takže v jedné hřivny měli více ven čili jako by to dělali pro sebe tomu sídla ba lépe než kdyby to dělali pro sebe to se na povrchu nepoznáš je nehospodaří pro sebe to musí být pečlivější hospodaření než kdybych to dělal člověk pro sebe a to co se říká manželce buď bez toho ti a těch se neberu ale budu tebou hospodaří jako s hřivnou od boha to znamená pečlivěji než normální manžel reka to se nedobře stavy ale tam si to předvést dlít předvádět se let a teprve za šest let přišla na to že mám pravdu že jsem byl pečlivější manžel než ona pečlivější že a ona pečlivou manželku a říká mezi těmi šesti lety častokrát neříká by že nejsi starostliví níké mi že že nás nevlastníš vy ty to děláš tak pečlivě že nejsem schopna to jsem říkal ne ne a ne vlastní ani chvíli kdybych vás vlastnil tak vás rovnou popravit při tom svém poznání nesměl jsem je vlastnit práce měl zakázal kdybych je byl vlastně tak voni mi tehdy zavřeli protože my toto břemeno bylo od něte právem a voni by měl nebyl by dosloužily zkrátka byl bych zakopal tu hřivnu a všimněte si jedné věci že když ty tři služebníci hospodařili s těmi hřivnami že se každý nebo ty dva stě tři viděli si další hřivny znamená podařit správně jako by pro sebe že o tvoří lépe to že to bylo opravářů věděli že ten váš při že bude vyžadovat uče a to se stane na konci každého života nejde na konci každého života jsem měl to štěstí že nikdy se neříkalo na konec mého života se mnou se to val ve třech letech jsem se dovol temná cti letech jsou se stalo šestadvaceti letech a se mnou se doloval třiceti dvou letech když jsem vstupoval do stavu manželka se musí a škrt přes ten minulý rozpočet říkat začít vodu li znova a začal jsem o ni sem neměl jenom jsem hospodařil tím co nebylo moje narodí li se děti nebyly moje byly z rukou božích převzaté ano že jsem při tom dělat experimenty kterými jsem to trošičku porušil no ale to nevadí se totiž to nová to narození těch dětí přesně na určitý za tu se řeči se pravda to je astrologie a tak se věcem se přesvědčit je to není no a jestliže jsem toto dělal šest let tak manželka po manželka píše na to že mám pravdu že bezstarostně jsem pečlivější nese starostí jak se do vašeho života vloudí starost je po řádné péč žádná péče je možná jenom s klidným vědomím když například dejme tomu se snažíte petře třebas dodělat tu školu bez ta je v