Karel Makoň: 87-28B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

si že může klímy si do mým si chopit otázku jednáš správně kladně že jedná správně tak je to v pořádku myslím že manželství je všechno v pořádku kdy si dobrotě bez rozčilování něco vytknout a když uvedou věci na úroveň pečlivosti která je u každého jiná když třebas manžel dělá něco na co obyčejně ale nevidí tak to dělá velice pečlivě a starostlivě a když je to něco co on alence vyčítá že je to starostlivost jak je to jenom obor kde von pečlivostí svoji vůbec nedosahuje to to prostě není sféra ve novou pečlivost uplatnit asi tak tak že je to nesrovnatelné a nedovíte z toho nic víc než že se za za máte inteligenti doplnit a že si musíte proudí říci tak toto pravdu a nemá pravdu nebo posuzuje to veslo osobního hlediska a do určité míry na to právo aby to takhle posuzoval tak mu to přejme ne víte je li někdo pečlivý a ta pečlivost ho zneklidňuje tak není to eště příznak tasit podle mezeru nýbrž je to nedostatek někde jinde že on ne vy hrabe všechny svoje schopnost je na je dohromady tak tu stojí nějakou námahu a pitámaha vnikati neklid jako když zdviháš dejme tomu nějaké břemeno li totiž mnohé věci které nekonáme často musíme přivádět teprve na povrch do vědomí neboť oni jsou dávno za smutný haraburdí podvědomí ne a to vypadá jako neklid ale ve skutečnosti kdybys to v klidu přebíral tak se tomu třebas vůbec nedostaneš a někdy zase daleko snáze dostaneš to záleží na tom tyto je draku když si nemůžeš vzpomenout na nějaké jméno třebas něčí tak je nejlépe na to přestat mysl říkám nejlépe je to lépe to přestal mít aby se na to vzpomněl ale ještě lepší je spojit tu svou tohoto poznat poslední událostí ze sme se pojmenovali notu okolnost za kterou při které byl někdo pojmenován a to je snazší asi jsou další stupně ale kdo pak z nártu metodiku při choroby málokdo a pak mu musíme dovolit být neklidný tak doby při ho neklidný nebyl že nejsme při chovem tou přikloní takže se může stále se neklidní tam kde při kroky nebyl a to není ještě starostlivost nýbrž to je neschopnost vybavit to co se vybavit tak tato neschopnost se dál zrušiti že se jsem neschopen vody do toho tak je to správně lépe by neklidný než klidně od čeho odejít a neřešit takže bych neřekl že je to chyba řek neklidně že to jenom chyba ale ono je to jeden spásou a dny těch partnerů v dvojici nemůže kráčet sám čili že by bez víry člověk se vůbec nevzrušovaly to je nemožné ten se musí zrušit tím se zruší že to a pečlivě a že musí tomu potřebovat více své osobnosti než normálně co se pečovat nemusí samozřejmé například dejme tomu dýchání na to se nemusím vzrušovat ale když ty nějaký kopec a masáž dýchat a do toho ten kopec tak se musím zrušit záleží na okolnostech který zevních a podobně i toto město neklidu jsem říkal jenom jako tou širokou šablonu jak jsem ale při tom zapomeňte řekl to takhle když neklid na tom tak neřešim zaplaví to znamená přehluší boje klidné hledání tak nevyřeší to co bych klidem vyřešil pomocí neklidu to nevyřeší tak to asi řekl ale neklid by spíše měl upozorňovat pro se dostaví každém případě ježíš nejde o starostí není úrovni že se dostal na hranici svých normální optimální ch podmínek poznání a že se hranice nesmí být dál že nesmíte neklid stupňovat a bych třebas řekl ornátem výzkumný kovy tohleto ten zažívá protože po zatím jde něco se vyzkoumat a vonke co je zažívá soustavně k je to starostlivost je to též bych řekl že tohleto je spíš teď ale to být konkrétní případě starostlivost protože on se vám vedete péče potřebuje k tomu svýmu experimentu sehnat všechny věci pomocí nich se to musí dát dohromady a to se musí o to starat to nejde jenom techniky něco provést když na to nejsou nástroje tak může být nepečlivý ší tak na to nestačí ale víte že mezi desátou ten zoufali tak je neklidný není to otázka starosti o to otec do co tak nás to roušek že pokud nedá ten to je k tomu co máte provést je tam nám neklid že to není samotné provádění pečlivé toho díla ale při samotném díle se si připravil ho tak prostě abyste nebyli neklidem poutáni ano byste by odváděni a potom nehledáte i by měl hledat nástroje na to konečně instrumentářka že ano to by to dopadlo by pankráci třebas že jo musí všechno na místě a všechno detailně připraveno očištění rukou šatu a všecko co bude při operacích dítě ale co ho bude potřebovat no aby to mohl du provést že čin klidně budeš pracovat to znamená pečlivě a bezstarostně tak tam se na ten cíl ztrácet a dásně ukázat tím že to dokonalejší činnosti alenko je neklid o jeden nástroj či když si neklidná hledej neklidem se dostat k tomu klidu ty dobré nedá nástrojů operaci aby při operaci mohla být potom klidná rozlišujte vlastní činnost od přípravy ke i nás technice se tam jsem pracoval jsem překládal známé častá a bude to čas příprad a nakonec že vy se přechází naší do ve úklidu že ano a jak tam něco být tak ta práce samotná nemůže být pořádně provedena proti buď příprava byla pro jednat správně a nebo nebyl úklid pracoviště provede za se správně a tak se tam za a byl takový nepořádek stane do v tom dobře pracovat ale bych teďka se přešel na techniku protože tam se mi tolik hodin to příklad sešlosti dělali velice dovíte věci tich nešetrně operace třeba sicem světě a tam ta příprava musí být tak dokonale provedena že jakmile na něco chybí tak výrokem vůbec nemůže být je ne technologii nemůže se vůbec provádět takže tam je příprava napřed o tuším to znamená musí vědět chci udělat ale to by nestačilo zdaleka se to tak kokuši příprav se musí za dokument jsem se musí dát oddechnout ovi který určí za jakých podmínek jakými nástroj jakými pracovníky jako dělat jich se to může dát dohromady ano a teprve když se provede technická příprava tak tam se můžete bude zjistit jestli by to konstruktér neměl před dělat a kolikrát to přidělává nejednou nehnou vrátí to je za našich podmínek nemožné to provést řekne tech a tak nakonec když se takhle dohodnou nebo se pohádejte jedno dohodnou se jsou souladům mezi konstrukcí technologii o postupu a účelovosti toho výrobku tak ten výrobek u potom funguje a může se zdát snadno se může vyrobit ovšem ještě to byly do letití chich a oni musí ještě počkat se udělá proto ty protože tam se sebe ukáže v praxi jaké je to tam další potíže a které toti nemohli přijde ježí opici přijít a stává se třebas svalová deví toho svědkem že tam museli ten ingotu znovu dělat nebo znovu soustavy a a podobně ne tak je to na každém kroku toho postupu je možné se zneklidnit ale ten neklid není podle starostlivosti nýbrž je pojede zjištěných nedostatků třebas a to je v pořádku že když kristus se se tak není to něco klidného naopak nemuset pořádně dodat při tom co je to vyvedli nebo tak nějak to se nám často viděl tomto složitém jen procesu ve škod a byl osm ne ale je to v nejlepším pořádku se něco podobného viděl tady kdysi ba tim podali ohlas třebas jo a bylo to v nejlepším pořádku to to bylo skonu lidské na koncem poli ale to je je to na poli technickém a teď o to se před hilu říkal na poli třebas lékařském ale víte že to není tak jednoduché dělat nějakou me a mezi dorostli otá pečlivostí to není monde na to musí být normální lidskou inteligenci nebo dokonce selské rozum aby si říkal tady se zbytečně člověče staráš a nebo tady bez starosti to nepude to pořádnou starost než a to dovedl takového stádia že to pude samo se musím snažit je to starosti o nebo pečlivost jenom o to abych to nejvýš el do samovolnosti když prostě se přejde potom do konstrukce kde se opakuje výroba tak ti lidé to potom nakonec dělají samovolně prostě to jim jde jako u sověti bych to řekl ne ten náš život se situacemi které nás pokládají takovou kusou výroku velvyslance stávání snídani jídlo vůbec a paní a to všechno dýchání to je slova k výroba samovolná nemusím myslet například na dech a dýchám ne a kdybych výtečně myslel na dech kde mi to nedělá potit ten dech a dobře dýchám a děláme potíže následek na setky nějaký o špatného dechu tak se zbytečného generis stala vdechl to mám za zlé ne to asi ta tam kde sama příroda dospěla k samovolnosti a zastává naší starostlivost oni se starají napřed oddech tam kde to příroda daleko lépe provede bez jich starosti a nikdy je to užitečné aby se o to starali bych mohl zase to bylo dlouhá aby to tuto analýzu prováděl příliš detailně tak bych vás uvedl do pokušení že byste si nevěřili a že byste zbytečně zase zastavili ve svém vývoji protože že ti se to nebo ono u vás chybí čili doby to takzvaným zprovodit že a na to zahynulo moc dobrých lidí na todleto ve svém vývoji se nehnuli že měli předsudky že jsou nemožní neschopní a to bych byl rád kdybyste tohleto neudělali čili přílišný sebezpyt nás sebezpyt je velice nebezpečná záležitost jestliže někdo radí třebas na novice měl ze zpytovat který svůj den jestli byl správný nebo nesprávný čem byl nesprávný tak prosím vás není to špatné ale nesmíte výdajů musíte ho přejít jenom takhle to a vyvodit z toho nějaký závěry vzít a prodělat nebudu třeba nebo říká udělat tamto obojí je správné když to dobře vystihnete ale nikoliv se nad tím trápit ne a ne nebo si řák jsem neschopen navyká to dělat nebo to ne toto k tomu vedou takový příliš pečlivý lidé přísná pečlivost je daleko horší než zváště si tolik hlediska než starostlivost neboť on pečlivě sebere všechny momenty které musí být nebo které prospívají a nakonec je s to džungle se nevyzná protože příliš detailně to rozebral takže rozbor musí mít své meze a aby člověk věděl že mu to ne ta do svět cestu k tomu klidnému u vášnivému pochodu kupředu v tom traktátu katraj a dominikánská miškat prozrazuje tomu svému zpovědníkovi že přestal věřit na boha protože zažila božství a to zkracuju a že ta něco jiného než bůh podle lidských představ než svatý podle lidských představ než andělé podle lidských sestava měla zcela pravdu protože po cena zažila bylo božství a to je vnitřní posvěcení všeho božské věčné vnitřní posvěcení všeho daleko lépe vysvětlitelné nebo snáze vysvětlitelné než osobní bůh pojem osobního boha nás pořád svádí k domněnce že ten bůh je v pohybu aby mohl něco udělat tak například dejme tomu stvořil svět za šest dní a sedmý požívá a tak dále tamhle udělal zázrak tam neudělal tam někoho prokleta někomu do ho řeči nic z toho není víc než lidská představa která samo sebou velice silná a může způsobit zázraky ale božství to je věčná podstata jak veškeré existence která povahu pohybovou ta existence a je to božství že je to nepohyblivý základ pohybové existence čili celého vesmíru pohybová přece je do obsahu to znamená věci to je tam v tom vesmíru plavou příklad o nestáli a to znamená hvězdy a celý dala i v tom samotném čistém časoprostoru všechno pohyb kdežto základ toho zdrojem toho je něco nepohybuje v ho a to je to božské to se nedá osobně pojmout jak by to osobně nějak nazval bohem tak si se mi to pomůže představě ale odvede to skutečnosti to co jsem řekl teď existenci to platí o se a když my si a to tou jaký ho poznání začlo lásce to božství převedu předvedu na lásce když by si to představujeme osobně tak si můžeme dokonce říct že bůh se na hněvá to nepatně udělal a že miluje to do které dělám dobrého to tedy vám řeknu to bude no nesmírně obtížný situacím všech věřících na tuhletu ideu takže oni se tím proklínal nebo se blahořečil protože dělali dobře nebo vydělali zlé a že opravdu vstupovali do pekel nebo do otce protože jejich představuje takhle si a že to dokáže jsem jak víte dlouhou dobu věřil na převtělování a měl jsem proto všechny důvody protože jsem si nebyl vědom toho co je to síla lidské myšlenky a si a lidské představy že to je něco víc než hmota která by se třebas musela převtělovat tak by se mohlo něco takovýho vyjádřit co se to podrží představa ale představa lidská přetrvává věky si troufám říct že představa třebas tu měl hlavně nějaký třebas clear že by se dala neska vyvolat protože existuje no ale to sem nepatří že musel být na to by schopní člověk který by to z toho zákulisí hodně za plného jinými národy časovými dovedl idiot tak láska boží není osobní láskou nýbrž to je láska univerzální nestranná absolutně nestranná ten bůh musí nikoliv lidsky to vždycky by nešlo musí milovat toho kdo vraždí stejnou měrou jako toho kdo je vražděn jinak by nezachoval tento řád dualismu jsem to a barvena je dramatická ba že tvému samá li tento řád být zachován tak musí být stejně přivrácen ten bůh k tomu co je relativně zlé jako co je relativně dobré a potom tu lásku vůbec jako lásku nemůžeme vnímat neboť to není lidská nebo osobní láska právě jestliže ježíš kristus říkal bylo a ti budeš cest se svého tak vede nebo duše své a tak dále vede člověka od osobního pojetí tomu neosobnímu se celé po propojí tak to přetaví osobní osobně lidsky částečné a kdy jsem osobně schopen totálně milovat to není možné a tak dále takže i v lásce to božství představuje řek bych esenci lásky to posvěcení lásky a to je něco víc než konkrétní projev lásky čili my co svou představu a svou schopnosti rozumovou vy sledováním u pána boha jako lásky plnou jeho činnost to je něco co bychom nazvali projevy lásky před mučené nějakou podstatou třebas hmoty že láska třebas přírodě zvířecí a rostlinné tatáž láska boží vypadá tak že tam se mohou vraždit a musí se vraždit a není to hřích a když dojde k člověku tak se mu vyčítá kdyby vraždil a jedno z přikázání z nezabiješ zcela v pořádku ale protože to jiná úroveň takže tady že lásce není možno dobře rozumět a že potom považujte třebas to stvoření nižší než lidské než lásky lidské pokud takového bez existuje za něco se pánu bohu zvrhlo mi tam nasazujeme padlé anděly a všecko možného ne si dobře přečtěte starý zákon jestli ten had který vedl adama evu jestli to byl satan a není napsáno že všechno při básnil jde si to tam jsem to schválně četl pořádně několikrát aby tam našel není to tam pánu bohu se to nevrhlo pánu bohu se nevymkli z náruče když je musel by nadále to vyhnání z ráje nebylo řek bych něco tak pro plete jak se nám to líčí tak dramatizována nýbrž to bylo to byl jiný druh požehnání její poznání na jiné úrovni že bude z tohoto požehnání bychom při vývojovém přitom vývoj jaký pro listu tady je znázorněno to čím poč povídání ani zákon bychom se dostali k tomu spojení s bohem v ráji ten bůh a člověk byl pán ty pán kdežto teďka se máme naučit jednotě čili se u toho ani do poznání nebudu provádět dál to to že to váš těžké abych dlouho musel o tom mluvit aby se to ale stačíte říct že tak je to taky s poznáním že to božství existuje také jako esence poznání ne jako konkrétní určité poznání ale esence toho poznání tak že veškeré poznání vyvěrá této esence kdyby nebyl tento pevný základ poznání tak by se nic nepoznávalo a pak tedy platí že božství je posvěcení veškerého stvořeného v tom smyslu že každý tam může vykonávat úkol který mu přesně podle toho s močí schopností jeho bytosti náleží to asi definice je neuspokojila ale tuto definici tak katraj viděla takže ona potom říkal tomu eckhartovi tomu zpovědníkovi ale asi to není tak zlé že jsem přestal věřit na toho boha podle představy lidské protože od doby se to zažila my bližního více než před tím a to je dobrá známka a o to eckhartem spal protože tomu nic nedodává jak to že milovala víc protože se ocitl v základu lásky esenci v tom božská je božská umění je božské ve svém základě to dobře věděl ještě řekové když někdo si vody nebo o tom bodu na ostrov délos kde měl a polo svoji no tak a je mi taky svůj hodní svatý tak jako ten vejde a byl napřed tím do čeho byl tam zasvěcen čili setkal se s větším čemu tam se říká entuziasmus tak když se vrátil tak poznali že je božský ne bohem ale božským tak že tedy aspoň byl božským umělcem zná zanícením oddaným svému tak že nic vedle toho neznal a tak to krásné vyškolit si zachoval tak je na setina z toho ty opravdu si či o tom že v něm vede k tomu co před ním bylo působilo něco navíc co získal asi na tom ostrově délu tím zasvěcen on se zase sval do poznání všemohoucnosti je nebo vševědoucí bo s se schopnosti boží a o si to převedl na ten úzký obzor třebas umění na nevadilo mu to do míry aby ztratil pojem toho božství nevím při to stačí ale bude tomu se asi stačit kdyby vám to nestačilo komukoli stínem tak je to hlas protože jsem měl tu výhodu proti vám promiňte mi to způsobil lékaři to a nemohu sláva a čest lékařům jejich plemeni taky že totiž b obilí že jsem napřed poznával božství a ne boha jsem nevěděl co to že to sám božsky když jsem třebas vyplácena vědomí tak jsem nepoznával konkrétně tento svět on matka nebyla mou matkou tento svět nebyl světem zrovna jako takhle protekčně ne jedno pán bůh to božství toho je všechno rovno mocně rovnoceně ten ne protěžuje svou matku svou vlast svou zeměkouli takže ježíš kristus mohl když toto zažil v tom v jordánu když překonal tuto fázi lépe řečeno vývojovou to jsem nepřekonal samosebou tehdy a tak mohli matka dosud neměl bratra neměl matku neměl vlast a jsem když jsem vyšel z toho operačního řádění těch lékařů jsem se neměl matku jsem neměl tento svět dokáži opětně zdejšího je jsem při vědomí ale že nemám ve vědomí konkrétní svět jsem tomu patřil stejnou měrou jako svému nitru že nerozeznával jsem to bylo všechno uniformy se oznámeno božství že to jsem nevěděl že to je božství které žádný světa nebo z takovýho není kdyby to bylo třebas přes nutí světlem takový to projev tak je to tak to není vlastní život vlastní láska vlastní poznání vlastní existenci tak že to světlo je to projev existence je že například kteří svatí zažívali obrovské světlo osvícení jak se tomu říká tak to nebyl to nebylo božství to bylo to byl pán bůh pod jejich představy no tak myslím že jsem to řekl prospro jev božství zrovna jako toho nebo