Karel Makoň: 87-27A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

sám zabíjen tak zabíjet nesmím toto kdyby zvíře vzalo za své a opravdu veme za své nemůže tam on nemůže tento příklad mravní vůbec potřebovat to zvíře a když jíte si že se to vysvětlit pudem sebezáchovy že je tam ten příklad do toho vtělen do není pud sebezáchovy je pudem sebezáchovy způsob udržování druhu a by to udržoval a většinou neurovnaný druhu také jde přes mrtvoly neznám mnoho udržování druhů tedy tohoto pro tedy by nešla pal pro komíny vezměme si třebas dejme tomu husu která žere trávu že trávu tak pud sebezáchovy pro který žere trávu ale zabít prosím no tak tuto malou nedávno nedá na do nenašlo dobře víře totiž jedná pudově a instinktivně a jestliže se hloupá do hnízda tak a ohmatá mu ta mláďata tak ten pták je opustí ježíše víře padne z hnízda malinký zvířátko ta matka ho opustí a nejde krmit polí tak prosím vás ty jednající stě účelově podle svého pudu účel je diktován pudem tak to je trošičku janíček by tady vykládáte museli byste trošičku se víc zajímat ty přírodní vědy abyste věděli že to je opravdu tak jak to říkám jsem to dokončoval tu vírou jsem měl na studována a tam toto platí pořád tuto poutní zůstalo do to věci dávno věděli jak se zvířat a chovají když ale zřejmě tomu zvíře přivede své mládě abych se s ním valil nebo aby ho vyléčil nebo aby mu nakrmil tak to nevyvozuje to že by ho vy opustilo to zvíře to malinký svoje dít a to neopustí pozor tak tady ještě je něco jiného než pouhý pud ale o tom nebudeme kam mluví protože by se nemohl a ani o kousek dál protože vás je tam něco jiného za tím stavu toho tam něco jiného není tam jenom pud a instit bych nerad abyste to přijali jako za celý způsob správného myšlení to není ale oba ze čen víře na účelově a účely je dán obsahem vrozeného pudu a instinktů rozeného víte vy bys my bychom kdybychom toto chtěli zařízen takhle pravdivé tak bychom museli se vrátit do pudového a intuitivního života to znamená nesměli bychom vyvolal vychováváni lidmi nýbrž zvířaty a pak by se zjistilo jako se zjišťoval několikrát případech vidí do vychováno zvířaty že to zvíře se stane zvířete do vítě se stane zvířetem a nebude nikdy člověkem to měli strach moji vychovatel a to se mu stane že jsem tam díl těm zvířatům totiž ta zvířata jdou daleko najedli ale ko jednoduší princip života to je udatný ladí půso tohle tam nejsou žádný ani třebas dělat kompromisy tam není třeba se rozhodovat dlouze no rozhodovat se tam větrem ale není třeba váhat není třeba být rozporech to je důležité tam oni nejsou rozporech oni například váhají třebas pojedeme na to žít nebo nebudu na to žito když vidí že tam nesmějí ne tak tady zábrana že ten kdo nařizuje nechoďte na žito to je něčím nehodného ale co my máme těžkostí zármutku a radostí toho nic takového neznají protože jejich život je v celku záležitostí vrozenou kdežto náš vot jako celek je záležitostí naučenou a jak nás to naučil člověk od člověka tak lidský daleko nedokonalejší než to co je vrozeno takže ten to zvíře žije dokonalejším způsobem daleko co se nám beránek člověk protože my máme všechno naučeno a to co je nám rozeno to sme dávno zapudil například to vám budu tvrdit ale v tom se věří a sem se o tom přesvědčit mám vrozenou řeč a nikdo o vás vás voni neví jenom vzdáleně se na pamatuju protože se to sem žil s těmi vířte ale máme vrozenou řeč co myslíte že ta řeč kterou jsme se naučili a také v češtině že je to dokonalejší stav rozenává matena padnu duchu to je tak nedokonale že čeho umí či pokud se za neučí tomu lásku a nemá tak hlavu velikou aby se učil vše mezi po všem lidem rozuměl kdežto vrozené řeči na to vás upozorňuju rozumí všichni všechna zvířata jenom člověk nerozumí protože se odnaučil od naučil se proto že se začal učit protože je soustavou otevřenou zvířeti nenapadne aby se učil něče aby se učil ji čemu navíc co není v jeho je rozum není vrozené to se chová podle vrozených svých způsobů a proto je šťastnější než my a moudřejší je než my všem a velice úzkém okruhu samo sebou nutnou pro si je to velice omezená ale je to moudrost a čistá mou sousedky obdivoval jak to zvíře které vraždí je čistý jako lilie to se nemůže stát u člověk kdyby vraždil tak je nečistí jako satanáš že ano berte to to prosím vás na vědomí při tom mým výkladu že člověk opravdu povstává z veliké nečistoty k čistotě kdežto zvíře v čistotě žije když jsem se s nimi ocitl s těmi hrůzami v tom transu a neměli jsme těla tak jsme byli všichni nevidí jako lilie husa nemělo tělo jsem neměl tělo co jsem si zjistil tak jsme se nepovažovali ani za husy ani za lidi nýbrž za existenci jednotnou existenci přátelé to je pocit jsem v době ne nezažíval větší blaženost než si po spatně mi husami v tom jejich transu to byla syntéza a ne analýza syntéze na úrovni stáda zatím ale i byla to syntéza to je začátek každé vědě jak se jít dovnitř věda také úrovně ale bohužel jak dneska se chová a jak dneska bádá tak to se udržuje na jedné dne úrovni dojde do šíře a vůbec ne do hloubky než to zvíře každé zvíře kde do takové hloubky života kam stačí do mozku ten organismus transformační kam šíře dovést takže husa kdyby denně nebyla v transu tak by nemohla žít jako husa zemřel by ta potřebuje žít v transu a kdyby člověk denně nespal tak by nemohl žít přátele o musí také být nikoliv transu ale aspoň na chvilinku tvrdém spánku a když někdo říká že třebas o takových vymýšlí život nespatřoval nosiče se o to není pravda on musel aspoň chvilinku pán když si to ani nevšiml že spí a dokonce tvrdé spát neboť bez toho vytratil rovnováhu lidského života která je zachovávána automaticky spontánně že se unavím životem zde v tomto světě na této úrovni a přejdu na úroveň tapasya ve které nevím poletování ve kterém neví o tomhletom světě čili život se ve mně chová jako hloubka a ne jako povrch vědec se nezní vědec se z životu chová jako k jeho povrchu a tam se pozorni jsem zubaři nebo technikem neboť ikoliv jiným jsem na povrchu a to je chyba to vedlo velkým katastrofám a mohl by vysetí klíčí jestli toto nepochopíme jestli nesestoupí e těch hloubek kde si si nebudeme pořád myslet to je chyba se to myslíme že ten spánek jenom odpočinek to není odpočinek je musíme zde odstoupit analýzy a musím jít cité života tak abychom nespali tak tvrdě že bych ho dopadli tak dobře jako husy musíme do potud do řeky oni jsou tranzu a oni vědí že v tom kraul voni vědí že také neměli tamto čili voni vědí že jsou schopni žít i netělesně že to mi to vůbec ponese vědom jakmile věda si začne být vědoma toho že člověk je bytostí která je schopna žít bez těla no to budu nedozírné následky i v analýzy vědecké a ve všem ve všech oborech víte vám to řeknu na dosti způsobem je to jenom náznak prosím vás ale betonová že on to bude stačí když ne k jo řeknu hlubší případy lékařka která měla by pálit takle velkou bradavic chtěla užít míšní anestezie mrtvého slapy vás ne že to na periferii těla odtamtud odved pozornost a ti odvedou tak vám řeknu a vypadlo politou nebot kořeny a tomu se všechno dostat ven a vypadlého ale jak mu teď sem jim říkal teď a ona to vypadla a jsem ani neví a to to necítil a to z toho vodu že se dovedu do míry zbavit pocitu tělesnosti do takové míry abych necítil třebas to pálení tam někde nahoře se zbavit pocitu celé tělesnosti neboť to naučili husy se předtím lékaři ale zaručuju vám že kdybych se byl nenaučil zbavit pocitu tělesnosti to není cíl prostředek tak jsem nepoznal věčný život jestli život není tělesný hloubka netělesná jenom ve tiento případ vám stačí ani se budete představit jaké obr ještě čekají vědu vůbec na dete představit ale ježíš kristus to naznačil se obrátím s důvěrou na něj prosím vás nebyl to zázrak co vy a budu li léčí líčit bez námahy vrátil dra zla vzepne zázrak to byla jenom cesta do hloubky stvořeného kde to hraničí s nestvořeným a tam někde je taky zdroj nehnutý zdroj zraku přátele a když se vstoupí nemu mu zdroji zraku tak odtamtud mohu to co z něho vychází léčit bez námahy takhle vypadá věda která nedo mouky a tu zatím pokud víme prováděl jenom ježíš kristus ukázal úžasnou budoucnost jedy vím jak na to šel a tak vám musím říct že pokud bylo zapotřebí tak jsem ty zázraky taky prováděl a neměl jsem prováděl ani nevím provádět voni se prováděli samovolně on to všechno dělal samovolně on nemusel tohleto to je tu analýzu dělat tak to mám pro vás která zbytečná pro a to adeša on byl v tom zdroji takže z toho druhy dělal tuhleti zázraky to je pochopitelné pro se samozřejmé nemoh ani na toto indem vás takový věci je takový učenci takových vůbec si dohlíží nedivte byl taky ne bůh vůbec ne tak na to de zvnějšku na na to je analyticky která to se jim eticky vnitřku spočívá vývoj míře když jejich jednání rozené to je v lehká protože jestliže zvíře se narodí tak ještě není hotové není dospělé a vyví dospělostí taky svůj věk dospělosti to je celý vývoj zvířete dospěje do zákona tedy je do něho že je to říkáte tady celý voj žije tak takhle platí dala to zvíře totiž se nám jeví z toho hlediska pohledu věčného jako ustálený tvor by například bychom když děláme ani třebas mu do vitalita a nevím vody do dneška tak vím že se na ni vůbec nic nezměnilo na mou že muže ustal ten protože ono se s mou chybná moc to udělat dalšího při tom úzkém profilu při tom velmi řek bych no úzkém prosil to řecky ženo ale ještě by to dal více že to je specializovaný tvor tak úzce a k tomu tak úzké tak úzkou řadu do malou řadu prostředků aby to spectacle provádět že tam odsud není východisko něčemu vyššímu boha zůstane úchou jako na stálice oboru vigi kdežto dejme tomu slon to je složitější tvora než mohu chá tak taky by logickou základnu složitější tam by se mohla ta by se mohl nějaký vývoj zaznamenávat takže dejme tomu v oblasti slona máme mámu to najednou straně a do duše nějakýho tápá třebas edice ho co že pořád slon ale je to vývoj jaký který byl způsobem prostředím ten ten slon žil v u se jinak vine bližní americe ve třebas indii a než africe ne a lidský dlouhý uši si nebylo by správné jak jsem tady říká dělat si analýzu podstaty ti u ne do něho vstoupím a nevstupovat dokud si neprovedu někdy bylo vedli tak dokonale jaký musel provést konstruktér a vynálezce čili reprodukovat ho nemohu to je nemožné to by musel mít erudice ho tu nemám že je to absolutně zbytečné počínání ale není zbytečné počínání toho konstruktéra který měl něco takového vyrobit tam je to nutné čili když například tady někdo léčí tak tam ta analýze nutná ale když někdo jde za poznáním duchovním tak musí od toho odstoupit vývoj na úrovni vědomí je možný tím obecně řečeno ne zvířata člověk že někde v tom organizmu fyzickém organismu je zamontován transformační aparát který ještě nebyl použit a nebo byl byla opuštěna transformace která původně byla na a tím se podnítí a ta sama cena bych to řekl na odborně jeho máme slepec třem a je pravděpodobné že k něčemu někdy sloužilo k více učil než dneska a dělá jenom neplech o ale kdysi asi patrně ne čili ono do hrálo nějakou transformační úlohu která byla nutná za určitého vývoje toho lidstva se předtuše prošli a tak taky zakrněla zakrní tohleto možná že jsme měli kdysi vocas a tedy to taková kostru malinká že nás na ocasu bylo toho ocasu zapotřebí a myslím že kdyby veverka neměla ocas že ti skočila ze stromu jenom jednou a tvrdě by do pana na zem že ano proč bychom my měli být moc a a jenom tím říci že ten zdali to byl logická že my jak se znám a možná že se znám víc než vás možná tak my máme ještě takových asi bych to domu na tisíce ne z tisíce neotevře ných transformačních středisek máme tisíc máme stojí otevřeno čili asi tak v setkal víc žije těm o otročili my se můžeme vyvíjet krásně že je otevírat nová střediska ale zvíře nemá tuhletu možnost to se pořád pohybuje od hmotnosti svého těla do tranzu kde netělesný a tam to končí a zase nazpátek to je velice úzká houpačka právě proto nemá taky testes ty těžkosti a ty radosti jako člověk ten nemá tolikrát dosti to že ani tolik strastí jako člověk ale čím více otevře těch tření se tím narůstá utrpení a taky radosti i my si hoden abys vešel potřebu ale toliko slovem a uzdravena bude služební že ano ale to znamená projev vůli projev vůle je tak silný že když projeví š třebas jenom slovem jak to bude působit kladně mistra ne řekni slovo znamená vyjádří svou vůli že to budu doprovázet slovem to není to horní to je symbol toho co udělat že užít vůle a je to jasný že ale musí být i jinak je to nesrmtelné ne že když řekl to také někoho za k nebo něco co provedl ne ale jeho věřil ten člověk že jeho vůle tak silná že kdyby jenom slovem dal najevo že souhlasí tak by člověk byl si jist se to napravilo všecko vůbec bychom za li katolickou šiva tou jako děj podstatě jak se jevila na začátku křesťanské tak to byla evokace boha s jiného než než dospělo lidstvo nebo křesťanskou k tomu aby to bylo více že okaté musí toho aby to bylo sebeobětování jako to zase není dneska ale měl tu mezi tím to bylo to jim to trvalo ale původně tam že nic nevěděli křesťani rady neměli tam sebe při obětovat tak tam přinášeli obětiny ne které měli zastupovat toho kdo se nou měl obětovat ale později se chtělo od člověka aby se při při obětoval sebe když se naučil pomocí obětiny cestám obětovat se musel na to nějak na trénovat že toto se v této oběti který lidí bohu dávat nějak to neumím tak jak je nesu třebas tenhleten chléb nebo toto víno to jsem když takhle to nezačlo když jsem v tomto ten člověk nevychoval tak se nenaučil ani sám sebe obětovat proto jsem dejme tomu to rozborů čistý postupovat tak že se tohleto opomenul a že jsem místo oběti oné užíval stav třebas činosti nebo stav lásce a to měl by to měla být oběť toho člověka ne činnosti ne lásky ale to byla obětí na ta činnost nebo ta láska toho člověka která zastupoval tolika celého kdyby totiž člověk nemiloval celého srdce z celé mysli z celé duše a tak dále z celé síly to není pravá láska nebo ježíš kristus si mohl dovolit říct miluj miluj miluj nařídit z celého srdce a tak dále všechno z celého ne z poloviny a výše tam začínalo při při voni to tak eště nedokázali tak tam nosili obětiny napřed a to ale je začátek věcí tak bychom neměli u toho zůstat tam se svatá měli padá takže se tam du sebe obětovat lidsky ukázala tu li lambertíny ne se dokud si ty si tři sta sice tři byla která chápala tu objem se svatou tak že tam přistupuje ježíš kristus a že vstupuje do těch lidí ne ale voni nikdo z nich to tak nechápal že když tam ten kristus v nich jít jak oni se musí dát sebe a tam nemohou být ten který je pomíjející tam nemůže bude toho který je nepomíjející nebo míči musí dát postup místo tomu nepomíjející no tak ona to udělala a umřel okamžitě tak to byla poctivá dívka a ta poctí pochopila správně smysl se svaté přemysl cestám smysl syntézi to se tam napřed rozkládá na evangelium a tak dále všechno ostatní o proměňování požehnán promítána to se nakonec spojí do toho přijímání těla páně a jestliže se něco vědomě rozložil tam něco účelné tak se to nemůže taky složit si musím být vědom těch složek tak ti tu mši svatou eště jednou předvedu jo že je to nic toho není dost se o tom řekne jestliže tam přichází k táží v prosím to znamením postavu promiň tak tam nepřichází on nýbrž on tam přichází vědomě se svou mladostí kdyby tam přišel starý nebo ustrašen nebo starostlivý tak tam nejde správným způsobem on tam u s í radostným mládím svým neboť vnitřně nestárne sem věčná bytost která vypadla z ráje vypadla od boha a je tam vrací jsem ten nehynoucí tvor který ale si toho není dneska vědom potřebuje tam být na stezce vrátit to by otce tak tady je máš mladého ne ustaraného jak že to to se modlí k některý je velice starý a je na dubem a jestliže člověk takhle nepřistupuje k mši svaté tak není tam dobře to všechno ostatní o nepovedl tuto analýzu analýza v postatě sem věčná bytost nestárnoucí mladá a jenom tahleta věčná podstata moje se může spojit s věčnou podstatou boží a tak se ta syntéza dopadá vědomě dopadne vědomě a ne že si to nebudu mít vědom tak to je první bod ne dále je zapotřebí jak se ti s kladete či domnívali aby člověk si zopakoval slova o tom a těch kteří byli přitom třeba když to ti žiš kristus tady žil ne o tom a neboť těch kteří uměli k tomu bohu dojít otřes a pavel nebo tak takže my můžeme rozdělit tu další část na dvě kterak tělo a duši a napřed deme tělem takže se dívám na epištoly které co vy čou otcova tého pavla jako na tělo své oběti a na evangelium jako na duši své oběti bych musel tím detailně ukázat proč je to první tělo a proč je to druhé duší a vždycky ukázáno na jinou stránku duše a na jinou povahu těla ale je to pořád jedno a totéž tělo a jedna a tatáž duše smrtelná duše a smrtelné tělo a s těmi a tam musím vejít čili vešel jsem se svou mladostí věčnou podstatou ve tyto všechno ostatní nebylo ničemu na sebe se smrtelným tělem smrtelnou duši ale bych mu tak dál